HTML

Ha csak ezt az oldaldobozt látod, akkor egy olyan sablont választottál, amiben csak balhasáb van, az oldaldobozaid viszont alapértelmezésben a jobbhasábba kerülnek. Menj be az Oldaldobozszerkesztőbe (Megjelenítés / Oldaldobozok), és kattints a Hasábcsere gombra!
babtabla.hu

Itt az írás, forgassátok...

közélet-közerkölcsök-magánbűnök- egy magyartanár emlékiratai Egerből

Oszd meg, és uralkodj magadon!

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Idő van

Friss topikok

  • pushup: Tanár úr! azért én szívesen olvasnám a mostani véleményét is. Lehet, én értelmeztem félre, de korá... (2016.02.16. 11:02) Búcsú az olvasótól
  • Lordhell: @Csakazigazat!: A lényeg, hogy mind a kettő rossz. Ha már számokon lovagolunk 1 év alatt 44-45 15... (2014.05.14. 18:25) Na de kicsoda Lipusz Zsolt?
  • csakazolvassa: Műfarka kinek volt? Én értem, hogy aki hetero, annak nem probléma a melegek politikai emancipációj... (2012.08.13. 19:04) Az ember végül homokos? - (Értelmezési kísérlet)
  • gabcica: Sikerült ebben az évben és tavaly is részt vennem a rajz oktv-n. Ha megnézitek a témaadást és azt,... (2010.11.28. 16:29) Mit ér az OKTV?
  • zerge gorilla: "már két embernek is olcsóbb autóval közlekedni, mint tömegközlekedéssel..." Ezzel muszáj vitatko... (2010.11.07. 13:57) Buddhista közgazdaságtan

Vertek-e titeket a tanárok?

2008.12.05. 17:55 sasika61

 

Nemrég írtam a tanárverésekről egy posztot, s meglepett, hogy a viszonylag kevés hozzászóló közül többen is megemlítették, hogy őket bizony a tanárok verték diákkorukban. Én nem gondoltam, hogy ez ilyen általános jelenség volt, merthogy engem is jó párszor megvertek, de mivel egy kis szabolcsi faluból származom, ezt betudtam a „hely szellemének”, s azt hittem, másutt nem így mentek a dolgok.Régebb óta tervezem, hogy megörökítem veréseim történetét, most erre ösztönzést is adnak a hivatkozott hozzászólások, s nagyon kíváncsi lennék, mennyire volt ez gyakori tapasztalat.
 
Az 1967-68-as tanévben kezdtem az általános iskolát, 76-ben végeztem: a verések erre az időszakra esnek, a gimnáziumban egyszer sem fordult elő, még a hírét sem hallottam.
A legaljasabb és megbocsáthatatlanabb az első megveretésem volt. Anyám nagyon vallásos ember volt, hitkérdésekben nem ismert tréfát, így aztán – bár a „józan ész”, a „korszellem” hiába diktálta, hogy gyermekeit ne vallásos szellemben nevelje-, neki természetes volt, hogy beíratott elsőáldozói „tanfolyamra”. A „vizsga” éppen arra az időpontra esett, mint a kisdobos-avatás. Szóba se jöhetett, hogy válasszak, hová megyek, nyilvánvaló volt, hogy a templomba – így aztán nem avattak kisdobosnak. Másnap a „drága” tanító néni kihívatott a táblához, és „istenesen” megpofozott a többiek előtt, amiért a templomba mentem s nem a kisdobos-avatásra. (Utólag gondolom, hogy az iskola részéről nem volt véletlen, hogy éppen aznapra tették az eseményt, amikor az elsőáldozás volt…) S ugyancsak egyedülálló ez a verés a tekintetben is, hogy ez volt az egyetlen eset, amikor a szüleim tiltakoztak: apám másnap bejött az iskolába, s fülem hallatára leordította J. nénit, hogy ha még egyszer hozzám ér, „szétrúgja a picsáját” (így mondta az öreg, nem finomkodhatok én sem). J. néni többször nem bántott.
 
A többi verés mögött ilyen hátsó szándék nem állt. Érdekes, hogy arra nem emlékszem, mennyit kaptak osztálytársaim, én viszont rendszeresen ki lettem osztva, pedig folyamatosan az osztály legjobb tanulói közé tartoztam, vagy egyenesen én voltam a legjobb, jó néhány járási tanulmányi verseny győztese (akkor még voltak járások).
Ötödikben nagyon megvert V. tanár úr, mert megdobtam – véletlenül – hógolyóval. Kiállított négyünket a katedra mellé, s miközben tartotta a matekórát, a nagy vonalzóval egész órán alkalomszerűen le-lesózott egy sor „körmöst”. Nem tudom, ki ismeri azt a gyerekmozdulatot, amikor a kinyújtott kéz elkezd vibrálni, ide-oda mozog, megpróbálván eltalálni azt a pillanatot, amikor a vonalzó (vessző, „tenyeres” esetén) még épp éri a kezet, de már nem az egészet. Leginkább ez a kép maradt meg bennem, a fájdalomra nem emlékszem.
 
Hatodikban a helyi focicsapatból kiöregedett, képesítés nélküli magyartanár vert meg nagyon. Nem olvastam el időre az Egri csillagokat (micsoda véletlenek vannak az életben!), ráadásul ezt be is ismertem, amikor K. tanár úr megkérdezte az osztályt. Hajamnál fogva megemelt, s végigpofozott két oldalról jó párszor, szinte csoda, hogy ezek után magyartanár lettem.
 
Ugyancsak hatodikban egy megérdemelt füles-sorozatot is kaptam. Volt egy áldott jó és híres énektanárunk, akit valamiért mindenki „Csirke bácsi”-nak csúfolt. Öreg, nyugdíjkörüli bácsika volt, akivel mindig szemtelenkedtünk, pedig tudtuk (legalábbis én, apámtól), hogy valójában nagy ember. Egyszer egy marék tengerit (a kukoricát hívtuk így) vittem előre megfontoltan az iskolába, énekóra előtt a katedrától a bejárati ajtóig tartó szakaszt végigszórtam vele, éppen nyitottam ki az ajtót, hogy kívülre is rakok pár szemet, s abban a pillanatban megjelent előttem „Csirke bácsi”, aki néhány másodperc alatt felmérve, mit csinálok, jó néhány fülest lezavart. Otthon még elmondani sem mertem, mert apám lapátkezétől még jobban tartottam, egészen biztosan tőle is kaptam volna, mert tisztelte az öreget.
 
Ezek voltak az egyéni, nagy verések. Alkalomszerűen kollektív testi fenyítésekben is volt persze részem: kokizások, magastartás, pájeszhúzogatás, guggoltatás – mind-mind bevett fegyelmezési eszköznek számítottak kis falumban.
Nincs bennem harag, többnyire a szereplők nem is élnek már, de azért örülök, hogy ez a világ elmúlt.

207 komment

Címkék: iskola tanári erőszak verések

A bejegyzés trackback címe:

https://sasika61mondja.blog.hu/api/trackback/id/tr64806269

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

füligjimmy77 2008.12.06. 08:58:38

Nem múlt el "az a világ", nálunk még mindig fenyítik a gyereket, én is kaptam ott egy párat, uszkve 15 évvel ezelőtt. A szülők nagyrészt tehetetlenek a helyi "értelmiségi" klikk miatt, csak extrém esetben jön elbocsátás, ilyen volt egy kéztörés.

yanchi 2008.12.06. 09:02:48

Az a gyerek, aki vascsővel megy neki a tanárjának, vagy ököllel (illetve bármivel) megüti, mert az türelemre inti, megérdemel egy alapos verést. Persze, elsősorban nem a tanárjától (bár a vascsöves esetben a magam részéről, ha velem csinálja, nem hátrálni kezdek előle, simán belefér az önvédelem kategóriába), hanem otthon aputól. A siralmas az, hogy ezek a kölkök eljutnak addig a szülői kontroll teljes hiánya miatt, rosszabb esetben a szülő támogatásával, hogy kezet emelnek a tanárra. És még kivágni sem lehet őket az iskolából, lassan az "ejnye-bejnye" is perelhető lesz, mint verbális agresszió...

S. Tamás 2008.12.06. 09:03:44

Én falusi iskolába jártam(általános), kaptam is eleget a tanároktól, a többségét megérdemelten, de néha csak én álltam a legközelebb a tanárhoz, és azért ütött meg. Sose mondtam el otthon, felénk nem volt divat panaszkodni, pláne, hogy a szülő bemenjen fenyegetőzni vagy megruházni a tanárt.

Aztán néhány évvel az általános iskola vége után a régi suli környékén lófráltunk a haverokkal, és valami zajt csaphattunk, mert kijött az engem néha meg-megpofozó tanár a régi lendületével(ott lakott a suli mellett), és fenyegetőzni kezdett, hogy még mindig jó a tenyerese. Én akkor mondtam neki, hogy próbálja csak meg, tanulóként nem adhattam vissza, de már nem vagyok az iskola diákja, ígí gondolkodás nélkül fogom összeverni a saját háza előtt. Nem akart többet pofozkodni.

Corry 2008.12.06. 09:04:18

Engem szerencsére nem vertek meg a tanárok. Amikor kisiskolás voltam, az egyik tanár a körmét vájta a gyerekek hajbőrébe, erről édesanyám nyomatékosan lebeszélte. Brrr.
A felsőtagozatos magyartanárom 1/1 elmebeteg volt, állítólag bedilizett a végén.

