HTML

Ha csak ezt az oldaldobozt látod, akkor egy olyan sablont választottál, amiben csak balhasáb van, az oldaldobozaid viszont alapértelmezésben a jobbhasábba kerülnek. Menj be az Oldaldobozszerkesztőbe (Megjelenítés / Oldaldobozok), és kattints a Hasábcsere gombra!

Itt az írás, forgassátok...

közélet-közerkölcsök-magánbűnök- egy magyartanár emlékiratai Egerből

Oszd meg, és uralkodj magadon!

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Idő van

Friss topikok

  • pushup: Tanár úr! azért én szívesen olvasnám a mostani véleményét is. Lehet, én értelmeztem félre, de korá... (2016.02.16. 11:02) Búcsú az olvasótól
  • Lordhell: @Csakazigazat!: A lényeg, hogy mind a kettő rossz. Ha már számokon lovagolunk 1 év alatt 44-45 15... (2014.05.14. 18:25) Na de kicsoda Lipusz Zsolt?
  • csakazolvassa: Műfarka kinek volt? Én értem, hogy aki hetero, annak nem probléma a melegek politikai emancipációj... (2012.08.13. 19:04) Az ember végül homokos? - (Értelmezési kísérlet)
  • gabcica: Sikerült ebben az évben és tavaly is részt vennem a rajz oktv-n. Ha megnézitek a témaadást és azt,... (2010.11.28. 16:29) Mit ér az OKTV?
  • zerge gorilla: "már két embernek is olcsóbb autóval közlekedni, mint tömegközlekedéssel..." Ezzel muszáj vitatko... (2010.11.07. 13:57) Buddhista közgazdaságtan

Gázt nekik!

2009.01.08. 15:43 sasika61

 

Végre egy olyan döntés, amikor fenntartások nélkül azonosulni tudok a kormány álláspontjával! Nem mintha nekem annyira hiányzott volna ez az érzés, s most is inkább arról van szó, hogy a kormány döntött aszerint, ahogyan én azt jónak gondoltam, s ahogyan azt már tegnap is javasoltam, vagyis ők azonosultak velem, akit egyébként nem is ismernek.
 
Természetesen korunk nagy témájáról, a gázról van szó. Meglehetősen rosszkedvvel vettem tudomásul a tegnapi nyilatkozatokat, hogy elzárkóztunk a szerb gázkérés teljesítése elől, ehhez képest váratlan fordulatként hatott, hogy a kormány mégis meggondolta magát, hajlandó 1-2 millió köbméternyi gázt eladni (nem segély!) Szerbiának, s a szándékot naponta felülvizsgálják:  http://index.hu/gazdasag/magyar/szrbgaz09010/.
 
Ez jó, minden gúny nélkül mondom: dicséretet érdemelnek.
A tegnapi blogtermést végigfutva tudom, hogy a szándék nem fog osztatlan sikert aratni. Úgy gondolom azonban, nyomós érvek szólnak a támogatás mellett. Jelenlegi állapot szerint gáztartalékaink több hétre elegendőek. A szerbeké egy hétre, már most is erős korlátozások vannak, különösen a Vajdaságban és Belgrádban kritikus a helyzet. Nem pusztán az emberbaráti szeretet (az is!), hanem érdekeink is a támogatás mellett szólnak. Ilyen krízishelyzetben nem szabad fölvetni sérelmeinket, még ha azok egyébként jogosak lehetnek is: magyarverések, történelmi múlt stb. Ez egyszerűen nem érv: ha valakinek ég a háza, nem mérlegelhetünk, hogy az illető a haragosom. Sőt, éppen ez az a pillanat, amikor nagyvonalúságunkat, hogy ne mondjam:erőnket bizonyíthatjuk; nem kérkedve, nem sérelmeket emlegetve, de segítünk.
 
Akkor is, ha semmi nem változik. Akkor is, ha holnap újra megvernek ott egy magyart. Akkor is, ha a vajdasági autonómia vágyálom marad. Mert ezek a gesztusok hatnak. Lehet, hogy nem nagy tömegekre, lehet, hogy nem a fanatikus magyargyűlölőkre, de hatnak. Muszáj ebben hinnünk, különben értelmetlen lenne mindenféle „nemes” gesztus, jócselekedet, nemcsak ott: itthon is.
 
Nem elhanyagolható szempont, hogy a Vajdaságban, az egyik legnehezebb helyzetben lévő területen jelentős számú magyar él, talán őket is segíthetjük, talán a helyzetüket, megítélésüket is javíthatjuk. Ráadásul  itt az ortodox karácsony: mi mással ajándékozhatnánk meg jobban őket, mint egy ilyen gesztussal?
 
Meleg karácsonyt kívánok nekik, én pedig megígérem, a kormány legközelebbi ballépését köszönetképpen szó nélkül hagyom.

312 komment · 1 trackback

Címkék: közélet kormány gáztámogatás szerbiának

fuggoagy.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://sasika61mondja.blog.hu/api/trackback/id/tr44865541

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Sárdobáló 2009.01.08. 19:56:39

Szénszünet gázszünetJanuár 10-ét az Országos Érdekegyeztető Tanács (OÉT) a korábbi megállapodással (azaz, hogy munkanap, amellyel a január 2-át dolgozzuk le) ellentétben munkaszüneti nappá nyilvánította. Egy ilyen döntés nem kavar nagy port, hiszen mégisc…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

EÖ (törölt) 2009.01.08. 16:22:04

no igen megdobnak kővel, dobd vissza kenyérrel

nemigen működik ez manapság :(

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2009.01.08. 16:23:13

@Egyéves Önkéntes:
szerintem hosszabb távon csak ez működik.

cerasus s. · http://spektator.blog.hu/ 2009.01.08. 16:24:00

Azt lehet tudni egyébként, hogy mekkora Szerbia napi gázigénye mostanában?

misc · http://misc.blog.hu 2009.01.08. 16:24:30

valóban ez a helyes lépés, az az egy-két millió köbméter mondjuk olyan sokat nem számít egyik oldalon se..

cerasus s. · http://spektator.blog.hu/ 2009.01.08. 16:25:19

Amúgy igen, a szemet szemért, fogat fogért elvéről elmondtak már ezt-azt.

ChPh 2009.01.08. 16:25:25

Yee, mintha én írtam volna :D
Egyet is értek az irománnyal.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2009.01.08. 16:26:20

Baszki, bejöttem, hogy alaposan ledorongoljalak, aztán csak maximális riszpektig tudok jutni, mert pont azt írtad, amit magam is akartam. Az indexes blogketrecben enyhén szólva is félreérthető a felkonfod, tisztára, mintha gúnyos hangvételű lenne.
Örülök, hogy te is így látod, mint - szerintem - minden normális ember.

mooncat · http://rajzoltam.blog.hu 2009.01.08. 16:27:34

én pedig teljes mértékben egyetértek a szerzővel. semmi értelme az óvodás szintű huzavonának, hogy ha te így én is így, pláne, hogy esetleg emberéletekről (köztük magyaroké, persze nem ez a mérvadó) lehet szó. szerintem ez az evidens hozzáállás, reakció a kormány részéről akár pusztán emberiességből, nem pedig a tovább rontani a kapcsolatot.

ha meg számító lennék, azt mondanám, hogy erre a gesztusra később akár esetleg hivatkozni is lehet...

is 2009.01.08. 16:28:07

én annyit olvastam, hogy a belső-szerb összes (nyilván 50 éves) áramtermelő egységet még lehet pakurával üzemeltetni, és ezért ott átálltak arra. pont a Vajdaságban vannak modernebb eszközök, amik viszont csak gázzal mennek. a gáz elsősorban a vajdaságba megy, így még inkább támogatandó.

a kenyérrel való visszadobálást pedig támogatom, é s a magyar pártoknál is figyelem, ki hányszor alkalmazza.

charlie 2009.01.08. 16:28:57

@cerasus s.: 10m/nap, ebből 1m köbmétert tudnak saját termelésből hozni. Bár, ez gondolom csak a lakossági.

rolika 2009.01.08. 16:29:04

remélem, figyelnek a szerb radikálisok egy picit, és visszavesznek az arcukból

Kanda 2009.01.08. 16:29:33

"Akkor is, ha a vajdasági autonómia vágyálom marad."

hu.wikipedia.org/wiki/Vajdaság_Autonóm_Tartomány

portis · http://www.online-szallas.com 2009.01.08. 16:30:17

Én le is csavarom a radiátort...hátha holnap is tudunk tolni egy-két millát a szerb cimboráknak!!!

bng · http://emberitisztesseg.blog.hu/ 2009.01.08. 16:30:30

Teljes mértékben támogatom, hogy segítsük ki a szerbeket. Magam is terveztem, hogy írok erről, de ehhez a felhíváshoz nincs mit tenni.
Mire számíthatunk, kiket zárhatnak ki a gázfogyasztásból a továbbiakban?
emberitisztesseg.blog.hu/2009/01/08/kiket_zarhatnak_ki_a_gazfogyasztasbol

[Sven] 2009.01.08. 16:30:45

elég hányingerkeltően manipulatív az indexes kiemelés

harmincas 2009.01.08. 16:30:50

Sasika, ez pedig a kevés (eddigi) bejegyzésed egyike, amivel teljesen egyetértek. (Legyen még több.) Őszintén hiszek abban, hogy többre megyünk, ha segítjük egymást, mint ha letapossuk és megalázzuk a másikat. Ezért szomorít el, hogy napok óta az Index címlapján van az Igazságos Izom Tibor c. balkanizáló blog is.

Gery Greyhound // · http://www.bestofgyurcsany.hu 2009.01.08. 16:30:57

"Ilyen krízishelyzetben nem szabad fölvetni sérelmeinket, még ha azok egyébként jogosak lehetnek is: magyarverések, történelmi múlt stb."

Nem szabad felvetni, remélhetőleg majd lesznek Szerbiában olyanok akiknek felvetés nélkül is összekapcsolja a kettőt a lelkiismerete, amikor a magyaroknak köszönhetően nem fagy meg a lakásban. Nem is szabad erőltetni a dolgot, ez a gáztámogatás több hasznot hoz mint bármi más, nagyon helyeslem a döntést.

Winston Smith 2009.01.08. 16:31:06

Szép dolgog ez.

Amúgy k*rva gazdagok vagyunk, hogy így jótékonykodunk. A magyar gyárak nem termelnek, mert nincs gáz, de másnak adunk.

Tudom, humanizmus, meg jófejség a szerbekkel (és az ottani magyarokkal) szemben, de sokba kerül nekünk ez a gavallérság, az tuti. Ezzel azért legyünk tisztában.

vinyi 2009.01.08. 16:31:13

sasika61: magam is írhattam volna, de én nem tudok ilyen szabatosan fogalmazni. :)

A legmesszebbmenőkig egyetértek. Szélsőséges megnyilvánulások ide vagy oda, ha tudunk segíteni, akkor segítsünk. Egy ismerősöm mondta: 2 jó szó a legvadabb "állat" elborul agyáig is eljut és megenyhül. Szerintem igaza van.

Persze 2009.01.08. 16:32:16

Fordított esetben vajon a Szerb Kormány hogy döntött volna?

Mária 2009.01.08. 16:33:16

Egyetértek Sasikával. Akkor is kellene adnunk, ha Szerbie minden négyzetméterén csakis szerbek laknának.

Ott is emberek laknak, ráadásul európai emberek, nagyjából hasonló helyzetben, gondolkodással, mint mi magunk.

A felkonfot meg tudjuk be annak, hogy a kattintási kedvet akarta vele növelni az Index. Mert a felkonfot soha nem a blog írója írja :)

subabubba 2009.01.08. 16:34:58

@sasika61: Igazad van, és nagyon örülök a posztnak! Sajnos azt kevesen értik, hogy ez az egyetlen út. Az egyetlen, mert a többi a kicsinyeskedés, bosszúk, betartások világa, ami folyamatos beszűküléshez, bezárkózáshoz vezet - úgy a politikában, mint a magánéletben egyébként.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2009.01.08. 16:35:39

@Persze:
nézd, szerintem nem érdekes, hogyan döntöttek volna fordított esetben.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2009.01.08. 16:36:51

a jelenleg ismert helyzetben (nekünk sok hétig elegendő tartalék, nekik pár napra; kérnek is belőle) óriási hiba lenne nem adni. helyesbítek: nem eladni. (merthogy ez nem ajándék)
az is rendben van, hogy naponta felülvizsgáljuk, mert a helyzet gyorsan változik, de amíg van rá mód, adni kell.
ez egy olyan gesztus, ami sokkal több - politikai -hasznot hozhat, mint amennyit kockáztatunk vele.
az oroszoknak sem érdeke, hogy hónapokig ne adjanak el gázt, hisz ebből élnek, addig meg csak kihúzzúk valahogy, amíg újra megnyitják a csapot.

az indexes ajánló viszont full provokáció. sasika, én a helyedben a post első bekezdése elé beszúrnék egy mondatot, ami felhívja az olvasók figyelmét, hogy ez nem az, amire az alapján számítanak (én is azt hittem, a kormány ekézése lesz a postban.)

Arzén Vendel (törölt) 2009.01.08. 16:37:05

Így helyes. A mi fogyasztásunknál ez a mennyiség tulajdonképpen nem jelent nagyságrendi készletcsökkenést, ott pedig már a háztartások fűtéséről van szó. Itt a gazdasági indokok egyre kevésbé számítanak, emberéleteket kell menteni. Ez az oroszoknak nem fontos, soha nem is volt az. Többek között ezért sem lesznek soha civilizált társadalom.

blogszemle (törölt) · http://magyar-blogszemle.blog.hu/ 2009.01.08. 16:37:26

Nem csak gázt kell adni nekik csak úgy, de területek is, hogy kárpótoljuk őket azokért a lelki sérülésekért, amit azért szenvedtek el, mert magyart kellett verjenek! Talán Bajáig elég lenne nekik? Vagy adjuk egészen Százhalombattáig? Esetleg enklávéként odaadhatnánk nekik Egert is, drága sasika.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2009.01.08. 16:37:32

@harmincas:
II Tiborról már én is írtam nemrég, de páran rögtön meg is magyarázták, hogy II Tibi csak vicces. Mert, hogy karikíroz.

Vidéki 2009.01.08. 16:37:44

Egyetértek a szerzővel.
Ráadásul az oroszoktól is kapunk egy piros pontot azért, mert nem kicsinyeskedtünk a szívüknek oly kedves szerbek igényeinek kielégítésével kapcsolatban.

2009.01.08. 16:38:24

1etértek, szívjanak gázt

lifelike 2009.01.08. 16:39:06

en nem adtam volna senkinek
se szerbianak se masnak, nekunk sincs sok
hova a faszomba osztogatjuk?
irigy vagyok
sorry

szépmező 2009.01.08. 16:39:07

nagyon helyes hogy adunk gázt Szerbiának.

csak éppen nem eladni kéne, hanem konkrétumokat kérni érte cserébe, esetleg kicsi pénzt.
Pl. a temerini fiúk szabadonbocsátását, stb.

És sajnos a mai agyonmanipulált korban nem hatnak az ilyen gesztusok sokáig. 1990 elején mennyi magyar segély ment ki Romániába (jő főleg Erdélybe), és utána márciusban már meg is tudta szervezni a poszt-Secu a marosvásárhelyi magyarellenes pogromot.

