babtabla.hu

HTML

Ha csak ezt az oldaldobozt látod, akkor egy olyan sablont választottál, amiben csak balhasáb van, az oldaldobozaid viszont alapértelmezésben a jobbhasábba kerülnek. Menj be az Oldaldobozszerkesztőbe (Megjelenítés / Oldaldobozok), és kattints a Hasábcsere gombra!
babtabla.hu

Itt az írás, forgassátok...

közélet-közerkölcsök-magánbűnök- egy magyartanár emlékiratai Egerből

Oszd meg, és uralkodj magadon!

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Idő van

Friss topikok

  • pushup: Tanár úr! azért én szívesen olvasnám a mostani véleményét is. Lehet, én értelmeztem félre, de korá... (2016.02.16. 11:02) Búcsú az olvasótól
  • Lordhell: @Csakazigazat!: A lényeg, hogy mind a kettő rossz. Ha már számokon lovagolunk 1 év alatt 44-45 15... (2014.05.14. 18:25) Na de kicsoda Lipusz Zsolt?
  • csakazolvassa: Műfarka kinek volt? Én értem, hogy aki hetero, annak nem probléma a melegek politikai emancipációj... (2012.08.13. 19:04) Az ember végül homokos? - (Értelmezési kísérlet)
  • gabcica: Sikerült ebben az évben és tavaly is részt vennem a rajz oktv-n. Ha megnézitek a témaadást és azt,... (2010.11.28. 16:29) Mit ér az OKTV?
  • zerge gorilla: "már két embernek is olcsóbb autóval közlekedni, mint tömegközlekedéssel..." Ezzel muszáj vitatko... (2010.11.07. 13:57) Buddhista közgazdaságtan

Novák tanár úr mai utódai

2008.12.04. 12:54 sasika61

 

Vannak véletlenek, melyek olykor kíméletlen élességgel világítanak meg vagy állítanak párhuzamba eseményeket, sajátos jelentést adva annak, ami történik.
Amikor kedd este beprogramoztam a videót Ranódy László Aranysárkány c. filmjére, nem gondolhattam, hogy szerdán a vezető hírek közt fognak szerepelni az aktuális tanárverések http://www.mno.hu/portal/601270.
 
A Kosztolányi regényéből készült filmet nem először látom, de mégis mindig megnézem, elsősorban Mensáros László miatt. A film a regénynél hangsúlyosabban jeleníti meg a tanárverés cselekményszálát, s nagyobb szerepet kap Novák tanár úr összeomlásában, mint egyéb magánéleti problémái. Egy tanár, aki belepusztul abba a szégyenbe, hogy tanítványai megverik – egészen röviden (és persze nagyon is a céljaimnak leegyszerűsítve) így is össze lehetne foglalni a cselekményt. Számomra ez azt is jelenti, hogy bár a tanárverés a 20-as években is előfordult, akkor még annyira ritka eset lehetett, hogy az elszenvedője lemoshatatlan szégyent érzett, az élet folytathatatlanságát (ehhez persze olyan személyiségképlet is kellett, mint Novák tanár úr volt).
 
Ma hál’istennek egyetlen esetről sem hallunk, hogy bármely tanár öngyilkos lett volna amiatt, hogy megverték. És nagyon jó, hogy nem így reagálunk rá. De a tény mintha azt is jelezné: hozzászoktunk a jelenséghez. Már meg sem döbbenünk (nem az érintettek, hanem a közvélemény). A hírportálokon külön dossziékba gyűjtik az eseteket, de talán nincs messze az idő, amikor önálló menüpont lesz a nyitóoldalakon: Gazdaság, Kultúra, Sport … Napi Tanárverés. Nem szeretném ezt az időt megérni.
 
