babtabla.hu

HTML

Ha csak ezt az oldaldobozt látod, akkor egy olyan sablont választottál, amiben csak balhasáb van, az oldaldobozaid viszont alapértelmezésben a jobbhasábba kerülnek. Menj be az Oldaldobozszerkesztőbe (Megjelenítés / Oldaldobozok), és kattints a Hasábcsere gombra!
babtabla.hu

Itt az írás, forgassátok...

közélet-közerkölcsök-magánbűnök- egy magyartanár emlékiratai Egerből

Oszd meg, és uralkodj magadon!

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Idő van

Friss topikok

  • pushup: Tanár úr! azért én szívesen olvasnám a mostani véleményét is. Lehet, én értelmeztem félre, de korá... (2016.02.16. 11:02) Búcsú az olvasótól
  • Lordhell: @Csakazigazat!: A lényeg, hogy mind a kettő rossz. Ha már számokon lovagolunk 1 év alatt 44-45 15... (2014.05.14. 18:25) Na de kicsoda Lipusz Zsolt?
  • csakazolvassa: Műfarka kinek volt? Én értem, hogy aki hetero, annak nem probléma a melegek politikai emancipációj... (2012.08.13. 19:04) Az ember végül homokos? - (Értelmezési kísérlet)
  • gabcica: Sikerült ebben az évben és tavaly is részt vennem a rajz oktv-n. Ha megnézitek a témaadást és azt,... (2010.11.28. 16:29) Mit ér az OKTV?
  • zerge gorilla: "már két embernek is olcsóbb autóval közlekedni, mint tömegközlekedéssel..." Ezzel muszáj vitatko... (2010.11.07. 13:57) Buddhista közgazdaságtan

Éljenek a buszsofőrök!

2010.01.07. 15:02 sasika61

 

Még karácsony előtt történt, hogy találkoztam egy régi, baloldali-szavazó korú ismerősömmel. Leültünk egy félórára beszélgetni erről-arról, érdeklődött a fizetésemről, mondtam, mennyi, hümmögött, majd hozzáfűzte, hogy na látod, ezért háborított fel, hogy nemrég a pályakezdő orvosok tüntettek a 200 ezer forintos kezdőbérért. Hogy miért pont az orvosokat pécézte ki, azt nem tudom. Gyanítom, hogy legtöbbször velük találkozik, gyakori kórházlátogató ugyanis, szerintem már kisebb műtéteket maga is el tudna végezni.
 
Meglepődött, mikor mondtam neki, hogy én nem háborodtam fel az orvosok követelésein, mert ha meg akarjuk tartani őket, akkor bizony illene ehhez szabni a fizetésüket is, függetlenül attól, hogy az enyém kevés vagy sok. Én ugyanis pótolható vagyok (csak legmerészebb álmaimban hiszem az ellenkezőjét), egy jó szakorvos viszont egyre nehezebben helyettesíthető. Beszélgetésünk után elgondolkodtam, vajon miért van az, hogy a legkülönfélébb sztrájkokkal, tüntetésekkel a társadalom többsége nem ért egyet, így az MSZP-szavazók, az elvileg baloldaliak sem?
 
Ez a történet merült fel bennem a napokban, a BKV-saga újabb epizódjait s azok fogadtatását figyelve. Számomra szinte mindegy, jogosak-e a buszsofőrök követelései, mert a cég nap- és egyéb lopóinak több tízmilliós végkielégítéseiről hallva nincs olyan bérkövetelés, ami ne lenne jogos. Még akkor is, ha vannak bunkó buszsofőrök. (Melyik foglalkozási ágban nincsenek hozzájuk hasonlók?) És akkor is, ha az egész cég az összeomlás szélén áll, erről ugyanis nem ők tehetnek. A BKV-t ( mint nálunk majdnem minden vállalatot, intézményt) alapvetően ők, a nevetséges bérért dolgozók működtetik, a frontvonalban lévők, mondjuk így: a kisemberek. Miért nem természetes, hogy szolidárisak vagyunk velük? Akkor is, ha fagyoskodnunk kell a buszmegállókban, és főleg akkor, ha magunkat baloldalinak tekintjük.
 
Ehhez képest mit látunk? Szinte sehol egy szolidarizáló gesztus, írás – a baloldalon. Az MSZP hallgat, Horváth Csaba, a párt kormánybiztosa elítélően szól, hogy „az ellenség keze betette a lábát”, az MSZOSZ, a „baloldali értékek örökös képviselője” lapít, a NOL-on címlapon hoznak egy, a sofőrökön ironizáló írást. Úgy látszik, bizonyos körök nem a kisemberekkel szolidárisak, hanem a pártjukkal.
 
Még a végén nekem kell itt baloldali igéket hirdetnem: éljenek a buszsofőrök!
Hát nem szégyen?

137 komment · 1 trackback

Címkék: közélet bkv szolidaritás buszsofőrök

fuggoagy.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://sasika61mondja.blog.hu/api/trackback/id/tr71654191

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A Dugovics projekt egymásközt 2010.01.07. 16:37:14

A buszok rosszak. Ezt mindenki tudja. A buszok akkor is állnak, ha azért mégsem annyira rosszak, hogy ne mehetnének. Ezt is mindenki tudja. Hazugság azt mondani, hogy minden busz kimehetne. Hazugság azt mondani, hogy csak azok nem mennek ki, amel...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MeeCee 2010.01.07. 16:25:00

Jelenleg a bkv-nál nincs sztrájk és nem fizetésemelést kérnek, hanem azt, hogy ne vegyék el tőlük az eddig megkapott juttatásokat.

metal · http://electric.blog.hu 2010.01.07. 16:26:13

Ha egy hete ezek a buszok alkalmasak voltak a közlekedésre (márpedig mentek vele, tehát azok voltak), akkor most nem azok? Azért mert nincs előírva, hogy 20 perc alatt kell átvenni a buszt, azért most órákat kell szarakodni, miközben az utasok várnak, és fáznak? Hát tényleg éljenek a köcsögök! Ki kellene rúgni mindet, aztán tudnák milyen az, amikor a való életben, a piaci világban kell boldogulni!

kis kály (törölt) 2010.01.07. 16:26:32

@Grigorij: Nem szopunk. Már nem veszek bérletet. S mert az elmúlt 4 utazás alatt eddig csak egy alkalommal találtam működőképes jegykezelő készüléket, máris negyedére csökkentettem az utazási költségvetést. Én megpróbáltam likasztani, pecsételni, de még a zölden virító készülék se mukkant meg.

Asidotus 2010.01.07. 16:28:23

Valahol érthető a bkv-sztrájkolók tette, és valahol érthető a zemberek ellenérzése is.
Igazuk van a buszosoknak, mert elvettek tőlük.
Csakhogy mástól is elvettek, nem juttatást, hanem egész fizetést, mert leépítették a munkahelyét, míg a bkv-soknak meg még van állásuk.
Válság van, csökkenek az állam bevételei, csökken a nép pénze is, értelemszerűen nem jut több, sőt inkább csak kevesebb a tömegközlekedésre. Lehetett volna létszámleépítéssel is megoldani a gondokat, de akkor meg az lenne a probléma. És azt ne mondja senki, hogy nem lehet csökkenteni a létszámon, mert azt mindenki, aki a versenyszférában dolgozott valaha, tudja jól, de igen, lehet, mindenkire lehet még pluszterhet rakni. Ott úgy szokták. Nem fizetést csökkentenek, hanem létszámleépítenek.
És a BKV (MÁV, Posta, stb. állami vállalatok) esetén bizony mindenki tudja jól ,hogy bőven lehet létszámleépíteni. Főleg a vezetői létszámból, de a háttérszemélyzetből is, akinek a napi munkáját nem látja senki, nem találkozik velük az utas, ügyfél, vevő, stb.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2010.01.07. 16:29:28

"baloldali-szavazó korú"

Most komolyan...
De legalább a többi jó demagóg, ahogy kell. Grat :P

fehér kutya 2010.01.07. 16:29:38

Nem sztrájkolni kell, felmondani. ha értékes a kartárs adnak neki több pénzt, ha könnyen helyettesíthető, akkor nem.

Ennél már csak az szánalmasabb, amikor a vasutas és postás kollégák szeretnének részesedni az értékesített javakból. Márpedig állami cégek eladott szarjaiból, azok költséges lyukait foltozgatják, hogy annyival is kevesebbe kerüljön az adófizetőknek.

Amúgy kaphatnak a madarak x százezer forintot, amennyiben az összes magyar állampolgár is kap.

Egyszerű. tesco alkalmazottak nem szoktak sztrájkolni, peidg azok is vannak egy páran. És azoknak a béremelését nem is én fizetném.

