HTML

Ha csak ezt az oldaldobozt látod, akkor egy olyan sablont választottál, amiben csak balhasáb van, az oldaldobozaid viszont alapértelmezésben a jobbhasábba kerülnek. Menj be az Oldaldobozszerkesztőbe (Megjelenítés / Oldaldobozok), és kattints a Hasábcsere gombra!
babtabla.hu

Itt az írás, forgassátok...

közélet-közerkölcsök-magánbűnök- egy magyartanár emlékiratai Egerből

Oszd meg, és uralkodj magadon!

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Idő van

Friss topikok

  • pushup: Tanár úr! azért én szívesen olvasnám a mostani véleményét is. Lehet, én értelmeztem félre, de korá... (2016.02.16. 11:02) Búcsú az olvasótól
  • Lordhell: @Csakazigazat!: A lényeg, hogy mind a kettő rossz. Ha már számokon lovagolunk 1 év alatt 44-45 15... (2014.05.14. 18:25) Na de kicsoda Lipusz Zsolt?
  • csakazolvassa: Műfarka kinek volt? Én értem, hogy aki hetero, annak nem probléma a melegek politikai emancipációj... (2012.08.13. 19:04) Az ember végül homokos? - (Értelmezési kísérlet)
  • gabcica: Sikerült ebben az évben és tavaly is részt vennem a rajz oktv-n. Ha megnézitek a témaadást és azt,... (2010.11.28. 16:29) Mit ér az OKTV?
  • zerge gorilla: "már két embernek is olcsóbb autóval közlekedni, mint tömegközlekedéssel..." Ezzel muszáj vitatko... (2010.11.07. 13:57) Buddhista közgazdaságtan

Ingyenlaptop minden diáknak!

2008.09.14. 16:21 sasika61

 

 2006 őszén kollégáimmal Krakkóban jártunk, bármi látnivaló utunkba akadt, előkaptuk fényképezőgépeinket, videokameráinkat, százszámra készültek a felvételek, a lengyelek pedig csak bámultak: milyen gazdag országból érkeztek ezek a turisták, hogy mindnek digitális gépe van. Nem tudhatták, hogy „csupán” mi magyarok vagyunk azok a jómódúak, akik a Sulinet- program keretében megvásárolható eszközökkel vakítottuk a világot.
Ez a kép jutott eszembe, ahogy olvastam a miniszterelnök ígéretét: az EU-hoz való csatlakozásunk 5. évfordulójára minden diák laptoppal fog rendelkezni az állam jóvoltából: http://www.mno.hu/portal/584822?searchtext=laptop.
 
 Természetesen nem vagyok én semmi jónak elrontója, ha „fussa” rá, akkor miért ne. Az összeg nagysága kicsit riaszt ugyan, de hát éppen Gyurcsány mondta, hogy túl vagyunk a nehezén, most már jöhet, aminek választási években jönnie kell, s ha ez laptop, akkor laptop. Jobb, mint egy csomag lejárt szavatosságú száraztészta, nem?
 
 Diák az, akinek diákigazolványa van, fogadjuk el munkahipotézisnek ezt a meghatározást. Ez alapján kb. másfél millió ember fog részesülni a laptop-esőből. Egy középkategóriás darab legalább 100 ezer forint, rövid szorzás után kijön a végeredmény: 150 000. 000. 000. Ezt én sem biztos, hogy jól le tudom olvasni, de akárhogyan nézem: 150 milliárd forint. Ha csak a fele igaz, az is sok, de hát istenem, aki gazdag, nem nézi az aprót (vagy nem a maga pénzét költi).
 
 Nekem minden gyermekem diák, lesz itthon négy laptop (a két számítógép mellett), mert azt azért mégsem gondolnám, hogy a nagycsaládosokkal ki lehetne csellózni: én bizony kérem mind a négyet! Mivel az említett évforduló 2009-ben lesz, én azt sem bánom, ha a választási értesítővel együtt kapom meg a szerkentyűket, így mégis egyértelműbb a dolog: „nehogymán” rossz helyre tegyem az X-et! Legkésőbb 2010-ben pedig parlamenti választások is lesznek, remélem, valamely párt csak előáll azzal a jelszóval, hogy „ingyenáramot a laptopoknak”, s akkor megint jól járok, mert négy laptop után négyszeres ingyenáram dukál, szociális érzékenységem legalábbis ezt diktálja.
 
 Szívszorongva várom tehát 2009-et, mert némi félelem él bennem. Itt Egerben a főiskolán ingyenes laptoppal próbáltak csábítani tanulókat olyan szakokra, amelyeket mindenki utált, finomabban szólva nem voltak népszerűek, s a párhuzam kínálkozik… Másrészt emlékszem egy korábbi miniszterelnökre, aki meghirdette óvatlanul, hogy mindenki számára ingyenesek lesznek a tankönyvek, ebből mára az maradt, hogy a 30 fős osztályomból 3 gyerek nem fizet (az már csak fintora a sorsnak, hogy nem a három legrászorultabb).
 
 De félre kishitűség: egyelőre örüljünk az ajánlatnak, örüljünk, hogy van, aki gondol ránk s meg akar ajándékozni, s örüljünk annak is, hogy néhány éve beleléptünk…

177 komment · 1 trackback

Címkék: közélet laptop gyurcsány

A bejegyzés trackback címe:

https://sasika61mondja.blog.hu/api/trackback/id/tr97663001

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Propeller 2008.09.14. 20:03:04

Itt az írás, forgassátok... - Ingyenlaptop minden diáknak!2006 őszén kollégáimmal Krakkóban jártunk, bármi látnivaló utunkba akadt, előkaptuk fényképezőgépeinket, [...]

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Én 2008.09.14. 18:14:01

Ez van a cikkben: "Az EU-csatalkozás 5. évfordulójára minden diákhoz laptop kerüljön, ez a cél – tette hozzá." Senki nem mondta, hogy ingyér.

buck 2008.09.14. 18:19:15

meg különben is csak cél. az enyém például az, hogy kurva gazdag legyek!

Boelts 2008.09.14. 18:21:59

"mindenki számára ingyenesek lesznek a tankönyvek, ebből mára az maradt, hogy a 30 fős osztályomból 3 gyerek nem fizet"

Én csak olyan osztályt ismerek, ahol 27-ből 2 fizet. Ne a saját környezetedből indulj ki.

bertrane (törölt) 2008.09.14. 18:28:07

Boelts:
Akkor qrv@ jó helyen lakszXD Merrefelé? Hogy minden diák vagy (fél)árva vagy van még két testvére??
Most komolyan...

Z 2008.09.14. 18:31:34

nyugdíj vs. laptop

Nyuggerek ne hagyjátok! Kettő egyszerre nem megy. Most hozzak akkor ehhez egy középiskolai matektanárt ,hogy Fletó megértse :):):)

Amúgy én egy 13. havi lakhatási támogatással is megelégednék:)

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.09.14. 18:33:10

Én,
ja, hogy nem ingyér, de hát pénzér' ma is lehetne, nem? Úgy nem annyira fincsi. A szövegéből inkább az ingyér változat hallható ki.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.09.14. 18:34:10

Z,
laptopot a nyugdíjasoknak! (Is.)

sdfsdf 2008.09.14. 18:34:28

hát a jó ************ -kat
ismerettségi köröm szerint infókhoz jutok: bölcsi, óvoda iskola mindenkinek jár minden szar ingyen kaja ingyen ez ingyen az ingyen ingyé tankönyv jah hogy millás kocsival jönnek a kölyökért hogy olyan háza van némelyiknek hogy .... hát meg bassza már a jó kurva annya de tényleg

aki havi 500e -et keres nem hiszem hogy a rászorulna a kölyke laptopra az én adómból!!!!!!!!!!!!!

met ha azt mondta volna hogy a sulié oszt vesz valami eee pc vagy olpc talán oké is lenne
cak egy baj van a legrosszabb befektetés ami létezik aza számítástechnika, ott csak eladni érdemes bitrokolni nem mert avul mint az állat

REMÉLEM feloszlatják holnap a parlamentet

DnP 2008.09.14. 18:34:46

Le merem fogadni, hogy a ketto fizetos magyar kisgyerkoc, a tobbi kisebbseg. Lattar mar kozuluk egyet is aki feizet valamiert? :)

zulusrác 2008.09.14. 18:35:28

Ha komolyan adnak jövőre egy laptopot, én ígérem, hogy háttérképnek beállítom gyurcsány aktképét!!! :P

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.09.14. 18:37:10

Sdfsdf,
nem fogják. Feloszlatni. Legalábbis a parlamentet nem. Talán mást...

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2008.09.14. 18:39:44

Hat ez igy eleg ijeszto. Nem tanulunk a sulinetbol. Ott is erthetetlen, hogy miert lehetett barmi mast venni, mint hazat, alaplapot, memoriat, vinyot es monitort. A 80eFt-os grafkartyak tamogatasa is ugyanolyan gaz volt, mint a haveroknak vasarolt digitalis gepek.

Raadasul 100eFt-ert szart lehet kapni, nem laptopot. Arrol nem is beszleve, hogy ami neked most a boltban 100, az allami tamogatassal 150 (mert a piac nem hulye). Meg aztan minek egyaltalan a diaknak egeszen pontosan laptop? Mi az, amit nem lehet az otthoni (sulinetes) gepen megcsinalni? Foleg egy kozep vagy altalanos iskolasnak. Mert az egyetemistak nyilvan erre benyogik, hogy kell az orakra, ami alapvetoen nem igaz, viszont legalabb picit jobban vedheto, mint az altis/gimis igeny.

Z 2008.09.14. 18:41:47

Igen jó kérdés egy középsulis ,vagy általánosba járó kissrácnak mire kell laptop játékon kívül?

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2008.09.14. 18:44:17

> ja, hogy nem ingyér, de hát pénzér' ma is lehetne, nem? Úgy nem annyira fincsi.
> A szövegéből inkább az ingyér változat hallható ki.

Hat barmi kihallhato, de ha szigoruan a szoveget nezed, akkor abban tenyleg nincs benne, hogy ingyen. Normalis helyen nem is tamigatjak azokat, akik nincsenek raszorulva. Inkabb valami sulinetes megoldasra gondolhattak, de a legjobb az lenne, ha mindenki csendben elfelejtene.

DnP: szanalmas vagy.

brumi 2008.09.14. 18:57:40

atleta.hu

DnP szánalmas vagy sem IGAZA van.
Persze csak ha a környezetemben és
nem csak ott nézek körül.