úgyhogy mégegyszer: adni jó, eladni helyes, kicsi politikai árat kérni érte a leghelyesebb!!!

dzsugasvili 2009.01.08. 16:39:13

Én azt mondanám: 1 millió m3 ért egy magyar lakta települést vissza. A vértelen revízió remek eszköze lenne. Na jó, Szabadka 10 milliót is megére (naponta akár)...

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2009.01.08. 16:40:30

@blogszemle:
nem, Egert semmiképpen sem.
Ezt már tegnap "lejátszottuk", más véleményed van, ezt elfogadom, de a magamét fenntartom.
Ez most nem az a pillanat, amikor sérelmeket kell felhánytorgatni, legalábbis úgy vélem.

Kopasz Mercis 2009.01.08. 16:40:36

Hálát ne várjunk érte, a hála mint tudjuk nem politikai kategória.

De egy utolsó senkiházi aki a bajban nem segít a szomszédján. És nem hiszem, hogy az összes szerb verné a magyarokat. Nem lehet a szélsőségesei alapján megítélni egy országot sem.

avus · http://avus.blog.hu 2009.01.08. 16:41:25

Szeretem a Zindext, de ez a felkonferálás megérdemelne egy nagy pofont valakinek. Egyetértek, függetlenül a vajdasági magyaroktól, hogy ez jó húzás volt.

Csak azt nem értem, hogy a mi fogyasztásunk 50-60 milla m3 per nap, a 10 milliós Szerbiában meg valami 10 millió m3-ről olvastam. Lehetséges ez?

szépmező 2009.01.08. 16:41:48

psimth

nem az összes veri,

- legalábbis nem egyszerre :)

- de szeretné :)

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2009.01.08. 16:42:03

@Hammer:
az indexes ajánlót nem én írtam, jogos a kifogásod, hogy félrevisz.

VIKUNYA 2009.01.08. 16:42:18

két fokkal lejjebb is vettem a fűtést

dzsugasvili 2009.01.08. 16:42:42

Szépmező, én is szeretném őket verni: mindet, egyszerre! :-)

Arszák 2009.01.08. 16:42:52

"különben értelmetlen lenne mindenféle „nemes” gesztus, jócselekedet, nemcsak ott: itthon is."

És? Értelmetlen is. Más ország ilyen esetben röhögne a markába. Szégyen, hogy Attila egykori birodalmából lettünk egy ilyen ország, ami behódol az őt folyvást megalázó csicskának. És nem csak megverni szoktak ott magyarokat, hanem ölni is, 44-ben pl 40 ezret.

Winston Smith 2009.01.08. 16:42:52

Hammer · autoskartya.blog.hu 2009.01.08. 16:36:51
"a jelenleg ismert helyzetben (nekünk sok hétig elegendő tartalék, nekik pár napra; kérnek is belőle) óriási hiba lenne nem adni. helyesbítek: nem eladni. (merthogy ez nem ajándék)"

Nem azért nem adtunk eddig sem, mert kevés volt a gáztározókban lévő földgázmennyiség, hanem a gáztározók ún. mobil kapacitása, a napi kitárolható mennyiség volt kevés.

Mindez jelenleg sem elég az igények fedezésétre. Gyakorlatilag a magyar ipar java áll a gázhiány miatt. TVK, Borsodchem, Hankook, Suzuki, hogy csak pár példát említsek. Felmérhetetlen kiesés mindez GDP-ben, adóban.

Szóval dícséretes dolog adni másoknak, de azért legyünk tisztában vele, hogy ez egy nagyon-nagyon drága jótétemény volt e részünkről.

szépmező 2009.01.08. 16:43:19

avus nyilván arrafelé gyengébb az ipar, meg a mezőgazdaság meg a szolgáltatás.

nincs annyi pláza.

plusz a hegyi falvakban nyilván fával fűtenek.

cerasus s. · http://spektator.blog.hu/ 2009.01.08. 16:43:24

@szépmező:
@dzsugasvili:

El tudjátok képzelni gondolom, utána hány magyart vernének meg Szerbiában.

TetraB 2009.01.08. 16:43:38

Bármit kérni zsarolás lenne, rosszabb, mintha nem csinálnánk semmit.
Gyurcsányéknak az első jó döntése évek óta.
A szerb is szláv népség, és nem fogják elfelejteni. Ebben kell bízni, akkor is, ha keserű emlékeink vannak.

Kalimera 2009.01.08. 16:43:43

Info Rádió

Szerbiában nincsen úgynevezett elsőbbségi vagy lekapcsolási terv a földgázfelhasználását illetően. Erre azért nincs szükség, mert Szerbiában szinte egyáltalán nincs földgáztartalék, és a gyárak valamint az intézmények azonnal leálltak, amint elfogyott a gáz.

Tehát EGYETLEN NAPRA SINCS tartalékuk.

(Az egy hét helyett.)

Kéretik ennek fényében értékelni a gesztust.

Sabbito 2009.01.08. 16:43:51

Winston Smith!

Nem ingyér adjuk,éértem?

Winston Smith 2009.01.08. 16:44:28

avus · avus.blog.hu 2009.01.08. 16:41:25
A szerbeknél nincs ennyi gáztüzelésű erőmű és jellemzően a házak sem gázfűtésesek.

Ennyi gázfűtéses lakás sehol Európában nincs, mint Magyarországon.

VIKUNYA 2009.01.08. 16:44:30

@avus: azért lehetséges, mert szerbia sokkal kisebb arányban van "gázosítva", mint magyarország. ők inkáb a távfűtést preferálták a kilencvenes évek végééig. például szabadkán is a kétezres években fejlesztették ki az egész várost behálózó gázhálózatot. addig max. távfűtés és szeneskályha volt.

dzsugasvili 2009.01.08. 16:45:01

@cerasus s.: Sajnos Kádárék óta mindig ez a hülye vélemény volt az uralkodó. Csak hát a tények alapján verik a magyaroka így is-úgy is. Akkor meg nem mindegy...?

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.01.08. 16:45:20

A kommenteket még nem olvastam el, úgyhogy most csak annyit:

Abszolút egyetértek a poszttal. (A tegnapi hezitálás után már magam is gondoltam arra, hogy szóvá teszem a témát.)

Elképesztő diplomáciai baklövés lett volna kihagyni ezt a lehetőséget.

avus · http://avus.blog.hu 2009.01.08. 16:45:51

@szépmező: Én is erre jutottam, de ekkora, 5-6x differenciát akkor is soknak tűnik.

VIKUNYA 2009.01.08. 16:46:38

az indexről annyit, hogy kiábrándítóan sok a félrefordítás a cikkekben, amayartalanság, a stilisztikai gubanc és a helyesírási és elütési hiba. jellemzően nagyon alacsony színvonalúak e tekintetben a hevenyészett cikkek. pedig ez is a szakma része. tartalmilag szeretem, stilisztikailag sokszor égnek áll a hajam tőle, és sajnos sokszor ezek a hibák a tartalom rovására is mennek.

Winston Smith 2009.01.08. 16:47:25

Sabbito 2009.01.08. 16:43:51

Igeeen???

És kifizetik azt a veszteséget is, hogy áll a TVK, a Borsodchem, a Hankook, a Suzuki, valamint az összes magyar szénhidrogén-tüzelésű erőmű olajjal megy, ami 20-30 %-kal drágább?

NEM.

Tehát adunk nekik gázt, amivel szépen odab*szunk az amúgy is ezer sebből vérző magyar iparnak, magyar gazdaságnak.

Ettől még lehet jó döntés, hogy segítünk a szerbeken. De drága segítség ez, annyi biztos.

Kösz jól vagyok! Ne tessék aggódni! · http://tudtad.blog.hu 2009.01.08. 16:47:28

elárulom, hogy már nálunk is korlátozás van/volt

cerasus s. · http://spektator.blog.hu/ 2009.01.08. 16:48:24

@dzsugasvili: Egy ember megverése is sok, de tízé tízszer annyira sok. Tehát szerintem nem mindegy. Az erőszakoskodás nem vezet jóra.

szépmező 2009.01.08. 16:48:26

cerasus s.

ne legyél ennyire korlátolt, már bocsi.

én az adás pártján állok, de kis politikai engedményt, vagy igéretet ki lehet érte csikarni. ezért nem vernének meg senkit.

szép dolog a hála, de még szebb ha le van fixálva...

ravaluf 2009.01.08. 16:48:26

Hideg napok, mi? :(

Rossz lehet... Fennállása óta először hozott olyan intézkedést Gyurcsány Ferenc, amellyel egyetértek.

Sasikának respect a cikkért, az én szavaimat használja :)

szvsz 2009.01.08. 16:48:44

"remélem, figyelnek a szerb radikálisok egy picit, és visszavesznek az arcukból"
"A szerb is szláv népség, és nem fogják elfelejteni."

Nem, nem... Mint ahogy a romanok sem felejtettek el a segelyeket amiket 89-ben kaptak. Ezek olyan jofej csavok, mint tudjuk.

VIKUNYA 2009.01.08. 16:48:47

@avus: símán megvan ez a különbség. szerbia (a vajdaság nélküli) településföldrajzilag igen csak különbözik tőlünk. kevés közép és nagyváros van. a hegyi falvak és kisvárosok nincsenek gázzal ellátva. ráadásul nem tíz, hanem most már csak nyolcmilliós az ország.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2009.01.08. 16:49:58

@Arszák:
szerintem nem helyes ilyenkor visszamenni az időben, mert akkor rajtunk is lehetne mit számon kérni.

mnmnbkhj 2009.01.08. 16:51:07

És a rendkívüli szünethez mit szól a taná rúr?

Arszák 2009.01.08. 16:51:19

A magánéletedben, a saját személyedet illetően is így gondolkodsz, vagy csak amikor a magyar nemzetről van szó?

szépmező 2009.01.08. 16:51:24

szvsz

pont ezért mondom, hogy valami konkrétum kéne a segítségért cserébe, nem csak a földgáz ára :)
valami kis politikai engedmény.

sőt, nekünk kellett volna őket hívnunk, ország világ előtt bejelenteni, hogy segítünk.
+ bevonni a nagy EU központot, ők most nagyon nyomulnak Szerbiában.

VIKUNYA 2009.01.08. 16:51:30

@szvsz: a romániai magyarság helyzete is lehetne sokkal rosszabb, ha például olyan lenne, mint a szerbiai magyaroké. ebben pedig szerepet játszanak a magyar gesztusok is. szerbiában sajnos nagyon erősek a radikálisok, ők valószínűleg csak annyit jegyeztek meg, hogy magyarország elzárta a csapot, ahogy ott az esi híradóan elhangzott, és nem fogják fel, hogy az orosz testvér ismét cserbenhagyja őket, mert egyész egyszerűen leszarja szerbiát.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.01.08. 16:51:55

No, átfutottam a kommenteket is. Látom, többeknek föltűnt az enyhén szólva is félreérthető indexes "felkonferálás".

Ehhez csak annyit tennék még hozzá (egyetértve mindenkivel, aki szóvá tette): sajnos nagyon-nagyon sokan vannak (tapasztalat), akik csak azt a blogketrecben megjelenő két sort elolvasva jönnek fröcsögni a blogokra. Vagyis nem mindegy, mi kerül oda.

@Arszák:

Mit kapunk érte? Ha hasonló helyzetbe kerülünk, akkor gázt például. Egyébként pedig egy emberibb viszonyt talán a szomszédainkkal.

HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2009.01.08. 16:51:55

Jó, ha nem lett volna az index főoldalon olyan provokativ a cím, akkor kutya se olvassa ezt.

Pista bá 2009.01.08. 16:53:29

nem olvastam vissza hogy bárkinek is eszébe jutott-e, hogy tkp mo. napi fogyasztásának kábé 3 %-át passzoltuk el, cserébe úgy mehetünk másokhoz segítségért pár hét múlva amikor mi leszünk szarban, hogy előtte mi is segítettünk másnak

avogadro00 2009.01.08. 16:53:48

szerintem is az a legidegesitőbb annak, ha valaki szemét velem és én rendes vagyok vele, próbáljátok ki. ugyanez, ha nem dudálok le valakit, mert szabálytalan volt és majdnem belémjön ... olyankor van ideje elgondolkozni és nincs visszatámadási felülete

Arszák 2009.01.08. 16:54:19

@Csöncsön:
Tehát magad is elismered, hogy semmi kézzel foghatót. Kicsit meg kéne nézni a történelmet: Rákóczi szabadságharc: szerbek ellenünk - 1848: szerbek népirtanak a Délvidéken - 1944 - Délszláv háború... (És eszembe jut töketlen Orbán a koszovói válság ki-nem-használásakor:@)

CharlieBrown 2009.01.08. 16:54:37

@Winston Smith:
1-2 millió köbméterrel a magyar gyárak lófaszt nem érnének, így viszont egy nemes gesztus, kinyilatkoztatás, felülkerekedés, tárgyalási alap, de legfőképp humanoid viselkedési norma.


//OFF
Az index meg simán menjen el a hatásvadász felkonfjaival az anyjába...

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.01.08. 16:55:56

Teljesen mindegy, hogy ad-e Mo. Szerbiának gázt, vagy sem.
Ha nem ad:
- Mit várunk ezektől a suttyó magyaroktól? Így állnak kicsinyes bosszút vélt sérelmeikért a dicső szerb nemzeten. De majd...
- Egyes erősen ugató ottani politikusnak van miről pampogni. Látjátok, mi megmondtuk, nem adnak ezek a ...

Ha ad:
- Gyáva népnek nincs hazája, ezek a suttyó magyarok ennyivel próbálják kiszórni a szemünket, és - szokásuk szerint - a mi bajunkon ők járnak jól. De majd...
- Egyes erősen ugató ottani politikusnak van miről pampogni. Látjátok, csak mi, csak nektek szereztünk még ezektől a ...

Na, melyik verzió tetszik jobban? De így legalább valaki jól, azaz jobban jár ezzel a viszonylag kevéssel is, mintha nem adta volna el. Vajon ki? Vajon mennyire? Szerintem nem a szerbek...

Hogy is mondta annak idején Damjanich?

Kopiás Attila Steve 2009.01.08. 16:56:04

Én spec kikapcsoltam itthon a gázt, megy helyette egy hősugárzó. Hidegebb van, de még éppen elég. Ha emiatt valahol még egy család tud fűteni, már megérte. És az ipar nem csereszabatos a létfeltételek megteremtésével. Most konkrétan arról beszélünk, hogy hány szerb kisnyugdíjas kihűléses halála lenne egyenlő értékű a nemtommilyen cérnagyár napi termelésével, ne őrüljünk már meg.
Humanitárius cél is van itten, még ha a magyar kormány nyilván nem jó arcból adományoz, hanem kemény pénzekért osztja a gázt.
És engem nem izgat, visszakapjuk-e valaha a szívességet. Az emberiség x tagja az emberiség másik x tagjának könnyebbé teszi az életét egy nehéz helyzetben. Ennyi, ez kéne legyen a minimum.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.01.08. 16:57:58

@Arszák:

Tévedsz. A 48-as forradalomban nem a szerbek voltak ellenünk, hanem a horvátok (ugye, Jellacsics, a gyáva...).

Ez is azt jelzi, hogy minden eseménynek és ellenségeskedésnek oka van, mint ahogy minden kibékülésnek is.

Ez most egy kiváló alkalom (és lehetőség) arra, hogy (miközben nekünk jóformán semmibe sem kerül...) lépést tegyünk a jó irányba.

