HTML

Ha csak ezt az oldaldobozt látod, akkor egy olyan sablont választottál, amiben csak balhasáb van, az oldaldobozaid viszont alapértelmezésben a jobbhasábba kerülnek. Menj be az Oldaldobozszerkesztőbe (Megjelenítés / Oldaldobozok), és kattints a Hasábcsere gombra!
babtabla.hu

Itt az írás, forgassátok...

közélet-közerkölcsök-magánbűnök- egy magyartanár emlékiratai Egerből

Oszd meg, és uralkodj magadon!

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Idő van

Friss topikok

  • pushup: Tanár úr! azért én szívesen olvasnám a mostani véleményét is. Lehet, én értelmeztem félre, de korá... (2016.02.16. 11:02) Búcsú az olvasótól
  • Lordhell: @Csakazigazat!: A lényeg, hogy mind a kettő rossz. Ha már számokon lovagolunk 1 év alatt 44-45 15... (2014.05.14. 18:25) Na de kicsoda Lipusz Zsolt?
  • csakazolvassa: Műfarka kinek volt? Én értem, hogy aki hetero, annak nem probléma a melegek politikai emancipációj... (2012.08.13. 19:04) Az ember végül homokos? - (Értelmezési kísérlet)
  • gabcica: Sikerült ebben az évben és tavaly is részt vennem a rajz oktv-n. Ha megnézitek a témaadást és azt,... (2010.11.28. 16:29) Mit ér az OKTV?
  • zerge gorilla: "már két embernek is olcsóbb autóval közlekedni, mint tömegközlekedéssel..." Ezzel muszáj vitatko... (2010.11.07. 13:57) Buddhista közgazdaságtan

A holokauszt áldozatainak száma a tankönyvekben

2010.03.10. 16:33 sasika61

 

A holokauszt tagadásáról szóló törvény mellett és ellen rengeteg érv elhangzott már, nem kívánnék ebbe a sorba beállni. Csak a tényeket rögzítem. Megnéztem a forgalomban lévő középiskolás tankönyveket, pontosabban a rendelkezésemre álló 5 könyvet, valószínűsítem tapasztalataim alapján, hogy a középiskolások 90%-a ezekből tanul. Vizsgálódásom arra irányult, hogy milyen adatokat közölnek az eseményről. Természetesen magát a holokausztot egyik sem tagadja. Nézzük az eredményeket!
 

 
Dupcsik-Repárszky
Dupcsik-Repárszky- Ujvári
Salamon Konrád
Herber- Martos-Moss- Tisza
Száray-Kaposi
A holokauszt összáldozatainak száma
5,6-5,8 millió
„közel” 6 millió
„közel” 6 millió
„meghaladta a 6 milliót
„közel” 6 millió
Ez az európai zsidóság hány százaléka
 
 
2/3
60%
„több mint fele”
Magyar áldozatok száma az akkori országterülen
550-560 ezer
564507
„más becslések szerint 425000”
 
320 000 (a deportálások során) + kb. 150 000 a nyilas uralom alatt
 
Magyar áldozatok száma trianoni országterületen
250-300 ezer
297621
 
 
Kb. 300 ezer
Az auschwitzi haláltábor áldozatainak száma
 
2 millió
 
„több mint 2 millió”
4 millió

 
A számok nagyjából egybevágnak. Nagyobb eltérés Auschwitz áldozatai között van, meg kell jegyeznem azonban, hogy a Száray-Kaposi - féle könyv 4 milliója a könyv egyik térképéről leolvasott adat, ezt is mellékelem.
 
 
 
Nagyjából egybevágnak, de nem egészen. Nem teljesen pontosan. Vajon mennyi eltérést tűr majd meg a törvény végrehajtási utasítása vagy a bírósági gyakorlat? Pl. Dupcsik- Repárszky- Ujvári közlik, hogy a 425 ezer is elképzelhető veszteség, nem teljesen tudománytalan becslés. Ez az 560 000-hez képest már elég jelentős eltérés. Na és mi lesz akkor, ha egy tanítványom előjön azzal, hogy ő „más” forrásból ezeknél sokkal alacsonyabb számokról tud, vagy netán nem hiszi el a „hivatalos” adatokat egyáltalán. Amellett, hogy persze próbálok érvelni az egyébként szerintem kétségbevonhatatlan tény, a holokauszt megtörténte mellett, netán föl is kell majd jelentenem? Hiszen ha bűncselekményről szerzek tudomást, azt jelentenem is  kellene, nem igaz? Nem fogom, eszem ágában sincs ilyen. Akkor bűnpártolást követek el?
 
Vagy elég, ha annyit mondok: aki ilyen esemény kapcsán számokról vitatkozik, az az én szememben megvetendő, mert valójában nem az áldozatok érdeklik, hanem napi haszon? A politikai vagy a piszkosabb anyagi.
Köszönjük a törvényt mindenkinek, akit illet, sokat lendült elő vele az áldozatokkal való együttérzés … Vagy nem is ez volt a cél?

141 komment · 6 trackback

Címkék: közélet holokauszt tagadás

A bejegyzés trackback címe:

https://sasika61mondja.blog.hu/api/trackback/id/tr111828934

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Három év börtön elkúrástagadásért! 2010.03.11. 12:06:26

A Tudtad blog önálló indítványa   2010. évi … törvény a Büntető Törvénykönyvről szóló 1978. évi IV. törvény módosításáról   1.§   A Btk. a következő 269/D. §-sal és az azt megelőző alcímmel egészül ki:   Az elk...

Trackback: Egy mondat, amivel nem bír a blogvilág 2010.03.11. 01:06:56

A mondat, amivel nem bír a blogvilág, a minap módosított 1978. évi IV. törvényben, közkeletűen a BTK-ban van. Illetve oda került. A köznyugalom elleni bűncselekményeken belül a közösség elleni izgatás tényállását bővítették.   Közösség elleni iz...

Trackback: Miért kellene büntetni a holokauszttagadást? 2010.03.10. 21:58:36

"Az egyetemes emberi jogok korában könnyű azt hinni, hogy a szabadságjogok elvont elméleti konstrukciók: az egyénektől és az utca porától elszakadva az emberi jogok belépnek az egyetemes eszmék birodalmába. ... [azonban] a méltóságukban és embersé...

Trackback: Vészkorszak a jogalkotásban? 2010.03.10. 21:16:37

„Az Alkotmánybíróság 2000-ben a nemzeti jelképek megsértése és az önkényuralmi jelképek használata kapcsán hozott határozataival kivételesen lehetővé tette, hogy szűken meghatározott, szimbolikus ügyekben, a politikai szükségességre hivatkozva, bizonyos v…

Trackback: Ki zsidózik nyíltan a tévében? 2010.03.10. 19:13:34

A holokauszttagadást tiltó törvény nem csökkenti az antiszemitizmust Magyarországon. Már az is egy kisebb csoda lenne, ha a következő években bárkit is el tudnának ítélni e passzus alapján. Elfogadta az országgyűlés a holokauszttagadás büntető törvén...

Trackback: Zs*dó tömeggyilkosságok a II. világháború után 2010.03.10. 18:24:17

A csillagharcosok bűnei: Amikről nem szabad beszélni. A II. világháború után Európán végigsöprő németgyűlölet egyik keveset emlegetett epizódja volt az életben maradt csillagharcosoknak a hadifogolytáborokban összegyűjtött német katonák és a porig lebo...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ertzuiop 2010.03.10. 18:54:18

Töröljük el népszavazással a holotörvényt! Ne legyünk birkák!

levi009 2010.03.10. 18:56:50

Az igaz zsidókkal senkinek sem lehetne baja. Igaz, ez a kisebbség. A magyarság még a sötét erőkkel parolázó cionistákkal is kellőképpen tisztelettudó, s méltatlan megítéltetésük ellenére sem elutasítóak velük szemben. Tényleg birka valahol a magyar.
Viszont én nem vagyok magyar, csak tisztelem a magyarokat és nem kímélem azokat akik a vesztét kívánják ennek a tiszteletre méltó népnek és a pusztulásba vezetnék őket.
Mellesleg jó ürügy mindez arra, hogy ezzel foglalkozzon a választópolgár és ne az aktuális bűnügyekkel.

