HTML

Ha csak ezt az oldaldobozt látod, akkor egy olyan sablont választottál, amiben csak balhasáb van, az oldaldobozaid viszont alapértelmezésben a jobbhasábba kerülnek. Menj be az Oldaldobozszerkesztőbe (Megjelenítés / Oldaldobozok), és kattints a Hasábcsere gombra!
babtabla.hu

Itt az írás, forgassátok...

közélet-közerkölcsök-magánbűnök- egy magyartanár emlékiratai Egerből

Oszd meg, és uralkodj magadon!

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Idő van

Friss topikok

  • pushup: Tanár úr! azért én szívesen olvasnám a mostani véleményét is. Lehet, én értelmeztem félre, de korá... (2016.02.16. 11:02) Búcsú az olvasótól
  • Lordhell: @Csakazigazat!: A lényeg, hogy mind a kettő rossz. Ha már számokon lovagolunk 1 év alatt 44-45 15... (2014.05.14. 18:25) Na de kicsoda Lipusz Zsolt?
  • csakazolvassa: Műfarka kinek volt? Én értem, hogy aki hetero, annak nem probléma a melegek politikai emancipációj... (2012.08.13. 19:04) Az ember végül homokos? - (Értelmezési kísérlet)
  • gabcica: Sikerült ebben az évben és tavaly is részt vennem a rajz oktv-n. Ha megnézitek a témaadást és azt,... (2010.11.28. 16:29) Mit ér az OKTV?
  • zerge gorilla: "már két embernek is olcsóbb autóval közlekedni, mint tömegközlekedéssel..." Ezzel muszáj vitatko... (2010.11.07. 13:57) Buddhista közgazdaságtan

A bunkóként használt Amerika

2008.11.14. 15:21 sasika61

 

Én is szeretem Amerikát. Soha nem jártam ott, és valószínűleg sohasem fogom élvezni a floridai napfényt, nem látom meg New York felhőkarcolóit, nem mártózom meg a malibui strandon, és soha nem fogok vinni legalább egy szál rózsát nagybátyám kaliforniai sírjára. De az amerikai gazdasági-társadalmi modell bizonyos eredményei lenyűgöznek: a főnixmadárként megújuló vállalkozói szellem, a szabadság, az öngondoskodás eszméje stb.
 
Én már akkor szerettem Amerikát, amikor mostani rajongói közül sokan más nagyhatalomért lelkesedtek: harminc éves koromig, míg itthon a Kádár-rendszer mocsarában dagonyáztunk, nekem Amerika volt a jobb élet szimbóluma, a lehetőség, amiért érdemes élni, hogy ha én már nem is, de talán a gyermekeim egyszer olyan szabad országban élhetnek, mint Amerika.
 
Éppen azért, mert szeretem Amerikát, bánt és dühít, ha bunkóként használják itthon, belső viták eldöntésére. Mostanában, az elnökválasztás előtt és után szinte nem múlik el nap, hogy vagy a sajtóban, vagy valamelyik tv-csatornán ne aktualizálnák az ottani történéseket, ne húznák rá kritikátlanul a magyar viszonyokra, s ebben a balliberális oldal jár az élen: ki finomabban, ki vadember módjára meg-meglengetik az Amerika-bunkót a jobboldal (olykor az egész nemzet) feje fölött, ránk pirítanak, hogy milyen hitványak vagyunk, bezzeg Amerika!
 
