HTML

Ha csak ezt az oldaldobozt látod, akkor egy olyan sablont választottál, amiben csak balhasáb van, az oldaldobozaid viszont alapértelmezésben a jobbhasábba kerülnek. Menj be az Oldaldobozszerkesztőbe (Megjelenítés / Oldaldobozok), és kattints a Hasábcsere gombra!

Itt az írás, forgassátok...

közélet-közerkölcsök-magánbűnök- egy magyartanár emlékiratai Egerből

Oszd meg, és uralkodj magadon!

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Idő van

Friss topikok

  • pushup: Tanár úr! azért én szívesen olvasnám a mostani véleményét is. Lehet, én értelmeztem félre, de korá... (2016.02.16. 11:02) Búcsú az olvasótól
  • Lordhell: @Csakazigazat!: A lényeg, hogy mind a kettő rossz. Ha már számokon lovagolunk 1 év alatt 44-45 15... (2014.05.14. 18:25) Na de kicsoda Lipusz Zsolt?
  • csakazolvassa: Műfarka kinek volt? Én értem, hogy aki hetero, annak nem probléma a melegek politikai emancipációj... (2012.08.13. 19:04) Az ember végül homokos? - (Értelmezési kísérlet)
  • gabcica: Sikerült ebben az évben és tavaly is részt vennem a rajz oktv-n. Ha megnézitek a témaadást és azt,... (2010.11.28. 16:29) Mit ér az OKTV?
  • zerge gorilla: "már két embernek is olcsóbb autóval közlekedni, mint tömegközlekedéssel..." Ezzel muszáj vitatko... (2010.11.07. 13:57) Buddhista közgazdaságtan

Nemere, az "írófejedelem"

2008.12.14. 17:39 sasika61

 

 

 
Nemrég Ki az írófejedelem a politikusok között? címmel érdekes játékot indított az Index (http://index.hu/politika/belfold/iro081205/), amelyben a szerző személyét kellett kitalálni a könyv első bekezdéséből. Bár szeretem az ilyesfajta találós kérdéseket, őszintén megmondom, egyik politikusra sem ismertem rá: nem szoktam ugyanis könyveiket olvasni.
 
De a címben föltett kérdés első fele mégis fölvillant bennem a napokban. Történt ugyanis, hogy egy iskolai vetélkedő díjazottjai számára könyveket kerestem egyik kollégámmal. Nem messze van tőlünk egy „félpénzes” könyvesbolt, ott kezdtük a portyát (a „pénzkeret” behatárolta lehetőségeinket, másrészt néha jó könyvet is ki lehet fogni). Az üzlet maga zárva volt, két nagy sátorral viszont jelen vannak a nagy karácsonyi kirakodóvásárban. Végignéztük a felhozatalt, néhány tényleg jó és nagyon olcsó könyv mellett kínálatuk többsége olyan színvonalú, hogy ha utánam hajítanák, sem vinném haza. Történelminek nevezett regények, kémkönyvek, rejtélyek, krimik mázsaszámra: a két sátor együtt mintegy 8-10 négyzetméternyi standjából ezek foglalták el a helyek 80 %-át. Steve Nordingtól Mátyás király, Széchenyi István, II. Rákóczi Ferenc magánélete (külön kötetek!), Stuart Harringtontól Stuart Herringtonon át Henry Hamiltonig minden kapható volt itt, ami szem-szájnak ingere.
 
Kollégámmal, aki szintén történelem szakos, hangos beszélgetésbe kezdtünk, hogy ugyan ki lehet az az angol író-történész, aki fontosnak látta a magyar történelem nagy alakjainak magánéletével való foglalkozást, ki az, aki árnyalja a Seton-Watson kialakította képet? Már kezdtünk örülni, hogy íme, nem vagyunk egyedül, más, nagy népek fiait is érdekli, hogy ki volt Széchenyi, Rákóczi, Mátyás, amikor az egyébként kedves eladó megszólalt, hogy ez bizony nem angol, hanem Nemere István. Miii?- kérdeztük csalódottan. De a hölgy megerősítette: Steve Nording Nemere egyik írói álneve, mint ahogy a többi könyvet is Nemere írta: a fenti szerzőkön kívül Vanessa Wilmon, T. Moward, Alissa Altamira stb. név is mind őt takarja. A stand könyveinek 80 %-át ő írta, csak kirakva legalább egy mázsa könyv volt tőle.
 
Hát akkor ki is az írófejedelem?- kérdezhetnénk. Kvantitatív módszerrel vizsgálva egyértelműen Nemere. Megkerestem a honlapját, ott közli, hogy már az 500. (!) kötetnél tart. Ez egy kisebb könyvtár. Én még semmit nem olvastam tőle: visszatartott a neve, az, hogy aki ennyit ír, az kizárt, hogy jó író legyen; aki ennyi témában otthonos, az valójában semmihez sem ért.
 
Közeledik a karácsony, a nagy könyvajándékozások ideje. Kedves olvasóim, mindenkit óvnék, hogy mielőtt vásárol, alaposan nézze meg, kit is takar a név. Nehogy az írófejedelemtől vegyünk szakkönyvet történész családtagunk számára, mert nem biztos, hogy el fogja olvasni. Mint ahogy a szerzőről sem feltételezem ezt. Ő csak ír, nemigen van ideje olvasni.

 

160 komment

Címkék: könyvek nemere hellókarácsony álnevek

fuggoagy.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://sasika61mondja.blog.hu/api/trackback/id/tr19822667

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pirx 2008.12.14. 19:45:21

Abdul!
Ki emlegetett itt könyvégetést? Én se nevezném Nemerét nagy műveltségű embernek. Írt pár szórakoztató regényt és ennyi. Aztán olyanba fogott, amibe nem kellett volna. De aki akarja, olvassa! :)

abdul 2008.12.14. 19:46:17

Platon

Nálad az öt pont.
Én ezt kicsit rusztikusabban fejtettem ki - majdnem meg is jártam!

VonBraun 2008.12.14. 19:47:40

Bocs' földi, de nincs igazad. Nem ismered Nemerét, személyesen se, de gondolom az írásait se. Az, hogy egy ilyen index "játékot" indít arra, hogy ki az írófejedelem, egy dolog. Megismerni valakinek az írásait, esetleg az életén keresztül, az meg egy másik.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.12.14. 19:47:59

Abdul,
("Mikor megyünk egyenruhásokkal könyveket égetni?
Hihetetlen.") ez megítélésem szerint aljas csúsztatás részedről. Az egyenruhás könyvégetés neked jutott eszedbe, nem nekem.
Veled itt befejeztem.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.12.14. 19:50:06

Rolikát ismét röppályára tettem. Nem a kritikája, hanem a hangneme miatt.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.12.14. 19:50:21

Nem értem, nem értem, nem értem... Nemere nagyon szar könyveket ír, emberek! Próbáljatok meg minőséget is olvasni, és rájöttök!

