babtabla.hu

HTML

Ha csak ezt az oldaldobozt látod, akkor egy olyan sablont választottál, amiben csak balhasáb van, az oldaldobozaid viszont alapértelmezésben a jobbhasábba kerülnek. Menj be az Oldaldobozszerkesztőbe (Megjelenítés / Oldaldobozok), és kattints a Hasábcsere gombra!
babtabla.hu

Itt az írás, forgassátok...

közélet-közerkölcsök-magánbűnök- egy magyartanár emlékiratai Egerből

Oszd meg, és uralkodj magadon!

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Idő van

Friss topikok

  • pushup: Tanár úr! azért én szívesen olvasnám a mostani véleményét is. Lehet, én értelmeztem félre, de korá... (2016.02.16. 11:02) Búcsú az olvasótól
  • Lordhell: @Csakazigazat!: A lényeg, hogy mind a kettő rossz. Ha már számokon lovagolunk 1 év alatt 44-45 15... (2014.05.14. 18:25) Na de kicsoda Lipusz Zsolt?
  • csakazolvassa: Műfarka kinek volt? Én értem, hogy aki hetero, annak nem probléma a melegek politikai emancipációj... (2012.08.13. 19:04) Az ember végül homokos? - (Értelmezési kísérlet)
  • gabcica: Sikerült ebben az évben és tavaly is részt vennem a rajz oktv-n. Ha megnézitek a témaadást és azt,... (2010.11.28. 16:29) Mit ér az OKTV?
  • zerge gorilla: "már két embernek is olcsóbb autóval közlekedni, mint tömegközlekedéssel..." Ezzel muszáj vitatko... (2010.11.07. 13:57) Buddhista közgazdaságtan

Hol legelésznek a szent tehenek?

2008.10.20. 16:59 sasika61

 

 Nem lesznek tabuk, nincsenek szent tehenek – közli címében egy tegnap megjelent írás az Indexen, lényegében közös áldozathozatalra szólítva fel a nyugdíjasokat, munkavállalókat, közalkalmazottakat (http://index.hu/velemeny/olvir/nncssztthn/.)
 
 Alighogy megjelent a cikk, nem sokkal később már olvashattuk a Kormányszóvivői Iroda tájékoztatóját, hogy válság ide vagy oda, a kormány a nyugdíjakat jövőre is a svájci index alapján emeli 3,9 %-kal. Ezek szerint mégis vannak érinthetetlen társadalmi csoportok. Minő véletlen, éppen az a kör, amelyre az MSZP nagy befolyással van. És itt veszti értelmét a további diskurzus a kormánnyal, az ugyanis nem tud/ nem akar kilépni a megszokott rítusaiból, hogyan várja el akkor, hogy más társadalmi csoportok lenyeljék megszorítások keserű piruláját?
 
 De ne bántsuk a nyugdíjasokat. Igen nagy részük sajnos rászorul erre a 3,9 %-ra is, a kormány legfeljebb azt jelezhette volna egy gesztussal, hogy hajlandó differenciálni, s pl. a minimálbérnél magasabb nyugdíjakat egyelőre nem emeli (erre tett javaslatot az eredeti Index-cikk) Ne bántsuk a nyugdíjasokat azért sem, mert nem személyesen ők követelték ki az emelést. Biztos vagyok benne, hogy közülük sokan hajlandók lennének az erről való lemondásra (hiszen mást sem tesznek évek óta: lemondanak gyermekeik, unokáik javára).
Harmadrészt ne bántsuk őket azért sem, mert az igazi szent tehenek nem ők, hanem a politikai osztály tagjai.
 
 Áldozatot az kérhet, aki erre maga is hajlandó. Ha pl. az ún. „politikai elit” elszánná magát, hogy nagyon gyorsan törvényt hoznak a képviselők számának megfelezéséről, ha azonnal felszámolnák az önmagában sem kevés, de annál irritálóbb kiváltságaikat (pl. számla nélküli költségtérítés), s általában is szerényebben viselkednének, nos, akkor talán kérhetnének áldozatot. Akkor is csak félve, mert hát nem igazán elegáns megoldás nadrágszíj-megszorítást követelnie annak, aki a többszörösét keresi, mint akitől a lemondást várja. Engem pl. kifejezetten felbosszantott Demján szombati beszédének az a része, amikor bérbefagyasztást követelt, ő, akinek csak tavaly 40 milliárddal nőtt a vagyona.
 
 Szombaton hallottam Bencze Izabella (a Kincstári Vagyonigazgatóság volt vezérigazgató-helyettese) felszólalását - itt volt Egerben a kórházvédők nagygyűlésén. Elmondta, hogy a magyar pénzvagyon több mint 40%-a 300.000 ember birtokában van. Nem egészen 60%-án osztozunk tehát csaknem tízmillióan. Én hajlandó vagyok lemondani a 13. fizetésemről, erről a mintegy 70 ezer forintnyi (nettó) összegről. Nem venném szívemre, hogy emiatt omoljon össze a költségvetés. De arányaiban ugyanekkora áldozatot másoktól is elvárok: Demjántól  Dávid Ibolyán át Surányi Györgyig: mindenkitől, aki a pénztárcámban szeretne turkálni.

 

106 komment

Címkék: válság megszorítások nyugdíjemelés

fuggoagy.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://sasika61mondja.blog.hu/api/trackback/id/tr57723299

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

forrás 2008.10.20. 17:48:11

a Hospinvest engedélyét visszadobta az ÁNTSZ

tibeti 2008.10.20. 17:48:49

Azt már vagy 10 éve nem értem hogy miért nem differenciált a nyugdíjemelés.
Akinet most 200 000 annak a 3,8% 7200 Ft-ot jelent, akinek meg 60 000 annak 2280 Ft.

Melyik lehet jobban rászorulva?

Mária 2008.10.20. 18:00:28

Tibeti: talán azért, mert akinek magasabb a nyugdíja, az valószínűleg évtizedeken át többet fizetett be a kasszába, ezért jogosan várja el, hogy többet lásson viszont a befizetett pénzéből.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.10.20. 18:02:58

Mária,
egyáltalán nem vagyok biztos, hogy igazam van, de csak fölvetném: nem igazságtalan kissé, hogy az ugyanolyan százalékos emeléssel ez az olló (ami kezdetben nyilván jogos) egyre tovább nyílik?

Avatar 2008.10.20. 18:04:50

"pl. a minimálbérnél magasabb nyugdíjakat egyelőre nem emeli "

Magyarul, aki nem fizetett normálisan TB járulékot, és ezért kicsi nyugdíjra jogosult, az most kompenzáljuk, nekik emelünk. Aki meg rendesen adózott, az érje be annyival, amennyit most kap.

tibeti 2008.10.20. 17:48:49
Lásd fenn. Akinek 200 000 a nyugdíja, az többet fizetett be a TBbe amíg dolgozott. Nem a rászorultsága miatt jár neki nominálisan nagyobb emelés, hanem mert különben még inkább a tisztességes adófizetők járnának rosszul.

Hattory Hanzo 2008.10.20. 18:05:09

"A legnagyobb szavazóréteg már most is nyugdíjas, és az arányuk csak nőni fog. Ki lesz az, aki kiáll és kijelenti: hölgyeim és uraim, maguk nem dolgoztak eleget, maguk nem fizettek eleget, maguk nem takarítottak meg eleget és maguk nem csináltak elég gyereket. Ki az, aki ezt így elmondja? Mert demográfiailag és közgazdaságilag ez a helyzet. Ezek ennyire egyszerű dolgok, csak melyik politikus fog kiállni és ezt így elmondani?

Két variáció van, de valakitől mindenképp el kell venni a pénzt. Vagy a nyugdíjastól veszik el a pénzt, vagy az unokáitól. Ez ennél nem bonyolultabb. Ha elveszik a nyugdíjastól, azt fogja mondani, eddig is rosszul élt, és most még rosszabbul. Az is igaz, amit ő mond: tényleg rosszul élt. De az is igaz, amit a közgazdaságtan mond, és eszerint az OECD harmadik legnagyvonalúbb nyugdíjrendszerét működtetjük."

