babtabla.hu

HTML

Ha csak ezt az oldaldobozt látod, akkor egy olyan sablont választottál, amiben csak balhasáb van, az oldaldobozaid viszont alapértelmezésben a jobbhasábba kerülnek. Menj be az Oldaldobozszerkesztőbe (Megjelenítés / Oldaldobozok), és kattints a Hasábcsere gombra!

Itt az írás, forgassátok...

közélet-közerkölcsök-magánbűnök- egy magyartanár emlékiratai Egerből

Oszd meg, és uralkodj magadon!

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Idő van

Friss topikok

  • pushup: Tanár úr! azért én szívesen olvasnám a mostani véleményét is. Lehet, én értelmeztem félre, de korá... (2016.02.16. 11:02) Búcsú az olvasótól
  • Lordhell: @Csakazigazat!: A lényeg, hogy mind a kettő rossz. Ha már számokon lovagolunk 1 év alatt 44-45 15... (2014.05.14. 18:25) Na de kicsoda Lipusz Zsolt?
  • csakazolvassa: Műfarka kinek volt? Én értem, hogy aki hetero, annak nem probléma a melegek politikai emancipációj... (2012.08.13. 19:04) Az ember végül homokos? - (Értelmezési kísérlet)
  • gabcica: Sikerült ebben az évben és tavaly is részt vennem a rajz oktv-n. Ha megnézitek a témaadást és azt,... (2010.11.28. 16:29) Mit ér az OKTV?
  • zerge gorilla: "már két embernek is olcsóbb autóval közlekedni, mint tömegközlekedéssel..." Ezzel muszáj vitatko... (2010.11.07. 13:57) Buddhista közgazdaságtan

Egy szívélyes multi

2009.02.15. 12:38 sasika61

 

Egy multit nálunk, a vadkapitalizmus világában illik utálni.
Sokakban már a szó hallatán is előtolul a karvalyorrú, pénzeszsákon ülő tőkés képe, amint reggelire úgy roppant ketté fogaival három derék magyart, mint Polüphémosz Odüsszeusz társait. Én most egy ellenpéldát szeretnék felmutatni, jól tudva, hogy a példa ereje korlátozott.
 
Hétvége, farsang a helyi zeneiskolában. Színvonalas rendezés, ízlésesen megterített asztalok, kulturált környezet, maguk a tanárok is föllépnek egy élvezetes műsorszámmal, néptánc, melyhez a népi hangszeren tanuló diákok adják a talpalávalót, rengeteg gyerek, ötletes jelmezek, tombola, tánc – ahogyan az illik.
 
Aztán a meglepetés. Minden beöltözött gyerek (nagyon sokan voltak) jutalmat kap. Kinder csokoládét és Ferrero Rochét. Mi van itt – kérdezzük -, a zeneiskola megütötte a főnyereményt, vagy valamilyen uniós forráshoz jutott? Eddig még csak azt hallottuk, hogy ők is szenvednek a megszorításoktól, mint mindenki más ebben az országban. Megkérdezzük a gyerekek tanárát, aki örömmel újságolja, hogy az igazgatónő írt a cégnek, hogy támogassák a farsangot. Hogy hányan válaszolnának vissza egyáltalán, azt nem tudom megbecsülni, azt viszont sejtem – bár biztos nem vagyok benne -, hogy nem sok cég szállna be a költségekbe, tekintettel az ínséges időkre.
 
Európa egyik legnagyobb csokoládégyára nemhogy válaszolt, de rengeteg ajándékot küldött termékeikből. „Egy raklappal” – hogy idézzem a megkérdezettet, ami így szó szerint nyilván nem igaz, de látva a kiosztott ajándékok mennyiségét nem is áll olyan távol a valóságtól.
 
Na, most persze tudom én, hogy mindez reklámnak sem utolsó, s összességében talán még ebből is nyeresége lesz a cégnek hosszabb távon. Mégis. Mégis azt kell mondanom: köszönet érte. Lehet, hogy a gyerekek hamar elfelejtik az egészet. Nekik nem fontos, hogy kiktől és milyen módon kapták végső soron az ajándékokat. Nekünk, szülőknek azonban hosszabb az emlékezetünk. Isten tartsa meg jó szokásukat!
(Azért nem kell őket hasonló kérelemmel elárasztani!)

20 komment

Címkék: farsang multik ajándékok ferrero

A bejegyzés trackback címe:

https://sasika61mondja.blog.hu/api/trackback/id/tr60944255

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

egypszichoaktivista · http://egypszichoaktivista.blog.hu 2009.02.15. 13:47:32

azért nem kellene eltekinteni attól a mellékes körülménytől, milyen jó reklám ez a multinak. és most te is reklámozod, így még több profitot tud majd termelni.

