babtabla.hu

HTML

Ha csak ezt az oldaldobozt látod, akkor egy olyan sablont választottál, amiben csak balhasáb van, az oldaldobozaid viszont alapértelmezésben a jobbhasábba kerülnek. Menj be az Oldaldobozszerkesztőbe (Megjelenítés / Oldaldobozok), és kattints a Hasábcsere gombra!

Itt az írás, forgassátok...

közélet-közerkölcsök-magánbűnök- egy magyartanár emlékiratai Egerből

Oszd meg, és uralkodj magadon!

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Idő van

Friss topikok

  • pushup: Tanár úr! azért én szívesen olvasnám a mostani véleményét is. Lehet, én értelmeztem félre, de korá... (2016.02.16. 11:02) Búcsú az olvasótól
  • Lordhell: @Csakazigazat!: A lényeg, hogy mind a kettő rossz. Ha már számokon lovagolunk 1 év alatt 44-45 15... (2014.05.14. 18:25) Na de kicsoda Lipusz Zsolt?
  • csakazolvassa: Műfarka kinek volt? Én értem, hogy aki hetero, annak nem probléma a melegek politikai emancipációj... (2012.08.13. 19:04) Az ember végül homokos? - (Értelmezési kísérlet)
  • gabcica: Sikerült ebben az évben és tavaly is részt vennem a rajz oktv-n. Ha megnézitek a témaadást és azt,... (2010.11.28. 16:29) Mit ér az OKTV?
  • zerge gorilla: "már két embernek is olcsóbb autóval közlekedni, mint tömegközlekedéssel..." Ezzel muszáj vitatko... (2010.11.07. 13:57) Buddhista közgazdaságtan

Esterházy Péter, a kampányarc

2010.02.18. 16:10 sasika61

 

Nem kis vihart kavart néhány hete az a hír, miszerint Dzsudzsák Balázs a Fidesz kampányarca lesz. A magyar sajtó egy részének állapotát jelzi, hogy ebből persze így szinte semmi nem volt már eredetileg sem igaz: szó sem volt „kampányarcról”, mindössze a sportot támogató egy mondatról, melyet mások mellett mondott volna a futballista – fideszes felkérésre. Azonban már ebből is akkora műbalhé kerekedett, hogy Dzsudzsák visszalépett.
 
Kampány van, gyorsabban telik a kuka, legújabban az MSZP szóróanyaga foglalta volna el megérdemelt helyét, a kis mozdulat előtt azonban belelapoztam Nagy Imre „anyagába”. „E”- mondom egriesen, nem hiszek a szememnek. Holott a kampányszöveg ezzel fejeződik be:  „A gondolkodó emberre számítok, aki a saját szemének hisz…” Akkor mégis hinnem kell a képnek: Esterházy Péter kampányarc lett az MSZP jelöltjének szórólapján! Mellette ott van még Csányi Vilmos – ha nem tévedek -, de az ő tudományterülete távol áll tőlem, továbbá Farkasházy Tivadar is – ám ő annyira nem számít már, mintha ott sem lenne, na és természetesen Nagy Imre.
 
 
 
A kép egy faültetés során készülhetett, van itt az Érsekkertben egy Múzsák Ligete nevű területrész, a városba látogató vagy meghívott neves személyek szoktak ott fát ültetni, a felsoroltak is ilyen eseményen vehettek részt valamikor.
 
 De hogy lett ebből az akcióból kampánykép? Ehhez is nevüket és engedélyüket adták? Tudnak róla egyáltalán? Csányi Vilmos politikai elkötelezettsége ismeretlen előttem (vagy hogy stílusosabb legyek: számomra Fekete Ló – így hívják ugyanis itt az Érsekkert végében lévő fogadót). Farkasházyról mindent el tudok képzelni, a másik „házy”- ról is sok mindent, főleg az őszödi beszédról tett nyilatkozatai után, de hogy kampányarc legyen belőle, ezt nem gondoltam volna.
Lehet, hogy ő sem?

193 komment · 2 trackback

Címkék: közélet mszp eger esterházy nagy imre

A bejegyzés trackback címe:

https://sasika61mondja.blog.hu/api/trackback/id/tr101769294

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ha már akadémikusaink is megőrülnek 2010.02.19. 07:58:34

Mármint akkor lesz itt valami borzasztóan nagy átláthatatlan szar. Most olvastam Sasikánál, hogy Esterházy Péter megjelent egy szoci szórólapon. Oké, ez még nagy nehezen érthető, mert a radikális jobboldal úgysem utálhatja jobban, valószínűleg az érzés...

Trackback: A Fidesz átverte Dzsudzsákot? 2010.02.18. 20:07:27

Dzsudzsák Balázs a következő szöveggel indokolta, hogy a Fidesz kampányarca lesz."Nekem mindegy, ki van hatalmon, ha végre épül Debrecenben vagy Budapesten stadion, amiben a Loki vagy a válogatott európai körülmények között szerepelhet" &ndas...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szabidoki 2010.02.19. 01:58:49

Sajnos az a helyzet, hogy az utóbbi évek történéseit nézve, egy olyan ember, aki Esterházy-t olvas, magyarán van valami agya és használja is, közvetlen anyagi vagy családi érdekeltség híján nem tartozhat a szocialisták táborába, és ez vonatkozik magára Esterházy-ra is. A gondolkodó ember számára legkésőbb az öszödi beszéd alapján ki kellett, hogy derüljön, kikből is áll az mszp, de ha esetleg véletlenül mégsem, akkor a mostani botrányok végképp megmutatták, hogy kivétel nélkül végtelenül korrupt, haszonleső brigantik, gátlástalan hazudozók gyülekezete. Ilyenekkel - hacsak nem fizetnek nagyon-nagyon sokat - értelmes ember nem égeti magát. Már a nevük is hazugság: a "szocialisták" meghatározó figurái kőkemény, dúsgazdag tőkések, és ki is használják a hatalmukat - lásd Kapolyi meg a Vértesi Erőmű ügye - de közben rezzenéstelen arccal képesek előadni, hogy ők mennyire aggódnak a nyugdíjasokért... Az sem volt semmi manőver, hogy a parlament megszavazta a vagyonadót, az alkotmánybíróság elkaszálta (részben), másnap Nyakó Pistinek volt képe azt nyilatkozni, hogy az mszp nem támogatja a vagyonadót, mint olyat...
Esterházy nyilván tudatában ezeknek a dolgoknak, de hát nyilván "van annyi pénz, amennyiért korpás a hajam..."
No, én kitől idéztem?

Áttentő Redáz 2010.02.19. 04:06:23

Ez bizony így van, sajnos. Már réges-rég összenőtt az, aminek összetartoznia – elvileg legalább is – sohasem lett volna szabad.

A képen olybá tűnik, mintha a három jeles személyiséget éppen egy sikeres árokbetemető projekt befejező fázisában kapta volna lencsevégre a fotós, amint a jól végzett munka örömével veszik szemügyre az eredményt. A vécékefe-frizurás írófejedelem látszólag elégedetten támaszkodik kedvenc árokbetemető szerszáma nyelére. Az árok be van immár temetve, s a helyére, az elegyengetett talajba ültetett facsemete, akárha a demokrácia szárba szökkenő jelképe lehetne.