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2008.12.14. 19:50:25

Voltak (vannak) egészen tűrhető scifijei. Most ha megfeszítetek, akkor sem tudok címet mondani, de határozottan emlékszem, hogy gimis koromban olvastam több sztoriját és tetszett.

2008.12.14. 19:52:22

Légyszi ne rolikázz.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.12.14. 19:54:02

Platon,
"Aki anélkül ír kritikát egy íróról, hogy bármit is elolvasott volna tőle az hiteltelen tintapazarló.

Aki ezzel még dicsekszik is, az híján van a bölcsességnek."

Ezzel csak az a baj, hogy a poszt nem kritika volt N. írói munkásságáról, mint ezt már legalább ötször írtam.

abdul 2008.12.14. 19:54:19

Pirx

Olvasás nélkül ítéletet mondani, az előítélet - nálam.
Én sem a világ legjobb íróját látom Nemerében, de a posztoló gondolkodásmódját, és magyarázkodásait nem tartom szimpatikusnak emiatt az előítélet miatt.
A könyvégetéses dologgal erre asszociáltam.
Posztolónk nem párbeszédképes, inkább csak sértődős.

Solkim 2008.12.14. 19:54:24

Nemerénk nagyon sok jó könyve van a maguk műfajaiban, bár ezek tényleg főleg a régebbiek. Pl. a Klausztropolisz. A régebbi ismeretterjesztő-konfliktusgerjesztő könyvei közül a Gagarinról szóló, vagy a teremtés vs. evolúció témájú is érdekes. Az utóbbi 10 évben az ő könyveivel is az a baj, ami a piacon lévő konyvek többségével: nincs lektor. Hemzsegnek bennük a durva, értelemzavaró helyesírási, mondatszerkesztési hibák. Beleb***ák a kéziratot a nyomdagépbe oszt kész.

Ami az írói álneveket illeti, arról te tehetsz Sasika. Na jó: azok, akik így gondolkodnak, mint te. Mivel beskatulyázták sci-fi/krimi alkotónak (aki "túl sokat" ír), ezért a különböző műfajokat célszerűbb más-más neveken kiadnia.

2008.12.14. 19:56:07

Balián
egyetértek veled. Sajnos az én kritikáimat kiszűrte. Ez is a te igazadat erősíti meg.

duncan 2008.12.14. 19:56:10

Konrad:
Persze, hogy nagyrészt sz@r. De mi legalább olvastunk tőle, nem úgy, mint Sasika.

abdul 2008.12.14. 19:57:13

A jövőbe láttam!
Hát, erről ennyit.
Jó éjt kedves mindenkinek!

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.12.14. 19:57:15

duncan: Sasika ráhibázott, ez van.

duncan 2008.12.14. 19:58:33

Konrad: kritikai témákban nem hiszem, hogy a ráhibázás érvényes találatnak számít...

Kísérletinyúl 2008.12.14. 19:59:15

haliho,Nemere regebben irt meg konyveket.olvastam is sokat,de mar jo regen csak szemetet...

de ne csak altalanositsunk, volt egy lelkes baratnom, tole kaptam egyszer vagy 6-8 Nemeret veletlenul(becsapodott az alnevektol sajna) fele gyenge krimi volt, masik fele tortenelmi mocskolodas. Szechenyi maganeletet ugyan nem olvastam, de pl "Mao-Ce-Tung maganelete"-t igen.
jo masfel oras konyv, es mindenki megtudhatja belole, hogy 70 evesen akarmerre ment mindenhol fiatal szuzlanyok vartak. + az utolso 50 evben nem furdott ezert budos volt (egy kinairol beszellunk ugye...) + rendkivul lenyeges info, hogy egy hereje volt csak. mindezt hatalmas betumerettel, katasztrofalis helyesirassal/sortoressel stb.
elvileg akar igaz is lehetne... :D
szal ha ehhez a "konyvhoz" Nemere a nevet adta, akkor nagyon regen jo kozepes iro volt, ifjusagi regenyeket rendszervaltas kornyeken tudott irni, vagy 10 eve mar azt se...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.12.14. 20:00:04

duncan: kritikaiban nem, de mintha a postban egy sor kritika sem volna, símán fikázza Nemerét. És ráhibázott, szerintem. Az a baj Nemerével, hogy már 20 év sem volt jó...

Platon 2008.12.14. 20:00:13

Nemere azért ír sok könyvet mert ebből él.

Azt döntse el ki ki maga hogy ez a magyar körülményeket minősíti jobban, vagy az írót.

Abban a szegmensben ahova a könyvei nagy része pozicionálva vannak nincsenek túl nagy minőségi elvárások, ezért lehet sorozatban ontani a könyveket.

Lőrincz L. László 80 felett jár bőven könyvekkel, és ennek igen jó része megélhetési célból született paneles építkezéssel.

Mind e mellett tud igen igen jókat is írni.

Magyarországon főállású íróként úgy tudsz megélni ha tömeg termelsz. (Mondjuk Lőrincznek mintha lenne kutatói állása is mellette, de hát azt ugye nem fizetik túl.)

Joschka Fischer (törölt) 2008.12.14. 20:02:23

az hogyan lehet, hogy valaki magyartanár, aztán még büszke is rá, hogy anélkül küld el egy írót a picsába úgy, hogy semmit nem olvasott tőle?

duncan 2008.12.14. 20:02:52

Konrad:
Akkor legalább csinált volna úgy, mintha olvasott volna tőle vmit. Eredmény ugyan az lenne, csak nem nézné ......nek a kommentelők nagy része.

duncan 2008.12.14. 20:04:33

mert ugye Platon szerint is csak másfél órát kellett volna rászánnia

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.12.14. 20:04:47

Konrad,
kösz.
Úgy látszik, mégis megérthető, hogy a poszt nem kritika volt a szerző életművéről vagy egyes könyveiről.

duncan 2008.12.14. 20:06:45

na megyek tomb raidert nézni, mert az is biztos sz@r film

lynx (törölt) 2008.12.14. 20:07:16

Én olvastam Nemerét, kegyetlen szar (scifit).

Utálni viszont csak akkor kezdtem, amikor kezembe akadt egy olyan könyve, ami a Daniken-től koppintott agymenéseket írt dokumentarista hangnemben, hogy az ufók meg az indiánok stb.
Ezoterikus szenny ez is.

torissrac 2008.12.14. 20:07:51

srácok

én olvastam tőle.

Sci-fit, krimit, "oknyomozó" UFÓ-s könyvet (lengyel újságcikkek magyaritása... ), meg sajnos belenéztem történeti munkáiba is.