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2009.02.15. 14:04:02

Nagyon tetszik, hogy odaírtad az utolsó mondatot! Látszik ismered sok honfitársunkat.

@egypszichoaktivista:

Na haragudj, a multik magukban nem ellenségek. Tévedés így fölfogni. Ami miatt sok tekintetbven rossazk az országnak az csak a magyar politikusok miatt van akik olyan föltéteke mellett engedik őket működni, - bajon miért? - amilyeneket máshol nem kapnak.

Bár nem közvetlenül ez a témája, rávilágíthat az összefüggésekre a

www.kibulizottorszag.net

Neked is szól!

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2009.02.15. 14:04:57

Jesszus! Ennyi melléütést mint én most! Kéretik elnézni.

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2009.02.15. 14:19:24

Így van, egy multi komoly reklámot csinálhat az ilyen akciókból, s jóval olcsóbban és hatékonyabban, mintha pl. egy újságban reklámoznák magukat.

Anno divat volt a helyi sportklubok, egyletek támogatása is, de ma ez is szinte teljesen eltűnt. Pedig hányszor előfordult, hogy a "helyi nagyvezér" is kint volt a vállalata által támogatott futballklub meccsén, ezzel is erősítve a cég kötődését a környezetéhez... Érdekes, ez a vállalat és környezete dolog úgy 10-15 éve még nagyon ment a tankönyvekben, most meg szinte már csak elvétve hallani róla. Az is érdekes, miért nem használják ki ezt a reklámozási formát a cégek. Pick Szeged, MKB Veszprém, Vác FC Samsung anno, Zalahús ZTE, egy megfelelő márka köztudatban tartásához a legjobb módszer.

Szóval igenis, ez megéri a multinak! Itt a Kinder és a Ferrero egy raklap áráért annyi reklámot kapott (az iskolában, a blogon, de megemlítik ezt majd a helyi újságok is, nem is beszélve a "szóbeszédről", mely a reklám egy aktív formája), amennyit ilyen áron nem tudott volna sehol sem vásárolni.

Steve 2009.02.15. 14:23:49

Nem tudom hogy egy főre ez olcsóbban jön-e ki mint ha hirdettek volna, pláne ha a dologgal kapcsolatos munkaerő költségét is hozzászámoljuk, de mindegy is. Ha ez a zeneiskolának is jó meg a multinak is, akkor ebbe azt hiszem egyszerűen jó! Nem érdemes belekötni.

tóbiás · http://poorn.hu 2009.02.15. 14:28:12

Szerintem sem érdemes belekötni. Az említett cégek milliárdokat költenek reklámokra mindenféle médiumban. Nem hiszem, hogy a bejegyzéss hatására megháromszorozódna pl. a kinder tojás eladása. Tehát csak azt tudom mondani, hogy gratulálok az igazgatónőnek a találékonyságért a multiknak pedig azért mert önzetlenül örömet szereztek minden jelenlévőnek a farsangon. Mégegyszer tisztelet érte. Aki mást mondd rosszindulatú. :P

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2009.02.15. 14:56:47

@tóbiás:

Persze. Valami van ezekkel a kis ablakokkal, ahova írni lehet, hogy nem látszik úgy ahogy azután a megjelenéskor. Ettől ugyan még erőlködhetnék, dehát félrevezet a látszat. Majd igyekszek.

Egyébiránt nagyon egyetértek azzal (is) amit eggyel följebb mondtál.

Corry 2009.02.15. 15:03:51

A mai magyar viszonyokat ismerve, a multi talán még pozitív szereplőnek is tekinthető.
Miért írom ezt: a multi működik, igaz, idegen érdekeket szolgál, de magyar embereknek ad munkát és rendesen le is adózik utána.
Az már egy másik kérdés, hogy ha neki nem teszik az itteni gazdasági környezet, akkor szedi a sátorfáját és odébbáll. Tehát ha túladóztatják, akkor keres egy olyan helyet, ahol ez nem így van.

Nagyon tisztelet a kivételnek, de a többi akár hatóság, akár kisvállalkozó a működik és rendesen leadózik utána kettősből általában maximum egyet tud teljesíteni.

A multiknál magyar emberek is dolgoznak. sokszor sokkal, de sokkal képzettebbek, mint külföldi társaik, de semmibe sem veszik őket, mert magyarok. És az utóbbi időben az országunk ázsiója tovább romlott, rajtunk röhög egész Európa, legalábbis ahogy nálunk láttam a külföldieket, ezt teszik.