Ám Csányi doktort és Fajkasházy Tivadajt mintha aggodalommal töltenék el a jövő kilátásai. Mi fog történni vajon, ha jönnek a gaz árokásók, a hataloméhes nemzetmegosztók, és ordas eszméik kényszerétől vezetve ismét nekiállnak kiásni azt a rohadt árkot? Mi lesz velünk, hogy alakul majd az alig meggyökerezett fácska sorsa? Van-e, lesz-e esélye ily veszélyek között a kiterebélyesedésre valaha is?

Az aggodalom jogos. Az árokásó nemzetmegosztók már nem is a spájzban vannak, hanem ott nyüzsögnek mindenütt, mindenhonnan ők nyomulnak. És, mint a képen is látszik, egyre veszélyesebb szögben, bizony, egyre inkább jobb felé lejt a talaj!

Mi lesz így a betemetett árokkal? Mi lesz a fácskával? Mi lesz velünk, a köztársaság árokbetemető híveivel? Mi lesz, ha nem érezzük már trükkös trágár tróger óvó kezét mirajtunk? Ó jaj, ezerszer jaj nekünk!

Áttentő Redáz 2010.02.19. 04:07:57

Ez bizony így van, sajnos. Már réges-rég összenőtt az, aminek összetartoznia – elvileg legalább is – sohasem lett volna szabad.

A képen olybá tűnik, mintha a három jeles személyiséget éppen egy sikeres árokbetemető projekt befejező fázisában kapta volna lencsevégre a fotós, amint a jól végzett munka örömével veszik szemügyre az eredményt. A vécékefe-frizurás írófejedelem látszólag elégedetten támaszkodik kedvenc árokbetemető szerszáma nyelére. Az árok be van immár temetve, s a helyére, az elegyengetett talajba ültetett facsemete, akárha a demokrácia szárba szökkenő jelképe lehetne.

Ám Csányi doktort és Fajkasházy Tivadajt mintha aggodalommal töltenék el a jövő kilátásai. Mi fog történni vajon, ha jönnek a gaz árokásók, a hataloméhes nemzetmegosztók, és ordas eszméik kényszerétől vezetve ismét nekiállnak kiásni azt a rohadt árkot? Mi lesz velünk, hogy alakul majd az alig meggyökerezett fácska sorsa? Van-e, lesz-e esélye ily veszélyek között a kiterebélyesedésre valaha is?

Az aggodalom jogos. Az árokásó nemzetmegosztók már nem is a spájzban vannak, hanem ott nyüzsögnek mindenütt, mindenhonnan ők nyomulnak. És, mint a képen is látszik, egyre veszélyesebb szögben, bizony, egyre inkább jobb felé lejt a talaj!

Mi lesz így a betemetett árokkal? Mi lesz a fácskával? Mi lesz velünk, a köztársaság árokbetemető híveivel? Mi lesz, ha nem érezzük már trükkös trágár tróger óvó kezét mirajtunk? Ó jaj, ezerszer jaj nekünk!

KenSentMe 2010.02.19. 06:02:11

@Áttentő Redáz: Szép dolog, hogy ennyire megbocsájtó vagy.. vajon megéreznéd, ha belédrúgnék? Vagy azt is eltemetnéd magadba? És ha százszor rúgnék beléd? A hazudtunk-éjjel-és-nappal majd foggal-körömmel-ragaszkodtunk-a-négy-évünkhöz-hogy-lophassunk-a-békávéból mszpsek nem százat rúgtak bele ebbe az országba, hanem kicsivel többet.

Morrózió 2010.02.19. 07:13:53

Szomorú látni, ahogy a szellemi plebs szájára meri venni Esterházy nevét. Gyanítom, hogy a leghangosabban ordítozók még egy betűt sem olvastak el tőle.

hááááát 2010.02.19. 07:34:54

@VRbagoly: Naaaaa.Csak mielött ennyire a szocikat szídnád(van miért).MIndenhol van felügyelő tanács.Ezeknek a legrosszabb esetben is 40 százaléka más párt delegáltja.Sokkal nagyobb lenyúlások mentek az önkormányzatoknál.(Az pedig a legtöbb helyen már nem szoci volt).Vegyük pl.-nak D. tomika esetét.Eltünsz az önkormányzatból,hopp egyből Hunvald botrány.Benne vannak nyakig mind.Szerintem a szocik még tartogatják az erejűket és csak a választások elött fogják boritani a bilit.A másik lehetőség:Befogják a szájukat és szépen ők mennek a FIDESZ farvízén.

A másik egy írót,színészt,humoristát, nem biztos ,h a pártállása szerint kell megítélni.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2010.02.19. 07:48:05

@Töklámpa:
rám ez nemigen áll, én majdnem minden könyvét olvastam, "fehér könyvei" dedikált példányokban vannak meg, még egyetemista koromból, íróként becsültem, ma már nem tudom elválasztani az embert az írótól, így aztán az utóbbi könyveit kézbe sem vettem.
A "szellemi plebs" a politikai plebsszel összehasonlítva nem rosszabb csoport, oda pedig maga a "fejedelem" ereszkedett le, mint a kép is mutatja. Úgyhogy csak semmi szemrehányás...

SZDSZPistike 2010.02.19. 08:11:15

Egyiket MDF, másikat MSZP jelöltként indítjuk. Így mindenképp marad a tűz közelében SZDSZ-es tagtárs. Aztán majd a Pírlamentben függetlenednek, majd belépnek újra az anyapárt frakciójába

Bougheau Tschichka 2010.02.19. 08:12:43

Farkasházyval,de úgy un bloc Heti hetes "sztárral" tudjátok mit lehet eladni ... Igen, ami után papír használata javasolt. :D

kitvalasztanal.hu - Választási tippért notebook! · http://www.kitvalasztanal.hu 2010.02.19. 08:20:49

Farkasházy pár éve írta le magát nálam mikor nagy hévvel előadta, hogy a bunkó rendőrök zaklatják az idős nénit.
A konkrét rendőr épp mellettem ült és elmondta mi történt valójában: a néni teljes hangerőn hallgatta a tv -t, 4* hívták ki Őket, és mikor negyedszer sem votl hajlandó lehalkítani "megfenyegették", hogy viszik a bolondok házába
Farkasházy ebből annyit mondott el ,hogy megfenyegették bolondokházával.
Haver rohangált miatta ügyészségre egy darabig... Farkasházynak meg kívánok 10 ilyen jó szomszédot akitől nem tud aludni!
Fél infomrációkból hírt kreál, ez a mai magyar média :/

baliquez 2010.02.19. 08:26:59

Szarházy söpredék mindkettő, mocskos büdös népellenségek, pföejj.

Csányi doki ellenben kiváló etológus, látható hogy épp a görények, a sakálok és a keselyűk szimbiózisát tanulmányozza élőhelyükön.

oázis · http://mindenamino.blog.hu/ 2010.02.19. 08:35:09

az a helyzet, hogy én is idéztem már olyat Esterházytól, amit ő nem mondott. Vagy talán mégis?

„A 17 hattyúk óta nem tartottam ennyi eredeti szerzőnőt a kezemben.”

