HTML

Ha csak ezt az oldaldobozt látod, akkor egy olyan sablont választottál, amiben csak balhasáb van, az oldaldobozaid viszont alapértelmezésben a jobbhasábba kerülnek. Menj be az Oldaldobozszerkesztőbe (Megjelenítés / Oldaldobozok), és kattints a Hasábcsere gombra!
babtabla.hu

Itt az írás, forgassátok...

közélet-közerkölcsök-magánbűnök- egy magyartanár emlékiratai Egerből

Oszd meg, és uralkodj magadon!

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Idő van

Friss topikok

  • pushup: Tanár úr! azért én szívesen olvasnám a mostani véleményét is. Lehet, én értelmeztem félre, de korá... (2016.02.16. 11:02) Búcsú az olvasótól
  • Lordhell: @Csakazigazat!: A lényeg, hogy mind a kettő rossz. Ha már számokon lovagolunk 1 év alatt 44-45 15... (2014.05.14. 18:25) Na de kicsoda Lipusz Zsolt?
  • csakazolvassa: Műfarka kinek volt? Én értem, hogy aki hetero, annak nem probléma a melegek politikai emancipációj... (2012.08.13. 19:04) Az ember végül homokos? - (Értelmezési kísérlet)
  • gabcica: Sikerült ebben az évben és tavaly is részt vennem a rajz oktv-n. Ha megnézitek a témaadást és azt,... (2010.11.28. 16:29) Mit ér az OKTV?
  • zerge gorilla: "már két embernek is olcsóbb autóval közlekedni, mint tömegközlekedéssel..." Ezzel muszáj vitatko... (2010.11.07. 13:57) Buddhista közgazdaságtan

Mire várunk?

2008.10.02. 15:58 sasika61

 

  Aári-Tamás Lajos, az oktatási jogok miniszteri biztosa kicsit megkésve ugyan, de csak felébredt: számára is megkezdődött a tanév. Tavaszra várható annak az országos reprezentatív vizsgálatnak az eredménye, amely arra tesz kísérletet, hogy felmérje, milyen erőszakos jelenségek jelennek meg az iskola falai között; emellett javaslatokat is megfogalmaznak. Most október elejét írjuk, az első tavaszi hónap március, vagyis legalább fél évet kell várnunk az eredményekre, s ezek után jönnek a javaslatok: http://www.mno.hu/portal/588320.
 
 Ki az a tanár, aki izgalomba jön egy ilyen hír hallatán? Hát pl. én. Nem azért, mintha valamit is várnék a felméréstől: aki közelről látja az oktatás belső világát, vagy elolvassa a friss híreket, annak aligha lehet kétséges, hogy az erőszak igenis jelen van az iskolában, s egyre fokozódik: ehhez nem kell féléves felmérés. Afelől sincsenek kétségeim, hogy majd egy újonnan létrehozott, természetesen nagy tekintélyű, közismert szakértőkből álló testület milyen javaslatokat tesz az asztalra: ilyet is láttunk nem egyet. Hiller miniszter úr is gründolt már egy szakértői testületet, ők is fogalmaztak meg ajánlásokat. Változott valamit a helyzet? Lószart.
Megoldási javaslataikra (az esetek meg- és kibeszélése, megvitatása, moderáció, információcsere a hatóságok között: csupa ilyen bájos enyelgés) a tanárok is legyintenek, másokhoz meg el sem jut.
 