Jaksity György, 2007. 09. 28, Index

Ez a helyzet.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.10.20. 18:06:00

forrás,
légy szíves, gyere vissza, s legalább azt közöld: blöffölsz, vagy megbízható forrásaid vannak (az interneten seholsem találom a nyomát a hírnek)!

Shore 2008.10.20. 18:07:46

Kiri

Hamis alapadatok -> hamis következtetés

portal.ksh.hu/pls/ksh/docs/hun/xftp/idoszaki/regiok/orsz/nyugdij08.pdf

A nyugdíjasok kb. egy tizede kap többet, mint az átlagbér, a többi annyit, vagy kevesebbet.

tibeti

A nyugdíj nem segély és nem is kegydíj.
Elvileg (és többé-kevésbé gyakorlatilag is) az általad keresett bér és így a befizetett járulékok alapján számítják.

Kicsit eltúlozva: Mit szólnál ahhoz, hogy a fizetésed az alapján fogod kapni, hogy ki szorul rá jobban az x ezer forintra, te, vagy a 12 gyerekes kollégád?

hogymi 2008.10.20. 18:07:50

A mi postaládánkba dobtak robinhoodadó tájékoztató brossúrát. Pl. annak a ki nem küldésével nyugodtan spórolhatott volna a költségvetés. De pl. az önreklám az pont nem szent tehén, hanem az utolsó szalmaszál, amit a szent tehén még nem evett meg.

Avatar 2008.10.20. 18:07:58

Sasika:
Az az olló nominálisan nyílik, de arányaiban nem!
a 200eFt a 60eFt-nak 333%-a
207,2eFt a 62,28eFtnak szintén 333%-a

Shore 2008.10.20. 18:13:19

Avatar

Az olló marad ugyanannyira nyitva, csak a két szár közt másutt helyezkedünk el:)

Bobby 2008.10.20. 18:19:19

"De ne bántsuk a nyugdíjasokat. Igen nagy részük sajnos rászorul erre a 3,9 %-ra is"


verje meg az isten! ebben az országban nettó 200 alatt mindenkit lehetne rászorulónak hívni!!!
más is rászolrulna. A 2 gyereket nevelő anyuka aki harmadmagával havi 120ból él, a pályakezdő, aki éhbért kap hiába tanult 20 évig, a 30 év gyakorlattal bíró szakember, akinek 1 hibája, hogy "rossz helyre született." Mindegyik rászorulna!!!

forrás 2008.10.20. 18:24:12



intézményi ismerőstől

Bujdosó visszavonta az engedély és állítólag lepasszolta Budapestnek

boka · http://csaszu 2008.10.20. 18:24:42

A nyugdíjhoz nem mernek nyulni. Ebben baloldali az mszp-szdsz

Bobby 2008.10.20. 18:31:19

"A nyugdíjhoz nem mernek nyulni. Ebben baloldali az mszp-szdsz "


ebben (is) szánalmas az mszp-szdsz

Pipás 2008.10.20. 18:31:41

Bobby: Így igaz, ráadásul nem élünk a kommunizmusban, ahol mindenki szükséglete alapján részesül a javakból.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.10.20. 18:33:59

forrás,
ez érdekes hír, de így azért nem mernék rá mérget venni.
Bobby,
persze, hogy rászorul mindenki, akiről írtad. Én pl. négy gyereket nevelek, ezért érzem jogosnak: ha le kell mondanom valamiről - mondjuk 13. havi bérről -, ugyanezt elvárnám mástól is, elsősorban a politikai osztálytól.

jozo 2008.10.20. 18:34:58

Mihályi Péter könyvében (Miért beteg a magyar gazdaság?) van egy szép táblázat, ahol bemutatja, melyik csoport hány fővel képviseli magát ma Mo-on

kb 7.7 millió Fő a 15-70 évesek
ebből 3.9millió rendelkezik munkával
ezekből ha levonod a közszféra és a minimálbéresek tömegét (a minimálbéresek vannak vk1-1,5 másfél milliónyian, a közszféra maradt talán fél millió?), akkor azt látod, az SzJA-t 2 milliónál valamivel több ember fizeti
ami nagyjából elég az aktuális adósságfizetési kötelezettségünknek

az áfát stb szerencsére mindenki fizeti, de így is sok (összegében is, arányaiban is)
"A nyugellátások egy főre jutó átlaga 2008. januárjában 78 597 forint volt. A keresetek és
a nyugdíjak közötti olló az elmúlt évben jelentős mértékben zárult, a nyugellátás aránya
legalább 4 százalékponttal közelebb került a nettó keresetekhez."

78,5e Ft az átlagnyugdíj, ami akkor érdekes, ha írnák, milyen a megosztása a nyugdíjaknak, vagyis a hány százalékuk kap efelett és ez alatt...

csak valaki egyszer majd el kell hogy mondja a nyugdíjasoknak:
ti építettétek fel az országot, de ti is teszitek tönkre, ha ez így megy tovább...

Nina 2008.10.20. 18:35:06

Mi van azzal, aki sosem dolgozott, sosem fizetett nyugdíjjárulékot, mégis megkapja az időskorúak járadékát? Csak mert 62 éves lett... Egész életében megélt a semmiből, meg a segélyből, vagy eltartották, most meg sajnálni kell, és ha a támogatásokat is összeszámolod, jobban jár, mintha munkában tette volna magát tönkre. Ja, és persze a kevés pénzük miatt magasabb emelést kapnak, mint aki teljes jogú nyugdíjas... A másik meg fizetett 40 évig, hogy idős korában ne kelljen a gyerekei nyakán élősködnie (ha vannak), és ezt kapják cserébe... Egyébként mi a magas nyugdíj? Mert sokan egyedül élnek, ami 60-70 e Ft-ból nem olyan egyszerű. A számlákat nekik is fizetni kell, támogatást már nem kapnak, mert sok az a pénz a segélyezettekhez képest.
Igazán jó nyugdíjat csak az utóbbi néhány évben adtak, aki korábban tudta le a 40 év munkáját, az meg úgy járt...
Ja, és mi is leszünk nyugdíjasok, bár valószínűleg a sok mostani inggyenélő - aki akkor már az időskorúak járadékát fogja kapni, meg az egyéb támogatásokat - miatt éhen fogunk belőle halni...
Szóval, miért nem a segélyek összegét csökkentik:??? Csak mert elér valaki egy bizonyost korhatárt, miért kell neki fizetni???

fece 2008.10.20. 18:39:10

A párt támogatások befagyasztásárol miért nem kiabál senki?! Fizessenek a tagok! Ne én! Miért nem büntetik a korrupt, alkalmatlan vezetőket? Engem elküldenek a munkahelyemről ha töredék akkorát hibázok mint nagyjaink! És nem magasabb beosztásba kerülök! Akormányzati spórolás csak a kis emberek kárára történhet?! Milliárdokért autók, bútorok, tanulmányok amelyeket titkosítanak évekre, stb. És ez mind az adófizetők forintocskáiból! Teljesen mindegy, hogy melyik oldali csürhe van hatalmon, ők és az őket irányító, pozicióba juttató láthatatlan emberek jól élnek, a nép meg eszi az okos dumát, és még mindig bízik ezekben a senkikben, akik azért politizálnak mert abból jó lehet élni! Még folytatnám, de csak felhúzom magam, és annak semmi értelme!
Üdv mindenkinek!

