HTML

Ha csak ezt az oldaldobozt látod, akkor egy olyan sablont választottál, amiben csak balhasáb van, az oldaldobozaid viszont alapértelmezésben a jobbhasábba kerülnek. Menj be az Oldaldobozszerkesztőbe (Megjelenítés / Oldaldobozok), és kattints a Hasábcsere gombra!
babtabla.hu

Itt az írás, forgassátok...

közélet-közerkölcsök-magánbűnök- egy magyartanár emlékiratai Egerből

Oszd meg, és uralkodj magadon!

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Idő van

Friss topikok

  • pushup: Tanár úr! azért én szívesen olvasnám a mostani véleményét is. Lehet, én értelmeztem félre, de korá... (2016.02.16. 11:02) Búcsú az olvasótól
  • Lordhell: @Csakazigazat!: A lényeg, hogy mind a kettő rossz. Ha már számokon lovagolunk 1 év alatt 44-45 15... (2014.05.14. 18:25) Na de kicsoda Lipusz Zsolt?
  • csakazolvassa: Műfarka kinek volt? Én értem, hogy aki hetero, annak nem probléma a melegek politikai emancipációj... (2012.08.13. 19:04) Az ember végül homokos? - (Értelmezési kísérlet)
  • gabcica: Sikerült ebben az évben és tavaly is részt vennem a rajz oktv-n. Ha megnézitek a témaadást és azt,... (2010.11.28. 16:29) Mit ér az OKTV?
  • zerge gorilla: "már két embernek is olcsóbb autóval közlekedni, mint tömegközlekedéssel..." Ezzel muszáj vitatko... (2010.11.07. 13:57) Buddhista közgazdaságtan

A nemzeti érdek nálunk és más nemzeteknél

2009.01.06. 15:52 sasika61

 

Általában nem tudhatjuk pontosan, mi is egy nemzet érdeke.
A nemzet ugyanis – lévén köznév - hallgat. Nekem legalábbis nem súgja a fülembe: „Te, Sanyi, én vagyok a nemzet, ez és ez az érdekem, légy szíves, eszerint cselekedj, ha jót akarsz, mert te is részem vagy!” Így mindannyian arra vagyunk kárhoztatva, hogy találgassunk, miben is áll ez , mi vinné előre -patetikusan szólva- a hazát? Fölkent és kevésbé hivatott találgatók persze mindig akadnak, ők képesek belelátni a láthatatlanba, meghallani a meghallhatatlant. (Aki pedig el is találja, az meg halhatatlan lesz…)
 
Adott esetben az is előfordul, hogy ami az egyik országban nemzeti érdek, az a másikban éppen az ellenkezője. Külpolitikai konfliktusokban gyakran van ez így. De mi van akkor, ha egy semmilyen külpolitikai vonatkozással nem rendelkező, ám hasonló eseményt, jelenséget értelmeznek másként az egyik és másik országban? Hogyan döntsük el, hol találták el a nemzet érdekét?
 
Legyen ez a másik ország pl. az oly sokszor példaként állított USA. Nézem tegnap az esti híradót: „Még hivatalba sem lépett, máris elvesztette első tagját Barack Obama megválasztott amerikai elnök csapata: a kereskedelmi miniszteri tisztségre kiszemelt Bill Richardson vasárnap bejelentette, hogy visszalép a jelöltségtől, mert érintett egy szövetségi vádesküdtszék vizsgálódásaiban.” Az esetről nyilatkozott a leendő elnök, imígyen: „Richardson a nemzet érdekét tette az első helyre”                                   (http://www.mtv.hu/videotar/?id=35751).
 
S ekkor kapom fel a fejemet. De hisz én ezt a szókapcsolatot annyiszor hallottam mostanában itthon! A nemzet érdeke volt, hogy a kormány a helyén maradjon; az volt, hogy az SZDSZ ne buktassa meg a kormányt; nemzeti érdek lett a költségvetés elfogadása stb. S tegyük fel a kérdést: voltak, vannak-e korrupció gyanújába került politikusaink? Naná, szinte csak azok vannak. Hányan mondtak le közülük – az egy Kiss Eleméren kívül? Senki. Ezek szerint nyilván azért, mert maradásuk a nemzet érdeke volt, különben hogyan is maradhattak volna helyükön.
 
Így azonban nem tudom megmagyarázni, ha az egyik helyen az ilyen politikusok lemondása a nemzeti érdek, és ezt nem más, mint a (Bush után) megváltónak hitt Obama mondja, akkor nálunk miért az ellenkezője valósul meg rendre?
 
