babtabla.hu

HTML

Ha csak ezt az oldaldobozt látod, akkor egy olyan sablont választottál, amiben csak balhasáb van, az oldaldobozaid viszont alapértelmezésben a jobbhasábba kerülnek. Menj be az Oldaldobozszerkesztőbe (Megjelenítés / Oldaldobozok), és kattints a Hasábcsere gombra!

Itt az írás, forgassátok...

közélet-közerkölcsök-magánbűnök- egy magyartanár emlékiratai Egerből

Oszd meg, és uralkodj magadon!

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Idő van

Friss topikok

  • pushup: Tanár úr! azért én szívesen olvasnám a mostani véleményét is. Lehet, én értelmeztem félre, de korá... (2016.02.16. 11:02) Búcsú az olvasótól
  • Lordhell: @Csakazigazat!: A lényeg, hogy mind a kettő rossz. Ha már számokon lovagolunk 1 év alatt 44-45 15... (2014.05.14. 18:25) Na de kicsoda Lipusz Zsolt?
  • csakazolvassa: Műfarka kinek volt? Én értem, hogy aki hetero, annak nem probléma a melegek politikai emancipációj... (2012.08.13. 19:04) Az ember végül homokos? - (Értelmezési kísérlet)
  • gabcica: Sikerült ebben az évben és tavaly is részt vennem a rajz oktv-n. Ha megnézitek a témaadást és azt,... (2010.11.28. 16:29) Mit ér az OKTV?
  • zerge gorilla: "már két embernek is olcsóbb autóval közlekedni, mint tömegközlekedéssel..." Ezzel muszáj vitatko... (2010.11.07. 13:57) Buddhista közgazdaságtan

"Meztelenül"

2009.01.15. 13:47 sasika61

 

Mióta olvastam, hogy Sárváron elfogtak egy pedofil férfit, aki megerőszakolt egy 7 éves kisgyermeket (http://index.hu/politika/bulvar/pedo7565/), azóta töprengek, elmondjam-e azt, amit még soha senkinek, amit magamban hordozok lassan negyven éve, feldolgozatlanul.
 
Amint látható, a vallomás mellett döntöttem, bár még most sem vagyok teljesen biztos benne, hogy helyesen dötöttem. Talán az billentette el a mérleg nyelvét, hogy bízom benne: a közvélemény hitelesebb képet kaphat az átélt megrázkódtatásokról, ha elsőkézből jut információhoz. Én is elszenvedője voltam ugyanis egy ilyen atrocitásnak, s noha a dolgok nem fajultak odáig, mint most Sárvárott, a nyomasztó emléket soha nem tudtam, mert nem akartam senkivel megbeszélni.
 
Gyerekkoromat egy kis faluban éltem le. Nyolc-kilencéves voltam, nyaranta vasárnaponként az volt a szórakozásunk, hogy délután gyakran elmentünk a helyi moziba. Ez az ún. „Kultúrház” épületében volt, a moziterem előtti biliárdasztalokon részben felnőttek, részben nagyobb fiúk játszottak rendszeresen, nagyjából minden hétvégén ugyanazok az alakok. Kisgyerekként néztük őket, csodáltuk a játékot, az arcok többségére ma is emlékszem. A játékosok közt volt egy kb. 30 év körüli magas, vékony, fekete keretes szemüveget viselő férfi: hátrafésült, göndörödő hajával úgy nézett ki, mint az a bizonyos Szabó László a Kék fény-ből, ha ez a név mond még valakinek valamit. Egy volt a tucatszám ott lézengők közül, semmi feltűnő nem volt rajta, nem tudtam, ki ő, hogy hívják, mit dolgozik: én csak onnan, a biliárdasztalok mellől ismertem.
 
Egy alkalommal, amikor magam voltam (a hatvanas évek végének falujában a közbiztonság abszolút megengedte, hogy egy 8-9 éves gyerek maga közlekedjen bárhová), beültem a vetítésre, egy szovjet háborús film ment, talán Farkasok közt címmel. Kevesen voltunk, a villanyoltás előtt ült be mellém az a személy, akiről beszéltem: a közelben senki. Alig telt el néhány perc a filmből, a férfi elkezdett fogdosni. Előbb a karomat, majd a térdemet. combomat. Nem tudom szavakkal visszaadni, amit akkor éreztem: hihetetlenül megrémültem, csak arra koncentráltam, hogyan tudnék szabadulni. Mielőtt a helyzet „melegebbre” fordult volna, kínomban azt találtam ki, hogy ki kell mennem WC-re. Abban bíztam, hogy ha velem jön, majdcsak találok valakit az előtérben, ha pedig nem, akkor elfutok. Nem kísért ki, én pedig ahogy kiléptem az ajtón, minden erőmet összeszedve futottam hazáig, hátra se nézve.
 
