babtabla.hu

HTML

Ha csak ezt az oldaldobozt látod, akkor egy olyan sablont választottál, amiben csak balhasáb van, az oldaldobozaid viszont alapértelmezésben a jobbhasábba kerülnek. Menj be az Oldaldobozszerkesztőbe (Megjelenítés / Oldaldobozok), és kattints a Hasábcsere gombra!
babtabla.hu

Itt az írás, forgassátok...

közélet-közerkölcsök-magánbűnök- egy magyartanár emlékiratai Egerből

Oszd meg, és uralkodj magadon!

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Idő van

Friss topikok

  • pushup: Tanár úr! azért én szívesen olvasnám a mostani véleményét is. Lehet, én értelmeztem félre, de korá... (2016.02.16. 11:02) Búcsú az olvasótól
  • Lordhell: @Csakazigazat!: A lényeg, hogy mind a kettő rossz. Ha már számokon lovagolunk 1 év alatt 44-45 15... (2014.05.14. 18:25) Na de kicsoda Lipusz Zsolt?
  • csakazolvassa: Műfarka kinek volt? Én értem, hogy aki hetero, annak nem probléma a melegek politikai emancipációj... (2012.08.13. 19:04) Az ember végül homokos? - (Értelmezési kísérlet)
  • gabcica: Sikerült ebben az évben és tavaly is részt vennem a rajz oktv-n. Ha megnézitek a témaadást és azt,... (2010.11.28. 16:29) Mit ér az OKTV?
  • zerge gorilla: "már két embernek is olcsóbb autóval közlekedni, mint tömegközlekedéssel..." Ezzel muszáj vitatko... (2010.11.07. 13:57) Buddhista közgazdaságtan

A beszervezett ország

2008.12.20. 16:27 sasika61

 

Téged beszerveztek már?
Na nem abba a hálózatba, hanem egy másikba, amelyik vásárlással kíván gazdaggá tenni. Én marha eddig azt hittem, a vásárlással, különösen az egyre több vásárlással csak költeni lehet a pénzt, most a napokban megtudtam: a frászt! Elavult, az idők szellemét nem értő, begyepesedett pasi vagyok, aki nem képes ujjait a kor ütőerén tartani, ugyanis nem fedeztem még fel, hogy minél többet vásárolok, annál gazdagabb leszek!
 
Gazdagodjon meg költekezéseiből!- szólít fel az új idők jelmondata. Ez a felirat egy forgalmas helyen lévő házilag barkácsolt plakáton virít már hetek óta itt Egerben, naponta elmentem előtte, a nagy betűk kínálták magukat az olvasásra, én meg naponta nyugtáztam, hogy persze, tudod, mikor…
 
Aztán az elmúlt napokban a jelmondat hirtelen megszólalt, hallhatóvá vált. Egyik kolléganőm mesélte, hogy felhívta egy közös ismerősünk, akit legalább 15 éve nem láttunk, s be akarta szervezni egy vásárlói klubba, nagy ígéreteket tett, felfestette előtte a gazdag és boldog jövőt, a kolléganőm megkérdezte tőlem, hogy szerintem mit tegyen. Én elmondtam, hogy a magam részéről nem hiszek a könnyű megoldásokban semmilyen területen, de mivel nem ismerem a részleteket, ezt ne vegye semmiképp tanácsnak.
 
Ezzel azt hittem, a téma engem érintő részének vége. Néhány napja kérdezi a feleségem, hogy emlékszem-e még A.-ra? Mondom neki: persze - de már a kérdéséből sejtettem, hogy mi fog következni. Nem csalódtam: A. fölhívta őt is, be akarta szervezni …, megemlítve, hogy már annyian beléptek, nagy ígéreteket tett stb., teljesen ugyanúgy történt minden, mint ahogy kolléganőm elmesélte a vele történteket. Még az is lehet, hogy ugyanazokat a mondatokat, szavakat használta az illető.
A feleségem azonban nem annyira határozatlan, azonnal nemet mondott, nagyjából ugyanazt a kételyt kifejezve, mint amiről én is beszéltem. Nem aratott sikert: A. szemére vetette, hogy milyen maradi gondolkodású, s egyúttal meg is említett egy példát, valami távoli rokonát, aki már milliomos lett a hálózat révén.
A céget megnevezte (ScienNet), én már csak kíváncsiságból is utánanéztem, az izgalmas és érdekes asszociációkat rejtő név miatt is. Ahogyan A. említette, ez valóban egy vásárlói klub. A honlapjukon lévő szövegek magabiztos, kritikátlan, kétely nélküli optimizmusa eleve elriasztott, az előmeneteli lehetőségeknél lévő bonyolult, táblázatokkal terhelt szöveg pedig legalább egy matematika szakos tanárt igényelne, annyit mindenesetre megértettem, hogy ha ily módon akarnék meggazdagodni, előbb tönkre kellene mennem anyagilag, annyit kellene hozzá vásárolnom. De az sem árt, ha minél több embert magad alá szervezel, őket is vásárlásra biztatva, mert abból neked is jut. Vagyis klasszikus multilevel marketing, amitől nekem személy szerint felfordul a gyomrom.
 
Azt hittem, az Amwayjel már lefutott ez a fajta hálózatépítés. Ezek szerint nem. Retteghetünk, mikor hív fel egy korábbi jó ismerős, munkatárs, barát, aki pár látszatérdeklődést színlelő mondat után rátér a lényegre: te, figyelj, nem akarsz meggazdagodni?
Hát nem.
 

201 komment

Címkék: vásárlás reklám hálózat multilevel marketing sciennet

fuggoagy.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://sasika61mondja.blog.hu/api/trackback/id/tr51833709

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gidabiga 2008.12.20. 21:49:45

cernageza,
ez is a zepter volt.
lehet, hogy meg kellett volna hallgatni az előadást és ott hangot adni a véleményemnek? :)

dH2K · http://dh.squidcode.com 2008.12.20. 22:04:55

Ez a lánclevél biznisz változata. Mindkettő elképzelhetetlen emberi butaság nélkül, ezek a mémek az emberi ostobaságból táplálkoznak, ahogy a különböző hiedelmek, szekták, vallások is.

movhu 2008.12.20. 22:06:00

tudathasadásos vasaló 2008.12.20. 21:33:26
Lehet, hogy csak néhány százezer esik le havonta a szaros kis állásomból. De nem úgy vagyok benne az ismerőseim telefonkönyvében, hogy "Ne Vedd Fel!"
Valljuk be, hogy az MLM arról szól, hogy mennyire vagy kretén, és mennyire vagy hajlandó az összes emberi kapcsolatodat pénzre cserélni. Ha ebben élen jársz, akkor nagyszerű csúcs MLM-es leszel.
Személy szerint én inkább tengődöm a fizetésemből, de engem még szívesen látnak, miközben a veled való találkozás előtt és után az forog az emberek fejében, hogy hogyan lehetne tőleg egyszer s mindenkorra megszabdulni.
Élvezzük az életet, mindenki máshogy, csak én nem teszem tönkre a munkámmal mások életét, amint görcsbe rándul a gyomruk a nevem láttám is, hogy most vajon mit akarok rájuk sózni.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.12.20. 22:09:26

Tudathasadásos Vasaló,
elnézést, hogy ilyen hernyók vagyunk meg irigyek, szarrágók stb. De legalább vannak olyanok, mint te is, akik éjt nappallá téve dolgoznak.

Komolyra fordítva a szót:
nincs az a pénz, amiért akárcsak az ismerősömet (barátomról nem is beszélve) is rávenném olyan dologra, aminek helyességéről nem vagyok meggyőződve. Ennél az esetnél külön is taszít, hogy lényeges elem benne a "Vásárolj!" felszólítás. Nem akarok vásárolni csak azért, hogy legyen valahány pontom, százalékom. Inkább nem veszem meg, amire nincs feltétlen szükségem.

movhu 2008.12.20. 22:09:43

Még egy tanács az MLM hívőknek. Olvassátok el ezt a HOAX-ról szóló művet:

yikes.tolna.net/hoax/

És most a lánclevél helyére helyettesítsétek be az MLM-et. Ugye milyen érdekes? Homo sapiens nem küld tovább lánclevelet és nem lesz MLM-es. De a mai napig küldenek tovább ilyen leveleket, mert nem mindeki jutott el a törzsfejlődés megfelelő fázisába még most...

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.12.20. 22:11:01

movhu · mover.blog.hu 2008.12.20. 22:06:00

Egyetértek.

hetvenhet 2008.12.20. 22:11:36

Tudathasadásos vasalónak:

"ők azok akik DOLGOZNAK, csinálják azt amit a sok SZARRÁGÓ lenéz, és ezt bárhogy is próbáljátok fényezni kedves barátaim munkának hívják."

Az MLM hálózatok legtöbbje manipulációra, ha nem direkt hazugságra épül. A termékről, vagy az új kollégák előrejutási lehetőségeiről. Ha neked ez a munka, akkor megtaláltad.

"És ti bárhogy is próbáljátok bemocskolni a becsületesen dolgozó embertársaitok kereseti forrását, pusztán azért mert bennetek soha nem volt és soha nem is lesz meg az a kreativitás, vagy egyszerűen az akarat hogy a saját szarotokból kikaparjátok magatok, hanem rohadtok meg a nevetségesen szánalmas havi-fix rabolgalétetekért"

Szeretem az egybites véleményeket. Ha valaki nem ért egyet veled, akkor mindjárt szarban fetreng. Normális, jól fizető munkám van, nem mások megvezetése vagy kitartó zaklatása.

movhu 2008.12.20. 22:12:04

És ismétlem önmagam, hogy csak ennyit jegyezzetek meg:

"Az MLM emberi kapcsolatok aprópénzre váltása!"

Igen, de döntesz, hogy eladod-e őket. Sikeres lehetsz! Sikeresen aladhatod a kapcsolataidat.

movhu 2008.12.20. 22:16:36

Ismét megkérdezem kedves csúcs MLM hívők. Mennyi SZJA-t fizettek be a tevékenységetek után az elmúlt adóévben????
Biztosan állíthatom, hogy nagyon sokan annyi pénzről álmodtok, amennyit én ezen a címen befizetek!
És ez most nem kérdekedés, hanem csupán megvilágítása annak, hogy az MLM egyik baja(az ezer más között), hogy sz*arik arra, hogy adót is kellene fizetni.

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2008.12.20. 22:27:36

Csatlakozva movhu gondolatmenetéhez egy másik "kényes" kérdés:

Nyugdíj?

scsaba1 2008.12.20. 22:58:18

Minek nyugdíj, ott jogdíj... :D

Mericles 2008.12.20. 23:21:39

Before: tudom, mi az HR, de nem értettem, hogy miért hivatkoztál rá.

movhu: egyébként nem tökmindegy, hogy egy 10 éve nem látott ismerős telefonkönyvében milyen megjegyzéssel szerepelsz? :)

vasaló: néha szívesen veszek részt hasonló "társalgásban" :) Ha kicsit is változik valakinek a véleménye, akkor már megérte. Az enyém nyilván nem fog, már túl késő lenne rájönni, hogy ebből a "hülyeségből" (is) élek :).

A kedves "ellenzéknek" mondom:

Az hogy az egy hálózatépítőt nem látnak szívesen mindenhol, az tény. Aki ezzel foglalkozik régóta, azt nem különösebben izgatja a dolog, aki meg nem lát szívesen, az meg az ő problémája. Majd jönnek sokan mások utánam, aztán ha szorít a cipő, majd esetleg elgondolkodik. Ha már 2-3 barátja bent lesz az üzletben, akkor ki is lesz a hülye? Szerinted a haverok majd kikérik a véleményedet, vagy dolgoznak nélküled másokkal? Azért mondom, mert ez történik nap, mint nap. Vicces, amikor egy jelölt azt gondolja, hogy ő tesz szívességet, amikor csatlakozik.

Miért én mit mondtam 10 éve? Azt hogy ez világ legnagyobb f.szsága. Pofájába röhögtem annak, aki most a vezetőm. Mégis ő 2-3 év alatt vagyonos lett nélkülem is. Utána én mentem hozzá, hogy "bocs foglalkoznál velem" ? Kis szarakodás után meg is lett az eredménye. Pedig már akkor sem kerestem olyan rosszul.