Nem a sztrájk helyénvaló, a végkielégítésesdi helytelen, de ezt már írták mások is. Ne keveredjünk bele.

Grigorij 2010.01.07. 16:29:52

"És szerintem nem az a szörnyü, hogy az utasoknak 1 órát kell várni a hidegben, hanem az hogy olyan állapotban vannak a buszok, hogyha kimenne a közlekedésfelügyet, akkor egy sem indulhatna el!"

1. miért is nem az a szörnyű, ha egy szolgáltatás esetében a szolgáltatást (kurva drága) pénzért igénybe vevő polgár szopik???

2. december 31. előtt elindulhattak? Ha lesz lé, akkor ismét elindulhatnak? Tehát a BKV buszainak aktuális műszaki állapota a szakszervezeti zsarolás eredményeinek a függvénye? Az senkit sem háborít fel, hogy alig egy hete még minden gond nélkül kihozták az állítólag balesetveszélyes járműveket?

Nem ül itt pár ember fordítva a lovon?

Nem a szolgáltató munkavégzése lenne az első?
És ha nem éri meg, akkor FELMOND?

Dinsdale Piranha 2010.01.07. 16:31:48

@BPBP: Inkább informálódni kellene agybaj helyett, hasznosabb. Az ország talán legsikeresebb multijánál, a Győri Audinál van szakszervezet.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2010.01.07. 16:32:58

@kis kály:
miféle nézőpont ez, hogy "ti" meg "mi"?

individuum 2010.01.07. 16:34:19

@Dinsdale Piranha:
De, nagyon feltünő, hogy Mo-on kizárólag az elavult, masszívan veszteséges, adófizetők pénzén tengődő állami mamutok alkalmazottai sztrájkolnak.

Ha ezzel arra célzol, hogy milyen szőrnyű, hogy a rendszerváltás környékén a állami vagyonnal együtt a dolgozói szolidaritás is megszűnt, helyette a munkahelyek jó részén is tömegessé vált az "ember embernek farkasa", illetve a "kaparj kurta, neked is lesz" mentalitás, akkor maradéktalanul egyetértek.

Ha a Kis Pista és tsa. Bt. alkalmazottjaként esélyed sincs kiállni az érdekeidért, mert
a., kutyát sem érdekli
b., rögtön kirúgnak
c., képtelen lennél megszervezni az összefogást

és ezért irigykedsz azokra, akiknek munkahelyén a piaci verseny jótékony szellője még nem tudta maradéktalanul kifújni a dolgozok összefogását, akkor ezt gondold át még egyszer.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2010.01.07. 16:35:29

@Nűnű:
egy buszsofőr sem képes egyszerre két járatot vezetni, nem?

bridgeman 2010.01.07. 16:36:21

@sasika61: kivételesen egyetértek: szerintem is irónia :)

Hozzáteszem, a nálunk sokkal fejlettebb, hagyományosan szocialista Finnországban is szokott lenni buszsztrájk. Télen, -20 fokban is. Csak azt bejelentik előre, bejelentik, hogy mikor milyen buszok közlekednek mégis. És olyankor van a buszokon olyan tömeg, amit itthon már észre se veszünk.

Romkocsmák félhomályában merengő, félázsiai BPBP 2010.01.07. 16:36:55

@Dinsdale Piranha: Persze, tudom, a magyar Suzukinál is van (volt) szakszervezet. Az első erélyesebb fellépésénél ki is rúgták a vezetőjét! Meg most a Postánál is! Haha! Persze létezni léteznek (talán törvény is előírja) a kérdés az, hogy mit tud (tudott) eddig elérni, tenni a dolgozó érdekeiben? Mese habbal!

kis kály (törölt) 2010.01.07. 16:37:40

@sasika61:

Eldöntheted, melyik oldalra állsz. Te már választottál, az elk.rók oldalának védelmét. Lelked rajta, s nem is lep meg, az általános és középiskolás tanarak nagy része tőről metszett demagóg bolsi (mint most a postot is, az is totál demagóg). Nem véletlen, hogy a szagszervezeti vezéretek, a Szőlősiné is MSZP-s párttag, meg tán ogy képviselő is, vagy volt valamikor.

Bmw 2010.01.07. 16:39:50

Én azt nem értem ,hogy a kirúgások után a szakszervezetek mért nem hirdettek általános sztrájkot. Ez vonatkozik a postásokra is.
Hol az összefogás, a másik melletti kiállás!!!!
Addig míg ezt nem tanuljuk meg azt csinálnak velünk amit akarnak.

arnyjaro 2010.01.07. 16:41:48

Egyáltalán nem a sofőrök védelmébe írok.
Szerencsére nincs közöm a BKV-hoz, de tudom hogy a kollektív szerződések miről szólnak.
Hogy mindenki értse, a fizetésemelés csak egy része a szerződésnek. Mint tudjuk benne van az is hogy a járművek átvételére 20 perc van. Ez is lényeges momentuma a dolognak, ha a KRESZ és a BTK -t nézzük. Mi a lényeg ebben? Ha a KSZ max. 20 perc átvételt enged, akkor ha a sofőr nem tudja ennyi idő alatt átnézni a buszt, akkor egy esetlegesen bekövetkezett baleset miatt nem lehet felelősségre vonni hiszen védekezhet pl. azzal, hogy a poroltó rögzítésének átnézése már nem fér bele a 20 percbe.
KSZ hiánya nélkül nincs erre lehetőség. Mert mit is mond a KRESZ? Elindulás előtt minden gépjárművezetőnek KÖTELESSÉGE a gépjármű műszaki alkalmasságának ellenőrzése. Ennek hiányában büntethető gondatlanság miatt.
Én gépjárművezetőként köteles vagyok maximálisan eleget tenni ennek a szabálynak és köteles vagyok mindent megtenni a rám bízott utasok, vagy értéktárgyak épségének megóvása érdekében.
Az dobja a buszvezetőkre az első követ, aki ezek és a BKV gépjárműparkjának műszaki állapotát figyelembe véve, nem így járna el a helyükbe.

Nekem pl. egyáltalán nem hiányozna, hogy egy baleset miatt esetlegesen több milliós kártérítést akasszanak a nyakamba azért, mert bebizonyítják hogy nem tettem meg minden tőlem telhetőt azért, hogy elkerüljem a károkozást.

Persze azt nem mondom, hogy az egészben nincs politika, de a sofőrök védekezése is érthető.

Artie 2010.01.07. 16:44:39

A sztrájk zsarolás. A zsarolás bűncselekmény.

Miről beszélünk?

Tóta W. bezony ebben a témában is fején találja a kalapácsot. Az egész sztrájkolósdi hülyeség. Nem akar annyiért dolgozni? Húzzon a vérbe, lesz helyette sok más, aki annyiért is szívesen.

Ja, hogy az az annyi, az kevés? Ki mondta, hogy buszsofőrnek kell menni? Ja, hogy ennyire fussa? Már bocs, de ez nem az én bajom.

Amúgy meg teljesen igaz: azért, mert fent gusztustalanul lenyúltak, még nem jogosítja fel a lentieket arra, hogy ők is verjék a mellüket a pénzért.

Artie 2010.01.07. 16:45:36

@arnyjaro: És szerinted ez pont kb. három napja tűnt fel nekik? Előtte 50 évig senkit nem zavart?...

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2010.01.07. 16:47:58

@kis kály:
te nem vagy magadnál! Én bolsi? Olvass már bele néhány korábbi írásomba, ha nem esik nehezedre!

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2010.01.07. 16:48:34

@Bmw:
jogos a kérdésed, helyén lett volna a kiállás.

Romkocsmák félhomályában merengő, félázsiai BPBP 2010.01.07. 16:49:28

@Artie: Te nagyon ostoba vagy Tóta W. barátoddal együtt! Én is kérdezek:

1. És szerinted a 73.000 Ft-os minimál bér nem kevés?

2. És szerinted a buszvezetők fizetése nem kevés?

3. És egy országgal nyugatabbra miért is keresnek 4-szer annyit a sofőrök (is), mint kis hazánkban?

4. És az árak nem éppen ott vannak ahol a 3. pontban emlegetett ország árai?

5. És szerinted Magyarország nem az EU tagja?