Az egészben nem az volt a legszörnyűbb, ami történt, hanem annak elmondhatatlansága. Már otthon hazudnom kellett, hogy unalmas volt a film, azért jöttem haza, nem mertem elmondani, mi történt. Szégyenkeztem, mint ahogy némileg még most is, amikor mindezt leírom, holott felnőttként, negyven év távolából világos, hogy nem tehettem róla, ezt gyerekként is tudtam, csak abban nem voltam biztos, hogy ezt el is fogja mindenki hinni. Féltem attól is, hogy ha elmondom, apám agyonveri az illetőt, s akkor még rosszabbul járunk mindannyian. Hordoztam némán magamba a történet összes kínját; hónapokig, évekig fürkészve jártam az utcákat, nehogy újra összefussunk, moziba többet soha nem jártam gyerekként egyedül. Amikor aztán később mégis elmentünk, testvéreimmel (ők még kisebbek voltak), barátaimmal, gyakran láttam ezt az embert, aki úgy tett, mint én: közönyösen keresztülnézett rajtam, mintha mi sem történt volna. Bennem hatalmas gyűlölet, harag élt iránta, gyakran gondoltam rá: bárcsak elütné egy autó vagy történne vele valami ilyesmi, de szólni senkinek nem mertem semmit.
 
14 évesen elkerültem otthonról (gimnázium, egyetem), valahogy az emlék egyre kevésbé fájt, egyre kevesebbszer jutott eszembe. Ahányszor azonban ilyen esetekről olvasok, mindig felidéződik bennem, azzal az izzó gyűlölettel együtt, amit e férfi iránt érzek.
Amikor ide, Egerbe jöttem tanítani, történt egy érdekes fordulat ez ügyben. Az első években a Csebokszárinak nevezett lakótelepen éltem, busszal jártam dolgozni. Egy késő tavaszi nap a buszmegállóban megláttam ezt az embert. Én szinte biztos voltam benne, hogy ő az, de közben eltelt majdnem húsz év, nem lehettem teljesen bizonyos benne. Tüntetően látómezejébe mentem, közvetlen a szeme elé, úgy álltam, hogy tisztán lássa az arcomat, szerettem volna valami jelet leolvasni róla, hogy reagál-e rám, változik-e valamit az arckifejezése, mert akkor istenemre mondom: megfizettem volna mindazért, amit tett.
Semmi nem látszott rajta, s mivel volt kis esélye annak, hogy mégsem őt láttam, hagytam az egészet.
 
Befejezésül még annyit: a sárvári erőszaktevő Heves megyei volt ugyan, de nem ez a férfi. Ő most már kb. 70 éves lehet, ha még él. Ha meghalt is, emlékezni fogok rá, sajnos. Bárcsak elfelejthetném valaha!

26 komment

Címkék: pedofilia gyerekkori emlék

fuggoagy.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://sasika61mondja.blog.hu/api/trackback/id/tr21879577

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mnmnbkhj 2009.01.15. 14:59:10

Hát igen, de szerintem nem tettél rossz fára, hogy megosztottad velünk.
Itt vannak az un. lelki sérülések, amik gyógyíthatalanok életünk végig.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.01.15. 16:54:13

Szerintem az, hogy már le tudtad írni, azt jelzi: teljesen túl vagy rajta, földolgoztad. És ez nagyon jó!

Persze te (tudom, ez csúnyán hangzik, mégis) "megúsztad" annyival, amennyit leírtál. Belegondolni is szörnyű, hogy mi lehet azokkal a gyerekekkel, akik nem tudnak úgy elmenekülni, ahogyan te akkor.

Chalabre (törölt) 2009.01.15. 16:56:42


Hűha! Ezzel a Sasikával még nem találkoztunk. Új oldaladat ismerhettük meg.

