babtabla.hu

HTML

Ha csak ezt az oldaldobozt látod, akkor egy olyan sablont választottál, amiben csak balhasáb van, az oldaldobozaid viszont alapértelmezésben a jobbhasábba kerülnek. Menj be az Oldaldobozszerkesztőbe (Megjelenítés / Oldaldobozok), és kattints a Hasábcsere gombra!

Itt az írás, forgassátok...

közélet-közerkölcsök-magánbűnök- egy magyartanár emlékiratai Egerből

Oszd meg, és uralkodj magadon!

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Idő van

Friss topikok

  • pushup: Tanár úr! azért én szívesen olvasnám a mostani véleményét is. Lehet, én értelmeztem félre, de korá... (2016.02.16. 11:02) Búcsú az olvasótól
  • Lordhell: @Csakazigazat!: A lényeg, hogy mind a kettő rossz. Ha már számokon lovagolunk 1 év alatt 44-45 15... (2014.05.14. 18:25) Na de kicsoda Lipusz Zsolt?
  • csakazolvassa: Műfarka kinek volt? Én értem, hogy aki hetero, annak nem probléma a melegek politikai emancipációj... (2012.08.13. 19:04) Az ember végül homokos? - (Értelmezési kísérlet)
  • gabcica: Sikerült ebben az évben és tavaly is részt vennem a rajz oktv-n. Ha megnézitek a témaadást és azt,... (2010.11.28. 16:29) Mit ér az OKTV?
  • zerge gorilla: "már két embernek is olcsóbb autóval közlekedni, mint tömegközlekedéssel..." Ezzel muszáj vitatko... (2010.11.07. 13:57) Buddhista közgazdaságtan

'56 védelmében

2008.08.22. 07:55 sasika61

"Meggyőződésem, hogy a közép-európai népeknek kötelessége - amikor független országot ér katonai agresszió - egyértelműen és világosan beszélni. Bennünket, magyarokat '56 miatt különösképpen terhel ez a kötelesség”- Orbán Viktor értelmezte így az orosz-grúz konfliktust, legújabb „tévés” nyilatkozatában : http://orbanviktor.hu/ov_tv.php?item=28.

 
 Megerősíti továbbá mindazt, amit korábban nyilatkozott ez ügyben, legújabban pedig a grúz, lengyel, ukrán, balti vezetőknek írt meg levélben: a Fidesz elítéli Oroszországot, az események mögött az orosz nagyhatalmi politika visszatérését látja, mely ránk és a többi volt szocialista országra is fenyegető következményekkel jár.
 
 Nincs ezzel semmi baj, elfogadható, hogy a Fidesz így értelmezi az eseményeket, külpolitikai orientációik újragondolása, a kissé megtépázott amerikai kapcsolataik újjáépítése is szerepet játszhatott ebben az álláspontban, de még egyszer mondom: vállalható helyzetértékelés ez, ellentmondásosságával együtt (pl. ugye ismerünk a közelmúltból olyan eseményt, amikor egy független államot katonai agresszió ért? Ja, hogy az más. Hát persze.) Mindenesetre vállalhatóbb, mint kormányunk hosszú hallgatása, kivárása: előbb megnézik, mi a „nagyok” véleménye, majd azután véletlenül ugyanazt mondják, és még véletlenül sem azt, amit pl. a csehek (Václav Klaus).
 
 Nekem egyedül ez az ’56-os példa szúrja a szememet. Már McCain is említette korábban a párhuzamot, de tőle mégsem várható el a finom különbségtétel, Orbán Viktortól azonban igen.
 
 A példa azért is bánt, mert utólag is rossz fényt vet ’56-ra. Megítélésem szerint ott egyértelmű volt a helyzet: az ország (nagy része) felkelt az idegen uralom és helytartóik elnyomása ellen, ennek vetett véget brutálisan az szovjet agresszió. Amennyire tudom, a grúz-orosz háború nem egészen ilyen okok miatt tört ki. A források egybehangzóan állítják, hogy a kezdeményező a grúz fél volt, Dél-Oszétia fővárosát nem éppen humánus módon foglalták el ideiglenesen. Szaakasvili politikusi mivoltáról pedig független elemzők is egészen rossz véleménnyel vannak. Ez persze nem cáfolja azt, hogy az orosz nagyhatalmi politikának jó időben érkezett a konfliktus, s hogy győzelmüket igyekszenek maximálisan kiaknázni, az illendőnél jobban. Továbbá az is tény, hogy az olajdollárokból megerősödött Oroszország visszaállítani igyekszik befolyási övezetét, ami bennünket is érint, s ami ellen jogos a fellépés.
 
