babtabla.hu

HTML

Ha csak ezt az oldaldobozt látod, akkor egy olyan sablont választottál, amiben csak balhasáb van, az oldaldobozaid viszont alapértelmezésben a jobbhasábba kerülnek. Menj be az Oldaldobozszerkesztőbe (Megjelenítés / Oldaldobozok), és kattints a Hasábcsere gombra!
babtabla.hu

Itt az írás, forgassátok...

közélet-közerkölcsök-magánbűnök- egy magyartanár emlékiratai Egerből

Oszd meg, és uralkodj magadon!

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Idő van

Friss topikok

  • pushup: Tanár úr! azért én szívesen olvasnám a mostani véleményét is. Lehet, én értelmeztem félre, de korá... (2016.02.16. 11:02) Búcsú az olvasótól
  • Lordhell: @Csakazigazat!: A lényeg, hogy mind a kettő rossz. Ha már számokon lovagolunk 1 év alatt 44-45 15... (2014.05.14. 18:25) Na de kicsoda Lipusz Zsolt?
  • csakazolvassa: Műfarka kinek volt? Én értem, hogy aki hetero, annak nem probléma a melegek politikai emancipációj... (2012.08.13. 19:04) Az ember végül homokos? - (Értelmezési kísérlet)
  • gabcica: Sikerült ebben az évben és tavaly is részt vennem a rajz oktv-n. Ha megnézitek a témaadást és azt,... (2010.11.28. 16:29) Mit ér az OKTV?
  • zerge gorilla: "már két embernek is olcsóbb autóval közlekedni, mint tömegközlekedéssel..." Ezzel muszáj vitatko... (2010.11.07. 13:57) Buddhista közgazdaságtan

Én is rasszista vagyok?

2009.01.31. 17:03 sasika61

 

Ritkán fordul elő, hogy kiállok egy rendőr mellett, mégis, ami Pásztor Alberttel történik, amellett nem lehet elmenni szó nélkül. Nyilatkozata, más beosztásba helyezése már közismert, a heves reakciók is, ezzel nem kívánok foglalkozni. Viszont parafrazálnám a miniszterelnök egy korábbi mondatát („ha cigányokat támadnak, akkor cigány vagyok, ha zsidót, akkor zsidó”): ha Pásztor Albert rasszista, akkor én is az vagyok! Meg azok vagyunk mi itt több millióan, szinte biztosan az ország nagyobb része, bal-és jobboldaliak, Káli Sándorostul, cigányvajdástul.
 
Van ugyanis egy közös érzetünk, hiába akarnak bennünket megnevelni, hogy ez így nem komilfó, hogy ezt így Európában nem, ez nem polkorrekt, ez sértő: ez az érzet az, hogy elegünk van! Elegünk van a jogvédőkből, a kioktatókból, azokból a százszor megbukott miniszterekből, akik a tisztesség mindenféle határát átlépték már, de most számonkérnek, büntetnek, elegünk van Kaltenbach úrból, Gusztos úrból, Draskovicsból, minden rendű és rangú nyilatkozóból, aki rasszistának tartja a rendőrkapitányt!
 
Sőt, tovább megyek! Nem pusztán elegünk van: kifejezetten azt gondolom, jogunk van tudni mindenről, ami ebben az országban, a mi országunkban történik! Jogunk van tudni a bűnelkövetők etnikumát, akkor is, ha magyar, akkor is, ha cigány. Nem csak ilyenkor, amikor véletlenül fölfeslik a takarószövet és – szöveg, hanem mindig. Jogunk van pontos képet alkotni környezetünkről: kik fenyegethetnek bennünket, gyermekeinket, nagyszüleinket stb. És most vegyenek be egy nyugtatót a rasszizmust szimatolók: még ahhoz is jogunk van, hogy pontosan tudjuk, a megszületett gyermekek közül mennyi a cigányok aránya, tudnunk kell, hogy milyen jövőt hagyunk unokáinkra, milyen problémahalmazt! Nem szeretném ugyanis, ha 2-300 év múlva azt tanítanák valamely leszármazottamnak a mai Magyarország bármely tájáról, amit most én Erdélyről: Trianon szentesítette azt a veszteséget, ami etnikailag előtte már évszázadokkal bekövetkezett.
Egyáltalán nem érdekel, hogy valaki szerint ez diszkrimináció: aki ezt mondja, semmivel nem különb állampolgára az országnak, mint én, márpedig szerintem és nagyon sokak szerint mindehhez jogunk van!
 
