babtabla.hu

HTML

Ha csak ezt az oldaldobozt látod, akkor egy olyan sablont választottál, amiben csak balhasáb van, az oldaldobozaid viszont alapértelmezésben a jobbhasábba kerülnek. Menj be az Oldaldobozszerkesztőbe (Megjelenítés / Oldaldobozok), és kattints a Hasábcsere gombra!

Itt az írás, forgassátok...

közélet-közerkölcsök-magánbűnök- egy magyartanár emlékiratai Egerből

Oszd meg, és uralkodj magadon!

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Idő van

Friss topikok

  • pushup: Tanár úr! azért én szívesen olvasnám a mostani véleményét is. Lehet, én értelmeztem félre, de korá... (2016.02.16. 11:02) Búcsú az olvasótól
  • Lordhell: @Csakazigazat!: A lényeg, hogy mind a kettő rossz. Ha már számokon lovagolunk 1 év alatt 44-45 15... (2014.05.14. 18:25) Na de kicsoda Lipusz Zsolt?
  • csakazolvassa: Műfarka kinek volt? Én értem, hogy aki hetero, annak nem probléma a melegek politikai emancipációj... (2012.08.13. 19:04) Az ember végül homokos? - (Értelmezési kísérlet)
  • gabcica: Sikerült ebben az évben és tavaly is részt vennem a rajz oktv-n. Ha megnézitek a témaadást és azt,... (2010.11.28. 16:29) Mit ér az OKTV?
  • zerge gorilla: "már két embernek is olcsóbb autóval közlekedni, mint tömegközlekedéssel..." Ezzel muszáj vitatko... (2010.11.07. 13:57) Buddhista közgazdaságtan

Másként gondolkodók az MSZP-ben

2009.02.19. 15:21 sasika61

 

Nem látok bele, hogyan működik az MSZP, hogyan születnek a döntések, azt azonban érzékelem, hogy a demokratikus centralizmus már a múlté. Ezt bizonyítja az a gyakori jelenség, hogy miután bejelentenek valamifajta elképzelést, rögtön megkezdik lerakni ellenük belülről az aknákat, hogy mindez nagyon jó, de nem így, hanem amúgy, meg különben is ezt azért ne stb. Megszólalnak – lehetőleg a nagy nyilvánosság előtt – a helyi pontentátok, az örök morgolódók, a szakszervezetekhez becsatlakoztatottak s egyebek, aminek gyakran az a vége, hogy a nagy nehezen elhatározott döntéseket elkezdik felpuhítani.
 
Hogy - csak a példa kedvéért – Szanyi Tibor, Tóth Károly vagy Karsai József más véleményen van, már eseményszámba sem megy, annyira megszoktuk. Most azonban ilyen értelemben csatlakozott hozzájuk városunk országgyűlési képviselője, dr. Nagy Imre is, aki eddig sosem tűnt ki elérő véleményével, sőt azt sem tudtuk, hogy egyáltalán önálló véleménye lett volna. Nagy Imre az üdülési csekkek jelenlegi rendszerének fenntartásáért emelt szót, ami nyilván azt jelenti, hogy ellenzi azt a kormányzati elképzelést, hogy a jövőben ezeket megadóztassák. Emiatt tartott sajtótájékoztatót, s noha én azt sem láttam, hogyan néz ki egy ilyen csekk, sőt, még olyan embert sem láttam, aki látta volna, hogy milyen is ez a valami, elhiszem a képviselő úrnak, hogy fontos lenne a rendszer változtatás nélküli fenntartása. Csak azt kérdezném meg tőle: elmondta ezt Gyurcsány Ferencnek is akkor, amikor a hétvégén a sajtó szerint a különféle pártfórumok egyöntetű támogatásáról biztosították a miniszterelnök elképzeléseit? Megpróbálta őt meggyőzni, szemtől szemben, férfiasan kiállva véleménye mellett, vagy csak az után jutott eszébe, hogy hopp, az üdülési csekk, na, azt aztán nem?!
 