 De ’56 több értelemben is sokkal tisztább esemény: egyrészt átláthatóbbak voltak a viszonyok, frontvonalak, másrészt annak a néhány napnak erkölcsi megítélése is egyértelműbb. Itt ez aligha mondható el: Nagy Imre tétovaságával, hibáival együtt is tiszteletreméltóbb alakja a történelemnek, mint a kalandorokra emlékeztető grúz vezető.
Lehet és kell is utálni az orosz külpolitikát, lehet és kell is rokonszenvezni a grúz néppel, de a tények apró elefántjaihoz sem árt ragaszkodni, mert ez így dehonesztálja a magyar forradalmat.
 
 Csak azt tudnám, mi a frásszal fogok fűteni 2010 decemberében…

31 komment

Címkék: 1956 orbán viktor grúz szovjet viszály

A bejegyzés trackback címe:

https://sasika61mondja.blog.hu/api/trackback/id/tr35627106

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tomcsi71 · http://tomcsi71 2008.08.22. 12:04:55

egyetértek... '56 más volt... és a szaakasvili akkor is barom ha a grúzokat finoman provokálták... egyébként szerintem az orosz külpolitikáról meg annyit, hogy sokkal elfogadhatóbbnak tartom a határainál puffer zónát kialakítani akaró törekvéseiket, mint az usa erkölcsi elveket hangoztató kőolajbizniszét a közel-keleten... nem beszélve a koszovói precedensről... nem kell szeretni a szerbeket (sőt...) de, ahogy az albánok (fatim terih és az uck) kiprovokálták a szerb "rendteremtést" (szigorúan szerb határokon belül!!!) amire az amerikaiak és a nato hülye gyerekként rárepült azt oktatni kellene... ezek után felrúgják azt a "szenttehénként" kezelt elvet, hogy határokat nem rajzolunk át... mire számítottak? tök igazuk van az oroszoknak... ha a dél-oszétok oroszországot jobban szeretik miért ne? nekik nem lehet?

kamasuka 2008.08.22. 12:06:36

Na már megint felkerült egy Orbánt szidó blog az index főoldalára. Gratula!

ezvannn 2008.08.22. 12:11:58

Első értelmes megszólálása 35 éve alatt,és te elkezded fikázni?

Amugy meg az oroszok azért vonultak be grúziába, hogy rászoruljunk a kazahi helyett az orosz gázra, ugyanis ott megy át egy gázvezeték európa felé.
Mi lesz még itt...

Arzén Vendel (törölt) 2008.08.22. 12:12:07

Az erkölcsi megítélés láthatóan 56 esetében sem könnyű, hiszen még jelenleg is van olyan parlamenti képviselőnk aki szerint fasiszta csőcselék randalírozott a forradalom idején utcákon és ettől a borzalomtól mentettek meg minket a hős szovjet tankok. A grúz elnök szerintem sem a diplomácia mestere, el kell számolnia a lelkiismeretével nemzetével szemben. Az orosz reakció azonban így is teljes mértékben aránytalan és indokolhatatlan volt, ennek az utolsó állításnak a fényében már összehasonlítható 56-tal. Hogy mivel fogunk fűteni 2010-ben? Előbb legyünk túl a következő télen, és győzzük fizetni a számlákat...

Scientist · http://deadindian.extra.hu 2008.08.22. 12:13:51

vagy akár 2009 decemberében. mer már semmi sem biztos

Dr. Greene 2008.08.22. 12:14:11

Miért, idén még van elég fád felhalmozva, vagy mi?
:-D

füligjimmy 2008.08.22. 12:15:01

Orbán ha hallgatna, a kutya nem beszélne róla. Ha kinyitja a száját, akkor csak hülyeségeket mond. Elég könnyű rajta fogást találni, és akkor még finoman fogalmaztam.