Mondhatnám: mi vagyunk a nép, mi uralkodunk (egyelőre önmagunkon), minden politikusnak fő feladata a mi szolgálatunk, ha nem tetszik, ahogyan viselkedünk, gondolkodunk, akkor lemondhatnak. Vagy ugyancsak a miniszterelnök szavait idézve: el lehet innen menni. Draskovicsnak is, Gusztosnak is, Kaltenbachnak is, más, hozzájuk hasonlónak is: én nem sírnék utánuk.

28 komment · 4 trackback

Címkék: közélet cigányok pásztor albert

A bejegyzés trackback címe:

https://sasika61mondja.blog.hu/api/trackback/id/tr84914574

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: vészkorszak - 21. század 2009.02.01. 17:05:14

Rasszista magyarlázadás Borsodban?!Világosan mutatják az elmúlt napok sajnálatos eseményei, hogy milyen mélyen gyökerezik a magyarokban a rasszizmus. 20 év alatt se sikerült kiirtani belőlük, pedig kellő erőfeszítés történt ez ügyben, elmondható. Mégis, k…

Trackback: Piréz 2009.02.01. 16:51:18

Pásztorbotján Tegnapelőtt nagy hűbelebumm volt Pásztor Albert megnyílvánulása miatt, aki hatalmas csettintésekkel kijelentette, hogy mégpedig a cigánysággal gondok vannak, nem tudnak velünk együtt élni, azon kívül hangosak, és még gondolkodni sem tud…

Trackback: Crile's 2009.01.31. 23:08:56

A tudatlanság: erő...Szép jó reggelt kívánok, kedves magyarok. Ilyen ország márpedig van.Tegnap Pásztor Albert, Miskolc rendőrkapitánya - nyilván mindenki értesült már róla - sajtótájékoztatóján elmondott néhány olyan tényt, amik egyeseket politikailag ér…

Trackback: Konzervatórium 2009.01.31. 20:44:58

Sötét idők                       Idézetek Pásztor Albertről, kommentár nélkül. Harminc éve szolgál rendőrként a pénteki kijelentése után más beosztásba helyezett miskolci rendőrkapitány; Pásztor Al…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2009.01.31. 18:10:45

