babtabla.hu

HTML

Ha csak ezt az oldaldobozt látod, akkor egy olyan sablont választottál, amiben csak balhasáb van, az oldaldobozaid viszont alapértelmezésben a jobbhasábba kerülnek. Menj be az Oldaldobozszerkesztőbe (Megjelenítés / Oldaldobozok), és kattints a Hasábcsere gombra!
babtabla.hu

Itt az írás, forgassátok...

közélet-közerkölcsök-magánbűnök- egy magyartanár emlékiratai Egerből

Oszd meg, és uralkodj magadon!

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Idő van

Friss topikok

  • pushup: Tanár úr! azért én szívesen olvasnám a mostani véleményét is. Lehet, én értelmeztem félre, de korá... (2016.02.16. 11:02) Búcsú az olvasótól
  • Lordhell: @Csakazigazat!: A lényeg, hogy mind a kettő rossz. Ha már számokon lovagolunk 1 év alatt 44-45 15... (2014.05.14. 18:25) Na de kicsoda Lipusz Zsolt?
  • csakazolvassa: Műfarka kinek volt? Én értem, hogy aki hetero, annak nem probléma a melegek politikai emancipációj... (2012.08.13. 19:04) Az ember végül homokos? - (Értelmezési kísérlet)
  • gabcica: Sikerült ebben az évben és tavaly is részt vennem a rajz oktv-n. Ha megnézitek a témaadást és azt,... (2010.11.28. 16:29) Mit ér az OKTV?
  • zerge gorilla: "már két embernek is olcsóbb autóval közlekedni, mint tömegközlekedéssel..." Ezzel muszáj vitatko... (2010.11.07. 13:57) Buddhista közgazdaságtan

Általános sztrájkot május elsejére!

2009.04.14. 18:03 sasika61

 

Vegyes érzelmekkel olvasom, hogy a VDSZSZ újabb sztrájkot kezdeményezett április 30-ára: „Az érdekvédelmi szervezet felhív minden munkavállalót: aki nem ért egyet a kormányzati csomagban szereplő megszorításokkal, csatlakozzon a vasutasokhoz, és éljen törvény adta lehetőségével” (Index).
 
A megszorításokkal gyaníthatóan nagyon keveset értenek egyet, ők is leginkább addig, míg másokat érint: a vállalkozó szívesen húzna a közalkalmazott nadrágszíján és fordítva, azonban ha a magunkéról kell lemondani, akkor már alábbhagy a lendület. Vagyis elvileg érzékeny fülekre találhat az általános sztrájkra való felhívás, de aki csak kicsit is ismeri a „magyar néplélek” természetét, annak tudnia kellene, hogy ebből sem lesz semmi. (A kormányzók persze ismerik, és vissza is élnek vele, de ez más kérdés.)
 
Nem lesz, mert nem szeretünk sztrájkolni, még akkor sem, ha arra volna okunk. Ilyenek vagyunk, ilyenné váltunk. Szeretünk morogni, anyázni, kuruckodni, de országos méretekben mozdulni, azt nem nagyon: félünk is – most, a nagy elbocsátások idején főleg -, no meg lusták is vagyunk. Nem szeretjük továbbá, ha akár jó ügy érdekében, korlátoznak bennünket bármiben is, pl. a mozgásban.
 
Április 30-a nagyon sok középiskolában a ballagás napja. Legyünk őszinték magunkhoz: ha valaki nem jut el aznap a vasutasok miatt oda, ahova akar, nem azt fogja mondani, hogy „Ez a szemét Bajnai!”, hanem azt, hogy „Már megint ez a szemét Gaskó!” Mindegy, hogy valójában a vasutasok érte is sztrájkolnak (legyünk jóindulatúak), azt a kicsiny agyi műveletet, hogy elvonatkoztassanak a sztrájkot hirdetők személyétől a sztrájkot kiváltó személyekig, kevesen hajlandók megtenni. Ráadásul, ha nem vagyunk jóindulatúak, akkor bizony a VDSZSZ-en és Gaskón is találhatunk jócskán fogást, ezt most én nem teszem meg, csak jelzem, hogy hitelességi problémák itt is előfordulhatnak.
 
Hogy mi lenne a társadalmi ellenállás megfelelő formája, amit én is szükségesnek tartanék, azt persze én sem tudom, így aztán talán nem sok jogom van bírálni sem mások szándékait. Ezért vegyesek az érzelmeim. Látom a mostani szándék csődjét, de megoldásom nincs.
 
Kínomban teszem a javaslatot, hogy sztrájkoljunk inkább másnaptól. Garantált lenne a siker, s a közszolgálati rádió nem mondhatná, hogy 25 ezren sztrájkoltak - ma ennyire becsülték (le) a Hősök terén megjelentek létszámát. Május elsején ugyanis csaknem az egész ország távol marad a munkahelyektől. Utána meg jön a hétvége: háromnapos általános sztrájk, ez már igen…

92 komment · 1 trackback

Címkék: közélet vdszsz általános sztrájk

A bejegyzés trackback címe:

https://sasika61mondja.blog.hu/api/trackback/id/tr681065019

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: dolgok 2009.04.14. 19:32:13

SztrejkMa este létrehoztunk a krimóba eggy sztrejkbizoccságot, hogy megtárgyajjuk, hogyan kell fellépni, és hogy a továbbiakba mindenkinek jó legyen, és kifejeztük a tiltakozásunkat. A sztrekbizoccság feje a Ferenc lett, aki mivel elbocsájtották a munkahe…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Asidotus 2009.04.14. 18:27:53

Lusták vagyunk sztrájkolni, ez nagyon tetszik!
De a legtöbbünk elsősorban a munkahelyét félti. Nem akarja, hogy kirúgják, meg egyáltalán, nem akarja, hogy a munkahelye tönkremenjen egy általános sztrájkban.
Amúgy meg, Gaskónak óriási nagy tévedése van, mert a lakosság 99,9 %-a utálja a Máv-ot, a dolgozóival egyetemben (a maradék 1 ezrelék a mávos dolgozó). Egy átfogó, megtakarításokat hozó vasútátalakítás talán az új kormány társadalmilag leginkább elfogadottabb programja.

