babtabla.hu

HTML

Ha csak ezt az oldaldobozt látod, akkor egy olyan sablont választottál, amiben csak balhasáb van, az oldaldobozaid viszont alapértelmezésben a jobbhasábba kerülnek. Menj be az Oldaldobozszerkesztőbe (Megjelenítés / Oldaldobozok), és kattints a Hasábcsere gombra!
babtabla.hu

Itt az írás, forgassátok...

közélet-közerkölcsök-magánbűnök- egy magyartanár emlékiratai Egerből

Oszd meg, és uralkodj magadon!

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Idő van

Friss topikok

  • pushup: Tanár úr! azért én szívesen olvasnám a mostani véleményét is. Lehet, én értelmeztem félre, de korá... (2016.02.16. 11:02) Búcsú az olvasótól
  • Lordhell: @Csakazigazat!: A lényeg, hogy mind a kettő rossz. Ha már számokon lovagolunk 1 év alatt 44-45 15... (2014.05.14. 18:25) Na de kicsoda Lipusz Zsolt?
  • csakazolvassa: Műfarka kinek volt? Én értem, hogy aki hetero, annak nem probléma a melegek politikai emancipációj... (2012.08.13. 19:04) Az ember végül homokos? - (Értelmezési kísérlet)
  • gabcica: Sikerült ebben az évben és tavaly is részt vennem a rajz oktv-n. Ha megnézitek a témaadást és azt,... (2010.11.28. 16:29) Mit ér az OKTV?
  • zerge gorilla: "már két embernek is olcsóbb autóval közlekedni, mint tömegközlekedéssel..." Ezzel muszáj vitatko... (2010.11.07. 13:57) Buddhista közgazdaságtan

Alapítvány Horn-kutatásokra

2008.11.10. 18:52 sasika61

 

Látszólag semmi közöm hozzá, hogy ki mire költi a maga pénzét (ha van még): autót, házat vesz, nyaralni megy, vagy éppen alapítványt hoz létre akármilyen céllal. Ez utóbbit tette többek közt Gyurcsány Ferenc, Fazakas Szabolcs, Kapolyi László, Kiss Péter, Kósáné Kovács Magda, Kovács László, Szekeres Imre és Tabajdi Csaba, akik létrehozták az Egy Emberibb Világért nevű alapítványt, hogy „feltárja azokat a történelmi okokat, amelyek az emberek közötti távolságtartás, az egymás iránti közömbösség, a viszály és a meg nem értés forrásai, és ezáltal megteremtse a közeledés feltételeit”: http://www.mno.hu/portal/596336.
Rendben. A cél jó, nem állami pénzből működnek, kutatókat támogatnának stb., mit kötekedek akkor – kérdezhetnék olvasóim.
 
A kuratóriumi elnök, Ormos Mária egyik mondatát nem hagyhatom szó nélkül: „Kiemelten szeretnének foglalkozni Horn Gyula világképével és munkásságával, mert Rákóczi Ferenc, Kossuth Lajos és Nagy Imre mellett vele lehet találkozni a nyugat-európai történelemkönyvekben, ő az, akire a rendszerváltáskori határzár-átvágás és határnyitás során felfigyelt a nyugati közvélemény”.
 
Ormos Mária kiváló történész. Politikai szerepvállalásai viszont vitathatóak (kié nem?). Most azonban úgy érzem, történészként is arányt téveszt, vagy hozzájárul (az alapítókkal együtt) annak fennmaradásához. Mert az egy dolog, hogy a nyugati történelemkönyvek mit állítanak Horn Gyuláról, ottani elismertsége vitathatatlan (ugyanakkor ilyen módon nem teljesen megérdemelt, erről Németh Miklóstól kezdve Pozsgayig többen nyilatkoztak már). Azzal viszont, hogy a volt miniszterelnöknek az itthoni kutatásokban is kiemelt szerepet szánnak, maguk is felértékelik Horn Gyulát, tehát torzítják a közgondolkodást, ez viszont már mindnyájunkra tartozik, akkor is, ha – még egyszer hangsúlyozom - az alapítvány magánadományokból működik.
 
S van itt még valami. Kicsit félve, halkan mondom, mert nem akarom szegény Horn Gyulát bántani, legalábbis nem így és nem ezért: ízléstelennek tartom, hogy valakiről, aki hónapok óta nagybeteg, de még él, csaknem úgy beszéljenek, mint aki már a múlté, a történelemkönyveké, mint akinek esélye sincs a gyógyulásra, visszatérésre. Nem szerettem őt, politikusi mivoltát erősen felülértékeltnek tartom (bár utódait elnézve egyre rokonszenvesebb), de most, hogy már „csak ember”, aki mindig megérdemli a szánalmat, egy közülünk, adjuk meg neki az esélyt az életbe való visszatérésre. Jelentőségével ízlésesebb volna akkor foglalkozni, ha a csoda elmarad.

100 komment

Címkék: közélet horn gyula egy emberibb világért

A bejegyzés trackback címe:

https://sasika61mondja.blog.hu/api/trackback/id/tr49761991

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Megvagy hadnagy 2008.11.10. 20:51:43

szegeny gyula, ha ezt latna, de kozejuk lovetne

z 2008.11.10. 20:53:38

-Gyulus a szociszavazóknál hős ,most fogsz kapni Sasika:)
-Nem érdekel mi van vele (bocs ,de hazudni nem fogok)

8-as 2008.11.10. 20:54:36

vagy meghívná őket egy rundóra

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.11.10. 20:57:47

„feltárja azokat a történelmi okokat, amelyek az emberek közötti távolságtartás, az egymás iránti közömbösség, a viszály és a meg nem értés forrásai, és ezáltal megteremtse a közeledés feltételeit”

Mi a tökömet lehet ezen kutatni???

