babtabla.hu

HTML

Ha csak ezt az oldaldobozt látod, akkor egy olyan sablont választottál, amiben csak balhasáb van, az oldaldobozaid viszont alapértelmezésben a jobbhasábba kerülnek. Menj be az Oldaldobozszerkesztőbe (Megjelenítés / Oldaldobozok), és kattints a Hasábcsere gombra!
babtabla.hu

Itt az írás, forgassátok...

közélet-közerkölcsök-magánbűnök- egy magyartanár emlékiratai Egerből

Oszd meg, és uralkodj magadon!

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Idő van

Friss topikok

  • pushup: Tanár úr! azért én szívesen olvasnám a mostani véleményét is. Lehet, én értelmeztem félre, de korá... (2016.02.16. 11:02) Búcsú az olvasótól
  • Lordhell: @Csakazigazat!: A lényeg, hogy mind a kettő rossz. Ha már számokon lovagolunk 1 év alatt 44-45 15... (2014.05.14. 18:25) Na de kicsoda Lipusz Zsolt?
  • csakazolvassa: Műfarka kinek volt? Én értem, hogy aki hetero, annak nem probléma a melegek politikai emancipációj... (2012.08.13. 19:04) Az ember végül homokos? - (Értelmezési kísérlet)
  • gabcica: Sikerült ebben az évben és tavaly is részt vennem a rajz oktv-n. Ha megnézitek a témaadást és azt,... (2010.11.28. 16:29) Mit ér az OKTV?
  • zerge gorilla: "már két embernek is olcsóbb autóval közlekedni, mint tömegközlekedéssel..." Ezzel muszáj vitatko... (2010.11.07. 13:57) Buddhista közgazdaságtan

Újabb forduló az egri kórházügyben

2008.12.22. 18:51 sasika61

 

Rég nem írtam már a helyi kórházügyről. Nem mintha nem lettek volna érdekes információim, de el kell ismernem, többnyire olyan emberek között mozgok, akik a HospInvest itteni megjelenését ellenezték, így aztán sosem lehettem biztos: nem rémhírek-e a hallottak. (Egyébként valószínűleg azok voltak.) Az utóbbi hetekben azonban megszaporodtak azok az esetek, melyek azt bizonyították számomra: valami nincs rendben.
 
Egyik idős rokonom, aki történetesen baloldali, s támogatta a HI megjelenését, szemproblémájával fordult a körzeti orvoshoz, aki beutalta a kórházba. Elment egyik nap – nem volt rendelés (nem volt orvos), másnap (szintén nem volt orvos), harmadik nap ugyan egy végtelenül kedves doktornő rendelt, aki látva a sok beteget megnyugtatta őket: addig nem megy el, míg mindenkit meg nem vizsgált. A rokonom azonban nem akart naphosszat várni, még dolgozik, neki az idő pénz, így aztán elment magánrendelésre, s szó szerint azt mondta: ennél még a régi (kórház) is jobb volt.
Másik ismerősöm urológiára volt kénytelen menni, prosztata-vizsgálatra, magyarul alig tudó arab orvos fogadta, aki szintén nagyon kedves volt (feltűnően egyhangúak e téren a beszámolók: mintha a kedvességgel is pótolni szeretnének valamit...), de a régi orvosához képest pancser: a vizsgálat után órákig szivárgott ismerősömből a vér…
 
Most pedig az ÁNTSZ vizsgálat után alakult ki szópárbaj a megye (a kórház) és a városi vezetés között. Az ÁNTSZ jelentős hiányosságokat tárt fel, amelyek a megyei vezetés (Sós Tamás) szerint nem jelentenek szerződésszegést, Habis László polgármester ugyanezt másként látja.
A heol.hu mai számában az alábbi idézetek olvashatók az ÁNTSZ jelentésből:
„…kardiológiai fekvőbeteg ellátás … nyújtását – a hiányzó személyi minimumfeltételek maradéktalan pótlásáig felfüggesztem. … az egészségügyi szolgáltatás azonnali hatályú felfüggesztése életveszéllyel vagy súlyos kárral fenyegető helyzet megelőzése miatt szükséges.”
„… ortopédia fekvő- és járó beteg ellátási szakma vonatkozásában ... az ortopédiai ellátáshoz szükséges a szakmai minimum feltételekről szóló rendeletben előírt személyi feltételek nem álltak rendelkezésre. … - az ortopédia fekvőbeteg ellátási szakma vonatkozásában az ellátás felfüggesztése … ügyében hivatalból eljárás indult.”
„… bőrgyógyászat, bőr- nemi beteg ellátás, és bőr- nemi beteg gondozás fekvő- és járó beteg … ellátásokhoz a szakmai minimum feltételekről szóló rendeletben előírt személyi feltételek nem álltak maradéktalanul rendelkezésre.”
„… traumatológia és kézsebészet fekvő-, és traumatológia járó beteg … ellátáshoz szükséges, a szakmai minimum feltételekről szóló rendeletben előírt személyi és tárgyi feltételek a fekvőbeteg ellátás vonatkozásában nem álltak maradéktalanul rendelkezésre. A traumatológia fekvő beteg ellátási szakma vonatkozásában a progresszivitás szint visszaminősítése … ügyében hivatalból eljárás indult.”
„…mozgásszervi rehabilitáció, belgyógyászati rehabilitáció, neurológiai rehabilitáció, kardiológiai rehabilitáció fekvő- és mozgásszervi rehabilitáció járó beteg … ellátásokhoz szükséges, a szakmai minimum feltételekről szóló rendeletben előírt személyi, tárgyi- és szakma környezeti feltételek nem álltak maradéktalanul rendelkezésre.” http://www.heol.hu/cikk/199550.
 
