babtabla.hu

HTML

Ha csak ezt az oldaldobozt látod, akkor egy olyan sablont választottál, amiben csak balhasáb van, az oldaldobozaid viszont alapértelmezésben a jobbhasábba kerülnek. Menj be az Oldaldobozszerkesztőbe (Megjelenítés / Oldaldobozok), és kattints a Hasábcsere gombra!
babtabla.hu

Itt az írás, forgassátok...

közélet-közerkölcsök-magánbűnök- egy magyartanár emlékiratai Egerből

Oszd meg, és uralkodj magadon!

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Idő van

Friss topikok

  • pushup: Tanár úr! azért én szívesen olvasnám a mostani véleményét is. Lehet, én értelmeztem félre, de korá... (2016.02.16. 11:02) Búcsú az olvasótól
  • Lordhell: @Csakazigazat!: A lényeg, hogy mind a kettő rossz. Ha már számokon lovagolunk 1 év alatt 44-45 15... (2014.05.14. 18:25) Na de kicsoda Lipusz Zsolt?
  • csakazolvassa: Műfarka kinek volt? Én értem, hogy aki hetero, annak nem probléma a melegek politikai emancipációj... (2012.08.13. 19:04) Az ember végül homokos? - (Értelmezési kísérlet)
  • gabcica: Sikerült ebben az évben és tavaly is részt vennem a rajz oktv-n. Ha megnézitek a témaadást és azt,... (2010.11.28. 16:29) Mit ér az OKTV?
  • zerge gorilla: "már két embernek is olcsóbb autóval közlekedni, mint tömegközlekedéssel..." Ezzel muszáj vitatko... (2010.11.07. 13:57) Buddhista közgazdaságtan

Cigány áldozatok és bűnözők

2008.12.16. 18:26 sasika61

 

Érdekes-e bármilyen bűncselekménynél, hogy akár az áldozat, akár a tettes milyen származású, konkrétan az, hogy roma-e vagy sem? Eldöntendő kérdés, lehet érvelni mindkét álláspont mellett. Maradhatunk annál, hogy bármely változat következik be, nem történik meg más, mint „magyar állampolgár támad meg magyar állampolgárt”, és ennél messzebb menve csak tévutakra juthatunk. Mások – ebbe szerintem a lakosság többsége beleértendő – pontosabb képet szeretnének kapni, s ők maguk is minősítenek, s azt mondják: megtámadott egy cigány, ha az elkövető az. Ha egy romát kifosztana egy magyar, szinte biztos, hogy ő sem használná az eset elmondásakor a „magyar állampolgár” verziót.
 
Bármelyiket kész lennék elfogadni, ha az kölcsönös és következetes. A tegnapi és mai események (Alsózsolca, Vecsés), különösen pedig azok sajtóvisszhangja élesen mutat rá, mekkora tisztázatlanság, képmutatás van ebben a kérdésben.
 
Már reggel a 6 órai hírekben feltűnt, hogy a Kossuth vezető hírként közölte, hogy rálőttek egy roma fiatalemberre.
Itt a hír online változata:
Ismét lövések dördültek egy romatelepen
„Ezúttal a Borsod megyei Alsózsolcán történt az eset. Az áldozat is roma: egy 19 éves fiatalember, akit súlyos, életveszélyes állapotban szállítottak kórházba. Az eset egy családi ház előtt történt. A Távirati Iroda szerint a város romatelepén, a Dankó Pista utcában. A lehetséges elkövetőről, vagy az eset körülményeiről azonban ennél több részlettel még nem tud szolgálni a rendőrség - mondta el a Krónikának Gaskó Bertalan, a BAZ-megyei rendőr-főkapitányság szóvivője. (MR)”
 
A vecsési eset nem szerepelt a reggeli híradásban, online változatát itt olvashatjuk:
Megverték a Magyar Gárda egyik alapítóját
„Súlyos koponyasérülést szenvedett, és már egy műtéten is átesett a Magyar Gárda egyik alapítója, akit a saját házában vert össze tegnap hajnalban négy férfi. A Magyar Hírlap és a Magyar Nemzet is azt írja, hogy az egyik gyanúsítottat, egy 38 éves budapesti férfit elfogták. A nyomozás jelenlegi szakaszában nem politikai indíttatású támadásnak, hanem tipikus rablásnak tűnik az eset - mondta a Magyar Nemzetnek Bényi Mónika, a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság szóvivője. Az őrizetbe vett férfi rablásért, hivatalos személy elleni erőszakért és emberölési kísérletért is volt már büntetve. (MR)”
 
Amint látható, az első hírben többször is kiemelik az áldozat roma származását, a másodikban pedig egyáltalán nem utalnak arra, hogy ott meg az elkövetők azok.
Honnan lehet ez utóbbit tudni?
Pl. onnan, hogy mind a Magyar Nemzet, mind az MNO, továbbá a Magyar Hírlap is kiemelte ezt: http://www.magyarhirlap.hu/cikk.php?cikk=156851; http://www.mno.hu/portal/603870.
A Magyar Hírlapban (online) nem találtam meg az alsózsolcai gyilkossági kísérlet hírét, így aztán azt nem tudom összehasonlítani az MR1 eljárásával, viszont az MNO és az MN azt is közölte, egyáltalán nem titkolva, hogy az áldozat cigány: http://www.mno.hu/portal/603961. Szerintem tisztességesebben jártak tehát el, de legalábbis következetesebben.
 
Ezek után nem kis meglepetéssel olvastam az Indexen azt a cikket, mely alig leplezetten bírálja a két újságot, hogy a vecsési eset közlésekor hangsúlyozták az elkövető kilétét:
„Négy férfi hétfőn hajnalban betört a Magyar Gárda egyik alapítójának házába és összeverte a férfit. A rendőrség szerint rablás történt, a jobboldali sajtó az elkövetők származásával van elfoglalva”(http://index.hu/politika/bulvar/mg937/). (Az idézet a cikk elején lévő rövid összefoglaló, a teljes írásban több bíráló megjegyzés is van.)
 
