babtabla.hu

HTML

Ha csak ezt az oldaldobozt látod, akkor egy olyan sablont választottál, amiben csak balhasáb van, az oldaldobozaid viszont alapértelmezésben a jobbhasábba kerülnek. Menj be az Oldaldobozszerkesztőbe (Megjelenítés / Oldaldobozok), és kattints a Hasábcsere gombra!

Itt az írás, forgassátok...

közélet-közerkölcsök-magánbűnök- egy magyartanár emlékiratai Egerből

Oszd meg, és uralkodj magadon!

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Idő van

Friss topikok

  • pushup: Tanár úr! azért én szívesen olvasnám a mostani véleményét is. Lehet, én értelmeztem félre, de korá... (2016.02.16. 11:02) Búcsú az olvasótól
  • Lordhell: @Csakazigazat!: A lényeg, hogy mind a kettő rossz. Ha már számokon lovagolunk 1 év alatt 44-45 15... (2014.05.14. 18:25) Na de kicsoda Lipusz Zsolt?
  • csakazolvassa: Műfarka kinek volt? Én értem, hogy aki hetero, annak nem probléma a melegek politikai emancipációj... (2012.08.13. 19:04) Az ember végül homokos? - (Értelmezési kísérlet)
  • gabcica: Sikerült ebben az évben és tavaly is részt vennem a rajz oktv-n. Ha megnézitek a témaadást és azt,... (2010.11.28. 16:29) Mit ér az OKTV?
  • zerge gorilla: "már két embernek is olcsóbb autóval közlekedni, mint tömegközlekedéssel..." Ezzel muszáj vitatko... (2010.11.07. 13:57) Buddhista közgazdaságtan

Lehet-e átveréssel gyógyítani?

2009.03.11. 19:36 sasika61

 

Keresek egy műsort a tv-ben, a távirányítóval léptetem sorra a csatornákat, az egyiken éppen jósolnak, s mivel nemrég olvastam a jelenségről egy posztot (sajnos, már nem emlékszem, melyik blogon), ott maradok egy kicsit. Egy festett-szőke hajú férfi beszél, jósol, születési dátum alapján, hanghordozása szándékoltan cigányos, noha ő maga – kinézete alapján - nem az.
 
Érdektelen téma, közhelyek, természetesen csak pozitív dolgokról beszél: végül minden jóra fordul, bla-bla-bla.  Nevetek magamban, a férfi arcátlanságán éppúgy, mint a betelefonáló naivitásán, aki mindezért az ostobaságért még fizetni is hajlandó.
 
Új telefonáló jelentkezik, egy fáradt hangú asszony. Mond egy születési dátumot, a hang és a dátum között azonnal észrevehető az aszinkronitás, s hamar kiderül, hogy a dátum a kisfiáé. Néhány szokásos mondat, majd váratlanul kiderül, hogy a kisfiú súlyos beteg, gyógyíthatatlan. Ekkor sűrűsödik össze a levegő, a komédiában földereng a tragédia lehetősége. Amikor a műsorvezető számára is tudatosul, miről kér jóslatot az asszony, egy pillanatnyi tétovázást vélek felfedezni a hangjában. Mintha hirtelen döntenie kellene a lelkiismerete és az elvállalt szerepe között. Lehet, hogy csak egy pillanat volt az egész, az is lehet, hogy csak én akartam mindezt látni: talán nem is tétovázott, nekem mindenesetre úgy tűnt. Akárhogy is történt, a műsorvezető hamar, fájdalmasan hamar visszanyerte magabiztosságát, s mondta tovább a sületlenségeit, hogy ne aggódjon az anyuka, egy fél év, de legkésőbb egy év múlva a kisfiú állapota javulni fog, sőt, teljesen meg fog gyógyulni, és hogy ő ezt háromszorosan is ellenőrizte.
 
Így legyen, mondanám magamban, a jelenet mégis felzaklató, nem tudok szabadulni tőle.
Ki az az ember, aki ilyen helyzetben jóshoz fordul? Már az asszony kétségbeesett hangján is éreztem, hogy nagy a baj, számomra ezt erősítette meg, hogy utolsó reménye volt ez a jós. Akitől valami biztatót akart hallani, nyilván. Hogyan lehet helyesen viselkedni ebben a helyzetben? Aljas volt-e a műsorvezető, hogy a szokásos sematikus jóslatokat adta elő, vagy segített az asszonyon: legalább ideiglenesen kapott tőle valamit, amit mástól nem?
Én sem tudom a választ, érzek egyfajta keserűséget, amiért emberek hagyják magukat így átvágni, s hogy vannak olyanok, akik ezt a hiszékenységet kihasználják, büntetlenül. Ugyanakkor tudom, hogy néha egy jó szó – még ha hamis is – sokat segíthet egy-egy emberi helyzet elviselésében.
 
Tőlem távol áll, hogy bármikor is jóshoz fordulnék, s remélem, soha nem kerülök olyan helyzetbe, mint az az asszony, akit egyébként megértek. Engem a műsorvezető érdekel: vajon mit tettem volna a helyében?

3 komment

Címkék: média jósok

A bejegyzés trackback címe:

https://sasika61mondja.blog.hu/api/trackback/id/tr36996479

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kösz jól vagyok! Ne tessék aggódni! · http://tudtad.blog.hu 2009.03.11. 20:28:23

"Ki az az ember, aki ilyen helyzetben jóshoz fordul?" -ugyanaz az embercsoport aki, elmegy mondjuk a Móóóóóóóóónika sóba, vagy a Jóska baráthoz szerepelni.

Corry 2009.03.11. 21:11:30

Sasika:

Hogy mit tettél volna a műsorvezető helyében. Ahogy így "éteren" keresztül megismertelek, ugyanazt tetted volna, mint én: eleve nem álltál volna ki ilyen sületlen műsort vezetni.

Mondjuk úgy egyébként meg feltalálták a kegyes hazugság intézményét, persze az is igaz,hogy azért viszont nem szoktak pénzt szedni.

A másik oldalon meg az van, hogy az élet szokott furcsa dolgokat produkálni és ha a sok ember közül egynek visszaadta valami csoda folytán a hitét és meggyógyult akár ő akár a gyermeke, akkor már megérte. Persze a fordítottja is előjöhet, a csalódás.

Persze ezt az egészet úgy olvasd tőle, hogy igen nagyon hadilábon állok a transzcendens dolgokkal, egyenlőre ezirányban az affinitásom a nulla közelében szégyenkezik...

Corry 2009.03.11. 21:13:18

Chalabre szabadalmaztatta a "szerintem" -et, én a "persze" -t fogom...
süti beállítások módosítása