Lehet, hogy Obama téved, s a mi politikusainknak van igazuk?

69 komment

Címkék: közélet usa obama lemondás richardson ?magyrország

A bejegyzés trackback címe:

https://sasika61mondja.blog.hu/api/trackback/id/tr86861573

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Acmee 2009.01.06. 19:18:06

Első... Meg(a) lóf@szt... A mi politikusaink előtt max. a rablók kaphatján le a kalapot...

Mária 2009.01.06. 19:23:27

Azért, mert ez itt nem az USA, hanem Magyarisztán.

Hallottál már olyat, hogy valaki itt, a legvadabb balkánon elnyeri bármiért is a büntetését?

Egyébként megsúgom, miért mennek ott másként a dolgok. Azért, mert ott a hazug, mocskos rabló disznókat nem választják újra.

Nálunk meg újraválasztják. Ergo szabad a rablás.

napelemes harckocsi · http://href.hu/x/73ug 2009.01.06. 19:24:15

kk európa, balkán...
nem is értem min csodálkozol

Callie-comment 2009.01.06. 19:36:08

Richardson lemondásának akkor van logikája, ha arra számíthatnak, hogy terhelő tények fognak ellene felmerülni,és így kompromittálhatja az új kormányt.

gitáros 2009.01.06. 19:45:50

Azért annyira nem kéne elájulni. Mintha Bushnak is lett volna némi lemondanivalója, talán... Aztán csak kihúzta a végéig.

éjjelnap.pál 2009.01.06. 19:47:24

@Callie-comment:

Szerintem meg pont az a lényeg, hogy nem csak akkor: már a gyanú is hiteltelenítheti az új kormányt, és nekik ez a fontos.

Mária 2009.01.06. 19:48:22

Bush azért maradt, mert elviselték őt.

Vagy hallottál a világsajtót bejárt hírű zavargásokról, ahol felszólították volna, hogy takarodjon?

Bereznay András (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net/ 2009.01.06. 19:54:34

Nagyon jó fölvetés! Mert lényegbevágó.

Az igazi különbség azzal kapcsolatban, hogy mit tekintenek nemzeti érdeknek, különböző civilizációk körébe tartozó országok között szokott lenni. Nyugaton lényegében az állampolgárok jóléte az alap nemzeti érdek, más civilizációkban jellemző módon, az állam ereje, terjeszkedése, hódításai az, mint az oroszoknál. Mi nyugati ország vagyunk. Így amit Sasika joggal tesz szóvá, arra világít rá, hogy perverz módon a mi ún. vezetőink nem az állampolgárok jólétét általában tekintik nemzeti érdeknek (ehhöz sok minden kapcsolódik szorosan, beleértve a közélet tisztaságát is, amiről az amerikai példa szól) hanem a saját személyes jólétüket az ország népének rovására.

Corry 2009.01.06. 19:55:29

Hát igen, ez nekem is feltűnt. Annyit azért hozzá kell tenni, hogy arrafelé a Busht választották újra és most meg a pokolba kívánják. Lefogadom, hogy nemsokára napvilágra kerül egypár könyv a Bushék viselt dolgairól. De ez az ő dolguk, mi meg gondolkodjunk el a sajátunkon (This is not America, sha la la la la)...

Itthon megélhetési politizálás folyik, és azt azért tegyük, hozzá, hogy ez nem csak szocialista vívmány, ilyet már az előzőek is tudtak.
A baj az, hogy azt a szabályozó közeget, ami a megélhetési politizálást, a stikliket stb. háttérbe szorítaná, maguk a képviselők hozzák létre, mert ők a törvényalkotók.
Egyedül a népszavazás lehetne egy tényező, de ezt a Választási bizottság és az Alkotmánybíróság tartja kb. ellenőrzés alatt, avval, hogy csak az aktuálisan szájuk íze szerinti kérdéseket engedik népszavazásra.
Én nem értettem meg, hogyan lehetett szavazni anno a vizitdíjról, vagyis valami olyanról, amire lehetett olyan biztató plakátot csinálni, hogy "sokat spórolhat". És nem lehet szavazni arról, hogy a parlamentben fele ennyi képviselő üljön. Persze nekem az utóbbi jobban fáj, mert ez szerintem tisztán egy olyan kérdés, amit a nép elé lehetne vinni.

Bereznay András (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net/ 2009.01.06. 19:56:54

@Mária:

Igen de nem csak nem választják újra, hanem, ha rájuk lehet bizonyítani, még be is csukják őket.