6. Te magyar vagy?

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2010.01.07. 16:49:58

@Artie:
Tóta demagóg, szerintem, érvelése társadalomellenes.

hapcika 2010.01.07. 16:52:10

@sasika61: A KSZ úgy van megalkotva, hogy a lejárta után nem veszti érvényét azok a rendelkezései, amelyek a vállalat életében fennakadást okoznának. Ilyenek a biztonságtechnikai és munkavédelmi rendelkezések. Képzeld el mi történik egy munkahelyi balesetnél.

fehér kutya 2010.01.07. 16:52:11

@sasika61: szerencsénkre vannak nem demagóg bloggerek is

együttműködő 2010.01.07. 16:54:36

Ez az egész téma a sztrájkok és a köznépi ellenállás körül annyira kispolgári, hogy már alig várom a másik csapat hatalomba érkezését, mert akkor végre a kisemberek kispolgári kormánya végre a kisemberek kispolgári elvárásaival tökéletes összhangban kormányozná ezt a kispolgári országot. Ahol most ha valaki fönt lop, az a kisembert is feljogosítja arra, hogy lopjon. Idézném a szerzőt: "Számomra szinte mindegy, jogosak-e a buszsofőrök követelései, mert a cég nap- és egyéb lopóinak több tízmilliós végkielégítéseiről hallva nincs olyan bérkövetelés, ami ne lenne jogos."
Röhej ez az okfejtés. Annyira szar, hogy nem is érdemli meg, hogy többet foglalkozzak vele.
Ez a szint ma ebben az országban, egy gazdasági világválság kellős közepén, hogy lehetőleg sztrájkoljon mindenki, aki nem kapott Xmilliós végkielégítést vagy nem keres annyit, amennyit az osztrák kollégája. Istenem, de szar duma! Szép Magyarország, rémes hazám!

fehér kutya 2010.01.07. 16:57:08

@BPBP:

sok-kevés, elég relatív fogalom. Ha szerintük kevés, akkor mennyire kell megemelni? 200 például már jó? Szerintük, persze.

Vagy legyen inkább 300.

Ha sok menedzser szerint 500 nettó kevés, akkor mennyi legyen?

A világ 80%-a nem keres napi 4 dollárnál többet, ehhez képest a buszvezetők egész királyok. Vagy nem?

Te magyar vagy? Vagy csak hülye?

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2010.01.07. 16:59:01

Daraga baratom, ebben az orszagban a baloldal (MSZP) a jobb es a jobb (FIDESZ) a bal. De ezt kb. 15 eve tudjuk. Innen nezve egyszeru a valasz az alnaiv koltoi kerdesedre. A masik valasz az, hogy egy allamilag kemenyen finanszirozott vallalat dolgozoival feltehetoleg kevesbe fognak egyeterteni a kormanypartok szavazoi, mint az ellenzek szavazoi. Hiszen a berletert azert tobbet azok sem fizetnenek, akik egyetertenek a sztrajkkal (mellesleg nyilvan adozni sem akarnak tobbet, de ezt nem gondoljak vegig), tehat marad az allami tamogatas, es akkor mar egyertelmu, hogy miert az ellenzeki szavazo a szimpatizans es nem a kormanyparti. Marmint nalunk, ahol nem annyira szokas gondolkodni, egyszeruen csak menni a vezerbirka utan.

Az meg - es ez sokszor elokerult sajna - hogy ha a veszteseges cegbol a vezetok talan illegalisan de biztosan etikatlanul sok penzt huztak ki ugyan miert jelentene azt, hogy akkor tobbet kell fizetni az osszes (jo sok) dolgozonak? Hat az egyik baj a lenyulasokkal pont az volt., hogy amugy sincs penze a cegnek. Ha a kevesbol mas mar elvett sokat, akkor adjunk meg egy csomot megtobbeknek? Mi ennek az ertelme? Most azon kivul, hogy hangzatosan lehet puffogtatni. Attol, hogy a nagy tobbseg nem latja at, meg az van, hogy a penz az nem lesz magatol. Ha valakinek adsz, azt valamibol fedezni kell. Amit az allam ad, azt te fedezed, mi fedezzuk. Asszem tanar vagy - akkor a te fizetesed ugyanonnan megy, ahonnan az ovek (60%-a) meg az orvosoke. Namost akkor vagy nektek jut kevesebb, vagy a versenyszferaban dolgozo _es adozo_ (!) 1.5 millatol kell tobbet elvenni vagy hitelt veszunk fel. Hogy az utso verzio mennyire gaz, azt szerintem az IMF hitel ota mindenki erti. Na jo, tudja szajkozni. A 1.5 milla netto adobefizetot lehet meg terhelni, csak egyre tobben fognak kilepni es minimalberezni meg EVAzni. Akkor viszont megint csokken a koltsegvetes bevetele, megint nem lesz mibol kifizetni titeket. Igy is 'jogos' a koveteles? Bar a jogos rossz kerdes - persze, minden jogos, csak nem realis.

Ja, van egy negyedik opcio is: jegy es berletar emeles. Ez annyiban igazsagosabb, hogy azok fizetik meg a beremelest, akik hasznaljak a szolgaltatast. Szoval ha jogos, akkor te mibol finansziroznad? Melyik opciot tartod jonak ennek a nyilvanvaloan jogos kovetelesnek a kielegitesere?

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2010.01.07. 17:03:34

@Artie: > A sztrájk zsarolás. A zsarolás bűncselekmény.

Ez meg csusztatas, a tenyek figyelmen kivul hagyasa. A sztrajkra torveny biztositja a jogot. Te is tudod - innentol kezdve total ertelmetlen az okfejtesed. Mondom ezt ugy, hogy nem ertek egyet a buszsoforok kovetelesevel. Marmint persze, eljen mindenki jobban, meg ugy, mint nyugaton, de hat ha nincs mibol...

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2010.01.07. 17:05:39

@együttműködő:
uyanazt a hibát követed el, mint egy korábbi hozzászóló:összemosod a több tízmilliós - erkölcsileg mindenképp elítélendő - végkielégítéseket a szinte éhbérekkel. Az utóbbi emelésének igénye jogos, az előbbi kifizetése nem. Mégis arra volt pénz, nem a sofőrök juttatásaira, amelyek egyébként nem többletkövetelések, csak a megvonásuk ellen tiltakoznak.

is 2010.01.07. 17:07:01

@sasika61: légy nyugodt. 55 IQ-s jobboldali bárkibe belemar. én is lépten-nyomon le vagyok kommunistázva, bolsizva.

a buszsofőrök munkalassító sztrájkja (ezt ígyhívják) szerintem rendben van. a több tízmiliós HR asszonyságot ma vitték el a rendőrök, ez is rendben van. ha a kettő szerinted összekapcsolható, akkor vigyék el a buszsofőröket is a rendőrök? a kérdéses végkielégítések összeg 700 millió volt. kb. a BKV-nál dolgozik vagy 10000 rendes ember (12000 az összelétszám), ez fejenként 70 ezer, azaz havi 6 ezer bruttó, 3-4 ezer netto, egy évig, slussz. minden pénz jól jön, de nem ez váltja meg a világot.

szerintem ne kössük össze a kettőt demagóg módon.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2010.01.07. 17:09:19

@atleta.hu:
nem fogok választani, mert ehhez nem értek. Csak valószínűsítem, hogy kevesebb szemérmelen lopás, vízfejleépítés, ingyenes utazási lehetőségek kurtítása valamit segítene a helyzeten.

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2010.01.07. 17:09:56

Nos, szerintem a baloldal derekasan kivette a részét a BKV tönkretételében.
Igaz Orbán kezdte, hogy lerázza a nyűgöt magáról.
Az, hogy mi történt a napokban, viszont nem ítélem el, mert a super kommandó hatásaként kiderült, hogy valóban szarok a buszok, viszont mégis lehet bele fűtést csinálni, szakadt ülést kicserélni, stb.
Ma kizárólag olyan buszokkal utaztam, melyeken szinte meleg volt, volt ablaktörlő, ablakmosófolyadék, stb.
A sofőrök szerint, reggel úgy adják ki a buszt, hogy fel van töltve hűtőfolyadékkal, ablakmosóval, olajjal.
Kérdés, eddig miért nem így mentek a dolgok?
Persze, még mindig van bőven szar busz, bizonyíték a mai nap, hogy kommandó ide vagy oda, még ma is több mint száz busz nem tudott kijönni.
Hogy vannak bunkó sofőrök: Vannak. Közel sem annyian mint bunkó utas, aki zabál, szemetel, a buszon.
Különbség, hogy a bunkó utasokkal nem lehet semmit tenni, a durung sofőrt ki lehet rúgni.

