HTML

Ha csak ezt az oldaldobozt látod, akkor egy olyan sablont választottál, amiben csak balhasáb van, az oldaldobozaid viszont alapértelmezésben a jobbhasábba kerülnek. Menj be az Oldaldobozszerkesztőbe (Megjelenítés / Oldaldobozok), és kattints a Hasábcsere gombra!
babtabla.hu

Itt az írás, forgassátok...

közélet-közerkölcsök-magánbűnök- egy magyartanár emlékiratai Egerből

Oszd meg, és uralkodj magadon!

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Idő van

Friss topikok

  • pushup: Tanár úr! azért én szívesen olvasnám a mostani véleményét is. Lehet, én értelmeztem félre, de korá... (2016.02.16. 11:02) Búcsú az olvasótól
  • Lordhell: @Csakazigazat!: A lényeg, hogy mind a kettő rossz. Ha már számokon lovagolunk 1 év alatt 44-45 15... (2014.05.14. 18:25) Na de kicsoda Lipusz Zsolt?
  • csakazolvassa: Műfarka kinek volt? Én értem, hogy aki hetero, annak nem probléma a melegek politikai emancipációj... (2012.08.13. 19:04) Az ember végül homokos? - (Értelmezési kísérlet)
  • gabcica: Sikerült ebben az évben és tavaly is részt vennem a rajz oktv-n. Ha megnézitek a témaadást és azt,... (2010.11.28. 16:29) Mit ér az OKTV?
  • zerge gorilla: "már két embernek is olcsóbb autóval közlekedni, mint tömegközlekedéssel..." Ezzel muszáj vitatko... (2010.11.07. 13:57) Buddhista közgazdaságtan

Reszkessetek családfők!

2009.08.17. 11:40 sasika61

 

Ha lenne kedvem humorizálni, azt mondhatnám, új társasjáték bontakozott ki a romák elleni sorozatgyilkosságok kapcsán. Ki lehet a gyilkos? – teszik fel sokan a kérdést. S mivel nálunk majdnem mindenki majdnem mindenhez ért, sokan hivatottnak érzik magukat a válaszra is.
 
A papírral rendelkező elhivatottak közül megszólalt Fülöp Gyula szociológus is, aki új elemmel bővítette a találgatósdit: véleménye szerint egy család lehet a sorozatgyilkos.
Fülöp úr valószínűleg ezerszer jobban ért nálam a bűn természetrajzához, azt írják róla, hogy ő fektette le a hazai bűnügyi profilalkotás alapjait. Ennek ellenére azt hiszem, hibát követett el mostani megszólalásával.
 
Már a véleményében is sok a bizonytalan tényező.
Azt mondja: a tettesek közt szoros lehet a kapcsolat. A lehet viszont mindig azt is jelenti: szoros vagy nem. Szerinte a bosszúvágy és az elkeseredettség hajtja őket. Ez a szerinte meg azt jelenti, hogy egyáltalán nem biztos. A főnök feltehetően az apa. (Feltehetően: vagy az anya. Vagy bárki egyéb.) Az apa vagy tehetős, vagy nem. Valószínűleg katonaviselt ember. Vagy nem. Feleségéről el tudja képzelni, hogy előzetes környezettanulmányt végez. Vagy nem végez.
 
Na most: minek a nyilvánosság elé állni ilyen bizonytalanságokkal teli koncepcióval? Mit segít elő? Szerintem semmit. De az a veszélye meglehet, hogy ezentúl a vadászokra vadászó romák, a terepjárókat önkényesen igazoltatók kiterjesztik önbíráskodásukat a családokra is. Mostantól féljen minden család, amely keresztülhajt egy cigányok lakta településen? Féljen minden kérdezőbiztos, szociális gondozó, környezettanulmányt végző szakember: gyámügyis, védőnő stb., aki a cigánysorra megy? Mert a romák eddigi reakcióiból ez is következhet.
 
Fülöp úr jobban tette volna, ha hipotézisét kizárólag a rendőri vezetéssel osztja meg, a nyilvánosság előtt viszont hallgat feltételezéseiről, s nem száll be a társasjátékba. Mert így csak a félelmet növeli, a feszültséget, ami legalábbis nekem mint családfőnek nem áll érdekemben. Remélem: neki sem.

29 komment

Címkék: közélet fülöp gyula sorozatgyilkosságok

A bejegyzés trackback címe:

https://sasika61mondja.blog.hu/api/trackback/id/tr571314661

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mérges gomba 2009.08.17. 15:58:11

Kellett neki az 5 perc hírnév, és őt tuti nem fogják megállítani, így nyugodtan pampoghat.

Mérges gomba 2009.08.17. 15:59:07

amúgy arra is kiváncsi lennék, hogy mi lesz az "igazoltatások" végkimenetele...akár a bíróságon akár éjszaka az utakon. Mert eddig mind2 esetben az volt a feltartóztaottak mákja, hogy felismerték őket az "igazoltatók"...node ha egyszer olyat kapnak el, aki nem ismerős arrafele?