BálnaUhr · http://balnavicc.blog.hu 2009.04.14. 18:36:16

Jó lesz ez a sztrájk.
Egerbe megint sokan jönnek, én pedig elmegyek a barátokkal horgászni :) Persze ez így jó.

mesmithy 2009.04.14. 18:46:00

Valojaban erdekes egy nepseg vagyunk, akik keptelenek harcolni onmagukert. Nem tudom, hogy ez lusta vagy felelem vagy egyszeruen kenyelmesebb a csodara varni, de nem hiszen, hogy mashol europaban hasonlo helyzetben nem lennenek mar reg az utcan az emberek.
Szomoru de egyre inkabb ugy tunik valoban olyan a kormanyunk amit megerdemlunk, csak sajnos ez eleg nagy szegyen rank nezve, hiszen bunozok uldogelnek a kormanyban, akik csak a sajat maffia beveteleikkel torodnek, mi pedig csak morgolodva ugyan, de elturjuk ezt.

Corry 2009.04.14. 19:05:34

Például egy jó alapos nagdrágszíj meghúzás a Gaskóra is ráférne, mondja ki a MÁV, hogy állami pénzből csak egy szaxervezetet finanszíroz.

És akkor pofázzanak a MÁV osok élükön a Gaskóval, ha egy főútvonalon, Budapest határában lévő meghibásodott sorompóhoz 1 órán belül kiérkezik valaki, aki tud mit kezdeni a meghibásodással.

Más szóval élve miután letesznek valamit az asztalra kezdődjön a magasabb bérért a harcolás.

Sok embert hoz kellemetlen helyzetbe Gaskó úr, akik ugyan nem értenek egyet a megszorításokkal, de a MÁV-osokhoz azért mégsem csatlakoznak, nem süllyednek le ennyire.

Gaskó Fan Club · http://gasko.blog.hu/ 2009.04.14. 19:33:49

Gaskó István egy jóképű, tisztaelméjű, hozzáértő döntéseit mindenféle politikai érdek nélkül meghozó szakember.
:))

Kivlov 2009.04.14. 19:43:55

Gaskónak kötél a nyakába, MÁV-ot eladni (ha kell valakinek).

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2009.04.14. 19:51:25

@Corry:
ez az a probléma, amire céloztam, de nem akartam említeni.

Kivlov 2009.04.14. 20:03:46

@sasika61: az a probléma, hogyha egy "normál" munkahelyen sztrájkolsz, mert 4 napos lett a munkahét és bukod a fizu ötödét, akkor kilöknek mint állat. Csak ezek a majom MÁV-osok + BKV-sok mernek emberkedni, sok ingyenélő. Ki kéne rúgni mindet, aztán felepénzen visszavenni, mert úgyis visszajönnének. Piacon a tudásuk az nulla lenne. Csak az államból élő cégnél a semmittevés is jól fizet.

VIKUNYA 2009.04.14. 20:07:15

gaskó, te haspók!

nick_007 2009.04.14. 20:11:51

Az oké, hogy nem szeretne megszorításokat a Gaskó, de akkor mit szeretne helyette?
Addig sztrájkol, amíg mindenkinek a triplájára emelik a fizetését? Miből?

Nem fűzök túl nagy reményt az új kormányhoz, de azért még mindig jobb, mintha semmit nem csinálnának. De majd meglássuk mik a terveik.

Szavazás: Ön szerint szakértői az új kormány, ha MSZP vezetők továbbra is tagjai?
wita.hu/index.php?show=wita&wita=117

daev1 2009.04.14. 20:13:23

attól nem marad meg a munkahelyük, hogy nem dolgoznak... pont a hosszú hétvégére csinálnák, köszönjük szépen...

tripanek (törölt) 2009.04.14. 20:16:39

"Lusták vagyunk sztrájkolni, ez nagyon tetszik!"

Van pedig benne igazság, de abban méginkább, hogy multik nagyon profin szakszervezettelenítik magukat, vagy tartanak el bábszervezeteket.

Bár nem kell messzire menni: a MÁV-os szakszervezetek vezetői kitől is kapják a pénzt?

VIKUNYA 2009.04.14. 20:16:46

vasutat megszüntetni! sineket felszedni! talpfából tonfát! sínből síntér telepet kóbor kutyáknak!

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.04.14. 20:27:50

Cselédmentalitás powa!
Hiába, a magyarok 70-90%a évszázadokig cseléd, zsellér, jobbágy volt. A maradékot pedig megölték vagy elüldözték. (És még itt van a 40évnyi agymosással egybekötött gerinctörés.) Nem is lehet elvárni tőlük, hogy egyszerre úgy viselkedjenek mint egy polgár.