@brumi

DnP 2008.09.14. 18:57:55

Atleta.hu: egy sulit mutass, ahol nem igy van...

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.09.14. 18:58:38

Atleta,
szigorúan szövegszerűen valóban nincs benne, hogy ingyér meg különben is csak cél ugyebár, amit persze legjobb lenne eltéveszteni, de egészen biztos, hogy Gy. F. nagyot akart mondani vele, most majd aztán a konkrét részleteknél elkezdik faragni az adományozottak körét, a hozzáférés módját. Szerintem legfeljebb aztán az érettségizők kapnak - ha egyáltalán-, hogy megnézhessék az ebben a tanévben szintén ingyenesen kapott Modern Képmeséket. Legjobb lenne persze, ha sürgősen elfelejtenék az egészet.

boka · http://csaszu 2008.09.14. 19:00:54

100 ezerért igeniss jjó llapptoopot leeheet vennni, mmost iis azzzal íírrok!

calam 2008.09.14. 19:01:11

de ugye kakaó biztosak lesznek a gépek?:D

DnP 2008.09.14. 19:03:39

Mellesleg 100ert netezesre, word/exclere eleg gepet lehet venni. Ennyi tanulashoz eleg, ha a gyerek jatszani akar, akkor anyuka/apuka alaposan a zsebebe nyul es vesz egy turheto gepet neki...

calam 2008.09.14. 19:04:05

akkor megnyugodtam, akkor majd ha megkapom és reggel az ágyamban a kakaó mellett indexet olvasok (ja, nem bocs, az aznapi órámhoz keresem az anyagot), nyugodtan leihatom:D

Beszólok! 2008.09.14. 19:06:06

Húbazz, mi lesz most? Aki anno laptop nélkül tanult, azzal most újra járatják a nyolc elemit?

DnP 2008.09.14. 19:06:27

Laptoposztas masnapjam a kukak dugig lesznek muanyag burkolatdarabokkal... a fem belso resz meg vandorol a jo "munkas"emberekhez :)

BandW (törölt) 2008.09.14. 19:08:17

Hát, ha minden kisebb-nagyobb ívű kormányzati/párt ígérgetésről lesz egy poszt 90-től, akkó -ha mindennap lesz bejegyzés- az én életembe már ez a blog kitart.
:-)))

marosy 2008.09.14. 19:10:28

Gyurcsány ezt az ötletet Romániában látta.
Ugyanis ott választások éve van és a diákok laptopot kapnak.

Mindfield · http://quahughun.myminicity.com 2008.09.14. 19:15:12

Először a tanárok tanuljanak meg gépet használni, utána mehet a diákoknak is.

Francois Pignon 2008.09.14. 19:18:52

Lap-stop!
Ha tényleg ingyenlaptop lesz, akkor időben szóljanak, hogy mindenki be tudjon iratkozni valami suliba. Nekem is kell, odarakom majd az ingyennyelvizsgám és az ingyenjogosítványom mellé.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.09.14. 19:21:23

Nem lenne ez rossz ötlet, ha egyrészt azok a tanarak is kapnak valamit, akiknek aktuálisan nincs, másrészt ha valóban használnák is: pl. oktatási segédanyagok, multimédiás cuccok, e-könyvek lennének elérhetőek, és emiatt olcsóbb lenne pl. a könyvbeszerzés...

JV 2008.09.14. 19:22:53

Most ment főiskolára a gyerek, ahol kapott laptopot beiratkozáskor.

A barguzini postáskisasszony 2008.09.14. 19:23:24

Valószínűleg Windows nem lesz rajta de aki külön nem vesz rá ahhoz kimegy a BSA ... Vagy külön 10 mrd Ft-ért vesznek M$ licencet is hozzá (amit egy évig lesz érvényes és utána jön az amit elsőre tippeltem ...)

kaja 2008.09.14. 19:37:59

A barguzini postáskisasszony:

A diákoknak és tanároknak már előre megveszi szép pénzért az állam Gates bácsitól. A BSA-tól nem kell fosni, szerintem még mindig nem legálisan működik :)

Vérnűsző Barom 2008.09.14. 19:43:26

Hát, elnézegetve a kölkek cuccát, amivel egyensúlyoznak az iskolába, nem is tánik olyan hűdenagy marhaságnak laptop a számukra.
Ha meg nem is a kicsi kezükbe bele, de az iskolába, bele a padba. Mindbe. Meg egy értelmesen összerakott program (khm..) keretében otthonra.
Füzet, munkafüzet, ilyesmi maradhatna, de hálóra a tananyaggal, leckével, házi feladattal, mifenével, ellenőrzőstül.
Ha összeadjuk a tankönyvek árát, cseréjét, a fixre kiépített iskola gépek mindjárt nem is lennének olyan drágák.
Ha meg van mindenhol gép, el lehet merengeni a lónagy iskolaépület szükségességén is.
Reggel becsöngetéskor belép a gyermek, ott van, amíg tart az óra, majd belép máshova, a másik órára.
Nem lép be? Lóg? Apuka elissza a gépet, netet? Így jár, de ilyesmi megesik most is.
Nem ellenőrizhető, Dehogynem. Hetente, havonta akármikor bebaktatnak a kölkek a sarki vizsgahelyre, legyen az a rendőrség épülete, polgármesteri hivatal, mobil vizsgaállomás, bármi, ami megfelel az ellenőrizhető körülményeknek, és békésen levizsgázik az utolsó kupac anyagból.
Nem sikerül neki? Nem ügy. Levizsgázik legközelebb.

Mindjárt lehetne olcsón, kényelmesen tanulni, rakat gyerek befogni akár a sokat emlegetett határon túliak közül is, de nem kéne cipekedniük, csalinkázniuk mázsákkal, nem terhelnék a tömegközlekedést, nem ütnék el őket az autók, nem futkározna körbe rajtuk egy rakat járvány, és békésen okosodhatnának.
Jah, hogy egy rakat diri nem egrecíroztathatná őket? Mondd, má' valahogy csak túl élnék.

Tudom, tudom, scifi. Ehhez képest pl. az ausztráloknak müködik...

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2008.09.14. 19:46:11

ha szerinted minden gyurcsány ígéretnek örülnünk kellene, akkor minden nap örvendezhetnénk

Alvarez 2008.09.14. 19:46:17

Sasika, neked semmi nem jó? Maradjanak a mai gyerekek is sötétségben (a digitális írástudatlanság a sötétséget jelenti, ha majd felnőnek), mert te anno nem kaptál laptopot? Az, hogy egy jobbos buta segg vagy, az a te dolgod, de a következő generáció esélyét ne taposd el. Neked nem sikerül más, csak ilyen posztokat írni.

Alvarez 2008.09.14. 19:49:00

Az egyházi iskolák állami támogatásából pont kijönne a laptopok ára.

marosy 2008.09.14. 19:51:18

"Alvarez 2008.09.14. 19:49:00
Az egyházi iskolák állami támogatásából pont kijönne a laptopok ára."
Anyád.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.09.14. 19:53:16

Alvarez,
nem látod, hogy örülök, én egyből négyet kapok majd, ha minden jól megy.
A sértegetést nem veszem magamra, annyit azért balosként is ki tudnál számolni, hogy az egyházi iskolák támogatása nagyságrendekkel kisebb.
A következő generációk esélyét nem szeretném én eltaposni, annál is inkább, mert négy különböző generációs gyereket nevelek.
A viszontnemlátásra.

sprenczl 2008.09.14. 19:53:23

Gáláns terv. "Gázáremelés" sem volt. A sokadik megnemvalósuló program. Ez a Fletó már annyi mindent ígért, hogy követni is nehéz, bár valszeg direkt, hogy maszatoljon. Az agymosott amnéziás választók meg majd talán ezt is elfelejtik.
kisgazda.info

Alvarez 2008.09.14. 19:54:32

Marosy húzd ki a seggedből a keresztet, mert így csúnyákat írsz.

Z 2008.09.14. 19:58:13

Alvarez itt mindenki örül az ingyen cuccoknak!:)
Csak néha kérdezünk is ,hogy miből, kinek , miért ???????

marosy 2008.09.14. 20:02:06

"Marosy húzd ki a seggedből a keresztet, mert így csúnyákat írsz." Miért, anyád csúnya?

flimo13 2008.09.14. 20:03:23

Vérnűsző Barom, és a szocializáció hol maradna? Hülyeség amit írtál.

Másrészt én inkább kérem a pénzt, és veszek belőle normális gépet. Normális alatt nem játékgépet értek, hanem olyat, ami nem esik szét két hét után.

Hozzászóló 2008.09.14. 20:03:58

Az iskoláját neki, nem lehetne valaminek örülni is? A világ úgymond gazdagabbik feléről írok, és ezerszámra látok bevándorló menekülteket, akik a tényleg szarból jöttek. Van olyan, aki azt mondta azért tetszik neki Európa, mert a házak kőből épültek (Ő ilyen bádogkunyhós telepen él Nigériában). A másik mutatott képet az indiai házáról, hááát bottal se nyúlnék ott semmihez. A harmadik meg nemrég volt otthon, ahol banánszertartáson vett részt, mert a fia felnőttkorú (12) lett. (és ez komoly :D ).
Mi a faszért nem lehet egy kicsit örülni annak, hogy Ti nem abban a szarban vagytok, a jó büdös... Laptopra ezek az emberek nem is gondolhatnak. Meg vízre, villanyra, gyesre, óvodára, iskolára, munkaügyi segélyre (munkára egyáltalán) és még sorolhatnám.
Nem azt mondom, hogy Otthon minden tökéletes, de igenis élhető ország a mienk, csak ez az állandó köcsögösködés a másikkal ami tönkreteszi azt, a rohadt életbe már.
Na most megint felhergeltem magam, megyek Transport tycoonozni.

fűzfavirág 2008.09.14. 20:05:29

Francois Pignon, LOL sőt ROFL :D
Vérnűsző Barom, ide az ausztrál távolságokkal is, nemcsak a lehetőségekkel! Tudod, 4 óra kocsival a szomszéd farm... nem az iskola, a szomszéd ember.

Boelts 2008.09.14. 20:06:40

marosy, Alvarez

Kompromisszumos javaslat: 1 éves egyháztámogatás laptopokra (abból minden gyerek 2-t kap), a további évek támogatása menjen a gyermekszegénység felszámolására.

nprobe 2008.09.14. 20:06:41

Marosy:
Ugyan itt offtopic, de miért is kell támogatnom az adómból az egyházakat és az egyházi iskolákat? (meg a pártokat?)

