HTML

Ha csak ezt az oldaldobozt látod, akkor egy olyan sablont választottál, amiben csak balhasáb van, az oldaldobozaid viszont alapértelmezésben a jobbhasábba kerülnek. Menj be az Oldaldobozszerkesztőbe (Megjelenítés / Oldaldobozok), és kattints a Hasábcsere gombra!
babtabla.hu

Itt az írás, forgassátok...

közélet-közerkölcsök-magánbűnök- egy magyartanár emlékiratai Egerből

Oszd meg, és uralkodj magadon!

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Idő van

Friss topikok

  • pushup: Tanár úr! azért én szívesen olvasnám a mostani véleményét is. Lehet, én értelmeztem félre, de korá... (2016.02.16. 11:02) Búcsú az olvasótól
  • Lordhell: @Csakazigazat!: A lényeg, hogy mind a kettő rossz. Ha már számokon lovagolunk 1 év alatt 44-45 15... (2014.05.14. 18:25) Na de kicsoda Lipusz Zsolt?
  • csakazolvassa: Műfarka kinek volt? Én értem, hogy aki hetero, annak nem probléma a melegek politikai emancipációj... (2012.08.13. 19:04) Az ember végül homokos? - (Értelmezési kísérlet)
  • gabcica: Sikerült ebben az évben és tavaly is részt vennem a rajz oktv-n. Ha megnézitek a témaadást és azt,... (2010.11.28. 16:29) Mit ér az OKTV?
  • zerge gorilla: "már két embernek is olcsóbb autóval közlekedni, mint tömegközlekedéssel..." Ezzel muszáj vitatko... (2010.11.07. 13:57) Buddhista közgazdaságtan

Eszeveszett spórolás

2008.11.21. 13:27 sasika61

 

Kissé neheztelek az Indexre. Továbbá magamra is. Az előbbire egy tegnapi cikkük miatt, amelyben arról tudósítottak, minisztériumaink milyen mértéktartó módon búcsúztatják az évet: pár szendvics, egy koccintás vagy ennyi sem. Az írás végén azonban van egy felhívás, ami akkor sem helyénvaló, ha érzek benne némi iróniát: „Ha tud olyan minisztériumról vagy a közszférába tartozó intézményről, ahol mégis eszeveszett bulival ünneplik az óévet, írja meg nekünk!”(http://index.hu/politika/belfold/kar081120/)
 
Magamra egy korábbi posztom miatt haragszom. Itt szóvá tettem a gyöngyösi főiskolán rendezett „eszeveszett bulit”, s bár csak a mértékkel voltak fenntartásaim, mégis úgy érzem, hogy hozzájárultam a képmutatás terjedéséhez:                                                http://sasika61mondja.blog.hu/2008/11/09/lakoma_valsag_modra.
 
Mert nemcsak a buli lehet „eszeveszett, hanem a spórolás is. A közintézmények vezetői joggal tarthatnak attól, hogy „lelepleződnek”, ha egy mértéktartó vacsorára vendégül látják beosztottjaikat, különösen, ha valaki komolyan veszi az Index mondatát. Akinek nincs munkája, vagy mostanában kerül lapátra, vagy akinek azt sem mondja a főnöke évzáráskor, hogy bakfitty, annak egy „bögre forralt bor” is a közpénzek („a zénpénzem”, „a zénadóm”) felelőtlen elherdálásnak tűnhet. Másfelől a közszféráról sokan olyan sztereotip, igaztalan, bántó közhelyekkel és indulatosan nyilatkoznak, hogy nagy az esélye a magánszorgalmú bejelentéseknek felhívás nélkül is (néhány a vérnyomásnövelőként használtakból: lusta naplopók vagyunk, élősködők, nem adózunk (!), 50 %-unkat azonnal el kellene küldeni, mi az, hogy 13. havi fizetés! stb.) Azok az intézményvezetők, akik egy mértéktartó vacsorától is látványosan meghátrálnak, valójában nemcsak „eszeveszettül” spórolnak, hanem akaratlanul is igazolják a sztereotípiákat, s azt sugallják, „ezek” (az „ezek” mi vagyunk, mi közszolgák) még azt sem érdemelik meg.
 
Mielőtt még valaki azt hinné, mindez egyértelmű közpénzekből folyik mindenütt, közlöm, hogy tévednek. A közintézmények egy nem jelentéktelen része ugyanis korlátozottan bár, de gazdálkodik, saját bevételt is „termel”. Egy év végi „bulit” valószínűleg ebből tudnak finanszírozni, mint ahogy ebből egészítik ki működésük költségeinek egy részét is. Ezek a bevételek gyakran az ott dolgozók közreműködésével keletkeznek, amiért semmiféle fizetség más módon nem jár, legfeljebb egy év végi zenés-táncos összejövetel. Nemhogy sajnálni nem szabad mindezt tőlük, hanem kifejezetten tiltakozni kellene, ha demagóg módon bárki azt sugallja: ebbe megy tönkre az ország, emiatt nem sikerül a konvergencia-terv.
 
Úgyhogy a magam részéről ezzel a poszttal egyben tiltakozom is, és várom a jogtalan felhördülések özönét.

149 komment

Címkék: index bulik közszolgák takarékosság

A bejegyzés trackback címe:

https://sasika61mondja.blog.hu/api/trackback/id/tr67781147

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lescor 2008.11.21. 14:12:59

Engedd meg, hogy elsőként tiltakozzak én is. Van rokonságom a közszférában, nem sajnálom tőle a fizetését, nem sajnálom a továbbképzéseket, nem sajnálom tőle, hogy fele annyit dolgozik mint én.
DE! Próbáld megérteni, hogy mint három műszakban dolgozó ember, igenis érdekel, hogy az általam megkeresett pénz nagyjából negyven - vagy több - százaléka hová lesz. Azt a pénzt nem azért veszi el az állam, hogy elkaszinózza valamelyik hájfej külföldön, meg nem is azért, hogy a nőjét vigye tengeri utazásra belőle valamelyik miniszter. Azért adózunk, hogy az ország infrastruktúrája fejlesztve legyen, hogy amikor eltörik a kezem, ne három-négy órát üljek egy rendelőintézetben, azért, hogy az utak és járdák jók legyenek.
És persze nem is azért adózok, hogy a közszolgák karácsonyi vagy újévi partit tartsanak belőle, bár tisztában vagyok azzal, hogy az a legkevesebb, ami kézen-közön elfolyik.
Tetszik vagy nem, ebben az országban mi, gyárakban dolgozók, értéket termelők tartjuk el az orvosokat, politikusokat, rendőröket, katonákat, és téged is MI tartunk el kedves Sasika. Szóval talán jogunk van legalább tudni, mire szórják el a zsebünkből hangzatos jelszavakkal kiszedett pénzt, ha beleszólni nem is tudunk.
És ha ez nem tetszik Neked, akkor menj el dolgozni egy kábelgyárba, vagy egy telefonösszeszerelő üzembe, és megtudod milyen a heti hat-hét nap meló három műszakban, sokszor tizenkét órában, a jelenlegi fizetésed töredékéért... Kíváncsi lennék, pár év múlva mit szólnál, amikor látod, hogy a keservesen megkeresett fizetésedből nem tudsz megélni, míg a tőled lerabolt pénzből páran lakomáznak, Te meg bármelyik nap utcára kerülhetsz... Mert itt ezt lehet. Ez a demokrácia, nem?
Nem haragszom rád, bocs, kicsit elragadtattam magam. Csak érzékeltetni próbáltam a gyári melósok lelki világát. Lehet rá legyinteni, hogy mélymagyar, meg ostoba proli. Biztos azok vagyunk. Nélkülünk viszont Neked sem lenne munkád, mert nem lenne gyerek, akit taníthatnál. A mi gyerekünk, a prolik, a mélymagyarok gyerekei.

VLaci 2008.11.21. 14:57:43

A magam részéről nagyon nem vagyok mélymagyar. Magas magyar vagyok, 183 cm.

Mindazonáltal sok igazság vagyon az előttem szóló írásában. Egyébkén Sasika a cikk utolsó mondata nem méltó tehozzád. Valami értelmiségiféle lennél, vagy mi a szösz.

Szóval csakugyan nem szabad a bulin spórólni. Ne is spóroljon senki. Otthon szépen emelje ki a családi kasszából a pénzt, oszt tegye be a közösbe.

A cocializmusban is volt évvégi buli. Bál. Mindenki befizette a belépőt, meg fizette a büfénél amit fogyasztott, még szerény bevétele is keletkezett a cégnek. De mi meg aztán mentünk kommunista műszakba is. Meg társadalmi munkába is. Meg túlóráztunk mint az állat, és abból volt pénzünk bulizni.

Ennyi.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.11.21. 15:54:52

Lescor,
megértem az indulataidat. Nagyrészt igazda is van abban, hogy a közszolgák nem állítanak elő olyan értelemben kézelfogható terméket, mint egy telefon. Én viszont azt kikérem magamnak, hogy eltartott lennék, lennénk: pl. a gyermekeidet neveljük jól-rosszul, de neveljük: ez a munkánk pl. Tehát nem eltartasz, hanem fizetsz úgymond a munkánkért, mint ahogy fizetsz egy zsák krumpliért, amit nem te termeltél meg.
Se a te, sem az én álláspontomnak egyébként semmi köze a mélymagyarsághoz, ami ráadásul ebben a vonatkozásban (de még a szót először használó Németh László-i vonazkozásában is) értelmezhetetlen fogalom, noha sejtem, mire gondolsz.

VLaci,
mint írtam, a buli, már ahol van, nem közpénzből megy általában, hanem az intézmények saját bevételeiből.

Corry 2008.11.21. 16:04:29

Sasika,

mi magunknak alakítottuk ki ezt a fajta közbeszédet.

A gazdag lopta és privatizációból szerezte a vagyonát, a közszféra pedig a nyakunkon élősködik. A nyugdíjasokkal pedig ha valami történik, akkor jön az "apáink nyugdíja" című szöveg. Ha valaki baloldali és egy másik nem ért teljes egészében vele egyet, akkor az illető fasiszta. Ha az illető jobboldali, akkor az egyet nem értő személy bolsevik.

És hogy miért is kell ennyire primitíven 3 éves gyerek szintjére levinni a kommunikációt? Azért mert az üzenetnek el kell jutnia az emberekhez. Az emberek egy jó része pedig ilyenkor délután a sorozatokokn és a Maunika són "művelődik" és ne várjunk el tőlük magvas gondolatok megértését. Viszont a szavazást ők döntik el.

Lescorral hadd vitatkozzam annyiban, hogy a közszférának azon részét,a mire tényleg szükség van nem eltartjuk, hanem megdolgoznak a pénzükért. Azért csalóka ez az egész, mert most én a közszféra kb feléről beszéltem, a létszámkitöltő, másik felét viszont tényleg eltartjuk...

Great Cornholio 2008.11.21. 17:04:55

Ja, de jó, hogy vannak ilyen emberek, akik eltartanak minket, naplopó közszolgákat. De ingyen taníttatás, ingyen kórház, ingyen rendőrség aki védi a tulajdonunk, ingyen tűzoltóság ha baj ér, ingyen ügyészség bíróság, aki megbünteti a tolvajt, az JÁR nektek, INGYEN.

Grafithuszar 2008.11.21. 17:10:15

Persze szerintem is lehet buli, csak nem most. Ha nem tűnt volna fel, a versenyszférában sorra mondják le a karácsony bulikat. (tusom valahol nem), és sorra rugják ki az embereket. Ha _most_ tartanak bulit az tényleg bicskanyitogató lenne. Most tényleg mindenkienk meg kell húznia nadrágszíjat, így a közszférában is. Ha ez zavar akkor gondolj arra hogy legalább van állásod.

Ear 2008.11.21. 17:11:00

Persze, nem az évvégi bulikba megy tönkre az ország, meg nem is a jutalmakba, a vezetők fizetésébe, de azért jelzésértéke is van annak, ha ezeken is spórolnak. A cégeknél is visszavesznek ilyenkor a költségekből.

Egyetért Ön a Fidesz javaslatával, miszerint a felére kellene csökkenteni az állami vezetők bérét a válság ideje alatt?

Szavazás: wita.hu/index.php?show=wita&wita=87

dkdk 2008.11.21. 17:14:30

Great Cornholi,

Végre egy közszolga (már a kifejezéstől is hányok) aki belátja, hogy nulla értéket termel.

Hivatkozola tanításra, a rendőrségre stb-re aminek (nyilván te is tudod) a sznvonala olyan alacsony, hogy európa fejlettebb felén közröhej tárgya. Ez a közröhej a Ti (szinvonaltalan) munkátok eredménye.

Az miért van, hogy Angliában, Németországban, Japánban stb. ezek a "szolgáltatások" magas szinvonalúak??????

Elárulom neked miért!
Azért mert amíg magyarországon kb 10 lakosra jut egy közszolga, addig németországban 100 lakosra, Japánban pedig 1000 (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) lakosra jut egy közszolga!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

A beírásod azért is szánalmas mert láttál te olyan országot ahol a tűzolást csak akkor kezdik el ha ott és akkor fizetsz.

Megnéznélek a versenyszférában te kontraszelektált idióta.

Valszeg 1 perc alatt éhenhalnál.

A te munkád egy nagy 0.

Great Cornholio 2008.11.21. 17:20:10

dkdk, Nme ez azért van mert a versenyszférában jobban keresnek, mint a közszférában. És a versenyszférában, minimálbéren bejelentve kézbe meg 100-200. És még van pofátok itt, az én adómból éltek. Én meg annyira dolgozok amennyire megfizetnek. míg én diplomásan kevesebbet kapok, mint 1 nyolc általánost végzett kőművessegéd akkor mit vársz? Miért van az hogy az én munkámért angliában millió felett keresnék??