Nem hiszem, hogy lesz sztrájk. Vagy kivárjuk mint Bajnai levág minket mint Hajdú-Bét a libákat, vagy egyszer végre tényleg felkoncoljuk ezt a bagázst. Én az utóbbira tippelek.

is 2009.04.14. 20:29:32

megint írjuk le: Szlovákia 2000 után jóval nagyobb adó és egyéb kedvezményeket adott, mint az urizáló Magyarország, ahol inkább az embereknek adtak dupla minimálbért, meg 30 milliós lakásra támogatott hitelt adókedvezménnyel, aztán 50%-os béremelést stb. ezért aztán Szlovákiában lettek gyárak, és lett növekedés, és lett euro. nálunk meg a magyar kitalálta a MEGSZORÍTÁS szót arra, hogy valaki szólt, hogy a 2001-2006 között kapott ajándékpénzt most már legalább nem kellene tetézni, sőt, valamennyit vissza is kellene adni belőle, hogy mi is telepíthessünk gyárat. nálunk még mindig a gyárelkergetés (Gyöngyös) dívik, meg a következő politikus szidása. nem vagy hajlandó (akinek inge) szembenézni az érdemelen új lakásodból az érdemtelen plazma TV mellől azzal, hogy ezért bizony Te is hibás vagy, utoljára a tavalyi népszavazással. és még most is a "szemét Bajnai"-t próbálgatod, és kedvenc képviselőid is csak a gágogásig jutnak a parlamentben, már Orbán is ég miattuk. menthetetlen vagy.

Lesley · http://8ker.blog.hu/ 2009.04.14. 20:32:23

pedig jó lenne a többi részéről is írni, mert úgy kerek a történet.
@Corry: ez csak a felszín

szernyeteglejos (törölt) 2009.04.14. 20:33:12

Legyen Órbán Viktor a MÁV elnök-vezérigazgatója!
Másnap már százhatvannal mennének a vonatok.

moszkvicsslusszkulcs 2009.04.14. 20:52:46

Gaskó egy alkoholista disznó. Csak azt nem értem hogy ez a bűnöző milyen alapon vesz fel többszázezres havi fizetést a mávtól? Talán rajta kéne kezdeni a spórolást, és a többi ingyenélő gazemberrel együtt páros lábbal kirúgni.

ThufirHawat 2009.04.14. 20:53:07

@szernyeteglejos: Ott a pont! :o))

A MÁV-ot már rég el kellett volna adni egy szakmai befektetőnek. Amúgy.

changebug (törölt) 2009.04.14. 21:02:03

Egy aprosag...
Vegiggondoltad ki sztrajkolhatnanak egyaltalan?
Ugye effektive Magyarorszagon nincs termeles ezt igy mondhatjuk. Nincs banyasz, van nagyon keves ipari munkas, elenyeszo azok is maganvallalatok kezen. A szolgaltatas egy jelentos reszet ugye a kozalkalmazottak adjak (orvosok, apolok, tanarok rendorok, tuzoltok, stb, vasutasok, buszvezetok,stb.) ezen kivul van a maganszfera - a kisiparostol, a paraszton at - a derek mediamunkasokig es jogaszokig, tanacsadokig bezarolag.(stb.)
Akik ugye szambajohetoen sztrajkolhatnanak az a kozalkalmazotti reteg, de arra meg a maganszfera kozolni fogja, hogy dogoljenek meg. (maganszfera meg fizessen adot) es ezzel a kor be is zarult. Eloszor talan valami normalis foglalkoztatasi szerkezet kene, meg normalis ertekrend - aztan lehetne sztrajkolni.
Magyarul egy olyan tarsadalomban ahol a minimalberes legnagyobb ellensege furcsamod a kozalkalmazott (nem tole kapja a fizetest :)) - ott kicsit nehez sztrajkolni.

rockjano 2009.04.14. 21:05:43

IS

veled vagyok testvér!!

Igazad van

The reaper 2009.04.14. 21:11:48

@moszkvicsslusszkulcs: Az a baj, hogy Gaskó nem a mávtól, hanem a szaxervezettől kapja a fizut.

agár 2009.04.14. 21:20:13

Nem ajánlanám senkinek, hogy MÁV ingatlant érintő beruházásba fogjon (pl. vízvezetékkel keresztezze a vasútvonalat). Ennek az engedélyeztetéséhez kb. 10-12 különböző főosztály, osztály stb. megkeresése szükséges, és ezek sokszor nem is egy városban vannak. Ja, és mindezért elkérnek úgy 1 millió Ft-ot. A rendszerüket kiismerni pedig lehetetlen, mert évente változik.

Monthy 2009.04.14. 21:22:37

Nekem tiszták az érséseim Gaskóval és a sztrájkjával kapcsolatban, a fenti írást viszont nem tudom mire vélni.

Gaskór arra játszik rá, hogy a jelenlegi kormányt mindenki útálja, így ha a kormány hozna egy megszorító intézkedést ami sokaknak fáj, akkor arra könnyű hőzöbgőket toborozni.
Ráadásul a nyugdíjas, a kismama, a közalkalmazott egyaránt szív.

A másik amire joggal lehet itt építeni, hogy a gazdasághoz a többségnek fingja nincs, rádásul a jó öreg Kádár alatt az állam mindent megoldott helyettünk, még azt sem kellett átgondolni ha szarni kellett és ehhez sokan hozzászoktak.

De

Alig fizet adót Morszáon valaki, mert annyi a közalkalmazott, mávos, rokkant, nyugdíjas, inktív. Akinek meg tud és tehetséges az pucol el nyugatra. 2001 Argentína mond vkinek vmit? Ott is ez az idiota osztogatás meg sztárjk ment, aztán szépen csődbe is mentek, nyugdij 0, zavargások, hazai pénz értéke0, könyörögtek az imf-nek fillérekért.