HgGina 2010.03.10. 18:57:51

Tessék a megoldás, ezt lehet mondani büntetlenül:
"Egyes, a tényeket feltehetően nem kellő mélységében ismerők véleménye szerint nem történt meg. A saját konkrét véleményalkotáshoz csak garantáltan hiteles adatok birtokában vállalkozhatok. Ehhez szükséges az áldozatok minden szempontból hiteles adatokkal alátámasztott névsora. Ez jelenleg 90 ezer körüli nevet tartalmaz."

HgGina 2010.03.10. 19:03:48

@greycup: Veesenmayer (ha nem tévedek) náci volt.
Na akkor én nem hiszek neki. Ugye jogom van nem hinni neki, vagy elvbarátainak? Avagy ha az övét elhiszem, akkor el kellene hinnem valamelyik kollégájának, hogy nem volt holokauszt.
Vagy van amit el kell hinnünk és van amit nem? Nem kettős mérce ez egy kicsit?

Kösz, nekem a magyar népszámlálási adatok sokkal hitelesebbek egy náci akármilyen firkálmányánál, és sokkal hitelesebbek egy fröcsögő erkölcsi nulla/hulla verebesnél. Már csak azért is, mert a mi statisztikánk külön kitért a nem zsidó székely szombaztosokra is. Ez pedig valamit azért minősít.

Big-B 2010.03.10. 19:04:26

Nem szabad ilyennel viccelődni, de anno a Benny Hill showvab volt egy olyan rész, amiben quiz-t játszanak, Benny a műsorvezető, és az egyik játékos egy dögös bige.
A kérdés: "Hány áldozata volt a 2. világháborúnak"
1. faszi jelez: "megközelítőleg 70millió"
Benny: "sajnos nem jó"
2. faszi: "tudományos tanulmányok szerint az áldozatok száma egyészen pontosan - harcban, hadifogságban betegségben vagy a háborús cselekmények során keletkezett egészségkárosodás miatt - 76 346 250 fő."
Benny: "hát őőőőő. Név szerint kik is?"
2. faszi: "azt sajnos nem tudom"
Benny: "hát akkor sajnos a hölgy nyerte a menetet"

klacus 2010.03.10. 19:06:23

A végén jól megfogtad a lényeget.

Idióta ország újabb idióta törvénye., Tipikusan többen árt mint használ. Szemforgató, és kirekesztő.

Hozzátenném, hogy a történelmi események megítélését, törvénnyel szabályozni a gondolatrendőrsé eszköze.,

Hol vannak a nagy jogvédők?

kapitalista 2010.03.10. 19:06:31

@levi009: Azt hiszem jo lenne ha kimennel a keleti palyaudvarra es varnal kicsit hatha valamelyik vonattal megjon az eszed

rcfan 2010.03.10. 19:09:46

Köszönjük a törvényt. Ezentúl, hogy ne becsüljem alá a számokat, 60 milliárdot fogok vallani. Az, hogy ez több, mint a Föld lakossága? Naés?

hírnökúr 2010.03.10. 19:09:57

Alkotmány
70/G. § (1) A Magyar Köztársaság tiszteletben tartja és támogatja a tudományos és művészeti élet szabadságát, a tanszabadságot és a tanítás szabadságát.
(2) Tudományos igazságok kérdésében dönteni, kutatások tudományos értékét megállapítani kizárólag a tudomány művelői jogosultak.

kapitalista 2010.03.10. 19:12:42

@HgGina: szeretnem ha Vaginara valtoztatnad a felhasznalo nevedet mert ott tobb esz van mint az agyadban

Csak beugrottam 2010.03.10. 19:15:07

Azért szólni kellene a WIKIS fiúknak ,hogy ezért megüthetik a bokájukat:hu.wikipedia.org/wiki/Holokauszt
Bár mint az idézet is mutatja "A Yad Vashem valamivel több mint 4 millió áldozatot tart nyilván név szerint.[30]" ez a biztos, az összes többi csak becslés.(na ezért gondolom 1 hónap múlva már jöhet a yard, hiszen ez messze van az oly kedves 6 millió körüli számtól)
"A zsidó holokauszt áldozatainak száma [szerkesztés]
A zsidó áldozatok időbeli eloszlása Raul Hilberg adatai alapján.
Év Áldozatok[22]
1933-1940 100 000 alatt
1941 1 100 000
1942 2 700 000
1943 500 000
1944 600 000
1945 100 000
Az áldozatok számát több különböző becslés próbálta felmérni. A széles körben elfogadott számok öt és hatmillió között mozognak. Raul Hilberg német feljegyzések alapján 5,1 millióra tette az áldozatok számát.[23] Martin Gilbert hasonló módszerekkel 5,75 millióra jutott.[24] Jacob Leschinsky 5,95 millió halottat számított.[forrás?] Gerald Fleming alsó becslésként 4,975 milliót,[25] Yehuda Bauer 5,82 milliót ad meg.[26] Lucy Dawidowicz a háború előtti és utáni népszámlálási adatokat összehasonlítva 5,934 millió áldozatot kapott.[27] Wolfgang Benz 5,3 és 6,2 millió,[28] az Encyclopaedia of the Holocaust írói, Yisrael Gutman és Robert Rozett pedig 5,59 és 5,86 millió közötti halottal számolnak.[29] A Yad Vashem valamivel több mint 4 millió áldozatot tart nyilván név szerint.[30]
Az egyes haláltáborokban elhunytak száma a Yad Vashem adatai alapján: Auschwitz-Birkenau: 1,4 millió;[31] Belzec: 600 ezer;[32] Chelmno: 320 ezer;[33] Majdanek: 360 ezer;[34] Maly Trostinets: 65 ezer;[35] Sobibór: 250 ezer;[36] Treblinka: 870 ezer.[37] Ez összesen több mint 3,8 millió, amiből 80–90%-ra becsülik a zsidók arányát, ami a holokauszt zsidó áldozatainak körülbelül a fele. Félmillióra teszik a más, nem kifejezetten haláltáborként működő német koncentrációs táborokban elhunyt zsidók számát. 0,8–1 millióra becsülik azok számát, akiket az Einsatzgruppék öltek meg a megszállt szovjet területeken (ezeket a gyilkosságokat rendszerint nem dokumentálták). További százezereket az éhezés vagy betegség ölt meg a lengyel gettókban, még mielőtt deportálták volna őket."

fourgee 2010.03.10. 19:17:04

Az eltérések miatt csak az egyik tankönyv mondhat igazat. Vajon a többi tankönyv íróját és kiadóját, valamint azokat a tanárokat akik abból tanítanak, be fel fogja jelenteni Mesterházy Attila, vagy pedig hallgat és akkor ő meg bűnpártolással lesz vádolható?

Mesterházy 5 évvel ezelőtt bebizonyította nekem, hogy erkölcsileg egy nagy nulla, nem is csodálom hogy az ő fejéből pattant ez a törvény ki... Ha a csapatából olvassa ezt valaki, kérdezzétek meg tőle, hogy mit felejtett el 5 évvel ezelőtt megtenni...

aneurysm 2010.03.10. 19:18:36

@tombadillo: én láttam képeket, elhatárolódom a tífusz-járványtól és az éhínségtől.

is 2010.03.10. 19:24:22

ezt már a vagyonadó kapcsán értelmesen elmondták: a jogszabálynak nem kell matematikai precizitásúnak lennie. a KRESZ-ben is ott van, hogy a látási és útviszonyoknak megfelelően kell közlekedni, és Sasika is elég hülyének nézné azt, aki matematikai precizitást követelne, hoyg mikor megfelelő. most akkor minek eljátszani ugyanezt a hülyét egy másik témában? direkt rongálod a renomédat?