"Esterházy Péter" - szerző

szerintetek?

szexmanifesto.blog.hu/

clownfish 2010.02.19. 08:50:04

ez a szórólap aranyos próbálkozás, de mint láthatjuk, sokakból inkább ellenérzéseket vált ki, szóval nem nagyon jött be.
szvsz viszont nagy imre így is jobb jelölt, mint habis, mind képviselőjelöltként, mind polgármesterjelöltként (majd). ő nem használódott el, mint a többi szoci képviselő, és a városban ő a legrátermettebb politikus. bár demeter ervin ellen több esélye lenne... :P

clownfish 2010.02.19. 08:52:24

@Bougheau Tschichka: an nem un bloc, hanem en bloc, igen ciki az ilyet elírni...

lekvárzsibbasztó 2010.02.19. 08:55:18

gróf Esterházy elvtárs!
hát ez elég viccesen hangzik, na, nee

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2010.02.19. 08:58:56

@clownfish:
"nem használódott el" ?
Ezt azért nem állítanám, egy volt a sorban a többi között. Kétségtelen, hogy nem egy Török Zsolt. Mert Török ellen még Demeternek is lenne esélye.

xenuka 2010.02.19. 09:06:48

Ha egy ember egy politikai párt mellé áll, akkor mindegy, hogy magánéletben remek halász, vájár, állatidomár vagy cipész a poltikiai párt ismert értékrendje, ideológiája lesz az amivel őt azonosítják, összemossák.

Ez a két ember itt és most az mszp mellé állt, azaz az mszp ideológiájához adták arcukat, azt érzik magukénak - hogy pénzért vagy egyéb más előnyökért - kitüntetés - az most lényegtelen.

Az ideológia pedig Szolzsenyicin óta ismert már:

“A kommunistánál kártékonyabb és veszélyesebb embertípust még nem produkált a történelem. Cinizmusuk, szemtelenségük, hataloméhségük, gátlástalanságuk, rombolási hajlamuk, kultúra- és szellemellenességük elképzelhetetlen minden más, normális, azaz nem kommunista ember számára. A kommunista nem ismeri a szégyent, az emberi méltóságot, és fogalma sincs arról, amit a keresztény etika így nevez: lelkiismeret. A kommunista eltorzult lélek! Egészséges szellemű európai ember nem lehet kommunista! Nincs olyan vastag bőrt igénylő hazugság, amit egy kommunista szemrebbenés nélkül ki ne mondana, ha azt a mozgalom érdeke vagy az elvtársak szermélyes boldogulása így kívánja.”

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2010.02.19. 09:13:50

@xenuka:
Igazad van Xenuka.
Ez a nyolc év volt a kommunizmus.

A gondolkodó embernek való szórólap, az nem neked szól.

Anselmo 2010.02.19. 09:14:25

Esterházy majdnem úgy hangzik, mint a Mesterházi. Hát nem csoda, hogy a szocialisták mellé állt :)

soproni1 2010.02.19. 09:15:11

@xenuka:

Jó ez az idézet. Rólunk is szól, magyarokról, pártállástól függetlenül sajnos.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2010.02.19. 09:16:20

@sasika61:
Csoda, hogy vannak még, akik támogatják az emeszpét.
Gondolom, ezek olyanok, akiknek nem téma, ha körülnéz náluk az ügyészség.

soproni1 2010.02.19. 09:16:42

@simonmondja.:

Kapitalizmus inkább, azt anyázza a lakosság éppen.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2010.02.19. 09:20:31

@soproni1:
Akik a kapitalizmust anyázzák, azok a kommunisták.
Pech.

Hattory Hanzo 2010.02.19. 09:20:42

"Eger megyeszékhely és barokk város, számos nevezetes épülettel, így az Eszterházy téren az Eszterházy Károly Főiskola található, melyet a XVIII. sz. végén egyetem céljából építtetett Eszterházy Károly gróf. A Líceummal szemben emelkedik Eger egyetlen klasszicista építménye, Magyarország második legnagyobb temploma, a Bazilika. Hild József tervei alapján 1831-1837 között épült meg.

Az Érsekkert 22 hektáros parkját Eszterházy püspök idejében építették, közepén 2000-ben szökőkutat emeltek."

Tényleg, mit is kereshetett ott Eszterházy Péter?!

ÁkiBáki (törölt) 2010.02.19. 09:31:59

@xenuka: Te valószínűleg egy baloldali beállítottságú filoszemita vagy.
Tévednék-e?

soproni1 2010.02.19. 09:48:46

@simonmondja.:

Ezt mondom már régóta. Csak sokan nem merik magukról bevallani, hogy kommunisták, ezért a vér kapitalistákat is kommunistázzák.
Statisztika szerint 3,5 millió komcsi anyáz 1000 kapitalistát.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2010.02.19. 10:00:51

@Hattory Hanzo:
Nem volt téma, hogy mit keresett ott (itt) Es(!)terházy Péter: jöjjön, ültessen, oltson, olvasson, írjon, bármikor szívesen látjuk.
Azt szeretném mindössze tudni, hogy hozzájárulásával lett-e belőle "szóróanyag" az MSZP kampánylevelében.

Idet 2010.02.19. 10:15:46

@VIKUNYA: A szabad vélemény-nyilvánításban teljesen igazad van.

Az íróknak, művészeknek stb. azért kellene óvatosabbnak lenniük szerintem, mert jelentős csoportok igazodhatnak hozzájuk, mint mérvadó személyekhez. Innentől nem teljesen mindegy, mit állítanak, mi mellé állnak a nyilvánosság előtt. Mondom, szerintem.

xenuka 2010.02.19. 10:16:39

ÁkiBáki:

Nagyon idegen tőlem a baloldali világszemlélet és
közömbösek számomra a sémiták.
A sémita zsidók - személyiségük, értékrendjük és világnézetük miatt - nem a kedvenceim.

A kommunisták mindenhol és mindig azzal kezdték, hogy a fennálló és nem az ő hatalmukat képviselő rendszert tüntetésekkel, provokátorokkal, gyilkosságokkal, robbantásokkal aláásták.

Ezt követően mérhetetlenül populista és demagóg eszméket hangoztatva "magukhoz ragadták a hatalmat", majd felépítették a kommunizmust a rabszolgák társadalmát.

Végtelenül kártékonyak, hiszen vezéralakjaik a primitív, gátlástalan, kultúrálatlan, hataloméhes jöttment senkiháziak voltak mindig:
Lenin, Sztálin, Trockíj, Kohn Béla, Bauer

Megismétlem: Gyurcsány apja köztörvényes kerékpártolvaj alkoholista volt, így komoly családi értékeket, erkölcsi-etikai, világnézeti, műveltségi tartást vehetett át otthon, csakúgy mint Veres vagy Kovács.
A szintén mszp-s Szily már Kuncze-i, Horn Gábori mélységekbe jut ultrademagógiában.

Származásában vagy lelkileg nemes, józanul gondolkodó ember nem lehet kommunista.

A fenti természetesen megengedő vagy.

Idet 2010.02.19. 10:23:10

@sasika61:
Ezt kérdezem én is tegnap óta, de valahogy nem akar az a nyúl kiugrani...