Mi a közös az ÁNTSZ kifogásaiban és az általam említett esetekben? Az, hogy a HI-nek nincs elég orvosa. Ez az igazság, amit lehet ugyan ideig-óráig titkolni, de ettől még ez tény.
 
Még mindig nem hozták nyilvánosságra a dolgozói listát, amit pedig rég megígértek, nem tudni, kik gyógyítanak, itt vannak-e főállásban vagy ingáznak a HI telephelyek között stb. Ennek csak egy oka van: a listából ki lehetne deríteni, hogy tudta-e teljesíteni a HI a vállalt személyi feltételeket s ezáltal a szerződést. A titkolózás is beszédes persze. Számomra azt üzeni: szerződést szegtünk, de igyekszünk elmismásolni, mint annyi mindent ebben az ügyben.
Kinek van tehát igaza kórházügyben?

43 komment

Címkék: egészségügy habis lászló egri kórház sós tamás

fuggoagy.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://sasika61mondja.blog.hu/api/trackback/id/tr81837084

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Corry 2008.12.22. 19:47:52

Én nem vagyok járatos az egri kórházügyben. Viszont az egészségüggyel mint olyannal kapcsolatban erős a gyanúm, hogy egy közepesen szigorú vizsgálat esetén a kórházak 80%-át be kellene egyszerűen zárni, no nem a személyzet szakértelme, hanem az infrastruktúra és az állapotok miatt.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.12.22. 19:52:30

Corry,
ez lehet, hogy így van.
Az adott esetben viszont a szerződésben vállalták, hogy elegendő (a minimális feltételeknek megfelelő számú) orvost tudnak maguk mögött. Ez viszont nagyon nem így van jelenleg, amennyire rálátásom van.

cyan 2008.12.22. 19:58:35

túl sokan vagyunk ebben az országban. 10 millió embert nem tud eltartani, ezért 6 millióra kell csökkenteni a létszámot. Egerben úgy látszik elkezdték... az egész arra megy ki, h dögöljön meg 4 millió ember :(

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2008.12.22. 20:06:00

Ha ezek igazak, akkor nagyon súlyos a helyzet, nem irigylem az egrieket.
A szívrészéhez viszont van egy kis infóm. Apukám egyik gimnáziumi osztálytársa elég jó nevű szívsebész, most az egyik vidéki kórházban dolgozik. Ő mesélte, hogy az egri szívsebészet sosem létezett igazán, sosem volt megfelelő szakmalilag, meg úgy általában semmilyen szempontból. Ennyiben ez nem újdonság, hogy most sem felel meg a követelményeknek. Valószínüleg az országos érdeklődés miatt msot jobban odafigyeltek vagy rosszabb indulatúak voltak az ÁNTSZ munkatársai mint eddig.

Corry 2008.12.22. 20:17:40

Én annak örülnék viszont ha a Hospinvestet közepesen szigorúan monitoroznák, de ezt tennék az összes többi kórházzal is.

Még egy dolog: én emlékszem a pár évvel ezelőtti híradásokra is, amikor én már felkaptam a fejemet az egri kórházban történtekre, még úgy is, hogy nem vagyok orvos és 200 km-re lakom, továbbá a környéken rokonom sincs, akiért aggónom kellene.

A Hospinvestet továbbra sem tudom megítélni, de kíváncsian várom a fejleményeket...

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.12.22. 20:19:23

Calam,
én ezt nem tudom megítélni. Azt viszont tudom, hogy legalább volt osztály, volt akut-ellátás, s egy szívinfarktusnál nagyon nem mindegy, van-e kéznél gyorsan szakember.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2008.12.22. 20:20:18

persze, én sem tudom megítélni, csak elmesélem, hogy mit mondott, pl azt hogy a komoly eseteket eddig is miskolcon kezelték. Az pedig hogy van osztály nem jelent garanciát semmire, főleg ha szarok.