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2009.08.17. 16:58:19

@Mérges gomba:
hát, akkor pechük lesz: neked vagy nekem.

BálnaUhr · http://balnavicc.blog.hu 2009.08.17. 17:17:49

Mindenkit állítsunk szembe mindenkivel!
Ez a jelszó sajnos.

ubi904 (törölt) 2009.08.17. 18:06:31

Az ilyen szociológusfélék tipikusan liberális, SZDSZ kötődésűek. Nem kár értük.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.08.17. 19:18:55

Nincs új a Nap alatt.
De, hogy egy szélsőséges, galád ugyanakkor logikus kérdést feltegyek: És mi ezt miért tűrjük?

Corry 2009.08.17. 19:31:00

Mondjuk a cigányok minden emberi számítás szerint nagy ívből tojnak arra, hogy who the fuck is Fülöp Gyula.

Én életszerűbbnek tartanám azt feltételezni, hogy azért szervezkednek, mert veszélyeztetve érzik magukat és családjukat. Ha belegondolunk a helyzetükbe, nem nagyon tudjuk azt mondani, hogy nincs igazuk.

A hisztéria keltésben is tudok a Fülöp úrnál illusztrisabbat mutatni: párt poszttal ezelőtt vitattuk meg D. Tibor miniszter ezirányú szerepét.
Az országon kívül meg lehet a nemzetközi sajtóban felhívni a figyelmet a rasszista és fasiszta veszélyre, ahogy azt sok "honfitársunk" meg is teszi.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.08.18. 09:07:10

@Corry: egy pillanatra felejtsd el azt, amit az Index eddig lenyomott a torkodon, hogy romagyilkosság meg romák ellen elkövetett merényletek stb. Nézzük objektíven a dolgot, mindenféle prekoncepció nélkül!
- Két év alatt nyolc romát öltek meg, szól a fáma. Szerintem két év alatt nyolcnál több romát öltek meg, ebben biztos vagyok. Mint ahogy két év alatt rengeteg magyart is megöltek. Ez önmagában nem hír és nem kimagaslóan magas szám.
- A romákat a származásuk miatt ölték meg. Ez egyelőre abszolút nem igaz, az égvilágon semmi bizonyíték nincs arra, hogy rasszista gyilkosságok történtek volna.
- Ha az volna a hír, hogy ismeretlen okokból két év alatt megöltek nyolc embert, az már rögtön nem akkora hír, ugye? Abból nem lehet politikai tőkét kovácsolni. De ettől függetlenül ma ez a tényállás. Ismeretlenek ismeretlen okokból öltek. Nem rasszisták öltek és nem ugyanazok minden alkalommal!
Emberek, ne feledkezzünk meg a tényállásról! Ne vegyük készpénznek azt, amit az Index belénk sulykol!

Corry 2009.08.18. 09:56:46

@Rékuc: Ha rólam lenne szó, akkor egy pillanatig nem fogunk vitatkozni, pontosan úgy látom a helyzetet, mint Te. Én is már többször megírtam több helyen, hogy a sorrend az, hogy először elfogjuk a tettest és utána a kihallgatás során megállapítjuk, hogy rászistá -e volt az indíték. (Nyelvt. hiba most nem elírás).
Viszont hadd szögezzem le, hogy nem rólam van szó, mert én nem állok ott őrt és nem járőrözök. :-)

Én úgy gondolom, hogy előállt az a kvázi paradox helyzet, hogy mindkettőnknek igaza van.

Én most a romák fejével gondolkodtam, akik valljuk be felülhetnek, no nem az index, de a királyi és a kertévékből jövő "ismeretanyag" -nak és lássuk be, hogy ha valaki félti a gyerekét nem vigasztalja, hogy az pont az ő gyereke áldozatként csak egy ezrelék volt.

De akkor megint vissza kell kanyarodnunk az előző hozzászólásomhoz, hogy a politika (pl. D. Tibor) és az újságíró urak/hölgyek nagyon sokat tudnak tenni annak érdekében, hogy ebből a sajnálatos gyilkosság sorozatból (amihez hasonló mindennapos a világon sajnos) tömeghisztéria legyen. Ebben a politikusok és a sajtó egy része alaposan érdekelt is.

Asidotus 2009.08.25. 11:31:45

@Rékuc:
én úgy olvasgattam össze-vissza a különböző rendőrségi oldalak alapján, hogy Magyarországon évek óta 150-200 főt ölnek meg (szándékosan). Ez két év alatt 3-400 fő lehet, amiből az arányokat figyelembe véve is 30-40 cigány eshet áldozatául, de nekem semmi okom azt feltételezni, hogy ne lenne ez magasabb szám.

betyár (törölt) 2009.08.29. 19:35:52

A legújabb hír, a gyanúsítottak egyike fél évig egy kibucban élt, a másikat pedig egy zsinagóga elleni merénylettel gyanúsítottak.