Nem szoktam rendört védeni, de PÁSZTOR ALBERT, mint városi kapitány megérdemli.Annál is inkább, mert azért váltották le, hogy igazat mondott! Az igazság pedig egyes gittegylet féle jogvédöknek, a" gusztustalan" Gusztosnak fáj!De hazudni kellett volna, hogy a kisebbség rendesen él, éjjel-nappal dolgozik, betartja a jogot, az emberi együttélés normáit és becsületesek, a bünözök pedig földönkivüliek? Mert aki itt él -Miskolcon és Borsodban--az tudja hogy a kapitány nem hazudott! Ám, aki ennek ellenkezöjét állitja-legyen képviselö, miniszter vagy jogvédö, netán ombudsman- az hazudik!De hogy tapasztalatot szerezzenek, javaslom a romákat védöknek, költözzenek az Avasra, vagy akár egy kisebb borsodi községbe. Lakjanak ott 6 hónapot és utána leirhatják véleményüket. Ám azok, akik védik öket, és a jogvédök,-- Gusztos, helsinki bizottság, stb, stb-- ezeket kérem, fogadjanak örökbe közülük 2-3 családot és tartsák el öket. Tartsák el, mert mi (jelenleg még) többségben lévök már nem tudjuk megtenni! Azon elgondolkoznék a "rózsadombi parasztok" helyébe,-akik osztják az észt- hogy nem -e nyultak mellé, hiszen a megyei vajda is kiállt és azt mondta, a kapitánynak igaza van! Na ilyenkor mi is van? Jó lenne azonban , ha nem csak akkor tiltakoznának a cigány megnevezés ellen, amikor elkövetnek valamit,--mert ez sértö és rasszista- hanem akkor is, amikor a segélyeket osztják nekik.Ám akkor a rasszisták adója, pénze jó? Akkor miért nem adják vissza hogy nem kell?Akkor miért nem finyáskodnak? Most ismét bebizonyosodott az szdsz és a Kuncze-féle "megélhetési" bünözés hülyesége és ostobaságuk, amely csak rontott az ország helyzetén.Azonkivül én örülnék neki a legjobban ha a rendöri vezetés és a miniszter akkor beszélne erkölcsröl, jogról, ha ö maga be is tartaná! Amugy mint itt is ,hiteltelenek!

Corry 2009.01.31. 19:36:54

Engem két kérdés foglalkoztat a témában:
Van egy érdekes földrajzi elkülönülés, a helyi politikusok, emberek követik el a "hibákat", például most ez a eset, vagy vehetjük a monoki példát. Azután a budapesti észkombájnok a helyi problémáktól kellő (földrajzi) távolságot tartva osztják az észt. Ez a földrajzi elkülönülés mindentől független, lásd cigányvajda, aki nem a budapesti "megmentők" mellé állt.

A másik kérdést feltette az indexes újságírónő is, de utána nyomta az elméleti síkon tenyésztett, számomra kérdéses dogmáin alapuló hülyeségeit.
A kérdés: miért tette ezt a rendőrkapitány, egy úriember, aki hosszú rendőri múltját tette kockára ezzel, úgy, hogy ezzel tisztában volt.
Miért kell a borsodi gondolkodó embereknek mindig egy szellemi puccs jellegű akcióval élni azért, hogy felfigyeljen az ország arra, hogy ez a kérdést sem úgy kell kezelni, ahogy a mostani kormánypárt kezeli.

A budapesti kormányzó politikusoknak stílusosabb lenne a terézvárosi üggyel foglalkozni....

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2009.01.31. 19:49:10

@Corry:
nálam az az indexes kioktató cikk is kiverte a biztosítékot.

Corry 2009.01.31. 19:56:26

@sasika61:
Egyedül a cím volt félig értelmes: feltette azt a kérdést, hogy miért is tette. De ami utána jön hát az nem semmi.
Hát igen ő is pestről nyomja a tutit, és az index eztiséntudomjobban stílusában.

Szerinted a szerző látott már cigány embert??

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2009.01.31. 20:23:51

@Corry:
Borsod megyeit nemigen, én egyszerűen nem értem, hogyan lehet ennyire másképp látni a dolgokat?

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.01.31. 21:35:56

elegem van nyakóistván ámokfutásából a sztrádán!

Corry 2009.01.31. 21:52:13

@sasika61:

Nem tudom sasika, hogy emlékszel -e még a Mézga családra, abban is a kétdimenziós lényekre. Na a mi elméleti "szakembereink" nagy része ilyen.
Vagy egyszerűen mást lát meg a világból, mert másra tanították odahaza.

