babtabla.hu

HTML

Ha csak ezt az oldaldobozt látod, akkor egy olyan sablont választottál, amiben csak balhasáb van, az oldaldobozaid viszont alapértelmezésben a jobbhasábba kerülnek. Menj be az Oldaldobozszerkesztőbe (Megjelenítés / Oldaldobozok), és kattints a Hasábcsere gombra!
babtabla.hu

Itt az írás, forgassátok...

közélet-közerkölcsök-magánbűnök- egy magyartanár emlékiratai Egerből

Oszd meg, és uralkodj magadon!

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Idő van

Friss topikok

  • pushup: Tanár úr! azért én szívesen olvasnám a mostani véleményét is. Lehet, én értelmeztem félre, de korá... (2016.02.16. 11:02) Búcsú az olvasótól
  • Lordhell: @Csakazigazat!: A lényeg, hogy mind a kettő rossz. Ha már számokon lovagolunk 1 év alatt 44-45 15... (2014.05.14. 18:25) Na de kicsoda Lipusz Zsolt?
  • csakazolvassa: Műfarka kinek volt? Én értem, hogy aki hetero, annak nem probléma a melegek politikai emancipációj... (2012.08.13. 19:04) Az ember végül homokos? - (Értelmezési kísérlet)
  • gabcica: Sikerült ebben az évben és tavaly is részt vennem a rajz oktv-n. Ha megnézitek a témaadást és azt,... (2010.11.28. 16:29) Mit ér az OKTV?
  • zerge gorilla: "már két embernek is olcsóbb autóval közlekedni, mint tömegközlekedéssel..." Ezzel muszáj vitatko... (2010.11.07. 13:57) Buddhista közgazdaságtan

Rejtvény vagy szilveszteri ATVerés?

2010.01.01. 13:01 sasika61

 

Tegnap délután miután végeztem a szilveszteri előkészületekkel, míg vártam a vendégeket, unalmamban végigkattintgattam a tv-csatornákat, így került sor az ATV-re is. Betelefonálós műsor ment, nyerni lehetett 150 ezer forintot, plusz játszani a 2 milliós főnyereményért. A feladat első látásra pofonegyszerűnek tűnt, megálltam, kíváncsi voltam, milyen hamar oldják meg. Bár ne tettem volna: azóta a lila ködben van az agyam.
A képernyőn az alábbi feladat és utasítás volt: „Adja össze az ábrán szereplő összes számot!”, az ábra pedig így nézett ki:
4+7-10+5+
1x (2x2)+7+
6-4+18=?
 
Azért töröm a sort, mert az ábrán is így volt törve, s talán van ennek is jelentősége. Fejben elvégeztem a műveletet, ez nekem 37-re jött ki, ha nem foglalkozom a műveleti jelekkel, hanem csak szimplán összeadom a számokat, az pedig 66. Vártam kicsinyég, mintegy 10 percet, időközben elhangzott sok más mellett a 37 és a 66 is megoldásként, ezeket a műsorvezető hölgy lesöpörte, hogy nem jók.
 
Az ember rejtvényfejtő állat, így aztán nem hagyott nyugodni, hogy mi lehet a megoldás, ezért a műsor hátralévő részét fölvettem. Amikor visszanéztem, láttam, hogy időközben senki nem találta el a végeredményt, úgyhogy a hölgyemény már a rossz megoldásokért is adott 10 ezer forintot annak, akit bekapcsoltak hozzá. A legvégén pedig mondott két számot: 784 és 785 (!!!), hogy a kettő közül az egyik a jó , aki eltalálja , az nyer. (Egy bácsi eltalálta, nyert, de hangsúlyozom: a megoldást ő sem tudta, csak a két felkínált lehetőség közül a jónak ítélt mellett döntött.)
 
Este buli, évek óta nálunk szilvesztereznek barátaink, a vendégek között 5 egyetemi végzettségű matematikus és matematikatanár is volt. Egy üresebb pillanatban felvetettem nekik, hogy mit láttam délután. Mosolyogták a magyar szakos bölcsészt, engem, hogy na majd ők… A „na majd ők”-ből semmi nem lett. Nézték meredten a képernyőt, vagy 10 percen át gondolkodtak, végigjátszottak egy csomó variációt egészen addig, hogy a + jeleket már római X-ként értelmezték stb., de a megoldást nem találták meg. Pontosabban azt, hogy miként jön ki a felírt ábrából a 785-ös végeredmény. (Arra gondolni sem merek, hogy az egész pusztán ATVerés.)
 
Aztán abbahagytuk a témát, iszogattunk, beszélgettünk, de engem nem hagy nyugodni a titok, és azért is írok róla, hogy könyörgöm, mondja már meg valaki a megoldást (a műsorvezető nőcske ugyanis ezen elegánsan túllépett: talán ő sem tudta?).
Mindenesetre egyik fogadalmam az volt, hogy soha többet nem kapcsolok az ATV-re.

267 komment

Címkék: atv szilveszter betelefonálós műsor többet ésszel!

fuggoagy.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://sasika61mondja.blog.hu/api/trackback/id/tr831636809

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rockjano 2010.01.01. 19:30:16

Na most...

Az aki ilyen játékokat néz, felvesz és erről posztol az úgy lúzer ahogy van (vagy nagyon sok az ideje)
Nincs jobb dolgotok????

Amúgy ettől függetlenül VAN néhány NAGYON JÓ MŰSOR az ATV-n, nem sok de van. Ezeket kell nézni.

Ezek a teljesen barom helykitöltő műsorok úgy tudom nem belső gyártásúak hanem erre szakosodott cégek vannak, nálunk készül magyarországon a pakisztáni is :-))) (ha ez ugyanaz nem tudom ha ilyet látok gyorsan elkapcsolok)

Az hogy az ATV meg a hitgyülié lehet hogy igaz lehet hogy nem, engem spec. egyáltalán nem érdekel, jó-e a műsor vagy sem??
Egyébként is mitől rosszabb a hitgyüli mint a Széles Gábor??? Vagy mitől jobb??? és kit érdekel???

Nem TV-t kell nézni hanem műsorokat, azokat is leginkább utólag internetről (úgy lehet benne csavarni, fontos!!!)

