babtabla.hu

HTML

Ha csak ezt az oldaldobozt látod, akkor egy olyan sablont választottál, amiben csak balhasáb van, az oldaldobozaid viszont alapértelmezésben a jobbhasábba kerülnek. Menj be az Oldaldobozszerkesztőbe (Megjelenítés / Oldaldobozok), és kattints a Hasábcsere gombra!

Itt az írás, forgassátok...

közélet-közerkölcsök-magánbűnök- egy magyartanár emlékiratai Egerből

Oszd meg, és uralkodj magadon!

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Idő van

Friss topikok

  • pushup: Tanár úr! azért én szívesen olvasnám a mostani véleményét is. Lehet, én értelmeztem félre, de korá... (2016.02.16. 11:02) Búcsú az olvasótól
  • Lordhell: @Csakazigazat!: A lényeg, hogy mind a kettő rossz. Ha már számokon lovagolunk 1 év alatt 44-45 15... (2014.05.14. 18:25) Na de kicsoda Lipusz Zsolt?
  • csakazolvassa: Műfarka kinek volt? Én értem, hogy aki hetero, annak nem probléma a melegek politikai emancipációj... (2012.08.13. 19:04) Az ember végül homokos? - (Értelmezési kísérlet)
  • gabcica: Sikerült ebben az évben és tavaly is részt vennem a rajz oktv-n. Ha megnézitek a témaadást és azt,... (2010.11.28. 16:29) Mit ér az OKTV?
  • zerge gorilla: "már két embernek is olcsóbb autóval közlekedni, mint tömegközlekedéssel..." Ezzel muszáj vitatko... (2010.11.07. 13:57) Buddhista közgazdaságtan

Rejtvény vagy szilveszteri ATVerés?

2010.01.01. 13:01 sasika61

 

Tegnap délután miután végeztem a szilveszteri előkészületekkel, míg vártam a vendégeket, unalmamban végigkattintgattam a tv-csatornákat, így került sor az ATV-re is. Betelefonálós műsor ment, nyerni lehetett 150 ezer forintot, plusz játszani a 2 milliós főnyereményért. A feladat első látásra pofonegyszerűnek tűnt, megálltam, kíváncsi voltam, milyen hamar oldják meg. Bár ne tettem volna: azóta a lila ködben van az agyam.
A képernyőn az alábbi feladat és utasítás volt: „Adja össze az ábrán szereplő összes számot!”, az ábra pedig így nézett ki:
4+7-10+5+
1x (2x2)+7+
6-4+18=?
 
Azért töröm a sort, mert az ábrán is így volt törve, s talán van ennek is jelentősége. Fejben elvégeztem a műveletet, ez nekem 37-re jött ki, ha nem foglalkozom a műveleti jelekkel, hanem csak szimplán összeadom a számokat, az pedig 66. Vártam kicsinyég, mintegy 10 percet, időközben elhangzott sok más mellett a 37 és a 66 is megoldásként, ezeket a műsorvezető hölgy lesöpörte, hogy nem jók.
 
Az ember rejtvényfejtő állat, így aztán nem hagyott nyugodni, hogy mi lehet a megoldás, ezért a műsor hátralévő részét fölvettem. Amikor visszanéztem, láttam, hogy időközben senki nem találta el a végeredményt, úgyhogy a hölgyemény már a rossz megoldásokért is adott 10 ezer forintot annak, akit bekapcsoltak hozzá. A legvégén pedig mondott két számot: 784 és 785 (!!!), hogy a kettő közül az egyik a jó , aki eltalálja , az nyer. (Egy bácsi eltalálta, nyert, de hangsúlyozom: a megoldást ő sem tudta, csak a két felkínált lehetőség közül a jónak ítélt mellett döntött.)
 
Este buli, évek óta nálunk szilvesztereznek barátaink, a vendégek között 5 egyetemi végzettségű matematikus és matematikatanár is volt. Egy üresebb pillanatban felvetettem nekik, hogy mit láttam délután. Mosolyogták a magyar szakos bölcsészt, engem, hogy na majd ők… A „na majd ők”-ből semmi nem lett. Nézték meredten a képernyőt, vagy 10 percen át gondolkodtak, végigjátszottak egy csomó variációt egészen addig, hogy a + jeleket már római X-ként értelmezték stb., de a megoldást nem találták meg. Pontosabban azt, hogy miként jön ki a felírt ábrából a 785-ös végeredmény. (Arra gondolni sem merek, hogy az egész pusztán ATVerés.)
 
Aztán abbahagytuk a témát, iszogattunk, beszélgettünk, de engem nem hagy nyugodni a titok, és azért is írok róla, hogy könyörgöm, mondja már meg valaki a megoldást (a műsorvezető nőcske ugyanis ezen elegánsan túllépett: talán ő sem tudta?).
Mindenesetre egyik fogadalmam az volt, hogy soha többet nem kapcsolok az ATV-re.

267 komment

Címkék: atv szilveszter betelefonálós műsor többet ésszel!

A bejegyzés trackback címe:

https://sasika61mondja.blog.hu/api/trackback/id/tr931636809

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dex.ion 2010.01.01. 13:41:04

a megoldás az, h a bácsika az atv portása és az atv így most tisztára két misit, mer h matematikailag ez nem jön ki, az napnál világosabb.

ElCapitan 2010.01.01. 13:43:03

a direkt félreérthető kérdés, a be nem kapcsolt telefonálók miatti látszólagos pangás és az el nem magyarázott megoldás mind e gusztustalan műfaj stílusjegyei
nagyanyám is néha azt akarta, hogy telefonáljak be, mert nem tudja senki ezt az egyszerű kérdést, én meg nem győztem magyarázni neki, hogy ez a hozzá hasonló naiv emberek pofátlan lehúzása

hozzaszolo 2010.01.01. 13:43:06

Egyszer én is megnéztem egyet az atvn ahol autómárkákat kellett felsorolni volt ott minden persze alig fogadtak el valamit. Akkor mondták hogy könnyítés kiírták hogy ki_ mondták kia nem nem menjünk tovább ugyanezt megcsinálták a mistsubishivel is hogy természetesen semmi más nem jöhetett ki. Persze ezt sem fogadták el, csak hát állami tv-t nem basz meg a kedves ortt.

Peltak 2010.01.01. 13:44:31

Egy megkeresés után azt mondták, hogy a műsort nem az ATV készíti. A műsor készítője pedig azzal zárkózott el a válaszadás elől, hogy ezzel a jövőbeni feladványokat lehetne könnyebben megoldani, ezt pedig nem szeretnék.

Amúgy szerintem nem "ábrán lévő" számokat kellett összeadni, hanem a KÉPERNYŐN lévő számokat, ahol ugyebár ott volt a telefonszám is felírva.

flimo13 2010.01.01. 13:44:42

Láttam ilyen számolósat pár hónapja, én élőben végignéztem, mert nem akartam elhinni, hogy folyton elszámolom. Nem számoltam.

Gasztro_Tanár 2010.01.01. 13:50:13

Sokszor néztem ezt a műsort, mert én magam sem hittem, hogy ilyen létezik. Órákon át telefonáltatnak, majd senki nem nyer, csak valami ökörséggel. Undorító, bárgyú és szemét dolog egyben. Egyik-másik műsorvezető zseniális a maga nemében, az egész viszont a Btk-ba ütközik.
És aki ennek a tulajdonosa, azt hiszi, jó üzletember, meg alkot, meg a többi hülye és lúzer. Ez a műsor tipikus példája annak, hogy ma mindent meg lehet tenni.

singas 2010.01.01. 13:56:52

Az a megfejtés, hogy ez nem a rózsagyuri. Nincs megfejtés. Semmi köze a 785-höz. Olyan, mint amikor összeszarják a képernyőt vonalakkal és az a kérdés, hogy hány háromszög van az ábrán. Ha jobban megnézed a műsort, több trükköt is észrevehetsz, pl legalább nyolcszor visszaszámolnak 10-től, két perctől, vagy akárhonnan nulláig, hogy most aztán vége lesz a műsornak, telefonálj gyorsan. Aztán jön a nulla és nem történik semmi, megy tovább a műsor. Vagy kiírják, hogy vonalnyitás és ugyanúgy nem kapcsolnak be senkit. És ez miért működik? Látod, te is nézted a műsort (még fel is vetted!), mert kíváncsi voltál. Pont ez a lényeg. Ők arra számítanak, hogy ha sok ember kíváncsi és sok ember nézi, akkor hátha sikerül lyukat beszélni a hasukba és betelefonálnak. Sokan megteszik, mert sajnos megél belőlük ez a cég, ami mellesleg magyar és a világ minden pontjára sugároz ugyanilyen műsorokat Bp-ről élőben (telemedia.hu). Lehúzásban elsők vagyunk!

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2010.01.01. 13:57:06

@Peltak:
az utasítás határozottan "az ábrán lévő számokra vonatkozott", nem a képernyőre.

Rockinrockcats 2010.01.01. 13:57:33

tévét nézel szilveszterkor, bölcsész-e vagy?
lila ködben van azóta a fejed, bölcsész-e vagy?
komolyan vetted a tévéműsort, bölcsész-e vagy?
fogadalmakat teszel, bölcsész-e vagy?
megbüntetsz egy tévécsatornát azzal, hogy nem nézed, bölcsész-e vagy?

Ejjnye Bejjnye 2010.01.01. 13:57:38

Pedig logikával oly egyszerű! Felütik az utónévkönyvet mondjuk, és kérik, hogy mondjanak K bedűvel kezdődő női utónevet. Na erre kezdenek telefonálni a népek. Egyik név hangzik a másik után, a néni minden név elhangzása után "gondolkodik" picit-közben a fülében szól a fülhallgató-majd kijelenti, hogy nem erre gondolt! Tehát a háttérapparátus kihúz egy nevet mondjuk a 40-ből, és az utolsó lesz a megfejtés! Közben telefonálnak egy csomóan, megy az idő stb. Engem az bosszentott fel egyszer, hogy egy ábra után, vagy két órát űltem ugyanígy mint a posztíró mert kíváncsi voltam a végeredményre, és amikor megunták, pofátlanul, az eredmény közlése nélkül, levették a feladványt, és újat tettek fel!

noire jack 2010.01.01. 13:57:44

Nekem már nagyon régen eljött az a pillanat, amikor megfogadtam, hogy soha többet nem kapcsolok az ATV-re..

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2010.01.01. 13:59:01

@singas:
ezek szerint ez egy magyar világcég :) ?

miskagyerek 2010.01.01. 14:01:29

Ezen az adón terem a Fásy mulató, Bunyóspityustól? Mert akkor értem a tréfás feladat megoldását: HIHETETLEN!
Minden jóérzésű olvasónak valami egész mást kívánok idén.

KANADA 2010.01.01. 14:05:29

Az ATV játékának a mechanikája is a tipikusan a szoci féle átverősdire épül! Minden szavuk hazugság!

citrompótló 2010.01.01. 14:07:55

Az ábra pontosan így nézett ki?

Mert pl. az első szám felülről lefelé: 416

lánczi sixx... izé... suxx 2010.01.01. 14:09:29

@KANADA: ezek a játékok tipikus jobbant (fidesz-jobbik-közeli) alakok módszereit majmolják.

bolhaplaza.hu 2010.01.01. 14:09:39

Szemétláda csaló banda!

georg 48 2010.01.01. 14:09:55

De, pedig ráhibáztál! Ez pusztán egy ÁTVerés!
Az a felháborító, hogy az ORTT hiába bünteti öket már a franc tudja hány millióra, nem használ.
Le sem szarják. Azt csinálnak amit akarnak.
El lehet képzelni, milyen nagy lóvé van benne, ha ennek ellenére megéri nekik.
Egyébként máshol is vannak ilyen degenerált műsorok.
Tudjátok: amíg lószar van, varéb is van!

Donjuan 2010.01.01. 14:11:47

A HitgyüliTV megfejtése a Btk-ban van:

"Aki jogtalan haszonszerzés végett mást tévedésbe ejt, vagy tévedésben tart és ezzel kárt okoz, csalást követ el."

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2010.01.01. 14:13:46

@citrompótló:
pontosan így.
Egyébként szinte biztos vagyok benne, hogy valamiféle megoldás van, csk éppen nem tudom, mi az.

Jean Valjean 2010.01.01. 14:14:25

Volt már egy ilyen zseniális feladvány december 14.-én:
5+5-7x
(11+11)+6x
3+3+7=?
Természetesen itt se fogadták el a helyes megoldást, pedig többször is próbálkoztak vele, de a "kislány" természetesen nem fogadta el.
A helyes megoldás 2382 volt. De hogyan jutottak erre az eredményre, a mai napig homály fedi, ugyanis semminemű magyarázatot nem adtak rá.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2010.01.01. 14:15:51

Minden kérdés így van feltéve: "ADJA ÖSSZE az ábrán található összes számot". tehát már a kérdés is rosszul van feltéve, mert van ott osztás, szorzás, kivonás, stb...

Régen az volt, hogy Adja össze a képernyőn látható összes számot, amibe ugye a telefonszám, a nyeremény, és még a hívás díja is beletartozott.

Nem tudom miért nem szüntetik be ezeket a műsorokat

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2010.01.01. 14:16:00

Franc se fog utánaszámolni, de valószínűleg valami olyannal manipulálnak, hogy az "összes szám" az a számjegyeket meg a számjegyek valami olyan kombinációját is jelenti, amire épelméjű ember soha nem gondolna. Pl. az 1+2+3-ba bele kell számolni a 12-t meg a 23-at is. Valami ilyesmi. De ezzel a logikával nyilván több ezer féle megoldás lehetséges. Szabott is már ki az ORTT büntetést ilyen feladatok miatt, megint ideje lenne.