Súlyos teher, amit cipelsz, s talán ha csak megoszthatod mással, segíthet valamelyecskét, mégha csak illékony pillanatokra is. De neked kell vele a továbbiakban is élned elszakíthatatlanul. Át nem vállalható. Az ilyen rossz emlékek életük végéig elkísérik az embert. Sajnos.

Hány és hány felnőtt és gyermek él hasonló kimondhatatlannak tűnő szégyenérzettel más bűne miatt? Pont ezt próbálják kihasználni a pedofilok. Ezt a rengeteg hallgatást. Itt a neten sajnos nem először olvasok ilyen nyomasztó, felejthetetlen emlékről. Ahogy hallok néhány felnőttöl hasonló, kimondatlannak hitt gyerekkori terhekről. Beszélni kell ezekről, mert léteznek továbbra is. El kellene érni, hogy a pedofilok olyan helyzetbe jussanak, hogy ne érje meg nekik, hogy ezerszer is meggondolják belevágjanak-e egyáltalán, mert csak egyszer csaphatnak a lovak közé, és egyből lebuknak, tönkre teszik az egész életüket, súlyos börtönévek elé nézhetnek. Még ott is külön bánásmódban részesítik őket az elítéltek, hisz kirekesztik, büntetik a gyerekekkel fajtalankodókat. Még a bűnözők között is a legmegvetettebbek közé soroltatnak.
Mindeközben mindmáig dőzsölnek abban a hitben, hogy kicsi az esélye, hogy kiderül a bűnük és ismétlik azokat egyre több áldozatot követelve. Ahogy az általad linkelt sárvári eset ügyében is írják: „Mielőtt hazaengedte volna, még csokoládét vásárolt neki, hogy jobb kedvre derítse.”... „Egyelőre több áldozatról nem tudnak, de elképzelhető, hogy vannak még sértettek, mert a férfi kisgyermekes családok barátságát kereste az interneten, illetve ismerkedési szándékkal egyházi közösségekhez csatlakozott, hangzott el a sajtótájékoztatón.”

Én mindenesetre köszönöm a megtisztelő bizalmat!

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2009.01.15. 17:02:39

@Chalabre:
éppen bátorításként írtam, a hallgatás ellen, megerősíteni bárkit, hogy nem ők a hibásak, nem ők a felelősek az ilyenekért (mármint az áldozatok).

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.01.15. 17:18:48

@Chalabre:

Azért azt nem árt leszögezni, hogy ez egy betegség; azaz nem megvetni kell őket, hanem kezelni.

Chalabre (törölt) 2009.01.15. 17:19:47

@sasika61:

Én is csak megerősíteni akartalak a döntésedben, ahogy az előttem szólók is jelezték, reflektálva ezen mondatodra: "Amint látható, a vallomás mellett döntöttem, bár még most sem vagyok teljesen biztos benne, hogy helyesen dötöttem."

Gondolom talán már teljesen biztos vagy benne, hogy helyesen döntöttél.

Tudod még attól félek, hogy a pedofíliát is betegségnek nyilvánítják. Ahogy Popper Péter, pszichológus professzor szerint az alkoholizmusból betegséget csináltunk: "Az apám szemében az alkoholista gazember volt, aki elissza a gyerekek uzsonnapénzét. Vagyis erkölcsi kérdés volt, hogy valaki alkoholista-e vagy sem. Ebből most betegséget csináltunk, és igaza van Hamvasnak, hogy a pszichológia erkölcs helyett patologizál, és ezzel mindenkit felment az erkölcsi felelősség alól, mert a bűnöző szociális adaptációs zavarban szenved, az alkoholista szenvedélybeteg stb. Az ember pedig nem felelős a betegségéért. Ez a szemlélet felmenti az embert az önmagáért való felelősség alól."

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.01.15. 17:30:12

@Chalabre:

Nem tudom, te hogy vagy vele, de nekem például még meg sem fordult a fejemben, hogy szexuálisan zaklassak egy gyereket. Az viszont már igen, hogy igyak egy korty alkoholt. Pedig sem pedofil, sem alkoholista nem vagyok. Vagyis a két jelenség teljesen különböző.

Az egyik szabad akaratból történik, a másik pedig hajlam kérdése. Az egyik morális, a másik patológiai kérdés.

