babtabla.hu

HTML

Ha csak ezt az oldaldobozt látod, akkor egy olyan sablont választottál, amiben csak balhasáb van, az oldaldobozaid viszont alapértelmezésben a jobbhasábba kerülnek. Menj be az Oldaldobozszerkesztőbe (Megjelenítés / Oldaldobozok), és kattints a Hasábcsere gombra!

Itt az írás, forgassátok...

közélet-közerkölcsök-magánbűnök- egy magyartanár emlékiratai Egerből

Oszd meg, és uralkodj magadon!

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Idő van

Friss topikok

  • pushup: Tanár úr! azért én szívesen olvasnám a mostani véleményét is. Lehet, én értelmeztem félre, de korá... (2016.02.16. 11:02) Búcsú az olvasótól
  • Lordhell: @Csakazigazat!: A lényeg, hogy mind a kettő rossz. Ha már számokon lovagolunk 1 év alatt 44-45 15... (2014.05.14. 18:25) Na de kicsoda Lipusz Zsolt?
  • csakazolvassa: Műfarka kinek volt? Én értem, hogy aki hetero, annak nem probléma a melegek politikai emancipációj... (2012.08.13. 19:04) Az ember végül homokos? - (Értelmezési kísérlet)
  • gabcica: Sikerült ebben az évben és tavaly is részt vennem a rajz oktv-n. Ha megnézitek a témaadást és azt,... (2010.11.28. 16:29) Mit ér az OKTV?
  • zerge gorilla: "már két embernek is olcsóbb autóval közlekedni, mint tömegközlekedéssel..." Ezzel muszáj vitatko... (2010.11.07. 13:57) Buddhista közgazdaságtan

A megtalált közellenség

2008.10.28. 16:17 sasika61

 

 Most aztán örülhetnek mindazok, akik eddig is abban látták az ország bajainak forrását, hogy itten kérem szégyenszemre nem húztak karóba naponta egy közalkalmazottat. Végre eljött az ő idejük: a kormány maga mutatott ránk, hogy igenis mi vagyunk a hibásak, mi: tanárok, orvosok, köztisztviselők. Mindez persze nem úgy történt, hogy a miniszterelnök felállt a parlamentben és világgá harsogta: idefigyeljetek ti naplopók, csalók, túlköltekezők, miattatok van csődben (pardon: csődközelben) az ország, mostantól kezdve szívni fogtok ám, mint a nagy Northon-szivattyú! Ó, nem, ennek nyílt kimondásához kellene némi bátorság. Az a javaslat azonban, amit sokak megelégedésére beterjesztett, hogy felfüggeszti / visszavonja a 13. havi bért, és egyébként is coki, mégis ezt sugallja: aki hibázott, az fizet, mivel főleg mi fizetünk, ebből következik, hogy mi hibáztunk.
 
A miniszterelnöki javaslat vesztesei ugyanis nem a nyugdíjasok, ez csak része a kommunikációs trükknek. Az átlagnyugdíj ugyanis 81 ezer forint körül van, vagyis a többség semmit nem veszít, s az afölöttiek is megkapnak nyugdíjukból 80 ezret. Nekik tehát továbbra is 13 hónapból áll az év. Szemükben Gyurcsány egyenesen úgy tűnhet, mint aki a gonosz IMF ellenére megvédelmezi őket, amíg csak lehet.
 
 Az igazi vesztesek mi vagyunk. De hogy a négerlármával ujjongók örömét kissé megkeserítsem, el kell oszlatnom néhány tévhitet. A közvélemény nagy tömegei hiszik azt (közgazdászok, publicisták rásegítésével), hogy a 2002-es 50%-os közalkalmazotti béremelés a fő oka az állami túlköltekezésnek. Való igaz, hogy ez így, ilyen formában nem volt más, mint szavazatvásárlás (akárcsak a 13. havi nyugdíj).Ez azonban csak akkor s talán még egy-két évig volt igaz. Mára mindez legendává vált. Azóta ugyanis a választási év kivételével lényegében nem volt béremelés. Ha kiszámoljuk, hogy az emelés felét eleve visszakapta az állam adók és járulékok formájában, volt továbbá 10%-os kötelező óraszám-növekedés a tanári pályákon, s mindehhez hozzávesszük az áremelkedések hatását, akkor az a nagy igazság jön ki, hogy semmivel sem vagyunk jobb pozícióban, mint 2002 ősze előtt. Nehéz ezt tudomásul venni mindazoknak, akik a közalkalmazottak vérét kívánják, de fájdalom: tények apró elefántjai megkerülhetetlenek.
 
 Szintén legenda, hogy a 13. havi bért és a 13. havi nyugdíjat egy kalap alá lehet venni. Nem lehet. Az első eredetileg valószínűleg azt kompenzálta már a 90-es évek elejétől, hogy szemben más, gazdasági szervezetekkel, a közszférában általában nincs mód jutalmazásra (mint ahogy nem tudjuk az adónkból leírni a fűtés- és telefonszámlát, gépkocsi-használatot, szakkönyveket, üdítőt, Túró Rudit stb.) Ellenben a 13. havi nyugdíj - mint ahogy már említettem - echte szavazatvásárlás volt akkor is, mostani átalakítása is. S mielőtt bárki valamilyen horribilis számként képzelné el a 13. havi fizetés összegét, megnyugtatok mindenkit: nekem nettóban ez kb. 80 ezer forint volt – 25 évnyi tanítás után (ez a juttatás ugyanis nem vonatkozik a pótlékokra, túlórákra stb.)
 
 Ha ez kell a csőd elkerüléséhez, legyen. Ne mondja rám senki, hogy koszos nyolcvanezerért hagytam csődbe menni hazámat (milyen kár, hogy mások nem így gondolkodnak, pl. akik ugyanennyiért 2 - kettő! - órát dolgoztak a kormanyszovivo.hu oldalon, vagy akik a megrendelést adták nekik).
 
 Hazudnék akkor is, ha azt mondanám, hogy 80 ezer híján összeomlik majd a családi költségvetés. Nem, én ugyanis nem vagyok Veres János, pontosan tudom, mire futja és mire nem. Ráadásul a családom akkor is engem választ, ha megszorítások jönnek.
Én ezt az illetékeseknek nem ígérhetem.

230 komment · 1 trackback

Címkék: közélet nyugdíjasok válság közalkalmazottak 13. havi juttatások

fuggoagy.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://sasika61mondja.blog.hu/api/trackback/id/tr30736813

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Cseppben a tenger 2008.10.28. 18:37:05

Mentsük meg Magyarországot! Folytatódik a bohóckodás Abszurdisztánban. Azt ugye senki sem veszi komolyan, hogy újabb hitelfelvétellel bármi megoldódhatna? Az csupán kitolja a következményeket későbbre, melyek így még súlyosabbak lesznek.Tragikomédia…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

-Astaroth- · http://1500lm.blog.hu 2008.10.28. 19:14:27

Bambano 2008.10.28. 19:10:03

Bizony, ezek a fasiszta rasszista náci terroristák mindenhol ott vannak - nem tudtad, hogy ez a veszély fenyegeti legjobban az országot?

Jó, esetleg még a tv-zombik..

Tesla 2008.10.28. 19:15:28

Beszéljünk végre a lényegről is!

Ez a pénz nem lesz átcsoportosítva. Csúnyán fogalmazva be lesz nyelve. Ez csak az újabb bőr. Jövőre jön a következő.
Igen, igen megcsináltuk valamint több szdsz kevesebb adó.
A sötétbaromállat kárörvendőknek meg annyit üzennék, hogy ezen az alapon menjünk le Afrika szintjére ott már tényleg nem fog irigykedni senki a másikra.
Ökör, aki beszopja, hogy a közalkalmazott az ellenség.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.10.28. 19:17:48

Tata 86,
ritka elsimerés ez tőled, éppen ezért megbecsülöm.

lakatos cshapó csaba 2008.10.28. 19:18:11

Oe 2008.10.28. 19:07:15


oszt az csak az én szemet bassza hogy hány ember él segélyen, és hog y,pst már azok a generációk élnek akik nem láttál a szüleiket dolgozni menni?
Valamelyik nap a tvben (m1) ott sirtak kolompárék, hogy elvitte a bank a kocsit, mert a seglyből nem futotta olyan keveset ad az állam...
én a fizetésemből nem tudom kifizetni....

külföldön is vannak, csak nem engedik hogy élősködjenek:

szentkoronaradio.com/node/34442

németországban csak 60 milliohoz nincs ennyi közszolga?

lehet...de van infrastruktúra, mig nálunk vannak P2 és P3 as gépek, internet meg csak otthon..