Sabbito 2009.01.08. 16:58:13

@Winston Smith:

Nem minden a gazdaság,vannak ennél előrébb való dolgok,mint már mások is írták:EMBERSÉG!
De ezt ma már kevesen értik.Nem bántani akarlak de ezen azért gondolkozz el. ;)

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.01.08. 16:58:31

@KA_Steve: Nem.
Azaz de, igen, csak nem úgy, ahogy szeretnéd.

Pierre73 2009.01.08. 17:00:27

a politika teremti ezt a fajta gyűlöltet, és mellé az erőszakot. mert ez az érdeke... és amíg a politika nem "fázik", addig lesz verés gázzal is meg anélkül is.
Amúgy meg korrekt dolog volt gázt adni.

szvsz 2009.01.08. 17:00:35

szepmezo: nos igen, most kellett volna tokot szorongatni, amikor van mivel.

Arszák 2009.01.08. 17:01:26

@Csöncsön:
Nem tévedek, a horvátok rendes haderővel jöttek ellenünk, míg a szerbek a szokásos alattomos módon, fegyvertelen lakosságra törtek rá.

szépmező 2009.01.08. 17:02:17

Csöncsön

csak kitekintésként, az első 48-as összecsapásokat a szerbek provokálták ki, és masszívan ellenünk voltak, még Ó-Szerbiából is hoztak haverokat.
Úgyhogy ne okoskodj.

továbbra is reklámozom a nézeteimet:

gázt nekik, olcsón, kis politikai engedményekért!!!

CharlieBrown 2009.01.08. 17:02:30

@KA_Steve: "Én spec kikapcsoltam itthon a gázt, megy helyette egy hősugárzó."


Már ne haragudj meg, de elég nagy marha vagy.

Ezért én nem kapcsoltam ki a gázt, max nem fűtöttem fel 22 fokra, csak 20-ra. De hogy a méregdrága villannyal fűtsek, amikor még a nagyfogyasztók korlátozásain is enyhítettek, elég extrémnek tűnik.
Végülis akinek van pénze, teheti ezt is...

KopaszMercis 2009.01.08. 17:05:16

A gyurcsany tehet mindenrol!
Szemet hazaarulo!

Csavarhúzós 2009.01.08. 17:06:27

Rendkívüli iskolaszünet: azt jónak tartom, hogy rendkívüli válsághelyzetben inkább a nyárba tolódjon a tanítás, mintsem üzemeket zárjanak be. Egy folyamatosan termelő üzemnél ez mindenképpen kiesést okoz, az iskolának viszont mindegy hogy mikor van a szünet.
A nyári kánikula miatt visszaesik a tanítás hatékonysága, tehát ez nem egészen igaz, de válsághelyzetben elfogadható középiskola-egyetem szinten.
Azt nem értem, hogy miért kell tanuló-felügyeletet biztosítani: nyáron sincs olyan, és a nyári szünetet hozzuk előrébb gyakorlatilag.

Sajnos azonban túl sokat nem jelent, a mi középiskolánk kábé tizenöt családi ház gázfogyasztásával ekvivalens.

Ombuccmann 2009.01.08. 17:06:37

Amit teszel, teszünk azzal magukat minősítjük, legyen már ez elég. Tényleg vannak akik nem sajnálják a belgrádban fagyoskodó kisgyermekes szerb családot? Én sajnálom őket is, ekkora barom vagyok, hogy turbómagar létemre még a fűtést is lejjebb vettem. Amúgy meg a szerbiában élő magyarok is köszönik szépen a gázt.

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.01.08. 17:06:54

@Csöncsön: Sajna, néminemüleg tévedsz. Annyira, hogy a szerbek igen ütősen kezdtek, konkrétan az első hadi hadi cselekményük egy Bánsági (egyébként román lakosságú) falu kiírtása volt, majd megindultam Mo. felé.
A délvidék legrondább harcai - a szerb Damjanich vezetésével - pont a szerbek ellen voltak. a mindenféle plusz sorozáson túl még közkegyelmet is hirdettek a mindenféle betyár számára, ha megy a szerbek ellen (lsd. pl. Rózsa Sándor).
Lsd:
hu.wikipedia.org/wiki/Damjanich_János
index.hu/tudomany/tortenelem/hab236271281

Winston Smith 2009.01.08. 17:07:32

CharlieBrown 2009.01.08. 16:54:37
1-2 millió köbméterrel a magyar gyárak lófaszt nem érnének

Gondolod te. Sajnos a gyárak, akik tovább állnak a gázhiány miatt, nem így gondolják. Meg valószínűleg Te se így fogod gondolni, ha emiatt nem jut pénz a lakásod előtti út felújítására.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.01.08. 17:08:24

@szépmező, @Arszák:

És ti mivel magyarázzátok, ha voltak is szerbek, akik rátörtek a magyar lakosságra? Genetikával? Vagy valamilyen racionális okkal?

Nem árulok zsákbamacskát: én az utóbbiban hiszek. Mindennek oka van. Az ellenségeskedés ellenségeskedést szül; a pozitív gesztusok a megegyezés és a békés együttélés irányába visznek.

marosy 2009.01.08. 17:09:57

Az 1-2 millió köbméter csak jelképes mennyiség, lepkefing. Oda kell adni, hogy ne mondhassanak rosszat.

wan2bee 2009.01.08. 17:10:30

Egert enklavekent odaadni a szerbeknek. Idaig jutottam a kommentolvasasban. Ugyanis pozitiv kommenteket jo szajizzel olvas az ember, de egy ekkora otvar parasztnal nincs kedvem tovabb olvasni. Eloszor is, ha mar ilyen nagyon okos vagy, akkor tudhatnad, hogy mi a kulonbseg az enklave es az exklave kozott. Eger Szerbia exklaveja lenne.. De teljesen mindegy, ezen nem erdemes fennakadni, mert nem varhatjuk el egy ilyen minosegu hozzaszolastol, hogy ertelmes legyen. Majd elfolyik a csatornazas meg a gaz az utcadban, akkor remelem hasonloan demagog faszsaggal fogsz hazalni egy kanna vizert esetleg meleg vizert. Ha telen lenne, es le is fagyna a viz, akkor ki is torhetned a nyakad, ha mar ott vagy.. paraszt..

Rwindx 2009.01.08. 17:10:42

KA_Steve:
Mo-n elég sok gázerőmű van, szóval szerintem is jobb, ha inkább lejjebb tekered a gázfűtést pár fokkal.

mig8 (törölt) 2009.01.08. 17:10:46

Szia sasika!

Új vagyok itt, szóval BÚÉK neked! :-)

Olvastam a posztodat és teljesen egyet tudok érteni veled. Ha másért nem, de arra jó ez a gáz, hogy a Vajdasági magyarok ki tudják húzni magukat a szerbek előtt (Magyarország segít a bajban - nektek is).

És az a legszebb az egészben, hogy nem kell semmit se mondanunk nekik ahhoz, hogy tudják, hogy mit is jelent ez a mostani segítség! Szerintem ennek mindenképp pozitív üzenete van.

CharlieBrown 2009.01.08. 17:11:19

@Winston Smith:

Ezek szerint benned valamiféle szakembert tisztelheteünk, aki pontosan tudja hogy ez a 2 millió köbM gáz húzza ki a szarból a szuzukit? meg az Ózdi Vasgyárat?

Nemár...

Beren 2009.01.08. 17:11:33

Teljesen egyetértek az írással. Egymás mellett élünk, kutya kötelességünk segíteni egymáson, ha tudunk. Különben ne várjunk el senkitől semmit. Lesz ennek biztos politikai előnye magától is, de erre hivatkozva, politikai előnyöket kicsikarva adni a gázt egyszerűen bunkóság lenne a jelen helyzetben.
A 150 évvel ezelőtti háborúk felidézése pedig szerintem szánalmas és röhejes. Gyűlölködésre indokot találni mindíg könnyű. Ilyen erővel a németek és a franciák még mindíg ölhetnék egymást.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.01.08. 17:13:40

@Vérnűsző Barom:

Az idézett cikkből éppenséggel nem az derül ki, hogy a vérengzéseket '48-ban a szerbek kezdték volna. Hanem az, hogy a székelyek. Akkor őket is utálnunk kellene?...

Arszák 2009.01.08. 17:13:40

@Csöncsön:
Igen, volt racionális oka. Az olyan töketlen magyarok, mint te, akik önként feküdnek a történelem vonata elé, és emberségről papolnak. Az ilyenek bátorítják fel a szerb, oláh stb. csürhéket.

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2009.01.08. 17:13:41

először azt hittem, hogy ez egy demagóg "ne adjunk nekik gázt, mert verik a magyarokat" szemétdomb lesz, de nem, és ennek örülök.

ez így van jól.

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.01.08. 17:16:18

@Csöncsön: Teljesen igazad van. Nem genetikai okai vannak. A szerbek nem hülyék, vagy zombik, vagy degeneráltak. Okos, életerős, vidám nép, sőt, őszinte, jó cimbora, ha épp úgy adódik.
Csak speciel földrajzilag azon a területen (is) kívánt élni, ahol egynémely magyarok már laktak. Sok-sok okos, értő, politikai, gazdasági, humanitárius és egyéb mérlegelés, egyezség után, általában egészen békésen (néha meg nem) kerültek oda, ahol most vannak.
Gratulálhatunk is eleink pozitív megegyezésbe, békés együttélésbe vetett őszinte, érdekmentes politikai irányvonalához. Meg is lett az eredménye.

Jimbo75 2009.01.08. 17:16:56

Jaja, adjunk csak, hiszen Mi is annyi mindent kaptunk a szerbektől a történelem folyamán,
Adjunk csak hiszen nekünk feleslegünk van, úgyis a Dunába öntenénk,
Adjunk csak hiszen nálunk még minden gyár termel, egyik sem állt le a megszorítások miatt...
Arra azért baromi kíváncsi lennék, hogy bemondják-e majd a szerb állami híradóban, hogy Magyarországtól kaptunk gázt, vagy csak közlik, hogy van egy kis gázunk vhonnan....

Winston Smith 2009.01.08. 17:16:57

@Winston Smith:

"Nem minden a gazdaság,vannak ennél előrébb való dolgok,mint már mások is írták:EMBERSÉG!
De ezt ma már kevesen értik.Nem bántani akarlak de ezen azért gondolkozz el. ;)"

OK. Nem mondom, hogy nem szép dolog emberségesnek lenni. Csak annyit szeretnék kihangsúlyozni, hogy kib*szott drágán jótékonykodtunk egyet, mert mi gazdagok vagyunk.

És most örüljünk magunknak, mert ez tényleg egy szép, önzetlen cselekedet volt. Csak aztán holnap se rinyáljunk, ha pl. a Borsodchem tulajdonosai mégsem indítják el az x ezer borsodi munkanélkülinek munkát adó gyárbővítést, met faxuk ki van azzal a magyar állammal, ami évi akár 60 %-os adót vet ki a dolgozók bérére, nyomorgatja őket mindenféle bürokratikus szarral, majd nagylelkűségből a szerbeknek adja azt a gázt, amivel ők talán termelni tudnának, és talán munkát tudnának adni párezer embernek, és talán befizethetnének pármilliárdot a maygar államkasszába.

------------------------------------------

Amúgy félreértés ne essék, ha van gáz és itt nincs válsághelyzet, akkor szívesen adok másoknak. De ha nekünk sincs elég, akkor ambivalens érzéseim vannak. Egyrészt örülök, hogy segítettünk, és remélem, hogy lesz ennek politikai hozadéka is. Másrészt fáj a szívem az amúgy is ezer sebből végrző magyar gazdaságért. Mert ne legyen illúzióink, ez nem ingyen jótékonykodás volt, hanem nagyon drága jótékonykodás. Hogy az összmérleg pozitív-e? Nem tudom. De felhőtlenül, ujjongva örülni nem tudok ennek a döntésnek.

szépmező 2009.01.08. 17:17:11

csöncsön

nem genetikával, kulturával.

szvsz 2009.01.08. 17:17:40

@marosy: mindenkeppen, ha nem "kapunk" erte semmit sem, akkor is, 1xuen mert nem vagyunk akkora suttyok mint ok. De nem kihasznalni a lehetoseget nagy hiba...

subabubba 2009.01.08. 17:17:54

a szemet szemért elvel mindig az a baj, hogy a saját szemed mindig többet ér mint a másiké, és ezt akkor sem érted meg, ha szemért szem, fogért fog megy, vagyis mindig mindenki úgy érzi, hogy igazságtalanok voltak vele - bazzeg, mindkét szemét ki kellett volna ütni, a fene hát ez majdnem megvakított, hát zt megölöm... vagyis az egész mindig eszkalálódik. Lásd Albánia, ahol van vendetta, és évszázadokig ölik a klántagok egymást egy-egy vérbosszú saga miatt.

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.01.08. 17:19:08

@Csöncsön: Kicsit lejjebb van az rész, amiről beszélünk, ugyanis (most) nem a romány.magyar-székely a téma, hanem Szerbia.
De idézem, ne kelljen keresgélni:
"Az Erdélyen kívüli Magyarországon lakó románok nem véletlenül voltak lojálisak a pesti kormányhoz: rémülten tapasztalták például, hogy a Délvidéken fellázadt szerbek elsőnek egy román falut gyújtottak fel. Az ortodox táboron belül a románok ugyanis megpróbáltak függetlenedni a szerb egyházi uralomtól."

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2009.01.08. 17:19:43

@gio:
én meg annak örülök, hogy a többség egyetért velem, vagy én a többséggel.

Arszák 2009.01.08. 17:20:09

Valamelyik demagóg benyögte, hogy "150 évvel ezelőtti háborúk"... A délszláv háború, a vukovári magyarirtás a 90-es évek elej, a legutóbbi magyarverési hullám 2004.

blogszemle (törölt) · http://magyar-blogszemle.blog.hu/ 2009.01.08. 17:20:15

Kevesebb nem lesz ezután se a magyarverés. Talán még több is: a gyengéket az erősebb még jobban lenyomja. Ez végül is megfelel a Gyurcsány-kormánynak, no meg a vele kollaboráns MDF-nek.

Több jogot ezután se kapnak a magyarok. Talán még kevesebbet is, hiszen érvényesül az erősebb kutya koitál elv. De ez is megfelel a Gyurcsány-kormánynak, no meg a vele kollaboráns MDF-nek.

A szerb nácik röhöghetnek a markukba. :(

pamutmacska 2009.01.08. 17:21:24

Eddig csak olvastam a kommenteket, de nem bírom megállni....
Jóemberek, akik itt összehordtok néhány balgaságot!
Mi a franc köze van a mai szerb lakosságnak (!) és nem a vezetésnek (!) ahhoz, hogy mi volt a múltban?! Ott emberek, gyerekek, férfiak, nők, idősek, fiatalok FÁZNAK!!!! Mínusz ki tudja hány fokban! Van egy 13 hónapos fiam. Beleőrülök a gondolatba, hogy esetleg most Szerbiában kéne lennünk...
S remélem, ha felnő, a Hozzátok hasonló "okosoknak" majd jól leszarja a fejét, ha baj van, és nem védi meg! Sem ő, sem más!
Hányok...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.01.08. 17:21:28

@Arszák:

Csakugyan? Az emberségről papolás tüzeli föl a csürhét? Voltak netán ilyen irányú tapasztalataid?

A történelemből mindenesetre inkább egy fordított tanulság olvasható ki: az elnyomás és agresszió előbb-utóbb kihozza az elnyomottból az állatot. Ha olyan helyzet adódik.

