babtabla.hu

HTML

Ha csak ezt az oldaldobozt látod, akkor egy olyan sablont választottál, amiben csak balhasáb van, az oldaldobozaid viszont alapértelmezésben a jobbhasábba kerülnek. Menj be az Oldaldobozszerkesztőbe (Megjelenítés / Oldaldobozok), és kattints a Hasábcsere gombra!
babtabla.hu

Itt az írás, forgassátok...

közélet-közerkölcsök-magánbűnök- egy magyartanár emlékiratai Egerből

Oszd meg, és uralkodj magadon!

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Idő van

Friss topikok

  • pushup: Tanár úr! azért én szívesen olvasnám a mostani véleményét is. Lehet, én értelmeztem félre, de korá... (2016.02.16. 11:02) Búcsú az olvasótól
  • Lordhell: @Csakazigazat!: A lényeg, hogy mind a kettő rossz. Ha már számokon lovagolunk 1 év alatt 44-45 15... (2014.05.14. 18:25) Na de kicsoda Lipusz Zsolt?
  • csakazolvassa: Műfarka kinek volt? Én értem, hogy aki hetero, annak nem probléma a melegek politikai emancipációj... (2012.08.13. 19:04) Az ember végül homokos? - (Értelmezési kísérlet)
  • gabcica: Sikerült ebben az évben és tavaly is részt vennem a rajz oktv-n. Ha megnézitek a témaadást és azt,... (2010.11.28. 16:29) Mit ér az OKTV?
  • zerge gorilla: "már két embernek is olcsóbb autóval közlekedni, mint tömegközlekedéssel..." Ezzel muszáj vitatko... (2010.11.07. 13:57) Buddhista közgazdaságtan

Az MDF gyászszertartása

2009.03.07. 17:32 sasika61

 

Dávid Ibolya, az MDF elnöke ideiglenesen fellélegezhet: listája megszavazva, a Bokros-Habsburg tandem reményei szerint repülőrajtot fog venni a készülődő választásokon, talán még az 5 %-ot is átlépik, s akkor az elnökasszony nagyobbat fog sóhajtani, mint a legutóbbi parlamenti választások után.
 
Mégis, van egy olyan érzésem, hogy az MDF koporsójába, abba, amellyel a haláladó eltörlését reklámozzák hónapok óta, most verték bele az utolsó szöget: az az MDF, amiként ez a mozgalom, párt megszületett, most meghalt, már a temetésen vagyunk.
A név persze valószínűleg megmarad, talán, egyelőre. A halott örökösei, a családba befogadott nem vérszerintiek viselik majd, akik az egyenesági leszármazottakat kisemmizték, kitúrták az egyébként is elherdált vagyonból, s most örülnek, hogy erre törvényes felhatalmazást is kaptak.
 
Volt idő, még a rendszerváltás éveiben, amikor én is hittem bennük. Védtem őket beszélgetésekben, vitákat folytattam a nemtelenül gyalázkodókkal, mert igaznak és őszintének gondoltam - minden ballépésük ellenére -, hogy közülük a legjobbak, az alapító atyák tényleg az ország fölemelkedését kívánják szolgálni, mindenkiét: „ Európába, de mindannyian!” – ahogyan szegény Csengey Dénes fogalmazta meg szállóigévé vált mondatában.
 
Ma már Dénes nem él, az alapító atyák kizárva, maradtak a koncért ácsingózók. El tudta–e valaki képzelni, hogy az MDF bármilyen választási listája ilyen nevekkel kezdődik? Talán Verne Gyula, ő igen, de olyan ember, aki valaha hitt az ős-MDF-ben, aligha. Azok szemében ez a lista nem innováció, nem a megmaradásra tett kísérlet, hanem egyenesen árulás.
 
Csak sajnos nem meglepő: mondhatni, néhány év óta ez a párt vezetőinek alaptevékenysége: elárulni mindazt, amiért ezt a pártot létrehozták.
A lista elfogadását kínos belső viták előzték meg. Ibolyával és a hozzá mindig hű Herényi Károllyal szemben az őket eddig támogatók is felléptek: Boross Péter, Hock Zoltán, Katona Kálmán. A szavazás végeredménye minden eddiginél nagyobb megosztottságot mutat: a listát a választmány 48:44 arányban fogadta el. El tudjuk képzelni, hogy mekkora hévvel fog kampányolni a volt miniszterelnök Bokros mellett?
 
A párt honlapján egy kép fogad bennünket: két Pinocchio ül szemben egymással, az egyik vörös, a másik narancsszínű, hosszú orruk szinte összeér. A kép üzenetét értjük. D.I. ma az Index tudósítása szerint azt mondta: „az MDF támogatottsága a legújabb adatok szerint jelenleg - éppen Bokros Lajos visszahozatalának hírére - 10-20 százalékosra nőtt.” Ez a kijelentés vagy csupán vágyakat szólaltat meg (Álmodik a Nyomor – mondhatnánk Adyval), vagy szemenszedett hazugság, amely az egyik bábú színcseréjéért kiált.
 
Majd meglátjuk. Bármi lesz, a valahai MDF gyászszertartása megkezdődött. A hozzátartozóknak egy öröme maradt: örökösödési illetéket már nem kell fizetni utána. Másként fognak fizetni.

202 komment · 4 trackback

Címkék: közélet mdf lista

A bejegyzés trackback címe:

https://sasika61mondja.blog.hu/api/trackback/id/tr88987707

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kötöttségek nélkül 2009.03.09. 13:01:23

Reformdiktátor A jelek szerint bekövetkezhet az, ami korábban elképzelhetetlennek tűnt. A legújabb spekulációk szerint összeállt a két parlamenti kispárt, az MDF és az SZDSZ, hogy megzsarolják a nagy testvért, az MSZP-t. Most már az is világos, mivel. Két…

Trackback: Gulyásdemokrácia 2009.03.07. 22:01:38

MDF-plakát 2003-ból - Európába, de most (megint) másként...