Van egy csomó dogma a cigányság és életkörülményei körül, ezek a dogmák sokmindent nem magyaráznak meg és a maradék dolgokat meg rosszul. De ez a megközelítés bizonyos fajta politikusoknak hasznos és a tévéből is ezt sugározzák, mintha igaz lenne.
A nagy gáz itt az lenne, ha egyszer a főkapitányról, vagy a monoki polgármesterről bebizonyosodnak, hogy igazuk volt, ezért harcolnak olyan vehemensen a dolog ellen. Végül ne feledd, nem jó ma itthon liberálisnak lenni, nemsokára jön a választás és utána mi lesz....

zizizuzu 2009.01.31. 23:33:25

@sziligan:
Ne kezdd, mert megszopod.
Arányokat tekintve nekem 1-et kell hoznom, míg neked 10-et. Ha én hozok százat, neked ezret kell hoznod. Mármint hírt. De jobb ötletem van. Gyere Borsodba lakni. Szívesen cserélek veled.

bazsesztoni sziligan 2009.02.01. 01:28:52

@sasika61:

Pedig meg voltam győződve, hogy ezek svábok. Azonak szokása hat milliárd forintot elsikkasztani. Vagy örmény körökben gyakori?

Fehér bőrű magyarbűnözők 8 bankrablást követtek el, vagy kíséreltek meg ebben az évben. Eddig egy hónap telt el.

A rendőrök fogják el a bűnözőket és állítsák törvény elé, de lehetőleg ne cimkézzék őket. A bűnözők nemzetiség szerint magyarok, vagy külföldiek. Ha nem magyar állampolgárok, akkor ki lehet mondani: orosz, ukrán, osztrák vagy afgán, stb.. Más esetben, ha netán rassz szerint említenek bűnözőt, akkor az mi?

zizizuzu

Nem értelek pontosan. A kifejezést ugyan ismerem, de nem használom. Ez valami fenyegetés lenne? Kulturált eszmecserében alkalmazandó? Talán ez nem kulturált eszmecsere?

Hozz százezer esetet, hátha kijön egy milliárd.

sziligan

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.02.01. 07:42:14

@bazsesztoni sziligan:

"Más esetben, ha netán rassz szerint említenek bűnözőt, akkor az mi?"

Segíti az azonosítást. Máshol is bevett gyakorlat, nem mi találtuk ki. Kár sápítozni.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2009.02.01. 08:12:59

@bazsesztoni sziligan:
ne adja az isten, de ha téged fejbevág egy cigányember 300 forintért, akkor nem mondod el a rendőrnek, hogy az illető cigány volt?

Corry 2009.02.01. 08:40:46

@sziligan:

Én is találtam egy linket, csak Neked:

www.justice.gov.uk/docs/stats-race-criminal-justice.pdf

Az angoloknál bezzeg van ilyen kimutatás, persze elismerem, hogy náluk se a mi Ferink, se a Draskovics nincsen.
Csak mi lehetünk ilyen szerencsétlenek, hogy nekünk ez jutott.

zizizuzu 2009.02.01. 11:44:57

@bazsesztoni sziligan:
Az ilyen álszent, bőrfotelből dumáló antirasszista liberálpalánta nekem nem kulturált vitapartner. Ezt persze ne vedd személyeskedésnek, nem konkrétan rád irányul a jelző, hanem általában az ilyen világszemléletű emberekre. Említesz itt holmi bankrablásokat, én csak ebből a megyéből tudok hozni akár gyilkosságokat, nem is egyet, amit cigány követett el. A cigánybűnözés megoldására nem az a helyes válasz, hogy van magyarbűnözés is. Mert van. De milyen országban is élünk? Cigány avagy Magyar? Csak egy gyors fejszámolás. Tudvalevő, hogy a börtönök legalább 60%-a cigányokkal van tele. Ez, ismerve a bíróságok hozzáállását, és mivel a társadalmi részarányuk kb 10%-os, mutatja, hogy legalább!! 6x-os a bűnözők jelenléte a cigányoknál. Amúgy meg az a legérdekesebb, hogy mindig azok védik a legjobban a cigányokat, akik csak tv-ben, vagy alapítványi bálokon találkoztak velük. Tudod hol van Bánszállás? 40 éve virágzó bányászfalu volt, magyarok lakták. Nézd meg most. Cigányok lakják. Nem is virágzik.

bazsesztoni sziligan 2009.02.01. 13:51:19

zizizuzu

Értem már!