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2010.01.01. 14:16:34

Franc se fog utánaszámolni, de valószínűleg valami olyannal manipulálnak, hogy az "összes szám" az a számjegyeket meg a számjegyek valami olyan kombinációját is jelenti, amire épelméjű ember soha nem gondolna. Pl. az 1+2+3-ba bele kell számolni a 12-t meg a 23-at is. Valami ilyesmi. De ezzel a logikával nyilván több ezer féle megoldás lehetséges. Szabott is már ki az ORTT büntetést ilyen feladatok miatt, megint ideje lenne.

Jean Valjean 2010.01.01. 14:18:36

Csináltam akkor egy screenshot-ot is a dologról.
[url=http://i.imagehost.org/view/0868/Image1214-1708_TV40][img]http://i.imagehost.org/t/0868/Image1214-1708_TV40.jpg[/img][/url]

MCsaba · http://alegy.blog.hu/ 2010.01.01. 14:19:47

@KANADA: @lánczi sixx... izé... suxx: Ezek csak az emberi hülyeséget / hiszékenységet használják ki. De csak ma, csak neked... :)

Ha az ORTT nem egy nagy kabaré lenne.... de az!!!

Eastbay1 2010.01.01. 14:21:57

@Zigomer Trubahin: De ez akkor sem jó, mert akkor eleve bele kellene számolni egy olyan számot hogy:
4+7-10+5+1x (2x2)+7+6-4+18=?
---> 4 710 512 276 418
Konteosok figyelem! Ez pont egy BKV alosztályvezető végkielégítése másfél év munkaviszony után (forintban).

greffi 2010.01.01. 14:22:10

Ehhez nekem kell még egy unimukk :D:D:D

az igazi medwe · http://medwe.blog.hu 2010.01.01. 14:23:16

Törőcsik Jenő és Telemédia.
Ez a két név fém jelzi ezt a hungarikumnak számító nemzetközi balekfejő játékot.
Ez a méregdrágán betelefonálós rejtvényfejtő történet szinte az összes európai és több Európán kívüli ország második vonalbéli tévécsatornáin fut és kevesen tudják, hogy kivétel nélkül valamennyit a Telemédia székházából, Budapestről közvetítik.
Abból a székházból, ahol aztán talicskával tologatják a balekok pénzét.

Csalás?
Nyilván nem az.
A jogszabályok betűjének megfelel.

Hogy micsoda, azt ki-ki döntse el saját maga.
Kohn bácsi erre is azt mondaná: ügyes. nagyon ügyes!
:-)

eks 2010.01.01. 14:24:12

Az ATV rendszeresen meglépi ezt a marhaságot. Múltkor én is rááldoztam egy órát az életemből, hogy rájöjjek, mégis miféle matematikai csoda folytán lehet páratlan szám a végeredménye egy olyan feladatnak, amiben macskák lábait kell összeadni. A kedvencem, hogy 180 és 2000 között nagyjából tíz tippre is felkapta a fejét a műsorvezető, hogy mennyire közel van a jóhoz - a végeredmény szerintük 1137 lett. Az egész igénytelen moslék csatornát azonnal betiltanám, és komoly összegek kifizetése mellett nyilvános bocsánatkérésre kényszeríteném.

Bluesrider 2010.01.01. 14:29:46

Mindenki megérdemli a sorsát, az is aki nézi, az meg főleg aki be is telefonál...

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2010.01.01. 14:31:43

@greffi:
egészségedre, én már túl vagyok rajta :)

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.01.01. 14:32:47

TUDOM!!! Alá volt írva,hogy az a feladat,hogy ADD ÖSSZE az összes ábrán lévö számot! a műsorvez.is elmondta többször,hogy összeadást vár!! Kiszámolni nem kellett. Ha felvetted,nézd meg,alatta egy csíkban odaírták.:))

rockjano 2010.01.01. 14:33:43

Ezek nem az ATV műsorai, valaki csinálja és ők átveszik.
Elég szégyen mert szarok.

Egyébként vannak az ATV-n kifejezetten jó műsorok is mint a TÉT meg a Dominó.

A TÉT a legjobb magyar politikai beszélgetős műsor ahova mindkét oldalról meghívnak politológusokat és érdemi értelmes vita van, mutass nekem ilyet jobboldalról (HírTV, ECHO?????)

Meg a Hőmérő és a Civil a pányán sem rossz.

És persze van sok szar töltelék meg Saskabaré és HIT gyüli és egyéb borzalmak is kétségtelen, de ami jó az jó, ami rossz az meg rossz.

Ne legyünk elfogultak, tanuljunk meg gondolkozni!!!

James L2 2010.01.01. 14:34:09

Egyszer én is felhúztam magam egy ilyen rejtvényen. Akkor senki sem, nyert, és nem is mondták el a helyes megoldást.

A képernyő alján volt egy (nem emeltdíjas) telefonszám, ahol a játék szabályairól lehetett érdeklődni, tehát nem a megfejtés bemondására volt fenntartva. A műsor végén felhívtam őket, hogy mondják már meg, mi lett volna a megoldás.

A válasz: nem árulhatják el, mert akkor legközelebb könnyebben tudok majd nyerni.

Erre valami nagyon csúnyát akartam mondani, de miután felmértem a helyzetet, hogy csak egy diákmunkás ülhet a telefonnál, akinek kiadták mit kell ilyenkor mondani, inkább leraktam a kagylót.

Transzcendentális vérömleny 2010.01.01. 14:34:55

Napjainkban egy ilyen műsor láttán zsigerből kéne elkapcsolni. Az értékes időnkből elpazarolni drága perceket, hogy agyaljunk a megfejtésen: haszontalanság. És aki e műsor alapján ítéli meg az ATV-t, az elég szűklátókörű, vagy rosszul gondolnám?

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2010.01.01. 14:35:15

@Jean Valjean:
ugyanilyen jellegű a volt a tegnapi ábra is, nekem nincs digitális képem róla, de fel van véve a műsor.

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.01.01. 14:35:40

Nem mondják el a megoldást soha,a dögök.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2010.01.01. 14:37:49

@Transzcendentális vérömleny:
nem pusztán emiatt ítélem meg a csatornát, pl. jókat szoktam nevetni a sajtóklubosok sirámain, de ma nem akarok politizálni.

youlopukku 2010.01.01. 14:39:02

@Transzcendentális vérömleny: egy tv adót nem a műsorairól kéne megítélni?

Takacsi 2010.01.01. 14:43:12

Erre nincs valami törvény? már hogy a játék eredményét meg kell indokolni, a szabályokat ismertetni. Ha jól tudom itt elég jó kis emelt díjas telefonos játékról van szó, az sem egyértelmű hogy ki került be játszani a pénzzért.

trocadero 2010.01.01. 14:46:41

Érdemes elgondolkodni, miért nincs ilyen lenyúlós, becsapós műsor a HírTV-n és Echo TV-n, és miért lelt otthonra az ATV-n.
A telefonszámla megkapása után remélem az emberek hamar rájönnek, hogy vágják át őket, és remélem megszűnik a műsor, és a műsor hosztolásából fakadó ATV extra bevétel.

kew1n 2010.01.01. 14:48:47

@trocadero: ja mert te ugy gondolod, hogy ami azokon a tv-ken megy az szinvonalasabb, mint ez a telefonos jatek. eheh;)

trocadero 2010.01.01. 14:51:04

Nem tudom igaz-e, de állítólag egész Európának Magyarországon készítik ezt a fajta átverőshow-t, különböző nyelveken.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2010.01.01. 14:52:03

@trocadero:
bár megvan a véleményem az ATV-ről, de még egyszer mondom: a politikai részbe ma nem kívánnék belemerülni.

KáPé, a riporter (törölt) · http://miniriport.blog.hu 2010.01.01. 14:52:18

Sanszos, hogy kamu az egész. Egyébként nem csak az ATV-n, hanem a többi kereskedelmi csatornán is gyakran előfordul, hasonlóan "bűzlő" játék.

trocadero 2010.01.01. 14:52:30

@kew1n: nem mindig színvonalasabb, esetenként igen, esetenként nem. Néha érdemes odakapcsolni a teljeskörű tájékozottság kedvéért.

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2010.01.01. 14:53:50

@sasika61: nem tudnád lefotózni és feltölteni? Szerintem az ábra a nyitja az egésznek. Jean Valjean feladványával összevetve lehet, h. jobban kiderül a trükk.

kew1n 2010.01.01. 14:57:28

@trocadero: ezzel viszont egyetertek:)

hogy az alapveto betelefonalos jatekrol is szot ejtsek. nekem azok a kedvenceim mikor meg kell mondani hogy hany forint van az abran, na en ott kapok agyfaszt.

Kerámia_53 2010.01.01. 14:59:52

Aki betelefonálós műsorban, jogászok tisztességében, politikusok becsületességében hisz, az vagy elmebeteg, vagy 2 éves...

Renn 2010.01.01. 15:00:44

726 a legtöbb amit ki tudok belőle hozni.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2010.01.01. 15:01:54

@az igazi medwe: Az a Böszörményi úti épület ráadásul a munkásőrség egyik központja volt anno, gépfegyveres munkásőr vigyázta, még a nyolcvanas években : )

Dave_hu (törölt) 2010.01.01. 15:04:18

a valódi trükköt nem is mondjátok?
- a telefon kicsörgés nélkül felvevődik, számlázzák az emelt díjat, majd mintha foglalt lenne a vonal, csipogó hang jön be, azt hiszed foglalt volt, újra hívod, mert a foglalt nem kerülhet pénzbe.

2010.01.01. 15:05:05

Megmondom én, emberek. Először is, aki a szocikról okádik, az egy fasz. Ehhez aztán tényleg semmi közük.
Ez és a többi hasonló, kivétel nélkül emelt díjas, fos játék (Viva, néha Bp TV, Hálózat, RTL Klub, Tv2, régebben éjszaka az M1 is! stb.) szerencsejáték, mivel a gép véletlenszerűenh sorsolja ki a nyertes számát, ami bekerül az adásba. Illetve szerencsejáték lenne, ha nem kellene egy kibaszott feladványt megfejteni, kérdésre válaszolni etc. Na most: a szerencsejáték-szervezés állami monopólium ebben az országban, így aztán ezekkel az alibikérdésekkel az egész átbaszás átalakul műveltségi vetélkedővé. Így aztán már kurva legális az egész, és az ORTT egy szót sem szólhat. Szalai Annamariska sem, aki pedig nagy zsuga. Értitek?

Dave_hu (törölt) 2010.01.01. 15:07:59

@zme: ld. még kérdés az "áll az alku" elején, :)

changebug (törölt) 2010.01.01. 15:08:41

Most nem vagyok hajlandó gondolkodni, de lécci nézesd meg a barátaiddal úgy is, hogy nem 10-es számrendszerben van, esetleg az egyik/mind2 X egy ismeretlent jelent és nem műveleti jelet :) Valahogy biztos kijön és be fogod látni, hogy te vagy a h... - bölcsész :)
Egyébként van egy egyszerűbb eshetőség is - valahol lemaradt a képlet egy része és ahhoz már mindenki hülye a stúdióban, hogy végigszámolja.

Csak, hogy ne keressetek már mindenhol összeesküvést :)

Dave_hu (törölt) 2010.01.01. 15:08:51

@Dave_hu: illetve sms regisztrációs játék: 3 kérdésre kell válaszolni tipus.

EG0 2010.01.01. 15:09:26

Remélem eljön az ideje, amikor bíróság előtt KELL elmondaniuk a megfejtést, és egy matematikus végzettségű független szakértő megítéli, hogy tényleg mindenki hülye az országban, hogy nem jött rá, vagy sima lehúzás az egész. Ez utóbbi esetben az összes betelefonáló, aki telefonszámlájával bizonyítani tudja a pénze lenyúlását, annak komoly kártérítést megítélni. Igen, az összesnek.
Illetve az összes ilyen műsort kötelezném, hogy az adás végén a megfejtést teljes indoklással együtt tegyék közzé.

Virgogirl · http://csecsebecse.blog.hu/ 2010.01.01. 15:09:30

Igen, én is odakapcsoltam, néztem is pár percig, azalatt az idő alatt két teljesen abszurd megoldás hangzott el (olyasmi, hogy 66 meg hogy 342), egyik sem volt jó. Félelmetes, hogy ennek valaki bedől... kifejezetten gonoszságnak érzem, hogy átveréssel naponta több órán keresztül keserítik meg bizonyos emberek életét...

trocadero 2010.01.01. 15:10:26

@zme: Nem bírom ki, kicsit visszatérek a politikába: TV2/M1/RTL Klub sem épp pártfüggetlen. Persze nem a párt(ok) adatják ezt a műsort, csak mintha érzékelhető lenne az eltérés az erkölcsi hozzáállásban. (Ez csak egy érzés bennem, lehet előitéletből jön.)

sertésmájkrém 2010.01.01. 15:11:05

index.hu/kultur/media/inter5521/

A hülyéket mindenhol lehúzzák, sokan vannak olyan tévhitben, hogy ez nem ilyen világ. Magyarország különösen ideális célpont.

Dave_hu (törölt) 2010.01.01. 15:11:39

Még azon gondolkozzatok, hogy az 5-6 bekapcsolt játékosból miért van legalább 2 aki beleszólás nélkül lerakja a telefont.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2010.01.01. 15:15:54

Törőcsik, a Telemédia tulajdonosa egyébként matematikus . )

singas 2010.01.01. 15:16:01

@sasika61:
Igen, pár év alatt lett világcég. Megveszi az olcsó műsoridőket több csatornán (éjjel, délelőtt stb) és az emelt díjas hívásokból él. Tehát nem az ATV saját műsora, ők csak eladják a műsoridőt. Na, ettől még az ATV ugyanúgy szar :)
Azt írod lejjebb, hogy biztos vagy benne, hogy valahogy magyarázható a megoldás. Hogy ne gyötörd magad sokáig, íme egy adalék:
homar.blog.hu/2009/09/18/fellabu_buszvezeto_a_lehuzos_tevevetelkedoben

the k0zi · http://k0zi.blogspot.com 2010.01.01. 15:16:43

Trükk mondjuk az lehet, hogy nem 10-es számrendszer beli számokról beszélünk, bár én nem találtam olyan számrendszert, ahol ezekből 785 jönne ki (784 kijött).