-Astaroth- · http://1500lm.blog.hu 2008.10.28. 19:21:34

lakatos cshapó csaba 2008.10.28. 19:18:11

P1-es is elég lenne. Nem játszani kell vele, hanem dolgozni. Gondolom nem kernelt forgatni kell...

lakatos cshapó csaba 2008.10.28. 19:23:38

-Astaroth- · magyarpub.blog.hu 2008.10.28. 19:21:34

majd azzal kiszámolják az adód meg a nyugdijad seggfej...

-Astaroth- · http://1500lm.blog.hu 2008.10.28. 19:25:42

Windózt használsz?

Akkor van a kellékeknél számológép, váljék egészségedre - az adómat meg nem ők számolják, hanem a munkáltatóm :) - nyugdíjam meg úgyse lesz már :D

Te meg szívj el cigit, mert mingyárt eldurrant egy agyi ütőered.

boka · http://csaszu 2008.10.28. 19:25:45

ha kolompárékat nem támogatjuk, akkor totál sao paolo lesz minden nagyváros, kéregető, gyilkolászó kisgyerekekkel. Nem az a magyar gyerek,a blaha lujza téri dísz hajléktalan, aki megkésel egy tinédzsert, hanem ebből tízezer . Kvázi védelmi pénzt fizetünk a borsodiaknak, hogy maradjanak ott. Erről nem is érdemes vitatkozni, ha már tömegesen jönnének gyilkolászni, akkor már nehéz lesz arra hívatkozni, hogy inkább maradtak volna ott, most mégis fizetnénk érte. Ez közszolgálati blog, nem érdemes kisebbségezni.

-Astaroth- · http://1500lm.blog.hu 2008.10.28. 19:28:00

boka · csaszu 2008.10.28. 19:25:45

azt mondod akkor nem marad más megoldás, csak egy megelőző csapás? :D

boka · http://csaszu 2008.10.28. 19:30:58

"csak egy megelőző csapás? :D "

Anyám is kétféle pofont ismert : PREVENTIVE és AKUT

Gyulabá 2008.10.28. 19:31:27

sasika61! Szerencsédre fiatal vagy, és fogalmad sem kell legyen, hogy '69-ben amikor elkezdtem dolgozni, mit jelentett négy műszak mellett 3600 Ft/hó számold egyforintos villamosjeggyel, fagyival, 50 filléres zsemlével ésígy tovább. Csak azért volt ilyen kevés, mert "ingyenes" oktatás, eü. ... és így tovább. Ehhez számold a befizetéseket, amikor a kifizetés is az azonos munkakörben az NSZK-ban vásárlóértékben hatszoros volt. '77-ben váltottam, amiért itthon 3800 Ft-ot és 3,6 USD napidíjat fizettek, annak a nemzetközi minimuma 2000 USD volt. Számolgass, mit tettem be a kasszába. Le sem írom mennyi nyugdíjat kapok ennek fejébe, mert szégyenlem. Ez sem tesz semmit ahhoz, hogy a jelenlegi helyzetben mindannyian szorulunk, akár tetszik, akár nem.

janos 2008.10.28. 19:33:14

sasika! Azt hiszem nem ezt akartad kihozni belőle ami sikerült!De ha már a közszolgákon na meg a nyugdijasokon verik el a port baj van!Ténylegesen kaka van, nagyon nagy.Ám felelös vezetóink és imádott pártjaink(mindegyik)tagjai nem álltak fel hogy az ő pénzüket+a bemondásra fizetett juttatásaikat csökkenteni kéne.(Talán Horn G. kivétel,aki elnézést kért-de ő valószinü nem volt józan) Mi pedig megpróbáljuk elmagyarázni a másiknak, hogy miért ő az eltartott,miért tőle kell elvenni, miért ér kevesebbet az ő munkája.holott minden munka értéket teremt!Legyen az tanár, gépész,ápolónő,vagy adminisztrátor,netán portás.,csupán az a különbség hogy hol-mennyiért dolgozik.Én például nem mennék tanárnak,de nem lennék adminisztrátor vagy könyvelö sem, mert erre is születni kell.(ha becsülettel végzi)Mint ahogy nem tudnék kórházba sem dolgozni-mint a nejem(aki megszálott-vagy ...)mert erre is születni kell.Még mielőtt valaki finyásnak titulál elmondom a müszaki dolgokat szerettem.A borsodiakat emlegetö riogatókkal közlöm itt is emberek laknak.Nekem is van 2 fiam-ja és diplomás mindkettő!Igaz már nem itt laknak. Egyik Debrecenben a másik Budapesten.Dolgoznak és értéket teremtenek,mint sokan mások!

boka · http://csaszu 2008.10.28. 19:36:45

"borsodiakat emlegetö riogatókkal közlöm "

Csak átvitt értelemben borsodiak,szabolcsiak akirőr írtunk. Nem akartunk megbántani.

boka · http://csaszu 2008.10.28. 19:39:19

akirőr = akiről , mert automatikus tárgyeset.

Egyébként ez a döntés annyira reform értékű, mint a forradalmi tea szűrő, amiben nem sok kis lyuk van, hanem középen egy nagy !

janos 2008.10.28. 19:48:27

Boka! Nem sértődtem meg mert nincs miért,hiszen nem bantott meg senki! De amit leirtál az sajnos igaz!Azt csak az tudja és látja aki még ittmaradt és naponta szebesül a való- világgal!

Konegafi (törölt) 2008.10.28. 19:54:02

Nyugi Lakatos,

"vagy épp a gyerekét majd valami pedofil tanitja furulyázni, mert aki képzett munkaerő volt az elment egy multhoz dolgozni, hogy ne haljon éhen."

mikor élesben begyűrűztetik libbanték a felsőoktatásba a norvég kisebbséget tömegesen (már most többletpontokat kapnak tavaly óta, tehát nincs ez olyan messze, kérem mint a vállalkozó urak hiszik...), akkor néhány tanárverés, hallgatói mészárlás stb. után szépen vesszük a kalapunkat és csókolllom. Mi mobilisabbak vagyunk, mint a közép- vagy az alsófokú képzés közalkalmazottai. Majd akkor lehet sikítozni a vállalkozó uraknak, mert még a mai sznvonalat is sírva fogják visszakönyörögni, de akkor már késő lesz.
Nem felejtünk, vállalkozócskák .

boka · http://csaszu 2008.10.28. 19:55:40

Janos ! Druszám ! Szörnyű, hogy amikor bortúrán jártunk borsodban, azt mondtam, hogy csoda hely, amilyen dombok, hegyek vannak ott. A bort nem szeretem, engem csak sofőrnek hívtak a barátok.

Amikor meg egy jót kisebbségizünk, akkor meg borsod, szabolcs, budapesten meg csepel, kőbánya jut eszembe. nincs megoldás.

Kenneth 2008.10.28. 19:57:03

Magyarországon kétféle ember van, aki jövedelmet termel és adót fizet, és aki az előzőek által befizetett pénzekből él.
hmm, mégis kin spóroljanak? Azokon akik eddig is az ország jövedelmét megtermelték?

Egyébként közalkalmazotti lakáshitel megvan? Meg közalkalmazotti kedvezmény pl. gépjármű felelősségbiztosításnál? Utazási kedvezmény?
Üdülési kedvezmény? Kedvezmény kedvezmény?

boka · http://csaszu 2008.10.28. 20:03:43

"Majd akkor lehet sikítozni a vállalkozó uraknak, mert még a mai sznvonalat is sírva fogják visszakönyörögni, de akkor már késő lesz.
Nem felejtünk, vállalkozócskák . "

Mi lesz akkor, ha a tanár nem lesz közalkalmazott ? Az addig jó tanár rosszul fog tanítani? Meglátja a szülők által a pénztárba befizetett pénzt és köp egyet ? Az orvos detto.

A maszek angol tanárom nem utál, mert megtámogatom a vásárlásait némi készpénzzel.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.10.28. 20:07:28

János,
valóban nem akartam kihozni, s mélyen távol áll tőlem, hogy bárkitől elvegyek bármit, s bárkinek is értéktelenebbnek tartanám munkáját, mint adott esetben az enyémet. Mivel ugyanezt elvárom mindenkitől, s elvárnám a kormányzattól is: ezért született meg a poszt.

Kenneth,
a felsoroltak közül "csak" utazási kedvezményem van: évi 12 alkalommal, 50 %-os. Odaadom, ha kell.

Kenneth 2008.10.28. 20:12:24

nem kell, én kifizetem...