Azt nem állíthatom, hogy minden könyvét olvastam, de a Termeléssit igen, a Hahn-Hahn Ida kedvencem volt, de az a családjáról szóló agyondícsért kiverte a biztosítékot nálam, pedig nem vagyok prűd.
Amikor - már a könyv megjelenése után - kiderült az édesapjáról az, ami, nagyon együttéreztem vele. Akármilyen ember is, de ez nagyon aljas húzás volt, kifejezetten jellemző a komancsokra. Mint Pokorny esetében. Mondom, aljas, piszkos húzás, bárkivel teszik is ezt.

Idet 2010.02.19. 10:30:46

@xenuka: Az igaz, hogy normális esetben nem lehet valaki kommunista, legalábbis párttag nem.

Esetleg nagyon fiatalon, amikor még hajtja az ifjonti hév a szociális igazság eszméje irányába, és kellően tájékozatlan.

Mielőtt még nekem ugrasz, közlöm, hogy nem magamról beszélek.

Mit értesz azon, hogy "származásában nemes"?

nem mindegy mi a nevem 2010.02.19. 10:34:08

nekem az a véleményem, hogy el kellene legalább az emberek (értve alatta: a mi) szintünkön az árok betemetéseket. Tehát ha bármilyen nem-politikus, híre ember (Esterházy, Csoóri, Szamóca) politikai állásfoglalást tesz, akkor mondjuk el a véleményünket kultúráltan a politikai megnyilvánulásáról, DE NE az alkotó tevékenységéről! Tehát én nem értek egyet Esterházy baloldalhoz húzásával, de attól még tarthatom jó írónak (és persze rossznak is - de annak le legyen köze ahhoz, hogy politikailag nem állunk egy oldalon)

clownfish 2010.02.19. 10:46:36

@sasika61: és ebben mi feltételezi azt, hogy elhasználódott volna?
1 visszásságot említs, kérlek, ami ezt számodra egyértelművé teszi!

köszi.

ÁkiBáki (törölt) 2010.02.19. 10:50:13

@xenuka: Ok, nem szereted a kommereket, rendben van, szíved joga. Semmi gond ezzel, mert tettek annyi rosszat, ami valóban méltatlanná teszi őket.
De ezek az idők elmúltak. Ebben az országban kb. annyi originális kommert találsz, akik beférnének egy nagyobb klubhelyiségbe.
Akik most baloldali színekben pompáznak, azoknak annyi köze van a baloldalisághoz, mint Gábor Áronnak a gyertyaöntéshez. Arról nem beszélve, hogy a baloldaliságot itt Kelet-Európában mi egy kicsit másképpen értelmezzük, mint a Lajtán túli batátaink.
Valószínű, amennyiben ott is annyi vér és mocsok tapadna az eszméhez, mint körülöttünk, biztosan másképpen szemlélnék a világot ott is.
Más.
A semiták az egy népcsoport, melybe arabok ugyanúgy beletartoznak, mint zsidók. Egy földrajzilag behatárolható területen élnek, s a köztük lévő különbség ellenére ugyanazon népcsaládba tartoznak.
Az, hogy őket sem bírod, az is szíved joga. De engedtessék meg, emlékeztesselek, minden embert a tettei, cselekedetei alapján érdemes minősíteni. Amennyiben viszont az egyén cselekedetei alapján ítélsz meg egy egész csoportot, mindenekelőtt az ítéleted elfogult lesz.
Ez az elfogultság pedig rányomja bélyegét a következő ítéletedre, s a végén így lesz a fehérből fekete seggű.
Így lesz nálad Eszterházy Péterből, az egyik legnagyobb és leggazdagabb magyar arisztokrata család leszármazottjából zsidó.
Ami, ha igaz lenne sem lenne nagy probléma, mert úgy érzem tett ő le annyit a magyar irodalom asztalára, hogy ne a származása, hanem a munkássága alapján mondhassunk ítéletet róla.

P.S. Nem a véleményedet szeretném elsősorban befolyásolni, hanem az annak kialakulásához vezető útról próbálok meg egy-két göröngyöt elsöpörni, melyek mint látom erőteljesen zavarnak.

arvisura · turoczi.blog.hu 2010.02.19. 11:17:13

Tiszteletben tartva Mindenki értékrendjét:
ez egy erkölcsileg és pénzügyileg tönkre tett ország, a rendszerváltás a többség számára csak nyomort és kilátástalanságot hozott.
A faültetők szórólapra kerüléséhez minimum szóbeli engedélyezésre volt szükség. Egy országnyomorító, pénzsíboló pártvezetést -még ilyen módon is-támogatni felér a hazaárulással.
Esterházy műveltsége és filozófiája ellenére elnémetesedett. Sokat számítanak nemesi felmenői, irodalmi értékét ítélje meg az utókor. Farkasházy gnóm úr valóban teljesen elértéktelenedett (2004. dec. 5).
Egy ország kiárusítását, egy nemzet süllyedését 20 éven át a faültetők értették, segítették, aktuálpolitikai mismásolással kendőzték (A Csányiban nem vagyok biztos, hogy ilyennel foglalkozott volna). Volt már itt olyan művelt, deréktól felfelé "magyar", akivel utólag a történelem szemétdombján találkozhatunk. Kampány van Hölgyeim és Uraim, hátha juttattak a milliárdokból az "arra érdemes" elvbarátoknak is.

baliquez 2010.02.19. 11:33:37

@ÁkiBáki: "minden embert a tettei, cselekedetei alapján érdemes minősíteni. Amennyiben viszont az egyén cselekedetei alapján ítélsz meg egy egész csoportot, mindenekelőtt az ítéleted elfogult lesz."

Súlyos tévedés. Az embereket rendkívüli mértékben befolyásolja a szociális hátterük, a társadalmi berendezkedés ahonnan érkeznek, az ingerek amik érzékeny életszakaszaikban érték őket. Ezeket a változókat, együtthatókat és viselkedés-modifikáló tényezőket összevetve a saját és a szélesebb körben felismert tapasztalatokkal eldönthető a hozzállás kérdése.

Az úgynevezett "liberalizmusnak" a legnagyobb hibája az evolúcióval való szembehelyezkedés. A tapasztalatok ellenére megelőlegezett túlzott bizalom, az előítéletek (-> ez a "liberális" kifejezés a tapasztalatra) görcsös elvetése nem segíti a túlélést, sőt. Káoszt, zavart, félelmet, előbb lelki majd - a felmagasztalt, állami irányítású kettősmércével törvények fölé helyezett csoportok közreműködésével - fizikai terrort okoz.

Felismerve hogy a "liberális", új világrend egyik legfőbb célja a drasztikus népességcsökkentés (ajánlom kiguglizásra a "Georgia Guidestones"-t),
fenntartom hogy a saját és bármilyen típusú (társadalmi, kulturális, szociális stb.) csoportod túlélése érdekében jogosan ítélhetsz meg más csoportokat. Ez tekinthető normális hozzáállásnak, viszonyulásnak.

Fennttartva a folyamatos esélyt véleményed megváltoztatására idővel természetesen kiderülhet hogy az adott egyén nem jellemző tagja annak a csoportnak ami meghatározó háttér számára. Előfordul.

Az viszont lényegesen gyakoribb hogy előítéleted olyan csoport tagjára irányul akit egyáltalán nem alterál a "liberális" politikai korrektség iránti igény, és - civilizációs hátteréből adódóan - kizárólag a saját csoportjának érdekeit nézi és védi azt bármi áron.