Magam is tanár vagyok. De nem pusztán emiatt érzek szomorúságot és tehetetlen dühöt. Én ugyanis elképzelhetetlennek tartom, hogy velem ilyen megtörténhet: nem olyan a tanítványaim szociális összetétele, s álszerény lennék, ha elhallgatnám: van akkora tekintélyem, hogy ilyen eszébe nem jutna senkinek. De különb tanárnak sem érzem magam bármely megvert kollégámnál, vagyis, mégis csak fontosabb, hogy hová vetette őket a sors, milyen közösségben tanítanak. Mert homokba dughatjuk a fejünket, lehetünk álszemérmesen polkorrektek, az igazság mégis az, hogy az elkövetők jelentős hányada cigány származású. A minisztérium szervezésében éppen a napokban is zajlik egy országos kampány az iskolai erőszak kezelési módjairól. Nem vitatom, hogy lehetnek eredményei ennek is, ám tartok tőle: azt a közösséget, ahonnan az erőszak indul, ilyen módon nem lehet megnevelni. Minek lenne akkor visszatartó ereje? A bírósági eljárásoknak aligha: a közelmúltból egy ítéletről tudok: 10 hónap, 3 évre felfüggesztve …http://www.indexkelet.hu/nyomtato.php?cikk=25608.
 
Persze a miniszterünk is megtehetné, hogy azonnal reagál, s elmondja egyik kedvenc mondatát: „Eddig, és ne tovább!”, de ez is legfeljebb nekünk, tanároknak jelentene némi elégtételt, az esetek száma ettől még nem csökkenne. Abban viszont nem vagyok biztos, hogy nem lenne-e komolyabb hatása, ha a cigányság vezetői lépnének. Azonnal, és minden esetben. Leutazva a helyszínre, tv-kamerák előtt elítélve az esetet, elhatárolódva a tettesektől, hogy a közösségük is hallja: ez nem norma, még az ő körükben sem. De valamiért ezt sosem teszik meg. Így aztán nem egészen jogtalan az a kérdés: érdekük-e egyáltalán a feszültségek csökkentése?

29 komment

Címkék: oktatás közélet tanárverések aranysárkány

fuggoagy.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://sasika61mondja.blog.hu/api/trackback/id/tr7803844

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

VLaci 2008.12.04. 13:17:49

Sasika írta:

"különb tanárnak sem érzem magam bármely megvert kollégámnál, vagyis, mégis csak fontosabb, hogy hová vetette őket a sors, milyen közösségben tanítanak. Mert homokba dughatjuk a fejünket, lehetünk álszemérmesen polkorrektek, az igazság mégis az, hogy az elkövetők jelentős hányada cigány származású."

Kedves Sasika!

Gyerekkoromban elsős korom óta egész nyolcadikig öszze-vissza vertek a tanárok, hajamat húzták, tenyerest adtak, kokit és megalázó pofont stb.

Kb. 35 éves koromban találkoztam az egykori ált, isk. igazgatómmal, aki volt már vagy 80 éves, és majdnem komolyan megfordult a fejemben, hogy legalább egy pofont azért vissza kéne adni neki.

Sasika! Ezek közül a szemét tanárok közül egy se volt cigány, úgy hogy szerintem a cigányokról le lehet szállni.

Vagy szerinted akkor ezek után an block a tanárokat kéne gyűlölnöm?

Fehivom rá a figyelmet, hogy statisztikai túlnyomó többségben vertek a tanáraim!!!

Na! Ízelítő a rasszizmus baromságaiból.

Ha én is rasszista lennék, most a tanárokat utálnám. De nem vagyok az, ezért az aljas embereket utálom, akik (nem védekezésképp) megütik a másikat.

Ha tanár, ha cigány.

Dereng valami?

VLaci 2008.12.04. 13:26:39

Kiegészítés:

Ha hozzám, a szőke sváb-magyar gyerekhez ilyen szemét volt egy csomó tanár (azért nem mind), milyen szemetek lehettek a cigányokhoz?