Leonard Zelig 2008.08.22. 12:18:46

2010 őszén-telén Magyar Vizslával és Országjáróval biztosan fűthetsz.
Hogy mijafasz az az Országjáró ?
A fiatalok kedvéért kis színes Tóta W. előadásában:

"Egy hónapja tudom, kezdődő Parkinson-kórom van, betegségem nem gyógyítható, de még tartalmas, hosszú éveket nyerhetek az Önök segítségével" - írja egy olvasó, akinek lelkiállapota aligha irigyelhető: nemcsak beteg, de a Millenniumi Országjárót fogja olvasgatni egész hátralévő életében. Az Áder Jánosnak írt levelek a családi adótörvényért hálálkodnak. "Én már elég nagy vagyok és picit belekukkanthatok a felnőttek világába, így már többet tudok anyagi helyzetünkről is. Úgyhogy én szeretném megköszönni az új adótörvény által nyújtott segítséget" - írja Sz. Gábor, édesanyja, Sz-né R. Ildikó nevében is, abszolút sic, pontosan ezt, szó szerint, ingyen, házhoz. Végérvényesen polgárjogot nyertek a magzatok is; egyikük már küldött is levelet: "köszönjük, hogy (...) tevőlegesen is értéknek nyilvánítják azt, amit mi annak tartunk. Sz. Pál, Judit, Blanka, Márk és Pocaklakó."

tomcsi71 2008.08.22. 12:24:59

mi az hogy aránytalan reakció egy háborúban? normális ország olyan ellenféllel kezd, aki verhető és arra törekszik, hogy teljes győzelmet arasson... bassza meg ez háború és nem a sportszerűségről szól... mint horthy a kiugrási kisérletnél: bízni a németek belátásában... nem azért, de az illemtan helyett a románokat kellett volna figyelni '44-ben... nekik nem okozott gondot egyik nap a németekkel szövetségben lőni az oroszokat, másnap meg hátba lőni a németeket... persze gusztustalan, de a háborúban a nemzetek túléléséről, hatalmi poziciójáról szól a játék és nem a cserkész becsületszóról...

dupi 2008.08.22. 12:26:53

"De ’56 több értelemben is sokkal tisztább esemény: egyrészt átláthatóbbak voltak a viszonyok, frontvonalak, másrészt annak a néhány napnak erkölcsi megítélése is egyértelműbb."

szerencsés ember vagy, nekem baromira nem tiszta, hogy ki kivel volt 56-ban. (sorolhatnék pár dolgot, de a valódi mártírok tisztelete miatt ebbe nem megyek bele.) amúgy meg jó dolog, hogy felszólalsz 56 védelmében, de valami mondanivaló nem kellene bele?

Dezsőke 2008.08.22. 12:29:26

persze, mert grúzia csak úgy gondolt egyet, hogy megtámadja a nagyban oroszok laktak oszétiát. nem provokálták, nem, persze.
kinek jó ez a háború? az oroszoknak. mert eu-t beletaszítja még jobban a gázfüggőség miatt a karjaikba. szóval itt asszem úgy kezdődött, hogy visszalőttek.

A Nép Te vagy (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2008.08.22. 12:30:44

Arzén Vendel:

Szerintem nem rendes dolog a georgiai (ez volt a rendes magyar név évszázadokig, csak 1945-től hozták ránk az orosz „grúz” szót) elnököt így elmarasztalni. Nem hinném, hogy a lelkiismeretével olyan bajoknak kellene lenni. Van olyan, hogy jóhiszemű tévedés. Az oroszok akarták ezt a háborút. Mindent megtettek a kirobbantása érdekében. Ahogyan beavatkoztak, hallatlan dolog. Addig piszkálták az oszétek általuk irányított támadásaival Georgiát, amíg az végül megúnta és úgy képzelte, ha keményen visszaüt, azzal megoldhatja a már tűrhetlenné vált helyzetet. Azt lehetett tudni, hogy az oroszok állnak az oszétek mögött, de, hogy ilyen erővel, ilyen módon támadnak egy független országra, nem volt még csak sejthető sem. Valószínűleg úgy számolt Szakasvili, hogy legrosszabb esetben visszacsapnak rá, de csak dél-oszétián belül. Ez józan számítás volt. Az nem volt józan ahogy az oroszok viselkednek. Azt hiszem még soha nem volt arra példa, hogy békefönntartó erői jelenlétének címén egy ország ilyesmibe fogjon, mint most az oroszok. Ami meg az állampolgárai védelmét illeti, viccnek is nagyon rossz. Ezek Hitler ízű módszerek. Nem én találtam ki, a svéd külügyminiszter nyilatkozta.. Pedig ők aztán nagyon visszafogottak, hagyományosan. Nem röpködnek az ilyen jelzők arrafelé.

