babtabla.hu

HTML

Ha csak ezt az oldaldobozt látod, akkor egy olyan sablont választottál, amiben csak balhasáb van, az oldaldobozaid viszont alapértelmezésben a jobbhasábba kerülnek. Menj be az Oldaldobozszerkesztőbe (Megjelenítés / Oldaldobozok), és kattints a Hasábcsere gombra!

Itt az írás, forgassátok...

közélet-közerkölcsök-magánbűnök- egy magyartanár emlékiratai Egerből

Oszd meg, és uralkodj magadon!

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Idő van

Friss topikok

  • pushup: Tanár úr! azért én szívesen olvasnám a mostani véleményét is. Lehet, én értelmeztem félre, de korá... (2016.02.16. 11:02) Búcsú az olvasótól
  • Lordhell: @Csakazigazat!: A lényeg, hogy mind a kettő rossz. Ha már számokon lovagolunk 1 év alatt 44-45 15... (2014.05.14. 18:25) Na de kicsoda Lipusz Zsolt?
  • csakazolvassa: Műfarka kinek volt? Én értem, hogy aki hetero, annak nem probléma a melegek politikai emancipációj... (2012.08.13. 19:04) Az ember végül homokos? - (Értelmezési kísérlet)
  • gabcica: Sikerült ebben az évben és tavaly is részt vennem a rajz oktv-n. Ha megnézitek a témaadást és azt,... (2010.11.28. 16:29) Mit ér az OKTV?
  • zerge gorilla: "már két embernek is olcsóbb autóval közlekedni, mint tömegközlekedéssel..." Ezzel muszáj vitatko... (2010.11.07. 13:57) Buddhista közgazdaságtan

Szikével vagy bárddal?

2009.02.22. 12:10 sasika61

 

Rövid idő alatt másodjára fordul elő, hogy egyetértek a miniszterelnökkel.
Az első a Szerbiának nyújtott gáztámogatás volt januárban, ez különösebb belpolitikai vonzattal nem járt. Most azonban egy lényeges, csak bennünket érintő kérdésben is elfogadom az álláspontját. „Imponáló a Reformszövetség gazdaságpolitikai csomagja, de javaslataik társadalmi hatása időnként dermesztő”- így értékelte a szövetség nyilvánosságra hozott terveit.
 
Az elképzelésekben vannak rokonszenves pontok, a bürokrácia csökkentése, a közlekedési vállalatok támogatásában tapasztalható pazarlás megfékezése stb. Összességében azonban programjuk olyan mértékű megszorítást jelentene nagy társadalmi csoportok számára, amelyet komoly társadalmi támogatottsággal rendelkező párt nem vállalhat fel. Nem véletlen, hogy a Fidesz sem nyilatkozik egyértelműen a szövetség terveiről s az sem, hogy az MDF és az SZDSZ viszont teljes mellszélességgel kiáll mellette.
 
Nem ez az első radikális elképzelés, ami az utóbbi időben napvilágot látott. Legutóbb Bokros Lajos állt elő hasonlóan keresztülvihetetlen ötletekkel. Mi ezeknek a közös bajuk? Szerintem leginkább az, hogy olyan emberek készítik, akik a rendszerváltásnak anyagi nyertesei lettek, így aztán nemigen képesek átérezni, hogy rajtuk kívül van ebben az országban több millió ember, aki ugyanennek a folyamatnak anyagi vesztesévé vált. Nem azok alkotnak programot, akik a mélyben vannak máris, ők többnyire nem is tehetnék, mert sem felkészültségük, sem sajtójuk nincs hozzá, nem kapnak megbízatásokat senkitől, így aztán továbbra is nyugodtan elő lehet állni olyan tervekkel, amelyekben nagyrészt megint ennek a tömegnek a nyakát kívánnák megszorongatni, már-már a fulladásig.
 
Pedig nekik is lenne mit mondaniuk.
Megkérdezhetnék, hogy uraim, hová lett a nemzeti vagyon, mert mi nem láttunk belőle semmit? Hogyan keletkezhettek 10-100 milliárdos vagyonok tisztességes munkából, mert mi is dolgoztunk, amíg egyáltalán volt munka, de épphogy megélni meg tudtunk belőle, gyűjtögetni, félretenni semmiképp! Hová lett az az irdatlan mennyiségű fölvett állami hitel, amiről azt állítják, hogy feléltük, „túlköltekeztük”, mert mi aztán nem költöttük túl magunkat, éppen csak éltünk valamelyest! Nem lehetne egyszer egy olyan programot alkotni, amely leginkább a milliárdosoktól várna nagy áldozatot, nem tőlünk?
 
És lenne még sok ehhez hasonló kérdésük, amelyek nem is biztos, hogy minden részletükben jogosak, de fő irányukban igen. De, mint tudjuk, a mélyben lévők nem kérdeznek, szabatos szavaik sincsenek helyzetük és kérdéseik megfogalmazására.
 
Mindezek alapján úgy látom, hogy a Reformszövetség tagjai éppúgy nem tanúsítanak felelős értelmiségi magatartást, mint Bokros Lajos vagy mások, akik hasonló ötletekkel álltak elő. A felelős értelmiséginek ugyanis ki kellene lépnie köréből, meg kellene hallania a némák, a némaságra ítéltek szavait is, s bármi javaslattal előállnak, annak csak olyannak szabadna lennie, hogy ne sújtsa azokat, akik eddig is prés alatt voltak.
 
A mostani elképzeléseik olyanok, mint mikor egy már-már halálán lévő sebesülthöz orvos helyett hentest hívnak, aki bárddal lát hozzá a gyógyításhoz, holott még a szikével is nagyon vigyázni kellene.

300 komment · 2 trackback

Címkék: közélet gazdaság értelmiség reformszövetség

fuggoagy.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://sasika61mondja.blog.hu/api/trackback/id/tr21958141

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: ABC 2009.02.23. 19:36:02

MegszorításMilyenek a megszorítások?Attól kezdve, hogy megszorítottak, már nem adják oda az embereknek azt a pénzt vagy egyéb juttatást, amit addig odaadtak.Érthető? Nincs tovább ingyen pénz. Ez ellen tiltakoznak azok, akik a megszorítások ellen tiltakozn…

Trackback: Piréz 2009.02.22. 20:02:01

Baltával fiam, baltával! Szegény puttó magyarok, hát ne velük fizettessék meg a válságot! Ki az utcára, ki a rétre! Orbán is megmondta, meg sokan mások is. Gyurcsány kidobott egy megszorító csomagot, ami talán még egy kis rókapukinak elmegy, de annál…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Che Pel (törölt) 2009.02.22. 19:34:58

@snakekiller23:

Jól van, no! Nekem nincs másom, csak a tisztességem! Úgy gondolom, nem tehetek mást, mert akkor ugyanolyan leszek mint ők, és akkor nem lesz erkölcsi alapom kirúgni alóluk a sámlit, ha egyszer végre a nyakukon lesz a kötél.

"Mindenki először a saját háza táján söprögessen."

közlekedési bűnöző (törölt) 2009.02.22. 19:35:31

Kösz jól vagyok:

kibaszottul nem vertem a nyálam. Már vagy harmadszor írom.

De látom, kurvára fenn vagytok akadva, a 237-en.

A 237-ért beszélek 2 idegen nyelvet, van két diplomám, amit használok is, keresztülutazom az országot hetente és 4 éve sikerült idáig jutnom, mindig új állást, egy kicsit jobbat keresve immár 34 évesen - nem friss diplomával akarok 300-at keresni, mint oly sokan.

És még mindig kiváncsi vagyok arra, hogy a lakhatásom vagy a Ladám a luxus?