 Az izgalmakat tehát nem a felfokozott várakozás okozza, hanem a felháborodás. Egyrészt a megkésettség miatt, másrészt a miatt a gyanú miatt, hogy változni semmi sem fog. A legalább hat hónapos határidő is érthetetlen: mire várunk még? Hány embernek kell még meghalnia az iskolában, hány tanárt kell még megverni, megpofozni, haját megtépni, hány diáktársat kell még kirabolni, megfenyegetni, megzsarolni, hogy az illetékesek ráébredjenek: már most is elkésett csaknem minden intézkedés?
Fájdalmasan aktuálissá teszi a témát a mai eset  amikor éppen egy óvónőt vertek meg – a többi óvodás szeme láttára (http://index.hu/politika/bulvar/ovon081002/).   Bár a híradások szemérmesen hallgatnak róla, a körülmények valószínűsítik: az elkövetők cigányok voltak. Ez nem lényegtelen információ, ugyanis az iskolai erőszak elburjánzása valószínűleg kapcsolatban van a cigány tanulók egyre növekvő számával. Erről persze nem illik beszélni, a vizsgálat sem fog kiterjedni erre, mert szeretünk hazudni magunknak, hogy az integráció összességében sikeres és hasznos. Ja, nagyjából annyira, mint a Danaidák munkája.
 
 Amíg a legszigorúbb rendeletekkel, törvényekkel nem védik meg az oktatás szereplőit (diákot és tanárt egyaránt), addig nem is lesz semmiféle változás.
Gyurcsány Ferenc éppen tegnap szónokolt arról, hogy milyen sikeres az Új iskola, új tudás program. Ennek egyik eleme, hogy a hátrányos helyzetű családok pénzt kapnak, ha gyermekeiket óvodába járatják (ami nem hátrányosaknak egyébként kötelező). Elképzelem azt az örömöt, ami az óvónő megverőit elönti, s elképzelem, mit gondolnak magukban: „Jól odabasztunk az óvónőnek, mit pofázik a kurvája, hogy időben érjünk be, ráadásul még fizetnek is!”
Mi lenne, ha senki nem volna itt hátrányosan megkülönböztetve?

2 komment

Címkék: oktatás iskolai erőszak

A bejegyzés trackback címe:

https://sasika61mondja.blog.hu/api/trackback/id/tr98692666

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

noob 2008.10.04. 15:31:26

Nos a szokásos játék részesei vagyunk.

Vagy egy a társadalmi szinten megjelenő - esetleg politikai okokból tematizált - probléma. A probléma olyon szintű, hogy valóban irritálja a többséget. Ebből vmelyik oldal politikai tőkét igyekszik kovácsolni. A másik oldalnak nincs megoldása rá, esetleg ő volt az irritáció kiváltója.

Az irritálás szintje miatt lépéskényszerbe kerülő fél szokásos megoldási folyamatábrája:

1. Kommunikáció 1
A probléma oka a/: "ordas eszmék"b/." mutyizás". Megoldási javaslat a/ "européer" b/ "monnyon le"

2.Kommunikáció 2
A másik oldal léte sokkal nagyobb probléma mint maga a probléma. Ha nincs másik oldal, nincs probléma. Előbb a nagyobb problémát kell orvosolni, ergo : az irritációt kiváltó probléma nem is létezik ill. elhanyagolható.

3. Kommunikáció 3. Megerősiteni ill. jutalmazni az irritációt kiváltó megoldást ill. ezek végrehajtóit ( felelősség relativizálása, kitüntetés, előléptetés).

4. Látszatcselekvés 1: tanulmány megrendelése hosszú határidővel, remélve hogy elkészültére már senkit nem érdekel az eredmény.

5. Látszatcselekvés 2. Ellentanulmány megrendelése a másik oldal részéről.

6. Parlamenti vizsgálóbizottság létrehozása.

7. Go to 1. pont.

Ennyi.
Sajnos Mikszáth Kálmán Korlát című művében sokkal frappánsabban megírta már mindezt.:))

xy 2008.10.04. 16:21:42

Az az élőlénycsoport, amelyik nem tesz semmit a fennmaradásáért, sőt szaporodásáért, eltűnik az evolúció süllyesztőjében. Ha ráadásul mindent meg is tesz azért, hogy egy másik csoport kiszoríthassa, hááát...
Vajon a mostani hülye politikusoknak nem lesz unokája? Hol akar majd élni? Már ma nincs olyan hely, ahol ne találkoznánk a problémával.
süti beállítások módosítása