Ezt a bezzeg-Amerikát nem szeretem.
Nekem már az sem tetszik, hogy szubjektív benyomásom szerint a választások előtt többször és hangsúlyosabban emlegették Obama félvér származását, a választások után azonban gyorsan „befeketítették”: ma már szinte csak fekete elnöknek nevezik. Már emögött is manipulációt, illetve további manipulációknak való megágyazást érzek. Aztán jöttek sorra a felvetések. Bezzeg Magyarországon nemigen választanának meg cigányt miniszterelnöknek (értsd: javíthatatlan rasszisták vagyunk); bezzeg Amerikában a választások után mindenki összefog, és vállvetve küzdenek a válság ellen (értsd: itthon Orbán és a jobboldal megakadályozza ezt az összeborulást); bezzeg McCain milyen elegáns volt, amikor csendre intette az Obamát gyalázó híveit - Orbán persze hagyja, hogy Gyurcsányt szidják. (Külön érdekesség, hogy ezt az érvet legutóbb Verebes Istvántól hallottam szerdán az ATV-n, a nagy szakértő és szembesítő találgatta, hol is történt ez a nevezetes esemény: Chicagóban vagy Bostonban…, megjegyezte továbbá, hogy Obama olyan közérthetően beszél, mint itthon Gyurcsány Ferenc…) Mindezek a példálózgatások semmi mást nem szolgálnak, minthogy a megszólalók rámutassanak, milyen antidemokratikus, rasszista a magyar jobboldal, s mennyit kell még fejlődnünk, hogy olyan magas politikai kultúra alakuljon ki, mint Amerikában.
 
Két ország, két történelmi múlttal, eltérő fájdalmakkal, körülményekkel aligha hasonlítható össze bármiben is, s aligha kérhető számon egyik viselkedése a másikon. Ugyanakkor nem kétséges, hogy ha már összehasonlítunk, legalább legyünk következetesek: a győztes Obamától eltűrné-e az amerikai társadalom, hogy pl. „kurva országnak” nevezze hazáját, sőt, el tudjuk-e eleve azt képzelni, hogy ilyen szókapcsolat elhagyná a száját, akármilyen szűk körben is? S ha igen, mert a fantázia végtelen, vajon McCain akkor is nyugalomra intené híveit?
 
Ráadásul ez a politikai kultúra talán nem is olyan példaszerű mindenben. Olvasom, hogy Palin asszonynak hárommilliós gázsit ajánlottak fel egy pornófilmben való szereplésért. Ez mennyiben része az amerikai politikai vagy általános kultúrának? Le lehet aljasodni idáig? Sarah Palint nyilván nem rabolnák el az eszéért, de mégiscsak egy ötgyermekes családanya, aki ráadásul vesztett, tehát nem célpont többé: hol van az emberi-politikai aljasság határa Amerikában? Előfordulhatna nálunk, hogy 2010-ben, ha az MSZP megbukik, Kovi hasonló ajánlatot tesz majd pl. Lendvai Ildikónak? Nem, és nagyon remélem is, hogy nem.
Úgyhogy nem kell mindenért szégyenkeznünk. Legfeljebb a kioktatóink miatt.

44 komment

Címkék: amerika közélet obama elnökválasztás mccain

A bejegyzés trackback címe:

https://sasika61mondja.blog.hu/api/trackback/id/tr35768949

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cukorfalat 2008.11.14. 18:10:06

Az a csodálatos Amerika ...

Alig néhány éve (nálunk Rákosi kor vége és a Kádár eleje) még külön kocsi volt a négereknek.

Elég volt valakit kommunistaként feljelenteni, és azonnal röpült az állásából, akkor is ha nem az volt.

Tudom sokat változott, de akadnak még hibái bőven. Van egy másik Amerika is:

Pl. közel három Millió ember (minden századik) börtönben van most is.

Corry 2008.11.14. 18:16:22

Amerika az utóbbi években nem volt egy szimpatikus ország. Háborúzott mindenfelé, akár "indokolt" volt a háború akár nem, vagy más szóval találtak -e értelmesnek tűnő alibit. A szavatossági idő lejárta előtt álló robbanóanyag arzenált mindenesetre elpufogtatták, élesben tesztelték a robotrepcsijeiket és mindezt újra kellett termelni, tehát a háború jó volt a gazdaságnak is.
Ennek ellenére impozáns dolgokat műveltek az amerikaiak odahaza, ezt nem vitatom, itt csatlakoznék Sasikához. A legnagyobb dolgot amit véghezvittek, viszont nem említetted: megnyerték a hidegháborút.