Az emberek változnak. A büszke kivűlállókat majd esetleg még kirúgják 2-3x az elkövetkező 10 évben a munkahelyükről, gazdag férj lelép egy csinosabb/fiatalabb tyúkkal, családi vállalkozás tönkremegy. Logisztikai cég vezetője, aki megszokta a vállalati kocsit és jó fizetést, nem jön ki a nyugdíjából, huss oda a céges kocsi is. Elmegy babysitterkedni. Van olyan csoportvezető egy multitól, aki nyugdíjasan takarítani ment havi 100 nettoért, és pár hónap után úgy gondolta, hogy belenéz, miről is papoltunk neki régen. Sokat bénázik még, de nem reménytelen.

Valaki írta, hogy a boltban meg lehet tapogatni a dolgokat, netes vásárlásnál meg nem. Ez így igaz. Paradicsomot nem veszünk neten. De most mit tapogatsz meg egy doboz fogkrémen?

Parajka 2008.12.20. 23:31:14

Nem vitatkozom senkivel sem.

Használom a rendszert, mert ingyenes, mert gazdaságos.

Örülök, hogy támogatja a magyar vállalkozókat.

Hiszem, hogy a hazám felemelkedik általa.

---- Akinek nem kell, nem tetszik, az ne használja, ne csúfolja. Ennyi.

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2008.12.20. 23:33:47

:DDDD

Ja. Emelem Géza a hatvanötödik születésnapját meg tizenkettedik brilliánsokkal diszített platina mesterkeresztjét a Queen Mary III. luxus-óceánjáró császári lakosztályának három szintjén, háromtucatnyi vezető munkatársa baráti gyűrűjében ünnepeli; egyben visszagondol hosszú és mozgalmas értékesítői és hálózatépítői életének mind a 17.917.638 eladott vízmelegítőjére, a 12.948.639 eurós forgalmára, a 67.142 hálózatépítő előadására, és a 21.029 beszervezett munkatársára.

Tan'tóbácsi 2008.12.20. 23:45:03

Engem beszerveztek... Pont, mint a régi átkosban volt szokás... Beszervezni... Muhahahaaa :o)))
Megvettem a 100k-s "taccsdobozt", felzabáltam és elhasználtam belőle mindent (halkan megjegyzem még használnak is a cuccok és tényleg jók, csak magyar bukszával kicsit drágák :o)
Próbáltam megérteni az nagy koncepciót és elkezdeni hívogatni az ismerőseimet, barátaimat. Lelkesedni. Hogy nekem majd jó lesz. Meg jogdíj. Meg toronyóra láncostól. És találkoztam ismert emberekkel, celebekkel. Akik valóban közvetlenek voltak. De csak addig amíg a "prezi" tartott. Ha kérdezni akartál vagy egyszerűen csak biztatást, akkor jött a sablonduma meg küldtek a "felsővonalhoz" vagy a "szponzihoz"
Én jó kis lemming lévén mentem a szponzihoz.
Aki történetesen egy igazán jó bige. Valahol az ő két combja közti résért kapcsolt ki a józan eszem (Bizonyított a tény, hogy a férfiak a farkuk után mennek :DDD)
Szóval elég az hozzá, hogy pár embert én is "beszerveztem" vagy csak "diszkontos" lett. Nem panaszkodnak, aki akarja csinálja, aki akarja fogyasztja. Csak semmi kamuzás, semmi porhintés. Mindent face-to-face és nyílt lapokkal. Mert az a tiszta.
Én jópárszor megdöngettem a szponzimat, kimondottan élveztem összegyűrni vele a lepedőt.
Ha azt nézem hányszor kaptam tőle szexszolgáltatást azért a 100k-ért (ami terméket még meg is zabáltam!) hát kimondottan jó biznisz.
Bár meg ugyan nem gazdagodtam, de kisimultam ;o)))

Before · http://azbeszt.blog.hu 2008.12.20. 23:58:48

mefisto: és ez miért is baj?

Mericles: azért, mert én még mindig azon lovagolok, hogy az MLM abban a formában, ahogy idehaza legtöbbször terjesztik átbaszás. Ha az átbaszás-réteget lehámozzuk róla, akkor viszont kapunk egy egyszerű csoportot, akik terméket értékesítenek. Akinek szarul megy, kiesik, jön helyette más, de a piac nem korlátlan felvevőképességű. Ahogy egy áruházban egy nagy leértékelés, úgy a hálózatban a friss piac megnyomhatja az értékesítést, de ez
1, vagy alkalomszerű
2, vagy túl sokba kerül a fenntartása (itt lépnek be az emberi problémák, de ez most nem téma).
Az egész annyiban különbözik egy hagyományos értékesítőrendszertől, hogy önszervező és más jellegű asszimmetriát visz a bevételek elosztásába.

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2008.12.20. 23:59:08

Nekem egy ember van a telefonkönyvemben úgy, h. "NE VEDD FEL!"

ő volt lakásfelújításkor a kőműves fővállalkozóm

NagyonPC 2008.12.21. 00:07:18

Tisztelt Mindnyájan!

Mire végére értem a kommenteknek, elkapott a grafománia.

Először is: minden beíróról mély meggyőződésem, hogy tollát a jószándék vezeti, így óvakodnék bárkinek az elmeállapotát minősíteni.

Másodszor nem árt tisztázni néhány fogalmat:
A pilótajáték/piramisjáték büntetőjogi tényállás, jellemzője, hogy egy hierarchikus felépítésű gazdasági szervezetnél
a.) termékforgalom nem folyik
b.) a felsőbb szinteken az új belépők befizetéséből osztoznak
c.) a megosztás jószerint a pozíció függvénye, nem az elvégzett munkáé.

Az MLM (multilevel marketing) üzleti modell viszont egy élő, kiterjedt üzleti forma, ami nagyrészt azon alapul, hogy egy vagy több gyártó az értékesítést nem áruházláncokra bízza, hanem fogyasztói hálózatokra, és az árrésből származó hasznot megosztja a hálózat tagjaival (azok belső szabályai alapján).

Az egyes MLM vállalkozások (és azok tagjainak) etikai normái eltérhetnek, de erről nem az MLM vállalkozási forma tehet.

(Ha már például az SZJA-nál tartunk: biztos vagyok benne, hogy több kilométernyi autópálya megépítésekor nem fizetnek be annyi SZJA-t, amennyit egyedül movhu befizet. Ennyit a hagyományos modellekről.)

Ugyanakkor minden szakmának megvannak az árnyalakjai: a részeg kőműves, a paraszolvenciára ácsingózó orvos, a korrupt rendőr, a lusta önkormányzati ügyintéző, akikről nem szabad a becsületes többséget megítélni.

Ha egy MLM vállalkozás etikusan jár el, közli, hogy pusztán a belépéssel nem jön el a Kánaán: a legtöbbnél igen sokat kell dolgozni. A munka két részből áll: személyes forgalmat kell bonyolítania, vagyis személyes vevőkört kialakítania az árrés fix százalékáért, illetve ha akar, építhet hálózatot, ahol az árrés maradékából kaphat.

Ha valaki egyik munkát sem végzi, úgy igazságos, hogy semmit se keressen, akármikor is csatlakozott a hálózathoz.
Ha viszont valaki a legjobb teljesítményt nyújtja, megérdemli, hogy többet keressen mint bárki alatta vagy fölötte. (Ezt az koncepciót érdemes tesztelni a munkahelyi főnököknél:-) )

Az előbbi munka hasonlít egy falusi kisbolt tulajdonosának a munkájához - szűk, személyes vevőkör kiszolgálása. Előnye, hogy nem kell komolyabb raktárkészletet fenntartani, nem kell üzlethelyiséget bérelni, és többek között nincs kitéve az ember a garázdáknak, a bolti rablóknak és a védelmi pénzt szedő helyi családoknak.

A hálózatépítés viszont komolyabb szervezőkészséget igényel, amelyre az ember segítség nélkül nem tud szert tenni.

Movhu szavaival
"Az MLM emberi kapcsolatok aprópénzre váltása!"
Úgy árnyalnám, hogy a "kapcsolati tőke" kamatoztatása.
Itt hozzátenném, hogy egy normális MLM-nél csak a belépéstől senkinek sem lesz jobb a fölsőbb szinteken. Passzív tagokra sehol sincs szükség.

Végezetül néhány kérdés, amit üzleti modelltől függetlenül tisztáznia kellene magukban a tisztelt vitatkozó partnereknek:
1.) Ha most hazaviszek X Ft-ot alkalmazottként, hogyan fogok megélni annak a feléből-kétharmadából nyugdíjasként?
2.) Ha az a sok százezer minimálbéres Ratkó-gyerek nemsokára elmegy nyugdíjba, ők milyen "minimálnyugdíjat" fognak "élvezni" ?
3.) Illetve ezután lesz még nekem _valamilyen_ nyugdíjam az általam becsületesen fizetett illetékek után?
4.) Mennyit kellene dolgoznunk a főnökünk szerint, hogy a mai fizetésünk dupláját hozzuk haza? És mit? És lenne még utána magánéletünk?
5.) Biztos, hogy az én munkahelyem nincs veszélyben a válság miatt?

A legtöbb embernek szüksége volna valami kiegészítő jövedelemre. Hogy ez valamelyik MLM-ből jön, vagy máshonnan, azt mindenki maga dönti el.

Maradok Tisztelettel.

DeMarco 2008.12.21. 00:12:45

A legnagyobb gondja az mlm-es történeteknek szerintem a termékeik eladhatatlansága. Szinte mindegyikre jellemző, hogy a magyar átlagfizetéshez képest drágák, viszont ha nem lennének, akkor se hiányoznának. Sokszor betámadtak ilyen-olyan termékekkel, hogy ez mennyire jó, az mennyire egészséges stb. Sajnos azonban én végtelenül termékbarát vagyok. A kedvenc termékeimet veszem mindig és semmi pénzért nem vennék másikat. Van aki úgy megy nyaralni, hogy végigkostólja az adott ország kajáit. Én pedig többek között az alapján választok nyaralóhelyet és szállást, hogy max. 2 kilóméteres körön belül legyen macdonalds, mert ott tuti, hogy azt kapom amit szeretek. Ha már meki, ott is a big mac a kedvencem és fütyülök az összes reklámra meg akcióra, 90%-ban big mac-et fogok venni. Vagy vegyük a cola-t. A Coca cola a kedvencem és néhanapján megiszom a Pepsi-t is, de ezen kívül minden más colanak nevezett csoda a többi hipermarketből hidegen hagy. Kivétel nélkül minden termékkel így vagyok. A reklámokra részben antireklámként tekintek, nem igazán hatnak rám. Ezért alapból elhajtok mindenkit aki megpróbál vmi terméket rámsózni, mert semmi szükségem rájuk. Ráadásul drágák is. Nem olvastam, de lehet, hogy írták már, hogy a hálózatépítés egyik fontos szabálya, hogy vissza kell szedni a pénzt a már belépett delikvensektől. Ennek elég egyszerű módját találták ki. Kétféleképpen lehet pénzt visszaszedni a rendszerbe. Az egyik, hogy előadásokat tartanak, amik pénzes beugróval mennek. Az új jelöltnek nem kell fizetnie, de aki meghívta (beszervezte) annak már igen. Ráadásul annak a belépőjét is neki kell fizetnie akit meghívott. Minnél több a meghívott, annál többet kell leperkálni. A másik, hogy megvetetik veled az oktató cd, dvd, kazetta, könyv és egyéb marhaságokat amik szintén nem az olcsó kategóriába tartoznak. Elvárják, hogy legyél ott minden tanfolyamon, oktatáson, továbbképzésen amik szintén pénzesek. És szépen folyamatosan fizeted is vissza a pénzt... a bénábbak mínuszba is lendülhetnek. Hiába villognak, hogy keresnek 200.000-et. Ha abból lejön a benzin, telefon, idő, fentebb leírt költségek nem igen marad abból sokminden.

.com 2008.12.21. 00:15:56

mericles,
ismetled onmagad es a droid lemezt!
ertelmezd amit az 'ellenzek' mond : szignifikans tobbsegnek (99,5%) nincs ehhez gyomra
akiket emlitettel ( log vezeto stb stb ) azokat kirugtak, vesztettek.
Az en szememben pontosan errol beszelsz : looser gyujtok, akiknek mar minden(ki) mindegy es a naluknal nagyobb luzerek bepalizasabol elnek, fenyeznek, magukat

Before · http://azbeszt.blog.hu 2008.12.21. 00:17:20

NagyonPC: jó összefoglaló volt, pont ez a véleményem. Kivéve a "kapcsolati tőke" és az ő kamatoztatása részt, bár az e téren tapasztalható anomáliák elsősorban a hibás, mohó üzletkötési gyakorlatnak köszönhető. Amikor gizijózsi belép, mert három napon keresztül masszírozta egy csoport "übersikeres" ember az agyát, egyből ledózerolja a rokonságot, haverokat, ismerősöket. Mivel értékesítési tapasztalata - de még csak affinitása - nincs, ennek a végeredménye a jelentősen megcsappanó szülinapi meghívások száma...
Persze, ha arra alkalmas, megfelelően tájékozott és normális attitűdű emberek lépnének be, akkor jellemzően nem ez lenne a helyzet. De - belátásom szerint - az ilyen jellegű bizniszbe vagy a nagyon alkalmasak, vagy a totál balekok szállnak be. Nem igazán van középút.

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2008.12.21. 00:33:29

@ NagyonPC

Amit "etikus MLM" rendszerként körbeírtál, az már inkább értékesítési franchise. Valóban működik néhány vállalkozás ebben a formában, de ezeknél az értékesítési szintek száma jóval kisebb, általában 3-4 szinttel dolgoznak. Más kérdés, hogy egy "valódi" társaságra irányadó etikai jellegű normákat (fogyasztóvédelem, prudens működés szabályai, corporate governance) egy MLM rendszerben működő vállalkozás - éppen a rendszer spontaneitása miatt - képtelen betartani.

Szóval annyiban egyetértek veled, hogy működnek etikusan eljáró értékesítési hálózatok, de ezeket én nem nevezném MLM-nek.

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.12.21. 00:48:44

No, megjelentek a marketinghittérítők, s szállnak alá, mint légy a friss disznószarra.

Igen, megvetünk benneteket és röhögünk rajtatok, mert agymosott barmok lettetek. (Ennyi erővel a barátaitok cím- és telefonszámlistáját is eladhatnátok valami spammernek.) Nem irigyeljük a pénzeteket, sőt, azt kívánjuk, hogy járjatok szerencsével, legyetek kőgazdagok, boldogok és kiegyensúlyozottak. Csak az idióta dumáitoktól kíméljetek minket, please.

És nem b+, nem akarunk munka nélkül gazdagok lenni. De tényleg nem. Mi az undorító Tecsóban vásárolunk, vagy ha megtehetjük, akkor a sarki csemegeboltban. Azt, amihez éppen kedvünk van. Megvesszük jó drágán a kereskedelmi lánc végén a cuccot, de így vagyunk boldogok. Mindenféle nyavajáink vannak, mert nem zabálunk elég étrendkiegészítőt és az aloevera helyett inkább sört iszunk, ráncos lesz a pofánk a csodakrémek nélkül, és a lakásunkat is megeszi a kosz, de mi már csak ilyen elfuseráltak vagyunk. Sőt néha a problémáink is feltornyosulnak, üvöltünk és sírunk, bosszankodunk és fáradtak vagyunk.

De nem mennek át a haverjaink az utca túlfelére ha meglátnak, szívesen fogadják telefonhívásainkat, emberi kapcsolataink nem degradáljuk le a pénzszerzésre, iés smerőseinkben sem a potenciális fejőstehenet látjuk.

És a legfontosabb: soha nem kell magunkra erőltetni az üdvözültek bárgyú mosolyát és az az önelégült idióta pofát, amit csak ti bírtok vágni.

Cpt. Flint 2008.12.21. 01:05:07

Azért tisztázzunk már valamit... Sasika postjában nem a klasszikus, termékértékesítős MLM-ről van szó, amiről itt legtöbben példálóznak, hanem egy "vásárlói közösségről", ahol nincs termékértékesítés. Ez ugyanaz, mint a Lyoness, amivel meg engem találtak meg (szintén Egerben) többen mostanság. Akit érdekel: www.lyoness.ag/HU/t_default3_2296.htm

Amitől én nem tartom érdemesnek belépni, az az, hogy ha már azok találtak meg vele, akik (mivel nem vagyok túl nagy véleménnyel az élelmességükről), akkor nekem ott már túl sok babér nem teremhet, mert nagyon az alján leszek az egésznek. Nyilván az is játszik, hogy én sem vagyok az a típus, aki másokat beszervezni szeret, főleg olyanba, amiben magam is csak elég mérsékelten hiszek.
A másik az, hogy azért vegyük észre, hogy itt megint valami olyasmiből akarnak valakik meggazdagodni (meggazdagítani engem), vagy legalábbis pénzt húzni, amihez nem kapcsolódik valós értéktermelő tevékenység. Azaz egy meglevő fix értéket, nyereséget akarnak (az eddiginél) többfelé elosztani. Ez érézsem szerint valahol sántít, vagy legalábbis nagyon hosszú távon nem tartható, illetve az itt többek által említettnek megfelelően telítődik a piac/szervezet és a bevétel nem nő tovább.
Érdemes lenne boncolgatni, hogy a vásárlói közösség esetén a kereskedő partnereket mi, és meddig/mennyire motiválja arra, hogy az árrés egy részét a közösségnek adják. Nyilván elsősorban az, hogy növeljék a vevőkört és azon belül is minél több biztos/állandó vevőre tegyenek szert. De azért ezt piszkosul ki kell számolni, hogy hol és milyen kondíciókkal éri meg. És lehet, hogy a nagyobb, vagy félig-meddig (akár csak területileg) monopol helyzetben levő, vagy jól bejáratott, stabil cégeknek ez nem is éri meg. Ezt vélem látni én a Lyoness partnereit nézegetve. Többnyire kis cégek, egyéni vállalkozók, elvétve egy-két nagyobb, országos hálózat, amely nemrég jelent meg az országban, és/vagy erős konkurrenciaharcban van a területén (Praktiker, kika).
Napi vásárlásaink során érintett cég (élelmiszer) szinte nincs, legalábbis ha úgy nézzük, hogy konkrétan a lakóhelyünkön van-e választék. (Mert ugye lehet, hogy az egyik ABC v. húsbolt éppen partner, csak nem biztos, hogy az ember szeret oda járni, meg lehet, hogy amúgy nem olcsó pl.) Kivétel ez alól talán Budapest.
Azért talán nem véletlen, hogy az igazán nagy hálózattal rendelkező cégek nem partnerek ehhez.
Ezzel a tagsággal tehát megfosztja magát az ember a vásárlás szabadságától, attól, hogy oda menjen, ahol valamivel olcsóbb valami, vagy ami neki szimpatikusabb; vagy legalábbis állandó számolgatásra/mérlegelésre készteti, hogy most a visszatérítéssel jár jobban, vagy ha olcsóbb boltba megy, vagy ha éppen olyan boltban vásárol inkább, ahol jobban szeret/frissebb-jobb az áru...
Másrészt szerintem azt könnyebben elviseli az emberek többsége, hogy az EGÉSZ haszon a kereskedő zsebébe vándorol, mint hogy az ÉN vásárlásomból származó haszon egy része effektív MUNKA NÉLKÜL valami szervezetben fölöttem álló idegen, vagy ismerős zsebébe csordogáljon (no meg persze valami homályos szervezet homályos fenntartási költségeire).

LongJohnHolmes 2008.12.21. 01:13:41

Ti, akik nem csináltátok, vagy csak próbáltátok csinálni, a büdös életben nem fogjátok megérteni az MLM pszichológiáját és miértjét. Sajnálom, de ez kívülről nem fog menni soha. (Amway-ról beszélek most)
Akik dolgoztak/győzködtek benne, nekik is csak nagyon keveseknek sikerül eljutni egy bizonyos szintre, ahol fel tudják fogni a lényegét. Ez a terület azért olyan pokolian nehéz és azért van ilyen jól megfizetve, mert itt nem árukkal kell dolgozni, mint egy boltban, hanem emberekkel. Ezért is adják fel nagyon sokan. A termékek nem pofáznak vissza de az emberek, mint itt is láthatjuk, igen.
A legtöbben ebbe buknak bele, mivel nincs semmiféle életcéljuk ami miatt az ilyen kekeckedő emberekkel megvetessenek valamit. Ez ugyanis nagy meló és csak párezer forintért ezt nem fogja eltűrni. Van pár ismerőse, azokat lezongorázza és ki is fújt a lelkesedése. Mindez még azelőtt, hogy egyáltalán lövése lenne, hogy mit is csinál. Miután nem sikerült meggyőzni/eladni, így fennhangon szidja azt a rendszert amiről gőze sincs, így palástolva az alkalmatlanságát.

Az olyan embereket, mint az itt fikázókat, gyakorlatilag észre sem vesszük, nem győzködjük, nem is vitatkozunk velük .Teljesen felesleges, mert csak az időnk megy el velük. De van hasznuk is. Mikor van egy olyan üzlettárs, akinek önbizalomhiánya van, ilyen emberekhez küldjük gyakorolni :) Mivel úgysem veszít vele semmit, így is áll hozzá, tét nélkül. :)

Az Amway egy nagyon korrekt rendszert csinált.
Én '91-től vagyok tag. '97-től nem vagyok aktív. Én tucatszám ismerek olyan embereket, akik gennyesre keresik magukat. De én nem vagyok közöttük. Most figyelj! Az elején jól kerestem, sokat dolgoztam, saját iskolát kellett csináljak, annyian voltunk. Még mindig havonta több millió forint a csoport forgalmam. De én nem keresek egy fityinget sem már. Olyan emberek kapják meg a jutalékot utána, akik évekkel azután léptek be valahol több szinttel "alattam", hogy én már nem dolgoztam. Nem is ismerem őket személyesen.
Szóval nem az keresi a legtöbbet, aki előbb kezdte !!! Ez a rendszer olyan eszköz, amivel "egyszerű" ember is lehetőséget kap, hogy annyit keressen, amennyit akar. De ennek kifejtése nagyon hosszú lenne.
Irományomat nem vitaindítónak szántam, mert én ilyen nemet mondó emberek ezreit győztem meg, vagy nyomtam a padlóba a viták hevében. Tehát nincs már szükségem önigazolásra.

Ha valakit érdekel innen letöltheti a Brian Tracy Főnix Szemináriumát: ludas-matyi.net/brian

Máshoz is jó :) Sok sikert.

standup 2008.12.21. 01:25:35

Előre is elnézést a pongyola fogalmazásért, de már későre jár és kissé fáradt vagyok :)

Nem vagyok járatos az MLM-ben, itt-ott hallottam csak pár dolgot róla, úgyhogy lyukacsos az információanyagom. De egy élettörténetet láttam és az eléggé elborzasztott (nem statisztika, csak ez nagyon az arcomba lett tolva).
Ingatlanközvetítőként dolgozom és egy ismerősön keresztül megtalált egy hölgy, hogy el szeretné adni a lakását.
Ilyenkor ugye kell személyes találkozás, mert megnézzük az ingatlant, fényképek, stb. Leültem beszélgetni vele - elvileg a szerződésünkről.

Elég gyorsan áttért a hölgy (egy ötvenes rokkantnyugdíjas asszonyról van szó) a saját munkájára és próbált engem is beszervezni, Udariasan elhárítottam azzal, hogy köszönöm, jól megvagyok a jelenlegivel, nem akarok váltani.

Viszont amit láttam. (A cég nevére nem emlékszem, de a lényege annyi volt, hogy terméket kell venni, embereket beszervezni, stb). A fiát egyedül neveli, egy kisértékű, nehezen értékesíthető panellakásban laknak, a rokkantnyugdíjából (nem tudom jelenleg mekkora összeg, de gondolom nem túl magas). A hölgynek volt egy százezres nagyságrendű masszázsfotele és számtalan - mindennapi élethez nem szükséges - használati tárgya. Nagyon sírt, hogy nincs pénze semmire, stb. Rákérdeztem, hogy mióta dolgozik a cégnek és mennyi jött be belőle - ezt még annál a résznél, amikor be akart szervezni.

Mondta, hogy egy éve és még nem keresett pénzt vele, de már valami pontok gyűlnek és arany/platina ittomén milyen szinten van és hurrá. De ahogy mesélt, fejben kezdtem összeadogatni, milliós értékben vásárolt termékeket tőlük. A honlapját is megnéztem és elég sok dogmatikus szöveg van fent, olyan jellegű idézetek, melyek hangzatosak, de tulajdonképpen hasztalanok.

Summa summarum nekem az jött le az egész történetből, hogy szegényt bepalizták, ő lelkesen építget, szervez, fogyaszt, de egy kanyit nem látott még belőle és szerintem nem is fog.

Az én munkám se egy anyagi életbiztosítás, de valós termék van (ingatlan), és tranzakció esetén rendesen leadózzuk a bevételt és valós üzletkötés történik, mindenféle alászervezés és ilyenek nélkül.

De a hölgy élettörténete elriasztó volt. Láttam a sok motivációs üzleti könyvet a polcán és láttam, hogy tele van adóssággal, reménnyel és eléggé rossz anyagi kilátásokkal....

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2008.12.21. 01:26:48

"Irományomat nem vitaindítónak szántam"


Nyugi, senki nem tekinti annak.

Mericles 2008.12.21. 01:30:53

.com : valóban, a szignifikáns többségnek nem fekszik a dolog :) 70-75%-nak nem. De az a másik 20-25% bőven elég, több nem is kell. Ezért ez még legalább egy évszázadig jó üzlet lesz, ha nem tovább.

Amúgy nem csak droid lemez van, hanem anti-droid CD is. Mit gondolsz, amiket mondogatsz, most hallom előszőr? Ugyanazokat hallgatjuk nap, mint nap. Azért is vágunk bárgyú pofát. Ennyi baromságot végighallgatni, amit a jelöltek összehazudoznak, iszonyú.

Hát nem tudom, gyerekek. Pont azért vannak a magyar háztartások ronggyá adósodva 8-10 évre előre, mert szinte mindenki osztja az észt, ahelyett, hogy a bevételi oldalt növelné. Ehhez jön még hozzá a "benne leszek -e a következő 10 000 alkalmazottban, akit kirúgnak, vagy húzom még kicsit tovább"? Én meg is értem, hogy feszültek vagytok :) Szánalmas.

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.12.21. 01:34:04

RE: Lichtenstein · terrormedia.blog.hu 2008.12.21. 01:15:42

Jó írás :-)

Mike36 2008.12.21. 01:36:01

nekem normális barátaim vannak

Cpt. Flint 2008.12.21. 01:36:05

Azért érdekes (vagy nem is?), hogy az MLM-pártiak (abban - állítólag - sikeresek) java része milyen mocskos, földbedöngölős, lesajnálós, "ti-ezt-nem értitek", "ti-negatívok-vagytok", "ti-ostobák-vagytok-de-úgy-kell-nektek", "nem-érdemlitek-meg-hogy-időt-pazaroljak-rátok" stílben adja elő magát... gondolom ez kell ahhoz, hogy sikeres legyen ebben a műfajban az ember.
Na hát pont ez az, amit én nem szeretnék - ilyen áron. És ezt meg ők nem fogják megérteni a büdös életben sem.
Kicsit számolgattam amúgy Lyoness ügyben... szerintem éves szinten 100 eFt-nál nagyobb visszatérítésre nemigen lehet számítani. (Saját vásárlások 1 %-a, általad beszervezettek vásárlásainak 0,5 %-a, azok által beszervezettek vásárlásainak 0,5 %-a.) Ez összességében nem kevés, de egyrészt roppant bizonytalan, valamint nem biztos, hogy Lyoness partnereken kívüli tudatosabb (olcsóbb) vásárlásokkal nem hozható ugyanúgy össze.
És ezt csak akkor éred el, ha legalább 6 neked tejelő ember az éves fizetésének a felét Lyoness partnereknél költi (és nem is keres nagyon rosszul).

Mericles 2008.12.21. 01:47:48

Cpt. Flint: azért azt is vedd számításba, hogy a nem MLM-párt milyen hisztit csinál egy alapvető üzleti kérdésből. Ott van az a szerencsétlen üzleti modell, az nem hazudik. Ott van a gyakorlatilag végtelennek tekinthető emberállomány. Ott van egy jól tapintható csatlakozási arány. Látják, hogy működik az üzlet. Ott van a már meglévő kereslet a piacon. Ha alapvetően jó a termék, jó árban van, akkor miért kell ilyen hisztit csinálni abból, hogy a haverod üzletéhez csatlakozol egy virtuálisan saját üzlettel? Mindenkinek az az érdeke, hogy legyen saját jövedelmed, mert csak akkor keresnek pénzt. Alád meg szinte tolják be az embereket, ha legalább egy találkozót le tudsz szervezni. Mi a hiszti tárgya?

Kalmár 2008.12.21. 01:58:20

Nem sok értelme v an az mlm-ről vitázni a Sciennettel kapcsolatban. Ez nem az.
Ez egy sima piramis játék ahol a befizetők pénzét osztják szét. Nincs termelődő érték, nincs termék.
Persze azt hazudják, hogy ingyenes a belépés és csak vásárlói közösségről van szó és mivel mindenki eszik, iszik, tankol, így majd gyűlik a pénz. Csakhogy, valójában az élelmiszerláncok és benzinkutak, amelyek részt vesznek benne, nem adnak csak 1 -3%ot amiből nem gyűlik senkinek semmi. Ráadásul előre kell megvenni vásárlási utalványként, ami a jelenlegi 11,5 % éves jegybanki kamat mellett nem előny. Az a pár butik, meg autóalkatrészbolt nem forgalmaz annyit, hogy érték legyen a 10%. (mennyi kipufogót veszel havonta?...)
Az ingyenességről meg annyit, hogy belépéskor atzt mondják ingyenes, de csak a hülye nem fektet be pár százezer !! forintot. Amikor én voltam előadáson (bepaliztak) 500.000 volt a javasolt induló. Volt aki élt is vele.......
Nem léptem be és mindenkit óvok a hülyeségtől, nagyobbat fog csattanni mint az Illferro.

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2008.12.21. 02:08:39

@ Mericles

Pont ezek azok a kérdések, amiket - szertintem - tévesen ítélsz / ítéltek meg.

Üzleti modell: Mekkora a lemorzsolódási arány az MLM-ben az indulástól számított 1 éven belül? 80%? Több? A rendszer alapvetően vadkapitalista, a rendelkezésre álló piaci erőforrások (emberanyag, kezdőtőke, kapcsolati tőke) nagyarányú és alacsony hatékonyságú "elégetéséből" tartja fenn magát. Holott mára az egész "hagyományos" gazdasági rendszer az ún. stakeholders-elmélet alapján dolgozik: azaz mindent megtesznek a társaság működésével érintett piaci és egyéb társadalmi szereplők érdekeinek lehető legteljesebb védelme érdekében.

Gyakorlatilag végtelen emberállomány: Ezen a ponton tőből el van rontva az egész. Az emberállomány nem végtelen. Az MLM "elméleti" rendszere csak és kizárólag korlátlan számú (beszervezhető) piaci szereplő esetén működne hatékonyan. A piac azonban köztudomásúlag nem végtelen.

Hiszti: Hosszú Dzsonni melyik térfélen játszik?

LongJohnHolmes 2008.12.21. 02:10:52

Flint :) A legtöbben valóban lesajnálnak téged :) A kezdők azért, mert ezt hallották, hogy le kell. De akik már elértek egy szintre, azok nem sajnálnak le. Egy szint elérése után már nem tekintünk rátok lenézően vagy agresszívan vagy ellenségként, mint kívülről támadóra. Egyszerűen semlegesek vagytok, akik mondják a magukét mivel erről mindenkinek van véleménye, mint az autóvezetésről, gyereknevelésről, fociról. De kérdem én, mi a fenének veletek töltsük az időnket azok helyett, akik valóban akarnak valamit csinálni is?

És jól látod, valóban ez kell hozzá, hogy sikeres legyen az ember itt. De hidd el, nemcsak itt. Bármely más munkában is.
Írtad, hogy te ezért nem fogod csinálni. Tudod erre mit mondanak a népek? Hogy te meg ki a fenét érdekelsz?:) Akkor te nem ezen a pályán fogsz játszani és kész:) Nem nagy ügy.

Cpt. Flint 2008.12.21. 02:17:35

Mericles 2008.12.21. 01:47:48

A hiszti tárgya az, hogy ha ez ennyire működne, akkor mindenki ebből élne. A hiszti tárgya az, hogy valós érték termelése nélkül csak valamilyen csalással (jó, legyünk finomabbak, ügyeskedéssel) lehet (többlet)bevételhez jutni.
A hiszti tárgya az, hogy legtöbbünk nem látott ebből meggazdagodott embereket, és aki azt mondja, hogy ő bezzeg igen, az meg mind MLM-es, tehát nem tekinthető pártatlannak, ennélfogva szavahihetőnek.
A hiszti tárgya az, hogy míg az anti MLM-esek körében a vélemények (és stílusok) megoszlása elég széles spektrumú, addig az MLM-pártiak szövege meglehetősen egysíkúan lesajnáló, kioktató, rosszabb esetben ledorongoló.
Amúgy én így kapásból nem hiszek sem a "gyakorlatilag végtelennek tekinthető emberállomány"-ban, sem a végtelen keresletben, sem abban, hogy az üzleti modell - amit emberek csináltak embereknek és valamilyen céllal - nem hazudik. Csak esetleg sima földi halandónak baromi nehéz felismernie, hogy hol.
Megpróbáltam elmenni a Sciennet (amiről ugye indult az egész) ÁSZF-én. sciennet.com/index.php?p=19
(Sőt, ez még csak az 1. melléklet!) Hát, nem tartom magam hülye gyereknek, de első blikkre abszolút nem látom át a dolgot. Ránézésre kéne egy-két nap, hogy átrágjam, és még akkor se biztos, hogy megtalálnám a hátulütőket. Na most képzeljük el ezt Józsi nénivel...
Azt mondom én, hogy ami ilyen qrva bonyolultra van megcsinálva, az piszkosul nem véletlen... az igazán jó dolgok többnyire egyszerűek. Ez arra megy ki, hogy még az okosabbak se értsék/lássák át pontosan. De annak, aki kitalálta, baromi sokat hozzon a konyhára.

LongJohnHolmes 2008.12.21. 02:23:13

mefisto, én nem csinálom az AMWAY-t már, mert az első lufi kipukkadása és a Bokros csomag után eltünt az üzletem nagyrésze. (kiléptek az emberek ill. alig vettek valamit) Ekkor kellett valami mást csinálnom, így cégvezető lettem, ahol szarrá kerestem magam, így nem mentem megint győzködni a népet, hogy vegyen mosogatót. Ez ugye nyilvánvaló. De az AMWAY-al való foglalkozásnak köszönhetem a legboldogabb időszakot az életemben. A cégvezetőség egy kalap szart sem ért a hatalmával/pénzével együtt sem, ahhoz képest. Ugyan ma csak egy inaktív tag vagyok, de én értem az egészet, nagyon sokat tanultam az emberekről az idő alatt.
Most nem csinálok semmit, de mivel céltalan vagyok, és teljesen antiszocializálódtam, így nem csinálom az AMWAY-t sem :) Pedig nekem nagyon előnyös helyzetem van ott :)

Cpt. Flint 2008.12.21. 02:29:27

LongJohnHolmes · www.ludas-matyi.com 2008.12.21. 02:10:52
Nem tudom, hogy szerzett vagy veleszületett tulajdonság-e nálad az érzelmi fogyatékosság (ami amúgy értelemzavaró is egy bizonyos szint felett), de hogy hosszú távon (ezt sok példa igazolja) nem túlélést elősegítő tényező, az biztos. Úgyhogy a helyedben nem bíznám el magam.
És ahogy elnézem, a "népek" nem annyira veled vannak. A "szerencsétlen tömeg" meg időnként öntudatra ébred és odabasz az élősdieknek és a szerencselovagoknak... na de hát te bizonyára a történelem tanulmányozását is merő haszontalanságnak tartod, mivel közvetlen haszna nincs. Ez a szerencsénk nekünk egyszerű nyomoroncoknak, hogy a hozzád hasonló szuperembereknek akkora arca van, hogy sohasem tanulnak az elődeik - vagy saját maguk - hibáiból.

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.12.21. 02:32:05

RE: LongJohnHolmes · www.ludas-matyi.com 2008.12.21. 02:10:52

Viszont egy rohadt nagy különbség van köztünk és köztetek. Nekünk ugyan megvan a véleményünk rólatok, MLM-esekről, viszont nem akarunk meggyőzni benneteket az égvilágon semmiről. Ha jól megy a bolt, akkor csináljátok. Ha nem, akkor így jártatok, a ti bajotok. Közünk nincs hozzá.

Ti viszont lépten-nyomon behatoltok a magánszféránkba, agitáltok, bepróbálkoztok, sokunkat (aki nem hajt el egyből a halál farkára, mint én) kellemetlen helyzetbe hoztok. Ilyen irányú tevékenységetek semmivel sem különb, mint a spammereké.

Kéne is egy lista, ahová ha valaki felíratkozik, attól kezdve tabu, tilos baszogatni MLM-mel, ellenkező esetben feljelenthető lenne az illető zaklatásért.

---

Anno én egyszer két órát utaztam feleslegesen egy MLM-es barom miatt, aki "hálózatépítéssel" és "nagy üzleti lehetőséggel" kapcsolatban hívott, és többet nem volt hajlandó elárulni, csak a helyszínen. Mivel informatikus vagyok, azt gondoltam, Ethernet kábelezést akar kiépíttetni... :-)

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.12.21. 02:39:29

RE: Mericles 2008.12.21. 01:47:48

"Ott van a gyakorlatilag végtelennek tekinthető emberállomány."

Mi az, ami gyakorlatilag végtelennek tekinthető? Az emberi hiszékenység és a butaság.

LongJohnHolmes 2008.12.21. 02:48:14

Flint, te egy olyan egyszerű emberke vagy, hogy csak :)
Gondolom talán még a 20 nyarat sem érted meg:) Ha így van, ne aggódj, mert teljesen lehetetlen, hogy élettapasztalattal rendelkezz. Azt ugyanis nem lehet tanulni. Mikor fiatal voltam, akkor én is azt hittem, hogy én szartam a spanyolviaszt:) De ahogy én sem, te sem.
Vannak fejedben gondolatok az élet rejtelmeiről, de hidd el, ezeknek sokszor semmi köze a valósághoz, főleg ami az emberi kapcsolatokra vonatkozik :) De van még rá időd, hogy megtapasztald, de csak akkor, ha emberekkel foglalkozol majd. Ha nem azokkal, csak számítógépekkel, mint mondjuk egy előző hozzászóló, akkor semmi esélyed rá. Ettől pénz még kereshetsz egy csomót, de kőgazdag soha nem leszel. Azok az emberek lesznek nagyon gazdagok, akik más embereket tudnak a szolgálatukba állítani.

Velem vannak vagy sem? :) Engem ez baromira nem érdekel. Ha egy tribünön ülnétek velem szemben, akkor sem tudnátok vitában legyőzni. De nem azért, mert én olyan ász vagyok, hanem azért, mert a rendszerre nem lehet nemet mondani. Persze lehet, de csak így, "jól van, nem akarom csinálni és passz" De, hogy rossz lenne, hát azt max dacból mondanád.

Élősdi? Szerencselovag? :) Te olyan butaságokat beszélsz, hogy öröm olvasni :) Kíváncsi lennék, hogy te mivel keresed a kenyered, ami olyan kemény munka lehet.

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2008.12.21. 02:50:15

LongJohnHolmes · www.ludas-matyi.com 2008.12.21. 02:23:13

Ha időben kiszálltál, akkor valószínűleg jól csináltad. A hagyományos gazdasági társaságok nyilván nem adnak lehetőséget akkora profit realizálására, mint az MLM a kisszámú nyertesen számára - de akkor is ez a hosszú távon is életképes gazdasági mechanizmus.

Hogy nincs életcélod, amióta kiszálltál? Ez gáz. Az Amway vagy bármi hasonló max "eszköz" lehet az ember életében; de hogy "cél" legyen?

Egyébként ha nagyon unatkozol, hobbynak alapíthat az ember egyesületet is. Nonprofit működés. Aprólékos szervezés. Maximális élvezet. Én momentán ezt (is) csinálom.

LongJohnHolmes 2008.12.21. 02:55:47

Future, akkor azt az utat megszívtad:)

De ilyen potyautak nemcsak ezen a területen vannak ám :) Én 200 km-t utaztam potyára egy fejvadászcéghez:) És mindig lesznek potyautak az ember életében. Vértezd fel magad jobban:)
Nőhöz pl sokszor mész majd potyára:)

Mint említettem, emberekkel dolgoznak az MLM-esek, így őket kell megdolgozni. Ez a sajátossága. És tudd meg, mindenkinek van egy mumusa, akitől vesz cuccot. MINDENKINEK !!!
Te persze azt hiszed, hogy te aztán soha senkitől semmit.
De majd lesz egy szőke cicababa aki még az első szex előtt elmesélni, hogy 3 napja lépett be az XY céghez, ahol műanyag gumikutyát árulnak 2500+áfáért. Úgy fogod megvenni azt a szart tőle, hogy nem is ő kéri.
Szóval csak nyugi :)

LongJohnHolmes 2008.12.21. 03:03:19

Látod Flint? Mefisto az ingyenélő :)

Mefisto, nem olvasol? nem szálltam ki, csak nem csinálom már. Az AMWAY-ben nem nyertesek vannak, hanem olyanok, akik jól dolgoznak és akik kevésbé. Aki sok embert tud munkára bírni, azok szét keresik magukat, azok, akik nem azok annyit, amennyi forgalmat csinálnak. Valahogy próbáljátok felfogni? :) De hát épp az előbb írtam, hogy ez nem fog sikerülni :)

Ebben a blogban nem az én életcélom a téma :)
És hogy valami okosat is mondjak:) Mindig az út a cél! A hajtás valami felé. ha elérted vége az egésznek. (Olyasmi, mint az orgazmus?:)

zsoltikam · http://catapult.blog.hu 2008.12.21. 03:03:52

baromi irritalo, hogy par ev utan egy egy ismeros felhiv h surgosen talalkoznunk kell, van szamomra egy remek uzleti ajanlata. es azza a 0 targyalasi technikaval es bena szoveggel eloall. szar ilyenkor csalodni. wiwien is rendesen fogyatkozok :)

ez a szomoru az egeszben. illetve hogy szerencsetlen embereket ugy kihasznaljak hogy az meg egyenesen szar es gerinctelen .

Cpt. Flint 2008.12.21. 03:07:00

LongJohnHolmes
te most is azt hiszed, hogy te szartad a spanyolviaszt. Amúgy érdekes, én is úgy gondolom, hogy te még 20 sem lehetsz. Lehet, hogy én is tévedek? Mindenesetre az, hogy téged a világból szemmel láthatóan csak a pénz érdekel és csak annak a "hatalmában" hiszel - bár időnként próbálod az ellenkezőjét bizonygatni - súlyos mentális defektre enged következtetni. Emberi kapcsolatok... ugyan miféle kapcsolati tapasztalatokat szerezhettél te egy MLM szervezetben... alighanem elég egyoldalúakat.
Vitában elgyőzni téged... ugyanmár, hiszen egy rögeszméssel nem lehet vitázni, meg nem is érdemes (a rögeszme ugyanis nem érv, egyebet meg eddig nem hallottunk). Csípem, mikor érvek helyett a "jövő majd bebizonyítja" típusú dumákkal jönnek.
Annyira kemény az én munkám is van, mint a tied, ebben biztos vagyok. De veled ellentétben én a te butaságaidat nem olvasom örömmel, csak mélységes sajnálattal és némi viszolygással.
Ha azt hiszed, hogy egy látszatszervezetet építeni és színes papírfecniket szerezni vele - amikért aztán hülye emberek mindenféle egyéb hülyeségeket is megtesznek neked - világraszóló és maradandó teljesítmény - hát, lelked rajta.

Mericles 2008.12.21. 03:10:15

dark future: ezen az Ethernet kábelezős dolgon jót mulattam. Végül is nem hazudtak, hálózatépítésről volt szó :) Ha már itt tartunk, egyik ismerősöm úgy hívta el egy autósiskola oktatóit, hogy "vezetőket képzünk", vezetői munkára kellenek emberek. Na ez erős csúsztatás volt, mert eléggé csodálkoztak.

A győzködésről meg annyit, hogy azért ti is győzködtök minket, hogy nem megy ez az üzlet, meg, pedig sokunknak ebből jön a pénzünk. De igazad van, mehetne még jobban is :) Magyarországon kb. 70 000 ember foglalkozik direkt értékesítéssel, vagy regisztrált direkt értékesítési csatornába. És vannak köztük jóval értelmesebbek is mint, te vagy én. Hülyék ezek mind? :o)

Cpt. Flint 2008.12.21. 03:16:17

Mericles 2008.12.21. 03:10:15
"Hülyék ezek mind?"

Dejszen pont azt mondjuk, hogy nem hülyék. Hanem csak szimplán erkölcstelenek. (Ha nem tudják, hogy erkölcstelenek, akkor viszont hülyék.) Azok az igazi hülyék, akikből ők élnek.

Mericles 2008.12.21. 03:16:48

Flint: "Annyira kemény az én munkám is van, mint a tied, ebben biztos vagyok."
Miért, mi a munkád?

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.12.21. 03:17:49

"Future, akkor azt az utat megszívtad:)"

Nem is megyek azóta senkihez hálózatot építeni, amíg meg nem mondja, hogy Cat.5e-t vagy Cat.6-ot kér :-).

"Nőhöz pl sokszor mész majd potyára:)"

Azon az időszakon már túl vagyok ;-)

"De majd lesz egy szőke cicababa aki még az első szex előtt elmesélni, hogy 3 napja lépett be az XY céghez, ahol műanyag gumikutyát árulnak 2500+áfáért. Úgy fogod megvenni azt a szart tőle, hogy nem is ő kéri."

Ez elég kecsegtető üzleti modell, csak azt ne felejtsük el, hogy ebben az esetben nem a gumikutya az árucikk :-) Sőt akár teljesen ki is lehetne hagyni a tranzakcióból :-)

napelemes harckocsi · http://href.hu/x/73ug 2008.12.21. 03:19:13

éppen álláskereső vagyok, van némi befektetni való pénzem, 6 számjegyű összeg. tudna valaki segíteni?

Mericles 2008.12.21. 03:19:48

dark future: "azt ne felejtsük el, hogy ebben az esetben nem a gumikutya az árucikk :-) Sőt akár teljesen ki is lehetne hagyni a tranzakcióból :-)"

Azért előbb nézzük meg azt a cicababát. Lehet a kutya a jobb :o)

Cpt. Flint 2008.12.21. 03:23:44

Az én munkám most miért téma? LJH többé-kevésbé burkoltan állított egy s mást, én meg egy ellenállítással válaszoltam. Úgy, hogy egyikünk sem tud szinte semmit a másikról. Szerintem ennyi. De ha te ki akarod teregetni a nacionálédat, esetleg követem a példád.

Mericles 2008.12.21. 03:28:07

Flint: Te tudod, mivel foglalkozom, én nem tudom, hogy te mivel foglalkozol. Nem kérdeztem cégnevet, fizetést. Mit kéne hát kiteregetnem?

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2008.12.21. 03:29:54

"Nem szálltam ki, csak nem csinálom?"

Ez fogalmilag nem önellentmondás?

Do you speak magyar?

Én nem fognám fel az MLM rendszerét?

Te állítólagos cégvezetőként felfogtad azokat az elvi alapokat, amivel ezt az egész maszalgot cáfolni lehet?

Fenntartható fejlődés gazdasági aspektusa?

Vállalati kormányzás?

Corporate governance?

Stakeholder-elmélet?

Fogyasztóvédelem?

Nemzetgazdasági szintű érdekegyeztetés?

Biztosan jó ötlet egy társasági jogász értelmi képességeit kétségbe vonni gazdasági kérdésekben?

Nem ciki, hogy az általad képviselt üzleti filozófia nyolcvan éve meghaladott?

Néha nem érzed úgy, hogy egy hangyafasznyit irritáló jelenség vagy + meglehetősen szánalmas, ahogy zsinórban lesajnálsz mindenkit magad körül?

Köszön még a szomszéd néni?

Az értekezési stílusod szerinted érdemi érvelési technika?

Tényleg úgy gondolod, hogy a "minden mondat végén szmájli"-tól jobb lesz a kommented?

Ha te mindenkit leputtózol, akkor én is megkérdezhetem?

"Hülye-e vagy?"

Cpt. Flint 2008.12.21. 03:34:30

Mericles 2008.12.21. 03:28:07

Én ugyan nem tudom, hogy mivel foglalkozol, vagyis hogy mi a munkád (a kettő még csak nem is feltétlen ugyanaz), csak hogy MLM-párti vagy; de legyen: középvezető vagyok és elsősorban pályázatokkal (EU-s és nemzeti) foglalkozom az agrárium területén (jelenleg, de csináltam már pár más dolgot is).

Cpt. Flint 2008.12.21. 03:37:20

mefisto 2008.12.21. 03:29:54
"Tényleg úgy gondolod, hogy a "minden mondat végén szmájli"-tól jobb lesz a kommented?"

Ez nekem is feltűnt, de hagyd, szerintem a bevésett MLM értékesítési technika kóros maradványa lehet az állandó görcsös mosoly (vigyor).

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2008.12.21. 03:45:08

"Ez nekem is feltűnt, de hagyd, szerintem a bevésett MLM értékesítési technika kóros maradványa lehet az állandó görcsös mosoly (vigyor)"

Lehet, hogy már hervadozik lefele... :P

Mericles 2008.12.21. 03:50:15

Sokáig informatikus vezető voltam, majd átnyergeltem az IT munkaerő közvetítésre. Rettenetesen utáltam az MLM koncepciót és hányingerem volt az "ügynököktől" jó pár évig. Mégis, most bevételem másik részét egy network marketing üzletből realizálom. A fordulópontot az hozta, hogy mélyebben belenéztem ebbe az üzletbe, rengeteg pro és kontra könyvet elolvastam és úgy láttam egy misét megér. Én voltam a legjobban meglepve, hogy működik nekem is a dolog és onnan már nem volt visszaút, átkeltem a Rubicon-on. Sokan megutáltak, kerültek, de ezek közül később jó páran visszatértek és jó barátaim. Eltelt egy ideig, míg elfogadták az új szerepemet, és üzletelni is tudtunk.

Ja, és kimosattam az agyam is, bizony droidot csináltak belőlem is.

Még az elején rögtön kijelentettem, hogy tapsikálós gyűléseken nem veszek részt. Ma már rendszeresen tagja vagyok az "agymosásnak" és a hasonló droid képzéseknek és úgy gondolom, felfogtam miről is szól ez az üzlet. Ezzel párhuzamosan a "polgári" életem is drasztikus javulásnak indult, a fizetésem kb. duplájára nőtt és egyéb interperszonális képességeim javultak. Ennyi lennék dióhéjban.

totyatotya 2008.12.21. 04:17:35

LJH mar masik postoknal is bizonyitotta mennyire cool figura. es szerintem sincsen meg 20.

MLM faszsag, feljebb sokan elmondtak miert. fiatalkoromban engem is elcsabitottak egy amway faszsagra. kb 10 percet birtam az eloadasbol, rohogve mentem ki a terembol.

igazabol azt tartom felhaboritonak amikor idosebb, egyszerubb rokonokrol/ismerosokrol derul ki hogy beszalltak valami ilyesmibe, es elveszttek belepesi penzkent-elso vasarlaskent az icipici penzuket is. gusztustalan.

Kopiás Attila Steve 2008.12.21. 04:50:31

Lehet, hogy kicsit sokat néztem Sopranost, de átolvasva a kommenteket mindig Tony "keményen dologozom, hogy étel legyen az asztalon!" szövege jutott eszembe... Merthogy minden MLM-es egyszerre érvel mellette, hogy ő bizony keményen dolgozik, de legalább nem lesz olyan csóró mint a normál munkás öregkorára.
Miközben senki nem ezeket kérdőjelezte meg, hanem hogy erkölcsileg okés-e ez.
Nem tudom, őszintén megvallom. Én magam részéről azért nem vettem soha részt MLM-ben, mert nem látom bizonyítva (hogy szépen mondjam), hogy tényleg mindenki jól járhat vele.
Mint valaki kifejejtette odafönt, két dologgal lehet pénzt keresni benne: értékesítéssel és beszervezéssel. Értékesíteni nem éri meg: nehéz ám tízszeres áron fölösleges dolgokat eladni, de ami még fontosabb ugye: nem jó érzés tudni, hogy olyat sózol a másikra, amire nincs szüksége. Ez nem csak az MLM-re áll, a fogyasztói társadalmunk cuccainak 90%-ra nincs szükség, normál értékesítő se lennék...
Szóval ha nem a vásárlásnál akarom átvágni, akkor beléptetés. Ami jellemzően ugye egy termékcsomag megvásárlásával kezdődik. Ami akkor jön neki vissza ha azt eladja, lásd előző pont. Vagy ha ő is el kezd beszervezni embereket és azok is és azok is, akkor viszont lesz egy egyre nagyobb réteg akik a végén megszívják mint beszervezésre nem alkalmasak. Az ágrajz végein mindig olyanok vannak, akik a vesztesei a biznisznek.
Szóval long story short: az még oké, hogy sokat kell benne dolgozni. Az is, hogy ciki dolgokat kell csinálni. De hogy minél több pénzt szerezzek ahhoz egyre több emberrel kell kiszúrnom, így a gyarapodó pénzem és sikerességem egyben a szerencsétlen kisemmizettek számának növekedésével is járjon... Kösz, ehhez nincs gyomrom...

Slanger · http://tudtad.blog.hu 2008.12.21. 06:59:00

Az egyik ismerősöm a napokban részt vett egy ilyen jellegű előadáson, az ELTÉ-n. Olyan nagy hatással voltak rá az előadók, hogy rögtön be is lépett a rendszerbe. Tehát őt beszervezték.

Amikor kérdeztük, hogy tulajdonképpen miről is van szó, hát nem tudta emondani.

Nem bántom azokat az embereket akik ezzel próbálnak bevételre szert tenni (bár én nem tenném), hiszen mindenki jobban akar élni, de ha engem akarnak lehúzni, elküldöm őket a pocsába.

scsaba1 2008.12.21. 07:17:46

"dark future: ezen az Ethernet kábelezős dolgon jót mulattam. Végül is nem hazudtak, hálózatépítésről volt szó :) Ha már itt tartunk, egyik ismerősöm úgy hívta el egy autósiskola oktatóit, hogy "vezetőket képzünk", vezetői munkára kellenek emberek. Na ez erős csúsztatás volt, mert eléggé csodálkoztak."

Nah, pont itt látszik, hogy már a kezdet kezdetén is gátlástalanul és pofátlanul hazudtok.

Engem olyan dumával hívott meg egy közeli rokon, akiben BÍZTAM, Amway előadásra, hogy vállalkozásfejlesztésről lesz szó, többet ő sem tud...Budapestről jön egy nagyon tapasztalt és sikeres ember stb..stb. Mivel van cca 5 éve működő, mára már sikeres vállakozásom, így elmentem, hátha hallok valami okosat, pályázatok ilyesmi...

Már akkor gyanús kezdett lenni, amikor a "nagyon sikeres ember" egy 15 éves rozsdásodó Ford Escorttal jött. Utánna persze jött klasszikus agymosás.

Gondolom a ki vagytok tanítva, hogy mit kell mondani a kisnyugdíjasnak, mit kell mondani az egyszeri alkalmazottnak, mit kell mondani a vállakozónak stb...

zaragozaB410 2008.12.21. 07:18:59

Engem már mindenféle MLM-be beakartak szervezni, de nem sikerült. Ezek a beszervezők olyan fanatikusak és agy mosottak, hogy ha elutasítod őket soha többé nem állnak veled szóba. Ebbe a remek bizniszbe beszálltak azok a biztosítósok is akik már nem tudják eladni a befektetési termékeket és eddig ugyan "szerettek" és kevésbé voltak intrikusak, de most óriási cimbik lennének.
A sok megjelenő idióta könyv is azt sugallja, hogy ez kurva jó biznisz csak egy kicsit formálni kell az énképedet, miszerint hogyan baszogassunk embereket a hülyeségeinkkel.

drsunyilo 2008.12.21. 08:11:10

Nekem ezekkel az MLM emberekkel a következő a technikám:
Ha felhívnak a szokásos dumával (jó üzleti lehetőség, beszéljük valamiről bla-bla), akkor elmondom nekik, hogy akkor vagyok hajlandó áldozni az időmből erre egy órát, ha meghív ebédelni, fizeti a számlát és én ebéd közben meghallgatom, de előre figyelmeztetem, hogy nehéz eset vagyok, nem fog tudni beszervezni. A többség ekkor persze visszatáncol, persze a többség full csóró, nem tud meghívni. Eddig két MLM ügynök volt, aki erre rábólintott....

Mindkétszer hasonló koreográfia volt. Elmentünk egy általam választott méregdrága étterembe, ahol is pofátlanul rendeltem a kaját. Volt aperitif, előétel, leves, főétel (ekkor már majdnem szétdurrantam), de csak lenyomtam még két desszertet. Ja, és az egyik legjobb villányi borász méregdrága borát is kikértem (mivel alapvetően nem iszom alkoholt, ez egy picit fejembe is szállt). Szóval vacsora közben feltettem emberünknek a keresztkérdéseimet, majd amikor a betanított sablondumákat elmondta, kértem, hogy mereven a kérdéseimre válaszoljon! Hát mindkét esetben jól bekavartam az ügynököt. Persze "vendéglátóm izzadt, láttam rajta, hogy már azon töpreng, hogy miből fogja a számlát rendezni.
Majd a kaja végén felálltam (full rosszul voltam a sok kajától és az egy üveg bortól), közöltem, hogy nem érdekel a dolog (erre, mint említettem az első telefonálásakor figyelmeztettem) és köszönöm az ebédet.
Az egyik esetben 17 ezer forint, a másik esetben 24 ezer forint volt a számla...
Hát látni kellett volna a fejüket, amikor elköszöntünk.
Azóta ők nem hívtak...

De hívott egy másik. Vele két ünnep között megyek majd ebédelni....

Pofátlan vagyok???

Dr Kangörény 2008.12.21. 08:12:27

AZ én ismerőseim szintén rühellik az mlm-es agyhalottakat, ezért engem nem fenyeget az a veszély, hogy hivogatni kezdenek.

Az itt komenmtelgető ügynököknek pedig szeretném felhívni a figyelmét arra, hogy csak azért, mert az emberek egy része buta és minden szart el lehet adni neki, az mlm még nem tesz üzletemberré.
Szánalmas, tudatlan embereket használtok ki és zaklattok másokat, akik a pokolba kívánnak.
Néhányan gazdagok lesztek-vagytok, a többség nem viszi semmire.
Erkölcsi nullák vagytok.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.12.21. 08:14:59

Cpt.Flint,
ezek szerint "földik" vagyunk?