Mellesleg nem a te adódból tartja el az ország magát, hanem társasági adó, áfa, vám meg a lófasz adókból, amit a cégek adnak, nem a te nyomi minimálbéred után.

alternaiv 2008.11.21. 17:20:27

EAR: egyetértek a fidesz kezdeményezésével, ha kiegészíthetném azzal, hogy a pártok fibanszírozását is csökkentsék legalább annyival. Na, akkor azt hiszem, gyorsan kihátrálnának ők is ebből a zsákutcából, ugye? Más farkával a csalánt, ugye...

alternaiv 2008.11.21. 17:22:51

Great Cornholio: az áfát a lakosság fizeti meg, ha nem tudnád. Mivel a lakossági figyasztó nem tudja visszaigényelni azt.

kopaszvarnyú 2008.11.21. 17:23:12

Én az igazságszolgáltatásban dolgozom, és lesz karácsonyi buli. Mindenki befizet fejenként 1.500-2.000,- Ft-ot, ebből lesz rágcsálnivaló + ital, továbbá a dolgozók főznek kaját és otthonról behozzák, a bíróság csak az anyagköltséget állja.

Sztem a hangsúlynak nem a bulin, hanem az eszetlenségen kellenne lennie.

mendson 2008.11.21. 17:24:10

"Great Cornholio"-nak
Azért az az "ingyen" nagyon sok adó és járulék befizetése után értendő.Aztán,ha még igénybe is veszem valamelyik szolgáltatásnak csufolt valamit, akkor néhány ezer forintnyi okmánybélyeggel is be kell szállnom a bulik költségeibe.Szóval hátrébb az agarakkal és probálj meg kicsit empatikusabban nyilatkozni az eltartóidról.

Great Cornholio 2008.11.21. 17:25:38

alternatív, de ugyanúgy folyik be pénz, bárki költi is el még a segélyből élő is ad be pénzt, meg nehogy azt hidd, hogy a vállalatok mindent visszaigényelhetnek, ha igen, akkor meg megint a versenyszéra lopja ki a pénzt. Meg ugye, bibisek a bankok, akkor dobjuk össze rá ugye? Menjenek tönkre ha nem dolgoztak jól és haljanak éhen.

tetulada 2008.11.21. 17:26:23

Corry 2008.11.21. 16:04:29

Annyit még hozzátennék, ha felcsapod a telefonkönyvet a "hivatal" szónál, meg fogsz lepődni, hány hivatal, közalapítvány és miegymás téli melegedő van az állami csecsen tengődőknek. És Sasika, amikor azt látja az ember, hogy egy versenyszférás cégnél egy embernek egy, de van hogy 3 ember munkáját kell ellátnia, akkor igenis, bicskanyitogató, hogy eltartunk egy ekkora csinovnyikhadat, aminek egy rész még dáridózik is.

Great Cornholio 2008.11.21. 17:27:51

mendson akkor ne fizessenek nekem semmit sem. De akkor fizessetek az egészségügyért. jaj ne hisz fájt az a 300 Ft. Fizessetek az egyetemért. Jaj ne hisz az sok. Fizessetek a rendőri védelemért, az iskolázatatásért, a tűzoltásért, ha ki kell menteni a kocsitokból. jaj ne hisz az mind jár nektek.

Lófasztse fizettek, feketéztek és osztjátok az észt, hogy ti tartotok el.

Great Cornholio 2008.11.21. 17:31:07

Meg jönnek itt a Lescor féle demagóg 3 műszakban dolgozó árufeltöltők, meg gépsori operátorok, hogy ők tartják el az országot. ha a közszféra (Nálam ebbe nem tartozik, bele a minisztériumok és a kormány) nem kapna fizetést, 1 milka közszolga + családja 3 millió ember nem vásárolna, magyarán senkit sem érdekelne a ti munkátok, és ti is munkanélküliek lennétek. De egy kis közgáz azért nem árt, ha tanul az ember.

alternaiv 2008.11.21. 17:35:03

Great Cornholio: szerintem te nagyon egyszerűen látod a dolgokat, ez a bankok megsegítése is tipikusan egy ilyen dolog. Leegyszerűsítve, igazad lehet, de ha azt nézed, a bankok megsegítésével a kisbetétesek pénzét (is) mentik, akkor már árnyaltabb a kép. Persze, lehet azt csinálni, mint Izlandon, vagy Ukrajnában, korlátozni a pénzfelvételt, vagy zárolni a deviza számlákat. De akkor jogosan lehetne tiltakozni azért, hogy az állam miért nem segített azokon, akiknek az összespórolt pénze ott maradt az összedőlő pénzintézetek romjai alatt. Hidd el, sokkal fájdalmasabb lenne az és akkor segíteni mint most.

Hasonló a helyzet a közszférával is: nem lehet mindent piaci alapokon kezelni, ugyanakkor az biztos, hogy túl sok közalkalmazott van Magyarországon, minden szakember ezt harsogja már évtizedek óta, de senki sem meri meglépni az elbocsátásokat. Nem csak azért mert az az adott pártra negatív hatással lenne (persze főleg ezért), hanem azért sem, mert az utcára kerülő tízezrek a gazdaságot sem élénkítenék. Sok esetben egyszerűbb eltartani alacsony színvonalon, mint megreformálni.

kopasz 2008.11.21. 17:35:29

dkdk: Azért nem baj, ha nem sajnállak. Az én paramétereim annyiban mások, hogy 35 vagyok és a közszférában dolgozom, és 240e-t keresek bruttó. Hogy is van ez?

Utas Guszti 2008.11.21. 17:38:44

A demagógoknak ajánlom szíves figyelmükbe:
index.hu/gazdasag/magyar/klts2852/

Laci2 2008.11.21. 17:39:11

Annyit hozzáfűznék, hogy a közszférából válság és kevesebb megrendelés címén eddig nem küldtek el senkit.

A versenyszférában brutál elbocsájtások kezdődtek, senki sincs biztonságban.

A közszféra "cégeinek" "saját bevétele" sokszor törvény által előírt okból normálisan beszedett pénz.

Magam részéről azt mondanám, hogyha idén reálértékben a saját erőből (nem törvény betartatása miatt) érkező "árbevétel" több mint a tavalyi, annak egy részét el lehet vigadni, jutalomosztani, stb.

Mintahogy a magánszférában se mindenhol van gáz, ott is vannak prosperáló cégek, akik megengedhetnek ezt-azt.

Azt pedig el kell ismerni, hogy kis hazánkban fejlettségünkhöz képest elképesztő mértékű az újraelosztás, és összességében elképesztő mértékű az államapparátus. Nem is lenne baj, ha az állam által nyújtott szolgáltatás színvonala is hasonlóan magas lenne, nemzetközi összehasonlításban.

Elég durva, hogy 386 képvselőt tartunk el, akik még arra sem képesek, hogy számlát szerezzenek a költségeikről. Ez alá is ássa kis hazánk adómorálját. Mert, ha ő nem, akkor én miért? Csehek 10 millióan vannak, beérik 200 képviselővel. Minek ide 3200 ökormányzat bazi nagy bérköltségekkel? Minek?

Great Cornholio 2008.11.21. 17:40:13

Alternatív, értem én a dolgokat, csak sajnos nem tudok, másként reagálni az ilyen demagógokra. Dolgoztam magáncégnél Igen. Az egyik munkatársam 80000 ft bruttóval volt bejelentve és + kézbe 500.000 Ft-t kapott, a cég havonta milliókat csalt el adó be nem vallással. Akkor? Mi a helyzet. Más, kell leépítés de nem az iskolákból meg ilyen helyekről, hanem a minisztériumokból stb. Míg egy normál közszolga beosztott, 200 körül kap nyugdíj előtt (diplomás) a nem diplomás meg max 140et, Míg a minisztériumokban meg 300 nál kezdődnek. A sok demagóg csak azt látja hogy vagyunk 8000ezren, de abból a felső 10% annyit keres mint a maradék.

bes3 2008.11.21. 17:41:27

ja mert a tanárok meg a növérek buliztak eddig is a közpénzekböl ugye?

ne mossuk már össze a minisztériumi köztisztviselöket és a közalkalmazottakat , alma és körte
(én közalkalmazottként kaptam extra 1200 Ft kajautalványt Mikulásra, a bulit meg saját magunk fizettük a Trófeában.)

Skor_Pio 2008.11.21. 17:43:09

"Tetszik vagy nem, ebben az országban mi, gyárakban dolgozók, értéket termelők tartjuk el az orvosokat, politikusokat, rendőröket, katonákat..."

Hát igen, eleget hallottuk az átkosban, hogy vannak "produktív" munkát végzők, meg vannak "inproduktív" munkát végzők, úgy látszik vannak akik jól megtanulták a leckét. Azért kívácsi vagyok, hogy az ilyen hőzöngők a kábelgyári kollégákhoz fordulnak-e ha ki kell kapni a vakbelüket, vagy mégiscsak az orvoshoz.
Egyébként a meglehetősen torz logikád szerint a kereskedő is csak ingyenélő, hiszen nem termel új értéket csak továbbadja, nem is beszélve az ingatlanközvetítőről, vagy az ügyvédekről, akiknek jelentős része szintén nem "közszolga".

szervilis 2008.11.21. 17:43:36

Ennyire nem lehettek korlátoltak!?
Némi közgazdaságtan: A közszféra ugyanúgy GDP-t termel. Szolgáltatás. Igénybe veszed. Megfizet(t)ed az adóddal. A cégessel és az SZJA-sal.
Multinál dolgozom. Korábban a közigazgatásban. A különbség? A nyugati kizsákmányoló scope-nak hívja a munkaköri leírást, meetingnek az értekezletet. Egyébként ugyanúgy vagy ha lehet még jobban (!) védi mindenki a seggét. Egyetlen valós eltérés mégis van: Itt lehet a ranglétrán feljebblépni anélkül, hogy a cimbije, rokona, kisz- vagy kollégiumi esetleg párttársa voltál bárkinek is.

zombizan · http://libertarius.blog.hu/ 2008.11.21. 17:43:41

Mint a magánszektor egyik hangja, egy szempontot felvetnék:
Számomra nagyon zavaró a "közszféra" hamis szolidaritás mentén történő összemosása, ahol vitathatatlanul hasznos munkát végző emberek, tanárok, orvosok, tűzoltók mellett értelmetlenül fenntartott intézmények, ordítóan rossz hatékonysággal működő hivatalok stb duzzasztják a létszámot és használják az adópénzeket. És akkor nem beszéltünk még az állami tulajdonban lévő vállalatokról, ahol nem közalkalmazottak dolgoznak ugyan, de az érdekeltségi/érdektelenségi rendszer hasonló lehet. Úgy gondolom, egy jó és elhivatott tanárnak, orvosnak az állami szféra fölösleges része még sokkal inkább teher, mint nekünk, mert ugyanazokért a forrásokért küzdenek, és még rossz fényt vetnek is rá. Ehhez hasonló probléma, hogy nagyon különböző minőségű munkát végző emberek kerülnek egymás mellé javadalmazási szempontból, a bértábla miatt, illetve bizonyos területeken, pl oktatásban, hosszabb távon biztos, hogy nem lesz szükség ennyi emberre. Mindez oda mutatna, hogy jó tanár magasabb fizetéssel marad, rossz tanár repül, iskola, kórház, tűzoltóság marad, ilyen-olyan kulturális intézmény stb megszűnik. Ezzel a költség is csökkenne, és aki marad, az jobban érezné magát. Az állami alkalmazás legyen egy kitüntetett helyzet, amiért a legjobbak versengenek, de szigorúan csak a szükséges számú ember nyerheti el.

bes3 2008.11.21. 17:44:28

dkdk

láttál már te német iskolát ?
svédet?

vártál már a svédeknél 12 órát törött csipövel egy tolószékben röntgenre?

10 hónapot napi 6 Contramallal és 4 seduxennel gerincmütétre?

majd utána ömlengj ha körülnéztél kicsit a világban

lol.

mendson 2008.11.21. 17:45:05

"Great Cornholio 2008.11.21. 17:27:51"
Te tényleg nem vagy normális.Na és ebből az aspektusból vizsgálva a hazai közszféra állapotát már érthetövé válik sok minden.Baszki pajtás abban az angliában amire hivatkozol nincs annyi közalkalmazott mint nálunk.Valszeg te ugyanazon kontraszelektált dilinyósok közé tartozol aki -máshoz nem értvén, vagy lusta mint a dög- szépen betelepedett a köz zsebébe és örökké vinnyog, hogy neki ennyi meg annyi jár, mert a versenyszférában bezzeg..Szóval fel hogy kell világosítsalak, a versenyszférában nagyon ritka az olyan fizu mint dkdk-é.Emlékeztetnélek a 2006-7 táji 8000 fö közalkalmazott elbocsájtása utáni helyzettre.Jó páran azért nem tudtak elhelyezkedni, mert tul magas volt a bérigényük. Ami rávilágít arra, hogy a köz kebelén élösködöknek halovány fingjuk sem volt a piaci szereplök anyagi javadalmazásáról.Csak állandóan példálózva elérték, hogy a közszféra átlagbére magasabb lett mint a versenyszféráé.Plussz a jutattások.

Great Cornholio 2008.11.21. 17:48:32

Mendson felvilágosítalak, hogy svédországban nagyon arányaiban a köz apparátusa mint nálunk és jóval többet is keresnek, hogy miért? Azt nem tudni de van.

zombizan · http://libertarius.blog.hu/ 2008.11.21. 17:50:41

A közszféra átlagbére két okból magasabb a versenyszféráénál: 1) az alkalmazottak jóval nagyobb hányada diplomás, 2) a versenyszféra bérstatisztikája hamis, az adót csaló vállalkozások tömege miatt. A rendesen adózó vállalatok kezdő szinten nem fizetnek szerintem sokkal többet, mint amennyi a közalkalmazottaknak jár, csak nagyobbak a bérkülönbségek és talán könnyebb az előrejutás.