Trackback: Tudtad? 2009.03.07. 17:36:22

Mai mese Egyszer vót, hol nem vót, vót egyszer egy leány; úgy hívták, hogy Dávid Ibolya. Szegény leánynak nem vót sok vagyona: vagyonnyilatkozata szerint egy házikója, melyben éldegélt, egy autója, mellyel utazott, meg némi pénzecskéje, melyet házikójá…

Trackback: Tudtad? 2009.03.07. 17:35:34

MDF: EP listaMiután megtudhattuk, hogy az MDF lista első két jelöltje Bokros Lajos és Habsburg György lesz - már ha persze elfogadják -, szeretnék még néhány javaslatot tenni:Mick Jagger - alias Jáger Miklós - amelyik nő mellett ő megfordult, attól gyerek…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

amize 2009.03.07. 22:20:23


Kedves ballib rádiós:

Rá Dios 2009.03.07. 22:04:47

OV szerintem nagyon is kemény programmal rendelkezik, sajnos. Ezt te is tudod, és sok százezer ember.
Sajnos az elején ugyanolyan kurva kemény lesz, mint amit most a kurmány csinál. Csak nehezen lehet lefaragni ezt a vastag szart amit te is takargatni próbálsz.
A kereskedelmi tévét bambuló milliós munkanélküli és vélemény nélküli ún. bizonytalanoknak nem lehet a valós programot az arcába löttyinteni. OV is sunnyogni kényszerül, sajnos ezt adja a magyar valóság. Közben szerintem meg már a nyugati bankárokkal a színfalak mögött le van tárgyalva a program. Ezt te is meg a többi hozzád hasonló is tudja.
Csak nyomjátok a hülye dumát a program hiányáról.
Persze jó lenne kiugratni a nyulat a bokorból. Kimazsolázni.
Egy - két job ötletet meg is próbálna kurmány is megvalósítani, persze elbaszva, a többit meg a médiapatkányaitok nyálaznák szarrá.

rk-koma 2009.03.07. 22:20:25

@mrs. white: Sajnos igazd van a jobboldali érzeéműek nem kérnek GyuFe Messiás 2-ből, de ez a másik oldalon is igaz, (és érzelmileg ez ma is 40% körül lehet), ott OrVi küldetéstudata veri ki a biztosítékot.

rk-koma 2009.03.07. 22:23:20

@amize: Én nem látom, hogy Rá Diost mitől sikerült beballibskatulyáznotok....

Rá Dios 2009.03.07. 22:24:41

@S.N.E./Csak Így: Kellene rád egy új Luther Márton, de lehet, hogy egy tánc és illemtanár is elég volna....

amize 2009.03.07. 22:25:00

Az MDF gyász-szertartása? Merészet álmodtál?
Például ebből a hozzászólásából is:
Szeretnéd celebrálni, ugye.? A FIDESZ meg koszorút küldene...
Nem sasika, ha tegnapig akár azt is hihettem, hogy O.V. lejön picit a "más dimenzióiból" és emészthető, mérlegelhető alternatívát kínál, ő megint "azemberekhez" szólt, akik lehet, hogy hívők inkább, mint felelős polgárok, most talán a józan ész megint kaphat egy esélyt. Értük, az Emberekért.

kulalak 2009.03.07. 22:26:33

Megkerdeznem ugy altalaban az MDF-et en is. Van kepviselojuk az EP-ben? Van. Ott van a listan? Nincs. Rosszul csinalta a dolgat? Ahogy hallom nem de nem tudjuk. Viszont most nincs a listan igy biztos rosszul csinalta az MDF-nek. Mi lesz a kampannyal? Mo-rol szol a kampany? Nem, az EP-rol. Jelen kepviselo az elmult ot ev alapjan tudna kampanyolni, magyaran ertene, hogy mit beszel. Bokros fog kampanyolni? Habsburg fog kampanyolni? Vegiggondolta ezt valaki? Egyre inkabb az az erzesem, hogy ugyanugy ahogy a maszop sem tudja az elnoket seg*****ni es leszavazni, ok sem. Mikor fognak rajonni, hogy tobb kart okoz mint hasznot? Mikor vegleg leallt a parlamenti penz? Csak emlekeztetoul, jogilag nem lehetne MDF frakcio a parlamentben. A frakcio megszunt, a tudomasulvetel harom napja alatt szervaltak egy Lengyelt. A tobbi part szanakozasa miatt meg van megturt frakcio. Szerintem mar nincs. Egyetertek Sasika, koporsoszogeket hallok.

Bakkerovics Bakker 2009.03.07. 22:27:13

rk-koma 2009.03.07. 22:20:25
rosszul tudod.
vagy rosszul magyarázod.
ugyanis nem ov küldetéstudata van, meg ov hatalomvágya, hanem a kreténmédián keresztül ömlő fletóvalagnyaló haszonélvező, önmagát értelmiséginek hazudó patkányok permanens agitációs propagandahadmüvelete által rá vetített erősen torz kép láttatása.
mint az köztudott.

Bakkerovics Bakker 2009.03.07. 22:30:35

Rá Dios 2009.03.07. 22:24:41
mennyivel szellemesebb lett volna, ha egyrészt tudnám, hogy ezt melyik hozzászólásomra válaszoltad, vagy legalább inkább annak tárgyával kapcsolatban riposztoztál volna.
szal ez így kevés, szedd össze magad.

Rá Dios 2009.03.07. 22:32:47

@amize: Gandhi közelében álltam meg a politikai skálanégyesen való süllyedésben, ez igaz. Nem vagyok tehát mohó kapitalista, bár nem szeretem a függést, de nem is akarom senkitől elvenni a másét.
Ballib?
Ha tudsz vele mit kezdeni, inkább szociálisan nem érzéketlen konzervatív liberális. Ja és 500 éve felvilágosult lutheránus, ha nem is annyira már, mint a felmenőim. Mindamellett útálom, ha zsidózást hallok és azt gondolom, hogy ebben igaza van Sólyom Lászlónak: a cigányokat előbb be kell fogadnunk. Rémes, ugye? Pusztuljak? Lehet.
No, aludd ki magad, vagy hallgasd meg újra a tegnapi beszédet, hátha találsz benne valamit, ami nem az érzelmekre, az észre is hat.

rk-koma 2009.03.07. 22:33:19

@S.N.E./Csak Így: Megnéztem a mostani beszédet. (HirTV élő majd Duna) Egyértelműen kifejtette, hogy úgy érzi küldetése van, még nem történt meg az ország visszafoglalása.Ezt a baloldali érzelmű többségi média persze majd patanövelésre fogja használni, de ez elég lesz arra, hogy a szavazáskor a függöny mögött, mégis az MSZP mellé kerüljön a jel... A szavazatok nagyobbik részét az érzelmek befolyásolják, egyébként szerintem a tiedet is, meg az enyémet is...

Steppenwolf 2009.03.07. 22:33:21

@amize: Ez kétségtelen hogy így lesz, de azzal nem árt számolniuk, hogy az MSZP ellenzékben ha lehet, még gátlástalanabb eszközökre képes, mint kormányon. És ezt csak tetézni fogja, hogy egy időre nem sokkal lesz nagyobb a Fidesz támogatottsága, mint most a szociké. Sokkal-sokkal nehezebb dolguk lesz, mint '98-ban volt.