Lados 2008.11.10. 20:58:13

ez tuti valami kamu alapitvany, talan zuschlag utolso (tav)munkaja? Ormos 'Orakulum' Maria meg a disz

z 2008.11.10. 21:00:35

zero · vastagbor.blog.hu/ 2008.11.10. 20:57:47

Lefordítva: Hogyan növeljük pártunk támogatottságát úgy ,hogy még ezért pénzt is zsebre tudjunk vágni:)

ChGeri 2008.11.10. 21:06:21

Minden politikus felülértékelt, de a közgondolkodás torzítását számonkérni egy uszító ellenzék és egy tehetetlen kormány regnálása idején, enyhén mosolyra késztet.

Valkura 2008.11.10. 21:09:22

Gyula politikai manővereiben az akkori ellenzék sem talált kapaszkodót, amivel leránthatta volna, ezért a múltjába világítottak bele. Nagy közös bűnök, kommunizmus... de miniszterelnökként még azt is elérte, hogy az őt váltó "politikai" erők a tanácsát kérjék később is. Ez azért nem könnyen feledhető.

boka · http://csaszu 2008.11.10. 21:15:05

Horn magánemberként ugyanolyan agresszív volt, mint most Orbán ( magánemberként) . Olvastam a Cölöpök c. könyvét, a történetei Kádárról meg az akkori rezsimről elég tanulságosak voltak. Az igaz, hogy európában egy nagy történelmi személyiség.

Ő az, akit egy huszonéves nem tud megitélni, mert a mondatait nem tudja behelyezni a megfelelő törénelmi közegbe.

Tartik tőle, hogy ugyanúgy a tisztelői alázzák meg, mint Puskás Öcsit, akiről még életében ( de már félhalottan ) neveztek el minden szart, hátha felfogja. Németh miklós kulturáltabb volt, Pozsgay-t ne említsük, mert neki már a nagymamája is diktátor volt. Csináljunk alapítványt jóság , szeretet , becsület, krisztus, krisna, testvériesség stb néven ! Pályázom 5 millióra.

Pelso.. 2008.11.10. 21:16:09

Igen. Néhány ma is aktiv politikust is emlithetnénk, akik ügyesen felértékelik önmagukat, ezzel (is) befolyásolva s torzitva a közvéleményt....

boka · http://csaszu 2008.11.10. 21:16:29

Valkurának igaza van.

Julius Frey 2008.11.10. 21:23:06

Horn Gyuszkó messze karakteresebb arc volt 1994-98-között, mint a mai arcok a T. házban.
Jót kacagtam, amikor olvastam, hogy 1989 júniusában alig találtak szögesdrótot amit átvághatnának Alois Mock külügyminiszterrel az ominózus fényképhez. Ha jól emlékszem a Heti Válasz kapargatta még tavaly nyáron Gyula bá elévülhetetlen érdemeit, amelyek, -mint a cikkből kiderült- mégis elévülhetnek/nének.
Én két dolgot írok a javára: volt töke a bokrosféle gazdasági szívműtéthez, és megmutatta nekünk mennyire hű a szadesz a rendszerváltás előtti elveihez.

Menj Gyulabá, ha menned kell, menj a tieidhez! Kádár, Aczél és Grósz elvtárs már vár! Ha lehet a nemzetnek egy kérése még hozzád: vidd már magaddal az unkahúgodat, Havas Szófiát is!
Ha van élet a halál után, bízom benne, hogy a cölöpjeidből jut az összes régi elvtársnak is, és alkalmatok nyílik cölöpre akasztva együtt lengeni a mennyei szélben.
Most búcsúzom: a te Juliusod

Fue · http://www.english-hungarian.com 2008.11.10. 21:27:27

Szerintem az általános történelmi megítélés elkerülhetetlenül mindig sommás - elég egy kicsit jobban utánaolvasni az említett három nagy magyarnak, nem sok kell ahhoz, hogy kiderüljön, bizony ők sem voltak szentek.

Később azonban letisztulnak (vagy elhomályosodnak - látásmód kérdése) a dolgok, és inkább a mögöttük álló ideára emlékezünk rajtuk keresztül, mint az esendő emberekre. Horn esetében ez kétségkívül nagyon korai, és az sem biztos, hogy az ő neve lesz az, akivel száz év múlva a történelemkönyvek össze fogják kapcsolni a rendszerváltást, de ez persze nincs kizárva. Pillanatnyilag akár Némethet, akár Antallt esélyesebbnek tartanám, de természetesen nem rendelkezem azzal a történelmi perspektívával, amivel távoli utódaink fognak.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2008.11.10. 21:28:26

Ormos MSzMP KB tag volt. Többek között ő segített a kormánynak elkenni 2006 okt 23.-át, valószínűleg ezért tudja megérteni Horn lelki világát, világnézetét.

Jó lenne, ha már kihalna ez a kriptokomcsi történészgeneráció.

Julius Frey 2008.11.10. 21:31:58

"Gyula politikai manővereiben az akkori ellenzék sem talált kapaszkodót, amivel leránthatta volna"

Valkura,

1. Akkor a fidesznél a metamorfózis éppen folyamatban volt, ezért nem nagyon tudtak eleinte törődni vele.

2. 2/3-os többségben azért könnyű nagyformátumúnak, gesztusokat tevőnek lenni!

Ergo: nem nagyon volt ellenzék.....

Valkura 2008.11.10. 21:35:01

Kétlem, hogy a rendszerváltás egy jelentős történelmi esemény lenne, hiszen jogfolytonosságot hozott ugyan, de az átmeneti időszak még ma is tart, ha más keretek között is, de éppoly bizonytalan jövőképpel, mint Horn idejében.

boka · http://csaszu 2008.11.10. 21:37:06

"Heti Válasz kapargatta még tavaly nyáron Gyula bá elévülhetetlen érdemeit,"

Sőt, amikor Mádl professzor a még hiányzó vizsgát megadta Dajcsfürnélküli Tamásnak, másnap televíziós vitába keveredett Tomink a Kolláth Pál alkotmányjogásszal és négyszer javította ki Kolláthot, hogy nem jól értelmezi a jogi helyzetet.

Nagyistent nem szabad belőle csinálni, de szerintem pont ő nem akarná, hogy úgy temessék el, mint Antall-t.

Julius Frey 2008.11.10. 21:39:19

boka,

Kolláth György-re gondolsz, nem?