Barnabás 2008.08.22. 12:38:15

A te irásod is több sebből vérzik.Orbán nagyon jól látja az eseményeket.56 és a Grúz események közötti párhuzam is megállja a helyét.Amikor egy nagyhatalom egy másik független,szuverén állam ellen katonai erőt alkalmaz az agresszió.Hallgasd meg mit nyilatkozott a helyszinen járt SZDSZ képviselője.A helyzet ahhoz hasonló ,mintha Komárom megye úgy döntene,hogy Szlovákiához akar csatlakozni,ugyan mit szólnál hozzá.Milyen alapon nevezed Szaakasvilit politikai kalandornak,ismered talán?Gyurcsányt is sokan politikai kalandornak tartják, mégis ő a miniszterelnök.Az orosz követnek pedig igen vastag bőr van a képes felén amikor Orbánt hazugnak nevezi.Oroszország történelmét ugyanis fennállása óta a politikai hazugságok szövik át.

blah 2008.08.22. 12:40:22

Ugyan ki nem számított ilyen válaszra Oroszország részéről? Nagyhatalom, megteheti, senki nem fogja katonailag eldádázni emiatt, a gazdasági jelentőségét az olaj miatt meg nem lehet csak úgy kiiktatni. 56-al meg nem egészen lehet összehasonlítani, nem támadtunk meg senkit tankokkal stb. a grúzok meg nem az orosz elnyomás alól akartak kitörni

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.08.22. 12:40:27

"még jelenleg is van olyan parlamenti képviselőnk aki szerint fasiszta csőcselék randalírozott a forradalom idején utcákon és ettől a borzalomtól mentettek meg minket a hős szovjet tankok."

Ennél a képviselőnél talán elnézhető a családi vonatkozások miatt (konkrétan az apját forradalmárok ölték meg, ha minden igaz, meg hát akkor a nagybácsi is a ruszkik oldalán állt). Egy ilyen dolog másnak is elhomályosítaná az éleslátását. Nincs igaza, de hagyjuk rá, és ne vonjuk le belőle messzemenő következtetéseket az egész pártjára nézve.

A Nép Te vagy (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2008.08.22. 12:54:40

Fedor:

De, vonjunk! És nemcsak ebből. Annak a pártnak, ha egy töredék őszinteség lett volna abban, ahogyan - úgymond - belátták búneiket, nem volna szabad lézeznie. Hadd ajánljam ezzel kapcsolatban is:

www.kibulizottorszag.net

De ott az is kiderül, hogy az Orbán pártolók is tévednek, akkor is, ha konkrétan a georgiai orosz beavatkozást elítélő nyilatkozatával nagyon egyetértek. Lehet, hogy a körülmények nem azonosak, de a gátástalanul agresszív, hadd tegyem hozzá hitszegő, orosz magatartás és indítékok nem mások.

Dr Kangörény 2008.08.22. 12:59:23

Orbán mindent mindig jól lát. Még töksötétben, bekötött szemmel is! A világ nemzetei alig győzték kivárni, mit mond viktor, az élő isten.
Szopjátok a faszát egy olyan balféknek, akinek fingja sincs a külpolitikához. Aztán amikor az oroszok elzárják a gázcsapot, vagy egekbe emelik a gáz árát, akkor majd lehet visszafelé mutogatni, hogy a gyurcsányék hiába szopták putyin faszát.

Agrózia-georgia kérdés meg tiszta rőhej.

Arzén Vendel (törölt) 2008.08.22. 13:01:52

A Nép Te Vagy: Ha már felhoztad a svéd külügyminisztert akkor engedd meg hogy tőle idézzek Szaakasvili hibás döntésével kapcsolatban:
"When you have a choice of doing nothing and doing a stupid thing, it is better to do nothing" A svéd diplomata így kommentálta azt a tényt hogy Szaakasvili belesétált az orosz csapdába.... Én is úgy látom hogy rossz döntést hozott, elszámította magát, ez emberéletekbe került, mint felelős vezető felelősséggel tartozik honfitársai haláláért. Ettől persze számomra még mindig elfogadhatatlan és megbocsáthatatlan a túlzott orosz erőfitogtatás.