A gimiben (igen jó nevű fővárosi gimi) anno még a Párt diktált, volt egykét nagyon jó (reál) tanárom és kevésbé jó (humán) tanárom, itt kiemelkedett az ofő, aki jóslatokat adott ki a felvételi esélyeket illetően. Kábé annyira találta el az eredményt, mint a mai brókerek a forint árfolyamot :-)
De szerencsére verés nem volt.

Az volt a feltűnő, hogy anno nagyon sok szakképesítés nélküli és alkalmatlan pedagógus volt a pályán, gyermekeim esetében evvel nem találkoztam szrencsére.

stellaz1 2008.12.06. 09:07:06

Pl. amikor azért kapatam egy akkor a pofont, hogy elszált a szemüvegem, mert bajuszt rajzoltam az énekkönyvemben Mozartnak, akkor azt már 11 évesen sem igen tudtam lenyelni, mert tudtam, hogy ezt most nem érdemeltem meg.

Kicsit frusztrált votl a hölgyemény és ezt minden gyerek simán levette.

janos 2008.12.06. 09:09:26

Magnum! Már bocs, de mi az hogy ilyenek?Miért milyenek lettek a 40- 50 évesek? Ne itélj hogy ne itéltess-gondolom tudod mit jelent?Mert ezek nagy része családot alapitott, dolgozott-dolgozik, gyereket nevel-nevelt és segiti öket (gyerekeit és unokáit)! Ezt ök már feltudják mutatni önmaguknak és másoknak is. Te mit tudsz felmutatni magadnak, a középsö ujjadon kivül?Majd akkor szövegelj lekicsinylöen, ha felneveltek majd min: 2 gyereket, tanittatjátok, segititek öket , hogy legyen saját lakásuk, vigyáztok az unokákra és azon lesztek, hogy nekik jobb életük legyen mint nektek! Na ezután-ha mindezt megtettétek lehet kritizálni öket! De addig, ne szólj meg senkit!

Magnum 2008.12.06. 09:18:18

janos! Látom nem sikerült értelmezni a kommentem (legalábbis a közepét biztos nem). Emellett minden tiszteletem azoké akik felelősen alapítanak családot. Te meg majd akkor szövegelj lekicsinylően ha belátod, hogy az agyrázkódás, a csonttörés meg a belső vérzés nem elengedhetetlen egy ember lény felnevelésében. Arról pedig szerintem ne nyissunk vitát, hogy két internetes "nickname" mit tud egymásnak felmutatni (a középső ujján kívül), mert az tényleg nagyon szánalmas lenne....

Higany 2008.12.06. 09:20:59

Nálunk alsóban (90-94) az osztályfőnök tanító néni rendesen osztogatta az emberes parasztlengőket. Én a kedvence voltam, ezért ezt megúsztam, viszont a napközis nyugger nyanya a naplóval (ami keménykötésű volt még akkor, nem tudom most milyen) osztotta ki nekem a pofonokat.
Azért más az, ha az embert a szülei pofozzák fel nevelési célzattal, mint amikor a bekattant napközis tanár ver laposra, mert 5 perccel később érek fel az udvarról mert a barátommal együtt lekötött minket a bogarászás...

S. Tamás 2008.12.06. 09:26:18

Ja, még annyit tennék hozzá az előzőekhez, hogy annál cikibb semmi nem volt, mikor valaki kapott egy pofont, aztán rohant haza anyucihoz, hogy megütötte a csúnya tanárbácsi.


Egy ismerősöm járt szakmunkáasképzőbe, ott történt, hogy a tanár olyan erővel nyomott le egy pofont egy srácnak, hogy az beverte a fejét egy radiátorba, és felhasadt a bőr az arcán.

A deák úgy vett elégtételt, hogy meglazította a csavarokat a tanár kocsijának a kerekeinek, és odaírta neki egy papírra, hogy:

"Kerékcsavarok meglazítva, legközelebb nem lesz cetli"

Utána a tanár állítólag nagyon visszavett az arcából..

ekerö 2008.12.06. 09:27:07

Szeged, 90-es évek ,hogy pusztulna az álszent borába a sok nyavajás. A szegedi piarista gimiben ha személyenként nem volt rendszeres, de valaki mindig kapott. Egy bizonyos S....közi atya megvert a szemem láttára ököllel (!!!)egy barátomat,mert református létére nem ment be a hittanórájára....ha kisbuziknak vagy férgeknek vagy ...etc szólított bennünket az bántás? :-((

a fej nélküli ember 2008.12.06. 09:28:51

A pedofilkodást kifelejtettem. A nővérem mesélte, hogy általános iskolai tanár játszott velük üvegpörgetőset a nyári táborban, mindig le kellett venni valamit(félmeztelenségig). Gimnáziumban az igazgató(férfi) és matematika tanár fogdosta a fiúk fenekét. Sajnos az enyémre is rápaskolt, és különösen undorító, hogy közben a száját nyalogatta lol. A testnevelés tanár(férfi) külön foglalkozott a lányokkal(a fiúkat elküldte kosarazni), a hídba lemenést, meg különböző gimnasztikai gyakorlatokat végeztetett velük, és ahogy a lányok mesélték, közben alaposan végig tapogatta őket.
Tanárnő-diák szerelem is előfordult, de sajnos nem velem :), és miután a diák nagykorú lett összeházasodtak. Diáklány is üldözte szerelmével a fiatal tanerőt, aki állítólag engedett a csábításnak.
A csupasz majom rakétatudóst játszik, de azért elkezd huhogni, a bokrokat rázni és mellet döngetni, ha megérzi a feromont.

georg 48 2008.12.06. 09:35:35

Magnum! Abban teljesen igazad van, hogy egy brutális állat tanárnak semmi hellye a suliban! Ezeket azonnal el kellene távolítani. Viszont ne áltolánosíts az idősebb korosztállyal kapcsolatban. Azt írod, hogy felnőttek, de milyenek! Én sem állítom, hogy minden fiatal drogos, semmittevő, csavargó, verekedő, utonálló. De ha megedraveszed ám legyen, biztosan érzed magadról, hogy valami agyilag nem stimmel veled. Meg egyébként is nem erről volt szó. Úgyhogy kapj a fejedhez kispofám.

Grafithuszár 2008.12.06. 09:36:30

Hát én már a 90-es években jártam iskolába, ott már nem voltak verések, leglábbis engem soha nem vertek meg, és csak egy tanár volt aki csinált ilyesmit, nála volt az "arcal a vasútnak" büntetés, ha egy gyerek már tényleg kezelhetetlen volt, akkor arcal a vasútnak kellett fordulni, lehajolni, erre ő jól segberugott....
Amúgy szerintem ma már ne legyen ilyen, mert egyszerűen a mai tanárok nem alkalmasak erre. Félre ne érts sasika, téged pont olyannak gondollak, aki nem verné pusztán örömből, a gyereket, de az érzésem az hogy manapság túl sok alkalmatlan van rá...
Szóval a gyerekverést megtartanám a szülőnek. Én is kaptam, (hozzáteszem meg is érdemeltem)

Magnum 2008.12.06. 09:42:01

gerog 48! Nem általánosítottam, csak nem tetszett, hogy a nagy többség elintézi egy "mi is kaptunk mégis itt vagyunk" szöveggel, holott sokkal nagyobb problémákról van szó. Aki egy ilyen már-már közhelyjé vált mondattal elsiklik efölött arról nem tudok jó véleménnyel lenni (bármit is tett le emelett az életben, alapvetően nagyon nagy felelőtlenségre utal). "Én sem állítom, hogy minden fiatal drogos, semmittevő, csavargó, verekedő, utonálló. De ha megedraveszed ám legyen, biztosan érzed magadról, hogy valami agyilag nem stimmel veled. Meg egyébként is nem erről volt szó. Úgyhogy kapj a fejedhez kispofám." Ez a rész nem tudom, hogy hogy keveredett ide, valószinűleg csak valami frappánssal, szerettél volna visszavágni. Ezt a stílust viszont inkább tartogasd a kocsmai haverjaidnak nagypofám....