Ezt nem értem. Miért baj az, ha közlik az elkövető származását, ha más esetben közlik (legalábbis az MNO) az áldozatét is? Továbbá: az Index az alsózsolcai eset közlésekor szintén hangsúlyozta, hogy az áldozat roma (http://index.hu/politika/bulvar/baz8258/), vagyis „megnyitott egy kaput”: jelezte, hogy nem közömbös számára ez a tény. Akkor hogyan várhatja el, hogy másoknak közömbös legyen az, ha az elkövető roma?
Mindent egybevetve úgy látom, legkorrektebben a Magyar Nemzet járt el.
Ez esetben az Index kritikája nem megalapozott.

339 komment · 1 trackback

Címkék: index közélet magyar hírlap magyar nemzet bűnözés cigányok mr1

fuggoagy.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://sasika61mondja.blog.hu/api/trackback/id/tr96826658

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Crile's 2008.12.17. 12:08:42

Ha Rómában jársz...Az utóbbi idők nem túl vidám eseményei - így a cigány családok elleni támadások és a kiskunlacházai gyilkosság - nagymértékben felkavarták a felszínt cigánykérdésben. No nem, mintha a mélyben nem dúlna a vihar már sok-sok éve. Egye…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

LaHaine 2008.12.16. 23:32:55

Bockó
lehet egy szociológust vagy antropológust kéne megkérdezned, nem egy pszichológust

Rendszerhiba 2008.12.16. 23:34:34

La Haine.

Nem. A Te mondatod világít arra rá, hogy 3x /2008.12.16. 23:20:24/ valós problémát írt le érzékletesen.

LaHaine 2008.12.16. 23:41:06

igen csak azt mindenki elfelejti, hogy a koncentrációs tábor 50-60 éve kiment a divatból, akkor hogyan kéne megoldani ezt a "valós" problémát 21 századi módon. Ja csak az a baj, h a magyarok nem annyira menők a modern gondolkodásban. Ezért tartunk itt ahol...

Rendszerhiba 2008.12.16. 23:47:50

Akkor mutasd be, mi a modern gondolkodás, és mutass példát. Mond meg, mit kéne tenni? Hmm?
De ne valami elcsépelt idealista lózungot, mert az maximum a liberális álomvilágban élő emberegyed bólingató fejmozdulatainak beindítására jó.

Azért tartunk ott ahol, mert az elmúlt 50-60 évben mindent a szőnyeg alá söpörtünk. Az elmúlt 18 évben meg még szekrényt is raktak rá pártjaink és vezéreink.

LaHaine 2008.12.16. 23:54:03

rendszerhiba,
aha értem: hibásak a pártok (ki választotta meg őket), hibásak a cigányok mert bűnöznek, hibásak a liberálisok mert álomvilágban élnek. Csak az igazi "fehér" magyarok nem hibásak, ők mindent megtettek: de sajnos a végén csak egy végső megoldás maradt: TŰZRE a rohadékokkal!!!!

kivilágítatlan fekete kerékpár 2008.12.16. 23:59:01

Egyszerű a képlet: ha a bűntény (feltehetően) rasszista indíttatású, akkor érdekes az áldozat (vagy akár az elkövető) származása. Ha szimpla rablás, akkor meg nem.

(Bocs, ha már valaki írta volna.)

Bockó · https://muslimstatistics.wordpress.com/ 2008.12.17. 00:03:16

LaHaine, a hangsúly az alátámasztás hiányán van. A kérdésben legrelevánsabbnak egy genetikust tartanék.

Azt hiszem, ha elég modernül gondolkodnál, cigánygyerekeket fogadnál örökbe, a szüleiket pedig a vállalkozásodban alkalmaznád.

/cinizmus off

Abban pedig, hogy a magyarok is hibások, teljesen igazad van.

LaHaine 2008.12.17. 00:07:10

Bockó
A vita leginkább az IQ-tesztek körül robbant ki szerte a világban. Az volt a kérdés: ostobábbak-e a feketék? Nézz utána ha érdekel. A lényeg, hogy az IQ eredmény nem függ a böröd szinétől.

LaHaine 2008.12.17. 00:14:53

Az evolúció kialakított egy univerzális számítógépet, az emberi elmét, és innentõl kezdve minden a társadalom mûve: a gépek minden nemzedéke üresen érkezik, és a mindenkori társadalom telepíti rá az ízlésének megfelelõ operációs rendszert és azokat a programokat, amelyekkel az éppen aktuális feladatokat meg lehet oldani. A telepítés a szocializáció (a pszichológia szempontjából: a tanulás), az operációs rendszert és a programokat pedig a helyi "Kultúra" szoftverház adja, mindig a sajátos helyi igényeknek megfelelõen, sõt, a nagyobb szoftverházakban még külön Szubkultúra részlegek is vannak. A gépek egy bizonyos funkció kedvéért két, egymástól enyhén eltérõ változatban érkeznek, ettõl eltekintve azonban nincs köztük említésre méltó különbség: a dobozok színétõl és az esetleges gyártási hibáktól eltekintve mind egyformák, mindegyik képes bármelyik operációs rendszert és bármelyik programot futtatni.

LaHaine 2008.12.17. 00:15:38

Lakatos László írta. Érdekes nem?

Rendszerhiba 2008.12.17. 00:16:20

LaHaine.
Látod. Cinikusan reagálsz a kérdésre. Nem mondtam, hogy mi nem vagyunk hibásak. DE azt az állítást kikérem magamnak, hogy csak én vagyok hibás!
A cinikus válaszod sajnos nem tartalmazott megoldást, sőt tippet sem az egyre inkább elmérgesedő helyzetre.

LaHaine 2008.12.17. 00:24:41

Rendszerhiba,
Az első feladat a rendőrség erősítése lenne, hogy perceken belül kiérjenek egy büncselekmény szinhelyére. Ez minden!!! bűnöző kedvét visszavenné egy kicsit. És ez nem csak politikai döntés és pénz kérdése. Abban, hogy ilyen szinten lezüllött a rendörség az egész magyar társadalmat átszövő korrupciós kultúra is hibás. Tegye fel a kezét aki még nem vesztegetett meg rendőrt vagy parkolóőrt vagy orvost. Aki nem csalt adót és nem mutyizott valamit a cégén belül stb stb Ez jelenti azt, hogy mi vagyunk a hibásak, nem az a "szerencsétlen" cigány aki még a nevét sem tudja leírni

warren buffet 2008.12.17. 00:24:51

ha a kinaiak a cigok vagy a japok többet sexelnek és emiatt népességi túlsúlyba kerülve "elnyomják a magyarságot" akkor meg is érdemeljük...
egyszerű dolgok ezek a több az több.:)

LaHaine 2008.12.17. 00:31:04

Jómunkásember
Ez már igaz
Make love not war!!!!!!

