HTML

Ha csak ezt az oldaldobozt látod, akkor egy olyan sablont választottál, amiben csak balhasáb van, az oldaldobozaid viszont alapértelmezésben a jobbhasábba kerülnek. Menj be az Oldaldobozszerkesztőbe (Megjelenítés / Oldaldobozok), és kattints a Hasábcsere gombra!

Itt az írás, forgassátok...

közélet-közerkölcsök-magánbűnök- egy magyartanár emlékiratai Egerből

Oszd meg, és uralkodj magadon!

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Idő van

Friss topikok

  • pushup: Tanár úr! azért én szívesen olvasnám a mostani véleményét is. Lehet, én értelmeztem félre, de korá... (2016.02.16. 11:02) Búcsú az olvasótól
  • Lordhell: @Csakazigazat!: A lényeg, hogy mind a kettő rossz. Ha már számokon lovagolunk 1 év alatt 44-45 15... (2014.05.14. 18:25) Na de kicsoda Lipusz Zsolt?
  • csakazolvassa: Műfarka kinek volt? Én értem, hogy aki hetero, annak nem probléma a melegek politikai emancipációj... (2012.08.13. 19:04) Az ember végül homokos? - (Értelmezési kísérlet)
  • gabcica: Sikerült ebben az évben és tavaly is részt vennem a rajz oktv-n. Ha megnézitek a témaadást és azt,... (2010.11.28. 16:29) Mit ér az OKTV?
  • zerge gorilla: "már két embernek is olcsóbb autóval közlekedni, mint tömegközlekedéssel..." Ezzel muszáj vitatko... (2010.11.07. 13:57) Buddhista közgazdaságtan

Egy "hiteles" ember

2008.10.25. 06:52 sasika61

 

 Még a 90-es évek elején történt, hogy egyik ismerősöm megállított az utcán, s titokzatosan homályos mondatokkal meghívott magához egy néhány nap múlva rendezendő összejövetelre. Én marha, igent mondtam. A megbeszélt időben a házigazdán kívül néhány ismeretlen alak volt még jelen rajtam kívül, de ők sem tudtak semmiről. Hosszú és érthetetlen bevezetés után derült ki, hogy Amway-ügynöknek akart beszervezni, s olyan erőszakos volt, hogy hiába mondtam nemet, rám tukmált egy kazettát, hogy nézzem meg, aztán döntsek. (Ismerős a szituáció? Szerintem a fél ország beleesett akkor ebbe a csapdába.) Otthon megnéztem a felvételt, s nagy meglepetésemre Vágó István, a közismert médiaszemélyiség magyarázta lelkesen az Amway és az ügynöklét előnyeit. Nem győzött meg, de nimbusza akkor kezdett szétfoszlani a szememben.
 
 Több mint 15 év telt el azóta, s ez a nimbusz mára teljesen semmivé vált. Hozzájárult ehhez persze az is, hogy politikai állásfoglalásaival sem értettem egyet soha, ma is oly elszántsággal védi a miniszterelnökét, ahogyan kevesen merik már felvállalni a hitelvesztés réme nélkül. Ő azonban kitart a végsőkig, és tovább.
 
 Ez azonban még csak politikai nézetkülönbség, ha pusztán ennyi lenne, ami elválaszt, akár még becsülni is tudnám. Az azonban már szemet szúr, milyen dolgokhoz adja a nevét, hogyan próbálja kereskedelmileg értékesíteni a másutt szerzett ismeretségét. S eközben nem válogat: aki (jól) fizet, azt kiszolgálja.
Ez a hirdetés hónapok (évek?) óta látható a Szuperinfó nevű ingyenes lapban. „Vegyél fel hitelt!” – ajánlja Vágó úr, ami persze a mai válságos helyzetben meggondolandó magatartás, de ez Vágó urat annyira nem zavarja, hogy még a legutóbbi számban is ott virított a hirdetés.
 
 
Már csak bólintok, amikor meglátom, hogy igen, ez ismét Pista bácsi, lapozhatunk tovább. Azonban ezen a héten nevezett újságot együtt dobták be egy kozmetikai áruház katalógusával. Ezt is végiglapoztam kidobás előtt, s mit látok? Itt is itt van Pista bácsi!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Most valami testsúlycsökkentő kávét meg tablettát reklámoz. A termék nem ám valami olcsóság – ettől még lehet bóvli -, súlyos ezresekbe kerül. Ebből gondolom, hogy a reklámarcot sem húsz szem tablettával fizették ki vagy egy csomag kávéval.
 
 Én persze könnyen mondhatom, hogy ez számomra visszataszító, hogy én bezzeg nem, nincs az a pénz stb. Könnyen, hiszen senki nem jelentkezett még, hogy Sasikám, te olyan kurva jókat írsz, hogy ezért küldök neked egy ötpengés, elemes borotvát (ilyet kaptam ajándékba Amerikából hazajött fiamtól, s tényleg baromi jó), csak helyezd el a képét a blogodon, de azzal sem kerestek meg, hogy írásaid elviselhetetlenül gyengék, s inkább fizetünk, csak hagyd abba!  Az első esetben örülnék (van az a pénz…), a másiknál elgondolkodnék (ha megfelelő lenne az összeg).
 