Aki antirasszista és rasszistával vitatkozik az nem kuturált vitaparner. Mikor és miről vitatkozik két rasszista kulturáltan? Netán a végső megoldásról?

Úgy nézem, nem tudsz túllépni a rasszok szerinti megkülönböztetésen. Azért el tudok képzelni olyan helyzetet, ahol a te rasszod, vagy akár csak nemzetiséged kerül kissebbségbe. Na, ott egyből lelkes liberális lennél (Magyar! Ne lopj!. )

Az igazságszolgáltaás lelkesen diszkriminál, rasszok szerint válogava kicsit "eljár a keze", vagy csak simogat.

Bátorkodtam megjegyezni, hogy a hat milliárdos sikkasztás büntetési tétele 2 év (azaz két év) volt. Nem is értem, miért szőröznek egyesek holmi tyúktolvajlással.
Pusoma Dénes 28 hónapot ült ártatlanul, mert a bíróság úgy gondolta, a cigányok nemcsak tolvajok, hanem gyilkosok is, ez a Pusoma meg pont cigány volt.

Még azt is tudom Farkaslyuk merre van. Abban is biztos vagyok, hogy te nem bőrfotelből internetezel, hanem a nyárikonyhából a hokedli sarkán, gyertya mellől írsz.
Tudom, hogy lehetetlen, de mutass már nekem ma egy virágzó bányászfalut. Ahol nincs megélhetési forrás, gyár, ipar, mezőgazdaság, ott nincs virágzó falu, és aki teheti elmegy onnan.

zizizuzu 2009.02.01. 21:13:54

@bazsesztoni sziligan:
Bátorkodom megjegyezni, hogy egy általam ismert bűncselekmény (egyik barátomat nyakon szúrták!!! egy szál cigi miatt) eredménye pedig fél év fefüggesztett lett, mert az elkövető elsírta, hogy 5 gyereke van otthon, meg a bíró csak azért akarja lecsukatni mert rasszista.
A rasszok szerinti megkülönböztetés pedig érdekes módon csak negatív irányba tiltott. Vagy megsértődik valamelyik cigány, ha azt mondom neki rassz alapján, hogy a zene a vérében van?? Vagy a néger srácoknak, hogy az átlag náluk 20 centi fölött van? :)
Az igazságszolgáltatás pedig tényleg válogat, óriásit ferdítve a cigányok javára. Ezt pedig bátran állítom több bíró barátom történetére, és véleményére alapozva. Nem gondolod egy kicsit furcsának, hogy ott tartunk, hogy most már cigány vezetők is elismerik a cigánybűnözés jelenlétét, pl te pedig aktívan tagadod?
Igen is vannak cigány rasszra utaló bűnelkövetési módok. Ilyen a tetthelyre csinálás, a különösen, és indokolatlanul durva-brutális cselekmények.
Az igénytelenség és a szegénység nem ekvivalens. Farkaslyukat kigúgliztad? :)

Chalabre (törölt) 2009.02.03. 16:37:17

@zizizuzu:

"Cigány avagy magyar?"

Nem is értem. A hazánkban élő cigány származásúak is magyarok, magyar állampolgárok. Vagyis a magyar szóban ők is ugyanúgy benne foglaltatnak.

A többi ehhez kapcsolható hozzászólásomat pedig már egyszer leírtam az "Egyszerűen tökfej-e Draskovics?" című posztban:

"A miskolci rendőrkapitány pénteki sajtótájékoztatóján azt mondta, hogy a decemberben, januárban Miskolcon történt valamennyi rablási "bűncselekmény elkövetője cigány származású volt".