Aki jót akar, inkább ne vegye kézbe, penetráns agyrohadást okoz. 12 évesen még elment, főleg, mert akkor került ki pl. az UFO téma a cenzúra alól - 1989-ben, de most....

mesés vesés 2008.12.14. 20:08:45


Nemere semmiképp nem írófejedelem, de tényleg írt jó könyveket. Jó régen:)
Játszma tízmilliárdért, rongyosra olvastam, Mintha ember lennél, remek, Túl a Plútón, Terra, Élni életveszélyes sorozat, Neutron akció, és még jónéhány, ami ne ugrik be, de ott van a polcomon:)
Aztán jöttek a Titkok könyve baromságai, és tényleg meredeken ívelt lefele a színvonal. Még bele bele olvastam néhány könyvébe, de csalódás volt.
Maradhatott volna a minőségnél a mennyiség helyett és lehet, hogy tényleg írólegenda lenne mára.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.12.14. 20:09:01

Duncan,
öntsünk már tiszta vizet a pohárba. Hogy én minek nézlek, az alig különbözik attól, ahogyan te rám gondolsz, ám ez nem tartozik senkire s főleg nem a nagyközönségre.
DE: a "Mester" életműve nem kritikai tárgyként szerepelt, ha ezt nem vagy képes felfogni, nincs értelme beszélgetnünk.

torissrac 2008.12.14. 20:10:53

lynx: na igen, Nemere viszont egy idő után vmiért szembefordult Dänikennel, akkortól össze-vissza elkezdte dilettánsozni :)

Platon 2008.12.14. 20:11:01

Sasika61:

Én ezt ugye készséggel elhiszem neked, mégis megszólítottál valakit benne, akitől nem olvastál semmit.

Bizonyára nem véletlen hogy többeknek feltűnt a dolog.

Az előítéletek veszedelmes dolgok. Johannes Kepler például töméntelen mennyiségű horoszkópot készített, és udvari asztrológusként is működött, noha nem hitt a dologban. Mindez nemhogy nem tette rossz tudóssá, éppen ellenkezőleg részben ebből finanszírozta korszakos csillagászati, és optikai munkásságát.

lynx (törölt) 2008.12.14. 20:13:32

Én nem hibáztatom a blogírót, hogy megkímélte magát Nemerétől. Kifejezetten jól tette. Szerintem minden könyvére rá kéne írni nagy betűkkel (különösen az álnevesekre) hogy "Nemere regény, ne vedd meg!"
Nehogy mások is megszívják.

Ex Termesz · http://karvolt.blog.hu 2008.12.14. 20:14:20

van jópár nemere könyve (főleg a történelmi/haditechnikai ponyva katergóriából), és kitűnő művek az olvasószobámba. az olvasószobámban van egy porcelán szék, egy mosdó és egy akril heverő :)

az azért vicces, hogy 50 év alatt 1 könyvet író ember tagja lehet az írószövetségnek, aki 500x többet írt, az nem. az írót nem onnan lehet felismerni, hogy ír (és kiadják) ?

duncan 2008.12.14. 20:14:27

legyen, ahogy akarod... nem vitatkozom tovább
azért remélem, hogy legalább azt elolvasod, amit tanítasz

Rwindx 2008.12.14. 20:14:54

Sasika:
Örülök hogy a véleményemben csak helyesírási hibát találtál, és nem bannoltál.

Ezzel a "Nemere bárki más véleményétől függetlenül csakazértisszar" hozzáállással, főleg annak fényében hogy saját bevallásod szerint semmit sem olvastál tőle, szerintem meglehetősen mellélősz. Saját véleményed lehet róla (bár így mi alapján?), te dolgod, de hogy nem tetszik hogy nem mindenkinek egyezik meg a véleménye a tieddel e témában, csak mert te úgy érzed az elég gyenguska. Ezzel kb olyan képet adsz magadról, mint amilyeneket néha te mutatsz másokról, mint rossz példát.

A kommentben elrejtettem néhány helyesírási hibát, remélem javítasz...

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.12.14. 20:15:08

Platon,
Századszor is elismerem, hogy nem olvastam, sőt: nem is fogok, mert igenis vannak előítéleteim vele szemben.
Én mindössze arra kérlek, hogy írd le: te hogyan értékeled azt a jelenséget, amit leírtam: két stand, tele az ilyen-olyan néven írt könyveivel, nem túlzás, hogy mázsaszámra. Feltétlen kell-e ehhez olvasni, hogy maga a jelenség ne keltsen visszatetszést?
Őszintén!

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2008.12.14. 20:15:19

Én is olvastam rengeteg Nemere könyvet.
Az az ember egyáltalán nem író (pl. a sci-fijeiben általában sok oldalon keresztül írja azt le, hogy a rádióhullámok elindulnak valahonnan, aztán megérkeznek valahova. Ennek csak akkor van értelme, ha szavanként fizetik.), de ettől függetlenül írt egy-két jó könyvet. Nem sokat, de nekem pl. a Túl a Plútón tetszett.

De ettől Nemere még nem lesz író, csak ír. Ahhoz meg szíve-joga van.

sorokinV 2008.12.14. 20:16:07

Most itt komolyan Nemerét véditek? Egy emberöltő kevés ahhoz, hogy az összes jó könyvet elolvassuk és akkor azon háborogtok, hogy valaki egy silány tömegtermelőt ekézett látatlanban?
Sasika valszleg' elitista irodalomban. Naés? Kultúrember elő szerzőtől alapból nem olvas :)

autósmotoros 2008.12.14. 20:16:10

Sasika: Nem is akarok több ilyet kiemelni, éppen elég ez az egy idézet is, itt lett ugyanis elbatva az egész poszt. Mert ha igaz amit azóta írtál, és amit én magyarázkodásnak érzek a részedről, akkor ez a rész pont nem kellett volna a posztba, és akkor talán, ismétlem talán, arról szólt volna, amiről szeretnéd ha elhinnénk, hogy szól.

Joschka Fischer (törölt) 2008.12.14. 20:17:33

namármost, ha már a mennyiségen van a lényeg, akkor nézzünk meg pár tényt: Nemere eddigi 64 életéve alatt majdnem 500 könyvet írt, ugye

Mozart, aki csupán 35 évet élt le, a Köchel-jegyzék szerint 626 művet komponált!

(ejj-ejj, mi lett itt volna, ha Mozart még élt volna plusz 30 évet, mi? fúúj, mennyi szart össze tudott volna még hozni, blőáh)

a mennyiséggel tehát teljesen felesleges jönni, nevetséges ugyanis - a minőséggel meg ugye nem tud mit kezdeni a blog.hu valszeg legismertebb magyartanára, bevallottan nem olvasott ugyanis semmit Nemere bácsitól

ejj-ejj...

Alhazred 2008.12.14. 20:22:54

nem tudtam, hogy Torrente del Bosque is ő.

Stefan Niemayer-ként írt könyvet Himmlerről, aminek a borítóján egy SS-tiszt volt, aki csúnyán nem Himmler, ez meg már nókomment kategória.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2008.12.14. 20:23:19

A Titkok könyve kamaszkoromban képes volt kételyt ébreszteni bennem a világunk ismeretéről. Ez tulajdonképpen jó dolog, többet várhatunk egy kétkedőtől, mint egy hívőtől, bármiről legyen is szó. Ettől nem lesz jobb író, de renitens volt a maga korában, és ez megadta az értékét annak, amit akkoriban előadott.