Platon 2008.12.22. 20:25:19

Talán azt is át kellene gondolni hogy a "felelős" egészségügyi dolgozók és politikusok szisztematikus, és egyértelműen törvénysértő szabotázs mozgalma vajon mennyiben felelős mindezért.

Arról már nem is beszélve hogy mindezek az állami kórházakban még rosszabbak, és ugye kicsit fura elképzelésed van arról hogy pár hét alatt el tudják takarítani a hátrahagyott trágyahalmot, csak azért mert szerződéses kötelezettségük a szolgáltatás.

SZT. Minden kórháznak szerződéses kötelezettsége, ugyanis az állami kórházak is szerződéses rendszerben működnek.

Amúgy ugyanez a hiszti ment a dialízis központok privatizációja körül is. Aztán mit tesz isten szépen kiderült hogy magánkézben sokkal jobban működnek, szignifikánsan jobbak az eredmények a privát szférában dializált betegeknél, ráadásul pár év alatt az osztrák szintre jött fel a lakosságra vetített dialízis állomások száma, és az őskövületek java eltűnt, és modern berendezések jelentek meg.

De persze politikai alapon szabotálni, meg verni a hisztit az mindig könnyebb.

bazalttufa · http://konzervatorium.blog.hu 2008.12.22. 20:32:25

calam

Te miről beszélsz?

A kardiológiai fekvőbeteg ellátás nem= a szívsebészettel.

Egerben nem szívsebészek hiányoznak, hanem kardiológusok, mivel összesen van 2, ami egy megyei kórházban édes kevés.

Nem beszélve arról, hogy ebből a kettőből az egyik fél éve kardiológus (gyakorlott szakembernek nem mondanám), és őt is most könyörögték oda komplett lakással, költözési támogatással (ami önmagában nem gond, de jól jelzi a probléma mélységét).

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.12.22. 20:44:33

Platon,
ez nem hiszti.
"a "felelős" egészségügyi dolgozók és politikusok szisztematikus, és egyértelműen törvénysértő szabotázs mozgalma" éppúgy ráillik a HI-re és politikai támogatóikra is, nem?

acetofive 2008.12.22. 20:48:23

a "korhazvedoket" akik haborut kezdtek az egri korhaz ellen bortonben szeretnem latni, kozuzem akadalyoztatasa miatt. aztan lehet dumalni a HI-rol is...

Énbagoly 2008.12.22. 20:48:58

Én itt már az egyik oldalnak sem hiszek.
Mifelénk is komoly gondok vannak az ellátással.
Arról nem is beszélve, hogy már egy éve nincs házi gyerekorvosunk. Körzeti fogorvos pedig régebb óta.
Akinek van gyereke az tudja, hogy ez milyen fontos lenne. Hol ez helyettesít, hol az.
A szakrendelőben és a kórházban is komoly orvoshiány van. Évek óta. Egyébként Nógrád megye.
Egyetértek azokkal, akik szerint egy komoly ellenőrzést nem bírnának ki a kórházak.
Csak beteg ne legyen az ember...

Platon 2008.12.22. 21:00:02

Írod:
"a "felelős" egészségügyi dolgozók és politikusok szisztematikus, és egyértelműen törvénysértő szabotázs mozgalma" éppúgy ráillik a HI-re és politikai támogatóikra is, nem?

Miért is?

Közöd?? (törölt) 2008.12.22. 21:10:40

lassan megszűnik az eu. ellátás, azt hiszitek ilyen nagyszerű és csodás reforomoknak útját állhatja egy szaros kis népszavazás, most majd letolják bújtatva mire észbekapsz már 10 rugó egy sima vérvétel:-)

bazalttufa · http://konzervatorium.blog.hu 2008.12.22. 21:15:04

A hospinvest nem szabotál, csak éppen hatékony szakmai kontroll nélkül viszi az ellátást. Értsd: az EÜ-i ellátás rovására, ha szükséges.

Mint általában, nem a magán EÜ a probléma, hanem a magán EÜ ellenőrzése ill. az ellenőrzés hiánya.

A hospinvest problémái csak minimális részben köszönhetőek a megszállott ellenzőknek, az orvosok nagy része egyszerűen talált magának máshol szimpatikusabb munkahelyet.

Ezt munkerőpiacnak hívják, hol itt a gond?

Hospinvest természetesen magasabb áron hozzájut új (és a körülményekhez jobban alkalmazkodó) orvosokhoz. Az ellátás színvonalát meg egyszer egy messzi messzi galaxisban lehet majd mérni a betegstatisztikákon is, nem csak az új csilivili betegvárón.