Kenneth 2008.10.28. 20:16:42

Egyébként meg szivesen fizetnék nektek 13. sőt 14. havi fizut is, ha annyian lennétek ahányan az adott munkamennyiség elvégzéséhez kelletek. Vagyis mondjuk fele ennyien. Az mennyi megtakarítás is lenne ? 600 milliárd/év?, persze ebből olyan 400-at vissza is kellene adni segílykínt. Nálunk a versenyszférában van egy hülye divat, ha sokan vagyunk az elvégzendő munkához képest akkor kirúgnak. Lásd autóipar jelenleg. Csak mi nem blogolunk ilyenkor, hanem állsát keresünk.

lakatos cshapó csaba 2008.10.28. 20:22:23

Kenneth 2008.10.28. 19:57:03

asszem közalkalmazotti hite nincs, csak köztisztviselői, ami nem azt jelenti hogy bármit is kaok, hanem hogy nem kell akkora önerő, mert én nem tudtam ellcsalni az adójóváírásomban, és ennyit segit az allam, mert le tudja vonni a fizetésemől.
A kötelezőt a hajamra kenhetem, ha 4 másik cégnél kedvezmény nélül is olcsóbb, üdülési kedvezmény nincs vagy nem tudok róla, mávval nem utazom, szal nem nagyon segitenek ki, van 4500 vagy mennyi éhezési utalvány, de gondolom az más cégnél van, de az jövedelem, nem kedvezmény.
De tudodmit, adjanak nettó 160 at, és lemondok minden kedvezményről.
Én nem tudom ki keltett benned ekkora gyűlöletet a közalkalmazottak iránt, de ez nem egészséges.

Van egy két szakma akiket én se kedvelek( kamionos, taxis, plázabiccs,), de a nem kedvelés és a gyűlölet közt hatalmas a különbség...

noob 2008.10.28. 20:27:08

Amiről most beszélünk az a tűzoltás.Elvesszük az egyik csoporttól a kisvödrét, és nem is adjuk vissza jövő év végéig.

És? Megint kapunk pénzt kőcsön.Mire?
Mit mond erre a Prime Minister ?: "Határozzuk el most, hogy az adórendszert egyszerűsítjük és már rövidtávon, jövőre a munkára rakódó terheket mérsékeljük.... Utóbbi esetében azonban a bevételkiesést - az IMF kéréséhez igazodva - nem lehet felvállalni, ezért más adóintézkedéssel nullszaldósra kell kihozni az adórendszerbeli átalakítást."

Kicsoda "határozzuk el"??? Hát nincs itt egy kormány, akinek a feladata lenne hogy tegye a dolgát?? Lehet persze SMS-ekkel is szabvaztatni a népet, de akkor ne tessék mán kormánynak hívni magát...

"más adóintézkedéssel nullszaldósra kell kihozni az adórendszerbeli átalakítást." _ hát ezt hozta a szekfús nyuszi...Az adózás úgy alakuljon át, hogy Én majd elveszem Tőled, ha meg nem tetszik, akkor jól orrba bahhatsz érte.. Persze a Szent Tehínkékhez nem nyúlunk, mert az 3 millió szavazó. Szóval úgy fog csökkenni a bérek közterhe, a vállakozói teher hogy a bérből élő fizeti ki. De hát ehhez nem kell állam, egyszerúen a főnököm havonta levon 10-20 ezret, asszonja, " na , már kvittek vagyunk".

Kenneth 2008.10.28. 20:27:23

lakatos
Dehogy gyűlölöm őket, ez baromság.
Csak kicsit sokba vannak nekünk.
Mellesleg szivesen fizetném a 160 nettót is sokuknak, csak ott az a kis kitétel amit egy hozzászólással feljebb írtam.
Miért gondoljátok hogy mindenki csal az adójóváírásával? pl én sem csalok, bánom is:)

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.10.28. 20:30:48

Kenneth,
én 35-40 fős osztályokkal dolgozom, tárgyaimból adódóan mindenkit érettségiztetek. Ha kirúgnák a kollégák felét, járatnád olyan iskolába a gyermeked, ahol hetven-nyolcvan főt tanít egyszerre (kompetencia-alapúan, mert ez ma a varászige) a tanár? Mert ha nem, ne mondd, hogy sokan vagyunk.

-Astaroth- · http://1500lm.blog.hu 2008.10.28. 20:35:49

Kenneth 2008.10.28. 20:16:42

nem 600, közel 1000 milliárd lenne

arról nem beszélve, ha ez a pár jóember a versenyszférában elhelyezkedne, s onnan adózna, akkor akár ennek majd duplája is lehet a többlet..

-Astaroth- · http://1500lm.blog.hu 2008.10.28. 20:37:43

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.10.28. 20:30:48

sasika, de...
nem a tanárok ellen irányul a kritika,az speciel épp egy olyan terület, amely nem arról híres, hogy túl sokan vannak - inkább kevesen. De ez csak egy kis szegmense a közszférának.

lakatos cshapó csaba 2008.10.28. 20:40:12

Kenneth 2008.10.28. 20:27:23

a hozzászólásaidból nem ez tünik ki.
És mint mindent ezt is több szemszögből meg lehet közelíteni.
Olyan munkakörülményekkel amik vannak, és amilyen vezetők, valakinek a rokona stb...sajnos ez van.
Én abban látnám fejlődési lehetőseget, hogy a hivatalok élére motivált fiatal vezetőket felvenni, korszerűsíteni stb...és nem hinném hogy a kirúgás megoldás, mert ha a versenyszféra nem tudja magábaszívni akkor lehet neki segélyt meg munkanélkülit fizetni...hanám átcsoportosítani, vagy vmi teljesen másra fordítani az energiát.
Lehet kicsit gyaron belüli munkanélküliségnek is nevezni, de addig sem segélyen, él, a gyereke nem azt látja, hogy lecsúszott alkesz aki nem kap munkát, és a társadalom hasznos tagjának hiszi magát, és a fele fizetését vissza is adja az államnak.

A másik a segély....külföldön a segély arra elég hogy épp ne haljon éhen az ember,nem pedig autó törlesztőre.Most ha jol hallottam, azt mondták, hogy akinek 885.000 nél drágább a kocsija nem kap segélyt....könyörgöm.....hol élünk?
elhiszem, hogy szivesen kifizetnéd a 160 nettót egy diplomás közszolgának de én valahova 200.000 huf környékére saccolnám egy fiatal diplomás fizetését, amiből ehy 10 millás panel törlesztőjét ki lehet fizetni, fenntartani egy 5-8 éves opel corsát, és felnevelni 2 gyereket.
És évente mondjuk egy hét velence, vagy balaton, nyaralás.Amiben valljuk be semmi luxus igény nincs

Kenneth 2008.10.28. 20:41:37

sasika
Nem is a tanárokkal kezdeném a szanálást, leginkább az önkormányzati rendszerben dolgozókkal, önkormányzati képviselőkkel, tanácsadókkal, szakértőkkel, stb.

Mellesleg a felsőoktatást el tudnám képzelni kevesebb tanárral is. Kevesebb a tanszéket elfekvőnek néző bentragadt 70 éves nyugdíjas docenssel. De leginkább talán kevesebb egyetemmel, főiskolával, kevesebb felvett diákkal, magasabb követelményrendszerrel.

Ja, és az sem lenne haszontalan ha emelnék a kötelező óraszámot az alap és középszintű képzésben. Én 50 órát dolgozom egy héten, a tanárnak meg van 21 (ha jól tudom) kötelező órája. És ne mondjátok, hogy továbbképzés, meg felkészülés az órákra, meg dolgozat javítás...

lakatos cshapó csaba 2008.10.28. 20:44:21

Kenneth 2008.10.28. 20:41:37

a 365 orsz. képviselő meg a sleppje nem sok egy ilyen kis országnak?

torró 2008.10.28. 20:44:25

Látom formában van a társaság. Ebből is látszik milyen gyáva népség vagyunk, mert innét a klaviatúra mögül minden bátran a másik szemébe vágja sérelmeit. Hát így könnyű. Miért is tartunk Itt???
Köszönhető a minden kori nagytiszteletű és tudású vezetőinknek és a demokráciát nem megtanuló honfitársainknak!
Mert sokan most is azt várják hogy itt a jószívű Rudibácsi mármint az állam és adjon lovikát. Csakhogy ennek végének kellet volna hogy legyen, de hát ha nem függenek az emberkék akkor nehéz szavazókat szerezni.
Ugye a nyugati világban csak úgy ajándékba megkapták a normális béreket? Na kérem tanult emberek tudják hogyan sztrájkolták ki ezeket a javakat. JA! Hogy ott volt szakszervezet? Nem olyan állam által fizetett Sz -szervezeti vezetők? Igen.Csak ugye ezt tudják a mi vezetőink és tettek róla hogy itt ennek ne lehessen próbálkozása se!
És ha meg valaki kimegy az utcára DEMOKRATIKUS JOGAIT gyakorolni, erre is megvan a megoldás. Olyan körülményeket teremtek hogy legyen lelkiismereti furdalásod miszerint TE nem akarsz fasiszta csőcselék lenni. Innentől marad a jól bevált sárdobálás.
Azt mondta egy német ismerősöm hogy amit mivelünk elkövettek azt náluk még gondolatba se merik megtenni.
Na mármost nem tudom ki figyeli a hír adásokat, de náluk már egy csomó banki tisztviselőnek már vissza kellet fizetni a jutalékokat ezenfelül vizsgálatok kezdődtek a banki vezetők ellen.És nálunk?