Mert szvsz minkettő alap.

közlekedési bűnöző (törölt) 2009.02.22. 19:36:44

Fluent:

akkor kijelenthetjük azt is ezek alapján, hogy egyáltalán élni luxus Magyarországon. És sajnos igaz is.

Kösz jól vagyok! Ne tessék aggódni! · http://tudtad.blog.hu 2009.02.22. 19:37:50

@közlekedési bűnöző: akkor jól van na. örülök, hogy jó a fizud, van kocsid. zsír, csak így tovább!

közlekedési bűnöző (törölt) 2009.02.22. 19:38:03

Fluent: érdekes fogalmad lehet a jó életről ha a napi háromszori étkezés sem tartozik bele....

snakekiller23 2009.02.22. 19:38:12

@Che Pel:

Értem és becsülöm ezt, de azért vegyük észre, hogy rohadtul nem ez az általános, alsó és felsőszinten sem.

Shore 2009.02.22. 19:38:19

Gyurcsány:
"Imponáló a Reformszövetség gazdaságpolitikai csomagja, de javaslataik társadalmi hatása időnként dermesztő”"

Reformszövetség:
"a túlzottan elaprózott, kicsi lépéseknek is dermesztő hatása lehet társadalmilag"
index.hu/gazdasag/magyar/2009/02/22/a_reformszovetseg_visszavag_gyurcsanynak/

Ó, most kinek higyjek? (Költői kérdés)

Che Pel (törölt) 2009.02.22. 19:38:35

@neantropus:
Újfent javaslom a kötélipart húzóágazattá fejleszteni!... :D

Kösz jól vagyok! Ne tessék aggódni! · http://tudtad.blog.hu 2009.02.22. 19:38:47

@közlekedési bűnöző: persze, hisz meg mondta ez a, ez a..., hogy el lehet innen menni.

közlekedési bűnöző (törölt) 2009.02.22. 19:39:09

Kösz jól vagyok: látom még mindig nem érted a lényeget..... na nem is fárasztom magam tovább. Ha nektek az a jó élet, hogy tengődtök, akkor tegyétek tovább. Fentebb erről indult a vita. Én csak példát írtam.

Kösz jól vagyok! Ne tessék aggódni! · http://tudtad.blog.hu 2009.02.22. 19:40:03

@Che Pel: ha így folytatódik szükség is lesz a sok kötélre :(

HA5NX-1 2009.02.22. 19:41:37

Elvenni a milliárdásoktól és szétosztani a népnek. Ez nagyon szépen és jól hangzó demagógia.

Érdemes megnézni azokat az országokat ahol ezt egyszer már megtették a történelem során. Vajh mennyivel tartanak előrébb azoknál, melyek nem...
(Mennyivel tart előrébb Oroszország, mint az USA, mennyivel Magyarország, mint Ausztria...?)

Egyébként milliárdosból nincs túl sok Magyarországon. Lehet hogy az a pár 100 szúrja a szemet, de add össze a milliárdjaikat és nem lesz tétel a költségvetésben...

Elvenni mindenhonnan kell.

A reformszövetség igenis odabök, ahova kell:
Évi sok száz milliárd a MÁV-nak? Aki üres, vagy 5-10 személyt szállító vonatokat közlekedted a szárnyvonalakon amit "valamivel" olcsóbban elvinne a Volán is vagy valami helyi vállakozó. (Aki lehet, hogy csalna némi adót, de a MÁV tuti a többszörösét herdálja.)

13. havi nyugdíj? Csak úgy?
13. havi bér a közszférában, csak úgy?
Hányan kapunk jelen körülmények között a versenyszférában 13. havi bért?
Ja, hogy nyugdíjasból több van és kell a szavazat?
Miért van az, hogy Magyarországon a nyugdíjas és a hivatalnok szent tehén, akit sosem szabad bántani?
Mert sajnos a dolgozók és nemdolgozók aránya olyan, hogy azzal a programmal lehet nyerni, aki a segélyezetteknek, a nyugdíjasoknak és a közszférának kedvez és nem azzal, amely a versenyszférának (legyen szó az Audiról vagy a sarki fodrászról).

Undorító a kormány, hogy látszaintézkdéseket tesz, mert gyáva meglépni azt, amiután elbukná a választásokat, de hát így is elbukja. A legdurvább, hogy a 13. havi nyugdíj eltörlése helyett pl. azt örökre beépíti...
S undorító a Fidesz, hogy baloldalibb a baloldalibbnál, ha végre olyat tenne a böszme, amit kell, akkor kiáll és Gaskó féle söpredékeket támogat, népfelkelésre buzdít, ha Bivalybasznád alsóra nem megy napi 4 személyvonat, hogy elvigye a napi 3 utast...

Értem én a "szerencsétlen" nyugdíjasokat... De sajnos ők sem lehetnek kivételek. S az a 13., havi nyugdíj kevesebb, mint amit mások, akik az állásukat veszítik el, buknak.
Ráadásul hány munkaképes korkedvezményes, és "rokkant"nyugdíjas van Magyarországon? Sokszorosa annak, ahány a szomszédos országok gazdaságát terheli.

Mi, akik ezen sorokat írjuk, meg legyünk nyugottak, nem fogunk 13. havit kapni... Jó, ha addigra lesz egyáltalán bármilyen olyan állami nyugdíj, ami a szárazkenyéren és a vízen többre elég lesz. Nem lehet király módon élni 80 évig és ebből csak 35 évet dolgozni... (25 éves korig tanulni állami pénzen, majd 60 évesen nyugdíjba menni)

Hogy a helyzetért a privatizáció tehető felelősség és az elherdált állami vagyon?
Hát, adjuk mér össze mennyi adót fizet be a privatizált OTP és Telekom és mennyit pl. a magyar állam büszkeségének megmaradt MÁV...

Az állami cég vezetője ha tönrketeszi a céget keleten - s ebben különbözünk még nagyon nyugattól - másnap beül egy másik bőrfotelbe.
Ha a versenyszférában elkúrod, kicsit nehezebben raknak be a Maszopos/Fideszes elvtársak egy új fotelbe...

A nagy baj, hogy mindenki csak addig reformer, amíg más bőrén kell annak lenni. Legyen szó bárkiről is.

G.

közlekedési bűnöző (törölt) 2009.02.22. 19:42:45

Semmit. Nem is ezt mondom. Csak azt, hogy a jó élet nem az, hogy éppen megélsz. de fentebb valaki fillérre kiszámolta, hogy mi kell a jó élethez. 50.000 forintos kajával, ami maga egy röhej.

kétség 2009.02.22. 19:43:42

@Yooha:
Intézd el - Te meg a Többiek , hogy legalább azt megkapjam, és ne a leszázalékolt BM-es et. 160-200 ezerébe legyen beépítve!

Che Pel (törölt) 2009.02.22. 19:44:42

@snakekiller23:
Akkor nem nagyon van miről beszélnünk... Értem én, hogy rá vagyunk kényszerítve a mocsok, rohadék APEH miatt... Hallanád, miket mondok szegény könyvelőmnek... :) De akkor ne háborodjunk fel azon, hogy a roma azt mondja: "há, azí lopok, mer nincs mibű vennyi! Nem tudok mi csinyáni, rá vagyok kényszerűve!"

Újfent felvállalom a szíves rendrakást. Az a 3 millió, aki megmarad az rendben lesz... lesz itt mindjárt Svédország... :)

Jimbo75 2009.02.22. 19:46:10

A sok adócsaló vállalkozót azért ne felejtsük ki a buliból, ha mindenki fizetné rendesen az adót akkor talán picivel jobban állnánk. Mondjuk más kérdés, hogy akkor még többet tudnának lopni a politikusok...