Chalabre (törölt) 2009.01.15. 17:33:45

@Csöncsön:

Beteges dolog valóban. És elismerem betegségnek a pedofíliát egy bizonyos szintig. Ugyanis egy felelős felnőtt személy ha beteg, orvoshoz fordul és kezelteti magát, hogy ne okozzon magának és főleg másoknak problémát ebből. Magától nem oldódik meg semmi. A legszégyenteljesebb betegséget is fel kell vállalnunk. Mi lenne, ha az AIDS-esek sem kezeltetnék maguk, és változtatás nélküli szexuális életet élnének tovább? Ha a fertőző betegségekben szenvedők nyugodtan sétálgatnának közöttünk, fittyet sem hányva arra, hogy másoknak ezzel milyen károkat okoznak?
Ahogy Csernus doki nyilatkozza. Csak azokon lehet segíteni, akármilyen szenvedély, drog rabja az illető, aki saját maga elismeri, hogy beteg és meg akar gyógyulni. Gyökeresen csak saját magunk változhatunk, más nem változtathat meg minket, csak ideig-óráig.

Szóval kezelni kell ezt a betegséget. De ahhoz előtte orvoshoz kellene fordulni. Saját maguknak rájönni, hogy segítségre szorulnak. Ha már a bíróságon találkozunk velük, akkor már nehéz őket betegként kezelni, főleg, ha nem egyetlen eset derül ki, ami a számlájára írható. Onnantól már bűnöző, felelőtlen személy. Büntethető. Megelőzhette volna. Tehetett volna ellene, hiszen legtöbb esetben nem értelmi fogyatékos a pedofil.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.01.15. 17:43:20

@Chalabre:

"Ugyanis egy felelős felnőtt személy ha beteg, orvoshoz fordul és kezelteti magát, hogy ne okozzon magának és főleg másoknak problémát ebből."

Látod, ez jogos! Valószínűleg túl nagy a szégyenérzetük, hogy ezt meglépjék.

Chalabre (törölt) 2009.01.15. 18:21:58


@Csöncsön:

Igen. Valszeg sokukat a szégyenérzet, az előítéletek tartják vissza a megelőzésben! Ezt is tudatosítani kellene a köztudatban, hogy pedofil jelek jelentkezése esetén hová fordulhatnak, milyen szakemberekhez az érintettek nyugodt szívvel, előítélettel való szembesülés nélkül. Aki ezt betegségnek nyilvánítja, annak fel kell vállalnia a kezelését is. Ezzel is lehetne csökkenteni a pedofilok számát. Amennyiben a pedofília betegséggé nyilvánítása nem csak egyes védőügyvédek jól bevált taktikai fogása, néhány orvosszakértővel karöltve a siker érdekében.

Tudatosítani kellene, hogy a bűnmegelőzöket jutalmazzuk, míg a bűnelkövetőket büntetjük. A jutalmazás még nem az erősségünk sajnos.

Mindent összevetve sokkal nagyobb szégyen számukra, amikor nyilvánosságra kerül a bűnük, amikor a rendőrségen, majd a bíróságon egyre több ember előtt kell felvállalniuk tettüket. Majd a média által nyilvánosságra kerülve mindenki megtudja.

Másrészt egy felnőtt szégyenérzete hol van egy ártatlan gyermek lelki életének összetörésétől?

2009.01.15. 18:31:12

Én nem tekintem a pedofiliát betegségnek! Mint ahogy az alcoholizmust, a játékszenvedélyt sem! Mert ezek az emberek, már nagykoruak és tudnak gondolkozni--mondom én!Nem betegek, hanem nincs akaraterejük,gyenge a jellemük!Könnyebb abban bizniuk, hogy úgyis kimossák öket--vagyis beteggé nyilvánitják őket! Igy minden cselekedetük magyarázható és igazolást nyer a világ felé, ami ugyanugy hamis, mint a cselekedetükre adott válaszok! Igenis,ha bünt követ el, bünhödjön érte! Mindezt a gyerekek és a családok érdekében kell megtenni!Mert, aki álszemérmes-- többet árt, mint azt maga gondolná!

éjjelnap.pál 2009.01.15. 18:46:50

Ha valakiről kiderül, hogy ilyen "betegség"-ben szenved, ugyanúgy megbélyegzik, mintha ténylegesen bántott volna egy gyereket. Nem tudom, ti hogyan vagytok vele, de ha a nekem volna gyerekem, biztosan nem engednék a közelébe olyan embert, akiről tudom, hogy ilyen problémákkal küzd.