Csak beugrottam 2010.03.10. 19:32:06

@is: A probléma az érveléseddel az ,hogy az ut és látási viszonyok ismeretében meg tudom határozni ,hogy mennyivel kell haladnom.De a törvény nem határozza meg ,hogy mi az a szám aminél kissebbet mondva már relativizálást követek el.Lásd a fenti írást ,
maguk a zsidók is elismerik ,hogy 4 millió bizonyitott áldozat van a többit csak különböző becslésekkel adják hozzá.Tehát ehez kell igazodni,vagy az álltalános 6 millió-hoz?

antikosz 2010.03.10. 19:38:42

@fourgee:

én úgy látom ezek a tankönyvek nagyából ugyanazt írják, az áldozatok PONTOS számát ember nem tudhatja és ezek az adatok tényeken és BECSLÉSEN
alapulnak. ÍGY a "kinekvanigazahazudikmindcsakegynem" teljesen értelmetlen és GAGYI ...

HgGina 2010.03.10. 19:45:13

@kapitalista: csak miután Te p.csre vagy f.szra változtattad. Járj elöl jó példával!

Unommáazegészet 2010.03.10. 19:49:04

Szerintem végtelen a helyes szám.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2010.03.10. 19:51:26

@is:
azt hiszem, előtted már korábban is eljátszottam a "renomét", úgyhogy nem ez az első eset.
Egyébként meg a hasonlatod a KRESZ-szel azt jelentené, hogy az áldozatok száma attól is függhet, ki kérdezi, milyen körülmények között (látási és útviszonyok)?
A törvénynek precíznek kell lennie, ha a nem-precizitásért (relativizálás) büntetés jár.

mangoman · http://parafilia.blog.hu/ 2010.03.10. 19:57:00

@levi009: ezt a "hazaáruló" jelző "kicsit" túlzás, nem? sztem te egy kicsit azért elvakult vagy...

Karcsi75 2010.03.10. 20:03:31

Szerintem óvatosan a sok számolgatással mert azt mindenki tudja ki volt 1944 őszén éppen az Aréna utcában és kit vert halálra. De 1956-ban ki mikor kire hol lőtt és a forradalom leverése után kik kínoztak halálra embereket a börtönökben arról semmilyen adat feljegyzés dokumentum nincs. :( Nemhogy ítélet!

Bandúr Kandi 2010.03.10. 20:08:11

nem a mennyiség, hanem a tény az alap. ebből kéne kiindulni...

smartdrive 2010.03.10. 20:13:30

dehogy kell feljelentened

majd ott áll előtted az érettségin, te rákérdezel, és ő válaszol

majd meglátjuk, hogy akkor is olyan nagy lázadó és alternatív zugtörténész lesz-e, hogy a saját számait mondja. amikor jegyre megy. amikor TÉTRE megy

mangoman · http://parafilia.blog.hu/ 2010.03.10. 20:14:08

@ősbölény: "előbb-utóbb újabb holokauszt fog bekövetkezni" te meg vedd be a gyógyszered.
a holokauszt nem történhetett meg volna meg, ha nem megy a háttérben a 2 vh, ahol szintén sok (nem tudom mennyi) ember esett el a fronton, stb. más volt a helyzet, ilyet mondani, amit te az hisztéria meg pánikkeltés, szerintem ugyanúgy nem kéne, mint a holokausztot tagadni (ami szerintem kegyeletsértés azokkal szemben, akik a táborokban haltak meg)
de meglátásom szerint újabb holokausztot vizionálni még sokkal gázabb mint azt tagadni

greycup 2010.03.10. 20:16:37

@HgGina:
"Veesenmayer (ha nem tévedek) náci volt.
Na akkor én nem hiszek neki. Ugye jogom van nem hinni neki, vagy elvbarátainak?"

Kedves Gina!
Maga megkérdőjelezi a legendás német precizitást. :)

Viccet félretéve, nagyon szeretne valamiben hinni, és görcsösen ragaszkodik az ezt alátámasztani tűnő pletykákhoz, miközben szándékosan figyelmen kívül hagyja a hitét alapjaiban megingató adatokat.

Ehhez természetesen joga van. Mint ahogy a zavaros magyarázatához is.

Csak beugrottam 2010.03.10. 20:17:34

@Tornag atya: Ha a tényből indulunk ki akkor csak a tagadásnak kellett volna a törvénybe szerepelnie, valóban ,aki azt mondja ,hogy nem volt azt büntessék,csak hogy a törvény elepján azt is büntethetik aki azt mondja hogy kevesebben haltak meg mint azt állítják.(Na de mihez képest ,ki mondja meg ,hogy mi a valós szám?) Ez így csak arra jó hogy gyárthassanak egy-két hangfelvételt vagy "elfogjanak" néhány emailt aztán eljárást kezdjenek a nem tetsző polgár ellen.Igazi gumiparagrafus.

CapsLock 2010.03.10. 20:17:54

Eddig szegény gyerek hazavitt egy jó nagy karót történelemből (a fránya kölyök megint nem tanult) - mostantól ennél a fejezetnél ha hozza a formát még le is csukják:) -

Benbe · http://www.benbe.hu 2010.03.10. 20:28:31

Ezzel igaziból az a probléma, hogy a holokauszt megtörténte nem bizonyított tény. Ez a fogalom nem létezik. Bizonyítani dolgokat valakinek lehet, aki ezután azt elhiszi. Ha nem hiszi el, azért meg lehet vetni, de törvényben szabályozni bizonyított tényekről vallható hiteket erősen inkvizíció-szagú.

Ugyan ki dönti el, hogy miben kell hinni? Egy szadesz-vallású ráerőltetheti a vallását másra, egy katolikus nem? Vagy majd az számít, hogy Istenben kevesebben hisznek, mint a holokausztban?

A fizika tanításában éppen azon dolgozunk, hogy kiűzzük a fizikai törvények igazságába vetett hitet. Már középiskolában szükséges hangsúlyozni, hogy a Newton-féle gravitációs törvénynek vajmi kevés köze van ahhoz, ahogy az univerzumban a gravitáció zajlik. Arról, hogy ténylegesen hogy zajlik, fogalmunk sincs, és egyes filozófiai rendszerekből például egyértelműen az következik, hogy nem is lehet.

Namost ha valaki nem hisz a gravitáció r-négyzetes lecsengésében vagy az evolúcióban vagy a holokausztban vagy az akupunktúrában, azt börtönbe kell zárni? Vagy csak a holokauszt az, ami miatt jár a lakat? Milyen monománia ez?

Egyszer majd a neoliberális közgazdaságtan tagadási is bűntetendő lesz? Meg a Bokros-csomag hasznának tagadása?

Egy kijelentésért valakit emberileg el lehet ítélni, de törvényileg nem. Ha valakit konkrét kár ért, akkor perelhet, tehet följelentést, de ez eddig is nyitva állt, és ha a Holokauszt tagadása komoly probléma lenne, akkor nyílván roskadoznának a bíróságok az ilyen följelentések miatt és közszereplők ezrei lennének a veszprémi várbörtön félpanziós vendégei.

Bonaparte 2010.03.10. 20:30:50

Ha valaki kis hülyeséget készül elkövetni, le kell beszélni. Ha viszont valami egetverő hülyeség készül, nem kell megakadályozni, így hatalmasat fog bukni.
Szerintem a köztársasági elnökünk is ismeri ezt az elvet.

vagyok59 2010.03.10. 20:33:27

Sólyom elvesztette előttem az arcát. Az MSZP-SZDSZ-nek idáig sem volt.