Egy tényt közölt. Nem a cigányság egészét ítélte el, ahogy apellálnak ellene helytelenül (köztük Draskovics és Fodor Gábor úr is), hanem egy szimpla statisztikai adatot közölt, mely szerint az elmúlt két hónap rablásait, lopásait cigány származásúak követték el Miskolcon. Ez a miskolci cigányság egy részére vonatkozik. Azokra, akiket elkaptak, és bizonyítottan bűncselekményt követtek el. Még csak nem is az egész miskolci cigányságot ítéli el. Mindössze egy érdekes tény, hogy két hónap alatt csak cigány származású bűnözővel volt dolguk, ami a rablásokat és lopásokat illeti. Az pedig csak mellékzönge, hogy a cigány származásúakat érinti elsőként a munkanélküliség, a szegénység, akár akarnak dolgozni, akár nem.

Ez ugyanolyan hír, mintha Miskolc város bejelentené, hogy a város gyáraiban az elmúlt hónapokban csak fehér bőrű munkások loptak. Tény lenne. Az már csak mellékzönge, hogy cigány származásúakat fel sem vesznek, nem alkalmaznak a gyárak.

Azonban ilyen híreket, ilyen statisztikákat nem közölnek. Ilyen szempontból kifogásolható a rendőrkapitány kijelentése, mert szelektált a statisztikák között. Egy egésznek egy apró, de sokaknak érdekes kimutatást ragadott ki. Biztosan kimutatható olyan statisztika is, hogy felsővezetői körökben az elmúlt egy évben csak fehéreket kaptak rajta korrupción. De ilyet sem hallunk, pedig miért ne? Ez nem lenne ugyanúgy érdekes?

Szóval mindkét oldalt illendő bemutatni? Úgy korrekt."

Chalabre (törölt) 2009.02.03. 16:54:19

@sasika61:

A trianoni utalásodról eszembe jutott egy tavalyi National Geographic cikk, amelyet Dr. Ormos Mária történésszel, egyetemi tanárral, az MTA rendes tagjával készítettek, akinek kutatási területe a XX. századi történelem, azon belül is főleg a két világháború közötti időszak. Az ő nyilatkozata szerint saját magunknak köszönhetjük Trianont, végigolvasva és elemezve a tárgyalás jegyzőkönyveit. A tárgyalások során hibát hibára halmoztunk, így egyáltalán nem csoda az eredmény.

Nemrégiben pedig egy másik blogon egy kommentet olvastam, miszerint talán nem kellene örökké visszasírni Trianont, mivel az akkor elcsatolt területek azóta mind önállósodtak. Ki háború nélkül, ki háborúval. Mindenesetre jó, hogy a délszláv háború rémségeit már nem nekünk kellett megélnünk. Van ebben is valami.

Minden relatív. A rasszistaságod is.

Corry 2009.02.03. 21:43:45

@Chalabre:
Szerintem a fehérek által elkövetett bűncselekményeket is megemlítette a kapitány úr.

Chalabre (törölt) 2009.02.04. 14:48:11

@Corry:

Csak szerinted. Ennek sajnos nyoma sincs sehol azóta sem. Így pedig lehet valóban kötözködni.

A fehérek által elkövetett bűncselekményeket valahogy nem emelték ki. Miért nem? Az is bűn. Aki A-t mond, mondjon B-ét is. Feketén-fehéren. Ne csak feketén. Ha valóban megtette, és csak a média emelte ki szenzációéhesen ezen egyetlen statisztikát, akkor erre hivatkozhatott volna a sajtónyilatkozatában, és kivédhette volna a támadásokat, hiszen akkor senki nem vádolhatta volna megkülönböztetéssel, rasszizmussal, így viszont igen.

A mondata teljesen rendben volt, hiszen egy tényt közölt. De ha előre gondolkodik, akkor nyomban vagy előtte vagy utána egyből hoz egy másik statisztikát is, amelyet viszont kizárólag a fehérek követtek el (pl: felsővezetői korrupció) és ezt is számszerűen (ott már akár milliárdos tételekkel szembesülve) közli és a mérleg nyelve helyreáll, senki nem köthet bele, megvan az egyensúly. Mindössze ennyit kellett volna tennie. Így egyoldalúan ugyanis nem teljesen kóser.