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2008.12.06. 09:55:58

ekerö

és ez még l..fasz ahhoz képest, ami most megy ott...

keoma011 2008.12.06. 09:59:02

A vas is attól lesz kemény, hogy ütik-verik. Gyerek és serdülőkorban meg kell tanulni feldolgozni a konfliktusokat, ehhez ilyen "élményekre" is szükség van. Ha üvegbúra alatt nőnek fel a fiatalok, nem sok jóra számíthatnak felnőtt korukban. Az ilyenekből lesz az, aki nem fogja tudni feldolgozni ha valaki csúnyán néz rá és bosszúból lemészárol 50 embert.

janos 2008.12.06. 10:05:29

Magnum ! Egyetértek, és bocs-nem akartalak megsérteni, de a" csak ilyenek?" az kicsit lekezelö-vagy nem?

hallohallo · http://britesite.blogspot.com/ 2008.12.06. 10:10:20

basszus, azért ez egy gyönyörű látlelet.
főleg az erőszak mentegetése.
megérdemelték(tük), ember lett belőlünk, jól elhelyezett pofon.

az erőszakra nincs mentség, a gyengébb pozícióban lévővel szembeni erőszakra meg pláne nincs. gyerek, kisebb, kiszolgáltatott hatalmi pozícióban. ráadásul ahogy itt leírjátok, a legtöbben otthon is megkapták a verést, mert biztos megérdemelték az iskolait, tehát még duplán kiszolgáltatottak voltak.

spawn666 2008.12.06. 10:11:01

Sasika. Földid lévén nekem is van halovány emlékem csak ez városban történt a 70-es években. Emlékszem 4-5 osztályos lehettem csöngetés után rohantam be a szünetről az épületbe. Pechemre az ügyeletes tanár várt az ajtóba, akkora fülest kaptam, hogy egész orán tüzelt az arcom még szerencs tél volt :-))). A körmös, pályeszhúzás, vonalzózás divat volt de hozzáteszem megérdemeltük. Akkoriban nem is mertünk volna visszafeleselni nemhogy kezetemelni a tanárunkra nem erre neveltek otthon sem !!!Elég jó hirű középsuliba jártam, ott ez nem volt divat. Nem tartoztam az elit csapatba igy néha csináltunk egy-két bakit. Ha elkéstünk tesiröl volt egy jó módszere a tanárunknak, gugolás, békaügetés a terembe vagy a focipályán. Érdekes adott a városnak egy-két kiváló sportolót Harcsa Zoltánnak hivják, mindig hálás vagyok neki. Szóval néha nem árt egy két tasli.

VLaci 2008.12.06. 10:12:53

Érdemes megvizsgálni milyen sok árnyalata van a kérdésnek. Nem csak a vétkes és ártatlan személyek összemosása durva hiba, hanem a különböző mértékben vétkeseké is.

Itt a rövid kommentárokba elég nehéz belesűríteni a teljes igazságot, erről a támáról egy nagyon vaskos könyvet lehetne írni.

Ebben az ügyben nem csak minden tanárt kéne külön vizsgáln és megítélni, hanem ráadásul minden esetet is.

Teljesen másképp ítélem meg a tanárt, ha igegességében üt, ha így akarja egyszerűsíteni a nevelést, ha bosszúból üt, ha kegyetlenkedésből üt, és végűl a legállatibb ha pedofil+szadísta perverz vágyból csinálja ugyanezt.

A félreértések elkerülése végett az utóbbi esetet sokkal gyakoribbnak tartom, mint általában vélik, de bizonyítani szinte lehetetlen.

Ki tudná bizonyítani, hogy x-tanárnak merevedése volt, miközben a gyerek seggét verte (főleg tornatanároknál fordult elő).

Tehát a fő elvem:

A kisördög a részletekben bújik meg, aki azokon átsiklik, ab ovo igazságtalan (ha szándékosan teszi ezt: aljas). Részleteket pedig csak személyre, sőt esetekre lebontva lehet vizsgálni.

Egyébként én a 60-as 70-es években szereztem a tapasztalataimat. Érdekes változás volt, hogy általánosban teljesen szokásos volt a gyerekverés, középiskolában viszont (szinte) ismeretlen. Bár egy kivétel akadt, arról majd külön írok.

stellaz1 2008.12.06. 10:18:57

hallohallo

a pajesz húzás is amolyan erőszakos cselekmény?

Nem akarlak megbántani, de te verekedtél életedben valaha is? Ahogy egy rendes kisfiúhoz illik? És érdekes módon gyerekként sem ütöttük egymást ököllel például. Mert ezekben a bunyókban megtanultuk hol a határ és ma azért sem szívesen keverednék ilyenbe, mert tudom milyen szar pofont kapni..

Nem pártolom a gyerekverést, de egy fenékbe billentés, pajesz húzás az nem ide tartozik szerintem. Főleg ha tudod miért kapod.

Az idegbeteg tanárokra meg nincsen szükség. Engem ha Édesapám elpicsázott csak még jobban ellenszegültem, csak azért is. De egy pajesz húzás némi oktató beszéddel azért használt.

Magnum 2008.12.06. 10:22:38

janos! Szerintem Te valamit nagyon félreértettél. A lekezelő véleményem nem az idősebb korosztályra vonatkozott, nem is írtam, hogy "csak ilyenek". A "csak milyenek?" rész amin szemmel láthatóan fennakadtál azokra az emberekre vonatkozott akik a legfelelőtlenebbül foglalnak állást, általában életkorukkal meg a régi (bevált??) iskolai módszerekkel érvelve.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.12.06. 10:23:32


Grafithuszár,
"Félre ne érts sasika, téged pont olyannak gondollak, aki nem verné pusztán örömből, a gyereket".

Örülök, hogy ezt nem feltételezed rólam, másrészt az az igazság, hogy elkeseredésemben sem verem a tanítványaimat. Egyébként meg okom sincs rá, hálistennek.

hallohallo · http://britesite.blogspot.com/ 2008.12.06. 10:36:40

stellaz1, a pajeszhúzás is fizikai erőszak. (miért ne lenne az??? hogyan lehet ez kétséges?)

és verekedtem, rendesen, nem mint kisfiú (miért gondoltad, hogy hímnemű vagyok??? ez olyan evidens lenne?), hanem mint kislány, amolyan rossz és fiús kislány, fiútestvérrel megáldva.
de a gyerekek közti - hatalmi pozíció hasonló, testi adottságok hasonlóak - verekedés (ami sok esetben nem agresszió, hanem a társas együttélés tanulása, kb mint a kis majmoknál) egyáltalán nem hasonlítható a hatalmi és erőfölénnyel rendelkező bántalmázáshoz.

trakker 2008.12.06. 10:38:09

Engem többször megütöttek, de érdekes, hogy nem ezeket az eseteket tartom iskoláskorom legdurvább pillanatainak, pedig volt olyan, amikor 3 hétig minden levegővétel fájt és nem is az, amikor a kollégiumi nevelőtanár benyúlt éjszaka a takaró alá egy kis tapira, hanem azokat a nehezen megfogalmazható, emiatt gondolom büntethetetlen, verbális megalázásokat, megszégyenítéseket, amiktől még most is ökölbe szorul a kezem, hogy hogy tehette ezt vagy azt egy tanár egy rábízott gyerekkel. Attól tartok, hogy amikor, nagyon helyesen, a verések eltűnnek az iskolából, még nagyobb tere lesz ezeknek verbális szemétségeknek. Csak remélem, de sajnos nem hiszem, hogy egy mai gyereknek sokkal kevesebb személyiségtorzító mocskon kell átmennie, mint mondjuk nekem.

trakker 2008.12.06. 10:40:06

az is rossz volt persze, mikor megvertek.

pupak 2008.12.06. 10:41:52

minket kokiztak és némely tanár alkalmazta a fegyelmezés (lelki terror) egyéb formáit is.
A mai napig azt gondolom, hogy a középiskola mentálisan az egyik legkárosabb dolog volt az életemben, ami arra tanított meg, hogy kell robot módjára engedelmeskedni és vakon csinálni amit mondanak. Sosem tanított meg arra, hogyan érvényesítsem érdekeim, áljak ki magamért. A magyar társadalom rossz mentális állapotát ennek a poroszos iskolarendszernek tudom be. Hogy válhat valaki egészséges lelkületű felnőtté ha képtelen a saját igényeit érvényesíteni?

janó 2008.12.06. 10:43:33

Sírok emberek. Sajtát bevallásuk szerint a tanárok a társadalomban valami megkülönböztetett helyet fognlalnak el. Ismétlem, hogy ez a saját véleményük. Most kiderült hogy jó részük egyszerűen állat. Azt hittem, hogy csak nekem volt félőrültekhez szerencsém, de mint kiderült nem.
Én még a12., meg a 11. havi fizetést is megvonnám tőlük, ha most kellene döntenem. Nyáron kapáljanak, ott hátha sikerül levezetniük a fölösleges energiájukat.

én 2008.12.06. 10:43:34

nem tudom, feltűnt-e nektek a következő:

1. régebben volt testi fenyítés az iskolában
2. az akkor iskolába járók nagyrészt normális felnőttek lettek
3. a most végzőkről és a mostani iskolásokról nagyrészt lesújtó véleménye van mindenkinek
4. manapság nincs testi fenyítés

én 2008.12.06. 10:45:11

janó 2008.12.06. 10:43:33

gondolom, hasonló módon magadtól is megvonnád a fizetést, amikor pl. előbb mész haza, kicsit később mész be reggel, vagy egy-egy napot csak ellébecolsz a munkahelyeden.

hallohallo · http://britesite.blogspot.com/ 2008.12.06. 10:45:46

trakker, bizonyított, hogy a fizikai erőszakot mindig kíséri lelki ill. verbális erőszak is.
szóval ha eltűnik a fizikai erőszak (de szép is lenne), akkor maradhat verbális és lelki bántalmazás, de nem lesz több annál, mint amennyi régen is volt.

basszus, a te történeted is milyen durva.

pupak 2008.12.06. 10:49:10

én: mi a normális felnőtt? a megaláztatások miatt elfolytott agresszióval élő felnőtt aki ezeket ha nem is aktívan de kiéli másokon? Nem egy ilyen tanárom volt, aki mérnők létére elbújt egy vidéki szakközépiskolában és öröm volt nézni ahogy az asszony befenyítette. Ezeket a megaláztatásokon kiken élte ki? A diákokon.
A magyar fiatalság önbizalom nélküli tesze tosza gyülekezet. Nézd meg a sportolóinkat gyakorlatilag nyert helyzetből képesek bármit elbukni. Ez miért van? mert annyi önbizalmuk sincs mint egy amőbának.

janó 2008.12.06. 10:49:54

Kedves én!
Heti 60-70 órát dolgozom, úgyhogy ezért én nem vonnám meg. Sőt ügyfelet sem ütöttem még meg, de munkatársat sem. Lelkileg sem terorizálok senkit. Valószínűleg mégis csökkeni fog a fizetésem a recesszió miatt. Mégsem sírok!

vidor 2008.12.06. 10:53:48

Én nem játhattam iskolába. Este tízkor keltem. Azaz fél órával azelőtt, hogy lefeküdtem. Ittam egy csésze hideg mérget. Napi huszonkilenc órát dolgoztam a malomban. Én fizettem érte a főnöknek. Aztán hazamentem, és apu minden este hidegvérrel legyilkolt. Utána meg énekelve táncolt a síromon.