Nem mellékesen ezt pszichológiai vizsgálatok is alátámasztják.

stüszi 2009.01.08. 17:22:41


Aztán attól a ténytől, hogy nekünk van gázunk még jobban gyűlölnek majd.Az megint egy másik kérdés, hogy mennyi gázunk is van. A komcsik mindig ugyanazt csinálják. Időhúzás hazugság , aztán hirtelen kiderül az igazság. Csernobil, Paks kettes blokk, gázáremelés, tengiz, stb

subabubba 2009.01.08. 17:23:41

@Winston Smith: ugye nem gondolod, hogy ingyen adták? Remélem nem, ez elég drága jótékonyság lenne. Természetesen pénzért adták, azért mert nekünk van raktáron 60 napnyi. Én speciel szívesen fázok, ha más országban belefagy a leves a tányérba. Azért az más fázás amikor összeköltöznek a családok. És az emberség, hogy ilyenkor azt mondod: basszus, nekem van ebből irdatlan sok, ne adjak egy töredéknyit? A másik dolog pedig az, hogy ez nem volt egy atom nagy nagyvonalúság, ami azt illeti egyáltalán nem. Ha jól tudom, a napi magyar fogyasztás 5%-át adtuk Szerbiának.

MTi 2009.01.08. 17:24:24

Ezúton is köszönöm Magyarországnak a hozzánk való jóságát, hogy elad egy kis gázt Szerbiának. Az a max. 2 millió köbméter nem hiszem, hogy nagy érvágást jelentene - pláne hogy jó pénzért adják... :)
Habár nem tudom, ki kapja - mert nálunk Zentán reggel óta nincs gáz, hidegek a fűtőtestek - remélem jó helyre megy, oda, ahol nagy szükség van rá. Bízok benne, hogy hamarosan megoldódik a gond.
Minden pozitívan gondolkodónak köszönöm a hozzászólást.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.01.08. 17:24:35

@szépmező:

A kultúra nem más, mint történelmi tapasztalatok összessége. Én azt sem tartom véletlennek, hogy Európának az a része mindig is "puskaporos hordónak" számított. Hiszen ezek voltak a történelmi tapasztalatok.

Most itt egy lehetőség, hogy valami pozitívat is hozzátegyünk ezekhez a tapasztalatokhoz. Hihetetlen ostobaság (lett) volna elszalasztani.

pokesz70 2009.01.08. 17:26:39

Nem attól a napi pár millió m3 gáztól fog újraindulni a Suzuki gyár és társai. Természetesen örülök, hogy segítünk. Ha nagy a baj, össze kell fogni. Jó lenne, ha nem csak a külpolitikában jelenne meg ez a szándék, hanem itthon is észrevennénk: baj van, próbáljuk meg közösen megoldani (és természetesen nem csak a gázkrízisre gondolok). Mert ami a másiknak rossz, az nekem nem feltétlenül jó és fordítva.

pamutmacska 2009.01.08. 17:26:45

Csavarhúzós!
Mindig van felügyelet nyáron is! Kötelező, általában itt Budapesten a kerületben egy iskola "vállalja" fel (kötelezően), de van felügyelet. Legalábbis általános iskolákban és ovikban tutira.

Arszák 2009.01.08. 17:27:09

@Csöncsön: Asszem volt egy Krisztus nevű alak, akit elég csúnyán kinyírtak, ő is elnyomó volt?
De visszatérve: látom, felmented a szerb tömeggyilkosokat az alól, amit a magyarokkal tettek. No és mi a helyzet pl Srebrenicával, ahol az áldozatok nem magyarok? Annak milyen oka volt? A 90-es évek népirtásainak?

A mai szerb lakosság soraiban rengeteg háborús veterán él. Szerintem nem ártott volna megszorongatni kicsit a mogyorójukat.

subabubba 2009.01.08. 17:27:26

@Winston Smith: és a szarrágás mennyibe kerül? Nincsenek barátok, akik segítsenek a bajban. Az sokba kerül. Számtalanszor kapott Mo. segítságet küldöldi országoktól nehéz helyzetben. (Pl. az oroszok felszabadítottak :D Bocs, ez csak cinikus vicc volt.) Földrengéskor, áradáskor stb. jön a kaja, a szivattyú, az önkéntes mentő a környező országokból. Ez így helyes.

szakértőbb 2009.01.08. 17:28:16

@Winston Smith:

meg mas hasonlo szempontu reagalonak:
ez nem jotekonykodas, penzert adunk el, amit tudunk nelkulozni, rajtuk meg segit. Kb. ugy, mint a hazai adakozasok eseteben, rengetegen ugy adnak, hogy nekik sem tul sok van. Kb. ez a szolidaritas.

Az a resze meg, hogy milyen politikai elonyoket lehetne/kellene kicsikarni, nagy ostobasagnak tunik.
Ez ugyanis az a tipusu nep (marmint a szerb), aki inkabb megfagyna, mint a buszkeseget megtorjetek. Azt meg aztan vegkepp jobb lenne mar elfelejteni, mi volt 100-200 akarhany eve... Mert az ido elore folyik.

Kicsit off, de hasonlonak tuno szitu: a palesztinoknak mar reg lenne orszaguk, ha nem b@szogatnak folyton Izraelt a szunyogcsipes szintu raketaikkal, hanem mondjuk Gandhi modjara folyton csak udanyujtottak volna a masik orcajukat is:-) A vilag kikovetelte volna nekik... Igy mondjuk csak az egyik fele koveteli, a masik nem annyira kedveli oket.
/OFF

Szoval, ezuttal szivembol szoltal, GRATULALOK SASIKA!

GayBears · http://gaybears.blog.hu/ 2009.01.08. 17:28:24

Az index egyre gusztustalanabb. Ez egy övön aluli kiemelés volt, ha van ilyen...

Azért lehetett volna elsőre igent mondani a szerbeknek, de így is jó.(Ha már nálunk amúgy is csökkent a fogyasztás, habár szerintem ez nem a lakosság önmegtartóztatása miatt volt - mint ahogy azt a kormány tálalta -, hanem a közel 0°C közeli T-nek (ami kb5 fokos enyhülés napközben), és annak hogy a legtöbb megyében bezárták a sulikat a hétre.

lovacska30 2009.01.08. 17:28:28

Persze adjunk.. Nem mondom en h fagyjanak meg.. De azt h majd ök is milyen korrektek lesznek ezert cserebe velünk picit tul optimistanak erzem..
Nekem csak az motoszkal a fejemben, h adott esetben majd nehogy az jusson az eszükbe h belejük rugtunk cserebe segitettek.. miert lennenk velük rendesebbek... hisz meg lehet ezzekkel csinalni barmit..

Arszák 2009.01.08. 17:28:34

@pamutmacska: Bár csak te is ott lennél.

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.01.08. 17:28:53

@pamutmacska: Felnöttünk, leszarjuk...

De ha egy kicsit figyelmesebben olvasnál, még kiderülhetne, hogy tulképp senkinek sincs azzal baja, hogy kapnak a szerbek gázt. Kapjanak. Fűtsenek, ne fagyjanak meg, éljenek nyugton, a fene se haragszik rájuk. Sőt! keressen rajtuk egy rakat pénzt az, akinek a tulajadonában van az kis gáz, amit elad nekik, mert hát miért ne? piacgazdaság van vagy mifene, és mennyivel jobb úgy eladni egy terméket, ha valaki még örül is neki.
Csak legyünk már képbe egy kicsit azzal, hogy - politikailag - teljesen mindegy, hogy kapnak-e gázt, vagy sem. Hogy ha kapnak, akkor pénzért, vagy ingyen. Mert az ő megfelelő politikusaik sokkal komolyabb pofával tudnak sokkal komolyabb politikai tőkét kovácsolni a kérdésből, mint a mieink. Akik pojácák.
És úgy egyébként igen, néha választani kell, esetenként olyasmiről is, hogy a te gyereked, vagy valaki másé éljen túl valami balhét. Te, személy szerint mit választanál?

fénycsepp 2009.01.08. 17:28:55

már felkészültem egy szerbellenes cikkre, erre mit látok...gratula, a számból vette ki a szót a szerző:) ha a rengeteg blog-és cikkíró úgy gondolkodna, mint sasika, ez az ország sokkal királyabb lenne.Egyébként, nem is olyan régen, Szerbia (najó, együtt Horváto-val és Szlovéniával) egészen jó kis hely volt, biztosan emlékszik valaki erre....nem gondoltam volna akkor, hogy Mo. fogja egyszer kisegíteni a szerb fővárost...a történelem iróniája...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.01.08. 17:29:19

@Vérnűsző Barom:

Az idézetből az derül ki, hogy a kezdő lépést ott is a románok tették meg. Függetlenedni akartak "a szerb egyházi uralomtól".

Most függetlenül attól, hogy jogos volt-e ez az igényük: szerinted van nép, amely ebbe tétlenül belenyugodott volna?

Természetesen a falufelégetés undorító és embertelen módszer, mélyen megvetem. De azt senki sem mondhatja, hogy nem volt oka. Én pedig csak annyit állítottam, hogy de igen, volt.

Arszák 2009.01.08. 17:30:20

@szakértőbb: hanem mondjuk Gandhi modjara folyton csak udanyujtottak volna a masik orcajukat is:-) A vilag kikovetelte volna nekik... Igy mondjuk csak az egyik fele koveteli, a masik nem annyira kedveli oket.


Akkora képzavarban vagy, hogy erre már nem is írok...

Winston Smith 2009.01.08. 17:30:58

subabubba 2009.01.08. 17:23:41
Akkor neked is elmondom.

Nem azzal van a baj, hogy kevés a gáz a tározóban. Hanem azzal, hogy napi max. 51 millió köbmétert tudunk kivenni, ami a hazai termeléssel együtt sem elég a hazai igények fedezésére.

Tehát nekünk sincs elég gázunk, de adunk másoknak. Miközben magyar gyárak álltak egész nap.

Lehet, hogy helyes és humánus ez így, ezt nem vitatom. De drága ez a humanizmus, az is biztos.

szakértőbb 2009.01.08. 17:31:18

@Arszák:
Ketlem, hogy Te szorongatnad az o mogyorojukat:-)
Innen konnyebb dumalni, de en inkabb nem szeretnek veluk (se) egy ujabb haborut itt Kozep-Europaban. Ok azert eleg siman atveszeltek a nemeteket, az amcsikat, hat.. mi nem lennek semmilyen szinten ellenfeluk:-((

Ha tudunk, segitunk, aztan bizzunk abban, hogy ha nekunk lesz ra szuksegunk, nekunk is segit majd valaki. Ez talan kicsit humanusabb megkozelites, nem?

szakértőbb 2009.01.08. 17:32:07

@Arszák: talan, mert nem tudsz, azert nem irsz, hm? Mondjuk ekkora hulyesegek utan, amiket irtal, en sem szolnek:-))

pokesz70 2009.01.08. 17:32:57

@Arszák

Nyílván ez ugyanaz a logika, mint a "cigánybűnözéskedés". Vannak romák, akik lopnak, nosza dobjunk molotovot a gyerekszobába. Vannak szerb háborús bűnösök, nosza fagyjanak meg a gyerekek is. Ezt hívják rasszizmusnak.

pamutmacska 2009.01.08. 17:33:02

Arszák!
Te egy mekkora köcsög vagy. arszák hm, igen vagy inkább szarzsák?
De nem merülök alá a szintedre...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.01.08. 17:33:14

@Arszák:

Szerinted azok, akik Krisztust kivégezték, nem elnyomott, megnyomorított emberek voltak?

De bizony, hogy azok voltak. És azért élték ki Jézuson az agressziójukat (és nem máson), mert az akkori egyházi (és részben politikai) vezetés Jézust szolgáltatta ki nekik.

És nem azért, mert Jézus szelíd volt.

(A mészárlásokhoz: pont ezért undorodom tőlük, és elítélem őket. Akárki teszi, akárkivel.)

Arszák 2009.01.08. 17:33:21

@szakértőbb: Nem humánusabb, hanem hülyébb.
És abban teljesen igazad van, hogy erősebb harcosok, mint mi. És ez óriási szégyen számunkra. DE soha nem adom fel azt a célomat, hogy visszatérjünk régi önmagunkhoz, és szétcsapjunk a négy égtáj irányába.

szakértőbb 2009.01.08. 17:34:19

@Vérnűsző Barom:
nem abban a helyzetben vagyunk, kinek a gyereke elje tul (szerencsere). Majd ha abban leszunk, akkor eleg lesz valogatni...

Winston Smith 2009.01.08. 17:34:40

szakértőbb 2009.01.08. 17:28:16
"penzert adunk el, amit tudunk nelkulozni, rajtuk meg segit"

Tudjuk nélkülönzi, csak ez drága dolog, mert nekünk sincs elég. Gyárak állnak amiatt, mert nagyvonalúak és humánusak voltunk.

Szép dolgog ez, csak drága.

Arszák 2009.01.08. 17:35:00

@pamutmacska: Ki nem szar le téged, hülye szadeszos.

szakértőbb 2009.01.08. 17:35:59

@Arszák: azt hiszem, ez a hozzaszolasod mindent elmond, nem is kell semmit hozzafuzni.

Talan annyit engedj meg bucsuzoul, hogy menj majd Te az elen, amikor szetcsapsz negy egtaj fele, jo? Ugye nem nagy keres? :-)))

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.01.08. 17:36:15

@Csöncsön: Idéznélek:
"Én azt sem tartom véletlennek, hogy Európának az a része mindig is "puskaporos hordónak" számított. Hiszen ezek voltak a történelmi tapasztalatok."
Nos, sajna ez a balkáni puskaporosdi nem stimmel. Pontosabban az ezernyolszázas évek első harmadától, amikor az angolok rendesebben nekiugrottak - eleinte csak fű alatt - a török lebontásának, és nagyjából az egész "fejlett, nyugati civilizáció" számára fontos lett "Európa beteg emberének" pusztulása.
Sajna, előtte az egyetlen hely Európában, ahol gyakorlatilag többszáz éven keresztül béke volt, az pont a Balkán volt...
Hm-hm. Meddig is...?

pamutmacska 2009.01.08. 17:36:24

@Vérnűsző Barom:
Tudod, én letojom a politikát. De VÉGRE döntött valami jót is kormány, tett valami EMBERI lépést, és véres szájjal a múltat emlegetni?! Meg a veteránokat....
Hát, nem is tudom. Ennyi erővel, akkor minket is gyűlölhetnének néhányan. Mondjuk Téged. Mi közünk nekünk ahhoz, amit nagyszüleink, dédszüleink tettek?
A magyarveréseket, és az idegengyűlöletet alapból elítélem. De tény, hogy egy embert nem azután kell megítélni, milyen a bőrszíne, a vallása, stb., hanem hogyan él, viselkedik. Ennyi. Nem szeretnék vitázni. Ez az én álláspontom.

pokesz70 2009.01.08. 17:36:40

Winston Smith:

Mégegyszer mondom: ennyi mennyiséggel nem tudod újraindítani a gyárakat. Erre kevés, arra viszont elég, hogy egy kicsit segítsünk embereknek túlélni egy nehéz időszakot.

Arszák 2009.01.08. 17:36:44

@szakértőbb: Jó akkor mégis írok. Aszondod a világ kikövetelte volna nekik. A székelyeknek ki követeli ki az autonómiát? Pedig ők igazán békések. Ennyit az "érveidről".