Az alkoholizmus meg a játékszenvedély azért nem ugyanez a ketegória, ott a "betegek" eleve nyílt lapokkal játszanak, a probléma beismerése akár elismerést is válthat ki.

Ajánlom mindenkinek a figyelmébe az Apró tikok (angolul Little Children - www.imdb.com/title/tt0404203/) című filmet, ott az egyik szereplő pont ilyen "beteg", érdemes megnézni, hogy ő hogyan bírkózik meg a "betegségével".

janos551-gyel nem tudok teljesen egyet érteni. Attól, hogy valaki szenvedélybeteg, lehet értékes tagja a társadalomnak, sokkal értékesebb, mint egy kiemelkedő akaraterővel rendelkező (ismert a mondás a hülyeség és a szorgalom találkozásáról), és mindenképp érdemes a "betegség" nézetnek legalább azt a részét észben tartani, hogy az ilyen állapotból többnyire csak segítséggel lehet kikerülni, persze a betegség nem lehet soha magyarázat arra, hogy valaki ártson egy másik embernek.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2009.01.15. 19:05:03

Én nem tudom megítélni, hogy beteg-e az ilyen ember, nem vagyok orvos. Azt azonban igen, hogy hihetetlen kárt tudnak okozni, amire nincs mentség.

Chalabre (törölt) 2009.01.15. 19:43:15

éjjelnap.pá

Nekem természetes lenne, hogy ezt diszkréten kezelik, ahogy az anonim AIDS szűrést, hogy ezzel se riasztják el a pedofilokat ettől a megelőző lépéstől, és bélyegezzék meg őket előre. Nem hiába írtam, hogy "nyugodt szívvel, előítélettel való szembesülés nélkül."

Vajon az elvonókúrákra jelentkezők többségükben miért akarnak láthatatlanok lenni? Nem teszik szívesen közhírré. Ebből is érződik a saját felelősségük tudata.

Ha valaki szenvedélybetegség miatt fekszik be a kórházba, azt szereti elhallgatni, míg ha egy trombózissal, azt nem szégyellik az emberek, sőt inkább szeretik begyűjteni az együttérzéseket. Mondván nem tehetnek róla, bárkivel előfordulhat. Akár veled.

Betegség vagy nem betegség a pedofília? Ezt nem a mi reszortunk eldönteni. Egyesek szerint az, mások szerint nem. A wikipédia szerint:

"Az Egészségügyi Világszervezet a Betegségek Nemzetközi Osztályozása alkalmával pszichiátriai betegségként határozta meg."

De érdekességként (amelyről anno sokat beszélgettem egy barátnőmmel, aki épp akkor szociológia és média szakokat végezve a Pedofília a médiában címmel írta szakdolgozatát, és számos holland pedofil emberkével e-mailezett, hogy minél jobban megismerje őket), íme a pedofilok szemszöge, amivel anno a barátnőm is szembesített. Most azokat olvastam vissza újfent.

A pedofil álláspont:

" A jelenlegi elterjedt törvényi szabályozás szubjektív, kultúrafüggő, előítéletes és diszkriminatív. Meg kell különböztetni a gyermekek elleni nemi erőszakot (amit a pedofilek is határozottan elítélnek) a szabad elhatározáson alapuló felnőtt-gyerek kapcsolattól."...

*A pedofília nem betegség, hanem szexuális irányultság, tehát ugyanúgy törlendő a betegségek listájából, amint ahogy a homoszexualitás is törölve lett. A beleegyezésen alapuló felnőtt-gyerek nemi viszony nem károsítja semmilyen formában a gyermek egészséges fejlődését."

éjjelnap.pál 2009.01.15. 20:02:06

@Chalabre:
Ezt a pedofilok által épviselt álláspontot, amiről írsz, undorítónak és félelmetesnek tartom. Különösen azt, ahogyan beleillesztik a mostanában divatos liberális retorikába. (Ami jórészt azért nem ilyen egyértelmű kérdéseket feszeget nagyon hasonló érvelési strukturával, pl. bizonyos drogok legalizálása és az alkohol, mint drog magától értetődő legalitása vagy az említett homoszexualitás.)
Egy gyermek ártatlanságával nagyon könnyű visszaélni, és (ha ez az eddigiekből nem derült volna ki) a gyakorlatban is megvalósított pedofíliát én is a legaljasabb dolgokok közé sorolom, amit ember tehet.