Bereznay András (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net/ 2009.01.06. 19:58:55

@gitáros:

Tévedsz. Nem volt lemondanivalója. Az, hogy valakinek a politikája népszerűtlenné válik (vagy, hogy neked nem tetszik), nem ok a lemondásra.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2009.01.06. 20:00:50

@Bereznay András:
Igen, többnyire azt tapasztalni, hogy a nemzeti érdeknek éppen azt tételezik fel, ami a saját érdekükkel egybevág.

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.01.06. 20:07:06

@Corry: "(This is not America, sha la la la la)..."

ramones: howling at the moon

Sha-la-la-la
Sha-la-la-la-la-la

Ships are docking
Planes are landing
A never ending supply

No more narco
No more gangster
Conservatives can cry

I took the law and threw it away
Cause there's nothing wrong
It's just for play
Theres no law, no law anymore
I want to steal from the rich and
Give to the poor

Sha-la-la-la
Sha-la-la-la-la-la

It was glowing, glowing, glowing
Glowing in the dark
It was sparkling, sparkling, sparkling
Sparking in the night
I took the law & threw it away
Cause there's nothing wrong
It's just for play

Theres no law, no law anymore
I want to steal from the rich and
Give to the poor

Winter turns to summer
Sadness turns to fun
Keep the faith, baby
You broke the rules and won

Sha-la-la-la
Sha-la-la-la-la-la

Keep it glowing, glowing,glowing
I'm not hurting anyone
Keep it glowing, smoking, glowing
I'm howling at the moon
I took the law & threw it away
Cause there's nothing wrong
It's just for play
Theres no law, no law anymore
I want to steal from the rich and
Give to the poor

Oh baby
Oh baby
Oh baby
Oh baby

I took the law and threw it away
Cause there's nothing wrong
It's just for play

I'm smoking, baby
I'm smoking, oh baby

Theres no law, no law anymore
I want to steal from the rich and
Give to the poor

Sha-la-la-la
Sha-la-la-la-la-la

Shore 2009.01.06. 20:08:10

Mária&sasika61

Ti hol éltetek az utóbbi 8 évben?
Busht kb. naponta szólítják fel, hogy takarodjon. És néha ezt "zavargással" egybekötve teszik.

Avatar 2009.01.06. 20:11:21

@Bereznay András: És az nem ok, hogy nem létező tömegpusztító fegyverekre hivatkozva katonai támadást indított, aminek következtében többezer amerikai és több 10000 arab halt meg?????

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.01.06. 20:11:42

különben AZ a mondás, hogy: gondolkodj globálisan, cselekedj lokálisan...

az mit jelent a Ti bolygótokon...?

mán úgy nemzeti érdekből..., annak szemszögéből..., aspektusából...

Bereznay András (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net/ 2009.01.06. 20:14:33

@sasika61:

A mi dolgunk meg nem bedőlni. Sajnos igaz, hogy sokak gondolkodását máig befolyásolják a kommunista korszakban beléjük oltott civilizációs értelemben idegen szempontok. Egy példa. Emlékszek, amikor Szolzsenyicinnek a Szovjetunióból kirakása után erről egy a Szovjetunióból félév kint lét után éppen hazatért egyetemista társammal beszélgertem. Rendes fiú volt, de nagyon megdöbbentett, amikor azzal védte az eljárást, hogy „az ember ne piszkítson maga alá!” Vagyis, hogy hibáztatta az írót azért, hogy olyan igazat mondott ami az országában uralkodó rendszerre nézve leleplező volt. Utólag jöttem rá, hogy a számomra vadító szempontja egyszerűen a keleti (orosz) ember gondolkodést tükrözte a nemzeti érdek vonatkozásában. Nyugaton ilyenkor azt tekintik a nemzeti érdek szolgálatának, hogy a rossz rendszert leleplezi a benne élő.

Netuddki. 2009.01.06. 20:15:17

@gitáros: Clinton szaxofonoz(tattat)ásáról nem is beszélve.

Bereznay András (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net/ 2009.01.06. 20:19:34

@ufó:

Gondolom valami olyasmit illene, hogy jelentsen, hogy a dolgok legyenek harmóniában, ne legyen ellentmondás rész és egész között egyik oldalról sem. Ez egyébként összhangban áll azzal, és csak azzal, amit nemzeti érdek nyugati fölfogásáról mondtam.

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.01.06. 20:26:19

@Bereznay András: köszy, de...