Z 2008.09.14. 20:08:43

nprobe 2008.09.14. 20:06:41
Mert az egyházak közfeladatokat látnak el .

/A PÁRTOK NEM :)/

Alvarez 2008.09.14. 20:08:52

Jól van marosy, ha nem megy, akkor ne húzd ki a keresztet a seggedből, hanem inkább told beljebb

Z 2008.09.14. 20:10:13

Alvarez 2008.09.14. 20:08:52
Te ilyen meleg "mindent feltolok magamba" srác vagy? Ez nem a pride.hu!:):):)

stochastic 2008.09.14. 20:12:47

az én laptopomat meg ellopták tavaly, ki vesz nekem újat? mert hogy nem találja meg nekem senki az tuti. pedig ha netre csatlakoznak vele (furcsalennehanemtennék) mac adress alapján pikkpakk meglenne, dehátugye nem forog emberélet kockán. jaaaaa hogy nekem több százezrembe fájt ki nem szarja le.

marosy 2008.09.14. 20:13:20

nprobe:
Ugyan itt offtopic, de miért is kell támogatnom az adómból a Gyurcsány cégét kedvezményes árammal.

Az egyházakat és az egyházi iskolákat azért támogatod mert van egy vatikáni szerződés rá. Nyasgm.

Power Reverse Dual Currency Swap 2008.09.14. 20:14:45

Alvarez, alvarez,
írod, hogy

"Az, hogy egy jobbos buta segg vagy, az a te dolgod, de a következő generáció esélyét ne taposd el. Neked nem sikerül más, csak ilyen posztokat írni. "

Nos, Alvarez barátom, a következő generáció esélyeit nem a "jobbos segg" Sasika, hanem a hillerpifta meg a magyarbálint játssza el. Akik lebutítják az érettségit, akik a matematika és fizikaoktatást el akarják törölni és egy integrált, semmire se jó "science" tárggyal helyettesíteni.

Merthátugye, Alvarez barátom, minek is a matematika meg a fizika, manapság, a Higgs bozon keresésének a korában, a szubatomnyi tranzisztorok világában, abban a világban, ahol lassan a bankárok is minden nap nemlíneáris ötdimenziós parciális differenciálegyenleteket oldanak meg.

Tudod mit alvarez : azt kívánom neked, hogy egy olyan országban élj, ahol mindíg az öszödi paprikajancsi marad a miniszterelnök. De aztán ne sírj, hogy a gyermekeid elbutulnak és egy 2D líneáris egyenletrendszert sem bírnak megoldani.

Boelts 2008.09.14. 20:16:09

OFF

"Mert az egyházak közfeladatokat látnak el "

A hitéleti tevékenység közfeladat? Ugyanezt a pénzt költhetnék a pszichiátriára.

Z 2008.09.14. 20:18:14

Boelts 2008.09.14. 20:16:09
Nos a pszihiátriákat pont nem a " klerikális jobboldal" tette tönkre.

Tudod mszp-szdsz -szcientológus háromszög.:)

Power Reverse Dual Currency Swap 2008.09.14. 20:19:04

Megjegyzem, a zIgyen laptop nem hülyeség.
Az olyan egyetemistáknak, akik műszaki vagy termtud szakon tanulnak.
És az sem lenne ( akkor ) baj, ha négymagos proci van benne, 6 GB RAMmal. Merthogy az ötdimenziós nemlíneáris PDEk megoldása igen macerás.

Egyébként meg halkan kérdem : hol vannak azok a kapcsolók, amelyeket a gyermekek is el tudnak érni ? A paprikajancsi elődje még 2OO3ban ígérte meg őket. Öt év alatt nem bírt a haladő baloldal egy rakás kapcsolót legyártani ?

Tja ... haladás vs. maradás.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.09.14. 20:19:27

Javaslom, hogy az egyházkérdést ne itt vitassuk meg, Alvarezre ráfért volna egy kis vallásos nevelés, látszik, máshogy szocializálódott.

Alvarez 2008.09.14. 20:21:01

A matekot nem kell lecsökkenteni, de a fizikát, kémiát, biológiát igen. És helyette lehetne tanítani egy kis közgázt, ahonnan megtudja a gyerek, miből lesz a gázártámogatás.

Francois Pignon 2008.09.14. 20:21:03

Senki sem csak azt támogatja az adójából, ami neki tetszik. Én például támogatnám az egyházakat, ezer más szervezetet és személyt meg nem. A hívők is adóznak, megjegyzem.

A laptopokról meg lehet szép dolgokat vizionálni, de mint a poszban is említésre kerül, van már nekünk tapasztalatunk a Sulinettel. Hogy a kakaóbiztos gépeket már ne is említsük.
Én is újítottam amúgy is cserére szoruló gépemet sulinettel, többször is. Rajtam kívül senkinek semmi hasznot nem hozott ez. Leszámítva persze a kereskedőket, akik jól felárazva adhatták a sulinetes cuccokat.

Ha pedig lenne ingyenlaptop, akkor tudnék majd jó olcsón alig használt cuccokhoz jutni.

AP! (törölt) 2008.09.14. 20:21:32

ak*vaéletbe. ez már több a sokból. semmire sincs pénz, de a haverok cégétől laptopot venni százmilliárdért, rajta nyilván MS oprendszerrel, arra van? na ebből elég tényleg.

Boelts 2008.09.14. 20:21:48

Z
Persze... és a vatikáni szerződést is az MSZP kötötte...
UUpppsz, tényleg :)

Power Reverse Dual Currency Swap 2008.09.14. 20:22:27

Sasika,

alvarezre ?
Hát nem tudod, hogy az mszp hívő tagozatát az a Vankó Magdolna alapította meg, aki háromperhármas ügynök volt ?
hehehe ... mszp meg a hívő tagozat ... egy vallásos szocialista ... oximoron.

totya 2008.09.14. 20:23:14

marosy szvsz te egy katolikus pap lehetsz durva elfojtasokkal.

Alvarez 2008.09.14. 20:24:30

Hát nem simogattak a papbácsik, ha erre gondolsz

Z 2008.09.14. 20:25:45

Alvarez 2008.09.14. 20:24:30

És ezt még mindig hiányolod mi? Kis @@@@.

totya 2008.09.14. 20:25:47

Power Reverse Dual Currency Swap: nem akarok veled egyet nem erteni mert alapvetoen egyetertek :) de azokat az egyenleteket a bankarok hidd el nem kockason oldjak meg, hanem a computer csinalja meg nekik :)

Roth Mano 2008.09.14. 20:25:50

most van isten vagy nincs? utóbbi esetben tényleg nem kéne támogatni az egyházakat.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.09.14. 20:25:58

Oké, akkor vitakozzatok az egyházról.
Viszlát.

Power Reverse Dual Currency Swap 2008.09.14. 20:27:04

Alvarez, kedves,
akkor közöld gyorsan a hillerpiftivel, hogy legalább a matekot hagyja békében.

Szabadna kérdeznem, hogy mi a bajod a fizikával ? Természetesen fizika még véletlenül sem kell a magas hozzáadott értékű termeléshez. Biológia meg még annál is kevésbé.

Na de az igen fontos, hogy a gyerek jó esszét írjon az érettségin a legújabb szappanoperából ( való életből ragadott hasonlat ).

Kérdés : szerinted MIÉRT SEGG AZ, AKI JOBBOLDALI ?

( és nem seggek a baloldaliak, akik a szavazataikkal a már 6 éve tartó "szociál" "demokrata" ámokfutást hozták a nyakunkra ? )

Tényleg érdekel a válaszod.

Power Reverse Dual Currency Swap 2008.09.14. 20:28:43

totya :
persze, hogy a computer oldja meg nekik.
az én esetemben történetesen egy ( céges ) laptop :).

( Megjegyzem : az a jó mulatság, amikor "kockáson" le tudod a dimenziót csökkenteni 3 ra, és utána jöhet a már említett céges laptop )

Roth Mano 2008.09.14. 20:30:17

és ha van is isten, foglalkozik-e az emberekkel?

totya 2008.09.14. 20:30:47

Power Reverse Dual Currency Swap :
uh bakker Te is csunya perverz bacsi lehetsz :D

Roth Mano 2008.09.14. 20:31:20

és milyen vallású?

totya 2008.09.14. 20:31:24

Mano hagyd mar a picsaba ezt

Z 2008.09.14. 20:31:46

Roth Mano 2008.09.14. 20:30:17
És használ e laptopot? És azt a laptopot Fletótól kapta e?

Roth Mano 2008.09.14. 20:31:57

glóriája van, vagy szarva és patája?

Alvarez 2008.09.14. 20:32:30

Az a bajom a fizikával, hogy túl sokat oktatnak belőle, miközben más lényeges dolgokból meg semmit. Például makroökonómoa, pénzügyek, jog. Az emberek agyát folyamatosan átverik ilyen területen, mert semmilyen tudást nem szereztek az iskolában. Akit érdekel a termodinamika, tanulja meg fakultáción.

Nem azt írtam, hogy minden jobbos segg, csak Sasika segg és jobbos is egyben. És követi azt az utat, hogy semmi nem drága, csak jöjjön a Vezér.

Power Reverse Dual Currency Swap 2008.09.14. 20:32:41

totya :

"uh bakker Te is csunya perverz bacsi lehetsz :D "

igazi szabaddemokrata , "szakállas bácsi", hehehe ....

esetleg te is PDEket buzerálsz ?

Roth Mano 2008.09.14. 20:32:42

biztosan.
biztosan használ laptopot.

Z 2008.09.14. 20:33:22

Alvarez 2008.09.14. 20:32:30

Milyen vezér? Fletó?

Roth Mano 2008.09.14. 20:33:45

a fizika fejleszti a zagyat. inkább a sok faszos verselemzés helyett oktatnának makroekonómiát.

Alvarez 2008.09.14. 20:37:06

A devizahitel kamat várható értékének kiszámítása ugyanúgy fejleszti az agyat.

Power Reverse Dual Currency Swap 2008.09.14. 20:38:41

Alvarez,
ebben igazad van.
NADE.
Nade a penzügyekből meg a jogből még nem lett nagy egy ország.

Pontosabban ... a "pénzügyekből" lehet nagy, de csak akkor ha a származékos termékeket meg hasonlóakat nyomatod.
Ahhoz meg IT kell, meg Londonban is ( na vajon kik ? ) a fizikusok számolgatják ezeket.