Ennek ellenére a multiknál is van lehetőség néha adakozni, ezt a gyárban az egyik jóérzésű döntéshozó ezek szerint megtette.

charlie 2009.02.15. 15:22:28

Én viszont olyannal találkoztam, hogy támogattak verseny,t rendezvényt ilyen multik, viszont megtiltották, hogy ezt megemlítsük. tehát nem lehetett/kellett kiírni, hogy ki szponzorálta, kitől van az ajándék.

borpancsoló 2009.02.15. 15:43:01

Gyerekek, ez egy cícsérendő dolog. Igen, reklám is, mert mint a legtöbb jótékonysági akció, pozitív képet fest a jótékonykodóról.

Annó a PR folyt a csapból is, most egy kicsit leáldozóban van neki, de a lényege változatlan, javítani a képet, ami az emberekben a vállalatról él. Ennek pedig legjobb ezköze ez.

Sokkal jobb képet fest mint a danon-féle "mindn joghurt árából 1 forint" (ott ugynis még a leghülyébb is érzi, hogy semmi jótékonykodás nincs benne, a 30 forintos nyereséget ideiglenesen 29-re csökkentik, 1 forintot meg befizet a fogyasztó).

Pont azért szimpatikus nekem ez, mert nem számolható közvetlenül megtérülés, hiszen nem biztos, hogy index címlap lesz, továbbá ez a költség már a leszálált nyereségből megy ki, mint be-nem tervezett reklámköltség, tehát nem közvetlenül a fogyasztó fizeti.

A másik pozitívuma, hogy azt az érzetet erősíti, hogy például az én kedvenc csokigyártóm milyen aranyos, hogy ilyen kis közösségekkel is törődik, nem csak egy nagy 10milliós halmaz része vagyok.

Ezért vezetett évekig a meki a burgerking előtt magyarországon és többek közt ezért is vezet a kokakóla a pepsi előtt.

borpancsoló 2009.02.15. 15:43:36

Az utolső mondathoz:

Társadalmi ismertség szerint legalábbis.

.mandzsetta 2009.02.15. 16:14:43

@Droli: "Érdekes, ez a vállalat és környezete dolog úgy 10-15 éve még nagyon ment a tankönyvekben, most meg szinte már csak elvétve hallani róla." Nem egészen tudom, milyen tankönyvekről beszélsz. 3 éve járok a közgázra, és nincs olyan tárgy, ahol legalább egy órát ne ennek áldoztunk róla, az olyan speciális tárgyakról, mint a CSR, pl, meg nem is beszélve. Amúgy nagy örömmel olvastam ezt a bejegyzést, mostanában ritkán hallani jó híreket, és ez olyan jó érzéssel töltött el. Szerintem nem kell lekicsinyíteni a tettet, mert ebből profitálhat a cég. Lehet, hogy nem így van, de szerintem ha jótékonykodunk, mi is magunkért csinálunk; azért, hogy utána jól érezzük magunkat, hogy tiszta legyen a lelkiismeretünk, vagy valami hasonló. Ráadásul, szerintem inkább így reklámozza magát egy vállalat, mint fizetett hirdetéseken keresztül.
Csak pár gondolat.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2009.02.15. 16:17:24

@charlie:
remélem, itt nem tiltották meg az igazgatónőnek, hogy megemlítsék a nevüket :-)
Nem akarok bajt hozni rá... Rájuk.

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2009.02.15. 19:45:34

@Steve: olcsóbban jött ki így, elhiheted. Így mondjuk 1000 emberben keltettek jó benyomást, míg ha előfizetnek pl. banneres hirdetésre, egyáltalán, van-e 1000 ember, aki megnézi? A jó benyomásról nem is beszélve... S egy raklap áru náluk nem tétel.

Igen, ez a klasszikus nyer-nyer szituáció. Még sok ilyet!

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2009.02.15. 19:49:25

@.mandzsetta: bocsánat, félreérthető voltam, szóval míg a tankönyvekben pozitívan írnak erről a módszerről, a gyakorlatban nem használják a cégek, kissé érthetetlenül.

tóbiás · http://poorn.hu 2009.02.15. 20:16:26

@A Nép - Te vagy!: Vicc volt. :) Amúgy az ablakokkal nekem is meggyűlik a bajom soxor. :)

Chalabre (törölt) 2009.02.16. 13:52:03


Néhány éve az egyik anyavédő központnak segítettünk a barátaimmal egy kis szervezőmunkával. Anyavédő központ az a menhely, ahová az éjszaka közepén a részeg, agresszív férfiak által az éjszaka fagyába kivert anyák és gyerekeik menekülhetnek. Vagy otthon maradnak és szétveretik magukat, vagy papucsban, pizsamában menekülnek, és egy ilyen helyen kötnek ki, ahol kapnak egy matracot a földön, közös tusolót, és néhány hónapig meghúzhatják magukat, amíg nem találnak új otthont, bérelt lakásra nem lesz elég kaució stb. Ideiglenes menedék, fedél, hogy addig is az anyjukkal maradhassanak a gyerekek. Szörnyű volt látni, hogy annyian voltak, hogy még a folyosó hideg köve is végig volt rakva matracokkal. S innen mentek reggelente óvodába, iskolába a gyerekek.