boka · http://csaszu 2008.10.28. 20:46:15

"Mert ha nem, ne mondd, hogy sokan vagyunk. "

A második kerületben 29 fős osztályba jár a fiam, celeb osztály. A papírgyüjtésről azt hiszik, hogy valami lóbetegség. kérdem én: Miért nem fizetős az iskola ? Itt minden szülő tehetős. Lehet, hogy, ha fizetős lenne, akkor a fiatalabb tanítók pl. visszaköszönnének.

sziligan 2008.10.28. 20:47:51

Két köztisztviselő ismerősöm versenyzett abban, ki dolgozik kevesebbet egy napon. Egymás mellett dolgoztak számítástechnikai munkakörben egy önkormányzatnál. 13 perccel lehetett nyerni a szigorú versenyben.
Az egyik annyira megunta semmittevést, hogy szívesen váltott volna munkahelyet. Végül kénytelen volt felmondani, mert bárhogy igyekezett nem tudta magát kirúgatni.
Biztos, hogy mindenkire olyan nagy szükség van az igazgatásban?

Kenneth 2008.10.28. 20:48:11

lakatos
Az munkaerő átcsoportosításnak lehetne értelme. Pl személy szerint fájlalom, hogy az adóhatóságnál úgy tűnik kevés az ember, erre abból következtetek, hogy kevés a vagyonosodási vizsgálat, egyéb revízió amivel fel lehetne tárni az adócsalók valós életkörülményeit. Erre szerintem lehetne embereket átvenni, hasznos lenne. Csak ugye erre meg azt mondják, hogy speciális szaktudást igényel, sokáig tart az átképzés ami igaz is lehet.

Corry 2008.10.28. 20:48:25

sasika,

a közszféra egy eléggé bonyolult és nagyon nem homogén dolog, szerintem. Vannak emberek akik nagyon sokat dolgoznak kevés pénzért ilyenek példul azok a kollégáid akik a gyermekeimet tanítják mindenfélére. Ilyen a feleségem is , aki most a mellettem lévő gépen írja azokat a dokumentációkat, ami a kórházban kelleni fog neki.

Ez egy réteg.
Van még két réteg, a kiskirályok, és az íróasztalba kapaszkodva a munkaidőt kibekkelők népes tábora. Sajnos ez a két csoport meghatározó a közszféra megítélésben és a teljesítményében.

Ne mondja nekem senki, hogy egy közepesen okos ember nem tudná úgy átszervezni a közszférát, elbocsájtani a létszám 30-50 százalékát, hogy az a közszféra által nyújtott szolgáltatáson meglátszana.
Csak az elébb említett két csoportot kéne megtalálni és kirúgni és titeket meg hagyni dolgozni.
Aláírom persze, hogy az eddigi létszám "racionalizálások" mindent csináltak csak ezt nem.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.10.28. 20:48:51

kenneth,
akkor részben egyetértünk.Az utolsó bekezdésben semmiképp. 22 egyébként a kötelező, de nem ez a lényeg. Két éve bevezették, hogy részletesen, órára lebontva írjuk össze, milyen iskolával kapcsolatos feladatokat végzünk a tanításon kívül. Kaptunk erre egy kis füzetet. Amikor először beszedték, azonnal vissza is vonták a rendeletet, megijedtek attól a számtól, ami így kijött.

boka · http://csaszu 2008.10.28. 20:49:31

"adóhatóságnál úgy tűnik kevés az ember"

Ez azért annyira nem nagy gond

Kenneth 2008.10.28. 20:51:27

lakatos,
persze sok a 368 képviselő is, elég lenne 200 is, csak ez kicsit demagóg, mert ez egy csepp, amiről eddig beszéltünk az meg egy kisebb folyam.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.10.28. 20:52:00

Corry,
nyilván igazad van a példáiddal. Ezek is éppen azt mutatják azonban, hogy a "fűnyírás" legfeljebb a kertben jó.

dezsőke 2008.10.28. 20:52:31

Kenneth
elég nagy csepp az, hidd el....

Kenneth 2008.10.28. 20:55:38

sasika
lehet korlátolt vagyok de nem tudom elképzelni, hogy pl egy matematika szaktanár mire fordítja a maradék idejét ami a 22 után megmaradna az 50-ből. (persze lehet konferenciákra járni, tanulmányi versenyre felkészíteni, szervezni, továbbképzésre járni, de hetente 3 napot?)

lakatos cshapó csaba 2008.10.28. 20:55:58

sziligan 2008.10.28. 20:47:51

Ha három napig nincs tűz rúgjuk ki a tűzoltókat?

gondolkozz, és nem kell mindent elhinni...


boka · csaszu 2008.10.28. 20:49:31

szerintem meg kevés.
Csam M.o sikk az adócsalás, máshol lenéznek érte.

Csavarhúzós 2008.10.28. 21:00:33

Végigolvastam a kommenteket...
Érdemes noob hozzászólását kikeresni, abban vannak számok :-)

Magam is tanítok, aki nem közalkalmazott, annak mondom, hogy 2007 második felétől a tizenharmadik havi illetményt havonta kapjuk, lényegében fizetésemelés helyett ezt sikerült elérni....

Gyulabá: >Számolgass, mit tettem be a kasszába. Le sem írom mennyi nyugdíjat kapok ennek fejébe, mert szégyenlem.
-Alapvetően minden nyugdíjas többet kap, mint amennyit befizetett. Ugyanis ők akkor a befizetéseikkel fajlagosan kevesebb nyugdíjast tartottak el, akik között ráadásul sok volt a töredéknyugdíjat kapó. (sok nőnek nem volt 40 év munkaviszonya, stb.) Ráadásul nem csak Gyulabá volt a befizető, hanem azok a kortársai is, akik ma nem kapnak nyugdíjat, mert időközben elhunytak. A felosztó-kirovó rendszerben a rövid életűek nettó befizetők, a hosszú életűek meg nyertesei a dolognak. Ennek megfelelően a nyugdíjjárulék folymatosan emelkedett a története folyamán...
Sokat nem érdemes ezen agyalni, minden korosztály eltartja az előtte lévőt, csak jelenleg szerintem irreálisan jól. (A nagyszülő persze visszajuttatja ezt az unokáknak, de vannak ebben is anomáliák, pl. a gyerektelenek járnak jobban, miközben nem ők hozták létre a jelenlegi befizetőket) Azok a kollegák/kolleganők akik a szabályok szigorodása elől menekültek nyugdíjba, jól jártak mert bizony nettó 110 felett hoz nekik a postás. Nekem úgy lesz 109eFt, hogy abban már benne van a 13. havi is (a 110 mellé meg még hozni fog 80-at...) Egyetemi végzettségem van, 1994 óta vagyok közalkalmazott. Most kérdem én, mi abban a racionális, hogy több pénzt kap egy nyugdíjas, aki már felnevelte a gyerekeit és kifizette a lakáshitelt, mint egy középkorú dolgozó? OK, lehet hogy van aki ilyet szeret, ő tegyen félre magának aktív éveiben, aztán akkor lesz. De ezt automatizmussá tenni azért nagy szívás, mert nagyon magasak lesznek a bérterhek, azaz alacsony lesz a foglalkoztatottság. Illetve nem lesz, hanem már az is. A foglalkoztatási ráta a 70-es években 74% körül volt. Ma 64% körüli. (Megjegyzem ebben is van már változás, pont ezért menekültek nyugdíjba... 88,7% volt a kezdőnyugdíj /átlagfizetés arány a 2013-as szabályok szerint 73,7% lesz A százalék értelmezésénél figyelembe kell venni, hogy az átlagfizetésben itt a jutalom/bónusz, 13.havi benne van, a nyugdíjban meg nincs
forrás:www.google.hu/url?sa=t&source=web&ct=res&cd=55&url=http%3A%2F%2Fwww.epa.oszk.hu%2F00000%2F00017%2F00138%2Fpdf%2F2augusztinovics-kollo.pdf&ei=8mUHSbOlNorw7AWl0-n6Bg&usg=AFQjCNEgEfg6_2ikdjsJju40tFF9xNM-lw&sig2=HPj7vGplCSWUcru5ZtdOxQ
)

Másik érdekesség: Románia - ott most áprilisra halasztották a tanári fizetések 50%-ra emelését. Jelenleg a kezdőfizetés 700 lej, =49500 Ft, ez már 9%-kal emelkedett októberben, az 54eFt. Az 50%-os emelés után lesz belőle 80 900 Ft. (Adózás ott azt hiszem nem változtat ezen, mert egységes 16% van(?)) Jelenleg a magyar kezdőfizetés főiskolával 89 000Ft: hurrá, a románok még nem hagytak le minket! :-)
Itt egy jó cikk a román "bérreformról":
sipos.transindex.ro/?cikk=461

-Astaroth- · http://1500lm.blog.hu 2008.10.28. 21:02:59

lakatos cshapó csaba 2008.10.28. 20:40:12

Itt meg a fizetés épp elég arra, hogy éhen ne halj.

