HTML

Ha csak ezt az oldaldobozt látod, akkor egy olyan sablont választottál, amiben csak balhasáb van, az oldaldobozaid viszont alapértelmezésben a jobbhasábba kerülnek. Menj be az Oldaldobozszerkesztőbe (Megjelenítés / Oldaldobozok), és kattints a Hasábcsere gombra!

Itt az írás, forgassátok...

közélet-közerkölcsök-magánbűnök- egy magyartanár emlékiratai Egerből

Oszd meg, és uralkodj magadon!

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Idő van

Friss topikok

  • pushup: Tanár úr! azért én szívesen olvasnám a mostani véleményét is. Lehet, én értelmeztem félre, de korá... (2016.02.16. 11:02) Búcsú az olvasótól
  • Lordhell: @Csakazigazat!: A lényeg, hogy mind a kettő rossz. Ha már számokon lovagolunk 1 év alatt 44-45 15... (2014.05.14. 18:25) Na de kicsoda Lipusz Zsolt?
  • csakazolvassa: Műfarka kinek volt? Én értem, hogy aki hetero, annak nem probléma a melegek politikai emancipációj... (2012.08.13. 19:04) Az ember végül homokos? - (Értelmezési kísérlet)
  • gabcica: Sikerült ebben az évben és tavaly is részt vennem a rajz oktv-n. Ha megnézitek a témaadást és azt,... (2010.11.28. 16:29) Mit ér az OKTV?
  • zerge gorilla: "már két embernek is olcsóbb autóval közlekedni, mint tömegközlekedéssel..." Ezzel muszáj vitatko... (2010.11.07. 13:57) Buddhista közgazdaságtan

Orra bukva az úttesten

2009.05.23. 18:30 sasika61

 

Már egy ideje tervezem, hogy írok valamit a motoros influenzáról. Igen, arról. Mielőtt még pánikkeltéssel vádolhatnának, sietek leszögezni, hogy természetesen ilyen betegség nincs. De látva sertésinfluenza körüli hírverést, úgy tűnik, hogy az influenza szó bármilyen előtaggal képes oldalakat megtölteni, figyelmeztetésnek pedig egyenesen nincs jobb kifejezés.
 
A tervezett poszt arról szólt volna, hogy mióta kitavaszodott, alig van hétvége, különösen nálunk, itt a Mátra és Bükk környékén, hogy ne történt volna valamilyen motoros baleset, el akartam verni a port a száguldozó motorosokon, autósokon, közszolgálatilag felhívni a figyelmet arra, hogy sokkal többen vesztik életüket a közutakon, mint a sertésinfluenzában, s aránytalannak tartom ehhez képest az utóbbi melletti hírverést stb.
 
Ebből a posztból nem lesz semmi.
Tegnap eltaknyoltam a biciklimmel.
 
Rendezvényen voltam a Szépasszony-völgyben, egy meredek lejtőn ereszkedtem lefelé hazafele jövet. Alig tettem meg 10 métert a lejtőn, amikor az erős szél belekapott a sapkámba (a nap ellen volt rajtam). Ösztönösen nyúltam utána, jobb kezemmel elengedtem a kormányt, nem gondoltam végig, mert időm sem volt rá, hogy balkézzel nem fogok tudni egyszerre irányítani és fékezni. A művelet nem is sikerült: a sapka a kezemben maradt, én viszont már arra térem magamhoz, hogy hatalmasat zuhantam, rá betonra. Hogy nem történt komolyabb baleset, az kizárólag annak köszönhető, hogy nem jött mögöttem autó. Volt idő talpra állni, lehúzódni a járdára, s ott összeszedni magam. Mindenem mozog, semmim nem tört el, de mindenütt fáj. Tele vagyok zúzódásokkal, jobb oldalamat valamibe nagyon beleütöttem, mert köhögni, orrot fújni, tüsszögni kínszenvedés, annyira fáj.
 
De ez magánügy.
Kizárólag azért említem meg, mert rájöttem valamire, ami óvatosabbá tesz a közlekedési balesetek megítélésében: nem mindig kell ahhoz nagy szabálysértés, hogy ezek bekövetkezzenek. Elég egy pillanatnyi figyelmetlenség, amiért a résztvevők talán nem is okolhatók, vagy nem nagyon.
 
Ezek után szavam sincs az autósokra, motorosokra. Fogalmam se lehet, mi van egy-egy balesetük mögött. De legalább azt tudom, mi van az enyém mögött. Egyszerűen hülye voltam, s most fizetek érte.

12 komment

Címkék: motoros kerékpár influenza balesetek

A bejegyzés trackback címe:

https://sasika61mondja.blog.hu/api/trackback/id/tr281139519

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Prinzessin Erbsen (törölt) 2009.05.23. 19:07:54

gyakran hallom, hogy ha annyian hallnának meg egy járvány követkzetében, mint amennyien közlekedési balaset miatt, akkor már régen karanténban lenne a fél világ.