Great Cornholio 2008.11.21. 17:52:35

Egy volt osztálytársam és haverom, ugyanazt végeztük, csak én utána diplomát szereztem, mindketten 120e Ft körüli bruttó bérrel rendelkezünk. Én 85-90-et viszek haza ő 200-at.

kopasz 2008.11.21. 17:53:38

Az lenne a jó, ha mindenki választhatna, hogy nem kíván adót fizetni, de minden szolgáltatásért megfizeti az árat, vagy adózik, és kapja a mostani szolgáltatásokat. Asszem, elég hamar kiderülne, hogy drágább lenne fenntartani magunkat, mint adózni.

szervilis 2008.11.21. 17:54:16

Skor_Pio: "...vannak "produktív" munkát végzők, meg vannak "inproduktív" munkát végzők..."
Az átkosban az orvos a produktívakhoz tartozott már később: hiszen meggyógyította a munkást, aki termel, tehát produktívat állított elő azaz maga is produktív.
A tanárok már nem voltak ilyen szerencsések. :-)

Avatar 2008.11.21. 17:54:57

"pl. a gyermekeidet neveljük jól-rosszul, de neveljük: ez a munkánk pl. Tehát nem eltartasz, hanem fizetsz úgymond a munkánkért, mint ahogy fizetsz egy zsák krumpliért, amit nem te termeltél meg."

Csak éppen ha én úgy érzem, hogy nincs szükségem krumplira, vagy kevesebb is elég nekem, akkor azon tudok spórolni. A közszolgáltatásokra befizetett pénzemen nem tudok spórolni, ha megfeszülök se, adóként beszedik, ha tetszik, ha nem.
És a krumplitermesztő sem az alapján kap fizetést, hogy hány éve termeszt krumplit, hanem ha jófajta krumlit termeszt, akkor sokat kereshet rajta, ha meg nem ért a krumplitermesztéshez, vagy csak baszik rendesen foglalkozni vele, akkor szar krumplija lesz amit csak olcsón vagy sehogy sem fog tudni eladni.

Great Cornholio 2008.11.21. 17:55:56

Kopasz, teljesen igazad van. Csak akkor valaki nem munkával szerezné a megélhetését. Viszont miért van akkor az, hogy míg magyarországon elvesszük szegény dkdk fizetését, aki 500e HUF-t adózik, míg ugyanaz izlandon 6%!!!-os adóteherrel nézve pár 10.000 Ftból megúszná. Ott sem a közszolgák tehetnek róla. Sztem.

xy 2008.11.21. 17:57:07

Ebben a helyzetben a legfontosabb dolog a céges buli? Hihetetlen!

Great Cornholio 2008.11.21. 17:59:29

Avatar, akkor miért van, hogy forint milliárdokat kell költeni a magyar agrár fejlesztésre? Miért kell a kormánynak pénzt adni olyanoknak akik nem hasznosat ttermelnek hiszen veszteségesek. Miért kell gyárakra (pl DAM) fizetni milliárdokat,? Azért, hogy azt a párszáz ember ne rúgják ki? Miért kell Cora, tesco stb. Milliárdos adókedvezményt adni, hogy idejöjjenek, azért a 100 emberért aki ott dolgozik? Ha kell neki a piac jön adókedv nélkül is nem? Miért kell ennyira az államnak támogatni a versenyszférát?

ha megengeditek, hogy demagóg legyek.

pedellus 2008.11.21. 18:00:54

Nem van tanárdiplomám, de a versenyszférás kollégák közül próbált már valaki napi legalább 4 órát a sajátjához hasonló 28 idióta kölyökkel elölteni akárcsak 1 hétig is?

zombizan · http://libertarius.blog.hu/ 2008.11.21. 18:03:49

A versenyszféra állami támogatása az egyik legkárosabb dolog, ami létezik. Legkedvezőbb esetben a cégek visszakapnak valamennyit a befizetett adókból. Rosszabb és valószínűbb esetben versenyhátrányba kerül az, aki nem tud ilyen-olyan jogcímen állami pénzhez jutni. Szélsőséges esetben kitermelődik a csak és kizárólag állami pénzek lenyúlására szakosodott magánszféra.

Corry 2008.11.21. 18:05:07

Szeretnék csatlakozni zombizan- hoz, mert neki igaza van.
Közszférára szükség van de néha az az érzésem, hogy inkább: szükség volna.

De nalunk semmi sem megy rendesen, ahogy itt a vagdalkozást olvastam:

a közszféra létszáma kábé a duplája annak ami ide kellene. Ez durva becslés, de szerintem megállja a helyét, lásd Japán, ahol a közszféra 10% alatt, míg nálunk 40% felett van, az összes munkavállalóra nézve.

A nyugdíjasok "akik egy élet munkája" az idézőjel megint annak szól, hogy nálunk nemcsak a közszolgák vannak sokan, hanem a nyugdíjasok. Most az öregségi nyugdíjasokról nem szólnék ők tényleg nyugdíjban kell legyenek és kész. Nade nálunk ugyanannyi rokkantnyugdíjas van, mint Lengyelországban! És ott vannak a katonák, akik 40 év körül elmennek nyugdíjba. Vannak szakmák elismerem, amelyek veszélyesek, ilyen példul a tűzoltó (ott is csak az, aki terepre megy!!). De példul katonáéknál manapság az egyetlen munkahelyi veszély az alkoholizmus, legalábbis ez volt az érzésem, amikor katona voltam...

Summa summárum: van egy nagylészámú közszféránk és egy nagylétszámú nyugdíjas rétegünk, akik között ott vannak a ténylegesen oda való szereplők is, de ők vannak kevesebben. Ez az egész visszahat az ő megítélésükre is, és én őket sajnálom, mind a (nem naplopási céljból) nyugdíjasokat és közszolgákat is.

A magánszféra működik úgy-ahogy de nem fizet adót sok esetben, és ebben is verjük a nyugatiakat, ott nincs ekkora adóelkerülés.

Na akkor megvan a magyar közjáték minden eleme, ennek a tetejére rá kell rakni mélyen tisztetl politikusainkat és firkászainkat és kész a nagy mű, továbbá senki se csodálkozzon, hogy az IMF-től úgy kellett hitelt felvegyünk mint a törzsi csatákban kimerült ország.

mendson 2008.11.21. 18:10:01

"szervilis 2008.11.21. 17:43:36"

Azért azzal a GDP-vel óvatosan bánnék.A bruttó hazai össztermék,mint tudjuk akkor is nö, ha mi ketten felváltva egymást nyirjuk és ezért -szintén felváltva- pontosan ugyanannyit fizetünk egymásnak.

zsoltix 2008.11.21. 18:13:21

Bulizzanak,kit érdekel. De ne közpénzből,basszák meg. Van zséjük,dobják össze,mint a "kisemberek", ha bulizni akarnak. Milyen nyereséget termel a közszféra,cseszd meg? Bulizzanak,egyenek, igyanak,amennyit akarnak, saját zsebből.

zombizan · http://libertarius.blog.hu/ 2008.11.21. 18:13:37

mendson

Teljesen jogosan, hiszen mind a ketten dolgoztok, és mind a ketten jól jártok vele. Tudnék másik példát mondani, de akkor kivágnák a hozzászólásomat....

Great Cornholio 2008.11.21. 18:16:18

zsoltix 2008.11.21. 18:13:21

Ja mint a versenyszférában, a céges rendezvény, reprezentatív költség, leírható az adóból, akkor, ott kinek a pénzéből buliznak?

zsoltix 2008.11.21. 18:19:14

Cornholio, én még egy céges bulin se voltam,ahova nem kellett egy fityinget se befizetni.

tsk 2008.11.21. 18:20:23

Idezet fentrol "A közszféra ugyanúgy GDP-t termel". Hogy ez mekkora csusztas... es hogy mennyien elhiszik. Az eszem megall. Elmagyarazom egy peldaval hogy hogyan is termeli a kozszfera a GDP-t. A paraszt egy evnyi munkaval termel mondjuk 100ezer forint ertekben buzat. Jon a kozszolga hogy, te paraszt sok az a 100ezer forint neked, adozal belole 50et es en majd enekelek neked hogy jobban menjen a munka. Jo, mondja a paraszt. Es voila, a kozszolga is termelt az eneklesevel 50 ezer forint GDP-t. Hurra, akkor az osszesen mar 150ezer forintnyi GDP. De itt meg nincs vege, ha mar a paraszt adozik akkor adozon a kozszolga is, megpedig 25ezer forintot. Ebbol pedig meg lehet fizetni egy segedenekest is... es... igen a GDP mar maris 175ezer forint.
Hat igen, valahogy igy kepzelik el a kozszolgak a GDP termelest, pedig a szomoru igazsag hogy a GDP mindvegig 100ezer forint maradt es ok nem termeltek semmit.

Mária 2008.11.21. 18:27:12

Neveket akarok hallani!

}:-)

Kérem azoknak a közintézményeknek a listáját, akik "korlátozottan ugyan" de bevételt termeltek.

Meg a listát mellé, hogy a megtermelt bevételből mennyi nettó nyereséget realizáltak!

Két üveg pezsgő ára realizálódott-e, mint nyereség, egy évben?

zombizan · http://libertarius.blog.hu/ 2008.11.21. 18:27:40

tsk

Pedig a valóságban termel, amit az is bizonyít, hogy vannak olyan szolgáltatások, ahol van fizetős és államilag biztosított megoldás is. Lehet, hogy a minőség nem ugyanaz, de azt azért nem hiszem, hogy egy magán óvodához vagy iskolához képest, amiért az emberek fizetnek, egy állami teljesen értéktelen szolgáltatást nyújtana. Amit fel lehet vetni, jogosan, hogy az állami szféra hozzájárulása túlértékelt, mert az adót ígyis-úgyis beszedik, aztán az ingyenesen biztosított szolgáltatásokból az emberek többet vesznek igénybe, mintha az adópénz náluk marad,na és szabadon dönthetnének annak elköltéséről.

z 2008.11.21. 18:28:05

tsk 2008.11.21. 18:20:23

-Ha minden szolgáltatást ,amit használsz ,azt neked kéne megszervezned + a piaci árat kéne megfizetned , na akkor sírna a szád!:)

-Magyarok vagyunk ,mindig a másik a hibás!:):):)

leha 2008.11.21. 18:32:45

Tanár Úr!

Én az Ön és kollégái helyében ilyen témák szóba kerülésekor nem feltétlen érezném magam "közszolgának". (szándékos az idézőjel)
Jómagam és még sokan ilyenkor nem a tanárokra s nem is az orvosokra, nővérekre gondolunk.
Ellenben az önkormányzatoknál, okmányirodákban, adó- és földhivatalokban "dolgozgató" naplopókra gondolunk. Azoknak a felét, de gavalléros lazasággal is minimum a harmadát el kéne csapni.

dkdk 2008.11.21. 18:35:43

bes3

Őszintén sajnállak. Ha te 12 órát vártál (ráadásul ahogy mondod Svédországban) törött csípővel akkor valszeg ez azért volt így mert NEM volt biztosításod.Egyébként közel 4 évet éltem Svédországban, egy a telefonjairól híres Svéd cégnek dolgoztam (mielőtt okosat mondanál megint: igen, bejelentve, hivatalosan) így sajnos most rábasztál pont a Svéd ek emlegetése miatt.

Mielőtt másokat okítasz, utazz, ismerj meg más országokat, tanulj nyelveket (nem utolsó sorban legyen egy tisztességes állásod) és majd akkor, talán, veheted magadnak a bátorságot, hogy belehalgass egy beszélgetésbe. Hozzá szólnod nem kell. Ahhoz életed végéig nagyon primitív maradsz.

Mindfield 2008.11.21. 18:37:24

Hehe, jó elnézni ezt az "én munkám fontos, a tied szart sem ér, vegyék el a fizetésed" diskurzust. Hajrá emberek, még nem vagytok elég mélyen!

tsk 2008.11.21. 18:37:41

Z kersere akkor kovetkezen a masodik resz:) hogy hogyan is kellene mukodjon egy idealis vilagban a kozszolgaltatas. Az elozo peldanal maradva a paraszt termel 100ezer forintnyi buzat, jon kozszolga (legyen mondjuk ovono) es azt mondja te paraszt adjal nekem 50 ezer forintot es vigyazok a gyerekedre, igy tobb szabadidod marad es nem 100 ezer forintert tudsz majd buzat termelni hanem legalabb 150 ezeret. Es igen, ekkor a GDP valosan no 150 ezer + forintra es mindenki boldog.
Sajnos ma Magyarorszagon nem igy mukodnek a dolgok. Sokkal inkabb az elso pelda irja le a valos helyzetet.

tsk 2008.11.21. 18:38:57

javitas: szabadido helyett munkaido ertendo.

dani 2008.11.21. 18:40:08

könyvtáros vagyok. napi 8 órát szenvedek idióta egyetemistákkal. ezenkívül tanítok, előadást tartok, kollégákat képzek. webszolgáltatást tartok fent. tanulok, képzem magam. és szopom cserébe a brét, mert akár tetszik, akár nem, kőkeményen adózom.

és nem nekem csinálom, mert az a rongyos 90ezer, amit kapok érte, kb. seggtörlésre jó, de nem családalapításra, életkezdésre amit pedig szeretnék.

egy minisztériumi seggnyaló zsebpénznek többet kap, ti meg szidjátok a többinek a kurva anyját. nyugodjatok meg, akit érint, le sem szarja, mit savaztok összevissza egy kurva blogkommentben.