Donjuan 2010.01.01. 15:17:34

rockjano: Nem a műsorokról van szó, a tulajdonosról:

www.sat.hu/read.php?id=206

hu.wikipedia.org/wiki/ATV_%28telev%C3%ADzi%C3%B3s_csatorna%29#cite_note-medhir-0

Az ATV a Hitgyüli saját TV-je.

Az itt vázolt lehúzás pedig bűncselekmény. Nem az ORTT hatásköre, hanem a rendőrségé, az ügyészségé és a bíróságé.

Dave_hu (törölt) 2010.01.01. 15:20:23

a megfejtés módja egyébként üzleti titok, tehát elég necces lenne kikényszeríteni belőlük. Még bírósági úton is.

sertésmájkrém 2010.01.01. 15:20:32

@sertésmájkrém: Igazából inkább csodálni kéne a srácot, hogy kivételesen van valaki aki nem a magyar adóforintokból lopja össze a vagyonát, hanem külföldről szívja el a hülyeségadót.

Nibelis 2010.01.01. 15:21:00

No akkor lássunk végre tisztán.
A feladatot nem a látható műveleti jelekkel kell megoldani....Hát akkor hogyan?
A kérdés egyértelmű.
Össze kell adni valóban az összes számot,de az összeset, a telefonszámokkal együtt.Azaz,minden létező számot össze kell adni,ami a képernyőn látható.
Most hogy már így megtudtátok,mi a logikája a feladatnak,remélem sok-sok milliomost köszönhetünk a későbbiekben.
:) hajrá.

Aszi 2010.01.01. 15:22:41

Múltkor egy ilyenben az volt a trükk, hogy a +1-et úgy írták, hogy 4-esnek is lehetett nézni. A helyes eredmény akkor jött ki, ha 4-esnek nézted.

KenSentMe 2010.01.01. 15:33:32

@Peltak:
Az azért megalol, hogy "nem árulhatjuk el a megoldást, mert akkor legközelebb könnyebben tud nyerni".. elvileg nem arról kellene szólnia a műsornak, hogy egy telefon áráért akár nyerhetsz is?

Ja, és:
homar.blog.hu/2009/09/18/fellabu_buszvezeto_a_lehuzos_tevevetelkedoben

Sasika, egyébként elmélkedek a megfejtésen.. kár, hogy képet nem mellékeltél, sokat segítene:(

Kodomo 2010.01.01. 15:41:14

Annyira utálják egyesek az ilyen műsorokat, hogy képesek megvuduzni. Ekkor viszont már szórakoztató.
www.youtube.com/watch?v=7LA1Tlji0t8&feature=player_embedded

BaLee 2010.01.01. 15:45:03

Láttam hasonló műsort ott papírpénzek és fémpénzek (forint) voltak és össze kellett adni az összeset. Többször átszámoltuk közösen, nem tűnt annyira bonyolultnak de betelefonálásra nem vetemedtünk csak megrökönyödve néztük amikor a műsorvezető már szinte hülyének nézte a betelefonálót a helyes megfejtéssel mert mer előtte ketten hívták ugyanazzal és azt mondta rájuk, hogy nem jó.

Eltelt cirka fél óra de csodák csodája nem lett megfejtő majd a végén halkan benyögött egy teljesen fals számot amit sehogyan sem jöhetett ki és hozzáfűzte, hogy nem érti hogy nem tudták megfejteni ezt a könnyű feladványt.

Na most az ilyeneket nem lehetne megbüntetni???
Tudom én hogy a pénzlehúzásra megy az összes ilyen műsor de legalább akkor olyan rejtvényt találjanak ki amit maguk is meg tudnak oldani. Vicc az egész.
Valami 400ft körüli volt a hívás díja és csak a bekapcsolt delikvensekből volt vagy 20-25, meg gondolom kb 10x ennyi akit nem kapcsoltak be műsorba de a díjat levonták. Vicc az egész.

asdf 2010.01.01. 15:45:28

Hahahha, ezek szerint nem en voltam az egyetlen :))
Ime a feladvany: kepfeltoltes.hu/view/100101/K_p092-2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
En azt hittem, hogy ott az okossag, hogy az elso es a masodik sorban az utolso elotti pluszjelek azok erosen osztasjelnek neztek ki. Szivesen megneztem volna digitalis forrasbol is, de nekem csak analog kabeltv-m van, azon nagyon billegosen, de ugy latszott, az biza osztasjel: kepfeltoltes.hu/view/100101/K_p094-2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Egeszen addig hittem magam kurva okosnak, amig valaki el nem hasalt a 29 4/7-es tippel. Na itt voltam en is ugy, hogy na akkor en ezt most felveszem.
Erdekes volt a jatek menete is, gyakorlatilag egy oran(!) keresztul ez az egyetlen feladvany volt, az elejen porogtek a hivok ezerrel, persze senki nem talalta el, aztan a musor vege elott kb. negyed oraval felbukkant az adas vege felirat, gyors telefonalasra sarkallva a jonepet, majd amikor mar a 784 es a 785 fel volt kinalva megoldaskent, na akkor csodak csodajara 10 percig egyetlen nyomorult hivo nem kerult adasba. Vajon miert...

Erre az egeszre amugy nem all meg a Btk. csalas cimszava?

lionking 2010.01.01. 15:46:20

Ez még nem is a legalja. Pont itt a Zindexen volt egy írás, hogy ember valami éjjeli műszakban jobb híján ezt a szart nézte, aztán másnap délben, mikor felébredt, ugyanazon az adón ugyanaz a kérdés, sőt még a betelefonáló válaszát is tudta, mert hogy ismétlés volt, a műsor felvételről ment megint, de ezt DISZKRÉTEN NEM ÍRTÁK ÁM KI

smidgen 2010.01.01. 15:47:38

mellékelt:
i.imagehost.org/view/0868/Image1214-1708_TV40

ez vv anett? fel kell hívni és megkérdezni :)

KenSentMe 2010.01.01. 15:51:13

Hmm. .. én arra gondoltam, hogy függőlegesen is össze lehet olvasni számokat.. pl. a 416 az szépen látszik.. aztán elkezdtem felírni a 72-t, az 57-et, amíg meg nem láttam, hogy van 724 is, tehát eleve túllőné az összeg az ő megfejtésüket.. itt adtam fel.

DSityu 2010.01.01. 15:57:11

Azon csodálkozok, hogy eddig még senkinek nem sikerült élő adásban beszólni pl. egy kurv@nyátok-at.
Ezt az adást láttam én is, de miután elhangzott az általam jónak vélt 2 megoldás, már ott tartottam, hogy telefonálok és ha bekapcsolnak belefingok a telefonba. Aztán inkább elkapcsoltam máshová. Mellesleg azzal is börtönbe, aki ezt engedélyezi! Még arra lennék kíváncsi, hogy a műsorvezető hogy mer egy ilyen adás után utcára menni? :D

kpityu2 2010.01.01. 15:58:14

A minap egy olyan feladvány volt, ahol rácsba rendezett M betűk között kellett egy N betűt megtalálni. Elég egyszerű volt, mert az első sorba tették az N betűt, a vak is látta. Amikor odakapcsoltam, már számoltak visszafelé, hogy mindjárt vége.
Direkt vártam, hogy van-e képük hibás megoldást adó telefont bekapcsolni. (Amúgy is jót szoktam szórakozni az ott szövegelő szerencsétlenen, hogy mit tud még kitalálni.) Naná hogy nem volt. Még fél óra múlva is pittyegtek, kattogtak hogy mindjárt vége, és senki se tudja a helyes válasz... :D
Amúgy mintha lett volna egy zindexes cikk arról, hogy ezt egy sikeres hazánkfia működteti valami budapesti épületből, innen adják az indiai meg az argentin feladványokat is vagy mi.
Kíváncsi lennék, hány kisnyugdíjast paliznak be ezzel a módszerrel. Érdemes beleolvasni a teletextes szabályzatukba is, minimum egy betoncsizmát kioszthatnának a tulajnak.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.01. 15:58:29

Ezek a borzalmas betelefonálós műsorok egyértelműen az átverésre épülnek. De ilyen napnál világosabb esetet, amit a poszt leírt, még nem láttam.

kpityu2 2010.01.01. 16:00:34

@lionking: A szabályzatban benne van, hogy ilyenkor nem aktív a játék, de a telefonszolgáltató kiszámlázza az emeltdíjas számlát...

Dave_hu (törölt) 2010.01.01. 16:06:45

@kpityu2: valaki megszerezhetné ezt az elvileg nyilvános játékkiírást. Biztos érdekes lenne az apróbetűt szemezgetni.

Messidor 2010.01.01. 16:10:39

@eks: Abban a macskás feladványban a megoldás az volt( a páratlan lábszámra),hogy amikor az egyik utas leszáll(abban a pillanatban!)csak egy lába van fenn a buszon.Lásd a Homárt-t.
Egyébként érdekes,manapság is mennyi embert be tudnak ilyenekkel palizni!Az ilyesfajta műsorok indulásakor én is próbáltam telefonálni egyszer-kétszer,aztán rájöttem,hogy hülyére vesznek,abbahagytam.De biztos vagyok benne,ha akarnák,meg tudnák magyarázni a végeredményt.(Erről van is a Youtubon egy ismertető videó,hááát,nehéz követni!)
Kicsit off,de kétszer is láttam az ATV-n egy ilyen műsorvezető csajszit,és nagyon tetszett a stílusa!Miatta végignéztem a műsort-pedig ez nem jellemző rám.Meg lehet tudni,hogy kik ezek a műsorvezetők?-be soha nem mutatkoznak...

ben2 2010.01.01. 16:11:31

Engem csak az érdekelne, hogy az ATV-ben tulajdonos Hit Gyülekezetének mi az álláspontja a betelefonálós-átverős műsorokról?

kpityu2 2010.01.01. 16:12:49

@Dave_hu: Teletexten van, kb. 8 oldal. Meg állítólag a weboldalukon is ott van, nem kerestem.

KenSentMe 2010.01.01. 16:16:18

Két kommentnek nagyon örültem.. az egyiknek, ami azt mondta, hogy ismétlésről is játszanak néha..
@lionking:
utánanéztem a youtube-on.. "atv többet ésszel" keresőszavakkal.. és ilyen videók jöttek ki: www.youtube.com/watch?v=T2n0Gdga-ZA
Tényleg ki van írva az ATV felirat alá, hogy "ÉLŐ".. és simán elhiszem, hogy amikor eltűnik az ÉLŐ szócska, akkor kazettáról játszott anyag következik.. (tiszta Eurosport, sportközvetítés, lol-lol-lol)

Az is tetszett, aki azt írta, hogy lejátszák a foglaltat jelző sípot, és számlázzák a pénzt.. eszméletlen, hogy milyen trükköket ki tudnak találni a lehúzásra.

Dimebag Darrell (törölt) 2010.01.01. 16:16:25

A játék lehet hogy nem aktiv de a szolgaltató csak akkor számláz ha a masik vegeről jön egy felvett jelzés. A csengetési viszhangért senki nem fizet ....

jozicsenko 2010.01.01. 16:22:37

hi!

politikát szándékosan felejtem: az ilyen müsorokat bármelyik adón megtaláljuk..

nu, a lényeg: ma hajnalban is volt egy ilyen, összeadós baromság: háromszor számoltam végig, egyértelműen 14 lett a végeredménye, de persze közel sem jártak a végén kihirdetetthez

japp, a legszebb: amikor még ment a bumeráng, ott segítettek egy szerencsétlen figurán, aki elmondta, hogy a vodafonenál csináltak neki valami 200.000 Ft-os számlát: azt hitte, egy óra alatt párszor hívta fel őket, ehhez képest valami iszonyat számla jött ki (a végére nem emlékszem, de PONT ilyen tipusu programmal loptak ki a zsebéből egy iszonyat összeget...)

Collstock 2010.01.01. 16:23:50

Sajnos ki kell ábrándítanom az összes eddigi kommentelőt, a feladványnak van megoldása, mégpedig 784, a műsort nem láttam, de ennek kell lennie, és a fentiekben említették is, h ezt megadták. Nem matematikus vagyok, csupán mérnök, de: a feladat az, hogy adjuk össze az ábrán szereplő összes számot! Tehát MINDEN egyes számot. Azaz darabonként mindenkit mindenkivel!!!! Nyilván fejben ezt senki sem csinálja meg, papíron sem egyszerű. Programot ír rá, vagy Excel... Ez egy 11x11-es "mátrix" lesz (matematikusoktól elnézést). Szépen összeadogatva (nagyjából megcsináltam excellel) ELŐJELHELYESEN!!! majd kivonva a saját magukkal vett összegeket ki is jön az eredmény. Ez pedig 784! Akinek szüksége van az excel táblára, hogy elhiggye, szívesen elküldöm! Bár azt ATV-ről nekem is megvan a véleményem, ez a feladványuk megoldható.

James L2 2010.01.01. 16:24:02

"A játékban való részvétellel a résztvevő hozzájárul, hogy a játék szervezői adatait minden további ellenszolgáltatás nélkül felhasználják direkt marketing - így SMS-beli és telefonos megkeresés - célokra akár saját, akár kereskedelmi partnereik termékeinek, szolgáltatásainak népszerűsítésére."

Tehát még kéretlen reklámokra is számíthatnak a szerencsétlen betelefonálók.

öregmogyi 2010.01.01. 16:24:14

Az ATV-n a sima politikai műsorok is egy nagy_átverés részei. Annak azért örülök, hogy a saját táborukat húzzák le! Megérdemlik.

KenSentMe 2010.01.01. 16:27:10

@Collstock: A műsorban a 785-öt fogadták el;).. a 784 megoldásod tehát nyilvánvalóan hibás, ha nekik van igazuk.