Az ATV-sek meg nem tudom mit akarnak. Én lennék a legboldogabb, ha a magyar cigányság lenne abban a helyzetben, hogy képes lenne egy miniszterelnököt adni az országnak. Ehhez viszont kéne egy relatíve széles értelmiségi rétegük legyen, de ma a cigányság vezetőinek erre futotta:
www.hirszerzo.hu/cikk.vademelesi_javaslattal_zarult_kolompar_orban_ugye.86710.html

Egyébként meg ne akarják az atv-ben, hogy eljöjjön ide Amerika, mert ott van úgynevezett impeachment is, ami nem kedvezne a jelenleg regnálva köszködő prájm miniszterünknek sem, a budapesti lord majorról nem is beszélve.

Tibi 2008.11.14. 18:18:42

Világos számomra, hogy a "kurva országot" nem érted. Nem olvastad és nem hallottad még az odavonatkozó részt sem. A fideszes dumát lököd. és ezzel tönkreteszed a cikkedben rejlő minimális értékeket is.(Oszt jó napot! Mondaná erre Obama.)

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.11.14. 18:54:22

Tibi,
nem, nem értem, de majd te felvilágosítasz, remélem.

Koczeka, a pampák királya (törölt) 2008.11.14. 19:04:07

Üdv!

Nem tudom, miért van az az érzésem, hogy Amerika azért "kafa" hely, meg a "lehetőségek országa", mert azt a gazdasági gyarmatai lehetővé teszik. A sok "őshonos" amerikai veri magát, hogy "my very beatufully business", holott már európai piaci feltételek esetén sem igen tudják megvetni a lábukat semmivel, nem beszélve a távolkeleti piacokról...

Aztán amikor elégedetlen az amerikai nép, mert már megint "elviselhetetlen" áron van a benzin, generálnak valami háborút (ha lehet, olajkutas országgal) és a háborús gazdálkodás, meg a leigázott ország "talpra állítása" megint hoz némi jólétet a Nagy Amerikának:-(((

Szóval én abszolút nem vagyok hasraesve ettől szuperhatalomtól... az a sok vallásos ember... és az a pénzügyi mentalitás a vagyonosok bálványozásáról....

Valamelyik este elkezdtem nézni egy csodás dokumentum filmet, a "világ leggazdagabb embereiről"... az hogy én a sok nyálveréstől már majdnem hánytam, biztos az én szervi bajom... de hogy valakinek erekciója legyen mások rózsafabetétes egyedi bútorozású, aranyozott étkészlettel felszerelt JET-jétől (mindjárt kettőtől is, mert az öregebb, ami csak 10 millió USD volt, de a berendezése meg még 25 millió....)

Valaki elmagyarázhatná, mert nem foghatom fel: ugye amerikainak lenni egy kivételes dolog és ott mindenki mindig very happy???

Szégyen 2008.11.14. 19:17:16

A magyar jobboldal az archaikus-feudális posztközépkori demagóg, vallástól megnyomorított militarista-sámánisztikus, őskomcsi elvekkel operáló, fasiszta támogatókat nem-elhatárolódva bátorító és keblére ölelő szemétáradat. Épelméjű, jóérzésű ember egy nagyot KÖP a magyar jobboldal egészére. Nem csodálom, hogy meg van osztva a magyar társadalom, ilyen alja "jobb"oldallal. De legalább az emberek másik fele, nagyon helyesen, undorodik tőlük. Ne kezdjünk el vitatkozni a miérteken, nincs értelme. Amerikát pedig valóban nem lehet - főleg velük nem lehet - összehasonlítani. Orbánt szerencsére totálisan ignorálták, ahogy a szánalmas családinak álcázott slideshowján is látszott. Az eddás szereplés volt a legszánalmasabb. Pusztuljon a magyar jobboldal!