és köszönöm többi becsületesen dolgozó kollégáim nevében is a kioktatást. értem, lehet menni innen ha nem tetszik, ugye?

dkdk, bazmeg, általánosító, gyökér fasz. üljél le, igyál meg pár sört (500 kilóból pont 1000-et lehet meginni egy rendes helyen) és ha végeztél, belepofázhatsz.

dkdk 2008.11.21. 18:46:14

Pedellus,

Nekem sincs tanári diplomám és én nem 1 héten keresztül hallgatok 26 idióta gyereket, hanem 20 éve hallgatom idióta énaztánmindenttudokavilágról típusú amerikai, német, angol, magyar, olasz főnökök faszságait.
Aki meg tanárnak megy készüljön fel arra, hogy éveken keresztül (a te magfogalmazásod szerint) 26 idióta gyerekkel kell foglalkoznia.

Ő választotta a hivatását(!!!!!!!). Ne rinyáljon!!!!!

Ja!? Azért választotta a tanári pályát mert oda a legkönnyebb bekerülni????????
AZért mert mindenáron diplomás akar lenni????

Ha nem megy tanárnak, hanem lesz belőle egy ügyes kovács, kozmetikus, szakács, stb. akkor anagyságrendekkel kereshet többet a tanári fizetésnél!!

Ja!? Azért nem ment el szakmát tanulni mert a munka büdös?

Akkor ne sírjon.

Ezért kérlek ne gyere ezzel a hülye falmelléki dumával.

z 2008.11.21. 18:48:49

tsk 2008.11.21. 18:38:57

-A rendszer nem működik jól az tény, de nem a köztisztviselő ,vagy a közalkalmazott a rossz ,hanem a dolgát nem jól végző közalkalmazott, köztisztviselő.
-A "termelésről " furán gondolkozol. Érték létrehozására nem csak a magánszféra képes. Az ,hogy az állam szervez meg szolgáltatásokat ,az nem azt jelenti ,hogy aki ebben vesz részt az nem termel ,teremt értéket.
- Ja ,nem vagyok a közszférában, nem védem őket ,csak ne ingyenélőzzük le őket, főleg úgy ,hogy ők is baromi sokat dolgoznak...

beleszolok 2008.11.21. 18:50:50

dani

Nem igazán értelek. Ha úgy érzed, hogy túl sokat dolgozol, túl sok pénzért, miért nem küldesz be pártíz önéletrajzot két egyetemista kiszolgálása közt, olyan állásokra, ahol héderezhetnél sokszor annyi pénzért?

tsk 2008.11.21. 18:52:10

Ez a masik kedvencem. A kozalkalmazotak adozasa.
Dani, mondok valami meglepot: kaphatnad az egesz fizetesed feketen ugy hogy egy forintot sem adozol, es az allamnak nem okoznal semmifele kart vele. Miert is? Kapsz x forint brutto fizetest ebbol y az ado. Mennyi is az az osszeg amit az allam radkolt? Kiad x forintot es visszavesz adokent y forintot azaz x - y = a netto fizetesed. Tegyuk fel hogy "feketen" foglalkoztatnak es nem fizetsz adot. Mennyi is amit az allam radkolt? A netto fizetesed. Ugyanaz.

dkdk 2008.11.21. 18:52:15

dani,

ahhoz képest, hogy (állítólag) könyvtáros vagy, meglepően primitív vagy.

csak neked újra: mi a faszért választottad a könyvtár szakot??? ki kényszerített rá????

akkor ne rinyálj, hanem tegyél valamit azért, hogy kiverekedd magad a szarból.

Ja?! A könyvtár kellem jó meló, semmi hajtás? Igaz a pénz is kisebb de akkor ne is álmodj autóról, lakásról, lcd tévéről.

Tudom, tudom. Téged szegényt nem ért meg senki.
Az a fajta igazi közép európai káder vagy, aki kurvára nagyon önérzetes vagy és ráadásul büszke is a nulla teljesítményére.


ADok egy tanácsot teljesen ingyen:

Előb tegyél bele a spórkasszába. Utána majd ki tudsz venn belőle.

Szánalmas vagy.

Great Cornholio 2008.11.21. 18:55:32

Mária · maria.blog.hu 2008.11.21. 18:27:12

Az iskolák kiadják a termeket pénzért, a Mák, cégeknek is vállal könyvelést bérszámfejtést. pl.

Te pöcs dkdk, tanárként a legnehezebb elhelyezkedni. Szted miért dolgozik a "bölcsészek" nagy része mobiltársaságoknál v máshol?

próbálj már tanárként lehelyezkedni a nyelvtudásoddal iskolában, elküldenek a francba mert nincs képesítésed. Mert gondolom, ha Mo-n nem pesten dolgozol, mert tudod vannak más régiók, ahol feldughatnád az olasz iill. angol nyelvvizsgádat, v számlára dolgozhatnál 100éert egy magán nyelviskolában.

totya 2008.11.21. 18:57:16

Leha +1. Nemreg kellett forgalmit szereznem az elhagyott helyett. Ha' vazz, az nem semmi egy dolog, 2 napot elkuratni valakivel sorbanulessel. Nem hinnem h ez normalis. Ilyen hivatalt mi a francnak tartunk fenn, miert nem klikk/klikk/klikk es posta??

Amugy ez a bulizasellenesseg sima szarragas, ami megint csak az egymas kozti megosztasra jo.

engem nem erdekel hogy elkoltenek ev vegen fejenkent 3-4 rugot, engem az erdekel hogy ha odakerulok rendesen szolgaltassanak. A ketto csak nagyon a vege fele fugg ossze.

Amugy dkdk-nal kb ketszer tobb adot fizetek.

Cornholio, az hogy a mamutcegeket tamogatjak, annak azert kicsit osszetettebb oka van mint a tarsasagi ado.
a www.pm.gov.hu cimen (aztan jobb oldalt a koltsegvetesi adatok cimszo alatt) megnezheted hogy mibol keletkezik bevetele a koltsegvetesnek, hogy ebbol mennyi a tarsasagi ado, az szja, az afa, stb. szerintem meg fogsz lepodni.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.11.21. 18:58:10

Kedves ittlévők,
higgadjatok már le! Két hozzászólást töröltem, mert annyira gyalázkodó volt, hát hol éltek? Egymással van itt bajunk? A közalkalmazottnak a versenyszférával? Hagyjátok már az egymásra mutogatást, mert terméketlen, ráadásul indokolatlanul félreviszi az indulatokat!

Máriának:
neveket nem mondhatok, de van jó néhány módja a saját bevételnek: terembérbeadás, tanfolyamok szervezése stb. Ezek nagy része kiegészíti a működési költséget, viszont ha a benne részt vállalóknak még egy vacsora sem jár, egyszerűen nem fogja csinálni, ugyanis nem tartozik a feladatához. Ennyi.
S még egyszer: csak nyugalom: nem egymás ellenségei vagyunk.

r0ll3r 2008.11.21. 19:01:10

Alapvetően úgy gondolom, hogy az egymás hibáztatása nem vezet sehova. Felesleges egymást nyírni.

Arra viszont szeretnék rámutatni, hogy hiányolom a közszférában a motivációt és a hatékonyságot. Miért ne lehetne jól, hatékonyan dolgozni a köszférában? És most ne jöjjön senki azzal, hogy nem fizetik meg. Piacgazdaság van. Majd kialakul az egyensúly.

Én csak annyit szeretnék, hogy egy kis látásmód változzon. Részvényesei vagyunk ennek az országnak. Elvárható, hogy az országunk a lehető leghatékonyabban költse el a bevételeket és a legnagyobb növekedést biztosítsa. Tudom, naív vagyok, de én így képzelem el az ideális államot.

szervilis 2008.11.21. 19:02:53

Mária · 18:27:12
"Kérem azoknak a közintézményeknek a listáját, akik "korlátozottan ugyan" de bevételt termeltek."

Nesze neked két példa: Bármelyik önkormányzat, ahol pl a közbeszerzési dokumentációért pénz kérnek el a jelentkezőktől. A másik pl. az általános iskolám, ahol van jóga tanfolyam, meg társasházi közgyűlés és fizetnek terembérletet.

Utas Guszti 2008.11.21. 19:03:56

Mária,
olvass, itt van:
index.hu/gazdasag/magyar/klts2852/

Nick-haj 2008.11.21. 19:06:15

A politikusok pont ezt szeretik... lehet egymásnak ugrani, és acsarogni, miközben önkormányzati képviselőknek, parlamenti és pl. a Nemzeti Bank tisztségviselőinek a keresete messze meghaladja a kis dicsekvő dkdk-ét. (Nekem van olyan köztisztviselő ismerősöm, aki pl. a közszférába azután ment át a versenyszférából, miután ott már megszedte magát, és rájött, hogy a szaktudásával a közszférában is jól megél, miközben az infarktus veszélye meg elmúlt a feje felől...ja, egyébként most keres annyit, mint dkdk)

Simor András jegybankelnök volt az első a sorban, aki a közszféra és a nyugdíjasok 13. havi (ez is nag csúsztatás) fizetése ellen agitált. Persze azt nem tette hozzá, hogy az ő havi fizetése 7,4 millió Ft/hó. Ja, és nem is hallottatok arról, hogy a jegybankelnök lemondana a fizetése egy részéről, de azt hallhatjátok, hogy a válság miatt (amiben ő is vastagon benne van) kit meg mit kell megszorítani.

Ugyanígy alig beszélnek arról, hogy versenyszféra vagy közszféra, de összesen kb. 1,5-2 millió ember tartja el a maradék 8-at....

Legszebb, hogy a "bulizás" témával el lehet terelni a figyelmet azokról, akik mindig is jó fognak élni - azaz a hatalom közelében melegedő rétegtől - politikusok, slepp (tanácsadók), képviselők...

dkdk 2008.11.21. 19:06:24

Great Cornholio,

Te látod amit leírsz???? Én értem, hogy pöcsnek titulálsz mert (valóban szar azzal szembesülni, hogy) tehetségtelen vagy (vagy lusta) és ezért nem tudsz elhelyezkedni, de ezért csak magad okolhatod.

Újra: ha olyan okos vagy és tudod, hogy tanárként nehéz elhelyezkedni, miért mentél tanári pályára????

A vidék vs Budapest (nem pest ahogy te írod) kitételedre meg csak annyit, hogy ez a legprimitívebb kifogás.

Böszmén csak annyit bőgsz, hogy ott könnyebb. Menj Budapestre és találj magadnak állást.

Tudod a magadfajta faszfejek miatt utálják a közszolgákat.

dolgozni nem akarsz, félsz a megmérettetéstől így a saját sikertelenségedet másokra hárítod illetve a "körülmények áldozatának" állítod be magad.

ez így kurva kényelmes és másnak reggel bele is hüppöghetsz a tükörképedbe, hogy téged mindenki csak bánt.

Az meg, hogy te a nyelvtudást degradálod, az már tényleg szánalmas.

Jó önsajnálatot.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.11.21. 19:11:49

dkdk,
ez az utolsó ilyen stílusú megszólalásod itt. Legközelebb repülsz. Bocs, de ez van.

dkdk 2008.11.21. 19:15:50

sasika61,

értem, hogy véded a hozzád hasonlókat de mi is pontosan a bajod a hozzászólásommal? emeld már ki melyik kifejezés bántja a szemed!
egyúttal figyelmztesd azokat is akik engem szólítanak pöcs-nek!

ja azokat nem mered, mert azok szintén közszolga haverok!

tudom fáj az igazság! őszintén szánlak téged is!

totya 2008.11.21. 19:17:50

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.11.21. 19:11:49

pedig dkdknak 100%ban igaza van...

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.11.21. 19:20:02

dkdk,
nem kell szánnod, nem szorulok rá. Egyik téged gyalázó hozzászólásukat ki is töröltem. A figyelmeztetés rájuk is vonatkozik: senkit nem védek, aki azt hiszi, hogy egymás rovására kell megoldanunk bármit is, de akár még ezt is ki lehet fejteni, megfelelő modorban. Ennek a feltételnek sem te, sem a veled ugyanilyen hangnemben vitatkozók nem feleltetek meg.

dkdk 2008.11.21. 19:21:11

totya,

mit iszol?

:)

0xFFFF 2008.11.21. 19:22:03

"Great Cornholio 2008.11.21. 17:20:10

...Miért van az hogy az én munkámért angliában millió felett keresnék??..."

Szerintem menj angliába. Nekünk is jobb, te is hamarabb megtudod, hogy mekkora ökör vagy. ;)

totya 2008.11.21. 19:24:17

kola+kv, huzok a repterre mindjart :(

z 2008.11.21. 19:25:06

0xFFFF 2008.11.21. 19:22:03

Az orvosok mennek ,nekem csak 3 orvos barátom ment ki a svédekhez. Lehet tippelni miért...

Nick-haj 2008.11.21. 19:26:28

"hűha-41-évesen-már-bruttó-960k" dkdk: Szerintem, te nagyon frusztrált ("frustrated") vagy. Sajnállak, nagyon.

Cornholio is frusztrált, őt is sajnálom!

Simor Andrást nem sajnálom, de ő nem is frusztrált! :)

dkdk 2008.11.21. 19:26:47

totya,

úgyértem mit fizethetek neked?

:)

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.11.21. 19:28:22

dkdk,
csak szerényen, semmi buli! :)

totya 2008.11.21. 19:28:58

vagom, azert mondom hogy kola+kv, most ennyire tudnek benevezni. ugyhogy ge'sse'g

phorvath 2008.11.21. 19:43:53

>dkdk:

"Ja!? Azért nem ment el szakmát tanulni mert a munka büdös?"

Szerintem egy kicsit gondolkodj el azon, hogy mit írsz, és kiket sértegetsz. A szüleim tanárok, valamelyest tehát ismerem a szitut. Nem véletlenül nem mentem tanárnak, nem szeretnék olyan keveset keresni annyi munkáért.