a sötétség seregeinek vezénylő tábornoka 2010.01.07. 17:12:53

1. Van egy tulajdonos (Bp. Önkormányzat, illetve tágabb értelemben a Magyar Állam), aki nem hajlandó felfogni, hogy a tömegközlekedés nem helyezhető piaci alapokra.
2. Van egy állam, aki elvár egy szociális szolgáltatást a BKV-től (idősek ingyen utaztatása, kedvezmények, bizonyos menetrendi gyakoriság), és nem kompenzálja megfelelőképpen.
3. Van egy buszállomány és egy szervizháttér, ami olyan, amilyen.
4. Ott vannak a buszsofőrök, akik a szerelőkkel együtt a hátukon viszik az egészet annyi pénzből, amennyi jut.
Ahhoz, hogy hellyel-közzel tudják tartani a menetrendet, nap mint nap szemet kell hunyniuk apróbb problémák felett, mert elvárják tőlük a teljesítményt, de több pénzt (több szerelőt/alkatrészt) nem kapnak. Ezért hát elindulnak nem világító műszerfallal, hiányzó indexbúrával, stb. - ami ugyan az előírások szerint tilos, de bevállalják ezeket az apróságokat, reménykedve abban, hogy nem lesz gond belőlük.
Folyamatosan nő a nyomás rajtuk, mind lelkileg, mind anyagilag, mind fizikailag, plusz megalázzák őket a vezetők végkielégítésével, tehát ugyancsak demoralizálódnak.
És amikor újabb pénzt akarnak elvonni tőlük, azt mondják, hogy elég. Innentől kezdve nem leszünk cinkosai ennek az egész mutyibandának, és minden szabályocskát, az utolsó betűig betartunk.
Jól teszitek, hajrá!

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2010.01.07. 17:17:46

@sasika61: Na jo, de ha a finanszirozas reszehez nem ertesz, akkor a koveteles reszehez miert? Ez igy fura, nem? En sem ertek hozza, csak vegiggondoltam, hogy mik a BKV beveteli forrasai. Ezt pedig te is pontosan tudod.

Igen, azt mindig baromi egyszeru (es ebbol kovetkezoen demagog) mondani, hogy osszuk szet azt, amit masok ellopnak. Egesz sok simerosomnek van ez a kellemes tevkepzete, hogy ezzel az egesz orszag rendbeteheto. Ezt azert szeretik hinni sokan, mert fajdalommentes, es mert azonnal megoldast nyujt. De hat lasd ugye IS szamitasat. Mondjuk lehet kettovel szorozni, mert osszesen asszem 1.5Mrd-nyi kifeizetest vizsgal a rendorseg (legyunk nagyvonaluak). Csakhogy azt feltetelezni, hogy ez minden evben igy megtortent (es meg is tortenik majd ezentul), vagyis hogy van ott 1.5Mrd szetoszthato forras, eleg naiv dolog.

Ha ez rendszeres, akkor miert csak most lett belole botrany? Nyilvan nem az, nyilvan ennel kisebb penzek, de legalabbis kisebb tetelekben (vagyis nehezebben felderithetoen) tunnek el. Tehat _nem_ fedezheto ebbol a beremeles. Ez egy ilyen tolvaly es korurpt orszag (ahol mellesleg viccesen 80% szerint a ciganyok lopnak sokat). Mindenki elnezi, megszokta, mutogat a masikra, hogy o is csinalja,stb., stb.

gitáros 2010.01.07. 17:20:42

"régi, baloldali-szavazó korú"
Ezt a hülyeséget... Az milyen? Nyugdíjas? És mennyire? A háború előtt kire szavazott?

"Én ugyanis pótolható vagyok ... egy jó szakorvos viszont egyre nehezebben"
Ha az első fele igaz, akkor szar tanár vagy. A második feléhez meg annyit, hogy szar orvosok is tüntetnek, és szar orvosok is elhúznak külföldre. Ja, persze őket is megérted, elvégre jobb egy tudatlan sebész, mint egy semmilyen.

"...több tízmilliós végkielégítéseiről hallva nincs olyan bérkövetelés, ami ne lenne jogos."
No igen, ez a legszebb. Hogy a francba lehet összemosni a béreket az (egyébként törvényileg nem maximalizált) végkielégítésekkel?

Csúfy 2010.01.07. 17:23:54

a bkv ugy szar ahogy van. egy vállalat image-ét a felső vezetés határozza meg, de közszolgáltatónál csak az alját látjuk. egyébként teljesen jogos a kollektiv felmondása és igy a soförök juttatásainak megröviditése, hiszen a menedzsment végkielégitéseit is maximálták. az, hogy a soförök saját felelöségükre nem akarnak kiállni a forgalomba szerintem a mi érdekünkben(utasok és többi közlekedő) is történik. a szerencsétlen dundi öreglány meg ugyis elviszi a balhét(ö lesz a közszolgáltatók kulcsárja és kerék csabája). már csak az airportos hardyt kellene áthelyezni, mert ő lényegesen antipatikusabb mint a bibircsókos kommunikációs igazgatónő. ja, hogy a politikának ki kellene végre vonulnia.

drkovax 2010.01.07. 17:34:40

@hapcika:
Tévedés. A kollektív szerződés megszűnése esetén az általános szabályok lépnek a helyére (Munka törvénykönyve, stb.). Nincs olyan, hogy a kollektív szerződés megszűnik de egy része a megszűnés ellenére érvényes.

kis kály (törölt) 2010.01.07. 17:37:49

@drkovax:

A közlekedésbiztonsági előírások függetlenek a KSZ-től. Nem attól vihetsz ki forgalomba életveszélyes járművet vagy sem, hogy van KSZ vagy nincs, csak MT. Jól is néznénk ki, ha ez így lenne ...

kis kály (törölt) 2010.01.07. 17:39:01

@sasika61: Azért tart ott ez az ország, mert tele van ilyen magadfajta nyavajgókkal.

szempontpuska 2010.01.07. 17:39:06

éljenek a buszsofőrök!
Az utasok meg rohadjanak meg....

Kutyuu 2010.01.07. 17:39:09

Csak egy kérdés:
A sztrájkkövetelésekben miért nem szerepel, hogy a mostani pazarló, szociális elfekvő, pénznyelő BKV-ból
racionalizálással, vízfej-adminisztrációs, lézengőmelós állományi LÉTSZÁMLEÉPÍTÉSSEL egy működő vállalatot csináljanak?
Miért csak az, hogy SENKIT ne bocsássanak el, és - a válság kellős közepén , amikor lassan aranyárban van a bérlet ára - béreket emeljenek?????

Jóreggelt kívánok, 2010 -ben az örüljön, akit nem építettek le, nem rúgtak ki a válságra hivatkozással, és ne emlegessen béremelést!

drkovax 2010.01.07. 17:41:27

@kis kály: De a felelősségi szabályok nem függetlenek a KSZ-től. A 20 perces szabállyal gyakorlatilag eddig a BKV-é volt a műszaki állapotért a felelősség, mostantól kizárólag a sofőré (KRESZ).

ovalbogar 2010.01.07. 17:44:15

az egyik fő baj, hogy nem tudjuk vajon tényleg nem alkalmasak azok a buszok amiket visszadobtak. A BKV simán tisztázhatná, hogy milyen műszaki paramétereknek kell megfelelnie a buszoknak ahhoz, hogy utasokat szállítson. Valószínű, hogy a legtöbb esetben tényleg olyan hibák voltak amiért a buszvezető visszadobhatta a buszt a szervízbe.

cooper (törölt) 2010.01.07. 17:44:19

Úgy van én szolidaritok :)
Itt említik néhányan, hogy az embereknek ellenérzésük van a dologgal kapcsolatban.
Az emberek 2/3a (alsóhangon) a buszosok mellett van, az eddig készült összes - nem reprezentatív persze - felmérés szerint. 2 internetes portált, meg az egyik reggeli nyáltvben is volt sms szavazás, amit én láttam
Hajrá

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2010.01.07. 17:45:48

@kis kály:
ha már annyira nagyra vagy magaddal, s annyira magyarnak és demokratának tartod magad, legalább tanulj meg helyesen írni ("nyavajgó").

soproni1 2010.01.07. 17:48:30

@Kutyuu:

Azért nem adtak az Orangeway-nek utasszállítási engedélyt, mert a Volán dolgozók érdekeit sértette.

Tökéletesen igazad van.

Az orvosokról annyit, hogy ne az állam fizesse meg, ha meg akarja tartani őket, hanem mi, akik igénybe vesszük. Bár sajna akkor kiderül, hogy ki nem odaillő.

hapcika 2010.01.07. 17:48:51

@drkovax: Benne van a KSZ-ben is. A KSZ rendelkezései közül a vállalat életét befolyásolók nem vesztik érvényüket a KSZ lejártával. Ezek csak az új KSZ életbelépésének időpontjával szűnik meg.Ilyenek a biztonságtechnikai és munkavédelmi rendelkezések. Itt a bibi.