Közel húsz éve egy író-olvasó találkozón hallhattam őt, még kérdeztem is tőle, első és utolsó alkalommal láttam élőben. Tapintható volt benne a meg nem értett zseni sértettsége, és szerintem ez mára semmit nem enyhült. Hozzátehet ez valamit a talán valóban kényszeres tömegtermelési hajlamához, bizonyítani, kitűnni akar. Találgatás ez, persze.

lynx (törölt) 2008.12.14. 20:26:22

Látom, a scifi-jeit elismerik. Hát nem tudom. Én azért 12 évesen is megállapítottm, hogy a könyvtári scifi polc mezőnyének a legalján van. És most a régi könyveire gondolok.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2008.12.14. 20:28:12

Az előítélet egyébként szükséges rossz, jellegzetes emberi vonás, de ne sikkadjon el az, hogy Sasika nem azt mondta, hogy Nemere rossz író, hanem hogy vajon lehet-e jó író az, aki már egy könyvtárnyi könyvet írt még befejezetlen pályafutása alatt. Az utóbbi nem az íróról, hanem az írókról szóló elmélkedés, és nem több. Könyvégetésről huhogni pedig marhaság, épp ellenkezőleg, a bármilyen előítéletes vélemény puszta kifejezését a nácikhoz hasonlítani otromba cenzúra.

Jonas-R 2008.12.14. 20:30:33

Nemere szar. Ráadásul sok szart présel ki magábol. Ráadásul még be is csomagolja, masnizza, illatos külsőt ad neki mindenféle álnevekkel.

(olvastam tőle, olvastam mást is)

Kvázi fogyasztóvédelmi problémának érzem, hogy valaki szart ad el, és azzal védi ki a könyvolvasók tanulási mechanizmusait, hogy folyamatosan álneveket használ.

Joschka Fischer (törölt) 2008.12.14. 20:31:57

sasika, na de most akkor Mozart szar zeneszerző volt önmagában csak azért, mert 626 művet komponált? és Isaac Asimov is szar író volt önmagában csak azért, mert 500 kötetet és nagyjából 90 000 levelet, levelezőlapot írt vagy szerkesztett?

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.12.14. 20:34:51

"szagról nem lehet felismerni a tehetséget, vagy a hiányát." (ekkerjoz)

Csak és kizárólag szagról lehet. Szerintem.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.12.14. 20:35:14

Martinbácsi,
téged ismerlek a blogvilágból.
Te komolyan gondolod ezt az összehasonlítást Mozart meg N. között? Tudom, hogy nem.
Szerinted a TÉNY (mázsányi N. és szinte senki más), rendben van? Kell ehhez még olvasni is?

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.12.14. 20:39:23

Thor,
oké, ne olvass: olvass Nemerét, szíved joga.

Joschka Fischer (törölt) 2008.12.14. 20:42:16

sasika, ne tessék terelni, ne Nemere és Mozart minőségéről beszéljünk, hanem az általuk alkotott művek mennyiségéről - mert minőségről, ugye, nem beszélhetünk, hiszen nemcsak te, de én sem olvastam semmit a fent nevezett jóembertől, és erősen valószínű, hogy nem is fogok, mindenesetre ez a logika elég érdekes még akkor is, ha érteni vélem a "a mennyiség a minőség rovására"-típusú érveidet

Joschka Fischer (törölt) 2008.12.14. 20:46:25

sasika, persze, nagyon nem okés irodalmi szempontból, hogy egy vásári könyvesstand Nemere-regényekkel van teli, de ha egyszer arra cuppannak a járókelők, nincs az a hülye boltos, aki Esterházyt tenne a helyére

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.12.14. 20:49:13

@martinbácsi

Ügyrendi javaslat: ne pusztán az Index által kiemelt fél mondatot olvasd el a posztból! :-)

Amúgy az irodalomban nagyon-nagyon ritkán jár együtt az elképesztő termékenység a nagyon magas minőséggel. Az én kedvenc íróim négy-öt nagyregényt írtak. De egy író kvalitása szerintem (és ezt tök komolyan mondom!) már egyetlen bekezdéséből is viszonylag nagy pontossággal megítélhető.

Cpt. Flint 2008.12.14. 20:51:15

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.12.14. 20:35:14
"Szerinted a TÉNY (mázsányi N. és szinte senki más), rendben van? Kell ehhez még olvasni is?"

Már megbocsáss, de ezt az indulatot már tényleg nem értem...
Elóször is, voltaképp miért fáj neked, hogy ennyi Nemere jelent meg? Valaki kiadta, valakinek megérte, valakik ezek szerint olvassák.
Nyilván nem a "művelt emberek", hanem az "aljanép". Akkor ez miért is zavar téged?
Másodszor: aki "occsókönyves" standra megy válogatni, az mit csodálkozik, ha ezt találja? Ha nem ezt, akkor Romana-t meg Danielle Steele-t stb., rogyásig. Járjál Libribe meg Líra és Lantba meg mittomén (mondjuk Alexandrába már ne), oszt' akkor nem önt el az epe. Mert nem találsz Nemerét. Más kakit még ott is lelhetsz azért...
Harmadszor meg: ugyan miért is nem túl sikeres a magasirodalom? Talán mert ezzel az elefántcsonttornyos attitűddel túl sok gyerek lett elriasztva végleg az olvasástól?
Még hogy Írószövetség, mint fokmérő... piha!

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.12.14. 20:52:07

Flint kapitányt hülyézésért kimoderálatm. Ez van.

johnplayer 2008.12.14. 20:54:02

Hi!

Kb. 200 db Nemere könyvem van, sok az első kiadású, és ritkaság. :-))
Én is a 70-es évek végén találkoztam írásaival.
Először a Triton gyilkosságokat említeném meg, az akkor érdekesen új, furcsa, jegyzőkönyvszerű szerkesztési móddal, amely regényből normális országban már hatalmas sikerű SF filmet forgattak volna.
A két ifjúsági sorozat ( SF: Lars, Don Ariel kalandjai) és a Fantasztikus nagynénis (a két iker, és örökmozgó, tökös (SIC) nagynéni) sorozat csodálatosak, hiánypótló művek, kérem, akkor még nem volt így felkapott az ifjúsági könyv, nem volt agyon/kinyalva a Harry Potter (szvsz a HP-nak érdemtelenül nagy feneket kerítenek.
Roppant friss humora van Nemerének, nálunk sok "beszólása" szállóigévé vált, pl. az albán dzsem, vagy a finom liszt, esetleg, a fejberúgásra a szomszéd lova is megfelel...
Én szeretem, de őszintén az utóbbi 15 évben szinte semmit nem vettem meg tőle, mióta kg-ra ír.
Jó tőle a Hegy is, és a Láz is. Ezek komolyabb könyvek, érdemes elolvasni. Nagyon jó a tényfeltáró könyvei közül a Gagarinos.
És még egy könyvet érdemes elolvasni:
(Saági András Miklós:) "Az agykápráztató" Nemere István (1989) Életrajzi könyv.
Megdöbbentően aktuális dolgok is vannak benne, pl. a mennyit ér egy emberélet c. cikk miatt rúgták ki az újságírásból.