1. A tanári diplomához nem keveset kell tanulni. (Gondolj mondjuk egy matematika-fizikos szakos tanárra.), és folyamatosan tovább kell képezned magad, ha alkalmazkodni akarsz az új körülményekhez, és korszerűen akarsz tanítani.

2. A tanárok kötelező óraszáma heti 22 óra, de nagyon sokan ennél többet tartanak. Anyám heti 30-at. Talán emlékszel, hogy milyen nehéz volt ezt iskolában végighallgatni. Most képzeld el, milyen nehéz lelkiismeretesen megtartani! Én képtelen is lennék naponta ennyit beszélni. A megtartott órák mellett ott kell lenni a szünetekben, és felügyelni kell a diákokat, meg át kell jutni egyik teremből a másikba, stb, tehát ez közel heti 35 óra munkaidő az iskolában! Ezek után egy tanórára készülni is kell(ene), egy 40 perces órára legalább 20 perc szükséges. Ha bármilyen anyagot készít a tanár (tudod, feladatokat válogat, anyagot fénymásol, prezentációt készít az intelligens táblára) akkor ez még több idő. Anyám otthon, a saját nyomtatóján fénymásol, mert az iskolában nem működik a fénymásoló.

Ezek után még dolgozatot is kell javítani rendszeresen, adminisztrálni a hiányzásokat, a versenyre készülő diákokat felkészíteni, a lemaradókat meg korrepetálni. Ja és osztályfőnök is, tehát foglalkozni kell a hátrányos helyzetű gyerekekkel akik elszöktek az alkoholista szülőktől, meg akik terhesek lettek stb. Ja, a szakiskolás gyerekek egy részét nem hogy az anyag nem érdekli, azzal is problémái vannak, hogy egyáltalán csöndben maradjon az órán, ezekkel a gyerekeknek kellene valamit kezdeni. Lehet persze kiscsoportban csinálni valamit, csak ahhoz háromszor annyit kell készülni az órára, mint mondjuk 20 évvel ezelőtt.

Anyám nem ritkán este 10-kor még a másnapi óráira készül, ami reggel fél 8-kor kezdődik.

Gyárban dolgozni 8 órát biztosan fárasztó, de hazaérve legalább nem kell felkészülnöd arra, hogy másnap mit kell mondanod a gyerekeknek, ami felkelti az érdeklődésüket.

Ja, hogy még egy tévhitet eloszlassak: a nyári szünet július elején kezdődik (addig érettségi meg szakvizsgák vannak) és augusztus 20-ig tart, azaz kb. 6 hét. Persze a tanárok nem mehetnek akármikor szabadságra, csak amikor szünet van.

Szóval a lelkiismeretes tanárok rengeteget dolgoznak, és elég felelőségteljes és intellektuális munkát végeznek a hivatalos munkaidőn túl is. Ezt jobb helyeken értékelik is. Nálunk szerintem messze nem megfelelőképpen. (Mint ahogyan például az orvosok munkáját sem fizetik meg.)

Great Cornholio 2008.11.21. 19:43:56

Tehetségtelen vagyok? Van egy szakmám amit elvégeztem és csinálok. Ehhez éretzem kedved, és ebben dolgozom szerencsére. Lusta vagyok? Talán nem annyit dolgozom mint te? Te mihez értel? Beszélsz nyelvet és? Mennyire vagy produktív? Mit gyártasz? Mit hozol létre? Semmit. Egy modernebb telefon el tudja végezni a munkád.

Pipás 2008.11.21. 19:48:05

Érdeklődéssel olvasom ezeket a blogokat és arra jutok, hogy Magyarországon igen keményen megy a gyűlölködés. Ráadásul sokan éppen azokat gyűlölik, akiknek inkább hálával tartoznának.

Én azt megértem, hogy Magyarországon az állam által foglalkoztatott közalkalmazottak és köztisztviselők nem mindig a lehető leghatékonyabbak, de mégis felmerül bennem a kérdés, hogy biztosan ezt érdemlik -e?

A mocskolódóktól meg is kérdezném: amikor megbeszélik az orvossal a gyomorműtétüket, amikor be akarják juttatni az egyetemre a csemetéjüket, amikor mentőt hívnak a gyerekükhöz, akkor is ez a stílus megy? Rohadt szemét az én pénzemből dőzsölsz, légyszíves segíts!?

Advanced Flight 2008.11.21. 19:50:58

Javaslom dkdk-nak meg a hasonlóan gondolkodóknak, hogy képzeljék el maguknak az ideális világot: nincs állami szolgáltatás, nincs közszféra, mindenki a piacról él. És mondjuk dkdk rájön, hogy szeretné, ha tudna írni-olvasni a gyereke, meg eg-két egyéb dolgot is: ok, 3000 Ft/óra/tantárgy, de ez csak a gagyi tanár ára, a profibb a dupláját is elkéri. Dkdk gyereke vakbélműtétre szorul: 1milla, + a kórházi tartózkodás költsége. Dkdk-nak kigyullad a háza: 2 tűzoltó + egy kocsi kiszállási díja: 3 milla. És mindezt a mostani bruttó fizujából, hiszen nincs adófizetés, halleluja.
Egyesek néha tényleg nem gondolkodnak...

dkdk 2008.11.21. 19:54:23

phorvath,

a hozzászólásodra tömören:

heti szinten 60 - 70 órát dolgozom a többi adattal nem fárasztanálak mert beleszédülnél.

cornholio,

olvasva téged egy szóval tudlak jellemezni:

nevetséges

Mindfield 2008.11.21. 19:56:20

"amikor be akarják juttatni az egyetemre a csemetéjüket, "

Köhm. Az ő gyerekük csak szakmunkás lehet, mert becsületes dolgozó ember, nem pedig naplopó értelmiségi!

z 2008.11.21. 19:56:33

dkdk 2008.11.21. 19:54:23

Az én apám dolgozik heti 70 órát, de őt még nem láttam blogon osztani az észt.
(asszem rám is ez vár ,te jó ég, lehet kommenista leszek inkább :)

dkdk 2008.11.21. 19:57:24

cornholio,

vettem a fáradtságot és elolvastam amit írtál.
khmmm a magyar nyelvben nincs olyan, hogy "értel". tekintve, hogy az sz betűkombináció a klaviatúrán messze van az l betűtől az "értel" szót nem tudom elfogadni melléütésnek.

Ülj le, nyelvtanból kaptál egy nagy egyest:)

Pipás 2008.11.21. 19:57:37

Másrészt viszont mindenki valaki más pénzéd keresi meg a munkával. Ez nem is lehet máshogy, hiszen a saját pénzét már megkereste. Az aki a tanárt, az orvost, a köztisztviselőt szidja valószínűleg ugyanezeknek az embereknek a pénzéből (is) él.

Akkor minek mocskolja a bolti eladó a tanárt és a tanár miért nem mocskolja a bolti eladót? Miért nem mondja, hogy ki kell rúgni az összes bolti eladót, mert csak a napot lopják?

A düh az állam, az adók elleni, csakhát kell az egyszerű ellenségkép. Pedig nem az éhbérért dolgozó közalkalmazottat kellene gyűlölni, hanem azokat, akik ebbe a lehetetlen helyzetbe kormányozták az országot, ahol nyomorultul érzi magát a bolti eladó és a tanár is.

bes3 2008.11.21. 19:58:31

dkdk: Svédországban NEM kell biztosítás csak legális ittlét és minden ugyanúgy jár mint a svéd nyugdíjasnak aki 12 órát ül a tolószékben törött csípővel (szerencsére nem én voltam az áldozat hanem Sven Svensson)

Elmondom neked hogy igen jól keresek Svédországban (jelentősen jogbban mint a telefonosok :-D )
felsőfokú nyelvvizsgám van svédből és angolból és németből...

majd ha a svéd eü-ben is dolgoztál annyit mint én, magyarázhatsz....

svéd iskolát láttál már belülről?

dkdk 2008.11.21. 19:58:42

z,

???????????????????????????????

Joe 2008.11.21. 20:01:01

Gyerekek!!!!
Tényleg felesleges egymásra mutogatni, ha ebben a "csodás" országban mindenki a saját dolgával foglalkozna , akkor nem tartanánk itt!!!!
Mindenki tudja, hogy most nagyobbak az indulatok, mivel a fogysztás csökken, tartalékolnak az emberek, a munkahelyek veszélyben vannak, persze vannak kivételek!!!
Tudom az építőiparhoz van közöm, észrevettem! (a zsebemen) :)
Az igazság az, hogy aki csak tud, okoskodik, adót nem annyit fizet amennyit kellene! Persze, ilyen terhek melett? :)
Az állami szolgáltatások gyatrák, na nem azért, mert ott csak dilik vannak. Hanem azért mert a vezetők jól szétlopták, lopják, nem is akarnak változtatni, mivel nekik így jó! Ha valaki belenyúl, akkor HÚÚÚÚ, POLITIKAI TÁMADÁS!!!! Akik meg dolgoznak, dolgoznának, azok meg szakadjanak meg 110 000 nettóért, vagy elléphet külföldre, vágom, van ovónó ismerősöm.
Ja és ne felejük a politikai "közszféra", habár nem ponosan értünk cselekszenek, meg a "szolgáltatói" oldal más, a politikaiból igencsak lehetne létszámilag lefaragni, mondjuk úgy a felére, máris spórolnánk, plussz kicsit kevesebbet lopnának!
Na ez volt a felvezetés. :)
Szóval, mivel voltam én vendéglátós is, és hallottam hullarészegen pár politikust, meg önkormányzati "engedélykiadó" embert, ők k*rvára ne ünnepelgessenek, így is luxuszínvonalon él nagy részük!!!
Egy ovónőnek,meg egy tűzoltónak, meg igenis legyen két üveg kóla, meg minimum egy franciasalis rántott hús, na egye fene akár még két sör is!

Egy másik gondolat, én is megőrülök, amikor 3-szor megyek vissza egy eü intézetbe, aztán kiderül, hogy jé maga nem is ide tartozik! Órákat vettek el az időmből, aztán a doki volt csak képben! Mégis azt mondom, hogy alapvetően nem az új hibájuk, hanem a rendszer változott meg, nekik meg nem szóltak, illetve nem ezt nevelték beléjük, mondjuk, akik a 70-es, 80-as, vagy a 90-es években végeztek, illetve sokakba még otthon is más stílust neveltek! Ez az oka annak is, hogy sok ember gondolja úgy, hogy minden jár és semmi sem kötelező, vagy ,hogy kommunista elv alapján a dolgozó nép tartja el az irodistát, meg a tudóst, meg az orvost. Hát sajnos ki kel ábrándítsak mindenkit, a gondolkodó emberek csinálják a pénzt, a többiek meg nekik dolgoznak!
Sztem, aztán lehet,hogy tévedek, viszont azt meg vállalom! :))
Ja, se diplomám, sőt a közép iskolát is otthagytam a felénél, ezt csak azért, hogy ne lehessen vádolni, hogy bérenc duma!

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.11.21. 20:01:23

Pipás és Phorvath,
kösz a hozzászólásotokat, mélyen egyetértek.

totya 2008.11.21. 20:01:29

bucsuzolul.
Advanced Flightnak.

1. ha evente nem 1, hanem 1000 orat veszel igenybe a tanartol, akkor az oraber nem 6000 lesz, hanem a toredeke (basic kozgaz). Ha raadasul tobb gyereket ultetunk ossze, mondjuk dkdk meg en a sajatjainkat (ize, nekem nincs de erted merre megyek), akkor maris zuhan az 1 orara juto koltseg.
2. korhaz: kurvajo lenne ha TB helyett mehetnek maganbiztositohoz, es olyan szintu ellatast kapnek, ami attol fugg, amennyit befizetek. Hidd el, kacagnek a vakbelmuteten, es KEVESEBBET fizetnek mint most.
Tuzolto - OK.

namost ezzel csak azt akartam mondani, hogy esetleg te is elgondolkodhatsz. nem feltetlenul a kozponti okossag a legjobb, a valasztas lehetosege legalabb jarjon mar mindenkinek vazze. Aztan majd meglatjuk melyik a jobb. de EGY kozszfera van, az NEM teljesit megfeleloen (osszemosom, igen, te se erted mivel foglalkozom en, lehessek en is ignorant, jo?), es ehhez kepest kurvadraga (50%+)

szal bocsma, hogy keresnenk a jobbat, es basztatjuk a jelenlegit.

dkdk 2008.11.21. 20:02:13

bes3,

akkor ezennel megkövetlek. nem téged sajnállak őszintén hanem az általad említett (magyarra fordítva a névgyakoriságot figyelmbe véve) Kovács Bélát.

z 2008.11.21. 20:02:54

dkdk 2008.11.21. 19:58:42

Csak néha nem hihető néhány állítás. Ha napi 10 órát dolgozol egész héten, akkor a maradék idődet jobban megbecsülnéd (nem mások szidására pazarolnád). Mindegy, csak kötekedtem ,pontosabban szerintem te nem dolgozol ennyit....

Great Cornholio 2008.11.21. 20:03:21

dkdk, olyan szó sincs, mög szöged, makuka, furik, mégis használják. De erről neked nem mesélek, mert biztos nincsa szótáradban, amit nem tudsz lefordítani, és akkor már nincs is. :)

Abban igazad van, hogy sok közszolga a napot lopja, úgy látom a pedagógusi munka nálad csődöt mondott. A nevükben is elnézést kérek.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.11.21. 20:04:02

Joe,
van remény!Örülök, hogy itt vagy.

dkdk 2008.11.21. 20:05:06

attól tartok joe gyereknek van igaza.

Pipás 2008.11.21. 20:07:24

Aztán még nagyon jellemző a más munkájának lebecsülése is. Ez sokszor olyan szélsőséges megnyilatkozásokban jelentkezik, ami szerint a más munkája az gyerekjáték, amíg a kijelentő által végzett munka természetesen hihetetlen erőfeszítéseket igényel.