Ha tudtok nekem a Hír-Echo TV-n mutatni olyan jó politikai vitaműsorokat mint itt van kiváncsi volnék rá!!! (más TV-n úgysincs és engem érdekel a politika :-((( )

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2010.01.01. 19:30:56

@dontals:
nem gondoltam volna, hogy mindez ilyen egyszerű:)
Lehet, hogy a tv-t kellett volna csupán megfordítanom? :))

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2010.01.01. 19:34:28

@rockjano:
ezek szerint valójában neked az a bajod, hogy az ATV is érintve van, így muszáj "lelúzerezni", csak hogy mentsd a menthetetlent. Persze, ismerlek..., mint ahogy te is engem.

dontals 2010.01.01. 19:36:52

@sasika61: igen, képernyővel a fal felé :)

ciprike 2010.01.01. 19:38:33

Itt egyszerűen arról van szó, hogy "Gondoltam egy számot, találd ki", és nem tudod ellenőrizni, azt gondolta-e(pl nincs vhova felírva, ahol ellenőrizni lehet), a sok felírt szám pedig a megtévesztés...
Ha vki benyögte volna véletlenül a "helyes" választ, 784 vmit, akkor biztos nem az lett volna jó...

kpityu2 2010.01.01. 19:45:10

@ciprike: Ennél egyszerűbb a dolog. Előbb adáson kívül megkérdezik a választ, és csak akkor adnak adásba ha rosszat mondasz.

Secnir 2010.01.01. 19:46:47

tájékoztató jelleggel:

anno volt egy cikk erről a homáron, amikor a párizsba tartó buszon kislányos-macskás lábas játék volt (végeremény páratlan szám). én erre vettem a bátorságot, írtam az ORTT-nek (nincs válasz), az RTL klubnak (nincs válasz), és a Telemediának, hogy akkor hogy a qrva anyámba kell kiszámolni a párosxpárosxpáros-t, hogy páratlan eredmény jöjjön ki?
Válasz:
homar.blog.hu/2009/10/02/semelyik_allatnak_nem_hianyzik_semelyik_testresze_es_a_buszsofor_is_egeszben_van

sunázósün 2010.01.01. 19:47:05

10000 éve nyomják ezeket az átbszós műsorokat és sasika végre rájött, hogy lehúzzák a versenyzőket.
IL FERRÓS ótód van-e?

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2010.01.01. 19:49:50

Az összes kommentet elolvasva ez tetszett a legjobban:
"ATV-n nem mocskolódnak!!!"

...de az is kétségtelen, h Pszt! kommentje volt a legidiótább (amellett, h be se jött, amit írt)

karandas 2010.01.01. 19:50:42

@elfelejtette: Ha ez tényleg így van, azt hiszem kimeríti a csalás fogalmát.

Messidor 2010.01.01. 19:52:05

@rockjano: Nem tudom miért hívod lúzernek a posztolót,nekem pl tetszett ez a poszt meg a kommentek,páran-akik eddig nem tudták még- meg rájöhettek,mekkora átverések ezek a "játékok".Kár,hogy mindenkihez nem jut el,lehúzhatnák a rolót.

KenSentMe 2010.01.01. 19:58:34

De nagy ötlet.. hogy a + jel az 2 db. római I, vagyis 2.. az X pedig.. az.. 12.. mert .. ugye egyrészt egy római tizes, aztán meg két darab római 1-es.. jaj de durva!

kpityu2 2010.01.01. 19:59:19

Mondjuk az kérdés, hogy nem kell-e bizonyítaniuk hogy a feladvány egyértelmű és csak az az egy helyes megoldása van ...

Tibike15 2010.01.01. 19:59:49

ez egyértelműen átbaszás, hiszen a matematikai standard alapján a helyes megoldást nem fogadják el

ezek szerint ez a kanális műsor egy saját matematikai standardot talált ki, ami átverés, megtévesztés, pénz kicsalása fondorlatos úton

ez olyan, mintha én azt mondanám, hogy van két falécem az egyik 40cm és a másik 80cm hosszú. Hány méter a kettő léc ? Ha azt mondod, hogy 1,2m, akkor én azt mondom lófaszt mert nálam egy méter az 200cm. Buktad kisköcsög.

sunázósün 2010.01.01. 20:03:29

Amúgy az EZO.TV hetek óta jósokat, tisztánlátókat, rontás-szakértőket keres különböző bulvárlapokban.
Szóval a piac pörög, aki akar beszállhat, kaszálhat.

azértmertcsak 2010.01.01. 20:03:53

felgyújtani, sóval beszórni, helyére fegyházat, abba meg vissza őket

vagy

uránbányába velük

karandas 2010.01.01. 20:04:31

Egy apróság: A szám és a számjegy fogalma nem azonos! Nekem a +, az x, a - soha nem lesz szám, ha közmegegyezés alapján (és egyéb másra történő utalás nélkül ez így kell hogy legyen!) úgy gondoljuk, hogy az ábrán tízes számrendszerbeli arab számjegyekkel írt számok vannak.

öregmogyi 2010.01.01. 20:04:57

@Pszt!: "Ne mondjátok, hogy a hirtv-n nincs ilyen! "

Pedig nincs. Azon már nem is csodálkozom, hogy egy ballib számára ez elképzelhetetlen... Szar lehet nektek.

kpityu2 2010.01.01. 20:09:15

Khonnak megdöglik a lova. Gondolja, hogy behozza az árát. Bemegy a kocsmába,
és elkiáltja magát:
- Száz forint a sorsjegy, a főnyeremény egy ló! - hamar össze is gyűlik az új lóra
való, aztán kisorsolja a nyertes parasztot. Odamennek az állathoz, de az atyafi
látja, hogy a ló már nem él.
- Hé, Kohn, hát ez a ló döglött!
- Tényleg, bocs, itt a százasod.
- És a többiek?
- Mit törődsz velük, hát nyertek ők?

A magyar fogyasztóvédelem és a hatóságok szerint ez így ok.

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2010.01.01. 20:11:05

Többen képbe hozták a Hírtv-t és az Echo-t.

Az ténykérdés, h az ATV-n rendre mennek ezek az átbaszós műsorok, de a fentebb említett kettőben nem.

Az összes többi összehasonlítási szempont szubjektív, véleményes, de ez kérem TÉNY!

Dehamár, akkor
Ps.: Valaki azt mondta, h a TÉT egy jó műsor, mert vegyesen hívják a politológusokat.
1. Bánó vezeti
2. Négy "politológus" közül van egy a Századvégtől, aki próbál középen maradni, de ott ül Bauer, aki legtöbbet beszél, és meg sem próbál objektív lenni, hanem egyetlen dolgot mond el ezerszer, 1001-féleképpen: Orbán Viktor és a Fidesz az oka mindennek

Tihh 2010.01.01. 20:11:40

Egyszer az RTL klubon az alábbi feladványt láttam:
Egy 1-es szám, alatta 11.
Egy 18-as., alatta pedig egy kérdőjel.
Ennyiből kellett megfejteni, hogy mi kerül a kérdőjel helyére. Miután senki nem találta el a megfejtést (természetesen tippeltek 28, 198, 1818 stb. mindent), elárulták azt: 96.
Merthogy, indoklásuk szerint 11=1*5+6, tehát akkor a 18 alá 18*5+6=96 kerül.