' Mi nyugati ország vagyunk...'

talán inkább volnánk..., nem?

félperiféria? Wallenstein? (ha jól írom nevét)

Dr Kangörény 2009.01.06. 20:32:17

"nemzeti érdek" mindig az, ami annak az érdeke, aki kiejti a száján eme két szót. Tehát semmi jelentősége nincsen. Sasika szerint nemzeti érdek lenne megbuktatni a kormányt. Szerintem meg nemzeti érdek lenne megtízszerezni a fizetésemet.

Szűcslaci 2009.01.06. 20:34:59

Látja, aki akarja, hogy nálunk pszeudo-kommunisztikus, dinasztia-alapú kormányzás van - ott pedig nincs olyan, hogy lemondás..

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.01.06. 20:40:40

@Szűcslaci: de még lehet..., talán...
mikor itt a Kánaán...
:))))

senon 2009.01.06. 20:45:19

"...a nemzeti érdeknek éppen azt tételezik fel, ami a saját érdekükkel egybevág."

Nincs olyan, hogy "tételezik fel", miután "tételez" ige sincs, csak "feltételez". A mondat helyesen: "a nemzeti érdeknek éppen azt feltételezik, ami a saját érdekükkel egybevág." Ezt egy tanárnak minimum tudnia kellene, különösen, ha veszi magának a bátorságot, hogy a nyilvánosság számára ír.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2009.01.06. 20:48:51

@senon:
továbbá nyugodtan leírhatod a neved, tudom, ki vagy, cserében én sem fogom stilisztikailag ellenőrizni írásaidat, mert ugye egy újságírótól is sok minden elvárható...

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.01.06. 21:07:26

@sasika61: köszy, valahogy éreztem, hogy nem..., mer'hogy a névmemória csúszkál nálam...

különben nem zavar, ha egy-két dalszöveget beküldök..., mer'hogy általában beugrik ilyen nálam...

de ha azt mondod, hogy no zeneszöveg more..., én elfogadom, s tartom magam ahhoz...

Kanda 2009.01.06. 21:12:01

@Szűcslaci: "dinasztia-alapú kormányzás van"
Gondolom ezt az USA-ra értetted. Lásd Bush, Clinton, Kennedy family, régebben Roosevelt-ék stb.

Panka-manka 2009.01.06. 21:28:09

Abban az országban ahol az adócsalás morális bűn, nem csak törvényes, ott lemondanak.
Nálunk az adócsalás dicsőség, a politikustól pedig nem váunk többet .

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.01.06. 21:45:07

@Panka-manka: yo...

nyomjad még..., Tényleg..., osszadd őket...

a benő..., a menő..., meg a nyakó...
az ovi..., és a fletó...,
nyúlják a zsetont egyazegybe, nem is a mellényzsebbe..., c'mon...

gyerünk..., nálad az miki..., elküldünk mi mindenkit...

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.01.06. 22:07:29

szóval... az érdekről...

public enemy:KRS-One verse

What do you want
What do you need
What will you find
Don't be afraid
Don't fall asleep
Open ya mind
I hope this rhyme
Gets you in time and space
Come to a different place
Where you here spiritual
Lyrical knowledge
In your face...to face
Like welfare
In these rappers lyrics
They need help there
Does KRS represent heaven
Hell yeah
Let me take you elsewhere
Where you stand there's
A curse there, for sure
Unless your mature
Grow up if you're immature
Then ya livin sinister
Your reject the words
Of the minister
You better get wit your
Koran or Bible
You won't be livin long
If ya livin idle
The teacha that's my title
Shakin it up wakin it up
Makin it up breakin it up
Taken it up higher no liar
You can't deny tha Public Enemy
With the public enema
I get's way up in buttock
My stuff rock I rocks cause
This hip hop
The long laster
Chuck D wit Blast Murderer
I know you heard a
The word I be swirvin and servin ya
Alert ya while splurt the
Divine speech
Slow the party down so
I can spi-dit to each I teach
Mystic lyric don't stop
Git it git it you betta hear it
Battle? quit it

CHORUS
Unstoppable
Public Enemy on the disc
Unstoppable
Runnin the game
Chuck and Chris
Unstoppable
Bet you didn't know they had Griff
Unstoppable
You don't wanna take the risk