Aki persze egy csepp rálátással rendelkezik, az pontosan tudja, hogy minden munkában megvan a nehézség és a szépség is. Sokak soha nem jutnak el a felnőttség olyan fokára, ahol megtanulják becsülni mások munkáját, hogy rájönnek nem ők vannak különleges helyzetben (a világ közepén) amíg "mások" csak élősködnek, nem dolgoznak, legalábbis "rendes" mukát nem végeznek.

Egy egyszerű szabályt betartva viszont kissé tisztább képet kaphatunk: mindenki csak olyan munkáról nyilvánítson véleményt, amit már kipróbált. Ez a világ sok más dolgára is igaz lehet. ;)

Great Cornholio 2008.11.21. 20:10:14

Joe 2008.11.21. 20:01:01

A felére lehetne csökkenteni a létszámost, ami azért gázos, mert pl, meddig lehet csökkenteni pl egy tanári létszámot? NYUGATON (hogy ezzel) példálózzak) Nem 30-35 gyerek jár egy osztályba. Hogyan faragnád le a tanári létszámot? Az hogy a rendszerváltás óta 10x-ére nőtt a minisztériumi ingyenélők száma, onnan kell lefaragni nem a normál "közszolgákból". Csak vannak olyan emberek, akik szerint mindenki ingyenélő akinek a munkahelye neve nem bt. v kft-re végződik.

Joe 2008.11.21. 20:10:44

sasi
tudod a frankót senki sem meri kimondani!!!
az általánosítás meg krv könnyű!
e miatt a pár buli matt aggódni?
a politikusok ne bulizzanak!!!!!!

főleg akkor, amikor 14 milliárdot akartak mosdatni, sőtmár mosdatják máshol, mivel az "ismerősömnek" meleg volt a pite

a mentős meg nyugodtan igyon két jaffát az év végén!

Joe 2008.11.21. 20:13:30

Great Cornholio 2008.11.21. 20:10:14
Joe 2008.11.21. 20:01:01

A felére lehetne csökkenteni a létszámost, ami azért gázos, mert pl, meddig lehet csökkenteni pl egy tanári létszámot? NYUGATON (hogy ezzel) példálózzak) Nem 30-35 gyerek jár egy osztályba. Hogyan faragnád le a tanári létszámot? Az hogy a rendszerváltás óta 10x-ére nőtt a minisztériumi ingyenélők száma, onnan kell lefaragni nem a normál "közszolgákból". Csak vannak olyan emberek, akik szerint mindenki ingyenélő akinek a munkahelye neve nem bt. v kft-re végződik.

" a politikaiból igencsak lehetne létszámilag lefaragni, mondjuk úgy a felére, máris spórolnánk, plussz kicsit kevesebbet lopnának!"
én ezt írtam!

Te, hallod tanuljál már meg olvasni!!!!!!

nekem 8 általánossal is megy!

Great Cornholio 2008.11.21. 20:15:58

Tagolj jobban.
Tanuljál helyett pedig tanulj.

dkdk 2008.11.21. 20:17:03

z,

kedves vagy, hogy elmagyarázod nekem mit , miért csinálok de engedd meg, hogy jobban ismerjem magam mint te engem.

kevés szabad időmet nem mások gyalázásával szoktam tölteni és kevés dolog van ami ki hoz a sodromból. e kevés dolog közül az egyik az amikor valaki el kezd rinyálni azért mert olyan szar neki, közben a kisujját sem mozdítja azért, hogy változtasson a saját sorsán.

az dühít amikor másokra mutogatnak, hogy bezzeg ez a tetű mennyivel jobban keres, de azt már elfelejtik hozzátenni, hogy azért mert az illető kidolgozza a belét, ne adj isten azért mert időt és energiát szánt rá és tanult is.

nemrég volt érettségi találkozóm ahol én voltam a legőszebb hajú. több osztálytársam ott röhögött, hogy néé mán a xy hogy megőszült höhöhö.

amikor mindenki felállt és elmondta, hogy mivel töltötte az elmúlt 23 évet és én elmondtam mennyi mindent kellett csináljak ahhoz, hogy odáig eljussak ahol most vagyok (pedig ez sem egy túl nagy teljesítmény) akkor már csak kussoltak.

amikor meg meglátták, hogy milyen autóba ülök be a találkozó után akkor megindult a "geci burzsujozás" jómagyar szokás szerint.

ugyanannyi esélyük volt mint nekem. sem több sem kevesebb.

Skor_Pio 2008.11.21. 20:20:53

szervilis:

"Az átkosban az orvos a produktívakhoz tartozott már később: hiszen meggyógyította a munkást, aki termel, tehát produktívat állított elő azaz maga is produktív.
A tanárok már nem voltak ilyen szerencsések. :-)"
Ezt nem tudtam, hogy az orvosok esetében megváltoztatták a besorolást. Az osztálytársamat azért nem vették fel annak idején maximális pontszámmal az orvosire, mert a szülei is orvosok voltak.
A tanárok meg persze hogy nem voltak ilyen szerencsések. Ott még eggyel magasabb absztrakciós szint kell, hogy lássuk a megszülető értéket. :-)

Great Cornholio 2008.11.21. 20:23:02

dkdk 2008.11.21. 20:17:03

Teljesen igazad van és ezt vallom én is. De ha elvégzek egy főiskolát egyetemet, szakmám van, nyelvet beszélem, akkor az a normális, hogy éhbérért dolgozom, oktatok felügyelek? Plusz jönnek mások akik leingyenélőznek?? Sosem sajnáltam tőled a pénzt sőt senkitől sem sajnálom, én azt sajnálom, hogy más ugyanezekkel a kvalitásokkal máshol (külföld) ezerszer jobban él. Hogy az eü. dolgozókról ne is beszéljünk, akiket kint még jobban megbecsülnek. Nem mindenki ért a jól fizető szakmákhoz, matekból ketteske voltam, míg töriből pl, laza kitünő, akkor legyen mérnök, hogy jól kereső legyek. A szakma amihez értek itt Mo-n nincs megbecsülve senki által és meg sincs fizetve, mert pl, asszem ciprus v Máltán a legjobban kereső foglalkozások egyike a tanár.

Joe 2008.11.21. 20:24:27

Great Cornholio 2008.11.21. 20:15:58
direkt írtam így, illetve sztem nem volt áz a tagolással, mások eyből értették, sztem kicsit figyelmetlenül olvastál, mivel, ha jól látom amúgy is vitában vagy
ja és biztos vagyok benne, hogy mot is ok az elütésem, mivel skszor más csak akkor nézem át mikor már kint van

Joe 2008.11.21. 20:25:41

remélem nincs hrag :))

Great Cornholio 2008.11.21. 20:27:46

Semmi probléma, csak nem szeretek hosszú kommenteket olvasni.. vagy ha mégis kell, akkor zanzásítva. :PP

z 2008.11.21. 20:30:17

dkdk
Érettségi találkozóra sincs ideje !:) Tudod valaki tényleg dolgozik ,nem a lábát lógatja rendezvényeken ,mint te !:)
-------------
Nekem ez fura ,hogy ennyire nem becsüljük egymás munkáját.

dkdk 2008.11.21. 20:31:21

Great Cornholio,

a végén mégsem öljük meg egymást:)

mégegyszer. nekem nem a tanárral, az ügyintézővel, stb. hanem a teljesítmény nélküli ember rinyálásával van tele a tököm (remélem a tök szó miatt nem leszek kimoderálva).

Joe 2008.11.21. 20:32:41

ma halottam egy s-bb b-ssm.nst-r számo arról mekkor a tolvaj országban élün és aki tisztességes az megszívja, sajnos igaznak tartom

Pipás 2008.11.21. 20:34:36

"valaki el kezd rinyálni azért mert olyan szar neki, közben a kisujját sem mozdítja azért, hogy változtasson a saját sorsán"

Azt gondolod, hogy ma Magyarországon azok, akik "rinyálnak" azért vallanak kudarcot, mert nem tettek semmit a boldogulásuk érdekében? Ez meglepően naív kijelentés lenne?

Én inkább úgy veszem észre, hogy magyarországon a "szívassunk meg mindenkit" eljárás van folyamatban, amiből egyre kevesebb ember jön ki jól. Ma a tanárok, holnap a vállalkozók, holnapután a rendőrök szívnak...

Joe 2008.11.21. 20:34:38

viszont van kiút, most is nyomják a hitel hidetéseket a tv-ben melettem :DDDDDD

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.11.21. 20:37:34

Nagyjából kezd körvonalazódni a közös nevező.
Örülök neki.

Great Cornholio 2008.11.21. 20:41:13

dkdk 2008.11.21. 20:31:21

Ez is nézőpont kérdése. Mert pl dolgoztam, a Szociális osztály Polg Hiv., Családtámogatási Osztály Államkincstár, és most itt is egy suilban. De amit ott láttam, hogy minden épeszű ember normálisan ki tudna adni egy anyagot elintézni, addig a Törvényi kötöttségek miatt kénytelen olyan dolgokat tenni amik miatt elhúzúdik a dolog, mert végig kell futtatni egy procedúrán, egymillió dolognak kell megfelelni, mert kötelességünk jelenteni minden szart fölfelé, hogy dokumentálva legyen. Ez tűnik, úgy, hogy már megint nem dolgozik, miért kell ezért 1 hónapot várni...

Ettől függetlenül vannak olyan emberek, akik nem érdemlik meg hogy ott legyenek. De ezek ált. azért olyanok amilyenek, mert megtehetik, olyan a főnökük ha érted. De ez mindenhol van, mint a professional reklámban a szőke csaj.

De létszámleépítéskor aminek áldozata voltam, dolgozó embereket tesznek ki az utcára mitől még lassabb az ügyintézés.

Példa 2008. Adott egy ált iskola, fenntartása drága, osztályba 8-10!!! gyerek jár. nem zárható be, mert a tv. szerint biztosítani kell a peremkerületeknek az oktatást, ezért máshonnan minden iskolából elküldenek 1-10 embert amennyit lehet. De az adott iskola költségei és az ott dolgozók mérsékelt elbocsátásával, ill. átcsoportosításával több 10 milliót spórolhatnának.
Ehelyett, minden iskol szív, mert nélkülözniük kell a munkaerőt. pedig többet spórolnának és kevesebb ember életét tennék tönkre, ha be lehetne zárni azt az iskolát.

Politika

Corry 2008.11.21. 20:47:43

Az nem lenne megoldás, hogyha sikerülne rábeszélni Great Cornholio -t a pályaelhagyásra.

Mert a tanárra, orvosra, és még a minisztérijomi alkalmazottra is szükség van! Csak változó, mert van akiből lassan kevés van (ilyen az orvos) és van akiből túlságosan sok, például a minisztériumokban.

De attól még, hogy valakit sok léhűtő vesz körül, vagy egy másik intézményben léhűtők dolgoznak, még végezhet értékes munkát!

Viszont azt megnézhetjük, hogy egy másik országban ugyanez a réteg hogyan teljesít, pl. a tanárokat lehet a PISA eredményeink ismeretében dicsérni, avagy szidni.

dkdk 2008.11.21. 20:48:32

Pipás,

"mert nem tettek semmit a boldogulásuk érdekében"

nem nem azért vallanak kudarcot mert nem tettek meg semmit a boldogulások érdekében. azért vallanak kudarcot mert nem tettek meg MINDENT (nem kiabálok, hanem csak kiemelek) a boldogulásuk érdekében.

van egy ismerősöm akit őszintén tisztelek. nálam 5 évvel idősebb, nem a szakmájában dolgozik (agrármérnök a végzettsége) mégis szénné keresi magát miközben gyűlöli amit csinál (nem túlzok és még azt is hozzáteszem, hogy nem kábszer, fegyver és leány kereskedéssel foglalkozik).

mégis mindennap felkel, bemegy a céghez (ahol alkalmazott) és összeszorított foggal lehúzza a 8 óránál jelentősen hosszabb munkaidejét.

igaz, hogy a hétvégén nekem rinyál arról, hoyg mennyire utálja azt amit csinál, de eltartja a családját (nem átlagos szinten) és közben reménykedik, hoyg 55 évesen elviszi egy infarktus.

ennyi.

Great Cornholio 2008.11.21. 20:50:56

A példával azt akartam mondani, hogy pl meg kell spórolni 100 millió Ft-t. Az iskola, fenntartása 80 milla, + 20 a tanároké (20 db). Ennyit spórolnánk az iskola bezárásával. De helyette, vesznek, 20 másik iskolát és onnan elküldenek 5 db tanárt átlagosan, így is kijön a megtakarítás csak milyen áron?

A példa sarkallatos, de kb erről van szó.

Great Cornholio 2008.11.21. 20:54:11

dkdk, de lehetnek egyedülálló szülök kisgyerekkel idősebb emberek akik nem találnak munkát, és már nem akarják őket foglalkoztatni. stb. Ők esetleg mit tudnának tenni, hogy mindent megtegyenek.

A haverom apja gépészmérnök, egész életében egy gyárban dolgozott, diplomásként pár évvel a nyugdíj előtt elküldték, mert haldoklik a gyár. Nem tud elhelyezkedni mert a családja itt van, és nem Pesten él. Mit tegyen hogy normális nyugdíjat kapjon?

Corry 2008.11.21. 20:55:27

Great Cornholio 2008.11.21. 20:41:13

Az köztudomású, hogy kevés dolog van annyira rosszul megszervezve, mint az államigazgatás ezért nagyon sokan dolgoznak igen intenzíven, de sajnos felesleges munkát.

Ez a sok körbeforgás persze érthető, mert így nem lehet észrevenni az elsíbolandó pénzeket, a feleslegesen kiadott megbízásokat, szakértői véleményeket, stb. A másik ok pedig az, hogy legalább látszatmunkát kell adni, mert ha tömegesen válnak feleslegessé az emberek, az a következő választásokon megbosszulja magát.