Corry 2009.01.15. 21:27:59

@Chalabre:

azt a tényt, hogy a "pedofil álláspont" mennyire undorító éppen a poszt szemlélteti. Látható, hogy a Sasika érett emberként is még küzd azzal a lelki problémával, amit egy ilyen "beteg" ember okozott.

Ha megengedjük a "gyermeki beleegyezésen" alapuló viszonyt, akkor nemsokára a 6 éves lányok vibrátorral fognak játszadozni, vagy kutyával közösülni, mert elismerem ez most az állásponttól távol áll, de pár lépés az egész...

Ha a pedofil beteg, akkor azt fogadjuk el, mert azt azok mondják akik értenek hozzá. Más kérdés, hogy a tudomány álláspontja se mindig konstans.
Viszont ha a pedofil valami olyat csinál, amivel a gyermekek lelkét sérti, akkor nem büntetésképpen, hanem egyébként el kell zárni a társadalomtól, azért, hogy még egy gyerekkel ezt ne tegye meg.

2009.01.16. 06:39:20

T. éjjelnap.pál!Érdekes amit irsz! "Az ilyen (pedofilia) betegségben szenvedöket megbélyegzik, mintha ténylegesen bántotta volna a gyereket!"Akkor honnan tudod, hogy pedofil? Mi alapján sorolod öket ide? Kibarkóbázod, vagy megkérdezed töle? Én nem filmekre hagyatkozom, hanem az életre és a realitásra!A nejem egy pszichiátriai Szakkorház oszt. vez fönövére,( 22 éve) és a gyakorlat teljesen mást mutat mint amit te leirtál! Tehát a pedofilia -csak a liberális felfogás szerint betegség- amugy más országokban is üldözendö és keményen büntetendö! Az alcoholfüggöség és a játékszenvedély sem betegség, csupán magyarázat a tett elkövetésére!Ami ugyanugy hamis és képmutató, mint a drogra rászokott és lezüllött emberek védekezése is!Mert könnyebb elmenekülni a probléma elöl, könnyebb a betegség álarca mögé rejtözni, , mint vállalni a tettekért a következményeket! Könnyebb mutogatni a családra, a közösségre, a társadalomra--hogy ök a hibásak, miattuk történt minden, mert................!( A kipontozott hely pedig a kifogások sokfélesége!) Ám "ő" sohasem hibás, csak a másik!Ugye ez azért vicces, vagy nem?

éjjelnap.pál 2009.01.16. 15:52:38

@janos551:

Az idézett mondatom ki van elmelve a kontextusából.
Egy hosszabb párbeszéd része volt: Csöncsön és Chalabre azt vitatták meg, hogy a pedofilia betegség-e, betegségnek kell-e tekinteni. Te is ehhez a gondolatmenethez szóltál hozzá, és az értelmezésem szerint összemostad a pedofiliát mint betegséget a szenvedélybetegségekkel.
A mondandódnak azzal a részével, hogy aki bűnös, bűnhődjön meg érte, teljesen egyet tudok érteni. A pedofilia gyakorlása bűncselekmény.

Ezzel szemben a szerencsejáték vagy az alkoholizmus gyakorlása tudtommal önmagában nem számít bűncselekménynek, sőt, az italozás bizonyos formái társadalmilag elfogadottak.
Ha valakiről kiderül, hogy "szereti" az alkoholt ("mi másért inna?"), attól még nem bélyegzik meg úgy, mint azt akiről kiderül, hogy "szereti" a gyerekeket.

Erre a különbségre akartam rámutatni: az alkoholista beismerheti a szenvedélyét, mert azt emberi gyarlóságnak tekintjük, míg egy pedofil kikerül az ember kategóriából is, mindenki a legféltettebb kincsére vadászó ragadozóként tekint rá.

Ez alapján fejeztem ki az általad idézett mondatban a kételyeimet Chalabre felvetésével kapcsolatban, miszerint annak, hogy a pedofilok az anonim alkoholistákhoz hasonlóan segítségért fordulhassanak a betegségükkel, jelentősége volna.