Pelso.. 2008.12.22. 21:16:02

Adott esetben, amennyiben a HI szerződésében a fenti hiányosságok súlyos szerződésszegésként szerepelnek, a szolgáltatás javitását előirt határidőn belül nem teszi meg, -akkor nincs mese, a szerződés felbontható.

De, ettől még a másik 18 megyei kórházban továbbra sem fogják betartani a min.feltétel rendszert...

Koczeka, a pampák királya (törölt) 2008.12.22. 21:23:12

Üdv Sasika61!

Ismered azt a mondást, hogy a "fél igazság - nem igazság"?

Mint blogtulaj, persze Te szabod meg hogy miről szóljon az írásod, de arra felhívom a figyelmed, hogy bár a hír igaz, mégis információ-szegény környezetben írsz...

Ha lehetne egy kívánságom, akkor azt kívánnám, hogy írjanak be ide azok az orvosok is, akik anno nem írtak alá a HI-nek, és őszintén írják meg, hogy MOST hogyan látják a helyzetet, illetve mennyiben érzik felelősnek magukat (vagy mást) a jelenlegi helyzetben.

Tény, hogy most az egri kórházban betegnek lenni felér egy "öngyilkossággal", de én azt is vélelmezem, hogy a most még hiányzó orvosok mindegyike sem érzi túl jól magát a bőrében...

Ismerős a vicc a sas és a róka vagánykodásáról? (Róka, tudsz te repülni? NEM! Hűűűűdeevagááány!!)


PS: Mielőtt valaki azt hinné, hogy én bizalommal vagyok a jelenlegi helyzetben, hát tudatom hogy nem, de az ésszerű mérlegelések és döntések arról szólnak hogy "most mit tegyünk", nem pedig arról hogy "mi lett volna ha..."

bazalttufa · http://konzervatorium.blog.hu 2008.12.22. 21:25:16

A feltétel rendszer be nem tartása elsősorban munkaerő kérdés, ami munkabér kérdés.

Ahol nincs pénz, ott baj van. Persze, ha ezen múlik, kifizetik a bruttó 1 milliót is az aneszteziológusnak. Volt már rá példa.

bélabácsi2 2008.12.22. 21:31:22

Pedig egyszerű matematika az egész.
Megnézni az orvos nevét, aki éppen Egerben rendel. (lelet, záró, recept, pecsétszám)
Megnézni, hogy melyik Hospinvest rendelésen dolgozik szintén ugyanő.
Az állítólagos létszámból az ilyen duplikált neveket levonni, és kijön hányan is vannak valójában.
Történetesen Gyöngyösről rángatják át az orvosokat, emiatt Gyöngyösön is haldoklik az ellátás. Ezt meg én tudom, hogy így van biztosan.

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2008.12.22. 21:40:46

Hordágy Ágnes üdvözletét hozom,
mindenkit pusziltat...

johevi 2008.12.22. 22:07:38

Sok ismerősöm egri, többen mondták, hogy régebben a 8 órás rendelésre 9 körül szédelegtek be az orvosok, viszont hamar leléptek, mert délután a kórház másik területén kezdődött a magánrendelésük... Még szép hogy nem tetszett nekik aprivatizáció. Viszonz a fent leírtak sem jobbak...

Asidotus 2008.12.22. 22:09:26

Egriként érint a történet (egészségügyi állapotomnak hála, egyelőre még csak tisztes távolból).
Ami tény (én legalábbis így tudom, kéretik kijavítani!):
1. Egerben emberemlékezet óta legendásan rossz a gyógyítás. Minden (!) egri és környékbeli lakos tud rémtörténeteket mesélni, ami vele esett meg.
2. A Hospinvest senkit sem küldött el. Az orvosok (és egyéb dolgozók) fölvették a végkielégítésüket, és elmentek. Köszönjük meg nekik, hogy elhagyták a rájuk bízott betegeket! Én olyanokat is hallottam, hogy a takarítónőkből (!) képeznek ki segédápolókat.
"A Hospinvest nem az ördögtől való" (Mikola István), de nem feltétlenül jó.
Az egri kórházba 2008-ban érkezett meg a rendszerváltás, saccperköbö 18 év késéssel. Lehet szeretni, lehet visszasírni a Kádár-korszakot (én inkább visszasírom).

vaffanculo 2008.12.22. 22:15:38

Hospinvestes orvostól (nem egri) hallottam, h egerben néhány ellenző orvos összeállt és ők akarták volna üzemeltetni a kh-t és ők csinálták a leghangosabb hisztit. Pénzük ugyan nem volt ahhoz, h belefogjanak a kh üzemeltetésbe. Na most akkó, hol az igazság?
A többi HI kh úgy t'om viszonylag jól műxik...

