Téged beszerveztek már?
Na nem abba a hálózatba, hanem egy másikba, amelyik vásárlással kíván gazdaggá tenni. Én marha eddig azt hittem, a vásárlással, különösen az egyre több vásárlással csak költeni lehet a pénzt, most a napokban megtudtam: a frászt! Elavult, az idők szellemét nem értő, begyepesedett pasi vagyok, aki nem képes ujjait a kor ütőerén tartani, ugyanis nem fedeztem még fel, hogy minél többet vásárolok, annál gazdagabb leszek!
Gazdagodjon meg költekezéseiből!- szólít fel az új idők jelmondata. Ez a felirat egy forgalmas helyen lévő házilag barkácsolt plakáton virít már hetek óta itt Egerben, naponta elmentem előtte, a nagy betűk kínálták magukat az olvasásra, én meg naponta nyugtáztam, hogy persze, tudod, mikor…
Aztán az elmúlt napokban a jelmondat hirtelen megszólalt, hallhatóvá vált. Egyik kolléganőm mesélte, hogy felhívta egy közös ismerősünk, akit legalább 15 éve nem láttunk, s be akarta szervezni egy vásárlói klubba, nagy ígéreteket tett, felfestette előtte a gazdag és boldog jövőt, a kolléganőm megkérdezte tőlem, hogy szerintem mit tegyen. Én elmondtam, hogy a magam részéről nem hiszek a könnyű megoldásokban semmilyen területen, de mivel nem ismerem a részleteket, ezt ne vegye semmiképp tanácsnak.
Ezzel azt hittem, a téma engem érintő részének vége. Néhány napja kérdezi a feleségem, hogy emlékszem-e még A.-ra? Mondom neki: persze - de már a kérdéséből sejtettem, hogy mi fog következni. Nem csalódtam: A. fölhívta őt is, be akarta szervezni …, megemlítve, hogy már annyian beléptek, nagy ígéreteket tett stb., teljesen ugyanúgy történt minden, mint ahogy kolléganőm elmesélte a vele történteket. Még az is lehet, hogy ugyanazokat a mondatokat, szavakat használta az illető.
A feleségem azonban nem annyira határozatlan, azonnal nemet mondott, nagyjából ugyanazt a kételyt kifejezve, mint amiről én is beszéltem. Nem aratott sikert: A. szemére vetette, hogy milyen maradi gondolkodású, s egyúttal meg is említett egy példát, valami távoli rokonát, aki már milliomos lett a hálózat révén.
A céget megnevezte (ScienNet), én már csak kíváncsiságból is utánanéztem, az izgalmas és érdekes asszociációkat rejtő név miatt is. Ahogyan A. említette, ez valóban egy vásárlói klub. A honlapjukon lévő szövegek magabiztos, kritikátlan, kétely nélküli optimizmusa eleve elriasztott, az előmeneteli lehetőségeknél lévő bonyolult, táblázatokkal terhelt szöveg pedig legalább egy matematika szakos tanárt igényelne, annyit mindenesetre megértettem, hogy ha ily módon akarnék meggazdagodni, előbb tönkre kellene mennem anyagilag, annyit kellene hozzá vásárolnom. De az sem árt, ha minél több embert magad alá szervezel, őket is vásárlásra biztatva, mert abból neked is jut. Vagyis klasszikus multilevel marketing, amitől nekem személy szerint felfordul a gyomrom.
Azt hittem, az Amwayjel már lefutott ez a fajta hálózatépítés. Ezek szerint nem. Retteghetünk, mikor hív fel egy korábbi jó ismerős, munkatárs, barát, aki pár látszatérdeklődést színlelő mondat után rátér a lényegre: te, figyelj, nem akarsz meggazdagodni?
Hát nem.
Az utolsó 100 komment: