HTML

Ha csak ezt az oldaldobozt látod, akkor egy olyan sablont választottál, amiben csak balhasáb van, az oldaldobozaid viszont alapértelmezésben a jobbhasábba kerülnek. Menj be az Oldaldobozszerkesztőbe (Megjelenítés / Oldaldobozok), és kattints a Hasábcsere gombra!

Itt az írás, forgassátok...

közélet-közerkölcsök-magánbűnök- egy magyartanár emlékiratai Egerből

Oszd meg, és uralkodj magadon!

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Idő van

Friss topikok

  • pushup: Tanár úr! azért én szívesen olvasnám a mostani véleményét is. Lehet, én értelmeztem félre, de korá... (2016.02.16. 11:02) Búcsú az olvasótól
  • Lordhell: @Csakazigazat!: A lényeg, hogy mind a kettő rossz. Ha már számokon lovagolunk 1 év alatt 44-45 15... (2014.05.14. 18:25) Na de kicsoda Lipusz Zsolt?
  • csakazolvassa: Műfarka kinek volt? Én értem, hogy aki hetero, annak nem probléma a melegek politikai emancipációj... (2012.08.13. 19:04) Az ember végül homokos? - (Értelmezési kísérlet)
  • gabcica: Sikerült ebben az évben és tavaly is részt vennem a rajz oktv-n. Ha megnézitek a témaadást és azt,... (2010.11.28. 16:29) Mit ér az OKTV?
  • zerge gorilla: "már két embernek is olcsóbb autóval közlekedni, mint tömegközlekedéssel..." Ezzel muszáj vitatko... (2010.11.07. 13:57) Buddhista közgazdaságtan

PRO AUTO NUNQUAM SATIS

2008.04.06. 11:32 sasika61

 

  Készülőben a BKV-sztrájk, a MÁV-nál is várható, hogy nem fog a tavasz eltelni a vasúti dolgozók munkabeszüntetése nélkül, meg fognak tehát szaporodni azok a blogbejegyzések, amelyekben  a különböző rendű és rangú utazni vágyók fikázzák a sztrájkolókat. „Hogy miazhogy én nem mehettem ide vagy oda, hülye vasutasok, hülye buszsofőrök, mindenki hülye, csak én nem, mert „nekem a seggembe is fejem van” stb.” Az Indexen címlapos lesz a Megint Állunk Vazze, s folytatódik a hangulatkeltés a sztrájkolók ellen.

   Mindezzel a napokban velem megtörténteket akarom bevezetni.

Pénteken bent felejtettem a gimnáziumban egy dolgozatcsomagot, hétvégén szerettem volna kijavítani. 6 óra tájban jutott eszembe, s kerékpárra ültem, hogy bemegyek érte.

A szokásos útvonalomon menve az Érsekkertből kiérve villogó rendőrautókat láttam már messziről. Először azt hittem, Vitéz Szíki Károly Uram, Hivatásos Forradalmár és Malacfuttató menti ismét a kórházunkat a megyeháza előtt a karvalytőkétől, ezért a nagy rendőri készültség, s mivel stílusa és akciói engem inkább taszítanak, tettem egy jobbkanyart, más utat választva. Így jutottam el városunk központjáig, a Dobó térig. Legnagyobb meglepetésemre ott olyan óriási tömeget találtam, mintha maga II. János Pál támadt volna fel, s celebrált volna szentmisét a minorita templomban.

  De nem, a feltámadás elmaradt.

A térre már be sem tudtam jutni, azt a bejáratát, amely felől én megközelítettem, kordonok zárták el teljes hosszában. A parlament kihelyezett ülést tart? Nem, még ez sem.

Mint a kordonőröktől megtudtam: az Eger-rali (ha így kell írni egyáltalán) rajtja volt a téren.

Írtam már, mennyire nem érdekel az autó, különösen nem az autósport, így hát volt némi ellenérzés bennem, hogy egy ilyen gyönyörű barokk város központjában, híres várunk árnyékában, a Dobó szobor lábánál, a több száz éves templom elől indítják a futamot.