Majd megfelelő kontextusban ezzel ellenkező értelmű cigány történetet is elmesélek.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.12.04. 18:30:39

VLaci,
a logikád akkor lenne helytálló, ha lettek volna roma tanáraid is, és mindig csak a magyartól kaptál volna (egyébként én is kaptam eleget, erről majd akarok írni egyszer).Akkor mondhattad volna, hogy az általad ismert magyar tanárok szadisták s egyebek.
Itt viszont az a helyzet, hogy bár a tanulók többsége -egyelőre- nem roma, mégis ők követik el az általam ismert tanárverések nagy részét. Ezt nevezheted rasszizmusnak, akkor is TÉNY.

Pelso.. 2008.12.04. 19:29:45

Hasonló élményeim akadna diákkoromból nekem is, mint Vlacinak. Egyetértek vele.

VLaci 2008.12.04. 20:04:20

Kedves Sasika!

Roma gyerekek viszont voltak a nyóckerben, de érdekes, hogy valahogy engem mindig a fehér nagyfiúk vertek meg.

Hogy is van ez?

Persze, hogy rasszizmusnak nevezem a rasszizmust.

Arról szól, hogy az emberek egy csoportjának minden tagját bűnössé kiáltja ki az ember, anélkül, hogy egyenként megvizsgálná őket.

Tehát a megnevezett alapokon a tanárgyűlölet, ugyanolyan mint a cigánygyűlölet.

Szerintem most is több a rossz tanár, mint a jó, de nem mondok attól rossznak valakit, mert tanár.

Mindazonáltal, ha tíz megvizsgált tanárból kilenc rossz, akkor sem mondom, hogy A TANÁROK rosszak, csak azt, hogy a megvizsgált kilenc rossz.

Ilyen a tisztességes gondolkodás.

De ha mégis ragaszkodsz hozzá, akkor besorollak a kilenc közé. Ami stimmel is, mert rasszista tanár nem lehet jó tanár.

Nem így gondolod?

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.12.04. 20:29:18

VLaci,
sorolj, ahova akarsz.
Én ugyan nem állítottam, hogy minden roma tanárverő, csupán a tényt rögzítettem, hogy a tanárverők többsége roma.Ez nagyon nem ugyanaz.

VLaci 2008.12.04. 21:14:24

Sasika!

Sajnos ugyanaz, mert arra vezet, hogy a romákat általában tartják rossznak.

Az hogy tetszene, ha úgy fogalmaznék: hát előfordulnak tisztességes pedagógus is, de a pedofilok többsége azért valljuk meg, hogy pedagógus.

Persze ÉN nem fogalmazok így, csak éreztetem veled, mit művelsz a cigányokkal.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.12.04. 21:19:09

VLaci,
nekem mára elég, nincs kedvem képtelenségek ellen védekezni. Maradjunk a tényeknél: igazam volt-e, hogy a nyilvánosságra került esetekben romák voltak a tanárverők? Az értelmezések nem érdekelnek. Meg a szerecsenmosdatás sem.

VLaci 2008.12.04. 21:41:47

1. A nyilvánosságra került esetekben. Engem nagyon érdekelnének a nyilvánosságra nem került esetek, és azok többéves előzményei is.

2. Ebből sokminden levezethető, csak az nem, hogy "a cigányokat" általában utálni kéne.

3. Szerecsenmosdatás az lenne, ha azokat a személyeket védeném, akik bűnösek. Én "a cigányokat" védem, mert nem "a cigányok", hanem bizonyos konkrét személyek voltak a bűnösök. Mint ahogy engem sem "a tanárok", hanem bizonyos konkrét személyek vertek, akik MELLESLEG voltak tanárok.

Egy bármilyen ismérv alapján kiválasztott csoportot tisztességes ember nem tesz felelőssé annak akárhány tagja által elkövetett bűn miatt sem.

Mindenki a MAGA bűnéért felel, és csak a maga bűnei vagy erényei alapján ítélhető meg.

Mit szólnál hozzá, ha az utcán elkapnám a gallérodat, hogy engem "a tanárok" vertek gyerekkoromban, és lám te is tanár vagy.

A cigányozó rasszisták pont ezt teszik.