PT 2008.12.06. 10:55:40

Ki dönti el, hogy mi a még megengedhető verés? Hol a határ? A kis pofon még belefér, a nagy pofon már nem? Mi a nagy pofon? Ha már köpködi a gyerek a fogait, akkor már lépjünk fel ellene? Vagy ha mondjuk 5 percnél tovább nem látszik a verés nyoma, akkor helyes, csak jót tesz?
Ugyanis az akkoriban elterjedt "nevelési"célzatú veréssel az agresszívebb tanárok élték ki magukat. Lila fejjel üvöltve nem beszélhetünk nevelő ütlegelésről.
Az megengedhető, hogy a nyolcvanas évek végén a matektanár a padba verte a barátom fejét, mert eldurrant az agya? A barátomnak átszakadt a szája alatt a bőr.
Nem értek egyet a jogos verés fogalmával. nem lehet jogos egy iskolai verés a tanár részéről, ez elfogadhatatlan, még akkor sem, ha a gyerek rossz fát tett a tűzre.

sityesz 2008.12.06. 10:56:53

Erről én is regényt írhatnék (70-80-as évek), több tanár és többször nagyon durván megvert, pedig elég jó tanuló voltam és nem is tartoztam a balhés diákok közé. Röviden annyit, hogy rohadjanak el élve és 5000 évig forogjanak a sírjukban, ha végre kimúltak.

én 2008.12.06. 10:57:50

janó 2008.12.06. 10:49:54

"Heti 60-70 órát dolgozom"
ja, bocs, elfelejtettem, hogy a tanárok nyaralni járnak be az iskolába.

Ha nem szolgáltató ágazatban dolgozol, ahol napi kapcsolatban kell állnod mindenféle emberrel (ügyfélszolgálat, tanítás, ilyesmi), akkor nem tudod, milyen emberekkel foglalkozni.

én 2008.12.06. 11:00:31

pupak 2008.12.06. 10:49:10
"én: mi a normális felnőtt?"

akik itt hozzászóltak, hogy verték őket, mind azt modták magukról, hogy ők normális felnőttek lettek.

janó 2008.12.06. 11:03:56

"Ha nem szolgáltató ágazatban dolgozol, ahol napi kapcsolatban kell állnod mindenféle emberrel (ügyfélszolgálat, tanítás, ilyesmi), akkor nem tudod, milyen emberekkel foglalkozni."

Szóval, akkor szerinted ott a magyar módi megengedett? Bunkónak lenni, esetleg, ha gyerek meg is pofozni, gyomron vágni?
Gratulálok. Te is jó pedagógus (vagy akármi) vagy.

"akik itt hozzászóltak, hogy verték őket, mind azt modták magukról, hogy ők normális felnőttek lettek."
Mindenki ezt mondja magáról. Talán független 3. személytől kellene megkérdezni. Lehet Ő nem ezt mondaná.

én 2008.12.06. 11:04:10

PT 2008.12.06. 10:55:40

taníts egy hetet egy tetszőleges iskolában ma.

charlie 2008.12.06. 11:04:37

Ombre 2008.12.05. 20:12:16
A Makarenkói módszereket ismered? gondolom nem, mivel annak nem része a gyerekverés (és semmilyen fizikai erőszak)

Makarenkó a közösség önfegyelmezésében hitt (ahol a tanár sem rendelkezett több joggal, mint a diák, kommunizmus - no nem olyan diktatorikus szocialista féle, hanem igazi - kicsiben)

én 2008.12.06. 11:05:11

janó 2008.12.06. 11:03:56

"Szóval, akkor szerinted ott a magyar módi megengedett?"

Hazudsz. Ilyet nem mondtam. Ne hazudj.

pupak 2008.12.06. 11:05:21

én: ja magyarországon mindenki azt gondolja magáról, hogy normális mégis az élet bármelyik területét nézed mindenhol tapintható a téboly.
(Politika, közlekedés, oktatás, cigányügy, korrupció, gazdaság állapota stb)
gondolom ez azért van, mert mindenki normális.
Egyébként meg minden őrült azt gondolja magáról, hogy normális. Azért rohangálnak az utcán. Ha nem így lenne, mindegyik önként jelentkezne kezelésre

bergeroth 2008.12.06. 11:05:58

Engem Óvodában ütött meg az óvonéni, merthogy nem hagytam aludni a többieket ebéd után. Nagyjából 2 éves lehettem. Vajon mit várt egy 2 éves gyerektől?
Még aznap délután apám bement az óvodába, felnyomta az óvónénit a falra, és közölte vele, hogyha mégegyszer kezet emel rám, akkor szilánkosra töri mindkét kezét.
Onnantól kezdve azaz óvonéni mindig megtartotta a 2 méter távolságot.

Általánosban nem volt ritka a koki, a pajesztépés, bokánrúgás. Emlékszem sokszor sírtam is utána, a többiek meg röhögtek. De csak addig, amíg nem ők kapták a következőt. Akkor meg én röhögtem. Így ment ez akkor. Bár tény, hogy volt valamiféle fegyelmező hatása.
A mai fiatalság meg egyszerűen szánalmas. Kőkeményen el vannak szállva maguktól. Helyet nem adják át tömegközlekedésen az idősebbeknek (70 éves néni/bácsi, akin látszik hogy mindjárt összeesik pl.), zenét fülhallgatón keresztül úgy hallgatják, hogy visszhangzik tőlük a szerelvény, és úgy mellesleg simán elfelejtenek elnézést kérni, amikor rálépnek a lábadra, vagy véletlenül pofánvernek a táskájukkal. Persze ez általánosítás, vannak kivételek, de sajnos egyre kevesebb. A borzasztó meg inkább az, hogy egyre több nem fiatal is így viselkedik. Egy bolond százat csinál tipikus esete. De tény, hogy a mai fiatalok körében jóval több ilyet látok, és mondom ezt úgy hogy mindennap tömegközlekedéssel járok.
Szerintem itt nem a testi fenyítés a lényeg, hanem elsősorban a szülők hozzáállásán kellene változtatni.
Ha ma megkérdezel egy szülőt, hogy tudja-e hogy a fiacskája milyen filmeket néz, hova jár szórakozni, cigarettázik-e, fogyasztott-e kábítószert, vagy szokott-e rendszeresen inni, esetleg védekeznek-e sexuális közösüléskor. Nos, biztos vagyok benne, hogy a szülők 85-90%-a nem tudna válaszolni ezekre a kérdésekre.
Szerintem ez az, ami mindennél nagyobb probléma.

bergeroth 2008.12.06. 11:08:52

Ha ma megkérdezel egy szülőt, hogy tudja-e hogy a fiacskája vagy a lánya...****

csakúgy 2008.12.06. 11:09:01

Üdv!
Többnyire nem szoktam kritizálni a posztíró műveit, de ebben az esetben nem tudok egyetérteni.
Valóban, biztosan jó az, ha az frusztrált tanárok nem a gyereken élik ki szadista hajlamaikat, de a fizikai "ráhatásnak" igenis van létjogosultsága. Az én életemben is voltak tanárokhoz fűződő szenvedő alanyú élményeim, de a posz alapján végiggondolva, bicskanyitogató igazságtalanságot nem kellett átélnem. Persze, lehet, hogy én is kaptam egyet, amikor csak ott álltam, ahol a "bűnösök", de ilyen szituban nincs idő tárgyalásra, mindenki kapott egyet. Nem éltem meg traumaként, és hiszem, hogy ez is hozzájárult ahhoz, hogy ember legyen belőlem. Ma, személyes tapasztalataim alapján, ami ugye nem biztos, hogy reprezentatív ugye, de szerintem igenis többet kellene tudni élni ezen fegyelmezési eszközzel, mert meglátjátok, nagy gondoknak nézünk elébe......

janó 2008.12.06. 11:09:19

"Hazudsz. Ilyet nem mondtam. Ne hazudj. "

Az érveléstechnikád is kiváló.
A gyerekeket is így győzöd meg?

én 2008.12.06. 11:14:14

"Az érveléstechnikád is kiváló."

Figyelj, ha egyszer hazudsz, miért álljak le veled érvelni? Majd ha kiérdemelted.