Tájékoztatójának volt egy másik érdekes vonatkozása is. Olvassuk el ezt a részt a Heol.hu tudósításából!
 „ A szociális támogatások, a segélyezés rendszere terén a hétfőn nyilvánosságra került kormányjavaslatnál drasztikusabb szigorításokat is el tud képzelni dr. Nagy Imre (MSZP), a megyeszékhely országgyűlési képviselője.  Amint azt a honatya a válságkezelő intézkedésekkel összefüggő mai sajtótájékoztatóján elmondta, akár az alanyi jogon járó családi pótlék megszüntetését sem zárná ki a két-három gyermek feletti famíliáknál, illetve a pótlékot adójóváíráshoz, magyarán munkához – hiszen az adójóváíráshoz adózó jövedelem kell – kötné.” (Kiemelés tőlem.)
 
Ez azért kemény. De  a szocialisták kemény legények, mint ahogy ezt Horn Gábor óta tudjuk. Két-három gyereknél többel rendelkező „famíliák” - hát vesszek meg, hogy ha ezt így egy jobbikos valaki mondta volna, ne kötöttek volna bele jogvédők, hogy ez kódolt cigányozás.
 
De nem is ez a lényeg. Hanem az elképzelés. A családi pótlék helyett, mellett az adójóváírás. Nagy Imre feltalálta a spanyolviaszt. Adójóváírásra volt már ugyanis általános példa a közelmúltban. Általános volt, amennyiben minden család élhetett vele, amelynek volt annyi adózott jövedelme. Akkor az az oldal, amelyhez Nagy Imre is tartozik, folyamatosan össztűz alatt tartotta a rendszert, hogy milyen égbekiáltóan igazságtalan. Merthogy a Fidesz találta ki. Most pedig azt látjuk, hogy lám, mégsem volt annyira rossz. Mint ahogy az sem, hogy ha már családi pótlék, akkor azt kössük iskolába járáshoz. 2002 előtt ez is „igazságtalannak” lett bélyegezve. Mert ezt is a Fidesz találta ki. Most lassan visszatérünk mindezekhez az igazságtalanságokhoz.
Én mindig is úgy gondoltam, hogy 2002-ben semmi értelme nem volt a kormányváltásnak. Ezek szerint már az MSZP is ezen az állásponton van?

11 komment

Címkék: üdülési csekk közélet adójóváírás nagy imre szociális támogatások

fuggoagy.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://sasika61mondja.blog.hu/api/trackback/id/tr27952921

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Corry 2009.02.19. 16:55:21

Sasika, az nem újdonság, hogy az MSZP-ben vannak másként gondolkodók. Ilyen szempontból az MSZP véleményem szerint heterogénebb párt mint a FIDESZ.

A kormányváltásnak nem a családi pótlék miatt nem volt értelme. A családi pótlék egy érdekes témakör, de van rajta kívül száz más olyan tétel, amiben iszonyú pazarlás folyik.
Ilyen a teljes államigazgatás, élükön az önkormányzatokkal (minek egy 6000 lakosú nagyközségbe egy 60 fős ökormányzat), most azzal, hogy a képviselők számát megfelezni akarják, ezt még nem szüntetik meg.
Nem sorolnám tovább, de számos olyan terület van, amit sokkal, de sokkal jobban kéne csinálni.
Szlovákia a GDP 40% -át osztja újra, mi pedig több, mint ötvenet. Ezek után ki csodálkozik az "eredményen"?

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2009.02.19. 20:02:59

@Corry:
A kormányváltásnak semmilyen területen nem volt értelme.

BálnaUhr · http://balnavicc.blog.hu 2009.02.19. 21:41:11

@Corry: Én nem tudom, hogy mi a példád a 60 fős önkormányzatra, de azt tudom, hogy pl. egy 3000 lélekszámú településen van 2 ügyintéző. A jegyzőnek pedig van több mint 3000 hatásköre. Valahogyan el kell végezni a munkát. Kis településeken nem is megy rendesen, hiszen nem igazán vannak képezve a munkatársak, és erre még csak lehetőségük sincsen nagyon.
Valahogyan ez sem stimmel.