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2008.12.22. 22:29:11

Istenem...
sóhaj...

tényleg ide jutottunk?...
én már teljesen le vagyok döbbenve...

a 'profit' szó hol szerepel a hippokrátészi esküben?

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.12.22. 22:34:11

Én azt hiszem, az alá nem író orvosoknak aligha lehet felróni, hogy mi van jelenleg a HI-kórházban.
Az egri kórházról persze voltak rémtörténetek régen is, nem működött jól akkor sem, ezt aláírom, sőt azt is, hogy még abból a pénzből is működhetett volna jobban, az orvosok lehettek volna lelkiismeretesebbek. Más cikkemben nekik is szemükre vetettem, hogya puszta tiltakozáson kívül nem álltak elő megoldási javaslattal: hogy tennék jobbá a kórházat, ha megmarad önkormányzati kezelésben, min változtatnának stb.
Mindez egyelőre a múlté.
Azonban a HI is hibázott, nem játszottak tiszta eszközökkel, s nagyon úgy tűnik: nem lett jobb az ellátás, sőt.

keria 2008.12.22. 23:35:46

A kórházi osztályok túlnyomó többsége (>80%) ideiglenes működési engedéllyel működik, mert valamely szakmai feltételnek nem tudnak megfelelni. Ez lehet a szükséges eszközök meg nem léte miatt vagy a rendelkezésre álló dolgozói létszám hiányossága. Eger ebből a nézőpontból nem kivétel, a gond talán annyi, hogy ott valami mást ígértek.

Apró megjegyzésként azért hozzátenném, hogy szemészetre az ember viszonylag ritkán jár kórházba, urológiára dettó: vagy a műtétre kell befeküdni, vagy a rendelőben ellátható.

sqyza 2008.12.22. 23:42:42

Kedves calam, Egerben soha az életben nem működött szívsebészet, nem tudom kik terjesztenek ilyen hülyeségeket. De lehet, hogy azt hiszed mint sokan mások, hogy a szívgyógyászat-kardiológia egyenlő a szívsebészettel.

Koczeka, a pampák királya (törölt) 2008.12.23. 00:03:26

"Én azt hiszem, az alá nem író orvosoknak aligha lehet felróni, hogy mi van jelenleg a HI-kórházban."

Én meg azt hiszem, hogy nagyonis fel lehet róni... egymást, hergelték, az aláírókat és szimpatizánsokat megkülönböztették, no nem úgy hogy Te ilyen vagy, én meg ilyen, hanem DIPLOMÁS EMBEREK FIZIKAILAG BÁNTALMAZTÁK/-ZÁK EGYMÁST, használati tárgyakat (ágytál, tűzőgép, puhább eszközök stb) dobálták meg azt, aki aláírt, aki az aláírókat kiszolgálta, sőt rájátszottak egy picit a szerepre (arról miért nincs említés, hogy bár HI még sehol nem volt, a rendelésben lévő fennakadásokat TACEPAO-n már a HI-nek tolták át - ott volt a patakhídon, hogy-hogy nincs róla kép??? - ... mindezt ezért, mert az aláírók nem osztották azoknak a nagyratörő főorvosoknak az elképzeléseit, akik között BIZONYÍTHATÓAN kontár, nemtörődöm, antikollegáris, és despota karrierista szövögette NYÍLTAN az álmait saját osztályáról, igazgatóságáról stb-stb.

Hogy jobb lenne a HI??? No ezt egyenlőre nem mondanám. Hogy rosszabb??? Kétségtelen... de nem ilyen lenne, ha nem szükség-megoldásokkal kellene dolgoznia.

Én pesszimista ember vagyok, eddig sem - és ezután sem - hiszem, hogy valaki befektetőként az egészségügybe jótékonykodni jöjjön, de van egy előnyöm: meggyőzhető vagyok...

Ja: Gyöngyös-Hatvan most Egert szívja... sokan elmentek magánpraxisba: ugye jól megy? Vagy hiányoznak a kórházi bérelt eszközök??? Miért vegzálják az egri orvosok a máshonnan jötteket??? Mert eszükbe sem jut, hogy még egy főorvos is egyik napról a másikra utcára kerülhet???


Sasika61: én nem is tudom, mit reméljek... nyerjenek-e az orvosok vagy ne... a mostani vezetésből is sokakat ismerek, tudom hogy alapvetően nem "betartó" tipusok... talán ha a "fals" hangadókat időben sikerül eltávolítani... talán ha nem presztizs- és hatalmi kérdést csinálnak belőle...