Adris 2008.12.06. 11:15:43

Én 89-ben kezdtem az általános iskolát Budapest egyik budai külkerületében. Körmöst is kaptam még 5-ben sőt a parasztlengők is jártak néha, ha valami nagy hülyeséget csináltunk (meg is érdemeltük). Kedvenc matektanárunk pl osztogatta rendesen, mégis bírtuk az öreget! A mai napig szeretettel emlékszünk vissza rá, akárhány pofont is kaptunk tőle. Alsó tagozatban hittanra is jártam, egyszer a hittant oktató lelkészféle szentfazék kevert le két hatalmas pofont egy osztálytársamnak (ebből aztán balhé is lett).
A középiskolám Budapest egyik legjobb infós sulija volt, az öreg matektanár még 4.-es (bocsánat 12.-es) koromban is előszeretettel ütött minket (igazi rendőrmódszer: matek példatár hogy ne hagyjon nyomot). Itt már kezdtünk lázadozni, de az igazgató mindig elnézte az öregnek az efféle nevelési célzatú pofonjait, pedig már eléggé megalázó volt, mégsem tehettünk semmit. Mondjuk az igazgató sem volt különb, igazi kattant forma volt.
2001-ben végeztem, tehát a tanárveréses probléma nemcsak a múlt évszázad falusi iskoláinak problémája.
Igenis néha elfért az a pár pofon, bár volt amit visszautasítanék. De mikor olvastam, hogy azért verték meg a tanárnőt a gyerek szülei mert az "elültette a lányt helyéről", esküszöm sajnáltam a szerencsétlen tanárt. Nálunk ilyen ezerszer megtörtént, na és?
Ostoba szülők ostoba gyerekei. Csóri tanárok már csak életben próbálnak maradni a viharos tengeren.

Archenemy 2008.12.06. 11:17:36

"Először is a hozzászólások számából és azok tartalmából megállapítható, hogy szignifikánsan többen emlékeznek brutális tanárra, mint brutális cigányra, a tanárok pedig ugyancsak szignifikánsan fehérek."

Nem az volt a kérdés, hogy "ki vert meg valaha", hanem hogy "vertek-e a tanárok", ezért a gondolatmeneted helytelen, párhuzamod nem állja meg a helyét.

én 2008.12.06. 11:19:28

Egyébként engem nem vertek meg az iskolában, és így is normális lettem. Tehát csak a verés meglétére visszavezetni a normálissá válást nem lehet, eredeti hozzászólásomban csak egy esetleg meglévő összefüggésre hívtam fel a figyelmet.

pupak 2008.12.06. 11:05:21,
mielőtt szólnál, mások is normálisnak tartanak.

keoma011 2008.12.06. 11:19:40

Sok fiatal van aki nem éri meg a felnőttkort, mert például fülhallgatóval a fején lelép a vonat elé. Talán hiányzott neki az a bizonyos pofon, amivel belénevelték volna, hogy az veszélyes.
Ötödikes koromban a tesi tanár adott két hatalmas pofont, sőt még osztályfőnöki figyelmeztetőt is kiutaltatott, mert felmásztam a sportpályán a kapura. Mekkora nagy bunkó volt... Viszont még ma is élek...

pupak 2008.12.06. 11:21:52

adris: a legszomorúbb a felfogásod. valószínűleg a térsadalom nagy része hasonlóan gondolkodik. Ez pedig biztosítja, hogy az iskolák újra és újra kitermeljék a lekileg megnyomorított generációkat.
ezért nem fog ez az ország sosem talpra állni.
örökké egy ilyen mutyizó, gátlástalan, csak a saját érdekekit néző marad.
ilyesztő

hallohallo · http://britesite.blogspot.com/ 2008.12.06. 11:26:13

hát, amit adris ír, meg még sokan mások, ha nem is stockholm-szindróma, de hogy kognitív disszonancia, az biztos.

pupak 2008.12.06. 11:28:05

én: pont annyira tartanak normálisnak mint amennyire ők azok. sajnos a hibás gondolkodás nektek nem tűnik fel, mert nincs összehasonlítási alapotok. nekem van, mert láttam más társadalmakat is. olyat is ahol, ha megütöd a gyereket mész a bíróságra. ez a társadalom nem sokkal egészségesebb mentálisan, de mindenképpen sikeresebb. szóval nem kéne elszállni magunktól, mert az utóbbi 20 év munkájának gyümölcse világosan mutatja a magyar oktatási rendszer kudarcát

én 2008.12.06. 11:28:42

Bocs, csak a vita kedvéért:

Csak az a vélemény lehet a helyes, ami a tietek? Más nem gondolhatja másképp, csak ha elmebeteg? Lehet, hogy nektek kéne kivizsgáltatnotok magatokat.

én 2008.12.06. 11:32:21

pupak, 2008.12.06. 11:28:05

már bocs, de ez milyen érvelés már?

1. azt mondod, hogy aki magáról azt mondja, hogy normális, az nem normális, mert csak az normális, akire mások mondják azt.
2. valakire (rám) mások is azt mondják, hogy normális
3. akkor meg szerinted azok se normálisak
4. te normális vagy?

+1 rám a következő nemzetiségek mondták már, hogy normális vagyok:
- magyar
- osztrák
- német
- angol
- kanadai
- amerikai
- spanyol
- szlovén
- dán
Lehet, hogy tényleg normális vagyok, vagy ezek a nemzetek is mind nemnormálisak?

janó 2008.12.06. 11:34:17

"Figyelj, ha egyszer hazudsz, miért álljak le veled érvelni? Majd ha kiérdemelted."

Hát erre azon kívül, hogy LOL mit lehet még szerinted mondani?
1) nem hazudtam.
2) én téged nem engednélek gyerek 20m-es közelébe sem, mert nem érzem úgy, hogy akármit is a bemagolt/könyvből kiolvasott dolgokon kívül meg tudsz érteni, ne adj Isten, a gyerekkel ÉRTELMESEN el tudj vitázni, hogy meggyőzd neked van igazad. Na az ilyeneknek tényleg csak a pofon, tockos az egyetlen dolog a fegyvertárukban.

én 02 2008.12.06. 11:34:35

Nekem volt egy aljas gennyláda fizikatanárom, aki ütött minket különösebb ok nélkül, de sosem beszéltünk senkinek róla. H.J. a monogrammja, Sopronban tanít/tanított - nem tudom kib**zták-e azóta. Így 2 diplomán túl, a mai napig is szívesen beverném az orrát annak a szemétnek, ha jogrendszerünk lehetővé tenné következmény nélkül.

Adris 2008.12.06. 11:35:52

Pupak! Lehet hogy elszomorító, de így gondolom! Ma már a 15 éves csitri bátran lekurvázza a 65 éves kabinosnőt, vagy pénztárost! Kicsit tán sok a szabadság, nem?
Neked is kioszthattak volna pár pofont a magyartanárjaid, mert az a 3 pontos durva hiba a kommented végén pofont érdemelne! A mai dolgozatod bizony 1-es!!! Leülhetsz!!!

janó 2008.12.06. 11:36:19

"+1 rám a következő nemzetiségek mondták már, hogy normális vagyok:
- magyar
- osztrák
- német
- angol
- kanadai
- amerikai
- spanyol
- szlovén
- dán"

Hát akkor te már tutibiztos, hogy normális vagy. :D Az intézetben papírt kaptál-e róla?

Magnum 2008.12.06. 11:36:45

én! te már biztos, hogy nem vagy normális... Bezzeg ha egy üzbég vagy norvég mondta volna!
Jééééézus.....

pupak 2008.12.06. 11:37:16

én: hagyjuk a hülyeséget és a mellébeszélést gyereket ütni bűn. ennyi a lényeg. lehet ezt magyarázni. aki gyerekre képes kezet emelni az menjen el bányásznak. ennek káros hatásait meg elemzzék a szociológusok. mindenesetre látszik, hogy hol szocializűlódtál mellébeszélés a tények fölötti elsikkadás a hülyeség megmagyarázása az megy. az hogy más tönkremehet belé az már nem érdekel.

pupak 2008.12.06. 11:40:14

adris: hát látszik rajtad is a hihetetlen arrogancia. mindenestre tanár ne legyél mert belőled egy is sok. a végén még reprodukálnád magad. ha ennyire szereted a verést én szívesen megverlek. privátba megadom az emil címem és majd egyeztetünk. én csak felnőtteket verek. gyereket nincs szivem veled ellentétben.

krisz 2008.12.06. 11:40:31

"a 15 éves csitri bátran lekurvázza a 65 éves kabinosnőt, vagy pénztárost! Kicsit tán sok a szabadság, nem? "

Nézd, engem soha nem pofoztak meg, de ma 30 éves vagyok, és nehezemre esik 40 fölötti embereket letegeznem, mert tiszteletre neveltek. Soha nem kuváztam le senkit, mert tiszteletre neveltek. Mert nevelni is lehet, nem csak pofozni, fenyíteni. De akiket ütöttek nyilván nem tudják szép szóval nevelni a gyereküket, mert fogalmuk sincs, hogy úgy is lehetne.

én 2008.12.06. 11:51:24

janó 2008.12.06. 11:34:17

és te mindezt kb. 8 sornyi hozzászólásból leszűrted. hát gratulálok, édes öregem, jelentkezz a legközelebbi zártosztályon.