A szerelő 2008.12.17. 00:36:30

"LaHaine 2008.12.17. 00:14:53"
Az általad felvázolt számítógépes analógia félrevezet, nem kéne ide hozni. A genetikai különbözőségekre vonatkozó adatokról pedig elvileg nem lehet senkinek (publikus) információja, mert az ilyen irányu kutatások eredményei titkosítva vannak, számomra érthető okokból. De ehhez a témához kapcsolódóan érdemes lenne felkutatni a szándékosan elhallgatott "népi bölcsességeket". Ezek sok-sok éves megfigyelésekre alapulnak. Pl.: Cigánytól ne vegyél lovat!

xstranger 2008.12.17. 00:42:38

birom amikor egy frissen kulfoldre szakadt balkanizza Magyarorszagot azon a cimen hogy Obama az elso fekete elnok.

Olvass bele mar a kozelmult amerika tortenelmebe, vagy nezd meg hogy hany szazaleka a fekete populacionak kerul bortonbe az elete soran? Szerinted ez tekintheto egy fair tarsadalomnak es jogrendszernek? szvsz az amerikaiak sokkal nagyobb szarban vannak mint mi csak jobban megtanultak a fedot a tarsadalmon tartani.

Kik neveztek Obamat coconutnak?

A genetikai alapon vegzett IQ kiserletben pedig kihoztak a fehereket jobbnak, a DNS-es Watson is megmondta. Es ebbol iszonyu PC flamewar lett.

Abbol a szempontbol persze senki nem vizsgalta a kerdest hogy van-e ertelme az IQ-t ilyen szinten osszemerni? Ennek a nagysaga valoban sorbarendezi az embereket valamifele josag szerint? Es valoban statisztikailag helyes modon mertek amit mertek.

Persze a PC viharban ezeket a kerdeseket mar senki nem vetette fel mert sokkal fontosabbnak tartotta hogy a sajat igazat hangoztassa mintsem tudomanyos szempontbol alljon a problemahoz.

LaHaine 2008.12.17. 00:47:16

Kedves szerelő, ha ostoba vagy legalább nem reklámozd. Számos "tudós" foglalkozott a genetikai különbségekkel és publikált is a témában. Csak 2 ismertebb:

Wilson, Edward O. 1975. Sociobiology: The New Synthesis. Cambridge, MA: Harvard University Press

Barkow, Jerome H.-Leda Cosmides-John Tooby (eds.) 1995. The Adapted Mind: Evolutionary Psychology and the Generation of Culture. New York-Oxford: Oxford University Press

A népi bölcsesség nevében pedig tréfásan el van rejtve, hogy NEM tudomány

LaHaine 2008.12.17. 00:52:58

xstranger
csak egyetlen észrevételedre reagálnék:

az amerikaiak sokkal nagyobb szarban vannak mint mi

Ez nem igaz van ugyanis egy hatalmas különbség a 2 társadalom között. Az amerikaiak képesek tanulni saját hibáikból méghozzá elég gyorsan. Persze ehhez az is kell, hogy nem legyen ott állambácsi aki majd mindent elintéz helyettük. Na jó, most egy kicsit szükség volt rá, de úgy általában nem nagyon

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2008.12.17. 01:10:04

még vacsoraidőben szóltam itt hozzá, aztán elmentem béjbi-sitter-kedni, s most értem vissza, tehát nem kéne jobb&baloldaliaknak összefogni, és a Parlament előtt tüntetni, hogy "Munkát&kenyeret a cigányságnak", nem érne semmit egy ilyen megmozdulás? Túl azon, hogy Fletó nem perdülne táncra a minelnöki dolgozószobában............................................

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2008.12.17. 01:14:34

mindenki lepattant.
helyes.
mert bár kicsi e galaxis, de nagy az univerzum................................

mediumnasty 2008.12.17. 01:17:44

Mondjuk inkább úgy, hogy kenyér helyett munkát a cigányságnak.

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2008.12.17. 01:26:26

Kurva egyszeru alnaiv tanarbacsi. A felvilagosult allaspont az, hogy a buncselekmeny elkovetesenel lehet indok az aldozat szarmazasa - lattunk mar ilyet -, tovabba ha ez be is bizonyosodik, akkor az a buncselekmeny megiteleseben fontos szerepet jatszik. (Buntetojogi kategoria, ugye.)

Ugyanakkor kulturalt korokben jo parszaz eve (mondjuk a felvilagosodas ota) nem illik azt gondolni, hogy a szarmazas barmi hatassal lenne a tetteinkre. Nem a szocialis hatterrol beszelek, hanem az etnikai hovatartozasrol. En csak azt nem ertem, hogy mit nem ertesz. Mert azt ertem, hogy a csokott 'en nem vagyok rasszista de' tipusu rasszistak miert kerdezik ezt, de teged eddig ennel ertelmesebbnek tartottalak. Aztan lehet, hogy tenyleg nem jutott eszedbe a megoldas, de akkor itt az iras, emesztgesd ;).

HunMenekült 2008.12.17. 01:32:04

azért belegondolt már valaki abba, hogyha holnaptól nem lenne több "olyan" cigány akkor mennyivel több maradna az állam zsebében? mert nem kéne segélyt osztani 700ezer embernek akiket a munka gondolata is kiráz a hidegtől...mind1 a megmaradt pénzt meg lenyúlná az mszpszdsz....

HunMenekült 2008.12.17. 01:33:17

az "olyan" alatt a 90 % ot értettem

LaHaine 2008.12.17. 01:41:43

akiket a munka gondolata is kiráz a hidegtől

Mégis milyen munkát adnál nekik? Mennyenek agysebésznek vagy inkább mikrobiológusnak?