Igenis le kell vinni a kurva adókat és mivel csurig vagyunk a buzi mávos támogatások meg 13-ik havik miatt hitellel, meg kell szorítani.
És ha az alacsony adók felpörgetik a gazdaságot úgy hogy közben nem megyünk csődbe a buzi sztájkok miatt akkor pár év múlva már jobb lesz. Ha meg nem sikerül megérteni hogy 10 ft bevételből nem telik ki 15 kiadás akkor tényleg megérdemeljük ami ránk vár.

Corry 2009.04.14. 21:39:46

@The reaper:
Én most nem tudom, honnan kapja, de találtam valami érdekeset:
www.origo.hu/itthon/20020701szakszervezeti.html

Az utolsó két mondet annyira érdekes, hogy beemelem ide, a dátummal együtt:

2002.07.01.
Gaskó az elbocsátás miatt a munkaügyi bírósághoz fordul, előtte azonban egyeztetni kíván a - reményei szerint akkor már a kormányváltás miatt új összetételű - vezetőséggel.

Kormányváltás, kormányváltás, érdekes, akkor is ezt várta a Gaskó úr, de aki akarja olvassa el az egész cikket, a linken megtalálja.

Én nem szeretném a magánvéleményemmel sértegetni Gaskó urat, beszéljenek inkább a tények.

agár 2009.04.14. 21:44:37

Azért köszönjük meg az orvos-társadalomnak is, hogy a nyakunkba tettek 800 ezer rokkant nyugdíjast, valamint, hogy minden kirúgás előtt álló embert hónapokra táppénzre vesznek. Szerény számításaim szerint ez kb. 1.500 milliárd éves plusz kiadást jelent. Ha ehhez hozzávesszük, hogy ezek az emberek dolgozhatnának és adót is fizethetnének, akkor dupla a veszteség. Most, ugye kb. 1000 milliárd Ft keresgélése folyik, hogy kilábaljunk a válságból. Na, ezt spórolja meg Szlovákia, meg mindenki más.

a petya 2009.04.14. 21:48:10

Gaskó úr sokkal kellemetlenebb helyzetbe hozza az embereket, mint a megszorítások.
Amúgy örülök a sztrájknak, mert így egyszer a népharag valószínűleg elsöpri az egész impotens és működésképtelen pénznyelő MÁV-ot Gaskóstól, sztrájkolóstól. Bármi lesz helyette, csak jobb lehet.

Kivlov 2009.04.14. 21:58:42

@agár: Apukám, ha téged elküldenélek a munkahelyedről, nem mennél el,másnap táppénzre??? Mert akkor igencsak mazochista vagy, ha a max havi 85ös munkanélkülire építenél, mikor a 45 nap táppénzen a korábbi béred 70%-át megkaphatod. Ki ellensége saját magának???
A rokikkal viszont igazságod van.
Én a 65ösöktől is elvenném az ingyen utazást is azonnal: "nincs ingyen ebéd!"

Zsola777 2009.04.14. 22:12:59

Gaskó komának és aki sztrájkolni akar, én fél év versenyszférában való érvényesülést (vagy próbálást, legalább) ajánlok, és ott gondolkozzon el, hogy sztájkol-e szakszervezet hiányában. Ott persze nem zavar, mert nem az én adóforintjaim elherdálásáról lenne szó.

átlátó 2009.04.14. 22:15:08

TaTa86! "felkoncolni"! :) :) :) De szép szó! :)

agár 2009.04.14. 22:16:58

Kivlov, azért abban egyet érthetünk, hogy alapesetben táppénzre nem "megy" az ember, hanem az orvos küldi, ha beteg. Furcsa, hogy mindenki egyből beteg lesz, ha elküldik a munkahelyéről. Adott esetben, nyilván én is ezt a módszert választanám, és nem is kellene más csak egy kis apró a dokinak. Az előző hozzászólásomban pont ezt a módszert kifogásoltam.

Rá Dios 2009.04.14. 22:17:43

Sasika írja a VDSZ-ről: "...hitelességi problémák itt is előfordulhatnak."

Ez ám az understatement a javából!

Rá Dios 2009.04.14. 22:19:49

@mesmithy: ja, eltűrjük azt is, meg a "magadfajták" (copyright by Morvai Krisztina) rövidlátó horgadásait is.

Rá Dios 2009.04.14. 22:22:10

@TaTa86.: Erre az "agymosásos gerinctörésre" mit lehet szedni?

mesmithy 2009.04.14. 22:23:25

@Rá Dios: Akkor csak legy birka es begess

Rá Dios 2009.04.14. 22:27:20

@Corry: ..pedig nyugodtan mondhattan volna - ha nem vagy ennyire időtlenül jólnevelt - hogy Gaskó egy magát már megszedett és politikai babérokra sandító f*szd

Kivlov 2009.04.14. 22:28:25

@agár: Nekem apró sem kell táppénz miatt. Hányás, hasmenés fél napja. Rögtön kiír, nem fog mellettem ülni a WC-n.

Rá Dios 2009.04.14. 22:29:06

@átlátó: Köszönöm, hogy helyettem is szóltál. Kicsit összeszorult a gyomrom...no nem a félelemtől, anem a hülyeség okozta viszolygástól...

Zsola777 2009.04.14. 22:29:52

Gaskó illegitim! Punktum. :)

Rá Dios 2009.04.14. 22:30:44

@mesmithy: jobb, mint rövid pórázon ugatni...

VIKUNYA 2009.04.14. 22:31:43

az lehet, hogy gaskó a kormányutálatra játszik, de a sztrájkolósdiával pont az ellenkézőjét éri el. gaskó hiteltelen kádárista alak. a sztrájkjával sokkal többet árt a kormányváltás ügyének, mintha lendvai ildikót egy csődör szamár toszná a kombínón!