Great Cornholio 2008.11.21. 21:00:59

A mi sulinknak, 5 Millió Forintot kell jövőre kigazdálkodni. Hogy hogyan nem érdekel senkit.

Amúgy a Legalacsonyabb beosztásban lévők dolgoznak. Viszont elbocsátáskor nem lehet, a magasabb beosztásúhoz nyúlni, mert ő valaki. Viszont újra fel kell venni valaki, hogy dolgozzon. Így működik.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.11.21. 21:04:04

Corry:

"Viszont azt megnézhetjük, hogy egy másik országban ugyanez a réteg hogyan teljesít, pl. a tanárokat lehet a PISA eredményeink ismeretében dicsérni, avagy szidni. "
Ez nem feltétlenül igaz: a finn eredmény nem azért jobb, mint a magyar vagy német (amelyek kb. egy szinten vannak), mert eleve jobb a finn tanár. A magyar gimnáziumi eredmények az élvonalban vannak, a szakmunkásképzőké a béka ismert testrésze alatt, mint ahogy lassan az általános iskolaiak is. Talán azzal is összefüggésben van ez, hogy egyre több a hátrányos helyzetű tanuló mind az általános, mind a szakmunkásképző iskolákban.
Az persze igaz, hogy az oktatás viszont nem tudja a szerzett hátrányokat kiegyenlíteni (nem úgy persze, hogy a jókat is lezüllesztjük).

dkdk 2008.11.21. 21:05:00

great cornholio, (ez beavis and butthead?)

nem vagyok okos, nem tudom mi a megoldás de azt tudom, hogy munkát mindig lehet találni.

apósom full alkesz. remek mérnök volt és az átkosban még a közkedvelt néphadseregnek is dolgozott. megbecsült szakember volt, hívták mindenhová dolgozni.

a '90 es évek elején elvesztette a munkáját é sjó hírnevű szakemberként otthon várta, hogy majd úgyis keresni fogják mert jó szakember.
nem keresték.
az elmúlt 18 évben masszívan szétitta az agyát egy kiállhatatlan zsörtölődő fasz lett belőle.

ezelőtt pár évvel szereztem neki alkalmi (mérnök szakértői) munkát amit becsülettel meg is csinált, sőt a munka alatt nem is ivott.

azóta (bár már leszázalékolták mert gyakorlatilag nincs mája) ha van meló hívják. akkor tudja, hogy pár napig nem szabad innia (leszokni már nem tud) és abban a pár tiszta napban jól megcsinálja a rá bízott feladatokat.

mondom: tök alkesz

mégis működik a dolog

Joe 2008.11.21. 21:12:42

az igaz, hogy meló van, csak amíg azt látjuk, hogy iinnen pár száz kmre hasonló kvalitással jobban élnek a népek, addig mindíg is lesz *nyázás

0xFFFF 2008.11.21. 21:15:03

"z 2008.11.21. 19:25:06
0xFFFF 2008.11.21. 19:22:03

Az orvosok mennek ,nekem csak 3 orvos barátom ment ki a svédekhez. Lehet tippelni miért... "

Nem tippelek. Aki menni akar, azt engedni kell. Viszlát !

Corry 2008.11.21. 21:21:50

Sasika,

direkt nem azt a példát írtam le, ahol a német kollégáim kuncogtak egy jót a magyar hivatalokon, mert el kellett intézniük valamit.
Ezért írtam a PISA példát, amivel egyébként, és itt csúsztattam, nem a tanár munkáját lehet mérni hanem a gyerek tudását. A kettő nem ugyanaz, mert a tanár taníthat akár kiválóan is, ha nálunk a délutáni Maunika só nézés a trendi, akkor a gyerek nem fogja megtanulni se a verset, se a törteket.

A szakmunkásképzés meg két oknál fogva halott szerintem: az egyik az, hogy a gyárakban már nem úgy és azt kell dolgozni mint régen, és erre már másképp kell megtanitani a gyereket. Továbbá minden szülő vágya az, hogy a gyereke diplomás legyen, mégha töksötét is a gyerek. És sajnos erre sok iskola partner is.
A jó gimiknél van még remény, és tisztelem a két nagyobbik kölköm tanárait, mert nagyon jó munkát végeznek. (Ha már szóba került a nyelv az egyik srácom heti kb. 50 szót tanul meg németből, de lehet, hogy még többet is)

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.11.21. 21:27:56

corry,
ok, csak félreértettem, amit lehetett.

Corry 2008.11.21. 21:46:34

Sasika,

Én csúsztattam egy kicsit, de voltak itt az este ennél nagyobb csúsztatások is.

Nagyon nincs rendben ez az ország, ezt sokan látják. És keresik az okát, az egyik okot meg is találják általában, ez az ok nem más, mint a mi Ferink.
Én fentebb és a másik topikokban is belinkeltem cikkeket, amiben látható, hogy mi magyarok mindenféle paraméterben le vagyunk maradva. Sajnos. És ez azért baj, mert ha valami divina machinális tranzakció folytán Ferink el is hagyná a helyét, mi is fog tudni csinálni az utódja?
Annyiban biztos jobb lesz, hogy nem fog hazudni, meg színészkedni, legalábbis remélem, de a délutáni Maunika sóról leszoktatni a törzsközönséget már nehezebb lesz, főleg ha az lenne az új módi, hogy a Maunika só idején még dolgozni kell, emberek. Na ez nem fog menni, legalábbis nem egyhamar.
És ennek egyszerű magyarázata vagyon: igen nagyon sok olyan ember van a kis országunkban, akit bármilyen értsd bármilyen értelmes munka elé odaállítanánk, elszaladna előle....

bes3 2008.11.21. 21:48:02

Corry: a svéd (és analógiaként a finn) gyerekek szövegértelmezése nem csoda hogy olyan "kiemelkedő", kb az IKEA katalógus szintjén kommunikálnak a svéd felnőttek is, gondolhatod a gyerekeket.
nem kunszt "megérteni"

Kaptam már hivatalos svéd levelet hogy asszondja kockáspapír kitépve a spirálfüzetből, rajta kézzel :

"azt akarjuk hogy gyere be. Hozd magaddal a házassági anyakönyvi kivonatodat.

Üdvözlettel

dátum
név
és egy bélyegző: adóhivatal."

na ez a kommunikációs szint.

:-)

A fiam kikerülés után egy évvel idősebbek közé került de matekból és természettudományból az elitcsoportba osztották (ritka az ilyen suli a vikingeknék, de előfordul) és itt is remekül megállja a helyét.
Angolból osztályelső :)

És ezt nagyon nagy részben a magyarországi TANÁRAINAK köszönheti. Innen is tisztelet és köszönet érte.

Liberté_73 2008.11.21. 21:50:11

tsk 2008.11.21. 18:52:10
"...Tegyuk fel hogy "feketen" foglalkoztatnak es nem fizetsz adot. Mennyi is amit az allam radkolt? A netto fizetesed. Ugyanaz"

igen, csak így még van hozzá TB és nyugdíj is grátiszba :)
feketén az meg nem volna, azaz az állam rosszabbul jár

rexter 2008.11.21. 22:33:12

annak a hozzaszolonak van igaza, hogy nevetseges h egymas torkanak ugrik a kozszfera meg az allami szfera. kurva sok dolgon kellene valtoztatni, de ennyire lenezni a kozszferat mint dkdk teszi egeszen felhaborito. nemtom talan az osszes tanara eleteben megeroszakolta, gonosz volt vele, vagy mi, de ez borzaszto. le kellene nyugodni.

phorvath 2008.11.21. 22:41:41

A közszférával nem az a baj, hogy nincsenek jó tanárok, vagy orvosok. Vannak, sőt, valószínűleg ők vannak többen. Viszont a jelenlegi rendszer nem becsüli meg őket. A rosszul dolgozó, alkalmatlan tanár ugyanannyit kap, mint az, aki jól dolgozik. Azt sem lehet kirúgni, aki alkalmatlan. A rendesen dolgozókat meg kellene fizetni rendesen, hogy az arra alkalmasak menjenek tanárnak. Lehetne válogatni a jók között, az alkalmatlanokat meg el lehetne küldeni.

A szakiskolát végzettek színvonala valóban gyengébb, mint mondjuk 20 évvel ezelőtt. Ennek azonban nem a tanárok az okai, hiszen a tanárok jó része már 20 évvel ezelőtt is tanított. A kötelező iskoláztatás korhatárát felemelték 18 évre. Aki korábban 16 évesen általános iskolásként bukott ki a rendszerből mert túl "buta" volt, azt ma továbbküldik a szakiskolába, hogy tanuljon és megfeleljünk az EU elvárásainak. Az általános iskolában nem akarnak vele vesződni, csak meg akarnak szabadulni tőle. A szakiskolában meg a tanár csináljon vele, amit tud.

Egyébként ezek a gyerekek nem született idióták. 6 éves korukban teljesen értelmes kissikolások. Csakhogy az általános iskolánk még mindig a porosz rendszeren alapul. Az átlagra van méretezve, viszont 6-10 éves korban a gyerekek érettségében óriási lehet a különbség. Az okosabbja unatkozik, a kicsit kevésbé érett meg még inkább játszana és nem érdekli az olvasás. Ők örökké kettest kapnak, soha nem lesz sikerélményük és meggyűlölnek mindent, ami a tanulással kapcsolatos. Differenciáltabb oktatásra lenne szükség, TÖBB és jobban képzett tanárra.

30 évvel ezelőtt jól működött a jelenlegi rendszer, egyszerűen azokat a gyerekeket, akik picivel lassabban fejlődtek 6 éves korukban, azokat 10 éves korukra hülyének nyilvánították, ők maguk is megutálták az iskolát, mert semmi sikerélményük nem volt, ezután már dacból sem tanultak, aztán 16 éves korukban otthagyták az általános iskolát és elmentek bányásznak. (Minden tiszteletem a bányászoké, nagyon kemény és veszélyes munkát végeznek. Viszont sok szakértelmet általában nem igényel, ezért hoztam példának.) Ma már nem engedhetjük meg magunknak, hogy a gyerekek 20 %-a mindenféle szakképesítés nélkül kerüljön ki az iskolából, tehát nekik is szakmát kell adni valahogyan.

A minisztérium pedig ahelyett, hogy ezt felfogta volna és nekiállt volna az általános iskolákat rendbetenni, a felsőoktatást és a középfokú oktatást reformálja kétévente. Az eredmény az, hogy nincs két egyforma év, hogy a tanárnak ugyanazt, ugyanúgy kellene tanítania. Pedig a logaritmus ugyanaz, mint kétszáz évvel ezelőtt volt, meg a történelem se változott sokat.

kenyszerjogasz 2008.11.21. 23:05:02

adalék az "én adómból éltek, kuss" érvekhez.

tavaly egy klánban voltam egy online játékban egy holland sráccal. kérdezte mit dolgozok. mondom köztisztviselek. erre kérdezi:

"aha, szóval azért dolgozol, hogy visszakeresd az adódat?"

erre hirtelen nem tudtam mást mondani csak hogy: "lol, yeah", de azóta van egy kellőképp frappáns és a helyzethez illően demagóg válaszom, ha valaki ezzel jön. ajánlom másnak is.

vajdasagi 2008.11.22. 00:49:00

Semmi késztetést nem érzek a versenyszféra és az állami szféra összehasonlítására. Mindkettőben látom a jó és rossz dolgokat. (Pl. a gyerekeim tanárai többségükben CSODÁLATOS EMBEREK!!! Kivívták örökös hálámat.) De az állami szférában dolgozókat elnézve az az érzésem, hogy ők még nem látják elég tisztán, mi jön most. Többségük azt hiszi, ez arról szól, hogy lecsökken-e a bér 8%-al (kb. annyi a 13. havi fizetés, igaz?) Hát nem!!! Csupán Magyarországon SZÁZEZREK fogják hamarosan elveszíteni az eddig többé-kevésbé biztosnak hitt állásaikat. A többiek majd behúzzák fülüket/farkukat és mindenféle kellemetlenségbe beleegyeznek, csak hogy ne maradjanak munka nélkül. Nos, emellett arról rinyálni, hogy miért nincs közpénzből finanszírozott karácsonyi buli - hát hogy is mondjam, valahogy dühítő. Részemről ennyi.

Egyébként nálunk még lesz céges karácsonyi buli, azzal a kitétellel, hogy ki tudja, mikor lesz újra ilyesmi? És lesz-e még egyáltalán cég jövő ilyenkorra. De azért a tanárokkal teljes mértékben együttérzek. És az állami szféra többségét is sajnálom...