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2009.01.08. 17:38:06

@blogszemle:
Blogszemle magánlevélben jelezte, hogy "letiltottam".
Nem tiltottam le senkit, itt is jelezném neki, ha itt van, nem értem, mi a gondja, nem jelennek meg kommentjei vagy ilyesmi?
Még egyszer hangsúlyozom:nem.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.01.08. 17:38:25

@Vérnűsző Barom:

Hát ha a török háborúkat és hódításokat békének nevezzük, akkor valóban az volt, igazad van. :-)

Winston Smith 2009.01.08. 17:38:42

"Számtalanszor kapott Mo. segítságet küldöldi országoktól nehéz helyzetben."

Speciel én nem nagyon emlékszem ilyenre. Olyanra meg pláne nem, amikor az illető ország is szűkölködött valamiben, de nekünk adott. Olyan még a világtörténelemben nem volt szerintem.

"Földrengéskor, áradáskor stb. jön a kaja, a szivattyú, az önkéntes mentő a környező országokból. Ez így helyes."

És nincs is bajom vele, ha szerbiai áradáskor megy a magyar mentő meg a magyar víztisztító berendezés. Feltéve hogy nem marad mentővel vagy vízzel ellátatlanul miatta egy magyar város, hanem a fölöslegből adunk.

Most nem a fölöslegből adtunk.

pamutmacska 2009.01.08. 17:39:01

@Arszák:
Hogy mis? Azt sem tudom, miről beszélsz? Bár lehet, hogy tájékozatlan vagyok.
Segítene valaki, mi az a "szadesz"?

Ja, és már Te most elmehetsz egy égtáj irányába. Nem kell négy. De nem írom le, hogy merre, mert jólnevelt vagyok. Ezennel befejeztem a veled való vitát. Undorító módon írsz és reagálsz.
A bokámig nem érsz fel, az egész hülyeségeddel együtt.
Neked is további szép napot! ;)

Ombuccmann 2009.01.08. 17:39:51

@Arszák: Pont te vagy az aki a legkevésbé különbözik a szerbektől. Úgy gondolkodsz ahogy róluk feltételezed.

Quarantinediary · https://www.facebook.com/hzsolt 2009.01.08. 17:40:11

Kedves honfitársam MTI!
Úgy néz ki, hogy a magyar segélyből elsősorban Újvidék, Óbecse, Pancsova, Versec, Nagybecskerek, Szabadka stb. távfűtést biztosító szolgáltatói kapnak. Az individuális gázfogyasztóknak marad a szívás és a vacogás.

Winston Smith 2009.01.08. 17:40:55

pokesz70 2009.01.08. 17:36:40

A nagy fenét. Ennyiből egy csomó gyárat újra lehetne indítani.

Nem tettük, másnak adtuk, mert jófejek voltunk. Legyen. De legalább ne dugjuk homokba a fejünket!

DRÁGÁN voltunk jófejek.

pokesz70 2009.01.08. 17:41:09

A távfűtéssel nem a vacogás csillapítása a cél?

Quarantinediary · https://www.facebook.com/hzsolt 2009.01.08. 17:41:34

Én is egy kalorifer mellett vackoltam be számítógépemmel, itt Zentán.

szakértőbb 2009.01.08. 17:42:06

@Arszák:
OFF: a szekelyeknek van hol lakniuk, nem az a szituacio. Az mas kerdes, hogy nem ott szeretnenek, de osszehasonlithatatlanul mas, mint a palesztinok.

A vilag kikovetelte volna nekik, ha Izrael folyton bantotta volna oket, es ok vetlenek lennenek...

A szekelyet nem haboruznak, es oket sem irtjak szerencsere. Hogy ne ragadj itt le, felsorolhatod a nyugat-europai hasonlo peldakat is. Nekem ugy tunik, az eszak-ireknek is mintha jobban menne, miota az IRA befekezett.. Na, mindegy, ez a topic nem errol szol.
/OFF

Tehat allj az elre, aztan huzzal:-))

Lambotze 2009.01.08. 17:42:11

Ez az Arszák mekkora egy tirpák...

Káposztakukac 2009.01.08. 17:43:08

@Winston Smith: azt ugye magad se gondolod, hogy a suzuki meg a hankook a gázhiány miatt álltak le...;) ez csak jó ürügy, hogy ismételten bezárják a gyárat a gazdasági nehézségek miatt.

br · http://www.szalaiannamaria.net 2009.01.08. 17:43:27

@Arszák: valszeg a te hozzáállásod az ami miatt továbbra is a magyarokat vernék a vajdaság területén, a gázszállítás meg pont az ellenkező irányba hat.

Az ilyen gyűlölködő hülyéknél még Gyurcsány is jobb, bár nem gondoltam hogy ezt valaha is leírom.

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.01.08. 17:43:46

@pamutmacska: Attól, hogy te, (vagy akár én is) elítélsz valamit, vagy sem, attól még nem változik semmi. A szerb átlagpolitikus viszont pont úgy fogja kezelni a kérdést, mint az utóbbi százötven évben, és szanzsén gyűlölteni fog a népével.
Mert megszokta, mert eddig MINDIG bejött neki. És ezután is be fog jönni. Még elég sokáig...

pamutmacska 2009.01.08. 17:44:08

@pokesz70: ott a pont. :)
Erről beszéltem.

pamutmacska 2009.01.08. 17:45:45

@Vérnűsző Barom: ez sajnos igaz. Ettől még jobban alszom, mert más gyereke talán nem fagy meg ott éjjel. Ha szerb, ha magyar, ha urdu, ha akármilyen. Mindegy, értem mit próbálsz mondani, csak szerintem nem a múlt a lényeg, meg hogy mit kapunk cserébe. Karácsonykor sem azért adok ajándékot, hogy mit kapok érte cserébe. Ja, és ez ráadásul nem ajándék. De karácsonyi. Legalábbis nekik. :)

*-* · http://www.hologramember.hu 2009.01.08. 17:48:38

Ha megdobnak kővel, dobd vissza kenyérrel.
Tényleg jó hozzáállás.

pamutmacska 2009.01.08. 17:49:04

Nem mintha számítana, de továbbra sem tudom, mi az a szadesz. Ha már "olyanos" vagyok.... :D

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.01.08. 17:52:43

@*-*:

Nemcsak jó, de szerintem a legműködőképesebb etika is azok közül, amit ismerek.

Nem föltűnő, hogy a keresztény (sőt protestáns) országok a leggazdagabbak és legegészségesebbek?

R.Ivan · http://www.rettegettivan.co.cc/ 2009.01.08. 17:58:30

Ahogy olvastam mi is kaptunk extra mennyiségű gázt Franciahontól és a németektől is, az a minimum hogy ezt továbbadjuk oda ahol nagyobb szükség van rá. Az oroszok meg szerződtek, nem teljesítik, kapják ne az összes faszom!
1 dolgot érnek ezzel el, hogy nagyon sok ember szemében méglentebb sülyednek, semmi mást.
Bár jó úton járnak, hogy már ne legyen hova.
És jó lenne ha ez kibaszott Eu is a sarkára állna, félmilliárd ember lakik benne, és hagyja magát szopatni.

HA5NX-1 2009.01.08. 18:00:36

Aki több száz éves történelemmel szeret virtuskodni, az azért gondoljon arra, hogy egyrészt a magyarokat is van okat útálni nem egy szomszédos népnek, másrészt pedig ha még jobban történészkedünk, feltehető a kérdés, hogy ki kinek a helyét foglalta el.
(A szlávok már bőven itt csücsültek ezen tájakon, amikor a kelet magyar hordák megérkeztek hont foglalni.)

Vajdaságban volt pár magyarverés. Meg pl. Újpesten is volt Fradisverés...
Meg az is igaz, hogy a horvátokat végül is a magyarok fegyverezték fel 40ezer gépkarabéllyal. Nem az a kérdés, hogy kinek volt igaza a horvát-szerb viszályban, hanem hogy a szerbek szemében ez azért nyilván nem tűnt baráti gesztusnak.

Meg kellene tudni békésen szomszédként egymás mellett élni, ami sajnos - leginkább a politikának hála - ezeken a tájakon igen nehezen megy.
(Az a pár szerb sem verte volna meg a pár magyart, ha nem mossák ki az agyát.)

Mert tudniillik függetlenül attól, hogy a rögös történelmünkben a szerbek öltek több magyart, vagy fordítva, egymásra vagyunk utalva.

Ahogy a magyarok Szabadkára jártak Beatles lemezt és szabad(abb) levegőt szívni, ugyanúgy jártak a vajdasági szerbek is Szegedre meg Bajára az embargó alatt.
Szeged és a Jugoszláv-Szerb határ között minden 500 méteren volt egy benzinkút.
Évekig volt Ferihegy Belgrád reptere...

Szerintem ez a fontos, s nemaz, hogy ki ütött először vissza 600 éve.
Mert örökre szomszédok magyarunk. Ma már népek nem költöznek csak úgy ide-oda.

(S egy zárójeles megjegyzés: magyarként sokszor előbb számíthatsz arra, hogy egy szerb vagy egy bosnyák kihúz a szarból, mint egy magyar... Szerintem ezt több vajdasági fogja megerősíteni, mint ahány cáfolni. Sokkal jobb barátok, igaz sokkal rosszabb ellenségek is.)

Arszák 2009.01.08. 18:00:51

Ja amúgy, ha már ennyi embernek beloptem magamat a szívébe, egy kis ízelítő belőlem:
www.arszak.blog.hu
:) Tudom, hogy rá fogtok kattintani.:)

Pásztortarhonya 2009.01.08. 18:01:14

Tennék ide egy pár okosságot. Úgy látom gáz ügyben mindenki marha profi lett az elmúlt 3 napban. A politikai hozzászólásokat nem is minősiteném, mert hánynom kell nekem is és szégyenlem magam, hogy ilyenek is nevelkedtek Magyar csecsen....
Nos. Az éredemi része.:
Aki azzal "dobálózik", hogy gázunkat adtuk (majdnem vérünket) az tudja e, hogy mit beszél?
Ha venné a fáradtságot és megnézné a MEH honlapját, vagy elolvasná a GET (gáztörvény) vonatkozó passzusait - rájönne, hogy itt eme kis országban- amióta piacnyitás történt, nincs gáza senkinek!!!! (Főleg nem Pistinek, megy Jószinak)
A stratégiai gázkészlet az országé 500Mm3.
Minden más gáz a tárolókban és ami importból, hazai termelésből jön az a kereskedőké.(megvette, mert joga van rá) Vele szerződik a szállitó szállitásra (hová vigye..) és az elosztók (gázszolgáltatók, majd lakosság),illetve ipari nagyfogyasztók veszik meg.
Leegyszerűsitve a kereskedő szive joga (persze a szerződött fogyasztóit biztonságosan kielégitve), hogy kinek adja el a gáznapi "maradékot".
Persze ezt igen leegyszerűsitve irtam.....
Szóval felebarátaim Ti itt csak fosztogattok és nem osztogattok... Pont.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.01.08. 18:01:19

@R.Ivan:

"És jó lenne ha ez kibaszott Eu is a sarkára állna, félmilliárd ember lakik benne, és hagyja magát szopatni."

Ja, ja, ezzel mélyen egyetértek. Hihetetlen, mennyire töketlen az EU az ügyben.

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.01.08. 18:01:31

@Csöncsön: "Hát ha a török háborúkat és hódításokat békének nevezzük, akkor valóban az volt, igazad van. :-)"
Igen, nézhetjük annak. Ugyanis zeke a háborúk lezajlottak az ezernégyszázas évek végére a Balkánon, majd az ezerötszézas évek elejére áttolódtak Mo. területére, ahol szépen meg is maradtak maradtak gyakorlatilag a török birodalom felbomlásáig. Addig ők, ott békében éltek, szaporodtak, sokasodtak, áldassék érte Allah neve.
Természetesen vittek onnan is katonának, voltak kényszersorozások, kisebb-nagyobb helyi perpatvarok, de olyan permanens háború, mint Európa többi részén, hát, olyan még nyomokban sem. uszkve kétszáz évig nem járt arra ellenséges hadsereg, majd amelyik mégis, az udvariasan megállta ahatárnál,vagy Belgrádnál. Az ezernyolszázas évek második feléig...
Aszem, ez a párszáz év nevezhatő békének.

Arszák 2009.01.08. 18:02:41

@HA5NX-1: (A szlávok már bőven itt csücsültek ezen tájakon, amikor a kelet magyar hordák megérkeztek hont foglalni.)


Látom, megvan még a középiskolai "történelem" tananyag...:

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.01.08. 18:06:21

@Csöncsön: Nem személykedésként, de bocs, ma nem nagyon megy ez annyira neked...

Kuba, japán. És csak utána a skandináv országok, a franciák, Belgium, hollandok, németek, kanadaiak, majd végül, de nem utolsó sorban az eü-re a felsoroltaknál nagységrendileg többet költő amcsik.
A szerbek, magyarok persze rendesen lemaradva a fentiektől, de lássuk be, valakinek - így vagy úgy -, de ki is kell fizetni a számlát. Amiért cserébe persze utálhatjuk is egymást...

Gubacs 2009.01.08. 18:07:29

Akik azon felul is elvarnak valamit,hogy a szerbek kifizetik a gazt amit kapnak a segitseg szo helyet talalni kellene valami mast.Mondjuk a zsarolas vagy a visszaeles a helyzettel.Az nem mukodik,hogy segitek mert jo ember vagyok,de azert elvarom,hogy cserebe ezt vagy azt kapjam.

szakértőbb 2009.01.08. 18:09:21

@Csöncsön:
jo ez a mely egyetertes, csak azt kerdeznem, mi a sz@rt tudna csinalni peldaul az a nagy EU?
Egyebkent miert nem az ukranokat szidjatok? Nem ok lopjak a gazt?
Az oroszok max. kihasznaljak a helyzetuket, hogy van nekik gazuk, de kereskedokent leginkabb annyiert adjak, amennyiert akarjak, nem? Ha nem tetszik, ne vegyenek toluk, hat a kapitalizmus, az ilyen...
Az ukranok is mar csak addig tudjak ezt csinalni, amig ki nem kerulik majd oket elobb-utobb, aztan ugy jarnak, mint a magyar vasutasok:-)))

Arszák 2009.01.08. 18:09:33

@Gubacs: Nem is kell, hogy jó embernek tartsanak minket.:)

odamondok 2009.01.08. 18:09:53

Nagyon örülök a döntésnek. Előttem leírtátok az okokat. Én visszavettem egy kicsit a fűtést, azt, amelyik ilyen helyzetben luxus, és mindenkinek ezt ajánlom(annak meg, aki azért az 1-2 millió köbméterért aggódik, azt ajánlom, kapcsolja le teljesen, akkor hamarabb jut majd újra a Suzukinak).

Valahol itt kezdődik az európai integráció, főleg, hogy nem egy EU-tag országnak segítettünk, így teljesen önkéntes a dolog(nem afféle elvárt, nyomás alatt teljesített).