Ja, hogy megszűntek a bányák, gyárak meg hasonló munkahelyek ahol ezek a szerencsétlenek 1990-ig dolgoztak. Magukra vessenek

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2008.12.17. 01:42:44

HunMenekult: > "olyan" cigány akkor mennyivel több maradna az állam zsebében? mert
> nem kéne segélyt osztani 700ezer embernek akiket a munka gondolata is kiráz a

A hideg razza ki oket gondolom a munkatol. Es mi lenne, ha nem kene eltartani nehany milla magyar adocsalot es adoelkerulot, korkedvezmenyes nyugdijast? Azt, hogy magyar csak a kedvedert irom, mert nekem aztan tok mindegy, hogy ki es milyen indokkal lop a kozosbol, de te latszolag szamontartod.

HunMenekült 2008.12.17. 01:56:54

LaHaine
Nemtudom, egy magyar aki hasonló körülmények közül való az miért képes előrébbjutni? biztos a bőre színe miatt...persze ő sem lesz agysebész,de talán késztetést érez arra,hogy ne a bűnőzés legyen a kiút...
atléta:
egy 10 milliós országról beszélünk a nyugdíjasok még rendben,de adócsalók,bár tény qrva sokan vannak azok inkább a középfelsőbe tartoznak és nem millás tétel szvsz

sourcerror 2008.12.17. 01:59:54

"Azt, hogy magyar csak a kedvedert irom, mert nekem aztan tok mindegy, hogy ki es milyen indokkal lop a kozosbol, de te latszolag szamontartod."

A magyar adócsalók többsége, még így is nettó befizető. Úgy látom az adórendszerrel nem igazán vagy tisztában.

HunMenekült 2008.12.17. 02:01:07

egyébként úgy gondolom a cigánnyokkal mindenféleképp lenne probléma,elég körbenézni az európai országokban,de a helyzetet valóban az elmúlt 18 év politikája súlyosbította ilyenné

LaHaine 2008.12.17. 02:05:23

Nemtudom, egy magyar aki hasonló körülmények közül való az miért képes előrébbjutni? biztos a bőre színe miatt

Hát persze, hogy amiatt. Számos kutatás volt, amikor cigány nevü és magyar nevü emberek nevében küldtek el önéletrajzokat munkáltatóknak. Minden más tulajdonságban (iskolai végzettség, tapasztalat, életkor, nem stb.) egyformák voltak a jelentkezők. Mit gondoltok, kit részesítettek előnyben statisztikailag szignifikánsan. Hát ennyit arról, hogy egyenlő eséllyel indulnak.

HunMenekült 2008.12.17. 02:15:23

LaHaine
Nem kételkedem biztos vannak ilyen esetek.
Bár azért azt megkérdezném, hogy ezeket a kutatásokat nem e a Napló és/vagy egyéb objektív tényfeltáró műsorokban láttad/hallotad?
Persze mindenki azt hisz amit akar, azért én úgy gondolom ha valaki valamit el akar érni akkor csak olyan nehézségekbe fog ütközni mint mindenki más...(remélem nem félreérthető)

LaHaine 2008.12.17. 02:19:51

ezeket a kutatásokat akadémikusok végezték. Talán hitelesebb mint a Napló. Gyakorlatilag ha cigány neved és cigány fejed van, lényegesen kisebb az esélyed, hogy munkát fogsz kapni. Ez a ha valamit el akarok érni... süket duma. Ha van otthon egy rakás gyereked és alig tudod kifizetni a számláidat, meg az albérletet akkor nem a "valamit el akarok érni az életben" attitűd dominál, hanem a "hogyan éljem túl a decembert"

A szerelő 2008.12.17. 02:20:00

"LaHaine 2008.12.17. 00:47:16"
Ok, ha ostoba vagyok, bizonyítsd be :)
Ha már tudomány, akkor járj el az szerint :)

LaHaine 2008.12.17. 02:26:02

kedves szerelő,
igyekszem "az" szerint eljárni és az érvényes következtetések valamint bizonyítások általános alapelveit, azaz a logika alapelveit követni

HunMenekült 2008.12.17. 02:36:56

De ha nem tudja fizetni a számlát akkor minek csinál 8-10 gyereket? jah nincs pénz védekezésre? De aranyfuxra meg gyűrűkre arra van. lám mire nem telik abból a segélyből.. ezt a kérdést lehetne még polarizálni tovább...talán felesleges

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2008.12.17. 02:37:18

A magyar olvasó számára érdekes lehet, hogy Camus, csaknem egyedüliként, 1956-ban kiállt a magyar forradalom ügye mellett. Szolidaritását mutatja a A magyarok vére című kiadványa is. Így ír benne a forradalomról: „Létezik egy igazi Európa, mely abban egységes, hogy az igazság és a szabadság nevében ellenszegül a zsarnokságnak. A magyar szabadságharcosok ezrei ma ezért az Európáért halnak meg.”

lenni gáláxy naágyon nágy............................

LaHaine 2008.12.17. 02:44:23

HunMenekült

Azért csinál annyi gyereket, mert ostoba. Azért ostoba mert nem járt iskolába. Egyrészt azért mert az ő kultúrájukban egyáltalán nem sikk az iskolába járás, másrészt azért, mert a tanár már kezdettől fogva utálta és lenézte. Plusz egyfolytában kibaszták minden suliból mert verekedett. Szóvel lehet boncolgatni, hogy miért jutott ide és nyilván lehet hibáztatni is miatta. De a lényeg mégiscsak az, hogy itt van kurva sok gyerekkel és nem kap munkát. Persze kényelmes megoldás lenne a Dunába lőni, de ahhoz mit szólna az EU

HunMenekült 2008.12.17. 02:44:26

egyébként a fejlett világ legtöbb országában vannak kisebbségek. mégis a többségében ezek az emberek képesek 1ről a 2re jutni.

HunMenekült 2008.12.17. 02:54:01

épp ez az, hogy ostoba és nyilván egy ostoba romának valóban nincs esélye jó munkára főleg a mostani helyzetben. és ha szerezne is egyet nem tudná megtartani..
ha jól emlékszem még a nyáron volt egy felvetés , hogy közmunkához kötnék a segélyt ...szerinted mennyire voltak elragadtatva? lófaszt! ezeket az embereket pártolod?