Valkura 2008.11.10. 21:42:22

Kifogásokat, vagy lehetőségeket keresnek? Ez ítél meg egy politikust.
Lehet az nemzeti csúcs, vagy gátszakadás, az a kérdés, hogy ideológia nélkül képesek-e cselekvésre?

z 2008.11.10. 21:45:34

boka K. György nem komoly arc a szakmában, sőt.... Rá ne hivatkozz!:)

Julius Frey 2008.11.10. 21:46:31


"Ormos Mária kiváló történész"

Sasika,

Figyu csak ezt a pályafutást itt alant:

1951-ben belépett az MDP-be, melynek annak megszűnéséig tagja volt. Az MSZMP-be csak 1969-ben lépett be. 1988-ban a Központi Bizottság, majd 1989-ben a Politikai Intéző Bizottság tagjává választották. 1989-ben az MSZP alapító tagja volt, 1990-ig annak országos elnökségének tagjaként tevékenykedett. Az 1990-es országgyűlési választáson az MSZP országos listájáról szerzett mandátumot, de 1990 szeptemberében lemondott mandátumáról.

Ez a kiváló ember osztja az észt és ítél objektívan LOL

dinoszaurusz 2008.11.10. 21:46:50

mé'? nem a múlt a mikrobigyula?
korábban is válhatott volna felejthető múlttá
kezét törném le annak az orvosnak, aki megmentette

atomot a mikrobi seggébe

Valkura 2008.11.10. 21:49:05

Ormos ügy: - szóval a múlttal mindig baj van. De mi lenne, ha a jelenben, gondolatai világossága és a tudása alapján ítélnéd meg?
Mi lenne? Megpróbálod?

dinoszaurusz 2008.11.10. 21:50:25

egyszer Ormosnak TV adásban feltettem 3 kérdést.
történésznek kiváló, csak objektíven képtelen volt válaszolni az adott kérdésekre
na azóta nem kérdezem meg őt semmiről

(ettől még a Padovától Trianonig c. könyve valóban kiváló munka, habár van benne egy elég Foch rész. Foch marsallról)

Barnabás 2008.11.10. 21:51:43

Diszes egy társaság az biztos.Gyulánkról-ha magához szólitja valaki-kiderül majd,hogy a határnyitásban sokkal kissebb szerepe volt,mint volt oly szives terjeszteni magáról.

Arzén Vendel (törölt) 2008.11.10. 21:52:30

A Kolláth nekem már mindig csak György marad, bevallom nem figyeltem az utóbbi időben, lehet hogy ő is olyan gyorsan váltogatja a nevét mint az emlegetett Fürtelen. Jók ezek az alapítványok, sokat hozzá fognak tenni a közös tudatalattihoz. Ormos, jaj istenem.... Újra egy nagyon független,abszolút mértéktartó szakember...

Guga 2008.11.10. 21:53:23

Julius, most dicséred a Bokros miatt a Hornt. Az ilyen emberek (akik most dicsérik a Bokrost, pedig akkor szidták) azok úgy megszaporodtak, mint a háború után az ellenállók. Köpönyeghelikopter

boka · http://csaszu 2008.11.10. 21:54:35

Akkor ki az a Kolláth Pál ? Lehet, hogy már nekem is elgurult a gyógyszerem !

dinoszaurusz 2008.11.10. 21:54:39

Szegény Rákóczi tiltakozna a vele egy lapon emlegetett 3 személy ellen:
kossuth (kis k-val) közönséges kis tolvaj volt
Nagy Imre szovjetként magyar miniszterelnök, aki aláírta néhány (néhány százezer) magyarnak malenkij robotra hurcolásához a papírokat
a gyulát meg ne is emlegessük

ha Rákóczi engedi, a nevében tiltakozom

tl 2008.11.10. 21:55:35

hogy feltárják azokat az okokat amit ők maguk okoztak... Gyula megijedt amikor egy jobb villa áráért akarták a teljes HungaroHotels-t elpattintani, aztán Suchman pikpak lesakkozta a komplett energiipart. Nem kicsit. Kószánékovácsmagdolna meg szégyenli ha egy miniszterelnök nem egy postabankos villában tengeti életét. Vörös karrier 200 szavas szókinccsel.

Flekk 2008.11.10. 21:55:58

dinoszaurusz, gondolom a rémhírtévénél nyomod.

z 2008.11.10. 21:56:01

dinoszaurusz 2008.11.10. 21:54:39

Csak a szépre emlékezünk, és így jó !:)

moncayo 2008.11.10. 21:56:44

Ha Puf. Gyula történelmi személyiség, akkor kidobom a történelem könyveim. Ha Brezsnyev/Andropov/Csernyenko elvtárs még élt volna, és nincs a Gorbit kifegyverző Regen, akkor Gyula pont olyan maradt volna, mint volt, mondjuk 56-ban. Igy meg átmentette magát, mint Romániában Iliescu. Én nem kivánom halálát. Feküdjön csak félkómában, tők meghülyülve még jó sokáig. Megérdemli.

z 2008.11.10. 21:58:20

Flekk 2008.11.10. 21:55:58

A rémhírtvt zárassuk be ,éljen a demokrácia ,média szabdsága!!!

dinoszaurusz 2008.11.10. 22:00:04

flekk barátom, az a TV az akkori MTV 1 volt
ezt bebuktad
és egyébként a magyar hadtörténeti múzeum levéltárának 1918-1920-as anyagaival valamint a 47-es páriszi békéről szóltak a kérdéseim
és valószínűleg te se tudnál rá válaszolni, vagy ha igen, magadat is a rémhírtévé körébe sorolnád

mert az igazság makacs dolog

la hermandad 2008.11.10. 22:02:03

azt kéne tudni, amikor Gyuszarenko megnyitotta a határt, milyen parancsot kapott Moszkvából? és mit kapott utána?

boka · http://csaszu 2008.11.10. 22:04:34

"Brezsnyev/Andropov/Csernyenko elvtárs még élt volna, és nincs a Gorbit kifegyverző Regen, akkor Gyula pont olyan maradt volna, mint volt"