Na ezt nevezem én átverésnek.

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2010.01.01. 20:14:36

@sunázósün:

Súlyos csalódásom, h már a PAX-on is megjelentek. Totál kiábrándító, mikor végignézel egy igényes dokumentum filmet Neuman Teréz életéről, vagy Popper Péter beszél értelmes dolgokról, aztán pár óra múlva már a legokkultabb baromságokat nyomják.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2010.01.01. 20:22:31

@malac69 nemigazországi hisztidetektor (centi=100):
teljesen egyetértek veled, jó, hogy nem nekem kellett leírni, miként működnek az ATV vitaműsorai.

beszélő 2010.01.01. 20:26:09

Kedves rejtvényfejtő honfitársaim !
Nem olvastam a hozzászólásokat, és elnézést kérek, ha valaki előttem már megfejtette a talányt.
A megfejtés a következő:minél többen telefonálnak, annál több pénzt tesz el az ATV és a telefontársaság.

beszélő 2010.01.01. 20:32:14

@rockjano: Szerintem nem kell az ATV-t nézni, mert a nézők manipulálásában, és szívatásában világelsők.
A minap a következőket mondta a műsorvezető:
Azért jó, hogy offshore cég gyártja a vakcinát, mert magyar munkások dolgoznak, magyar fizetésért, és "itthon adóznak."
Ez az utóbbi a féligazságok mintapéldája, mert az ÁFA-t itt fizetik (?) a társasági adót nem.
A féligazságok a legveszélyesebbek, mert a néző azt gondolja, minden igaz ami kidül a képernyőn.

ciprike 2010.01.01. 20:35:27

@Pszt!: hírtv- n nincs ilyen. Meg sok más tv-n sincs. (Lehet, hogy akik azt nézik, azok közül túl kevesen dőlnének be ahhoz, hogy megérje) Rendszeresen van viszont RTL-n és ATV-n

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2010.01.01. 20:35:31

@sasika61:

Én szoktam nézni, és hát azok a Bánó-féle felvezetések már önmagukban is bicskanyitogatóak. A szerencsétlen századvéges meg csak azért van ott, h elmondhassák: itt különböző pártállásúak vannak.

De még abban is csalnak, h vagy Bauer, vagy Gerő, vagy Debreczeni a vendég, akik messze nem politológusok, tehát őket még egyfajta szakmaiság sem köt ahhoz, h próbáljanak nagyjából korrektek maradni.

Egyébként a közélet három legorbánfóbabb fickója Bauer, Debreczeni és a folyton bukottminiszterelnököző Gerő. Jaaa, a Gerő: mikor fogja bukottminiszterelnöközni gyurcsányt vagy Medgyessyt, akik valóban belebuktak a miniszterelnökségbe, míg Orbán a választást bukott el, nem miniszterelnökséget, bárt ezt a különbséget egy "pszt!" nevű nick biztosan nem képes differenciálni.

r737fa 2010.01.01. 20:36:01

Nem tudom, hogy a felettem levők mit számoltak Excelben, de ha minden számot minden számmal összeadunk, akkor az eredmény 792.

Ha a számokat önmagukkal nem adjuk össze, akkor az eredmény 660.

Ha előjelhelyesen nézzük a számokat, akkor az eredmény 456 és 380.

Itt az ábra az első eredményről:
kepfeltoltes.hu/100101/telefonos_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

trocadero 2010.01.01. 20:39:22

ATV-ről lévén szó, lehet ,hogy azzal a titokzatos módszerrel számolták ki a végeredményt, amit Gyurcsány használt, mikor kiszámolta, hogy a költségvetés köszöni jól van, vagy amit Medgyessy használt a 100 napos program teljesíthetőségének kikalkulálásához.

ciprike 2010.01.01. 20:44:47

@Tihh: Ennyi erővel bedobhatták volna:
1X10000-9989=11
és
18X10000-9989=170011
A helyes megoldás: 170011
Megint ugyanaz a játék: gondoltam egy számot, találd ki!

fiokosszekreny 2010.01.01. 20:59:27

Szerintem ha a feladat nem egyértelmű, akkor minden jó megoldást el kéne, hogy fogadjanak. Vannak valóban jó, gondolkodtató fejtörők, amiknek csak egy helyes megoldása van, mégse jön rá rögtön az ember, ilyeneket kéne nyomni a tv-ben. És akkor aki azt megfejti, az tényleg gondolkodott rajta. Mert így tényleg csak tippelés az egész, ennyi erővel random mondhat az ember számokat, kb. annyi esélye van, mintha gondolkodna rajta...

gitáros 2010.01.01. 21:02:02

Ott a megfejtés @ikaraszi:-nál.
Gondolkodni is lehet, persze fikázni egyszerűbb... :))

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2010.01.01. 21:08:13

@gitáros:
szerintem ő sem gondolta komolyan, hogy az a megfejtés, hogy a 374-es számrendszerben kellett volna számolni. Vagyis jogos a kritika. Mármint az enyém.

trocadero 2010.01.01. 21:16:12

Tippeljünk, mekkora bevételt ért el a műsorkészítő cég és az ATV-hez ezzel a gyönyörű feladattal.
Felteszem 500-an telefonáltak be (alulbecslés), percenként 200 Ft-ért, 10 percig (tudja valaki a percdíjat és a feladvány idejét? - lehet, hogy a percdíj ennél lényegesen magasabb)

Ez 1 M Ft. Ennek kb. harmada mehet a telefontárságnak és áfának, harmada a műsorkészítőnek és harmada az ATV-nek. Ez durván 333000 Ft bevétel, a feltételezett 10 perc alatt. Nem olyan jó bevétel, mint egy reklám, de ha egész este ez megy, akkor szép kis összeg összejön reggelre.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2010.01.01. 21:20:50

@trocadero:
a műsor egy óránál hosszabb volt,a telefonálás díja pedig 370 ft körül volt.

is 2010.01.01. 21:27:50

@singas: igen, mivel arról szól a szerződésük, hogy kötelesek 24 (vagy akármennyi) órában műsort adni, és ezek olyan napszakok, ahol nem tudnak elég reklámot eladni, tehát bármi mással veszteségesek lennének, ezért adják oda ennek a cégnek ezt az időt, lehet, hogy még ingyen is jó, vagy hogy még ők fizetnek valamennyit. de nem az ATV, hanem az RTL minden országban, a Berlusconi olasz csatornáin, és mindehol ez megy, angulol, németül, hollandul, mindenütt, amelyik nem kábelcsatorna (de az meg kazettás, és hetente ötször ismétli magát). ha egy ilyen adót se akarsz nézni többet, akkor eléggé messzire vetnéd a súlykot, valamint hamar megszegnéd az ígéreted. úgyhogy javaslom, hogy _emiatt_ ne szórjál átkot az ATV-re, mert felületes szemlélőnek mégiscsak úgy tűnik, hogy a többi műsora miatt éri ez a 'megitszteltetés'.

trocadero 2010.01.01. 21:36:43

@is: akkor pl. a HírTV miért nem ad ilyen műsort? Berlusconi hogy kerül ide?