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.04.14. 22:33:28

@Rá Dios: Учиться, Учиться, Учиться! (Tanulni, tanulni, tanulni!)
Mást nem tudok. :)

Rá Dios 2009.04.14. 22:35:30

@TaTa86.: :-)
(Off: nekem sajnos nincs, vagy csak nem tudom előhozni a cirill betűt...)

agár 2009.04.14. 22:37:51

@Kivlov: Én nem tudom hogyan, de valami féknek csak kellene lenni a rendszerben, mert így számolatlanul folyik el a pénz. Talán az orvosoknak kellene jobb szakembereknek lenniük? Magyarországon már a köznapi szóhasználat is árulkodó: "elmegyek rokkant nyugdíjba", "kiíratom magam táppénzre".

Kivlov 2009.04.14. 22:42:35

Ott kéne féknek lennie, hogy külhonban több a szabadság és ki is tudják venni, nem úgy mint itthon. A fizetésekről nem is beszélve.
A rokival 1etértek, ismétlem.

Izo 2009.04.14. 22:47:30

Gaskónak inkább az adófizetők elé kéne kiállnia azzal, hogy "adjatok nekünk több zsét"! Neki is illendő volna tudni, hogy a zállam nem a saját pénzét osztogatja. Persze tudja ő, de úgy látszik, hogy a felforgató tevékenységért kapja a fizetést.

Izo 2009.04.14. 22:50:37

Persze a kormány is hülye, hogy nem hangoztatja lépten nyomon, hogy amit ő ad, azt valakitől előbb el kell vennie. Minden megszorítás ellen tiltakozótól meg kéne kérdeznie: no és mégis hogy gondolta, kitől vegyük el ezt a pénzt?

ave 2009.04.14. 23:04:07

Azt birom, hogy tomegbecslesben mindenki milyen kepzett..

Bergeroth 2009.04.14. 23:16:50

Azt nem lehetne, hogy a sztrájk, mint a hollandoknál ha sztrájk van, minden üzemelne, csak nem kellene érte fizetni?

Vagy itt direkt az a lényeg, hogy a jómagyarmunkásember még véletlenül se dolgozzon, és hogy minél jobban kibaszhassanak az utazni vágyó emberekkel is?

Féldecis Rezsim · http://tisztaudvar.blog.hu 2009.04.14. 23:17:09

Az itt a fő probléma,hogy a sztrájk célcsoportja és elszenvedői nem azonos halmaz elemei...a MÁV-osok menjenek sztrájkolni a Bajnai-rezidenciához,vagy a minisztériumhoz.
Így azokat tudnák szívatni,akikkel bajuk van.
Nem utálná meg senki őket,meg mehetne az élet normál mederben+gyorsabban dűlőre jutnának végre,ha élőláncba fognák valamelyik fenti ojjektumot.
Hm?

Corry 2009.04.14. 23:20:43

@Rá Dios:
Most én miért sértegessem külön, szerintem teljesen elegendő és még hiteles is, ha megfelelő cikkeket találok róla...
Innen tudható:
hu.wikipedia.org/wiki/Gask%C3%B3_Istv%C3%A1n

hogy MSZMP tag volt, amikor az volt a trendi, utána, mint láttuk várta a szocikat, hogy új vezérigazgató legyen a MÁV élén, most meg a FIDESZ felé kacsintgat.

Nem kell it sértegetni kérem szépen, csak összeszedni a dolgokat, annak rendje-módja szerint.

S. Annyi 2009.04.14. 23:24:18

Ingyen sör-virsli IGENIGENIGEN! Kimegyek, oszt rálépek valamelyik maszop-szimpatizáns búrájára.

Mária 2009.04.14. 23:54:34

Azt mondjuk nem értem, hogy egy kormányzati döntés miatt miért a munkáltatót kell szívatni :)

Foltos Gatya 2009.04.15. 00:07:34

Dögöljön meg a MÁV,éljen a jobboldali vasút!
Minden vonat mennyen amerre csak akar,le a rohadt baloldali mozdonyokkal!!!

fingerbangs 2009.04.15. 00:19:16

vicces lenne ha a megszoritasok ellen sztrajkolna barki is
mert azzal kimondanank a halalos iteletet az orszagra

nem is ertem mit akar ez a faszfej
foleg hogy egy olyan ceg szakszervezete akik evente 100milliardot pazarolnak el (ennyi a veszteseg, de a pazarlas igazabol sokkal tobb)
LOL

Szibarita 2009.04.15. 00:21:53

Sztrajkolj csak sasika, sztrajkolj nyugodt lelekkel. A vege ugyis az lesz, hogy muszaj lesz meghuzni a nem-maganszferasok nadragszijat, mert oda megy el a fizetesek 70%-a. Majd ha 30 megy, lehet pampogni, addig inkabb maradj csendben.

Vagy ne maradj csendben, pattogj tovabb, mint az idiota franciak, hogy ez neked jar, ezzel is elvagva magad minden jovobeli remenytol.

Persze ha nyugdijas vagy, nem szoltam, ebben az esetben teged nyilvan nem kell hogy erdekeljen senki nalad fiatalabb erdeke.

mesmithy 2009.04.15. 00:49:35

@Rá Dios: Nekem mar reg nincs porazom, sot valojaban soha nem is volt, de a birka csak birka marad, persze a vegen lehet belole agyelo, meg porkolt is.

udvardy · http://blog.davidudvardyphoto.com 2009.04.15. 01:53:12

Inkább segítsünk a MÁVon (és magunkon), és tegyünk érte valamit, jobb lesz mindenkinek. Mit szóltok egy zenés rendrakáshoz sörrel és paprikáskrumplival május 1-én a ferencvárosi rendezőben? Részletek hamarosan.