Például a mőszakin meg ELTÉn tanítanék pénzügyet IS meg jogot IS. A fizikusoknak, persze.

off

Ami a "vezért" illeti. Nézd, én a tudásomból próbálok egzisztenciát teremteni. És azt látom, hogy aki a tudásából, szorgalmából próbál megélni, noch dazu, még családot is alapítana a beste, annak a 'vezér' alatt jobb volt.
Na nem azért, mert olyan nagyon jó lett volna.

Hanem azért, mert most , a "szociál""demokraták" alatt TELJESEN ÉS TÖKÉLETESEN lehetetlen tudásból, szakértelemből, szorgalomból normálisan megélni. ( L. 52%os effektív SZJA kulcsot. )

Tehát EHHEZ KÉPEST bármi ( érted, BÁRMI ) is csak jobb lehet.
Na, ennyi a "vezérről".

on

totya 2008.09.14. 20:40:39

Power Reverse Dual Currency Swap:
nem, en a kompjutereket mas okbol pufolom.

ontopic:
szvsz laptopot minden gyereknek jo dolog. hogy ki dobta fel az otletet es miert, az most mellekes, a megvalositas egy kulon tema, ugyanugy mint a finanszirozas is. jobban orulnek ha gyerektelen leven nem huznak bele ebbe is az adomat. Amugy a sok aggodo szamara gondolom nyilvanvalo hogy egyreszt a tetel nagysaga miatt itt nem 100k per geprol beszelunk, masreszt pedig nem hiszem hogy ezt egyben ki kellene perkalni.
ettol fuggetlenul egyetertek abban hogy .hu-ban ez nem fog tisztessegesen sikerulni.

Roth Mano 2008.09.14. 20:40:47

a "vezér" alatt mi volt az SZJA kulcsa?

Dr Kangörény 2008.09.14. 20:45:26

A laptopokkal kapcsolatban siskának abszolút igaza van.
Viszont az egyházi iskolákkal kapcsolatban nekem egyelőre full negatív tapasztalataim vannak. Nagy reményeim voltak velük kapcsolatban, aztán kiderült, hogy semmiben sem jobbak, különbek az állami iskoláknál. Ami pluszt vártam tőluk (nem sok volt, csak kicsivel több figyelem, normális hozzállás, értékek képviselete) azt egyáltalán nem tudták nyújtani. A farízeus képmutatás az ment, mindenki nagyon ájtatos volt, misére jártak a gyerekek, de ennyiben ki is merült, amiben mást adtak, mint egy állami iskola.

Alvarez 2008.09.14. 20:45:37

"Nade a penzügyekből meg a jogből még nem lett nagy egy ország."

Látom a közgázhoz nincs sok lövésed. Egy ország gazdasági fejlettsége erősen korrelál a pénzügy rendszer (bankrendszer) fejlettségével. A lakosságot pedig arra kell ösztönözni, hogy a megtakarításait fektesse be és ne a párna alatt tartsa. Ezt a tudás átadásával lehet.

Power Reverse Dual Currency Swap 2008.09.14. 20:46:32

Alvarez, alvarez,

ugye nem mondod komolyan, hogy a gimit holmi gyógyszerútmutatók értelmezésével meg kamatszámolással akarod kitölteni ?

Nos, elárulok egy titkot. Én igaz hogy se jogot se közgázt nem tanultam a gimiben, de tanultam elég jó fizikát meg matekot ( termtud tagozatos osztály plusz matekfakt ).
És a fizikapéldák megtanítottak gondolkodni. Meg arra, hogy a jelenségeket értelmezzem, azonosítsam, dedukáljam, satöbbi, és ezek alapján logikailag helytálló következtetésekkel szórakoztassam a nagyérdeműt.

És ( horrible dictu ), mi, a termtud F osztály kaptuk a legjobb töritanárt is. Aki ( a történelmen keresztül ) megtanított minket szöveget elemezni ( igen, még gyógyszerútmutatót is ). Tőle tanultuk p.l. a forráskritika alapjait. Gimi másodikban.

És igen. Randa klerikális osztály voltunk, az énektanárunk a Szervita templom karnagya volt. Tőle tanultunk zenetörténetet. Ő szerettette meg t.k., Vivaldit és Josqun des Prest velem.

Mindezt úgy hogy most műszaki pénzügyi vonalon dolgozok. És amíg ezt a kommentet írom, egy D dúr Vivaldi versenyművet hallgatok.
MP3as formátumban, a laptopomra kapcsolt MP3as lejátszóról, ahogy egy igazi kockafejűhöz illik.

Szóval ennyit a humán és reáltárgyakról meg Josquin des Presről.

nos 2008.09.14. 20:47:49

Az egyházakat és az egyházi iskolákat azért támogatod, mert jelentős zsarolási potenciállal rendelkeznek.

Alvarez 2008.09.14. 20:51:16

Power Reverse Dual Currency Swap, tudod a világ fejlődik. Kishazánkban volt egy rendszerváltás, ahol kommunizmusból áttértünk a kapitalizmusba. Kivéve az oktatási rendszert, ott nem. A tanárok maradtak a régi színvonalon.

A laptop buli veszte is az lesz, hogy a tantestület egyesített erővel se tudja majd bekapcsolni a gépet.

totya 2008.09.14. 20:52:34

nos: ez kurvara tevhit (heh). ugyanugy nem rendelkeznek vele mint az a par idiota almatermelo az utobbi par hetben, vagy az a par idiota szolotermelo a kovetkezo nehany hetben. megis mindegyik csoport megkapja joreszt azt, amit akar. sajnos.

SZERVÁC Attila · http://google.com/search?q=szervac 2008.09.14. 20:52:42

150 dolcsis laptop 16 és 20 éves kor között teljesen támogatható valamelyik magyarbarát linux disztróval.

Power Reverse Dual Currency Swap 2008.09.14. 20:54:28

rót :

A "vezér" alatt nem volt 4%os szolidaritási adó, a TBJ másfél százalékkal alacsonyabb volt, valamint lehetett lakáshitel jóváírást alkalmazni, ami effektíve adókulcs csökkentő.
Ja igen : és a gyerekek után járó támogatás AZ ADÓBÓL VOLT LEÍRGATÓ. Ergo : aki nem dolgozott, annak szja ja sem volt, így az nem tudott mit leírni.

Mindezt összeadva, olyan 7 usque 8 %kal volt kisebb az adókulcs. Nem is beszélve az létfenntartás költségeiről ( mondjuk ezért csak részben a rezsim a felelős ).

Ez a különbség nekem éves szinten 2 KEURt jelent.

alvarez :
szerinted a pusztára lehet "pénzügyi centrumot" létesíteni ? Nem gondolod, hogy ahhoz feltőkésített gazdaság kellene ? és ugyan már miből szerzed meg a kezdőtőkét, ha nem magas added valuejú termelésből ?

totya :
én is gyermektelen vagyok, de szvsz fontos, hogy a "jövő munkavállaói" a lehető legjobban legyenek képezve. Ugyanis ők ( is) fogják a nyugdíjunkat megtermelni.
Ergo : ez közjó ( napersze, ha a cigánok nem játékgépezik el a saját laptopjaikat. Ugyanis ehhez egy bizonyos kultúra is kell. )

Roth Mano 2008.09.14. 20:55:28

van magyarbarát linux meg hungarofób linux?

totya 2008.09.14. 20:55:32

Attila es amikor munkaeropiacon indul majd egy ilyen 22 eves, Excel, Word meg Powerpoint ismeret nelkul, akkor milyen irodai melora veszik fel?

totya 2008.09.14. 20:58:37

Power Reverse Dual Currency Swap: lehet de en a jobbszeretek nem az allamtol nyugdijat varni, ha erted mire gondolok. Ergo ez nem szempont. ja es onzo kocsog is vagyok, szal duplan nem. az az 5x szazalek pont elegge faj.

Alvarez 2008.09.14. 20:59:13

Power Reverse Dual Currency Swap, ha nem értesz a közgazdaságtanhoz, akkor ne vitatkozz ilyen területen, mert zöldség lesz a vége. Maradj a fizikánál, az biztos jobban megy.

Péter57 2008.09.14. 20:59:56

Alvarez már megszerezte a kezdőtőkét,Fletó segge nyalásáért havi komoly apanázst kap.

Lajos-e 2008.09.14. 21:00:22

OFF! Mondjuk keves eselyt latok arra, hogy valaki a kozepiskolas fizikaoktatas alapjan tanulja meg, hogy mi a fasz az a higgs bozon... amugy tetszik nekem ez a szo. Ez megint egy olyan amirol sok ember azt hiszi, hogy ha ismetelgeti akkor mar nagyon muvelt lesz. Ki a segget erdekel a higgs bozon????????

ON
Nem lesz itt laptop egy fikarcnyi sem ingyen. Olyan embertol aki ilyeneket mond, hogy
"A 2008-as népszavazás megmutatta: értjük az országot"

"Mi 2006-ban azt mondtuk, hogy Magyarország messzire jutott, de a következő két évben módosítani kell a pályát"

attol mar nem lesz lofasz se. Remelem mihamarabb oszlasnak indulnak.

gyuzsu · http://www.iskola.freeblog.hu 2008.09.14. 21:04:23

Drága Alvarez, mikor jártál iskolában? Lehet, hogy meglepő, amiről beszélek, de még a tanárok is használnak manapság gépet. Még a laptop fogalmát is tudjuk, sőőőőőőőőőt, ülj le kérlek: használjuk is.
Nekem pl. van három levelezési csoportom tanárként, és kettő szülőként tanárokkal. Napi kontakt.

Power Reverse Dual Currency Swap 2008.09.14. 21:04:34

Alvarez, barátom, lehet hogy jobban értek a közgazdaságtanhoz, mint te.

Hogy ki beszél zőccséget, arról persze nekem is megvan a véleményem.

De ezt inkább megtartom magamnak ...

totya :

én sem az államtól várom.
ezért baromira unom a "szolidaritást" meg a "rászorulókat" meg a "szociális piacgazdaságot".

Ez a faszság évente több milliómba fáj. És igaz hogy mindent megteszek, hogy ezt csökkentsem, de csak aprópénzt tudok visszanyerni.

Aminek a jelenlegi extrém formáját a szoci. szabaddem. rezsim vezette be 2OO2 óta.
Én azt mondom hogy 15% effektív adókulcs, aki éhes, az meg megy dógozni, vagy az erdőbe makkot ropogtatni.
ez az én szociális programom.