Kenneth 2008.10.20. 18:40:33

Nos, elmondanám, hogy a nyugdíj jelenleg igenis kegydíj, ajándék ha tetszik ha nem. Oriási tévhit az amit egyesek gondolnak, hogy a jelenlegi nyugdíjasok úgymond "megdolgoztak" a nyugdíjukért.
Vizsgáljuk meg a kérdést.
Azokat rögtön vegyük ki a kalapból akiknek nem volt munkahelyük évekig vagy évtizedekig csak lógtak, velük foglalkozni sem érdemes.
Maradtak azok akiknek mondjuk esetleg kisebb megszakításokkal volt munkahelyük folyamatosan.Ők két csoportba oszthatóak. Első csoport akinek csak munkahelye volt, de dolgozni nem dolgozott, a teljes foglalkoztatottság, illetve a közveszélyes munkakerülés idején. Nos ezeknek nyilván nem járna egy büdös vas sem.
Maradtak tehát akiknek volt munkahelyük és ott bizony dolgoztak is.Ők is két csoportra oszthatóak:
Azok akik értéket állítottak elő, valami olyat aminek valóban volt piaci (ha lett volna akkoriban ilyen) értéke. Illetve ott van a másik csoport aki dolgozott ugyan ,de csak a szart és a veszteséget állította elő annál az állami vállalatnál ahol alkalmazásban állt és amely állami vállalatot minden évben külföldi hitelekkel mentettek meg kádár elvtársék a pusztulástól. Nos ez a csoport sem termelte meg azt az értéket amiért most jogos lenne a nyugdíjuk, persze erről nem feltétlenül ők tehetnek.
Maradt tehát mint jogos nyugdíj követelő az a csoport amelynek volt munkahelye, dolgozott, és munkájával értéket állított elő. Nos, érdekes lenne kiszámolni azt, hogy Kiss Pista géplakatos 1968-ban befizetett 34 Ft nyugdíjjáruléka, felkamatoztatva infláció plusz pár százalékkal egészen 2008-ig milyen értéket képviselne ma. Valószínűleg kijönne, hogy az ő jogos nyugdíja 19600Ft. Akkor miért kap 75000 Ft-ot? Na miért is?
Azért, mert itt vagyok én a barom, aki nem csak a saját magánnyugdíj pénztáramba fizetem a pénzt, hanem az ő nyugdíját is én fizetem ki, meg az összes többi ingyenélő önellátásra képtelen, alapjaiban véve életképtelen emberét....

Nonszensz, hogy a nyugdíjakat csak az utolsó pár év jövedelmi szintjéből kiindulva számítják ki. Ha figyelmbe vennék a korábbi éveket is, akkor a mai nyugdíjas korosztály éhendöglene.
Na, ezért ajándék a nyugdíj, szociális segély, csak ezt nem illik mondani, mert hát szegény idősek.....

torró 2008.10.20. 18:43:42

Mivel ritkán van kedvem hozzászólni most mint érintett,/bírom ezt a hivatali nyelvet/ mármint nyugdíjas. Nos valóban, akinek 200 rugó a nyugdíja többet fizetett be.Csak hogy mindenki tudja hogy a kétkezi v fizikai közegben senki nem kapott akkora fizetést hogy ennyi nyugdíj legyen a jutalma.
Vagyis csak az inproduktív munkaerő volt ennyire megfizetve.Legalább is a kádári korszak végéig. Tehát az ő bérüket mindig a melósok gürcölték meg. abból könnyű volt többet befizetni.
De nem ez a lényeg. És most lehet hogy hülyén hangzik, de én 65 év felett már javasolnám a szavazást.Épp az ilyen "szent tehén" kiküszöbölése céljából.A fiataloknak kellene többen elmenni mert az öregek már könnyebben megvezethetők.Én nem.De sokuk igen. és a fiatal generációnak nem mindegy hogy kik vezetik az országot. Nekünk meg majdnem mindegy? Nem.És tudom Ők okosak.

Bobby 2008.10.20. 18:45:31

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.10.20. 18:33:59

nagyon sokan álmodni sem mernek olyanról, hogy 13. havi bér

fece 2008.10.20. 18:39:10
ott a pont! a pártoknak egy vasat sem kéne adni közpénzből! dehát, melyik "képviselő" (???inkább tetű!) vágná maga alatt a fát (lsd. kisebb parlament kezdeményezés leszavazása by maszop-szadesz)

boka · http://csaszu 2008.10.20. 18:46:06

"A párt támogatások befagyasztásárol miért nem kiabál senki?! "

Egyetértek ! Alapítványok ? Egyházak ? Mind szent tehenek ?

Fizesse az, aki használja ! Ez mindenre igaz !

Japánban rávették a nyugdíjasokat, hogy költsék el a felhalmozott megtakarításaikat, ezzel munkát adnak a fiataloknak. Nálunk a nyugdíjasok ülnek a vagyontárgyaikon, és a temetésükre spórolnak. Az is igaz, hogy a hárommillió nyugdíjas támogat még 1-2 millió fiatalt, hogy meglegyen a metál daewoo, meg az önrész a hitellakáshoz.

forrás 2008.10.20. 18:46:51



a részlegvezető is bejelentette, az egész intézmény tud róla

Bobby 2008.10.20. 18:49:07

"meg az önrész a hitellakáshoz."

ja, mivel a lakásárak az egekben vannak a bérekhez képest (főleg egy kezdő éhbéréhez viszonyítva), másképp nem megy

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.10.20. 18:49:39

forrás,
kösz, remélem, orvosismerőseim holnap megerősítik, amit írsz.

Kenneth 2008.10.20. 18:51:00


Torró
"Csak hogy mindenki tudja hogy a kétkezi v fizikai közegben senki nem kapott akkora fizetést hogy ennyi nyugdíj legyen a jutalma.
Vagyis csak az inproduktív munkaerő volt ennyire megfizetve"

Gratulálok, ezek szerint a fizikai munka az a fasza, produktív munka, ettől fejlődik az emberiség...Látom Kádár elvtársék faszán kimosták az agyadat...

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.10.20. 18:52:49

Bobby,
igazad van, nagyon sokan nem ismerik, mi a 13. havi bér. Mint ahogy sok közalkalmazott nem ismeri az adóból való "leírást", a "minimálbéres" állapotot, a zsebbe fizetést stb. Ezzel együtt is azt mondom: nem egymás zsebében kellen turkálnunk, nekünk, hétköznapi embereknek, hanem kikényszeríteni, hogy az állam rendesen működjön, s elsőként magán takarékoskodjon.

Bobby 2008.10.20. 18:56:56

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.10.20. 18:52:49

a szavazófülkében kellene gondolkodni.
vagy ha nincs értelmes alternatíva, akkor forradalmat csinálni és elzavarni az egész tetves bagázst.

nem jó egymás zsebében turkálni. de qrva dühítő, hogy bármi cumi van, mindig ugyanaz a bérből élő réteg issza meg a levét, akinek minden Ft-ja fehéren papíron van. mert a nyuggernek muszáj adni, a cigónak is, a közszolgának szintén. Ezzel van tele az ember farka. az OÉTben meg 0,5% béremelés eltérésen vitatkoznak a majmok.

BálnaUhr · http://balnavicc.blog.hu 2008.10.20. 19:00:09

forrás: az nagyon komoly lenne.
Mondjuk először Bujdosó Sándorra gondoltam :)

Shore 2008.10.20. 19:00:19

"Ezzel együtt is azt mondom: nem egymás zsebében kellen turkálnunk"

Pedig nagyon úgy néz ki, hogy itt az megy.

A sok árva meggyőzött. Semelyik nyugdíjas nem érdemel semmilyen nyugdíjat. Haljanak éhen.

(Én speciel majd eltartom édesanyám. Ennyit megérdemel.)

boka · http://csaszu 2008.10.20. 19:05:41

"Én speciel majd eltartom édesanyám. Ennyit megérdemel"

Ez itt a legfontosabb mondat !!!

Minden anyázás csak utána jöhet.

Én is először a szüleim támogatom, utána jön csak a metál daewoo. Bár ezzel nem lehet dicsekedni.
A rokonaim, akik a szüleiket fejik azok azt mondják : Persze, mert megteheted !
Mindenki megtehetné, ha akarná ! Csakhát az nem lehet téma baráti társaságban, hogy " Te mennyivel támogatod szüleidet ? Milyen nyaralásról, telefonról, autóról mondtál le? Mennyi túlórát vállaltál ? "

torró 2008.10.20. 19:07:19

Kenneth! Én nem azt írtam hogy a fizikai munka a fasza! Csak mint tényt közöltem.És ha tetszik ha nem ez volt.És ha ismernél, rájönnél hogy nem egy agymosott kreténnel találkoztál. Sőt rengeteg főnöknek volt problémája velem a beszólásaim miatt. Egyébként azért lehetne boncolgatni hogy miként is jön össze a nyugdíj számítás,de azt hiszem hosszúra sikerülne.