Most gonosz leszek, de igazából teljesen mindegy, hogy az a 400 ezer felesleges ember az íróasztal mögött mereszti a seggét, vagy munkakeresési segélyt kap. Mindkettő egy helyről megy, ráadásul az utóbbi kevesebb is.

Munkát meg talál az, aki akar. Egyet ne feledjünk, az állam nem hoz létre munkahelyeket (illetve csak olyanokat, amiket épp itt vitatunk), maximum csak ösztönöz.

-Astaroth- · http://1500lm.blog.hu 2008.10.28. 21:04:19

dezsőke 2008.10.28. 20:52:31

kicsi csepp..hogy érzékeltessem:

ha mindegyik keresne 1 milliót, legyen felfelé kerekítve havi 400 millió. Amiről most beszélünk, az havi 160 milliárd.

dezsőke 2008.10.28. 21:05:34

Astaroth
aham, fizu, költségtérítés, bizottságosdi, fb tagság, kenőpénzek (lobbi).....

Kenneth 2008.10.28. 21:07:18

"minden korosztály eltartja az előtte lévőt,"

Ez sajnos nem teljesen igaz. Ha az én példámat vesszük, én eltartom az előttem lévő korosztályt, plusz fizetek 8%-ot egy magánnyugdíj pénztárnak (kötelezően) és ezt a 8%-ot illetve ennek piaci hozamát fogom visszakapni, ha csődbe nem megy ez a pénztár addig.
Ezt várnám el most is. Minden nyugdíjas azt kapja vissza felkamatoztatva amit anno befizetett. Csak akkor éhenhalnának, ezért a jelenlegi nyugdíj gyakjorlatilag szoc.segély.

boka · http://csaszu 2008.10.28. 21:08:21

"Csam M.o sikk az adócsalás, máshol lenéznek érte".

A magyar borok magyarországon világhírűek !

Mindenütt sikk. 100 milliárdal fehérebb a gazdaság és eltüntek a beruházások. Ezt mindenki megszívja, akinek a jövedelme a reálgazdaságból van. Nincs magyarországon olyan ember, aki nem érintett az adócsalásban. olvasd el a Haszon Magazint, Szikora János van a címlapon, azt mondja: Nekem sem adnak mindig számlát !

Nem mondanám, hogy szemét csaló, de érintett.


Naivság lenne azt hinni, hogy ha mindenki befizetne minden adót, akkor jólét lenne.Sőt !

Csökkenne a kereslet a reálszférában. Beállna a gazdaság. A megoldás, amit anno a Békesi mondott, hogy a fogyasztást kell megadóztatni.

Egyszerübb egyféle adót ellenőrizni, mint negyvenet. Fizetőssé kell tenni bizonyos tabukat.

-Astaroth- · http://1500lm.blog.hu 2008.10.28. 21:09:22

dezsőke 2008.10.28. 21:05:34

a költégtérítést kb beleszámítottam, a többit meg nem tudom hogy szeretnéd mérsékelni, lévén illegális.

boka · http://csaszu 2008.10.28. 21:11:38

"hurrá, a románok még nem hagytak le minket! :-)"

Valaki már utalt rá, hogy csatolják magyarországot romániához vagy szlovákiához.

dezsőke 2008.10.28. 21:12:30

Astaroth
ha keveseben lennének az is mérséklődne :)

Corry 2008.10.28. 21:18:21

Hadd javasoljam mindenkinek, hogy ne a tanárokon spóroljunk. Pont rajtuk nem kéne. Ha egy tanár heti 22 órát tanít, amellett még nagyon sok mindent kell tennie a színvonalas oktatás érdekében, pl. dolgozat javítás órára készülés, stb.
Ez még akár jó befektetés is lehetne a jövőbe, az a rossz és előnytelen az oktatásban, hogy 4 év után még nem hoz eredményt, ennek megfeleően van kezelve az egész.

De ha már spórolunk:
én példul inkább már az önkormányzatok környékén keresgélnék, mert mire kell ma kis országunkban 3000 valahányszáz önkormányzat úgy, hogy vannak helyek ahol a polgármestert 40-en szavazták meg 35 ellenében.

Most is az van, hogy a lényegi döntéseket a "központ" hozza, tehát nagyon elegendő lenne ha lennének régiós és kistérségi önkormányzatok, továbbá Budapesten és a megyei jogú városokban lenne városonként egyetlen egy darab önkormányzat. Nem sok változna, higgyétek el...

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.10.28. 21:18:31

Kenneth,
példád találó, a feleségem kollégám, matematikatanár. Hála a sorsnak, van 4-5 kiemelkedően tehetséges gyereke, akik országos tanulmányi versenyeken érnek el 1-2-3. helyezésket, heti 3 órányi matematikatanítással. Ez csak úgy megy, hogy minden nap este 10-11-ig tanul, oldja a feladatokat, hogy segíteni tudjon, szakkört tart, természetesen ingyen. Most tüntették ki júniusban Graphisoft-díjjal, igen komoly pénzt kapott (a mi viszonylatunkban), de mindezt egy rá és tanítványai sikerére felfigyelő magáncégtől. Hivatalosan semmit. (Erkölcsi megbecsülést...)

Csavarhúzós 2008.10.28. 21:20:46

>lehet korlátolt vagyok de nem tudom elképzelni, hogy pl egy matematika szaktanár mire fordítja a maradék idejét ami a 22 után megmaradna az 50-ből.
-Hát egyrészt hülyeségekre. Például én 22.-én araszoltam Pesten a dugóban, este lett, mire hazaértem. Ugyanis augusztusban behalt az Educatio rendszere, nem lehetett online hoszabbítani a digitális aláírást, közben a mienk lejárt. Újat viszont csak személyesen lehet (és 6700Ft+ÁFA, no meg utiköltség), szóval ezért. További bürokratikus szépség, hogy ezzel a digitális aláírással nem lehet a szakmai vizsgákat jelenteni, ahhoz egy másikat kell csináltatni (MÁV informatika, pl.), ami újabb pénz, idő.
Aztán van mindenféle értelmetlen papírgyártás, például minőségbiztosítási kérdőív-hegyek. (Van neki értelmes része is, csak kevés)
Elkísérheted a diákokat iskolafogászatra, ha pont matematika órára esik az időpontja. Ez idő alatt nem tanítasz, úgyhogy -1 óra a "pedagógus teljesítmény nyilvántartó lap"-on. (Azért van idézőjelbe, mert ez a neve, de én pedagógus teljesítménnyilvántartó-lap-nak írnám) Ha volt túlórád, akkor innentől egyel kevesebbet fizetnek ki.
Aztán vannak a hasznos (de fárasztó) dolgok, mindenekelőtt az, hogy tele van a táskád kijavítatlan dolgozatokkal. Sokáig nem lehet bírni, de minden nap pár órát rászánsz - hétvégén is.
Készülsz a következő órára, napra, hétre - szóval hidd el, bőven kijön a 40 egy matektanárnak. Nekem informatika tanárként valamivel kedvezőbb, mert nem nagyon viszek haza dolgozatokat. (Bár én meg otthonról rájelentkezek a szerverre, és rendszergazdálok - de az legalább nem unalmas) A "begurítom a labdát" típusú tesitanárnak még egyszerűbb - mégis mind ugyanazt a fizetést kapjuk...

Corry 2008.10.28. 21:22:30

Ja, ezt nem is olvastam:

"minden korosztály eltartja az előtte lévőt,"


és akkor mi van az előnyugdíjasokkal?
Kérlek tippeljetek: hol állunk Európai összehasonlításban, ebben a korai nyugdíjazás műfajában?
Segítek: mi mentünk majdnem csődbe a pénzügyi válság miatt és nem a szlovákok példul.

Kenneth 2008.10.28. 21:30:50

sasika
gratulálok a feleségednek, tényleg szép teljesítmény tőle is meg a gyerekektől is.
De mint mondtam nem is a tanárokon kell spórolni, mindamellett fenntartom a 22 órával kapcsolatos véleményem.
Mondok valamit 2007 márciusában volt egy projektem. Éjjel jártam dolgozni kb másfél hónapig, napi 14 órát, minden nap, szombat, vasárnap, ünnepnap. Most januárban lesz egy ugyanilyen. A köztes időszakokat sima napi 10 órás munkával szoktuk elverni.
Közben levelezőn járok egy egyetemre is (van két főiskolai diplomám), a színvonal kritikán aluli, a tanár a beadandó feladatot hetek óta nem javítja ki, az előadást fölösleges megtartani, a powerpoint diákat magamtól is fel tudom olvasni...

degreen 2008.10.28. 21:36:05

Kenneth
és fizetős iskola?