Kösz jól vagyok! Ne tessék aggódni! · http://tudtad.blog.hu 2009.02.22. 19:46:37

oh, hát a bm-ről meg ne is beszéljünk. na velük is tele a púpom. rendőrök: 25 év szolgálat aztán 100%-os nyugdíj. akárcsak a határőrök.

Kösz jól vagyok! Ne tessék aggódni! · http://tudtad.blog.hu 2009.02.22. 19:48:07

@Jimbo75: válaszút elé állított a főnök. vagy megfelel ha 110 bruttóra jelent be és a többit zsebbe kapom, vagy nem kellek. szerinted?

Jimbo75 2009.02.22. 19:48:41

Ja és persze ne hagyjuk ki örök vesszőparipámat sem a katonákat, vámosokat stb, akik 40-45 évesen elmennek nyugdíjba és az egyébként normális nyugdíjig hátralévő 20 évét Mi fizetjük.

Jimbo75 2009.02.22. 19:50:50

@Kösz jól vagyok! Ne tessék aggódni!:
Itt vannak a nagy versenyszférás észosztogatók tölük kellene megkérdezned. Közszférában valahol még 110 bruttó sincs, nemhogy többi a zsebbe.

burian 2009.02.22. 19:51:32

@HA5NX-1: Részint igaz, részint az a kevés is számít a bajban, amit vissza lehet még szerezni a tolvajoktól. Nem elhanyagolható viszont a pszichológiai nyereség. Egészen más úgy tűrni a megszorítást, hogy azt látod, hogy először azoktól vesznek el mindent, akik okozták a bajt, mint úgy, hogy azok veszik el tőled, akik okozták a bajt. Előző esetben van esély arra, hogy az ország beáll az igába, utóbbi esetben marad a silmlizés tovább. Hipp-hopp nem lesz egyetlen adófizető sem ebben az országban csak segélyezett és virulni fog a feketepiac. Fizetünk majd euróval, meg cigarettával, meg benzinnel. Ne hidd, hogy lehetetlen, kérdezz meg egy szerbet.

burian 2009.02.22. 19:52:28

@Jimbo75: Iletve negyedennyi vállakozó sem lenne.

Che Pel (törölt) 2009.02.22. 19:53:38

@HA5NX-1:
Szép hosszú monológ, gratula!:)
Az addig rendben van, hogy el kell venni mindenhonnan, de az arányok nem stimmelnek...

Jó történelmi példákat hoztál fel. Való igaz, hogy azokban az országokban,amiket ellenpéldaként állítasz, nem jobban élnek. Nyilván közrejátszik ebben a kommunizmus hiánya is. Való igaz, hogy a kommunizmus felkeverte a szart, amely most is a felszínen úszik. Valószínűleg, kell 150-200 év mire itt is letisztul. Csak úgy néz ki, hogy addigra már nem lesz országunk...

snakekiller23 2009.02.22. 19:53:39

@Che Pel:

A probléma az, hogy lehetne (lassan már kéne) azt mondani, hogy holnaptól statárium és szigor vala és minden minimálbérre bejelentett rózsadombi újgazdagtól, meg telefonboltostól behajtjuk ami a törvény szerint az államnak jár, csak ebbe egyrészt olyanok is beleesnének, akiknek a megélhetése és nem a terepjáróik száma függ az ügyeskedéstől, másrészt szépen megfeleznéd, harmadolnád a magyar GDP-t, tekintve a hazai irreális adóprést.
Én úgy látom egy picit a Kádár-érára hajazó alku van itt a politika és a vállalkozói szféra között: aki szerencsés, ügyes és pláne jó kapcsolatai vannak, az azt csinál amit akar; cserébe aki mégsem abból az utolsó cseppig mindent kipréselnek.

burian 2009.02.22. 19:55:45

@Jimbo75: Közszférában is ugyanúgy megy a zsebbe fizetés. Nekem kell kinyissam a szemed, vagy magad is tudsz a sok kiszervezett Kht-ról, bedolgozó Kft-ről és alapítványról, ahonnét jönnek a borítékokkal teli aktatáskák az önkormányatokhoz, minisztériumokba. Remélem most nem dőlt össze benned egy álom. Azt hittem ezt mindenki tudja. Ha nem, itt az ideje, hogy megtudja. A hivatalnoki réteg nagy része nagyon szép másodlagos zsugát húz a szürkegazdaságból és az általa terementett bürokratikus mocsárból. Teljesen feketén.

Che Pel (törölt) 2009.02.22. 19:56:20

@neantropus:
Virul a lelkem! :) Egyetértek a szavaiddal!

kétség 2009.02.22. 19:56:48

@HA5NX-1: Mélyedj egyszer bele a nyugdíjas rendszerbe - statisztikai trükkjeibe, és lásd át annak igazságtalan részeit. Nem a 30-40 évig dolgozó fizikai munkás vagy kohász aki be van szarva a 40-max90zeres nyugdíjáért, hanem az aki 25év után 180-200-al ment el, és másodállásban - behajt 200.ért vagy tanácsadó- szakértő - valahol - ugyanott, - az retteg a reformtól. A kicsiknek nincs mit veszteni!

burian 2009.02.22. 19:59:20

@Jimbo75: Annyiban feltétlenül, hogy pont azok esnének ki, akik most nem fizetnek be, de legalább eltartják magukat. Gondolom tudod, hogy létezik egy igen széles kényszervállakozói réteg. Őket nyírnád ki és küldenéd segélyre.
Akikkel neked bajod van, azok nem piti minimálbérrel lopnak, hanem mondjuk úgy, hogy van egy haverjuk az önkormányzaton és felezik a pályázati pénzt, aztán építenek kartonpaprból autóutat és homokból csatornát.

Reggie 2009.02.22. 20:00:15

Jimbo75 2009.02.22. 19:50:50

hat attol fug hogy ott hol. ha pl ugyintezo a polgarmestei hivatalban, akkor meg sok is a 110.

Jimbo75 2009.02.22. 20:00:35

@neantropus:

Nem, nem dőlt össze a világ. Csak az a baj, hogy még mindig több vállalkozó csal adót, mint közalkalmazott. Ismerek pár vállalkozót és mondjuk úgy 100-ból 10-re merném bátran rámondani, hogy legalább a jövedelmének bizonyos százaléka után adózik.

Kösz jól vagyok! Ne tessék aggódni! · http://tudtad.blog.hu 2009.02.22. 20:00:49

@neantropus: meg felmarkolják a pályázati pénzeket kutyawelnessre, meg holmi papírbilire. K+F

Che Pel (törölt) 2009.02.22. 20:02:19

@snakekiller23:
Egyszer el kellene kezdeni! Legalább a gyerekeinknek adjuk meg az esélyt, hogy ők majd a gyerekeiknek előkészíthessék egy majdani jobb élet reményét.... :)

Azt hiszem, a mostani 30-as generáció erről már jócskán lemondhat, de hogy ne csak átkok és szitkok közepette emlegessék nevünket az utódok, valamelyik generációnak fel kellene vállalni a rendcsinálás ódiumát...

Jimbo75 2009.02.22. 20:02:29

@neantropus:

Nem, nekem mondjuk a fogász ismerőssel van a bajom, aki havi 600k-t húz és közben bejelenti az APEH-nek, hogy milyen szarul megy, talán, ha 100k összejön havonta. Amikor leugatom, akkor meg a pofámba röhög...