Kutyuu 2010.01.07. 17:50:12

"alapvetően ők, a nevetséges bérért dolgozók működtetik"

Nana, azért itt bőven nettó 100 feletti fizetésekről beszélünk alaphangon, juttatások nélkül. Mindezt szakképesítés nélkül. Tudom, és értem, hogy sokat dolgoznak (ők is, mint mások) , de ne csináljunk már mártírt belőlük. Van arra jópár másik szakma, akik ha tiltakoznak, meg sem hallod...

teccikérteni 2010.01.07. 17:53:08

Pontosítanám a posztolót, hogy a buszosok nem bérkövetelés miatt, hanem a KSz nem léte miatt csinálják azt, amit csinálnak. A KSz-en belül is úgy tünik két pont miatt, bár azt korábban elfogadták, hogy azokat majd a bértárgyalásokon tárgyalják, mint mindig. Tehát, többek között a buszosok szakszervezete nem írta alá a KSz tervezetet, így a MT alapján dolgoznak, ami nem szabályozza egy cég belső speciális működését. De a plusszpótlékok egy részét sem, amit a KSz alapján kaphat egy buszos is.
Sasika! Érdemes lenne alaposabban megismerni a témát, amiről postot írsz.

Kutyuu 2010.01.07. 17:53:34

@sasika61: Azért a "szolidarizáló" sem kispálya :)

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2010.01.07. 17:59:11

@teccikérteni:
ha végigolvastad a hozzászólásaimat, ott jeleztem, hogy nem béremelésről van szó, hanem a KSz-ről, bérről csak annyiban, hogy ne kurtítsák meg az eddig kapott juttatásokat.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2010.01.07. 18:01:57

@Kutyuu:
itt nem volt, de olvastam az esetet, nem tudom viszont megítélni, mennyire általános az ilyen hozzáállás.

hapcika 2010.01.07. 18:04:03

@drkovax: Nem így van. A legtöbb vállalatnál van egy mondat az érvényességről. A KSZ érvényességének kezdete és vége van benne és egy kiegészítés, melynek tartalmaznia kell a késedelmes megállapodásokra vonatkozó rendelkezést. Ha ilyen nincs a BKV KSZ-ben, akkor el kell zavarni a jogi osztály vezetőjét, a humánpolitikai osztály vezetőjét, a munkástanácsok vezetőit és a szakszervezetek vezetőit. A BKV is megteheti, hogy nem egyezik meg a szakszervezetekkel és utána 20-40 %-kal kevesebb bért fizet, mert a juttatásokat is a KSZ határozza meg.

mandarinrece 2010.01.07. 18:18:09

Miért kritizáltok itt ennyit? A BKV egy igazi sikersztori.... Legalábbis az MSZP szerint:

www.youtube.com/watch?v=FR9BKPUk4SM&feature=related

mandarinrece 2010.01.07. 18:18:58

Ki lopta szét a BKV-t? Ki kötött tanácsadói szerződéseket nyakra-főre, luxusmetróra, válságkommunikációra, stratégiai tanácsadásra?

Az MSZP-t kérdezik:

www.youtube.com/watch?v=rm3afGsEvnc&feature=response_watch

teccikérteni 2010.01.07. 18:24:52

@sasika61: azokról a megkurtítandó juttatásokról a bértárgyaláson egyezkedtek volna. Ugyanúgy, ahogy eddig is csinálták, eddig sem módosítgatták a KSz-t minden évben.

Utó Pista 2010.01.07. 18:31:01

@Megszívtuk-waze:

"Igaz Orbán kezdte, hogy lerázza a nyűgöt magáról."

Egy frászt. A BKV fővárosi támogatása '97-ben szűnt meg.

IZs 2010.01.07. 18:32:28

@sasika61: jó volt a poszt, hihetetlen mennyire rövidlátó egyik másik kommentelő, a szolodaritás hiánya is megdöbbent.
Ha jól emlékszem nincs féléve mikor a buszokat ellenőrizte akinek ez a dolga ( nem a BKV, közútfelügyelet vagy mi) és kb.1/3ánál hibát talált, kiállította a forgalomból, tehát akkor is, most is ramaty állapotúak voltak, és nem lesznek jobbak a KSZ után se. Emlékszik még valaki a decemberi -15 fokban hány busz nem tudott kiállni?
Szerintem is éljenek a buszsofőrök

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2010.01.07. 18:34:00

@cooper: > Az emberek 2/3a (alsóhangon) a buszosok mellett van,

Fogalmad sincs rola, ahogy masnak sem.

> az eddig készült összes - nem reprezentatív persze - felmérés szerint.
> 2 internetes portált, meg az egyik reggeli nyáltvben is volt sms szavazás,
> amit én láttam

Nem reprezentativ felmeres alapjan altalanos kijelentest tenni eleg ... nehez. Amit irtal, abbol egy dolog derul ki, hogy te egyetertesz veluk. Na meg az, hogy kevesse kritikus a gondolkodasod :). Eleve az onkentes szavazasok nem jelentenek sokat, mert azon kivul, hogy nem kepzik le a tarsadalmat, meg van egy plusz szuro is - impluzusbol valaszolgatnak az emberek. Vagyis az egyetertok es az egyet nem ertok altalaban nem ugyanolyan aranyban kuldenek SMS-t vagy nomjak meg a gombot, mint amilyen aranyban akar csak a nezok kozt vannak (ami eleve nem reprezentativ ugye). A hoborgesi hajlam miatt a hoborgos erv mindig sokkal erosebb lesz, es az eredmenyt eleve a kerdes feltevessel vagy a kontextussal (pl. radio vagy TV musor) is lehet befolyasolni. Lasd tv2 naplo.

Amugy erdekes modon (ennyire szuri am az ember az informaciokat) itt a blog postolok 'szavazatait' nem vetted figyelembe a nem reprezentativ velemenyek kozott. Pedig hat itt aztan eleg kemenyen forditottnak tunik az arany :P

metal · http://electric.blog.hu 2010.01.07. 18:34:48

Azért megnézném, amikor az adott sofőr elmenne egy magán busztársasághoz dolgozni, ott megkapná a buszt, és fél óra múlva még azt vizsgálgatná, hogy alkalmas-e a közlekedésre. Valószínűleg ez lenne az utolsó munkanapja, és a főnöke csinálná jól! Most komolyan bárki elhiszi, hogy 10 percnél tovább tart átnézni, hogy a buszon van-e fék, égnek-e a lámpák, és nem esik-e le a belső borítás, ja és van-e fűtés? A többi komoly hibát, úgysem tudja egy sofőr leellenőrizni, abban meg kell bíznia, hogy a szerelő jól adja át a buszt. Tehát amit most művelnek, az pofátlanság, szívatják azokat, akikből élnek. És még sírnak is!

soproni1 2010.01.07. 18:41:22

Lehet, hogy a jövő évi választások után 3 hónappal, amikor Orbán Viktor meglátja a közszféra állapotát, inkább újra a 8 év munkanélküliséget fogja választani ???

Akkor ki lesz miniszterelnök ?

ovalbogar 2010.01.07. 18:49:04

@mandarinrece:
ez elég komoly kis videó
csak egy kis részlet mi folyhat ott mindennap ez szánalmas ki kéne rúgni a sok ingyenélőt.
Egyébként is tessék mán válaszolni tisztelt Steiner úr ha már nem csak melegedni teccik ott bent

porthosz 2010.01.07. 18:52:18

@Grigorij:
"1. miért is nem az a szörnyű, ha egy szolgáltatás esetében a szolgáltatást (kurva drága) pénzért igénybe vevő polgár szopik???

2. december 31. előtt elindulhattak? Ha lesz lé, akkor ismét elindulhatnak? "

1, azért mert ha te dideregsz a buszmegállóban, az kellemetlen. Ha viszont ugyanez a busz, amin ülsz és baromi elégedett vagy nekimegy a szembejövő kamionnak, mert nem müködik rajta a fék, akkor az neked szopás, nekünk meg szörnyü. Nos ez a különbség a te szopásod és az én szörnyüm között. Az elsőt túléled a másodikat nem biztos.