És hogy honnan vezettem le ezeket az állításokat? Nem, nem (csak) a filmekből, de nem is első kézből: leginkább onnan, hogy mennyire érezném én magam fenyegetésnek, ha valamely szerettem körül felbukkanna egy ilyen "ragadozó", összevetve azzal, hogy hogyan viszonyulok az alkoholistákhoz, akikből minden nap több tucatot látok pl. a pesti aluljárókban.

Az, hogy az alkoholizmus betegség-e vagy nem, egy szemléletmód. Igazad van, sokan arra használják, hogy kibújjanak a felelősség alól, de pl. az én szememben ez nem teszi az általuk elkövetett akármilyen bűnt bocsánatossá, különösen egy védtelen gyermekkel szemben.
Én azt a nyereségét idéztem fel ennek a szemléletmódnak, hogy így talán azok, akik ezekben a betegségekben szenvednek (és most nem a pedofiliára gondolok) könnyebben, nagyobb valószínűséggel lesznek képesek kilábalni az állapotukból vagy kordában tartani a szenvedélyüket.

Én így gondolom el ezeket a dolgokat viszonylag fiatal fejemmel, mindazonáltal tiszteletben tartom a te álláspontodat is, biztosan sokkal több tapasztalat áll mögötte.

2009.01.16. 16:29:53

Tisztelt éjjelnap.pál! Ha valamit félreértettem és megsértettelek, bocs, nem volt szándékomban ezt tenni!A véleményedet pedig én is tiszteletben tartom!

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.01.16. 21:35:14

@sasika61:

Pont neked kéne tudnod, milyen nehéz az ilyen (típusú) élményeket földolgozni. Nagyon sok pedofil gyerekkorában tudtommal maga is megrontás áldozata lett. Kicsit erre is értettem, "belegondolni is szörnyű", mi történik az ilyen gyerekekkel.

Tökéletesen különböző kategória mind az alkoholizmus, mind a homoszexualitás. Nagyon nem keverném ide.

marosy 2009.01.17. 00:07:14

"a hatvanas évek végének falujában a közbiztonság abszolút megengedte, hogy egy 8-9 éves gyerek maga közlekedjen bárhová"
Szerintem a szülő felelős a gyermekéért. Nem engedünk egyedül moziba egy 8-9 éves gyermeket.
A szülő jobban oda kéne figyeljen!!!

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2009.01.17. 06:47:43

@marosy:
Ma már teljesen igaz, de 69-70 körül én nem láttam egyetlen gyereket sem, akit a szülei bárhová elkísértek.

Horka Scene 2009.01.18. 01:31:46

El lehet kenni a felelősségüket azzal, hogy "de ő beteg ember", viszont szerintem csak annak van joga magát "betegnek" hívni pedofilként, aki tesz is ellene: akár valamilyen kezelésen való részvétellel, akár önmegtartóztatással (tudom, ez ellent mond minden liberális, szabadon gondolkodó ember véleményével, és szörnyűség ilyet kérni egy pedofiltól, hogy ne tegyen tönkre gyerekeket...).

Mellesleg a börtönökben nem külön nekik kialakított cellákba kéne őket bevágni, hanem az átlag elítéltek közé. Ott ők is megtanulnák milyen, amikor náluk erősebb emberek tesznek velük olyan dolgokat, amikre kicsit sem vágynak.

Én egyébként nem találkoztam hála istennek ilyen férgekkel gyerekkoromban, de mindig felháborít ettől függetlenül amikor erről hallok.

Törperős 2009.01.20. 13:29:52

A pedofilokat műtétileg kell gyógyítani... .

Mitya Ivanov 2009.01.20. 20:38:00

ez igen ez a poszt. Ilyet csak szenvelgő énblogokon lehetett olvasni, de minden tiszteletem sasikaé, hogy ezt leirta. sajnos én máig nem merem leirni (sem)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.01.21. 00:07:21

Könnyú "ha"-val kezdődő mondatokat írni, de ha én lettem volna Sasika helyében, lehet, hogy először is belérúgok és/vagy -harapok, másodszor meg elkezdek üvölteni, mint a sakál - jött volna a faterom kábé 7 másodperc múlva és (noha békés egy pasi volt) szerintem elvágja a torkát.

Engem a szomszéd néni fogdosott meg gyszer nagyon, de akkor már 16 voltam (ő lehetett úgy 35) és nagyon nem bántam :-)

Bocs, nem akarom elpoénkodni a dolgokat; borzasztó lehetett, együttérzésem...
süti beállítások módosítása