érdekes, hogy mig a járványtól félünk, és mindet megteszünk, hogy ne terjedjen, addig a közlekedésben naponta megkisértjük az Istent.

Corry 2009.05.23. 22:22:17

Sasika, részvétem én is zúgtam már kismotorral, szerencsére az enyém régen volt.
Az influenzáról azért hadd írjak pár szót.
Volt egyszer egy spanyolnátha járvány, melyben jóval többen haltak meg, mint a pont előtte lévő első világháborúban. Az volt az egyik első influenza járvány, áldozatai közt tudhatjuk az utolsó királyunkat is például.

A mai sertésinfluenzával kapcsolatban, mint gondolkodó laikus, olyan szakembereket látok, akiknek még nem áll rendelkezésére a vírus elleni szer, és attól félnek, hogy a vírus bombaként robbanó járványt fog előidézni, lásd spanyolnátha.
Éppen ezért próbálják a népet kézmosásra meg egyéb hasznos dolgokra oktatni, ami azért segít a terjedés meggátlásában.
De laikusként látom a médiát is, aki a tőle megszokott idióta szenzációhajhász módon tálalja ezt a tényleges problémát.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2009.05.23. 22:47:51

A donorosok miatt az évi vesetranszplantációk mintegy fele március vége-április eleje és a nyár eleje között van, holott ez csak 2-3 hónap. Azért, mert az első szép tavaszi napon előveszik a gépet és mennek donorozni, a reflexek meg még kopottak. Jó esetben sisakot se vesznek (a csajok jobb szeretik a lengő sérót), és úgy taknyolni tuti megoldás.

A János Traumán van egy érdekes "Kresz-tábla": szürke keretben 200 km/órás sebességkorlátozás feloldása, alatta segédtáblaként: "Hajts gyorsan! Már várják a vesédet!"

jaegtoer 2009.05.24. 06:09:57

Szia Sasika!

"Rendezvényen voltam a Szépasszony-völgyben,"

:-) Valamikor én is jártam ott, és világraszóló gyümölcsleveket volt szerencsém kóstolni:DDD
Onnan gyalogosan is nehéz és veszélyes eljönni, nemhogy bringával:-))

De.

A Te történeted egy kicsit más, és ki is mondtad a kulcsszót. Figyelmetlenség.

Ellenben a felelőtlenség és a figyelmetlenség bár határosak, de nem szinonimái egymásnak.

A repesztő motorosok igen sok esetben fittyet hánynak a fizika törvényeire, és az ember fizikai adottságaiból adódó lehetőségek korlátaira, s nap mind nap át- és meghágják azokat.

Gyakran látni a városban zöldhullámban az autófolyamok közötti 70-100 cm közötti "folyosón" száguldani, de ez mind nem elég, még szlalomoznak is: "vigyázzon a másik!"

És gyakran nincs ott a másik, aki vigyázzon, egy kavics, egy olajfolt ui. ritkán tud kitérni a motoros útjából, vagyis még nem volt rá példa.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2009.05.24. 08:22:39

@jaegtoer:
ezért akartam írni a motorosokról, de magamon látom, hogy néha elég figyelmetlennek, óvatlannak lenni.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2009.05.24. 08:25:05

@Molnargoreny:
ilyen jellegű táblát, pontosabban feliratot láttam már autón is, a mögötte jövőknek, előzni akaróknak üzent a tulaj vele.

BálnaUhr · http://balnavicc.blog.hu 2009.05.24. 12:28:16

Tessen magára vigyázni.
Mondjuk inkább a völgyből hazavezető út az igazán veszélyes. Főleg cangával :)

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2009.05.24. 12:38:19

@BálnaUhr:
hazafele jöttem, még ittas sem voltam, egész délután kb. 3-4 deci bort ittam meg 4-5 óra alatt, bár valószínűleg ez nem enyhítő körülmény.

BálnaUhr · http://balnavicc.blog.hu 2009.05.24. 15:48:26

Nem enyhítő körülmény, mert fontosabb volt számodra a sapka, mint a saját testi épséged. Érdekes reagálás...

Azt hittem egyébként, hogy lejtőn lefelé törént az eset, mert ott azért életveszély közlekedeni.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2009.05.24. 18:46:24

@BálnaUhr:
Lejtőn lefelé, a Kullancshoz -:)) - vezető meredek parton. A föntebbi pincéktől jöttem, s nekem haza közelebb van a Koszorú út felé.

BálnaUhr · http://balnavicc.blog.hu 2009.05.24. 19:11:15

@sasika61: Akkor jól képzeltem el :))

Mese utcán át jársz haza ilyenkor? Az a legszebb utca a világon.

Prinzessin Erbsen (törölt) 2009.05.25. 01:14:42

Én egyszer a Tulipánkert előtti villany oszlopot öleltem át amíg a bicigli begurult a kapun. A völgybe érve jöttem rá, hogy nem műküdik a fék.
De hol van ez már: )?
süti beállítások módosítása