babtabla.hu

HTML

Ha csak ezt az oldaldobozt látod, akkor egy olyan sablont választottál, amiben csak balhasáb van, az oldaldobozaid viszont alapértelmezésben a jobbhasábba kerülnek. Menj be az Oldaldobozszerkesztőbe (Megjelenítés / Oldaldobozok), és kattints a Hasábcsere gombra!

Itt az írás, forgassátok...

közélet-közerkölcsök-magánbűnök- egy magyartanár emlékiratai Egerből

Oszd meg, és uralkodj magadon!

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Idő van

Friss topikok

  • pushup: Tanár úr! azért én szívesen olvasnám a mostani véleményét is. Lehet, én értelmeztem félre, de korá... (2016.02.16. 11:02) Búcsú az olvasótól
  • Lordhell: @Csakazigazat!: A lényeg, hogy mind a kettő rossz. Ha már számokon lovagolunk 1 év alatt 44-45 15... (2014.05.14. 18:25) Na de kicsoda Lipusz Zsolt?
  • csakazolvassa: Műfarka kinek volt? Én értem, hogy aki hetero, annak nem probléma a melegek politikai emancipációj... (2012.08.13. 19:04) Az ember végül homokos? - (Értelmezési kísérlet)
  • gabcica: Sikerült ebben az évben és tavaly is részt vennem a rajz oktv-n. Ha megnézitek a témaadást és azt,... (2010.11.28. 16:29) Mit ér az OKTV?
  • zerge gorilla: "már két embernek is olcsóbb autóval közlekedni, mint tömegközlekedéssel..." Ezzel muszáj vitatko... (2010.11.07. 13:57) Buddhista közgazdaságtan

Az MDF esete a küszöbbel

2009.02.14. 15:55 sasika61

 

Mióta a miniszterelnök kiásta a „Kisebb parlamentet!” feliratú gumicsontját, a többi párt is sorra veszi elő saját rágcsálnivalóját. Ezekben egy közös elem van: mindenki híve a létszámcsökkentésnek, a gyakorlati megvalósításban azonban olyan lényeges eltérések vannak, hogy valószínűleg csak egy kétharmaddal rendelkező politikai erő tudja majd keresztülvinni elképzelését, feltéve, hogy vannak ilyen szándékai.
 
Az „természetes”, hogy mindegyik párt olyan módosítást képzel el, amely többé-kevésbé éppen neki jó. Egyik sem olyan szemérmetlen viszont, mint az MDF frissen napvilágra került ötlete, Boross Péter tolmácsolásában. Különösen két dolog ragadja meg az ember fantáziáját:
1)    El kell törölni az öt százalékos parlamenti küszöböt. „- Miért ne kapjon minden szavazó komoly sanszot arra, hogy nem tűnik el a szavazata?”- indokolt a volt miniszterelnök.
2) Az MDF a visszaélések elkerülésének megakadályozására eltörölné az ajánlószelvényeket, vagy legalábbis megfontolandónak tartaná, hogy azoknak a pártoknak, amelyek már legalább két ciklust töltöttek a parlamentben, ne is kelljen kopogtatócédulákat gyűjteniük.
 
Mit lehet erre mondani (azon felül, hogy ezekből sem lesz semmi)? Nagyjából azt, hogy a javaslat annyira pofátlan és szemérmetlen, hogy inkább Dávid Ibolyához illő, nem egy olyan kimért, komoly úriemberhez, mint amilyennek Boross Péter szeretné láttatni magát.
 
Persze az elképzelés akaratlanul is önleleplező. Megmutatja ugyanis, hogy mitől félnek az MDF vezetői: attól, hogy nem lépik át az öt százalékos küszöböt, és hogy még a kellő számú ajánlócédulát sem sikerül összegyűjteniük. Mindkettőre van esély, sőt, az utóbbi nélkül eleve reménytelen a helyzetük az öt százalékra. (A ferencvárosi időközi választás lényeges figyelmeztetés lehetett számukra.)
 
Azt látjuk tehát, hogy a választási javaslataik valójában nem szólnak másról, minthogy mindenképpen szeretnék garantálni további parlamenti jelenlétüket: a küszöb eltörlése ebben segítene, továbbá ezáltal könnyebben fel lehetne szeletelni a nagy jobboldali pártot, a Fideszt (hogy a javaslat milyen hatással lenne a kormányozhatóságra, az Boross urat nem érdekli).
Az ajánlócédulák valóban visszaélésekre vezethetnek. De miért kelljen kivételezni a két cikluson keresztül parlamentben szereplő pártokkal? Mert már bizonyítottak? Azt, bizonyítottak… Nem volt köszönet benne.
 
Boross úr ennyi erővel alkotmánymódosítást is javasolhatott volna, nyíltan, egyenesen, ahogy egy kemény férfiemberhez illik: mindenképpen parlamentben marad egy frakciónyi képviselővel – szavazattól függetlenül – az a párt, amelynek rövidített neve 2008-ban „M”-mel kezdődött és „F”-fel végződött. Ha ezt így hozta volna nyilvánosságra, még becsülni is tudnám.

127 komment · 1 trackback

Címkék: közélet mdf boross péter választójogi javaslat

A bejegyzés trackback címe:

https://sasika61mondja.blog.hu/api/trackback/id/tr89942926

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Tudtad? 2009.02.15. 06:50:47

Mai mese Egyszer vót, hol nem vót, vót egyszer egy leány; úgy hívták, hogy Dávid Ibolya. Szegény leánynak nem vót sok vagyona: vagyonnyilatkozata szerint egy házikója, melyben éldegélt, egy autója, mellyel utazott, meg némi pénzecskéje, melyet házikójá…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Karácsony Benő 2009.02.14. 22:17:54

@qwert77:
Nem kuka,megköszönjük a részvételt a nemes versenyen és kész!
Nem győzhet mindenki....

Karácsony Benő 2009.02.14. 22:20:15

@VIKUNYA:
az lesz a fincsi,amikor Iboly és Herényi uram néznek majd ketten egymásra,hogy most akkor melyikük fogja lekapcsolni a villanyt a pártházban...LOL!

qwert77 2009.02.14. 22:22:21

@Karácsony Benő:
Ez nem elvileg nem verseny, hanem képviselet.
És ha nekem megköszönik a részvételt, akkor én is megköszönöm a lehetőséget, hogy ebben a társadalomban élhetek, de az engem nem képviselő országgyűlés rám kötelezettségeket nem róhat.
Így fifty-fifty..

qwert77 2009.02.14. 22:25:48

Javít: Ez elvileg nem...