Leeroy of SMV Design 2009.04.15. 05:06:58

Na ezért szoktam át a Volánbuszra. Egyébként pedig ezt a sztrájkról:

lnk.bz/0Nb

Hefe 2009.04.15. 05:46:11

1. Ebben az orszagban valsag van, mint ahogy a vilagban is.
2. Megszoritani szukseges, mert igy is skandinav-szintu szocialis juttatasok vannak nalunk.
3. a mav-nal mar regen el kellett volna hajtani a vasutasok ketharmadat, a maradek meg dolgozna mint a kisangyal.
4. gasko menjen a picsaba.

Manyizga (törölt) 2009.04.15. 07:19:29

Speciel állami finanszírozású/tulajdonú vállalat dolgozójának semmilyen joga ne legyen sztrájkolni. A nem államiak meg nem mernek, mert őket kirúgnák utána.
A MÁV-hoz csak bekerülni nehéz, de utána már nem kell dolgozni. A fizetett szabin kívül évente rendszeres munkaleállások/sztrájkok vannak. Király hely...

borigabi 2009.04.15. 07:24:48

Valaki írta, hogy lusták vagyunk sztrájkolni, meg tünteni is. No de nem is az a gond itt, hogy ki ellen - hanem hogy ki mellett, vagy kivel együtt?

A magyar gárdás bohócokkal? Az Orbán-hívőkkel? Gaskóékkal? Esetleg szélsőbalos csoportokkal? Hmm... Lenne ki/mi ellen tüntetni, de amíg csak a felsoroltak közül lehet választani - no, addig én otthon maradok...

borigabi 2009.04.15. 07:25:29

Ja, és Gaskó tényleg menjen a picsába. :)

Hefe 2009.04.15. 07:35:59

Ki lehet talalni, hogy kapjon mindenki 24. havi fizetest meg nyugdijat, csak az a gond, hogy nincs ra penz.
Ezek utan meg mi ertelme van sztrajkolni? Hacsaknem politikai partfogoi tomik ennek a majomnak a zsebet penzzel, hogy csinalja a balhet.

a_tom 2009.04.15. 07:55:03

Nem azért nem sztrájkolunk mert nem szeretünk harcolni. Épp ellenkezőleg, mi mindenkivel harcolunk, még egymással is. Az ember nem fog össze az ellenségével. Oszd meg és uralkodj ...

M11an 2009.04.15. 08:19:32

Kedves sasika61!

Mikor értitek már meg, hogy nem sztrájkolni kell, ne ugatni, hanem cselekedni. (GYK : DOLGOZNI)

Mi lesz, ha kimegy a sok barom sztrájkolni? Honnan lesz az államnak több pénze? Miből fog emelni, neked többet adni? Azt az értetelne kurva anyjukat már az ilyen ostobáknak. Addig amíg 900ezer ember dolgozik, és tartja el a sok herét, szutykot addig hiába sztrájkolni.

csipesz. 2009.04.15. 08:36:17

Gaskó személyétől azért elég nehéz elvonatkoztatni. Ő sem az a hiteles személyiség, aki maga mögé állíthatná a népet. Arról nem is beszélve, hogy mindenki tudja, hogy szükséges a költségvetési kiadások csökkentése.

2009.04.15. 08:41:01

Függetlenül attól, hogy ettől a gyurcsány klóntól is feláll a szőr a hátamon, gaskó szarjon sünt.

Undorító, hiteltelen, csak a maga pecsenyéjét sütögető kecseg. Én például rajta kezdeném a spórolást.

2009.04.15. 08:44:59

Amúgy a Máv esetében a Karthágó metódus a kívánatos szerintem. Eke, só , tudjátok....

Martian (törölt) 2009.04.15. 08:45:59

Az öszödi beszéd után nem tüntetni kellett volna, hanem országos sztrájk, útlezárások, stb. minimum, ha valaki akciózni akar.

keesan 2009.04.15. 08:48:01

Mi a f@szt képzel ez magáról???!!!
Válságban mindnenkinek szar lesz, nekem is, a 18ezredik pistabácsinak is, és ennek a köcsög gaskónak is... csak talán mégjobban el kéne venni a kedvét az idétlen ugatástól... Valaki verje már fejbe!! Térjen már észhez, és ne csak ő hanem a MÁV vezetői is, akik simán kidobhatnák a "magas" pozíciójából. Mivel engedik belelátni a dolgokba, mindig ezt fogja csinálni.
MInden normális cégnél az ilyen alattomos és furkáló embereket már rég messzire űzték volna a magtól... Hülyék a vezetők, és hülyék vagyunk mi is hogy hagyjuk ezt... Országszintű megmozdulást akartok??!!! Akkor azért mozduljatok meg, hogy fejlődjük, hogy az ilyen "fejlődésellenes kiskirályokat" megállítsuk. Nagyon könnyű a Kossuth téren hülyeséget skandálni, és befolyásolni a hülye magyart. Az alapokkal vannak itt a bajok... Szomorú ez.... :(

Martian (törölt) 2009.04.15. 08:51:09

@Hefe: "Megszoritani szukseges, mert igy is skandinav-szintu szocialis juttatasok vannak nalunk."