Solymos Sz. · http://qwert77 2008.10.20. 19:09:31

Kenneth
Azért az elég érdekes gondolat, hogy csak a termelő ágazatban dolgozók végeznek - szerinted- hasznos munkát. (Orvos? Tanár?) A piaci kudarcokat ráadásul szerinted ki kezeli?? Mert, hogy nem a termelő ágazat az biztos. Autópálya, útépítés, tömegközlekedés stb..Ráadásul, ha mindenkinek az úgymond termelő ágazatban kellene dolgoznia, akkor bizony mindenki az otthoni kis háztáji gazdálkodásában termelné meg a magának valót. Ez meg nagyjából az ősközösség utáni állapot. Azért azóta csak eltelt egy jó 10 000 év...

Nina 2008.10.20. 19:10:16

Kenneth, gondolom a te családod így csinálta, onnan ez a hozzáállás, az enyém nem...
Az ingyenélők meg most is megvannak, és köszönik, jól érzik magukat a családi pótlékból és a segélyből, na meg a lopásból.
Ja és valóban, a fizikai munka az igazi munka. Nem a billentyűzet nyomkodása a fűtött/légkondicionált irodában... A számítógép előtti világban is egészen jól eléldegéltek az emberek, de a fizikai munkát végzők nélkül elég hamar pusztulás várna ránk... És nagyon szomorú, hogy ennyire nincs megbecsülve.
Shore, ha anyukádat el tudod tartani, akkor mi is a te problémád? Az emberek többsége örül, hogy éppen megél a leadózott jövedelméből...

forrás 2008.10.20. 19:13:49


én azért tartom hihetőnek, mert kiderülhetett, hogy fiktív, szerződést valójában nem kötő dolgozókat igazoltak le:

ugyanis az történt pár hete, hogy megkérték a dolgozókat, hogy adják le kreditkártyáikat, különösebb indok nélkül

ezeket valószínűleg lefénymásolták, hogy így igazolják a megfelelő létszámot

ez most kiderülhetett, és ezért vonhatta vissza Bujdosó az engedélyt

Shore 2008.10.20. 19:14:50

"Shore, ha anyukádat el tudod tartani, akkor mi is a te problémád?"

Egy kicsit az, hogy mindenkinek marha jó ötletei vanank arra, hogy kitől _mástól_ kellene pénzt elvenni.

Nagyon meg az, hogy mintha itt egy rakás ember árva lenne, olyan kurvára érzéketlenül tudnak beszélni a "nyuggerekről"

Kenneth 2008.10.20. 19:18:04

torró
Én azt tudom, hogy az én nyugdíjszámításom (ha megérem) úgy fog összejönni, hogy csak azt a pénzt kapom vissza felkamatoztatva amit befizettem a nyugdíj biztosítómnak. Ha egyik évben 10% hozamot sikerül elérniük akkor jól jártam, ha -3%-ot akkor meg szarul. Én csak annyit tartanék helyesnek, hogy a mai nyugdíjasok is csak azt kapják alapból amit befizettek és ezt felkamatoztatva mai értékre. Majd ezen összeg mellé odatenni, hogy plusz ennyit kapsz szocsegélyként. Két sor lenne a nyugdíjszelvényen (vagy min) pl.:
13000Ft nyugdíj
59000Ft szocsegély

Ez azért lenne jó, mert akkor nyugdíjas érdekvédelmi szervezet talán halkabban követelné a nyugdíjasok "jussát". És a nyugdíjasok is tisztában lennének azzal, hogy ők miért is "dolgoztak meg" valójában...

Rozimama 2008.10.20. 19:22:14

Már nem vagyok fiatal, sőt nyugdíjas! Hálás vagyok érte, hogy a társadalom eltart. De csak engem, mert én a gyermekeimet nem tudom segíteni, a temetésemre sem tudok gyűjteni. Mindig az volt a véleményem, hogy minden kornak megvan a maga szépsége. De ahogy némelyik véleményt olvasom, ebben már nem vagyok biztos. Sajnálom azokat, akik nem tudják a gázt kifizetni, mert télen a kocsibejárót is kell fűteni, hogy ne kelljen havat lapátolni. Vagy azokat, akik nem fizetik be az adót, mert akkor nem tudják megvenni a tízmilliós autójukat. Meg az ÁFA-csalókat, korrupciós embereket. Mennyit kell nekik dolgoztatni az agyukat! Igaz, hogy ezekből a nem-fizetésekből közel 500 milliárdos kintlévősége van az államnak (ezekről itt olvastam az indexen).De hát ez nem olyan nagy gond. A probléma az, hogy nehéz eltartani a nyugdíjasokat, a nagycsaládosokat és a rászorulókat. Ki kellene találni valamit, hogy bizonyos kor után egyáltalán ne adjanak a nyugdíjasoknak semmit.Akinek van gyereke, tartsa el, akinek nincs, annak peche van. Így aztán lehetne gyűjteni az államkincstárba. Biztos, hogy nem lenne hiány az államkasszában.

boka · http://csaszu 2008.10.20. 19:22:34

Solymos Sz. ! Az értéket a gyár termeli !!!! Nem figyeltél a PolGaz órán ! Az orvos, bankár, kereskedő nem termel értéket, hanem élősködő !
Ezt egy barátomtól hallottam aki a műszaki egyetemen tanít !

A bunkó rendőrt ütni kell! · http://tinyurl.com/bunko-rendort-utni-kell 2008.10.20. 19:25:45


az orvos a dolgozó munkaképességének megőrzésével ill. helyreállításával termel értéket

Kenneth 2008.10.20. 19:25:50

Solymos Sz.
Én nem írtam hogy csak a termelő ágazatokban dolgozók végeztek hasznos munkát.
Én azt írtam értéket állítanak elő.
Ebben benne van a tanár az orvos és egyéb ezer dolog is még.Érték a tudás és érték az emberi élet, az egészség is. Sőt, a művészet és a sport is.

Értéktelen az ha valaki halálra dolgozza magát egy gyárban, mondjuk eladhatatlan termékeket előállítva, ousztán azzal a céllal, hogy legyen munkahelye.Mert a tervgazzdaságban erre volt azért számos példa

SárgaVihar 2008.10.20. 19:28:08

'...Összefoglalnám: Hozzunk létre nemzeti megmondó és megállapító bizottságot (továbbiakban NEM). Ők szelektálják kik érdemlik meg a nyugdíjukat és kik nem. Apelláta nincs. Akik NEM kapnának nyugdíjat, mert a NEM azt mondta NEM, szépen éhen halnának és meglenne oldva a probléma. Ráadásul mennyi munkanélkülit tudnánk elhelyezni a temetkezési vállalatoknál. Itt világosan kimutatható lenne tevékenységük eredményessége az éhen halt nyugdíjasok eltemetésében elért eredményeik alapján. Ezeket a foglalkoztatottakat persze hivatalosan be kellene jelenteni és így nekik már teljes joggal lehetne olyan nyugdíjuk, amely mellett majd nem kellene éhen halniuk tehát a rendszer egy idő után önmagát szabályozná le. A gond csak az lehet, hogy egyes NEM-mel 'ellátott' nyugdíjas kijátszhatná a szabályozást és suttyomban koldulhatna vagy horribile dictu odáig vetemedne, hogy a kukából lopna kidobott élelmet, elkerülve ezzel a mielőbbi éhen halást. Aláásva ezzel a 'rendszer' hatékonyságát. Ezekkel a gyanús elemekkel szemben természetesen a törvény legteljesebb szigorával lépnénk fel...'

(Egy soha meg nem írt mű alapján, melyet ha megírtak volna talán így jegyezhetnének -
(Adolf Eichmann: Szép, új világ!)