Rendeztünk nekik Mikulás ünnepséget és Karácsony estet, mivel az ott dolgozó szociális munkások panaszkodtak, hogy nincs pénz ilyenre. Mozgósítottuk minden marketing és PR területen dolgozó ismerősünk, valamint különböző lapoknál, médiumoknál dolgozókat stb segítségért. A McDonalds minden ottlakónak ingyen menüt szállított ki Mikulás délután. A Libri mese és ifjúsági könyveket ajándékozott. Már nem emlékszem melyik játékhálózat játékokat, labdákat küldött nagy számban. Valahonnan komplett Mikuláscsomagokat is kaptunk. A Sanoma (legnagyobb hazai lapkiadó, finn tulajdonú) megmozgatta a lapjait és heteken át közölte ingyen az anyavédő központ bankszámlaszámát, hogy Karácsonyra adakozhassanak az olvasók. A hozzájuk tartozó Nők Lapja szerkesztőség dolgozói összegyűjtöttek egy rakat gyerekruhát, könyvet, játékot, plüsskedvencet, edényeket, ágyneműket, huzatokat, lepedőket, matracokat, hasznos holmikat stb. velünk egyetemben. Ki, amivel hozzá tudott járulni. Valahonnan még egy vadiúj mosógép is felajánlásra került.

Életemben az volt a legszebb Karácsony. Ugyan családi körben töltöttem, de soha nem felejtem el, ahogy a gyerekek átvették az egyik Mikulásnak beöltözött barátunktól az ajándékokat, ahogy énekeltek neki köszönetképpen. Ahogy csillogtak a szemek, és egy használt, kopottabb lasztinak is úgy örültek, mintha vadiúj, adidas bőrfoci lenne, Beckham dedikálással. A Karácsony is a képek alapján hasonlóan jól sikerült. De azt már az összegyűjtött pénzösszegből, és az időközben érkező felajánlások, ajándékok szétosztásával a szociális munkások rendezték meg.

Szerintem, ha nem lett volna közvetlen kapcsolat ezen nagyobb cégek, multik vezetőségéhez, marketing igazgatóihoz, akik emígyen is építeni akarták a kapcsolatot a médiával, jó színben feltűnni, akár esetleges későbbi PR üzeneteik közlésének reményében, akkor szerényebb lett volna ez a kezdeményezés, így viszont meglepően gazdag lett.

Épp nemrég beszélgettünk róla, hogy ezt minden évben rendszeresíteni kellene. Bár időközben az a bizonyos anyavédő központ megszűnt. De létezik számos más ilyen hely. Vagy minden évben másnak lehetne segíteni.

Ha ezt mindenki megtenné a közvetlen környezetében akár csak egyetlen egyszer egy évben, nem esne le a gyűrű az ujjáról és a karácsonyi passzusát is biz isten teljesen kiélhetné, letörleszthetné. Nyugodtabb szívvel kezdené az új évet, mert valóban adott, méghozzá idegeneknek, rászorulóknak, valódi értelmet adva ezzel a Szeretet Ünnepének. Nemcsak vásárolt a szeretteinek oszt letudva.

"Kérjetek és megadatik" :-)...

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2009.02.16. 14:30:55

@Chalabre:
jó volt olvasni ezt a hozzászólást, őszintén gratulálok hozzá, és egyetértek veled.

pamutmacska 2009.02.16. 21:40:10

@Chalabre: nagyon jó volt ezeket a sorokat olvasni! Meg is könnyeztem. :)

Egyébként igen, nagyon sok ilyen és hasonló akció kellene. Itt volt pl. a "Cipősdoboz" akció karácsonykor. Ezúttal mi is készítettünk csomagot, annak ellenére, hogy sajnos egyre rosszabb az anyagi helyzetünk. Mégis, valami földöntúli boldogság töltött el, amikor csomagoltunk, válogattuk az ajándékokat, keresgéltünk a boltokban. Nagyon sokat gondoltam rá, vajon mit szólt az a kisgyermek, aki megkapta. S a legszebb ajándékot kaptam karácsonyra: az adakozás boldogságát (hihetetlenül jó érzés). :)

süti beállítások módosítása