És nem fiataldemokrata szövetség lenne, hanem kommunista ifjúsági szövetség, élükön a ma ismert arcok harcos küzdelemben a világot elnyomó tőkés, profitéhes nyugati karvaly tőkével, akik még a beteg ember nyomorán is meg akarnak gazdagodni....... Gyurcsány Ferenc, a minisztertanács elnöke nyugtató hangú üzenetben reagált a color star tv-jüket részletre vásárló bányászok aggodalmaira. Sugár András kétszer elsírta magát.

la hermandad 2008.11.10. 22:10:35

boka · csaszu 2008.11.10. 22:04:34
Gyurcsány Ferenc Elvtárs- a többi jó

Julius Frey 2008.11.10. 22:11:04

Guga,

A Bokros csomag idején 17 éves voltam. Csak a punci és 7végi berugás érdekelt. Attól a pillanattól, hogy kinyílt a politikai csippám elismerem a Bokrost.
Akkor most hol és mit forgatok?

z 2008.11.10. 22:11:55

boka ·

Hát igen ,a változást nem a hős forradalmárok vívták ki. Ezért is lett olyan amilyen... De fel a fejjel , még egy kis idő ,és talán demokraták leszünk!

Julius Frey 2008.11.10. 22:17:40

"De fel a fejjel , még egy kis idő ,és talán demokraták leszünk!"

3000-ben...

ladislaus 2008.11.10. 22:18:04

Kicsit off, és most nem olvastam végig, de végig fogom.
1, horn egy ávos komcsi. ezeknek tisztelet? közé is lövetnék, a lábaközé...
2, Kolláth :D T. Tanár Ur amikor egyik előadásra nadrágtartoban és övben jött be a csirifáré csokornyakkendőjével és a lila-piros-rozsaszin ingjében. Hátso padsor nem sirt a röhögéstől :D

Julius Frey 2008.11.10. 22:20:54

Boka,

Az alkotmányjog leckét a D. -F Tamás Vastagh Pálnak mutatta be annak idején a friss diplomájával, én úgy emlékszem. Lehet, hogy tévedek, de a Pál sztem stimmel.

Flekk 2008.11.10. 22:25:42

dinoszaurusz
A kezét törnéd le annak aki megmentette - szóval ez erkölcsi megfontolásból is teszed bizonyára, de ha így is van, nem keverted itt össze a makacs tényeket az erkölcstelen makacssággal?

Julius Frey 2008.11.10. 22:26:42

ladislaus,

A Kolláth olyan név az alkotmányjogászok között, mint Vad Katalin a színészek, Kende Péter az életrajzírók és Lengyel Zoltán a keresztény-konzervatív politikusok között:-)

ladislaus 2008.11.10. 22:29:51

Igen, ki is röhögtük az órán :D Nem is ő vizsgáztatott.
Ment a zrika, vmelyik bolond jéghokis be is szolt neki hogy de tartva van ott vmi :D

Trace Elliot 2008.11.10. 22:31:05

dinoszaurusz ne vedd magadra, majd az újkori hadtörténeti kérdéseidet is felteheted a kisebb kvalitású jobboldali ideológusoknak - ha engedik.

boka · http://csaszu 2008.11.10. 22:34:10

"talán demokraták leszünk !"

Én soha !

"D. -F Tamás Vastagh Pálnak mutatta be"

Azzal a csokornyakkendős fickóval a napkeltében vitatkozott. Bevallom, sosem értem amit Kolláth mond, mert úgy hadar ( bár lehet, hogy amúgy sem érteném ) . Minden ilyen díszhülyének felírnék fél év közmunkát a tiszalöki vizierőműnél.

Van egy másik kedvencem a fővárosnál, az is asszem valamilyen Pál , ő mindig úgy ad riportot, hogy előtte nyolc töltöttkáposztát eszik, mert szuszog, meg zsíros a szája.

A Vastagh Pál ezekhez képest úriember. A D. Tomi nagymamája a Majakovszkij utcában lakott, imádta az unokáit, mindig azt hangoztatta, hogy a leglinkebb a Tomi unoka, pedig akkor még nem készült politikai pályára. Egyszer vacsoráztunk a Wesselényi utcában egy étteremben, és ott anyázták egymást a Für Gizivel, akivel tán egy éve voltak házasok. Az ilyen dolgok tesznek a szememben emberszerűvé egy politikust.

boka · http://csaszu 2008.11.10. 22:41:28

"Kolláth olyan név az alkotmányjogászok között, mint Vad Katalin "

menj el egykét trendi társasági eseményre !

Női táska bemutató, szivar-party, autó- premier !

A kulcsfigura: STRASSZER TIBOR sztárügyvéd !

tl 2008.11.10. 22:47:16

a történelemkönyvekben az lesz milyen soká és nehezen jöttünk ki a posztkommunizmusból és mekkora ára volt. És addigra az atlanti-nyugateurópai kultúra is válságba került. Kb. ellopják a kocsidat és utána még visszavásárolhatod, pénzt kamatostul fizetheted, de a verdát sosem kapod meg és ezt meg is ünneplik és közben mindenféle prolisóval kábítanak.

Nádasi Balázs 2008.11.10. 22:48:08

Könyörgöm, egy ember haldoklik, vagy legalábbis súlyos beteg. Az mindegy, hogy kinek mi a politikai nézete, ha erkölcsileg ép, nem mond róla már semmit, csak jót... vagy legalább jól azaz helyesen... szörnyű, hogy ilyen emberek ilyen agresszíven kívánnak másnak halált!

Felesleges elmélkedni, hogy mi lehetett volna, a múlt kőbe van vésve. A mi-lett-volna-ha az már sci-fi. Nagyon nem tetszik, ahogyan egyesek Ormos Máriát pocskondiázzák, mint történészt lehet őt megítélni, de emberi méltóságában sértegetni... egy idős nőről van szó :S

z 2008.11.10. 22:52:02

Balázs : Aki kurvának megy...Politikus ne sírjon ,ha...

akárki 2008.11.10. 22:52:33

Tetszik amikor a sok kommentelő fogyatékos teli szájjal kommunistázik, holott Magyarországon sosem volt kommunizmus, így aztán kommunisták se nagyon lehettek...

z 2008.11.10. 22:54:15

akárki 2008.11.10. 22:52:33

Valakik biztos voltak ,mert valami nagyon el lett ba.....:)

z 2008.11.10. 22:59:46

Tényleg akárki ! Diktatúra vót ,vagy az sem vót?