Reggie 2009.02.22. 20:03:30

Jimbo75 2009.02.22. 20:00:35

viszont a kozalkalmazottaknak nincs is lehetoseguk adotcsalni(a foaalasukra gondolok), viszont mindenki mas adojabol elnek, es elegge gyenge munkat vegesznek. ugyhogy ok boven elcsalnak annyit az egesznapos lebecolassal, kavezgatassal.

cerasus s. · http://spektator.blog.hu/ 2009.02.22. 20:05:08

@neantropus: Az az apró probléma, hogy Magyarország bajai bizonyos értelemben a választópolgárok miatt olyan súlyosak, amilyenek. Nem a politikusok választják meg magukat az szja-mentes minimálbér, a tizennegyedik havi nyugdíj és a zéró gázáremelés ígérete miatt, hanem mi. Hát minket terhel a felelősség is, ez a társadalom egy ilyen közös buli.

burian 2009.02.22. 20:05:21

@Jimbo75: Biztos így van, én a saját környezetmeben fordított arányt látok és nem kirívó lopásokat. Amúgy szerinted van a világom még egy hely, ahol egy egyszemélyes Kft tulajdonosa, ügyvezetője és egyetlen alkalmazottja az elvézett munka után minden száz forintból 16-ot költhet adózás után azt áfával terhelt árura költeni? Presze, trükközéssel ez felmehet 20-23 forintra, de akkor már jönnek a variálások. Az a csoda, hogy egyáltalán van még olyan bolond, aki legálisan vállakozik. Inkább innét kellene ezt a vállalkozósdit megközelíteni.

burian 2009.02.22. 20:08:25

@Jimbo75: Egy szigorításkor ő fog kicsúszni és az a fűtésszerelő bukik meg, akit a vállalata rákényszerített, hogy vállakozást csináljon és számlát adjon, aztán nem foglakoztatta. Nekem ilyen ismerősöm van. Családot tart el. Ha nem minimálbérre lenne bejelentve, nem jönne össze a gázszámlára való. Közben retteg, hogy mi lesz, mert azt tudja, hogy a minimálbér után minimál nyugdíj is jár.

oTTo$$ 2009.02.22. 20:08:42

sasika demagog vagy te is mint a feri meg a viki..
ez van vannak nyertesek meg veszetesek
mindnekinek nem lehet sajat szigete meg repuloje
C

Fluent 2009.02.22. 20:09:00

@neantropus:

Ez onna jött ki ez a szám? Gyanús

Függ aköltségtől is

Che Pel (törölt) 2009.02.22. 20:10:53

@Jimbo75:
Mindenkinek vannak ilyen ismerősei szép számmal! Az a kérdés, hogy irigyled, amiért ő megmeri tenni, vagy az dühít, hogy törvényt sért és ezzel Téged is megkárosít.
Megteheted:
1. Felnyomod az APEH-nél. Örülni fognak neki, újabb fogás. DE akkor nem leszel jobb, mint a Rákosi-korszak spiclijei.
2. Amikor a képedbe röhög, pofán vágod...
3. Nem teszel semmit, elfordulsz, de úgy élsz, hogy a gyerekeidnek is a szemébe tudj majd nézni, amikor a tisztességről és becsületről beszélsz nekik.

Fluent 2009.02.22. 20:13:50

@neantropus:

100-ból szinte 100-at is elkölthet.

Yusolein · http://pirez.blog.hu/ 2009.02.22. 20:15:15

@cerasus s.: Ez azért egy kicsit erős. Az emberek mindig szeretnek sokat kapni, ez nem tudom hogy melyik társadalomban ne lenne igaz. Inkább az a gond hogy erre rá is lépnek, nem?

Fluent 2009.02.22. 20:15:42

@Che Pel:
. Nem teszel semmit, elfordulsz, de úgy élsz, hogy a gyerekeidnek is a szemébe tudj majd nézni, amikor a tisztességről és becsületről beszélsz nekik.

És akkor majd a gyerekeidet meg csúfolni fogják a fogorvos gyerekei mert ilyen lúzer osztálytársai vannak.

Che Pel (törölt) 2009.02.22. 20:19:05

@Fluent:
Ez bizony benne van a pakliban. :(

Tudod, a lúzerek jelszava:
"Becsületre törekedj, ne dicsőségre!"

burian 2009.02.22. 20:20:49

@Fluent: Nincs költség, minimális. Szellemi szabadfoglalkozás. Azért jó a példa, mert nincs semmi, ami elvigye a figyelmet. Egy ember a tulajdonos, a munkáltató és a munkavégző is. Számold ki. Előbb vond le a céget terhelő adókat, járulékokat, aztán a személyt terhelő adókat és vond le a kötelező költségeket (bank, könyvelő). Ami marad számold meg. Ez életből vett példa, úgyhogy nem nagyon érdemes számháborúzni. Több év átlaga alapján jött ki, úgy, hogy az éves árbevétel cc. 20 millió forint.
Nyilván máshogy számol egy Evás cég, meg máshogy, ahol sok alkalmazott van, de ez példaértékű.

Jimbo75 2009.02.22. 20:23:04

@Reggie:

A közalkalmazott fizet adót, nem mások adójából tartják el. Más kérdés, hogy esetében az állam kvázi a bal zsebéből a jobb zsebébe teszi a pénzt.

Fluent 2009.02.22. 20:23:22

@neantropus:
Te miután adózól, ha elköltöd az összes bevételedet pl saját magadra mert az ugye nem tilos? Így ha EV vagy akkor fizetssz kb 50 000 Álláamnak és kész

Jimbo75 2009.02.22. 20:23:46

@Che Pel:

Előbb a 2. pont, majd a 3. pont.:-)

Káposztakukac 2009.02.22. 20:25:16

@Jimbo75: komplett szakmák így működnek. maszek orvosok, ügyvédek, adótanácsadók, marketingesek. csupa nem éppen primitív, hülye ember által űzött szakma, mégis így mennek a dolgok. a 600 ezres havi fizetésű doki meg igazán kis hal. nekem van olyan ismerősöm(ügyvéd) aki az apehnak havi 500000 keresetet vall be. nem kevés önmagában véve, persze. de a valóságban egy nullával több... az mondjuk megint más kérdés, hogy ebben az országban, ebben az adórendszerben azok a leginkább megsarcoltak, akik dolgoznak. talán ezen kéne változtatni, utána esetleg rendbe jönne az adómentalitás is.

burian 2009.02.22. 20:26:21

@cerasus s.: Hát, az agymosás erős fegyver. Én nem tudok haragudni a sok buta emberre. Igazából választaniuk sem volna szabad. Erre rájuk épül a választási rendszer. És persze rájuk irányul az agymosoda is. Olyan ez, mint a besúgó-tartó tiszt viszony. Mi itt mindig a besúgokkal példálódzunk. Persze, én sem mentema legtöbbjüket. De azért ne felejetsük el, hogy őket valakik beszervezétk, zsarolták, manipulálták, mögöttük pedig ott állt egy szervezet. Itt sincs másról szó. Én nem tudok haragudni a megtévesztett emberekre. Annál inkább a megtévesztő hatalomra.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2009.02.22. 20:27:45

@oTTo$$:
én nem is vágyom rá, éppen csak élni akarok.
Sőt, magamat nem is féltem, de több millióan vannak nálam rosszabb helyzetben, akik nem önhibájukból lettek vesztesek, mint ahogy a nyertesek jelntős része sem a tehetségének köszönheti pozícióját.
Ráadásul válság ide vagy oda, az ország még most is csapra verve, számtalan lyukon ömlik a pénz.

burian 2009.02.22. 20:28:52

@Fluent: Lehet, ezt most nem értem. Bocs.