Söge · http://hir.fm/szabadav 2010.01.01. 21:38:09

Nincs tévém és így már nem is kell az ilyen szutykokkal foglalkozni:P

Tibike15 2010.01.01. 21:41:28

@sasika61: szerintem fölösleges ezen magadat emésztened, ha ezek matematikai formulák, akkor nincs megoldás

ha ügyes ügyvéd lennék, de sajnos nem vagyok, akkor betelefonálnék, bemondanám a matematikailag helyes megoldást, amit persze nem fogadnának el, de sebaj utána beperelném őket csalásért

a birósnő vagy úr röhögne egy jót, de szvsz járna a kártérítés, hiszen a helyes megoldás matematikailag adott, csak ezt kell bizonyítani egy videofelvétellel, hogy a betelefonálás megtörtént és elutasították a jó megoldást

valakinek ki kellene ezt próbálnia

karandas 2010.01.01. 21:54:10

Én is ráakadtam erre a csodálatos műsorra (nem konkrétan erre az adásra) és amikor valaki úgy kezdte a mondatot, hogy "a helyes megoldás volt már", abban a pillanatban gátlástalanul lekeverték. Törőcsik, ha tényleg matematikus vagy, köpd magad szembe a tükörben te féreg, és ne feledd az esküdet, amit gólyaként tettél. A társadalom dolga pedig az, hogy az ilyen élősködőket kivesse magából.

trocadero 2010.01.01. 22:01:09

A 784 kijönne igy:
a "-10" és "-4" "10"-nek és "4"-nek is olvasható,
a (2x2) külön-külön és 4-ként is értelmezhető. Így összesen 14 db alapszám van. A 14 alapszám összege 56.
Az összes alapszámot egyesével véve és mindenféle kombinációban összeadva: 14x56 = 784 (ha jól számolom)

Duerre 2010.01.01. 22:03:25

Egyszer egy ilyen műsorban az volt a megldás kulcsa, hogy az ábra jobb alsó (felső?) sarkában volt egy kis felirat: Feladvány by nick712. És azt a számot is hozzá kellett adni.
Feltételezem, egy ilyet észrevettél volna.

Nem tudnál egy képet betenni a műsorról? Akár úgy, hogy mobillal lefotózod a képernyőt, vagy ilyesmi.

Andris2009 2010.01.01. 22:07:19

Egyszer én is odakapcsoltam, néhány évvel ez előtt, az ATV egy ilyen műsorára. Azóta az én TV-men az ATV nincsen befogva... Javaslom ugyanezt mindenkinek.

Denes8 2010.01.01. 22:08:14

Az osszes szam osszeadasat szerintem ugy ertik, hogy a kifejezes minden lehetseges ertelmes egybefuggo reszet kell venni es ezeket a szamokat osszeadni:

(4+7-10+5+1*2*2+7+6-4+18)
+(4+7-10+5+1*2*2+7+6-4)+(7-10+5+1*2*2+7+6-4+18)
+(4+7-10+5+1*2*2+7+6)+(7-10+5+1*2*2+7+6-4)+(10+5+1*2*2+7+6-4+18)
+(4+7-10+5+1*2*2+7)+(7-10+5+1*2*2+7+6)+(10+5+1*2*2+7+6-4)+(5+1*2*2+7+6-4+18)
+(4+7-10+5+1*2*2)+(7-10+5+1*2*2+7)+(10+5+1*2*2+7+6)+(5+1*2*2+7+6-4)+(1*2*2+7+6-4+18)
+(4+7-10+5)+(7-10+5+1*2*2)+(10+5+1*2*2+7)+(5+1*2*2+7+6)+(1*2*2+7+6-4)+(7+6-4+18)
+(4+7-10)+(7-10+5)+(10+5+1*2*2)+(5+1*2*2+7)+(1*2*2+7+6)+(7+6-4)+(6-4+18)
+(4+7)+(7-10)+(10+5)+(5+1*2*2)+(1*2*2+7)+(7+6)+(6-4)+(4+18)
+4+7+10+5+1*2*2+7+6+4+18
+(-10+5+1*2*2+7+6-4+18)+(-10+5+1*2*2+7+6-4)+(-10+5+1*2*2+7+6)+(-10+5+1*2*2+7)+(-10+5+1*2*2)+(-10+5)+(-10)
+(-4+18)+(-4)
+(4+7-10+5+1)+(7-10+5+1)+(10+5+1)+(-10+5+1)+(5+1)+1+2+2
=
785

Viszont hibas ez a megoldas, mert a 18-at is lehetne hol "1"-nek hol "18"-nak venni, es akkor nagyobb eredmeny jon ki.

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.01.01. 22:11:39

@Denes8: Ez OK.Mindezt 100000ft-ért?Ennyire kell megdolgozni a pénzért? Nyert már ott valaki?

karandas 2010.01.01. 22:16:20

@nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu:

Ja, a Tik-Tak presszó szemben, ahol a nemzetközi csapat kiengedi a gőzt ;-)

r737fa 2010.01.01. 22:25:56

@Denes8:

A "+4+7+10+5+1*2*2+7+6+4+18" sorig világos a gondolatmeneted, de a folytatás elég zavaros. Onnan mintha kimaradt volna jónéhány variáció.