Chuck verse

Can a black headed stepchild
Run da mile
Forever like a juvenile
To stay alive
Survivin in a freestyle
Yo hold it down
Walkin on the wildside
To live and die
Damn another slow song
Yo money put the record
Back the fuck on
No respect for the usual suspects
Madd teens pourin fire
On the gasoline
The beat fiends
Feelin like fever I'm gettin warm
Chalkmarks in the rainstorm
Children of the gone
Lost and forgotten minds rotten
The arcade shot em
Channel zero on
The TV got em
If you don't love yourself
You can't love nobody
If you don't know yourself
Then you nobody
Do your thing no bang
In the same damn gang
I never sang I'm back
But I transcend slang
Silence in the face
Of violent crews
My rhymes and news be
Blacker than most blues
Troublin it all come tumblin
For the strugglin
Occupations
Daily operation
Stimulations
Causin mental violation
Minds on vacation
In the middle of revelations is a nation

Bereznay András (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net/ 2009.01.06. 22:20:42

@ufó:

Ó, ilyen ki mit mondott, nagyon közömbös. Nagyon jó saját okom van a fogalom használatomra. Szóval nyugati.

Bereznay András (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net/ 2009.01.06. 22:26:07

@ufó:

Ha a műveltségi szinted nem zárná ki, azt hinném te vagy Cickány álruhában.

is 2009.01.06. 22:31:12

talán ott kezdődött, hogy Jeszanszky nem mondott le, miután kiderült, hogy fegyvereket adtunk el a horvátoknak. viszont említsük meg, hogy a Tocsik ügy kirobbanásának másnapján Horn kirúgta Suchmann-t a privatizációs miniszteri székből. Emlékeim szerint még Medgyessy küldte el Kiss-t, aztán ennyi. Se 1998-2002 között, se 2002 utántól senkit nem küldtek el, bármekkora ordító is volt, amit csinált.

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.01.06. 22:32:00

@Bereznay András: who the fuck is Cickány...?

ne keverdd a ..., Te is tudod, hogy mit mivel...

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.01.06. 22:37:35

@is: talán, amikor zokogott gyurcsány a kamerák előtt, akkor közlekedési 'fxszom tudja mán, hogy ki volt az' lelépett...

mög aztán az híres, nevezetes celeb, a hordágy ágnes, az mijér is 'tűnt el'...?

Bereznay András (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net/ 2009.01.06. 22:46:23

@senon:

Az ilyenfajta szóvátevés olyan szegényes!

1. Gondolatról van szó. Ha bajod van vele, mondd. De így kötekedni, a mellékkörülmény mellékörülményébe kapaszkodni, piszkálódni, gyönge.

2. Ez egy blog. Nincs ok rá, hogy az írója szépirodalmi remekként kezelje minden darabja minden mondatát. Szerintem így is elég sok időt, áldozatot követel az írójától, hogy összehozza - nyilván önzetlenül - a közért. Mert azért van, érted és értem, hogy fölrázzon, tűnődjünk, dícsérjük vagy elmarasztaljuk. Ha utóbbit, érdemben. Így nagyon fölösleges. És még ha csak rámutatnál! De leckéztetni, számonkérni? Miközben talán rámutattál Sasikának egy 1 egységnyi tökéletlenségére, magadról megmuttatad 100 000-nyinek a létét.

Nem akarok fogadatlan prókátor lenni, ez csak vélemény.

Bereznay András (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net/ 2009.01.06. 22:54:18

@ufó:

Cickány az utolsó pletykák szerint megerőszakolta és teherbe ejtette Kati macskáját, de ez mellékes. Semmi hasonlót nem akarok a nyalkadba varrni. A londoni iwiwen, ahol régen fordultam elő, de talán most is megtalálod, rendszeresen abból állt a hozzászólása, hogy dalszövegeket másolt be. Az övéi az egyensúly kedvéért magyarul voltak és kevésbé költőiek. Mindezzel együtt valamennyire rokonlélek kell, hogy legyen veled.

PXXP 2009.01.06. 22:56:53

@sasika61: Én úgy tudom az igekötő felszólító módban kerülhet az ige mögé, de kijelentőben nem. Javíts ki ha tévedek!

Azor 2009.01.06. 23:01:06

sztem ez elég jó lett:

"Fölkent és kevésbé hivatott találgatók persze mindig akadnak, ők képesek belelátni a láthatatlanba, meghallani a meghallhatatlant. (Aki pedig el is találja, az meg halhatatlan lesz…)"

Farkos Csapó Gyurka 2009.01.06. 23:12:51

Valóban nem kell az USA-tól eljájulni, főleg a gazdasági válság kirobbanása okán. Mert eddig valahogy nem jutott el a nemzetközi sajtóba, hogy olyan marhára megbüntették volna a sok szemétláda bankost, akiknek feneketlen zsebük van és semmitől nem riadtak vissza, hogy a profitot növeljék.
Visszakanyarodva hazai vizekre, majd ha a sok komoly politikusnak az is nemzeti érdeke lesz, hogy netán megszavazzák a magyar képviselők visszahívhatóságáról !!! szóló törvényt, na az lesz az igazi demokrácia(ami sose volt sehol - talán az ókori görögöknél - és nem is lesz soha). Na ez lenne a nemzet érdeke!!!!