2,ez azért van igy, mert mindenki szart rá eddig. De attól hogy dec 31 előtt mindenki szart rá még ugyanúgy probléma. Te most azt szeretnéd hogy a buszok járjanak ugyanúgy mint eddig. De amikor majd az a busz rohan bele a falba, amelyiken te ülsz, akkor te fogod a leghangosabban verni a tam-tam dobot, hogy há' ezt még is hogy engedhették, hogy lehet ilyen müszaki állapotú buszt forgalomba engedni stb stb...
Szóval ki is ül a lovon forditva?

ui: remélem te a motorhibás repülőre is felülsz, mondván hogyha eddig nem zuhant biztos ezután sem fog...

intimpista 2010.01.07. 18:53:10

Nos, Kedveseim, végigolvasva a sok inteligens hozzászólásaitokat, a következő a véleményem: Magyarország lakosainak nagyobbik része még csak most tart a felnőtté válás rögös útján. Kb. úgy a kamaszkor és a felnőttkor határán vagyunk. Dolgozzon a magyar ember bárhol, az éledező ÉN tudatát még nem érti, azt hiszi, már felnőtt, mindent tud, és mindenki más hülye. Tolerancia no, kötelességtudat no, szolidaritás, jogtudat és követés meg stb no. Mindamellett ez a fajta bkv-s sztájk elég szimpi - maga az ötlet, a megvalósítása mint minden nap közlekedőt, felháborít - az angol vasutasok szokták ezt csinálni: szó szerint betartják a vasúti törvényüket, és miután lapoznak egyet, Nagy-Britben leáll a vasúti forgalom.

cooper (törölt) 2010.01.07. 18:54:21

@atleta.hu:
hmm....
fn, hírszerző, csak rá kell klikkelni a pontocskára :)
azt hiszem, azok többen vannak mnt mi kommentelők :)
akkor azt mondhatjuk, hogy az internetes olvasok jó része úgy tűnik mellettük van

Na mindegy, én lélekben velük vagyok, nem a Demszkyvel meg a Kocsis g..vel

fecsa 2010.01.07. 18:58:12

Meghozták a szabályzatot, hogy egy busz miért mehet vagy nem mehet ki a forgalomba.
Csak volt valami értelme.
Jelenleg nem használom a BKV-t, de mint kisemberekkel szolidaritást vállalok.
Miért van ennyi hibás busz?
Mindenki a pénzzel foglalkozik most. Senkit nem érdekel, hogy milyen xar buszokkal viszik az utasokat?
Imént nyilatkozta valaki, hogy egy rendes műszaki vizsgán egy csomó busz megbukna. BKV-nak lehet?

betyár (törölt) 2010.01.07. 19:00:56

Ez történik, ha kikerül a poszt az Indexre.

Nem történik más, mint átveszik a munkáltatójuk által már kipróbált módszert: formálisan törvényes eszközöket alkalmaznak céljuk elérésére. Az MSZP-BKV látszólag törvényesen folyatta át a cégen a mi pénzünket pártkasszákba és magánzsebekbe, a buszsofőrök meg a saját fizetésüket szeretnék biztosítani.
Igen, éljenek a buszsofőrök!

scsaba1 2010.01.07. 19:10:22

@fehér kutya:

Ez mondjuk a Tescoról és a Tesco-alkalmazottakról szegénységi bizonyítvány...

Egy rahedli multi tiltja a szervezkedést a dolgozóinak.

scsaba1 2010.01.07. 19:12:28

@Dinsdale Piranha:

Viszont elkezdheted sorolni azokat is, ahol nincs...

flimo13 2010.01.07. 19:16:01

Én a sima sztrájkkal szemben minimum közömbös voltam, de amit az év első munkanapján műveltek az felháborító, undorító parasztság, Gaskó büszke lenne rájuk. Lófasz a valagukba, nem béremelés.

És nem érdekel, hogy jogos-e, mert jogos?

Idet 2010.01.07. 19:35:14

Számomra ez az egész poszt kommentestül azt bizonyítja, milyen mélyen ivódott belénk, még a nem "MSZP-szavazó korúakba" is, a kádári szocializmus.

Watchman 2010.01.07. 19:35:29

Öröm látni a sok demagóg fröcsögést. Ebben az országban mindenki sírógörcsöt kap, ha 1 fél gyufaszálról le kell mondani. Ilyen a kommentelő, aki 3 nap szarabb tömegközlekedés miatt betiltaná a sztrájkokat és keresztre feszítené a buszosokat, és ilyen a buszsofőr, aki lazán viszi a működésképtelen buszt a forgalomba, ha nem verhető le rajta az esetleges baleset, és a fizetését is megkapja. Gratulálok mindenkinek...
Külön kórkép a "válság van senki nem merjen több bérért sztrájkolni" marhaság. A válság minden céget máshogy érint. Azért mert Manyikát kirakták a kiskuntávoli téglagyárból, még nem következik, hogy Laci bácsinak bivalybasznádon nem lehet követelni a béremelést. Nálunk a rettegett versenyszférában tavaly még prémium is volt, és most ősszel már új embereket vettünk fel, pedig korábban sem voltak leépítések. Szerencsére a főnökeimnek nem szóltak a gazdasági szakértő kommentelők, hogy most tilos növekedni...

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2010.01.07. 19:36:27

@Idet:
a posztban ennek milyen nyomát látod?

Idet 2010.01.07. 19:43:03

Bocs, posztra visszavonva. Csak a "baloldali-szavazó korú" kitétel csípte a szememet.

ovalbogar 2010.01.07. 19:46:31

@porthosz:

ha jól veszem ki a szavaidból némi nemü közöd van a buszokhoz:)
abban esetleg tudnál segíteni, hogy milyen minimális műszaki paramétereknek kell megfelelnie egy busznak ahhoz, hogy forgalomba mehessen?
sokat segítene, hogy laikusként megértsük
egyébként már régen sztrájkolni kellett volna sztem de nem csak a bkv-nál

metal · http://electric.blog.hu 2010.01.07. 19:47:46

@Watchman: "A válság minden céget máshogy érint. Azért mert Manyikát kirakták a kiskuntávoli téglagyárból, még nem következik, hogy Laci bácsinak bivalybasznádon nem lehet követelni a béremelést."

azért demagógiából te sem állsz rosszul! Az a baj, hogy Manyikát azért rakták ki, mert a versenyszféra túl van adóztatva. És, ha a sofőröknek plusz pénzt adnak, azt megint csak a versenyszférán fogják behajtani, és megint emberek fogják elveszteni munkájukat. És ezt úgy érni el, hogy ráadásul a közlekedésükben is akadályozzák azokat, akikből élnek? Ez meg egyenesen undorító!

Azzal meg ne hencegj, hogy kaptál prémiumot, inkább örülj neki, a kocka még fordulhat, és akkor te sem fogsz ilyen nagyképűen magyarázni!

Selli69 2010.01.07. 19:48:55

Én csak halkan jegyzem meg nyomorult kettes kategóriás közszolgaként (gyk.:közalkalmazott), hogy nekem kb. 8-10 éve nem nyolcórás az állásom, rendszeresen viszek haza melót, hogy a munkahelyen ne fulladjak bele (nem tehetek róla, szeretem jól csinálni), elvileg lecsúszhatnám, gyakorlatilag a szabimat se tudom kivenni, a "cégnél" van szakszervezet, de még senki nem látta a hátát, és mindezt még nem igazán értékelték nekem zsetonban. Van azért különbség a "versenyszféra" és az én cégem között: nem furkáljuk egymást feltűnően és nincs gyomoridegem reggelente. Más különbséget hosszas keresgélés után sem bírtam felfedezni. (talán, h. nem jutalékos rendszerben dógzok hálistennek). Ja, és nem én vagyok nálunk az egyetlen ilyen, bár nem vagyunk sokan, tény.
Mindezt csak azért offoltam ide, mert kezd tele lenni a bugyrom a fennhéjázó versenyszférásokkal, akik elvileg engem eltartanak.

ON: Sasika a szavazós mondatodat már sokan gyalázták. Csatlakoznék.
A sztrájk pedig igazán kib..szás, pont azokkal, akikkel nem kéne kib...ni. A sztrájk akkor lenne szép, ha az utasok feldühödött hordája berontana a BKV/MÁV/stb. vezetőséghez és különös kegyetlenséggel levadászná őket. Ez esetben viszont a BKV/MÁV/stb. sztrájkoló dolgozói részéről ez a feladat gyávaságbóli delegálása lenne. És megint ott vagyunk a más faxával való csalánverésnél.
Megyek, mélázok még a levadászós jeleneten, olyan vonzó kis vízió ez...

georgedragon 2010.01.07. 19:53:31

Szánalmas a Szakszervezet politikai benyalása...

Megint olyanért küzdenek, ami baromság.. sztrájkoljanak azért hogy a sofőr
bérezése és a Szakszervezet bérezése közeledjen !!
"12 függetlenített szakszervezeti vezető kap bért. 2009. évi bérköltségük
járulékok nélkül 141 millió 530 ezer 418 forint !!"
A BKV vezért távolítsák el, mert kontár !! Politikai arc.. nem ért semmihez,
nem tud semmiről-és ezt ő állítja- ezért kell bűnbak, meg szakértő !