BiG_ 2010.03.10. 20:39:40

Nem az a kérdés, volt-e holokauszt (bár a részletek sokszor homályosak és kiderültek csúnya hamisítások is).

Hanem az (zsidók, figyelem!): miért is volt az össznépi táborozás?

Netán kihúzták a gyufát a Balfour-jegyzék körül?
Netán hadat üzentek 1933-ban Németországnak?
(Ugyanilyen, csak az USA ellen intézett haditett kapcsán az összes amcsi állampolgárságú, de japán származású embert internáltak az USÁ-ban. Ők érdekes, nem holóznak...)

Ezzel a szájkosártörvénnyel csak építik az utat, hogy elérjék az annyira áhított és védett hatmilliót...

Biblikus öngól. Ilyen, mikor a kapzsiság nem ismer határokat (ugye, MÁV elleni per-kísérlet).
De köszönöm, minket hagyjanak ki belőle.

Szóval én ezek után nem-tagadóból támogatóvá léptem elő. Előre, hogy igazuk legyen végre :-)

Sicc 2010.03.10. 20:51:38

Program started ...
1.) Nem akarok börtönbe menni.
2.) Megmondták nekem, hogy mit kell mondanom.
3.) Volt holokauszt.
End of program.
Jó fiú vagyok.
Nem akarok börtönbe menni.
Továbbra is várom az instrukciókat, hogy mire mit kell mondani.
Goto line 1

Éljen Orwell!
Vagy haljon! Ahogy jön a parancs a nagy seggtől!
Mindenre kész vagyok.
Robot vagyok.
Mit mondjak!?
Mindent mondok, csak fizessetek meg, vagy fenyegessetek meg!

Tisztelettel: Magyar adótermelő állat-polgár

seahawk 2010.03.10. 21:05:14

nem tagadom de ez kicsit túlzás.a következő lépés az lesz hogy csinálnak egy központi siratófalat ahova egy évben egyszer mindenkinek el kell menni és sajnálkozni. most már kezd túlzás lenni ez a kötelező zsidószeretet. sajnálom hogy nem tartozom a kiválasztott néphez és csak egy goj vagyok.

rattenfanger 2010.03.10. 21:18:48

@seahawk: Én sem tagadom (április 1 után főleg), de szerintem a következő lépés nem is lehet más, mint azt is 3 évre be kell varrni, aki nem sorolja séróból a 6 millió nevet. Természetesen címmel és postai irányítószámal.

Savonarola_67 2010.03.10. 21:19:59

Hirtelen mindenki milyen szólásszabadság-párti lett egyszerre! És mekkora történelem-szakértő!
Valamikor én is csak a történelemkönyvekből tudtam, tanultam - még az átkosban - a II. világháború történetét, s benne a koncentrációs táborokat. Bevallom, nem különösebben érdekelt. Maradt kint a családomból a Don-kanyarba fagyva magyar baka, nem sokkal volt több esélye, mint a lágerek népének.
De amikor még gimnazistaként a 80-as években láttam kapaszkodni egy törékeny öregasszonyt a buszon, a nyári ruha ujja felcsúszott, s látszottak rajta az auschwitzi tetoválás számai, akkor végigfutott a hátamon a hideg. Akkor értettem meg, hogy az egész nem arról szól, hogy hány halott volt pontosan, hanem arról, hogy ott egy embercsoportot próbáltak tudatosan, szisztematikusan megsemmisíteni. Nem azért mert bűnük volt, nem azért, mert ellenséges ország állampolgárai voltak, nem azért, mert ellenséges nép volt, hanem csak.
Soha nem lehet elfogadni, hogy valakiket kiemelnek a nemzettestből, azért mert mások. Mások mint ki? Miért kellett a vágóhídra hurcolt állat módjára megsemmisíteni, munkatáborokba küldeni Radnóti Miklóst, Szerb Antalt, Rejtő Jenőt, Halász Gábort, Sárközi Györgyöt, Peschauer Attilát?
Az a szörnyű benne, hogy ezeknek az embereknek semmi bűnük nem volt, semmi baja nem volt velük Horthy Magyarországának sem. "Csak" annyi, hogy zsidók voltak. Holott sokuk magyarnak vallotta magát. Nem elsősorban magyarnak, hanem így egyszerűen: MAGYARnak. És ezt nem szabadna elfelejteni. Ezt nem szabadna tagadni.
S az ilyen sasika-félék pont erre játszanak rá akarva-akaratlan. Ha maguk nem is vallják be, nem merik/akarják, de mindenki pontosan tudja, hogy nem a történelemórák számadatairól van most szó, hanem azokról a hangokról, azokról az emberekről, akik elhiszik magukról, hogy nagyobb magyarok, jobb emberek, különbek mint egy Radnóti, mint egy Sárközi György. Akik azt hiszik magukról, hogy különbek, hogy többet érnek ennek a népnek, mert "magyarnak" születtek; akik elhiszik, hogy ma nagyobb lenne a GDP, magasabb lenne a nyugdíj, alacsonyabb az adó, ha megint össze lehetne fogdosni néhány zsidót, vagy ha azt nem, legalább pár cigányt...

Bonaparte 2010.03.10. 21:24:11

Béláim, olvasni is tudtok, vagy csak írni?

A Btk. friss 269/C paragrafusa szerint „aki nagy nyilvánosság előtt a holokauszt áldozatának méltóságát azáltal sérti, hogy a holokauszt tényét tagadja, kétségbe vonja vagy jelentéktelen színben tünteti fel, bűntettet követ el, és három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő”.

A bűntett elkövetéséhez tehát nagy nyilvánosság szükséges. Nem elég hozzá egy iskolai osztály, egy kocsma-asztal vagy egy nappali szoba.
A másik, hogy kell hozzá egy konkrét személy, aki a holokauszt áldozata, és az előbbi cselekmény az ő méltóságát sérti. (Az áldozat leginkább azért áldozat, merthogy elvették az életét. Megérne egy kört, hogy a büntetni szándékozott gaztett akkor most méltóságon okozott sérelem, vagy kegyeletsértés? Az utóbbiról ugyanis szót sem ejt a törvény. Ezek szerint azt szabad?)
Annyira marha pedig tényleg ne legyen senki, hogy a rádió vagy a tévé adásában tagadja a holokausztot. A történészek és a mindent tagadó kamaszok pedig ezután sem lesznek veszélyben.

Képzeljetek el egy bírósági tárgyalást, ahol éppen azt próbálja bizonyítani az ügyész, hogy Gipsz Jakab a holokauszt áldozata. Merthogy vélelmezni nem elég, ez nem adótörvény, hanem BTK. Nyilván majd előhúz egy halotti bizonyítványt, amelyen az szerepel, hogy a halál oka: holokauszt.
Nem akarom az érintetteket bántani ezzel, a törvényhozókat annál inkább.