 Ez azonban csak tréfa. Az viszont már nem annyira, ha megkérdezzük: tényleg ennyire rá van szorulva Vágó úr, hogy minden szarhoz odaadja a nevét? Ennyire rosszul keres? Vagy a pénzből sosem elég? Semmi nem elég? Hol fogjuk még a nevét látni, kedves Vágó István?

6 komment

Címkék: média reklám vágó istván

fuggoagy.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://sasika61mondja.blog.hu/api/trackback/id/tr96730667

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Néha füllentő 2008.10.25. 08:26:58

Van egy hiteles ember is:

A sohasem hazudó.

king_aranarth 2008.10.25. 11:58:35

Sasika! Pista bácsit tuti nem fogyitablettákkal fizették ki, mert nyáron láttam egy jazz-fesztiválon, és bizony pocakos az öreg! Persze lehet, hogy mégis tablettával fizették ki, de az tényleg bóvli. :-) Nehéz kérdések ezek. Vegyünk fel hitelt és fogadjunk nyomozót!

Corry 2008.10.25. 13:36:05

Nekem sem szimpatikus az egész.

Kezdjük az Amway -el. Ez egy jó dolog, és zseniális találmány. Ide most jön három pont: ... Amerikában.
Nézzük meg mire jó az Amway az Óperencián túl és innen. Előre elnézést kérek a tengerentúli hölgyektől a sztereotip jellegű beállításért, én egyébként azokra az amerikai hölgyekre koncentráltam, akik egykeresős családban élnek :-) Odaát van egy család, a férfi dolgozik, az asszony vigyáz a gyerekekre és nézi a Dallast meg a hasonó okosságokat.
Közben persze rájön, hogy az önmegvalósítása nulla, ráadásul még unatkozik is, tehát túl sok az energiája. Erre jön az Amway, vegyél párszáz dolcsiért egy kezdőcsomagot (férjed zsebből kifizeti, nem tétel az egész) és áruld a cuccokat a barátnőidnek, akik hasonló okok miatt üldögélnek otthon, unatkoznak és Dallast néznek felváltva. És lám kialakul a béke: Cindy mosószert árul a többieknek, míg Pamela loreálos rúzsokat, satöbbi. Nomeg csapatot építenek jó amerikai agymosásos módon, de ez jót tesz az elébb emlegetett önmegvalósításnak. Ja az Amway meg kihasználva ezt az irdatlan felesleges energia tömeget, amivel az otthon ülő emberek rendelkeznek, óriásik kaszál az egészen úgy, hogy alapvetően még jót is tett velük.

Most viszont jöjjünk haza. Itthon a 90-es évek elején nagy a munkanélküliség, és persze az emberek otthon vannak ebből kifolyólag, de nincs pénzük se Amwayt vásárolni, satöbbi.
A helyzet csak látszólag hasonlít, mert az Amway szórakozásra van, (lásd óperencián túl, ahol a férj keresi meg a napi betevőt, az egykeresős modell szerint)
Itthon meg ezt mint az egyik nagy lehetőséget adták el a szerencsétleneknek, jót kaszáltak is rajta.


A hitelekkel kapcsolatban én nekem már borsódzik a hátam a reklámoktól: már előre félek attól, mi lesz itthon, amikor is majd gond lesz a hitelek visszafizetésével és én már jóval a hitelválság előtt óta félek...

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2008.10.27. 09:17:29

Bizony, van, akinek semmi sem elég.

_Anand 2008.10.27. 14:26:40

/Te Sasika, csak nem valami irigykés felhangot érzek az írásod vége felé? :D /
Hehe, bizony van annyi pénz, amiért Judit haja korpás.
Szomorú, hogy egy ilyen művelt embernek is. :(
Legalább megnézte volna szegény telhetetlen hülyéje, mihez is adja a nevét. Vagy adta egyáltalán? Esetleg csak odaírták, ő meg nem hisztizett? (Az Amway-kazi kapcsán ez a teória biztos nem áll meg.) Nincs tévénk, ezért műveletlen vagyok reklámilag, de láttam Vágó urat valami fake balesetes reklámfilmben a neten, hát az valami kínosan béna volt.
De most komolyan, micsoda lelketlenség kell ahhoz, hogy valaki hitelt reklámozzon?!

rexter 2008.11.09. 23:47:00

Corry, kosz az amwayes irast :) egyebkent masodviragzasat elik ezek a szarsagok hazankban "egeszsegugyi csodalampa, stb" Baratnom lelkesen elment egy regi bnojevel talizni, majd masnap meselte, hogy egy ilyenbe akarta belerangatni a csaj, anelkul h megkerdezte volna hogy van. 256 ezer forintot kellene befizetni es akkor kapsz valami csudagepet amit arulhatsz. egyszeruen rohej. Es ami a legdruvabb, az egyik csaj hitelt vett fel, amit ebbe fektetett bele!! Ez azt hiszem a legaljanak a legalja! anyamat most beszeltem le, hogy elmenjen valami tavoli ismeros "uzleti ajanlatara" mert az is csak ugyanilyen lehet. mindez szerintem a biztos jele a lassu de biztos gazdasagi osszeomlasnak.
süti beállítások módosítása