De túlléptem ezen, végül is ha ennyien érdeklődnek, miért tegyek szemrehányást bárkinek.

Fogadjuk el, hogy a modernkor embere a templom feliratát (PRO DEO NUNQUAM SATIS) már rég átértelmezte: Pro Auto Nunquam Satis-ra – Az autóért semmi sem elegendő.

  Keressünk újabb utat – gondoltam magamban. Nem részletezem innen pokoljárásomat: minden lehetséges megközelítési módot megkísértve megpróbáltam (ennyi alliteráció Babitsnak is becsületére válna!) eljutni a gimnáziumba – sikertelenül. Kordonok, rendőrautók tartóztattak fel, kb. negyedórát bolyonghattam, szabályosan egy kiismerhetetlen labirintusban éreztem magam, s nem volt sehol kiút. Bármerre mentem, a tömeg mindenütt hatalmas volt, rengeteg részeg fiatal, többségük annyit ihatott, hogy abban egy kisebb óceánjáró is megfordulhatott volna. A végén már nagyon dühös voltam, káromkodtam magamban, segítségül híva az Egek Urát, hogy sújtson le erre a baromállatcsürhe tömegre, az autósokra, az autóbuzikra, az autóversenybuzikra, a nézőkre (!), a józanokra, az ittasokra: mindenkire.

   Most, két nap távlatából már csak nevetek magamon: elvesztettem a fejem.

   De azért…

De azért lenne itt egy kicsiny probléma. Ha már annyiszor hallhattuk a rendőreinktől egy-egy tüntetés megtiltásakor, hogy a közlekedés aránytalan sérelmével jár, „közemberektől”, hogy a közlekedési sztrájkban résztvevők igazából velük tolnak ki, nos akkor én megkérdezhetném-e az alábbiakat:

-         Milyen jogon korlátozzák egy hülye raliverseny miatt az én közlekedésemet?

-         Hogy fordulhat elő, hogy egy ilyen kisvárosban, ahol nincsenek nagy távolságok, ne tudjak bemenni a munkahelyemre még gyalog sem, kerékpárral sem?

-         Mi egy raliverseny fontossága egy BKV- vagy MÁV- dolgozók sztrájkjának fontosságához képest, amelynek során munkahelyet védenek, szociális juttatásokat követelnek?

Úgyhogy a készülődő sztrájkok kapcsán azt ajánlom mindenkinek: fogja vissza magát, ha a sztrájkolókat fikázza. Ha akadályoztatva érzi magát valaki, jöjjön el jövőre az Eger-ralira, s ha át tud kelni a városon, akkor beszélhet és beszólhat.

Addig csönd.

 

5 komment · 2 trackback

Címkék: közlekedés autó eger rali bkv sztrájk

fuggoagy.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://sasika61mondja.blog.hu/api/trackback/id/tr35413353

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: carpet cleaning companies Hamilton 2018.10.20. 16:46:04

Zászlóháborúba csomagolt diplomáciai botrány - hacsaknem

Trackback: Sztrájktörő 2008.04.07. 17:08:39

Te ma reggel hogy értél be?Munkába, iskolába, vagy ahova hétfőn reggel szoktál igyekezni? Miről maradtál le, mi maradt el? Kinek anyáztál? Vagy még most is a dugóban ülsz?

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

neduddki 2008.04.07. 16:11:32

Nem lett volna ezzel baj, ha a valódi problémák kerülnek előtérbe általa (iszonyatos infrastrukturális hiányosságok, alapvető működési problémák...). Cserébe "csak" állásaikat féltő emberek százai tagadták meg a munkát... cserébe generáltak állásaikat féltő ezreket. Valósággal szerénynek tűnnek a BKV-s dolgozók követelései az arcpirító MÁV zsetonfeszthez képest amit rendezni akarnak a 10%-os béremelésükből és 250 k-s bónuszukból... Felőlem megkaphatják, de szeretnék 10%-al rövidebb idő alatt jegyet venni, 10%-al több helyet az IC-n, 10%-al gyorsabban leérni Balatonfüredre (Q2 végéig átlagosan 17 percet kellene lefaragni a menetidőből... teljesíthetőnek érzem) és 10%-al több mosolyt a kalauztól!