Egyébként ha a 18-at fel akarod bontani 1-re és 8-ra, akkor már a 10-et is fel kellene 1-re és 0-ra.

trocadero 2010.01.01. 22:30:29

A titkos módszer ahogy a költségvetési mérleget is számolni szokták: a mínusz tételek egyben plusszak is, és akkor az eredő nulla, a plussz tételeket meg mindenféle kombinációban össze kell adni.

by · http://aforizma.blog.hu 2010.01.01. 22:37:52

ikaraszi megoldása zseniális, és nagyon vicces is egyszerre. :)))

Bár más szavakkal azt is mondhatnánk, hogy tök mindegy milyen számot mondasz. és egy dolog még biztos, hogy amit normális logikával számolsz ki az tuti nem jó.

trocadero 2010.01.01. 22:44:58

@by: nem teljesen helyes ikaraszi megoldása, mert a harmadik tagnál kivonás helyett összeadott (ibase*1 helyett -ibase*1 kellene, és akkor 37 jön ki)

De Rossi 2010.01.01. 22:46:43

összeadod az összes számot úgy, hogy elkezded négytől végigmész a soron, utána a következő szám és már csak a következő szám után mész végig a soron.
Aztán szimplán összeadod egyszer az egészet, tök mind1 milyen jel van mellette, ezt az eredményt megszorzod kettővel, és hozzáadod az első részt, ezígy 667+132=799, ezután kivonod az uccsótagot, ami a 18= 781, és hozzáadod az elsőt, ami 4=785:DD

éne erre gondoltam:)

Volkov 2010.01.01. 23:02:19

Hát a k*rva anyjukat, elbasztam rá egy csomó időt, mert itt idegesített, hogy nem jön ki.
Már mátrixelméleti és kombinatorikai vonalon is megnéztem az összes ésszerű lehetőséget (pl. az összes számegységből (nem számjegy, mert van két jegyű szám is) előállítható nem ismétlődő számok darabszáma, tehát a 2 számcsoportól a 11 számcsoportig és ezek olyan permutációja ami nem ismétlődő eredményt ad - de itt sajnos nagyon elszállnak a számok, magára a darabszámra is nagyobb jött ki az ezres nagyságrendnél, pláne ezek összegére).
Próbáltam sorozatként értelmezni a számokat, hogy a ?-jel helyére kerülő számot meghatározva, valahogy értelmes lesz.
Egyébként elképzelhető, hogy a ? helyére kerülő számmal együtt jön ki a végeredmény. Ez egy esetben adott 784-et, ha 45-öt irunk be, és ezzel együtt adunk minden számot össze, de a dupla számokat csak egyszer vesszünk figyelembe. Ugyanaz a táblával lehet számolni amit r737fa már föntebb föltett, csak a dupla számokat kell kiszedni belőle.

De én vagyok a hülye, hogy ilyenekkel b*szom el az időt, minthogy innék.

Ako5 (törölt) 2010.01.01. 23:04:13

@Denes8:
Denes8 2010.01.01. 22:08:14
alapvetoen ez a megoldas az apró hibatol fuggetlenul is.
Es ettol fuggetlenul akkora atbasz@s az egesz, hogy zeng tole az eg is, megis tobb ezren betelefonalnak.

zeuszgabi 2010.01.01. 23:06:01

Egy hívás 375 Ft-ba kerül, egy percben átlagban 10-20 hívás érkezhet be, ha nem több, és persze a visszaszámlálós akcióknál (mondjuk van vagy ilyen 10-szer) még több. Tehát 20x60x375 + 10x40x375 = Ez 600eFt. de szerintem jóval alulbecsültem a betelefonálók számát, de ettől eltekintve is rengeteg pénz ömlik hozzájuk az ilyen műsorok által.

Valóban jó tisztázni, hogy ezen műsorok nagy többsége - néhágy csatorna kivételével - nem saját gyártású, hanem a Telemédia (telemedia.hu) nevezetű magyar cég szállítja a csatornáknak. Nem csak idehaza, hanem nemzetközi szinten is RENGETEG országba. Nem jártam utána és nem is fogok...., de ezen műsorokból leginkább a Telemédia profitál, és természetesen a csatornák, akik műsoridőre tűzik ezeket a pénznyelő "szerencsejátékokat".

Az hogy egy feladvány megoldását nem indokolják, valóban hagy kivetni valót maga után. De be kell látnia mindenkinek, hogy ilyen műsorra nem is szabad kapcsolni. Kíváncsi természetünk hajt, h eredményt kapjunk. De a bunkó műsorvezetők és az adás menete miatt sem érdemes ilyen műsorokat nézni.

Szerény véleményem szerint aki ilyeneket nézeget, annak nincs jobb dolga, de emellett esze sincs. Nézz más értelmes műsort!!!!
Vagy inkább tudom javasolni az internetet és az olvasást :)

Tudnék még mit írni, de tök fölösleges..... Hülyül a társadalom, és nem csoda ha hülyítik is, mert ezekkel a műsorokkal nem tesznek mást. Szóval csak értelmesen nézz televíziót!!!

Ne ez a k*rva feladvány legyen a legnagyobb gondotok, természetesen bosszantó, ha egy szerencsejátékban átbasszák az ember fejét, de akkor ebből meg vonja le mindenki a következményeket!!!

Ez végszónak jó is, ezzel a gondolattal befejezve kívánok mindenkinek Boldog Új Évet!!

trocadero 2010.01.01. 23:08:05

@Tibike15: az a baj, hogy általa ajánlott próba sok tízezer, talán sok százezer forintos telefonszámlába kerülne, mert sokat kell telefonálni ahhoz, hogy ténylegesen bekapcsolják a próbálkozót a műsorba (hacsak nincs egyből szerencséje az illetőnek).

James L2 2010.01.01. 23:13:49

4 + 7 - 10 + 5 +
1 (2 2) + 7 +
6 - 4 + 18 +
4 + 7 - 10 + 5 +
1 (2 2) + 7 +
6 - 4 + 18 +
4 + 7 - 10 + 5 +
1 (2 2) + 7 +
6 - 4 + 18 +
4 + 7 - 10 + 5 +
1 (2 2) + 7 +
6 - 4 + 18 +
4 + 7 - 10 + 5 +
1 (2 2) + 7 +
6 - 4 + 18 +
4 + 7 - 10 + 5 +
1 (2 2) + 7 +
6 - 4 + 18 +
4 + 7 - 10 + 5 +
1 (2 2) + 7 +
6 - 4 + 18 +
4 + 7 - 10 + 5 +
1 (2 2) + 7 +
6 - 4 + 18 + 4 + 7 - 10 + 5 +
1 (2 2) + 7 +
6 - 4 + 18 +
4 + 7 - 10 + 5 +
1 (2 2) + 7 +
6 - 4 + 18 +
4 + 7 - 10 + 5 +
1 (2 2) + 7 +
6 - 4 + 18 +
4 + 7 - 10 + 5 +
1 (2 2) + 7 +
6 - 4 + 18 +
4 + 7 - 10 + 5 +
1 (2 2) + 7 +
6 - 4 + 18 +
4 + 7 - 10 + 5 +
1 (2 2) + 7 +
6 - 4 + 18 +
4 + 7 - 10 + 5 +
1 (2 2) + 7 +
6 - 4 + 15 +
4 + 7 - 10 + 5 +
1 (2 2) + 7 +
1 (2 2) + 7 +
6 - 4 + 18 +
4 + 7 - 10 + 5 +
1 (2 2) + 7 +
6 - 4 + 18 +
1 (2 2) + 7 +
6 - 4 + 18 +
4 + 7 - 10 + 5 +
1 (2 2) + 7 +
6 - 4 + 18 +
4 + 7 - 10 + 5 +
4 + 7 - 10 + 5 +
1 (2 2) + 7 +
6 - 4 + 18 +
4 + 7 - 10 + 5 +
1 (2 2) + 7 +
6 - 4 + 18
= 785