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.11.14. 19:24:08

Szégyen,
úgy látom, nagy adag hánytatót vettél be, hatott.

sorokinV 2008.11.14. 19:26:49

Mikor láttam a tévében McCain szenátor beszédét, rögtön vágtam, hogy csak percek kérdése és indul az orbánozás. És lőn...
Ellenben, csak hogy rögzítsük a tényeket, Obama és hosszú perceket szentelt ellenfele dicséretére és nem gúnyolódtak rajta, viszont itthon úgy emlékszem az MSZP választási győzelme alkalmából röhögve majszolták a narancsos buktát és versengve szidták Vityát.
Summa summarum:
Verebes elmehet a picsába!

gitáros 2008.11.14. 19:27:07

UB: én sem tudom, miért van az az érzésed. A történet nem erről szól, hanem arról, hogy ha Johnny Doe vállalkozni akar, akkor hozzánk képest "kissé" egyszerűbben teheti meg, a gazdaság és a politika hozzáállása gyökeresen más.

A vagyonosok téma egy egészen más dolog. A sikerrel és vagyonnal máshol sem jár se ízlés, se kultúra, de miért is baj, hogy követendő példa a sikeresség?

És végül: a veriheppiség pedig alapvetően egy pozitív életszemlélet, semmi több.

És persze igazából értem, mire gondolsz, de sztem mindennek a mélyén ezek az abszolút pozitív dolgok vannak.

m 2008.11.14. 19:42:12

Még mindig nem értitek, Magyarországnak már volt cigány miniszterelnöke. Néhány évvel ezelőtt.

fourgee 2008.11.14. 19:47:57

Tibi, olvasd át még egyszer ezt az írást, és úgy értelmezd a "kurva ország"-ot. Az a baj, hogy csak ezt láttad meg benne, nem az egészet, összefüggésében. És csak azért mert nem ért bizonyos emberekkel egyet, attól még nem Fidesz-es. Akkor lenne az, ha úgy írna mint a "Szégyen" nevű felhasználó, csak a másik oldalról. Most mondhatnám rá hogy "ostoba MSZP-s", de nem mondom, mert vannak azon az oldalon is értelmes ismerőseim. Ostobák mindenhol vannak, nem szabad velük szóba állni, az értelmeseknek meg meg kellene találniuk a közös hangot. És nem rögtön rámondani a másikra, hogy "Fideszes", "MSZP-s"...

Szégyen, neked mi volt a jeled az óvodában? :)

ghavin 2008.11.14. 19:48:13

Szégyen, amit most művelsz, az semmivel sem jobb egy turbómagyar mocskolódásánál, méltó vagy a nevedre.

Koczeka, a pampák királya (törölt) 2008.11.14. 19:49:37

gitáros 2008.11.14. 19:27:07

"...A történet nem erről szól, hanem arról, hogy ha Johnny Doe vállalkozni akar, akkor hozzánk képest "kissé" egyszerűbben teheti meg, a gazdaság és a politika hozzáállása gyökeresen más..."

Való igaz, a feltételek mások és azt hiszem hogy egy esetleges hiba miatti következmények is... Én a hazai pénzügyi válságról azután hallottam először (ide nem gyűrűzik be...), amikor az amerikai bróker már nagyon izzadt és néhány tősgyökeres multi meg bank bedőlt... Valahogy, legalábbis statisztikailag, mintha összefüggés lenne az amerikai és a világgazdaság között... hát köszi szépen az ilyen remek gazdasági környezetet.


"A vagyonosok téma egy egészen más dolog. A sikerrel és vagyonnal máshol sem jár se ízlés, se kultúra, de miért is baj, hogy követendő példa a sikeresség?"