Kedves Nemere! Biztosan elolvasod a hozzászólásokat, kérlek, jelentesd meg a két ifjúsági sorozatodat újra, akár egybekötve, és szépen kérlek, folytasd mindkettőt!
Köszönettel: hálás olvasód, Dzsano.

Astronomy Domine 2008.12.14. 20:54:08

" Én még semmit nem olvastam tőle: visszatartott a neve, az, hogy aki ennyit ír, az kizárt, hogy jó író legyen; "


Okos vagy.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.12.14. 20:55:14

Cpt. Flint,
engem azért zavar, mert gyanútlan járókelő azt hiszi:ez az irodalom. Hát nem. A magasirodalom "sikertelenségéhez" , (amit amúgy nem hiszek), ez is hozzájárulhat.

BruceTheHoon 2008.12.14. 20:55:14

Jó lenne tudni, hogy Mozart 626 művéből hány mestermű és hány szar? Ez az arány ugyanis fontos lehet a további hasonlítgatások szempontjából ...

ebenbry (törölt) 2008.12.14. 20:57:23

Nemere 3 könyvét (meg egy csomó más ponyvát) olvastam még 13-14 évesen. Akkor érdekesnek tartottam (sőt mesterműnek), lekötött, de azóta felnőttem, egy percet sem áldoznék ma már rá az életemből. Egyszerűen nem érdekel, hogy mi jön ki a fejéből, amit aztán papírra vet és semmi köze a valósághoz. Persze nem csak Nemerével vagyok így, hanem a hasonló témában alkotóval is. Vannak sokkal értelmesebb dolgok, amivel eltöltöm a szabadidőmet, kamasz ésszel jó volt Nemere, nem ártott meg, legalább tudom, hogy van ilyen is, de nem kérek már belőle.

Balián 2008.12.14. 20:58:33

roli101.
A kritika "jegyében" sikerült eltünnőm a kmmentekből.
Hajrá sasika!!!!

Perillustris 2008.12.14. 21:04:23

Lehet, a poszt írója nemere számított.

Cpt. Flint 2008.12.14. 21:13:23

Kedves irodalomtanár úr.

A postod után nem csodálkozom, hogy a moderálási elveid is ilyen egyszerűek és kemények (meg hát olvastalak már korábban is). Azért a szimpla hülyézésnél sokkal-sokkal árnyaltabb volt amit írtam. De lelked rajta, magadat minősíted vele. A "szart" és a "kakit" nem moderáltad eddig, majd ezeket használom, míg át nem áll a keresőrobotod ezekre is.
A "gyanútlan járókelő" (könyvügyben) mint olyan, nem létezik. Valaki vagy meg tudja ítélni, hogy milyen a könyv, amit a kezében tart - kezdjük ott, hogy hallott-e már az íróról, meg ki adta ki, meg hol a fordító, meg eleve milyen a minőség - vagy ha nem, akkor úgyis olyan kakifejű, hogy teljesen mindegy neki, hogy mit vesz meg, sőt, pont ilyet akar.
A magasirodalom sikertelenségét meg nem én állítom, tessék a nemzetes Írószövetség sirámait meghallgatni. Amúgy persze elsődlegesen anyagi sikertelenségre gondoltam.

Koczeka, a pampák királya (törölt) 2008.12.14. 21:14:44

Üdv Sasika, "földi"!

Anno borzasztóan izgattak a különleges dolgok, a paranormális jelenségek, a vallási anomáliák... fura módon akkoriban kerültek a kezembe Nemere író művei, de sajnálatos módon E.v.Daniken írásai után... és nem hogy újat nem tudtak mondani, de mintha a szinkronja - kivonata - lett volna,...

Azóta Nemere úrnak semmilyen írását nem olvasom...a reglnyei közömbösek, a tudományos fejtegetései pedig - szvsz - plagizáltak...bocs...

firebird69 2008.12.14. 21:22:40

Aki itt reklamál, először írjon egy, azaz egy könyvet...

Nobody 2008.12.14. 21:32:42

Ha már tömegtermelés, van aki elgfogadható színvonalon tudja ezt a műfajt. Évről-évre a bestseller listák élén. A pasas Lee Child álnéven irogat, tíz éve ugyanazt, de a szekér megy. Child jól ír.
Most épp ott tart, hogy minden percben (másodpercben?) megveszik egy könyvét. Természetesen világszerte.

Nemere pedig?

Sasika nem írt hülyeséget. Lásd pl.:
www.rpg.hu/iras/mutat.php?cid=5210

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2008.12.14. 21:32:43

Én sok Nemerét olvastam; a hisztérikus, agy nélküli Nemere-párti hozzászólók tehát kerüljenek a hülyeségeikkel. Íme a tömör véleményem.

Régen jól írt, az akkor is túltengő felejthető sztorijai mellett volt néhány igazán jó könyve - persze nem kell azért magasirodalmi remekművekre gondolni, de átlagos sci-fihez, krimihez képest teljesen megállták a helyüket. Gyerekeknek szóló könyveinek némelyike mai fejjel is NAGYON jó gyerekkönyvnek (A fantasztikus nagynéni-sorozat stb.), gyerekscifinek (pl. A kozmosz lovagjai) tekinthető. Egyes, felnőtteknek szóló sci-fijeit újraolvasva a régi regényeiben is felfedezhető már a grafománia (ilyen pl. a vki által már említett Mintha ember lennél, ami, bár zseniális ötleten alapul, és a szüzsé tulajdonképpen mesteri, de maga a megvalósítás szörnyen vontatott és terjengős - és ez nem semmi teljesítmény egy 150 oldalas regény esetén.)

Fénykora a rendszerváltás előtt volt, regénygyárossá a 90-es években vált. Eleinte ekkor is alkotott már gyengébb, de még olvasható műveket (pl. A téridő istenei), aztán beszakadt a chart, mint az OTP árfolyama. Átnyergelt ezekre a történelmi témákra (ezekből is elolvastam egyet-kettőt); kriminális minőségűek, bulvárosak, az ítélőerő, a kritikai érzék és a lényeglátás teljes hiánya jellemzi őket; ráadásul oldalakat (EGYBEFÜGGŐ OLDALAKAT, minden átszerkesztés, idézőjel, forrásmegjelölés nélkül) ollóz bennük más könyvekből.