Julius Frey 2008.11.10. 23:01:09

N. Balázska,

Itten demokrácia van és szabadság!
Hiszem, hogy Ormos Mária süti a legfinomabb almáspitét a még ma élő ex MDP-sek közűl, de könyörgöm, közszereplőkről diskurálunk!!

Ha végig lehet hurcolni 90 éves mocskos nyilasokat a fél világon (lásd: Zentai Károly), akkor egy 76 éves rovott múltú történészre is hadd mondjunk már dícsérő, méltató szavakat!
A múlt heti HVG írta meg, hogy elhalálozott Hollós Ervin volt ÁVO-s tiszt, 1992-ben boldog öregúrként és nyugdíjas könyvtárosként érte a halál Péter Gábort. Értsed már meg Balázska, hogy nekünk csak ők maradtak a gyuszi meg néhány kortársa. Hadd legyünk már legalább rájuk büszkék, és hadd öntsük szavakba az érzéseinket, ki-ki vérmérséklete és világszemlélete szerint!

Julius Frey 2008.11.10. 23:06:44

kedves akárki,

Nem volt kommunizmus, mivel az egy utópia. Majd olvass erről picit többet, ha van időd!
Azt talán te sem vitatod, hogy törekedtek rá az urak, hogy megvalósítsák...

és az anyád a fogyatékos!

na elgurulok a kerekesszékemmel lassan aludni...

xirtaebi · http://alojzia 2008.11.10. 23:12:34

Nádasi Balázs · nadasi.blog.hu 2008.11.10. 22:48:08 Köszi szépen.
Úgy tűnik, itt kissé egyedűl maradunk a sok mocskolódó közt.
Csak a jobbos elvtárt a jó elvtárs

z 2008.11.10. 23:15:57

xirtaebi

ne égetsd szegényt ,biztos jót akart:)

sihuhu 2008.11.10. 23:42:44

Mindenki úgy ítél, ahogy akar. Nekem HGy külügyminiszternek jobban tetszett, min.elnökként sok mindenben csak kényszerpályán futott. De a Bokros-csomag karakán döntés volt, akkor is, ha csak szükségből, a saját politikai meggyőződése ellenére ment bele. Sokkal több politikai érzék szorult bele, mint a maiakba - OV kivételével. Nem véletlen, hogy találkozgattak ők később is.

Ja - ÁVÓs sose volt, ő 56-ben pufajkás volt. Igaz, ehhez az kellett, hogy forradalmi lendületből valamikor november elején agyonverték a bátyját, aki vele ellentétben egy érzékeny, művészlelkű ember volt, filmrendezőnek tanult. És pechjére, MSzMP-t szervezett ott, ahol a kisnyilasok éppen forradalmárkodtak. Személyes szinten neki ez volt 56. Az élet elég bonyolult.

z 2008.11.10. 23:51:17

"november elején agyonverték a bátyját"

Elütötte egy teherautó. No így születnek a legendák. Én meg megyek aludni :)

vagabund 2008.11.10. 23:56:52

URAIM!
A MÚLT FOGLYAI VAGYUNK ÉS SAJNOS MARADUNK IS MÉG EGY IDEIG. LASSAN MEGSZABADULTUNK (KIHALTAK) A KOMCSI DINOSZAURUSZOKTÓL, ÉS MOST MEG ITT VANNAK A CSEMETÉIK (KISZ-KB ÉS TÁRSAI) ÉS A MÉG ÉHESEBB ÖNKÉNTESEIK (CUSLÁG JANI ÉS CSAPATA)
SZEGÉNY MAGYARORSZÁG...

veresmancs 2008.11.11. 00:07:53

egy oreg mara mar sajnos halott kedves ismerosom mikor eloszor meglatta a teveben ,csak annyit mondott."ketten lefogtak ez meg kirugdalta a fogaimat"aztan kiment a szobabol.
kivanok nagyon-nagyon hosszu eletet a haza e kiemelkedo szemelyisegenek,lehetne egy bekeNobelt is kieszkozolni neki???:-/

sihuhu:a pufajka meg csak azert volt rajta mert divatos volt akkoriban?

valaki 2008.11.11. 00:24:18

Megvagy hadnagy 2008.11.10. 20:51:43
"szegeny gyula, ha ezt latna, de kozejuk lovetne"

Az Laci volt. Konkrétan a Rajk, az ő tüntetéssé fajuló temetésén hangzott el az illusztris mondat.

valaki 2008.11.11. 00:29:31

Fue 2008.11.10. 21:27:27

Na mondjuk a Horn Gyula - Antall József formátumban egy lapon sem említhető. Utóbbi csak egy pitiáner, gőgös, semmihez sem értő kis senki volt.
Horn Gyula meg európai léptékű politikus.
És ez tök független attól, hogy melyikük melyik párt színeiben.

valaki 2008.11.11. 00:40:00

veresmancs 2008.11.11. 00:07:53
Elég szenilis vén hülye ismerőseid lehetnek.

valaki 2008.11.11. 00:41:49

sihuhu 2008.11.10. 23:42:44
Hát baszd meg, Orbánba jó mélyen beleszorulhatott az a politikai érzék, mert a leghalványabb szikrája sem látszik ki.

Uszítani, azt tud. Csak ahhoz se politikai érzék, se ész nem kell.

TREX · http://polarmacko.blog.hu 2008.11.11. 00:59:53

Nádasi, ja, és a háborús bűnösöket se ítéljük el, csak mert elérték a 70-80-90 éves kort, "tisztes" öregurakká és nénikké lettek, mi? Ne is citáljuk őket bírák elé, és mondjuk rájuk, hogy bűűűnös? Persze!

