babtabla.hu

HTML

Ha csak ezt az oldaldobozt látod, akkor egy olyan sablont választottál, amiben csak balhasáb van, az oldaldobozaid viszont alapértelmezésben a jobbhasábba kerülnek. Menj be az Oldaldobozszerkesztőbe (Megjelenítés / Oldaldobozok), és kattints a Hasábcsere gombra!
babtabla.hu

Itt az írás, forgassátok...

közélet-közerkölcsök-magánbűnök- egy magyartanár emlékiratai Egerből

Oszd meg, és uralkodj magadon!

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Idő van

Friss topikok

  • pushup: Tanár úr! azért én szívesen olvasnám a mostani véleményét is. Lehet, én értelmeztem félre, de korá... (2016.02.16. 11:02) Búcsú az olvasótól
  • Lordhell: @Csakazigazat!: A lényeg, hogy mind a kettő rossz. Ha már számokon lovagolunk 1 év alatt 44-45 15... (2014.05.14. 18:25) Na de kicsoda Lipusz Zsolt?
  • csakazolvassa: Műfarka kinek volt? Én értem, hogy aki hetero, annak nem probléma a melegek politikai emancipációj... (2012.08.13. 19:04) Az ember végül homokos? - (Értelmezési kísérlet)
  • gabcica: Sikerült ebben az évben és tavaly is részt vennem a rajz oktv-n. Ha megnézitek a témaadást és azt,... (2010.11.28. 16:29) Mit ér az OKTV?
  • zerge gorilla: "már két embernek is olcsóbb autóval közlekedni, mint tömegközlekedéssel..." Ezzel muszáj vitatko... (2010.11.07. 13:57) Buddhista közgazdaságtan

Ünneprontás

2008.08.20. 07:31 sasika61

 

 Van abban valami végtelenül szomorú és elkeserítő, ami az indiai gumiabroncs-gyártó cég, az Apollo Tyres körül történik országunkban. Elsősorban nem a gyöngyösi kivonulásukra gondolok, bár néhány mondatot az is megér.
 
  A helyi Fidesz nagy baklövést követett el. Legyünk jóindulatúak, fogadjuk el, hogy aggódtak a Mátra környezeti leterheltségéért, ezért kezdeményeztek népszavazást – minden hátsó szándék nélkül. Azonban nem vették észre, hogy „győzelmük” mekkora kárt okoz a Fidesznek minden szinten. Gyöngyösön ezek után minden munkanélküli vagy kicsit több fizetésre vágyó ember tudatában ott van: ez is a Fidesz bűne. Ugyanakkor az ügyet országos keretben is értelmezi az MSZP, a Fidesz általános befektetés-ellenes magatartásaként láttatja, s végső soron Orbán Viktort teszi felelőssé a gyöngyösi beruházás elmaradásáért. Ez persze nem igaz, nem kell minden szarv mögött az "ördögöt" keresni, mert lehet, hogy csak helyi marhákra találunk.
 
 Ebből a helyzetből a Fidesz nem tud már sértetlenül kilépni, legfeljebb mérsékelheti a kárt. Gondolom, részben erre is szolgál, hogy a befektetésért jelentkező városok között van pl. Mezőkövesd vagy Kaposvár, a Fidesz jelentős vidéki központjai, így részben enyhíthető a gyanú, hogy a gyöngyösi beruházást központilag fúrták meg.
 
 Igazából ezek a jelentkezések azok, amelyek szerintem szomorúak. Már 40 olyan város van, amely szívesen befogadná az indiaiakat, számuk egyre gyarapszik. Miért baj ez? Bizonyos értelemben nem baj, mert azt mutatja, hogy sok város igyekszik magához vonzani a tőkét, munkaalkalmat kínálva az ott lakóknak. A tülekedés azonban másra is fényt vet. Az egésznek van egy olyan látszata, hogy úgy sóvárognak némi tőke után, mint vénkisasszony a szexre, akit már az sem érdekel, ha a partner nem fizet és szifiliszes, csak itt lenne már. Vagyis ez a felkínálkozás (amely persze taktikailag is helytelen) rávilágít a magyar vidék kilátástalanságára is.
 
 Szomorúnak tartom azt is, hogy Magyarország gumiabroncs-gyártásban valóságos nagyhatalom lett. Hogy éppen ebben lett az. Ha hiányos gazdasági ismereteim nem csalnak, úgy tudom, nem éppen ez az az iparág, amely a 21. századot fémjelzi. Hogy éppen ebben törünk az élre, egyszerre mutatja jelentős elmaradottságunkat és a rendelkezésre álló munkaerő-fölösleg képzetlenségét is.
 