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.10.20. 19:28:20

Forrás,
sajnos a heol.hu-n is folyik egy vita, amin éppen egy órája egy "Egy" nicknevű személy pont az ellenkezőjét írta be: gyorspostával megérkezett az ÁNTSZ jogerős engedélye a kórház átvételére...

boka · http://csaszu 2008.10.20. 19:30:09

"Vagy azokat, akik nem fizetik be az adót, mert akkor nem tudják megvenni a tízmilliós autójukat. Meg az ÁFA-csalókat"

Adót csalni csak azért lehet, mert van rá igény !!!!
Ha a vízvezeték szerelő azt mondja a nyugdíjas néninek, hogy " csókolom, 18 ezer lesz ez a dugulás elhárítás ( szla nélkül 3 ezer)", akkor hol az igazság ? A szerelőnek is , a nyugdíjasnak is kevesebb pénze marad cipőt venni. De az állam fehérít ! Az egy rossz hozzáállás, hogy , ha az olajszőkítő is, meg a MOL is befizeti az összes adót, akkor kétszer annyi bevétele lesz az államnak. Hatodik ötéves terv, vagy ötödik hatéves terv az mindenhogy harminc !

torró 2008.10.20. 19:32:51

Igen Kenneth mindenki? tudja hogy ez így nem jó.De ki az aki most helyre tudná tenni ezeket a problémákat? Főleg most ahogy állunk. Tegnap olvastam hogy hány milliárdot bukott a magán pénztár a rossz befektetéseik miatt.Most akkor azokkal mi lesz?
Nos a másik hogy miért dolgoztunk valójában? Nos egyszerű is meg nem is csak tény hogy 45-ben szar zónába kerültünk és onnan egyenes út vezetett idáig és most itt tartunk hogy ahelyett hogy hülye vezetőinket elhajtanánk a francba egymás zsebébe kotorászunk. De legalább diskurálunk.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.10.20. 19:39:55

torró,
utolsó bekezdésed a lényegre tapint.
Egyébként meg elég kultúrált a vita hangneme, senki nem akarja a másikat földbe döngölni, ez már valami.

Kenneth 2008.10.20. 19:41:40

Nem eszik azért olyan forrón a kását.
Az, hogy idén a válság miatt buktak a magánpénztári tagok csak egy dolog, ezt bőven be lehet még hozni a további évek alatt. A gond az lesz majd, ha folyamatosan évről évre veszteségesen fektetnek be a magánnyugdíj pénztárak.

forrás 2008.10.20. 19:41:45


sasika

a hírekben viszont ez sincs benne - és gondolom nem este 6kor viszi ki a futárszolgálat (ugyanis nem gyorspostával megy az ilyen értesítés)

Inkább "Egy" nick is hallhatta a hírt, és valmivel elébe kell menni annak, hogy esetleg még többen

visszakérjék a már aláírt munkaszerződéseiket, amire lehetőség van törvény szerint

boka · http://csaszu 2008.10.20. 19:43:27

"45-ben szar zónába kerültünk ".

ha jó zónába kerültünk volna, akkor a hetvenes évek elején irtuk volna ugyanezeket ! Nekünk maradt a "kivülrekesztett olajválság", a 3%-os lakáshitel, a munkáról, versenyről leszoktató ötéves terv, Ózd, Rába ,Ikarus, Köfém, kiutalt lakótelep, Kultúrház, Ki mit tud, teljes foglalkoztatás, munkahelyi piálás stb..

9 millió kilencszázezer embernek jó volt. Most furcsa, hogy a bakelit lemez a gyerekeim szerint óriás cd.

nyekk 2008.10.20. 19:46:26

A nem szent tehenek: nyugdíjas, bérből , fizetésből élő, kisvállalkozó. Az összes többi viszont tényleg szent tehén. A kormány megvizsgálta,-sipítozott Lendvay Ildikó-, és megállapította, hogy az állami kiadásokból tovább már nincs mit lefaragni. Következő hír: A Honvédség átvette a 300 db új járművét. Valami fő krumplivirágos büszkén mutatja: ez itt ni! 200 millió Ft-volt, de nagyon korszerű! Ezzel, meg ezer más hasonló dologgal miért nem megy az anyjába a kormány!?

Kenneth 2008.10.20. 19:47:29

"3%-os lakáshitel"
Hát ez az bazmeg.
Nem értik miért mondom, hogy az állam ingyen lakást tolt a seggük alá. Jahh, hogy ők most nyugdíjasok.

Én lennék most olyan rászoruló mint ők..

Kenneth 2008.10.20. 19:51:43

Nekem ki ad 3% lakáshitelt?
Nekem ki ad biztos munkahelyet 30 évre?
Ha már semmit nem adnak miért nem hagyják, hogy legalább az az enyém legyen amit saját erőből szerzek?
Itt kell hagyni ezt a kibaszott országot

DArchAngel 2008.10.20. 19:58:06

Ehehe...
Jó magyar szokás szerint megint egymásnak feszültek az indulatok, parázs vita kerekedett, és a lényeg szépen, lassan elsikkad.
Gratulálok, csak így tovább, a Parlamentben bohóckodó, de amúgy nagyon taktikusan demagóg emberszabásúak pontosan ezt szeretnék.
Hogy egymás zsebében, életében turkáljunk ahelyett, hogy számon kérjük rajtuk amit elcsesztek.
Azon gondolkodjatok el, hogy mennyivel jobb lenne ez az ország, hogyha összefognánk, csak egy picit - nem kell mindenkinek egymás nyakába borulni - és megszabadulnánk ezektől, és a sleppjüktől.

boka · http://csaszu 2008.10.20. 20:04:59

Nem a politikusok a legnagyobb gazemberek, hanem ahogy valaki írta multkor, az osztályvezetők kirobbanthatatlanok.

Captain Pickard 2008.10.20. 20:06:43

jozo 2008.10.20. 18:34:58:

A nyugdíjak eloszlásával kapcsolatban itt vannak a legjobb adatok:

www.onyf.hu/index.php?module=news&action=getfile&fid=2567&rand=eaabacc63a78bf3d2aa4fd4df4c16e4d

122. oldal, 123. oldal. Így már lehet darabról vitatkozni.

szilárdan... · http://www.flickr.com/photos/haazee 2008.10.20. 20:08:01

Röviden és tömören: a jó kurva édesanyját az összes rühes patkánynak, aki megint a nyugdíjasokon szórakozik.

Átdolgozol egy életet, fizeted a járulékaidat, utána kapsz valami minimális összeget nyugdíj címén, ami kb. arra elég, hogy ne dögölj éhen, ha az utcán laksz.
Ha netán gyógyszerre, lakásfenntartásra is kell költeni, akkor jó esélye van a nyugdíjasnak, hogy ételre már nem jut belőle.
És akkor jön pár ilyen szarosszájú, tizenéves kis féreg és jól megmagyarázza...

gyk: én még messze vagyok a nyugdíjkorhatártól, de régóta felháborítanak az ilyen kis tetvek. (kívánom az ilyennek, hogy munkanélküliként nézze végig, amint apja-anya éhendöglik)

Kenneth 2008.10.20. 20:09:49

ó, igen és az első elmebetegek is megérkeztek..

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.10.20. 20:13:31

szilárdan,
nem szórakozik itt senki, csak beszélgetünk, s legtöbbünk nem a nyugdíjasokon kívánja elverni a port.

S. Sz. 2008.10.20. 20:17:55

Azt azért nem hiszem, hogy a mostani nyugdíjasokon azért kellene leverni a port, mert egy olyan rendszerben kellett dolgoznia, ami egy zsákutca... Nem ő tehet róla.. Én inkább sajnálni tudom, hogy végeredményben olyan helyzetbe került, hogy pár tízezer forintért "meg lehet vásárolni", és ezért a pár tízezer forintért mai fiatalok, középkorúak haragját váltja ki.. Erről sem ő tehet. És összességében ez sem az ő érdeke...

torró 2008.10.20. 20:19:23

Na. Akkor még egy kis adalék anno a40 évről.A városi viszony az volt hogy kaptál egy 60 nm-s lukat és fizettél havi120 foréntot írd és mond cakk-pakk.És volt dupla fizetésed mint itt vidéken.Ha házat akartál magadnak kellet venned egy telket és valóban kaptál kedvezményes hitelt és ez tartott 1987-g .Ekkor ha ki tudtad pengetni a még meglevő törzstőkét nyerő voltál, ha nem jött a megemelt kamat.Ami akkor a kb 4-5 ezer forintos havi bérből bizony húzós lett.
Szóval emberek, azért alul nem volt ám valami kéjes az élet. Mert robizni meg azért kellet ám.