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.04.07. 16:56:44

Kedves neduddki,
igazad van nagyjából, elvárásaid szerintem is jogosak.
Annyit azért hozzátennék, hogy közülük nem mind múlik a "dolgozó népen", ahogy te is írod: iszonyatos infrastrukturális hiányosságok, vezetési alkalmatlanság (Antal Attila) stb.

másik néző 2008.04.08. 10:54:04

Nézőkkel a fenébe!:)) Szegény tanárok, hiába szeretnének szombaton bejutni a munkahelyükre! Új közoktatási törvényt! :) 32§. Rali esetén ösvényt nyitni a Dobó felé!
A sztrájknak csak az a baja, hogy az ország érdekeire hivatkoznak. Én velük vagyok, ha saját érdekeiket nézik, de az ország irányításába így ne akarjanak beleszólni!
Abba akartam hagyni a hozzászólásdit, de szerencsére nem hagytátok a nőellenes kirohanást!
Köszönöm, bár a magam részéről kevésnek tartom.
Egyszerűen nem tudom fölfogni: valóban vannak még férfiak, akik azt hiszik, a szellem bármelyik területén többet érnek a nőknél csak azért, mert nem nők?!
Meg a cigányoknál, mert nem cigányok, a négereknél, sárgáknál, araboknál, zsidóknál....?
Előre sajnálom őket, hogy el kell viselniök: a Föld legbefolyásosabb embere jövőre vagy nő lesz, vagy fekete. Vége is a világnak, mi?
Azért Tacherné mellett még Merkel asszonyra is felhívnám a figyelmet, és ha Sarko így folytatja, a francia elnök is nő lesz. (Így is van három minisztere, akinek nő voltát férjükön kívül még Néző tanár úr is elfogadná...)
Azt megfigyeltétek, hogy a skandináv államokban már legalább annyi nő kormánytag van, mint férfi? S milyen rosszul működnek szegény országok!
A sztrájknak csak az a baja, hogy az ország érdekeire hivatkoznak. Én velük vagyok, ha saját érdekeiket nézik, de az ország irányításába így ne akarjanak beleszólni!

Nicocollard 2008.04.08. 16:27:33

Öröm látni, hogy vannak még olyan emberek akiknek a természetüktől távol áll a rasszizmus, és nem pánikolnak be attól ha nő kerül magas beosztásba. Remélem Gyula most figyel, tanul és bőszen jegyzetel. Szeretném megadni a kegyelemdöfést, találtam egy listát ami magáért beszél. A világ végét nem az jelentené ha vagy néger vagy nő lenne a legbefolyásosabb ember inkább ha egy fekete bőrű nő :)

Angela Merkel, az első német női kancellár (2005), Angela Bruner az első osztrák rektornő (2008), Marie Curie az első Nobel-díjas nő (1903), Gertraude Knoll az első evangelikus szuperintendáns (1994), Grete Rehor az első osztrák miniszternő (1966), Monika Lindner az első ORF főnök (2002), Herma Plank-Szabó az első osztrák olimpiai bajnok (1924), Drew Gilpin az első elnöknő a Harvardon (2007), Rosa Kerschbaumer az első női orvosnő Ausztriában (1890), Maria Schaumayer az első osztrák nemzeti bank elnöknő (1990), Tyereskova az első nő a világűrban (1953), Victoria Woodhull, az első amerikai elnökjelölt (1872), Barbara Prammer az első osztrák parlamenti elnöknő (2006), Elise Richter az első egyetemi professzornő Bécsben (1922), Thatcher az első brit miniszterelnöknő (1979), Benazir Bhutto az első muszlim miniszterelnöknő (1988), Clinton első amerikai elnöknő lehet.
süti beállítások módosítása