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.01.08. 18:10:18

@R.Ivan: Hm. Tényleg azért adták a frnciák, meg a németek, hogy pár, a miniszterlenökünk gazdasági köreihez tartozó cég eladja a szerbeknek?
Meglepne a "fejlett, nyugati civilizáció" ilyetén humánus cselekedete...

gbaba31 2009.01.08. 18:10:29

Üdv,

ebben a helyzetben se nem magyarok, se nem szerbek, hanem egyszerű emberek vagyunk, akiknek valamilyen módon lehetőségük nyílik segíteni másokon. Ez mindenkinek jó, ha "csak" annyi is az eredménye, hogy pár tízezer embernek lehetősége lesz nyugodtan, meleg otthonokban aludni 2-3 éjszakát:-)...ma itthon vastagabb pulóvert húzunk, duplán takarózunk, mert elég a 18 fok is...azt gondolom, nem láthatunk tisztán a nagypolitika kártyái mögé, és érdemben azt nem is tudjuk befolyásolni (itt most globálisan a gázvitára értem a nagypolitikát), ellenben talán kicsit emocionálisan, túldramatizálva, 2-3 nap a túlélést is jelentheti, amennyiben a helyzet esetleg rövid időn belül megoldódik...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.01.08. 18:11:04

@Vérnűsző Barom:

"de bocs, ma nem nagyon megy ez annyira neked..."

Már mi?

Az általad felsorolt országok túlnyomó többsége keresztény. Japán az egyetlen kivétel, de Japán sem ellensége a keresztény etikának.

Még az 1500-tól 1850-ig tartó 350 évről: török MEGSZÁLLÁS alatt éltek a balkáni népek. Lehet, hogy nem voltak konkrétan háborús villongások, de hogy feszültségmentes időszak sem lehetett, azt könnyű elképzelni.

Arszák 2009.01.08. 18:13:24

@Csöncsön: Akkoriban azért nem voltak háborúk, mert 'farkára volt lépve' a szerbeknek...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.01.08. 18:13:33

@szakértőbb:

Hát mit? Tárgyalni, fenyegetőzni, odamondani, nyomás alá helyezni a feleket. Amit egy rendes világhatalom, amely megvédi polgárait.

Az EU konkrétan semmit sem tett.

(: sokhülye :) 2009.01.08. 18:15:25

ja, gázt nekik, de kamrában

verik a magyart, most meg kuncsorognak a gázért?

ciánt adnék nekik, nem földgázt...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.01.08. 18:16:02

@Arszák:

Jól sejtetted, megnéztem a blogodat. :-)

Szerintem nem rosszak a verseid.

szakértőbb 2009.01.08. 18:17:18

@Csöncsön:
konkretan az oroszokkal tenyleg erdemes fenyegetozni, mar tobbszor megijedtek, nem?
Ez eleg nagy ostobasag, kb.mint amikor Viktor akarta szivatni oket, akkor is osszecsinaltak magukat, ugye?
Valami ertelmesebb javaslat?

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.01.08. 18:17:21

@Csöncsön: Pedig de... Addig, amíg a pánszláv mozgalom, a nagyszerbia, a nyugatrúl támogatot, bár ott nem annyira preferált nemzetállam intézménye előtérbe nem került, addig sajna az rendes, igazi béke volt.
Legalábbis a törikönyvek nem beszélnek háborúról, bolgár ismerőseim pedig kifejezetten békeként jellemzik, és szerb ismerőseim se nagyon tiltakoznak a kifejezés ellen, noha a végét pont ők baszták el. Igaz némi orosz és nyugati segítséggel (uszítással?).
de tulképp bloggazdánk gyaníthatóan érdemben tudna ehhez a kérdéshez hozzászólni, lévén ő konkrétan tudja azokat eseményeket, amik nekem csak rémlenek.

nevem_senki 2009.01.08. 18:21:37

Egy szerb oldalon olvastam ezt a hírt, és kedves volt a kommentelők véleménye:

"Hvala Madjarima!" - "Köszönet a Magyaroknak!

Szerintem már ezért megérte.

dorax 2009.01.08. 18:21:54

@pamutmacska:
Ez komoly? :-)
szadesz, maszop, fityesz, stb...

lasszko 2009.01.08. 18:22:09

Szerintem jót lépett a kormány,hogy adott gázt a Szebeknek.
Ha mindent haragból akarsz megoldani,az nem szül jót.
/okos enged,szamár szenved/

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.01.08. 18:22:43

@szakértőbb:

A diplomácia azért ismer köztes pontokat is az abszolút SEMMI és az azonnali EREDMÉNY között.

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.01.08. 18:22:48

@Csöncsön: "már mi?"
Kicsit pontosítottam a sorrendedet. A protestáns, kerestény balhé konkrétan a negyedik-ötödik helyre ugrik, ha jobban megnézed a dolgot.
Kubát nevezhetnénk katolikus országnak, de nem lélek rezdülésének visszhangja fogant meg benük szamaritánus erkölcsként, hanem a komcsi diktatúra, és a szerény (nem környezetszennyező) ipar, valamint a műkaják, műdolgok hiánya szorította rá őket az egészséges életmódra.
A többi meg egyszerűen nem hülye, szemben a mi nagyjainkkal.

VIKUNYA 2009.01.08. 18:23:47

Néhány jellemző kommant a b92-ről:

Čitajte i učite od komšija Mađara! To je narod od malih nogu vaspitan da poštuje pravila, državu, zakone i apele.

Olvassatok és tanuljatok a szomszéd magyaroktól. Ezt a népet kis koruk óta arra tanítják, hogy tiszteljék a tövényeket, az államot..

Hvala braci Madjarima. Necemo vam zaboraviti ovo nikad.

Köszönjük magyar testvéreink, soha nem fogjuk ezt elfelejteni.

Nagyon sokan köszönetet mondanak, még azok is, akiknek nem jut a gázból. Értékelik a gesztust, még ha tudják, nem oldja meg a gondjaikat, és ami furcsa lehet innen nézve, felnéznek a magyarokra, hogy időben gondoskodtak saját magukról...

zotya72-ből 2009.01.08. 18:25:48

egyetértek a cikkíróval!!!

R.Ivan · http://www.rettegettivan.co.cc/ 2009.01.08. 18:26:10

@szakértőbb: Az Eu azért lényegesen nagyobb gazdasági, politikai társulás mint az oroszok, ha kicsit is visszaszopat az oroszoknak végüg. Akár csak pl mi pénzük ment el a rubel mentésére, hogy ne omoljon be. Az ukránokra az a válaszom, tegyük fel a szomszéd nem fizeti az áramot, erre kikapcsolják az egész utcában. Leszarom a szomszédom micsinál, de nálam hogy a francba mer szerződést szegni a szolgáltató? Oldja meg !Tudom technikailag ez nem igy müködik egészen, de elfogadhatatlan.

szakértőbb 2009.01.08. 18:26:37

@Csöncsön:
ja, lasd peldaul vasutassztrajk, vagy amikor az oroszok visszaadtak a Saropataki konyveket negyven egynehany ev utan...
Itt inkabb mondjuk esetleg kerni lehetne...
Olyankor van esely a megegyezesre, ha kolcsonosek az erdekek, vagy hasonloak az eroviszonyok. Ha az egyik sokkal erosebb, akkor max. a jo szandekaban bizhatsz:-)
Es meg egyszer javaslom az ukranok nyaggatasat... Egyebkent nekik ne adjunk egy kis gazt??? Hatha akkor nem nyuljak le a mienket :-))))))

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.01.08. 18:28:08

Szép. halványan érdelne pár egyb komment, bejegyzés is, bár inkább nem...

De nem is a szerb emberekkel, hanem a kissé radikális politikusaikkal van a baj, ahogy nálunk is, ha nem is épp a radikalizmusuk miatt...

gólhaj · http://kroki.blog.hu/ 2009.01.08. 18:29:25

jó döntés volt! Egyetértek.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.01.08. 18:29:58

@Vérnűsző Barom:

"A protestáns, kerestény balhé konkrétan a negyedik-ötödik helyre ugrik, ha jobban megnézed a dolgot."

???

Nézd meg a világ húsz legfejlettebb és legegészségesebb országát!

Szerinted mennyi közöttük a keresztény?

Szerintem a túlnyomó többségük az. És ez (közvetve) a keresztény etika hatalmas diadala.

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.01.08. 18:30:22

@szakértőbb: Nem. Pontosabban nem úgy...
De a remek orosz-magyarba márnemmegyek bele, így is feleslegesen teleírtam ezt a blogot.

Nagyjából azért annyit, hogy maradt még apróság az oroszoknál...

szakértőbb 2009.01.08. 18:30:23

@R.Ivan:
>Leszarom a szomszédom micsinál

megteheted. Es? Kit erdekel? Utana kitol veszel majd aramot, ha lesz megint?

>ha kicsit is visszaszopat az oroszoknak végüg

ne felejtsd el, hogy az oroszok nem EU szinvonalon elnek, naluk szerintem siman beleferne, ha nem lenne futes (max. egy csomoan megfagynanak. Az meg most is carsag:-)
azokat az EU nemigen tudna "visszaszopatni"
Az EU a vilagban azert nem annyira jelentos. Az oroszoknal van olaj is, amibo jol elvannak, meg azert ugy nelkulunk is jol el lennenek.. Persze EU-val jobban, de ez a maximum.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.01.08. 18:31:48

@szakértőbb:

Nem hiszem, hogy Oroszország SOKKAL erősebb volna, mint az EU. Az sem biztos, hogy egyáltalán erősebb.

A többi innentől fogva (mint azt te is írod) diplomácia kérdése.

VIKUNYA 2009.01.08. 18:32:41

Evo bolje da smo prodali NIS Madjarima nego Rusima...Mozda bi platili i vise.

Jobban jártunk volna, ha a NIS-t a magyaroknak adjuk el az oroszok helyett... talán többet is fizettek volna.

Jano962 2009.01.08. 18:33:03

Szerbek, magyarok nem érdeklik se Európa gazdagabbik felét, se az oroszokat. Mondhatnám nagy ívben le vagyunk...
Ilyenkor ha baj van, legalább mi tartsunk össze.

Arszák 2009.01.08. 18:33:10

@Csöncsön: Akkor miért nincs az összes keró ország a rangsor tetején? De ebbe most ne menjünk bele!:)

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.01.08. 18:37:44

@Csöncsön: Nincs pariban a legfejlettebb és a legegészségesebb. Van összefüggés, de nem egyenesen következik egyik a másikból (bár az amcsik szeretnék így láttatni) és még csak a keresztény etikából sem egyértelműen, hisz az első hely egy komcsi diktatúráé, a második (ha már vallás) egy buddhista-sintóista, de leginkább teljesen önimádó társulaté.
A többin már lehet morcogni, valóban, a skandináv-német-holland résznél már a protestáns bigottság is komoly tényezőként jöhet szóba, ahogy még az alkohol fertőtlenítő hatása, az árja faj ellenálló képessége, vagy az utolsó lobotómiaműtétek, kényszerkasztrálások is. Sok egyéb mellett persze.

szakértőbb 2009.01.08. 18:38:40

@Csöncsön:
Azt nem tudom, hogy erosebb-e (mi alapjan), de hogy nincs ra szorulva, az tuti. Ha oralis szex-rol lenne szo, az EU az oralis oldalra kerulne:-)))

Na, ennyit errol!
Reszemrol en tehat Sasival ertek egyet!

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.01.08. 18:38:49

@Arszák:

Tényleg ne. (Már így is túl sok offolás volt.)

Csak azért jegyeztem meg, mert hajlamosak sokan a jézusi etikát erőtlennek, a gyengék és lúzerek moráljának tartani. (Amiben persze van némi igazság, de felületesen értve biztos, hogy nem igaz.)

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2009.01.08. 18:38:57

@bigger: :D. igen találó. de az alapsztori akkor is szép.

Szar Szemét Szaralak 2009.01.08. 18:39:43

Van rá egy ezresem, hogy a szerbek ezután is ugyanúgy pofán fognak szarni minket,mint eddig. A meghunyászkodó birkák ezt érdemlik. Ugyanúgy fogják verni a magyart, ugyanúgy zülleszteni fogják a Vajdaságot. Mondjatok már egy példát is, amikor ezt a nagyvonalúságot viszonozták nekünk??

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2009.01.08. 18:41:19

@Szar Szemét Szaralak:
nézd, itt korábban már jelezték, hogy máris vannak szerbek, akik méltányolták a gesztust:

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.01.08. 18:41:57

@szakértőbb:

Ne mondd, hogy az EU-nak nincs Oroszország felé zsarolási potenciálja!

(Ha tényleg nem lenne, Oroszország vajon miért nem kebelezte be már rég egész Európát?)

Sasika pedig mit mondott erről?

2009.01.08. 18:43:39

A cikkhez nincs mit hozzátennem. A fanyalgó hozzászólóknak csak annyit, hogy egy jószándékú gesztus akkor is hasznos annak, aki ad, ha nem kap ezért cserébe semmit, ugyanis hozzásegít, hogy egy kicsit nagyobb önbecsüléssel tekintsünk magunkra. Szerintem egy kis plusz önbecsülésre nagyon nagy szükége van ma a magyaroknak.

Hozzáteszem, nem vagyok híve a bután adakozásnak. A földgázból nekünk is kevés van, de a mennyiség, amit Szerbiának adtunk, a mi túlélésünk szempontjából lényegtelen. Emiatt lett volna óriási hiba nem adni, csak vesztettünk volna rajta.

megadeth1 2009.01.08. 18:44:38

Lusta vagyok visszaolvasni az összeset, de végre valahára egy emberhez méltó döntést hozott a nagytudású kormányunk.
Aki meg azzal példálózott, h bezzeg a suzuki meg áll, ne felejtse, h az már leállt a válság miatt mielőtt kitört a gázbalhé. Akkor meg kurvára felesleges fűteni az üzemet, ha nincs megrendelés. Jól jöhet még Magyarország megítélésében ez a gesztus, bőven van hova fejlődni...

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.01.08. 18:45:07

De. Baromira fontosak vagyunk az EU-nak. A szerbek is, a magyarok is, leginkább talán lengyelek, románok.
Valakivel védetni kell a seggüket. Valakivel ki kellfizetettni a számláik egy részét legalább. Valakinek el kell adni a szemetjüket, feleslegüket, szar áruikat. Valakihez képest fasza csávónak kell érezniük magukat. Valahová el kell sütni a hótfeleslegesen, de épp csak kiképzett embereiket. Valahonnan be kell szerezniük az alja munkára való embert, mert hát mivé lenne a világ, ha egy angol szedné le az angol epret...
Azaz kell nekik az olyan balek, aki le is nyeli, amit szop, és még fizet is érte.

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.01.08. 18:48:38

@sasika61: Igen, örvendünk is neki. Szép tőlük. Ha normális kormányunk lenne, ki is használná politikailag, sőt, ha lett volna ilyenünk az utóbbi pár évben, akkor még szükség se lenne rá.
De kérdem én ártatlan pofával:Csak ilyen kommentek, blogbejegyzések vannak? Vagy legalább ezek vannak többségben?
Érdekelne az arány, és érdekelne a negatív megjegyzés is. De sajna nem tudok szerb nyelven, nem tudok rákeresni a kérdéskörre.

Pinainas 2009.01.08. 18:51:15

Gáz kéne? Nekünk meg autonómia.. Koszovóba amúgy megy a fűtés?

Szar Szemét Szaralak 2009.01.08. 18:52:33

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2009.01.08. 18:41:19

Mert nem mondhatják azt, hogy "nézd má', a birkák esdekelnek, hogy fűthessünk". Lásd. Szlovákia. Hányszor szégyelltük magunkat / téptük meg a ruhánkat / álltunk a sarokba, mert a Felvidék Mo. része volt és ott magyarok ragadtak egy döntés miatt. És hol tartunk? 2008-ban még mindig azon megy a vívódás, hogy Bratislava lehet-e Pozsony.

szakértőbb 2009.01.08. 18:56:40

@Csöncsön:
azert nem kebelez be, mert el kene minket is tartani:-) Minek kebelezne be, igy is el vannak.