Martinbácsinak külön is válaszolok: Mozart olyan zseni volt, akihez kevesen érnek fel a zeneirodalomban. Emellett nem írt kocsmai dalokat, sem pornófilmekhez nem írna ma kísérőzenét. Nevetséges hülyeség Nemerét őhozzá hasonlítani.

De igen, kérdésedre válaszolva: aki minden nap összehoz egy olajfestményt, az soha nem lesz olyan festő, mint Vermeer. Az igazán tehetséges nagyon termékeny szerzők (Balzactól Adyig) műveinek jó része is felejthető (bár Nemere átlagszutykát természetesen messze felülmúlja).

Asimov meg max. közepesen jó író, olvasd el mai fejjel a műveit. Én úgy kb. mindent olvastam tőle, ami magyarul megjelent, és sok mindent angolul is. Jó könyvei mellett iszonyú mennyiségű fércművet írt (pl. Űrvadász-sorozat), így jött össze az 500 neki.

firebird69 2008.12.14. 21:32:51

Ő csak ír, nemigen van ideje olvasni."

Jó duma, akkor legalább nem plagizál...

firebird69 2008.12.14. 21:36:11

For Nobody

Most épp ott tart, hogy minden percben (másodpercben?) megveszik egy könyvét. Természetesen világszerte."

Angol nyelvterületen könnyü... sokan vannak..
Az emberek is hülyébbek...

Nobody 2008.12.14. 21:46:59

For firebird69

"Angol nyelvterületen könnyű... sokan vannak.."

A verseny is lényegesen nagyobb.

Egyébként Child-ot most így hirtelen nem is tudom, hogy 20-25 nyelvnél többre vagy kevesebbre fordítják... Magyarra is.

Ő napjaink (egyik vagy legjobb?) minőségi írói ponyva-tucatgyárosa. Ha már Nemere a téma, lásd, hogy hogyan kell ezt jól csinálni.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2008.12.14. 21:49:12

Valami hasonló a lényeg amit Zigomer ír (no nem ugyanaz) - az abszolút nem kérdőjelezi meg Nemere régi írásait, hogy most esetleg szutyok most. Hasonlót ő maga is megfogalmazta, amikor 1988-ban a Titkok könyve kapcsán eléggé méltatlan sajtótámadást kellett elszenvednie - és pontosan ugyanezeket az érveket kapta arcba mint itt ezen a poston. Hiába, Jani bácsi velünk élt,él és élni fog !

Nobody 2008.12.14. 21:50:51

Szegény Istvánunk pedig könnyen lehet hogy valóban kényszeres. Bár ehhez nem értek, nem ismerem az író urat - elhamarkodottan pedig nem ítélkezünk :)

Kérdés, hogy meddig lesz ehhez kiadó és nyomda???

nikk rivers 2008.12.14. 21:51:14

Talán pont azért ír álnév alatt, mert maga se vállalja nevével a műveit.
Régi "Nemere" írónévvel jegyzett könyvei jók voltak.., most meg, a mennyiséghez kell egy álarc.
Ha majd megjelenik egy igazi "Nemere" könyv, vegyétek meg, olvassátok, talán megint olyan élvezetes lesz, amint a régiek.

Thor az igazi 2008.12.14. 21:54:03

"Thor, oké, ne olvass: olvass Nemerét, szíved joga. "

Nem érted. Egyébként én sem, hogy miért veszed magadra, hiszen a jelenségről beszéltem.

(Ha még mindig nem világos, akkor lásd: irónia!)

Nobody 2008.12.14. 21:55:09

nick rivers:

"Ha majd megjelenik egy igazi "Nemere" könyv, vegyétek meg, olvassátok, talán megint olyan élvezetes lesz, amint a régiek."

Innen már valószínűleg nincs visszaút.

ohmyFgod 2008.12.14. 21:55:45

Platon: teljes mértékben egyetértek veled.

Sasika: folyamatosan azzal védekezel, hogy nem kritikát írtál Nemeréről, holott pontosan tudod, hogy mire gondolnak a véleményedet bírálók.
Nem értem mi a bajod azzal, hogy túl sok könyve van a standon. Így működik a piac, amire van kereslet, azt fogják árusítani. Ha idén egy darabot nem ad el belőle az árus, jövőre nem rak ki egyet sem.

Eddig csak a Kuriózumok a magyar történelemből című művet olvastam tőle, ami nagyon érdekes volt. Igaz, hogy 1 óra alatt ki lehetett olvasni, de attól még olyan témákról is írt bennük, amikről igazán ritkán, keveset hallani. Még ha nem is olyan jó író, ezt a művét ajánlani tudom mindenkinek ;)

A kedves olvasók figyelmét végezetül - az ötletet Sasikától nyúlva - arra is felhívnám, hogy jól gondolják meg milyen blogokra klikkelnek rá az index főlapján.

Vonatosi Márió · http://konzervatorium.blog.hu 2008.12.14. 22:09:29

Az első poszt, amivel egyetértek ezen a blogon.

TCrown 2008.12.14. 22:14:19

Itt azért úgy érzem némi kultúrsznobéria ütötte fel a fejét.
Vannak írók akik jól írnak, és vannak, akik arra jók, hogy megtanítsanak olvasni.
Sok Nemerét olvastam tini koromban, aztán egyszer csak kifordultak a kezeim közül. De nélkülük nem biztos, hogy el tudtam volna olvasni Wildert, Ortegát, vagy Ecot. Vagy akár száraz szakkönyveket.
Nemere alkalmas arra, hogy egy bizonyos életkorban reszketve kapj a következő oldal után, hogy jajmifogtöténni. Nem olyan kevés ám ez. Nagyon is sok.
Egy magyartanárnak, egy tanárnak meg pláne tisztában kellene lennie azzal, hogy mindent kinövünk egyszer. Csak van amit szeretünk is közben. És még egyszer - ez azért valami ám!

diktatorikus kleptokrácia 2008.12.14. 22:23:13

pasika, felhoztál egy témát, amire sokan reagálnak, te pedig kigyomlálod a neked nem tetszőt. ilyen módszerrel már sokan éltek előtted, nagyok voltak a saját korukban, a saját népük előtt. mások azt mondták róluk: diktátorok, akiknek csak a saját véleményük szent. gondolkozz, mielőtt kidobod a reakciókat. ez egy blog, ahol mindenki megmondhatja a véleményét, akár tetszik neked, akár nem.
de visszatérve a lényegre: Nemere sok yó sci-fi-t írt, érdemes lenne elővenni régi Galaktikákat, egy-két könyvét. lehet, hogy a tömegtermelés nem tetszik neked, vagy másoknak, mégis van igény a nyomtatott olvasnivalókra, s ő kiszolgálja ezt az igényt, miközben saját maga is gyarapodik. ez a világ rendje. ha nem tetszik, írj igényes könyvet, egyet-kettőt, próbálj meg belőle megélni.
olvassatok sokat

Nobody 2008.12.14. 22:24:54

Vannak dolgok, amelyek védhetetlenek. Sznobizmus, vagy nem sznobizmus - itt nem erről van szó.