én 2008.12.06. 11:52:41

janó 2008.12.06. 11:34:17

és 2)
de, hazudtál, mert olyat állítottál rólam, ami nem igaz. ez barátok közt is hazudás.

keoma011 2008.12.06. 11:53:25

Szerintem szép szóval nem lehet nemhogy gyereket, de még kutyát sem nevelni. Az állat is, mint ahogy a gyerek is elkövet olyan tettet, amiről tudja, hogy rossz. Nevetek és a saját gyerekkoromat juttatja eszembe, amikor látom, hogy egy gyerek nagyon sunnyog, valami rosszban sántikál.
Ilyenkor nem árt a fenekére csapni, hogy tudatosítsuk benne, hogy nem csak rossz, veszélyes is amit csinál.
Nem a fütyijét meg a punciját fogdosni, nem is féltéglával a fejét ütlegelni, egyszerűen csak szigorúan tudatosítani benne, hogy azt nem szabad.

én 2008.12.06. 11:54:59

és még

"ne adj Isten, a gyerekkel ÉRTELMESEN el tudj vitázni"

ne haragudj, de azzal vitázom értelmesen, akivel jónak látom, és akit elég értelmesnek találok hozzá, és meg is érdemli, hogy érdemben hozzászóljak. rád már így is a kelleténél több időmet vesztegettem, úgyhogy ha kérhetem, hanyagoljuk egymást.

Adris 2008.12.06. 11:55:23

Persze, imádom a verést, és ne aggódj ketrecharcosnak megyek nem tanárnak. ugyanolyan harc. Az érzés ugyanaz, csak a pénz itt kicsit több!

pupak 2008.12.06. 11:58:31

adris: na látod tudod Te hol a helye az erőszaknak. nem az iskolában az biztos. pláne nem látszólagos hatalom mögé bújva. az gennyesség és gyávaság. nmondjuk nem is várok többet tisztelt tanárainktól.
tisztelet annak a néhány kivételnek.

krisz 2008.12.06. 12:01:54

"Szerintem szép szóval nem lehet nemhogy gyereket, de még kutyát sem nevelni."

Kutyát valóban nem, de gyereket igen, mert ő érti, hogy mit mondasz neki. Csak értelmesen kell vele bánni, beszélni. Persze sokkal egyszerűbb lehúzni neki egy pofont, de nem ez a megoldás. De látom a blogos hozzászólásokból, hogy pár generációnak ehhez még fel kell nőnie Magyarországon. Mert akit veréssel neveltek, az azt látja jónak, ás az egyetlen igaz üdvözítő útnak.

janó 2008.12.06. 12:03:12

Drága én!

Nem látod, hogy fél blog rajtad röhög? Ennyit érsz!
Igazad van. Kár rád az időt pazarolni.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.12.06. 12:03:16

Janó,
igazságtalan vagy, azok alatt az évetizedek alatt, amelyek itt szóba kerültek milliós nagyságrendben éltek, dolgoztak tanárok, a kb. 140 példából ne általánosíts. Én - nem titkolva a velem történteket- mindezek ellenére is inkább hálát érzek a többség iránt, akik tanítottak.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.12.06. 12:04:48

Még egy megjegyzés:
többnyire régi, néhány friss új ilyen történet, semmi esetre sem jogalap pl. a tizenakárhanyadik fizetés megvonására, ahogyan te gondolod.

énisvoltamgyerek 2008.12.06. 12:06:31

a 80as évek második felében nálunk még bőven divat volt a verés (megyeszékhely, panel lakótelep).
generációkon átívelő szokásaik(és beceneveik) voltak. mortal kombat-szerű játékot lehetne csinálni a tanárokból és állandó "technikáikból".

szívesen kérdeznék pár dolgot például marika nénitől aki amellett, hogy rendszeresen alázott az osztály előtt úgy megtépte a fülem, hogy az hátul felszakadt és vérzett.
ki tesz ilyet egy elsős, 5-6 éves gyerekkel akinek elkalandozik a figyelme?

pupak 2008.12.06. 12:08:58

na ez is megérdemelne egy misét. mire kaptok ti 13. havi fizetést? ráadásul, hogy egy évből 3 hónapot csak a lábatokat lógatjátok. Nekem minden nap nyomnom kell az ipart, mert ha a statisztikáim nem jók nem kapok annyi pénzt.
Arra kapjátok, hogy ütitek a gyereket és kinevelitek az újabb idióta értelmiségi generációt akik tönkreteszik az országot? :)

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.12.06. 12:10:41

Pupák,
ez a hozzászólás viccnek is rossz, lásd a Janónak írtakat. Tömény hülyeség.

Muhari Aladár · http://Banderas97 2008.12.06. 12:13:11

Annak idején én is kaptam néha egy-két körmöst meg pajeszhúzgálást. Nem csináltunk belőle nagy ügyet, otthon sosem mondtam meg.
A mai "érinthetetlen" gyerekekkel az a baj, mint azt egy előző hozzászóló is írta, hogy nem készülnek fel az életre.Nem edződnek meg. Van szerencsém a munkahelyemen részt venni a munkára jelentkezők felvételi elbeszélgetésén. Elképesztő, micsoda "szakmunkások" jelentkeznének dolgozni. Színkettes bizonyítvánnyal (amit valószínű azért kaptak, hogy ne rontsák tovább a levegőt az iskolában), és hatalmas fizetési és egyéb igényekkel. Aztán ha sikerül kiválasztani közülük néhányat, sokszor nehéz megszokni nekik, hogy ez már nem az iskola. A tanárnak visszapofázhattak, de a művezető vagy az üzemvezető ezt nem tűri. Aztán meg vannak sértődve, hogy kirepítik őket rövid úton. Itt már nincs tankötelezettség, elküldhetőek.
Szóval olyan gyerekeket kéne az iskolában nevelni, akikkel utána lehet dolgozni is, megbízhatóak és értik a szakmát...
Üdv!

janó 2008.12.06. 12:16:39

Én nem ezért vonnám meg a 13 fizetést, hanem a gazdasági helyzet miatt, de ez egy másik történet, nem ide tartozik.
Az viszont (legalabbis számomra) egyértelművé vált (mondjuk régebben is így gondoltam), hogy hiába képzeli magát a tanári társadalom valami különleges privilegizált rétegnek, ugynolyan munka, mint a többi, ugyanannyi hülyével (lástd pl. "én"-t :D ). Persze, mint mindenhol itt is vannak kiváló munkát végző lelkiismeretes emberek (így látatlanban téged is ilyennek képzellek, mert mint ember megállod a helyed az írásaidból ítélve), de semmivel sem többen mint más szakmában, mégis minden tanár azt hiszi, hogy ő minimum 5 doktorival rendelkező akadémikus. Ma már szinte mindenkinek van diplomája, és akár tetszik akár nem, a tanárit az egyik legkönyebb megszerezni. A szememben ennyit is ér.
Az meg, hogy verik/verték a gyerekeket megbocsájthatatlan bűn.

janó 2008.12.06. 12:19:55

Muhari Aladár!

Én úgy látom, hogy az a baj, hogy a tanárok zöme is a pofonok tankönyvéből tanult. Nem tudnak e nélkül fegyelmezni. Pedig lehet. Sokkal nehezebb, de lehet. Vagy szerintetek az életben is egy pofonnal kell rendezni a nézeteltéréseket?

pupak 2008.12.06. 12:23:27

Sasika: no mindegy én nem sajnálom tőletek. és tisztelet az emberséges, jó tanároknak.
de azt be kell látni, hogy a mai gazdasági helyzetért és az ország állapotáért a legnagyobb felelősség az értelmiséget terheli. ami pedig a magyar oktatási rendszer terméke. Ideje lenne elgondolkodni.

énisvoltamgyerek 2008.12.06. 12:30:10

pecsétgyürü befordítása és fegyverként való alkalmazása is hírhedt volt ezen a helyen, ahogy valaki máshonnan már említette. érdekes milyen általános módszerek ezek!
piroska néni rád is emlékszek még, mikor tesitanár voltál a zászlórúddal ütötted a bokám mint egy barom mert a vigyázállás nem volt elég egyenes neked a görbe lábaim miatt!
ó jaj el ne felejtsem megemlíteni piroskanéni kulccsomó támadását a hang irányába ami a sok szertárkulcsnak köszönhetően elég méretes volt.
- nagy és területre ható sebzés, akár több gyerek is megtanítható általa ha tornasorban felsorakoznak!:)

bergeroth 2008.12.06. 12:33:09

Na és ha belegondolok, hogy 40-50 év múlva a mai fiatalság fogja (állítólag) fenntartani a társadalmat, hát még viccnek is rossz...

Szerintem a baj forrása elsődlegesen a szülői nevelésben és mindezek után a tanári megnyílvánulokban keresendő. Amíg az nincs megoldva, addig minden más teljesen felesleges.

Muhari Aladár · http://Banderas97 2008.12.06. 12:33:11

Janó!
Én nem vagyok pedagógus, nem tudom hogyan kellene az iskolában fegyelmezni. Azt tudom, hogy a munkahelyen hogyan kell fegyelmezni...
Viszont jó lenne, ha használható dolgozni tudó gyerekeket kapnánk az iskolákból. Hiszen végül is ezért jártak oda, ezért tanultak x évig, hogy utána eltudják tartani magukat, meg majd a családjukat.
És azt is látom ,hogy a jelenlegi tanítási módszerekkel nem igazán sikerül ez...

janó 2008.12.06. 12:40:24

Muhari Aladár!

