babtabla.hu

HTML

Ha csak ezt az oldaldobozt látod, akkor egy olyan sablont választottál, amiben csak balhasáb van, az oldaldobozaid viszont alapértelmezésben a jobbhasábba kerülnek. Menj be az Oldaldobozszerkesztőbe (Megjelenítés / Oldaldobozok), és kattints a Hasábcsere gombra!
babtabla.hu

Itt az írás, forgassátok...

közélet-közerkölcsök-magánbűnök- egy magyartanár emlékiratai Egerből

Oszd meg, és uralkodj magadon!

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Idő van

Friss topikok

  • pushup: Tanár úr! azért én szívesen olvasnám a mostani véleményét is. Lehet, én értelmeztem félre, de korá... (2016.02.16. 11:02) Búcsú az olvasótól
  • Lordhell: @Csakazigazat!: A lényeg, hogy mind a kettő rossz. Ha már számokon lovagolunk 1 év alatt 44-45 15... (2014.05.14. 18:25) Na de kicsoda Lipusz Zsolt?
  • csakazolvassa: Műfarka kinek volt? Én értem, hogy aki hetero, annak nem probléma a melegek politikai emancipációj... (2012.08.13. 19:04) Az ember végül homokos? - (Értelmezési kísérlet)
  • gabcica: Sikerült ebben az évben és tavaly is részt vennem a rajz oktv-n. Ha megnézitek a témaadást és azt,... (2010.11.28. 16:29) Mit ér az OKTV?
  • zerge gorilla: "már két embernek is olcsóbb autóval közlekedni, mint tömegközlekedéssel..." Ezzel muszáj vitatko... (2010.11.07. 13:57) Buddhista közgazdaságtan

Dobrev2

2008.03.03. 14:52 sasika61

 

Elöljáróban két történet.

Amikor a kislányom óvodás volt, egy alkalommal, amikor az óvodai díjat kellett befizetnem, egy gyönyörű fekete Volvo állt meg előttem. Jól öltözött hölgy szállt ki belőle, udvariasan előre engedtem, végül a gazdasági irodában újra összefutottunk, fizetett ő is. Hallottam az összeget, én is előkészítettem nagyjából ugyanannyit. Mondta a gazdasági vezető az én díjamat, meglepve hallottam, hogy én kétszer annyit fizetek. Kérdem tőle, miért, ő természetes hangon közölte: a hölgy 50%-os kedvezményt kap.

A másik történetem egy gázszerelőről szól. Szokásom, hogy fűtési szezon előtt átnézetem a kazánunkat. Legutóbb is így történt, augusztus végén. Kijött a szerelő, belenézett, megjegyezte, hogy ő még ilyen tiszta kazánt nem látott, megmérte, hogy nincs-e valahol szivárgás, kb. 10-15 percet volt ott, majd elkért tőlem számla nélkül mintegy 12 ezer forintot.

A két történet még véletlenül sem adómorálunk illusztrációja – bár annak sem utolsó - , hanem annak kapcsán jutott eszembe, amit Dobrev Klára a helyi tv-ben nyilatkozott ( legutóbbi posztom is róla szólt). Kifejtette, milyen igazságtalan, hogy egyetemista tanítványai között túlsúlyban vannak a jómódú diplomás szülők gyermekei, a szegény sorból származó gyerekek alig jutnak be egyetemre, s épp azért lenne jó a tandíj, hogy ezt megváltoztassa.

Okfejtéséből érezhető, hogy az MSZP kampányához igazodva egyenlőségjelet tesz diplomás és gazdag között, vagyis aki diplomás, az mind tehetős.

Én még soha nem panaszkodtam a béremre, most sem teszem. Tudom, hogy milliók vannak rosszabb helyzetben nálam, nálunk, de Klára asszony logikája s vele együtt az ugyanezt sulykoló kormánykampány velejéig hazug.

Mi is lenne, ha bevezetnék a tandíjat? Nem fizetnének a hátrányos helyzetűek. Ki a hátrányos helyzetű? Aki ezt papírral igazolja. Ezerszámra tudna hozni bárki a fent leírt esethez hasonló történeteket: a Volvóval járó hölgy gyereke nyilván hátrányos helyzetű lesz, éppúgy, mint a minimálbéres gázszerelőé. Amíg olyan az adómorál, amilyen, addig jövedelemhez kötni bármit is azt jelenti, hogy az egyébként is tisztességesen adózó állampolgárokról húzunk le újabb bőrt.(Ugyanez volt a Bokros-csomagnál, amikor mi, gazdag pedagógusok, már a családi pótlékból is kiszorultunk.)

Mondhatnánk erre, hogy tanuljon úgy az a gyerek, hogy bekerüljön a legjobb 15%-ba. Erre azt mondom én, hogy a 15%-on felül van egy jelentős csoport, aki mondjuk nem 4,5, hanem csak négyes körüli, esetleg 4,4. Ő már jogosan fizet?Aki járt egyetemre, tudja, hogy kivételektől eltekintve, a legjobb eredményt elérők és a legtehetségesebbek között nincs egyértelmű megfelelés, s hogy egy-egy jegy sok olyan, tanulón kívüli körülményen is múlik, ami tandíj esetén százezres veszteséghez vezethet ( szerencse, tanár hangulata, kihez kerül vizsgázni stb.)

A kormánypárti érvelés mögött valójában társadalomfilozófiai tartalmak rémlenek fel: a baloldal történelmi hagyományokra támaszkodó értelmiség – és középosztály-ellenessége.

Igazából a tandíj azt a nyíltan fel nem vállalt célt szolgálja, hogyan lehetne mihamarabb megfojtani az értelmiséget, lesüllyeszteni a középosztályt a segélyezettek szintjére, s mindezt azért, hogy ne legyen társadalmi erő, mely tartós uralmuknak útjában állhat.

A többi csak mese, hablaty. Ha van egy kis eszük a baloldali szavazóknak, belátják ezt.

(Nem fogják.)

 

2 komment

Címkék: tandíj adózás népszavazás dobrev klára értelmiség középosztály

A bejegyzés trackback címe:

https://sasika61mondja.blog.hu/api/trackback/id/tr87363499

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

másik néző 2008.03.06. 00:47:22

Kedves Tanár Úr!
Mint tudod, tagdíjpárti vagyok, de egészen "az igazából a tandíj..." kezdetű mondatig nagyon szimpatikus érveket hozol föl. Ott viszont megjelenik az összeesküvés-elmélet, amivel én sohasem tudtam mit kezdeni.
De egy dolgot azért figyelmedbe ajánlanék. A diákok fele ma is fizet - a tervezettnél sokkal több - tandíjat. Éppen a te logikád szerint igazságtalanul, mert lehet, hogy csak egy ponttal maradtak le a felvételin a többiektől, ráadásul soha többet nem juthatnak át a másik kategóriába.
Ha hinnék az összeesküvés-elméletekben, most arra céloznék, ezt csak azért nem ellenezted eddig, mert a Fidesz vezette be. Ugye, nem igaz? Egyszerűen csak nem gondoltál rá.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.03.06. 18:24:09

Kedves másik néző!
El tudom fogadni az átjárhatóságot mindkét irányban, ehhez azonban nem kell általános tandíj.
süti beállítások módosítása