Roth Mano 2008.09.14. 21:04:56

azt is állitja, hogy az elmúlt 20 évben most először nem volt veszteséges a TB. komment?

totya 2008.09.14. 21:05:58

Power Reverse Dual Currency Swap:
+1

Power Reverse Dual Currency Swap 2008.09.14. 21:07:02

rót.
Komment : az effektív adókulcsom úgy 5 usque 8 % kal nőtt.
Ja igen : az éves orvosi vizsgálataim díja nem haladja meg a 1O KHUFot.

Ja, én megrögzött szociáldarwinista vagyok.

Alvarez 2008.09.14. 21:09:57

gyuzsu, amúgy arról mi a véleményed, hogy minden diák kapjon laptopot?

Power Reverse Dual Currency Swap 2008.09.14. 21:12:16

totya
off

Ja igen : a fizetésem egy bizonyos részét minden hónapban félreteszem.
Nem hitelre veszem a kocsit, hanem készpénzre.
Egyébként minden 15 évben veszek új autót.
Akkor is ingyen devizaopciót kérek a dealertől ( mit ád Isten, még azt is tudom, mire jó a devizaopció, én a kg. analfabéta. )
Magánnyugdíjalapba is befizetek.
Exotikus úton ( Dominikai közt, Seychelles szgtk, stb ) még sohasem voltam, az USAban is csak egyszer.

Könyvekre ( szak és szépirodalmi ) azonban évente jópár tízezer HUF ot költök.
na mindegy, ezt csak tényleg félre.

ON.

Z 2008.09.14. 21:12:44

És mi lenne ,ha az a lurkó kapna gépet ,aki jól tanul ,sorozatban nyeri a versenyeket , tudjátok megdolgozik érte . (függetlenül attól milyen szegész ,vagy színű stb.)

Szerintem az hasznosabb lenne...

SzuperKiraly 2008.09.14. 21:13:23

"Attila es amikor munkaeropiacon indul majd egy ilyen 22 eves, Excel, Word meg Powerpoint ismeret nelkul, akkor milyen irodai melora veszik fel?"

Amire 16 evig tanult.

Ha sofor akarok lenni nem fizeti a jogsim az allam, az elso 30000 km rutint se. Hat hogy leszek igy sofor???

Roth Mano 2008.09.14. 21:14:38

nem rót, hanem Roth, ha megkérhetlek...
viszont az adókulcsaidat sajnálom (mármint nem a tiédet, csak úgy általában)
viszont erre azt mondják, hogy a Bokros csomag után könnyű volt stb stb.

totya 2008.09.14. 21:14:42

Power Reverse Dual Currency Swap:
Maldiv-szigetekre egyszer azert menj el ;)

Alvarez 2008.09.14. 21:16:14

Akkor most képzel magad a többi 9,5millió magyar helyébe, aki nem tudja mi az a deviza opció, ezért nem kér ilyet a dealertől. De tudom, Vivaldi fontosabb, ezért kell azt tanítani a gimiben.

Power Reverse Dual Currency Swap 2008.09.14. 21:16:20

Jul :
azért van némi különbség.
Az, hogy ismerje az XLSt, az kvázi közérdek. Mert akkor jobb munkát kap és nem kell segélyezni , sőt, ő fizet be a kincstárba.

Megjegyzem, az OKJs programok között asszem van pont sofőrképző is, ha rosszul tévedek.

6. Lenin 2008.09.14. 21:17:33

Szerintem be kene mar fejezni az ingyen dolgokat... Soha nem szokja meg a magyar, hogy mindennek ara van.
Csokkentsek ennyivel az adokat. aztan mindenki eldonti, hogy kajat vesz vagy laptopot. - ja hogy adocsokkentesbol nem lehet lenyulni...
Amugy szep dolog, jo dolog a laptop, csak nem letszukseglet. Nekem is volt anno 5 eve vettem - 2 ev alatt tonkrement, szivom is a fogam, mert havi 10ezrembe kerult es nem erte meg megjavittatni /garancia ugrott/. Ugyhogy tobbet nem veszek. /Legfeljebb a legprosztobb eee pc-t majd es imadkozom, hogy minnel tovabb huzza/. Ja informatikus vagyok.
Szerintem elosszor mindenki hozza rendbe a lakasat, eletteret - mondjuk inkabb azt tamogassak - aztan kajaljon, meg okuljon. Aztan ha ez megvan nyugodtam megveszi sajat maga a laptopot.
Hogy is mondjak - nem segelyt kell osztani afrikaban, hanem meg kell tanitani oket kajat termelni?

Roth Mano 2008.09.14. 21:17:36

btw, mi az a deviza opció?
túl sok Vivaldit hallgathattam...

Vérnűsző Barom 2008.09.14. 21:22:45

Kikaptam a kis kommentemmel, mert szegény gyerkőcök nem szocializálódnának, ha neten tanulhatnának olcsón, ügyesen.
Hát, elnőzve a kommenteket, lenne előnye a dolognak, ha a fenti megjegyzések íróinak mindegyike rendesen szocializálódott darab...

Az eddigiek kapcsán még annyit, hogy eddig egyetlen rendesen teljesülő választási igéretről tudok, azt is Churchill dobta be a köztudatba (nem igérhetek mást, csak vért, verejtéket és könnyeket). Bejött. Megkapta nagyjából mindenki, kivéve őt és csapatát.

Gyurcsány és remek haverjai valamiféle tejjel-mézzel folyó csudadolgot igértek. Speciel ennek egy része teljesült is. Neki, meg pár régi cimborájának.

Laptopot, úgy, ahogy a Sulinet volt, meg egyszerűen nem kéne.

Rendes iskolai oktatást (laptoppal, vagy anélkül) meg kéne. Nem vallásost, hanem minőségi, normális, jól megalapozott tudást biztosítót. Olyan meg nincs perpill. Régebben meg volt...

Power Reverse Dual Currency Swap 2008.09.14. 21:23:49

Alvarez,

már ne is haragudj, de amikor veled Vivaldiról beszélek, akkor az a mondás jut az eszembe, hogy " Magyarázd meg egy vonalnak, hogy mi az a gömb ".

Mert igaz, hogy én egy kockafejű mérnök vagyok, akinek p.l. Jelniek és Eszterházy néha kissé magas, de azért abba a hibába én sem esek, hogy az európai kultúra elemeit csak úgy "nemproduktívnak" minősítsem. Asszem tudom, miről beszélek, mert tudom, mi az a devizahitel, tudom, ki volt Pierre de la Rue sőt, még az Euler Lagrange egyenletekről is hallottam valamit harangozni.

Ugyanis az általános műveltség egy olyan offsetet ad, amely sokat segít a szakmai előrehaladásban is. ( P.l. egy Juan de Encina madrigál közben jöttem rá, hogy hogy is kell egy bizonyos diffegyenletet Fourier transzformációval buzerálni. )

Sajnos, a véleményed általában a szocilaista "szakértők" ( mérnök és közgazdász ) között általános. Szerény véleményem szerint ezért is tart itt az ország.


totya :

tervezem, barátnővel.

Vérnűsző Barom 2008.09.14. 21:30:55

Power: Teljesen igazad van az erdővel, makkropival.
Annyi azért kéne pluszban, hogy mielőtt ennek nekilátna, legyen esélye szerencsétlen kölyöknek ezt-azt megtanulni. Olyasmiket, amivel elmehet dolgozni. Na, olyat meg nem tanulhat meg, max a PowerPoint prezit.
De rendesen írni, olvasni, számolni, eligazodni a világban vagy rendes szakmát, amiből megélhet, már nem nagyon. Vannak persze remek OKJ-és szarok, ahol a tuti kis érettsigéjével rácsodálkozhat erre-arra, de a zöme csak a makkrpogtatásra jó (te alkalmaznád a friss OKJ-ést?)

Na, ha már megtanulta azt, amit meg lehet, jöhet a divatszakma, slágerszak, xls, powerpoint, meg a többi faszság is.

De addig egy normális, működő iskolarendszer kéne. Az meg nincs.

Power Reverse Dual Currency Swap 2008.09.14. 21:32:13

VI Lenin :

valóban, az ingyen dolgoknak véget kell vetni.
De kell egy stratégia, egy prioritási rendszer, és az államnak azt kell támogatni.
P.l.
1. A középosztályi attitűd ( munka, kult. szint, tehetség, szaktudás ) az országnak hasznos, mert pénzt hoz. Ergo : a középosztály szaporodását támogatni kell.
2. A gyerekek tudásszintje fontos. Mert pénzt hoz, hogy a multi a K+Ffel idetelepül és ez az ipari szinvonalat növeli ( nem mellesleg az added valuet is, és az adókat is ). Ergo : támogassuk ezt ( tandíjmentesség megfelelő eredmény esetén, akár ingyen laptop, ahol az kell ( p.l. számolásigényes mérnöki vagy termtud szakok ), stb )
3. A megfelelő szintű egészségügy fontos. MErt a reprodukciót és a munkát segíti Így 1. pont és az adók nőhetnek. Ergo : a megfizethető ALAPegészségügynek ingyenesnek kell maradni.
4. Fontos a társadalmi mobilitás : aki tehetséges, az akár a putriból is lehessen atomfizikus. Ergo : tehetségkutató és felemelő programok kellenek. Azért, mert ez az egyetlen jelentős erőforrásunk.

Ami nem fontos, az az "esélyegyenlőség", meg a "szociális biztosnág". Az esélyegyenlőség azért nem, mert ugyan miért kapjon a tehetségtelen , a lusta olyan esélyeket, mint a szorgalmas ? A szoc. biztonság pedig azért nem, mert aki az országnak fontos ( szorgalmas, innovatív stb emberek ), azoknak olyan köznyezetet kell teremteni, hogy a biztonság per se meglegyen. Az hogy a lusta, a lumpen nem tud télen fűteni, azt meg ki le nem szarja.

Na, röviden, ez lenne az én szoc. programom.

Alvarez 2008.09.14. 21:33:04

Power Reverse Dual Currency Swap, na mondom, hogy nem vagy közgazdász.
Amúgy nem vagyok kultúra ellenes, csak a THM és a Ptk. is bír némi jelentőséggel a mindennapi életben. Azért, mert emberek tömegének fejét basszák át napról napra, mert még kérdést sem tudnak feltenni, annyira sötétek a területen. Mindez köszönhető elmaradott oktatási tananyagunknak. És én ezt nagyon sajnálom.
Az Euler egyenlet kevés ember életében bír jelentőséggel. Ellenben mindenki köt szerződéseket, ezelől nehéz elbújni.