Értelek, de ez nem azért van, mert nem verik a gyerekeket (amúgy nem lepődnék meg ezek után, ha szakközépben még ma is vernék), hanem mert a pedagógusok (és azért ne hagyjuk ki a szülők felelőségét se, mert a viselkedést otthon kellene megtanulni) többsége egyszerüen alkalmatlan a gyereknevelésre.

Atom · http://atom.blog.hu 2008.12.06. 12:41:44

Nekem is voltak rossz tapasztalataim, leginkább a tesitanárokkal, ezt meg is írtam:
atom.blog.hu/2008/05/23/egy_keson_kimondott_uzenet

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2008.12.06. 13:54:16

Én 93ban kezdtem az általánost. Volt egy idióta tanítónő aki gyakran szadizta a gyerekeket, viszont ha jól emlékszem ez "csak" lelki terror volt. (Az egyik gyereket teljesen tönkre is tette, akkor már jobb lett volna 2 pofonnal lerendezni az ügyet...) Mikor átkerültem a másik tesitagozatos osztályba, ott volt egy tanító akit mi készítettünk ki. Csak egyszer adott egy maflást teljesen jogosan az egyik gyereknek, legott vissza is kapta. Többet nem pofozkodott a tanítónő...
Volt még egy idegbeteg cigány tesitanárnő. Ő szigorú volt de legalább igazságtalan. Egyszer kaptam tőle egy jó nagy tockost, mert ő elszámolta a tornasort, egyszer meg egy tesiórai baleset után tovább tornáztatta a sérült gyereket, akinek el is tört a karja emiatt. Azért egyikünk sem halt bele...

Gimnáziumban volt egy matektanár aki rendszeresen lekevert egy nagyot a renitenskedő diákoknak. 99%-ban jogosan, mellesleg ő volt a legjobb matektanár akivel találkoztam. Aztán egy hülye picsának is rávágott a seggére, az meg erre kirúgatta. (Vagy 3 osztály meg akarta utána verni a csajt, nem tudom végül valaki meg is tette-e...)

beyo 2008.12.06. 15:14:21

hm...
egész egyszerűen hihetetlen az emberek képessek a fizikai erőszakat a nevelés eszközeként értelmezni. A verés nem hogy rossz eszköz, nem eszköz. Az, hogy a fiatalság milyen mostanában, nem a gyerek hibája elsősorban, a szüleik hibája, akik konkrétan tesznek a saját gyermekük fejére. Gyereket nevelni felelősség, a létező legnagyobb felelősség. Ha egy gyereket toleranciára és a valóban szabadság értékére nevelnek, hasznára lesz a társadalomnak, mert a diáktársaival is, és a tanáraival is toleráns lesz. De hogy legyen valaki toleráns egy olyan tanárral, aki a fegyelmet csak fizikai erőszakkal képes fenn tartani, de egyáltalán, az egy dolog, hogy fegyelem, és mi van figyelemmel? Lehetsz te fegyelmezett az iskolai padban, mert rettegsz attól, hogy ha csak egy rossz mozdulatot is teszel, akkor már érkezik a pofon, nem koncentrálsz a tananyagra, mert nem érdekel, mert a tanárnak nem az a fontos, hogy értsd, hanem az, hogy kussban ülj az óráján. Ha egy tanár képes úgy magyarázni, hogy az lekössön, nem fog eszedbe jutni, hogy más dolgokkal töltsd az időt. Vannak gyerekek, sok gyerek, akik, komoly magatartás problémával küzdenek, nekik nincs helyük egy normál iskolában, mert speciális figyelemre kell nekik.
A magyar oktatási rendszer úgy rossz, ahogy van. A gyerekeknek értelmetlen dolgokat kell megtanulniuk, olyan dolgokat, amikre aztán egész életükben nem lesz szűkségük. Ez már alapban fusztrációt okoz. A magyar oktatás a teljesítményre és túlzott tudás megszerzésére koncentrál, értelmetlen versenyhelyzetet eredményez. Nem kell mindenkinek hiperértelmiséginek lenni, légy jó abban, amiben jó tudsz lenni, és az iskola szerepe az, hogy rájöjj arra, hogy miben tudsz jó lenni, és esélyt adjon arra tanítással, hogy ezt a lehető legjobban kifejleszd. Ma az iskolákban tömegtermelés van, van olyan iskola, ahol a, b, c, d, e osztály is van, osztályonként 30 gyerekkel. Egy tanárra 20-30 gyerek jut, hogy kapjon így egy gyerek kellő figyelmet. És azért mert a tanár nem képes a figyelmét ennyire szét osztani, kezdődik az ő fusztrációja, el kell kezdeni fegyelmezni, mert képtelenség 30 egyéni érdeket összerendezni. És akkor itt jön az iskolai agresszió és a többi és a többi. Baromira nem embernek való. Az kéne, hogy sokkal több kis iskola legyen, sokkal több tanárnak kéne jutnia egy gyerekre. A kisközösségekben nem kerül elő az agresszió, mert mert meg van a figyelem. A tanár oda tud figyelni egy gyerek egyéni érdekeire, a gyerek úgy fogja érezni, hogy foglalkoznak vele. Sokkal több tanár juthatna munkához. A tanárképzéssel szintén komoly hibák vannak egyébként. A tanárok arra képezik, hogy átadják a tudásukat, de ehhez módszereket a legcsekélyebb mértékben sem kapnak. Ott van sok ember elképzelhetetlen tudással, de ezt embernek való módon átadni már képtelenek, az egyetemeken a tanárképzésnek talán azzal is foglakozni kéne, hogy ezt a tudást a végén gyerekeknek kell majd átadni, az ő nyelvükön és gondolkodásuknak megfelelően. A gyerek nem egy kisfelnőtt, a gyerek az csak egy gyerek.
A NAT (Nemzeti Alap-Tanterv) szintén hibás, egy szar szocialista hagyomány. A gyereknek tudnia kell másodfokú egyenletet megoldani, tudnia kell nemtom hány száz vagy ezer sort, el kell olvasnia az x-y kötelező olvasmányt, tudnia kell mi az elektrolízis, tudnia kell mit mondott II.Leó pápa, mikor volt ez és ez a csata, és még folytathatnám, de persze gondolkoni, nah az marhára kell tudni, lökni a rizsát, annál inkább, és még mindenki rinyál, hogy a magyar gyerekek nem értik a szöveget amit olvasnak. Szerintem, jóval kevesebb alaptudás is elégséges ahhoz, hogy az ember gyermeke rátudjon jönni, hogy mi az a tudás ami kell neki, hogy amit majd csinálni fog abban jó legyen. Ahhoz pedig az agya ne tompuljon el végezhessen olyan logikai feladatokat amik élvezhetőek, olvasson olyan könyvet ami számára is érdekes, legyen a környezete ingergazdag, és eszébe sem fog jutni, hogy verje a társait és, hogy tanár idegein táncoljon és akkor talán tanáraink sem fásulnak bele a munkájukba, és eszükbe sem fog jutni, hogy "most de lekevernék egy pofont ennek a kis köcsögnek!".

Boka 2008.12.06. 16:49:42

"40-50 év múlva a mai fiatalság fogja (állítólag) fenntartani a társadalmat, hát még viccnek is rossz..."

Nem biztos, hogy borzalmas, inkább más !

A szüleinket, nagyszüleinket ért sérelmek talán tompulnak, és csak amiatt esnek egymásnak, hogy a Paris Hilton néni unokája miért kavar Pamela Anderson néni dédunokájával ! Nem lesz betegség, háború, stb. Vagy nem tudom . Nekem addigra szénszálas járókeret kell cserélhető gumidugóval !

beyo 2008.12.06. 17:26:17

kicsit kigazítom magamat:
kihagytam pár vesszőt meg betűt, bocs, rossz a klaviatúrám. Egy javított mondat:
A gyereknek tudnia kell másodfokú egyenletet megoldani, tudnia kell nemtom hány száz vagy ezer sort, el kell olvasnia az x-y kötelező olvasmányt, tudnia kell mi az elektrolízis, tudnia kell mit mondott II.Leó pápa, mikor volt ez és ez a csata, és még folytathatnám, de persze gondolkoni, nah az marhára !!nem!! kell tudni, lökni a rizsát, annál inkább, és még mindenki rinyál, hogy a magyar gyerekek nem értik a szöveget amit olvasnak.

PT 2008.12.06. 20:20:01

Tegyük fel, hogy ismét elfogadott lesz a tanári verés, mint nevelési eszköz.
Még egyszer megkérdezem: KI DÖNTI EL, hol a határ a verést illetően? Mi elfogadható és mi nem az? Ez fontos kérdés, ha elnézőek akarunk lenni ezzel kapcsolatban. ÍA tekintélyelv megakadályozza az objektív vizsgálatot.
Higgyétek el, rengeteg túlkapás történt a múltban, ami nem derült ki és igenis, hogy kárt okozott. Nem ellenőrizhető, hogy melyik tanár alkalmazza helyesen és melyik nem (már ha feltételezzük, hogy a "kellő mennyiségű" erőszak hatásos, szvsz nem az) Saját tapasztalataim negatívak ebből a szempontból. Mai szemmel igenis, hogy nem kicsit túllőttek a célon, amikor méregből cselekedtek a hallgatólagos elnézés mögé bújva.