Egyik érintettől megkérdeztem: ha MSZP vezetésű az ország több mint 6 éve, miért nem hallani a Medisyst Kft. kórházprivatizációiról??? Választ azóta sem kaptam... pedig komolyan érdekelne...

veny 2008.12.23. 00:07:45

Mostanság viszonylag sokat kellett kórházba járogatnom Pesten, tapasztalataim röviden:
- szinte minden orvos legalább két kórházba van bejelentve dógozónak, nem jó előjel az aznapi második műszak végén sorra kerülni
- minden rendelő magánrendelő; plusz pénzért egyszerűen minden lehetséges, anélkül igen kevés dolog, hogy finom legyek

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.12.23. 02:52:20

Sasika: "az orvosok lehettek volna lelkiismeretesebbek."

Miért, a tanárok nem? Ne baszogassuk egymást. Ha ti rendesen megnevelnétek a sok félhülyét, akkor nem jönne be a 18 éves lány nagy pofával a sürgősségi osztályra 38,2 fokos "óriási" lázzal amiatt, hogy az ügyelet első gyógyszerétől nem ment rögtön le. csak épp nektek nem tologatja a sok sudribunkó a hippokratészi esküt az orrotokba.

Hát idehallgass: a hippokratészi eskü nem tartalmaz szegénységi fogadalmat, azt csak a bolsevizmus idején értették bele (és azóta is). Sőt: az eredetiben olyasmi is benne van, hogy ingyen nem gyógyítunk (hogy ne rontsuk a kollégák pénzét). Itt meg éhbért kap mindenki, hat év egyetem, négy év gyakorlat azaz tíz év felsőfokú tanulás és szakvizsga után.

Ne csodáld, hogy elmegy minden valamirevaló orvos a picsába külföldre, nyolcszoros bérért (illetve egy-két hazaszerető magamfajta idióta ittmarad). Én meggyőződésem szerint elsőrangú szakmai ellátást adok - ugyanakkor a fizetésem nem elég arra, hogy azon toleranciát és jómodort is vegyenek tőlem a betegnek, főleg, amikor a beteg maga is egy büdös agresszív paraszt. Azok megkapják tőlem ugyanazt a stílust, kamatostul, és mivel a szakmához semmit se értenek, emiatt azt hiszik a barmai, hogy rosszul is lettek ellátva. De nem nagyon érdekel, mit hisznek. Fizessen meg a kurva állam, majd akkor fogok szépen beszélni.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.12.23. 02:55:56

Nem is beszélve a mostani lélekemelő karácsonyi suvasztássorozatról: kettesével hordja be a mentő a szerencsétlen agyérelmeszesedett magatehetetlen öregeket, akik az ünnepeken útban vannak otthon, és a rokonság mindenfélét hazudik az ügyeletnek (mert ott zsenge kezdők dolgoznak, és nem is ismerik az adott beteget úgy, mint a saját körtanára), hogy most lett rosszabbul - holott frászkarikát. Aztán ha hazaküldöm mentővel mégis, bezárkóznak és a szerencsétlen nagypapát be sem engedik...

Platon 2008.12.23. 06:25:37

Sasika.

Vedd már észre hogy évtizedes hibákat nem lehet pár hét alatt helyrehozni.

Nem érzed visszásnak hogy alig hogy végre át tudja venni a kórházat a HI már rögtön ott lihegsz hogy miért nem lett jobb, miközben a távozó "lelkiismeretes" eü személyzet amit nem vitt el, azt tönkretett maga után.

És még ezt még jogosnak is érzi az istenbarma mert ott áll mögötte a hiszti lobby.

Érdemes körülnézni a magyar egészségügyben. Ami színvonalasan és jól működik az mind magánkézben van.

Érdemes lenne ezen is elgondolkozni.

cometneni 2008.12.23. 06:28:33

EZ utóbbit tanúsítom én is. kórházban dolgozom, pesten. van olyan osztályunk, ami így, a szeretet ünnepe tájékán, elfekvőhöz hasonlít.