Csavarhúzós 2008.10.28. 21:39:56

Kenneth:
>Ez sajnos nem teljesen igaz. Ha az én példámat vesszük, én eltartom az előttem lévő korosztályt, plusz fizetek 8%-ot egy magánnyugdíj pénztárnak (kötelezően) és ezt a 8%-ot illetve ennek piaci hozamát fogom visszakapni, ha csődbe nem megy ez a pénztár addig.
-Ez tévedés, a nyugdíjrendszer több pilléren áll. A 8% csak a "saját számlás" rendszer. Emellett (milyen jó, hogy vállalkozó is vagyok, tudok ilyeneket is :-)
a munkaadód (ha egyéni vállakozó vagy, akkor saját magad ) is fizet 24%-ot, azaz háromszor annyit. Cserébe ezért majdan a nyugdíjad 3/4(?) része lesz annak, mint aki TB-rendszerben maradt, ehhez jön hozzá a MNYP-tól kapott összeg. (Több nem lesz azzal együtt sem, mert a magánszámla örökölhető - azaz nem fogod az elhunytak részét megkapni, míg az államinál igen)
A hozamokat nyugdíjmegtakarításnál el lehet felejteni, a reálhozam ugyanis jó esetben (ami nem a mázlista eset, de a nyugdíjpénztárak nem is rulettjátékosként tőzsdéznek) a GDP-növekedéssel egyenlő, amivel párhuzamosan az elvárásaink is nőnek. (És a fizetések is, amihez a nyugdíjat viszonyítani fogjuk) Tehát simán lehet úgy számolni, hogy 40 év munkaviszony, 20 év nyugdíjas év, ez azt jelenti, hogy az adók levonása utáni összeg 1/3-át kell nyugdíjra félretennem. Azaz amennyit felveszek, annak 50%-át kéne befizetni. Ettől még messze vagyunk. Úgyhogy csodálkozva olvasom azokat a nyugdíjas hozzászólókat, akik már annyi járulékot befizettek, hogy 100 éves koráig élehetne belőle az utolsó fizetése színvonalán.

boka · http://csaszu 2008.10.28. 21:42:37

"Most tüntették ki júniusban Graphisoft-díjjal"

Sasika ! Itt a megoldás, és egyben a jövő is. A magán finanszírozás. Németországban Siemens-díj, Svédországban Alstöm-díj, stb. Csakhát ehhez valami olyan teljesítmény kell, amit nem mérhetünk "jambikus lejtésben".

Nehéz lesz a filozófia tanárnak megmagyarázni, hogy nagyon fontos a tantárgya, de annak a négy filozófusnak, akit sehova nem vesznek fel ( sebeök jános és tsai) nem kell tanár, elég a kiszel tündével randizni és már kész az életregény.

Csavarhúzós 2008.10.28. 21:46:57

De ha már nyugdíj, embörök, most érdemes NYESZ-számlát nyitni, televenni részvénnyel, ha van még legalább tíz éved nyugdíjig....

Kenneth 2008.10.28. 21:47:33

csavarhúzós
igen, valóban, igazad van a munkáltatói nyugdíjjárulékkal kapcsolatban. A MNYP egyébként minden befizetésből azonnal levon 5% működési hozzájárulást, szóval a hozam még szarabb lesz.

degreen
levelező és költségtérítéses, de nem a klasszikus fizess és vidd a papírt című mutatvány. Egyszerűen kevés az óraszám, a tanárok mindenen csak végigfutnak, és powerpointolnak

Corry 2008.10.28. 21:47:36

Kenneth,

nem értelek teljesen. Én most hasonló munkaidőben dolgozom, mint amit leírtál, de tanítottam is korábban, igaz, ott a tantárgy összerakása is az én dolgom volt.

Szerintem egy tanárnak a többi feladat mellett a 22 óra sok, illetve akkor már majdnem úgy van terhelve mint Te 10 órás munka mellett kb. Számolj rá minden tanórára ugyanannyi időt, akkor kijön.

Azok a tanárok, akik a levelezőn tanitanak Téged, pont valami oknál fogva ezt a másik órát (tehát az egy tanórára jutó felkészülés/dolgozatjavítás óráját) spórolják meg, és láthatóan Te sem vagy kibékülve az outputjukkal...

Csavarhúzós 2008.10.28. 21:49:05

Boka, van Ericson-díj is pl, fizikatanároknak, de egy évben egy tanár kapja. És hány tanár tanít fizikát? Szóval alapozni olyan, mint azt monani az akadémikusoknak, hogy holnaptól minimálbért kaptok, tessék a Nobel-díjra hajtani :-)

lakatos cshapó csaba 2008.10.28. 21:49:44

boka · csaszu 2008.10.28. 21:08:21

meg fox lepődni de én kapok számlát, ha nem kérek.
Ugyanis a tököm tele van hogy mindenki kókler, és szarik a munkájára, és felelősséget garanciát nem vállal.
Megfizettem a tanulópénzt, és sokkal olcsóbb egyből egy rendes szakit hivni, vagy számlával megvennia dolgot, mint 2x kifizetni, ha érvényesíteni akarom a fogyasztói jogaim.

Egyébként sok mindenre nem fussa, kaja , számla , lakáshitel, benzin,....itt mindenről adnak számlát blokkot.

És itt jegyezném meg, hogy nem sok alkalomra meléxem amikor nem akartak számlát adni, vagy kérdezték volna hogy kell számla, és én még korrupt rendőrrel se találkoztam 1997 óta...

Visszatérve a számlára, taxival kellett mennem, beültem óra indit, 2200 lett a vége számla stb..kifizettem.
Másnap, ugynaott másik taxis, cél ugyanaz ..
aszongya számla nélkül 2500 ért jó?
mondom csak kapcsoljuk az órát és mit ad isten 2150 ftot fizettem számlával.
Szal nem mindig az olcsóbb az olcsóbb...

Kenneth 2008.10.28. 21:54:36

corry
szerintem ott pont az óraszám a probléma.
Nemtom tanultál e matematikát felsőbb szintűt, de jelenleg ezen az MSc képzésen van 12 óra matematika oktatás, egy félévben. Nos amikor az alapdiplomámat szereztem egy másik intézményben főiskolai szinten kb 10 matekórám volt, csak hetente.

lakatos cshapó csaba · http://www.youtube.com/watch?v=Ij2E_6nSJyM 2008.10.28. 22:01:25

Kenneth 2008.10.28. 21:54:36

két diplomával összehasonlítod a levelező képzést a nappalival?

Kenneth 2008.10.28. 22:04:25

lakatos
akkor most sikeres ember nem lehetek?

Kenneth 2008.10.28. 22:06:08

na, mentem is aludni, jóccakát mindenkinek

boka · http://csaszu 2008.10.28. 22:09:08

"Szal nem mindig az olcsóbb az olcsóbb..."

Igaz ! Nem menteni akarom a csalókat, de nekem már természetes, ha nem mindenhol kapok számlát.

Nekem mindig adnom kell, mert cégeket szolgálok ki. A szar munka engem jobban zavar, mint a számlaadás elmulasztása. A taxis, ha ad számlát, az sem jelent semmit, mert kamu számlával dolgoznak. Viszont, ha mindenki leadózza a jövedelmét ( mind a negyven adót ), akkor jövő héten már becsődölne minden. Az egész láncot kell végig vinni, nem csak egyféle adót. A jövedelmét eltitkoló terepjárós egy telitankkal többet adózik, mint egy négy gyerekes tanító. Más az igazság érzet, de közgazdaságilag egyenlő. Az idejövő turista is hozzájárul a közhöz. Minnél több a jövedelme valakinek, annál inkább dob be a közösbe, de lehet, hogy nem jövedelem adóból, hanem pl. jövedéki adóból vagy illetékekből, vagy kamat adóból.