Nagy Imre: az eger tv-n láttam a nyilatkozatát. Az első gondolatom az volt, hogy na tessék, Ferkópákó kiadta az utasítást, hogy meg kell magyarázni a "reformot". Az üdülési csekkes dolog meglepett, és teljes mértékben igaza van Imrusnak. Mondott valami összeget is, hogy Heves megyének, vagy Egernek mennyiben fájna ez, ha megadóztatnák.

Corry 2009.02.19. 22:38:33

@BálnaUhr: Igazad van. Sokféle tényleges döntés úgyis központosítva van, ezért lenne pl. elég ha csak kistérségi önkormányzatok lennének a falvakban meg egy polgármester. Nem nevezném emg a falut, mint ahogy a sajátomat sem, ahol 2-3 emberrel több veri manapság a számítógépet, mint anno az írógépet. Hol a hatékonyság mostanában?
De ne csak az önkormányzatokat nézzük, ezért felesleges közszférabeli dolgozó másutt is akad bőven.

Többször is folytattunk ezen a blogon is vitát a közszféráról. Ebben az egyik markáns hang volt az, amely a köz dolgozóit kvázi semmibe sem veszi. Ez egy helytelen álláspont, mert a közszféra értünk van, nekünk dolgozik. Fogjuk fel viszont ezeket a drasztikus hangokat annak, hogy vannak olyan emberek, akik nem látják a szolgáltatást a közszférában...

BálnaUhr · http://balnavicc.blog.hu 2009.02.19. 22:59:59

@Corry: Na most ugye olyan, hogy kistérség nincsen kötelezőként létrehozva (vagyis nem kötelezhető semmire sem), csak mint önkéntes társulás, önként vállalt feladatokkal, amire jár külön normatíva. Hála Lampert Moncsinak jól meg lett kavarva minden a közigazgatás minden területét tekintve. Átverték a jogszabályokat valahogyan, és ez senkinek sem jó.
Amiről beszélsz, az olyan lenne, mint a járások voltak régen, nem? Én is azon az állásponton vagyok egyébként, hogy át lehetne adni a városoknak, megyei jogú városoknak és a kistérségeknek minden feladatot, amit el kell látni egy önkományzatnak. És ebbe beleértem a megyei önkormányzatot is. Legelőször ezeket szüntetném meg, mert rettentően feleslegesnek látom a megyei önkormányzatokat (nem a megyéket).
De ha több településnek van egy önkormányzata, akkor hol lesz ügyintézés helye? Az állampolágr megy el a hivatlba 30km-t, vagy az ügyintéző megy le minden településre ügyet intézni? Mi lesz a településen a (a jó érttelemben vett) értelmiségi réteggel?

BálnaUhr · http://balnavicc.blog.hu 2009.02.19. 23:10:00

És még valami az utolsó belkezdésedhez. A köszférában még nagyon sok potenciál van, ha úgy vesszük. Csak nagyon nincsenek differenciálvia a munkák, ahogy máshol sem. Valaki túl van terhelve, valakinek meg alig van munkája ugyanannyi pénzért. De a munkáltató dolga eldöntetni, kinek mennyi melót ad... Rossz a struktúra.
Magában a közigazgatásban van legalább plusz 15 %-os teljesítés, hogy ha mindenki, és egyenlően dolgozik 8 órát. És úgy, hogy nem stresszel bele. De ehhez mondjuk olyan dolgok is kellenének, hogy a minisztériumok nem kiadják a tanulmányok írását külső cégeknek, hanem megcsinálják azt a lojális köztisztviselök a havi bérükből, a havi munkájukból.

mig8 (törölt) 2009.02.20. 07:14:46

Csak hogy tisztázzuk a nyitó problémát:

Az üdülési csak a munkáltató által adott béren kívüli juttatás. Az a nagy előnye, hogy nem kell utána adóznia a munkáltatónak, azaz egy bújtatott béremelésként is felfogható. A mankavállaló számára pedig az az előnye, hogy egy ténylegesen elkölthető plussz keretet kap (nagyon sok helyen elfogadják fizetőeszközként).