Rá Dios 2009.03.07. 22:34:59

@S.N.E./Csak Így: A lelki szegényekre, meg a - sajnos - kisbetűvel hivatkozott Írásra gondoltam. Sorry, Te is túlontúl "irékony" vagy, ha belendülsz, akárcsak én :-)

Karácsony Benő 2009.03.07. 22:35:16

@Rá Dios: miért is?
Nem vagyok narancs-hívő,de ezt a xart,amit a ballib csinált 7 év "királysága" alatt,ne akarja senki Orbánra fogni.
Aki ilyenben setteng,az jobb volna,ha bevenné a ciántablettáját...

amize 2009.03.07. 22:36:09

Kedves ballib Rádiós:
Téves adásokat fogsz. Nem emlegettem azokat a népcsoportokat, akiket felsorolsz. Egyszerűen nincs velük napi élményem.
Számomra közömbösek, mint a norvégok.
Olyan, hogy konzervatív liberális még a 19. században talán volt, most meg kamu duma.
Illyennek ne is hazudd magad.

rk-koma 2009.03.07. 22:38:35

@Rá Dios: Szerintem vannak benne ilyen elemek is:
A globális rendszer szabályozatlanságára voanatkozó tétel. Ennek a globális rendszernek, valamint GyuFe rendkívül rossz végrehajtatási képességének következtében a csőd szélére került az országunk. OrVi válásza erre az nemzetállam ellenőrző és közösségvédő funkcióinak visszaépítése lenne. Bár azt nem tudm, milyen pénzből venné vissza a K&H-t a CIB-et meg az ErsteBankot...

yanchi345 2009.03.07. 22:40:30

@Fedor: Nekem csak az a bajom, hogy ez az egymásra találás pont húsz évet késett.
Egyébként Bokros (a maga konzervatív jobboldali gazdaságpolitikájával) végre jó oldalra talált. Talán mostanában láthatjuk egy valódi jobboldal (nem a történelmi feudalizmusba süllyedő és nem populista-baloldali) megszületését? Ennek hiányában nem tudtam én jobboldali lenni már régóta.

osborne 2009.03.07. 22:42:00

@dzsucseharcos: egyébként olvastam tegnap a Mugabe posztnál (vastagbőrnél) az MDFről amit írt és egyetértek. Ha előrehozott lett volna 06-ban vagy 08-ban akkor egy erősebb legitim kispárt lehetne Dávid Ibolya és Támogatóinak Pártja - most a túlélésért küzd. Rég meg kellett volna buktatniuk a mostani kormányt, jobban jártak volna. A butáság viszont öl, az egész múltat és pártot egyben...

a Political Capital viszont jól járt...

Rá Dios 2009.03.07. 22:42:08

@amize: Közömbösek akár a norvégok... Hát igen, van az asztalomon norvég zongorista lemeze, tudok norvég írót, szeretném látni a fjordokat. Persze nehéz kiemelnem a mondott lemezt a sok mindenféle nációt idéző másik alól. Nem közömbesek, különben mi is azok volnánk nekik. Vagy ha azok vagyunk, akkor azért ilyen a világ és lesz még ilyenebb, ha kedved szerint alakul.
No, késő van lelkizni. Eridj békével! (honnan is van ez? :-)

Steppenwolf 2009.03.07. 22:43:28

@yanchi345: Nem tudom, mit szívsz, de nagyon ütős lehet, ha ilyeneket írsz. :)))

Bakkerovics Bakker 2009.03.07. 22:43:58

rk-koma 2009.03.07. 22:33:19
énis pontosan ettől a patanöveléstől tartok.
de attólmég hagynekelljen pofaalapállásban a sarokban ülni, hogy itt ilyen szemétláda bértollnokok kaphatnak nemkicsi médiafelületet.
-
mindazonáltal azt szeretném, ha most 15-én, nem a pártrendezvényeken, hanem mindenhol máshol álljanak ki az emberek az utcára, pártállástól, ideológiától függetlenül, és necsak a mocskos pesti utcákon, hanem minden városban, és minden faluban egyszerre mondjuk ki, hogy ebből elég.

amize 2009.03.07. 22:46:10

@Rá Dios:
Biztosan benne voltál Horn Gyula templomfigyelő különítményében. Onnan lehet naked ismerős.

rk-koma 2009.03.07. 22:46:59

@Rá Dios: Te is tudod, hogy nem erre gondolt, hanem arra, hogy nem vált ki benne senkinek a faji hozzatártozása semmilyen különös zsigeri indulatot.
Azaz nem anti-és nem filo-norvég:)

Bakkerovics Bakker 2009.03.07. 22:48:00

Steppenwolf · republicator.blog.hu/ 2009.03.07. 22:33:21
98-ban már elkezdték.
amit kikellett állnija a fidesznek 2002-ig, azse volt piskóta.
maga a nagy, másnéven rakásszar fletó is eldicsekedett vele, hogy mekkora meló volt cseppnyi faszságokból fasisztahóhér kövért, meg cigány orbánt csinálnijuk.

dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2009.03.07. 22:49:18

Interjú a konzervatív jobboldali, sőt, valóbanjobboldali Bokrossal, Beszélő, 2001 május.

"Rádai:Érdekes, hogy fontosnak tartja hangsúlyozni, hogy nem karrierizmusból volt MSZMP-tag. Manapság sokan úgy emlegetik a karrierizmust, mintha az valamiféle enyhítô körülmény lenne. Azt mondják, „én csak karrierizmusból léptem be".

Bokros:A mi családunkban ez abszolút elítélendô lett volna. Apám, anyám ezt nem támogatta volna. Én azért léptem be, mert mindig is baloldali érzelmu és baloldali felfogású voltam, és a mai napig is szocialistának vallom magam.

Rádai:Ez mit jelent az MSZP-tagságon kívül?

Bokros:Hogy erôs bennem a szolidaritás érzése a hátrányos helyzetuekkel, az elesettekkel és a kitaszítottakkal. Ha ez párosul bizonyos szabadelvu felfogással, akkor az szükségképpen baloldalivá teszi az embert.

Rádai:Azt akarja mondani, ezért lett önbôl a hetvenes évek közepén kari KISZ-titkár a közgazdasági egyetemen?

Bokros:Már Kalocsán, a hadseregben is KISZ-titkár voltam, egyúttal ott is egyfajta puha ellenállási góc vezetôje."

yanchi345 téved, az MDF esetében az igazi baloldali párt születésének lehetünk tanúi, nem az igazi jobboldalénak. Vagy Bokros hazudik? De hát ő tévedhetetlen!

osborne 2009.03.07. 22:49:55

@yanchi345: attól még, hogy gyors neolib megszorításokat (bokros csomag) alkalmaz a posztkomcsi elit (ahova mindig is tartozott BL) megmentésére még nem lesz konzi, nagyon nem ;]

Rá Dios 2009.03.07. 22:50:32

@rk-koma: "Te is tudod, hogy nem erre gondolt..."