LaHaine 2008.12.17. 02:57:53

egyébként a fejlett világ legtöbb országában vannak kisebbségek. mégis a többségében ezek az emberek képesek 1ről a 2re jutni.

Sajnos ez nem így van. Mindenhol komoly feszültséget okoznak a kultúrális különbségek: pl francia zavargások pár éve, vagy a holland gyilkosságok. És a kisebbségek mindenhol sokkal szegényebbek mint a többség. A különbség talán csak annyi, hogy milyen módszerekkel akarja megoldani a problémát. Nálunk fegyverrel és molotov koktéllal

HunMenekült 2008.12.17. 02:58:58

jah és mi lenne a megoldás? a magyar se nagyon kap munkát otthon....
egyébként a Dunába nem lőném őket,mert ember vagyok ,talán egy rezervátum jobb lenne magas keritéssel D

LaHaine 2008.12.17. 03:03:40

ahhh még szerencsere, hogy ember vagy

HunMenekült 2008.12.17. 03:06:39

igen erre gondoltam,hogy a franciákat fel fogod hozni
ott valóban gázos a szitu...de gondolj bele, ha te innen Mo.-ról kimész Franciába minimális nyelvtudással ,egész biztos, hogy fogsz találni melót még ha alja akkor is....szal akkor egy kissebségi ott miért nem talál munkát? ráadásul beszéli a nyelvet. ha jól tudom ez az egyik fő oka az ottani problémáknak.

HunMenekült 2008.12.17. 03:09:01

"Persze kényelmes megoldás lenne a Dunába lőni, de ahhoz mit szólna az EU"
persze h ember vagyok csak mint te

LaHaine 2008.12.17. 03:11:21

az ottani probléma oka az, hogy 20-30 éve azt mondták ezeknek a szerencsétleneknek, hogy gyertek ide mert van egy csomó szaros munka amit mi franciák már nem vagyunk hajlandók elvégezni. Most meg azt mondják ezeknek a gyerekeinek, hogy bocs de számotokra már nincs semmi munka. És ezt sérelmezik, az amúgy francia állampolgárok

HunMenekült 2008.12.17. 03:20:03

igen ismerem a sztorit....de ettől függetlenül még mindig ott a kérdés, miért talál a közép európából szakadt vendégmunkás ott melót és az algériai v fekete miért nem? magyarán van ott munkalehetőség csak hát a leszármazottak gyerekei szörnyen buták vagy a gallok rettentő rasszisták...
de inkább talán kissebségi komplexus és az ebből adódó problémák

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2008.12.17. 03:55:01

tisztelt mélyen behajoló publikum!

1947-ben megjelent legismertebb műve A pestis, Camus így ír a regényéről: „A pestis, amely szándékom szerint több szinten értelmezendő… nyilvánvalóan az európai ellenállási mozgalomról is szól a nácizmus ellen. Ennek bizonyítéka, hogy anélkül, hogy név szerint is szerepelne, mindenki ráismert az ellenségre, Európa összes országában” – „A pestissel azt a légkört szeretném érzékeltetni, amely mindannyiunkra nehezedett, s a veszélynek és száműzetésnek atmoszféráját, melyben mindannyian éltünk. Ugyanakkor ezt az érzést az egész létre kívánom vonatkoztatni” – „a műnek társadalmi és metafizikai jelentése van”.

ezen galaxy lenni náááágyyyy..............

Egy igaz magyar! 2008.12.17. 04:06:46

A következő jutott az eszembe: Mint egyetemes megoldása ennek az áldatlan helyzetnek

Talán egy országos felhívást kéne közzé tennem, aláírások gyűjtésére. Indítványom a következő:

Mivel a cigány lakosság úgy vélekedik, hogy nekik se munkát nem adnak ebben az országban, se nincsenek biztonságban, ráadásul a magyarok megfélemlítik őket, amiért örökös rettegésben élnek - aki nem hiszi, nézzen utána, elég sok internetes oldalon hangot adnak ennek, példa rá az iwiw, ahol az egyik cigány félelmében azt írta ki jelmondatának: Magyart akarok ölni! a másik pedig ilyetén jelmondattal él: Magyar vért akarok inni! gondolom, az is félelmében egy több tízezres portálon, mert mással ugyan mivel is magyarázhatnánk - és még sorolhatnám tovább, de akkor holnapután se érnék a végére.

Nos e szörnyű megfélemlítés után, ami nap mint nap éri őket, talán kérni lehetne az ENSZ-nél, hogy ez áldatlan helyzet megoldására jelöljön ki nekik egy területet, ami a sajátjuk lehetne, mindenféle idegen náció nélkül, hogy ne mondhassák senkire, hogy gyűlölik őket, egyszóval ki lenne zárva az örökösen hajtogatott jelszó, hogy valakire rásüthessék a rasszista bélyeget.

Ahol saját maguk szervezhetnék meg a gazdaságot, a közigazgatást, az egészségügyet, az oktatást, a jogvédelmet és az államrendet, egyszóval mindent, ami egy állam létéhez szükséges.
S akkor néhány év múlva majd meglátnánk, hogy ily nyugodt körülmények között, hány Nobel díjas tudóst tudnak felmutatni, hány nemzetközileg elismert orvossal, kutatóval, matematikussal, biológussal, geológussal, történésszel büszkélkedhetnek, netán korszakalkotó technológiákat fejlesztenének ki s tárnák a világ elé, hány neves író és költő nő ki a soraikból, hány sportolójuk jut dobogós helyre nagy nemzetközi versenyeken, pl. világkupán vagy olimpián?

Mert akkor ugyebár senki nem lenne a kerékkötőjük. Se a magyarok, se más nemzetek, mert azért valljuk be őszintén, ez a kérdés bizony más európai országokat is éget, hogy úgy mondjam, nyűg a nyakukon, amire mindenhol szeretnének valami elfogadható megoldást találni.

Úgy érzem, az én javaslatom egy csapásra több állam ilyetén gondját is megoldaná. Nem azért, mert én olyan okos vagyok, hanem mert a javaslatom teljesen ésszerű.