Sasika-val az eredeti cikk allaspontjaval ertek egyet, de ezt mar mondtam.

Favnvs: Ezt az autonomiat mar megbeszeltuk,majd akkor lesz, ha a szerbek(romanok, szlovakok) felajanljak, hogy legyen. Kovetelni lehet, csak vicces, mert sz@rnak ra. Hat, ez mar csak igy van.

VIKUNYA 2009.01.08. 18:57:51

Hvala Madjarskoj braci (kad nam Rusi vise to nisu) sto su nam ucinili komsijski i ljudski ustupak. Rusi su takodje prekinuli protok gasa Madjarima, ali i pored toga sto Madjari ne mogu da budu sigurni koliko ce taj prekid trajati, oni ipak pristaju da nam od svojih rezervi salju gas.

Köszönjük a magyar testvéreknek (ha már az oroszok nem azok többé), mert szomszédi és emberi gesztust tettek felénk. Az oroszok a magyaroknak szintén nem adnak gázt, és a magyarok nem tudják, meddig tart ez, mégis ráálltak, hogy a saját tartalékaikból gázt adjanak.

VIKUNYA 2009.01.08. 18:58:43

@szakértőbb: Ha nem követeled, sose lesz. A szép szemedért nem kapsz semmit. (Csak gázt).

2009.01.08. 18:59:24

Sasika! Egyetértek! Ha tudunk segitsünk!Amugy meg van tartalékunk!Nem is kevés!

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.01.08. 19:00:19

@szakértőbb:

Sasikával én is egyetértek, mint már kb. 200 hozzászólással ezelőtt meg is írtam. :-)

Most viszont lelépek. További jó vitázást!

szakértőbb 2009.01.08. 19:00:57

@VIKUNYA: Ezt mire irtad? En semmit nem kovetelek...

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.01.08. 19:01:01

Maximálisan egyetértek a szerbek kisegítésével - nemcsak szolidaritási alapon. Ez az utóbbi egy év legjobb külpolitikai vonatkozású döntése. Talán ennek elég pozitív visszhangja lesz a szerbek körében ahhoz, hogy ha később leszenk magyar beruházási tervek Szerbiában, akkor ezeket kedvezően fogadják.

Persze ehhez szükség lenne egy olyan kormányra is, aki képes kihasználni a kedvező külpolitikai helyzeteket... Vagy egyáltalán van bármilyen külpolitikája...

Off: Azért nem ártana, ha a Főgáz kikapcsolná a fűtést az orosz nagykövetségen.
Kölcsönbaxás visszajár. :)

ctrl 2009.01.08. 19:01:54

A barom index nagyon félrevezetett a felkonffal, örülök a leírtaknak.
Ez alól kivétel az a pár nacionalista barom, akikből sajnos van mindkét oldalon, itt és a szerbeknél is ,de a jóérzésű ember a nyálát sem szennyezné velük.

VIKUNYA 2009.01.08. 19:01:56

@szakértőbb: na ez az, de te ne is követelj.

szakértőbb 2009.01.08. 19:02:15

@VIKUNYA:
Ja, ertem. Akkor csak koveteljetek. Akkor sem lesz, meg beke es jo viszony sem:-(((

Arszák 2009.01.08. 19:04:08

@mefisto: Off: Azért nem ártana, ha a Főgáz kikapcsolná a fűtést az orosz nagykövetségen.
Kölcsönbaxás visszajár. :)


JÓÓÓÓÓÓÓ!!!!!:D:DD:

VIKUNYA 2009.01.08. 19:04:45

@szakértőbb: szhomorú, ha már kérsz/követelsz valamit, akkor mindjárt rosszban lesznek veled. nehogy azt hidd, aki nem áll ki magáért, az az ellenfele sem becsüli. és könnyebb is belerútni. akkor már inkább a célvezérelt konfliktus.

phaidros 2009.01.08. 19:07:33

A blogajánló szerkesztője hülye, a cikk meg szuper, köszi!

Arszák 2009.01.08. 19:07:33

@ctrl: Szaaaaadesssssssz!!!!!!
:):)

szakértőbb 2009.01.08. 19:10:42

@VIKUNYA:
tudod sokkal egyszerubb megoldas lenne, ha megszunnenek a hatarok, mint nyugat-europaban, es akkor mennel oda, ahova akarsz, amikor akarsz.. Es nem igazan szamitana, melyik orszagban laksz. En csak erre akartam utalni.

Amit Ti akartok, az tortenelem visszacsinalasa, meg hasonlok, na abbol nem lesz semmi. De kovetelni lehet, persze.
AZ, hogy ki kit becsul, az mar gazosabb, ne firtassuk:-) Szerintem aki az oroszlan orrat pockolgeti viccbol, az max. hulye, nem bator:-)
(Itt persze nem Szerbia az oroszlan, ez csak egy
rossz pelda.)

Na, viszlat, megyek!

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.01.08. 19:18:43

sasika: most talán először szívemből szóltál

Winston Smith: igen, sokba kerül nekünk ez a jófejség, de meg kellett tenni - a Vajdaság még még sokszorosan fizette volna meg, ha nem.

blogszemle (törölt) · http://magyar-blogszemle.blog.hu/ 2009.01.08. 19:26:37

Melyik szomszédos ország adna nekünk gázt hasonló helyzetben?

Egyik se.

Ezért erősebbek ők napról napra, s gyengülünk mi magyarok ugyanakkor folyamatosan.

Chalabre (törölt) 2009.01.08. 19:35:24


Maximálisan egyetértek. Ahogy tudunk, segítsünk. Szerbeknek is ugyanúgy. De azért ijesztő olvasni, hogy "...nyomós érvek szólnak a támogatás mellett. Jelenlegi állapot szerint gáztartalékaink több hétre elegendőek". Ez azért egyáltalán nem nyomós érvnek tűnik számomra. Több hét? Mégcsak január eleje van. Több hét múlva is még csak február. És ha az is és március is olyan zimankós lesz, mint ami miatt jelenleg is vacogunk, akkor valahogy nem érzem biztonságban a bőrkénk. Lehet, hogy fagyoskodni fogunk, ha tőlünk keletebbre kötik az ebet a karóhoz? Még bármi lehet.

Addig is bújjunk össze és melegítsünk egymást, hisz egy a baj, mely összetart szerbet és magyart :-).

phaidros 2009.01.08. 19:35:51

@blogszemle: A politika fura dolog. Lehet hogy meglepődnél.

Benzoate Ostylezene Bicarbonate · http://fbi.gov 2009.01.08. 19:36:21

Csatlakozom a pozitív reakciókhoz: jó döntés volt. És tegnap még jobb döntés lett volna: Kétszer ad, aki gyorsan ad. Sasika postjával nagyon egyetértek, pontosan leírta, amit én is gondolok. Egy didergő ötéves szerb kissrác elsősorban fázó kisgyerek, másodsorban szerb. Ha nagy szerb srác lesz, akkor is emlékezni fog rá, hogy amikor kicsi volt és olyan rettenetesen fázott '09 telén, akkor honnét kapott segítséget.

vizicickány 2009.01.08. 19:37:11

Én örülök az intézkedésnek, és annak, hogy miközben az oroszok egyszerű sakkbábunak tekintik Szerbiát (is), az EU meg szokás szerint töketlenkedik, mi segítünk. Azért kíváncsi lennék, hogy mit gondolnak a szerbek arról, hogy miután a testvéri Oroszország jól megszivatta őked, a gonosz, revizionista magyarok osztják meg a bajban szűkös készleteiket velük...

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.01.08. 19:39:07

@blogszemle

Ez elsősorban azért van így, mert nekünk van messze a legnagyobb stratégiai gáztároló kapacitásunk a régióban. Ezeket az adottságokat használni kellene. Mondjuk beszállni a Nabucco-ba, terjeszkedni egy csöppet és az osztrákokkal közösen jól "befűteni" a ruszkiknak.

Benzoate Ostylezene Bicarbonate · http://fbi.gov 2009.01.08. 19:39:31

@mefisto: "Off: Azért nem ártana, ha a Főgáz kikapcsolná a fűtést az orosz nagykövetségen.
Kölcsönbaxás visszajár. :)"

:D kurrrvajóóóó! :))))

Shore 2009.01.08. 19:43:27

sasika

Ha nem a "kórházvédelemről" van szó, akkor hihetetlenül normális vagy:)

Abszolút úgy gondolom, ahogy te. Bizony ez tisztán "emberbaráti szeretet" kérdése (az hogy ez még a jól felfogott érdekünk is, csak bónusz). Rettentően pitiáner dolog lett volna megtagadni ezt a gesztust.

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.01.08. 19:47:38

Az EU "reakciója" szint alatti. Mire azok a lúzerek legépelik az "Ukrán-orosz energetikai krízishelyzet azonnali és kimerítő megoldására törekvő európai közösségi stratégiai szakértői egyeztető bizottság" ügyrendjét valamelyik szimpatikus holland úriember vezetésével + megtartják az első felkonferáló sajtótájékoztatót valamelyik mutatós brüsszeli irodaházban, már az egésznek vége lesz. Meg március lesz.

szernyeteglejos (törölt) 2009.01.08. 19:47:43

Ez 1 jódolog. Messzire elhallatszik.:)

changebug (törölt) 2009.01.08. 19:52:37

Szerintem ez sima üzlet. És gondolom jó üzlet. Gyanítom, ha ilyenkor gázt adsz akkor egy 10-20%-ot rászámolsz. Egy kis pluszbevétel.
Valószínű tőlünk tudják még így is legolcsóbban beszerezni.
Felesleges szerintem ebbe többet belevinni.

lm1209 2009.01.08. 19:58:03

Szerintem is nagyon helyes volt ezt meglépni, én is visszavettem a fűtésből (ha a napi fogyasztásunktól függ a szállítás, akkor ne rajtam múljon) - szerintem amúgy is max jövő hétig fog tartani ez a móka.

De azért ne álmodozzunk itt könnyes szemű, hálás szerb gyerekekről. Nézzetek rá például a szerb kormányzat lapjára, ahonnét az jön le, hogy a szerb elnök találkozott a magyarral, és hipp-hopp, lett gáz...
(forrás angolul: www.srbija.gov.rs/vesti/vest.php?id=52277)

Ezért örülök VIKUNYA kommentjeinek - még ilyet, ha lehet - jó lenne tudni, "mennyire jön át" az ottani népeknek, hogy nem feltélten Tadic érdeme az, hogy jut nekik is gáz.

phaidros 2009.01.08. 20:13:00

Érdekességnek - mi meg áramot kapunk Romániától:

erdely.ma/gazdasag.php?id=46837

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2009.01.08. 20:20:22

@VIKUNYA: 2009.01.08. 18:57:51
Bár nem tudok szerbül, érdekelnének, honnan valók az idézeteid?

pamutmacska 2009.01.08. 20:33:28

@dorax: tényleg nem nagyon vagyok politikailag képben. Annyit tudok, hogy mszp és fidesz nem jó pajtások. :)
Ezek szerint szdsz-es volnék? Csak halkan jelzem, hogy közöm nincs a liberális (vagy annak mondott) politikához, távol áll tőlem. Én az emberségben és a becsületben hiszek.
Csak azért kérdeztem, mert "szarzsák" ennek nevezett. Gondoltam, tudjam már, mi is volnék. Szerinte.
De különben meg már mindegy is, túlvagyok szegénykén.

lm1209 2009.01.08. 20:44:59

@phaidros: az áram miatt szerintem nem kell aggódni, előfordul az ilyen. A mai fogyasztást tegnap tervezték meg az illetékesek, és annak megfelelően kötnek le erőművi kapacitást (fogyasztásra+tartaléknak). Ha alálőnek, akkor kisegítést kell kérni, előfordul. Biztos van hazai erőmű is, ami ezt tudná szolgáltatni, de lehet, hogy a román villany olcsóbb. Szimplán piaci alapon működik.
Szlovénia kivételével minden szomszédos országgal van távvezeték-kapcsolatunk, a jelentősebb gázos erőművek tudtommal átálltak olajra, szóval baj nem lehet. Amúgy az újságban lehetett olvasni, hogy villamosenergia-vonalon is áll a bál az ukránokkal, a határkeresztező kapacitásokon nem tudtak megegyezni, így most az ottani szállítás elvileg le van állítva.

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2009.01.08. 20:47:58

Egyrészről pénzt kapunk érte. Másrészről sok MAGYAR is kap a gázból. Harmadrészt pont az ilyen szívességek enyhíthetik a viszonyt köztünk. Negyedrészt, igen vegyük le egy fokkal a hőmérsékletet, cserébe pár szomszédunknak nem fagy be a valaga a saját karácsonyán. Emberek vagyunk, ez a helyes.

Arszák 2009.01.08. 20:51:43

@pamutmacska: Mégse vagy túl, hisz' beszólni próbáltál, cottonmacsek! XD Hihi!:)

Rwindx 2009.01.08. 20:52:41

phaidros:
Úgy tudom az üzletből nem lett semmi. A románok nem kértek pénzt, csak azt hogy valamikor adjuk vissza az áramot. A magyar kormány végülis mástól vásárolt.

pamutmacska 2009.01.08. 21:01:44

@Arszák: drága, ha én beszólok, akkor azt megérzed. De mint írtam, a bokámig nem érsz fel, ezért nem fecsérlem rád az időmet. Te csak a billentyűzeteddel vagy nagy harcos, ha valami gebasz lenne, te lennél az első visítva menekülő majom.

A többiektől bocs az offért, innentől kezdve akármit is ír szarzsák, nem süllyedek le a szintjére. Én kérek elnézést Tőletek!

Arszák 2009.01.08. 21:04:15

Elnézést kérek cottonmacsek nevében az ordenáré hangvételért!:)
Macsek: Mondasz egy helyet és időpontot Bp-n belül, találkozhatunk! Szeretnék tőled személyesen is elézést kérni.:)

Médiafika · http://www.bloggerevagy.blog.hu 2009.01.08. 21:05:57

Pamut, rossz emberrel kötekedsz, Arszákkal nem kéne, nekem elhiheted...

www.bloggerevagy.blog.hu

pamutmacska 2009.01.08. 21:09:17

@Footballarena: nagyon megijesztettél. :)
Egyébként ha pirinyót visszaolvasol, nem én kezdtem. Csak helyre akartam tenni, mi a túró az a szadesz. De nem szeretném tovább offolni a topikot, tényleg.