Karácsony Benő 2009.02.14. 22:32:31

@qwert77:
Jól mondád:elvileg....ha minden választópolgár küldene egy-egy képviselőt a parlamentbe,akkor nagy hirtelen dupla létszámú lenne Magyarország...elvileg....és dobhatnám a csudába a príma közjogi javaslataimat....úgyhogy -elvtársaim az Úrban!- csak pozitív,építő jellegű kritikákkal rukkolázzatok elő!

prometheus_X 2009.02.14. 22:33:21

Hát igen. Amikor leültek rendszerváltani meg kerekasztalozni, valószínűleg nem így dumálták meg ezt a parlament dolgot.

Egy fej lehullott, jön majd még lassan a többi is. Én tuti nem fogom megsiratni az MDF-et. A párt nevének az első két betűje végett is én szégyellem magam. Undorítóak.

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.02.14. 22:49:20

@qwert77: "Ha a listaállításhoz le kell tenni mondjuk 1-200 millát, akkor elég sokan elgondolkoznak, hogy megéri-e nekik. "

hát persze..., a 'hőskorban' olyan is megesett, hogy ketten (2) alapítottak pártot, aztán az egyik lelécelt a zsetonnal, amit akkor boldog-boldogtalannak osztogattak pártalapításé'...

MINDENKIHEZ!
tessenek forgatni Magyarország politikai évkönyv-ét..., kicsit vastag, de a mijjénk..., és rengeteg csemegét tartalmazzz...

Watchman 2009.02.14. 22:52:35

@Karácsony Benő:

2.pártlistákat eltörölni (csak egyéni választókerületek legyenek)

- ez gyakorlatban azt jelentené, hogy mszp-fidesz parlamentünk lesz, és kizárt, hogy valaha is bejutna egy harmadik.

4.a pártok MINDENFÉLE költségvetési támogatását megszüntetni (tartsák el magukat,vagy oszoljanak fel a bús francba)

- a korrupció melegágya. A pénz így is meglenne, csak most a haverok dobnák össze, amit vissza is kell fizetni. Ha valami csoda folytán érdemlegesen fel tudnánk lépni a korrupció ellen, akkor senki nem indulna. Több száz millája egy kampányra senkinek nincs négyévente.

5.képviselőket jól megfizetni,de aki bűncselekményt követne el,azzal nem cicózni,hogy mentelmi bizottság,meg nénjetérgykalácsa:a BTK szerinti plafont rámérni,oszt'jónapot!

- a mentelmi jog nem poénból került bevezetésre. Ez hivatott megakadályozni, hogy egy képviselőt mondvacsinált okokból megakadályozzák a munkája végzésében. Mert pl. hetente perelnék be becsületsértésért...

drhook 2009.02.14. 22:53:46

Itt elöttem többen vallják,hogy "árulónak nincs helye a parlementben" Boross Péterre célozva ezzel.
Nos kb 1993 környékén Orbán Viktor egy derűs hétfő reggelre virradóan, mindenki megdöbbenésére elárulta a liberaliznust és mindazt amit addig képviselt.Kérem a tisztelt árulózókat irjanak neki egy képeslapot a véleményükkel.

is 2009.02.14. 23:03:29

hát elég csekély értelmű vagyok biztos, de ezt a posztot nem értem. úgy értem elővezeti Boross ötleteit, de sem nem érvel amellett, hogy miért is lennének azok rosszak, sem nem mond helyette semmit. én szívesen meghallgatnám, hogy miért lenne baj, ha a eltörölnék a küszöböt, de legalábbis lejjebb szállítanák? arról is szívesen hallanék, hogy miért is lenne baj a mindenki által kritizált ajánlószelvényes rendszer eltörlése? a küszöb láthatóan kétpárti parlamenthez vezet, és csak hideg polgárháborús hangulatot okoz (nem megegyezés, hanem háború, a másik elpusztítása a cél - kb. 10 éve ez viszi egyre lejjebb Mo-t a közjogi hülyeség, a kétharmados törvények mellett); az ajánlószelvényről rengeteg bíráló, kiveséző írás született már, de ha valaki kéri, megismétlem az azokban leírtakat.

amióta a tandíjat sikeresen leszavazta 85% ember, azóta persze tudjuk, hogy az utálat elveszi a józan észt, inkább a saját házam elé szarok, ha azt hiszem, hogy ezzel árthatok másnak. de ezen a blogon ez még ennyire világosan nem jött ki mint ebben a posztban.

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.02.14. 23:03:45

@drhook: liberaliznus...?

no, fene...

mijez, libernunizmus...?

a' jó... :)))

88wx335dsf 2009.02.14. 23:15:37

Ejj a mocskos hóbagoly! Kiöltötte a kígyónyelvét a tetves hazaáruló vén kommunista.

states 2009.02.14. 23:24:38

Ebben az a gyomorforgató, hogy éppen most álltak elő vele. A cél nyilván a közvélemény riogatása, hogy milyen szörnyűséges helyzet lesz az, ha Dávid Ibolyát és Herényit nem láthatjuk reggelente a Napkeltében. Mert körülbelül ennyi veszteség éri majd a magyar választópolgárt, ha az MDF eltűnik a süllyesztőben...

Bambano 2009.02.14. 23:26:16

Szerintem jók ezek a javaslatok, végre kellene hajtani. Mindet, egyszerre. Az mszp javaslata kinyírná a fideszt, a fideszé az mszp-t, az mdf az szdsz-t és viszont. Maradna 40-50 fő a parlamantben, ez elég is.

Clive 2009.02.14. 23:46:47

Sasika, gondolj utána egy kicsit, mielőtt bedőlsz a javaslat betűinek.

Az MDF vezetése - a többi pártéhoz hasonlóan - pontosan tudja, mit miért csinál. Jelen esetben egyszerűen populista hatást, olcsó népszerűséget akar elérni. Tisztában vannak vele, hogy a két nagy párt úgysem fogja támogatni a direkt eltúlzott ötletüket, ők a választók demagógiára fogékony részére akarnak hatni.

