HTML

Ha csak ezt az oldaldobozt látod, akkor egy olyan sablont választottál, amiben csak balhasáb van, az oldaldobozaid viszont alapértelmezésben a jobbhasábba kerülnek. Menj be az Oldaldobozszerkesztőbe (Megjelenítés / Oldaldobozok), és kattints a Hasábcsere gombra!

Itt az írás, forgassátok...

közélet-közerkölcsök-magánbűnök- egy magyartanár emlékiratai Egerből

Oszd meg, és uralkodj magadon!

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Idő van

Friss topikok

  • pushup: Tanár úr! azért én szívesen olvasnám a mostani véleményét is. Lehet, én értelmeztem félre, de korá... (2016.02.16. 11:02) Búcsú az olvasótól
  • Lordhell: @Csakazigazat!: A lényeg, hogy mind a kettő rossz. Ha már számokon lovagolunk 1 év alatt 44-45 15... (2014.05.14. 18:25) Na de kicsoda Lipusz Zsolt?
  • csakazolvassa: Műfarka kinek volt? Én értem, hogy aki hetero, annak nem probléma a melegek politikai emancipációj... (2012.08.13. 19:04) Az ember végül homokos? - (Értelmezési kísérlet)
  • gabcica: Sikerült ebben az évben és tavaly is részt vennem a rajz oktv-n. Ha megnézitek a témaadást és azt,... (2010.11.28. 16:29) Mit ér az OKTV?
  • zerge gorilla: "már két embernek is olcsóbb autóval közlekedni, mint tömegközlekedéssel..." Ezzel muszáj vitatko... (2010.11.07. 13:57) Buddhista közgazdaságtan

Korunk egyik hőse - Kocsis István

2008.06.15. 17:44 sasika61

 

  Vannak személyek, akiknek úgy alakul a soruk, hogy bármilyen politikai éra van, bármilyen kormány, mindig valamilyen vezető pozícióban kénytelenek szolgálni a nemzetet. Sosem fenyegeti őket az a veszély, hogy „lecsúsznak”, a társadalom peremére kerülnek, sosem látjuk őket aszalódni mondjuk a Füzesabony-Debrecen vonalon a koszos, büdös vasúti kocsikban, a télen hideg, nyáron meleg fülkékben, nem, mert ők Audival suhannak. Naná, hiszen nekik minden percük drága, drágább, mint az egyszerű halandóké, amiből az is következik: nem is egyszerű halandók ők, hanem korunk héroszai, akik éjt nappallá téve, erejüket megfeszítve dolgoznak az ország fölemelkedésén, amiért „kijár” az Audi, no meg némi fizetés is.

  Ilyen nagytehetségű, mindenre alkalmas, bármely vezető posztot betölteni képes ember Kocsis István is, aki a napokban kapta meg kinevezését a MÁV-Start elnöki székébe. Esélyes volt a hírek szerint a BKV élére is, de most ez jutott.

  Kocsis pályája rendkívül színes. A rendszerváltás előtt oktatott a Műszaki Egyetemen (adjunktus), tagja volt a  BME pártbizottságának (melyik párt, melyik párt, ne akadékoskodjál már!), majd MDF szervezetet alapított, főmérnökként a Fegyver-és Gázkészülékgyárban is (stratégiai üzem!) dolgozott, helyettes államtitkár az Antall-kormányban, az Állami Vagyonkezelő Rt. vezérigazgató-helyettese, a Horn-kormány alatt az ÁPV Rt. vezérigazgatója, energetikai vállalatok privatizációjának vezénylője (Mátrai Erőmű), majd az RWE német energetikai vállalat vezető alkalmazottja (csak véletlen, hogy korábban éppen ennek a cégnek adta el a Mátrai Erőművet, s garantált számára 8%-os hozamot), majd rászokva az energia ízére 2002 után a Paksi Atomerőmű élén láthatjuk, aztán az MVM vezérigazgatójaként is munkálkodott, most pedig ugye a MÁV személyszállítási ágazatát teszi rendbe.

 Jó tudni, hogy államunk nem engedi korunk Michelangelóit széklábakat faragni, hanem tehetségükhöz méltó munkát biztosít számukra. Kocsis is ilyen reneszánsz ember: a felsoroltakból látszik, szinte mindenhez ért, bármit el tud vezetni (az Audiján kívül, hiszen valószínűleg neki egy fosőr, akarom mondani sofőr is jár), bármilyen vállalatnál megállja a helyét, de szigorúan csak vezető szerepben. Apró szépséghibák ugyan tarkították pályája fényes lapjait: vezető volt a Tocsik-ügy idején (természetesen semmi köze nem volt a botrányhoz), az energetikai iparág privatizációjakor a garantált 8 %-os haszon miatt néhányan morogtak, a Paksi Atomerőműben az ő vezérigazgatósága alatt következett be az atomerőmű történetének legjelentősebb balesete, de ezeket tényleg csak a kákán is csomót keresők tehetik szóvá, én pedig nem vagyok az. Én bízom benne, tudom, hogy megállja a helyét a MÁV-nál is, éppúgy, mint többi munkahelyén. Előre látom, hogy még 1-2 év, s a Füzesbony-Debrecen vonalon, amelyen van szerencsém évente néhányszor utazni, nem lesz majd két és fél órás a menetidő (na ja, 120 km, mármint a távolság, nem a sebesség), le fog rövidülni hamarosan akár 2 órára is (vagy a vonalat felszámolják, nehogymán valaki kifogásolja ezt a tempót).

Én még azt is el tudnám képzelni, hogy tehetségéből két nagyvállalat irányítására is futná, tehát miért ne lehetne egyszerre a BKV vezetője is? Ez is gurul, az is gurul, nem mindegy?

Egyenesen követelem, hogy legyen ő a BKV-vezér! Legalább egy újabb Audit megspórolhatnánk, mert bármilyen zseniális ember, arra még ő sem képes, hogy egyszerre két autóval utazzon. Továbbá lehet, hogy ingyenjegyet is kaphatna a MÁV és a BKV járataira, akkor pedig azokat igénybe véve az első autót is leadhatná, de talán ez sértő elvárás lenne egy ilyen nagy embertől, úgyhogy ezt vissza is vonom.

5 komment

Címkék: bkv istván máv start kocsis

A bejegyzés trackback címe:

https://sasika61mondja.blog.hu/api/trackback/id/tr80521688

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.06.19. 01:16:02

Ezt is megírta már Moldova a Szent tehénben, amikor egy hasonló ejtőernyős gyárigazgatóról írt: benyögte magában, hogy az "általános vezetői tapasztalatok" alapján akár egy tengerjáró hajó kapitányságát is elvállalhatta volna...

Ott legalább Audi sem szükséges.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.08.24. 18:22:42

Be, mint az egri vonat a Keletibe, kicsit késve...

BálnaUhr · http://balnavicc.blog.hu 2008.08.26. 16:04:23

Jó is volt a dobó IC, kár érte.
süti beállítások módosítása