A tojásról is meg tudod mondani, hogy romlott-e, ehhez nem kell írónak lenni, elég, ha olvasol.

Ami pedig 20 éve volt, az sajnos nem most van.

NI jelenkori munkássága értékelhetetlen.

Cpt. Flint 2008.12.14. 22:32:58

Kedves sasika és védelmezői, nem veszitek észre, hogy többszörösen is bukta, amit erőltettek?
1. Ugyebár nem olvasta, de kritizálja.
2. Erre azt állítja, hogy nem kritizálja, csak a jelenség, meg általában, aki sokat produkál az BIZTOSAN és TELJES mértékben rossz.
3. Ámde Mozart meg Picasso meg Dalí meg Rejtő mégsem...
4. De (nem kritizáljuk, de mégis) Nemere akkor is szar, meg biztos nem ért hozzá, meg akkor sincs ideje olvasni se, de mégis plagizál...
5. És itt visszajutottunk az 1. ponthoz.

Mindez azzal a körítéssel, hogy fáj a szívünk azucca mberéért, akit megtévesztenek ezzel a sötét ármánykodással (de akit egyébként piszokul lenézünk, mert műveletlen tuskó).

Szerintem sasika örülnél, ha a tanítványaid 80 %-a LEGALÁBB Nemere könyvet venne a kezébe.

Ja, és még valami:
Ez is milyen már, hogy iskolai vetélkedő díjazottainak félpénzesben meg "minden 200 Ft"-os standon keresünk könyvet... baszki sasika, nem érzed, vagy legalább nem tanultad, hogy egy könyvnél (főleg, ha díj!) a külcsín, a szedés, a kötés, az illat, a harmónia, az illusztrációk, a minél kevesebb sajtóhiba is számítana? Hogy a könyv az egy művészeti alkotás? Egy újságpapírra nyomtatott, rikító borítójú széteső papírhalmazt akarsz jutalomba adni? Én elhiszem, hogy kevés az iskola pénze, de elhivatott (magyar)tanárokról olyat is hallottam, hogy megtoldották inkább kicsivel a sajátjukból, hogy az a három könyv igazán jutalom legyen. Én legalábbis talán ezt tenném.

Nobody 2008.12.14. 22:41:20

Hát, tényleg minden vitázónak azt tanácsolnám, hogy olvassatok Nemerét.

Mostanit. 2008-ast.

Aztán gyertek vissza... :-)

AT 2008.12.14. 22:43:55

sasika61

Nem akarsz visszajonni egy het mulva, miutan olvastal vmit?

Pl.
Cím: Élni életveszélyes
Tartalom: Hétkötetes regénysorozat első része. Az önálló történeteket a főhős, Daniel Skagen (plasztikai műtét után Daniel Monti) köti össze.

Cím: Zuhanás a Napba
Tartalom: A könyv valójában a szerző sci-fi családregény-sorozatának első kötete, mivel a sorozat többi része a "Zuhanás..." főhősének leszármazottjairól szól.

Cím: A fantasztikus nagynéni
Tartalom: Mai magyar gyermekek, két rosszcsont ikerfiú és külföldről hazatért nagynénjük, a "hiperaktív öregasszony" kalandjai, amelyből kétrészes film is készült.
A könyv folytatásai: A várúr fia, A titokzatos padlás, Merénylet a Balatonon.

Ez a harom konyvsorozat peldaul nagyon jo.
Valaszthatsz belole izles szerint, krimi, sci-fi, ifijusagi.

ave 2008.12.14. 22:45:58

>ki ennyi témában otthonos, az valójában semmihez sem ért.

Aha. Rowling pl. diplomas varazslo? :D

Egyebkent aki nem olvas semmit valakitol, honnan veszi a batorsagot a fikazashoz? :|

Nemerenek voltak tok jo irasai, ebbol persze nem kovetkezik, hogy most is csupa jot ir, es az sem, hogy jo iro ugy global.

AT 2008.12.14. 22:47:10

Lehet, hogy most csupa MEH-be valot ir csak. De az elso konyvei kozott voltak nagyon jok.

attila1 (törölt) 2008.12.14. 23:00:29

sasika: nemere elég jól kezdett (ponyva szinten), utána csúszott le, amikor már kéthetente jelentetett meg könyvet. Azzal, hogy kritikát írsz valakiről, akitől semmit sem olvastál, nem tudok mit kezdeni. Pár tipp, mit olvassál, ha szeretnél megismerni egy valaha jól indult, elég tehetséges írót, aki később sajnos lecsúszott.

A fantasztikus nagynéni.

A kupolaváros titka

Acélcápa

Elektron expedíció

Klausztropolisz

Lassan múlik az éj

A hegy

az utolsó kettő komolyabb téma, azokat különösen ajánlom. Ha elolvastad, - megéri és nem túl hosszú :), - akkor írhatnál megint.

Cpt. Flint 2008.12.14. 23:01:00

"Nobody 2008.12.14. 22:41:20
Hát, tényleg minden vitázónak azt tanácsolnám, hogy olvassatok Nemerét."

De értsd már meg, hogy nem erről van szó! Sasika is megmondta, nem?!

attila1 (törölt) 2008.12.14. 23:02:39

kiegészítés. NI kábé 1985-86 tól kezdett látványosan romlani. Amit előtte írt, az ebben a műfajban elég jó

Bölcs Lázadó · http://bolcslazado.blogspot.com 2008.12.14. 23:10:43

Ne bántsátok nemere bácsit! Én soha, de soha nem fogok szembefordulni vele, mint azok a gerinctelen, senkiházi, emlékgyalázó férgek, akik itt szidják a sci-fi hazai nagymesterét! Nemere bácsinak is meg kell halnia ahhoz, hogy elfoglalhassa méltó helyét a Nagy Pantheonban? Miért nem lehet már életében híres, elismert ember? Kinek fáj ez? A genetikailag kódolt turáni-átkos magyar irigységeteknek? Küzdjétek le!

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.12.14. 23:11:14

Jelzem, néhány hozzászólót kimoderáltam. Nem a kritika miatt, ez látszik abból, amit meghagytam.
További vitának nem látom értelmét.
Jó éjt mindenkinek.

amatőr 2008.12.14. 23:12:17

Valamikor 88-ban volt a kezemben utoljára N. I, könyv, azt hiszem nagyon sok addig megjelent művét olvastam, aminek az emlékei máig megmaradtak: Vak madár, Halj meg énekelve, A sötétség határán, Acélcápa, A Hegy. Nem is bánom, hogy a Rejtélyes elődök...-től kezdve hanyagoltam a "munkásságát", arra a pár könyvére szeretnék csak emlékezni, amelyek maradandó és pozitív emléket hagytak.

Azt sem felejtem el, amikor a Vágó valamelyik vetélkedőjében még a számára "hazai pályának" számító kérdésekben is csúnyán elvérzett...