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.10.20. 20:20:11

Az mszp már ígyis-úgyis elkúrta 2010-et (maximum a fidesz-győzelem aránya a kérdéses), ezért tehetne egy szívességet az országnak, és csinálhatna végre tényleg pár reformintézkedést. Pl. hogy nem költ feleslegesen és eszetlenül 2010 előtt kampányra (nem a szórólapokról és a plakátokról ban szó, hanem pl. a nyugdíjemelésről). Vagy pl. elhúz idő előtt magától a p.csába.

csillagház 2008.10.20. 20:22:40

A fiatal nyugdijas sokszor kényszerből lett az, mert a konvergencia program áldozatai (több tízezer ember) 50-65 év közötti közszolgák voltak, nem nagy fizetéssel, sok évi munkaviszonnyal. Több áldozatra nem vagyok hajlandó! Hozzon áldozatot a politikai és gazdasági ELITNEK nevezett MAFFIA! Miből, honnan van a vagyonunk? Olajból, a mi bőrünk lehúzásából, lopásból, csalásból (büntetlenül tehették)?! Hozzanak ŐK áldozatot, legfeljebb egy 50 milliós terepjáróból kevesebbet vesznek és egyszer nem utaznak el Hottentottaföldre. Azonnali MAGAS különadót rájuk!

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.10.20. 20:22:41

szilárdan...:
"Átdolgozol egy életet, fizeted a járulékaidat, utána kapsz valami minimális összeget nyugdíj címén, ami kb. arra elég, hogy ne dögölj éhen, ha az utcán laksz."

Mennyi járulékot fizettek? 1990-ig a bruttó bér mindössze 3%-a volt a beteg- és a nyugdíjbiztosítás _együtt_! Ebből nehezen futná 13. havi nyugdíjra, ha tőkeként gyűlt volna egy számlán...

Szűcslaci 2008.10.20. 20:25:31

Elmehet a retek fasz@ra mindenki, aki 13. havi erről-arról ugatérol. Mondja már meg a hónap nevét!
Milyen 13. hónap? Észnél vagy, Maaaargit? Sziktóber? Vagy mi a a fax?

perkele 2008.10.20. 20:28:11

TuRuL_2k2: te mennyi jarulekot fizetnel ha "a bruttó bér mindössze 3%-a" lenne "a beteg- és a nyugdíjbiztosítás _együtt_"?

leeltek az eletuket egy szar rendszerben, legalabb dögölnenek mar meg?

Kenneth 2008.10.20. 20:28:24

torró
A mostani viszony meg az, hogy ha összekaparod a kezdő részletre valót, akkor vehetsz egy jelenleg 30-40 éves 52 nm-es lyukat, és fizethetsz monduk 65000Ft havi törlesztőt 30 évig, ha a svájci frank nem száll el
Plusz a távfűtő művek rajtad hajtja be az elmúlt 30-40 év fejlesztési beuházásainak hiányát, ez olyan havi 30-40 be fáj neked.
Jahh, támogatást nem kapsz mert nem vagy nyugdíjas, és amúgy is túl sokat keresel....

Te melyik körülmény rendszert választanád?

csillagház 2008.10.20. 20:29:51

Torró: jó, hogy valaki még emlékszik rá, mit tettek a bankok sok százezer adóssal, akik az utolsó fillérjüket adták oda, hogy ne kelljen a semmi kis fizetésükből magas kamatot fizetni. És utána koplalhattak, az állam nagyobb dicsőségére. A nyugdijasok nagy része igenis majdnem koplal, vagy nagyon nehezen él. Vagy fűt, vagy eszik, vagy fizetni a közüzemi számlákat, vagy eszik, vagy megfagy télen. de van egy tál meleg levese naponta. EZ A MAI MAGYAR VALÓSÁG, DÍSZES POLITIKAI ELIT! Persze, erről ti aztán semmit sem tudtok, nem is érdekel benneteket.

Pszt! 2008.10.20. 20:30:55

Kíváncsi vagyok, hogy akkor is a komcsikat fogjátok-e sydney, ha jön az istenkirály viki és a ti szüleitek jól megérdemelt nyugdíját fogja befagyasztani, vagy csökkenteni.

torró 2008.10.20. 20:30:56

Még annyit azután jó éjt mindenkinek.Én hiába vagyok már 2-és fél éve nyugdíjba kedves barátaim ha be akarok menni a boltba bizony naponta eljárok melózni bármit hogy legyen rávaló.Egyébként hál istennek hogy bírom. Na, nem mérgelődni megoldást kell keresni. Üdv.

looser 2008.10.20. 20:32:57

Kennethnek...

" Gondolj majd apádra, ha rákerülsz a lapátra"

Kevés hozzád hasonló mentalitású szubjektummal találkoztam még. Ráadásul valszeg az új tipusú történelemkönyvből tanultál.


Nézzük a Kenneth-féle- Utolsó Itéletet:

Kenneth 2008.10.20. 18:40:33

"Nos, elmondanám, hogy a nyugdíj jelenleg igenis kegydíj...
"Azokat rögtön vegyük ki a kalapból akiknek nem volt munkahelyük évekig vagy évtizedekig csak lógtak, velük foglalkozni sem érdemes"..
"Első csoport akinek csak munkahelye volt, de dolgozni nem dolgozott.. Nos ezeknek nyilván nem járna egy büdös vas sem."
" Ott van a másik csoport aki dolgozott ugyan ,de csak a szart és a veszteséget állította elő"..
" Maradt tehát mint jogos nyugdíj követelő az a csoport amelynek volt munkahelye, dolgozott, és munkájával értéket állított elő"
"itt vagyok én a barom, aki nem csak a saját magánnyugdíj pénztáramba fizetem a pénzt, hanem az ő nyugdíját is én fizetem ki, meg az összes többi ingyenélő önellátásra képtelen, alapjaiban véve életképtelen emberét...."


Ha már ilyen jól állunk, akkor itt a számla, kamatos kamattal légyszi kifizetni:

- születésed, gyermekorvosi ellátásod költségeit, védőoltásostól, gyermek-tej ártámogatásostól
- gyermekruházati ártámogatásodat
- komplett egészségügyi ellátásod költségét ( iskolaorvos, - fogászat,)
- oktatási támogatásaidat belleértva a tankönyv, irószer árát
- művelődési támogatásodat az Állatkerttől a Rejtő Jenő könyvekig
stb. stb.

szóval mindazt, amit az itt élő nép ( nem államformáról beszélek) beléd feccölt, a társadalom azon konvenciója alapján, hogy meghitelezi neked az életedet mindaddig, amig magad nem tudod fenntartani, ennek a fejében ugyanezt elvárja tőled is.

Sajna a szocializáció elég alacsony fokán ragadtál meg. Remélhetően a " többi ingyenélő önellátásra képtelen, alapjaiban véve életképtelen ember"-ből álló rokonságod más oldalról ismer meg.

Nos a végén jól elélhetsz a magannyugdij-biztositóddal egy szigeten.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.10.20. 20:36:07

Turul,
te itt? (Örülök neki.)

csillagház 2008.10.20. 20:36:14

Kenneth: és aki évtizedek óta lakik a fent nevezett panellukban, nincs hová mennie, a nyugdija nagyon kevés, a távfűtés indokolatlanul méregdrága. Azok tehetnek arról. hogy abban a 40 évben a kezdő fizetés (pl. 1965-ben) 1200 forint volt egy kezdő szakmunkásnak? Ez már akkor is kevésnek számított és nem sokkal lett több később sem. Mit tudtok ti arról. hogy fizetésnap (túlóra), valakit kiküld a nép egy kis koláért, szalámiért. Proliünnep. Utána üres leves és finomfőzelék (sárgarépa) hetekig, mert a számlákat akkor is fizetni kellett. Csak egyeseknek volt aranykor!