Reggie 2009.02.22. 20:29:06

Jimbo75 2009.02.22. 20:23:0

ja, csak az o penze a mi adonkbol van. es sok kozalkalmazott van feleslegesen, raadasul nincsenek tulterhelve(a nap fele elmegy az ebedre, kavera, cigire), igy tobbet alkalmazni beloluk, ami megint minket terhel meg.

snakekiller23 2009.02.22. 20:29:41

@Fluent:

No igen, mikor jött a rendszerváltás drága jó nagyszüleim azt hitték, hogy az, hogy amennyire lehetett büszkén vállalták katolikus polgári értékrendjüket 40 éven át, valami minimális megbecsülést hoz majd nekik egy jobb, igazabb rendszerben. Hát ez a számításuk... finoman szólva nem jött be, viszont megérték azt, hogy szinte a változások másnapján azok figyelték a templom falain belül, hogy ki jött misére, akik régebben kívülről tették ugyanezt...

Aztán ugye csodálkozunk, hogy miért tart itt a társadalmunk erkölcsileg.

Fluent 2009.02.22. 20:33:23

@neantropus:

Na PL valaki egyéni vállalkozó. Sarkos példa van 1000000 havi bevétel, meg modjuk 1000000 költsége, pl reprezentációs vacsora, reprezentációs öltöny stb. Akkor a szaldó 0 így van. Akkor befizet 50000 az államnak mint kezdő vállalkozó, meg egy 10000-et a könybvelőnek. Akkor mi után adózik még? Szvsz semmi után tehát 10000000-ból elkölthet 940000 Ft ot. Holvan ide a 100-16.

recommented 2009.02.22. 20:34:25

@közlekedési bűnöző:

Figyu. Nem tartozik a poszthoz, de ha már előjöttél vele: 237 nettó plusz egy közalkalmazotti fizetés nagyon-nagyon jó alap egy magyar családnak, az átlagnak bőven nincs ennyi. És ne akard, hogy elmondjam, hány embert ismerek hozzád hasonlóan két diplomával, két nyelv ismeretével, akik jóval kevesebbet keresnek, mint te (van aki kevesebb mint felannyit). Nem azért mert lusták, nem azért, mert buták, hanem azért, mert ilyen lehetőségeik voltak, és nincs mindenkinek olyan szakmája, ahol jól lehet keresni (hozzá kell tennem, hogy ezek általában becsületesen dolgozó, a munkájukban maximalista emberek).
Havi 50000-ből meg kijöhet 3 ember háromszori melegétkezése is, nem csodálkozni kell, hanem főzni. Úgy sikerül.

Jimbo75 2009.02.22. 20:35:06

@Reggie:

Egyrészt túlzottan és durván általánosítasz, másrészt Én is szeretnék olyan munkahelyen dolgozni, amiről írsz. Nálunk 30 perc az ebédidő, az alatt vagy megoldod a kaját, kávét, cigit vagy bukó.

mrs. white 2009.02.22. 20:35:50

Mielőtt teljesen nekimegyünk sasikának szögezzük lehogy igaza van. tényleg igazságtalanság ami történik. Csak egy baj van hogy a világ igazságtalan és ezen szabályok alpján játszák a játékot. Persze meglehet tenni hogy más utat keresünk de a világgal szemben elég nehéz. Ja a világ nem a világot alkotó emberek összesége pusztán a teljes vagyon 80%-át birtokló pár tízezer ember. Az látszik hogy tökélestesen életképtelen a rendszer de nincs helyette jobb a kommunizmus is csak papiron működik jól. Egyszóval a jelenlegi helyzetben sok választás nincs vagy nem fizetjük vissza az adósságot ami elég pusztító lenne egy pár évig. Vagy összeszívott foggal kiszenvedjük vagy az oriens vagy a reformszövetség programját. ebben az esetzben sasika reménykedhet benne hogy lesz fizetése amig nyugdíjas nem lesz. A másik esetben szinte biztos hogy nem fog kapni pénzt mert elöször az állami alkmazottak nem kapják meg a lóvét. Egyébként meg akik most felvannak háborodva az egészen gondolkozzanak el, hogy milyen felelős és szakértő kormányt választottak 2002-ben 2006-ban. Mondjuk 2002-est megértem, nem lehetett számítani rá hogy ekkora ökrök. viszont írni olvasni tudó ember előtt már 2004 óta világos volt, hogy adósság csapdában vagyunk. Most a szar kellősközepén ezek a szerencsétlenek még mindig a nyugdíjas választókat pátyolgatják és igazuk van ezzel még símán kaphatnak jövőre akár 15%-ot is. Majd a gonosz nyugdíjellenes Orbánt meg lehet fikázni. Egy szó mint száz ez a javaslat gyak az utolsó esély, talán megnyugtatná a befektetőket annyira, hogy a forint nem zuhan oda ahol már minden hiteles (szándékosan írtam nem devizásat, mert minden hiteles szív ha nincs munkája és emelkedik a kamat) bedől. sasika igazad van de nincs más lehetőség az utópia hogy a gazdagok fogják kifizetni a szart, Max egy kis felelősségre vonás azért jót tenne a közhangulatnak plusz mások is elgondolkodnának hogy mégyegyszer ilyet ne csináljanak.

Megélhetési rasszista 2009.02.22. 20:36:54

@Dr. No: Csatlakozom hozzád. Szörnyen Dermedt Ferkónk saját szavazóinak rabja. Szerintetek miért falazta be a 13. nyugdíjat a többi járandóság közé. Mert jelenleg egy egyszerű feles törvénnyel megszüntethető, de ha befalaztatik, akkor már komplexen hozzá kell nyúlni. Melyik párt fogja a méhkast megbolygatni? Melyik fog kiállni a sok ingyenélő elé, hogy a nincsből nem lehet adni segélyt, 13. havit, szolgálati Audit. Jelenleg napról-napra élünk. Az IMF jár a nyakunkra, Feri pedig abban reménykedik, hogy 2010 tavaszáig elhúzódik ez a kegyelemteljesség. Mert ha nem, akkor az MSZP írmagját is kisöpri a választás.

Reggie 2009.02.22. 20:40:04

Fluent 2009.02.22. 20:33:23

ja aztan jon a vagyonosodasi, es megkerdezik, hogy mibol el. tok minimalis a fizetese(papiron) es nem kap semmifele hitelt, stb.

Reggie 2009.02.22. 20:41:06

Jimbo75 2009.02.22. 20:35:06

pl menj el rendornek kozalkalmazotti statusba(nem allomanyba).

misztikus alfahím 2009.02.22. 20:42:49

@Dr. No:
"A blogod alapján eddig konzervatívnak hittelek, de ez a poszt egyértelműsíti, hogy ún. magyar konzervatív vagy..."

Kedves, Dr. No!
Konzervatívból van ilyen is olyan is, a világ minden táján, nem csak nálunk. A konzervatívnak nem a baloldali az "ellentéte", hanem a liberális. Konzervatív gondolkodású ember ugyanúgy lehet baloldali (Magyarország többségére ez jellemző), vagy jobboldali, mint ahogy egy liberális gondolkodású is lehet bal- vagy jobboldali beállítottságú ami a gazdasági, szociális kérdéseket illeti.

Attól pedig mert valaki köpködi a kommunistákat és közben netán baloldali gondolkodású (értsd szociálisan érzékeny és felmegy benne a pumpa amikor egy Brazíiliához hasonló országot lát, ahol milliók tengődnek nyomorban pár 10E-en pedig aranyban fürdenek a vadkapitalizmus gyönyörű iskolapéldájaként) nem kell rögtön skizofréniára gyanakodni.
A kommunisták ugyanis szimplán gyilkosok, bűnözők, haszonleső seggarcok, néha elmebetegek, akik áldásos tevékenységükkel rányomták bélyegüket az egész XX. századra tönkretéve emberek millióit egyénenként és ország szinten. Ezért az is bátran utálhatja őket aki amúgy nem szimpatizál a "gyengék elhullanak az okosak, erősek, ügyesek előrejutnak (a gyengék hátán)" gazdasági modellel.