Persze azt is tudom, hogy megoldhatatlan. Nem a világméretű túlnépesedés miatt, hogy nem lehetne nekik kiszakítani egy helyet ezen a földtekén, ami csak a sajátjuk, hanem azért, mert akkor a cigány népfaj rohamosan kihalna.
Hogy miért?
Mert megennék egymást.

Ugyanis akkor nem lenne, akit kihasználhatnak!

Ilyen egyszerű!

pityupang 2008.12.17. 05:15:10

LaHaine

Te itt vezérbarommá küzdötted fel magad, gartulálok. Mások felvilágosultságát kérdőjelezed meg helyesírási hibákkal? Nagyon jó! De a legdurvább az, hogy generálsz egy vitát, aminek már az alapja hülyeség. Hogy lehet egy olyan társadalmat összehasonlítani a miénkkel, amelyik először leigázott egy meglévő kultúrát, aztán rabszolgának behurcolt egy csomó feketét ez "országába" és ettől az egésztől most utólag van némi lelkiismeretfurdalása? Amerikától hányok, akárhogy isteníted az új hazádat. Utálom viszont ezt a gondolkodni lusta és képtelen csapatot is itthon! És utálom az agressziót, mindegy, hogy cigány, vagy gárdista. Én kerülöm mindkettőt. Ez van. Szerinted nekem hol van helyem a világban?

amitlatok (törölt) · http://amitlatok.blog.hu/ 2008.12.17. 06:10:08

Jóltették hogy megverték és feloszlatták a gárdát

0xFFFF 2008.12.17. 06:35:53

Persze, hogy érdekes ! Ha úgy kezdődik egy hír, hogy ellopták, akkor tudjuk, cigányok voltak, ha úgy kezdődik, cigány az áldozat, tudjuk, a liberálisok reklámkampánya megy.

Gilderoy 2008.12.17. 07:49:42

Ha vannak kifejezetten romáknak címzett állami/EU támogatások, akkor szerintem a többi attribútumot se kellene elhallgatni, a nyitott ügyeket pedig kifjezetten a mélyszegénységnek tulajdonítani főleg nem.

Ráadásul mélyszegénység-felszámoló támogatás/mélyszegény-önkormányzat stb. még csak véletlenül se létezik, és ez énszerintem világosan azt mutatja, hogy azért a romák körül van probléma, nem a mélyszegénység körül.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2008.12.17. 07:57:44

"elemelt a szekrényből 300 000 ft-ot"

Aki ennyi pénzt tart otthon az meg is érdelmi, de tényleg.

XSun (törölt) 2008.12.17. 07:59:20

Tóta Mester ismét jót alkotott a témában.
index.hu/velemeny/jegyzet/gardaper/
Igény, az volna rá

Tóta W. Árpád - worluk@mail.index..hu
2008. 12. 17., 05:49 | Frissítve: 1 órája
Na, kuss lesz itt a csattogó bakancsoknak. Csend, rend, fegyelem. A Magyar Gárda Egyesület ezennel betiltatik [1]. Egyelőre nem jogerős, de már érezhetik a tarkójukon a bunkó fasiszták a törvény lehelletét.

Fasizálódni tilos.

Az ítélet kimondja, hogy az Egyesület (amely nem azonos a Mozgalommal: a fasiszták, ahogy a kommunistáktól és a szcientológusoktól tanulták, imádják szétszervezni magukat) működése törvénytelen, amennyiben a gárdisták egyenruhája félelmet kelt. Továbbá hogy vannak cigány elkövetők, de a gárdisták ezt túl hangosan, mintegy a középpontba állítva, eltúlozva hangoztatják. Valamint egyszer balhé volt a rendezvényükön.

Ennek érdekes következményei lennének, ha Magyarországon precedensjog volna, vagyis kötelező lenne a bírói következetesség. De nincs, hála istennek, ezért a perek kimenetele teljesen megjósolhatatlan. Viszont puszta tekintélyből rá lehet förmedni a fasizálódó osztályhülyéjére, hogy: üjjélle! kussolj! nemszabad! Mér? Azér mer csak.

Ettől az ítélettől a gárdista bizonyára elszégyelli magát. Egyensapkáját gyűrögetve bevallja, hogy az utóbbi időben összeolvasott mindenféle ostobaságot, nem gondolta végig a dolgokat, ezért keltett félelmet és tévesztett arányt a' izé, a roma polgártársai integrációs problémáit illetően. A feddhetetlen Száva Vincétől külön is bocsánatot kér, hazakullog, a maskarát rászoruló romáknak adományozza. Hogy melegedjenek.

Hát, ez volna a nagy terv. A gárdát be kell tiltani – idáig volt kiszámolva. Aztán, ööö, akkor volt fasizmus, nincs fasizmus. Ez a stratégia fényesen bevált anno a hajléktalanokkal és a koldusokkal, tudniillik be lettek tiltva, meg be lettek tiltva a szegénységkutatások is, és valóban, a szegénység engedelmesen megszűnt. Különösen meg volt szűnve a cigányság számára.

Ámde a gárdista, ha mégsem győzte meg a bírói vélemény, a továbbiakban ugyanúgy felveheti a pingvinjelmezt, és ugyanúgy lemehet helyszínelni borsodi meg középföldei falvakba, mint eddig. Egyesület híján csak rendezvényt nem tud bejelenteni, de semmiféle ítélet nem tilthatja meg, hogy pingvinjelmezben sétáljon Olaszliszkán, akár többedmagával. Ha rózsaszín bőrtangában szabad, akkor lajbiban is szabadjon, hö.

Vagy ha most kapott igazán kedvet az ellenállósdihoz, a nyilvános vonulás betiltásával, akkor vonulhat illegalitásba, játszhat partizánost, meg fabrikálhat bombát szifonpatronból. Közben képzelheti, hogy ő most valami nagynak a részese. Egy egész generációnak kimaradt az életéből az úttörősködés, zászlófogadás, laposkúszás. Egyesek Counter-Strike-ban ismerkednek a társas lövészet erotikájával, de vannak, akik a való világban szeretnének katonáskodni. Csak hobbiból, részmunkában, ahogy a horgászok vagy a veteránautósok. Őket ez érdekli, van ilyen.