Kenneth 2008.10.20. 20:37:55

Hát, kedves looser, méltó vagy a nevedre annyit mondhatok...
Nem baj, a primitívség alapvető emberi jog:)

csillagház 2008.10.20. 20:39:36

Ja persze azoknak, akik jól feküdtek a rendszerváltozás idején: volt honnan, volt mit és főleg volt lehetősége a közvagyont lerabolni és privatizálni. Ez a mai gazdasági és politikai elit. Tolvajbanda.

Kenneth 2008.10.20. 20:41:10

Finomfőzelék fujj:( ne is mondd
Jahh, és senki nem mondta hogy ők tehetnek róla.
De én sem, és mégis én fizetem ki az árát.(meg persze sokan mások)
Mégis igazságosabb lenne ha azok fizetnék ki az árát akik igénybe vették, nem?
Ennyi csak a problámám

csillagház 2008.10.20. 20:41:52

Ezek, akik mindent privatizáltak a saját zsebükbe, ezek nem a mai kisnyugdijasok tömegei, kedves KENNETH. Rossz helyen keresed őket, valahol a pártok és a bankok, Parlament környékén kellene körülnézned!

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2008.10.20. 20:43:51

Kár azt felemlegetni, hogy anno ki, mennyit dolgozott, mekkora szart termelt, mert a többség nem tehetett róla. Inkább arról kellene beszélni, hogy mi közösen, dolgozók és nyugdíjasok, fiak és apák, anyák hogyan vészelhetnénk át. Mi, akik dolgozunk, vállalkozunk, lemondunk az adócsökkentésről. Cserébe azt kérjük azoktól a nyugdíjasoktól, anyáinktól, apáinktól, azoktól, akik megtehetik, mondjanak le a svájci indexelésről és a 13. havi nyugdíjról. Mert így túlélhetjük. Ha mi dolgozók tönkremegyünk, beledöglünk, akkor nem lesz nyugdíja az édesanyáinknak, és édesapáinknak. Ezt kéne belátniuk, ezért kéne (hangsúlyozom) azoknak kicsit lemondani, akik ezt megengedhetik maguknak. Közös a sorsunk, tartozunk egymásnak.

Kenneth 2008.10.20. 20:45:51

csillagház, lehet abban igazad amit mondasz, de mégsem ők viszik el a magyar költségvetés 25%-át.
de mondom, igazad van, csak a privatizáció az egy teljesen más témakör, ilyen erővel az olajmaffiát is megemlíthetnéd, nem?

Kenneth 2008.10.20. 20:49:05

alibiman
a fizetésem 80%-át elveszik, hogy szétosszák a lakosság 80%-ának. Miről mondjak még le?
Közben a szememre hányják lassan, hogy minek vettem fel devizahitelt, minek kockáztattam?
(Ja, persze nem ám fészekrakó, meg állami kamattámogatás, azt én nem kaphattam volna, nem is igényeltem)
Ez a fasza:)

turulnak üzenem 2008.10.20. 20:49:22

a tb- járulék soha nem volt 3 %. az alacsonyabb jövedelműeknek 5, a magasabb jövedelműeknek 10 %.Igaz, hogy együtt volt a nyd+eü. járulék.
Többeknek meg azt üzenem, hogy az 1988-tól elért jövedelmek alapján számolják ki bonyolult módon a nyugdíjat

Hattory Hanzo 2008.10.20. 20:55:32

Egyébként jópofa megközelítés például Szíjjártó Péteré, hogy ne a nyugdíjasok és ne a családok fizessék meg ( ki marad? ) a kormány hibáit, hanem például kisebb államot... Nagyon helyes! Azonnal 100 ezer embert elbocsátani a közszférából, 100 ezret az önkormányzatoktól, és reméljük, hogy mind egyedülálló

Kenneth 2008.10.20. 20:56:46

igen, és azonnal 200.000 munkanélküli segélyt és szoctámot kiosztani:)

perkele 2008.10.20. 21:06:31

Kenneth, egy gyors fejszamolas: melyik kerul többe 200000 ember - kvazi fölösleges munkajanak - munkabere vagy 200000 segely+szoctam?

aztan a 200000 egy resze lehet hogy el is helyezkedne valami olyan munkakörben ahol erteket is termel. nem azt mondom hogy most nem termelnek erteket, de ugyanezt az erteket joval kevesebb ember is elö tudna allitani.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2008.10.20. 21:06:58

Nekem is annyit vesznek el, Kenneth. Nem is mondtam, hogy vegyenek el többet tőlünk, én csak azt mondom, hogy lemondok az adócsökkentésről. Bár ezt könnyen mondom, hiszen tudom, hogy egyébként sem lenne. Ha én szólok az apámnak, aki 40 év után ment nyugdjaba az ELMÜtől, csak sajnos a 90-es évek elején, tehát megszívta, és szólok az anyámnak, akinek minimál nyugdíja van, bzotosan azt mondják, hogy persze, nem gond, szívesen lemondanak bármiről, ha ez segít. A baj az, hogy most egyik nyugdíjas szervezet sem áll elő, hogy legalább beszéljünk róla. Mintha nem is itt élnének, mintha nem is a gyerekeikről, unokáikról lenne szó.

S. Sz. 2008.10.20. 21:18:25

Annak a 200 000 embernek (ami mondjuk a közszféra negyede) végkielégítést is fizetni kell, ami mondjuk egy pár havi fizetést betakar simán. Plusz a fogyasztás-csökkenés, és a következményei eredménye.. Az, hogy van még tartalék az biztos, de az egyszerre mindenkit elég komoly következményekkel járhat.

MEGALÁZOTT NYUGDÍJAS 2008.10.20. 21:25:07

Alapvetően tisztázzuk azt a problémát és gondot, hogy a mostani idős nyugdíjasok nem szent tehenek.

A régi rendszerben ugyanis a dolgozó - "munkás ember" - az illetményének, csak egy igen kis százalélkát kapta készhez,fizetésként, mert a többit a pátállam betudta abba, hogy az orvosi ellátás, a gyógyszerellátás szinte teljesen igyenes. Az alapvető élelmiszerek ára államilag szabályozott volt és ehhez mérték a dolgozók fizetését.

A nyugdíját annak idején más nyugdíjtörvények alapján állapították meg. Az összeg a bérek után igen cvsekély volt, mivel az állam továbbra is biztosította a nyugodt megélhetést az árak alacsony szinten tartásával.

A genszterváltozás után ezek a régi "szabályzók" eltűntek, mert az Állam kivonult és jött a vad kapitalizmus a kapitalista áraival és a meggazdagodott újgazdagok felfogásával.

Magyarországojn az idősebb nyugdíjasok nyugdíja az éhenhalás megelőzésére szűkösen elég, de a közüzemi számlák kifizetésére már elégtelen. Választhatnak, vagy esznek, vagy fáznak, vagy az utcára kerülnek.Mivel a tartozásaik fejében elárverezik majd a fejük felül a házukat.

Mi megalázott nyugdíjasok becsületesen befizettük annak idején a nyugdíjjárulékunkat, egészségbiztosítási hozzájárulást, hogy biztosítsuk az akkori nyugdíjasok nyugdíját.

Ne feledje senki, hogy a magyarországi átlagélekor csökkenésének következtében sokan meg sem érik a nyugdíjkorhatárt. Kérdezem az általuk az állam javára befizetett összeg, valamint a munkáltatújuk által befizetet járulékok hová tűnnek?

A 3,9 %-os emelés alamizsna, ha azt vesszük. hogy az energia árak ezidáig 30 %-al emelkedtek, nem beszélek az élelmiszerárak 30-50 5-os emeléséről, csak a 2008-as esztendőben.

Tisztelt kommentelők elevenen ássuk meg magunknak a sírunkat, és temessük be magunkat, hogy ne okozzunk gondot az Államnak a lopás árán meggazdagodott tőkés rétegnek. Szomorú az ilyen hozzáállás! Szégyen és gyalázat a politikusoktól mert állítólag az emberről hét bőrt lehet lehúzni, ezt már eddig lenyúzták rólunk.