Viktus 2010.03.10. 21:35:18

@Bonaparte:

A kampányban jól hangzott a szociknak a kommunizmusos rész nem hangzott volna jól így az nem került bele.

seahawk 2010.03.10. 21:41:58

@rattenfanger: 6millió? azért annyi nem volt.hacsak a többi ott raboskodó át nem tért az izraelita vallásra.

smartdrive 2010.03.10. 21:44:37

@Benbe: szívesen bezárnálak egy gázkamrába, hogy ott elgondolkozz azon, vajon amit épp átélsz, az létezik-e, vagy csak valami metafizikai átverés

Amorphis 2010.03.10. 21:51:08

Ha Sólyom nem írja alá, akkor "mocskos náci" lenne egyből, a másik oldal hőbörögne.
Mire hatályba lép addigra nagyjából össze is ül az új parlament. A Fidesz többször módosítani akarta, a Jobbik meg tutira rá fog moccanni egyből, szal nem lesz sokáig hatályban ebben a formában, vagy sehogy se. Sólyom ezzel is bizonyára tisztában volt mikor aláírta.
A törvényt magam is ellenzem, mert ha valaki tényleg durván, közveszélyesen rasszista, az a BTK. közösség elleni izgatás tényállása alapján is hűvösre tehető.
Miért pont zsidó holokauszt?
Mert ezt az egyet tagadják, vitatják páran. A sokat emlegetett Ruandai stb mészárlást a kutya se tagadta sose, ennek ellenére mégis az lett volna az elegáns, ha általános jelleggel fogalmazzák meg az új tényállást, vagy a már említett közösség elleni izgatást egészítik ki egy speciális alponttal.
Sztem nem kell beszarni, ha hatályban is marad biztosan igen magasan lesz meghúzva a mérce. Külföldön is csak azt az 1-2 embert meszelték el akik esetleg ilyen témájú könyvet írtak. A bíróságok amúgy irtóznak az ilyen ügyektől, nem hiszem, hogy naponta százakat fognak 3 évre elítélni.
Amúgy meg van 100000 fontosabb téma, ugyhogy szarjuk le az egészet magasról. Az emberek 99,99%-át nem érinti, és soha nem is fogja érinteni a dolog.

ukunoka 2010.03.10. 21:53:11

... értelmes ember nem tagadja, ergo nem is érintett. Ennyi ...

jo.e 2010.03.10. 21:55:09

De mi is pontosan az a holocaust amit tilos tagadni?
Itt is mindenki csak a számokon lovagol.
Régebben olvastam - a kurucon - 1 írást, ami arról szólt, hogy Mo-on sosem fogják bevezetni ezt a törvényt, mert akkor definiálni kéne, hogy pontosan mit is tilos tagadni. Hát most tessék. Nagyon sokféle kérdést, megjegyzést lehet h.tagadásnak minősíteni. Ha most azt mondja valaki, h. deszkából szerinte nem lehet gázkamrát építeni - akkor az tagadó v. nem? És még sorolhatnám.
Akárhogy is nézzük a h. emlegetése a baloldal végső érve, az adu ász bármely vitában. Máshol, más környezetben talán érdemes elgondolkodni 1 ilyen törvényen, de ez most semmi mást nem szolgált, mint ezt az érvet minden áron megvédeni.

Deneware. 2010.03.10. 22:03:37

Tagadni tilos. Oké. És egyetérteni vele ?!?!?!

Antifaszok Réme 2010.03.10. 22:05:14

Dögunalom már ez a téma.

Amorphis 2010.03.10. 22:08:25

@jo.e:

A BTk szinte valamennyi tényállása nagyon általános, pontos tartalmukat a kommentárok, bírói gyakorlat, jogegységi határozatok, kollégiumi állásfoglalások, illetve az Alkotmánybírósági határozatok adják meg. Ha mégis így marad ez a jogszabály(ami szinte kizárható) akkor bizonyára ki lesz alakítva a megfelelő joggyakorlat rá. Bizonyára nagyon szűken lesz értelmezve.

Amúgy egy sokkal hétköznapibb példa:
Szerzői és szomszédos jogok megsértéséért, elsősorban számítástechnikai felhasználás céljából, kb a felhasználók 99%-a büntethető lenne.
Tegye fel a kezét akinek a gépén nincs egyetlen illegális letöltés se, és full legális minden operációs és egyéb segéd programja.
Pedig ha nagy ritkán mégis elkapják az embert, akkor búcsút inthet a gépének és többszázezer forintra megbüntetik, plusz polgári kártérítést indít a Microsoft(99%-ban ő a sértett).
Megismétlem, ezzel többmillió ember büntethető lenne, mégis szarik rá mindenki.

jo.e 2010.03.10. 22:09:36

@Deneware.: jaja, ez is elég sok helyen téma a neten.
"Persze, volt, nagyon is, sőt több kellett volna" - áááá, hülyeség ez az egész!

flakon 2010.03.10. 22:10:10

MSZP-SZDSZ azért fogadta el a törvényt, mert azt hitték, hogy Sólyom nem fogja aláírni, ezzel támadási felületet keresve. Sólyom tudja, hogy az AB majd visszavonja a törvényt, ezért merte aláírni. Az igazi nyertes a Jobbik, hiszen Sólyom lényegében egy aduászt nyomott a kezükbe, mint a szólásszabadság védelmezői szerepelhetnek a következő 30 napban.

Mikrobi 2010.03.10. 22:16:57

Az én történelemtanárom másfél millió áldozatról beszélt és meg is tudta alapozni történelmi kutatási adatokkal. Börtönbe vele!

jo.e 2010.03.10. 22:19:25

@adamka2: Igen, igazad lehet.
Csak halkan mondom, hogy nyilván a bírák is torrenteznek otthonról, v mittudomén, de tuti van 1-2 jogvédett tartalmuk stikában. A majdani holo ügyekben meg ... Inkább nem is írok semmit. Tényleg ott majd lehet elfogultságot jelenteni?
Ja még a "kigúnyol" kitétel a tv.-ben. Hááát sztem az is egy vicc. Ismeritek azt a történetet 1 híres konferanszié (?) -ról. Aki valami országos botrány után - amikor az egész közönség azt várta, h.mit mond csak megcsóválta fejét és így szólt: Naháát !
És "felrobbant" a nézőtér. Akkor Ő kigúnyolt v. nem.
Nem irigylem az első bírót aki ilyen ügyben ítélkezni fog. A vádlottnak is jó nagy lutri lesz majd. Talán túl nagy is.

Lydel 2010.03.10. 22:19:43

A politikai sallangtól eltekintve:
Ha csak egy embert gyilkoltak meg a származása miatt, már az is több, mint amennyi elfogadható. Mindegy, kik csinálták, és milyen nevet adtak neki.
Felesleges a számokon lovagolni.

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2010.03.10. 22:22:22

"Vajon mennyi eltérést tűr majd meg a törvény végrehajtási utasítása vagy a bírósági gyakorlat? "

Amennyire én olvastam a törvényt, akármennyit, amíg nem látható rosszindulat fűti. Történelemórán legfeljebb az meríti ki a törvényt, ha egy tanuló benyerít, hogy "köcsögség az egész holokamu". Most már legalább van miért rászólni.

Irbisz 2010.03.10. 22:30:19

A hazai tankönyvi adatok pl. az auschwitz-i tábor áldozatairól biztos tévesek, de korrigálni már nem lehet őket, mert büntetendő :))
A láger a világ kultúrális örökségének része, és még az ottani honlapon is a hazai tankönyvi adatoknál jóval kisebb számok vannak (en.auschwitz.org.pl/m/index.php?option=com_content&task=view&id=436&Itemid=19), és bizony lecserélték a kommunisták által kitalált tényleg kamu 4 milliós táblát.
ma a hiteles források 1,1-1,6 mio áldozatot tartanak nyilván, de ebbe benne vannak már az Auschwitzaz környéki kisebb táborok is - és az áldozatok között orosz hadifoglyok, cigányok, francia ellenállók, mindenki akiket odahurcoltak (de nyilván zsidó a legtöbb).
A hülye törvényünk azt jelenti, h. az UNESCO is perelhető, mert kisebbíti a holokauszt áldozatainak számát, és így a holokauszt súlyát ...

Antifaszok Réme 2010.03.10. 22:36:10

Áááááááh, uncsi, uncsi...

BKV - Önnek megyünk 2010.03.10. 22:39:35

felhaborito a post. azt sugalja hogy nem lehet tudni melyik a pontos adat! ezzel nagyon sok embert sert... nagyon gondolkodom hogy megteszem a szukseges lepeseket... hala istennek jogallamban elunk es aki ilyesmivel jatszik az 3 evet kockaztat...