Mindenki, aki saját fegyverét mosolyogva az ellenségnek átadja veszíteni fog. Körül lehet nézni milyen az ahol már érik a "liberális" vetés, a muszlim civilizáció pl. nem habozik megragadni a barátságosan felé nyújtott kardot a markolatnál hogy aztán ugyanazzal a mozdulattal döfjön is vele.

Nincs integráció, jelenleg civilizációk világháborúja zajlik, és az a nemzet amelyik önként feladja a harcot, mert inkább a "szép másság" lila ködét rágcsálja menthetetlenül elveszik a történelemben.

xenuka 2010.02.19. 11:44:28

@Idet:
származásában nemes - nemesi család sarja

A kollektív bűnösség elve egy kommunista számára mindig elfogadhatatlan, mert akkor pl az egész Politbüró felelős lenne az ötéves terv sikertelenségéért. Ezért hoznak mindig kollektív döntést - ami persze egy ember akarata szerinti - mert így elkerülik a felelősségre vonást.
Ideális felállás a felelősség elkerüléséhez a számonkérhetetlenséghez.

A XX. századi világháborúkat lezáró békék kollektív bűnösöknek bélyegezték a vesztes országok lakóit ÉS azok leszármazottait is. Ezeket a békeszerződéseket még nem érvénytelenítették.

Így, ha lehet egy egész nemzet és utódai bűnös egy háborúban való részvételért, akkor lehet egy népcsoport minden tagja és utódaik számomra unszimpatikus csak azért mert abba csoportba tartozik.

A csoportot pedig az ideológia tartja egybe, a közös cél, a közös eszménykép.
Ez a szocialisták esetében:
lopni-lerombolni a kultúrát-megölni az értelmiséget-kiírtani az önálló gondolkodást-elnyomni a szabad véleményalkotást-megszüntetni, elvenni, ellopni a magántulajdont (csak a nem hozzájuk tartozó kommunisták magántulajdonát)- nagyon erőszakosan, pofátlanul hazudozva hatalmra kerülni és minden áron azon maradni, elkerülni a felelősségre vonást bármi áron, titkosaítani, lehallgatni

Visszataszító, jellemtelen emberek leszármazottai a - ma éppen magukat szocialistának nevező - kommunisták ivadékai.

Sztálin - köztörvényes vonatrabló
Kádár - primitív műszerész
Gyurcsány - tolvaj apa tolvaj gyermeke, kommunista feleséggel
Bauer - az ÁVO-s körmös Bauer utódja

baliquez 2010.02.19. 11:49:43

(@baliquez: Kard alatt a saját magunk örömére és judeokeresztény európai civilizációnk dicsőségére magunknak kreált egyenlőséget és szabadság drágaköves díszkardját értem, amit barbár civilizációk kiélesítve ellenünk fordítanak.

Vagy mi más viselkedést várhatunk el olyan népektől akik két emberöltővel ezelőtt még lándzsával öldösték egymást holmi távoli múltban ellopott kecskék miatt? Ma a lándzsák helyett AK-47-est használnak, úgy hogy egy lépést sem tettek önerőből a lándzsától a gépkarabélyig vezető úton.

De jöhetünk közelebb is, mit várhatunk el az olyan vallás híveitől akik értékrendjébe simán belefér a lánygyermekük vízbefojtása olyan társadalmi kihágásért ami a mi értékrendünkben olyannyira bocsánatos bűn hogy még törvénykönyvben sem szerepel?

Hogyan lehetünk olyan bambák hogy végighallgatjuk a rasszizmusellenes visítozását egy olyan népcsoport képviselőinek akik rabolt földön a legmodernebb fegyverekkel rassz alapon gyilkolják az őslakókat?

Az emberek nem egyenlőek, a rasszok nem egyenrangúak. Darwin nem előítéletből volt rasszista.

xenuka 2010.02.19. 12:01:55

@baliquez:

Jól látod kérdést, jó a nézőpontod.

Idet 2010.02.19. 12:23:28

Lehet, hogy ez duplán fog menni, bocs!

Erősen fogalmazol, de abban, - amiket ebben a kommentben leírtál -, igazad van!

Idet 2010.02.19. 12:24:38

@xenuka: Mármint, ez neked szól, csak hülyéskedik a gépem.

ÁkiBáki (törölt) 2010.02.19. 13:24:59

@baliquez:

A tévedés jogát fenntartom. Ez alól nem kivétel senki, legalább is szerintem.
Én az egyéni gondolkodás szempontjait alapul véve igyekeztem megközelíteni xenuka problémáját, s próbáltam rávilágítani, hogy ne a különböző társadalmi csoportok értékrendje, avagy gondolkodásmódja, avagy ítéletei alapján közelítsen egy ember felé.

"Ezeket a változókat, együtthatókat és viselkedés-modifikáló tényezőket összevetve a saját és a szélesebb körben felismert tapasztalatokkal eldönthető a hozzállás kérdése"

Kérdezem, milyen hozzáállás kérdése? Avagy mihez hozzáállás kérdése?
Hogy egy egyén viselkedése alapján ítélek meg egy bizonyos csoportot, vagy elfogadom, hogy a csoportnak, melybe aktuálisan tartozónak érzem magam mi a véleménye az egyénről, amit azonosít a megítélt csoporttal?
A neoliberalizmusról alkotott véleményeddel ismét nem vitatkozom, mert nincsenek ellenérveim, különösen az utolsó bekezdéssel kapcsolatban.
De ismétlem: szándékom szerint szeretném felszabadítani az individuum szellemét a csoportos gondolkodás dogmái alól.
Ennek megfelelően, bármily fájó is egyeseknek, nem állok be egyik szekértáborba sem, s e szabadságom adta lehetőség, hogy kritizálhatok bárkit anélkül, hogy magam mögött érezzem a csoportom támogatását, avagy hallgatnom kell, mert véleményem szembe helyezkedik a csoport érdekeivel, véleményével.

"Hogyan lehetünk olyan bambák hogy végighallgatjuk a rasszizmusellenes visítozását egy olyan népcsoport képviselőinek akik rabolt földön a legmodernebb fegyverekkel rassz alapon gyilkolják az őslakókat?"

Itt konkrétan kire gondoltál?

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2010.02.19. 13:35:18

@ÁkiBáki:
Látott valamit a tévében.
Végülis tiltakozhatna a bálnák vadászata ellen is.

baliquez 2010.02.19. 13:49:56

@ÁkiBáki:
Hozzáállás alatt azt értem hogy teszemazt vasárnap hajnalban hazafelé battyogva melyik csoportosuláson mer egyszeri ember átmenni és melyiktől menekül reflexből, pl. cigány, néger, arab, fehér, kínai stb. Az "előítélet" adott esetben életmentő lehet. Igen kevéssé valószínű (sőt, rendkívül életszerűtlen) hogy japán cserediákok ötfős csoportja megtámad, és sajnos meglehetősen valószínű hogy ötfős cigóhorda meg igen, és minimum kirabol, de sokuk értékrendjébe simán belefér a (rassz alapon elkövetett!) gyilkosság is.