Corry 2008.10.28. 22:11:12

Kenneth,

nem tudom megítélni, hogy miért ez az aránytalanság, nincs elég információm a képzésedről.
Mondjuk az óraszámok általában a tájékoztatókban előre ismertek, tehát nem érhetett akkora meglepetés.
Nem értem ez az egész amit leírtál, hogyan jön össze az óraszámokkal, a tanároknak tényleg kéne időt hagyni a felkészülésre, hidd el nekem 8 évet tanítottam az egyetemen.
Matekból egyébként kétszer szigorlatoztam jelesre egyszer a normál képzésen, egyszer pedig a doktorinál.

boka · http://csaszu 2008.10.28. 22:18:09

Van egy államtitkár, asszem Draskovics volt a neve, ő pár éve rájött, hogy a legtöbb áfát az importőrök csalják el. Mai napig nem tudja, hogy neki volt igaza. Mi sokmillió belföldi áfacsaló az elcsalt adót turórudiba, benzinbe, ruhába, villanyszámlába fektetjük, tehát a legnagyobb ezer adózóhoz kerül minden pénz. Nem igaz, hogyha az olajszőkítő befizetné az összes adót, akkor plusz ezermilliárd lenne az állam bevétele. Ha az egyik orr lyukunkat befogjuk, akkor a másikon kétszer annyi levegő megy át ! Ezt a Bajnai Gordonnak is elkellene mondani.

Konegafi (törölt) 2008.10.28. 22:21:43

... mondjuk nem értem, mit nyavajognak az alap- és középfokú képzésben a tanarak a 22 órájukkal, ami legyünk visszafogottak, de himihumi ahhoz képest, amit egy előadáson vagy egy szemináriumon le kell nyomni. Tavasszal volt nekem 22 kontaktórám egy héten, 5 diplomatervező mellett, úgy hogy nem tudom igazából átérezni a nyavajgásukat. Bemegy, eleve késik 5 percet, utána alapképzésben még naplózik, elfeltetget, majd a végén 5-10 percben belekezd a tananyagba és feladja a leckét. Hát, az így leadott 22 óra/hét eneriában nem ér fel max. 3-4 órányi egytemi kontaktórával. Már bocs. Gyenge anyagot küldenek a középfokú képzésből a T. kollegák, lassan nem lehet velük mit kezdeni. Ráadásul a többsége informatikai analfabéta, én nem tudom, mit tanítanak a középiskolában, de félelmetes sötétség sugárzik az elsős hallgatókból.

Kenneth 2008.10.28. 22:26:31

corry
arról van szó összességében, hogy az msc képzésen van félévente kb 15 mondjuk így tannap.ez 3 félév plusz 1 félév diplomamunka esetén azt jelenti, hogy a főiskolai diplomámhoz képest lenyomok egy 45 napos gyorstalpalót:)
ez nonszensz
mellesleg tiszta sor én voltam a hülye...:)

lakatos cshapó csaba · http://www.youtube.com/watch?v=Ij2E_6nSJyM 2008.10.28. 22:29:18

boka · csaszu 2008.10.28. 22:09:08


hheeheh telitankkal többet adózik...
de miből van a dzsippója??
ha azt a pár 100 millát nem sikkasztja el nincs dzsippó..
De ahol ilyen M6 os alagutakat lehet építeni mint nálunk...ezen nem kell csodálkozni...

és ezt a mondatot kikérem a 4 gyermekes anyukák helyett......

erkölcs?becsületesség?

boka · http://csaszu 2008.10.28. 22:41:34

"de miből van a dzsippója"
"e"rkölcs?becsületesség?"

Ezzel kezdtem, hogy az igazságérzetünket
lehet, hogy bántja !

"de miből van a dzsippója"
Azt nem tudjuk, de bement a szalonba, kifizette illetékeivel együtt, munkát adott a kereskedő dolgozóinak, kötött rá biztosítást, munkát adott a biztosítónak. Megtankolta ( nem öt litert) , megint munkát adott. Súlyadó, stb. A pénz, amit elcsalt, az nem maradt nála, mind hozzán került. Ha az elcsalt pénzből lakást vesz, akkor marad egy rakás téglája, a pénz pedig elkerül tőle a sok-sok csatornán keresztül az államhoz, illetve a reálszférában a beszállítókhoz és azok beszállítóihoz. ha az autómból kilopják a rádiót, akkor én járok rosszul egyedül, mert aki eladja és megveszi féláron az jobban jár, mert mást is tud venni a rádió mellé, újat kell vennem a boltban, plusz üveges, stb. stb. Ez reálgazdaság, a proletár öntudatot kivontam.

lakatos cshapó csaba · http://www.youtube.com/watch?v=Ij2E_6nSJyM 2008.10.28. 22:52:41

boka · csaszu 2008.10.28. 22:41:34

mé van ezeknek SK rendszámuk

boka · http://csaszu 2008.10.28. 22:57:44

"mé van ezeknek SK rendszámuk "

Amit elcsal szlovákiában ( nyilván azért nyilvánítja az Ódit teher autóvá), azt a pénzt itthon költi el, mivel itthon él. A szlovák adózót pont ez zavarja, hogy a magyar csak adót nemfizetni jár szlovákiába. Rossz hír az lenne, ha a megspórolt pénzt is a tótoknál költené el.

lakatos cshapó csaba · http://www.youtube.com/watch?v=Ij2E_6nSJyM 2008.10.28. 23:24:09

node nem gondolod te sem hogy a kocsit Mo on veszi és kivisze beregisztrálni?
Megveszi a tótóknál vagy a sógoroknál, és ott fizeti az adót.
Természetesen minimálbérre van bejelentve, gázártámogatást megkapja, a kölyke, majd ingyen tanul, az egyetemen, kolligiumba lakhat mig a 4 gyermekes anya nem.
Vagyonelkobzás, majd pedig sitt lenne a helyes ut..

boka · http://csaszu 2008.10.28. 23:39:25

"ott fizeti az adót"

pont azért megy oda, mert ott nem fizet, vagy csak keveset. A négy gyermekes tanárnő több támogatást kap vissza, mint amit befizet. Ingyen pedig ne tanuljon senki az egyetemen. Akármire van bejelentve, ha nagy a jövedelme, akkor nagyobb lakása van ( elöbb leírtam, hogy többért kap téglát ), több áramot, gázt stb. fizet. Amikor eladtam a lakásomat, a vételárral gazdagabb lettem, aki megvette, annyival szegényebb ( illetve neki maradt pár tonna építőanyaga.

wamz 2008.10.28. 23:43:03

OFF

önmagában én a szlovák rendszámozást nem tartom "bűnnek". Ez egy olyan terület, ahol az állami adórendszer is olyan, mint egyfajta szolgáltatás. Van lehetőség arra, hogy elkerüljem a magasabb adót legálisan? (vagy bizonyíthatatlanul illegálisan) Van. Hülye vagyok? Nem. Felfogja a magyar adórendszer ez a kvázi versenyhelyzetet? Fogja a lófaszt, csak a pénzt akarja beszedni elvtelenül és mohón. Hát akkor nem a magyar adórendszert választom, és kész.

szal önmagában az adóval való "ügyeskedés" nem minden esetben gáz erkölcsi értelemben. Én nem is basztatnám az adóelkerülőket, mert az ég adta világon semmi nem ösztönzi őket a rendes adófizetésre.

Már csak azért sem basztatom - és kicsit ON - mert az elvett 13. havim netto értékét nem az adóelkerülő "produktív" lófasz akármiknél költöm el, hanem marad a nagy levesben, ahonnan aztán fix, hogy nem kerül a piachoz soha a büdös életben. Szal produktívak, az elvett százakárhány milliárd a ti zsebetekből is hiányozni fog. Azért baszogassatok minket nyugodtan :P

sziligan 2008.10.28. 23:56:16

lakatos cshapó csaba 2008.10.28. 20:55:58

A Munkaügyi Központból viszonylag ritkán vonulnak tüzet oltani.

Köszönöm, hogy felhívtad a figyelmem a gondolkodásra. Te gyakran szoktál ilyesmivel foglakozni? Esetleg írás előtt mindig bevethetnéd, csakhogy látszódjon a hozzászólásaidban is...

lakatos cshapó csaba · http://www.youtube.com/watch?v=Ij2E_6nSJyM 2008.10.29. 00:02:53

boka · csaszu 2008.10.28. 23:39:25

hát elég érdekes életszemléleted van.
De mi lesz akkor ha mindenki lop csal hazudik, és szlovák rendszámú dzsippóval, tilosban parkol, pályán nem vesz matricát, gyorsanhajt, ha kárt lehet menni a szlovák biztosítóhoz.

Azé mert akik ott a dunaparton hülyék, és mindig azt a 100% ig biztos megoldást választja hogy elcsipunk egy kicsit a közalkalmazottaktól, ill adófizetőktől, mert van ilyen halmaz is, mert fél megadóztatni a haverok multiját vagy mint most az energetikai cégeket, vagy egy olyan apekot csinálni ahol nem lehet ennyit adótcsalni.
És nem tartom fernek ha egy nagy dzsippós 6500 at fizet TB re mig aki betol havi 10.000 et a 100.000 bol ugyanazt a szolgáltatást kapja.

Egyébként tegyük fel elsikkaszt az dzsippós az államtól, és elkölti igaz...mi a garancia, hogy kér számlát arról amit elkölt?
max a benzinről... de a 100 milla feletti házra se fizeti a luxusadót, mert társasházzá nyilvánítja...