Miért tette ki magát támadásoknak, miközben előre bebiztosíthatta volna magát könnyedén? Ezt nem értem. Az objektivitást még nem árt kicsit tanulnia. Sajnos nem csak neki.

Corry 2009.02.04. 19:32:13

"Azt nyugodtan kijelenthetjük, hogy a közterületi rablások elkövetői
cigány emberek. Igazából Miskolcon legfeljebb pénzintézetet vagy benzinkutat rabol ki magyar, minden más rablás viszont az ő részük."

Chalabre (törölt) 2009.02.05. 01:18:45

@Corry:

Hát akkor még a főkapitány azt sem tudta, hogy a miskolci cigány is magyar, ahogy ezt itt már agyonszajkóztam. Azt sem tudják mit beszélnek.

Chalabre (törölt) 2009.02.05. 07:04:24

@Corry:

Egy másik olvasata az idézetnek: A fehér nem vacakol, hanem nagy zsákmányra utazik egyből, ha már reszkíroz. A cigány származásúak beérik kevesebbel is (sok kicsi sokra megy alapon), mivel inkább megélhetési bűnözők. Egyik jobb, mint a másik.

A "legfeljebb" minősít a mondatában. Vagyis szerinte ezzel a fehér bűne kisebb bűn, mint amit a cigányok követnek el. Az övék meghaladja. Ebbe is bele lehet kötni, támadható. Nem teljesen korrekt. Pontosabban kellett volna fogalmaznia, hiszen előre felkészülhetett.

Persze ez nálunk gyakori. Kötözködni, gáncsoskodni meg nagyon jól tudunk. És imádjuk a valós problémákról mondvacsinált okokra terelni a figyelmet.

Corry 2009.02.05. 08:05:54

@Chalabre:
Az utolsó 3 mondatoddal olyannyira egyetértek, hogy az ránk is vonatkozik :-)

A benzinkutas kijelentésnek van azért egy másik olvasata a nagyközönség számára: a bank és a benzinkút kirablása azért más, mert a bank is és az olajtársaság is rajtunk élősködő rohadt kapitalista, aki gazdálkodja ki a lopást, míg a másikfajta lopás targetje a Mari néni, akitől nem várható el ugyanez.

Az világos, hogy mindkét esetben el kell fogni és meg kell büntetni a tetteseket, no de a bank és az olajcég sokkal kevésbé érzi meg az "eseményt."
Ráadásul a kormány emelt a bagatell határon is; sajnos meg kell mondjam azt is, hogy Mari néni esetében a 20 000 Ft összeghatár nagyon sok kapálást takar, ha mondjuk zöldséget lop a "rászoruló". Az lenne a megoldás, hogy Mari néni minden ráfordított kapálási óráját 1000 Ft-al vennék figyelembe és akkor reális is lenne a bagatell határ, de addig nem.
Persze ezt a budapesti szociológus és újságíró értelmiség nem bizti, hogy át tudná érzeni, mert kapát is csak tévében látott.

Corry 2009.02.05. 08:06:33

El kell kezdjek "megélhetési dolgozni", este folytatjuk...

bazsesztoni sziligan 2009.02.05. 23:14:29

@zizizuzu:

Nocsak, idegen szavak is lejutottak cigánybűnözőktől ostromolt kis nyárikonyhádba, ahonnan megosztod velem a tudást?
Farkaslyuk falut (régebben városrészt, mégrégebben ugyancsak falut) onnan ismerem, hogy rokanaim éltek ott, akik bányászok voltak és kihaltak, a fiatalok pedig elszármaztak onnan.