Meg persze az antiszemiták is. Ez a két gusztustalanság általában kéz a kézben jár. Akármilyen csoportra ki lehet találni valami közös bűnt.

Romániában a magyarokra sütik rá ugyanilyen logikával, hogy "bozgor".

Szlovákiában könnyen kaphatok én is gumibotot a (részben a futballhuligán honfitársaim ürügyén) valójában ugyanolyan a rasszizmus miatt, amivel te "a cigányokat" gyűlölöd.

Corry 2008.12.04. 21:48:03

Elképzelhető, hogy a tanárverők nagy része cigány, de én most (kivételesen) úgy érzem, hogy ez a szál vakvágányra vezet. Pontosabban nem hozza a megoldást.

Az én verzióm:
szerintem a tanárokat általában általános és szakiskolákban verik meg. Ez nem elit gimnázium kérem szépen ezek mind olyan iskolák, ahova a gyereknek járni kell (mert tanköteles) és nem olyan mint a gimi ahova "nem kötelező ide járni, kérem"...

Innen meg jön a Nagy Magyar Valóság, átvettünk mi mindent külföldről, ahol éppen valami a szánk íze szerint volt szabályozva, de az ezer helyről átvett dolgok csak nem akarnak rendszerré összeállni. Ez igaz nálunk általában mindenre.

Az iskolarendszerben a tanulók jogai jelentősen megnőttek olyan irányba, amerre nem kéne, ezek az idióta jellegű tanulói szabadságjogokok már lassan nem adnak semmi lehetőséget a pedagógus kezébe, pontosabban a deviáns gyerekkel szemben tehetetlen, viszont ennek a gyereknek suliba kell járni és kész.
Ezután jön az igazságszolgáltatás, amit hadd ne minősítsek, mert egyszerűen diszfunkcionális és ez a devianciának zöld utat ad, mind a tanuló, mind a szülő esetében.

Annyi összefüggést látok ebben a cigányokkal, hogy pont a liberális párt legnagyobb kedvezményezettjei a cigányok, néha agyrémszerű gondolatokkal elővezetve.
De ez a fécesz most a liberális barátaink egy másik mestermunkája, ezért én nem kötném a cigánykérdéshez.

boka · http://csaszu 2008.12.04. 21:58:07

Vlaci ! Hogy Hofit idézzem : A riporter a mai napig nem tudja, hogy ő mondta jól !

Veled is így van,de csak pár év mulva fog kiderülni, hogy igazad volt ! ( azt a rohadékot is elégették, aki azt mondta, hogy a föld gömbölyű, sose tudta meg szerencsétlen, hogy tényleg az ).

Ha továbbgondoljuk a gondolat meneted, akkor az általánosítás miatt azok a romagyerekek, akik hajlamosak lennének asszimilálódni, azok is kivül érzik majd magukat a magyar társadalomból, aztán tényleg nem éreznek lelkifurdalást, ha a társai egy nemromát támadnak meg. Innen meg nehéz lesz visszalapátolni a cuccot. Ez a szlovák-román példa találó.

boka · http://csaszu 2008.12.04. 21:59:36

"ellenkező értelmű cigány történetet is elmesélek. "

Beszerelte egy roma az autórádiót az autómba :DDD

Bocs, Bunkó voltam !

misc · http://misc.blog.hu 2008.12.04. 22:55:52

VLaci:

sajnálatos, hogy téged 40 éve vertek a nem cigány tanárok, de ebből azért nem lehet levonni azt a következtetést, hogy az erőszakos, egyes esetkben cigány tanulók ne jelentenének kezelhetetlen problémát ma a tanárok számára.

boka · http://csaszu 2008.12.04. 23:02:02

"cigány tanulók ne jelentenének kezelhetetlen problémát ma a tanárok számára. "

A Zeneakadémián biztos nem !