Ugyanígy ha fent említett csoportok handabandáznak és beszólogatnak, akkor is különböző kétjegyű szám villog a fejük fölött (virtualice), jelezve kirablásom-lebökésem-megverésem esélyszázalékát.

A gond az hogy a megélhetési fajvédelem vezérei és a gőgös sértődésvágyra specializálódott jogvédők - a politikai nyomás satufejeként operáló ügyészséggel karöltve - módosító szorzókkal emelik fent említett esélyszázalékok értékét annál a csoportnál amelyik eddig is a legnagyobb esélyt mutatta fel erőszakos cselekmény csoportos elkövetésére. Teszik ezt felháborítóan enyhe ítéletekkel, közfelháborodást okozó ügyekben is a gyanúsítottak rabosítására vonatkozó össztársadalmi igény ignorálásával, sok esetben erőszakos bűnözők futni hagyásával.

Kérdésedre válaszolva legmodernebb fegyverek alatt ott a kaszinóktól kezdve a falépítésig elég sok mindenre gondoltam, őslakók alatt pedig az észak-amerikai indiánokat és a palesztinokat értettem.
Mindkét területen a demokrácia és a neoliberalizmus valódi, gyűlölettől és xenofóbiától torz arcát láthatjuk.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2010.02.19. 13:53:02

@clownfish:
amit kellett, megszavazott, segédkezett Gyurcsány ámokfutásában stb. Nem elég?

ÁkiBáki (törölt) 2010.02.19. 15:02:36

"A gond az hogy a megélhetési fajvédelem vezérei és a gőgös sértődésvágyra specializálódott jogvédők - a politikai nyomás satufejeként operáló ügyészséggel karöltve - módosító szorzókkal emelik fent említett esélyszázalékok értékét annál a csoportnál amelyik eddig is a legnagyobb esélyt mutatta fel erőszakos cselekmény csoportos elkövetésére."

Ez művészi. Ennyire cizelláltan lebüdöscigányozni valakiket, ehhez tehetség kell. De jó:-)

Az őslakók kiirtása? Hát erre azt kell mondjam minden országalapítás erőszakkal járt, és jár napjainkban is, mert mindig valaki, valakik kárára történik. A régieket már takarja a feledés homálya, az újak pedig annyira szem előtt vannak, hogy nem lehet nem beszélni róla.
Ettől függetlenül azt mondom, mindig meg lehet találni az utat ahhoz, hogy két nép békében éljen egymás mellett, ha megvan rá az akarat, és nem érdeke egyik félnek sem a háborús helyzet fenntartása. A félreértések elkerülése érdekében hangsúlyoznom kell, hogy a jelenlegi palesztin vezetők nem éppen erre játszanak. Látni ezt szinte minden nap, csak kicsit figyelmesen kell olvasni a híreket, s nem kihegyezetten csak az egyik oldalra koncentrálni.

A kaszinó, mint fegyver? Ez jól hangzik. Csak az a gondom vele, hogy ismét előkerül az individuum, jelesül te döntöd el, játszol-e vagy sem. És ha igen, egyedül játszol, egyedül vesztesz, vagy nyersz. Hol itt a fegyver? Vagy arra gondolsz, amit a halántékodhoz szorítanak, ha nem mész be?
A Szerencsejáték Rt. éves bevétele 150 milliárd. Ennél az utóbbi években a BKV is jobb üzlet volt, túl azon, hogy ott befektetni sem kellett.

"Mindkét területen a demokrácia és a neoliberalizmus valódi, gyűlölettől és xenofóbiától torz arcát láthatjuk."

A demokrácia gyűlöletes, xenofób, torz arca?
Ez alatt a nép, az Isten áldotta nép torz arcát érted, vagy csak bevetted társnak a neoliberalizmus mellé, mert így jobban hangzik?

Én mindenesetre örülök, hogy akár így a neten keresztül is véleményt tudunk cserélni, és ezt nekem nem kell sehol sem magyaráznom holnap, hogy hogy értettem, függetlenül attól, hogy egyetértünk vagy nem.

emberolvas 2010.02.19. 17:48:09

Tisztelt blogolók!

Mint Esterházy Péter kiadója tájékoztatom Önöket, hogy szerzőnknek az ominózus kép kampánycélokra történő felhasználásáról nem volt tudomása, ahhoz természetesen nem járult és nem járul hozzá.

Tisztelettel és üdvözlettel,
Morcsányi Géza
Magvető Kiadó

emberolvas 2010.02.19. 17:50:48

Tisztelt blogolók!

Mint Esterházy Péter kiadója tájékoztatom Önöket, hogy szerzőnknek az ominózus kép kampánycélokra történő felhasználásáról nem volt tudomása, ahhoz természetesen nem járult és nem járul hozzá.

Tisztelettel és üdvözlettel,
Morcsányi Géza
Magvető Kiadó

emberolvas 2010.02.19. 17:55:39

Tisztelt blogolók!

Mint Esterházy Péter kiadója tájékoztatom Önöket, hogy szerzőnknek az ominózus kép kampánycélokra történő felhasználásáról nem volt tudomása, ahhoz természetesen nem járult és nem járul hozzá.

Tisztelettel és üdvözlettel,
Morcsányi Géza
Magvető Kiadó

emberolvas 2010.02.19. 17:59:17

Bocsánat a háromszori küldésért - meg-megszakad az internetszolgáltatás, a T-csoport nagyobb dicsőségére, alighanem emiatt történt a malőr.

MG

expansiv 2010.02.19. 18:46:42

@soproni1:

Valszeg a tanulatlan szocik most a JOBBIK-ra nyomulnak.

expansiv 2010.02.19. 18:51:10

@Anselmo:

A dolog fordított.

A XX. század elejétől, de főleg Trianon után óriási számban magyarosítottak nevet az elsősorban szláv nevűek, de 45 után a svábok is. (No és a zsidók, az "emancipác iós" tv. után, 1891-től, ősmagyar neveket véve föl, a Millennium szelleme szerint...

S az Esterházy, mint történelmi név, TILALMAZOTT VOLT (most is az), tehát a hasonló hangzású Mesterházi nevet SOKAN felvették,. Én kettő ilyen nevű családotr ismerek: de nem rokonok sem a MASZOP jelöltjével, sem az SZDSZ szürke eminenciásával... Parasztok.

clownfish 2010.02.19. 19:13:18

@sasika61: nem. nem a törvényjavaslatok megszavazásán múlik valakinek a becsülete. ez politikai felelősségvállalás, ennél nem több. ha a logikádat követnénk, minden 2006-ban az mszp-re szavazó választópolgár elhasználódott.

clownfish 2010.02.19. 19:17:07

@expansiv: az agyad viszont nem valami "expansiv".

VIKUNYA 2010.02.19. 19:39:28

@Idet: oké, ez így elfogadható!

Magon_ 2010.02.19. 20:18:59

Újfent gratulálni tudok a webkettőnek.

Idet 2010.02.19. 22:26:35

@ Sasika61 Kiugrott a nyúl!!!

Az Index: Esterházy állítólag nem tudott a dologról!

lúdanyó · http://ludanyo.blogspot.com/ 2010.02.19. 22:47:20

Aki egy kicsit is ismeri és érti Esterházyt, az fel sem tételezi, hogy valamelyik párt mellé áll, mint kampányarc.