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2010.03.10. 22:40:50

egyébként honnan jött az a tévhit, hogy a történészek részletkérdései büntetendőek? A törvényben ilyesmiről nincs szó.

szkeptikus vagyok 2010.03.10. 23:03:35

És aki szimplán (akár a kutatásai alapján) sokallja valamelyik sarokszámot, az sem publikálhatja a kutatását, mert a hivatalos rettegők szerint azáltal nagy nyilvánosság előtt relativizálást követ el, ergo tömeggyilkosságra készül, tehát börtönbe vele. (Aki szerint nem egyértelmű az ok okozati összefüggés, az máris nem érzi át a náciveszélyt, tehát relativizál.) Ilyen eset nem egy volt, és súlyos börönbüntetés járt érte. (Érthető, hogy konferenciákon nem szívesen kockáztatott meg ilyet senki, mert hamarosan a nyakában lett volna az interpol.)
Másik ok amiért a szám nagyon nem mindegy, mert a mai napig rendszeresen a kasszához szólítják a vélt vagy valós elkövetők unokáit is (khm. kollektív bűnösség), és a benyújtott "szám-la" alapján fizetni kell. Ez megint egyedi a népírtások tekintetében.
Ahogy Sólyom is beszari volt lépni (ki meri megkockáztatni az antiszemita jelzőt - ha még zsíros állást akar a jövőben is a politikai elittől a mandátuma vége felé), úgy az első bíró is beszari / megalkuvó lesz, ha direkt nem úgy választják ki a feladatra.

Martian (törölt) 2010.03.10. 23:03:48

@tombadillo: Valószínűleg Kertész Imre is megy majd a sittre, mert leírta, hogy amikor súlyosan megbetegedett, a koncentrációs tábor kórházába és nem a gázkamrába került. Micsoda jelentéktelen színben tünteti fel ezzel a holokausztot!

bmezei 2010.03.10. 23:06:28

Mi van kommunista diktatúrák áldozataival megint ez a kettős mérce az egyik igen a másik nem.Ejnye Mesterházy.Nem baj 1 hónap és kormányváltás.

kyanzes (törölt) 2010.03.10. 23:08:46

A legtöbb a tuti. Azzal kerülhetsz bajba legkevésbé. Ha megszorzod kettővel, akkor valószínű, hogy biztonságban vagy.

futura 2010.03.10. 23:17:57

@Savonarola_67:
21:19

Én vagyok a hülye, hogy megint belenéztem egy ilyen blog-ba.
Magukat sokszor nagyon okosnak képzelő és közben egymásra kacsintó mininácik, sorjáznak egymás után. Gyomorforgató.
Már sokszor válaszoltam ilyen típusú hozzászólásokra, de már elegem van.
Köszönöm az írásodat.

Nyinocska 2010.03.10. 23:30:35

@Savonarola_67: Szintén köszönöm az egyetlen értelmes írást, egyébként már úgyis hányingert kaptam a sok hozzáértőtől.

FeroxX 2010.03.11. 00:07:19

ÜBER KIRÁLY ZSÍR TÁP HOGY VOLT HOLOKAUSZT !

mokas_gizi 2010.03.11. 00:11:18

Ez az egész még az elején 40.000.000 indult...
Ma már kb 6.000.000
Ezenfelül egy csomó dologról közben kiderült, hogy NEM igaz...,hogy hazudtak...

Ezenfelül milyen törvény ez, igen tudom, hogy EU nem egy országában ez már évek óta be van vezetve, de EZ MI tudósokat és történészeket csuknak le és hurcolnak meg, akik kételkednek bizonyos dolgokban, hogy ez vagy az fizikailag nem lehetett igaz...

Egy ilyen törvénnyel szerintem pont az ELLENKEZŐJÉT érik el/érték el mint amit szeretnének, hiszen ha valaki igazad állít akkor nem fél, nem retteg és nem hoz ilyen "törvényt"

Még egy fontos dolog:

Azért az jó lenne TÖRVÉNYILEG tisztázni, hogy most pontosan milyen szám az igaz, hogy az emberek tudják nehogy "törvényt sértsenek" nagyon fontos dolog lenne tisztázni a számokat és egyéb dolgokat
hiszen ahány könyv és zsidó vallású "történész" van annyiféle képen mesélik el ezt a szörnyű eseményt...

emzperx 2010.03.11. 00:17:39

Ha egy kicsit szélesebb időkontextusba helyezzük az adatok vizsgálatát akkor ilyen érdekes "hivatalos" adatok jönnek ki a "hiteles" forrásokból:

1945-12-31 Francia bizottság a német háborús bűnök kivizsgálására: 8.000.000
1946-10-01 IMT, 3868-PS (N) sz. dokumentum: 3.000.000
1948-01-08 137. sz. filmhíradó: 300.000
1978-04-20 Le Monde: 5.000.000
1989-04-20 Eugen Kogon, Az SS-állam: 4.500.000
1989-12-31 Jean Claude Pressac: 928.000
1990-07-25 Hamburger Abendblatt: 2.000.000
1993-10-08 ZDF - hírműsor: 4.000.000
1993-09-27 Die Welt: 800.000
1994-05-01 Focus: 700.000
1994-08-17 Bad Arolseni Nemzetközi Keresőszolgálat: 66.206
1994-12-31 Jean Claude Pressac: 470.000
1995-01-22 Welt am Sonntag, 21. oldal: 1.200.000
1995-01-22 Welt am Sonntag, 22. oldal: 750.000
1995-01-25 Wetzlarer Neue Zeitung: 4.000.000
1995-01-27 Institut für Zeitgeschichte - Jelenkortörténeti Intézet - (IfZ) , München: 1.000.000
1996-12-17 Bíróság München, AZ 112 Js 12055/96: 500.000

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2010.03.11. 00:25:36

@emzperx: szezon és fazon keveredik nálad erősen. Pontosabban a náci oldalon, ahonnan ezt idekopiztad. A hivatalos eredményeknél a szám mellé írt szöveget is el kellett volna olvasniuk, hogy mire vonatkozik a szám, az egész holokausztra, vagy csak az egyik táborra, vagy egy bizonyos népcsoportra. Nem csoda, hogy maguk a számok különböznek.

Egymás mellé írnám neked a szovjet bevonulás budapesti áldozatainak számát meg a gulágok összes áldozatának számát, te is csodálkoznál, hogy mit akarok a hasonlítgatással, gondolom.

Sierpe (törölt) 2010.03.11. 00:36:46

@Savonarola_67:
úgy tudom nem ez volt az egyetlen származás alapján elkövetett népirtás a történelemben, de még a 20. században sem. Kérdezhetném, hogy azokkal mi van, de nem is ez a lényeg itt most
Én nem akarom tagadni a holokausztot, sőt különösebben foglalkozni sem akarok vele, de ettől még a törvénnyel nem értek egyet. Álláspontom megegyezik a TASZ álláspontjával amit a Demcsákos videóban elmond a srác.
Ami még lényegesebb, hogy szerintem ettől a törvénytől csak nőni fog a zsidók elleni ellenszenv. Legfeljebb majd kitalálnak néhány jó metaforát, hogy ne kelljen börtönbe menni.

levi009 2010.03.11. 00:43:20

Majd pontos adatokat a Nemzet Anyósa és alteregója Dávid Ebola szolgáltat. A holokáuszt úgyis sok halottról szól, legméltóbbak tehát ezek a zombie-k lennének a prezentálásához.

emzperx 2010.03.11. 00:50:45

@flugi_:

Bizonyára utánnanéztél és ellenőrizted a forrásokat, azóta vagy ilyen magabiztos.

Én nem vagyok ekkora arc, mivel csak korlátozottan tudom ellenőrizni az állításokat pl. ezt:

en.wikipedia.org/wiki/Jean-Claude_Pressac

"Pressac estimates that between 631,000 and 711,000 were killed at Auschwitz."