Hétszünyű kapanyányi Monyók 2010.01.01. 16:29:45

Én is láttam a műsort, sajnos. Volt az ábrán egy patkány is sapkában, pezsgővel a kezében miközben egy anyósnyelvet fúj. A következőkre gondoltam:
- A sapka mintázatában volt elrejtve gy szám
- A pezsgőspalackra rá lehetett írva az űrtartalma (0,75 l vagy 750 ml)

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2010.01.01. 16:30:53

@asdf:
köszönöm a képet, mindenkit biztatok, hogy nézze meg!

Collstock 2010.01.01. 16:31:29

Ez eseteben nem tudom, hol az az egyes... Ránézésre párosnak kell lennie, de akkor tévedtem. Vagy a műsorvezető tévedett. De azért átszámolom mégegyszer.

DepecheAndi 2010.01.01. 16:32:03

Az ATV egy másik remekműve:

"3 kislány utazik egy buszon. Minden kislány kezében van 4 kosár. Minden kosárban van 4 macska. Minden macskának van 3 kölyke. Egy macska megszökik a buszról. Hány láb van összesen a buszon? "

Ha jól emlékszem, ezt sem lehetett sehogy sem megoldani és a végén szintén nem hangzott el a megoldás. Ilyen esetekben szerintem az lenne a minimum, hogy közlik, mi a végeredmény és meg is indokolják azt.

Persze, a történethez hozzátartozik az is, hogy mellékeltek a feladványhoz egy olyan ábrát, amivel végképp összezavarták a betelefonálókat.

Ennyi erővel bárki kitalálhat egy kamu egyenletet, aminek semmi értelme nincs.

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2010.01.01. 16:32:44

Szerintem biztos nem fizettek jogdíjat, fel kéne jelenteni őket!

www.freakingnews.com/pictures/35000/Happy-New-Year-2008-35455.jpg

Másrészt mindenki figyelmébe ajánlom ezt az oldalt, ha ki akarja számolni:

hauser.pmmf.hu/jotudni/romaiszamok/index.htm

kpityu2 2010.01.01. 16:33:12

@Collstock: Igen. Többféleképpen is ...

youlopukku 2010.01.01. 16:34:40

ez a faszság hány lépésre van az"itt a piros hol a piros"-tól?

kpityu2 2010.01.01. 16:35:04

@Dimebag Darrell: A számítógép felveszi a telefont, de nem kapcsol adásba ...

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2010.01.01. 16:36:06

@Collstock:
a műsorban a 785-öt fogadták el!

dallas63 · http://dallas63.neobase.hu/ 2010.01.01. 16:37:54

@VRbagoly: Biztos hozzáadták a buszsofőr levágott lábát.

Brada Redax 2010.01.01. 16:39:17

kollégám, pont ATV-n látott a nyáron Reggel 7 körüli órákban egy "ÉLŐ" feliratú ilyen játékot,
befagyott képpel. ami biztos jele annak hogy felvételről ment.
a telefonjában meg is van még a video :D
majd elkérem hétfőn. tanúságos

Hétszünyű kapanyányi Monyók 2010.01.01. 16:39:19

@Collstock: Engem érdekel az excel tábla, oszd meg velünk valahogyan!

Aszi 2010.01.01. 16:40:37

Collstock: szerintem az a mondat, hogy "adja össze az ábrán szereplő összes számot", azt jelenti, hogy a számok összegét kérik, nem pedig az összes lehetséges számpár összegének az összegét.

youlopukku 2010.01.01. 16:42:18

ó,ha nem vagytok restek most is csodát látthattok

Collstock 2010.01.01. 16:44:36

@sasika61: Rendben, az összes elképzelhető módon összeadtam, akár római X-et feltételezve is, a 784 áll a legközelebb hozzá, 785-öt nem tudom kihozni. Mégegyszer elnézést a tévedésért!

hozzaszolo 2010.01.01. 16:46:02

dallas63 pont hogy azt nem adták hozzá :)

Collstock 2010.01.01. 16:46:19

@Aszi: Persze, ezerféle beugratás lehet benne. Én csak egy olyan lehetőséget vetettem fel, amivel legalább nagyságrendben helyben lennénk :S

dallas63 · http://dallas63.neobase.hu/ 2010.01.01. 16:46:31

@Aszi: Ezért átverés, pedig lehet ez a trükk.
Tehát már a kérdéssel is megtévesztenek. Nem tudom mi ennek a jogi megnevezése... egy próbapert mindenképp megérne.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2010.01.01. 16:49:27

@Collstock:
nem hiszem, hogy tévedtél, a te számolásod valószínűleg helyes, a műsor szerkesztőjéről inkább feltételezem a tévedést, még inkább az átverést.

dallas63 · http://dallas63.neobase.hu/ 2010.01.01. 16:49:51

@hozzaszolo: Levágott láb nem vész el, csak átalakul. (fizika 5.o..:))

youlopukku 2010.01.01. 16:50:08

itt most gyakorlatilag el kéne olvasnod a mondatot és lám:nincs megfejtő.bosszant hogy közben az együgyűek verik a telefont de senkit nem kapcsolnak,zseniális ugyanakkor rohadt pofátlan lehúzás.ha valaki nem fékezhetetlen agyvelejű azért még nem kéne átbaszni.

Aszi 2010.01.01. 16:50:37

Collstock: nemtom, én most kiszámoltam úgy, ahogy mondtad, és előjelesen 380, előjel nélkül 660 jön ki.

dallas63 · http://dallas63.neobase.hu/ 2010.01.01. 16:51:19

@sasika61: Inkább szándékos. Ebből is látszik, hogy akkor sem adnák oda a nyereményt, ha megfejti valaki. Tehát Collstock simán bebukja.

kpityu2 2010.01.01. 16:53:00

@Aszi: Cseréld ki erre: hány háromszöget lát az ábrán ? Közben mutatnak egy halom gúlába rakott háromszöget, amik maguk is háromszögeket alkotnak.

Renn 2010.01.01. 16:53:19

@Aszi: Nekem is ez jött ki.

Collstock 2010.01.01. 16:55:16

Az zavar leginkább hogy páros darab páratlan szám van a rejtvényben, ezeket akárhogyan adjuk össze, párosnak kell lennie :S Akár x-eket veszünk bele, akár nem, mindig páros lesz a számuk, és az összeg is csak páros lehet. Persze valószínűleg ez már felesleges okoskodás, azt ATV itt hibázott.

youlopukku 2010.01.01. 16:56:40

szóval az előbb a legújabb most futó átbaszásról írtam

fagzal 2010.01.01. 17:00:42

"3 kislány utazik egy buszon. Minden kislány kezében van 4 kosár. Minden kosárban van 4 macska. Minden macskának van 3 kölyke. Egy macska megszökik a buszról. Hány láb van összesen a buszon? "

Na ez a zseniális, többször feladják, néha variálják benne a számokat, leszáll két kislány és felszáll egy, stb. Az érdekes az, hogy a végeredmény PÁRATLAN! Na ebbe tessék belegondolni...

A kérdés egyébként "hány láb UTAZIK a buszon" (bár a műsorvezető mást mond), tehát talán(?) a buszsofőr egyik lába az utazik, a másik nem, valami ilyesmi :)

Aztán az sem volt rossz, hogy találja ki az állat nevét: KA__A. A megoldás meg KATTA (van ilyen állat).

BTW, a belinkelt szabályzatban zseniális a "leiratkozás" rész (12. pont).

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2010.01.01. 17:06:27

@teh k0zi: Egyértelmű. A feladvány szerint az ábrán látható összes számot kell összeadni. Az ábra nem csak a számokból áll és a műveleti jelekből, hanem mellette van egy figura is. Abban lehet elrejtve még plusz egy eggyes szám. Amit vagy hozzágondolnak vagy nem. Attól függ mire tippel a játékos.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2010.01.01. 17:06:48

@youlopukku:
nem nézhetek bele, mert megszegném a fogadalmam:)

Dimebag Darrell (törölt) 2010.01.01. 17:12:47

@kpityu2:

Igy van. A szakmában ezt hivják drop charge tarifának. Egyszeri dijazású fix tartifa...

Zzeedd 2010.01.01. 17:15:32

A Jean Valjean által linkelt képen (i.imagehost.org/view/0868/Image1214-1708_TV40) nem lehet, hogy valamilyen 2000 körüli szám van a trófeás néni cipzárhúzóján ?
HDTV kéne ide... :o)

kpityu2 2010.01.01. 17:20:00

@Dimebag Darrell: A játékos meg azt hiszi hogy azért nem került adásba mert nem volt szerencséje, és újra próbálkozik ...

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2010.01.01. 17:22:22

@Zzeedd: Nem tudom, de az orra az egy 1-es. ;)

aneurysm 2010.01.01. 17:22:43

A dolog szerintem már ott illegális, hogy nem mondják meg milyen valószínűséggel lehet bekerülni a műsorba.

2010.01.01. 17:25:55

Átévé? az mi?

tanulság:
nem kell minden csatornát beállítani, nekem is csak úgy 30 van a 60-70-ből..így számomra nem is léteznek.aki meg ezeket nézi és még betelefonál is, megérdemli...persze egy feljelentést valóban megérne!

v2peti 2010.01.01. 17:31:49

Érdekes módon a RTL-n mindkét műsorvezető nézhető, mert a játékot jó dumával körítik. A feladványok könnyűek, de azért a többségükhöz egy kicsikét azért kell gondolkodni. Mégis sokan hibáznak. (Bár a fekete-fehér-igen-nem csak látszólag könnyű.)

v2peti 2010.01.01. 17:33:26

@VRbagoly: A 785 is magyarázható, mert az a feladat, hogy adjon össze minden SZÁM-ot! És ha a szám szót is hozzáadjuk a mátrixhoz, akkor kijön a 785. Kitelik tőlük, hogy ez benne a trükk.

Alapvető élelmiszer 2010.01.01. 17:34:04

Az ATV-re már csak azok kapcsolnak, akiknek a Maunika-só is túl magas szellemi befektetést igényel. Nekik meg megteszi az ilyen műsor, és komolyan elhiszik, hogy senki nem telefonál. A többieknek meg marad a fejtörő fejtörője, azaz pl. a fenti eredmény hogyan jött ki??

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2010.01.01. 17:40:21

@Zzeedd:
vagy a numeráit is beszámolták? Fuj, de ronda vagyok!

ben2 2010.01.01. 17:45:11

Annak idején a '91-es matematika érettségiben volt egy olyan feladvány, hogy számítsd ki a kétjegyű páros számok összegét. Ezt ugyebár egyszerű sorozatképlettel ki lehet számolni.
Csakhogy.
A feladat a "kétjegyű páros számok" összege volt és nem pedig a kétjegyű "pozitív" páros vagy a kétjegyű páros "természetes" számok összege. Márpedig azt az alap középiskolában is belénk verték, hogy ha nincs külön megjelölve, hogy mely számhalmazra értik a feladatot, akkor mindig a szélesebb számhalmazra kell értelmezni.
Ez alapján viszont a kétjegyű páros számok összege pontosan nulla, mert pontosan ugyanannyi pozitív és ugyanannyi negatív kétjegyű páros szám létezik.
Na és most jön a poén: a 91-es érettségiben nem ezt a megoldást fogadták el, hanem a sima sorozatszámítást, azaz a feladatot - hibásan - a természetes számok halmazára értették anélkül, hogy azt külön megjelölték volna. Ebből volt is némi kavarodás, de mivel nem akartak utólag az egész ország összes matek érettségizőjétől levonni 8 pontot, szemet hunytak a tévedés felett és mindkét megoldást elfogadták, pedig nyilvánvalóan ennek a feladatnak nem lehet egyszerre két megoldása.
Mindezt csak azért írom le, hogy lám-lám az annyira egzaktnak hitt matematika esetén sem lehet kiküszöbölni a kamuzást és a mellébeszélést, ha kellően komoly érdekek forognak kockán.

korrekt62 2010.01.01. 17:47:37

Van egy nagy külöbség pl. az ATV és a Széles TV között! Az ATV-n nem mocskolódnak!!!
Nemrég kiraktam egy digivételre alkalmas antennát.
Nagy sajnálatomra, nem tudom egyiket sem fogni, mert azt írja, hogy kódolt. Valahol érthető, mert ugye a Kábeltévék , azokon keresztül mi fogyasztók kifizetjük.
Nem tudom, olvassa-e ezt valamelyik csatorna képviselője, de javasolnám a kampány alatti kódolás felfüggesztését. Gondolom így még több háztartásba jutna el.

korrekt62 2010.01.01. 17:51:46

Kicsit az átverős, betelefonálós műsorokhoz is.
Akkor mi a véleményetek ezekhez a jóslásos baromságokhoz?

mt85 2010.01.01. 17:53:34

Nekem a 11x11-s "mátrixot" Excelben felírva sem jön ki az eredmény. Előjelhelyesen, a számokat önmagukkal is összeadva 836 jön ki, utóbbi feltétel nélkül 760. Most már kíváncsivá tett...

korrekt62 2010.01.01. 17:58:59

@chezcecherserge:
Igazad van, nem kell mindet. Nálam a sportcsatornák nincsenek. A sportot ugyanis csinálni kell, nem lesni, hogy ki hogy csapja, üti, veri, rúgja....stb.
Ha majd idősebb leszel, mások lesznek az értékek.

sertésmájkrém 2010.01.01. 18:08:47

@BaLee: Na ennél meg az volt, hogy hány jó magyar forint van a képen. De több érmén is volt pici hiba...

lutria 2010.01.01. 18:09:14

Volt egy olyan feladvány is ami szókitalálós játék volt:egy konyhában található dolog/tárgy neve.Megadták az utolsó betűt T,a műsor közepére kiderült hogy a szó vége LISZT,A végére valami olyasmi volt a megfejtés amit még nem hallottam magyarul hogy FŐZŐLISZT ?(vagy valami hasonló,de ilyesmi amit köznyelvben nem hallottam még soha,és más sem mert nem találták ki.).

korrekt62 2010.01.01. 18:10:17

Azt hiszem, most untak meg bennünket, mert nem mennek be az üzik.

aneurysm 2010.01.01. 18:11:05

@korrekt62: Ekkora hülyeséget is rég hallottam. Szívesen biatlonoznék, ha lenne puskám, sílécem, és persze ha lenne nálunk sílövő pálya. No meg egy kis hó se árt.

korrekt62 2010.01.01. 18:11:26

Akkor mégis hatott a távgyógyítás :-)

Renn 2010.01.01. 18:20:13

@mt85: ráadásul ezt felezni kell, a főátló alatt vagy fölött nem kell nézni a számokat, mert akkor kétszer adod össze az egészet.

korrekt62 2010.01.01. 18:22:38

Köszönöm, ebből a számos fejtegetésből elég volt. Sziasztok

sertésmájkrém 2010.01.01. 18:25:39

@sertésmájkrém: Ja a poén az volt hogy szimpla pal felbontással alig lehetett sejteni a hibákat. :) De hát aki bornyú, attól valahogy törvényszerűen elszedik a pénzt. Nagy a kereslet iránta.

repp 2010.01.01. 18:28:39

Elképesztő, hogy 5-6 év után is még akad néző, aki elkezd ezeken gondolkodni és felháborodik, hogy milyen megoldás jött (vagy nem jött) ki.