Kis párt általában azt javasol, amit akar, ha tudja, hogy a javaslatát úgysem tudja keresztül vinni a hatalmi rendszerben.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2009.02.14. 23:51:38

@Spéter46:
Antallal is veszített volna, sajnos.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2009.02.14. 23:53:57

@szobatars:
a csökkentésnek lehet értelme, majd később, nem a mostani választások előtt.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2009.02.14. 23:56:04

@ufó - a kibertér trubadúrja:
Kösz, hogy javítottad Csengeyt. Nekem ő Dénes volt.

@Bereznay András:
hát, nagyon bűzlik.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2009.02.14. 23:57:39

@Pszt!:
nincs valami ellentmondás az utolsó mondatod és az előtte lévők közt, hiszen te is érzed, hogy kilóg a lóláb. Akkor mi ebben a mocskolódás?

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2009.02.15. 00:00:41

@is:
neked nem lóg ki a lóláb?Ez a poszt nem arról szólt, kell-e vagy sem meglépni a javasoltakat, hanem arról, hogy kik és miért éppen most vetették fel az ötletet.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2009.02.15. 00:02:44

@Clive:
tudom én, hogy a javaslat eleve nem arra készült, hogy legyen belőle valami (ha pedig netán mégis bedőlnének neki, akkor külön jó), akkor is kissé "pofátlannak" tartom.

szobatars 2009.02.15. 00:04:37

@sasika61: pont ez az a mentalitás, ami miatt a dolog nem működik, ha van értelme a csökkentésnek, akkor miért is nincs értelme a mostani választás előtt? Bejutna az SZDSZ és az MDF is? Na és???

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2009.02.15. 00:12:19

@szobatars:
nem akarok senkit megbántani, de én örülnék, ha nevezettek kiesnének. Kezdjék újra, a semmiből, küzdjenek.

smartdrive 2009.02.15. 00:12:56

attól még, hogy az ő szájából bénán hangzik, speciel igaza van

Karácsony Benő 2009.02.15. 00:17:25

Az MDF a maga módján megkezdte az EU-kampányt:már óriásplakátokon,meg a postaládákban szórókon a "naugyehogyeltöröltüka haláladót"-üzenet....alighanem ennyit tudnak felmutatni...márhogy vevő volt a parlament a javaslatra...

Visszatérve nagyívű közjogi javaslataimra:
-valaki morcog,hogy CSAK egyéni képviselők esetén volna maszop vs.fityesz...na és? (hogy a klasszikust idézzem)
így is csak ők lesznek...
-másvalaki azt írja,hogy a párttámogatás megvonása a korrupció melegágya volna...ugye,ez csak tréfa?
Most van lóvé dögivel az adófizetők terhére és nincsen korrupció,mi?!

És újfent kanyarodva egyet,vissza sasikához:
nem nagy agytorna kitalálni a miért és a most indokait.
És érdeklődve várom a szadesz münchauseni mutatvány-kísérletét is...

beleszolok 2009.02.15. 00:40:55

Szerintem is el kellene törölni a küszöböt, azzal értek egyet, hogy minél változatosabb legyen a parlament összetétele.

boj (törölt) 2009.02.15. 02:28:21

"Boross OV tanácsadója volt egykor. Érdekes, akkor mintha kevesebb birálat érte volna."

Ez akkor volt vagy elötte, amikor Boross volt a náci hóbagoly és a fasiszta belügyminiszter?

Segíts ki kérlek, hirtelen nem is emlékszem.

boj (törölt) 2009.02.15. 02:31:43

"hány kibxszott párt van ma Magyarországon...?"

Pár éve 200(!) körül volt, lehet azóta megfogyatkoztak. Vagy nem.

-d(-_-)b- 2009.02.15. 03:22:55

"Szerintem is el kellene törölni a küszöböt, azzal értek egyet, hogy minél változatosabb legyen a parlament összetétele."

Ez eddig a leghülyébb ötlet, megelőzve a "csak egyéni jelöltek kellenek"-et.

Magyarázzátok el, miért is lenne jó, ha 6, 8, esetleg 15-20 párt lenne a parlamentben? Honnan is lenne stabil kormányunk?

Kizárólag ad hoc összefogások lennének, és csak úgy röpködnének a zsíros juttatások a színfalak mögött a szavazatért cserébe.

Nézzétek csak meg, feri mit csinált ősszel, hogy meglegyen a többsége. Na, ez menne, csak sokkal több képviselőt kellene megvenni, _minden egyes_ szavazás előtt.

Fuck Hope! 2009.02.15. 03:37:23

Idióta Boros. Meg kell nézni Izraelt, a Knesszetben nincs küszöb, tehát minden ostoba bigott, kispárt bejut, szinte kormányozhatatlanná téve az országot.

Csaba_20 2009.02.15. 04:13:18

@Karácsony Benő: Eltörölték? Nem csak módosították az alsó küszöböt? Azt sem egyedül ők, de az most mindegy. Amúgy van ott két dátum is. Kérdésem: Tényleg ennyi ideig tartott ezt véghezvinniük, asszem 88 év kellett hozzá? Azért ugye tettek mást is közben? Az a plakát úgy undorító, ahogy van.

F. T.- (törölt) · http://www.metacafe.com/watch/2123225/ 2009.02.15. 06:42:09

1. Essen ki az SZDSZ
2. Essen ki az MDF
3. Jusson be a Jobbik
4. MSZP legyen egy max 10-15%-os párt...

F. T.- (törölt) · http://www.metacafe.com/watch/2123225/ 2009.02.15. 06:42:45

@Ferenc Testvér:
Ja és semmilyen, az szdsz-éhez hasonló eszmét képviselő izé ne kerüljön be helyette, értve ez alatt az LMP-t meg a Humanisa pártot...

pelekas 2009.02.15. 07:18:36

@Pelso..: Igazad van, de ettől ez egy igazi politikusi hozzászólás volt... mond valami bölcset, de nem lehet megtudni, hogy mi a véleménye valójában a dolgokról... szvsz hivatásos politikus vagy :)
Egyébként a véleményem az mdf-es próbálkozásról: szánalmas....
álellenzéki, álnormális, álpárt....

Pelso.. 2009.02.15. 07:24:01

Boj,

Akkor is. Mert akkor még a "mi kutyánk kölyke" volt.

Amennyiben most tálcán nyújtaná át szavazóit, s hajtana fejet (kdnp), mindjárt ő lehetne a jó fiúk egyike.

atomanti_35 2009.02.15. 07:33:20

Ha már választási dolgok kerültek elő, akkor azt is érdemes lenne megfontolni, hogy legyenek visszahívhatóak is tisztelt képviselőink. Ha nem úgy teljesítenek, ahogy az elvárható, akkor nem kell a nagy pénzért tovább rontani a levegőt és pártutasításra nyomkodni a gombokat. Ez is hozzátartozik a tisztességhez !!!