A francba elzavarnám onnan a milliós bérével, mikor a cég a padlón van, de
milliókat dobál el felesleges mutyikra !!

Ez buszkiadási balhé meg politikai megrendelésre van .. EZ MÁR KAMPÁNY !!
Megint a csórót használják a "nemes" céljuk beteljesítésére..

A FOK-GYEM KIJELZŐ CSAK ÜRÜGY.. de ma is láttam a stadionnál a mobilozó
buszost.. kanyarban félkézzel a kormányt csavarva.. AZ NEM TILOS !?!
Megint megy a "kampány-sztrájk" , aztán a csórót teszik ki a munkából mert elkésik..

georgedragon 2010.01.07. 19:58:57

Ha vezetnél... tudnád..

Én vezettem autót, motort, kerékpárt, villamost.. lehet az 20kg,120kg,
1,2tonna.. 20-60tonna.. meg kell bizonyosodni róla hogy biztonságos,
menetkész !

Amennyiben ezt feltételezve autóba ülök meg kell bizonyosodnom a gumik
állapotáról nyomásáról, fényszórók, féklámpa, irányjelző működéséről.. és ez
csak egy autó.. kiváncsi lennék egyedül hogy nézed meg a féklámpát nyilt
utcán.. fényes nappal !?!

Már ha ezeken a buktatókon túlértél, és úgyérzed hogy biztonságosan
vezethető a jármű, nekivág..és esetleg családostúl nekivágsz a
közlekedének.. DE kérdezem én, miből, és hogyan dönti el vki hogy alkalmas a
járműve.. pláne egy 40kg-os plázacsajszi aki mit sem ért a kocsikhoz.. csak
megáll ha villog vmi piros lápa....ha észreveszi..

Ezzel szemben a BKV járművei naponta átesnek egy ellenőrzésen, és
jármű-vizsgálati lapon regisztrálják, ki hol mikor vizsgálta át..
szakmánként, személyenként dokumentálva !!!

Amennyiben egy villamos egy kontaktor hiba miatt fékhibát produkál és kárt,
balesetet okoz AZ A KARBANTARTÓ FELELŐSSÉGE !!! A kocsiszínben naponta 10
lapot írtam alá, vállalva minden felelősséget! Ez után a vill. vezető csak
annyit tett hogy megnézte a külső belső világítást, menet fék kapcsolást,
megjáratta az irányváltó és mentflék kapcsolókat.. sínféket..
akkuvisszajelzőt.. és START !! Továbbá minden műszaki hiba a karbantartó
felelőssége.. Ha eltörik egy tengely, elpattan egy féktárcsa, fékdob
felrobban.. az mind a kocsiszín felelőssége !!

20év gyakorlattal elmondhatom ez csak szánalmas megvezetés.. Ha mindent átnéz a buszos, semmi felelőssége, szerintetek hány sofőr megy a busz alá aknába reggel, hogy megnézze a fékcsövek állapotát..hmm??
NEKI az a dolga megpróbálja a motort, féket, világítást,üzemanyagszintet, ablakmosót, ajtók működését, visszajelző lámpákat, jármű épségét, tisztaságát..aztán mehet a forgalomba

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2010.01.07. 20:00:01

@Selli69:
a "szavazós" mondat ironikus célzás lett volna arra a tényre, hogy az MSZP megmaradt bázisának jelentősebb része a nyugdíjasokból áll. Persze tudom jól, hogy nem minden nyugdíjas rajong értük, de akivel beszélgettem, ő igen.

metal · http://electric.blog.hu 2010.01.07. 20:00:44

@Selli69: "Mindezt csak azért offoltam ide, mert kezd tele lenni a bugyrom a fennhéjázó versenyszférásokkal, akik elvileg engem eltartanak."

Pedig a versenyszféra tart el titeket. Ezen kár vitatkozni! Addig nincs is probléma a közszolgák eltartásával, amíg megtérül a munkájuk. Az a baj jelenleg elég soknak nem! Most éppen a buszsofőrőknek sem, és pár ember szerint most még nekünk kéne őket szeretni. Na egy frászt!

georgedragon 2010.01.07. 20:02:44

@arnyjaro: A jármű ellenőrzésére szánt idő arányos azzal amit át kell nézni... abból semmit nem hagyhat ki a sofőr, viszont baromsággal ami nem tartozik rá, húzhatja az időt..ÉS MOST AZT TESZIK.... SŐT SZABOTÁLJÁK AZ INDULÁST !!

metal · http://electric.blog.hu 2010.01.07. 20:04:18

@georgedragon: Na erről beszélek én is! Ez nem tart 10 percnél tovább! És egy magán cégnél nem is tartana, mert a sofőr azonnal repülne.

Amúgy meg tudtommal sofőrhiány van az országban. Tehát van munka dögivel, nem muszáj a BKV-nál dolgozni! Ha felállsz, és veszed a kalapod, az kulturált elegáns viselkedés, ez amit most csinálnak, ez undorító bunkóság!

georgedragon 2010.01.07. 20:14:41

@metal: A legnagyobb probléma hogy kétkézzel herdálják a pénzt a BKV-nál... De még sem ezért emelik a hangjukat a szakszervezetek sem.. mert a zsebben vannak ők is..

A BKV vezér meg semmit sem tud, ha meg tudott a mutyi pénzekről miért várt?? .. ha meg várt MIÉRT NEM REPÜL ??
A vezér körülvette magát tanácsadókkal és mégsem történik semmi.. De ha tanácsadót tart akkor ő minek ??.. de ha már tanácsadókkal sem ér semmit miért nem zavarják el ??

Ott ülnek a jól fizetett régi arcok, munka nélkül, mert végkielégítés miatt nem rúgják ki őket, de miért nem őket bízzák meg a vállalat vezetésével ???? MERT ÉRTENEK HOZZÁ ??? ÉS NEM HERDÁLNÁK A PÉNZT ?!
Szánalmas hogy mekkora össze-fonodások vannak a BKV-nál.. mint politikai érdekcsoportok, mint családi kötelékek... mint régi pártemberek sarjai, rokonai..és azok rokonai.. STB.
Már amikor a BKV a szakszerv-el vitázott egy vicc volt.
BKV-tól VÁG PÉTER, szakszerv.-től VÁG PÉTERNÉ.. és jól összevitatkoztak PFFF.. hihető volt !! Ennél cégnél dolgozom, de szégyenlem..

soproni1 2010.01.07. 20:15:23

@sasika61:

Ezért rossz dolog a baloldali nyugdíjas szavazókat szidni, mert ők most jobboldali szavazók lettek. Mindig az van hatalmon, akit ők akarnak, akik a baloldali igényeket legjobban kiszolgálja.
Ha Viktorunk majd elkezd jobboskodni ( privatizáció, versenyeztetés, államgépezet gyengítése ), akkor ugyanez a népréteg elzavarja, aztán megint workless állapot.

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2010.01.07. 20:21:21

@metal: Mond neked az a szó valamit ,hogy demokrácia?

Pfeej a büdös-náczi buszsofőrök _közösen_kiállnak valamiért...talán ha rendszerváltás óta ez lenne nem itt tartanánk.

Sokuknak meg kb. annyira muszáj BKVnál dolgozni,,mint neked utazni:Vagy mondjam azt ,hogy hajrá menjél gyalog,nem muszáj bkvézni?

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2010.01.07. 20:34:01

@metal:
nem tudjuk egymást meggyőzni, én abszolút más véleményen vagyok.

metal · http://electric.blog.hu 2010.01.07. 20:35:35

@blas: Én nem találtam olyan részt a demokrácia fogalmában, hogy közösen szívatjuk azt, akiből élünk! Te hol találtad ezt?

Amúgy nekem nem muszáj BKV-val közlekedni, nem is teszem!

Miért kell mindjárt nácizni?

georgedragon 2010.01.07. 20:42:49

@blas: Nem az a baj hogy hallatják a hangjukat, csak az hogy hogyan..

Ha normálisan fellépnének, vagy megfelelő fellépést követelnének a vállalaton eluralkodott korrupció megszüntetésére... vagy a fizetések közti mély szakadékok áthidalását.. közelítését kérnék..

De a vasútnál szintén ez baj.. a mocsok szakszervezetis milliókat keres, majd sakkbábuként használja a butus bakterokat, váltókezelőket a politikai utasításra.. mert a kampány ezt kívánja meg.