Azzal is a békét véded

Ezt a társadalmi igényt nem a Jobbik ismerte fel először. Simicskó István már 2000-ben javasolta egy Nemzetőrség létrehozását [2], ami a profi hadsereg mellett működne. Ennek persze nem csak az az értelme, hogy a masírozni vágyók szabad vegyértékeit lekösse. Simicskó először és sajnos kábé egyetlenként ismerte fel, hogy a húszezres hivatásos sereg és a tizennégy Gripen nagyon alkalmas arra, hogy a NATO-műveletekben specialistáskodjon, meg a tévében szerepeljen vágóképként, viszont éles helyzetben közel sem elég. Nemcsak háborúban, de természeti csapások idején is szükség van néhány tízezer viszonylag egészséges férfira. Nem mikroprocesszorra, hanem magyar hímekre. Háborúban meg főleg. Ahogy az iraki és afganisztáni kaland bebizonyította, az agresszor az első néhány órában szinte veszteség nélkül szétbombázza a professzionális hadsereget, akárhány tisztjük végzett radar szakot. Viszont elég nehezen boldogul százezer félkatonával, akkor is, ha ezek a gárdisták kizárólag az AK újratöltéséhez és az RPG elsütéséhez értenek. Ha egy országnak összesen húszezer fegyverforgatója van, akkor ki lehet számolni, mennyibe kerülne lerohanni őket. Ha van a képletben ismeretlen számú gerillatömeg egy-egy szál puskával meg kézigránáttal, akkor már rizikósabb az ügylet. Ezt különben úgy hívják, hogy területvédelem, és a neonáci Svájc biztonságpolitikájának alapja, többek között. Ezért nem is próbálták megszállni az igazi nácik.

Az iraki agresszor, a világ legerősebb izomtibije egyébként fenntart egy Gárdát. Nem a Ku-Klux-Klan alapította, hanem a kormány. Feladatuk nemcsak a háborús védekezés, hanem a rendfenntartás is, olyan helyeken, ahol valamiért elszabadult a bűn. Végül is területvédelem ez, a belső ellenség ellen. Az amerikai kormány differenciáltabb gondolkodású, mint a KKK, ezért az ő Nemzeti Gárdájuk nem a négereket érti belső ellenség alatt, hanem a bűnözést magát. Akár a hurrikán nyomában kezdődtek fosztogatások, vagy gangháború aggasztja a helyieket, a Gárda ott van és segít. Homokzsákokkal és automata lőfegyverekkel egyaránt.

Nyers, darabos emberek az amerikai gárdisták, fellépéseik nem ritkán túlkapásokkal járnak. Viszont tetteikért felelnek, azokat az állam látóterében és kontrolljával hajtják végre. Ha ezek a polgárok esetleg azt vennék a fejükbe, hogy ők inkább valami fasisztoidabb milíciában szeretnének hobbikatonáskodni, azt is megtehetik. Csakhogy a Nemzeti Gárdának helikopterei, repülőgépei, tankjai és jogosítványai vannak, és így ezerszer menőbb, mint kispuskával célba lőni a magángárdában, pingvinjelmezben. A Magyar Gárdához hasonló cserkészek labdába se rúgnak az Egyesült Államokban. Ezért nem is kell betiltani őket.

Magyarországon – cunami nélkül – egész kistérségek szakadnak le a törvényről és rendről, a körzeti megbízottak néhol alig számíthatnak erősítésre – nem is provokálják ki, hogy szükség legyen rá. Inkább kitanulják a tolerancicát. Ha mégis kiszáll egy rendőrbusz a törzsi villongáshoz, a szabályszerű intézkedés után húznak elfele, és ott hagynak mindent, ahogy volt. Nem maradnak, nem szállják meg a falut napokra, hogy az összeomló rendet aládúcolják, és a bűnözőket keményen megfélemlítsék. Hogy vegyenek vissza, hogy ők ne akarják kiprovokálni az erősítést, mert az nekik rossz lesz. Erre a feladatra nincs legálisan bevethető egység. Nincs nyomozó- és kommandós task force, amely a bűnbe, törvénytelenségbe süppedt településeket szakszerűen, törvényesen, közmegelégedésre megtisztogatná.

De igény, az volna rá.

Ezt elégíti ki a Gárda, a maga maszek bumfordiságával, szalonképtelenségével, téveszméivel, fegyvertelen felvonulásaival. Be lehet tiltani, ahogy a marihuánát is be lehet. Kriminalizálhatjuk, ugyanúgy. Annál izgalmasabb lesz a kiskamaszoknak és édesapjuknak. Annál többet hoz a rátelepedett bűnözőknek. Pedig lehetne belőle zárjegyes, jövedéki termék. A törvényen innen.

citrix 2008.12.17. 08:22:32

Érdekes ez a romakérdés.Ha sérelem éri őket (vélt vagy valós),kikelve magukból hangoztatják:azért,mert ők cigányok.Azért.Ha neaggy'isten disznóságot követnek el (legkisebbtől a legnagyobbig) akkor nem is szabad említeni,milyen társadalomból valók.Mert az sérti a jogaikat és általánosításra ad lehetőséget.Mi lenne,ha a legegyszerűbb utat választanák a a társadalom velük szembeni elutasításának leküzdésére:nem lopnának,nem rabolnának stb,nem részletezem.Egyikük se.És higgyék el,néhány éven belül megszűnne minden előítélet..Mert úgy élni ahogy a többségük él és ennek ellenére azt várni az őket segélyen,pótlékon és támogatásokon tartó társadalomtól hogy becsületes,szorgalmas,jószándékú embereknek tekintse...hát egy kicsit pofátlanság.