3 tény:

1. Az ORTT 4 éve beszabályozta ezeket,
amennyire tudta.

2. Az ilyen feladványnak nincs megoldása. A szerkesztő egy papírra irogatja a megfejtéseket és végül egy olyan verziót talál ki, amit senki sem mondott. (Ugyanez a helyzet a "mondjon a konyhában található neveket ...liszt-végződéssel." Előre fel van írva az összes opció, és az lesz a megoldás, amit senki sem mondott.

3. Ne keverjük az ATV-s/Hálózat/Viva műsorokat az RTL és TV2-es műsorokkal. Azok akkora csatornák, hogy annyira figyel az ORTT és a GVH, hogy sosem csalnak.

Ezekkel a játékokkal nem érdemes játszani, de ha valaki mégis megteszi, a két nagy kereskedelmi csatornával kell. Ott nincs csalás és tényleg fizetnek. A barátom nyert ott, 2 hét múlva utalták a pénzt.
Viszont kell nagy szerencse ahhoz is.

ikaraszi · http://raszi.hu/ 2010.01.01. 18:30:18

az eredmeny (785) pontosan kijon 371-es szamrendszerben

müszi 2010.01.01. 18:32:34

ne csodálkozzatok azon ,hogy jézust felszögelték,a népét meg kiüldözték Egyiptomból! (meg Európából 1944-ben) már akkor is ilyeneket csináltak!

ikaraszi · http://raszi.hu/ 2010.01.01. 18:33:11

@ikaraszi: bocsanat, egy szam benn maradt, 374-es a szamrendszer:

ibase = 374
4 + 7 + ibase * 1 + 5 + 1 * (2 * 2) + 7 + 6 - 4 + 1 * ibase + 8 = 785

elfelejtette 2010.01.01. 18:36:16

@Rtama: Igy van.

A cel, hogy minel tobben telefonaljanak az emeldijas vonalra, ez adja a bevetelt. Ennek a celnak szentelnek ala mindent.

Ennek erdekeben a feladvany trivialisnak kell hogy hasson, mindenki, aki tud telefonalni, telefonaljon. Erezze persze okosnak magat, mondjuk jelen esetben attol, hogy emlekszik ra, hogy a szorzas preferenciaja magsabb, mint az osszeadase, de mindenkepp egyszerunek tunjon.

Masreszt viszont valami hulyeseg belekavarasa miatt ne legyen megfejtheto, kitartson a legvegeig a dolog. Jelen peldanal maradva, hogy az x jel nem csak szorzast jelolhet.

A lenyeg, hogy itt nem nyerhetsz. Amig a rendezo nem akarjak, hogy akkor most nyerjen valaki, addig nincs eselyed. Tobbfele megoldas van a talonban, es ha valaki rajon az elso verzora, de a musorido meg nem jart le, akkor eloveszik a kovetkezo megoldasi verziot. Aztan a vegen kegyesen megengedik, hogy valaki tippeljen, amikor mar eleg penz jott be a telefonaloktol.

sertésmájkrém 2010.01.01. 18:52:04

@elfelejtette: ugyan már, a leggyakoribb az, hogy nem adják oda a lóvét, vagy olyan nyeri meg aki csak papíron független a cégtől.

kpityu2 2010.01.01. 18:54:25

Ja, és a nyeremény után adót kell fizetni, mert ez a bruttó összeg.

Pszt! 2010.01.01. 18:55:52

Gratulálok Sasikának, hogy az újév első napját is gyűlölködéssel kezdi.
Ezek a műsorok az emberek bicskanyitogatóan pofátlan lehúzására specializálódtak, ez tény. De a post írójának nem az a célja, hogy erre rávilágítson, hanem hogy az ATV-t és burkoltan a nemviktorimádókat pocskondiázhassa megint.
A jónép meg rácuppan a hálás témára, és egyből van többszáz komcsizó-zsidózó komment. A blogíró elégedetten dőlhet hátra, két legyet ütött egycsapásra. Lám, milyen sikeres a blogom, és ismét sikerült kicsit sározni az ellenfelet.
Félreértés ne essék! Nem az ATV-t szeretném mentegetni, mert tényleg undorítóan aljas átverés ez a fajta műsor, de ez nem az ATV sajátossága. Szinte minden csatornán ez megy. Ne mondjátok, hogy a hirtv-n nincs ilyen!

o.zs 2010.01.01. 18:58:35

A kupát tart nő orra egy 1-es! És a nő is az ábrán van... De a 784-re rá nem jötte volna :)

Alapvető élelmiszer 2010.01.01. 19:14:42

@Pszt!: Akkor fusd már át te is és korrekt62 is a műsorújságot. A HírTV-n/Echon/Lánchíd rádión ugyan hol találsz ilyen szintű, nézőt hülyének néző műsort?! Vagy éppen Fásy mulató színvonalú szórakoztatót, ahol még a playback-re sem tudnak normálisan tátogni. (Szilveszter éjjelén szénné röhögtük magunkat ezen, hogy a két számából megélő Anita még csak oda sem figyel, hogy időben énekeljen :) ). Ha találsz, szóljál, addig is jól jelzi, hogy az ún. baloldali embereknek mi jelenti a szórakozást.

Másrészt a játéknak kell lennie megoldásnak, ugyanis ha nyilvánvalóan rossz, hazugság, akkor az ORTT keményen büntet. Tehát valamilyen megoldásnak kell lennie, az már nem érdekli az ORTT-t, hogy az milyen módon jött ki, de ha bárki panaszt tesz rá, igenis, le kell tudni vezetni a megoldást.

speculum 2010.01.01. 19:15:08

"Mindenesetre egyik fogadalmam az volt, hogy soha többet nem kapcsolok az ATV-re."
- ezt nagyon helyesen teszed (nem csak a fenti történet miatt)
amúgy nem is érdemelt volna posztot az a csatorna.

dontals 2010.01.01. 19:25:05

Pedig nem kell túlbonyolítani a dolgot, még csak excel táblát sem kell csinálni, egyszerűbb embereknek szánják a műsort.

Szerintem forgatni is lehet az ábrát és nem csak a hagyományos módon tekinteni a számokra, így az alábbi számokat kell összeadni:

416+41+16+4+1+6 az első oszlopból (minden lehetséges számot megképezni).

Aztán megfordítod az ábrát és ugyan ebből az oszlopból felírhatod a 91 és 9-es számokat, mert a 6-os fejjel lefelé 9. Az egyet azért nem, mert az előbb már felírtad.

Ez eddig 584.

A többi maradék szám: 7, -10, (0 és -1 is) 5, 2, 2, 7, -4, 18, (1 és 8 is). Ha megfordítod megint, akkor új számként még jön a 81. (a 18-ból).

Ez eddig 700.

A + X - = jelekből meg római számokat kell kinézni.

10, 1, 10, 10, 10, 10, 10, 10, 1, 10, 11, 2

Ez 795, de gondolom úgy csinálták, hogy az egyik + jel (pl az első sor végén lelógott az ábráról, hogy még inkább értelmes legyen ez az értelmetlen feladat, így azt nem kell számolni.)

Valahogy így tudom elképzelni.

De hát más műsort kell nézni a tv-ben (ha már tv), különösen szilveszterkor ;)

ikaraszi · http://raszi.hu/ 2010.01.01. 19:25:32

@sasika61: xyz helyierteken levo szamokat a kovetkezo modon kell kiszamolni n szamrendszerben: x * n^2 + y * n^1 + z * n^0 = x * n^2 + y * n + z (es igy tovabb termeszetesen tobb helyiertekkel)

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2010.01.01. 19:26:46

@Pszt!:
már meg ne haragudj, de mi volt ebben a posztban a gyűlölködés? Nem írhattam, hogy a HírTV-n láttam, mert az ATV-n ment. Egyébként pedig több hozzászólónak is jeleztem, hogy ma (még) nem akarok politizálni, épp a gyűlölködés elkerülése végett.

rockjano 2010.01.01. 19:30:16

Na most...

Az aki ilyen játékokat néz, felvesz és erről posztol az úgy lúzer ahogy van (vagy nagyon sok az ideje)
Nincs jobb dolgotok????

Amúgy ettől függetlenül VAN néhány NAGYON JÓ MŰSOR az ATV-n, nem sok de van. Ezeket kell nézni.

Ezek a teljesen barom helykitöltő műsorok úgy tudom nem belső gyártásúak hanem erre szakosodott cégek vannak, nálunk készül magyarországon a pakisztáni is :-))) (ha ez ugyanaz nem tudom ha ilyet látok gyorsan elkapcsolok)

Az hogy az ATV meg a hitgyülié lehet hogy igaz lehet hogy nem, engem spec. egyáltalán nem érdekel, jó-e a műsor vagy sem??
Egyébként is mitől rosszabb a hitgyüli mint a Széles Gábor??? Vagy mitől jobb??? és kit érdekel???

Nem TV-t kell nézni hanem műsorokat, azokat is leginkább utólag internetről (úgy lehet benne csavarni, fontos!!!)

Ha tudtok nekem a Hír-Echo TV-n mutatni olyan jó politikai vitaműsorokat mint itt van kiváncsi volnék rá!!! (más TV-n úgysincs és engem érdekel a politika :-((( )

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2010.01.01. 19:30:56

@dontals:
nem gondoltam volna, hogy mindez ilyen egyszerű:)
Lehet, hogy a tv-t kellett volna csupán megfordítanom? :))

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2010.01.01. 19:34:28

@rockjano:
ezek szerint valójában neked az a bajod, hogy az ATV is érintve van, így muszáj "lelúzerezni", csak hogy mentsd a menthetetlent. Persze, ismerlek..., mint ahogy te is engem.

dontals 2010.01.01. 19:36:52

@sasika61: igen, képernyővel a fal felé :)

ciprike 2010.01.01. 19:38:33

Itt egyszerűen arról van szó, hogy "Gondoltam egy számot, találd ki", és nem tudod ellenőrizni, azt gondolta-e(pl nincs vhova felírva, ahol ellenőrizni lehet), a sok felírt szám pedig a megtévesztés...
Ha vki benyögte volna véletlenül a "helyes" választ, 784 vmit, akkor biztos nem az lett volna jó...

kpityu2 2010.01.01. 19:45:10

@ciprike: Ennél egyszerűbb a dolog. Előbb adáson kívül megkérdezik a választ, és csak akkor adnak adásba ha rosszat mondasz.

Secnir 2010.01.01. 19:46:47

tájékoztató jelleggel:

anno volt egy cikk erről a homáron, amikor a párizsba tartó buszon kislányos-macskás lábas játék volt (végeremény páratlan szám). én erre vettem a bátorságot, írtam az ORTT-nek (nincs válasz), az RTL klubnak (nincs válasz), és a Telemediának, hogy akkor hogy a qrva anyámba kell kiszámolni a párosxpárosxpáros-t, hogy páratlan eredmény jöjjön ki?
Válasz:
homar.blog.hu/2009/10/02/semelyik_allatnak_nem_hianyzik_semelyik_testresze_es_a_buszsofor_is_egeszben_van

sunázósün 2010.01.01. 19:47:05

10000 éve nyomják ezeket az átbszós műsorokat és sasika végre rájött, hogy lehúzzák a versenyzőket.
IL FERRÓS ótód van-e?

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2010.01.01. 19:49:50

Az összes kommentet elolvasva ez tetszett a legjobban:
"ATV-n nem mocskolódnak!!!"

...de az is kétségtelen, h Pszt! kommentje volt a legidiótább (amellett, h be se jött, amit írt)

karandas 2010.01.01. 19:50:42

@elfelejtette: Ha ez tényleg így van, azt hiszem kimeríti a csalás fogalmát.

Messidor 2010.01.01. 19:52:05

@rockjano: Nem tudom miért hívod lúzernek a posztolót,nekem pl tetszett ez a poszt meg a kommentek,páran-akik eddig nem tudták még- meg rájöhettek,mekkora átverések ezek a "játékok".Kár,hogy mindenkihez nem jut el,lehúzhatnák a rolót.

KenSentMe 2010.01.01. 19:58:34

De nagy ötlet.. hogy a + jel az 2 db. római I, vagyis 2.. az X pedig.. az.. 12.. mert .. ugye egyrészt egy római tizes, aztán meg két darab római 1-es.. jaj de durva!

kpityu2 2010.01.01. 19:59:19

Mondjuk az kérdés, hogy nem kell-e bizonyítaniuk hogy a feladvány egyértelmű és csak az az egy helyes megoldása van ...