Úgyhogy hacsaknem a blogból eddig csupa kőkemény kapitalista, globalizációpárti, szabadpiachívő gondolatot olvastál ki a csalódottságodat köszönd inkább saját tudatlanságodnak.
Javaslom itt nézelődj kicsit, hátha sikerül helyretenni a fogalmakat: www.politikaiterkep.hu/


de hogy egy kicsit a bloghoz is hozzászóljak:

Kérdem én, hol voltak az okos milliárdos pénzemberek az utóbbi 10 évben? Mondták szegények a magukét, de az önfejű politikusok nem hallgattak rájuk, meg az országot felvirágoztató tanácsaikra?
Hát nem! Emberek ébredjetek már fel végre! Ki pénzelte a választási kampányokat, ki adta össze Ferinek meg Viktornak a zsét, hogy hatalomra kerülhessen? És miután hatalomra kerültek ki tartotta a markát várva a viszonzást? Hova mentek el a hatalmas állami támogatások, a közbeszerzések milliárdjai? Gondoljátok hogy szegény, szegény holdudvar milliárdosaink nem tudták volna terelni a politikusainkat? Elég lett volna csak elzárni a pénzcsapot és annak folyatni tovább aki úgy ugrál, ahogy ők fütyülnek! Mint ahogy így is történt, MINDEN politikusunk úgy ugrált ahogy ők fütyültek. Az ország tragédiája pedig az, hogy ezek az okos milliárdosok magasról lesz@rták az ország érdekeit, nekik éppen elég volt ha megnyerhették a következő közbeszerzést.

Németország, Svédország, USA nem csak azért jár előttünk fényévekkel, mert felelősek a politikusaik, hanem azért mert felelősek azok a háttéremberek akik a politikusaik pórázát tartják.

Mikor kilátásba helyezték a bankszektor társasági adójának 16-ról 24%-ra emelését mit mondott Csányi úr?
Segítek:
"Csányi Sándor, az OTP Bank Rt. elnök-vezérigazgatója pedig kilátásba helyezte, hogy a bankcsoport az intézkedésre válaszul a legnyereségesebb tevékenységeit kiviszi az országból."

Értitek? Ő, bazmeg kiviszi az országból azt a bankot amit állami kézből ügyesen átjátszottak az ő kezére a demokráciánk hajnalán. Az OTP 2008-as eredménye tisztítva 219 milliárd Ft, kihelyezett hitele 7000! milliárd Ft, de Csányi úr veri az asztalt, hogy kéri a bankmentő csomag pénzt. Csányi úrnak üzenném, hogy mentsd meg magad, te hombárfejű idióta! Nem kellett volna boldog, boldogtalannak kiszórni a hiteleket, aztán ha nem tudják fizetni, az én adómból szedni be, hogy neked megmaradjon a luxus a dagadt segged alatt!

Na ennyit Magyarországon a piacgazdaságról és a kapitalizmusról és a közteherviselésről.

Bocs, ha Csányi úrral kicsit elkalandoztam. :)

Jimbo75 2009.02.22. 20:43:15

Nem lehet, túlképzett vagyok:-))

Fluent 2009.02.22. 20:44:52

@Reggie:

Láttot már amúgy valaki rendőrségi álláshirdetést? :D

Valaki linkeljen már ha létezik ilyen :D

misztikus alfahím 2009.02.22. 20:48:55

Még annyit Csányihoz hozzáfűznék, hogy rendben megmentem a bankot, meg a betéteseket, de téged nem! Az a bankvezér, akinek a bankját meg kell menteni nem jól végezte a dolgát és ezért jutalma minimum kirúgás, de akár a teljes vagyonelkobzás (mint Svájcban éppen a mostani válság kapcsán) is belefér.

Csavarhúzós 2009.02.22. 20:54:00

A rendőrségi álláshirdetés az úgy megy, hogy a kapitányságok fogadónyilatkozatot adnak, aminek, meg érettséginek a birtokában a jelölt elmehet felvételizni a rendőr szakközépbe, ha sikerrel jár ahol két év kiképzés után felszerelhet rendőrnek.

Az újságban azért nem hirdetnek, mert az utcáról nem vesznek fel csak úgy állományt. A fő toborzási bázis a "közbiztonsági fakultációs" középiskolák.

baget 2009.02.22. 20:55:45

A szerkezeti változtatásokat, radikálisat, enyhébbet akkor kellett volna meglépni, amikor még egyenesben voltunk, mondjuk 98-02 Fidesz éra, és még utána mondjuk amíg a váltás szépen annullált szinte mindent.

A probléma tényleg az, amit bölcs Sasika is írt, hogy nem vállalhatóak ilyen radikális lépések.
Miért nem?
Már igen régóta, a politika kis országunkban nem más, mint kommunikációs-pr-marketing háború,
tetszeni akarás. Ha e mögött lenne egy működő ország, dübörgő gazdasággal: ámen.
De mivel a két "nagy" rövid és limitált középtávú célokra játszott (a többiek meg búvópatak, szélárnyékban feleveznek éjszaka), ez a választás utáni adott réteg gyors kielégítése, és az eljövendő választások előtti rájátszás kettőse volt- nem alakítottak ki működőképes hosszútávú stratégiát. Nem 4, nem is 8, hanem legalább 1-2 évtizednyi előrelátásra gondolok.
Az nem hosszútávú stratégia, hogy nagyban bemondjuk: jön az euró 2008-12 re, és közben hagyjuk a produktivitás és az értékes export eltűnését.
Számomra az ország vezetése egy volt munkahelyemre, egy multi irodájára hasonlít.
A cél adatok, flow-chartok, stratégiák, tréningek miriádja eltakarja azt az egyszerű tényt, hogy pedig: dolgozni kell.

A Reformszöv. kilépett a színre és letett valamit az asztalra- ez tiszteletreméltó.
Ők legalább egy értelmezhető megoldást prezentáltak. (Nem állítom, hogy ez a legjobb egyben)

De ez csak az első kör volt, most kellene a híres-neves párton felüli(?) értelmiségi, européer, vidéki, akármilyen értelmiségnek felállnia, hogy kérem, Tisztelt(?) politikusok! Ha nem mozdultok, akkor nem lesz miből kocsit rendelni.
és akkor ugyan a Blikk miről fog írni?

Ezt nem hagyhatjuk

Karácsony Benő 2009.02.22. 20:56:09

@közlekedési bűnöző:
Ne hagyd,hogy egész hónapon át szecsuáni csirkét etessen Veled itt az az alak...:-))...meg víz-kenyeret!!!
Szomorú,hogy 2 diplomával kénytelen az ember ilyen minimálprogramok szerint élni,de képzeld,akinek csak egy diplomája van,vagy nincs is felsőfokúja - ergo:kevesebb a jövedelme is- na,az mennyit keres,és az hogyan él meg...
kurvaország!!!

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2009.02.22. 21:00:44

@mrs. white:
nem éreztem, hogy egyöntetű lenne a "nekem jövés", nem ért velem egyet mindenki: ez a természetes. Beszélgetünk.

kpityu2 2009.02.22. 21:03:56

"Nem lehetne egyszer egy olyan programot alkotni, amely leginkább a milliárdosoktól várna nagy áldozatot, nem tőlünk?"