Éljen a Miniszterelnök Úr! 2008.08.22. 13:04:21

Ne merjed szidni a Miniszterelnök Urat! Ő sőt ŐŐŐ sokkal jobban tudja, hogy mit kell mondania ebben a helyzetben, amikor is ezek a szemét oroszok (mert ők tehetnek mindenről ám, a gyurcsányit is ők szavazták meg helyettünk, igaza volt Miniszterelnök Úrnak, csalás volt, most meg szenvedünk miatta) kinépírtják szegény, semmiről sem tehető grúzokat, és az ő kiváló vezetőjüket Szaakasvili Urat, aki a magyar és az amerikai nép barátja is, bizony! Fogsz majd csodálkozni, mert Miniszterelnök Úr levelének hatására azok a csúnya ruszkik úgy meg fognak ám ijedni, hogy egyrészt rögtön kivonulnak nem is Grúziából (a bitang ruszkik által rájuk kényszerített név pfuj, ki sem akarom ejteni) hanem Georgiából, és egész Észak Kaukázust fájdalomdíjként odaadják a kiváló georgiai embereknek, plusz függetlenséget biztosítanak Csecsenföldnek, nekünk meg 50%-al olcsóbban adják a gázt, hogy tudjunk fűteni télen, mert az a sátánfajzat gyurcsányi megemelte a gázárakat, hogy még több milliárdja legyen neki. De majd a Miniszterelnök Úr megaszongya meg megmutatja a csúnya muszkáknak!

Empty 2008.08.22. 13:06:05

Nem ezt az írást akartam eredetileg, de ez is mutatja: a Magyar Nemzet is más véleményen van már mint Orbán Viktor.

www.mno.hu/portal/578196?searchtext=Stier

netuddki 2008.08.22. 13:08:41

> Csak azt tudnám, mi a frásszal fogok fűteni 2010 decemberében…

Az elso ertelmes kerdes, sajnos.

Egyebkent amig van gazzal futesz egyre dragabban, miert mire szamitottal?!

Egyebkent eleg amator dolog, hogy ezt a haborut az olimpiara idozitettek.
Amugy miert akarja mindenki osszemosni 56-ot a jelennel? Akkor az ideologia volt az elsodleges most meg a gazdasag. Marmint az oroszoknal - nalunk meg mindig az ideologia.
Nezzen mar mindenki ra a terkepre. Meg vegye elo a kozepiskolas foldrajz konyvet. Nezze meg mekkora Oroszorszag, mennyi gaza, olaja van. Azonkivul hadserege meg penze. Megis mit vartatok egy ekkora orszagtol, hogy majd jol megdoglik, mert vege a szocializmusnak es akkor atadjak az olajat meg a gazt a demokraciaet cserebe? Abba kene mar fejezni a tortenelmet es inkabb 2010 televel torodni...

Pályázó 2008.08.22. 13:10:08

Mit fikázzátok az oroszokat? Erősek, megtehetik...ahogy az USA is. A történelem nem a gyengékről és vesztesekről, de még csak nem is az etikusokról szól.
Olvassál esetleg Tacitust, vagy bármiféle történelmi értekezést. A nagy hal megeszi a kicsit.
A mi kis rendszerünket meg nem fikázni kell, olyan, amilyen. Érvényesülj benne.

LongJohnHolmes 2008.08.22. 13:11:04

Orbán elmehetne már nyugdíjba. Teljesen reménytelen, hogy egy épeszű ember is van ebben az országban, aki vezethetné. :) Vagy ismer valaki ilyent?

Én sem csípem az oroszokat, de azért amit a grúz csinált kicsit fura. Mikor ők váltak ki a CCCP-ből az normális, de ha tőlük lép ki valaki az már nem normális? Katonasággal lerohanni valakit? Bűnözök miatt mentek be? Azokat rendőrséggel kell lekűzdeni.
Aztán az egész világ előtt sír, hogy "Úgy kezdődött, hogy visszaütött"

Ez egy kaukázusi virtus. Kiskirályok, diktátorok országai. Messze a nyugati civilizációtól. Térben és időben. USA is éppígy vágna pofán egy országot, ha pattogna. Pl: Szomalia.Szerbia,Irak'91.
Érdekes módon a grúz életről, demokráciáról nem sok irományt láttam a háború okán. Pl, hogy mennyire a nép akart háborúzni és nem a Shakasvili akart virtuskodni egy jót?

Pl: Te mennél e háborúba, ha Gyurcsány, vagy Orbán hívna akárkit is megtámadni akármiért is?

Éljen a Miniszterelnök Úr! 2008.08.22. 13:13:51

Miniszterelnök Úrnak igenis igaza van! Kit érdekel holmi Tacitus??? Ki is ő a mi igazi Miniszterelnökünkhöz képest???!!! A Miniszterelnök Úr minden szava arany és történelem!

zenész 2008.08.22. 13:22:22

Áldásés békesség legyen veletek híveim. Ma az öttusa esélyeink elvesztéséről akarok Nektek beszélni.
A LÓ monnyon le.