A baj nem azzal van, hogy a vagyonosság követendő példa, hiszen ki az a marha, aki nem akar jobban, gazdagabban élni. Baj azzal a fajta szemlélettel van, hogy a milliomos üzletember az USA-ban nem példakép, hanem bálvány:-(


"És végül: a veriheppiség pedig alapvetően egy pozitív életszemlélet, semmi több..."

Elismerem, hogy én pesszimizmusra hajlamos ember vagyok (állítólag magyar vonás: ergo árja-magyar vagyok:-))), de szóval attól hogy én heppi vagyok, a seggem még kilóg a gatyából, és vidámságom ellenére mégiscsak nevetséges leszek... És én ezt nem letargiának meg pesszimizmusnak nevezném, hanem realitásnak.

Allesmor Obranna 2008.11.14. 19:58:00

Kedves Szégyen!
Te tipikusan az a munkakerülő, lusta, antiszociális, jövőképtől, önbecsüléstől és józan értékitélettől mentes szellemi lumpen vagy, aki magyar nyelven, magyar területen a magyarok ellen szónokol.
Ha ennyire nem tetszik az, hogy ebben az országban élsz, keress magadnak másikat. Ha ennyire lusta vagy, hogy elhúzz, legalább fogd be a szád.
Fröcsögsz itt egy sor önmagának is ellentmondó zagyvaságot.
Kiváncsi vagyok, hogyha ennyi sok szépet állítasz a jobboldali gondolkodásmódról (ami nem feltétlen azonos a magyar jobboldal totális koncepciótlanságával és cselekvésképtelenségével), akkor vajon mi jót tudsz elmondani a magyar baloldalról?
Tudsz egyátalán valami érvet felmutatni mellettük?

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.11.14. 20:02:24

Elnézést azoktól, akik Szégyenre reagáltak, kimoderáltam, betegekkel nem foglalkozom, nem vagyok pszichiáter.

torró 2008.11.14. 20:03:52

Mélyen tisztelt "Szégyen" . Ha valóban így érzi ahogy leírja ,akkor nagyon sajnálom Magát. Azt ajánlom ,próbáljon egy kicsit a vörös szemüveg nélkül tájékozódni. Ugye önök vádolják a gyűlölet keltéssel és megosztással az ördögtől való jobboldalt. Hát ugye ez is olyan ha volna kedves elolvasni azt amit leír!
Nem is akarok különösebben többet Önökre pazarolni,De úgy látszik nagy a félelem Önökben .És én meg is értem. Mert van miért.

2008.11.14. 20:11:17

Egyszer találkoztam egy norvég fickóval aki azt mondta, hogy ha igazi demokráciát akarok látni menjek pl Norvégiába.... Dániába mentem végül (de azt mondta mindegy)
Szerintem igaza volt.

boka · http://csaszu 2008.11.14. 20:19:28

"Ugye önök vádolják a gyűlölet keltéssel és megosztással az ördögtől való jobboldalt."

Bár lenne magyarországon jobboldal !

torró 2008.11.14. 20:37:55

Hát igen "boka" sajnos én sem vagyok tévedhetetlen.
De azért kell megmaradni szalonképesnek. Sajnos a történelem rengeteg példát tud felmutatni azokról a sajnálatos eseményekről amit olyan emberek vittek véghez akik nagyon kevés részvéttel és tisztelettel viseltettek embertársaik irányában.
És amint érzékelem ez sajnos csekély mértékben javult mostanáig.

Tibi 2008.11.14. 20:41:45

Sasika & fourgee:

Nem fideszeztem le senkit. A fideszes duma azt jelenti, hogy kiemelek egy nekem tetsző (többnyire hamis, az eredeti értelmet elferdítő, de számomra jól felhasználható) részt a szövegből, és azt szajkózóm reggeltől estig. Ehhez csatlakozni nem túl okos dolog.