2008.12.23. 06:29:24

Tudod Sasika, én most is azt mondom--mint mondtam ezelött--hogy nem érdekel milyen szinü a kórház zászlaja,(piros, kék, zöld, vagy narancs ) csak tisztességesen csinálják a dolgukat.Ha nem tudják ezt megtenni,el kell venni müködési engedélyüket-egyszer és mindenkorra! Én nem messze lakom töled--itt most a debreceni egyetem vette át a kórházat.Ismerösök elmondása szerint, megpróbálnak elöször rendet tenni és közben gyógyitani.Mert igaza van Molnárnak--az eü-ben, lassan éhbérért gyógyitanak,ápolnak és teszik a dolgukat--a megmaradt orvosok, ápolónők, aszisztensek. (Ja és nem követelnek 250 ezret-mint a Gasko féle sinbohócok) Ezek azok az orvosok, ápolók és aszisztensek, akik vagy hülyék, vagy megszálottak! ( Bocs, nem sértésnek szántam )Én --autóbalesetemböl eredöen sokat járok, vagyok kórházban.De megmondom öszintén, minden tiszteletem azoké akik még megpróbálnak--a sokszor lehetetlen körülmények ellenére --tisztességesen helytállni és ellátni ezt a beteg és ideges országot! A HI meg hogyan müködik, azt nem tudom, mert nem voltam és nem is megyek hozzájuk.Inkább elmegyek Miskolcra, vagy Debrecenbe, akár Budapestre is ha kell.De ezt a lehetetlen állapotot "okos és széleslátókörü,szakmailag hozzáértö",politikusok hozták létre--Kökénytöl, Mikoláig--akik nem gyógyitani akarnak, hanem meggazdagodni!Na meg ne hagyjuk ki M.Lajost és tapasztalt és okos H. Á. sem!Mert nem az orvosok és ápolók, aszisztensek tehetnek arról hogy itt tartunk, ugye ebben egyetértünk!

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.12.23. 08:12:10

Janos551,
hidd el, engem sem érdekel, milyen színű a kórházi zászló. Nem akarom hosszan ismételni, mert írtam már eleget róla: itt az teremtett politikai feszültséget, hogy az MSZP valahogyan rávett egy fideszes képviselőt, így lett meg az 1 fős többségük a működtetés privatizálásához.

Molnárgörény,
elfogadom a véleményed, azzal a kiegészítéssel, hogy a kórházvédők megítélésem szerint rossz taktikát választottak, ha lelkiismeretesek, ha nem.

Platon,
nem lihegek a nyakukba. Két hónapja vették át a kórházat, azóta hagytam a témát, most is csak azért vettem elő, mert az ÁNTSZ-idézetekből látszik, hogy amit vállaltak - nem majd, valamikor, hanem november 1-től!-, azt ezidáig a személyi feltételek terén nem sikerült maradéktalanul teljesíteniük.

Unterbahn,
a Medisyst-privatizációkról valószínűleg azért nem hallasz, mert a döntés nem olyan körülmények között született, mint itt, ahogyan ezt Janos 551-nek írtam, s ahogyan ezt te is tudod.

Magyarnaba 2008.12.23. 08:46:22

Barátaim, ettől kezdve nagyon nincs mit tenni. Olyan ez, mint a Szovjetunió az NDK-ban.

A "cég" van birtokon belül, a győztesnek pedig nem kell magyarázkodnia.

A HospInvest neve is egy méretes hazugság. Hol van az INVEST???

balazst 2008.12.23. 08:49:16

Szerintem kell adni fél évet a HI-nek, aztán megnézni mi a helyzet (ha egy "normál" cégről lenne szó, inkább egy évet mondanék, csak itt speciális területről van szó.) Persze azt is tudom, hogy aki most beteg, annak ez nem vigasz, de negyven év hibáit kell orvosolni, és azt sem szabad elfelejteni, hogy a személyzet ellenállása miatt honnan kell indulniuk.

Corry 2008.12.23. 09:07:40

Sasika,

a MG által idézett mondat nekem sem tetszett. Az orvosok végzik a dolgukat, eddigi tapasztalataim szerint általában nagy szakértelemmel, viszonylag szervezetlenül és magukon viselik a jól képzett emberek individualitását.

Nekem a kasztrendszer nem szimpatikus az egészségügyben, vagyis vannak az orvosok és a többiek, holott néha (pl. a feleségem esetében már a szakképzettség találkozik).

A másik pl., hogy egy kórház vezetője csak főigazgató főorvos kell legyen, ámbár tudok már ellenpéldát is. A főigazgató főorvos sokszor praktizál kutat, holott menedzser kéne legyen, mert könyörgöm a főigazgatói pozíció nem gyógyító, kutató hanem menedzseri szék. A gyárak élén sem főigazgató főmérnök áll, hanem van vezérigazgató és műszaki igazgató is.

Direkt írtam egyébként a szervezettségről és az egyéb feltételekről. Gyanítom, hogy a bérfekvés, alternatív munkahelyek és a mi Ferink által bőkezűen adott segélyezés, nomeg a munkamorál egymásrahatása következtében a takarítói személyzet, műszaki személyzet tisztelet a kivételnek, nincs a topon a kórházakban. Pedig a gyógyítás manapság majdnem annyira műszaki porbléma, mint orvosi, aki nem hiszi nézzen körül egy rendelőben, műtőben és képzeletben távolítsa el az összes műszaki eszközt.