Kár érte, bár a "régi, nagy" nevek sem csak maradandót és értékeset alkottak. Néhány évvel ezelőtt belevetettem magam Jókai életművébe, és a közismertebb egy-két regényén kívül írt olvashatatlan vackokat is, szinte érezni hogy kilóra ment, mely műveiben írt nem irodalmi művet, hanem szatócsbolt-számlát, lakbért, stb
(a 100 kötetes összkiadásból azt hiszem 48 vagy 49 kötet után adtam fel, mert egy időre megcsömörlöttem tőle)

Cpt. Flint 2008.12.14. 23:21:16

Miért, volt vita?
Fenét. Megmondtad a frankót, aztán elvonultál.
Végül is jogos, a te blogod, azt csinálsz, amit akarsz. Csak kinek írod? Mert így hamar szűk lesz a közönség... Bólogató Jánosból (remélem) keveset találni a neten. Meg minek is...

TCrown 2008.12.15. 00:15:10

Pedig most beleolvastam, és rájöttem, hogy már sok mindennel egyetértettem ezen a blogon... Eddig tök jókat írtál.
Wtf...??

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2008.12.15. 00:48:31

Cpt. Flint, mondd már ki, hogy nagyra tartod Nemere jelenkori munkásságát, és esetleg indokold is meg, hogy miért. De valami érvet csiholj ki magadból, mert az eddigi hozzászólásaid vázát kizárólag a "hülye, hülye, hülye! sasika hülye!"-momentum adja, ha a mondanivalót a lényegre redukáljuk.

Különben nem értem, hogyha én írok egy olyan posztot, hogy "lehet-e jó író az, aki kéthetente ír egy 300 oldalas könyvet", ill. hogy "van-e fordított arányosság a minőség és a mennyiség között", azon miért kell ilyen nekivadultan hisztériázni. (Ez nem csak Flintnek szól, hanem többeknek.) Szerintem teljesen vitára alkalmas felvetés. Esetleg írj egy ilyen posztot, Sasika, Nemere említése nélkül, és akkor nem jön ide tombolni az aljanép.

Üdv:

egy egykori Nemere-rajongó

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2008.12.15. 00:53:55

Ja, egyébként Nemere havonta 2 db ISMERETTERJESZTŐ művet ír mostanában. Fejtse ki Cpt. Flint és az elvtársai, hogy ez a fajta filozófia a minőségre törekvéssel vajon összefér-e.

Dawkins, aki amúgy biológus tudós, tehát meglehetősen van köze a saját témájához, vajon mennyi idő alatt írta Az önző gént?

Platon 2008.12.15. 15:10:48

Sasika:

írod:"Én mindössze arra kérlek, hogy írd le: te hogyan értékeled azt a jelenséget, amit leírtam: két stand, tele az ilyen-olyan néven írt könyveivel, nem túlzás, hogy mázsaszámra. Feltétlen kell-e ehhez olvasni, hogy maga a jelenség ne keltsen visszatetszést?"

Válaszom tömören Igen.

Tudok én más, sok sok díjat nyert írót is aki majd 500 kötetet publikált, a DDC 100 on kívül az összes főcsoportban. És kérlek ezek tényszerűek, megbízhatóak, és a fószer még írni is tud.

Bizony amíg nem olvastál semmit Nemerétől, addig még azzal sem tudsz érvelni, hogy de hát Nemere nem egy Asimov. Mert ugye nem tudhatod.

Hozzá ne tegyem hogy pl. a Jókai életmű sem kicsi, és bizony a színvonala sem túl egyenletes. Ami azt illeti az okok semmiben nem különböztek a maiaktól. Ha írásból akartál megélni akkor sokat kellett írni. Akkor is, és ma sincs másképpen.

Ha pl. Nemere fikázása helyett inkább erről írtál volna akkor valószínűleg kevesebb kritikát kapsz.

Persze ugye ez esetben kutatni, és dolgozni kell. Benézni egy könyvesboltba, és lefikázni egy írót, mert sokat írt sok témában, ráadásul anélkül hogy fellapoztad volna, na hát ahhoz nem kell túl sokat letenni az asztalra.

Summa summarum az előítéletek csúnya dolgok, és visszatetszést keltenek az emberekben, még akkor is ha esetleg megalapozottnak bizonyulnak később.

Véleményem szerint illik megadni egy könyvnek azt a tiszteletet, akármilyen is, hogy legalább belenézünk mielőtt lehúzzuk.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.12.15. 16:17:07

Platon, hagyjuk ezt az értelmetlen vitát. Egyetlen könyvét sem húztam le, de előítéleteimnél (és ízlésemnél) fogva továbbra sem fogom őt olvasni, ehhez értékesebb az időm.

hetvenhet 2008.12.20. 23:08:48

Nemere 15 éve olvashatatlan, bezúzásra méltó könyveket ír, bár irodalmi érték a korai könyveiben sem volt. 10-12 éves koromtól azonban a többi scifi író mellett hozzátett ő is ahhoz, hogy lássam vadabb ötletekkel teletűzdelve, időnként kifordítva a világot, kreatívabban, kötöttségek nélkül. Kezembe vettem emiatt később sokféle más könyvet, voltak közöttük tudományos szakkönyvek is szép számmal.

A nyolcvanas évek közepén jelent meg pl. a Holtak harca c. könyve, ami felerészt a jövőben játszódik és a főhős leült valami elé, amit akkor nagyon szerettem volna látni én is. Gyakorlatilag az az internet volt, ahogyan ma létezik. Eltelt 5 év és 1991 környékén én is leülhettem az első terminál elé, amit akkor még szinte semmire nem használtak. Rögtön tudtam, hogy ez sokkal több annál, mint hogy emailt írogass a szomszéd szobába.

Erre jó volt Nemere, fantáziával, nyitottabban nézni a világot. Nyilván szar amit most csinál, de ez két külön dolog szerintem.

Cpt. Flint 2008.12.21. 02:51:36

Zigomer Trubahin 2008.12.15. 00:48:31

Ott volt a mondandóm Nemeréről - meg erről az egészről - abban a reflexióban, amit Sasika egy "hülye" miatt - ami nem is közvetlen rá lett mondva - en bloc kimoderált. És nincs kedvem újra leírni. Amúgy nemigen olvashattad a kommentjeimet, ha neked az jött le, hogy hülyézek (nem is tehetném, hiszen moderálnának) és Nemerét védem. Ha viszont nem olvastál, akkor minek írsz nekem? Ez olyan Sasikás...

hunnias 2009.01.14. 22:55:49

Nemere történelmi témáju könyveivel az a baj,hogy olyan színvonalú mint Földi Pálé.Tíz könyvből csinál egy tizenegyediket.Nem kutatott levéltárakban.E nélkül
nem lehet megírni semmit komolyan.Különben semmi
bajom vele.
süti beállítások módosítása