Fekafika 2008.12.05. 00:07:31

A helyzet az, hogy kulturális problémáról van szó. Bizonyos rétegek úgy szocializálódnak, hogy a problémákat fizikai erővel oldják meg. Sajnos ez óriási veszélyt jelent a társadalomra, mert működésképtelenné teheti az egészet és a totális pusztuláshoz, anarchiához vezet.

A problémának két megoldása van. Az egyik a kulturális változtatás, ha valahogy elkerüljük azt, hogy így szocializálódjanak emberek. A másik az a megoldás, hogy az állam brutálisan fellép azok ellen, akik megszegik az együttélés szabályait. Ez a megoldás már bizonyított, az arab országok többségében példás közbiztonság uralkodik.

VLaci 2008.12.05. 00:16:14

Fekafika írta:

"az a megoldás, hogy az állam brutálisan fellép azok ellen, akik megszegik az együttélés szabályait. Ez a megoldás már bizonyított, az arab országok többségében példás közbiztonság uralkodik."

Ha ha ha ha ha...He he ha ha ha hu hu ...

Bocsi, de nem bírom abbahagyni... Bepisilek a röhögéstől...

A világ f...száért nem laknék ilyen "biztonságos" arab országban...

VLaci 2008.12.05. 00:19:24

Ja! El ne felejtsem! Derék arab sógorom (akit jobban szeretek mint a magyar sógoraimat) ilyen biztonságos arab országból menekült el, mert ha véletlenül disznózsírral keni be a csizmáját simán meglincselik az utcán.

Fekafika 2008.12.05. 00:30:59

Vlaci! Ezzel pont azt támasztod alá amit én mondtam. Ott ugyanis az a törvény, hogy NEM LEHET DISZNÓZSÍR/HÚS. Ha nem tartod be, megbüntetnek. Kegyetlenül. Ugyanígy, ha lopsz, csalsz. NEM LESZ RÁ MÉG EGY ALKALMAD.

VLaci 2008.12.05. 00:35:53

boka írta:

"ellenkező értelmű cigány történetet is elmesélek. "
Beszerelte egy roma az autórádiót az autómba :DDD

HÁT majdnem, de akkor, ha már szóba hoztad, elmesélem:

A textiliparban tevékenykedtem, a gyárban számos cigány DOLGOZOTT. A legszarabb és legnehezebb munkát kapták. Megcsinálták. Persze nem nagy lelkesedéssel, de olyan munkáért hülye aki lelkesedik.

Az egyik cigány takarítónő több mint 30 éve dolgozott ott, már nyugdíj előtt állt. A férje ugyanott volt targoncás.

A cég közelében volt egy harmadosztályú étterem, a főkönyvelőtől a segédmunkásig mindenki oda járt délutánonként.

No, ide ültem be a haverokkal. Jött a cigány takarítónő népes családjával (voltak vagy heten-nyolcan). Akkor is voltak már bunkók, ezért mondja a pincér, nem jöhetnek be, mert cigányoknak tilos. Akkor felálltam (100 kiló felett voltam és 183 centi) oszt mondom:

- Figyelj öreg! A HÖLGY és családja az én vendégem! Mi a kifogásod? Nem értettem tisztán.

Motyogott valamit, én meg leültettem a társaságot.

Kb, 6-7 évvel később a menyasszonyommal ültem be ugyanoda, és három nagyon kemény és nagyon részeg legyel vendégmunkás kötött belém. Akárhány kiló vagyok, nagy szarban voltam, azaz lettem volna, de a sarokban egyszer csak felállt egy cigányember és kiszaladt az utcára, három perc mulva vagy hat cigány állta körül a három lengyelt, tíz perc múlva pedig megfeküdtek az utcán. Pesze a Juló fiai voltak. Még azért se jöttek vissza, hogy fizessek nekik egy sört.

Hát nem teljesen jogszerűen intézték el a dolgot, de nekem akkor nagyon jól jött.

Kicsit hosszú voltam, de talán érdekes.