Szűcslaci 2009.02.15. 07:36:01

Azért nem hülyeség némely felvetés, de megtoldanám:
1. Legyen a küszöb 3%
2. Ne legyen kopogtató cédula
Toldások:
3. Minden képviselő - beleértve a kormány összes tagját - visszahívható legyen ugyanannyi aláírással, ahány oda bejuttatta
4.a képviselők / kormánytagok / miniszterek tartozzanak anyagi felelősséggel - kaució választáskor, jelzálog ingatlanokon, kölcsönök, stb - ez vonatkozzon állami vállalatok vezetőire is- ahogy egy vállalkozó is anyagi felelősséggel tartozik
5. A mentelmi jog ne vonatkozzon köztörvényes bűncselekményekre - azoknak gyanújára
6. Állami pénz pártoknak csak olyan mértékben járjon, amilyen mértékben tolták a gazdaság szekerét - pl. egy párt kerülhessen csődbe és szűnhessen meg
7. Maximum 75 fős parlament, ofkorz számlás költségtérítéssel, a számla tételes ellenőrzésével ( mint egy utólagos közbeszerzés - ha pl. Gáz Géza azt állítja, hogy Ő egy 50 nm-es lakást bérel havi 3 milláért, akkor költségtérítésként kapjon annyit, amennyiért legolcsóbban lehetne bérelni egy ekkora kecót azon a környéken. Ross üzletemberekre nincs szüksége ennek az országnak.)
8. Csak név szerinti szavazás lehessen a parlamentben és mindig hozzák nyilvánosságra a listát.
9. Gazdasági ügyekben ne lehessen titkosítani semmit, még csak egy hónapra sem.
10. Az a képviselő / kormánytag, aki korrupcióba, egyéb bűncselekménybe keveredik, soha többé ne vállalhasson közfunkciót, pártja pedig veszítse el a mandátumát.
11. Legyen a papíralapú szavazások helyett valami normálisabb - SMS, vagy internetes, ami olcsóbb, gyorsabb, online nyomon követhető. Minden szavazásra jogosult kapjon egy azonosító kódot, amit elküld egy helyre. Kizárt a dupla voks, kizárt a halálon túli szavazás, stb.

De ez túl demokratikus, vagy nem?

Pelso.. 2009.02.15. 07:49:23

Szűcslaci,

Szépen összegyűjtötted, de ez sajnos utópia.
Mi kényszerithetné az elitet arra, hogy érdekeivel ellentétes törvényeket hozzon? A népakarat? Ugyan...

Spéter46 2009.02.15. 07:56:41

@sasika61: Tudom! Igazad van. SAJNOS!!!!

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2009.02.15. 08:13:11

@-d(-_-)b-:
én sem értek egyet azzal, hogy 8-10 párt legyen a parlamentben. A küszöböt nem véletlenül találták ki.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2009.02.15. 08:14:45

@fakalapács:
a képviselők visszahívhatóságát én is megfontolnám.

Pelso.. 2009.02.15. 08:18:39

Pelekas,

nem vagyok hivatásos, bár vonzó karrier..:)

Valójában: számomra Boross ugyanolyan álszent politikai vállalkozó, mint a többi, kivétel nélkül.
Jövőre a sok rossz közül kell majd választanunk, esetleg hagyományosan valami ellen szavazni..

Bazo 2009.02.15. 08:27:21

Véleményem szerint meg kellene szüntetni a listás szavazást. A pártlista az csak arra jó, hogy olyan emberek jutnak be a parlamentebe akik a teljesen a párt vezetésétől függnek. Kár listát kiadni elég lenne annyi szavazatot adni Gyurcsánynak meg az Orbánnak, mint ahányan listáról bejutnának.

Csak egyéni képviselők kellenek, akik elszámoltathatók és láthatók a választók számára, akik ténylegesen ki mernek állnia parasztok elé és meg tudják őket győzni, hogy rá szavazzanak. Őket nehezebb irányítani a listás fasztolvajokat.

Vissza kellene hozni a visszahívás intézményét, hogy amelyik ciklus közben meggondolja magát, hogy megváltoztatja a véleményét, arról a szavazók tudjanak dönteni.

Dr Kangörény 2009.02.15. 08:31:51

@icelpro: árulópárt? Ha-ha, kit árultak el, a fideszt? Aki nem hódol be viktornak, azt a pártot felzabálja a fidesz. Aki behódol, azt is. Ha jobbodali vagy, de nem fideszes, akkor áruló vagy.
Nektek orvosi kezelésre van szhükségetek.

DrPepper 2009.02.15. 08:42:36

Boross javaslata egyébként teljes mértékben egybeesik az mszp rövid távú érdekeivel. Az 5%-os küszöböt, ha jól emlékszem, anno a Munkáspárt kigolyózására hozták.

DrPepper 2009.02.15. 08:49:26

@Kangörény_: Nem tudom, feltűnt-e de baloldalon sem hemzsegnek a pártok, ami nem kedvez a sokszínűségnek. Az MDF-fel az a baj, hogy (fillérekért) eladta a hátsó felét az MSZP-nek.

Karácsony Benő 2009.02.15. 08:55:42

@Kangörény_:
Lehet,hogy orvosra volna szükségem -most is csupa takony a klaviatúra- de Te meg ölég beszűkülten gondolkodsz.
Fidesz-MSZP.
Jó fiúk - rossz fiúk.
Yoda-Darth Vader.
Valóság nagybátyánk nem ilyen....