Ixca 2008.12.21. 08:47:26

Engem vagy 15 éve egy akkor jól ismert rock zenekar frontembere hívott meg egy "fellépésre". Tényleg fellépett a színpadon, amikor bemutatkoztak a havi "sikeres" emberek. Ja és értem jött, elvitt a saját trabantján. Irtó sikeresnek tűnt "száguldás" közben (amway). Sose felejtem el a gondosan összekötött hosszú hajával és a rosszul szabott öltönyében a Közgáz klub szinpadán.

mivanmivan 2008.12.21. 09:03:00

Nekem van egy ismerősöm, aki jól él ebből a fajta tevékenységből. Egyszer-kétszer megpróbált beszervezni, hogy legyek ügynök, szervezzek magam alá embereket stb.stb. de udvariasan elhárítottam. Azóta nem próbálkozik.
Én ugyan tag vagyok, és néhanapján veszek is magamnak dolgokat a hálózatból, de nem vagyok MLM próféta.
AMway: egy ismerősöm- amikor még csóró fősulis voltam- elhívott egy előadásra. Kérdeztem tőle: ugye NEM amway? Aszotna NEEEEM! Aztán kiderült, hogy igen... Nekem nagyon kellemetlen volt, mert el vidékről ők vittek fel Pestre kocsival, és bár el akartam jönni, de nem volt nálam elég pénz....Szóval csak azután mondtam meg neki, hogy köszi de nem, hogy hazahoztak :p Szegény fatert is be akarták szervezni, de amikor hozta haza a katalógusokat, meg a csillogó szemét, akkor mondtam neki, hogy mégis kinek akarja eladni a cuccost, mert itt a faluban akkor már minden második ember már amway-es volt.. :P

belekotty 2008.12.21. 09:24:44

Egy apró kérdés. Történik értékhozzáadás? Nem.
Minden normál üzletnek van marketingje, eladói strukturája. De itt a marketinget adják tovább piramis szerűen, semmiféle hozzáadott érték magához az áruhoz nincs.
Csalás. Ez azoknak jó - lásd köcsöd vasaló - akik dolgozni nem akarnak, de viszont környezetüket szemrebbenés nélkül átvágják. Gusztustalan az egész.

belekotty 2008.12.21. 09:27:14

drsunyilo. Nem pofátlan vagy, zseniális...

belekotty 2008.12.21. 09:38:03

Engem is egy kedves ismerősöm elrángatott egy ijjenre. Kérdeztem, ugye nem amway? Nem. Na forever volt. csak rá voltam tekintettel, hogy nem álltam fel azonnal. Ahogy vége lett eljöttem. Agyhalott barmok magyaráztak gátlástalanul. Egy egyik hülye szőke picsa pl a fluoridos fogkrémeket köpködte, hogy a gyomorsav miatt hidrogénfluorid keletkezik és za szétmarja a gyomrot. No akkor majdnem beszóltam. Vegyész diplomám (is) van.
Nem akartam mondani, azért nincs a cuccukban fluor, mert akkor ugye be kellene vizsgáltatni és nem hoz6nák csak úgy forgalomba.
Gusztustalan szemétség amit csinálnak. mer ha beszállsz, akkor persze kezdő szettet kell venni és ők már azon keresnek mint állat.

belekotty 2008.12.21. 09:44:58

LongJohnHolmes Te csak egy gátlástalan győködő vagy semmi több. Aki a homokot is eladná az araboknak. Ez egy nagy nulla, ez nem értékteremtés.

drsunyilo 2008.12.21. 09:53:24

Engem igazából egyszer rángattak el egy ilyen meetingre, úgy hogy nem sejtettem, hogy mi lesz (aki meghívott munkamegbeszélésnek álcázta). Amikor kiderült, hogy amway-gyűlésen vagyok, felálltam és megmondtam, hogy engem itt átvertek, és erre nekem nincs időm, felállítva több embert a soromba, kimentem... Hát volt döbbenet.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.12.21. 10:23:36

drsunyilo,
a módszer jó, de én mégsem ajánlanám másnak.

Gery Greyhound // · http://www.bestofgyurcsany.hu 2008.12.21. 10:30:21

Miért? Én gondolkodtam már rajta, hogy rejtett kamerával elmegyek egy ilyen dzsemborira, mivel nem vagyok egy könnyen agymosható alkat, gondoltam mit veszíthetek. Legfeljebb ha nagyon gáz akkor a felénél felállok és távozok, csak nem zárják rám kulccsal az ajtót.

Bezzeg engem senki nem akart eddig beszervezni, pedig úgy megnézném a sok agyhalottat, és tennék fel belőlük röhögős összeállítást a jutyúbra. Na, nincs valakinek egy kihagyhatatlan üzleti ajánlata számomra? :)))

vrtogether 2008.12.21. 10:31:01

Sasika megint jó témához nyúltál, amiben kifejthetem a tisztelet és a méltóság iránti hiányérzetemet, már megint.
az üzleti modell működik: olcsón venni, drágán eladni, lehetőleg vegyél sok olyat, amire semmi szükséged, fogyassz, szenvedj, és nedumálj vissza, mi tudjuk mire van szükséged, nem vagy ember, ha nem ezt teszed. két gond van ezzel: az egyik, hogy hiteltelen, rosszul csinálják - lásd a szép jövőt előre vetítő ügynöknek rohad a kocsija és direkt átver ha azt mondja, hogy NEM ez és az az MLM, pedig az, a másik, hogy én NEM akarom, hogy megmondja bárki nekem, hogy mit egyek, igyak, vállalkozzak, miben főzzek és mit kenjek magamra. Őket azonban ez NEM érdekli, hogy én mit akarok, és nincs önrendelkezési jogom, hogy az általam fizetett telefonon/Interneten ne keressen. És számomra ez a lényeg, én dönthessek a dolgaimról, elég felnőtt vagyok, hogy eldöntsem: a méregdrága rám tukmált bármik sem többek/jobbak, csak nem ez a vállalkozási csoport teszi rá a hasznát, hanem egy másik, egy hálózat. Világos, hogy szükség van a fogyasztásra, de láthatóan épp most pukkadt ki a fogyassz- szenvedj lufi a világgazdaságban, még mielőtt az én világgazdaságom is kipukkad, hadd döntsek én a saját akaratomról.
jó a hálózatépítés, ez tetszett, és ügynöki ebédmeghívás is, ha már egyszer át vagyunk verve, mi lenne ebben a pofátlanság?

Gery Greyhound // · http://www.bestofgyurcsany.hu 2008.12.21. 10:56:01

Egyébként páromat a legjobb barátnője egyszer majdnem beszervezte valami "jövő számla" nevű hasonló fasságba, ahol havi 1X.000 Ft-ot kell befizetni, és ha még beszervezel embereket akkor egy csomó pénzed lesz X év múlva - arra hogy mi a garancia hogy X év múlva megkapod a pénzed, és úgy mégis nagyjából mennyit, nem tudott válaszolni egy körülbelüli nagyságrend összeget, csak így százalék úgy prémium, mondom kösz, ezt kihagynám.

Asszonykámat csak úgy tudtam lebeszélni róla, hogy nálam válóok ha ebbe belemegy. A legjobb barátnő persze továbbra is mondogatta, hiszen ő már belépéskor úgy volt hogy a párom van olyan jó barátnője hogy nem hagyja cserben és egy fix beszervezettje már mindenképp lesz - haragudott is egy kicsit rám, hogy elrontom az üzletét, és ezt valahol gusztustalannak tartom, hogy képesek voltak így behálózni őt.

Szerencsére egy idő után elkopott a dolog és a barátság, a házasságom és a pénzünk is megmaradt.

Kalmár 2008.12.21. 10:56:10

Recesszió van!!
egész vagyonok olvadtak (olvadnak) nullára.
Csatlakozzon ehez a páratlan lehetőséghez!!
Az elmúlt évben, 30%-os volt a tőzsdén az átlagos veszteség.
Mindenki utalja át nekem a pénzét és én garantálom, hogy csak 15 %-ot fog veszíteni évvégére.
Jelige : Dupla haszon.

scsaba1 2008.12.21. 10:59:15

@ Gery Greyhound

Szólj csak nekem, adok kontaktot. :D Utánna le sem tudod majd vakarni magadról az illetőt.

drsunyilo 2008.12.21. 11:02:00

Na Sasika!
Miért nem ajánlod?
És melyiket, merthogy két dolgot is írtam:
- az ebédmeghívást vagy
- a gyülésről felállást és kimenetelt?

Gery Greyhound // · http://www.bestofgyurcsany.hu 2008.12.21. 11:12:18

scsaba1, az a baj hogy túl direkt ha én keresem meg az illetőt :)

vrtogether 2008.12.21. 11:24:20

Kalmár ez naggyon nagy

ha poén azért, de tuti rá lehetne szervezni egy hálózatot, kevés ember látja/kezeli olyan jól a helyzetet, mint Gery

scsaba1 2008.12.21. 11:44:34

Áhh, én is elhamarkodottan ígértem. Nem régen még kint volt a tag iwiw-es oldalán is nagy büszkén, hogy: Munkahely weboldala: amway.hu.

Most nincs semmi. Úgy látszik véget ért a szerelem...

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.12.21. 11:57:31

Drsunyilo,
a gyűlésről való felállás, kimenetel rendben.
A másik eset riasztásnak szintén jó, de én sajnálnám szegény ügynököt, mert nem tudhatom a balsorsa miért vezette az effajta tevékenységre.

Mericles 2008.12.21. 15:10:40

"Miért? Én gondolkodtam már rajta, hogy rejtett kamerával elmegyek egy ilyen dzsemborira, mivel nem vagyok egy könnyen agymosható alkat, gondoltam mit veszíthetek."

Próbáld csak meg. Azonnal beperelnek jogvédett tartalom rögzítéséért és meg is nyerik. Tudják hol ültél, ki a meghívód, stb.. Ha már illegálisan rögzíteni szeretnéd, akkor tedd a kamerát máshova, mint ahol ülsz.

Azzal, pedig, hogy felállsz előadás közben nem szúrsz ki senkivel, benne vagy a statisztikában. Szoktak kimenni. Figyelem, hogy itt mindenkinek mekkora arca van, de az a pár ember, aki itt osztja az észt, meg sem mer mukkanni egy ilyen prezentáción, csak itt nagy a szája, mert többségben vagytok. Előadáson néha vannak beüvöltések, meg agresszív kérdések, ezeket normálisan meg szokták válaszolni, akkor már nem olyan nagy az okoska arca.

A hozzáadott értékről annyit, hogy nem mindenki a Metroban vásárol mondjuk nagyker közeli áron, a lakosság nagy része drágábban jut hozzá a boltokból a termékhez. Mi itt a hozzáadott érték? A logisztika? Azt nyújtja egy MLM cég webshopja is, csak az házhozviszi ingyen, garanciával.

Szélsőséges példákkal illusztráljátok, hogy 10x annyiba kerül a termék MLM csatornán keresztül, mint hagyományos értékesítési láncon keresztül. Ez fa.ság. Van, ami drága, van, ami olcsó, van, ami annyi, mint a bolti. Van, ami szarabb, van, ami jobb, ez sem titok. Nem a szarabb van többségben, azokat előbb-utóbb kivonják a forgalomból. Pár szar dolgot én is megvettem egyszer, visszakértem a pénzem, vissza is adták. Nem úgy, mint a szántódi Óceánban, vagy hasonló nevű marketben, ahol a pár ezer forintos játék gyártási hibás volt és ki kellett verni a balhét, hogy visszaadják a pénz (2x 15km autózás).

Van aki említette, hogy méregdrága étterembe meghívatta magát az ügynökkel. Az az ügynök egyszerűen hülye, meg is érdemli. Add meg a számát, én is szeretnék egy jót enni :)

"Engem nem lehet beszervezni"
Gratulálok, kérjük a következőt a 3000 fős listáról.

drsunyilo 2008.12.21. 15:50:27

Hát, sajnos nem tudom a számát megadni, mert én az ilyen szerencsétlen lúzereknek a számát nem mentem el...
De mint említettem, megyek a két ünnep között is egy másik lúzerrel zabálni egy nagyot... (Annak majd megadoma számát, ha összejön a dolog...)
Nyilván ő is úgy gondolja, hogy valami 800 Ft-os menűt fogok enni. Téved...
Persze továbbra is hangsúlyozom, hogy amikor megkeres egy ilyen MLM-es mindig elmondom neki a "feltételeimet":
* általam kiválasztott étterem;
* szigorúan max. 1 óra (60 perc);
* és nem fog tudni beszervezni.
Ha valaki ezek után is...

Emberünk egy pénzügyi tanácsadással foglalkozó cégtől lesz (sejtem a cég nevét, de jóérzésem tiltja hogy kiírjam ide).

Egyébként velük csak az a bajom, hogy tájékozatlanok, némelyik lengyelpiaci gatyaárulásból csöppen bele ebbe az iparágba.
És mint említettem pár jól irányzott kérdésre csak hebegnek-habognak...