Kérem a 100 ezret.

CiluHS 2010.01.01. 23:15:32

Az a helyzet, hogy az ilyen kis TVcsatornákon ezek a műsorok csak műsoridőt bérelnek, a TVcsatornákhoz semmi közük. Egy külső helyszínről közvetítenek be, így maga a TVcsatorna a tartalomért nem felel, hanem a készítő stáb... asszem Telemédia kft... ott kell reklamálni, ha valakinek nem tetszik a műsor :-)

Aszi 2010.01.01. 23:15:34

Nekem úgy tűnik, hogy Denes8 megtalálta a megoldást. És az a helyzet, hogy nem is nagyon lehet belekötni, "az ábrán szereplő összes szám" valóban jelentheti a kifejezés összes összefüggő részét.

Jó lenne ellenőrizni, hogy a i.imagehost.org/view/0868/Image1214-1708_TV40 képen lévő feladványnak is ugyanez-e a logikája.

tbb 2010.01.01. 23:15:54

Ebben az a legelképesztőbb, hogy évek óta minden további nélkül mehet. De mit lehet várni ott, ahol a hitelező bankok és az építési vállalkozók Bermuda háromszögében eltünnek az építtetők befizetései, csórikáim meg vagy fizetnek megint, vagy mehetnek a hid alá. Pl. az alá a hid alá, ami az alvállalkozók pénzéből és munkájából épült, és amit a fővállalkozó sohanapján fog kifizetni nekik. És ez is évek óta mehet. Így már nem is olyan elképesztő az ATV svindlije. Hanem csak a papírforma.

trocadero 2010.01.01. 23:44:28

CiluHS: erkölcsileg mindenképp, de talán jogilag is felelős az ATV a tartalomért, hiszen az ő logójuk alatt megy a műsor, immár több hónapja. Mi lenne, ha X cég nappali műsöridőt bérelne Y adónál, és ott több hónapig pl. pornót és/vagy atombombakészítési-recepteket sugározna ? (azon kívül, hogy jó sokan néznék)
Y adó széttárná a kezét, hogy sorry, ezek nem mi vagyunk?

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2010.01.02. 00:00:18

@Duerre:
lapozz vissza, mellékelte az egyik hozzászóló a képet!

Picsasereghajtó 2010.01.02. 00:07:14

@tbb: Nem az az elképesztő hogy ezek léteznek, hanem hogy _még_ léteznek, mert még mindig van elegendő palimadár akiből ki lehet szedni pénzt a semmire. (ugyanide sorolnám a 1782-es emeltdíjas SMS-es szarokat)

gitáros 2010.01.02. 00:12:58

@sasika61:
Már miért ne? A számábrázolás, számrendszerek ált.isk. tananyag, de minimum középiskola. (Rég volt, basszameg...:) )

A baj nem itt van, hanem ott, hogy ha valóban ilyesmi lenne a megfejtés, akkor is végtelen sok megoldása van a cuccnak (mert ugye a "helyes" eredmény ismeretében könnyű visszavezetni a dolgot egy konkrét számrendszerre).

Vagy valami teljesen más a megfejtés logikája.

Vagy ők a hülyék.

Ők. :))

Denes8 2010.01.02. 00:25:19

@r737fa:
ott a -10-zel kezdodo meg a -4-gyel kezdodo kifejezesek jonnek (korabban a "-"-t is levagtuk), aztan meg ami az 1-esre vegzodik (tehat amikor az 1x(2x2) kifejezes elso tagja utan vagunk), vegul pedig az 1x(2x2) tag szamai.
nem maradt ki szerintem semmi.

bejgli 2010.01.02. 00:33:34

Én nem vagyok matematikus, ezért érdekelne, hogy az ELTÉ-n vagy Princetonban mit szólnak ahhoz, hogy a "4+7 stb" az egy SZÁM.

A menetközben kitalált segédpéldát (minden számot minden számmal össze, á la gruppenszex) megoldók szorgalmi feladatként próbálják meg kigondolni, hogyan lehetne a feladványukat mindenféle mátrixok barkácsolása nélkül is megoldani (mert ez viszont ált. isk. matekszakkör szint).

A történet legérdekesebb pontja a felvett-letett telefon. Ezt dokumentálva (akár lefizetett technikussal a vonal egyik végén, akár valamilyen módon hitelesített rögzítéssel a másikon), valószínűleg némileg meginogna a vállalkozás.
Már persze, ha a hatóságok is úgy akarnák.

KenSentMe 2010.01.02. 00:44:29

@Denes8: Fogtam az első kommentedet, aztán bemásoltam excellbe.

Első formula, első 10 sor:
=(4+7-10+5+1*2*2+7+6-4+18) +(4+7-10+5+1*2*2+7+6-4)+(7-10+5+1*2*2+7+6-4+18) +(4+7-10+5+1*2*2+7+6)+(7-10+5+1*2*2+7+6-4)+(10+5+1*2*2+7+6-4+18) +(4+7-10+5+1*2*+7+(7-10+5+1*2*2+7+6)+(10+5+1*2*2+7+6-4)+(5+1*2*2+7+6-4+18) +(4+7-10+5+1*2*2)+(7-10+5+1*2*2+7)+(10+5+1*2*2+7+6)+(5+1*2*2+7+6-4)+(1*2*2+7+6-4+18)
Értéke 380.