 Itt tartunk, Szent István ünnepén, 2008-ban.

12 komment

Címkék: közélet gazdaság apollo tyres

fuggoagy.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://sasika61mondja.blog.hu/api/trackback/id/tr69624064

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

n-n-n 2008.08.20. 09:51:07

Gyöngyös helyesen járt el. Nem lehet úgy beruházást hozni, hogy nincs támogatottsága. Szerencs megmutatta.

A többi nagyjából helyes, s ha fidesz képes lenne ezt lekommunkálni, nyertesként jönne ki ebből. A fidesz azonban egy nagy rakás szar már csak, örökösen a libbantaknak akar megfelelni.

Ezért kell a Jobbik.

noob 2008.08.20. 10:12:28

Nos szvsz jól tette Gyöngyös.

Miért mi legyünk a Kárpát-medence szemétlerakója? nem elég a "baráti német szemét", a határra épitett osztrák börgyár a habzó folyóval? Mivé lenne a Mátra egy koromgyárral a közelében? Vagy valakinek van még illúziója, hogy kordában lehet tartani bármelyik multit? Ehhez hasonló gumigyárat tavaly telepítettek ki Szerbiából Sri Lankára, a környzetvédelmi előirások miatt meg az olcsóbb bérért. Nagyobb baj, hogy 30 város jelentkezett.
Ez az ország még relativ működő faunával és környezettel rendelkezik ( ha nem hiszed menj végig egy német autopályán: nincs bogár a szélvédőn, igaz madár sincs sem kapcsolódó ökostruktúra). Vízkészletünk (közeljövő olaja) egyik legnagyobb. A termőföld - részben hála a szegénységnek még valóban "termő" és "föld". Ezek hihetetlen nagy értékek, csak nem tudatosodott bennünk még. Nem kell ide sem génkezelt kukorica, sem hasonló "jó üzlet".

Nyilván ezt kellően kommunikálni is tudni kell, de a FIDESZ kommunikációt szemmel láthatólag hipnotizálja a másik oldal és csak ebben a keretben ltud gondolkodni.

Végül is a gyerekeink jövőjéről van szó. Esetleg persze közvetlenül is eladhatnánk őket 2 fabatkáért/per fő.:(

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.08.20. 10:18:11

Környezetvédelmi szempontból szerintem is jól tette a Fidesz, amit tett. Hogy ezt nem tudták "eladni", az viszont a katasztrofális kommunikációjukat mutatja. Nekem jobban fáj az a 40 város, amely viszont alig várja az indiaiakat.

Lecke Lúzereknek 2008.08.20. 17:36:06

Szerintem fogalmatok sincs a 21-ik századi gumigyártásról, csak okoskodtok a semmiből. Az Apollo Tyres a világ egyik legkorszerűbb gyárát hozta volna Gyöngyösre, elavult technológia nem kerül 300 millió euróba. Ebben van K+F is, az is szúrja a szemeteket gondolom...

Persze jobb anyázni, meg egyetérteni azokkal a korrupt képviselőkkel, akik némi csúszópénzre ácsingóztak, és ezért nem átallottak talán ilyen eszközökhöz sem nyúlni. Sajnos elég szkeptikus vagyok, hogy milyen hatalmi harcok miatt támadták meg végül a beruházást.

Szégyenletes, hogy ezt így meglehet tenni, az ország és a helyiek érdekeit senki nem veszi figyelembe, csak megy a sárdobálás.

Hagyjuk ezt a jobb-bal oldali ellenállást, kit érdekel a demagóg duma akármelyik oldalról is jön? Az ország érdekét nézzük! Magyarázd meg most, és öt év múlva annak az 1500-2000 családnak, akik jobban élhettek volna évtizedeken keresztül, hogy az ál-nemzetieskedő, ál-civil, ál-környezetvédő hozzáállás mennyire volt kifizetődő.

Miért van az, hogy más országokban, ahol nálunk nagyságrendekkel jobban odafigyelnek valóban (és nem csak ilyen gagyi civilszervezetek szintjén) a környezetvédelemre, ott jól működnek a dolgok?

A gagyi ál-környezetvédőknek meg azt üzenem, hogy szeretném, ha ezentúl valóban tennének is a környezetvédelemért..