Persze itt is lehet okoskodni, hogy ez csak a "Jews". Akkor viszont újabb kérdések tolonganak, hogy pl. ki lehetett a maradék kb. hétszázezer - mivel eddig állítólag a zsidókat akarták kiirtani.

Azont túl, hogy Pressacnak nincs két műve amiben ugyanazt a számot tüntetné fel.

Úgyhogy akkor most mennyi? Höss még maga "vallot" 4 vagy 2,5 milliót (mind a hivatalos mind a holotagadó források megjelölik mind a kétféle adatot), 1992-ig 4 millió volt kitáblázva, majd korrigálták 1,1-1,5 millióra.

Pressac urat ki fogja bíróság elé állítani a "holokauszt jelentőségének csökkentése" miatt?

emzperx 2010.03.11. 01:22:19

Kötelező olvasmány:

kuruc.info/r/9/51390/

Hogy mennyire igaz, (vagy hamis) csak évek múlva fog kiderülni.

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2010.03.11. 02:36:31

@emzperx: valami baj lehet a szövegértési képességeddel, ha azt olvastad a hozzászólásomból, hogy az adott forráslista bármely eleméről azt állítottam volna, hogy hamis. A felhasználás módja hamis: az egyik csak Auschwitz, a másik a teljes gépezet, ezeket egymás mellé teszi, majd panaszkodik, hogy mennyire különböznek.

De a legfontosabb, hogy a törvény szövegéből csak a nagyon hülyék vezetik le, hogy történészek ne vitatkozhatnának az áldozatok pontos számáról. Csak a leghülyébbek szerint jelent ez "jelentéktelen színben feltüntetést", vagy "holokauszt tényének tagadását", értelmes ember elolvassa a törvény szövegét, és felfogja, hogy az általad emlegetett témákhoz nincs köze a törvénynek.

Amihez van köze, az az Irving félék, akik valóban arra törekednek, hogy a teljes holokausztot valamiféle összeesküvésnek mutassák be, amit valahogy utólag találtak ki. Ez persze viccesen nonszensz, de sajnos vannak annyira buta emberek, akik elhisznek efféle összeesküvéselméleteket. A törvény gondolom ilyesmi okból készült, szerintem feleslegesen, mert hülyeség ellen törvénnyel még nem sikerült nyerni.

kalman.kalman (törölt) 2010.03.11. 04:03:36

A többi diktatórikus rendszer áldozataival mi lesz?
A Donnál elesett honvédek, akik nem akartak meghalni, de odaküldték őket, az 56-ban és azután kivégzettek?
a boszniai tömegsírok?
És a nem holokauszt áldozat civilek, a derzdai szőnyegbombázás, hirosimai atomtámadás?
Miért csak egy kiválasztottnak tartott csoport érdekeit védi a törvény?
Ilyet a szöveget kodifikátornak le se szabad írni, mert a jogász szakma kiröhögi. Így nem lehet jogszabályt szerkeszteni!
Most majd szóvirágokban beszélnek az emberek a témáról. pl. "Mennyi? Nem annyi az!" és mindenki érti, hogy mit akar mondani a szónok.

Mellesleg ennél vannak jóval fontosabb kérdések, amit az országgyűlés nem képes, akar megvitatni. Impotens banda.

kalman.kalman (törölt) 2010.03.11. 04:04:24

A többi diktatórikus rendszer áldozataival mi lesz?
A Donnál elesett honvédek, akik nem akartak meghalni, de odaküldték őket, az 56-ban és azután kivégzettek?
a boszniai tömegsírok?
És a nem holokauszt áldozat civilek, a derzdai szőnyegbombázás, hirosimai atomtámadás?
Miért csak egy kiválasztottnak tartott csoport érdekeit védi a törvény?
Ilyet a szöveget kodifikátornak le se szabad írni, mert a jogász szakma kiröhögi. Így nem lehet jogszabályt szerkeszteni!
Most majd szóvirágokban beszélnek az emberek a témáról. pl. "Mennyi? Nem annyi az!" és mindenki érti, hogy mit akar mondani a szónok.

Mellesleg ennél vannak jóval fontosabb kérdések, amit az országgyűlés nem képes, akar megvitatni. Impotens banda.

2010.03.11. 06:24:48

@jobbikolo: te csak spontán ostoba vagy

kubikos1 2010.03.11. 06:30:31

Nem volt II. világháború sem. Meg világ sincsen amúgy, az is csak egy káprázat, egy ködfátyol a szellemeteken (körülbelüli idézet Laár Andrástól). Börtönbe a a magyarországi buddhistákkal!

magyar bucó 2010.03.11. 06:35:24

Azt kell mondani, hogy legalább százmilliárd a holokauszt áldozatainak a száma, abból baj nem lehet...

Az örményeket meg nem is irtották Törökországban. A GULAG egy üdülőtábor volt. Katyinban tömeges öngyilkosság történt. Drezdában meg a rosszul megépített házak omlottak rá a civilekre...

Savonarola_67 2010.03.11. 06:48:10

A sok szakértőnk úgy látszik, nem érti, jobban mondva, nem akarja érteni a lényeget.
Nem tudom, mit szólnának, ha holnap, holnapután jönne egy olyan rendszer, amelyik azt mondja, hogy márpedig minden bajunkért a pirézek a felelősek, fogdossuk össze mindet! S elkezdik "munkatáborokba" vinni azokat, akik pirézek, majd azokat, akiknek egyik szülője piréz volt, majd azokat is, akiknek egyik nagyszülője volt az, de mehetnek a táborokba azok is, akik egy igéző szemű piréz nőt vettek feleségül. (Feltéve, ha vannak annyira bátor legények, hogy ne hagyják el társukat.) És a sok büszke "magyar" akkor fog megdöbbenni, amikor egy "szakértő" kideríti, hogy bizony-bizony, az ő családjában is... És már viszik is, hiába élt itt, hiába dolgozott, adózott, sírt, szeretett, ölelt ebben az országban, hiába álmodott magyarul, vannak akik még magyarabbnak tartják magukat, s már viszik is.
Mert mindig lesznek olyanok, akik elhiszik, hogy saját tanulatlanságról, sikertelenségükről csak és kizárólag a pirézek tehetnek, akik saját román, szlovák, neadjisten piréz felmenőiket igyekeznek majd kompenzálni a kegyetlenkedéseikkel.
Mert mindig lesznek olyanok is, ugye, sasika, akik megteremtik a szellemi alapot a "pirézgyűlöletre", de saját felelősségüket soha el nem ismerik...

2010.03.11. 06:54:31

Sasika! A törvény bünteti mostantól a holokauszt tagadását. De ismerve a magyar nyelv szépségét, sokszinüségét, már most ki lehet magyarázni és nevetségessé tenni a törvényt. Meg aki alkotta, azt is.Tételezzük fel, ha valakitöl megkérdezik hogy tagadja-e a holokausztot és erre azt a választ adja, hogy ,nem tagadom, hanem támogatom. Akkor mi is van? Be kell hogy lássa minden törvényhozó. hogy ez --mint oly sok más , általuk gyártott " törvény" , bizony kivánnivalót hagy maga után. És még finoman is fejeztem ki magam.De ettöl , hogy volt-e vagy sem holokauszt,ezt döntsék el a történészek, vitatkozhatnak a számokon.Ám sokkal nagyobb problémája van az országnak és az embereknek, hogy ez legyen a legföbb gondjuk.Igy már bocs, de marhára nem érdekli minazokat, akiknek nincs munkahelyük, kevés a nyugdijuk, vagy nem tudják kifizetni a fütést, a közüzemi dijakat, vagy a gyerek menzáját. Az aki a multban ért sérelmekkel apellál, ezt napi problémájáva emeli, pláne ha anyagi érdeke is füzödik hozzá, az vajon a megbékélést segiti -e elö? Nem inkább a tüzzel játszik? Vagy egyeseknek ez a céljuk? Én csak kérdezek, a választ mindenki a maga módján fogalmazza meg, önmagának. Mert a gondolkodás, ma még nem büntethetö, és nem is lesz az soha.Reméljük.

szobatars 2010.03.11. 07:19:21

A Száray-Kaposi féle tankönyv "közel 6 millió" áldozatról ír.
A térképen feltüntetett adatokat összeadva 6.950.000 jön ki úgy, hogy egy csomó megjelölt koncentrációs tábor mellett nincs is adat...

no comment (vagy a no comment holokauszt-tagadás?)

shamir 2010.03.11. 07:46:11

Ha felfelé kerekítek akkor mi lesz a jutalmam?

gonso 2010.03.11. 07:57:22

Egy egyszerű kérdésem lenne: Mi van ha én tájékozatlan vagyok eme kérdésben, a sok egymásnak ellentmondó információ miatt nem foglalok állást, azaz TARTÓZKODOM? Ez is holokauszt tagadásnak minősül? Végül is a "nem tudom" válasz lehet tagadás is!