Második formula, következő 11 sor, utolsó sornak csak az első tagja:
=(4+7-10+5)+(7-10+5+1*2*2)+(10+5+1*2*2+7)+(5+1*2*2+7+6)+(1*2*2+7+6-4)+(7+6-4+18) +(4+7-10)+(7-10+5)+(10+5+1*2*2)+(5+1*2*2+7)+(1*2*2+7+6)+(7+6-4)+(6-4+18) +(4+7)+(7-10+(10+5)+(5+1*2*2)+(1*2*2+7)+(7+6)+(6-4)+(4+18) +4+7+10+5+1*2*2+7+6+4+18 +(-10+5+1*2*2+7+6-4+18)+(-10+5+1*2*2+7+6-4)+(-10+5+1*2*2+7+6)
Értéke 375.

Harmadik formula, maradék:
=(-10+5+1*2*2+7)+(-10++1*2*2)+(-10+5)+(-10) +(-4+18)+(-4) +(4+7-10+5+1)+(7-10+5+1)+(10+5+1)+(-10+5+1)+(5+1)+1+2+2
Értéke 28

380+375+28=783.

Hibáztam valahol az átmásolásodnál, vagy tényleg 783 (és nem 785) az eredményed?

KenSentMe 2010.01.02. 00:51:22

Ja, még: igaz, hogy a harmadik formulában van egy ++, de .. leellenőriztem, és ez nem okoz hibát.. =3+++5 -re ugyanúgy kijön a 8.

KenSentMe 2010.01.02. 00:54:43

Hmm.. azért van a ++, mert ott kimaradt egy 5-ös.. tehát a 3. formula értéke helyesen 33.. na jó, kicsit azért még.. nézegetem.. de így meg 788 jön ki.

mókuscickány 2010.01.02. 00:55:35

Nehezen hiszem, hogy Sasika vagy bárki más az ATV-n látott először ilyen műsort életében. A Vivától a BPTV-ig minden ezzel van tele már több, mint egy évtizede.
A HírTV-n pedig Teleshop megy, az ugyanolyan átverés és lehúzás, ha nem nagyobb. Senki sem szent, legfeljebb a módszer más.
(Az Echon még nem láttam átverést, igaz nincs is behangolva, talán ezért. Viszont annak meg a gazdája milyen már.)

KenSentMe 2010.01.02. 01:04:36

Most viszont elnézést kérek, mert tényleg 785 jön ki.. folytatom az ellenőrzést.. és szégyellem magam, ez egy elhamarkodott letorkolás volt a részemről.

trocadero 2010.01.02. 01:10:33

Viván szerintem egy ideje már nincs, a HirTV-n meg emlékeim szerint Tahihi Nonit és motorolajat szoktak korábban reklámozni éjjelente.
Végignéztem most a műsorkínálatot (2010. jan.1., éjjel 1 óra körül). Eredmény:
M1: filmajánló
Duna: Himnusz
Echo: beszélgetés
Rtl Klub: film
ATV: betelefonálós (épp "nem telefonál senki" állapot)
Private Spice: nők nagy mellel
Cool: valami valóságshow
HírTV: zene + forgó Föld + logo (azaz semmi), valamelyik VIVA: zene
Spice: oooh, áhhh
FX TV: Dido+Eminem Klip
TV2: Klip
... és még vagy 30 csatorna filmekkel, beszélgetésekkel, zenékkel, betelefonálós adás nélkül.

r737fa 2010.01.02. 01:16:37

@Denes8: De így a mínusz jelet lényegében külön számként kezeled. Ennyi erővel az összes pluszjeles értéket is duplán kellene számolni.

ule 2010.01.02. 01:17:12

nekem feltűnt egy dolog mind3 általam látott számfeladványban. nevezetesen, hogy két féle 7-es alakú karakter/jel van minden képen. egyik inkább kampó alakot formáz, nem tudom, nincs-e ennek valami más jelentősége. esetleg nem valami matematikai állandó vagy jel vagy ilyesmi lehet?
a 3 link, amin megnézhetők ezek:
i.imagehost.org/view/0868/Image1214-1708_TV40
kepfeltoltes.hu/view/100101/K_p092-2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
www.youtube.com/watch?v=T2n0Gdga-ZA

nekem furcsa ez, hisz ha egyfajta karakterkészletet használnak, akkor miért különbözik következetesen egy ábrán belül is a két db 7-es, míg az 5-ösök, 2-esek, 3-asok ugyanolyanok, azaz nem kézzel van írva minden számjegy, hogy különbözhetnének.

hátha valaki ezen a vonalon elindulva talál valami megoldást.

trocadero 2010.01.02. 01:18:21

Elírtam, helyesen: 2010. jan. 2, éjjel 1 óra az idő, bocsánat, rohan az idő...

10 perccel később, csak a 3 csatorna:
ECHO TV: beszélgetés a népességfogyásról
ATV: ugyanaz a feladvány - "nem nagyon csörög a telefon" - mondta épp a nő
HírTV:még mindig forog a Föld

r737fa 2010.01.02. 01:36:08

És ha a patkányon is van vmi szám? Vagy a pezsgősüveg évjárata? :D

trocadero 2010.01.02. 01:47:55

fél óra múlva:

ATV: műsornak vége, most már semmi
HirTV: semmi
Az ECHO TV-t nem találom és nem emlékszem a csatornaszámra ahol van TV-mben tárolva van, de valószínű az a csatorna lesz, ami épp Aloe Vera reklámot ad (logó nélküli adás).

Volkov 2010.01.02. 01:49:29

@ule: Ez nekem is feltünt, Sőt az is, hogy a 18-ban a 8-as mintha fejjel lefelé lenne, emiatt a 6-os 9-essé variálására is gondoltam (valaki már előbb említette, hogy, lehet hogy forgatni is kell az abrát).
De a Dénes megoldásában több fantáziát látok, bár kissé vitatom a feltételrendszer fair-ságát.

Azt biztosan megállapíthatjuk, hogy a feladatnak (ilyen nyakatekert szempontokat figyelembe véve is) több száz megoldása is lehet. Marketing (és lehuzástudományi) szempontból úgy éri meg, hogy minél inkább húzzák az időt, az emberek ahogy sorba mondják be a lehetséges jó megoldásokat, csak huzogatják le a listáról, hogy nőljön a feszültség. Itt már valószinüleg hamar kilőtték a betelefonálók a kézenfekvőbb megoldásokat, és ez maradt.

trocadero 2010.01.02. 01:53:46

A mai nyelvi feladványnak is kb. 30 megoldása lehetett volna, de csak egyet fogadtak el (amire senki sem gondolt volna). És az utolsó 5 percben látszólag csak egy betelefonáló volt a végén, természetesen rossz válasszal.