Akkor miért nem ezt mondja?

osborne 2009.03.07. 22:52:31

az MDF annyira konzi mint a szadesz ellenzéki - az esti hírekben igen de amúgy egyáltalán nem. a szocik többségét biztosítják saját maguk és családjuk státusz quo-jának biztosítására.

amize 2009.03.07. 22:52:38

@rk-koma:
Igazad van, köszönöm a hozzászólásodat.
Kellemes közömbösséggel fordulunk az olyan emberek és népek felé, akikkel nem nagyon van vagy volt dolgunk.
A norvégok is ugyanilyen semleges, kicsit érdeklődő közömbösségel szemlélhetnek bennünket. Legalábbis úgy hiszem. Csak Magyarországon valahogy mindent olyan nagy érzelmi vihar kísér.

rk-koma 2009.03.07. 22:54:08

@S.N.E./Csak Így: Ok. És mi lesz utána? Kié lesz a hatalom? Milyen alapon?
Léptem már ln is indulatból gereblyére, de a végén csak mégjobban fájt....
Én inkább azt sűrgetném, hogy amint van 2/3-os többség, meg kell változtatni a rendszert úgy, hogy négy éven belül is le lehessen váltani egy kormányt, ha alkalmatlan. Mondjuk éppen népszavazással.

Bakkerovics Bakker 2009.03.07. 22:54:49

rk-koma 2009.03.07. 22:38:35
a visszaállamosítást nem feltétlenül a bankokkal kell kezdeni.
eléglessz szépen a zenergijaszektoron elindulni, asztán lehet még bankozgatni később.
mindenesetre először a gazdaságot kell talpraállítani. ahhoz meg kell eggy leegyszerűsített és lecsökkentett szintű adórendszer, ami pár hónap alatt kifehéríthetné a gazdaságot, és a felesleges állami adminisztrációs munkakörökből a termelés, és szolgáltatás ágazataiba pumpálja vissza a munkaerőt.

Rá Dios 2009.03.07. 22:54:52

@S.N.E./Csak Így: Idézlek: " ...rakásszar fletó "

Az ilyen szöveg bizony nagyon szar, akkor is az, ha akire mondod, saját szavai alapján ítélve sem kifogástalan úriember. Ettől te még megpróbálhatsz az lenni. Nem nevellek, miért is tenném, csak jobb volna olvasni a kommenteket, ha nem nyomná el a tartalmat a tarthatatlan forma.

Rá Dios 2009.03.07. 22:57:27

@amize: A "Kellemes közömbösséggel " kezdetú komment korrekt, így már OK. Van aki érdeklődöbb, van akit meg kell szólítani. Ez rendben van.

dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2009.03.07. 22:58:05

@osborne: Azokat a megszorításokat nem nevezném neolibnek, hiszen a legfontosabb intézkedése (a vámpótlék) éppen nem neolib lépés volt. Kétségkívül neolib íze volt némely másik intézkedésének (tandíj, fogászat stb.), de ezek aprópénzek voltak a vámpótlékhoz képest. Nem világos előttem, hogy mivel lógott ki Bokros a tipikus szoci miniszterek sorából. Szerintem az őt dicsőítők nagy részének fogalma sincs, mi volt a Bokros-csomag, csak bemagolták, hogy az valami jó dolog volt.

Bakkerovics Bakker 2009.03.07. 22:58:30

rk-koma 2009.03.07. 22:54:08
a nemzeti összefogással elért katarzis tudhat igazán legitim kormányt választani.
és igen, ha ezek elbasszák, legyen lehetőség seperc alatt ezeketis elzavarni a zelső korrupciónál, az első szándékos károkozásnál.

amize 2009.03.07. 22:59:56

@Rá Dios:
Itt egyetértek veled.
Igenis legyen a hangnemünk kulturált. Akkor is ha erősen nem tetszik a másik mondandója.

rk-koma 2009.03.07. 23:01:14

@S.N.E./Csak Így: Nehéz ügy. Végsősoron 3 forrásunk van: Gáz made in Orosz Föderáció, meg atom, ahol utoljára még szintén mintha keletről jöttek volna a fűtőelemek. Az összes többi csak származtatott tevékenység rajta jórészt német meg francia kézen...

Bakkerovics Bakker 2009.03.07. 23:01:55

Rá Dios 2009.03.07. 22:54:52
tekintsd eposzi jelzőnek.
és még mindíg finomabb, és tényszerűbb, azontúl, hogy kevésbé sértő is, mintpéldául a fideszt lefasisztázni.
és tényleg balgaság ezen rugózni.
szerintem.

Rá Dios 2009.03.07. 23:03:30

@S.N.E./Csak Így: "...a nemzeti összefogással elért ...." stb: na, ez igaz. Körülbelül ennyit szeretnék én is. De ha lehet, előre is tudni valamit a majdani tettekről, hogy igazabb legyen a katarzis, mert nem szeretek (ha jól mondom)n/nfaktoriális, azaz egy szemcséje lenni valamely tömegnek.

osborne 2009.03.07. 23:04:52

@dzsucseharcos: igaz, inkább volt neolib látszatú mint nem de akkor meg végképp nem értem a Bokros mítoszt. Ja, a Fidesz neki köszönheti a hatalmat! na ja....

BL egy merészebb szoci közgazdász, ennyi.

Bakkerovics Bakker 2009.03.07. 23:05:11

rk-koma 2009.03.07. 23:01:14
ettől szép kihívás.
a megoldás nélkül maradunk a szarban.
és a származtatott szarokatis szépen vissza KELL vásárolni a külföldtől.
azon az áron, amennyiért megvették.
merthogy fejleszteni még egy dekát nem fejlesztettek benne.

rk-koma 2009.03.07. 23:10:23

@S.N.E./Csak Így: Miből? Szerinted erre ki adna pénzt? Hugo Chavez, talán.
De marad az alapgond: vesszük az energiát!
Vagy az oroszoktól, vagy az araboktól.
(Norvégia nem is olyan rossz ötlet bár ott nincs gáz, csak olaj, ha jól tudom...)

Rá Dios 2009.03.07. 23:11:46

@S.N.E./Csak Így: "származtatott szarokatis szépen vissza KELL vásárolni "
Aligha lehet már mindent visszahozni. :-)
Olvastam ma, hogy a magyar királyok után most is Körmöcbányán verik a szlovák Eurót. Ami dupla csavar: Már nincs Körmöcbánya itt, van Euro ott.
Ezzel mi legyen most már meg,? :-)

Bakkerovics Bakker 2009.03.07. 23:11:55

osborne 2009.03.07. 23:04:52
eggy mezei prosztó ítéletvégrehajtó, közepes közgazdasági, és zérus szociális érzékkel.
ezért volt tele ostoba nyirbálásokkal a csomagja.
egy jó közgazdász sohase a kiadási oldalon kezdte volna a rendrakást, hanem a gazdaság élénkítésével, a valódi dolgozói réteg megerősítésével, ahogy azt a fidesz is csinálta 98-tól, és működött is, amíg a műmájer megyó szét nem zilálta a rendszert.

yanchi345 2009.03.07. 23:11:58

@osborne: persze, a jó kifogás sosem rossz. Csak egyelőre úgy látom, mindenki a saját gombjához keresgeti a kabátot. Pedig most lenne itt az ideje tenni rá nagy ívben, ki milyen színben gondolkodik, mert nyakunkon a megfázás. Alapvetően édes mindegy, ki hány kommunista szombaton lapátolt húsz éve, most nem a tegnapelőttel kéne vacakolni, hanem a holnappal foglalkozni. Aztán üljünk le egy sörre, ha elvégeztük a munkát, és beszéljük meg, ki mit csinált, amikor még az egyetemi bulikat a KISZ szervezte. De pillanatnyilag felőlem akár maga Kádár is mondhatja, ha jót mond.

