babtabla.hu

HTML

Ha csak ezt az oldaldobozt látod, akkor egy olyan sablont választottál, amiben csak balhasáb van, az oldaldobozaid viszont alapértelmezésben a jobbhasábba kerülnek. Menj be az Oldaldobozszerkesztőbe (Megjelenítés / Oldaldobozok), és kattints a Hasábcsere gombra!
babtabla.hu

Itt az írás, forgassátok...

közélet-közerkölcsök-magánbűnök- egy magyartanár emlékiratai Egerből

Oszd meg, és uralkodj magadon!

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Idő van

Friss topikok

  • pushup: Tanár úr! azért én szívesen olvasnám a mostani véleményét is. Lehet, én értelmeztem félre, de korá... (2016.02.16. 11:02) Búcsú az olvasótól
  • Lordhell: @Csakazigazat!: A lényeg, hogy mind a kettő rossz. Ha már számokon lovagolunk 1 év alatt 44-45 15... (2014.05.14. 18:25) Na de kicsoda Lipusz Zsolt?
  • csakazolvassa: Műfarka kinek volt? Én értem, hogy aki hetero, annak nem probléma a melegek politikai emancipációj... (2012.08.13. 19:04) Az ember végül homokos? - (Értelmezési kísérlet)
  • gabcica: Sikerült ebben az évben és tavaly is részt vennem a rajz oktv-n. Ha megnézitek a témaadást és azt,... (2010.11.28. 16:29) Mit ér az OKTV?
  • zerge gorilla: "már két embernek is olcsóbb autóval közlekedni, mint tömegközlekedéssel..." Ezzel muszáj vitatko... (2010.11.07. 13:57) Buddhista közgazdaságtan

Egy tanárbasztatás margójára

2007.11.29. 18:11 sasika61

Gondolom, sokan látták az esetet, az egyik budapesti szakközépiskola diákjainak viselkedését az énekórán. Ennél is riasztóbbak azonban a hivatalos-szakértők reagálásai. Normális az lenne, ha mindenki a pedagógus pártjára állna, s egyöntetűen elítélnék a diákokat.

A mienk persze nem normális ország e tekintetben sem. Az igazgatóhelyettes – férfi – végső soron a tanárnőt hibáztatja, ennyit a kollegalitásról és a lovagiasságról. Szaralak, lerí róla, továbbá az is, hogy vezetőként elfelejtette, ahogy ez gyakran megesik, milyen tanárnak lenni.

Herczog Mária szociológus is nagy tudósa a pedagógiának: „Vannak technikák például tettes-áldozat mediációval, vagyis konfliktuskezelő módszerrel. Másik lehetőség lehet a megbeszélő kör, ilyenkor le lehet ültetni az érintett gyerekeket és a tanárokat és végig lehet beszélni, hogy mi történt és mi lehet ennek az oka. Ebben az esetben meg kell kérdezni a gyerekeket és a felnőtteket, hogy milyen megoldási javaslataik vannak és miután megállapodnak egy megoldásban, azt az iskolának végig kell vinni - ez a külföldi gyakorlat is. Az nem véletlen, ha egy gyerek kezelhetetlen. A pedagógusnak a foglalkozásához tartozik, hogy megértse, miért lehetetlen a gyerek viselkedése, megértse azt, hogy a szülő miért nem tudja jobban csinálni a dolgát és abban segít, hogy másképpen legyen, más szakemberekkel együttműködve”- mondta a tudósasszony.

Ehhez képest már csak egy lépés a gyilkosok megértése is, nyilván eljön az idő, amikor őket sem büntetik már: mediálnak, megbeszélő kört tartanak és természetesen mélyen megérti majd mindenki, miért ilyen lehetetlen a viselkedésük.

Aáry-Tamás Lajos az ügy hátterének ismerete hiányában általánosságban elmondta, hogy az ilyen esetek nem jogi kérdés, hanem egy pedagógia probléma. Az oktatási biztos szerint, ha egy tanár az ilyen helyzeteket nem tudja megoldani, akkor annak valószínűleg rossz a pedagógiai módszere. Vagyis szerinte is, mint mindenki más szerint: a tanárnő a hibás.

Én sem vagyok elfogulatlan, magam is tanár vagyok. De szülőként mondom, ha a gyerekem így viselkedne, utána azt hiszem, nyolc napon túl gyógyuló külsérelmi nyomok maradnának rajta.

Az egész oktatási rendszerünk mélyen tanárellenes. Nem a fizetésről beszélek, bár nyilván ennek is vannak az általános megbecsültségre kihatásai. A teljes eszköztelenség jellemző ránk a pedagógiailag nem kezelhető problémák megoldásában. Mindig, mindenért a tanár a hibás, az a tanár, aki 22-27 órában tanít, legalább ennyit javít, készül, felügyel, tantervet ír ( nem ám bruttó ötmillióért 6 oldalt, hanem ingyen ), eltűri, hogy hülye gyerekek, hülye szülők, hülye igazgatók, tanügyi vezetők, mérőbiztosok, minőségellenőrök, gyereket nappali fényben még nem látott pedagógiai szakértők keserítsék mindennapjait,s amint a példa mutatja: ha megalázzák, azért is ő a hibás. A miniszter pedig szokás szerint lapul, mint a férgek a sínek alatt, ha bejön a villanyvonat.

Elmondom én, mi lenne a megoldás: a kis ribancokat először is szájon kellene vágni, majd hajuknál fogva az igazgatóhoz hurcolni, akiben ha lenne szemernyi bátorság és férfiasság, úgy vágná ki mindannyiójukat szülőstül, hülyegyerekestül, mint a taknyot.

Meggyőződésem, hogy a normális szülőknek és gyerekeknek is ez lenne az érdeke.

Persze, ez csak álom. Készülhetünk a fegyveres támadásokra. Ami után senki nem fogja, szokás szerint, a felelősséget vállalni,majd esetleg ráfogják az egészet a mondjuk agyonlőtt tanárra: miért provokált? Jó lesz, ugye?

Szólj hozzá!

Címkék: oktatás iskola

A bejegyzés trackback címe:

https://sasika61mondja.blog.hu/api/trackback/id/tr86246970

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.