Mi már felesleges nyűgök vagyunk? Tisztelt Uraim Önök is megfognak öregedni, ha a harácsolásuk miatt nem kapnak idejekorán infarktust.

Mi lettettük a magunkét amit most joggal várnánk el , hogy nyugodt nyugdíjas éveket élhessünk.

A sok-sok ezer adócsaló munkaadó és munkavállaló fizesse be az Állam felé ami az államnak jár és akkor lesz miből szociális hálót fenntgartani.
De ha nem megy akkor küldjenek felhívást, hogy milyen módszerrel gyorsítsuk fel a másvilágra történmő átvándorlásunkat, mert elevenen nem megy. Vagy gondolják majd csak éhen halunk.

Tudják mit Önök is éljék meg ezt a sorstalanságot és kilátástalanságot, akkor majd talán visszaemlékeznek egy megalázott nyugdíjas fentikben leírt elkeseredésére. Szégyeljék magukat valamennyien akik a halálunkat kívánják.

Remélem valamelyik parlamenti naplopó aki jól megél a juttatásaiból elolvassa ezt a kommentet.

Kenneth 2008.10.20. 21:25:52

alibiman
Hahahahaha adócsökkentés.
Azt nem neked (nekünk) találták ki pajtás.
Azt a vállalkozó kollégák kapták volna, ha el nem úszott volna. Tudod, minimálbért keresek, gázártámogatást felveszek, új audival járok... jellegű játszótársak
Én is lemondok az adócsökkentésről:)

Koczeka, a pampák királya (törölt) 2008.10.20. 21:31:51

Szóval még mindig éppen elegen vannak szemellenzős urak/hölgyek, akik szerint nem az a probléma, hogy miközben a fehérgalléros bűnözés (értsd: állami mutyizás) százmilliárdokat vesz ki a büdzséből, tízezrekre tehető azon vállalkozóknak és vállalkozásoknak a száma, akik a törvényi kiskapuk kihasználásával nullszaldós adónemfizetők, hanem az a probléma, hogy - akár úgy an block - több évtizednyi munka után a tetves nyuggerek jártatják a pofájukat arról, hogy nem akarnak a nyugdíjak leértékelése miatt sem éhendögleni, de még csak szárnyaló életvitelükből sem sokkal alább adni.


Hát gyerekek - szánalmas magyar mentalizmus...

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2008.10.20. 21:32:02

Én vállakozó vagyok, csak rendes bérre vagyok bejelentve (a dolgozóim is) mert valamiből ki kell fizetnem a házam hitelét, a rezsit, kaját, stb. És kurvára nincs kedvem magyarázkodni az apehnek, miből fussa. Ebből a szempontból nyugodtan alszom, lassan 20 éve.

Kenneth 2008.10.20. 21:33:07

"A régi rendszerben ugyanis a dolgozó - "munkás ember" - az illetményének, csak egy igen kis százalélkát kapta készhez,fizetésként, mert a többit a pátállam betudta abba, hogy az orvosi ellátás, a gyógyszerellátás szinte teljesen igyenes. Az alapvető élelmiszerek ára államilag szabályozott volt és ehhez mérték a dolgozók fizetését."

most is csak az illetmény igen kis részét kapjuk meg. a különbség csak annyi, hogy az állam ezt nem tudja be semminek. Orvosért részben fizetünk, gyógyszerért fizetünk, mindenért megfizetünk, hisz mi vagyunk a hibásak, a pofátlan dolgozó elégedetlen fiatalok...

Kenneth 2008.10.20. 21:35:29

alibiman
és ha csökkentették volna a munkáltatói tb járulékot, akkor annyival emelted volna az alkalmazottak bérét?
de őszintén

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2008.10.20. 21:39:08

Unter Bahn, szerintem senki sem gondolja komolyan, hogy CSAK a nyugdíjasoktól kéne bármit is elvenni. Amit mondasz, abban igazad van, mármint a sok mocskos fehérgalléros tolvajról, stb. Csak az a baj, hogy a realitások talaján maradva, csak az ilyen kispályás faszoktól, mint te meg én, és a nyugdíjasoktól tudnak elvenni. ez mindig is így volt, és így is lesz. Mi ellenőrízhetőek, és sarcolhatóak vagyunk, mert látszunk. Egyrészt azért, mert szorult belénk egy kis becsület, másrészt mert (legalábbis én) fosógépek vagyunk, és nem merünk lopni, csalni, stb, mint azok, akiket jogosan szidsz.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2008.10.20. 21:44:49

Kenneth. Nem. Nincs összefüggés. Az egyik dolgozóm kocsit vett végre, ezért picit megemeltem neki, hogy könnyebbé tegyem a helyzetét. A másik meg ki akart lépni nagyobb fizetés reményében, ezért emeltem neki (pontosabban emelek jan 1-től). Még minig olcsóbb, mint kiképezni egy új embert, aki nem biztos, hogy olyan megbízható lesz, mint a mostani. Én minden évben emeltem, az idén januárban is, amikor senki. Sohasem az adóváltozások miatt, hanem azért, mert ha picit jobban ment, azt "lent" is éreztettem. Egyébként ha nincs perspektívája a dolgozónak, otthagy a picsába.

Kenneth 2008.10.20. 21:50:35

igen, mostanában mindamellett, hogy sokan úgy érzik nincs értéke a munkának egyre inkább úgy érzékelem, hogy hiány van jó alkalmazottakból, szakemberekből, kezd felértékelődni a megbízhatóság, a szaktudás.
Persze megbízhatatlan lókötőkből, kontárokból dunát lehet rekeszteni.
mivel foglalkozik a vállalkozásod?

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2008.10.20. 22:02:54

Hmmm, ez már kezd nagyon OFF-os lenni, de azért erre még válaszolok. Kereskedünk, import-export., techsupport-al kombinálva. Egyébként az előbb hülyeséget válaszoltam, mert van amikor van összefüggés. Én mindig bruttó bérben gondolkodom, ezért amikor csökkent az SZJA, vagy feljebb ment a sáv, az automatizmusból fakadóan mindig többet kaptak a kollégáim. De a munkáltatói TB járulék az én terhem, bármekkora is a szintje. Pro, vagy kontra.

A Nadapi Mór 2008.10.21. 01:33:05

Bocsánat, BOCSÁNAT, elnézést, bocsássatok meg, hogy élek! És eléggé el nem ítélhető módon elszívom a drága levegőt, eliszom a drága (és fogyatkozó) tiszta vizet, eleszem a csirkefej-csirkeláb-csirkeFARHÁT luxus zabát a tiszta homlokú, jövőletéteményese, éjt nappallá, nappalt éjjé téve verejtékes csupacsupaértékteremtő AKTÍVOK elől. És bocsássátok meg, hogy a 89 éves édesanyámat még van pofám abból a szivarapofámban-aranyláncapókhasamon szemérmetlenülégbekiáltó 80450 kemény magyar forint nyugdíjamból támogatni, pedig már régen ki kellett volna kötnöm egy fához valahol a Bükkben illedelmesen éhenfagyni, elvégre előletek zabálja el a gyógyszertámogatást, előletek foglalja a helyet a rendelőben (amilyen egy elvetemült), van pofája (INGYEN! - kurvahorngyula!) utazni is, SŐT! Horribile dictu! Még ülőhelyet is képes volna elfoglalni! De hát mit is csináljak, engem még a régi elavult elvek szerint neveltek (akkor még a "keresztyén" valamivel többet jelentett mint "nemzsidó") és hallottunk valamit az ötödik parancsolatról. Üsse kánya, ugyan az öngyilkosság halálos bűn, de ugye azért ennyit csak elvárhattok tőlem, keresek egy szöget, egy kötelet és lemegyek a pincébe.
Ja, miután kiprivatizálták alólam a munkahelyemet (nem, NEM a kurvaszocik, egy echte jó magyar keresztény úriember volt) 11évig vállalkozóként fizettem az adókat. No meg csak úgy, a magam eszitű' egy biztosítást is. Abból a járadékból élek. NEM a magadfajták nyakán.
süti beállítások módosítása