Tökmindegy, öreg, nem öreg, tiszteletre méltóvá nem a kor tesz, hanem a tett és a szép emlék. Ha valami hibádzik, oda a tisztelet, ne rinyáljon senki, hogy de én már milyen öreg vagyok, ráncos is, a szarkalábaimmal tudok szaladni, jaj a derekam, tisztelj!

Gondolkodj!

Roth Mano 2008.11.11. 01:08:50

vicces a szitu, de tényleg, Horn bekerül a történelemkönyvekbe:))))

szintúgy a Szent István-IV.Béla-Megyesi trió.

TREX · http://polarmacko.blog.hu 2008.11.11. 01:10:52

xirtaebi, jó játék a csoportképzés és az elhatárolódás?

Mindegy, hogy ki jobb, ki bal, ki úr vagy elvtárs, esetleg mindkettő. Egyszerűen Nádasi érve nem érv. Se Horn, se Ormos politikai és egyéb múltjával, szerepvállalásával nincs kapcsolatban sem az idős kor, sem a betegség. (Illetve mégis, a kor szerepet játszik, annyiban, hogy a "politikai múlt" lassan valóban múlttá válik.)

A közszereplő megítélhető, azért közszereplő. Ti is megítélitek az ellentábor szereplőit, nem? Jobbról, balról - így megy ez.

TREX · http://polarmacko.blog.hu 2008.11.11. 01:26:59

Elgondolkodtam, akad-e politikus, akit kedvelek? (Jobb, bal, mifene?) Rájöttem, hogy nem akad: mind ott hibázza el, hogy politikus. Előre megírt szerepekre vannak "kárhoztatva": zsarnok, mameluk, köpönyegforgató, köpönyegfércelő, bólogatójános stb. A szerepekhez meg választhatnak bónuszokat: korrupció, sikkasztás, tanácsadó cégek tulajdonlása, többszörös felügyeleti bizottsági tagságon keresztül önfelügyelet stb. Márpedig a politikus azért politikus, mert számára mindez nem a kárhozat, de nem ám! Mi több, ez a menny.

Hogy evickélne át mind az Anktarktiszra! Remélhetőleg hullámfodorként túdulnának utánuk a hivatalnokaik, bíráik és rendőreik is. Mert olyanok ők együtt, akár egy meghitt, idilli, szerelmi sokaság. Gruppenszex a javából.

A büféseik, cipészeik, szabóik és fodrászaik maradhatnak.

rulla 2008.11.11. 02:28:36

TREX, nálad a pont.
Politikusnak lenni, az egy szakma. A hatalomszerzés és kizsákmányolás szakmája.

Közöd?? (törölt) 2008.11.11. 03:29:24

ez tipikusan az az eset mikor a senkik akarnak megítélni Valakit:-)

2008.11.11. 06:11:40

1.
„feltárja azokat a történelmi okokat, amelyek az emberek közötti távolságtartás, az egymás iránti közömbösség, a viszály és a meg nem értés forrásai, és ezáltal megteremtse a közeledés feltételeit”

Ebből a mondatból két dolog látható: az egyik, hogy tényleg nem értik, tehát politikusoknak alkalmatlanok.
A másik, még undorítóbb lehetőség, hogy az alapítvány a célja a "történelmi okok" magyarázása, félremegyarázása lesz. (gyk: történelemhamisítás). A névsor jellemző.


2.
"vele lehet találkozni a nyugat-európai történelemkönyvekben, ő az, akire a rendszerváltáskori határzár-átvágás és határnyitás során felfigyelt a nyugati közvélemény"

Csak ezért ismert nyugaton: készült róla pár fénykép, amelyen szögesdrótot vág, ezért a KEurópai szocializmus bukását részben vele kapcsolták össze. Ha egy másik paprikajancsi vág, akkor az lenne ismert.
Érdeme nincs.

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2008.11.11. 06:11:59

Nyilván lesznek előtte egy páran, akik gyakrabban lesznek emlegetve (Nagy I, Antall, Kádár, ..) nyugati törikönyvekben (szűkítsük talán csak a németekre), de sajna ennyire ramatyul állunk, hogy Horn Gy lesz utánuk. Ennyire:(((

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2008.11.11. 06:12:48

Hogy kell-e ehhez egy alapítvány :))

janos 2008.11.11. 07:30:01

Az egyes emberek(Horn-Pozsi-Németh-Antal) tevékenységét minősiteni lehet, de nem lesz két ember akinek egyforma a véleménye multjukról. H.GY. olyan volt amilyen. Az adott körülmények között ő ugy látta jónak-azt tette amit tett- de elválalta és nem tagadta le.Pozsgai akkor lett "hős" amikor amcsiba közölték vele hogy megegyeztek az oroszokkal sorsunkról. Ezután a nagy ideológus rádöbbent hogy ö nem is az aminek tartják és aminek mutatja magát.Ö rendszerváltó!! Németh érthet a közgazdaságtanhoz-de mint politikus és min.elnök,gyenge, mint a tardi harmat! Antal megmaradt történésznek ami tevékenységét meghatározta.A gazdasághoz nem sokat konyitott, mint ahogy azok sem akik körbevették és tapsoltak neki.Mert elismerhetetlen érdemei vannak abban,hogy az államadóságunk ennyi lett amennyi.Végezetül remélem egyszer majd megtudjuk pontosan hogy az ellenzéknek nevezett hősök milyen szerepet játszottak a múltban. Tevékenységükben mennyi a valóság és mennyi a mese!

Corry 2008.11.11. 07:33:21

Végül is, ez az alapítvány magánpénzből állt össze, legalábbis reméljük. Az adakozóknak egy politikai beállítottságúak, tehát értelemszerűen adott a dolog, hogy milyen témákat fognak támogatni. Az ő pénzükből megy, lelkük rajta. Gondolom a témavezetőt is hasonszőrű politikai beállítottságú személyek közül választották ki. Ez természetes dolog, mert senki sem szereti adni a pénzét olyasvalamire, amivel nem ért egyet.
Az alapítvány által finanszírozott tanulmányokat meg fogja vitatni a tudományos közélet és ott megvan a lehetőség, hogy lehúzzák, ha valótlanságok is szerepelnek benne.
Ha pedig valaki vitéz nb-i Horthy István balesetének tisztázását akarja elvégezni, egy olyan alapítványt kell keressen, amelyet a másik oldalon álló politikusok, üzletemberek pénzelnek.
Tehát a magánpénzből támogatott kutatás torzítja a közgondolkodást, ekkor egyetlen teendő van, vissza kell torzítani és létrehozni egy másik alapítványt, ha még nincs ilyen, amely által végzett tanulmányok ellentétes hatásúak emezzel.
Szólásszabadság van...