Anand 2009.09.06. 13:04:31

Sasika, minden rendben? Nagyon csendes vagy mostanában. Remélem, hogy csak az új tanév apró örömei nem engednek errefelé! :)

Corry 2009.09.08. 19:54:20

Én is csatlakoznék az előttem szólóhoz. Sasika remélem nincs baj...

f.m.j. 2009.09.09. 13:30:34

@Corry:

bátorkodtam privátba írni az imént, mert már engem is aggaszt, jóllehet nem itt vagyok "nagy" kommentelő, de mindig olvasom ezt is...

Corry 2009.09.09. 18:07:53

@mókusfüles bukósisak:
Én úgy gondolom, hogy a Sasika elfáradhatott a blogolásba. Ha belegondoltok elég sokszor olyan témát vetett fel, ami a címlapra kerül és jöttek ám a mindenféle olyan kommentelők, akiknek a hozzászólását egy igényes blogger nem hagyja bent, szólásszabadság ide vagy oda, a jó ízlésnek is van határa, csak ennek betartatása sok munkát is igényel.

Én erre tudok tippelni, és várok :-)

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2009.09.09. 19:49:33

Üdvözlet mindenkinek!
Nem tagadom, jólesik az aggódásotok. Semmi bajom, viszont rettenetes undorom van, még magamtól is. Legalábbis a blogger-énemtől. Pihennem kell, feltöltődni kicsit. Már nyár elejétől megfáradtnak éreztem magam is az írásaimat,s bár téma lenne bőven -sajnos-, de hangulatom-kedvem egyelőre nincs.
Nem akarom véglegesen abbahagyni, jelentkezni fogok még.
Addig is még egyszer üdvözlök mindenkit: Sasika.

gidabiga 2009.09.09. 19:51:32

@sasika61:

hiányoznál :D
igaz, én is inkább rídonli :)

Corry 2009.09.09. 21:06:47

@sasika61:
Jó "pihenést" feltöltődést kívánok! Az idézőjel annak szólt, hogy most kezdődött a suli, és ilyenkor minden újrakezdődik az iskolában is :-)

Én csak a saját nevemben tudok szólni, szívesen olvastam a szerinted megfáradt írásaidat is és belekotyogtam talán néha túl gyakran is...

Visszavárlak, hiányozni fogsz!

Anand 2009.09.09. 22:27:38

@sasika61: Látod, milyen sokan várunk? :))
Pihenj, töltödj, és aztán csapj oda újra! :)

Bereznay András (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net/ 2009.09.13. 17:38:01

Most, hogy az Index nem tólta az orrom elé a Sasika mondját egy ideje, gondoltam megnézem mi folyik errefelé. Látom. Én is jó magadra találást kívánok, frissült erőt a haza és a közöség szolgálatában!

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2009.10.06. 17:43:54

@sasika61:

Ajajjj, ismerős érzés... néha én sem tudom mi, de valami kéne...
az üresjárat járhat feltöltődéssel?

Nyaligátor · http://autostat.hu/technikai-szotar 2009.10.09. 14:21:25

@Corry: Ez így van. Aki nem tessér nekik, azt gyűlölik, akárcsak saját magukat meg úgy a világot magát.
Alja nép, és ez nem fajgyűlölet, hanem tapasztalat. A viselkedésük, a környezetük, minden. Iszonyat.

Corry 2009.10.10. 23:14:09

Nyaligátor,

én nem szeretem az efféle általánosításokat, mert mindamellett, hogy értem én, hogy mit is akarsz mondani, és abban kábé igazad is van, de ránk fogják sütni, hogy setét sztereotipizáló banda vagyunk.
Ne adjuk meg ezt a sanszot senkinek és szögezzük le: van olyan életvitel, amellyel a legnagyobb jóindulat és tolerancia mellett is nehéz együtt élni és ha ez már tömeges, akkor meg az együttélés kábé lehetetlen.

Egyébként felfedeztem valamit: a bohém szó eredetét, a wikipédia szerint:
hu.wikipedia.org/wiki/Boh%C3%A9m

az angol szócikk "bohemianism" alatt jobban kifajti a lényeget.

Tehát a cigányok életvitelét a középkorban is különleges jelzővel látták el, ebből eufemizálódott nekünk a bohém szavunk...

Corry 2009.10.10. 23:27:23

sasika,

látható módon többen vissza-visszatérünk ide Hozzád. Ezt valamiért tesszük egypáran, ez sem ok nélkül vagyon, úgy látom az itteni osztályodnak is van egy "magja" aki időnkét ellátogat "öreg :-)" tanárához, hogy megnézze miként mennek a dolgai.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2009.10.14. 17:18:43

@sasika61: Nem vagy egyedül, én is szüneteltem kicsit, de már elég a nyavalygásból. Kard ki ismét!

jaegtoer 2009.10.15. 08:12:37

Tisztelt Tanár Úr!
Kedves Sasi!

Nem némulhat el ez a blog. Várok.

Üdv.

j.
süti beállítások módosítása