Corry 2008.12.21. 15:59:41

Egyszer már leírtam egy működő véleményt az MLM-ről. Sajnos most is későn teszem ezt meg, mert azt látom, hogy az MLM-ben mindenki a magyar munkanélküli kitörési pontját keresi. Erre az MLM nem jó. Viszont van olyan élethelyzet, ahol az MLM jól működhet, és ráadásul ott találták ki.
Az óperenciás tengeren túl a férfi keményen dolgozik a megélhetésért, viszont ez sok esetben olyan jól megy neki, hogy a feleségének már dolgoznia sem kell mégis fényesen megélnek (vagy megéltek, gondoljunk a válságra). Igen ám, de mit is csinál az asszony? Elfoglalja magát, nézi a szappanoperát, vakargatja a keze ügyébe esőt, satöbbi, unatkozik és önmegvalósít. Az utóbbi szó kulcsfontosságú. Van egy férj keres egy csomó pénzt, van egy nő, aki viszont tele energiával unatkozik. Használjuk fel ezt az energiát és kezdjünk el a nővel aloe verát árultatni, avagy mosóport. Minden barátnője tőle fog venni, az értékesítési gyűléseken idióta amerikai módra megtapsolják, fontosnak érzi magát. És a férj? Elköltött 500 dollárt egy belépő csomapgra és "biztonságban" tudja a feleségét, legalábbis az energiáit lekötötte valahogy. Na erre tényleg jó lehet az MLM és még akár horribile dictu tisztességes is.
Itthon az a baj, hogy van egy csomó ember, aki előszön em nagyon akar dolgozni, később meg már nem is tud és ezek után a könnyű meggazdagodás lehetőségeként néz az MLM-re, amiben csalódnia kell.
Most persze arról azt az apró részletkérdést is meg kell említsük, hogy az MLM-ben általában kereskednek és nem magyar áruval, ami azért akárhonnan nézem nem annyira szimpatikus.

drsunyilo 2008.12.21. 15:59:57

Nem tartozik szigorúan a témához, csak lazán, mert nem MLM:

Az utóbbi időben folyton hívogatnak egy porszívós cégtől, hogy eljönne hozzám egy porszívós ember kis szőnyeg-részletet kitisztítani. És utána beszélgetni a termékről...
Oké, mondom, benne vagyok, de csak egy feltétellel: ha az egész lakásomat, minden egyes négyzetcentiméterét kitakarítja a csodaporszívójával. Utána szánok rá egy negyed órát....
Persze udvariasan visszautasítja a telefonos lányka az ajánlatomat. Pedig ha igazán vagány porszívó-ügynökök lennének, akkor szerintem be kéne, hogy vállalják....:-)

scsaba1 2008.12.21. 16:26:18

"Próbáld csak meg. Azonnal beperelnek jogvédett tartalom rögzítéséért és meg is nyerik. Tudják hol ültél, ki a meghívód, stb.. Ha már illegálisan rögzíteni szeretnéd, akkor tedd a kamerát máshova, mint ahol ülsz."

Akkor ebből a szempontból jobban működtök, mint Szcientológia Egyház... :)

"A hozzáadott értékről annyit, hogy nem mindenki a Metroban vásárol mondjuk nagyker közeli áron, a lakosság nagy része drágábban jut hozzá a boltokból a termékhez. Mi itt a hozzáadott érték? A logisztika? Azt nyújtja egy MLM cég webshopja is, csak az házhozviszi ingyen, garanciával."

Lol. Metro, Penny, Teszko stb. kb egy áron van minden. Max. az akciós ujságban szereplő cuccok olcsóbbak, de ez sem törvényszerű... (Ez az okosság is valamelyik cd-ről származik?)
Ráadásul a Metroban választhatok vagy 20 féle mosópor közül stb...
A kisebb élelmiszer boltok tudnak a Metroban olcsón vásárolni, ha leszerződnek, és forgalmazzák a Metro sajátmárkás cuccait.. Az "ingyen házhozszállítás" megalol. Vastagon bele van kalkulálva a termék árába ez is. Ezért (is) kerül minden annyiba, amenyibe kerül.


"Szélsőséges példákkal illusztráljátok, hogy 10x annyiba kerül a termék MLM csatornán keresztül, mint hagyományos értékesítési láncon keresztül. Ez fa.ság. Van, ami drága, van, ami olcsó, van, ami annyi, mint a bolti. Van, ami szarabb, van, ami jobb, ez sem titok."

Ár/érték arány, ismerős ez a fogalom? Ezek a cuccok durván túlárazottak, miközben minőségben csak egy közepes szintet hoznak.

"Van aki említette, hogy méregdrága étterembe meghívatta magát az ügynökkel. Az az ügynök egyszerűen hülye, meg is érdemli. Add meg a számát, én is szeretnék egy jót enni :)"

Én viszont nem szeretnék, mert ehhez is kell egyfajta gátlástalanság. Lehet, hogy a "nagyon sikeres értékesítő, aki nagyon sokat keres" éppen a heti jövedelmét hagyja az étteremben. Én ugyanis nem szeretek visszaélni más butaságával/kiszolgáltatottságával.
(Azért mennyi baszogatást kellett már benyelnie az embernek a "felső vonalától": "Józsikám, nem jól megy az értékesítés neked, dolgozz többet, meg tudod csinálni" , hogy belemenjen az éttermes dologba is, mert annyira bizonyítani akar...

scsaba1 2008.12.21. 16:38:17

"A másik eset riasztásnak szintén jó, de én sajnálnám szegény ügynököt, mert nem tudhatom a balsorsa miért vezette az effajta tevékenységre."

Igen, mert te még mindíg tekintettel vagy emberi mivoltára, és nem csak egy "aprópénzre váltható" kapcsolatot látsz benne, ahogy ő tebenned.

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2008.12.21. 16:38:19

"Figyelem, hogy itt mindenkinek mekkora arca van, de az a pár ember, aki itt osztja az észt, meg sem mer mukkanni egy ilyen prezentáción, csak itt nagy a szája, mert többségben vagytok."

Valóban?

Ha a Nyugati aluljáróban látsz egy hordószónokot vernyákolni, hogy "Itt a világvége, és csak akkor menekülsz meg, ha veszel tőlem porszívót" akkor fogsz egy mikrofont és leállsz vele vitatkozni, vagy elkönyveled, hogy ez is csak egy moszat és továbbmész?

Ha az Agitprop tévén, vagy bármelyik másik hatodkategóriás csatornán Cöcike a szirénehang zenei aláfestésével gülüszemmel visítozik hatvandarab húszezrest lobogtatva a kezében, hogy "Hívj most, nyerj most, mert ha nem, akkor hülye vagy", akkor felhívod, vagy lendületből átkapcsolsz?

Ha venném is a fáradtságot, hogy elmenjek egy ilyen szeánszra, és azt látom, hogy egy piaci Cipolla osztja az észt, miért kellene nekem feltétlenül bármit is mondanom?! Nem vagyok sem pszichiáter, sem szociális munkás, sem szamaritánus.

Kicsit túlértékelitek magatokat.

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2008.12.21. 16:42:45

"Próbáld csak meg. Azonnal beperelnek jogvédett tartalom rögzítéséért és meg is nyerik."


Ez jó. Imádom, amikor laikusok nyilatkoznak jogi kérdésekben, részletekbe menően, és hasból megmondják, hogy egy adott tényállásra a joggyakorlat milyen egyértelmű választ ad.

Udvariasságból nem kérdezem meg, hogy nézőként vagy résztvevőként hány személyiségi jogi pert ültél már végig a fővárosin.

drsunyilo 2008.12.21. 17:32:01

Kb. 2 éve találkoztam egy rég nem látott szobafestő-mázoló barátommal. Öltöny-nyakkedő kombóban haladt, kezében mappa.
Leálltunk dumálni, majd lelkesen elmondta, hogy mennyire megváltozott az élete, vannak céljai, csoportot irányít, bla-bla. Előadta a full agymosott dumát. Szánalmas volt. Sok sikert kívántam neki.

Kb. két hónapja újra összefutottunk.
Cipelte a hátán-oldalán a festőlétrát, és egy festékes kertésznadrágban volt.
Amikor találkozott a tekintetünk, köszöntünk egymásnak és hirtelen elkapta a fejét....

gastro, missing in action 2008.12.21. 23:52:54

mericles
undorító a stílusod tudod-e?!

LongJohnHolmes 2008.12.22. 10:57:09

45 éves leszek, hogy eloszlassam a ködöt.

Érdekesek ezek a történetek, hogy kit és ki hívott meg előadásra :) Hát én erről hetekig tudnék mesélni jobbnál jobb történeteket.

De hogy is volt velem. München '91, Egész nap csavarogtam a városban és flippereztem. Aztán egy lopott újságban olvastam egy hirdetést, hogy keresnek magyarokat magyarországi üzlethez. A többi magyar figyelmeztetett, hogy ez egy mosóporos buli. Gondoltam azért elmegyek, nem árt megismerni az őslakosságot. Egy szimpatikus echte német házaspár volt. Kérdezgették, hogy mik a céljaim meg ilyen baromságokat. Aztán a faszi ráfújt ablaktisztítót a patyolat tiszta ablakra. Akkor én röhögőgörcsöt kaptam, mert ott jutott eszembe a többiek intelme. De ők profik voltak, nem dobtak ki, vagy keseredtek el vidámságomon.
Kérdezték, hogy holnap este mit csinálok? Elmennék e velük egy előadásra. (Gondoltam egy napot flipperezés nélkül csak kibírok, ha lehet potyázni valamit) Elautókáztunk 20km-re Münchentől egy kisvárosba. Egy kék Opel Omegával mentünk. Ott a konferenciacentrum előtt annyi fekete, bajor luxuskocsi állt, hogy alig láttam a végüket. Persze más színben is voltak, de nagyok és drágák. Pont olyanok, amiket mindig megnéztem az utcán. Na akkor olyan dolog történt, amit a magyarországi "beszervezettek" nem tapaszthattak meg. Mindenki öltönyben volt. emberek százai, én pedig egy Magyarországról vitt barna bőrkabátban, aminek a bőrét a pécsi bőrgyárból lopták ki anno. És jöttek oda hozzám ezek az öltönyösök kérdezték, hogy hogy vagyok, honnan jöttem, meg ilyesmiket. Az előzőnapi röhögésem valahogy elmúlt. Aztán beültünk a terembe. az első sorba! El kellett mennem a öltönyösök fala előtt. Azt az érzést nem tudom itt visszaadni. Aztán mentek fel a színpadra ezek a népek és ott karattyoltak németül, amit nem akkoriba alig értettem. Csak néztem őket és fura gondolatok voltak a fejemben. Aztán egy fiatal párt nagyon ünnepeltek. Ők épp elértek valamit. Ekkor, jó magyar szokás szerint, megkérdeztem, hogy ők akkor most mennyit keresnek? A meghívóim összedugták a buksijukat majd a faszi csak ennyit súgott: 18-20 ezer márkát. Elkezdtem osztani szorozni. De az akkori tapasztalataimmal nem fért össze, hogy valaki ennyit keressem egy hónapban, így megnyugtattam magam, hogy ez az éves mellékkeresete lehet. Ez ugyebár havi 1500 maki kábé. Mondom az nekem is jó lenne. Vissza is kérdeztem, hogy évente? Havonta- volt a válasz. Ekkor öntötte el a fejemet másodszor a forróság.
Mit keresek én itt egyáltalán meztelenseggűseggű auslander? De itt még nem ért véget a nyomorom. Kérdezte a meghívóm, hogy ezt megkérdezhetem az előadóktól is és már húzott is oda, ahol jöttek le a színpadról. Ott pislogtam, mint a miskolci békakocsonya. Ilyen szituációk csak a filmvígjátékokban vannak. Aztán beszélt az én leendő "felsőbb vonalam" Egy volt müncheni rendőr. Akkori fizetése 60000 maki/hó.
Na ott senkinek sem tudtam volna elmesélni, hogy az MLM nem működik. De tény, hogy engem egy közeli ismerősöm sem tudott volna az AMWAY-ba beszervezni. Nekem kellett egy ekkora sokkhatás.
Gyakorlatilag mindent annak köszönhetek, még akkor is, ha most mást csinálok. Szürke egérből tartásom lett, emberek ezrei előtt mertem félórákat beszélni, mindezt úgy, hogy a hozzáállásomon kívül semmit nem kértek tőlem. Olyan embereket ismerhettem, meg akik boldogabban keresik 10X annyi pénzüket, mint a normál sikervállakozók, akik remegő gyomorral fekszenek le esténként.

Még ez is jó volt, hogy leírtam :)

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.12.22. 11:08:55

Long John Holmes!
Örülök a sikerednek, ezt őszintén mondom.

Zzoorroo 2008.12.24. 14:34:52

@hetvenhet:

Te érted is, amit írsz? Vagy vettél egy nagy levegőt és úgy döntöttél: osztasz egy is (nagyon kis) észt?
süti beállítások módosítása