Kérdésem:

El tudjátok képzelni, hogy Obama beszélget egy amerikai hír televízió stúdiójában, és a műsorvezető az ottani miniszterelnöknek megfelelő valakit többször betegnek, gyengeelméjűnek, orvosi esetnek, stb. nevez és ez alatt Obama vigyorogva bólogat?

(Sajnos láttam a magyar változatot.)

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.11.14. 20:49:24

Tibi,
gondold mellé a másik oldalt is: el tudnád képzelni, hogy Amerikában köetkezmények nélkül elhangozhatna az őszödi beszéd?
A kettő egymást feltételezi.

boka · http://csaszu 2008.11.14. 20:51:25

"sajnos csekély mértékben javult mostanáig"

Nem baj ! Így kell elfogadni ! Mivel mindenki más környezetben szocializálódik, el kell fogadni a másikat. Magunkban hiába nevetjük ki pl.a tájszólással beszélő honfitársainkat, mindig el kell fogadni, hogy máshonnan jött. A vallásos emberekről, a hirtelen hazaféltő emberekről ugyanezt gondolom. Mindenkinek lehet egy törés, csalódás az életében, amiből nem látja a kiutat keres egy közösséget, ami befogadja, sőt bíztatja.

Így kerek a világ. Szerintem a nyugati világ már a sok évtized alatt túljutott ezeken a vitákon. Ezeket a vitákat meg kell vívni, majd megunjuk, aztán minden megy majd a maga útján.

1989-óta megvívtuk a kommunista-kapitalista, zsidó-keresztény, fiatal-idős, tehetséges-középszerű , egészséges- beteg , gazdag-szegény vitákat , már csak a haladó-maradi gondolkodás csap össze. Az unokáink már remélem csak a playstation- nintendo párosról fognak vitatkozni.

INkvizitor 2008.11.14. 20:53:55

Eleve elhibázott a két ország összehasonlítása, mert konkrétan semmi közös nincs bennünk. Ők egy kontinensnyi birodalom, fiatal történelemmel, amire nagyon büszkék. A vállalkozó bevándorlók hazája, ahol egyenlő eséllyel indul mindenki az "álomért". Nálunk meg :((..... (huh! no comment, olvasd Szégyen-t, és megértesz mindent)

Szóval ez az elhibázott, csúsztatott, seggnyaló szócséplés amit az a féreg verebes is művel az atv-n csak a saját bázisnak szól a megmerevedett fronton, hogy "ne adják fel a reményt" amerika itt van, (ferenc személyében) vagy ha nincs, akkor el fog jönni, ha lesz ennek az országnak egyszer egy "normális ellenzéke" stb.

ui.: azé' a "mikor lesz az országnak cigány elnöke" vs. "orsós-orbán" ott van a szeren (a mi rasszistáinkat ezek szerint egy cigány vezeti)

nyekk 2008.11.14. 20:58:59

Én nem csak hogy útálom Amerikát, az amerikai mentalitást, politikát, kultúrát(?) hanem hányni is tudnék tőle. De hát mindenki azt szeret, amit akar.

boka · http://csaszu 2008.11.14. 21:02:47

"a mi rasszistáinkat ezek szerint egy cigány vezeti"

A baj, hogy vezeti ! Erről a világnézetről kellene leszoknunk, mint régen a május 1-i felvonuláson mindig volt egy fénykép a transzparensen. A miniszterelnök vezesse az állami adminisztrációt, a választóit képviselje azzal, hogy legyőzi a riválisát ( ha nem roma származású az, akkor is) .

Feri anno azért kellett az mszp-nek és szavazóinak, hogy Viktor és magyarokkirályaTorgyánjóska nehogy visszatérjen a hatalomba. Ezt a munkát el is végezte. 2010-ben kit indit az mszp, azt nem tudom, de a harc szerintem a bizonytalanokért megy.

Tibi 2008.11.14. 21:05:02

sasika61:

Nem feltételezi! Tegyük fel, hogy a másik hülye. Erre az a válasz szerinted, hogy az egyiknek is hülyének kell lennie? Különben meg elolvashatnád, amiről véleményt írsz, mert ennek hiányában hiteltelen. Azt mondták, úgy hallottam alapján döntetsz?