Akár a Bokros-, akár a Bajnai csomag csak a "költségvetési tünetek" kozmetikázására jó, továbbra is elodázza a torz gazdasági szerkezet javítását.

mig8 (törölt) 2009.04.15. 08:53:06

A gond szerintem az, hogy Gaskó szereptévesztésben van. A sztrájk addig teljesen rendben van, amíg a hűlye MÁV-vezérek döntései ellen van, addig rokonszenvezek vele.

De ez a mostani? Erről nem a MÁV-vezérek tehetnek. Ez tiszta politika. Nem a vasútról szól.

És változik tőle vmi? Nem. Na ezért nem hiszem, hogytúl nagy rokonszenvre fog találni.

keesan 2009.04.15. 08:54:57

Nem értelek titeket. Még szinte csak a vázlatát tudtuk meg a csomagnak, és máris lázongtok..Mi ellen is??? Jó lenne ezt tudni. Mert annyira szeretünk fejjel nekimenni a falnak...aztán később jövünk rá hogy "Hoppá, dejó hogy mégis meglépték...Dejó hogy túl vagyunk rajta...." Kicsit több irányból meg kéne vizsgálni a dolgokat. Ez jó tulajdonság. Ajánlom fejleszteni.

Hefe 2009.04.15. 09:00:26

@Martian: Gazdasagi vilagvalsag kozepen senki nem lehet tul okos. A gond nem itt kezdodott, es nem is itt lesz majd megoldva nalunk, erre jatszik orban is, hogy majd az ido megoldja a dolgot.
Szerinted hogyan kellene gazdasagi szerkezetet valtani vilagvalsag kozepen? Termelest nem lehet fokozni, akkor csak megszoritani lehet. Ennyi.

Hefe 2009.04.15. 09:06:33

@mig8: az nem merult fel benned, hogy gaskonak sugnak, nem a sajat feje utan megy?

keesan 2009.04.15. 09:12:11

Épp újra elolvastam az őszödi beszédet...hamár feljött..érdekes dolgok vannak benne, ajánlom. De akinek nincs szövegértése, meg se próbálja, mert 1-2 kiragadott szóval vagy mondattal semmit sem ér az ember....Szóval abban épp az van elmagyarázva, hogy igenis kellnek a változások, csak azt nem tudják miből. Rosszul felépített rendszert kellett vezetniük, és kell most is, és ha belegebednek sem tudnak sehonna pénzt szerezni a változásokra. Régen elkényelmesedtünk, mert a vezetők ezt akarták. Népszerűek voltak, ingyen kaptunk sok dolgot, csak épp az anyagiak nem voltak mögötte. Kurva nehéz bármit is csinálni. Megszorítás kell?? Igen az. És mi van ha lázongtok? Semmi. Mindenki szívja a fogát: A fejesek, a kocsmárosok, stb... én a szégyenkezés miatt, hogy nem látunk előrébb 5 évvel, a turisták miatt, akik fenn fogják tartani magyarországot a víz felszínén, és a buta emberek miatt. Van hogy összefutok ordibálós tömeggel, és szomorú dolgokat beszélnek. Tele van a szövegük butasággal és támadható dolgokkal...

keesan 2009.04.15. 09:20:42

Gaskó a Fidesz embere. Nem vetted észre, hogy mindig akkor lép fel, mikor a Fidesz legszívesebben földre vágná magát és hisztizne mint egy kisgyerek. Hát ekkor épp az ország játékát töri össze...az olyan vicces dolog... Mikor töriből ( mosolyog ), megismerkedtem a mai történelemmel, rendszerváltozással, akkor láttam először Orbán felháborító és pimasz beszédét. Nagyon tetszett. Akkor úgy menten ki az óráról, hogy atya világ, ez az ember ide való. Ő megmondja. Szó szerint rajongója lettem. Sajnos a mostani szereplései (a fontos egyeztetéseken meg nem jelenés; hazugságok; hülye, meseszerű jelzőhasználatok ) lerombolták a rajongásomat. Pedig azt hittem... A mostani játszmái, és felszólalásai igencsak a nullával egyenlőek. Csakhogy az a baj, ha értelmeset tenni nem tud, és szólni sem, akkor keresztbe tesz. De Kedves Orbán úr! Itt nem erről kellene szóljon a dolog... Csak két szó: megegyezés, és fejlődés...

Kivlov 2009.04.15. 09:25:27

@keesan: kedves keesan úr! A vörösöknek 7 folyamatos évük volt, hogy megvalósítsanak valamit, ami előrébb viszi az országot. Ehelyett csak elkúrásig jutottak. De ti még mindig itt tartotok, hogy "a zorbán miatt van/volt/lesz." menjetek a levesbe. kormányozni kellett volna, meg átalakítani, nem kamureformokkal, meg pénzbehajtással operálni, meg az ellenzéket csesztetni.

keesan 2009.04.15. 09:39:38

Nem mondtam, hogy az orbán miatt van / volt /lesz. DE a többiben igazad lehet. :) De azért lássuk be, nem könnyű senkinek sem a helyzete. Ha a kedvencünk lett volna hatalmon, akkor más lett volna? Szerintem nem. Itt nem politika folyik, hanem bohóckodás. Várom már azt a pártot, vagy valakit, aki gyatyába rázza az egész helyzetet. Mondja meg mi a helyzet, és lépjen ez ügyben. Nem vagyok egyik pártnak az oldalán sem. Szeretem mindkét oldalról látni a dolgokat. Ne mond hogy normális az hogy az ellenzék, nem hajlandó sem részt venni a dolgokban, sem tanácsokat adni...

Mikor volt amerikában a választás, és az Obama győzőtt, az ellenzék elfogadta, és azt mondta, hogy innentől ő az elnök, tisztességesen nyert, innentől az a dolgunk, MINDENKInek hogy segítsük a munkáját, és támaogassuk. Ezt a mentalitást kell tiszteni.