Bakkerovics Bakker 2009.03.07. 23:14:12

rk-koma 2009.03.07. 23:10:23
be kell indítani a gazdaságot.
ez ijen eccerű.
és akkor lehet venni vissza villanyhálózatot, meg ijesmiket.
nem sohanemérimeg négyesmetrót, meg völgyhidat alagúttal homokdombra.

rk-koma 2009.03.07. 23:15:25

@osborne: BoLa mert népszerűtlen lenni, amikor úgy gondolta, hogy az a helyes amit javasol. Teremtett vele fejlődési alapot, amit aztán mostanra gondosan elherdáltak. Innen a nosztalgia, ismét kéne valaki, aki megmondja világosan mekkora a baj. Tervet javasol az orvoslására, (megszerzi a felhatalmazást rá), és kőkeményen végigviszi. Szomorú, ha ilyen kvalitásokat ennyire kevesen tudnak fölmutatni.

Bakkerovics Bakker 2009.03.07. 23:16:45

Rá Dios 2009.03.07. 23:11:46
a szlovák gazdaság többmint fele magyar vállalkozások kezében van.
ha csak ők jönnének vissza, ugrásszerűen javulnának a mutatók.
és ehhez csak az adótáblájukat kéne lekopizni, meg a zügyintézési rendet hasonlóan leegyszerűsíteni.

dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2009.03.07. 23:18:40

@osborne: A Bokros-mítosz nagyon egyszerű. A Bokros-csomag bizonyos hatásai kellemetlenek voltak, 10% fölötti reálbércsökkenés volt. Ma a sajtó tele van a "fájdalmas reformok kellenek" szlogennel. Bokros intézkedései "fájdalmasak" voltak, ezért a nép egyszerűbb fiai így gondolkodnak: "Fájdalom kell ide, a Bokros-csomag fájdalmas volt, ergo Bokros-csomag kell ide". Ennyi a Bokros-csomag mítosza. Hasonló az orvostudományban a plaecbohatás. Egy hánytató vagy fájdalmat okozó placebo hatásosabb, mint egy mellékhatás nélküli. Hasonlóan, mivel be van dobva a köztudatba, hogy olyan gazdaságpolitikára van szükség, amely "fájdalmas", ezért egy bizonyos szubkultúra azt hiszi, hogy ha egy gazdaságpolitikai javaslat "fájdalmas", akkor az már jó is, és minél nagyobbat tud valaki mondani "fájdalmak" szempontjából, annál nagyobb közgazdász. Ezt a gyermeteg gondolkodást érdekes módon különösen kedveli az a főleg fiatalabb, képzettebb nagyvárosiakból álló közönség, mely a blogoszférában vitatkozik. Tökéletesen értelmetlen az 1995-ös Bokrost 2008-ban eszményíteni, hiszen 1995-ben Bokros más körülmények között más problémákat kellett megoldjon olyan eszközökkel, melyek közül ma egy sem hozzáférhető (vámpótlék, csúszó leértékelés, tömeges privatizáció most?). De a nép egyszerűbb fiai ezt nem gondolják végig, csak a "fájdalom"-vonalon elindulva eljutnak arra a gondolatra, hogy Bokros jó miniszter lenne ma is, és mivel egy másik reklámblokkból már bemagolták, hogy a jó gazdaságpolitika "konzervatívliberális", ezért egy újabb logikai bakugrással ráhúzzák Bokrosra (a maira és a régire) hogy liberáliskonzervatívjobboldali. Ez egy gyerekes, érzelmi alapú gondolkodás, a logikához kevés köze van. Elvégre mítosz.

Bakkerovics Bakker 2009.03.07. 23:19:07

ja, és még az energijához:
geotermikus energiával ugyanojan jól elvagyunk látva, mint izland.
nekelljenmár mindíg valakire várni, hogy a pofánkbarakja a halat, tessünkmá nekiálni inkáb halászni.

rk-koma 2009.03.07. 23:22:39

@S.N.E./Csak Így: Izlandra majd mindjárt államcsődileg is hasonlítani fogunk....
E pillanatban azt tudom, hogyan lehet geotermikus energiával fűteni/húteni, azt nem látom, hogyan lehetne vele áramot termelni. Akkor már gyorsabb egy Paks2 francia technológiával pécsi uránból...

osborne 2009.03.07. 23:24:04

@yanchi345: @rk-koma: igen de hatalmas illúzió kikerülni a politikai és szociális realitásokat. Egy ország nem egy egyenlet vagy egy vállalat, Bokros nem Margareth Thatcher csak egy közgazdász. Az ő bukása is megmutatta, hogy nem lehet önkényesen kívülállóként ollózni összevissza,

Arról nem is beszélve, hogy Bokros mindig is az elitnek (vagyon, hatalom, túlélés) akart kedvezni nem a népnek, csak a nép azthiszi ő milyen ász volt (utólag) pedig nem ;]

osborne 2009.03.07. 23:26:17

további kifejtés pedig dzsucseharcosnál itt: @dzsucseharcos:

Bakkerovics Bakker 2009.03.07. 23:27:21

rk-koma 2009.03.07. 23:22:39

perszehogy lehet.
viszont márcsak a fűtéscélú felhasználással is hihetetlen mennyiségű szénhidrogént kilehet váltani.
megha felpofozol háromnégy seggagyú fotelkörnyezetvédőt, akkor meglehetne pakolni szélerőművel egykét helyet.
de én a zatomerőművet is tudom támogatni.

rk-koma 2009.03.07. 23:28:28

@osborne: Nem is gondolom, hogy ő lenne a megoldás! Csak a mítosz magját kerestem, meg keresnék egy tökös államférfiút, mint mondjuk MaTha, vagy AnMerkel... Ejnye, ejnye ez meg képzavar lett, még kiderül, hogy nem mazohista néptag vagyok aki BoLát keres, hanem feminista...

dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2009.03.07. 23:30:00

@osborne:

>Bokros mindig is az elitnek (vagyon, hatalom, túlélés) akart kedvezni nem a népnek

De közben nem győzte hangoztatni baloldali meggyőződését. Ezt ne felejtsük el, mert még a végén yanchi345 és rk-koma elhiszik a szuperliberálkonzervatív jobbosburzsujkapitalista Bokrosról szóló mítoszt.