"Szeptember végéig 493 ingatlan után fizettek luxusadót a fővárosban"

FORRÁS:INDEX.HU

csak budán van 665 eladó...
www.ingatlan.com/budai_ingatlanok.php


nem tudom érted e miről beszélek.

Nekem ma irt az apek, hogy 8 ftal tartozom...

lakatos cshapó csaba · http://www.youtube.com/watch?v=Ij2E_6nSJyM 2008.10.29. 00:10:00

sziligan 2008.10.28. 23:56:16

arra értettem, hogy ha épp nem romlott el egy server sem akkor mit csináljon 2 informatikus?

vannak olyan szakmák amikre csak ritkán van szükség....katona..tuzoltó...katasztrófavédelem...polgárvédelem....stb..ez van ezzel eggyütt kell élni.

a normálisabb önképzi magát, nem abban versenyez hogy mennyi ideig nem csinál semmit...
de elképzelem hogy a multinál meg napi 23 órát konfigurál...

Konegafi (törölt) 2008.10.29. 03:18:54

no hiszen, az informatikusok akkor se dógoznak, mikor lenne mit.

sziligan 2008.10.29. 07:17:33

lakatos cshapó csaba · www.youtube.com/watch?v=Ij2E_6nSJyM 2008.10.29. 00:10:00


Arra gondolok, ha nincs lekötve az informatikus kapacitása, legyen több intézménynek egy informatikusa. Csaknem biztos, hogy nem egyszerre romlanak el a szerverek. Igenis, a közszféra takarékoskodjon, ha máshogy nem, szervezze ki a munkát vállalkozóhoz.
A tűzoltókat meg ne keverjük ide. Vagy úgy érted, mintha minden intézménynek lehetne három tűzoltója, akik csak akkor dolgoznak, amikor ég a saját iroda?
A multinál hirtelen megtalálják a módját, hogy kiessen az, akit nem tudnak ellátni munkával.
Különben is, most nagyon fókuszáltunk az informatikusokra. Próbáltál már elintézni valamit egy szervnél pénteken 12 órakor?

degec 2008.10.29. 08:50:07

12 tol ebedido van...

vannak bizonyos munkakorok, intezmenyek akiknek kell hogy rendelkezzenek sajat informatikussal, mert olyan infokat kezel amit masoknak lehet hogy nem kene latni...tehat nem lehet kiszervezni vallakozoknak...
szerintem...

de emugy meg hozzaallas kerdese, nekem is volt mar olyan hogy epp nem volt munkam, de nem a tokom vakartam, hanem talaltam elfoglaltsagot, pusztan hozzallas kerdese...
gondolom tudtak volna mit karbantartani fejleszteni ...ha mast nem akkor a tudasukat...

sziligan 2008.10.29. 20:50:09

Elnézést, de találtam olyan közszolgát, akinek egyáltalán nem kell dolgoznia a fizetéséért. Viszont igazságtalan, hogy csak ő kerül terítékre: www.blikk.hu/cikk.php?cikk=122200

Koor 2008.10.29. 22:58:27

Megoldási javaslat.Áfa-t ujra 25%-ra emelni.Most 2000 milliárd kb,ez 25%-al nőne(+5 a 20-hoz képest),tehát +500m!
Persze a fogy kicsit csökkenni fog de igy is jelentős+enélkül is esne.
Ez tök igazságos,mindenkire egyforman jutna+"buntetne" picit a tulfogyasztast,ami nem baj mert reszben emiatt jutottunk ide.

Csavarhúzós 2008.10.29. 23:44:44

A saját véleményem még le sem írtam. Szóval azt megértem, hogy jön a válság, kevesebb a megrendelés, a versenyszférában csökkennek a bérek (a prémiumok mindenképp), sőt egyesek a munkahelyüket is elveszítik. Ennek okán érthető, hogy az állami szférában is kevesebb jusson, hiszen a befizetett adók is csökkenni fognak (vagy legalábbis nem fognak inflációarányosan nőni)
De felvethető, hogy miért csak a közalkalmazottak? (Szerintem a köztisztviselőket is kihagyják majd a megszorításokból) És a postás? A rendőr? (a villanyszerelőt a versenyszféra bünteti)
Vasutas, katona, mindenféle KHT-k dolgozói, őket is az állami csecs táplálja - szóval ők miért nem?
Vagy a nyugdíjasok - ők mindig automatikusan megkapják a svájci indexálásukat, nekünk az inflációkövető béremelés nem fért bele a konvergenciaprogramba, a 13. havit viszont megkaptuk cserébe havi részletekben. Most nekünk azt is elveszik, a nyugdíjasoknak meg csak a 80eFt feletti részt.
Szóval az elvvel egyetértek, (tűz van, tüzet kell oltani) de én a teljes állami szférán teríteném szét a megszorításokat.

upsz 2008.10.30. 00:16:13

Csavarhúzós · forgomorgo.blog.hu 2008.10.29. 23:44:44

A katona, rendőr közalkalmazott, köztisztvselői jogokkal, tőlünk is elveszik a 13. havit, és mi is reszletben kaptuk mint te.

Javasolnám, hogy tájékozódj post irojával eggyütt, mielőtt hülyeséget irsz.

Remélem nem tanár vagy, és nem tanitasz...

Vagy ha igen azt remelem jobban csinálod mint ezt.

ashnur · http://v.elni.hu/ 2008.10.30. 09:03:12

én azt hittem a 13. az ajándék, és nem pedig kötelező juttatás, ahogy nézem itt a blogíró szerint pedig ez neki JÁR. cuccos.

Liberté_73 2008.10.30. 10:10:06

azért ezt gondold át:
"mint ahogy nem tudjuk az adónkból leírni a fűtés- és telefonszámlát, gépkocsi-használatot, szakkönyveket, üdítőt, Túró Rudit stb"

mert nem is kell, ezeket állambácsi a feneketek alá tolja. ott a fűtött iroda, számítógéppel, hálózattal, nyomtatóval, papírral, tonerrel, fénymásolóval, telefonnal, autóval ha kell, folyóiratokkal, könyvekkel. és mindezek felett van ott még a nettó fizetésed, ami a munkád ellenértéke PLUSZ a grátisz TB és Nyugdíj.
mi kell még?

Dr Kangörény 2008.10.30. 14:43:14

Sziasztok közsszolgák. Ki szeretne a győri GE üzemben dolgozók helyében lenni? Őket most rúgják ki a válság miatt. Mindenkit.
Szerintem szívesen kiegyeztek volna abban, hogy ne kapják meg a 13. havit, csak maradjon meg az állásuk.

degec 2008.10.30. 16:40:10

Kangörény_ 2008.10.30. 14:43:14

Ertem amit mondani akarsz, csakhogy....nem ertem en hogy mit varsz a kozalkalmazottaktol?

tudtommal szabad orszagban elunk.....

mindenki valaszthatott anno, hogy kozalkalmazott lesz vagy versenyszferaban helyezkedik el....

ez nem egy zart klub, ahova szuletni kell?
Nekem kozalkalmazott dolgozoim voltak, brutto 100.000 ftot keres(n)tek szakkozep iskolai vegzettseggel.... tudod meddig kerestem embert??
tudod hanyan rohogtek a pofamba fizetes hallatan?
volt aki azt mondta meg netto 100.000 ert se jonn el dolgozni napi 8 oraban....

degec 2008.10.30. 16:43:24

ez olyan dolog mint a hitel, volt aki bevallalta a svajcifrankost, de volt aki inkabb a biztos (de dragabb) forinthitel mellett dontott..mindenki vallalja a felelosseget a donteseiert...

szerintem....

es most mit szeretnel, az osszes kozalkalmazott ajanlja fel a szerveit a szegeny GE dolgozok szamara?

Az emberek kicsit igazsagtalanok....

nyaron mikor 225 volt az euro, senki se rinyalt, hogy alacsonyabb lett a torlesztoje, a fennmarado penzt kinek fizesse be...most hogy megugrott, minteki sirt hogy az allam nem segit...
gondolkozni kene..

degec 2008.10.30. 16:58:45

www.expressz.hu/allas/egyeb/showAdvert10128418.html

tessek, el lehet menni napot lopni 120.000 ert...
remelem holnapra leszedik a hirdetest, mert betelt az allas, ha nem akkor bocsanatot kersz...

degec 2008.10.30. 17:01:15

www.expressz.hu/allas/kozlekedes/egyeb/showAdvert10575954.html


korulbelul 4 percet toltottem az allaskeresessel...

ugyhogy nekem ne sirjon senki....

DEGEC 2008.10.30. 21:06:43

www.hirtv.hu/belfold/?article_hid=242021

1800 pedagógus bocsátnak el...

remélem örülsz kedves görény...
süti beállítások módosítása