AsgardV 2008.11.14. 21:14:19

Ha egy hulyevel kerulsz szembe, akkor vagy nem veszel rola tudomast, vagy lesullyedsz a szintjere. Nem kerdes itt melyik tortent, de most azon vitatkozni, ki kezdte... feleslegesnek tunik. Levaltani mind a kettot!

torró 2008.11.14. 21:19:54

Igen, valahogy így kell nézni a világot. Az a helyzet hogy ehhez lelki állapothoz nagyon széleskörű tájékozottság is szükségeltetik. Én elmondhatom hogy szerencsés voltam abban a tekintetben hogy nagyon korán kezdtem el olvasni és mondhatom hosszú évekig szinte minden szabad időmet az olvasás öröme töltötte ki. És ma elmondhatom mindenkivel normális emberi kapcsolatot tudok kialakítani. Hozzám bárki nyugodtan jön,Bármilyen hovatartozású nincs gond a problémák kezelésében. Még a gyerekekkel is úgy tárgyalok mintha felnőtt lenne és ezt nagyon tolerálják.
Összegezve , mindenki tudja értékelni ha látják hogy emberszámba veszik.
Jó lenne ha az úgymond írástudók is magukévá tennék ezt az emberi hozzáállást. És főképp a POLITIKUSOK.

Romlatlan Magyar Büszkeség 2008.11.14. 21:46:09

Bár szégyennel nem értek egyet, de a videó amit küldött elgondolkodtató!

www.dailymotion.com/swf/k7IoK7RlTF7VVKKlFi

Utánanéztem, ez hivatalos videó, nem kamu! Ezt mégis mi a csuda? Furcsa nem?!

boka · http://csaszu 2008.11.14. 21:59:15

"És főképp a POLITIKUSOK. "

Szerintem egyszerűbb birka vesével földrengést megelőzni.....

Panni 2008.11.14. 22:21:47

A párja:

m.blog.hu/re/reakcio/image/gyurcs%C3%A1ny_sarkozy_nepszava.jpg

Nem orbánozok, csak ez a nagy Ő. A szinte biztos jövő.

Árpádsáv 2008.11.14. 22:27:06

Tiltsuk be a Google-t!

boka · http://csaszu 2008.11.14. 22:27:35

Panni ,Panni ! Rossz vagyol !

:DDDDDDD

Beszélnél külügyesekkel, hogy 2006-ban milyen erőfeszítéseket tettek azért, hogy a Merkel asszony egy közös vágóképhez fogadja Viktort !

Azért a "konzervatívok" sem egyformák ( mi konzervatívabbak vagyunk)

boka · http://csaszu 2008.11.14. 22:33:01

Élmény volt megint, ne adjátok fel a csüggedést!

Mindenkinek joga van a véleményemhez ! jó éjszakát !

jozicsenko 2008.11.14. 22:37:45

hi!

hagy emeljem ki az est fénypontját:
egy rasszista baloldali (cigány vezette magyarországot nem rég) és a toleráns jobboldal (kit érdekel cigány-e Orbán?) összecsapása

huhh, ha ezt norvégnak elmagyaráznám, holnap a pszichiátrián lenne szegény :-))

kilóg a lóláb baloldal! :-)))

(a másik kedvencem, hogy mindig értelmi politizálást követelnek érzelmi helyett, de amikor elmondom, hogy álltunk akkor a gazdasággal, adóssággal, és most, rögtön jönnek, hogy semmi köze hozzá, meg az nem számit: tiszta ovoda :-) )

Ugarlakó 2008.11.14. 23:44:10

Engem nem zavar hogy Orbán Viktor cigány származású. Egyébként szerintem csak úgy néz ki, a barnás bőre miatt, meg a fiatalkori bajuszkája egy kicsit dzsipszis.