Namost, ha megadóztatod, akkor pont ezaz előnye veszik el.

Pelso.. 2009.02.20. 08:52:57

Egy kormányváltásnak nem értelme van,(a kormányok döntéseit lehet objektíven -haha- bírálni), hanem a választópolgárok döntenek...

Corry 2009.02.20. 18:24:51

@BálnaUhr:
Mi köze van a településen élő, jó értelemben vett értelmiségi rétegnek az önkormányzatokhoz??? Nekem ez túl szabad asszociációnak tűnik.

Az ügyintézés meg nem úgy zajlik, hogy az embernek minden másnap dolga van az önkormányzattal, hanem ennél ritkábban. És olyankor tessék beutazni. Okmányiroda sincs minden faluban, mert oda se kell menni minden nap.
(Corry vicc on:)
Italbolt az viszont kell, mert az naponta használatos, de mint ilyen szerencsére még a versenyszféra része...
(Corry vicc off:)

A közigazgatásban a 15% pluszteljesítmény nagyon óvatos becslésnek tűnik. Akkor talán igaz, ha a mai kaotikus állapotokat fenntartjuk, de ha itt még racionalizálnánk is, brutális eredmények születnének.

BálnaUhr · http://balnavicc.blog.hu 2009.02.20. 19:52:16

@Corry: Én arra gondolok, hogy helyben intézi az ügyet az állampolgár, és nem várható el mindenkitől, hogy utazgasson. Vagy az ügyintéző utazik, vagy az állampolgár, de mindkettőt téríteni kell. És most ne a körzetközpontokat nézzük építésügyben, gyámügyben stb, hanem az egyszerű ügyeket.

Az értelmiségi réteg pl. akkor kezd el kivándorolni valahonnan, ha nincsen ott mit tenni, megszünik az állása. Lásd pedagógusok, orvosok, papok stb.
Ha a képviselő-testületről beszélünk, akkor azért nem árt, ha 1-2 értelmiségi is van a társulatban (persze kivéve papok).

Corry 2009.02.21. 08:37:03

@BálnaUhr:
Több megoldás létezik, kérdem én, hogy pl a dánok miért vannak meg ötödennyi önkormányzattal kb.
Az egyik kézenfekvő megoldást itt és most mi is használjuk: Sasika mint blogtulajdonos Egerben lakik saját bevallása szerint (megnéztem az iwiwen és télleg :-) én Budapest mellett, Te meg mittomén hol :-) De nem is ez a lényeges, hanem az, hogy vitatkozunk, helytől függetlenül.

Az iskolákat nem kellene mindenütt megszüntetni és a központba cipelni, a fenntartó persze lehet a központ. A papokat hagyjuk most, már kezdenek olyan kevesen lenni szegények, hogy náluk már teljesül a kistérségi körzetesítés:-( A háziorvos is szigorú dolog, 1000 és 2000 között van az a létszám, amit egy háziorvos megfelelően el tud látni, tehát itt sem lesz változás, már csak azért se, mert az ellátási kötelezettség az önkormányzaté (legyen ez bárhol), de a háziorvos az OEP-el szerződik és ebből a szempontból is mindegy, hogy hol van az önkormányzat adminisztrációja.

De tudod mit, az se buta ötlet, ha az önkormányzati hivatalok és önkormányzatok egy minimális létszámmal és kisebb képviselő testülettel megmaradnak, de az adminisztráció zömét egy összességében kisebb szervezet végzi központosítva. Aztán ezenfelül az ilyen hülyeségeket, mint kerületi önkormányzat budepesten 1/1 meg kell szüntetni, már bizonyította, hogy tök fölösleges.
süti beállítások módosítása