Vérnűsző Barom 2008.09.14. 21:36:32

Power: Nem létezik olyan, hogy szocialista mérnök. Vagy mérnök, vagy nem az. Politikai kompromisszummal nem épül fel egy ház, transzformálódik a differencia, de powerpoint prezi születhet.

Olyan műszaki képzettségű emberrel találkoztam párral, akik tudtak ezt-azt zenéről, irodalomról, művészetről, de olyan, magára rendkívül büszke, humáncsudáról még nem hallottam, aki meg tudott volna oldani egy égőcserénél bonyolultabb dolgot. De kivétel nélkül mindegyik meg tudta, és akarta mondani, hogy és mit kéne másoknak csinálnia.

Power Reverse Dual Currency Swap 2008.09.14. 21:40:12

Alvarez,
szerinted a közgazdászat csak a THM buzerálással egyenlő ?

Szerinted ő sem közgazdász ?

www.amazon.com/My-Life-Quant-Reflections-Physics/dp/0470192739/ref=pd_bbs_sr_1?ie=UTF8&s=books&qid=1221421006&sr=8-1

Elárulom, hogy Münchenben legelőször az Alte Pinakothekbe ment el ... :D

Mondom : olyan logikai alapokat kell adni, hogy a THMes dolgokat kapásból átlássa. A logikát meg leginkább a termtuddal lehet erősíteni.

off

megjegyzem, a közgazdászokról a szakmámban "nem egyöntetűen hízelgő" a vélemény :D

on

Power Reverse Dual Currency Swap 2008.09.14. 21:44:44

Barom :

"szocialista mérnökön" a korlétolt, szűklátókörű mérnököt értem.

Szerintem
1. a jó mérnök innovatív, olyanra is gondol, amelyre más még soha
2. az innovatív attitűd és a korlátoltság ritkán járnak párban.

Mondom, itt nem a humán csodákról beszélek. Hanem arról, hogy az IGAZÁN jó szakembernek ( sőt, még a "jó mesterembernek", a másodvonalnak is ) kell bizonyos humán műveltség.
Igaz hogy nem tudom bizonyítani, de ugy látom, hogy ez az illető szakmai teljesítményére is pozitívan hat.

Alvarez szerintem kissé szűklátókörű, ami igencsak sajnálatos. Ezért írtam "szocialista" ( i.e., szakbarbár ) márnökről és közgazdászról.

fűzfavirág 2008.09.14. 21:45:50

Vérnűsző, nincsenek barátaid? Te szegény...
Az én humáncsuda barátaim még villanyt és vízvezetéket is szerelnek, képzeld:-) és sok olyan műszaki képzettségűt is ismerek, aki életében nem olvasott el egy regényt.
Na ez pont olyan ellenőrizhetetlen általánosítgatás, mint a tied.

Alvarez 2008.09.14. 21:48:51

A logikában nagyon erős mérnökök olyan alapvető dolgokkal nincsenek tisztában, mint az elvárt hozam – kockázat összefüggés. Tapasztalatból mondom. A közgázt amúgy a mérnökök tényleg lebecsülik, kisebbségi érzésből. Igazán nem kéne, a jövő generációjának tudásáról van itt szó, nem pedig a ki az okosabb kakas a szemétdombon című vetélkedőről.

Power Reverse Dual Currency Swap 2008.09.14. 21:55:19

Nézd,
a markuwitz féle elmélet eléggé szakállas.
Azon mérnökök, akik a befektetési szakmát választják, biztosíthatlak, tisztában vannak ezzel.
Sőt, ha megerőltetik magukat, még kockázati prémuimokat is tudnak kalibrálni a piaci árakhoz.

A többieknek viszont szvsz az általános műveltség fontosabb, mint a portfolio optimalizáció.

Vérnűsző Barom 2008.09.14. 21:56:02

Fűzfa: Nem nagyon. Amióta tudják, hogy kommenteket írok...
De általánosítás ide, vagy oda, igaz, vagy nem, sajna a saját tapasztalatok ezt a képet mutatják. Humán műveltséggel bíró műszaki akad rendesen, a fordítottja meg ritka madár. Biztos akad persze olyan is, mert miért is ne, főleg mostanában, meg a nem is olyan távoli jövőben, amikorra műszaki képzés csak addig lesz, amíg meg nem tanul az a szerencsétlen annyira angolul, amennyi ahhoz kell, hogy kihúzhasson akárhova megélni.

Mi meg kapjuk majd a készárut mindenből, a bölcsészek egy része meg jól megmondja hozzá a frankót, a maradék meg elmegy bolti eladónak, segélyre és politikusnak. Vízszerelőnek (OKJ-és) meg nem, mert az ciki.

Power Reverse Dual Currency Swap 2008.09.14. 21:57:40

Alvarez 2008.09.14. 22:03:22

„Azon mérnökök, akik a befektetési szakmát választják”

Van befektetési mérnök? Őt a Műszakin képzik?

Még egyszer és utoljára: és sose vitattam, hogy általános műveltségre szükség van. Csak az alap és középfokú képzésben kicsit kevesebbet kéne ilyet tanítani, a felszabaduló időben pedig kicsit több pénzügyeket, jogot. Mert arra semmi nem jut és a semmi nagyon kevés.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2008.09.14. 22:03:37

egyébként ez a haverom meg én közös ötlete volt, már 2003-ban előadtuk Kovács (kakaóbiztos) Kálmánnak, úgy tűnik, most ért át a dolog :)

Vérnűsző Barom 2008.09.14. 22:04:37

Alvarez: Elég sok magasan képzett, profi közgadász mondta már meg a frsnkót, elég sokszor. Gyakran oda is figyeltek rájuk. Sajna...
Azok, akik megpróbáltak valamit gyártani, termelni csúnyán kikaptak tőlük, mert ugye olcsóbb Kínában megcsináltatni, átcipelni a világon, majd haszonnal eladni saját maguknak. Remek közgazdasági tapasztalatikat mind az amcsik, mind a kínaiak magukévá tették.

Ennek megfelelően ma már kínai mérnökök (mindenféle más mérnökök segítségével) gyártanak nagyjából mindent, míg Amerika és Európa civilizált felén remek közgazdászokat, jogászokat képeznek, akik elégedetten dörzsilik a tenyerüket, hiszen a létező világok legjobbikában élhetnek.

Újabban viszont zavartan állást keres kvalifikált tömegük jelentős része, benne a nagy amerikában, ahol ugyan kolbászból van a kerítés, csak már nem nekik.

User1 2008.09.14. 22:09:23

Akinek egyházi suliba jár a gyereke, abból biztosabban lesz valaki. Azaz egyszerűbben jobban megéri a támogatás, még ha Gyurcsány ezt elég nehezen adja.

Nem az egyházi suli ilyen jó, hanem a többi (többség) olyan szar. Ergo Alverez, hosszabb távon komcsiként is jobban jársz, mert nem mindegy, hogy alapos tudással jut valamire a gyerek, vagy mehet a segélyezettek közé.

Különben zsidó suli is van, nem csak keresztény

Alvarez 2008.09.14. 22:10:02

Vérnűsző Barom, ezt most nekem írtad? És miért lettem pont én megtisztelve? Én a dolgok alapszintű oktatása mellett érveltem.

Alvarez 2008.09.14. 22:12:08

User1 én a tanulmányi versenyek eredményei és az iskolarangsor alapján nem tennék ilyen nagyívű kijelentéseket.

Kivlov 2008.09.14. 22:13:28

vicc az egész maszop bagázs

jacint70 · http://jacint.blog.hu 2008.09.14. 22:19:30

Hát az a leírható digitális kamera nagyon hasonlított az egykori átalányadóhoz... "Elfelejtették" normálisan szabályozni: jacint.blog.hu/2008/09/07/ostobasag_1

SZERVÁC Attila · http://google.com/search?q=szervac 2008.09.14. 22:19:46

lassan a papír alapú cuccok tanszerek sem jönnek ki olcsóbban egy 150 dolcsis laptop áránál, akkor meg?

Power Reverse Dual Currency Swap 2008.09.14. 22:23:55

Alvarez,
igen, van befektetési mérnök.
Úgy hívják, hogy "financial engineer".
És van "banki matematikus" is.
Úgy hívják, hogy "quantitative analyst".
És igen, a Műszakin (is) képzik őket.
És igen, ők megtanulják t.k. a kockázatsemleges árazást, a Sharpe hányadost és a kockázati prémiumot is, sok egyéb mellett.

És igen, ők ( ha a pénzügyi buborék összeomlik ) elmehetnek termelőágazatba is ( p.l. biomedical engineering, chiptervezés, telekom rnedszerek, stb ).
És nem, a "rendes" közgazdász meg jogász meg lesz lőve, ha ez a világrend összeomlik ( megjegyzem, a mérnök is, de neki inkább van hova menekülnie ).
ebben a vérnősző baromnak igaza van.

Hát sajna, alvarez, ez a helyzet.

Alvarez 2008.09.14. 22:24:19

Ezeknek mondhatod. Bármit tegyen is Gyurcsány, az csak szar lehet. A jövő generációjának érdeke pedig tökmindegy.

pazola 2008.09.14. 22:27:27

User1: Akinek egyhazi suliba jar a gyereke, az fizesse meg, hogy oda jar, de mivel en nem oda jaratom, nekem ne kelljen mar ezert fizetni, hogy mas meg de. Az ingyenlaptopot tamogatom, de rossz hirem van: biztos, hogy jovo ev legvegen lesz ( leghamarabb ), mert akkor mar tudom megvenni ( apropo, levelezosok es estisek is jatszanak? )

A fityisz-maszop vitahoz: mindekettoben volt jo, es mindkettoben volt szar. Napestig lehetne sorolni pro es kontra, de minek. A lenyeg:

nekem kell az a laptop a ti penzetekbol! :P

pazola 2008.09.14. 22:28:48

mar _nem_ tudom. Bocsanat.

Alvarez 2008.09.14. 22:34:45

Azért kíváncsi vagyok egy "financial engineer" műszaki tudására. Mérnök-menedzsert ismertem néhányat, már az elméleti tudásuk is felszínes volt, a gyakorlati pedig zéró. Anélkül pedig szamócát sem ér mérnöknek lenni.

Ha kipukkad a buborék, az a termelő ágazatot is maga alá temeti, feltéve, ha már nem távozott Kínába réges-rég. (apropó: Kínába települt iparhoz minek magyarországi mérnök?)

Power Reverse Dual Currency Swap 2008.09.14. 22:34:45

Alvarez,

amit a gyurcsán tett, abból csak szar jött ki.