Gilderoy 2009.02.15. 09:03:32

A küszöb szerintem mindannyiónk kárára válik, hiszen egyre jobban bebetonozza a jelenlegi pártokat. A másik már inkább kérdéses.

hhh. 2009.02.15. 09:15:28

@qwert77: teljesen egyetértek. nem kell küszöb, ez csakis a nagy pártoknak kedvez.

nem nemsiker_s 2009.02.15. 09:27:38

Az MDF-hiába szenved, kevés ember van az országban, aki hitelesnek tartja őket. Jelenleg amolyan őfelsége ellenzéke szerepét töltik be.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2009.02.15. 09:44:07

@hhh.:
@Gilderoy:
Szerintem valamilyen küszöb szükséges lenne, a kormányozhatóság érdekében, a szint leszállításán esetleg el lehetne gondolkodni.

yanchi345 2009.02.15. 09:46:24

Akkor nézzük, mit is szeretnénk:
1. Az összes büdös komcsi (a fideszben ülők nem büdösek, ők illatoznak) kotródjon!
2. A kis pártok húzzanak el, csak zavarnak.
3. Maradhat még pár mandátummal mondjuk a Hazafias Népfront, és máris megalakult az egypárti parlament, Kádár et. mintájára. A címerbe beemeljük a narancsot (a csillag helyére), és boldogan élünk, amíg meg nem. Hiszen a A Zemberek Pártja csupa vezetésre érett, talpig becsületes, önzetlen, rátermett emberből áll, akik égnek a vágytól, hogy örök jólétet zúdítsanak ránk a bőségszaruból, csak a Főhazug és a Gonoszok gáncsoskodása miatt eddig nem sikerült. Aki pedig ezt nem érti, az majd a Szabad Nép (Magyar Hírlap) félórákon megtanulja, esetleg a Magyar Gárda beleveri.
Szép új világ...

ozirisz · http://el-maszat.blog.hu 2009.02.15. 09:50:53

Nem olyan halott gondolat ám ez Borosstól, az mszp-nek igencsak jól jön az mdf, mert megosztja a jobbos szavazókat, és amely voks egy küszöb alatti, kézzel vezérelhető pártocskának megy, azt nem a Nagy Ellenség kapja. Úgyhogy nem csodálkoznék, ha támogatnák balról az ötletet.

dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2009.02.15. 09:51:24

Az 5%-os küszöb rendkívül hasznos dolog, mert kiküszöböli az olyan politikai Győzikéket, Kiszel Tündéket és Fekete Pákókat, mint Dávid, Fodor és Vona.

Egyetlen probléma van: miért nem 10% a küszöb? Sokkal hatékonyabban ellátná ezt a fontos funkcióját.

teknős 2009.02.15. 09:52:54

Jó lenne már fölébredni és észrevenni, hogy a kisebb parlament, nem a mi érdekünk, bármennyire is annak tűnik első látásra.

Nem lesz olcsóbb nekünk, mert helyette egy láthatatlan és számonkérhetetlen bürokráciát fogunk fizetni.

Könnyebb és olcsóbb lesz képviselőt venni. Akár a multinak egy kedvező törvényért, akár egy kisebbségi miniszterelnöknek.

Nehezebb és elérhetetlenebb lesz a képviselő. Nem fogja úgy érezni, hogy bármelyik pillanatban agyonverhetjük, ha akarjuk.

DeMarco 2009.02.15. 09:54:34

@Szűcslaci: Egyetértek. Ha változtatni akarunk, változtassunk rendesen. Hagyjuk a félmegoldásokat. Bár semmi kedvem asszisztálni ahhoz, hogy ezek a hulladék kispártok bentmaradjanak. Csak azért vergődnek, mert érzik a bukás szelét. Semmi olyat nem tettek sok év alatt amiért érdemes lenne kihúzni őket a lecsóból. Sőőt... mindent elkövettek, hogy mégcsak egy könnycseppet se kelljen értük ejteni. Tökéletesen elégedett lennék, ha jövőre se az mdf, se a szadesz nem kerülne be a parlamentbe. De a legelégedettebb akkor lennék, ha az mszp sem...

Alexander Hamilton 2009.02.15. 09:54:40

Szánalmas.
Emellett, ami még ennél is szánalmasabb, hogy egyesek még a szilvásgombóc elkészítésének receptjéből is ki tudják hámozni a "rossz cigánypolitika" koncepcióját. Kérem, ez egy fos ország, fos emberekkel, akik az 1000 éve történt dicsőségekhez ragaszkodnak, de most képtelenek bármit is elérni, tenni, alkotni.

DeMarco 2009.02.15. 09:56:28

@ozirisz: Először én is ezt akartam írni, de még véletlenül sem akartam tippeket adni... :)))

Cactus71 2009.02.15. 10:01:09

A visszahívhatóság egy hülye ötlet. Szerintem. Mi a garancia arra, hogy egy választókerületben az ellenzéki/kormány párt nem szed össze annyi aláírást, mint amennyi szavazat bejuttatta a képviselőt a parlamentbe? Csak azért, mert ők így akarják. Hol lenne itt a biztonság? Aztán két hét múlva visszajuttatnák a régi képviselőt. Szerintetek mennyi időközi választás lenne??? És azt ki fizetné meg? A képviselők? lol!

Amelyik képviselő nem teljesíti azt, amit a választókörzetének megígért, akkor nem kell újra megválasztani, de még csak arra a pártra sem kell szavazni, amelyik színében indult. Ennyi a titka. Ezt hívják, a választás szabadságának.

(A parlamenti küszöböt pedig levinném 3 %-ra.)

Mindemellett megtiltanám, hogy politikai párt a televízióban, illetve 1x2 m-nél nagyobb felületen hirdesse magát. Így minimális lenne a kampányra fordítandó keret, és ezt a kisebb pártok is be tudnák vállalni.

kamasuka 2009.02.15. 10:03:07

Ekkora barmot. De idióta az egész MDF. Mindig is röhögtem azon, aki rájuk szavazott, 2002ben meg pláne, sőt azon napokig tudtam sírva röhögni, amikor az illető azt mondogatta, hogy ők a jövő pártja, stb, stb. (magyarul beszopták).:)

Nem is értem! Az ilyen kis csökevény pártok, mint ami az MDF is lett (pont emiatt a balfasz miatt lett olyan, amilyen, Ibi néni csak egy újabb lapát szén volt, hogy jobban égjenek a pokol tüzén), egyáltalán mit akarnak? Országos listát SE TUDNAK majd állítani. Egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy egy SZDSZ vagy egy MDF mondjuk vidéken képes lesz kistelepülésenként 4 szavazatnál többre, a megyeközpontoknál talán a lista összejön, de hogy abban nem lesz köszönet, az tuti. Ha felosztatták volna a parlamentet még 2006 szeptemberben, akkor nagy sansz lett volna, hogy bekerülnek simán, így saját magukat tették tönkre, a Fidesz meg kért szépen egy kávét ...