Szóval nem tartanánk itt ha mindneki aki benn csücsül a parlamentben összedolgozott volna. Itt nem csak egy párt ül benn, és nem csak egy vállát nyomja a felelősség.... Itt mindneki hagyta hogy lefelé csússzunk. Senki nem mondta, hogy oké, baj van, fogjunk össze. Igaz?

Bergeroth 2009.04.15. 10:01:28

Gaskó csettintett egyet, és ezt mondta.
- A picsába, már !!4!! hónap eltelt az utolsó sztrájk óta !! Ideje megint felidegesíteni az embereket, megosztani a társadalmat, felmelegíteni a ellentéteket !! Sztrááááájk !!

Na, az ilyenek miatt szervezem már egy ideje a külföldi munkavállalásomat. Ennek az országnak egész egyszerűen NEM való a demokrácia. Utálom az osztrákokat, de Ferenc Józsinak kurvára igaza volt, amikor ezt mondta: "Maguk magyarok, mindig olyan lehetetlen dolgokat akarnak."
Ez itt a balkán, és az is marad, amíg világ a világ. Pont.
Mentálisan kellene 180fokos fordulatot venni gyerekek. Amíg ez nincs, addig innen csak menekülni lehet.

keesan 2009.04.15. 10:42:02

@Bergeroth: Annyira igazad van. Én is épp ezen gondolkoztam. És ezen az állásponton vagyok. Ha esetleg úgy döntök hogy évek múlva gyereket vállalok, lehet nem itthon akarom megtenni, mert csak a rossz példát látják, és mert én ilyen körülmények közé nem akarom bedobni.

Most voltunk Bécsben, és annak ellenére hogy nagyon hasonlít BP.-re, és nem volt "külföld" érzésünk, azt láttam hogy ég és föld a két hely között a különbség.

Itt sok mindent pont az emberek miatt nem lehet megvalósítani. A pénz csak az egyik dolog. De ha az emberek nem látják be hogy változniuk kellene.... Mi a francot kezdjünk? Kiültessek a ház elé minden nap virágot, mert egyszer vagy letapossák, vagy cigivel égetik szét, stb... Rossz itt midenhez a hozzáállás... A sztrájkolókról (az értelmetlen sztrájkolókról) meg megvan a véleményem.

Bergeroth, remélem sikerül megvalósítani az álmodat kinn. :) Sok sikert. :)

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2009.04.15. 15:58:48

@M11an: @Szibarita:
miből sikerült azt kiolvasnotok, hogy én a sztrájk mellett vagyok?

mig8 (törölt) 2009.04.15. 15:59:27

@Hefe:

Az most lényegtelen. Gaskó hív sztrájkra, az övé a felelősség a sztrájkért.

Mert ha még egy szolidaritási sztrájk lenne a sokezer kirúgott alkalmazottal, akkor még akár tolerálható is lenne. De nem, ő kifejezetten a tervezett vasúti megszorítások ellen sztrájkol. Pontosabban a MÁV vezetőknek üzen, hogy ne lépjék meg ezeket a lépéseket - pedig nem azok hozzák meg a döntéseket.

Corry 2009.04.15. 17:29:54

@sasika61:
Ez a sztrájkos dolog betett, lassan megírom életem első posztját ennek örömére.

Abban ugyanis már nagyok vagyunk, ha rombolni, süllyedni, széthúzni, korrumpálódni, avagy egyszerűen sunnyogni kell a munkahelyen, illetve mindenütt másutt.
Nézzük meg például parkjainkat és a padokat, olyan szegények még nem vagyunk, ahogyan azok néha kinéznek, illetve ez nem szegénység kérdése. De nézhetünk más hasonló közös használatú eszközünket, ott is hasonló a helyzet.

A MÁV egy magyar állatorvosi ló, minden szempontból, ha valaki tüzetesebben megvizsgálja országunk nagyjából minden betegségében szenved.

1. A management szemérmetlenül nagy pénzt kap, a cég általános állapotához képest.
2. A cég működése, adminisztrációja és szervezettsége hát hogy is mondjam nem túl előnyös, én is említettem egy példát elébb, de aki akar másikat, a blogokon talál bőven.
3. Az előzőekből következően nehéz megmondani, hogy ki dolgozik rendesen a cégnél és ki nem. Vannak jó példák is, amikor a mozdonyvezető életet mentett, ne hagyjuk ezt se ki, de ezektől az egyéni esetektől sajnos nem lesz jobb az egész, pont a szervezetlenség miatt.
4. A sztrájkolásban viszont profik.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2009.04.15. 19:42:39

@Corry:
A MÁV-ról ugyanez a véleményem, legtöbb sztrájkjukról is, ezt a mostanit pedig semmiképp nem támogatom.

mesmithy 2009.04.15. 20:22:57

@sasika61: Es mi a hozzaallasod a 18-ra meghirdetett Pdsz megmozdulashoz ( ott mas szakszervezetek es lesznek)?

Agyalap 2009.04.16. 11:34:17

A megszorítások ellen sztrájkolni? Besz@rok. Mit vártak? (Persze a negyedmillión felül.)
Május 5-én sztrájkot hirdetek az északi szél ellen. 6-án a déli miatt.
Ha felülvizsgálnák a sok leszázalékolt ex-MÁVos orvosi jelentéseit, mi lenne? Forradalom? Vagy ha elvennék azt a kevés szakszervezeti vezetői pénzt (vagy csak a felét)?
Megint egy jó kis meglovagolható politikai bullshit.
süti beállítások módosítása