DeMarco 2009.03.07. 23:33:46

Én teljes mellszélességgel kiállok Bokros mellett és mindenkit arra buzdítok, hogy szavazzanak rá !!! Muszáj kijuttatni Brüsszelbe, mert ha itt marad végünk van... :((( Toljuk csak ki ahogy a Kovács Lacit anno és reméljük róla se hallunk utána semmit. Felőlem a fél parlament kimehet Brüsszelbe, kavarják ott a lecsót, ne itthon rontsák a levegőt...
Elvileg a többpártrendszer híve vagyok, de ebből a két kicsiből annyira elegem van, egy könnycsepp nem sok annyit se fogok ejteni, ha eltűnnek. Ibolyka tipikus példája a hatalomhoz való ragaszkodásnak. Inkább bukjon az egész párt, bukjon az identitás, csak hogy ő pozícióban maradhasson. Gusztustalan.

rk-koma 2009.03.07. 23:36:13

@dzsucseharcos: Kedves DzsuHar, én már egy 2000 éves ontológiai vita során Logosz/Mítosz ügyben az előbbi oldalra álltam, ezért ne félts, nem fogok BoLa képével felszerelt házioltárt készíteni. Egyáltalán egyik poltikus képe sem fog függeni a falamon. Na jó, esetleg Széchenyi...

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2009.03.07. 23:37:15

@dzsucseharcos:
ez valószínűleg így van, én is mesterségesen felfújtnak érzem az egész mítoszt.

Bakkerovics Bakker 2009.03.07. 23:45:54

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2009.03.07. 23:37:15
sok bértollnok kőkemény munkája bennevan abba, hogy így érezhesd.
és megis lettek vastagon fizetve.
a te adódból, ofkóz....

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.03.07. 23:53:35

Ugyan a matematikai esély relatíve kicsi Bokros kijutására; de lenne abban valami "történelmi", amikor Kovács László és Bokros Lajos összefutnak Brüsszelben.

Kovács: "Szép estét, elvtárs!"

Bokros: "Pszt!!! Fedett állású ügynök vagyok!"

Bakkerovics Bakker 2009.03.08. 00:01:52

mefisto 2009.03.07. 23:53:35
ha valamijen matematikaji tévedés fojtán kapna ep mandátumot ibojka tákolmánya, akkorse eza könyvelő menne ki szerintem....

osborne 2009.03.08. 00:16:19

egyébként a Bokros mítoszt BL szakmai és akadémia munkája (amit kapcsolati úton szerzett meg leginkább) táplálta igazából:

1. a CEU-t vezette most januárig:

vg.hu/index.php?apps=cikk&cikk=255662&fr=rss

és az is, hogy az IMF tanácsadója, legutóbb Ukrajnában tárgyalt,

igaz, hogy csodákra sehol nem volt képes. szóval ennyit a mítoszokról ;]

I'll be Beck! 2009.03.08. 00:20:27

Most Boross vagy Bokros nem mindegy? Mind a kettő Béla. A Habsburg meg kb ugyanaz mint az MDF - megkopott márka.
Antall baja az volt, hogy nagyívű és lényeglátó gondolkodó létére képtelen volt akár egy igazán hozzáértő operatív szakembert találni a csapatba. (mellesleg Vityáék se - ha csak Simicska urat annak nem számolom). Egyszerűen nem voltak nem komcsi operatív szakemberek.
Nem ebből lett a baj, de e miatt lett ekkora.
Mindegy, lehet, hogy halál nélkül nincs feltámadás? Vagy ez már a purgatórium?
Esetleg az örök kárhozat?

Bakkerovics Bakker 2009.03.08. 00:20:45

osborne 2009.03.08. 00:16:19
az imf nevű sóhivatal áldásos tevékenységében résztvenni azért értelmes körökben nemtúljó pedigré....

osborne 2009.03.08. 00:30:42

@S.N.E./Csak Így: a szocik ilyentől elalélnak.

bár most, hogy az IMF kiosztotta magának az egyest a válság előrejelzésében és így nem maradt más mint egy internacionális uzsoraszervezet - valóban nem sokat dob szakmai körökben.

Bokros és a wikipedia:

Pénzügyminiszterségének tizedik évfordulóján (2005. március) kitüntették volna a Magyar Köztársaság egyik magas állami kitüntetésével, de ezt visszautasította, mivel nem találta megfelelőnek az indoklást. (Kimaradt belőle pénzügyminiszterként végzett munkájának méltatása.)

lol

Bakkerovics Bakker 2009.03.08. 00:42:09

osborne 2009.03.08. 00:30:42
a szociknak nevezett birkák a zalkohoholista főtitkároktól, meg a rablókapitalista kiszvezérektől is elalélnak...

nan jar? 2009.03.08. 02:28:51

Lehet, írtátok már...de Habsburg György egy komplett idióta.Fogadásokon vigyázni kell rá, mert lop vagy kér valamit, ami a gyűjtőszenvedélyének tárgyát képezi( szalvéta ,vagy ilyesmi) Szegény apja révén mindenhova beválasztják, de meg se tud szólalni, én "beszéltem" már vele.Csak kényszeresen mosolyog. Bokrosnak kell a kamu munka utáni fizetés.....igazából mégis az dühít fel, hogy a változó kort átlépő nagyasszony ellustult csípőjére való kosztümöt akar, divatosat, tiniset, még az elkövetkező ciklusokban is. Ezért minden....

Kalmár 2009.03.08. 02:32:07

Nekem ez szimpla ügy. Mint a jó élősködő, felfalták belülről az MDF-et a szocik.
Ibolyka volt a vírus és mindenkit kiírtott.
A végén most fölteszi munkájára a koronát.
Egy szoci miniszter az első helyen, szép.
Persze nincs vége az álcának, á dehogy, hátha még néhány szavazatot összesöpörhet és átvihet balra, a Fidesz elől. Most, a haza érdekében kompromisszumkész konzervatív politikusnak öltöznek. Még vannak hívők.......?

Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2009.03.08. 02:51:43

Cserébe az MSZP európai parlamenti választási listáját viszont Torgyán József fogja vezetni.

Bakkerovics Bakker 2009.03.08. 04:08:44

Pók · poooOOoook.blog.hu 2009.03.08. 02:51:43
józsi bácsi inkáb áramot vezessen, ne listát. és hajlott korára való tekintettel nembánom, legyen aza záram a székébe vezetve.