Mindenki írja, hogy Jobbikot a parlamentbe, meg 10 sőt 14%ot is el fognak érni, stb.. És ha elérnék? (Szerintem ha sokan mennek el bekerülni sem fognak, de ez saját vélemény.) Mivel lófaszt sem tudnak majd csinálni, kormányba sem fognak bekerülni, így 4 év után szépen ők is megélhetési politikusok lesznek, csak az unió meg a nato ellenességük miatt talán még inkább nevetségesebb formában fogják megítélni őket (kb. mint amikor Csurka szidta a natot meg az europunnót, aztán listán próbált a pártja bekerülni a eu parlamentbe, mert azért biznisznek nem lenne az sem rossz.) Ha bekerülnek pont 5%al, akkor meg pláne hasonló a helyzet. Ráadásul elegendő médiafelületük sincs, anélkül meg nem lesz 15+% ...

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2009.02.15. 10:03:17

Pedig ezek a javaslatok nem hülyeségek. Sokkal jobban leképezi a társadalmat egy küszöb nélküli parlament és erősíti a versenyt, ugyanakkor bejutnak szélsőségesek is, de ez ritkán vezet tragédiához.
Ja, hogy ez a kis pártoknak kedvez és hogy-hogy nem egy kis párt jobban magáénak érzi, mint egy nap. C'est la vie.

Aki sok párt miatt aggódik: Finnországban 9 parlamenti párt van és stabil a kormányzás. Sőt lehet, hogy stabilabb is, mert könnyebb kompatibilis partnert találni, ha van miből választani.

kamasuka 2009.02.15. 10:04:45

@dzsucseharcos:
"Egyetlen probléma van: miért nem 10% a küszöb? Sokkal hatékonyabban ellátná ezt a fontos funkcióját."

Akkor 10% ha egy párt egy másikkal együtt állít listát. Vagy valami ehhez hasonló.

kamasuka 2009.02.15. 10:10:14

@Lord_Valdez:
Sok kis párt egy parlamentben=káosz. Nem mintha nagy pártokkal jobban menne, de azért máshol ez jobban mükszik, mint nálunk. (ls. USA)

Werwolf 2009.02.15. 10:10:28

kacag a majam latva, hogy ibolya elvtarsnö komolyan berezelt, hogy a következö ciklusban nem szolgalhatja az mszmp-t tovabb.

Nem jatszhat majd mertekado "europai" politikusasszonyt, nem jatszhatja az eszet a kalapjaival a Parlamentben.

Talan dolgoznia kellene majd? De mihez kezdhetne? Menjen vissza zugügyvedkedni Tamasiba? :)))))

Werwolf 2009.02.15. 10:12:10

vagy mihez kezd herenyi et.?

kit zar majd ki törvenytelenül? a vegrehajtot? :))))

dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2009.02.15. 10:16:05

@kamasuka: Két párt közös listájánál értelemszerűen 20%-nak kellene lennie a küszöbnek.

Amúgy nyitott vagyok a kompromisszumokra, elfogadnám a 15%-os küszöböt is önállóan induló pártokra és 30%-osat közös listán indulókra vonatkozóan.

dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2009.02.15. 10:18:16

@Werwolf: De hát Genosse Werwolf, nem félti a demokráciát, amihez sok kis önálló és hasznos párt kell, úgymint MDF, SZDSZ, KDNP és MSZDP? Gondoljon bele abba is, hogy ha nem törlik el az egyéni körzeteket, akkor a nemmegfelelőpárt 2/3-ot is szerezhet. Ezt akarja talán?

DeMarco 2009.02.15. 10:26:15

Ibolyka nagyon közel került ahhoz, hogy végleg lebukjon. Meg is érdemli. Annyira ragaszkodott a székéhez, hogy veszni hagyta az egész pártot a személyes ambiciói miatt. Ráadásul az általa lenézett fidesz, akit sosem támogatott, sőt a maszopnak segített, közel került a kétharmadhoz. Ennél nagyobb büntit ki se lehetett volna neki találni. Látja, hogy az egész politikai nézete csőd, de ahelyett, hogy beismerné és lemondana, esélyt hagyva a pártnak, hogy olyan személyt nevezzen a helyére aki össze tudná kaparni az 5%-ot, inkább fanatikusan nyomja a gázt a betonfal felé... A párttagok pedig ügyesen asszisztálnak ehhez. Akik nem, azokat Herényi úgyis kizárja... Tök feleslegesen játszanak Titanicot... de nem tudom sajnálni őket.

Karácsony Benő 2009.02.15. 10:28:50

@yanchi345:
...kiegészítések:
Ferenc tesó tudna abszolút kisebbségból is kormányozni (pl.ha egymaga volna,nnna meg a Klára...) tehát a Zellenzék is elhúzhat,felesleges! Ráadásul télleg csak a fejlődés kerékkötőtűi a fejlődés ÚÚÚt-Jááán,nem értik,hogy dübörög a gazdaság,nagy és fokozódik a jólét!
A legjobb volna tán -szerintem- valahányat seggbekukiztatni azokkal a homár keretlegényekkel,akik elintézték azt a szoci ifjútitánt - vagy 2 éve már?

A Magyar Hírlapot meg lerombolni,a helyét behinteni sóval,Széles Gábortól elvenni a Vidit,gyártsanak kádkövet,a ménkűbe is!

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2009.02.15. 10:29:02

@kamasuka:
Finnországban 9 parlamenti párt van, Svájcban 12 (!), Norvégiában, Svédországban 7 stb. és mind működnek.
Nem attól van káosz, hogy sokféle véleményt képviselnek, hanem ha döntésképtelenek, ez pedig semmivel nem valószínűbb, sőt talán még jobb is a helyzet, mert sokkal nehezebb szabotálni a parlament munkáját.
Ami tényleg kellemetlen, hogy több a napirend előtti felszólalás.

states 2009.02.15. 10:37:57

És arra senki nem gondol, hogy ki tölti majd be azt a tátongó űrt, amit Dávid és Herényi hiánya okoz majd a Napkeltében. Talán Nyakó Pisti képes lenne rá, de ő meg nem tud felkelni egy héten háromszor hajnalban...

DeMarco 2009.02.15. 10:40:27

@states: Semmi probléma. Le kell venni a Napkeltét a műsorról és kész... Helyette lehetne meséket nyomatni a gyerekeknek. Nem lenne sok különbség...

qwert77 2009.02.15. 10:44:26

@Karácsony Benő:
Az, hogy mindenki képviselve van nem azt jelenti, hogy annyi a képviselő, mint a választó. Egyszerűen csak annyit, hogy a mandátumot nem eredményező szavazatokat összegyűjtik és megfelelő számnál kompenzálják egy mandátummal.