Először felkúrta az államadósságot 71%ra.
Most jön vissza, már csak 63%, de ez a növekedés kárára ment.
Hogy az adókulcsokról ne is beszéljek.

ezenkívül meghonosította az ingyenélést ( cigányhordák a segélyre bazíroznak, ahelyett hogy az utat vakarnák ) és személyesen sem mutat példát ( az indulatos ( szoc. olvasatban "büszke" ) kifakadásai az önuralom hiányával magyarázhatók, míg visszás, hogy a Nomentana adócsalása után van pofája "adómorálról" beszélni és APEH kommandókkal fenyegetni a népet. ).

az oktatási rendszer romokban ( l. hillerpifta ötletelését a matematika eltörléséről ), a közbizalom elveszett, az államadósság 17 ezer milliárd HUF. Az ipar döglődik : IGEN, jüliusban a külker mérleg negatívan zárt. A mezőgazdaság ( tudod, a sáros csizmás büdös paraszt ) húzta ki idén az országot a szarból, miatta van 2.3 %os növekedés.

Kijelentette, hogy a "szociális biztonságot" akár a növekedés kárára is fel kell tartani.

A költségvetés a PMben sehol sem áll ( haverom ott dolgozik, ő mondta. )

A nagyberuházások a pénzelkürás mintapéldái ( az M7es völgyhida extra 42 milliárd HUF, az M6os, szántóföld alatt futó alagútjai extra 5O milliárd, a 4es metró költségvetése 2 Md EUR felett, és a projekt áll ). Az autópályái felülárazottak.

szerinted, mégis, MIT csinált jól ? Tényleg kíváncsi vagyok.

Alvarez 2008.09.14. 22:37:55

Nem akarok belemenni, nagyon messzire vezet. itt a laptopról volt szó alapvetően.

Vérnűsző Barom 2008.09.14. 22:38:09

Hát, akárhogy is nézem, amit eddig Gyzrcsány tett, tenni vélt, valahogy csak szar lett...
Ettől még persze tehetne olyat, ami jó lesz a jövő nemzedéknek is, de ezzel már szerintem némi késésben van...

Más. Szintén sajna (ma ilyen sajnálkozós napom van, biztos dolgoznom kéne ilyenkor, noha régebben nem kellett) általában MINDENKINEK igaza van, aki kissé morog országunk remek politikai és gazdasági (és egyéb) vezetőségére.

Az ingyen laptop jó dolog. Az ingyenmunka is...?

Vérnűsző Barom 2008.09.14. 22:39:16

Az a kis ingyen - igért - laptop baromi messzire mutat...

Power Reverse Dual Currency Swap 2008.09.14. 22:42:25

Alvarez,

"financial engineer" alapvetően programozó mérnök.
C++, OO, C sharp, VB Java, Gamma tervezési patternek, esetleg adatbázis szerkezetek.
Pénzügyi matematika középszinten való ismerete.
GUI írás.

"quantitative analyst' általában fizikusból, matematikusból vagy mérnökből lesz az ember. A szakterület ( általában elméleti fizika vagy matematika ágai ) ismeretén kívül a sztochasztikus folyamatok dimanikájával ( markov és nem markov folyamatok, Brown féle mozgás, ugródiffúzió, GARCH ), a parciális diffegyenletekkel ( hőegyenlet ) és megoldási módszereikkel, numerikus matematikával van tisztában.
"Közg. vonalon" pedig a kockázatsemleges árazással, a valós és a kock semleges mérték közöttti különbséggel, a hozamgörbék szerkesztésével és modellezéssel, és azzal a derivatív osztállyal ( tev. körrel ), amelyben tevékenykedik.

Tevékenységi körök szerint : IR, Eq, FX és CD valamint portfolio optimalizálás, nagyferkv. kereskedés, stb.
Tisztában van a termékek kockázati profiljával ( görögök ) , fedezési lehetőségeivel valamint komplikált pénzügyi termékek egyszerűekre való strukturálásával.

Általában PhD fokozata van matekból, fizikából vagy mérnöki tudományokból.

fűzfavirág 2008.09.14. 22:52:13

Power Reverse, szólj, hogy soha, de soha ne jusson eszembe vitatkozni veled :D :D
A ma este miattad megérte!

pazola 2008.09.14. 22:52:54

Power Reverse Dual Currency Swap: ez tok jo :D

noob 2008.09.14. 23:02:06

Emberek, mi a halálról vitatkozunk itt? Egy demagóg kiszólásról? Egy hagymázas parasztvakitásról?? Hmm.

1. Az IT technika elavulási ideje 1,5 év. Mire a végét kiosztják, már el is avult.
2. A normális hazai 5 éves amortizáció miatt, ca. évente 30 Milliardot kellene a megujításra forditani.
3. A laptop a legpazarlóbb IT technika. Ellentétben a moduláris desktoppal kompletten kell eldobni. Éljen a környezet.(

Nem laptop kell gyereknek, hanem társ-tud szemlélet meg készségszintű PC használat. Hogy ne floppit kelljen számtek órára vinni, hanem a házi feladatot neten fel lehessen tölteni a suli szerverére, hogy megtanitsák 10 ujjal gépirni: szóval ugyanolyan természetesen használja mint majd az autóját. ..
Tanuljon meg pl. fogalmazni. Esetleg olvasni is:(

Szóval mitúl kéne itt párásnak lenni a szemünknek??

Power Reverse Dual Currency Swap 2008.09.14. 23:02:10

GYerekek, köszönöm ( bár nem vagyok benne biztos, hogy nem ironikus értelemben értettétek. Ha igen, akkor értem a viccet :D ).

De honnan tudjátok, hogy nem "handwavinget" csinálok ? ( vagyis csak dobálódzok a fogalmakkal itten össze vissza ? )

fűzfavirág 2008.09.14. 23:03:42

Hát... nem is tudom... én csak egy humáncsoda vagyok :-)

Power Reverse Dual Currency Swap 2008.09.14. 23:07:53

noob : tökéletesen egyetértek.
Sajnos, én vagyok az ellenpélda, mivel sokat utazok ( SAJNOS !! ) így 2OOO óta csak laptopom van.
Desktopom nincs.
Laptopból is a "legpazarlóbbat" ( legerősebb P4 es csirkegrillezőt cseréltem egy éve 2.2 es core2 esre ) veszem, mert sajnos számolgatnom kell rajta.

Örűlök neki, hogy a laptopárak az elmúlt időben kb 6O%kal estek.

Környvédelem ügyében igazad van, de sajna nálam a hordozhatóság fontosabb szempont.

pazola 2008.09.14. 23:08:37

Hmm.. lemaradt a vege, csak nem jelent meg azonnal, es azt hittem, elment :)

Annyit akartam meg irni, hogy ezek azok a zsenik, akik az OTP-nel tartjak a penzuket, es az elso utjukba eso banknal vesznek fel szemelyi kolcsont. Ugyan elmentunk offba, de azt akartam kihozni belole, hogy amellett, hogy szukseg van azokra, akikrol irsz, a zomnek nem erre van szuksege, hanem arra, hogy boldoguljon az eletben.

Informatika, nyelv, penzugy. On: Akar laptopon is.

Power Reverse Dual Currency Swap 2008.09.14. 23:09:53

fűzfavirág :
nökben nekem is a humáncsodák jönnek be. ( Volt jogász, vámparancsnok, marketinges és hegedűművész barátnőm, az utóbbi jött be a leginkább. )
Igen sivár lenne a zÉlet, ha nem lennének "humáncsodák".

fűzfavirág 2008.09.14. 23:16:17

Ne udvarolj, én csak irodalmi delnő vagyok :)

pazola 2008.09.14. 23:19:41

Izgi lehetett..

Jatszottatok csempeszest? :DD

noob 2008.09.14. 23:26:15

PRDCS: oks-oks. Én is utazom. én is cipelem (bár már átszokófélben vagyok a pendrivera telepitett OP rendszerre+ applikaciókra, bár ez nem mindenkinek megoldható).

Amit nem értek, hogy hogyan lehet ennyire hülyének nézni az embert? Tényleg azt hiszik itt, hogy keverjük a szezont a f...mal? Hogy nem vagyunk képesek a legalapvetőbb prioritási sorrendet sem felállítani? Hogy képtelenek vegyunk összefüggöen gondolkodni, és holnapra elfelejtjük, hogy tegnap mit mondtak? (oldaltól függetlenül) TÉNYLEG AZT hiszik??

Boldogult idealista titán koromban német barátaimnak fejtegettem Helmuth Schmidt előnyeit az ellenzékkel szemben.. furcsa borzadály támadt a szemükbe, aztán az egyik igy szólt: "az lesz politikus, aki semmi másra nem jó...."

TÉNYLEG?

fűzfavirág 2008.09.14. 23:30:52

noob, nem lehet elég hülyének nézni:( gondolj a választási ígéretekre...
Amúgy igazad volt, Schmidt tényleg jobb volt. És akkor azért még nem ennyire az emberiség szemetje ment hivatásosnak.

ffffffffffffffffff 2008.09.14. 23:35:48

hát ez fasz

Power Reverse Dual Currency Swap 2008.09.14. 23:38:49

noob,
elvileg nem az emberiség szemetje megy el politikusnak.

Sajnos, magyarországon a szeméttől nem tisztultunk meg. Így most az a gazdasági és politikai hatalmát ide oda konvertálhatja.
A jobboldal meg, ha a Szijjártókat meg rógántónikat nézem, követni akarja a szemetet.
Mindazonáltal még így is, a jobboldal százszor kevésbé bűzlik, mint a másik.

NyEurópában azért a szar nem ilyen nyilvánvalóan úszik a víz tetején : L. Hollandia vagy p.l. Németország.

cenzor romlik 2008.09.14. 23:54:08

Ha volt eszuk igen! Becsempeszest!

keeroy · http://keeroy.blogspot.com 2008.09.15. 00:24:43

"egyelőre örüljünk az ajánlatnak, örüljünk, hogy van, aki gondol ránk s meg akar ajándékozni, s örüljünk annak is, hogy néhány éve beleléptünk…"

+1

Aztán majd maximum legyintünk, hogy "áh, már megint nem". :)

Vérnűsző Barom 2008.09.15. 00:24:46

Csempészni jó!!! Boldogult ifjúkoromban milyen remek csempészéseket lehetett folytatni, eleinte KGST-relációban, majd kis osztrák és német viszonylatban is.
Minden esetben kellett hozzá valami bölcsészlány-féle, akivel nem unatkozott az ember útközben, lehetett villogni vele a mindjárt megértőbb határőröknek, viszont volt annyira hülye, hogy nem vett észre semmit az út valódi céljából... Az a pár múzeum, étterem, meg belefért.
Hiába no, akkoriban még az életnek tanult az ifjú...