MekkMester 2009.03.08. 06:43:17

Eh, csak a méreg buzog bennem! Nagyon kellene egy normális, tisztességes, hiteles jobboldali párt, de sajnos erre jelenleg nem sok reményünk van.
Nem látom a belevaló politikusokt. :(

states 2009.03.08. 06:54:17

Kíváncsi vagyok, meddig szajkózzák Ibolyáék még "azantalliörökséget", aztán hogy az MSZP-SZDSZ-MDF választási koalícióban ki lesz a listavezető? Ha létezik egyáltalán a politikai aljasság és prostitúció, akkor Dávid Ibolya az, aki ezt megtestesíti...

1953 2009.03.08. 07:54:49

sasika!
Én már akkor eltemettem őket ,amikor a diktátori hajlamokkal felvértezett Dávid Ibolya átvette az elnökséget

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2009.03.08. 08:07:03

@1953:
nem tudom, hogyan fogják ezt megúszni szakadás nélkül.

Rá Dios 2009.03.08. 08:14:05

Bokros igent mondott végül?
Szegény Olajos... Taktikai hiba volt a trópusokról hazaüzenni. Ha Pristinában, vagy Afganisztánban járt volna...vagy legalább azt írja be feladási címként..:-)

Rá Dios 2009.03.08. 08:15:42

@sasika61: "hogy fogják..."
Sehogy Sasi, sehogy. De miáért pont ők lennének a régi önmaguk? Ki az ma is, aki volt valaha? :(

Pelso.. 2009.03.08. 08:29:25

Mekkmester,

Egyetértek, semmi nem fog változni, amig nincs egy józan közép-konzervatív erő.

Az MDF és Ibolya nulla, az is volt, az is lesz...., de:
furdalja az oldalam a kíváncsiság: akkor is ilyen elmarasztaló vélemények születnének vajon, ha most a Fideszbe olvadna be, úgy tűnve el a süllyesztőben....?

Valaki fentebb említette a visszaállamosításokat. Nem értem, önmagában miért jó az a gazdaságnak.

mrs. white 2009.03.08. 08:36:58

@Pelso..: Ha egy elvileg joobboldali párt egy jobboldali pártba olvadna be az azért nem revalláció ami különösebb felháborodást igényelne. Viszont hogy egy párt szembe köpi volt választóit a sokszor hivatkozott antali örökségét és nem utolsó sorban saját pártagjait akik tömegesen kezdenek el kilépni. Nos valljuk meg ennek azért ennek inkább van hírértéke. Nem gondold,? Azért a két süllyesttőben való eltünés között van egy kis különbség. Mint egy bulin ittas vagy és nem a vécébe hánysz hanem letolt gatyával a nappali közepére.

mrs. white 2009.03.08. 08:39:47

@Pelso..: Képzeld el hogy az energia szektor mondjuk annyi profitot hoz amit kivisznek mint a mostani államháztartási deficit. Talán ha itthon marad és nem viszik ki külföldre talán kicsit beljebb lennénk. Nm eitt állna a forint. Ja és nem kellen megszorítás. Ennyi.

kamasuka 2009.03.08. 08:45:50

@dzsucseharcos:
Most vagy az van, hogy anno a 2002-es választási vereség után Orbán és Dávid összebeszélt, és mindenkit az orránál fogva vezet (2002 óta kreált, igazából nem valós Fidesz-MDF ellentét, ami már majdnem sikeres volt, mert 2006-ban az MDF bekerült, csak akkor nem jött össze a kormányzás, mert a Fidesz nem nyerte meg a választásokat - az első kör után rájöttek, hogy akármit csinálnak ezt nem lehet visszafordítani, így minden ment tovább a megtévesztés útján -, és tudják, hogy csak úgy nyerhetnek, ha a "jobbról/középről" (LOL) is van egy párt, ami kiábrándult balos szavazatokat szerezhet, így az MDF balról próbál elvenni szavazatokat, nem jobbról) ami egy hatalmas húzás lenne és zseniális konspiráció - de erre kevés az esély -, vagy Dávid rIbi meghülyült, esetleg tényleg zsarolják valamivel, mert véleményem szerint egy korábban TÉNYLEG jobber igazságügyminiszterből EGYIK PILLANATRÓL A MÁSIKRA, "hirtelen", nem lesz valaki anti-jobber-középutas- liberokommukapitalista, aki tényleg az antalli örökséget viszi tovább ...

mrs. white 2009.03.08. 08:54:11

@kamasuka: Érdekes ezen már én is gondolkodtam de ez olyan mint a három testőrben, hogy Yvett csak azért megy Senki Alfonzhoz, hogy leplezze mennyire szereti Csülököt. Gyanítom nem ennyire összetett konspiráció van hanem csak szimlán megélhetési politikus Ibike plussz az néhány elnökségi tag aki megmaradt. Máshoz nem értenek (ehez sem) kvázi a munkahely megtartásáért küzdenek. Jelzem nem kéne Őket támogatni a munkahely megtartásban inkább győzzőn a szabad piac.

Kalmár 2009.03.08. 08:54:44

Igazából, az sem lett volna jó, ha a Fideszbe olvad.
Az, hogy a legnagyobb rendszerváltó pártot,
4-5% közelében tartja Ibolyka, azért ügyes.
Mindig voltak ilyen halászpártok.
Láttuk hogy a Centrum is ügyes húzás volt. Kellene csinálni egy baloldali kispártot is. De valahogy a baloldalon esélytelen. A munkáspárton kívül nincs élet. A Smukk Andor féle párt jó lett volna, erre mi történik? Beépül az MDF -be. Ehh.
Egy rendes szocdem párt azért furcsa, hogy nem él meg önmagától.
A baloldalon kicsinálják őket ? Pedig gondolom igény volna rá.

kamasuka 2009.03.08. 09:07:47

Apropó, nem tudom összefügg-e, hogy rIbiéknél Bokros lett a listavezető, de egy hír szombatról Tamásiból:

www.blikk.hu/rovid_hir/?cikk=138225

Pelso.. 2009.03.08. 09:12:37

Mrs.White,

Ez a bulis hasonlat, ez valami eszményi, jegyzem.
Mo.-n már minden párt szembeköpte-hányta a választóit, a politikában nincs erkölcs, nem csodálkozom.

Akik valamilyen módon közel voltak a tűzhöz az elmúlt 19 évben, azt kommunikálták: az állam rossz gazda. Nem elsődlegesen a tulajdonosi szerkezeten, hanem a működési struktúrán, a szervezeti felépítésen múlik a gazdaságos üzemeltetés. A visszaállamosítás esetén biztos, hogy újra egy túlduzzasztott, ejtőernyősökkel, pártkatonákkal teli cégekké válnának.
Megoldást inkább az adórendszer, fogyasztók támogatásának módjának reformjában, és a mondjuk egy "energialap" létrehozásában látom.