VLaci 2008.12.05. 00:49:23

Fekafika írta:

"Vlaci! Ezzel pont azt támasztod alá amit én mondtam. Ott ugyanis az a törvény, hogy NEM LEHET DISZNÓZSÍR/HÚS. "

Dehogy támasztom alá! Ilyen törvénytisztelő országban nagyon szar élni. Ellenkező esetben tömeges menekülési hullám indulna meg az arab országokba.

Ha neked tetszik, hát menj és próbáld ki! Én már voltam. Nekem nem tetszett.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.12.05. 05:53:00

VLaci,
zárjuk ezt a témát, utálom, amikor ilyen sunyi módon rasszistázik-antiszemitázik valaki.A magyar példád (bozgor) szintén nem jó: egészen másként viselkednek ott a magyarok, mint itt a romák. S ez azért nem mindegy.
Egyébként pedig egyáltalán nem érdekel, hogy bántó-e a tanárverő romákra, amit írtam: a verést elszenvedő kollégáim érdekelnek, őket sajnálom, velük érzek együtt, az erőszakoskodókat elítélem mélyen, akkor is ha cigány, akkor is, ha nem. De most véletlenül többnyire azok.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2008.12.05. 10:19:37

VLacit hagyjátok, elvan a maga kis világában.
És persze mindenre van elsőkézből szerzett tapasztalata. Amikor a svábokról van szó, kiderül, hogy sváb (sőt szőke, kékszemű) (szvsz akkora zsidó mint ide Tel Aviv, persze ezt tagadni fogja), ha az iskolai erőszakról, akkor őt verték az idősebbek (mind fehér természetesen), meg a tanárok is (azok is fehérek voltak), ha az arabokról, rögtön előkerül egy arab sógor, sőt ő is volt az érintett országok valamelyikében.

Sasika: Csak nem szegregált osztályban/iskolában tanítasz? RÁSSZISTA!!!
Anyukám beszélt kollégákkal akik begyógyszerezve mennek az integrált órákra, őket is leszarják. És a hírekbe sem kerülnek be. Még egyik sem akasztotta fel magát, ha majd megteszi mindenki megmondja a tutit: Miért ment oda?

VLaci 2008.12.05. 11:29:22

TaTa!

Lehet, hogy számodra ez egzotikus, de elég beszűkült ember lehetsz, ha még elképzelni sem tudod, hogy életem során különböző nemzetiségű, anyanyelvű bőrszínű stb. emberekkel találkoztam, és persze vannak személyes tapasztalataim.

Neked nyilván nincsenek, de akkor miről beszélsz?

Úgy tűnik a fentiek alapján, hogy nem nekem van "kis" világom, hanem neked.

Jártál-e már a falu határán túl? Ez indokolt kérdés, ha számodra hihetetlenek a felsorolt adatok.

Valahogy úgy vagytok ti ezzel, mint a bolhák, akik felderítőútra indulnak a női testen. Egyik úgy érzékeli, hogy sötét erdő, a másik hegyet tapasztal tejcsárdával a csúcsán, aztán van amelyik alagútba jut és elüti az expresz.

No, így látjátok ti a világot. Szerencsére a világ ennél érdekesebb.

Egyébként ha szerinted a zsidóknak jellemzően arab sógoruk van akkor neked legyek zsidó. Miért tiltakoznék? Felőlem cigánynak is vélhetsz, én nem vagyok rasszista.

VLaci 2008.12.05. 11:41:33

Kedves Sasika!

Ha sikerülne magadban ezzel a mondattal lezárni a témát:

"a verést elszenvedő kollégáim érdekelnek, őket sajnálom, velük érzek együtt, az erőszakoskodókat elítélem mélyen, akkor is ha cigány, akkor is, ha nem."

Akkor ebben tökéletesen egyetértünk. Pontosan ez az én véleményem is. És tökéletes végszó lenne.

Ám te megtoldod egy csúnya célzással, hogy azért se érthessek egyet veled.

Ejnye-bejnye tanár úr (tanárnő?)