Bereznay András (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net/ 2009.01.06. 23:21:27

@Farkos Csapó Gyurka:

Megbüntetni őket? Miért? Milyen alapon? Kinek? Nem állami alkalmazottak akik visszaéltek a hivatalukkal. Saját cégeik omlottak össze, nekik maguknak is nagyon rossz. Egyszerűen elszámították magukat, és nem is egyes személyeket terhel a felelősség, mint az egész gazdaság vett fokozatosan téves irányt. Nincs értelme összekverni a fogalmakat.

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.01.06. 23:23:33

@Bereznay András: ne má'..., ne ba'meg...

380 éves vagyok az Galaktikus Tanács jóvoltából, de b'meg Londonba még sose küldtek, s nem is kértem magam, hogy ott figyelhessem meg az emberiség...

nem t'om ki ez az cickány, de nem én, az az ufó...

Te ajánlani London...? nem csak nemzeti érdekből-e?

Bereznay András (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net/ 2009.01.06. 23:35:55

@ufó:

Tudom, hogy nem te vagy. Csak rokon. Ajánlani? Attól függ milyen szempontból. Mondjuk idegenül nem éreznéd magad, ufók vannak.

A Galaktikus Tanácsnak üzenem, hogy várjuk nagyon Csaba királyfit csillagösvényen! Tiszta hülyeség, hogy az Alpha Centaúrin lógattatják vele a lábát.

Bereznay András (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net/ 2009.01.06. 23:39:36

@ufó:

Nem értem. Ezt azzal kapcsolatban mondod amit én az amerikai bankárokról? Akkor sem értem, de ha nem azzal, akkor sem.

Farkos Csapó Gyurka 2009.01.07. 00:07:02

Bereznay Andrásnak.
Szerinted a piaci szereplőkre nem vonatkoznak egy adott állam törvényei(emiatt lett hogy szétlopoták a világot egyesek)? Ha meg, ahogy írod "elszámították" magukat talán nem kellett volna az állam(adófizetők) pénze után nyavalyogni. Tehát az akkor jó ha a magánszektorban elbaszom a mások jóhiszeműen(tételezzük fel) befektetett pénzét és utána meg hogy elkerüljem a felelősségre vonást, kérem állambácsit segítsen már ki kicsinykét. Ja, na emiatt is tart ott az országunk ahol mert ilyen az általános közfelfogás. Mára végeztem, ennyi adrenali elég is volt. Nem kell válaszolni.

Bereznay András (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net/ 2009.01.07. 00:36:21

@Farkos Csapó Gyurka:

Nincs is nagyon mit. Egyszerűen indulatos vagy és nem érted. Indokolatlan dühödben öszzezavarod a fogalmakat. Amiket te előadsz, azok lehetnek rosszak. De rossz nem = rossz. Másról volt szó, arról, hogy nemzeti érdek-e inkorrekt állami tisztviselők lemondása. És ha az, nálunk miért nem az? Amiről te csapkodsz, az amerikai bankokról, az egy másik téma, amit tévesen kötöttél egybe, mintha ugyanaz lenne. Emellett nem az történt ott sem amit elképzelsz. Zavarosan zagyválsz. Bízok bennne, hogy elég fiatal vagy és ezért nincs olyan veszély, hogy megüssön a guta csak mert ellentmondtak neked.

Jóéjt.

ARTclub 2009.01.07. 00:43:12

A nemzet érdeke Magyarországon csak rövidtávú memóriával rendelkezik és túlzottan megbocsátó. Továbbá rossz eszközökhöz nyúl, amikor az akaratát akarja érvényesiteni. Erre akkor jöttem rá, amikor tavaly november végén, december elején Thaiföldön zavargások voltak, a tüntetők elfoglaltak több közintézményt, köztük a nemzeti repteret (az ott rekedt túristáknak se ki, se be - ennek a nemzetközi sajtó miatt volt jelentősége) és megbénitották az ország fontos bevételi forrását, a turizmust. Érzékeny pontra tapintott a nemzeti érdek, amikor szavára nem figyeltek, akkor átgondoltan és határozottan cselekedett. Az ottani sztori vége - ha valaki nem emlékszik - az lett, hogy lemondott a miniszterelnök, azaz a tűntetés sikerrel járt. Miért mentem bele ebbe a monológba? Talán már leesett, de az Öszödi beszéd után kialakult kaotikus állapottal a mi nemzeti érdekünk nevetségessé vált a világ szemében, és az ilyen nemzetet, aki tűri ezt a kisemmiző, hülyére vevő, pitiáner pilitikai vezérkart, nos az a nemzet még sajnálatot sem érdemel.