Bjossy 2009.03.08. 09:13:05

Igazából két idézet kívánkozik ide:
1./ Összeforr ami összetartozik.
2./ Elválik a szar a májtól.
Azt hiszem, az értelmezés nem lesz túl nehéz senki számára.
Béke poraidra MDF, R.I.P.

yanchi345 2009.03.08. 09:44:09

Még mindig ugyanaz a baj, és ez láthatóan nem is fog megváltozni (ha már az elmúlt száz évben nem változott): nem megoldásokban, hanem pártszimpátiában (sémákban) gondolkodik az emberek jelentős része. Ma a "büdös komcsi", hatvan éve a "kulák" meg a "klerikális reakciós" volt az a kulcsszó, ami miatt nem kellett vesződni a mondanivaló értelmezésével. Végül is gondolkozni nehezebb. Helyette dalolni kell a döntésképtelen választók fülébe: ezek ellopnak mindent, de te többet érdemelsz... A röhej az, hogy ezt '98-ban az MSZP ugyanúgy elsütötte, mint most a FIDESZ, úgyhogy nincs mit egymás szemére vetniük. Egyszerűen a magyar állampolgárok erre vágynak, a kádárizmus atyáskodása kell, nem a felelős, öngondoskodó, szabad viselkedés. Meg néhány séma, amivel be lehet skatulyázni az ország másik felét (a komcsikat, a zsidókat, a cigányokat, a kékszeműeket), hogy ne kelljen velük együtt dolgozni az országért, hanem lehessen rájuk mutogatni: ők tehetnek mindenről.

Rá Dios 2009.03.08. 09:53:29

@kamasuka: Halállal viccelsz? Nem kéne...

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2009.03.08. 09:55:38

@kamasuka:
a húzás zseniális lett volna, de nem hiszem, hogy ez mozgatta az eseményeket.

Rá Dios 2009.03.08. 09:56:23

@yanchi345: Bizony igaz!
Ajánlom az olvasni szeretőknek Szilágyi Ákos sorozatát az ÉS-ben a populizmusról.

Kalmár 2009.03.08. 11:48:57

@Rá Dios:
Én nem javaslom olvasni az ÉS-t.
Nyomtatott wc papír.
Az igazi populiznus az, amikor olyannal jöttök, hogy mind a két oldal egyformán lop.
Na ez a populizmus. Próbálja kihasználni az álltalános bizalmi válságot a politikában, szétterítve a felelősséget és egyfajta, minek változtatni, maradjanak ezek, úgysem változik semmi hangulat keltése. Na ez a demokrácia föladása.
Igenis van különbség! Igen a Szocik ezt hírdették, hogy Orbánék lopnak, majd ők bizonyítják. Jól sikerült. Több millió forintot költöttek nyomozásokra és még vádemelésig sem jutottak 1 alkalommal sem. A saját belügyük álltal irányított rendőrség nem tudott vádat felállítani.
Most meg olyan mély a mocsár, hogy egymást nyomják víz alá az elvtársak, lassan már a csillagban lesz a választmányi ülés. Hát még ha nem sikerülne annyiszor eltussolni.
Egyébként a lopás kérdése azért is gyenge érv, mert én hajlandó vagyok elhinni(nem elfogadni), hogy minden ember kihasználja a lehetőséget és több jut neki mint járna, DE a lopás után a maradék pénzzel gazdálkodjon úgy hogy fenntartható fejlődést biztosítsanak az országnak.
Na ez nem megy 7 éve.
Ami kell elveszik, ami marad, azt elb...
Köszi

kamasuka 2009.03.08. 13:10:44

@sasika61:
Majd kiderül. :) Ha 2010ben nyer a Fidesz, az MDF meg bekerül, majd közösen kormányt alakítanak, akkor igen.

Bár szerintem előbb kerül be a charteres szavazói által az SZDSZ, mint az MDF ...

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2009.03.08. 18:43:32

Friss hír, hogy Csáky lemondott, a frakció fennmaradása is kétsége.

dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2009.03.08. 18:49:54

@kamasuka: Nekem úgy tűnik, hogy 2002-ben, közvetlenül a választás előtti időszakban valamin összeveszhetett DI és OV. (Nagyon érdekelne, mi történt!) Mindkettő elég aggresszív tud lenni, úgyhogy a konfliktus az idő haladtával csak eszkalálódott köztük, újabb és újabb sebeket osztottak egymásnak és eltávolodtak. Lehetne ezt bőven részletezni, pl. Orbánnak azt a mániáját, hogy a jobboldalon csak egy párt legyen, és aki megbontja ezt a monolit egységet, az bolsi áruló. Nem DI hülyült meg, hanem összevesztek valamin, és DI önállóskodó stratégiája, valamint OV emiatti gyanakvása olyan légkört teremtett, amiben nem volt lehetséges többé a kiegyezés a két párt között. Vannak aztán persze olyan átláthatatlan jelenségek is, mint Schmuck stb. DI politikus, nyilván szereti a pénzt, mint minden ember, tehát valakik jutalmazhatták vagy ösztönözhették is időnként. Szóval az a hipotézisem, hogy DI és OV személyes ellentétével kezdődött a távolodás, és mivel DI időközben az MDF-et a saját személyi pártjává változtatta, ezért ez egy Fidesz-MDF konfliktussá szélesedhetett a vezetés szintjén (ne feledjük, hogy a régi, hűséges MDF-esek, beleértve az alapszervezeti tagságot is, már 2006-ban is többnyire Fidesz-szavazók!) DI-t nem tartom nagy stratégának, de bolondnak sem, még ha most szétesettnek tűnik is. Amit kizárhatunk, az az, hogy az MDF valaha a Fidesz oldalán jelenik meg. Többek között mert valószínűleg a Fidesz már sosem fog bízni benne, másrészt az MDF támogatói már rég kicserélődtek. Az MDF most a "Gyurcsány-mentes MSZP", az "MSZP light" szerepét tölti be. Ezt a közvéleménykutatások is megerősítik, melyek (azt hiszem, ez tavaly nyári adat) szerint az emberek inkább a baloldalhoz és kormányoldalhoz sorolják az MDF-et.

dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2009.03.08. 18:52:12

@sasika61: Biztos, hogy valaki a frakció megszűnése előtti három napban rá fog jönni a független, emeszpés, eszdéeszes vagy fideszes képviselők közül, hogy hozzá annyira közel áll az MDF konzervatív, antalli örökséget továbbvivő politikája, hogy azonnak be kell lépnie a frakcióba.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2009.03.08. 19:06:09

@dzsucseharcos:
ez nagyon valószínű: meglesz az új "lengyelük."

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.03.09. 13:04:38

Bocs a dupla trackbackért, technikai baki, az egyiket nyugodtan törölheted.
süti beállítások módosítása