Idet 2010.02.19. 23:52:05

@lúdanyó: Hááát, nem tudom... de ha tényleg nem tudott róla, sürgősen le kéne rúgni az illetőt, aki így visszaélt az arcával, nem?

rlaur 2010.02.20. 07:03:21

Esterházy Péter tiltakozik fotójának kampánycélokra való felhasználása ellen. Nagyon helyesen. Ismerem Pétert, a legjobb magyar írók egyikének tartom. Valószínűleg egyik pártnak sem engedné meg, hogy eszközként "használják".

nol.hu/belfold/esterhazy_peter_tiltakozik_fotojanak_kampanycelra_hasznalasa_ellen

marós 2010.02.20. 09:17:08

Eszterházy Péter eladta lelkét az ördögnek, mint annó dr.Faustus, akkor mikor beállt azok közé, akik az öszödi beszédet az igazmondás non plus ultrájaként akarták lenyomni a megzsarolt magyar nép torkán. Ennek megköszönéseként elárasztották a kitüntetések tömegével, amit végső soron az átvert adófízetők finanszíroztak. Most a sátán benyújtotta a számlát, az adós megriadt, és menekülne, de hová? Az eredeti történet szerint csak az alvilágot nyerheti el.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2010.02.20. 09:17:56

@Idet:
amit sejtettünk, bekövetkezett: jobb ez így.

marosy 2010.02.20. 10:55:46

Engedjék meg, hogy idézzek Esterházy Péter egyik "művéből".

Esterházy Péter: Így gondozd a magyarodat!

"A csokorba kötött magyart szétbontjuk, és éles késsel ferdén visszavágjuk. Kivétel a fásszárúak, mert azokat törjük vagy kalapáccsal zúzzuk. Nehogy megrohadjon a magyar. Az összement magyart a savó leöntése után túrónak használhatjuk...

A magyar emlõs. Egy magyar nem csinál nyarat. A magyar a sötét, ahová Európa ugrik. Ki tartson magyart ? Kezdõ magyarbarát inkább kanmagyart tartson, ne szukát! Tanácsosabb fajtiszta magyart beszerezni, mint valami bizonytalan származású magyart.

Öreg magyart ne vegyünk! A magyart következetesen dicsérjük vagy dorgáljuk! Lágy, barátságos hang: jól van, jó magyar, illetve keményen, határozottan: pfuj, magyar, helyedre! A magyar a tartós fogyasztási cikkek kategóriájába tartozik.

Olcsó magyarnak híg a leve!

A magyartartás csak akkor gazdaságos, ha a törzsállományunktól szaporulatot nyerünk, és azt fölneveljük. Az erogén zónákat piros-fehér-zölddel jeleztük...

Hogyan öltöztessük a magyarokat? Ami a pelenkázást illeti, legjobb a magyart minden étkezés elõtt tisztába tenni. Szoptatás 3 óránként. Levegõt minden magyar igényel, de nem huzat formájában. A Kárpát-medence huzatos...(magyarul: húzzon el innen minden magyar).A rágalmaktól magyarod minõsége alig változik, az esetleges vizeletfoltokkal ne törõdj, bazmeg."

alex4427 2010.02.20. 11:14:54

@marós: Hát...kb. ennyi a történet, szerintem is.

alex4427 2010.02.20. 11:20:36

@sasika61: Valóban. Jobb ez így.
Bár nem vagyok teljesen meggyőződve arról, hogy EP kiadója nem üzleti szempontok miatt határolódott el.
EP, akit régebben én is nagyon kedveltem (szerény, csendes, tehetséges író volt!), mostanra elveszítette olvasóinak minimum felét.
A Vörösmarty téren, a Könyvhéten EP előtt régebben mindig hosszú sorok kígyóztak. De nem így van ez már egy-két éve! Vajon miért? Talán azért, amiért én is leszedtem a könyvespolcomról EP műveit!

Hattory Hanzo 2010.02.20. 16:06:20

@marosy:

Ja, és? Azért, mert te nem érted, ez még nem rossz. Majd várd meg. amíg megjelenik a "Hogy gondozd a marosyd", te szerencsétlen buta fasz, te,

atomanti_35 2010.02.20. 16:24:27

Nem az egyedüli egri gennyláda Nagy Imre!
A sort folytathatnák:
Sós Tamás, Török Zsolt, Korozs Lajos és többi Túró Rudolf

Idet 2010.02.21. 08:14:28

@emberolvas: Így utólag is köszönet a helyzet tisztázásáért. (És a sok jó könyvért - nem kifejezetten Esterházyra gondolok -, amiket a kiadó egyébként gondoz!)

Ő maga nem fog nyilatkozni?

Idet 2010.02.21. 09:20:25

@marosy: Igen, nagyon rondán hangzik, akkor is, ha ez igazában színtiszta irónia. Vagy inkább szarkazmus, amire - horribile dictu! - néha bizny rászolgálunk, ha őszinték akarunk lenni magunkkal. Márpedig az önmagunkkal szembeni őszinteség az önismeret egyik feltétele, meg a felnőttség fokmérője...

Ugyanez a helyzet Spiróval is, mindenki csak azt az ominózus versét emlegeti, de olvasni nem olvassák. Pedig az a vers inkább az "érted haragszom, nem ellened"- kategória.(Azért persze vannak olvasói, hajjaj! Magamat is beleértve.)

Esterházyról nem tudok ilyen értelemben véleményt mondani, annyira nem ismerem. Mármint az irodalmi munkásságát...

Idet 2010.02.21. 09:45:16

@baliquez: A liberalizmus szembehelyezkedik az evolúcióval?
Inkább a józan ésszel, azt hiszem, és szerepet játszik benne a zsidó messianizmus befolyása és a kiválasztottság-tudat, ami nagyban eltompítja az egészséges veszélyérzetet.
A liberálisok általában evolúcio-pártiak, versus teremtés.

Amit a szociális háttérről stb. írtál, abban egyetértek.

Igen, erről a népességcsökkentés-dologról már hallottam, amerikaiak járnak élen benne. Amerikaiul sajnos nem olvasok, németül viszont igen, ha ilyen nyelvű oldalt tudnál ajánlani a témáról, azt szívesen elolvasnám!

alex4427 2010.02.21. 11:37:31

@Idet: Spiró (Háy János, Tóth Erzsébet stb.) a nagyon kevés magyar író egyike, aki folyamatosan szembesíti a hatalmat és a társadalmat a problémákkal. (Lásd pl a Prah c. zseniális drámáját)...ezért(!?) aztán nem igazán kedveli sem a hatalom, sem a társadalom!

.Pierre Bezuhov. · http://www.youtube.com/watch?v=ddk-Q6hXvFk 2010.02.21. 12:46:27

hát ezt beszoptad sasika :D nem kicsit

btw. nem látom a bocsánatkérést sehol. ja, de hülye vagyok, egy idióta pártmunkás jobbertől önkritikát várni... ;))

Idet 2010.02.21. 15:57:04

@.Pierre Bezuhov.: Nem kellene Bezuhov grófot az ajkaidra venni...

Idet 2010.02.21. 16:01:39

@alex4427: Ő nem egy szembesítő, de Krasznahorkait kedvelem a legjobban. Legjobban? Hülyeség. Mindegyik más, és mindegyik másképpen kitűnő.
Csodálom, hogy a Feleségversenyért még nem kövezték meg Spirót!