Kíváncsi lennék arra, hogy vajon a mindennapi életükben mennyire foglalkoznak a környezettudatossággal.. Lúzer banda.

noob 2008.08.20. 18:29:41

Miután ilyen elegánsan elküldtek minket a *csába, Lózer által, megjegyezném, hogy 300 Mio EURO egy zöld mezős beruházásnál messze nem egy hajde összeg, s egyáltalán nem garancia a Hi-techn-re. Plélda: egy gépszerelő sor felújítása 25-30 Mio, csak hogy tudjad.Ha meg a K+F is idejön akkor meg igen gyanus. Magam voltam a GOODYEAR luxemburgi K+F központjában, tisztelt Lúzer úr, és az ott látható laborfelszerelés + az ehhez kapcsolódó kisérleti gyártás lazán üti a 500 millát. No de mindegy.

ITT senki nem írt a korrupt képviselőkről - ez is csak feltételezés. Ellenben ha a sikerberuházásnak eladott koreai gumigyár körül nem csapkodott volna annyi hullám, lehet hogy kevésbé lett volna sikeres a petíció. Ez rendszer meg hitvallásfüggetlen dolog, ez szakmai ( politikai) kompetencia.

Az meg ugye nem gondolod, hogy a K+F központba rózsaszentmártoni köműveseket meg gyöngyös-oroszi bányászokat keresnek majd.

S ha már az ország érdekeinél tartunk: meddig hisszük el hogy majd Joe bácsi idejön és megteremti nekünk a fejlett ipart, megváltva ezzel a felelősnek nevezett - mindegy milyen oldali - kormányt attól a feladattól, hogy maga döntsön , gondolkozzon és tegyen vmit a hazai gazdasági környezet javításáért, hogy több lábon álljon a nemzetgazdaság, többirányú orientációval EU-Kelet- Közel-Kelet stb..(Ellenpélda: Finnország )

Egyébként Idézet a forrásból:(at Tojás)
“As a socially responsive organisation, and one that lays great store by family and community values,..."
- csak mint az indiai acélipar...( szlovák - lengyel acélipar kivásárlása..)

A 2000 család meg majd legközelebb szavazatával voksol akar + akár minusz irányba ( 2000 ember nem kell a Hi-tech-üzembe, hacsak nem 1 ember irányit, s a tpbbi meg biztonsági őr)..

De legalább okosabbak lettünk, mi lúzer banda..

Tojás 2008.08.20. 18:45:20

Hali,

Én inkább ezeket olvasom ki belőle:

"Apollo planned to build a greenfield operation to house its European Manufacturing and High Technology Centre"

"Furthermore, its products are E certified and the company is already compliant with most proposed European Commission changes timetabled to be implemented by 2010."

"The company believes the referendum seeks to block its investment “on grounds that has nothing to do with the reality of modern tyre manufacturing practices and standards adhered to by Apollo Tyres.”

"Apollo Tyres remains committed to producing the best tyres for our European customers, using the best available technologies, in the most environmentally friendly manner,”

noob 2008.08.20. 22:10:57

Apollo Tyres:- Transcript of Q1 FY 2008-09 Results - Analyst Conference Call

"Q:Devendra Singh,Kotak:
Continuing on the capex plans, I just wanted to know is there any change in the Hungary plant capex. Any deferment?

A:Gaurav Kumar:
There is no change in the Hungary plant, but some of the documentation, etc, with the government, is taking longer than what was our best casescenario.
So probably the investment would start somewhere by mid next year rather than the beginning of next year; but that, as I again say is not only dependant
on the overall financial health and the economy but also to a certain extent on certain documentation work with the government, which is really a difficult
one to predict. So, I would say that we would start somewhere in the first half of 2009 calendar year.

Forras: www.apollotyres.com/investors/communication.aspx

Tojás 2008.08.21. 12:20:52

Sántít az idézet, szerintem ezt még a balhé előtt mondta, nézd meg a dátumot..:)

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.08.21. 16:07:12

Fájdalom,
angolul ilyen szinten nem értek, megírhatnátok, miről van szó.
Sasika

presh 2008.08.24. 20:22:47

Lecke Lúzereknek üzenem a következőt.
Cégünk irányítástechnikai méréseket telepített a már működő Hankook gumigyár pernyeleválasztójára.
A kollégáim egy hétig dolgoztak ott és MINDEN ruhájukat ki kellett dobni, úgy néztek ki mintha egy bányában dolgoztak volna és olyan bűzt árasztottak, hogy a ruhákon túlmenően még a jegyzetfüzeteket és a terveket is ki kellett dobni amiből dolgoztak.
Ennyit a környezetvédelemről.

Fidesz ide, Fidesz oda helyes döntés volt, hogy nem ott épül meg a létesítmény és igenis vegyük már észre, hogy lassan már csak a környezetünk marad a mienk.

Tojás 2008.08.27. 01:23:13

presh: Ez itt nem az Apollo Tyres? Vagy a két cég ugyanaz?
süti beállítások módosítása