Tibike15 2010.01.01. 19:59:49

ez egyértelműen átbaszás, hiszen a matematikai standard alapján a helyes megoldást nem fogadják el

ezek szerint ez a kanális műsor egy saját matematikai standardot talált ki, ami átverés, megtévesztés, pénz kicsalása fondorlatos úton

ez olyan, mintha én azt mondanám, hogy van két falécem az egyik 40cm és a másik 80cm hosszú. Hány méter a kettő léc ? Ha azt mondod, hogy 1,2m, akkor én azt mondom lófaszt mert nálam egy méter az 200cm. Buktad kisköcsög.

sunázósün 2010.01.01. 20:03:29

Amúgy az EZO.TV hetek óta jósokat, tisztánlátókat, rontás-szakértőket keres különböző bulvárlapokban.
Szóval a piac pörög, aki akar beszállhat, kaszálhat.

azértmertcsak 2010.01.01. 20:03:53

felgyújtani, sóval beszórni, helyére fegyházat, abba meg vissza őket

vagy

uránbányába velük

karandas 2010.01.01. 20:04:31

Egy apróság: A szám és a számjegy fogalma nem azonos! Nekem a +, az x, a - soha nem lesz szám, ha közmegegyezés alapján (és egyéb másra történő utalás nélkül ez így kell hogy legyen!) úgy gondoljuk, hogy az ábrán tízes számrendszerbeli arab számjegyekkel írt számok vannak.

öregmogyi 2010.01.01. 20:04:57

@Pszt!: "Ne mondjátok, hogy a hirtv-n nincs ilyen! "

Pedig nincs. Azon már nem is csodálkozom, hogy egy ballib számára ez elképzelhetetlen... Szar lehet nektek.

kpityu2 2010.01.01. 20:09:15

Khonnak megdöglik a lova. Gondolja, hogy behozza az árát. Bemegy a kocsmába,
és elkiáltja magát:
- Száz forint a sorsjegy, a főnyeremény egy ló! - hamar össze is gyűlik az új lóra
való, aztán kisorsolja a nyertes parasztot. Odamennek az állathoz, de az atyafi
látja, hogy a ló már nem él.
- Hé, Kohn, hát ez a ló döglött!
- Tényleg, bocs, itt a százasod.
- És a többiek?
- Mit törődsz velük, hát nyertek ők?

A magyar fogyasztóvédelem és a hatóságok szerint ez így ok.

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2010.01.01. 20:11:05

Többen képbe hozták a Hírtv-t és az Echo-t.

Az ténykérdés, h az ATV-n rendre mennek ezek az átbaszós műsorok, de a fentebb említett kettőben nem.

Az összes többi összehasonlítási szempont szubjektív, véleményes, de ez kérem TÉNY!

Dehamár, akkor
Ps.: Valaki azt mondta, h a TÉT egy jó műsor, mert vegyesen hívják a politológusokat.
1. Bánó vezeti
2. Négy "politológus" közül van egy a Századvégtől, aki próbál középen maradni, de ott ül Bauer, aki legtöbbet beszél, és meg sem próbál objektív lenni, hanem egyetlen dolgot mond el ezerszer, 1001-féleképpen: Orbán Viktor és a Fidesz az oka mindennek

Tihh 2010.01.01. 20:11:40

Egyszer az RTL klubon az alábbi feladványt láttam:
Egy 1-es szám, alatta 11.
Egy 18-as., alatta pedig egy kérdőjel.
Ennyiből kellett megfejteni, hogy mi kerül a kérdőjel helyére. Miután senki nem találta el a megfejtést (természetesen tippeltek 28, 198, 1818 stb. mindent), elárulták azt: 96.
Merthogy, indoklásuk szerint 11=1*5+6, tehát akkor a 18 alá 18*5+6=96 kerül.

Na ezt nevezem én átverésnek.

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2010.01.01. 20:14:36

@sunázósün:

Súlyos csalódásom, h már a PAX-on is megjelentek. Totál kiábrándító, mikor végignézel egy igényes dokumentum filmet Neuman Teréz életéről, vagy Popper Péter beszél értelmes dolgokról, aztán pár óra múlva már a legokkultabb baromságokat nyomják.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2010.01.01. 20:22:31

@malac69 nemigazországi hisztidetektor (centi=100):
teljesen egyetértek veled, jó, hogy nem nekem kellett leírni, miként működnek az ATV vitaműsorai.

beszélő 2010.01.01. 20:26:09

Kedves rejtvényfejtő honfitársaim !
Nem olvastam a hozzászólásokat, és elnézést kérek, ha valaki előttem már megfejtette a talányt.
A megfejtés a következő:minél többen telefonálnak, annál több pénzt tesz el az ATV és a telefontársaság.

beszélő 2010.01.01. 20:32:14

@rockjano: Szerintem nem kell az ATV-t nézni, mert a nézők manipulálásában, és szívatásában világelsők.
A minap a következőket mondta a műsorvezető:
Azért jó, hogy offshore cég gyártja a vakcinát, mert magyar munkások dolgoznak, magyar fizetésért, és "itthon adóznak."
Ez az utóbbi a féligazságok mintapéldája, mert az ÁFA-t itt fizetik (?) a társasági adót nem.
A féligazságok a legveszélyesebbek, mert a néző azt gondolja, minden igaz ami kidül a képernyőn.

ciprike 2010.01.01. 20:35:27

@Pszt!: hírtv- n nincs ilyen. Meg sok más tv-n sincs. (Lehet, hogy akik azt nézik, azok közül túl kevesen dőlnének be ahhoz, hogy megérje) Rendszeresen van viszont RTL-n és ATV-n

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2010.01.01. 20:35:31

@sasika61:

Én szoktam nézni, és hát azok a Bánó-féle felvezetések már önmagukban is bicskanyitogatóak. A szerencsétlen századvéges meg csak azért van ott, h elmondhassák: itt különböző pártállásúak vannak.

De még abban is csalnak, h vagy Bauer, vagy Gerő, vagy Debreczeni a vendég, akik messze nem politológusok, tehát őket még egyfajta szakmaiság sem köt ahhoz, h próbáljanak nagyjából korrektek maradni.

Egyébként a közélet három legorbánfóbabb fickója Bauer, Debreczeni és a folyton bukottminiszterelnököző Gerő. Jaaa, a Gerő: mikor fogja bukottminiszterelnöközni gyurcsányt vagy Medgyessyt, akik valóban belebuktak a miniszterelnökségbe, míg Orbán a választást bukott el, nem miniszterelnökséget, bárt ezt a különbséget egy "pszt!" nevű nick biztosan nem képes differenciálni.

r737fa 2010.01.01. 20:36:01

Nem tudom, hogy a felettem levők mit számoltak Excelben, de ha minden számot minden számmal összeadunk, akkor az eredmény 792.

Ha a számokat önmagukkal nem adjuk össze, akkor az eredmény 660.

Ha előjelhelyesen nézzük a számokat, akkor az eredmény 456 és 380.

Itt az ábra az első eredményről:
kepfeltoltes.hu/100101/telefonos_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

trocadero 2010.01.01. 20:39:22

ATV-ről lévén szó, lehet ,hogy azzal a titokzatos módszerrel számolták ki a végeredményt, amit Gyurcsány használt, mikor kiszámolta, hogy a költségvetés köszöni jól van, vagy amit Medgyessy használt a 100 napos program teljesíthetőségének kikalkulálásához.

ciprike 2010.01.01. 20:44:47

@Tihh: Ennyi erővel bedobhatták volna:
1X10000-9989=11
és
18X10000-9989=170011
A helyes megoldás: 170011
Megint ugyanaz a játék: gondoltam egy számot, találd ki!

fiokosszekreny 2010.01.01. 20:59:27

Szerintem ha a feladat nem egyértelmű, akkor minden jó megoldást el kéne, hogy fogadjanak. Vannak valóban jó, gondolkodtató fejtörők, amiknek csak egy helyes megoldása van, mégse jön rá rögtön az ember, ilyeneket kéne nyomni a tv-ben. És akkor aki azt megfejti, az tényleg gondolkodott rajta. Mert így tényleg csak tippelés az egész, ennyi erővel random mondhat az ember számokat, kb. annyi esélye van, mintha gondolkodna rajta...

gitáros 2010.01.01. 21:02:02

Ott a megfejtés @ikaraszi:-nál.
Gondolkodni is lehet, persze fikázni egyszerűbb... :))

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2010.01.01. 21:08:13

@gitáros:
szerintem ő sem gondolta komolyan, hogy az a megfejtés, hogy a 374-es számrendszerben kellett volna számolni. Vagyis jogos a kritika. Mármint az enyém.

trocadero 2010.01.01. 21:16:12

Tippeljünk, mekkora bevételt ért el a műsorkészítő cég és az ATV-hez ezzel a gyönyörű feladattal.
Felteszem 500-an telefonáltak be (alulbecslés), percenként 200 Ft-ért, 10 percig (tudja valaki a percdíjat és a feladvány idejét? - lehet, hogy a percdíj ennél lényegesen magasabb)

Ez 1 M Ft. Ennek kb. harmada mehet a telefontárságnak és áfának, harmada a műsorkészítőnek és harmada az ATV-nek. Ez durván 333000 Ft bevétel, a feltételezett 10 perc alatt. Nem olyan jó bevétel, mint egy reklám, de ha egész este ez megy, akkor szép kis összeg összejön reggelre.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2010.01.01. 21:20:50

@trocadero:
a műsor egy óránál hosszabb volt,a telefonálás díja pedig 370 ft körül volt.

is 2010.01.01. 21:27:50

@singas: igen, mivel arról szól a szerződésük, hogy kötelesek 24 (vagy akármennyi) órában műsort adni, és ezek olyan napszakok, ahol nem tudnak elég reklámot eladni, tehát bármi mással veszteségesek lennének, ezért adják oda ennek a cégnek ezt az időt, lehet, hogy még ingyen is jó, vagy hogy még ők fizetnek valamennyit. de nem az ATV, hanem az RTL minden országban, a Berlusconi olasz csatornáin, és mindehol ez megy, angulol, németül, hollandul, mindenütt, amelyik nem kábelcsatorna (de az meg kazettás, és hetente ötször ismétli magát). ha egy ilyen adót se akarsz nézni többet, akkor eléggé messzire vetnéd a súlykot, valamint hamar megszegnéd az ígéreted. úgyhogy javaslom, hogy _emiatt_ ne szórjál átkot az ATV-re, mert felületes szemlélőnek mégiscsak úgy tűnik, hogy a többi műsora miatt éri ez a 'megitszteltetés'.

trocadero 2010.01.01. 21:36:43

@is: akkor pl. a HírTV miért nem ad ilyen műsort? Berlusconi hogy kerül ide?

Söge · http://hir.fm/szabadav 2010.01.01. 21:38:09

Nincs tévém és így már nem is kell az ilyen szutykokkal foglalkozni:P

Tibike15 2010.01.01. 21:41:28

@sasika61: szerintem fölösleges ezen magadat emésztened, ha ezek matematikai formulák, akkor nincs megoldás

ha ügyes ügyvéd lennék, de sajnos nem vagyok, akkor betelefonálnék, bemondanám a matematikailag helyes megoldást, amit persze nem fogadnának el, de sebaj utána beperelném őket csalásért

a birósnő vagy úr röhögne egy jót, de szvsz járna a kártérítés, hiszen a helyes megoldás matematikailag adott, csak ezt kell bizonyítani egy videofelvétellel, hogy a betelefonálás megtörtént és elutasították a jó megoldást

valakinek ki kellene ezt próbálnia

karandas 2010.01.01. 21:54:10

Én is ráakadtam erre a csodálatos műsorra (nem konkrétan erre az adásra) és amikor valaki úgy kezdte a mondatot, hogy "a helyes megoldás volt már", abban a pillanatban gátlástalanul lekeverték. Törőcsik, ha tényleg matematikus vagy, köpd magad szembe a tükörben te féreg, és ne feledd az esküdet, amit gólyaként tettél. A társadalom dolga pedig az, hogy az ilyen élősködőket kivesse magából.

trocadero 2010.01.01. 22:01:09

A 784 kijönne igy:
a "-10" és "-4" "10"-nek és "4"-nek is olvasható,
a (2x2) külön-külön és 4-ként is értelmezhető. Így összesen 14 db alapszám van. A 14 alapszám összege 56.
Az összes alapszámot egyesével véve és mindenféle kombinációban összeadva: 14x56 = 784 (ha jól számolom)

Duerre 2010.01.01. 22:03:25

Egyszer egy ilyen műsorban az volt a megldás kulcsa, hogy az ábra jobb alsó (felső?) sarkában volt egy kis felirat: Feladvány by nick712. És azt a számot is hozzá kellett adni.
Feltételezem, egy ilyet észrevettél volna.

Nem tudnál egy képet betenni a műsorról? Akár úgy, hogy mobillal lefotózod a képernyőt, vagy ilyesmi.

Andris2009 2010.01.01. 22:07:19

Egyszer én is odakapcsoltam, néhány évvel ez előtt, az ATV egy ilyen műsorára. Azóta az én TV-men az ATV nincsen befogva... Javaslom ugyanezt mindenkinek.