De visszatérve a Hospinvestre, az, hogy ez jó lesz -e vagy sem egy kicsit több idő alatt kell kiderüljön. Tudom, nem vigasztal senkit ha a kísérlet nem sikerül, de az is igaz, hogy nagyon nem arról volt szó, hogy a tuti jó, jólszervezett, ellátott kórházat cserélték le valami rosszra.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.12.23. 09:40:16

Corry,
nem állt szándékomban az orvosokat megbántani, sőt, alapvetően mellettük állok, rosszul fogalmaztam, elnézést.

-putyin- 2008.12.23. 09:55:26

"Egyik idős rokonom, aki történetesen baloldali, s támogatta a HI megjelenését, "

tudod mit? megérdemli. mind megérdemli, aki az mszp-re szavazott és mindarra, amit azok képviselnek. ja, és aki ezekután még ugatni mer a rendszerre, az dögöljön meg. hatvan év nem volt elég bizonyíték, hogy ezek csak csalnak és lopnak. újra ez kellett, hát akkor tessék szépen élvezni és fizetni mint a katonatiszt. farhát, kevert meg kenyér és kuss. megszavazta a sok birka, szopogassa.

is 2008.12.23. 09:56:20

a magyar egészségügy pazarló. ezt az álláspontot mindenki elfogadta 2006-ban. azóta:

- kórházi ágyszámcsökkentés: megpróbálták elszabotálni
- vizitdíj: elszabotálták
- magánbiztosítók: elszabotálták
- magántőke útján racionalizálás: megpróbálják elszabotálni

bizony, ellenszélben, és ellendrukkerekkel, és szabotőrökkel, és politikailag felhergeltekkel a hátadban még az is szép, amit eddig sikerült elérni. azt kellene megérteni a magyarnak, hogy ez a minden változással szembemenés, direkt szabotálás nem visz sehová. ha valami rossz, akkor lépni kell, nem lehet olyanokat követelni, hogy minden maradjon a régiben. persze, a régi szocialista langyos pocsolya jó lenne, de abból nem lesz olyan fizetés, amit Molnárgörény kíván magának. olyan fizetés a következőkből lesz:

- 1 napos sebészet
- a háziorvosok érdekeltté tétele, hogy ne küldje be a kórházba a beteget
- co-payment, hogy a beteg is gondolkodjon egy kicsit (vizitdíj, magyarán)
- az orvos érdekeltté tétele, hogy minél hatékonyabban használja az infrastruktúrát (mert azt is Molnárgörény írta le máshol, hogy szívatásképpen elküldi a beteget 5 vizsgálatra, mielőtt kidobja a szűrét. ja, vizsgálatonkén 5-6 ezer forintért, aztán csodálkozik, hogy az ő fizetésére nem jut több.)

három éve a magyar ezzel megy szembe, mert neki a kádári pocsolya kell, német fizetésekkel. hát ilyen pedig nincs.

-putyin- 2008.12.23. 10:01:02

csak csendesen jegyzem meg, hogy a HI egyes vezetői milyen szállodákban meresztik a seggüket napi negyvenezerért itt ott, ahol éppen folyik a kórházak kisajátítása. hogy is mondta gyurcsányi? orbán viktor valótlant állít, senki nem akarja magánosítani a kórházakat. aha. ja, de tudjuk, hazudtak, de megbánták. ez egy vicc, csak míg a világ rajtunk röhög, addig azok, aki nem tudják megfizetni a magánklinikát, szépen megdöglenek. és ebből van a több. ha ez nem tudatos népírtás, akkor mi??? kevesebb, megtört magyar kell, nem mer kimenni az utcára, mert fél, hogy kilövik a szemét, meg agyonverik, mert csőcselék, viszont annyi elég, hogy dolgozzon és eltartsa azokat., akik odafent ülnek és betelepülnek innen onnan. jó helyen van ez az ország, csak le kéne törni a magyarok önérzetét. hát, ez megy is szépen évről évre.

Corry 2008.12.23. 10:25:09

Körmenden is magánkézben van a kórház. Nézzük, mit is mondanak a városatyák, arrafelé pedig a mi Ferinknek kevesebb esélye van, mint a sánta kutyának az agárversenyen. Tehát a várostyák is ennek megfeleően lettek kiválasztva a nép által :-)

De nézzük:

www.kormend.hu/?ugras=hirolvaso&hirszama=7027

www.weborvos.hu/regionalis_hirek/kormenden_mukodik_pecsett_nem_akarjak/69704/

És végül nézzük meg az év kórháza rangsort, ami nyilván nem reprezentatív, de arra mindeképpen jó, hogy az esetleges kiugró hiányosságokat jelezze:
www.hazipatika.com/simple/hosp2008/stat/full


Én továbbra is azt mondom, hogy még korai véleményt alkotni az egészről, és mégegyszer azt, hogy ha jól végiggondoljuk a mai rendszer sem olyan marhára jó, hogy azt annyira védeni kellene.
süti beállítások módosítása