Mária 2008.11.11. 08:54:38

Corry: magánpénzből???

Ember, észnél vagy? Mi a faszomból van "ezeknek" akkora vagyonuk?

Na, szerinted miből, honnan van?

Áááhhh...

Zappa 2008.11.11. 09:12:29

Vannak a történések - ez a történelem egy idő után - és vannak a magyarázók. A történelmi alakok már csak olyanok, hogy nem lehet őket kivenni az adott korból és a mai körülményekhez igazítva magyarázni tevékenységüket. Horn Gyula történelmi személyiség. Kár ezen rágódni. Pozsgay (és még sokan mások) meg nem. Ez is tény. Voltak olyanok, akik beíratták magukat a történelemkönyvbe (lásd még Sztálin és a NOSZF), és sajnos mai is vannak ilyen aspiránsok. Hagy ne írjak neveket, de azért azt megjegyezném, ezek most magukat a "rendszerváltók" közé sorolják, pedig semmi jelentőset nem tettek abban az időben, csak loholtak az események után. Azért egy nevet mégis leírok . Kövér Laca. Az MSZMP pártapparátus tagja abban az időben, most meg a legnagyobb rendszerváltónak tartja magát.

Z 2008.11.11. 09:15:38

Zappa 2008.11.11. 09:12:29

_Kövér Lacát elverték a rendőrök ,mert változást akart
-Gyula meg vert embereket , mert változást akartak

Minimális különbség...

Midnigh fart 2008.11.11. 09:24:59

Helyes.Bővebben:röhejes.Én ezeket a vizsgálatokat ét részre bontanám.Úgymint kvalitatív és kvantitatív analízisre.A kvalitatív analízist megvizsgálnám és elemezném a Cölöpök c.propagandakiadvány szemszögéből ,a kvantitatív oldala Gyula bácsi torkán betávozott vodka mennyiségre fókuszálna.Gondolom az alapítványt külsős is támogathatja.Köszönjük Emese

tl 2008.11.11. 09:28:28

"holott Magyarországon sosem volt kommunizmus, így aztán kommunisták se nagyon lehettek... "
igen? valóban. csak eljátszották. akkor miér zargattak minket a tanaikkal, mér nem lehetett utazni, mér hogy a szürkeség és tehetségtelenésg ült tort, mér egy KádárBiszkuHorn osztotta az észt. Persze hogy ez az idióta se azér ment fgtelenített KISZ titkárnak, mert kommunista volt, hanem nem kellett melózni és rögtön több pénze volt mint a dolgozó anyjának. De azért hadd hívhassuk őket kommunistának, ha már bevállalták - kamuból.

snakekiller23 2008.11.11. 09:28:40

Azt tetszik-e a sok fröcskölő antikommernek tudni, hogy 56 nagyasszonya, Wittner Mária melyik kormánytól kapott lakást és ki adta át neki? Másrészt furcsa módon a mocskoskommunistákkal több mint 10 évig békében megvolt a lakosság többsége (megértették Antall legendás mondását) aztán 2002-ben valakik elveszítettek egy választást...

Derts 2008.11.11. 09:29:53

Mindig elvész az értelem, ha jobbosok próbálják osztani.

egyszartlehetvelunkszarakodni 2008.11.11. 09:56:11

Picit off. Lenyugoz amikor egy halom tortenelmi analfabeta osztja az eszt egymasnak, politikai oldatol fuggetlenul gondolkodni keptelen, politikusi fan-klubbok, program helyett szemelyre szavazo droidok. Heti valaszbol, nepszabibol tortenelmet tanulni, hirtv-s, atv-s propagandatortenelmet visszhangozni, az megy. Kutassatok, olvassatok, utana lehet szajalni. Addig meg legalabb tegyetek hozza azt a pici szot, hogy `szerintem`, vagy `en ugy tudom`. Szerintem. (Akinek nem inge, mert van itt azert olyan is.)

janos 2008.11.11. 10:09:20

Lehet szidni a komcsikat, de megkérdezném hogy azonos elbirálás alá esnek a " rendszerváltó komcsikkal"? Mert nehéz elhinni hogy valaki 12 ig hülye volt , 1 re meg megjött az esze!Ugyanis ez módfelett hasonlit a régi rendszer partizánjaira.Közöttük a végén már az is hős ellenálló volt ,akit itatás közben tökönrúgott a csendőr lova!A mai rendszerváltók között is van nem egy ,nem két személy aki az MSZMP felsöszintű vezetésében dolgozott,nyomta a sódert , esetleg besúgó volt( jó munkahely, előmenetel,magas fizetés). Most ezek az emberek lettek hirtelen, egyik napról a másikra - a multban elnyomott hősök!( több pénzért, magas beosztásokért és egyéb kiváltságokér cserébe). Na lehet gondolkodni!

boka · http://csaszu 2008.11.11. 14:41:55

"Kövér Lacát elverték a rendőrök ,mert változást akart"

Akkor volt faltörő kos, amikor már nem volt fal !

Azért azt ne felejtsük el, hogy egyik sem akart kapitalizmust, csak egy generáció váltást ! Hogy Gorbács közben kiengedte a gyeplőt, az csak vis major volt.

Ahogy Czinege elvtárs mondta : Én csak egy szoba-konyhát béreltem, nem tehetek róla, hogy körém építettek egy várost ....

boka · http://csaszu 2008.11.11. 14:47:46

"hogy 56 nagyasszonya, Wittner Mária melyik kormánytól kapott lakást és ki adta át neki"

Tőled meg tőlem kapott lakást, nem a miniszterelnököktől. Persze ma engem meg téged anyáz !