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2008.12.05. 13:00:57

VLaci: Ne érts félre. Én egyszerűen csak azt írom, hogy hazudsz, mert a valóság nem passzol a világképedhez. Ha nem akkor most jól érezheted magad, mert mekkorát szívtam :P.

VLaci 2008.12.05. 14:04:40

Hát kétségtelenül kényelmes rásütni másra, hogy hazudik. De engem érdekel a lelkivilágod, ezért kérlek részletezd, hogy szerinted miben hazudok?

Nem hiszed, hogy gyerekkoromban vertek a tanárok? A hatvanas években? Hogy vertek a nagyobb fiúk? Számodra ismeretlen jelenség? Hogy ezek közül nem fogtam ki cigányt?

Mi hihetetlen?

Hogy ezzel a felfogással, ami nekem van meghívtam az asztalomhoz a cigányokat? Vagy az, hogy ők ezután megkedveltek engem? Hát nem tűnik logikusnak?

Vagy azt nem hiszed, hogy leverték a három részeg palit, mint a cöveket. Ez olyan hihetetlen a cigányokról?

Az is logikus, ha te valahol cigányokkal találkozol, már a pillantásod is elárulja a gyűlöletedet, esetleg "beszólsz" nekik.

Az ilyesmit a fehérképű bőrfejűek is keményen büntetik, hát előfordulhat cigányoknál is. Mert nem roszabbak a fehéreknél, de sajnos nem is jobbak.

Ja! Fizikai erőszak kultúrája! Ugye a cigányok vezették be a baseball ütőt az utcán? Vagy rosszul tudom?

janos 2008.12.06. 07:15:24

Már bocs, hogy belevau, de ki a büdös francot érdekel a másik lelkivilága? Lehet itt szónokolni bármiröl--lelkivilág,felfogás, stb,stb.De VLaci, én a helyedben nem lennék büszke arra hogy 3 lengyelt megverettél! Nem vagy különb a börfejüeknél semmivel sem!Az arab sógorod meg hogy jön ide? Amugy nem kell a rizsa! Láttam én már arabot inni alkoholt nem is egyet!De nem álltalánositok és kérlek te sem tedd! Mert tévutra visz, mint most is!

Watchman 2008.12.06. 11:45:33

VLaci:
Ezt gondolom már nem fogod olvasni, de hadd írjam le:)

Van egy város, benne két iskola. Egyik iskolában tízből kilenc tanár veri a gyerekeket, a másikban csak tízből egy. Ha te erre csak annyit akarsz elismerni, hogy a város tanárainak fele veri a gyerekeket, akkor hibásan kezeled a helyzetet. Meg kell vizsgálni, hogy miért az egyik helyszínre csoportosulnak a verések. A gyerekek devianciája, a tanárok/igazgató magatartása vagy valamilyen más folyamat az oka, mert ilyen arányok mellett a véletlen ki van zárva. Mindkét estben általánosítás nélkül a konkrét agressziót szülő folyamatot kell felszámolni. Ugyanez a helyzet a cigányokkal is. Azt a tényt elhallgatni, hogy a tanárveréseket cigányok követik el, tévedés, és nem vezet a probléma megoldásához. Vizsgálni kell az etnikai hovatartozás kérdését, ha egy ilyen megosztás az elkövetések gyakoriságában is tisztán látszik. Ez nem azt jelenti, hogy minden cigány tanárt ver, és azt sem feltétlenül, hogy a cigány elkövetőket súlyosabban kell megbüntetni. Meg kell állapítani, hogy miért a cigányok követik el a legtöbb ilyen bűncselekményt, és az okot megszüntetni, de ezt, a etnikai oldal elhallgatása mellett, nem lehet elérni.

Egyébként az az állításod, hogy aki elfogadja a tényt, hogy egyes bűncselekmények elkövetői túlnyomórészt cigányok, egyből rasszista, és az egész cigányság ellen uszít, aljas csúsztatás és hazugság...

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.12.06. 12:08:31

Watchman,
kösz ezt a hozzászólást.
süti beállítások módosítása