(Közben változás: Echo TV: reklám vége, valami műsor kezdődött.)

dallas63 · http://dallas63.neobase.hu/ 2010.01.02. 01:57:11

@ule: a 2. képen a 8-as fejjel lefelé van. Ez sem véletlen.
Kötve hiszem, hogy ennek bármilyen értelmes megoldása lehet, ha fél ország egy nap alatt sem tudja megoldani.

KenSentMe 2010.01.02. 02:08:14

@GreenLedDisplay: Na, átbogarásztam a számjaidat.. egyébként egész korrekt.. az utolsó két sor előttig veszed az összes olyan lehetséges összeget, amiben a 1*2*2-t egy atomnak kezeled, és ha egy részlet - előjellel kezdődik, akkor - jellel és nélkül is számolod, a + jellel kezdődőeket pedig csak egyszer.. és a számításaidnak ez a része helyes, valóban 752 jön ki. @r737fa: megjegyzése teljesen jó, mert a +-al kezdődő részeket vehetnénk kétszer, de erre rá lehet fogni, hogy ezeket vegyük csak 1x, mert a + ugye semmin sem változtat, míg a - az első tagon igen.

A problémám a számításaid végével van:
+(4+7-10+5+1)+(7-10+5+1)+(10+5+1)+(-10+5+1)+(5+1)+1+2+2

Ugye itt veszed az atomnak vett 1*(2*2) továbbbontásával adódó számokat.. és .. nekem innen hiányzik pl. a "2*2+7+6-4+18" .. mivel az előbb is jó gagyi voltam, most direkt ellenőriztem, és ez pl. nem szerepel.. az 1*(2*2)-nél adódó bontásokból csak a "bal oldaliakat" vetted.. ezekkel együtt jóval 800 fölé kúszik az összeg.

félemelet 2010.01.02. 02:10:27

Teljesen megdöbbentő, hogy eddig senki sem írta le az - amúgy pofonegyszerű - megoldást!

Aki kíváncsi rá, az hívjon fel a 06 (90) 555-IIOO számon!*

*A hívás díja 1500 Ft + ÁFA

trocadero 2010.01.02. 02:16:10

Hálózat TV-n is indult most egy automata műsor: sorban jönnek a kérdések, négy válasszal, egyet kell választani (egyértelműen csak egy a jó). 150 Ft/perc, telefon-nyomógombbal kell válaszolni.

Denes8 2010.01.02. 04:32:47

@VRbagoly:
hat igen, ugy tunik kell nemi intuicio is a helyes megoldashoz :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.02. 05:56:47

nekem a legtrahikusabbaz egeszben, hogy kijon a normalis 37 es szazak kapkodnak a telefonert, johy milyen okos vagyok, amugy elso osztaly masodik felem a kisegito iskolaban
ha semmi masbol, ebbol lehetne tudni, hopp ez atqras lehet, mer ember nincs aki ne tudna 11 szamot osszeadni/kivonni/
szoval a trukk egyszeru, egy marha egyszeru feladvanyra kitalalni valami buzi megoldast, oszt hagy szoljon

himpellér 2010.01.02. 06:56:38

Az átverős műsort már nem nézem. Ismerőseim panaszkodtak, hogy vagy nem fogadják a hívásukat, vagy több perc fizetős sorban állás után dobják ki őket foglaltra, vagy bekerülve nem fogadják el a választ. Itt a lényeg a lehúzás.(Mint elvtársaiknál nagyban: szadesz, maszop) Ki az, aki ez ügyben léphet, ORTT? Nemzeti Hírközlési Hatóság?Fogyasztóvédelem? Egyébként A "pszt!" által említett Hír tv-ben ilyen nincs. Úgyhogy psztnek kuss!

ciprike 2010.01.02. 07:48:48

Csalásnak csalás, de népművelésből díjat kaphat az ATV, mert egy ilyen eszetlen feladvány után 2 napja számol a fél ország itt a neten, ahogy a válaszokat nézem:))

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.01.02. 07:49:30

Ismereteim szerint annyi hülye van ebben az országban, hogy EGYETLEN ilyen műsoron 8-10 millió forint jön be, csak a jutalékból. Ami úgy néz ki, hogy közel 50% a telefon szolgáltatóé...

Caravallo · http://nimfoman.blog.hu 2010.01.02. 08:13:08

Egyáltalán minek kapcsolsz az ATV-re?
A leggagyibb csatorna.

Secnir 2010.01.02. 08:35:30

fel kell őket hívni, műsorbakerülni
-na mi a helyes válasz?
-négyzetgyök alatt limes 62

aztán kössön bele a tudatlan büdös kurvája.

Bandi_jóválasztás (törölt) 2010.01.02. 08:48:06

@Secnir: a válasz: Nem rossz, de mi nem erre gondoltunk!:D

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2010.01.02. 09:14:05

@ciprike:
talán valami díjat kellene alapítani, hogy aki megfejti, az nyerjen valamit, lásd: Fermat-sejtés.

ikri 2010.01.02. 11:09:55

Ez egy tipikusan "találd ki, hogy mire gondoltam!" típusú feladat, aminek legtávolabbi köze sincs a matematikához, hacsak az emelt díjas sms-ező balekok számának maximalizálását nem vesszük annak .

Ako5 (törölt) 2010.01.02. 16:02:24

@VRbagoly: Az 785 tenyleg (A Denes megoldasa)
Excelbe masoltam egy az egyben en is az egeszet (nem felbontva)

KenSentMe 2010.01.04. 21:30:10

@Ako5: Kösz, Ako5, azóta már én is észrevettem, és írtam hozzá egy profibb fikakommentet, lásd fentebb.. tehát amit Denes felírt, az valóban 785, de nem írt bele minden tagot (pl. a "2*2+7+6-4+18"-at).

KenSentMe 2010.01.04. 21:48:13

Mondjuk most egész tárgyalóképes vagyok.. a "2*2+7+6+4+18" azért nem számít külön hozzáadandó részösszegnek, mert pont annyi, mint az 1*(2*2)+7+6+4+18? .. Istenem.. Istenem, ha még ezt is bele kell kalkulálni.. tehát..

tehát a 785 úgy jön ki, hogy vesszük a felírt műveletsor összes egybefüggő, érvényes olyan részletét, ami nem csak "+"-ban vagy 1-el szorzásban tér el egy másik részlettől (az "4+7-10+5+1x (2x2)+7+6-4"-nek van olyan részlete, aminek értéke az ő értékével egyezik, és mindkettőt számolni kell!), ezeket kiszámítjuk és összegezzük.. jó, szerintem kipróbálom a módszert egy másik feladványra.
süti beállítások módosítása