Igen, az igazságszolgáltatás válogat: sportgeza.hu/vizilabda/2009/02/05/tiz_honapra_iteltek_a_valogatott_polost/

Keress már egy olyan hírt, ahol részeg cigánybűnözők autót vezetnek, összeverekednek a rendőrökkel és a saját lábukon vitszik be őket az őrsre. Majd több mint egy év múlva kis pénzbüntetés, meg 10 hónap felfüggesztett. Azok még most is előzetsben lennének, valami hosszabb börtönre várva.
Vagy ez jellegzetesen magyarbűnözői attitüd (már hogy én is felvonultassak valami értelmiségi kifejezést a bőrfotelből)?

Chalabre (törölt) 2009.02.06. 16:41:59

@Corry:

"a bank és a benzinkút kirablása azért más, mert a bank is és az olajtársaság is rajtunk élősködő rohadt kapitalista, aki gazdálkodja ki a lopást, míg a másikfajta lopás targetje a Mari néni, akitől nem várható el ugyanez."

Egyrészt a bankokban és a benzinkutakon is adófizető állampolgárok dolgoznak és biza haltak meg már rablás közben sajnos. Legjobb példa Mór. Nem csak a rabolt összegekről van szó, hanem rablás esetén emberéletekről is, ahogy Mari néni esetében is.

Amúgy meg épp nemrégiben kommenteltünk itt az előnyugdíjasok, rokkantnyugdíjasok, érdemtelenül különféle segélyeken élők stb. rendkívül magas számáról, akik ideje korán eltartottak lesznek, s nem adófizetők többé, pedig még bizonyos munkákat el tudnának végezni, adófizetők lehetnének. Szóval a kirabolt Mari nénik sem feltétlen szentek. Akad köztük ilyen is, olyan is. Ahogy a Mari nénik kicsiben, úgy az olajcégek nagyban harácsolnak. Kinek mennyi kiskaput hagy nyitva a kormány. Csak élnek a lehetőségeikkel. A Mari nénik rengetegen vannak, és mindegyik kicsíp magának valamennyit, ha fejenként nem is sokat, de sok kicsi sokra megy alapon nem éppen üdvözítő a jelenlétük, míg olajtársaság vagy bank csak pár van, de azok nagyban nyúlnak le tőlünk. Viszont mind a Mari néniknek, mint a bankoknak mi magunk biztosítjuk ehhez az utat. Az általunk megszavazott kormány.

Tudod az az összevetés kicsit furcsa, hogy a bankok "sokkal kevésbé érzi meg az "eseményt." Egyetértek. Nem kedvelem a bankokat, főleg most az általuk okozott válság miatt, amely után még állami pénzen támogatjuk őket ki a gödörből. Nonszensz! De semmilyen az államon élősködőt nem kedvelek. A potyázó, csaló Mari néniket sem. De a bankokban a tisztességes emberek megtakarításai is vannak és munkát is biztosítanak sokaknak. Ahogy vannak tisztességes munkából visszavonult kisnyugdíjas Mari nénik is. Minden csak szempont kérdése. Honnan nézzük.

Van azért ennek egy morbid vetülete is. Olyan ez, mint amikor a WTC tornyaiban meghalt multicégek irodáiban dolgozó többnyire menedzserek (akik előző nap és valszeg egész életükben jól éltek, bélszínt ettek, tanulhattak, sokat utaztak, felfedezhették a világot, volt szép házuk, trendi lakásuk, egészséges családjuk stb.) halálát nehéz volt az erre válaszcsapásul Afganisztánban meghalt, nyomorult, évtizedek óta háborúból háborúba tengődő, biztonságot nem ismerő, munkanélküli, ártatlan civilek, csadorba szorított nők és iskolázatlan gyerekek halálával összemérni. Az ő egész életük a küzdelem, a nélkülözés, az éhezés, a menekülés, az életért, megélhetésért folyó harc volt. Még életükben sem élhettek igazán, nem úgy, mint az amerikai szeptember 11-ei áldozatok.

süti beállítások módosítása