De szerintem csak a rossz nyelvek mondják, hogy cigány. És szerintem teljesen mindegy, hogy az-e, vagy nem, mert aki szerint az baj, hogy Orbán Viktor cigány, az rasszista!

Egy dolog biztos: tökös csávó, mert se komcsi, se fasiszta eszközöktől, se antiszemita propaganda használatától nem riad vissza hogy hatalomba kerüljön, akár azon az áron is, hogy a világ egy fejlett országának politikusa sem mutatkozik már vele szivesen együtt. Ez az igazi hazafiság, ragaszkodni a hatalomhoz keményen, férfiasan, akkor is, ha már a fél ország, és az egész világ arra se tartja érdemesnek viktort és a bandáját, hogy leköpje. Ez az igazi férfias, bátor kiállás, nem névtelenül szenyózni a fotelből!

Panni 2008.11.15. 01:25:17

Csak egy megfáradt öregember. Már a furcsa vigyora sem a régi. Itt van Amerika?

Ugarlakó 2008.11.15. 03:00:28

Jó a neved. Járunk?

jozicsenko 2008.11.15. 08:52:48

Velem? sörözni max a nevemet meg ismerősnek köszönhetem :-)

hol is volt Orbán antiszemita?
bevezette a holokauszt emléknapot!

jobboldali, kinosan ügyel arra, hogy véletlenül se tünjön antiszemitának - a szélsőjobbal meg a baloldal mossa össze -másképp:

2002ig többször is elhatárolódott a Miéptől a fidesz (tessék emlékezni), de annyiszor követelték tőlük, hogy egyszerüen megunták: igyis - ugyis fasisztának állítja be őket a ballliberális tánckör, akkor meg minek ebbe felesleges energiát ölni?

hups: az utolsó antiszemita párt Mo-n az MSZMP volt (a 70-es évekig moszkva nyomására állandóan elítélték Izraelt, védték a palesztinokat, stb: olyan zsidó gyalázó cikkeket írtak Bpen akkoriban, hogy ihaj-csuhaj) no, ki az mszmp utóda?
az mszp
ki lakik zsidó gyárostól elprivatizált budai villában? Gyurcsány

és kért bocsánatot bárki is az elődei tetteiért? áááá, dehogy

tessék elöbb a saját porta elött söpörni, csak utána ugatni a holdat! :-))

Corry 2008.11.15. 14:46:09

Azt hiszem, a hozzászólásokból már ki lehet következtetni, hogy mi is itthon a gond. További jó Gyurbánozást!

Laci · http://docs.google.com/View?docid=d9mtbgt_15cdthgwcz 2008.11.20. 07:56:27

Sasika írta:

"a Kádár-rendszer mocsarában dagonyáztunk,"

Nem tudom, tudod-e melyik állat szeret legjobban dagonyázni. Én a magam részéről nem dagonyáztam, hanem éltem az akkor még sokkal élhetőbb életemet, dolgoztam, szerettem, buliztam, ahogy emberhez illik.

Akik ehelyett dagonyáztak, azokat szívből sajnálom, bár ha szeretik ezt az elfoglaltságot, most is megtehetik, sár van bőven.

Laci · http://docs.google.com/View?docid=d9mtbgt_15cdthgwcz 2008.11.20. 08:17:41

Kedves Romlatlan Magyar Büszkeség! Nem kommentálnád a belinkelt videót? Ugyanis nem tudok angolul.

Laci · http://docs.google.com/View?docid=d9mtbgt_15cdthgwcz 2008.11.20. 08:23:56

Ugarlakó írta

"aki szerint az baj, hogy Orbán Viktor cigány, az rasszista!"

Szerintem senki sem írt olyasmit, hogy ez baj lenne.

A baj az, hogy hülyíti a népet. Gyurcsánnyal együtt.
süti beállítások módosítása