Ma, meg, betett az egésznek az EU, a globalizáció meg az adórendszer. Az iskolák meg! Kész fertő...

Lajos 2008.09.15. 00:30:04

Alvarez.
A fizika es matek oktatas az van olyan fontos mint a kozgazdasagtan es jog alapoktatasban, sot. Ha nem tanitasz fizikat nem lesz kibol termelo embereket kepezni akik majd megtermelik azt amivel a fejlett orszagok tulbonyolitott penzugyi vilaga tud mit kezdeni.
Azzal egyetertek, hogy manapsag nem artana ebbol tobbet oktatni, en is idegenkedek ettol a terulettol, de a leheto legrosszabb peldat hoztad mi folosleges.

Amugy, ja, ingyenlaptopot minden diaknak, es ingyenvolvot minden ingazonak, tisztasor!

Lajos 2008.09.15. 00:50:25

OFF
Csak meg egy:

Alvarez 2008.09.14. 20:45:37
>>Nade a penzügyekből meg a jogből még nem lett nagy egy ország.

antal.daniel · http://antaldaniel.blog.hu/ 2008.09.15. 02:29:20

Szerintem a szorzat mindkét becslése kicsit eltúlzott. Diákoknak való laptopot már 32 ezer forintért is adnak kormányoknak, és nincsen 1.5 millió diák sem az országban.

antaldaniel.blogspot.com/2007/09/szzdollros-laptop-ra-188-dollr.html

Vérnűsző Barom 2008.09.15. 04:15:01

adaniel: Teljesen mindegy. Ha kitalálják, hogy adnak,, azaz lenyúlhat a havercég egy rakat lét, akkor lesz annyi. Még több is...
Annó a kakaóbiztos szgépnél az Apple akkori iMacjénél nem tudott senki olcsóbbat ajánlani. Kis dörmögés után az IBm adott gépet INGYEN, azzal a kikötéssel, hogy a következő nagyobb pályázatnál megtérül majd neki. Megtérült...
A kakaós gépek meg felülről karcolták a milát... Összejön az ilyesmi, ha megvan rá az akarat.

Sofian 2008.09.15. 06:05:17

Istenem! Elsírom magam a kommenteken...bölcsészország leszünk ahogy nézem, és ez fáj.

Mellesleg nem tudom mire megy a közgazdász egymagában ha nincs egy szolgáltatás, ill termék melyből megél a vállalkozása. Egymásra van utalva a menedzsment a fejlesztők, és az üzemeltetők.

zwickau 2008.09.15. 08:12:03

Tisztelt SZDSZ és Alvarez 2008.09.14. 20:32:30

Kiváncsi leszek hogy a sok sok lyogász és közgazdász mit fog egy ekszel táblával valamint nagy eszével és orrával elosztanyi ha má nem lesz mit mer a világ a bőcs vezetésük alatt tejjessen lemerüt reszorcilag.(reszorc:morál&moni).

Ui. könnyen találtok ma nektek dezignált "munkát"?
Később még nehezebben. tenksz god. Tanke mei Gott.

Levi 2008.09.15. 08:26:21

A nyufihasokat mindig sikerult eddig megvenni, most a diakokon es a diakos csaladokon a sor.

sanmarco73 2008.09.15. 09:19:57

Notebook helyett valami e-papíros megoldáson kellene törni a fejecskéket. Lásd: tankönyvbiznisz! Minden évben legalább 15-20 milliárd forint. És utána megy a kukába. (Mert még Móra és Mikszáth szövegeit is(!) átírják egyik évről a másikra az alsós olvasókönyvekben, hogy újat kelljen kiadni.) A tananyagokat pedig - lássuk be - mégiscsak naprakészebben és olcsóbban lehetne a neten keresztül elérhetővé tenni.

gyuzsu · http://www.iskola.freeblog.hu 2008.09.15. 10:11:46

Alvarez, kérdezed, hogy mi a véleményem a "minden diák kapjon laptopot" akcióról. Így, sommásan, hogy minden diák, nem látom értelmét. elsőstől a diploma előtt állóig mindenki? A felsőoktatásban tanuló diákok számára lenne értelme, biztos, hogy sok gimnazista is tudna mit kezdeni vele. De általános iskolában, főleg alsóban teljesen felesleges.
Sőt gimiben , bár évek óta elfogadtam a géppel írt és nyomtatott dolgozatokat, mostanában már nem fogadom el. (sőt mélben is küldhették) Ugyanis az érettségi vizsgán, etszik, nem tetszik írnia kell egy 3-5 oldalas esszét, ahol a helyesírását is pontoznom kell. Ha évekig előtte hozzászokik a helyesírásellenőrzőkhöz, akkor rengeteg pontot fog elveszíteni a vizsgán. (pedig nekem kényelmesebb nyomtatott cuccot javítani)
TEhát pedagógiai szempontból is erősen szűrni kell az iskolatípust és a korosztályt, akire egy ilyen akciót kiterjesztünk. Csak ugye az diszkriminatív lenne, és akkor elérkeztünk a politikához...
Pénzügyi szempontból erősen kérdéses, hogy képes e az ország ezt finanszírozni. És nehezen tudok azonosulni azzal, hogy olyan gyerek, aki érettségire saját rportautót kap, az állam (pontosaban az adófizetők) pénzén kapjon valamit, aminél valószínűleg neki otthon sokkal jobb van. Globálisan ez pazarlás.
Másfelől meg ennyi pnznek lenne más helye is az iskolákban. Ismerek olyan budapesti, külső kerületi gimnáziumot, ahol a wc-kben nincs papír és szappan, törlőről nem is beszélve, mert nincs rá elég pénz.Más iskolákban (belvárosi általános iskola) a szülőktől szednek pénzt, hogy legyen papír,szappan, stb. a mosdókban.
Van ahol egy nyári vihar után a vezetőség lapátolja a vizet az irattárnak használt pincéből a vizet, mert szivattyúra nincs pénz. Van ahol nincs használható tornaterem, ebédlő, a falat a tanárok és a diákok festik. Máshol 40 tanárra jut egy számítógép, a gyerekek meg 486-osokon "tanulnak". De abból sincs elég. Ezek mind konkrét, általam ismert, és budapesti példák! Haladj képzeletben kicsit keletebbre....
Szóval jó dolog a laptop, de szakmai érvek alapján, és biztos, hogy most erre van a legnagyobb szükség?

jappán 2008.09.15. 11:06:13

a kölök el fogja hagyni a laptopot. oda fogja csapni valami keménynek, beleejti az uszoda vizébe, stb. a szülők egy része meg nem is lesz ezért ideges, mert ingyé volt. Ami ingyen van, az olyan is, azt mindenki kivágja az ablakon, majd adnak másikat, más pénzén megy a dőzs. aztán könnyen lehet, hogy egy csomó szülő egyszerűen elcserélné gépet italért, vagy játékgépbe való apróért (és most rosszindulatú voltam), vagy egyszerűen csak cipőért, ennivalóért a gyereknek (sajnos ilyen is van).
tetejébe avul is a cucc, ezerrel.
de abban már lenne logika, hogy legyen egy olyan konstrució (ez persze csak ötletelés) ami egy PC-t és egy internet előfizetést ad. a forgalom egy része lehetne ingyen, vagy olcsón (ekkora piacért minden szolgáltató jelentős kedvezményt adna), illetve szociális segély gyanánt lenne adható a rászorulóknak.
Ugyanez igaz lenne a PC-re is, ahol ingyen (szoc. segély), kedvezménnyel, és/vagy részletfizetéssel lehetne segíteni.
ja és mind a kettő kötelező lenne a diákoknak.
ha a netről le lehet tölteni az anyagot, fel lehet tölteni a lecót, annyit lehet spórolni a könyveken és kötelező olvasmányokon, meg mindenféle tanszeren, hogy meg is érné a családoknak. egyébként ezzel be lehetne magát a családot is kapcsolni az információs vérkeringésbe, hisz a kölkök imádnak dicsekedni a tudásukkal, és előbb utóbb előáll a "fijjam nézzed má meg a netten" szindróma. és ez már eredmény.
az eszköz meglétét meg úgy lehetne ellenőrizni, hogy kötelező bejelentkezni hetente egyszer a netre (mondjuk egy kezdőoldalra), ahol le lehetne csekkolni a gépet.
ja, és lehet, hogy nem közbeszből kellene csinálni, mindenki szerezze be maga a megfelelő konfigot, amit szintén lehetne ellenőrizni a neten. így télleg a legolcsóbban jönne ki, és nem a beszállítók kartellja szerezne extra profitot a közbeszben.

nprobe 2008.09.15. 18:39:22

Z 2008.09.14. 20:08:43
"Mert az egyházak közfeladatokat látnak el ."
Ki kérte őket erre? Én nem.
Sőt, egy "másik" egyházhoz tartozó sem biztos, hogy akarja támogatni az "egyik" által fenntartott intézményeket (és magát az "egyik" egyházat).
Erre van az egyházi adó (ahol van), az önkéntes támogatási rendszer (ahol az van), stb.
Pártok detto. Tartsák el magukat a tagdíjból.
Mindkettőre igaz, ha nem megy az önfenntartás, akkor nincs létjogosultsága az adott szervezetnek, hiszen nincs megfelelő támogató tagsága.

Lali 2008.09.16. 08:41:06

A parlamentben már megint hazudott fletó!
Már nem minden diáknak! csak a rászorulóknak!
Tudjátok, akik 10 millás autóval járnak a segélyért!!
Egyébként ezt az oldalt is cenzúrázzák!! Eltűnik a beírásom!

Feri 2008.09.16. 09:46:36

„Idén ősszel elindul a „Számítógépet minden tanulónak” elnevezésű program, amely keretében egyelőre a IX. és a X. osztályos diákok kapnak számítógépeket. Ezt a programot kiterjesztik az egyetem előtti oktatás minden szintjére” – mondta Tăriceanu kormányfő. A miniszterelnök rámutatott, elsősorban azt szeretné, ha az iskola megfelelő jövőt biztosítson a tanulóknak, egy olyan mesterséget, amely jó életszínvonalat biztosít, de ugyanakkor kinevelje a román társadalom intellektuális rétegét is.
süti beállítások módosítása