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2010.02.21. 16:23:36

@.Pierre Bezuhov.:
csak ami jár: idióta te vagy.
Miről szólt a poszt szerinted?
Szerepel Esterházy az MSZP szóróanyagán? Kampányarccá tették?
Kiderült valami a poszt által?
Ha az utóbbi három kérdésre igennel válaszolsz, akkor nézz tükörbe, és sajnálkozz magadon.

jaegtoer 2010.02.21. 20:42:59

@sasika61:
Sasika, ez a bezuhov még ennyi karaktert sem érdemelt, túlbecsülted.

jaegtoer 2010.02.21. 21:01:28

@marosy:

Egy nagy nemzethez nem fér hozzá a maró gúny hegyes tőre, lepattan róla, s az orgyilkos vesztét hozza... A magyar ahogy töpörödik elitjével együtt, nemhogy sebezhetővé válik, hanem a gúny már szinte nem is szúrja, hanem beborítja és saját bűnös, önző szennyébe belefojtja. Talán ezért érezzük megbocsáthatatlannak, és haragszunk érte. Inkább el kellene gondolkozni rajta, talán Isten ujja, vagy mégis inkább torz tükör, de a rossz hír hozója talán nem mindig bűnös...
Aztán meg vannak nagy írók, meg vannak divatos írók... egyelőre viszont állóvíz...

alex4427 2010.02.21. 21:26:51

@Idet: Krasznahorkai - persze. Ő is a kevesek egyike!
A "Krasznahorkai beszélgetések" (2003) c. interjú-kötetben nagyon világosan (és szomorúan) beszél arról, hogy, egyébként tehetséges művészek eladták magukat a pénznek, ill. a hatalomnak. (Akik, ahogy mondja, innentől kezdve nem tekinthetők művésznek!)

Idet 2010.02.22. 07:29:15

@alex4427: Ehe. Eről a kötetről lemaradtam, és azóta sem tudok hozzájutni.

Hát igen. Gondolom, innentől megélhetési íróknak nevezhetjük őket.

alex4427 2010.02.22. 16:40:37

@Idet: Megélhetési író lett EP is. Sajnos. De - legyek jó indulatú! - mintha nem is értené, hogy mi megy itt 20 éve.
Ellenben pl. Krasznahorkai (Tarr Bélával, Sátántangó pl.) ...jut eszembe, talán segít, a Széphalom Könyvműhely adta ki az interjúkat.

Idet 2010.02.22. 18:28:17

@alex4427: Igen, köszi, ez segített!

Mostanában a keleti témákat preferálja - hála Istennek. Hála Istennek, mert én azt nagyon kedvelem (önzőség, de akkor is), meg, mert világproblémákat feszeget általa. Olvastad a Seiobo-kötetet? Pure élvezet!

És még Karátson Gábort kedvelem nagyon!

alex4427 2010.02.23. 15:42:48

@Idet: Én is nagy híve vagyok a Keletnek. (Japánba és Mongóliába volt is szerencsém eljutni.)

alex4427 2010.02.23. 15:45:33

@laspalmas: Esterházy tiltakozásról sem tudok, csak a kiadójáról. (Pedig EP nagyon megszerette a szereplést. Most meg hallgat. Érdekes.)

Idet 2010.02.23. 18:40:13

@alex4427: Japán! Voltál Kyotóban? Én a Ryóandzsi kőkertjét egyszer úgyis megnézem személyesen, ha addig élek is!

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2010.02.23. 19:18:55

@alex4427:
Esterházy is tiltakozott a Heti Válasz Online-on.

alex4427 2010.02.23. 19:45:08

@sasika61: Köszönöm, megtaláltam!
hetivalasz.hu/itthon/esterhazy-tiltakozom-nem-tudtam-hogy-mszp-s-kampanyanyagra-tesznek-27387/
(Persze, persze...)
Ha már linkelünk, akkor alább egy nagyon fontos és nagyon jó írás Kertész Imréről. (Soha nem értettem, hogy a jobboldal miért nem akar rész kérni a világsikerből. Az elmúlt 20 év egyetlen magyar világsikeréből, a Nobel-díjból.)
www.nagyitas.hu/common/main.php?pgid=cikk&cikk_id=360

Idet 2010.02.25. 09:59:59

@alex4427: K@rvára! Na neeeee, nehogymár ilyet feltételezz rólam!

Örülök, hogy neked sikerült, de tényleg. Inkább mesélhetnél, meg képek...

Mongólia is a kedvenc vesszőparipáim közé tartozik.

Egyébként, jellemző kis hazánk mentális állapotára, hogy 1. Ez eszedbe jut, 2. Juthat, mert sokan reagálnának így. A piszok, ez ott volt, honnan lopta rá a pénzt stb., nem sorolom, mert nyilván te is tudod.

Szóval, örülök neki!

alex4427 2010.02.25. 10:42:11

Bocs, ha szándékom ellenére, megbántottalak. Eddigi hozzászólásaid olvasva eszembe sem jutott, hogy komolyan veszed a (szmájlis!) utalásom/ utálásom!

Úgy, hogy meg is kérdezem: hova szoktál még írni? (Ha nem titok!:) Mert ritka öröm értelmes emberek szövegét olvasni - kis hazánkban.
Fotókat nem tudok mutatni, mert akkor nálunk még nem volt digitális masina.

Idet 2010.02.25. 12:18:35

@alex4427: Nem bántottál meg, gondoltam én, ott volt, ugye a smilie is, hogy nem gondolod komolyan.

Csak tudod, a masinán nem jön át pl. a testbeszéd, és biztosra akartam menni. A "törökgáborelemezbe" mostanság sűrűn, a "büntibe", ha érdekel a dolog, a "modorosba" a "panelblogba" is. (Érintett vagyok...)

Általában, ha érdekel a dolog. A kult. blogokba ritkán, mert mindig felbosszantanak, indulatba jövök, és az nem jó. Ja, és a "cukiság"ba is, mert nagyon szeretem az állatokat. Macsekom van, vagy inkább én vagyok az övé...
Ha a kelet érdekel: Csőrösi koma.hu, ez kifejezetten kelet-blog, Kína, Mongólia stb.

Idet 2010.02.25. 12:25:14

És köszönöm az "értelmes ember" titulust! cs.blog.hu, így lehet elérni legjobban. Most is van rajta sok finomság, ők fiatal szakemberek egyébként, itt a témában zöldséget nem olvashatsz!

Idet 2010.02.25. 12:26:25

Jaj, de hülye vagyok! csk.blog.hu, természetesen.

alex4427 2010.02.26. 09:12:18

@Idet: OK! Akkor nincs harag! Majd utána(d)nézek a többi helynek is!

Idet 2010.02.27. 08:22:10

@alex4427: És üzenhetsz is, ha gondolod, az Indaneten keresztül!

Idi Admin Dada 2010.03.07. 09:47:51

@xenuka:

mennyire kár, hogy ez a szolzsenyicin "idézet" egy ócska hamisítvány.

és az is elég nagy kár, hogy valahogy mindig az igazság acsargó bajnokai buknak le a hamisítványaikkal.
süti beállítások módosítása