Denes8 2010.01.01. 22:08:14

Az osszes szam osszeadasat szerintem ugy ertik, hogy a kifejezes minden lehetseges ertelmes egybefuggo reszet kell venni es ezeket a szamokat osszeadni:

(4+7-10+5+1*2*2+7+6-4+18)
+(4+7-10+5+1*2*2+7+6-4)+(7-10+5+1*2*2+7+6-4+18)
+(4+7-10+5+1*2*2+7+6)+(7-10+5+1*2*2+7+6-4)+(10+5+1*2*2+7+6-4+18)
+(4+7-10+5+1*2*2+7)+(7-10+5+1*2*2+7+6)+(10+5+1*2*2+7+6-4)+(5+1*2*2+7+6-4+18)
+(4+7-10+5+1*2*2)+(7-10+5+1*2*2+7)+(10+5+1*2*2+7+6)+(5+1*2*2+7+6-4)+(1*2*2+7+6-4+18)
+(4+7-10+5)+(7-10+5+1*2*2)+(10+5+1*2*2+7)+(5+1*2*2+7+6)+(1*2*2+7+6-4)+(7+6-4+18)
+(4+7-10)+(7-10+5)+(10+5+1*2*2)+(5+1*2*2+7)+(1*2*2+7+6)+(7+6-4)+(6-4+18)
+(4+7)+(7-10)+(10+5)+(5+1*2*2)+(1*2*2+7)+(7+6)+(6-4)+(4+18)
+4+7+10+5+1*2*2+7+6+4+18
+(-10+5+1*2*2+7+6-4+18)+(-10+5+1*2*2+7+6-4)+(-10+5+1*2*2+7+6)+(-10+5+1*2*2+7)+(-10+5+1*2*2)+(-10+5)+(-10)
+(-4+18)+(-4)
+(4+7-10+5+1)+(7-10+5+1)+(10+5+1)+(-10+5+1)+(5+1)+1+2+2
=
785

Viszont hibas ez a megoldas, mert a 18-at is lehetne hol "1"-nek hol "18"-nak venni, es akkor nagyobb eredmeny jon ki.

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.01.01. 22:11:39

@Denes8: Ez OK.Mindezt 100000ft-ért?Ennyire kell megdolgozni a pénzért? Nyert már ott valaki?

karandas 2010.01.01. 22:16:20

@nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu:

Ja, a Tik-Tak presszó szemben, ahol a nemzetközi csapat kiengedi a gőzt ;-)

r737fa 2010.01.01. 22:25:56

@Denes8:

A "+4+7+10+5+1*2*2+7+6+4+18" sorig világos a gondolatmeneted, de a folytatás elég zavaros. Onnan mintha kimaradt volna jónéhány variáció.

Egyébként ha a 18-at fel akarod bontani 1-re és 8-ra, akkor már a 10-et is fel kellene 1-re és 0-ra.

trocadero 2010.01.01. 22:30:29

A titkos módszer ahogy a költségvetési mérleget is számolni szokták: a mínusz tételek egyben plusszak is, és akkor az eredő nulla, a plussz tételeket meg mindenféle kombinációban össze kell adni.

by · http://aforizma.blog.hu 2010.01.01. 22:37:52

ikaraszi megoldása zseniális, és nagyon vicces is egyszerre. :)))

Bár más szavakkal azt is mondhatnánk, hogy tök mindegy milyen számot mondasz. és egy dolog még biztos, hogy amit normális logikával számolsz ki az tuti nem jó.

trocadero 2010.01.01. 22:44:58

@by: nem teljesen helyes ikaraszi megoldása, mert a harmadik tagnál kivonás helyett összeadott (ibase*1 helyett -ibase*1 kellene, és akkor 37 jön ki)

De Rossi 2010.01.01. 22:46:43

összeadod az összes számot úgy, hogy elkezded négytől végigmész a soron, utána a következő szám és már csak a következő szám után mész végig a soron.
Aztán szimplán összeadod egyszer az egészet, tök mind1 milyen jel van mellette, ezt az eredményt megszorzod kettővel, és hozzáadod az első részt, ezígy 667+132=799, ezután kivonod az uccsótagot, ami a 18= 781, és hozzáadod az elsőt, ami 4=785:DD

éne erre gondoltam:)

Volkov 2010.01.01. 23:02:19

Hát a k*rva anyjukat, elbasztam rá egy csomó időt, mert itt idegesített, hogy nem jön ki.
Már mátrixelméleti és kombinatorikai vonalon is megnéztem az összes ésszerű lehetőséget (pl. az összes számegységből (nem számjegy, mert van két jegyű szám is) előállítható nem ismétlődő számok darabszáma, tehát a 2 számcsoportól a 11 számcsoportig és ezek olyan permutációja ami nem ismétlődő eredményt ad - de itt sajnos nagyon elszállnak a számok, magára a darabszámra is nagyobb jött ki az ezres nagyságrendnél, pláne ezek összegére).
Próbáltam sorozatként értelmezni a számokat, hogy a ?-jel helyére kerülő számot meghatározva, valahogy értelmes lesz.
Egyébként elképzelhető, hogy a ? helyére kerülő számmal együtt jön ki a végeredmény. Ez egy esetben adott 784-et, ha 45-öt irunk be, és ezzel együtt adunk minden számot össze, de a dupla számokat csak egyszer vesszünk figyelembe. Ugyanaz a táblával lehet számolni amit r737fa már föntebb föltett, csak a dupla számokat kell kiszedni belőle.

De én vagyok a hülye, hogy ilyenekkel b*szom el az időt, minthogy innék.

Ako5 (törölt) 2010.01.01. 23:04:13

@Denes8:
Denes8 2010.01.01. 22:08:14
alapvetoen ez a megoldas az apró hibatol fuggetlenul is.
Es ettol fuggetlenul akkora atbasz@s az egesz, hogy zeng tole az eg is, megis tobb ezren betelefonalnak.

zeuszgabi 2010.01.01. 23:06:01

Egy hívás 375 Ft-ba kerül, egy percben átlagban 10-20 hívás érkezhet be, ha nem több, és persze a visszaszámlálós akcióknál (mondjuk van vagy ilyen 10-szer) még több. Tehát 20x60x375 + 10x40x375 = Ez 600eFt. de szerintem jóval alulbecsültem a betelefonálók számát, de ettől eltekintve is rengeteg pénz ömlik hozzájuk az ilyen műsorok által.

Valóban jó tisztázni, hogy ezen műsorok nagy többsége - néhágy csatorna kivételével - nem saját gyártású, hanem a Telemédia (telemedia.hu) nevezetű magyar cég szállítja a csatornáknak. Nem csak idehaza, hanem nemzetközi szinten is RENGETEG országba. Nem jártam utána és nem is fogok...., de ezen műsorokból leginkább a Telemédia profitál, és természetesen a csatornák, akik műsoridőre tűzik ezeket a pénznyelő "szerencsejátékokat".

Az hogy egy feladvány megoldását nem indokolják, valóban hagy kivetni valót maga után. De be kell látnia mindenkinek, hogy ilyen műsorra nem is szabad kapcsolni. Kíváncsi természetünk hajt, h eredményt kapjunk. De a bunkó műsorvezetők és az adás menete miatt sem érdemes ilyen műsorokat nézni.

Szerény véleményem szerint aki ilyeneket nézeget, annak nincs jobb dolga, de emellett esze sincs. Nézz más értelmes műsort!!!!
Vagy inkább tudom javasolni az internetet és az olvasást :)

Tudnék még mit írni, de tök fölösleges..... Hülyül a társadalom, és nem csoda ha hülyítik is, mert ezekkel a műsorokkal nem tesznek mást. Szóval csak értelmesen nézz televíziót!!!

Ne ez a k*rva feladvány legyen a legnagyobb gondotok, természetesen bosszantó, ha egy szerencsejátékban átbasszák az ember fejét, de akkor ebből meg vonja le mindenki a következményeket!!!

Ez végszónak jó is, ezzel a gondolattal befejezve kívánok mindenkinek Boldog Új Évet!!

trocadero 2010.01.01. 23:08:05

@Tibike15: az a baj, hogy általa ajánlott próba sok tízezer, talán sok százezer forintos telefonszámlába kerülne, mert sokat kell telefonálni ahhoz, hogy ténylegesen bekapcsolják a próbálkozót a műsorba (hacsak nincs egyből szerencséje az illetőnek).

James L2 2010.01.01. 23:13:49

4 + 7 - 10 + 5 +
1 (2 2) + 7 +
6 - 4 + 18 +
4 + 7 - 10 + 5 +
1 (2 2) + 7 +
6 - 4 + 18 +
4 + 7 - 10 + 5 +
1 (2 2) + 7 +
6 - 4 + 18 +
4 + 7 - 10 + 5 +
1 (2 2) + 7 +
6 - 4 + 18 +
4 + 7 - 10 + 5 +
1 (2 2) + 7 +
6 - 4 + 18 +
4 + 7 - 10 + 5 +
1 (2 2) + 7 +
6 - 4 + 18 +
4 + 7 - 10 + 5 +
1 (2 2) + 7 +
6 - 4 + 18 +
4 + 7 - 10 + 5 +
1 (2 2) + 7 +
6 - 4 + 18 + 4 + 7 - 10 + 5 +
1 (2 2) + 7 +
6 - 4 + 18 +
4 + 7 - 10 + 5 +
1 (2 2) + 7 +
6 - 4 + 18 +
4 + 7 - 10 + 5 +
1 (2 2) + 7 +
6 - 4 + 18 +
4 + 7 - 10 + 5 +
1 (2 2) + 7 +
6 - 4 + 18 +
4 + 7 - 10 + 5 +
1 (2 2) + 7 +
6 - 4 + 18 +
4 + 7 - 10 + 5 +
1 (2 2) + 7 +
6 - 4 + 18 +
4 + 7 - 10 + 5 +
1 (2 2) + 7 +
6 - 4 + 15 +
4 + 7 - 10 + 5 +
1 (2 2) + 7 +
1 (2 2) + 7 +
6 - 4 + 18 +
4 + 7 - 10 + 5 +
1 (2 2) + 7 +
6 - 4 + 18 +
1 (2 2) + 7 +
6 - 4 + 18 +
4 + 7 - 10 + 5 +
1 (2 2) + 7 +
6 - 4 + 18 +
4 + 7 - 10 + 5 +
4 + 7 - 10 + 5 +
1 (2 2) + 7 +
6 - 4 + 18 +
4 + 7 - 10 + 5 +
1 (2 2) + 7 +
6 - 4 + 18
= 785

Kérem a 100 ezret.

CiluHS 2010.01.01. 23:15:32

Az a helyzet, hogy az ilyen kis TVcsatornákon ezek a műsorok csak műsoridőt bérelnek, a TVcsatornákhoz semmi közük. Egy külső helyszínről közvetítenek be, így maga a TVcsatorna a tartalomért nem felel, hanem a készítő stáb... asszem Telemédia kft... ott kell reklamálni, ha valakinek nem tetszik a műsor :-)

Aszi 2010.01.01. 23:15:34

Nekem úgy tűnik, hogy Denes8 megtalálta a megoldást. És az a helyzet, hogy nem is nagyon lehet belekötni, "az ábrán szereplő összes szám" valóban jelentheti a kifejezés összes összefüggő részét.

Jó lenne ellenőrizni, hogy a i.imagehost.org/view/0868/Image1214-1708_TV40 képen lévő feladványnak is ugyanez-e a logikája.

tbb 2010.01.01. 23:15:54

Ebben az a legelképesztőbb, hogy évek óta minden további nélkül mehet. De mit lehet várni ott, ahol a hitelező bankok és az építési vállalkozók Bermuda háromszögében eltünnek az építtetők befizetései, csórikáim meg vagy fizetnek megint, vagy mehetnek a hid alá. Pl. az alá a hid alá, ami az alvállalkozók pénzéből és munkájából épült, és amit a fővállalkozó sohanapján fog kifizetni nekik. És ez is évek óta mehet. Így már nem is olyan elképesztő az ATV svindlije. Hanem csak a papírforma.

trocadero 2010.01.01. 23:44:28

CiluHS: erkölcsileg mindenképp, de talán jogilag is felelős az ATV a tartalomért, hiszen az ő logójuk alatt megy a műsor, immár több hónapja. Mi lenne, ha X cég nappali műsöridőt bérelne Y adónál, és ott több hónapig pl. pornót és/vagy atombombakészítési-recepteket sugározna ? (azon kívül, hogy jó sokan néznék)
Y adó széttárná a kezét, hogy sorry, ezek nem mi vagyunk?

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2010.01.02. 00:00:18

@Duerre:
lapozz vissza, mellékelte az egyik hozzászóló a képet!

Picsasereghajtó 2010.01.02. 00:07:14

@tbb: Nem az az elképesztő hogy ezek léteznek, hanem hogy _még_ léteznek, mert még mindig van elegendő palimadár akiből ki lehet szedni pénzt a semmire. (ugyanide sorolnám a 1782-es emeltdíjas SMS-es szarokat)

gitáros 2010.01.02. 00:12:58

@sasika61:
Már miért ne? A számábrázolás, számrendszerek ált.isk. tananyag, de minimum középiskola. (Rég volt, basszameg...:) )

A baj nem itt van, hanem ott, hogy ha valóban ilyesmi lenne a megfejtés, akkor is végtelen sok megoldása van a cuccnak (mert ugye a "helyes" eredmény ismeretében könnyű visszavezetni a dolgot egy konkrét számrendszerre).

Vagy valami teljesen más a megfejtés logikája.

Vagy ők a hülyék.

Ők. :))

Denes8 2010.01.02. 00:25:19

@r737fa:
ott a -10-zel kezdodo meg a -4-gyel kezdodo kifejezesek jonnek (korabban a "-"-t is levagtuk), aztan meg ami az 1-esre vegzodik (tehat amikor az 1x(2x2) kifejezes elso tagja utan vagunk), vegul pedig az 1x(2x2) tag szamai.
nem maradt ki szerintem semmi.

bejgli 2010.01.02. 00:33:34

Én nem vagyok matematikus, ezért érdekelne, hogy az ELTÉ-n vagy Princetonban mit szólnak ahhoz, hogy a "4+7 stb" az egy SZÁM.

A menetközben kitalált segédpéldát (minden számot minden számmal össze, á la gruppenszex) megoldók szorgalmi feladatként próbálják meg kigondolni, hogyan lehetne a feladványukat mindenféle mátrixok barkácsolása nélkül is megoldani (mert ez viszont ált. isk. matekszakkör szint).

A történet legérdekesebb pontja a felvett-letett telefon. Ezt dokumentálva (akár lefizetett technikussal a vonal egyik végén, akár valamilyen módon hitelesített rögzítéssel a másikon), valószínűleg némileg meginogna a vállalkozás.
Már persze, ha a hatóságok is úgy akarnák.

KenSentMe 2010.01.02. 00:44:29

@Denes8: Fogtam az első kommentedet, aztán bemásoltam excellbe.