Üdv. mindkét félnek :-)

Lukrécia Bögre 2008.11.22. 05:53:31

"Egyetért-e Ön azzal, hogy az országgyűlési képviselőknek csak a bizonylattal alátámasztott elszámolható kiadásai után járhat költségtérítés?" - erről népszavaztatna Seres Mária építész, akit felháborított, hogy a politikusokra más szabályok vonatkoznak, mint az átlagemberekre.
Az Országos Választási Bizottságon egyből "átment" a kérdés, október 12-től négy hónap van rá, hogy összegyűjtsem a 200 ezer aláírást.
A kezdeményezők azt kívánják elérni, hogy csak a valós költségeknek megfelelően kapjanak pénzt számla ellenében a politikusok
Egy átlagos országgyűlési képviselő 231 ezer forintos alaptiszteletdíj mellett havonta 115 ezer forint szállásköltség-térítést, 266 ezer forint utazási költségtérítést kap, ez utóbbi kettőt nem kell számlával igazolnia, és még alkalmazottakra is kap 139 ezer forintot. Ezen kívül egy bizottsági tagság után (ez minden képviselőnek van) még 162 ezer forint bizottsági pótdíjban is részesül.
A népszavazási kezdeményezésem az országgyűlési képviselők költségtérítésére vonatkozik, konkrétan arra, hogy csakis a számlákkal alátámasztott kiadásaik után járhasson nekik a költségtérítés.
Több mint száz olyan parlamenti képviselő van, aki az elmúlt ciklusban 17 millió forintnál nagyobb összegű költségtérítést kapott adómentesen, bármiféle bizonylat felmutatása nélkül! Nekik ugyanis nem kell igazolniuk, hogy mire költötték az eredetileg szállásra és utazásra kapott pénzt, vagyis nem kell számlákat leadniuk ezekről. Hogy miért? Mert megszavazták - saját maguknak.
A népszavazási kezdeményezés legfontosabb üzenete az, hogy legyen végre rend az országban. Olyan rend, amire mindenki büszke lehet, és mindenki a képessége szerint vigyáz is rá.
Töltsd le, vagy írd alá online:
www.seresmaria.hu/pl.php?tid=5

stick 2008.11.22. 06:18:13

Nagyon tetszik ez a "közszféra a mi pénzünkből bulizik" baromság, pláne amikor adócsaló, minimálbéres, álrokkant, minden támogatást (pl gáz) jogtalanul igénybevevő vállalkozók és alkalmazottaik ordibálják ezt. Na, gondolkozzunk egy picit!
Legjobb tudomásom szerint, ha "magán" cégek tartanak ilyen bulikat, nem egyszer sokcsillagos szállodákban, valódi luxus körülmények között, azt költség címén leírhatják az adójukból, annyival kevesebb adót kell fizetniük, ERGO KÖZPÉNZT SZÓRNAK MAGÁNCÉGEK.
Ezt pontosan tudom, mert könyveltem pár ilyen eseményt, és mindíg, mindenhol "csapatépítés, fejlesztés, oktatás" címszó alatt számolják el.
A sok csóringer tanártól, meg egyéb közszférástól meg féltik a pár szendvicset itt a nagyonokosok. Mert az ő pénzükből.....
De nagy a sötétség, és még az Index is kiveszi belőle a részét.

0xFFFF 2008.11.22. 06:59:28

Igen stick ! Nagyon sötét vagy, jól érzed. A magánszfére megtermeli az árát, a közszfére meg kéreget rá. Van némi eltérés.

Senki nem sajnálná tőlük, ha egyébként a vízfejjé duzzasztott közszférában nem csak az évvégi bulizás működne, hanem az alapfeladatok is el lennének látva. Nincsenek ellátva, nincs miért szendvicsezniük.

szobatars 2008.11.22. 07:35:38

Minden tiszteletem a tied, Sasika, de a közszolgák felét valóban el kellene zavarni.

Ha másként gondolod, amihez jogod van, akkor csak egy kérdésem van hozzád:

Miért elég Ausztriában kb. 270.000, Nagy-Brittanniában pedig kb. 500.000 "közszolga", ha a pompásan ,működő magyar közigazgatás is csikorog azzal a kb. 800.000-el?

Ronald 2008.11.22. 07:58:23


Mikor érti meg már eccer a fasz proli is, hogy a kft, a "céges buli" árát - NEM ÍRJA LE AZ ADÓJÁBÓL !!!!".

Az adóalapból IRJA LE - világos ?

Ha 30% a zadó és 1 milla volt a hepaj....akkor csak 300 ezret tud így spórolni - ha úgymond: "leírta"...a maradék 700 ezret ki kell köhögnie a kasszábúl !!!

Eccer én is adakoztam és az volt a köszönet: "há'bassza meg, nem került neki semmibe, leírta az adóból".

Mert a társdalom hülyébbik fele még mindig azt hiszi, hogy ez így működik.
.

Ádám 2008.11.22. 09:27:28

Saját tapasztalataim alapján- dolgoztam az igazságszolgáltatásban, az építőiparban, és jelenleg egy multinál- a legfőbb gond a munkához való hozzáállással van Mo-on, a dolgozók mindenhol ugyanúgy utálnak dolgozni, ha megkérded miért a zsigeri válasz mindenhol: Ennyi pénzért??? és ezt mondja a bruttó 600 e-t kereső bíró, a 300e-t zsebbe kereső kőműves is, nemcsak a minimálra bejelentett 100e-t zsebbe kapó titkárnő.
A másik gond pedig a vezetés hibája, a munkaszervezés ill a motiváció. Ez kb, így néz ki: hatékonyság közszféra: 20%, magánszféra 40%, multi 60%. Mindenhol van egy kemény mag akik dolgoznak szó nélkül és szeretik amit csinálnak, őket a többi 80% kiröhögi és megveti, de a profitot 100%-ban ők termelik.

Sajnos nincs kiút ebből, csak annak örülök, hogy így is sokkal jobb az élet itt, mint a világ másik 90%-án, ill. mint volt akár 100 éve is bárhol.

Corry 2008.11.22. 09:37:50

Szeretném a "közszféra" szót pontosítani, mert itt két kaszt van ám: a közalkalmazottak és a köztisztviselők. A megnevezés alapján történő csoportosítás még logikus is lenne, de itt ez nem áll meg: a bérezés is teljesen különbözik és nagyon erősen a köztisztviselők javára.
Ergó a közszféra szerintem 3 részre szedhető:
közalkalmazottak (tanárok, orvosok, stb.), köztisztviselők (ilyen-olyan hivatalokban ténykedők), továbbá az állami cégeknél dolgozók (Posta, MÁV).

Először az utóbbiról: az állami cégek formálisan részvénytársaságok, vagy kht-k ugyan, de a munkaszervezés és a munkatempó inkább a közhivatalokra hajaz. Persze itt is vannak különbségek: a két felhozott példa is kétféle hozzáállást takar; a Posta egy csomó átszervezést végzett, nem minden sikerült tökéletesen, de úgy tudom a Posta legalább közel nyereséges, míg a MÁV vesztesége összemérhető a GDP 1%-ával.

Az orvosokat, tanárokat már kitárgyaltuk, kb egyetértek bes3 és phorvath által írottakkal, én is tisztelem a gyerekeim tanárait, jó munkát végeznek.

Én amikor a közszférát szidom, akkor a célpont a köztisztviselők. Amíg egy orvos és egy mérnök munkásságát nem lehet jól összehasonlítani és ne is tegyük, addig a köztisztviselőket és az egyéb, a versenyszférában dolgozó irodai alkalmazottakat minden további nélkül.

A kollégáim is irodai munkát végeznek, jöttek is az egyik részlegünkre köztisztviselők dolgozni, mert többet fizetünk. Aki a közszférából jött hozzánk, ment is oda vissza, mert valamelyik "háttérintézmény" -nél ugyan kicsit kevesebb a pénz, de délután 4 után ott már a fű sem nő. (Persze tudom, vannak kivételek, de nem nekik kéne a kivételeknek lenniük.)
Volt egy másik kollégám, aki elment egy városi önkormányzathoz dolgozni. Ő meg hozzánk jött vissza, mert nem érezte ugyan nálunk jól magát, de ott meg unta a semmittevést. Azóta újra elment tőlünk de valószínűleg a versenyszférába.

Egyébként nekem három kedvencem van a közszférában: a háttérintézmények, a minisztériumok, és az önkormányzatok. Ami az utóbbit illeti: tudjátok mekkora a legkisebb önkormányzattal rendelkező falu? Felsőszenterzsébet a falu neve és ellentmondó információim vannak: vagy 24-en, vagy csak 15 -en laknak ott. Majd egyszer leugrok megszámolni, két kezem meg a lábam elég lesz polgármestert is beleértve...

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.11.22. 10:00:04

Corry,
ez azt hiszem, helyes megkülönböztetés.

asdf 2008.11.22. 10:05:21

Az én véleményem meg az hogy szar a rendszer.
példa a közszférára:
feladat: kapálás
1. dolgozó fogja a kapa végét
2. dolgozó fogja a kapa elejét
3. dolgozo ütögeti az igy tartott kapát a földhöz...
4. fönök, nézi az egészet.

Értelemszerüen, ha azt mondjuk hogy csökkentsük a létszámukat, jogos az érv hogy de hát akkor ki fog kapálni. És ezért szar a rendszer. Mert nem hatékonyan van szervezve. A fennti példánál maradva, ugyebár 1 ember is tud kapálni egy kapával, ráadásul sokkal hatékonyabban mint ez a 3 ember tehát ha a rendszert átszervezzük máris kapunk egy jóval kisebb és jóval hatékonyabb szervezetet. Sajnos itthon erre az átszervezésre nem sok esély van, és ami van is, az is mutyizás alapon megy (tudniillik nem a tök felesleges 4. embert rugják ki, hanem a dolgozó 3-ból egyet)

És ez a modell egyébként magyarországon szinte bármely részre igaz, az egészségügytől kezve az oktatáson át az autópályaépitésekig.

zombizan · http://libertarius.blog.hu/ 2008.11.22. 10:26:42

Az előző 20-30 hozzászólás alapján pár észrevétel:
i) abban gondolom mindenki egyetért, hogy az állami alkalmazásban lévő, hasznos munkát végző emberek összehasonlítható alapon (pl. diplomást a diplomással, vezetőt a vezetővel) nem szabadna, hogy kevesebbet keressenek, mint a versenyszférában. Simor András MNB elnöki fizetése nem hiszem, hogy több lenne annál, mint amit a Deloitte helyi főnökeként keresett, vagy amit egy kereskedelmi bank vezére keres.
ii) nagyjából abban is mindenki egyetért, hogy a közszféra sok fölösleges tevékenységet, intézményt és embert takar. Ezek eltartása mindannyiunk pénzét igénybe veszi, ezek leépítése a hasznos munkát végző közalkalmazottnak éppen úgy érdeke, mint a versenyszférában dolgozónak.
iii) mindenki felelős a saját helyzetéért, boldogulásáért. Ez éppúgy igaz arra, aki a közszférában vegetál, kevés pénzért, meg arra is, aki a versenyszférában van ugyan, de rosszul fizetett pozícióban.
iv) a rendszerváltás, illetve az ezt követő 20 év szomorú története az, hogy itt vagyunk. Ebben sok embernek van kis felelőssége, és kevés embernek nagyon nagy felelőssége. Aki még a szocializmusban érettségizett, az gondolom meg tudja erősíteni, hogy pályaválasztási szempontból kb. nulla hasznos orientációt kaptunk a későbbi időszakra vonatkozóan. Tanári pályára menni éppen annyira tűnt jó vagy rossz ötletnek, legalábbis megélhetési szempontból, mint mérnöknek vagy közgazdásznak. Ahogy a helyzet változott, az emberek egy része alkalmazkodott, másik része nem. Azon tűnődtem mostanság, hogy akiket én a rendszerváltás ártatlan áldozatainak látok, mert nem rendelkeznek a munkaerő piacon hasznosítható tudással és készségekkel, azok 88-90 táján fiatalabbak voltak, mint én most. Na most ha itt hirtelen beütne a ménkő, a kínaiak elfoglalnának mindent, és innentől kezdve aki nem tud kínaiul, az eláshatná magát, az biztos rosszul érintene engem is, de tuti, hogy rögtön nekiállnék kínaiul tanulni. Ezt sokan nem tették meg, pl. angol nyelv vonatkozásában, amiben az egyéni felelősség mellett nyilván az is benne van, hogy pont a változási és fejlődési készséget nem fejlesztették és hangsúlyozták a korábbi, statikus rendszerben.
v) 'teaching is an expensive hobby', ahogy egy angol ismerősöm mondja. Hál istennek, hogy még mindig vannak elkötelezett és lelkes tanárok, méltatlan körülmények között.

Corry 2008.11.22. 14:35:13

zombizan, nagyjából teljesen egyetértek Veled.

Csak annyi a baj, hogy amit összeírtál az elvnek jó, de megvalósíthatatlan, mert túl sok olyan ember van, aki nagyot bukna az általad leírtakon.
És ezek az emberek is szavazópolgárok, ne feledd :-)

Egyébként az oktatás az egyik kulcskérdés az ország nehéz helyzetéből való kilábalásra, hiszen ebbe a helyzetbe is a minőségi munkára a tudásuk miatt nem képes emberek és az őket nyakló nélkül támogató politika miatt jutottunk.

zombizan · http://libertarius.blog.hu/ 2008.11.22. 15:26:57

Corry

Szerintem egy markánsan liberális, konkrét cselekvési tervként kidolgozott program a választók elég komoly hányadát maga mögé tudná állítani, ha viszonylag hiteles emberek képviselik (tehát nem a mi ún. liberális pártunk). Valószínűleg nem lenne elég a választás megnyeréséhez, de legalább kiderülne, elég egyértelműen, mekkora támogatottsága van ennek. Kb. az összes, számomra mértékadó, vagy legalább komolyan vehető szervezet és ember ugyanazt a 6-8-10 dolgot szajkózza már évek óta (átlátható és számon kérhető költségvetési politika, állami kiadások jelentős visszafogása, szerkezeti átalakítások a nagy állami ellátó rendszerekben, a munkavégzéshez kapcsolódó adók és járulékok csökkentése, feketegazdaság és korrupció elleni határozott fellépés, oktatási reform, stb). Ennek a törvényjavaslati szinten kidolgozott változatáról szeretnék egyszer szavazni egy választáson. Ez lehet, hogy naiv illúzió, de nem hiszem el, hogy az emberek hülyék, és a többség számára jó ez az értelmetlen sorvadás, ami itt van.

Igen, az oktatás a jövő kulcsa, de két gond van ezzel: i) amire egy oktatási reform bármilyen pozitív eredménnyel járhat, az minimum 5-10, de inkább 10-20 év, ii) az eddigi változtatások eredménye megkérdőjelezhető, ha az iskolarendszerből kikerülő emberek képzettségét, felkészültségét, hozzáállását nézed - persze ez nem bizonyíték, csak intő jel....
süti beállítások módosítása