De lehetnék ironikus .. majd eljön a szép jó újvilág, csak pár hónap és Viktorunk visszatér !! 3Ft lesz a kenyér, 100Ft a benzin, a földgáz ingyen lesz.. az oktatás ingyenes lesz.. mindenki jó l lesz fizetve minden szektorban, lesz pénz az oktatásra, egészségügyre, közlekedésre, sportra(azt épp tegnapelőtt meg is ígérte már) lesz pénz a gyerekekre, gyes gyed cs.pótlék.. adók eltörölve..de legalább csökkentve..

Aztán majd csodálkoztok amikor a vagyonadót törli el elsőnek, mert a fél párt már a Rózsadombon él.. aztán ha kérdik Viktort- hol ami ígért? -HÁÁÁÁT .. ilyen üres kasszát hagyott a Gyurcsány-Bajnai.. MOST MÉG NEM MONDJA-- most még ostoroz a megszorításért.. Majd ha nyer, megy tovább a verkli..csak már Ő tekeri..
Ez buszbalhé csak az előszele ezeknek a dolgoknak... sajnos..
De mondanám szavazzuk le mindet!.. oké, de kire adjam a voksom ??? nincs ígéretes jövőkép !

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2010.01.07. 20:48:27

@metal: "Akciójuk" nem direkt az utazóközönség "szívatására" irányul,azt hiszem ez teljesen világos.

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2010.01.07. 20:52:11

@georgedragon: A közös fellépést lokális és országos szinten elfogadottá tenni a jövő egyik záloga.Vezér és pártfüggetlenül.

Watchman 2010.01.07. 20:52:57

@metal: Tévedsz a demagógiát te tolod, de nem kicsit. A bkv egy cég költségekkel, és kiadásokkal, amelyeket te NEM ismersz. Ha emelik a sofőrök fizetését az nem jelenti azt, hogy az állami támogatást is kell növelni. Pontosan az a demagógia, ha valaki azt harsogja, a buszosoknak csak akkor lehet adni, ha az "utasoktól" többet vesznek el. Ez hazugság. Egy milliárdos költségvetésű cég el kell, és el tudja ezt intézni átcsoportosítással is. Ha a vezetőség úgy ítéli meg, hogy a sztrájk feloldása megéri, hogy jövőre pl. nem emelik a vilisek fizetését, nem újítanak fel x buszt, olcsóbb szappant vesznek a mosdóba, vagy humoris causa jövőre csak 50 milliót adnak a vezetőségnek 250 helyett, akkor simán lesz pénz. Azt meg hadd döntsék el ők, hogy mire költik a pénzt, mi lesz jobb a cégnek. Félre ne érts, engem is zavar, hogy mekkora összegeket kap a pazarló bkv a költségvetésből, de azt harsogni, hogy a buszosok extra juttatása egy petákkal is többe kerül az adófizetőknek akkor is hazugság. és mindenek előtt DEMAGÓGIA.

A prémiumommal meg nem kérkedtem, hanem közöltem, hogy a válság nem olyan általános, mint ahogy ti azt állítjátok. És igen, lehet, hogy jövőre nem kapok, de egy tuti, nem fogom verni az asztalt, hogy senki nem kérjen magasabb fizetést, csak azért mert nekem sem jutott. Mert "a nálunk válság van, ne merj sztrájkolni", burkoltan de ugyanezt jelenti.

metal · http://electric.blog.hu 2010.01.07. 21:10:24

@blas: Pedig eddig még csak ezt sikerült elérni! Vagy tévedek?
@Watchman: Ha nem tévedek évente kb. 10 milliárd a BKV vesztesége. Tehát ha a vezetőség nem tapsolja el a 250misit, akkor is marad kb. 9.5 (mert inkább 500millát tapsoltak el). Tehát ha ezen felül plusz pénzt kapnak a buszosok, azt bizony az adófizetők fogják kifizetni. Ha nem most (mert hitelből oldják meg), akkor pár év múlva.
És bizony az is hatalmas demagógia, hogy a vezetőség ne mutyizzon, és mindjárt lesz pénz! Amúgy ezt a helyzetet felfoghatjuk úgy is, hogy az utasok ellen sztrájkolnak, és ha az utasok megunják, akkor adnak több pénzt, csak tudjanak utazni!

metal · http://electric.blog.hu 2010.01.07. 21:11:49

@blas: A közös fellépést igen, de a VEVŐ közös szívatását azt nem! Mert most az történik.

Watchman 2010.01.07. 21:22:41

@metal: Nem pajtás, te nem érted. Nem kerül plusz pénz a rendszerbe, ha a buszosok több pénzt kapnak. Tehát soha nem fizet többet az adózó, sem most sem jövőre.
Figy. tegyük fel, hogy a bkv-nak 100 millió a teljes költségvetése, és ebből 10 milliót akar a buszosoknak adni, és 90-et másra költene. De a buszosok elkezdenek sztrájkolni és elérik, hogy ők kapjanak 15 milliót és a többire 85 menjen. Teljesen független, hogy a 100 millió banki hitelből, az adózóktól vagy előző évi profitból jött, több pénz nem került a rendszerbe, tehát nincs aki többet fizessen. Hiába a banki kamat, ugyanannyiba kerül azt visszafizetni függetlenül attól hogy a buszosoknak adták, vagy luxusutazásra költötték. Ha megkapják a buszosok a juttatásokat, te nem fogsz többet fizetni, csak másra (is) költik azt a pénzt, amit alapból is befizettél.

metal · http://electric.blog.hu 2010.01.07. 21:45:32

@Watchman: Na várjunk csak, ha van a rendszerben annyi tartalék, hogy abból a buszosokat ki lehet elégíteni, akkor talán azt a pénzt meg kellene vonni, és abból mondjuk csökkenteni az adókat, ....(tudom ez demagóg volt, és tényleg!). Amúgy, de honnan ismered ilyen jól a BKV költségvetését? /Gyanús:)/

Te komolyan azt hiszed, ha a buszosok kapnak több pénzt, akkor majd másra nem költenek? Akkor nagyon naiv vagy! Amúgy ha igazak azok az információk, melyek a sajtóban keringenek a fizetésükről, akkor nem kellene sírni, mert jópár ember lényegesen kevesebbet keres ebben az országban. Tudom, a nyugaton ennél többet keresnek a sofőrök, de elárulom, hogy a boltosok, a takarítók, a szakmunkások, a mérnökök, az orvosok, a tanárok, stb. mindenki többet keres nyugaton, mint nálunk! Ha a BKV nyereséges lenne (ez nem zárja ki a normális mértékű állami támogatást), akkor egyértelműen kellene nekik több pénz, de addig, amíg nincs több pénz, addig ne követeljenek.

Ouaid (törölt) 2010.01.07. 22:30:14

Nézd, ez az arányok kérdése. Akkor vagyunk szolidárisak, ha nekünk nem megy aránytalanul rosszul. Ha viszont az emberek nagy részét fenyegeti egy BKV sztrájk azzal, hogy elveszíti a munkahelyét, akkor a kurvaistenbe kívánja az egészet. Mert egyébként melodrámának tűnik, hogy nem tudnak megállapodni, minthja olyan nagyon akarnának.

Én azt szoktam mondani: nem az a baj, hogy a politikusok lopnak, hanem hogy nekem nem jut elég. Lopjanak! Kit zavar az! Az zavar, hogy mi rosszul élünk, nem az, hogy mások túl jól.

Agyalap 2010.01.11. 12:05:58

Igy silányodik le minden állami és közalkalmazotti munkavégzés...
Szeretem ezt a "fel kell állni és elmenni" hozzáállást. Általában azok írják, akik meg is tehetik. ha Kovács Bélának a BKV-s állása helyett lenne egy frankó kis zalaegerszegi távolsági buszos lehetősége, nem biztos hogy rágerjedne. Nem is tudom elítélni miatta. Magyarországon, ahol nem a lakásbérlés a trend - nem mozognak annyira könnyen az emberek, mint pl az USA-ban.
Ha aki megteheti feláll és elmegy, azok maradnak akik nem tehetik meg. Gondoljátok, hogy a legjobbak maradnak a szar fizetésért? Ébresztő! Nem akarom a tanári pályával párhuzamba állítani, de ott is csak az eltökélt hivatástudattal rendelkező emberek maradnak lassan és a szerencsétlenek.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2010.01.14. 17:22:18

Nem az a szégyen, hogy a baloldal nem szolidarizál. Sokkal inkább, hogy az ellenzék sem...
molnargoreny.blog.hu/2010/01/14/sztrajkoljatok_ha_rossz_is_a_reakcio
süti beállítások módosítása