Olyan szörnyű, hogy egy emberöltő történései is vitathatók ( biztos más országban is így van, csak mi még nem szoktunk hozzá, hogy mást olvasunk az újságban, mint amit a szenilis nagypapán elmesél ) .

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.11.11. 15:31:57

Az első komment volt a legjobb: "Szegény Gyula, ha ezt látná, de közéjük lövetne."

Mellesleg, Sasika, Horn nem fog meggyógyulni. Visszavonhatatlan agykárosodása van, és még a bolsevikoknak se nő ki újból az agyuk - bár, náluk a legnehezebb a veszteséget észrevenni, hiszen a parlamentben most is ül egynéhány, amelyik lábon kihordta az agyhalált.

Remélem, a kutatás kiterjed majd arra is, hogy Horn tulajdonképpen hány embert lőtt agyon, amikor pufajkás volt - merthogy ennek is pontosan kéne bekerülnie a történelemkönyvekbe...

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.11.11. 18:06:25

Boka,
azért ne mossuk már egybe a dolgokat!
Ki volt, akit bevittek és ki volt uralmon, amikor bevitték Kövéréket?
Tudom, hogy bizonyos társaságban illik Kövért utálni, de nyilván nem lepődsz meg rajta, hogy én meg tisztelem.

boka · http://csaszu 2008.11.11. 19:10:11

"Ki volt, akit bevittek és ki volt uralmon, amikor bevitték Kövéréket?"

Konkrétan a Kövérék voltak hatalmon, meg az én szüleim, meg a Dajcsfűr apukája, aki rendörkapitány volt . Kövér lászló az mszmp valamelyik intézeténél volt főmunkatárs, tehát az akkori hatalom része volt . Ha akkori ellenzékről beszélünk, akkor Demszky Gábor és a szamizdados társai, akik többek között Kövér,Martonyi, Kádár, Horn Gy. ellen írogattak ( mondjuk nem egy nagy harc, de azért több, mint az említett úriember ) . A Révész Mártírusz köbányán volt kisz-titkár a nyolcvanas évek végén, amikor már nem volt szalonképes kiszesnek lenni.

Ettől lehet tisztelni, mert volt jó korszaka is ( amikor lecsuhásozta a papokat és elitélte az egyházi vagyonszerzést ) , de az sajnos elmult.

Baj az, ha visszahull az átok, mint szegény Pokorny-ra, akinek az apja megunta az ámokfutását, felhívta az egyik népszabis barátját és kiteregetett. Senkit nem érdekelt volna, ha a gyerek nem köpköd visszafelé .

boka · http://csaszu 2008.11.11. 19:16:45

Félreértés ne essék, a fidexet támadó kommentelők nem az előző rendszert védik, csak a ma 50 évesekig bezárólag annyit kaptak ( kaptunk) az előző rendszerben dolgozó emberektől ( nem az mszmp-től), hogy nem kulturált dolog őket anyázni ( persze szelektíven, ahogy Kövér elvtárs is jó elvtárs volt ).

Azok a pedagógusok, akik az előző rendszerben tanítottak, szintén támaszai voltak a szocializmusnak.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.11.11. 19:31:19

Boka,
meg mindenki, aki élt? Ez csúsztatás, a felelősségi szintek súlyos összemosása.

boka · http://csaszu 2008.11.11. 19:59:47

"meg mindenki, aki élt"

ebben az országban nem tehet senki a másiknak szemrehányást !

A diktaturának pont az a sajátossága, hogy vagy te vagy az elnyomó, vagy miattad mindenki. Nincs felelősségi szint, mert nem utazgathattál szabadon ( Kövér ,Martonyi , Smitt Pál igen ), cserébe viszont kaptál lakást, olcsó pálinkát, hogy ne gondolkozz, a pedagógusok szerveztek "ki tud többet a szovjetunióról" versenyt. Ez a " kényszerből beszervezett meg önként besúgó" terminológia csak akkor égett bele a köztudatba, amikor az antikommunistákról kiderült, hogy azért voltak hangosak, mert azelőtt a másik oldalon harcoltak.

Nekem pl a Smitt Pál nagyon szimpatikus volt ( magánemberként is olyan volt, mint az utca embere) , a baj akkor kezdődött, amikor egy hétfői napon megtapasztalta jézus krisztust, rögtön hűséges férj lett, az előző rendszer kárvallotja stb.

Ahogy a nagy filozófusok mondták : Konzervativizmusba nem lehet fejlődni !

Én konzervatív ember vagyok, ha többet tudnék más néprétegekről, biztos jobban el tudnám viselni őket, fejlődhetnék liberalizmusba. Dehát ki akar más kultúrát megismerni ?

Z 2008.11.11. 22:34:28

Boka demszkáj egy maoista köcsög volt (demokrata lóóóóófaszt). A múltat meg ne bojgassuk ,mert kínos:) Persze nem nekem ,én még kisdobos sem voltam:)

janos 2008.11.12. 07:18:27

Sasika! Én is szoktam tisztelni embereket, de csak azokat akik megérdemlik!De tisztelni és nem elvakultan imádni! Ám hidd el, hogy valakiket nem azért utálnak, mert ez sikk,-hanem valamiért!A régi rendszerben nőttem fel, apám kiment '56 ban! De sokakkal ellentétben, nem gyülölök senkit.Ám röhögőgörcsöt kapok a sok rendszerváltó hös cselekedetén-amit titokban végeztek! Igen mert megengedte nekik a rendszer, hiszen itt a hatalom átmentése,megosztása a lényeg-amiben csendben megegyeztek ! Az ideológiai maszlag az már csak rizsa.Sasika te is tudod, hogy a világot 2 dolog mozgatja(motiválja)--a pénz, meg a p..a!Vagy mindkettő!

boka · http://csaszu 2008.11.12. 21:12:45

" demszkáj egy maoista köcsög volt "

Igaz ! A baj az lenne, ha köcsögözné a maoistákat !

Ez a nagy ellentmondás a visszaanyázásban !

Kínában a sok maoista csodát csinál, tehát a magyarnak mindegy, hogy milyenista, mindig köcsög :D
süti beállítások módosítása