He he he. Lenin élt, Lenin él és Lenin élni fog. :D

Shore 2009.02.22. 21:04:11

Dr. No

misztikus alfahím mellet én is segítek helyretenni milyen is az a "magyar konzervatív"

Egypárt rendszer szeretne, de MSZMP helyett Fidesszel, János helyett Viktorral és szocialista embertípus helyett hívő kereszténnyel. Egyébként a létező szocializmus összes többi szarsága tetszik neki.

recommented 2009.02.22. 21:06:59

Bárd: Válságot kezelni sokféleképpen lehet, bárddal semmiképpen nem szabad, mert nagyobb belőle a kár, mint a haszon.
A mostani válsággal, illetve a kezelésével megint az a baj, hogy nem azok csinálták a balhét, akik el fogják vinni. Volt egy hitelekre kényszerített lakosság, akikre gyakorlatilag ráerőltették a hiteleket, hogy még jobban tudjanak fogyasztani, még több bevételt termeljenek, még jobban pörögjön a gazdaság. Most meg kipukkadt a lufi. Erről nem az emberek tehetnek, ők uyganúgy élnének, dolgoznának tovább, csak már nem lehet. Akik a válságot generálták, azok továbbra is jól élnek, rövid távon semmilyen hatással nem lesz rájuk a válság. Nem lehet azt mondani, hogy válság van, ezért megint ti szívtok, akik egész eddig szívtatok, mert nem tudtátok megszedni magatokat az elmúlt 20 évben.
Ha bárddal esünk neki, annak az lesz az eredménye, hogy még jobban polarizálódik az ország, és a most leszakadó 1-1,5 millió ember mellé hozzácsaphatunk még ugyanennyit. Ez senkinek nem jó. Se az államnak, se a gazdaságnak, se az embereknek. Hosszú távon normális közteherviselés, normális adóterhek és normális lehetőségek, anélkül nem megy. Lehet ész nélkül vagdalkozni, és lehet is ettől jobb egy-két évig, de ez az alapproblémát nem fogja megoldani.

Közalkalmazottak: sokan vannak, sokba kerülnek, de egy jó részük nélkülözhetetlen, és nagyon kevéssé van megbecsülve (magyarul mondom: ha nem lenne ennyi közalkalmazott, és az ő helyükön dolgozó emberek nem állami pénzből látnák el a közfeladatokat, az papíron sokkal olcsóbb lenne, gyakorlatilag összehasonlíthatatlan drágább is lehetne - és nincsenek illúzióim, ebben az elbaszott országban összehasonlíthatatlanul drágább is lenne). Nem tudom, ki írta, de így van: a főkáderek és az ő alkádereik éltek jól eddig is, és ezután is ők fognak, mert egy esetleges leépítés őket biztosan nem fogja érinteni. Beteg az egész rendszer, rossz bérpolitikával, rossz elvárásokkal, rossz kiválasztással. Ha a 800000-ből elküldenek mondjuk 200-at, akkor annak a 200-nak a 90%-a becsületesen dolgozó, hasznos ember lesz, és ugyanúgy megmarad az a 150-200000 ingyenélő, akik eddig sem csináltak semmit. Csak éppen 25%-ról 33%-ra nő az arányuk. Ergo: a rendszer még rosszabbul fog működni, még kezelhetetlenebb lesz, és még nehezebb lesz megreformálni, emellé vegyünk még 200000 friss munkanélkülit. Fasza lesz... Fogunk még szívni emiatt eleget.

Emberi sorsok: Az a tapasztalatom, hogy az általam ismert államok közül talán Magyarországon becsülik meg legkevésbé a JÓ munkaerőt. Mert itt óriási vezetői válság van, nem a munka minősége a fontos, hanem az, hogy jó káder legyél. Ennek meg is van az eredménye, mindenféle.
Az egyik ismerősöm fiatal, tehetséges kutató, az eredményei nemzetközi szinten is elismertek, kutatott külföldön, de a magyarországi munkájából is rengeteget profitált ez az ország, mindenféle szinten. 10 év tapasztalattal, nyelvtudással, tudományos fokozattal, maximális munkamorállal és (nemzetközi viszonylatban is) nagyon minőségi munkával keres havi kicsit több mint 120-at. Ismétlem: havi nettó 120000 forintot. Külföldön a minimum, amit meg tudna keresni, olyan 3000 dollár vagy 2500 euro (ez a minimum, lehet sokkal több is, helyzetfüggő). Ehhez jönnek még az összehasonlíthatatlanul jobb munkakörülmények, a gyors fejlődés lehetősége, a stabil jövő. Itthon ő egy közpénzpazarló közalkalmazott, bizonytalan jövővel, nagyon mostoha körülményekkel. Nem egy ingyenélő, az elmúlt években több tízmilliónyi értéket termelt az országnak (és ez csak a dolog anyagi vonzata, az a kevésbé fontos). Nos, miért maradna ő itthon? Miért dolgozna így, ennyiért, ilyen körülmények között? Nem fog. Elmegy, mint annyian másan, közben itthon okosan kezelik a válságot. Ez nem megfizethető. Az ország egész hasznosítható szellemi tőkéje veszélyben van (ami szoros kapcsolatban van az anyagiakkal). Ezért (is) nem lehet bárddal vagdalkozni, ész nélkül.

Biztos, hogy jól van ez így? Így kell válságot kezelni? Biztos, hogy mindig annak kell fizetni a válság következményeit, akinek semmi köze nincsen hozzá, pusztán azért fizettetik ki vele, mert nincs más választása? Hosszú távú gazdaságpolitika kellene, évtizedekre előre beosztani a feladatokat. 100 forintos kérdés: kérdezzünk meg egy politikust, mi lesz itt tíz év múlva. Miért nem fogja tudni? Miért nem lesz fingja sem az egészről? Azért mert köze sincsen hozzá, nem érdekli. Nincs felelősségtudata. Ugyanúgy, hogy az összes többi embernek nincs. Magyarország a következmények és felelősség nélküli ország, itt aztán tényleg bármit lehet. Ameddig ki nem derül, hogy nincs tovább.

RonIQa 2009.02.22. 21:09:56

Részemről mindent elkövetek, hogy családommal együtt elhagyjuk ezt a mocsok országot.
A gyerekeimnek minden nap elmondom, hogy ebben az országban nem szabad élni, itt egyetlen egy forint adót, vámot, illetéket, díjat, hozzájárulást nem szabad fizetniük. Senki nyugdíját, segílyét nem fizethetik. Nem hagyhatják fejni magukat!!! Nem hagyhatják, hogy még a dédunokám is az IMF hitelt nyögje! Innen mielőbb elmegyünk, mindegy, bárhova, csak itt ne legyünk.
Undorodom ettől az egész ballib bagázstól.... Hányinger...

Fluent 2009.02.22. 21:09:59

@Karácsony Benő:
Nyugodj meg biztosan szagos Zewával törli a seggét és valószínűleg az Intersparból veszi. Ismerem a fajtáját.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.02.22. 21:11:52

"Rövid idő alatt másodjára fordul elő, hogy egyetértek a miniszterelnökkel."

Akkor hallgasd tovább.