Páneurópai Harci Kos 2009.01.07. 01:02:34

Rémes egy országban élünk, amit mi magunk tettünk olyanná amilyen. Az egész arra épül, hogy ki tudja jobban átvágin a másikat, az államot egymást. Északi szomszédainknál bevezették pl az eurót, ezzel szemben a komoly politikai kérdések feltevésére képtelen a politikai elit.
Szégyen

u.i."de az Öszödi beszéd után kialakult kaotikus állapottal a mi nemzeti érdekünk nevetségessé vált a világ szemében"

Talán nem esett le, a "kaotikus állapot" csak bizonyos emberek fejében és képzeletében létezik.
és mellesleg jó beszéd volt -és továbbra is GYF re fogok szavazni. Mert kimondta, amit egyik gyáva, saját pénzét féltő politikus sem mert.
És Magyarországon nem kimondott divat, az igazmondás,(politikusok körében főlegnem) végre egyszer valaki kimondja az igazat.. és mi lesz a vége...
Magyarország nem érett meg a demokráciára.

Páneurópai Harci Kos 2009.01.07. 01:12:34

Azt azért megnézném hogy Obama milyen fejet vágna ha megkérdeznék tőle, hogy "K/7643 Bárki lehet lemezlovas?"
Magyarországon erre futotta.. és igen, sikeresen megszopattak egy csomó embert karácsonykor ezzel a faszsággal. csak gratulálni tudok.

0xFFFF 2009.01.07. 06:09:33

@Bereznay András: "Ez egy blog. Nincs ok rá, hogy az írója szépirodalmi remekként kezelje minden darabja minden mondatát. Szerintem így is elég sok időt, áldozatot követel az írójától, hogy összehozza - nyilván önzetlenül - a közért."

1.) De van rá ok, mégpedig az igényesség és az, hogy egy tanár még házibulin is tanár, fontos a helyesírás. Olyan ez, mint az, hogy rendőrtől elvárjuk, fedhetetlen legyen úton s útfélen is.
2.) Nem a közért cselekszik a blog írója, főleg nem önzetlenül. A blogolás nem közérdekű tevékenység, sokkal inkább öncélú.
3.) Lazíts !

0xFFFF 2009.01.07. 06:11:53

@Bereznay András: "... Saját cégeik omlottak össze, nekik maguknak is nagyon rossz."

Ezt írni, így a gazdaság világválság hajnalán az amerikai tőkepiacról, miután ott kezdődött az egész cécó...minimum tájékozatlanságra vall...a többit le sem írom, mert flame , személyeskedés és a többi.

2009.01.07. 06:25:17

Nemzeti érdek? Az mi? Tessenek már mutatni egyet is belöle!Mert lehet, sőt biztos hogy létezett-létezik, de nem nálunk!Itt az a nemzeti érdek, ha valamely párt, képviselöje, vagy a hozzá köthetö gazdasági társaság és tagjai, azon versenyeznek --ki tud többet lenyulni a közösböl!Minnél többet tesznek zsebre, vagy a pártkasszába--ne adj isten, külföldi bankba, annál hangosabban és erösebben kiabálják és hangoztatják a nemzeti érdeket!Amellett csak halkan megjegyzem, hogy az ország vagyona 20 év alatt lett elprivatizálva--ugymond "nemzeti" érdekböl! Ugyanakkor némzeti érdekeink hangoztatása mellett-- szintén csak és kizárólag-- nemzeti érdekböl lett-van --közel 17,5 milliárd euro adoságunk is! Hát ez lenne a nemzeti érdek? Vagy a buta és ostoba oktatási rendszerünk,vagy a megegyezni nem tudo, aluszékony, ordito, anyázo, játszadozo és részegen okoskodo, hazudo képviselők? Igen, ezek a "nemzeti", Önérdeket képviselö egyének a mi "nemzeti érdekünk"!Hisz ök már tudják, hogy a "nemzeti " szó mögé bujva ,nyugodtan tömhetik zsebüket,--mert a pórnép ezt türi! Akkor miért sirunk?Tudom, nemzeti érdekből!