A Nép Te vagy (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2008.08.22. 14:03:18

Arzén V.:

Az ostobaságból csinált dolog tévedés, nem aljasság, vagy afféle. Ezért nem hiszem, hogy itt szerencsés a lelkiismereti kérdést úgy feszegetni, ahogy fölvetetted. De itt abba is hagyom.

HaCS 2008.08.22. 14:04:22

Az a baromi nagy igazság, hogy fingunk nincs mi is történt ott valójában. Ki kezdte, milyen eszközökkel, hogyan robbant(ották) ki ezt a konfliktust. Ezt azok tudják csak akik ott élnek, bár szerintem ott is csak a felső vezetés. 56-ban nálunk gyakorlatilag és tényszerűleg puccs volt, amit lehet forradalomnak is nevezni (meg ellenforradalomnak is persze). A helyi vezetés, diktatúra ellen tört ki lázadás, melyet külső katonai erő (szovjet) behívásával vertek le véresen. Ehhez képest annyi hasonlóságot látok, hogy most is jelen volt külső katonai erő (orosz), és megint ez a külső erő "nyert". Az okok, az indokok, az érdekek, az elérendő végcél teljesen más. Ez háború volt 56 nem. Annyi, hogy az orosz medve megint megcsillantotta körmeit.
Ezen kívül azt még megkérdezném, mi közünk van nekünk ehhez a konfliktushoz? 56-ban a grúz nép segítséget nyújtott nekünk, vagy egyáltalán bárki? Vagy felszólaltak a grúzok a forradalom leverése ellen?
Nem hiszem, hogy ebbe a dologba érdemben bele kellene szólnunk.

HaCS 2008.08.22. 14:07:44

Kedves Empty!
Miket írsz? Ilyen van? A Magyar Nemzet más véleményen van, mint Orbán Viktor?

Ezt a napot Ünnepnapként írom be a kalendáriumba. :D

objektív 2008.08.22. 15:40:30

sasika61-nek
csak hogy tudd. Orbán a az Orosz imperializmusra célzott, és szerintem talált is. 56 meg ez között igenis van kapcsolat, csak hogy most nagyobb a tét. Mégpedig az, hogy ki látja el energiával európát. Én ijesztőnek látom hogy Orosz köldökzsínóron lógjon európa. Mert ezután európa az oroszoké. Az amerikaiaknak most el kell dönteniük közelíteni az arab világhoz, és ezzel megnyitni a lehetőséget egy alternatív energiaforrás felé, vagy feláldozni európát.

A Nép Te vagy (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2008.08.22. 17:39:19

HaCS:

A magad nevében persze mondhatod ezt, de miért vetíted mint modellt másokra? Én ha nem tudok valamihez érdemben hozzászólni, ott kezdeném, hogy nem szólnék hozzá. Hátha van akinek van, ahogy kifejezed, fingja.

1956 esetében átgondoltad? Azt mondod puccs, de utána azt, hogy a diktatúra ellen tört ki lázadás. Mintha utóbbi azt jelentené amit előbbi.
Pedig nyomokban sem.

A tudatlanság és a cinizmus követendő erény?

Az nem baj ha valaki valamihez nem ért. Nem tudhat mindenki mindent. De ha erényt csinál belőle, a tudatanságát bölcsességnek állítja be, annak nevében mintegy lenézi, aki tudja miről beszél, és nem közömbös az aljassággal szemben, az baj.

tomcsi71 · http://tomcsi71 2008.08.24. 22:18:13

objektív
én azt is ijesztőnek tartom, hogy a világnak az a fele, amelyik nem az orosz olajat/gázt használja olyan államoktól függ, mint Szaúd-Arábia, Kuvait, Emirátusok, Irán, Venezuela... mutass ezek között egy normális módon irányított, "demokratikus" államot! tudomásul kell venni, hogy a szén-hidrogén alapú világgazdaság legnagyobb kockázata az, hogy ezen fosszilis energiahordozók eloszlása a nyugati világ szempontjából szar... ezért azt is tudomásul kell venni, hogy az energiahordozók felett rendelkező országokat vagy ledaráljuk (Irak), vagy azok bizony visszaélnek helyzetükkel (iráni atomprogram, Hugo Chavez venezuelai ámokfutása, orosz érdekszféra helyreállítása, vagy szeptember 11. - vajon miért is nem szaúdi célpontokat bombázták szarrá az amerikaiak Afganisztán helyett?)
süti beállítások módosítása