Első formula, első 10 sor:
=(4+7-10+5+1*2*2+7+6-4+18) +(4+7-10+5+1*2*2+7+6-4)+(7-10+5+1*2*2+7+6-4+18) +(4+7-10+5+1*2*2+7+6)+(7-10+5+1*2*2+7+6-4)+(10+5+1*2*2+7+6-4+18) +(4+7-10+5+1*2*+7+(7-10+5+1*2*2+7+6)+(10+5+1*2*2+7+6-4)+(5+1*2*2+7+6-4+18) +(4+7-10+5+1*2*2)+(7-10+5+1*2*2+7)+(10+5+1*2*2+7+6)+(5+1*2*2+7+6-4)+(1*2*2+7+6-4+18)
Értéke 380.

Második formula, következő 11 sor, utolsó sornak csak az első tagja:
=(4+7-10+5)+(7-10+5+1*2*2)+(10+5+1*2*2+7)+(5+1*2*2+7+6)+(1*2*2+7+6-4)+(7+6-4+18) +(4+7-10)+(7-10+5)+(10+5+1*2*2)+(5+1*2*2+7)+(1*2*2+7+6)+(7+6-4)+(6-4+18) +(4+7)+(7-10+(10+5)+(5+1*2*2)+(1*2*2+7)+(7+6)+(6-4)+(4+18) +4+7+10+5+1*2*2+7+6+4+18 +(-10+5+1*2*2+7+6-4+18)+(-10+5+1*2*2+7+6-4)+(-10+5+1*2*2+7+6)
Értéke 375.

Harmadik formula, maradék:
=(-10+5+1*2*2+7)+(-10++1*2*2)+(-10+5)+(-10) +(-4+18)+(-4) +(4+7-10+5+1)+(7-10+5+1)+(10+5+1)+(-10+5+1)+(5+1)+1+2+2
Értéke 28

380+375+28=783.

Hibáztam valahol az átmásolásodnál, vagy tényleg 783 (és nem 785) az eredményed?

KenSentMe 2010.01.02. 00:51:22

Ja, még: igaz, hogy a harmadik formulában van egy ++, de .. leellenőriztem, és ez nem okoz hibát.. =3+++5 -re ugyanúgy kijön a 8.

KenSentMe 2010.01.02. 00:54:43

Hmm.. azért van a ++, mert ott kimaradt egy 5-ös.. tehát a 3. formula értéke helyesen 33.. na jó, kicsit azért még.. nézegetem.. de így meg 788 jön ki.

mókuscickány 2010.01.02. 00:55:35

Nehezen hiszem, hogy Sasika vagy bárki más az ATV-n látott először ilyen műsort életében. A Vivától a BPTV-ig minden ezzel van tele már több, mint egy évtizede.
A HírTV-n pedig Teleshop megy, az ugyanolyan átverés és lehúzás, ha nem nagyobb. Senki sem szent, legfeljebb a módszer más.
(Az Echon még nem láttam átverést, igaz nincs is behangolva, talán ezért. Viszont annak meg a gazdája milyen már.)

KenSentMe 2010.01.02. 01:04:36

Most viszont elnézést kérek, mert tényleg 785 jön ki.. folytatom az ellenőrzést.. és szégyellem magam, ez egy elhamarkodott letorkolás volt a részemről.

trocadero 2010.01.02. 01:10:33

Viván szerintem egy ideje már nincs, a HirTV-n meg emlékeim szerint Tahihi Nonit és motorolajat szoktak korábban reklámozni éjjelente.
Végignéztem most a műsorkínálatot (2010. jan.1., éjjel 1 óra körül). Eredmény:
M1: filmajánló
Duna: Himnusz
Echo: beszélgetés
Rtl Klub: film
ATV: betelefonálós (épp "nem telefonál senki" állapot)
Private Spice: nők nagy mellel
Cool: valami valóságshow
HírTV: zene + forgó Föld + logo (azaz semmi), valamelyik VIVA: zene
Spice: oooh, áhhh
FX TV: Dido+Eminem Klip
TV2: Klip
... és még vagy 30 csatorna filmekkel, beszélgetésekkel, zenékkel, betelefonálós adás nélkül.

r737fa 2010.01.02. 01:16:37

@Denes8: De így a mínusz jelet lényegében külön számként kezeled. Ennyi erővel az összes pluszjeles értéket is duplán kellene számolni.

ule 2010.01.02. 01:17:12

nekem feltűnt egy dolog mind3 általam látott számfeladványban. nevezetesen, hogy két féle 7-es alakú karakter/jel van minden képen. egyik inkább kampó alakot formáz, nem tudom, nincs-e ennek valami más jelentősége. esetleg nem valami matematikai állandó vagy jel vagy ilyesmi lehet?
a 3 link, amin megnézhetők ezek:
i.imagehost.org/view/0868/Image1214-1708_TV40
kepfeltoltes.hu/view/100101/K_p092-2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
www.youtube.com/watch?v=T2n0Gdga-ZA

nekem furcsa ez, hisz ha egyfajta karakterkészletet használnak, akkor miért különbözik következetesen egy ábrán belül is a két db 7-es, míg az 5-ösök, 2-esek, 3-asok ugyanolyanok, azaz nem kézzel van írva minden számjegy, hogy különbözhetnének.

hátha valaki ezen a vonalon elindulva talál valami megoldást.

trocadero 2010.01.02. 01:18:21

Elírtam, helyesen: 2010. jan. 2, éjjel 1 óra az idő, bocsánat, rohan az idő...

10 perccel később, csak a 3 csatorna:
ECHO TV: beszélgetés a népességfogyásról
ATV: ugyanaz a feladvány - "nem nagyon csörög a telefon" - mondta épp a nő
HírTV:még mindig forog a Föld

r737fa 2010.01.02. 01:36:08

És ha a patkányon is van vmi szám? Vagy a pezsgősüveg évjárata? :D

trocadero 2010.01.02. 01:47:55

fél óra múlva:

ATV: műsornak vége, most már semmi
HirTV: semmi
Az ECHO TV-t nem találom és nem emlékszem a csatornaszámra ahol van TV-mben tárolva van, de valószínű az a csatorna lesz, ami épp Aloe Vera reklámot ad (logó nélküli adás).

Volkov 2010.01.02. 01:49:29

@ule: Ez nekem is feltünt, Sőt az is, hogy a 18-ban a 8-as mintha fejjel lefelé lenne, emiatt a 6-os 9-essé variálására is gondoltam (valaki már előbb említette, hogy, lehet hogy forgatni is kell az abrát).
De a Dénes megoldásában több fantáziát látok, bár kissé vitatom a feltételrendszer fair-ságát.

Azt biztosan megállapíthatjuk, hogy a feladatnak (ilyen nyakatekert szempontokat figyelembe véve is) több száz megoldása is lehet. Marketing (és lehuzástudományi) szempontból úgy éri meg, hogy minél inkább húzzák az időt, az emberek ahogy sorba mondják be a lehetséges jó megoldásokat, csak huzogatják le a listáról, hogy nőljön a feszültség. Itt már valószinüleg hamar kilőtték a betelefonálók a kézenfekvőbb megoldásokat, és ez maradt.

trocadero 2010.01.02. 01:53:46

A mai nyelvi feladványnak is kb. 30 megoldása lehetett volna, de csak egyet fogadtak el (amire senki sem gondolt volna). És az utolsó 5 percben látszólag csak egy betelefonáló volt a végén, természetesen rossz válasszal.

(Közben változás: Echo TV: reklám vége, valami műsor kezdődött.)

dallas63 · http://dallas63.neobase.hu/ 2010.01.02. 01:57:11

@ule: a 2. képen a 8-as fejjel lefelé van. Ez sem véletlen.
Kötve hiszem, hogy ennek bármilyen értelmes megoldása lehet, ha fél ország egy nap alatt sem tudja megoldani.

KenSentMe 2010.01.02. 02:08:14

@GreenLedDisplay: Na, átbogarásztam a számjaidat.. egyébként egész korrekt.. az utolsó két sor előttig veszed az összes olyan lehetséges összeget, amiben a 1*2*2-t egy atomnak kezeled, és ha egy részlet - előjellel kezdődik, akkor - jellel és nélkül is számolod, a + jellel kezdődőeket pedig csak egyszer.. és a számításaidnak ez a része helyes, valóban 752 jön ki. @r737fa: megjegyzése teljesen jó, mert a +-al kezdődő részeket vehetnénk kétszer, de erre rá lehet fogni, hogy ezeket vegyük csak 1x, mert a + ugye semmin sem változtat, míg a - az első tagon igen.

A problémám a számításaid végével van:
+(4+7-10+5+1)+(7-10+5+1)+(10+5+1)+(-10+5+1)+(5+1)+1+2+2

Ugye itt veszed az atomnak vett 1*(2*2) továbbbontásával adódó számokat.. és .. nekem innen hiányzik pl. a "2*2+7+6-4+18" .. mivel az előbb is jó gagyi voltam, most direkt ellenőriztem, és ez pl. nem szerepel.. az 1*(2*2)-nél adódó bontásokból csak a "bal oldaliakat" vetted.. ezekkel együtt jóval 800 fölé kúszik az összeg.

félemelet 2010.01.02. 02:10:27

Teljesen megdöbbentő, hogy eddig senki sem írta le az - amúgy pofonegyszerű - megoldást!

Aki kíváncsi rá, az hívjon fel a 06 (90) 555-IIOO számon!*

*A hívás díja 1500 Ft + ÁFA

trocadero 2010.01.02. 02:16:10

Hálózat TV-n is indult most egy automata műsor: sorban jönnek a kérdések, négy válasszal, egyet kell választani (egyértelműen csak egy a jó). 150 Ft/perc, telefon-nyomógombbal kell válaszolni.

Denes8 2010.01.02. 04:32:47

@VRbagoly:
hat igen, ugy tunik kell nemi intuicio is a helyes megoldashoz :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.02. 05:56:47

nekem a legtrahikusabbaz egeszben, hogy kijon a normalis 37 es szazak kapkodnak a telefonert, johy milyen okos vagyok, amugy elso osztaly masodik felem a kisegito iskolaban
ha semmi masbol, ebbol lehetne tudni, hopp ez atqras lehet, mer ember nincs aki ne tudna 11 szamot osszeadni/kivonni/
szoval a trukk egyszeru, egy marha egyszeru feladvanyra kitalalni valami buzi megoldast, oszt hagy szoljon

himpellér 2010.01.02. 06:56:38

Az átverős műsort már nem nézem. Ismerőseim panaszkodtak, hogy vagy nem fogadják a hívásukat, vagy több perc fizetős sorban állás után dobják ki őket foglaltra, vagy bekerülve nem fogadják el a választ. Itt a lényeg a lehúzás.(Mint elvtársaiknál nagyban: szadesz, maszop) Ki az, aki ez ügyben léphet, ORTT? Nemzeti Hírközlési Hatóság?Fogyasztóvédelem? Egyébként A "pszt!" által említett Hír tv-ben ilyen nincs. Úgyhogy psztnek kuss!

ciprike 2010.01.02. 07:48:48

Csalásnak csalás, de népművelésből díjat kaphat az ATV, mert egy ilyen eszetlen feladvány után 2 napja számol a fél ország itt a neten, ahogy a válaszokat nézem:))

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.01.02. 07:49:30

Ismereteim szerint annyi hülye van ebben az országban, hogy EGYETLEN ilyen műsoron 8-10 millió forint jön be, csak a jutalékból. Ami úgy néz ki, hogy közel 50% a telefon szolgáltatóé...

Caravallo · http://nimfoman.blog.hu 2010.01.02. 08:13:08

Egyáltalán minek kapcsolsz az ATV-re?
A leggagyibb csatorna.

Secnir 2010.01.02. 08:35:30

fel kell őket hívni, műsorbakerülni
-na mi a helyes válasz?
-négyzetgyök alatt limes 62

aztán kössön bele a tudatlan büdös kurvája.

Bandi_jóválasztás (törölt) 2010.01.02. 08:48:06

@Secnir: a válasz: Nem rossz, de mi nem erre gondoltunk!:D

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2010.01.02. 09:14:05

@ciprike:
talán valami díjat kellene alapítani, hogy aki megfejti, az nyerjen valamit, lásd: Fermat-sejtés.

ikri 2010.01.02. 11:09:55

Ez egy tipikusan "találd ki, hogy mire gondoltam!" típusú feladat, aminek legtávolabbi köze sincs a matematikához, hacsak az emelt díjas sms-ező balekok számának maximalizálását nem vesszük annak .

Ako5 (törölt) 2010.01.02. 16:02:24

@VRbagoly: Az 785 tenyleg (A Denes megoldasa)
Excelbe masoltam egy az egyben en is az egeszet (nem felbontva)

KenSentMe 2010.01.04. 21:30:10

@Ako5: Kösz, Ako5, azóta már én is észrevettem, és írtam hozzá egy profibb fikakommentet, lásd fentebb.. tehát amit Denes felírt, az valóban 785, de nem írt bele minden tagot (pl. a "2*2+7+6-4+18"-at).

KenSentMe 2010.01.04. 21:48:13

Mondjuk most egész tárgyalóképes vagyok.. a "2*2+7+6+4+18" azért nem számít külön hozzáadandó részösszegnek, mert pont annyi, mint az 1*(2*2)+7+6+4+18? .. Istenem.. Istenem, ha még ezt is bele kell kalkulálni.. tehát..

tehát a 785 úgy jön ki, hogy vesszük a felírt műveletsor összes egybefüggő, érvényes olyan részletét, ami nem csak "+"-ban vagy 1-el szorzásban tér el egy másik részlettől (az "4+7-10+5+1x (2x2)+7+6-4"-nek van olyan részlete, aminek értéke az ő értékével egyezik, és mindkettőt számolni kell!), ezeket kiszámítjuk és összegezzük.. jó, szerintem kipróbálom a módszert egy másik feladványra.
süti beállítások módosítása