@ufó - a kibertér trubadúrja:
A 1-200 millát én befizetésként gondoltam. Ha egy párt listát akar állítani befizeti az összeget. Ráadásul ezzel a választások költségeit a pártok állják. Hogy ezt honnan szedi elő legyen az ő gondja.

Az MDF helyzetét én nem látom annyira tragikusnak. Jelenleg a közvélemény-kutatások szerint 2-3 %-on állnak. Ez egy ekkora pártnál választások előtt egy évvel teljesen korrekt. Egy egyszerű, demagóg kampánnyal simán át lehet ugrani az 5 %-ot is, lásd 2006.

űrszekerek 2009.02.15. 10:46:15

UFÓ!

Javítalak, mert tévedtél.

Hollandia népessége 16 millió.
Kétkamarás parlament van, 75+150 fő.
Nincs parlamenti küszöb.
Arányos egyfordulós választási rendszer van.

A Google mindenki jóbarátja, csak használni is kellene.

Werwolf 2009.02.15. 10:50:24

@dzsucseharcos:
draga elvtarsam, igen, ezt szeretnem.:))
meg azt is szeretnem, ha a nem megfelelöpart 2/3-ot kapna.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2009.02.15. 11:09:04

@states:
ahogy Verebes Pista testméreteinek növekedését látom, ő képes lenne kitölteni az űrt :-)

Karácsony Benő 2009.02.15. 11:12:36

@qwert77:
...és pont ez a visszaosztás eredményezhet olyan anomáliákat,hogy -teszem azt- fasiszta pártra leadott voks egy antifasiszta jelölthöz osztódik vissza.
Ez így demokratikusabb?
Lószart,mama!

A felfogás rossz,mely szerint vannak "elvesző" szavazatok.
Hát nincsenek.
Ugyanis a képviselői eskü sem arról szól,hogy csakis és kizárólag a reá leadott voksok embereit kell képviselnie,hanem az ÖSSZES MAGYAR VÁLASZTÓ ÉS NEMVÁLASZTÓ honfitársunkét!
Znájes?

Karácsony Benő 2009.02.15. 11:14:45

Röviden: az egész választási rendszerünk úgy szar,ahogy van.
Szerintem.

qwert77 2009.02.15. 11:25:30

@Karácsony Benő:
A visszaosztás eredményeként az a párt gyűjtögeti a mandátumokat, aki az "elveszett" szavazatokat kapta. A fasiszta pártra leadott szavazat csak a fasiszta pártnál ér(het) mandátumot.
És majd a fasiszta képviselő azt fogja mondani, hogy bocs most a roma kisebbség érdekében szavazok. Mert úgy fair, és én különben is mindenkit képviselek..Aha..
A pártutasításokkal meg egyértelmű a helyzet: egy egyéniben bejutott képviselő sem fog ellent mondani a pártjának.. Hány képviselő kezdeményezett a választókörzetében népszavazást, hogy a körzetében élők véleménye szerint szavazhasson??

Karácsony Benő 2009.02.15. 11:41:57

@qwert77:
Ezt a visszaosztást sajna rosszul tudod.
Az erőnyerő sorrend a döntő,tehát a leírt anomália lehetséges...'90 és 2002 között minden választásban nyakig benne voltam,ezeket tudnom kellett...
A többit értem,jót kacagtam...

Watchman 2009.02.15. 11:52:50

@Karácsony Benő:
Mindkét kritikát én fogalmaztam meg. :)
A listák eltörlésével konzerváljuk a kétpártrendszert. Jelenleg komoly összegben merek fogadni, hogy az szdsz bejut, kisebb csodával az mdf is, nagyobb csodával a jobbik is. Új párt valóban nem tud bejutni, de más működő demokráciákban sem úgy van az, hogy négyévente keretet cserélnek. Ezeket termeltük ki, ezekkel kell boldogulni.

A pártfinanszírozás miatti korrupciót meg nem elfogadni, vagy erősíteni kell hanem megszüntetni. Ennek egyetlen módja van, ha növeljük a költségvetésből erre fordítandó keretet. Minél kevesebb pénz jön a haveroktól annál kevesebbet kell kamatostól visszafizetni.

kamasuka 2009.02.15. 11:58:09

@Lord_Valdez:
Közünk nincs a felsorolt országok szintjéhez. Ha a magyarnak csak az lenne a dolgoa, hogy vajon két vagy három hónap alatt vegyen mercit, és a bevándorlóktól rettegjen, akkor nálunk sem lenne gond a sok kis pártból.

Hogy milyen lenne itthon egy sok kis pártból álló parlament?

Meg lehet nézni a dualizmus kora beli választásokat!

qwert77 2009.02.15. 12:34:50

@Karácsony Benő:
Akkor magyarázd el nekem, hogy a Magyar Sörivók Pártjára leadott szavazatom, hogyan fog az Mszp-nél, vagy a Fidesznél mandátumot eredményezni.

A többinél csak lefordítottam,amit írtál, én is jót röhögtem. A képviselő esküje szerint mindenkit képvisel. Hát szerintem nem.

Karácsony Benő 2009.02.15. 12:51:16

@qwert77:
"Az országgyűlési képviselők választásakor meges­het, hogy a szavazatunkkal támogatott egyéni jelölt nem szerez mandátumot, vagy az általunk támogatott párt a mi szavazatunkkal is ugyanannyi képvise­lői mandátumot szerez a területi listán, mint amennyit a szavazatunk nélkül szerzett volna. Ezekben az esetekben a voksunk úgymond elvész. Ennek el­lensúlyozására szolgál az országos (kompenzációs) lista. Azok a szavazatok, amelyek nem eredményeztek mandátumot, töredékszavazatnak minősülnek. Az országos listákról a pártok a töredékszavazataik arányában jutnak mandá­tumhoz. Ennek eljárása a következő: összeállítanak egy táblázatot, amelynek első sorát a pártokra leadott töredékszavazatok képezik. Minden párt töre­dékszavazatai alatt képeznek egy számoszlopot, amelynek első száma az adott párt töredékszavazatainak a fele, a következő szám a harmada, negyede stb. Ezután meg kell keresni a táblázatban előforduló legnagyobb számot; amelyik párt számoszlopában ez szerepel, az a párt kap egy mandátumot. Majd a következő legnagyobb számot kell megkeresni, és amelyik párt osz­lopában ez szerepel, kap egy mandátumot. Az eljárást addig kell folytatni, amíg az összes mandátumot ki nem osztják (d'Hondt-módszer)."
--------------
gugli ha mondom,segít a gondon...
---------------------------------
Mit nem hallok?!
A képviselő nem mindenkit képvisel?!
Neba!