Médiafika · http://www.bloggerevagy.blog.hu 2009.01.08. 21:11:46

Pamut: Nem akartalak beparáztatni, csak figyelmeztettelek, nem fenyegetni akartalak, csak gondoltam felvilágosítalak, kinek írsz ilyen hangnemben...

www.bloggerevagy.blog.hu

Arszák 2009.01.08. 21:13:42

@Footballarena:
Amúgy gyanúsan hallgatag az ajánlatomat illetően. Attól tartok, nem akar (/mer?) velem randizni. :)

Médiafika · http://www.bloggerevagy.blog.hu 2009.01.08. 21:14:58

A saját jól felfogott érdeke is azt kívánja, hogy ne keveredjen bele a városban egy dühös Arszákba:)

pamutmacska 2009.01.08. 21:15:26

@Footballarena: köszönöm a tájékoztatást. (egyébként kinek, mert nem ijedtem meg, vagy kéne?) Máskülönben ő sem tudhatja én ki vagyok. Valószínűleg az életben hozzám sem merne szólni. :) Bár nem tudom....
A hangnemet, pontosabban a hangulatot ő adta meg egyébként. De olvass vissza, ha tényleg tudni szeretnéd! Ha nem, akkor mindegy.
Nem az baj, ha valaki másképpen gondol valamit, hanem az, ahogyan teszi. De mint mondtam, nem vagyok vele (szerencsére) egy szinten. S TÉNYLEG NEM SZERETNÉK ERRŐL TOVÁBB BESZÉLNI, sem időt pazarolni rá. Csak mivel írtál valamit, van bennem annyi, hogy válaszoljak. Minden jót Neked!

pamutmacska 2009.01.08. 21:17:24

Szegény pára nem veszi észre, hogy nem AKAROK vele beszélgetni! Szánalom a köbön.

Médiafika · http://www.bloggerevagy.blog.hu 2009.01.08. 21:20:11

Hidd el, én sem a levegőbe beszélek, ismerem őt, egy nagyon értékes ember. Tényleg nem tudjuk, hogy ki vagy, de mostmár kezd érdekelni. Szóval az ajánlatom a következő: Ha itt nem szeretnél többet a témával foglalkozni, de máshol igen, akkor felajánlom, hogy élő adásban mondhasd el a véleményed, a saját rádióműsoromban, csak egy mikrofon, és TE kellesz hozzá, szükség esetén Arszák is ott lesz. Na, mit szólsz?

blogszemle (törölt) · http://magyar-blogszemle.blog.hu/ 2009.01.08. 21:26:08

@mefisto: Az Internacionálét ne énekeljem el eme csodás mai döntés hatására?

Éljen a Párt,
Éljen Gyurcsányi!
Éljen a Párt,
Éljen Gyurcsányi!
(vastaps, aki nem, azt elviszi az NBH) :((

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.01.08. 21:26:55

@Footballarena: Őőőő... Miért? Ki a faszom ez az Arszák? Ő osztja az észt? A gázt? A szerbeket? Mert nekem csak úgy tűnik, pamutmacskát próbálja, meg a kis egymondatos, átgondolatlan közbekurjongatásokat tolja lelkesen.
Egyébként meg mi van, ha beszól neki pamutmacska? vagy én? Vagy bárki? Csúnyán fog nézni? Esetleg felvont szemöldökkel toppant is hozzá? Vagy elsírja magát, és emiatt aggódnunk kell érte?
Vagy valami olyan titkos egyéb, hogy ha elárulod, meg kel ölnöd?

pamutmacska 2009.01.08. 21:27:42

@Footballarena: aaam, nem vagyok szereplős fajta. Számomra az érték nem ott kezdődik, ahol az ő megnyilvánulásai. Lehet, hogy rendes ember szerinted, ezt én sem tudom eldönteni, de amiket itt ír, az förtelem. Ahogyan kezdte a reagálást.
Nevezetesen én is egyetértek sasikával abban, hogy adtunk gázt Szerbiának. S nem értem, hogy ezt miért kell túlpolitizálni, és a régi dolgokat felemlegetni. Lehet, hogy ő másképpen gondolja, más is gondolkodott másképp, mégsem írogatott bunkó módon. Ennyi. Én nem szeretnék emiatt sem Nálad, sem máshol szerepelni. S továbbra is tartom az álláspontomat, hogy nem szeretnék reagálni az idiótaságaira. Már az elején sem kellett volna megtennem. Igaz, ebben én voltam a hülye.
(Ez van, ha kihoz valaki a sodromból, de szerencsére akkor és csak pár percig tartott.)
Csak Te úgy írtad, mintha félnem kellene tőle. Habár a gondolataitól félek, nehogy egyszer én is úgy kezdjek gondolkodni, ahogyan ő a fenti esetről. Ennyi.
Lehet velem nem egyetérteni természetesen, de a hangnemet, amit ő ütött meg, kikérem magamnak! Ezért tartom szánalmasnak.

Médiafika · http://www.bloggerevagy.blog.hu 2009.01.08. 21:30:26

Hülyeségeket írsz egy olyan emberről, akit nem ismersz, én pamutnak nem írtam semmit azon kívül, hogy nem kéne vele kötekednie, de én ismerem, te és pamut meg nem, úgyhogy le lehet szállni róla vagy élő adásba bejelentkezni, kedves barom.

pamutmacska 2009.01.08. 21:32:00

Vérnűsző!
Továbbra is tartom, hogy nem én szóltam be neki. Írtam egy véleményt, hogy nem kell összekeverni a politikát azzal, ha segítesz (no és persze nem csak emberbaráti szeretet ez, hanem üzlet, ezt ne feledjük...). Ennyi. Örültem én ennek csendesen. Ő meg szenya módon reagált. Kedvesem azóta is rajta röhög. Bár ő volt az okosabb, azt mondta: "Minek írogatsz az ilyen korlátolt embereknek?!"

pamutmacska 2009.01.08. 21:34:15

@Footballarena: NEM KÖTEKEDTEM VELE!!!! Légyszíves, fogd már fel végre!
Nem lennék büszke arra, hogy ilyen embereket ismerek...de ízlés dolga, Te tudod.
S fogadd már el, hogy nem mindenki akar élő adásba bejelentkezni! Ha gondolod, add ki könyvben a kommentjeimet... :) ;)

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.01.08. 21:36:05

@Footballarena: Idéznélek: "Pamut, rossz emberrel kötekedsz, Arszákkal nem kéne, nekem elhiheted..."

Bocs, de nekem ez konkrét fenyegetésnek tűnik. Egyrészt.
Másrészt meg olvasgattam az eddigi kommentjeit, és nem hatódtam meg se tárgyilagosságuktól, se a témához való kapcsolódásuktól, se a témában való jártasságtól, se stílustól, se semmitől, ami benne volt.

Egyébként - tudtommal- valóban nem ismerem, De az eddigi szereplése még a te erőteljes támogatásoddal sem váltja ki belőlem a megismerését célzó olthatalan vágyat.

Szemben mondjuk egy rakat, mindeddig ismeretlen szerb csókával, akikről tudom, hogy bármikor potenciális ellenségeim lehetnek, de addig - és talán közben, vagy utána is - becsülöm.

Ez meg a fentebb említett mókusról az eddig látott kommentjei alapján nem mondható el.

Arszák 2009.01.08. 21:37:25

@Footballarena:
Ahhoz képest, hogy cottonmacsek itt előadja a nagy embert, mégiscsak felpaprkázódottnak tűnik.:)

vérnűsző baromnak meg annyit, hogy a te neved egy Arany János idézet akar lenni, csak sajnos nem tudtad betűhiba nélkül leírni.

pamutmacska 2009.01.08. 21:38:35

Vérnűsző!
Szerintem hagyjuk...nem ijedtem meg, nem akarom megismerni, nem akarok rádióműsorban szerepelni. Pont.
De azért köszönöm! :)

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.01.08. 21:39:26

@pamutmacska: Attól, hogy te úgy érzed, hogy nem kötekedsz valakivel, az még simán értelmezheti annak. Gyakran némi, vagy akár teljes joggal is.

Dehogy egy kicsit visszatérjek már az eredeti poszt témájához...
Talált és idézett valaki dicsérő, szimpi szerb kommenteket a gázos témával kapcsolatban.
Ha még itt van az illető, kérdezném, találkozott-e negatív megnyilvánulásokkal is? Ha igen, milyenekkel?

2009.01.08. 21:39:29

Kommentkarate :)))

Arszák 2009.01.08. 21:40:45

@Vérnűsző Barom: És lehet, hogy te személy szerint nem kívánsz megismerni, minő veszteség, de valahogy csak összegyűlt az utóbbi órákban 39 látogató a blogomon, márpedig másutt nem hirdettem, mint itt.:)...:)

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.01.08. 21:40:57

@Arszák: Jól van az írva számomra. Foglamazzunk úgy, hogy így nevesült...
Hogy különböznék egyébként egy szimpla versrészlettől...

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.01.08. 21:42:27

@Arszák: Gratulálok. Ha beírnád a címét (ne kelljen keresni), akkor elbaktatnék negyvenediknek.

pamutmacska 2009.01.08. 21:43:37

@Vérnűsző Barom: ez igaz, de hidd el, nem ez volt a cél. Véleményt írtam, ráadásul nem bunkón. Mert én nem adok elő semmit, és nem is tartom nagynak magam. Embernek annál inkább. S ez nem mindenkiről mondható el itt.

ifsz: nem ez volt a cél. De ha valaki értelmetlenül támad nekem, vagy védi meg az illetőt, azt nem hagyom szó nélkül. De már mindegy is. Tényleg.

Sajnálom, tényleg, ha úgy tűnik, megpróbáltam beszólni. Egyszerűen csak a hangnemet kértem ki, a véleményével szimplán nem értek egyet.

Vérnűsző!
Igen, engem is érdekelnének még a kommentek, pro és kontra. S valóban, térjünk vissza az eredeti poszthoz! Mégegyszer bocs!

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.01.08. 21:44:57

Na, akkor pamutmacskán és a meaculpázáson túl is vagyunk. Arszák? Valami hasonló?

blogszemle (törölt) · http://magyar-blogszemle.blog.hu/ 2009.01.08. 21:47:53

Miközben jótékonykodtok itt a szerb nácikkal, addig

- a magyarországi termelő ipar üzemek állnak,
- az élelmiszeripari üzemek nem tudják feldolgozni a már megtermelt mg-i termékeket, élelmiszerhiány fenyeget,
- a baromifikeltetést leállították spórolás miatt, így a húsutánpótlás is odavész,
- a középiskolákat be kell zárni a gázhiány miatt.

De nyomjuk azért a csetnikeknek a gázt. És még akad is bőségesen birka ehhez, aki lelkesen béget az egészhez.
Eszemf@szom megáll, ez az ország tudatosan gyúr a nyomorra, szinte kéri, hogy legyen már kín és szenvedés.

pamutmacska 2009.01.08. 21:51:13

Most olvasom. Az oroszok nem akarnak megfigyelőket. Akkor most ki is a hunyó?

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.01.08. 21:52:27

vigyázat----------------

ufó is laaaaaaaaaaaaandinggggggggggg.........

Sasika!
ne hagyjad szó nélkül semelyik semmirekellő kormány ballépését szó nélkül...

köszönetképpen se!

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.01.08. 21:53:52

@ blogszemle

Halihó! Gyurcsányos kommentet nekem milyen apropóból tetszett írni?

pamutmacska 2009.01.08. 21:55:47

Jaj, hülyeséget írtam. Kijev nem akarja az oroszokat....sorry.

pamutmacska 2009.01.08. 21:56:56

Na, asszem ideje aludni menni. Kis Pamut sem bír magával, még mindig itt ugrál mellettem. Ejjj, de sok egy gyerek energiája! :)

phaidros 2009.01.08. 21:59:07

www.b92.net/info/vas_komentar.php?nav_id=338278

A linkben a hvala-t tartalmazó hozzászólásokon van egypár negatív értékelés is. Nem sok, pár százalék.

Nem azok köszönik akik magyarokat vernek... de a lényeg szerintem pont ez - hogy a normális emberek ott is jókora többségben vannak.

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.01.08. 22:01:05

Negatív értékelések miről szólnak?

phaidros 2009.01.08. 22:18:45

@mefisto: az egyes kommentek osztályozása más olvasók által, ha jól értem.

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.01.08. 22:25:43

Nem, úgy értem, akik rosszalják a magyar gázszállítmányt, azok mit mondanak?

(Bocsi, hogy így rádszálltam, de baromira érdekel a szerbek reakciója. :P)

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2009.01.08. 22:25:43

Kár volt ezért a Pamutmacska-Arszák afférért, sokra nem mentünk vele.

phaidros 2009.01.08. 22:32:44

@mefisto: Nem olvastam még végig, csak a hvala/thank you-t ellenőriztem, és ott tűnt fel. Pl. 105.ös hozzászólás, 100 egyetért, 10 nem. A 67.-esben csak köszönöm van, mégis azon is van 10 nem. Gondolom nem az fáj nekik, hogy kaptak gázt, hanem hogy megköszönik...

Nagy részében a kormányt szidják, meg van aki arról beszél, hogy oké az 1 vagy 2 millió köbméter, de ha 10 kell naponta, akkor ez nem segítség.

pamutmacska 2009.01.08. 22:32:51

@sasika61: igazad van, írtam is, hogy sajnálom. De nem bírom elviselni, ha valaki bunkó a másikkal. De nem szeretnék többet erről vitázni sem vele, sem mással.

Más: engem is érdekelnének a reakciók. Az angol változatot nem értettem túl jól, sokminden nem volt lefordítva.

S még mielőtt valaki beszólna, nem, nem mentem aludni. :)

pamutmacska 2009.01.08. 22:34:00

@phaidros: ez olyan kisujj, fél kar esete ugyebár. Dehát ott sem egyformák az emberek.

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.01.08. 22:36:58

@phaidros

Köszi!

@pamutmacska

Naja, azért csak ne szálljanak el! Segítséget ígértünk egy válságban, nem fullextra gázellátást.

Arszák 2009.01.08. 23:00:37

@Vérnűsző Barom: Most értem vissza, egyébként majd megírom a blogban, hogy honnan.:) Tehát a cím: www.arszak.blog.hu Tedd szíves látogatásodat ott!

Arszák 2009.01.08. 23:04:11

Ja és ha már megajánlottad a meaculpázás lehetőségét, ám legyen:
Elnézést, amiért nem az elvárható hangnemben mutattam be - szerintem helyes - nézeteimet.:)

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.01.09. 00:15:53

@Arszák: Megnéztem, bár nem jutottam túl az elsőn (leragadtam a szűznél).
Hát, fejből, első idegből nem rossz. Kár, hogy páran már egész alaposan, sokkal mélyebben kicinkelték az egész kérdéskört.

Ettől függetlenül valahogy gázilag a negatív szerb vélemények számát, tartalmát valahogy nem fogjuk megismerni...

Arszák 2009.01.09. 00:46:08

@Vérnűsző Barom: Rendben! Ahogy időd engedi, olvasgassad, írhatsz rájuk megjegyzést is, ha gondolod (én örülnék).

Még: Valaki felvetette, hogy Koszovóba jut-e gáz, ezt is érdekes lenne tudni.

pamutmacska 2009.01.09. 12:02:50

@Vérnűsző Barom: még egy válasszal adósod maradtam. Nevezetesen, hogy kinek a gyereke fontosabb, ha baj van. Természetesen minden józan eszű szülő a sajátját félti a legjobban. De ha lenne két takaróm, akkor betakarnám vele a fiamat, a másikat odaadnám a szomszéd gyereknek, hogy ne fagyjon meg. S nem takaróznék két takaróval, csak hogy nekünk melegebb legyen. Én így gondolom.
De igen, a saját gyerekemet védeném mindenek felett legelőször is.

blogszemle (törölt) · http://magyar-blogszemle.blog.hu/ 2009.01.14. 16:40:23

Tessék: index.hu/politika/kulfold/vajd090114/

Ezért aztán megérte a náciknak gázt adni. Nem megmondtuk, hogy ez lesz? Önsorsrontó jótékonykodók ....
süti beállítások módosítása