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2010.03.11. 08:03:22

Szia Sasika!

Hát igen, amíg a történészek sem látnak tisztán, addig elég zavaros lesz itt a jogértelmezés.

Magam is agyaltam azon, h a jogászi képességeire oly fenemód büszke Sólyom ezúttal tévedhetett sztem, mert a törvény jogtechnikailag sok szempontból értelmezhetetlen, gyakorlati haszna pedig nulla lesz, ahogy a külföldi példák is mutatják:

malacnews.freeblog.hu/archives/2010/03/10/Veszkorszak_a_jogalkotasban/

Üdv.

gonso 2010.03.11. 08:36:36

@magyar bucó:

Igen, a holokauszt áldozatainak száma 100 milliárd. Azok akik nevetséges 6 milliós számmal számolnak mind bagatelizálják a zsidók szenvedéseit...ezért feljelentem a MAZSIHISZ-t!!!

Sztálin elvtárs ukrajnai népirtása és a Lengyel nép tragédiája csak matiné, senkit nem érdekel. A magyarok pedig egy szemét kollaboráns banda, 44 nyaráig nem engedték külföldre a hazai zsidóságot. Korlátozták a személyi szabadságukat!
A Magyar Turizmus zrt. fizessen jóvátételt az elmaradt nyaraltatásokért!

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2010.03.11. 08:40:21

@Savonarola_67: Ez nagyon szép, de már qrvára unalmas! Senki nem akar kiírtani titeket, akármennyire is szeretnétek azt hinni... :)

Tóth Ágas 2010.03.11. 08:42:35

ha a 4 millió 6 millió helyett még nem minősül jelentéktelen színben feltüntetésnek, a 3.9 igen? esetleg a 3.8? Hol húzódik a határ?

vagy ez is alku kérdése lesz?

hááááát 2010.03.11. 08:51:21

Nem az a kérdés hogy 2-4-6 millió zsidót öltek e meg!Az biztos hogy megtörtént.A sokak által lenézett és nácinak kikiáltot jobbikosok sem olyan hülyék, hogy ezt tagadják.De azt tényleg büntetni kéne, hogy egy gyülésen ezzel hergelni az embereket:-Ez meg sem történt!

Akkor 56' utáni megtorlás sem volt, csak sok ember hasznot akart húzni belöle.

Na azt az embert is el kéne itélni.

Nagy-Brittaniában ha valaki tagadja a Búr holokausztot (nagy nyilványosság elött) szigórúan megbüntetik.Pedig nem büszkék rá, de hát megtörtént.

A törvény meg olyan amilyen.Sajnos!

gonso 2010.03.11. 09:13:37

@Kóser Malac:

Ez a "hit" nagyon sok pénzt hoz a konyhára. Lehet vele zsarolni, lelkiismeret furdalást kelteni..stb. Fenn lehet vele tartani egy virágzó üzletet. Unokáink unokái is abban a hitben fognak felnőni, hogy ADÓSOK a zsidó nép felé. Az adós pedig fizessen!!!
Nagyapám Németországban élt a háború alatt. Csak suttogva mesélte, hogy milyen borzalmakat követtek el a németek, de mindig hozzátette, hogy DE...
Amit ezután mondott azt nem írom le mert "sérteném a zsidóság öntudatát".

Savonarola_67 2010.03.11. 11:25:23

@Sierpe: Helyesen: Demcsák-e vagy?

Kartal (rezervált) 2010.03.11. 11:58:53

Annyit elértek, hogy köpnöm kell ha meghallom azt, hogy holokauszt.

@jobbikolo: látom nem vagy tisztában a "náci" szó jelentésével. Ülj vissza az iskolapadba, és tanulj egy kis történelmet, filozófiát, egyebeket.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2010.03.11. 18:01:11

Savonarola_67 2010.03.10. 21:19:59
Kár, hogy az ilyen Savonarola-félék ("sasika-félék") nem tanulnak meg szöveget értelmezni: keress már egyetlen mondatot akár ebből a posztból vagy bármelyik más posztomból, ahol bárkit is ki akartam közösíteni a "nemzettestből". Továbbá ajánlom figyelmedbe "A holokauszt-probléma az oktatásban" című posztomat, a mostani szöveg altt linkként működik, meg fogsz lepődni, remélem.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2010.03.12. 17:59:01

@Savonarola_67: Hogy te mennyire szamár vagy! Egy humanista tanáremberről azt mered feltételezni, hogy azért írogat, mert szeretne újra zsidóirtást? Ennyire faszfej kommentelőt nehéz találni, pedig láttam már egyet-kettőt...

Amúgy még ráadásul eszed sincs (a magadfajta hőzöngőknek soha nincs). Egyszerűen nem éred fel ésszel, hogy az efféle törvénykezés ellen NEM AZÉRT kell szót emelni és küzdeni, hogy agadni lehessen a holocaustot, hanem ÉPPEN AZÉRT, mert ez egy alapvető demokratikus jog csorbítása. Márpedig Németországban is efféle kisebb jogcsorbításokkal kezdődött, és Auschwitzzal végződött.

Nem tehetek róla, ha neked nem ér el az agyad helyéig, hogy bármiféle jogfosztó diktatúra az ilyen apróságokon indul el, melyek elsőre még rokonszenvesek is lehetnek egyeseknek. Amikor a grófoktól elvették a címüket, a többségnek ez tetszett. Aztán elvitték a grófokat, a többség meg felvehette a lódent, ehette a szar kenyeret, dolgozhatott látástól mikulásig és jegyezhette a békekölcsönt.

Radnóti, Rejtő, és a többiek már halottak. Semmilyen törvénytől nem támadnak fel, és főleg nem szorulnak egy olyan ostoba alak védelmére, mint amilyen te vagy. Attól, hogy néhányan esetleg műveletlenek, buták, vagy rögeszmések, és emiatt gy gondolják, hogy a zsidókat nem irtották, ezért még nem kell őket börtönbe zárni - sőt, nem is szabad. Ugyanis ha már korlátozzuk a szólásszabadságot, akkor tegyük egyformán - mondhatnánk (ne lehessen tagadni az örmény holocaustot, sőt, például zsidóknak se lehessen), de nem ezt mondjuk. Azt mondjuk, hogy a szólásszabadságot korlátozni tilos, mert ott kezdődik a mindenkori hatalom kontrollja. Aki arra akarja használni a jogát, hogy a holocaustot tagadja, lelke rajta, tegye - Radnótinak már ez sem fáj... Viszont ha ez nincs betiltva, a kutya nem hallgat rá, míg ha igen, akkor sokan mondják, hogy csak azért, nehogy az igazságot ki lehessen mindani.

Szívesen adok egy beutalót pszichiátriai konzliumra, ha szükségét érzed. Paranoid üldöztetéses téveseszméid mindenesetre biztosan akadnak szép számmal...
süti beállítások módosítása