2009.02.15. 12:55:14

Felölem lehet 314 párt is, -ha eltartja magát és nem az én pénzemet fogja a haverokkal együtt lenyulni! De, ha 10 ember összeáll és azt " Kakastaréj" pártnak nevezik el, és még állami repit is kapnak a kampányhoz,addig 1 párt is tul sok! Arról meg ne is beszéljünk, hogy minden párt-pártocska, bekerülése a küszöb nélküli választáson-- az mennyi pénzt fog elvenni a politikusnak mondott "szenátorok" hülyeségére ? Legyen kisebb parlament--max: 190 fövel, ezeket tartsák el a hivei és imádói, és ne kapjanak állami támogatást, ne vállaljon az állam hiteleikre állami garanciát, a mentelmi jogot szüntessék meg,pártlistáról ne tudjon bekerülni csak 5-5 képviselö-a többi egyéniben induljon el és ha nyer -megérdemli, ha veszit akkor igy járt! Az mdf ideje lejárt, miképp a szadesz-é is.Fél Ibolya , hiszen nem lesz több lóvécska, és ott marad a sok uj kalap.Használni max:-krumpli vagy hagyma tárolásra lehet majd !De Javaslom dr.Torgyán J.-et a parlamentbe--mint örökös képviselöt!Mert ö nagyon hiányzik onnan, legalább ugy --mint üveges tótnak, a hanyat esés! Amugy "Szücslaci"-val értek egyet, maximálisan!

Karácsony Benő 2009.02.15. 12:59:41

@qwert77:
...és még: a küszöböt el nem ért pártokra leadott voksokat viszont nem nevezi a törvény töredékszavazatnak,azok a voksok ténylegesen elvesznek.Tehát a Sörivó Pártra leadott szavazatok csak akkor juthatnak akár a narancshoz,akár a szegfűhöz,ha a sör bekerül a Házba.
Ilyen ribanc egy törvény ez,meglehet,hogy a világon a legbonyolultabb.
S minél komplexebb egy rendszer,annál sérülékenyebb.
Faék és elektronika-vezérlésű emelő analógia...:-)))

qwert77 2009.02.15. 12:59:52

@Karácsony Benő:
Ezzel még mindig csak ott tartunk, hogy a sörivókra adott szavazatom a sörivóknak eredményezHET (mint ahogy fent is írtam, hogy nem biztos, hogy eredményez) mandátumot.

"A felfogás rossz,mely szerint vannak "elvesző" szavazatok.Hát nincsenek."
"Ezekben az esetekben a voksunk úgymond elvész."
Fent azt írtad, hogy nincs elveszett szavazat, most meg írsz egy olyat, amiben ez a mondat szerepel.
Mintha egy kicsit ellentmondanál magadnak.. Mindegy, előbb-utóbb majd összeáll...

Karácsony Benő 2009.02.15. 13:08:00

@qwert77:
Na még egyszer.
A parlamenti küszöböt elérő pártok esetében nincsenek elvesző szavazatok,de az öt százalékot el nem ért pártokra leadott voksok elvesznek,ezt először valóban nem így írtam,de ez a helyes.
Ez van a listás szavazatoknál.
Az egyéniben leadott voksok pedig akkor vesznek el teljesen,ha az induló jelölt független volt.

Karácsony Benő 2009.02.15. 13:10:06

Morálisan persze nem vesznek el a szavazatok,hiszen eredményként megjelennek,s fontos határ az 1%-is,mert afölött jár állami támogatás egy-egy gittegyletnek.

Szűcslaci 2009.02.15. 13:26:40

Az a baj, hogy van A, B,C, D, E F, G és H. "A" azt mondja: Ha csak listás választás lesz, akkor én, B, C és D leszünk egy párt, a többiek a másik. Ha mégsem, akkor kettesével leszünk egy-egy párt. Ha kell, egyesével is jó. Majd kicsit acsarkodunk egymásra. A parlament ma egy disznóól. benne vannak a disznók. Mit vártok a disznóktól?

qwert77 2009.02.15. 13:34:46

@Karácsony Benő:
Viszont a majdnem 400 fő egy százaléka 4 képviselő lenne, a listás helyek alapján is 200ból kettő. Ami szerintem elég jelentős, ahhoz, hogy biztosítsuk a mandátumot.
Leesett, amit írtál. Az én sörívókra adott szavazatom, úgy eredményez a nagy pártoknak szavazatot, hogy a mandátumokat mindenképpen kiosztják. Akkor is, ha a sörivók csak 4 %-ot érnek el. Ez csak még jobban meggyőz, hogy a küszöböt Boross Péter ide vagy oda el kell törölni.

Karácsony Benő 2009.02.15. 13:39:33

A százalékot nem a parlamenti férőhelyekből számolják ki,hanem az össz leadott voksból - asszem,ezt félreérthetted.

qwert77 2009.02.15. 14:06:04

@Karácsony Benő:
Tudom, hogy nem abból jön ki. Csak elméleti szinten valahogy így kellene működnie. Ha egy párt 3 %-ot kap akkor a képviselői helyeknek is kb. a 3 %-át kellene birtokolnia. Most az 5 %-os MDF.nek van tizenvalahány képviselője, ez kevés. A 41-2 %-kal az MSZP-nek majd 50, ez sok.

pelekas 2009.02.15. 14:48:07

@Pelso..: Én anno kedveltem Borosst, sajnálom, hogy nevét adja ehhez a párthoz...

Dr Milton 2009.02.18. 02:10:11

Sasika nem fájdul meg a fejed amikor ennyi blődséget kell visszaolvasnod?

Nekem is meglehetősen határozott elképzeléseim vannak, de most az elolvasott commentek alapján a választási cenzus bevezetése került a 'programcsomagom' élére....

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2009.02.19. 15:23:25

@Dr Milton:
Értem én a hozzászólást, annyit tennék hozzá, hogy ha valaki megtisztel azzal, hogy az én blődségeimet elolvassa, akkor nekem sincs jogom fejfájásra hivatkozni...
süti beállítások módosítása