Határozott Szándék (törölt) 2009.01.07. 08:25:51

A nemzet és a köznép nem ugyanaz. Ami a nemzetnek (elitnek, régebben nemességnek) az érdeke, az a köznépnek általában a hátrányára van.

lásd:
hu.wikipedia.org/wiki/Nemzet

Könnyű Karma (törölt) 2009.01.07. 08:27:25

@Bereznay András:
"Mi nyugati ország vagyunk." ?????????????????

Dr Gregory House 2009.01.07. 08:57:25

@Páneurópai Harci Kos: "... és továbbra is GYF re fogok szavazni."

Keress fel az egyik rendelésemen, mert sürgős orvosi segítségre van szükséged!

Bereznay András (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net/ 2009.01.07. 09:01:24

@0xFFFF:

1. Jó, akkor neked a pedantéria a legfőbb érték. Nekem a továbbvivő gondolat. Ezt másképp látom, nincs miről beszélni. Más a világképünk, gyökeresen.
2. Ezt nem értem.
3. Kösz. Azt hinné az ember az eddigiek alapján, hogy én kezdtem, de a tanács sosem rossz, legföljebb fölösleges.

Bereznay András (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net/ 2009.01.07. 09:05:44

@0xFFFF:

Ezt a bánatodat nem értem, Szórd nyugodtan az átkaidat. Mennyiben inkorrekt a közlésem? Abszolút lekódolhatalan mi zavar. Ugyanakor ha meggondolom, az előző hozzászólásod minőségét, valószínűleg nincs is mit várni tőle, úgyhogy mindegy. Csakhát ha nem mondtál semmit, mire jó úgy csinálni, mintha mégis? Igaz, nyelvtanilag hibátlan.

Bereznay András (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net/ 2009.01.07. 09:07:34

@Könnyű Karma:

Gondold végig történetileg. Érteni fogod. Ez nem pillanatnyi viszonyok kérdése.

2009.01.07. 09:59:01

T.Bereznay András!Én inkább, ugy fogalmaznám meg, hogy nyugati ország szeretnénk lenni!De mint látható és tapasztalható, nem sikeredik! Ez van! Mert nem attól leszünk majd--egyszer talán-- nyugati ország, hogy kijelentjük és punktum!

Bereznay András (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net/ 2009.01.07. 12:05:28

@janos551:

OK, kezdem látni, azt túl sokan értik félre, mondjuk érthetően.

Próbáltam utalni már arra, hogy az, hogy az ember azt mondja, hogy egy ország nyugati, az nem értékítélet, nem rövidtávú dolgokra vonatkozik, hogy mondjuk jólét van-e vagy akár demokrácia. Én nem olyan értelemben használom a szót, mint sokan, amikor mondjuk „nyugati színvonal”-ról beszélnek, hanem mélyebb, történeti értelemben.

A Nyugat az egy nagyjából másfél évezrede létező, ezen van a hangsúly, civilizáció. Szent István óta mi ennek vagyunk a része. Ilyen értelemben mondom, hogy Magyarország, nyugati ország. Akkor is az volt amikor tombolt nálunk a nem nyugti kommunizmus. Akkor keleti uralom alatt élő nyugati ország voltunk. Ennél több részletbe itt inkább nem mennék, de azt hiszem a féreértések ezzel eloszlatottnak tekinthetők. Amikor nemzeti rdekről beszélünk nnak fölfogása civilizációk szerint más és más. Nálunk egyértelműen nyugati. Ez világos abból is, hogy az itt velem vitakozók is egytől egyig nyugati értelemben fogják föl a nemzeti érdeket. Sőt a mai vezetők is azt teszik, csak a tartalmát meghamisítják. A más fölfogás azé, aki nehézség nélkül szűkölködik, ha közben azt érzi, hogy az állam sikkerel hódít. Az, hogy neki magának ettől semmivel sem lesz jobb, nem is nagyon merül föl benne.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2009.01.07. 16:45:49

@Bereznay András:
Kösz, hogy tartottad a "frontot", egész nap dolgoztam, csak most értem rá átolvasni a hozzászólásokat, s úgy látom, helyettem is reagáltál.

Bereznay András (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net/ 2009.01.07. 17:56:18

@sasika61:

Utólag részben bánom, hogy nem azt csináltam én is. Nem tudom, hogy bírod idővel, általában.
süti beállítások módosítása