Reggie 2009.02.22. 21:16:17

recommented 2009.02.22. 21:06:59

ja fizessenek az ureginyulak ne az emberek!

szerinted kivel lehet meg megfizettetni? lehet a cegeket, bankokat megvagni, de vegul a termekek vegfelhasznaloja az allampolgarok lesznek, igy ugyis rajuk lesz haritva.

mrs. white 2009.02.22. 21:32:31

A rengeteg hozzászóló megvalszeg sasika sem olvasza el, hogy miről is szól az orien vagy a reformszövetség programja. nem önmagában anblog szigorítás, mert mind a munkáltatót mind a dolgozót hagyja levegőhöz jutni. Igazábol az inproduktiv rétegtől, lásd segélyek nyugdij vesz el. De tudomásul kell venni, hogy visszaosztani csak akkor lehet nekik ha valaki megtermeli. De önmagában ez is csak akkor éri meg ha lesz munkahely nem ugy mint most. A különbség viszont az, hogy egy éve még jászárokszállásra még szlovákiából jöttek dolgozni mert nem volt munkaerő. Mert segélyyel plusz feketén jobban lehettet keresni. na ez vitte ide az országot. aki akar dolgozni annak teremtsenek munkahelyet versenyképeset és fizessék meg aki nem akar pedig volna rá lehetősége érdemei szerint kapja a segélyt. aki akarna de nincs lehetősége na az a gáz azokat kell képezni segíteni. ennyire egyszerű csak kicsit macerás végrehajtani mert dolgozni kellene hozzá a politikusnak is.

cerasus s. · http://spektator.blog.hu/ 2009.02.22. 21:59:43

@neantropus: @Yusolein:

Persze, ehhez is két fél kell. De felelős kormányt felelős emberek (felnőttek) választanak meg. A felelősseg pedig ilyen dolgokkal, kötelezettségekkel jár (3-4%-os GDP-arányos kamatteher stb.). Tényleg szívás, de a most javasolt gyurcsányi-orbáni út ugyanezt a szemfényvesztést viszi tovább. Tessünk értelmes embereket a parlamentbe szavazni, vagy tessünk forradalmat csinálni.

átlátó 2009.02.22. 23:03:43

Így estefelé már az ingerküszöböm alacsonyabb, szarok az ideológizálásra. Nekem fényezné a napomat ha végre látnék a lábánál fogva, néhány órán keresztül politikust lógni. :) Punktum.
Abban is biztos vagyok, hogy azonnali szemléletváltást eszközölne egy ilyen performanc. Sok a pofázás. Radikális e vagyoke? Igen.

gidabiga 2009.02.22. 23:08:01

RonIQa 2009.02.22. 21:09:56

aki úgy érzi, hogy ebben az országban nem szabad élni és még a gyerekeibe is ezt sulykolja, menjen is el.
néhányan maradunk, nyögjük a terheket, de mégiscsak itt vagyunk itthon és fontos nekünk, hogy a gyerkeink egy élhetőbb országban élhessenek évek múlva.
én biztos hülye vagyok, de tisztességre és patriotizmusra tanítom a gyerekeimet.
illetve nem vagyok hülye.
ezt tartom normálisnak.

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2009.02.22. 23:37:03

"Mindezek alapján úgy látom, hogy a Reformszövetség tagjai éppúgy nem tanúsítanak felelős értelmiségi magatartást, mint Bokros Lajos vagy mások..."

Nem tudom, mennyire értetted meg, hogy ezek az emberek azt mondják, hogy ne őröljük meg az utolsó zsák búzát, csak a felét, és a másik felét inkább vessük el, hogy jövőre senki se haljon éhen.

És még azt is mondják, hogy azt a fél zsák búzát is úgy kell beosztani, hogy azoknak jusson több, akik vetnek és aratnak. Mi ebben az illogikus?

Corry 2009.02.22. 23:55:15

@Bastie: Szemléletesen fogalmazva most erről van szó, nagyon tetszett ahogy leírtad.

lanyi 2009.02.24. 05:28:28

Elolvastam néhány hozzászólást, ami nagy szomorúságal töltött el.

Kezdek rájönni,hogy nagy a baj...

Mi magyarok képtelenek vagyunk felfogni a világ történéseit.Egyszerűen nem értjük. Kialakult egy média értelmiség ami a közgondolkodást irányítja, teljesen torz irányba.Így hogy is tudnánk normálisan választani négy évenként... Elbutultunk...

Emlékszem 1998 és 2002 között a polgári kormány úgy próbálta a gazdaságot élénkíteni,hogy az autópálya építéseket addig nem létező magyar cégeknek adta.A média harsogott attól hogy mit művelnek... közbeszerzés meg ilyenek... Most európa boldogabb országaiban mit látunk? Foggal körömmmel védik a saját cégeiket, tesznek a közbeszerzésre meg hasonló hülyeségekre.

Más:Akkor leállították a metro építést.Na azzal is tele volt a sajtó, hogy micsoda szemétség a Budapestiekkel. Meg budapest vidék ellentét szítás...Most pár okos feltalálja a spanyol viaszt: állítsák le az állami beruházásokat.

Most azt sulykolják hogy a nyugdíjasok tehetnek mindenről.13 havi nyugdíj meg ilyenek... El kell venni.Akkor "szemét orbán nem adott 19000 ft.-ot"( ezt nem értettem soha) PPedig azóta reálértéken sokkal többet vesztettek a nyugdíjasok...

Most meg akarják adóztatni a családi pótlékot...Mert sok...
1998 és 2002 között a kormány nem emelte, szinten tartotta, helyette adókedvezményt adott, persze annak aki dolgozott.Akkor ez volt a legnagyobb eretnekség a világon...

Most egyre mélyebb válságban van az építőipar (is).
Akkor úgy támogatták az ágazatot, hogy aki építettett az tetemes adókedvezményt kapott, így az ágazathoz kapcsolódó cégek sok megrendeléshez jutottak, prosperáltak.Ez is eretnekség volt mert aki nem dolgozik nem bír adőkedvezményt kapni.

Eltörölték a minimálbér adóját minek következtében a fél ország nem fizet adót...Most meg az a baj hogy kevés az adófizető ezért a nyugdíjasokkal mi lesz.... Mondják ők...

Sorolhatnám tovább...

Tényleg nagy a baj....

lanyi 2009.02.24. 08:40:32

Újra itt vagyok...
Reggel a tévében volt ez a Glatz Ferenc és pár dolog kikívánkozik belőlem.

Hát először is, hogy kezd megjönni az esze, de nem az igazi.Még nem mondja ki a komkrét felelőségét a kialakult helyzetben, de már lebegtet valamilyen felelőségvállalást.

Másodszor eszembe jutott, hogy "reformkörös" békesi lászló is akit már látni sem nagyon bírom és megkérdőjelezi számomra az egész szamaiságát.
Persze fogjuk vissza a nyugdíjakat meg ilyenek, de arra kíváncsi lennék, hogy elhangzott-e a kicsi szájából, hogy az alapítványok állami támogatásának visszafogásával kezdjék.

Gondolom az nem tetszene békesinek ha a kicsi felesége csehák úrhölgy semmitérő alapítványát nem támogatnák milliárdos összegekkel.

Gábor mester 2009.02.24. 22:25:42

Reggie-nek: amit a kommunizmusról írsz, azt a "létező cuclizmusról" modhatta Neked valaki... A kommunizmusban "ki-ki tehetsége szerint - kinek-kinek szükséglete szerint" elv érvényesülne MAJD... Tudjuk, tudjuk: a létező szocializmus nem működik, működő szocializmus meg nem létezik... Marxék szerint a burzsoázia történelmi szerepe az lenne, hogy társadalmivá tenné a munkát - aztán már "csak" az elosztást kéne társadalmasítani... És mit látsz? Amintr árubőség lépne föl (=túltermelési válság), elpusztítják... Ráadásul nnálunk nem is nemzeti, hanem "komprádor" burzsoázia működik. A "létező szocializmus" Marx-Lenin-Sztálin pártakárkik által kivonatolt és zanzásított, aktuálpolitikailag szétcseszett elgondolásaira hivatkozott. Ennek annyi köze sincs a kommunizmushoz, mint a kereszténységnek az inkvizícióhoz.
A lényegre nem sokan reflektáltatok: NEM TUDSZ KIT VÁLASZTANI, mert "független jelölt"ként egy amcsi olajmilliárdos se tud befutni, nemhogy egy "helyi érdekű" jelölt... Neantropus és Che Pel megmondja a tutit, helyettem is, nekem sajnos most más dolgom van...
süti beállítások módosítása