Aki méltatja ezt a nevelési módot, vajon mennyire örülne, ha az ő gyerekét ütné a tanár?
Ma, gyakorló szülőként bizony borzalmasan érintene, ha egy pedagógus venné a bátorságot és kezet emel a gyerekemre. Így végiggondolva nekimennék annak a tanárnak.
A mai gyermekek hozzáállása véleményem szerint nem a verés hiányából adódik. Valóban elkelne nagyobb szigorúság a nevelés során, illetve nagyobb odafigyelés, de a fizikai agresszió nem helyes, hisz félelemmel nevel, ami később a visszájára sülhet el.

stellaz 2008.12.07. 08:31:56

Hát nem tudom, de én gyerekként is megtudtam különböztetni a nevelő célzatú testi fenyítést, a szimpla idegbeteg vagy megalázó célzatú veréstől.

Ha mondjuk mondták, hogy bokafogás, mert picsánrugás jön, akkor röhögve vártuk, de szerintem egy fenékbe billentést senki nem vesz fizikai erőszaknak, már akinek megvan a józan esze és ezen a földön él.

A pofonokat (talán kettő volt) nem így éltem meg, ezt szerintem sem szabad megengednim az csak megalázásra jó az iskolában.

Ezenkívűl ha következetesen osztják a fenékbe billentést vagy a kokit, akkor van nevelő hatása, egyébként nincsen.

Kérdezzetek meg egy gyereket, hogy ha mondjuk órai pofázásért elkapják akkor mit kér, egy fenékbe rúgást, esetleg kokit, vagy osztályfőnöki intőt?

Meglepődnél, de szinte senki sem az intőt kérné.

A gyerek is tudja, hogy ha kap egy kokit, akkor azzal túl van a dolgon, megkapta a bűntetését, és ennyi, a továbbiakban nem kell vele foglalkozni. Ha intőt kap akkor annak nyoma marad, látják otthon is, az egész amolyan lelki terror, mert az intő önmagában nem bűntetés, csak a vele járó megaláztatások.

Emlékszem, hogy János bácsit mindenki nagyon szerette, pedig jó nagy kokikat tudott osztani, meg a pajeszt is rendesen meghúzta (ennél tovább sosem ment), de rettentő igazságos volt. Örültünk ha Ő jött be órát tartani.
Ugyanakkot Teri néni sosem alkalmazta ezen módszereket, ellenben brutális lelki terror volt a fegyvre. Na azt a tanárt gyűlölte mindenki tiszta szívéből, az óráit meg rettegték.

Most akkor mi van, ezt mivel lehet magyarázni?

hallohallo · http://britesite.blogspot.com/ 2008.12.07. 09:37:09

jános bácsit a kognitív disszonanciával lehet magyarázni.

a fenékbe billentés meg fizikai erőszak. és eufemizmus.
az órai pofázásért meg gondolod, hogy ez a három izé az opció? csak és kizárólag?

és: ha valaki nem képes uralkodni a dühkitörésein, és dühből üt gyereket, az nem való gyerek közelébe.
ha valaki előre megfontoltan, düh és felindulás nélkül meg tud ütni nála kisebb/gyengébb/ neki kiszolgáltatott embert, úgymond "nevelési célzatból", az meg pláne nem való gyerek közelébe.

és ha már itt tartunk, nincs nevelői célzatú verés, azok számára, akiknek ez nem evidens, jött létre a törvény. merthogy minden verés (iskolai, otthoni is) büntetendő.

PT 2008.12.07. 09:49:39

Mi is bírtuk a napközis fiatal pedagógus-tanoncokat, akik élen jártak az agresszió tekintetében. A mindennapos koki, illetve fej padba verése (általában azért nem súlyos következményekkel) természetes volt akkor.
Mai ésszel abszurd, hogy ez így ment, és ez még akkor sem mentség, ha egyébként jó fejnek tartottuk őket.

riotgrrl 2008.12.09. 13:23:32

milyen érdekes, hogy szinte mindenki, mindenhol, az áldozatot hibáztatja.

megvertek az iskolában? biztos rossz voltál, megérdemelted!

bánt a főnök? biztos nem dolgozol, megérdemelted!

megvert a férjed? biztos rossz voltál, megérdemelted!

megerőszakoltak? biztos rossz voltál, megérdemelted!

mikor hagyjuk végre abba az áldozat hibáztatását azért, mert nem volt képes megvédeni magát, vagy visszaütni? kedves államunk monopóliuma az igazságszolgáltatás, nem a gyengéké és áldozatoké...

VLaci 2008.12.09. 13:54:18

Olyan jókat nevettem a gyerekverés pártfogóinak beírásain, hogy na! Hát szerintem bízzuk a tanárokra, válasszanak demokratikusan:

Megüthetik a gyereket nevelési célzattal, ha beleegyeznek, hogy a szülők meg őket üthessék meg, ugyancsak szigorúan nevelési célzattal.

Mint néhányan - nagyon helyesen - megírták, a nevelési célú verés jól megkülönböztethető a sima szadizmustól, így ezért a tanárok ezt el fogják tudni fogadni a szülőktől.

Na! Kedves ofö! Késtél a szülői értekezetről? Durr egy pofon (vagy inkább fenékbe rúgás, mert sokak szerint az kevésbé agresszív).

Kedves veréspárti pedagógusok! Ugye jó ötlet? Várom a lelkendező egyetértést.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.12.09. 14:53:24

VLaci,
van egy kis baj a beírásoddal: akik támogatták a verést, egyáltalán nem biztos, hogy pedagógusok, sőt, inkább nem.

Sváb 2008.12.10. 11:15:33

Ha valaki megütné bármelyik gyerekemet, akkor minimum pert kapna a nyakába. Meg nem verném, mert az macerásabb. Kapna adóellenőrzést (ki korrepetál számlával?) vagyonosodási vizsgálatot, meg minden egyéb okosságot, amivel frankón meg lehet keseríteni az ő és a hozzátartozói életét.

Bár felesleges ezen vitázni. Nincs hozzá joga. Amíg a tanári szakra egy gyenge 3-mas eredménnyel be lehet kerülni, és amíg a hulladékból lesz a tanárok 99%-a, addig az iskola egy kötelező rosz, amit túl kell élni. Sok haszonosat úgy sem tanít, csak papírt ad.
DE! A gyereket igenis arra kell megtanítani, hogy küzdjön, álljon ki az igazáért, és csak azért ne tiszteljen senkit, mert beosztása van. A tiszteletet ki kell érdemelni, és nem lehet kikényszeríteni. A tanárok zöme azonban erre képtelen.
Felesleges emberek, felesleges tárgyakkal, a csalódott, sikertelen élet terhével, és hatalommal a náluk gyengébbek felett. Veszélyes kombináció...
És itt van a szülő felelőssége, hogy megtanítsa a gyereket az efféle emberek ellen harcolni, és kivívni a maga igazát.

foreigner · http://foreigner.blog.hu 2008.12.14. 16:04:23

Krisz hozzászólásához írnék.

Többször írta, hogy akit vertek, az maga sem képes anélkül gyermeket nevelni, hiszen nem tudja hogyan kell. Ezt vissza kell utasítanom.

Régen sokat foglalkoztam gyermekekkel, hiszen középiskolában óraadóként, egy alapítványnál pedig nehéz sorsú gyermekek mentoraként dolgoztam évekig és a testvéreimnek összesen 5 gyermeke van, akik sokat voltak velem. Most például egész nyáron nyaralt kettő közülük. Soha, egyiket sem ütöttem meg, eszembe sem jutott, pedig néha elég nehéz helyzeteket kellett megoldani. A legdurvább nevelési módszerem az volt, mikor némelyiknek elmagyaráztam, hogy értékelje, hogy ne ütöm meg, mert ha nem viselkedik, akkor mehet az anyjához.

Most hatodik hónapos várandós vagyok és már az elején kifejtettem az apának, hogy egyetlen egyszer sem ütheti meg a lányomat. El sem tudom képzelni, hogy valaha kezet emeljek egy gyenge, védtelen, rám szoruló teremtésre. Azt gondolom, hogy értelmes magyarázattal felfogja ő is (a saját szintjén), hogy mit miért szabad és mért nem. Eddig bejött.

Pedig ütöttek engem is. Iskolát is váltottam egy szadista biológiatanár miatt (akinek az apja életét mellékesen az édesanyám mentette meg). Rettegtem az orosztanártól és felsőben az osztályfőnöktől is. Szüleim afféle régimódi stílusban neveltek, így otthon is kaptam néha. Volt, hogy az agresszió leengedése miatt, volt, hogy "jogosan", mégis imádom őket. Ha mindenkinek ilyen szülei lennének, jobb lenne a világ.

Gyermekként önbizalomhiányos, béna, ügyetlen, félénk kislány voltam telve félelmekkel. Mára szerencsére kinőttem, de még ma is szívesen megfojtanám egy kanál vízben azt a három 'tanárt', aki megkeserítette a gyermekkoromat.

De nem fogok megütni soha gyermeket. (Felnőttet se, de ez nem ide tartozik.) Elképzelhetetlennek és elfogadhatatlannak tartom bármilyen erősségben, bármilyen formában és bármilyen okból is.

A verés, az agresszió agressziót szül és így nincs létjogosultsága civilizált emberek között. Aki pedig a tetejében egy védtelen gyermeket üt, az nem való se tanárnak, se szülőnek. Így gondolom.

Elnézést a hosszúságért.
süti beállítások módosítása