Grafithuszar 2008.12.17. 08:25:07

LaHaine:

Csak most kapcsolódom be a beszélgetésbe, de megint azt érzem, hogy valaki olyan osztja az észt akinek fogalma sincs a valóságról, csak a hülye frázisokat tudja ismételgetni, hogy a "magyarok a dunába akarják lőni őket".
Hát nem. Csak tudod az a baj hogy qrva nagy problémává nőtte ki magát a cigány kérdés, és csak nagyobb lesz, mert a gyerekeket gyártják, viszont nem tanulnak, és ezért nem a tanárok a hibásak. NEM. Ugyanis az a probléma hogy a gyerek _nem_megy_be az iskolába, és ha be is megy sz*rik az egészre, használhatatlan. Nem lehet fegyelmezni, mert hiába adsz neki "fekete pontot" lesz@rja. Ezzel nem tud egy tanár mit kezdeni, a szülőnek kellene megnevelni.
Hogy mi lenne a megoldás? Nem tudom, de tény hogy a jelenlegi politikusok homokba dugják a fejüket, és csak arra használják a cigányokat, hogy rasszizmust kiabálva szavazatokat szerezzenek....
Persze te sokkal felsőbbrendű vagy ott amerikában, de megkérdezném, mi történik ha én betörök a házadba, és rajtakapsz miközben épp a cuccaidat pakolom el/esetleg feleséged/gyreked bántalmazom? Megpróbálsz védekezni nem? Baseball ütővel, vagy pisztollyal, vagy ami a kezedbe akad nem? Mi fog ezután történni ha kjön a rendőrség? Téged visznek el aki védte a családját? Nem . Engem a betörőt. Neked semmi bajod nem lesz. Ellenben magyarországon a betörőt elengedik, téged pedig lecsuknak mert bántalmaztál engem... a betörőt.... Na ez a probléma.

Üdv.
Valkai aki élt abban az országban ahol most egy fekete az elnök ;)

FallingStar 2008.12.17. 08:33:56

sasika61: milyen rohadtul igazad van!!! hozzáteszem,ha cigányos hír van akkor leveszik a hozzászólási jogot. Megy a cenzúra rendesen..

nyílméregbéka 2008.12.17. 08:49:00

Érdekes, hogy a cigányt nem szabad cigánynak nevezni, megsérteni.... Ha mégis, neked ugrik csapatostól és agyonver. "Megsértették a büszkeségét." Hát teljesen érthető!

Én a saját szememmel láttam a WestEndben, mikor egy cigány srác elüvöltötte magát kb. 350 magyar között, hogy "NÉZD MÁÁÁÁÁ' A GÁDZSIT!!!".

Agyonvertük? Nem. Beszóltunk neki? Nem! Undorodva vetettünk rá egy pillantást és ignoráltuk.

Mégis melyik "faj" a kulturáltabb?....

nyílméregbéka 2008.12.17. 08:51:23

... De ezt az óvónő- és tanárverésekre is vonatkoztathatnám. Ha az én gyerekem óvónője szólna, hogy ugyanmár, hozzam a kölykör óvodakezdésre, és ne 10.00-kor, szépen megköszönném, és szégyellném magam.

Kiskundorozsmán hazarohanak, vissza hárman, és megtépték az óvónőt. Hát hiszen szólni mert a romákhoz! A gyerek érdekében.
Nem szabad! Sérti a büszkeségüket!!

S. Annyi 2008.12.17. 08:58:08

Orbán Viktor határolódjon el a világválságtól, a sütőtöktermesztőktől és a kínai játékmikulásoktól. Éjjen a gyurcsányi
a lendvai
a vadai (rosseb)!

naponta 3x 2008.12.17. 09:02:06

LaHaine, "mindenki helyettesítse be azt a csoportot akit épp rohadtul utál. Te mitöl vagy magyarabb?"

Mondd már el hol van az utálat a szavaimban? Inkább tünik a te hangod gyülöködőnek vagy inkább paranoiásnak, fóbiásnak. Én a többség vagyok, és vannak érdekeim, amit alázat, lemondás, utálat és gyülölet nélkül kellene hogy tudjak érvényestiteni. Ezzel szemben manapság csak az etnikumnak érvényesülnek a jogai ebben az országban. Lásd Olaszliszka, szabadlábon vannak a lincselők. Szarok a törvényeink, idióta hisztérikus újságírók, SZDSZ-es politikusok, kissebbségi képviselők rémlátomásaikkal csesztetik az embereket. Gárda? Válasz egy helyzetre. Szar, de válasz, és egyben figyelmeztetés. A reakció? Még nagyobb ostoba vizionálás, és ezt a kesztyűt felvetted te is. Franc tudja honnan osztod itt az észt, és ébresztesz bűntudatot.

Acmee 2008.12.17. 09:11:09

Itt is megy ám a vita!

A cigánygyerek árhullámra tudjátok mi lenne a megoldás? Ugye 18éves koráig tanköteles. Kibasszák az iskolából? Akkor azután a gyerek után ohne segély... Simán forintokban mérhető lenne számukra az iskolába járás értéke. Ugye ha bukik a csálád' pár tízezret a gyerek hülyesége miatt, akkor azért a családfő szerintem megnevelné a következőt, nehogy az után is bukovári legyen a segély...

Konegafi (törölt) 2008.12.17. 09:30:14

"hogyan kéne megoldani ezt a "valós" problémát 21 századi módon"


Szabad Roma Kulturális Rezervátummal, az indián rezervátumok mintájára, úgy, ahogy nálatok a "fekete elnök" országában csináljátok. Itt az autonómiával rendelkező romák kiélhetik sajátos kulturális életmódjukat (lopás, rablás, színesfémgyűjtés, terménylopás, játékgépezés, gyilkosságok, csoportos nemi erőszak stb.) egymást közt

Konegafi (törölt) 2008.12.17. 09:35:47

A SzaRomKuRez működtetése a cigányság adóiból történhet, melyhez ~10 éven át Magyarország is hozzájárul, eleinte (első évben a költségvetés 90%-a, másodikban 80%.a, harmadikban 70%-a stb.), ahogy fokozatosan megerősödik SzaRomKuRez gazdasága. 10 év után semmilyen támogatás nem jár, addigra SzaRomKuRez stabil gazdasági alapokkal rendelkezik.

TH 2008.12.17. 09:47:19

Kenneth 2008.12.16. 20:05:33
Kicsit későn reagálok, bocs. Ráadásul csak annyit, hogy ja, igen, igazad van. :)

A szerelő 2008.12.17. 10:27:10

"Grafithuszar 2008.12.17. 08:25:07"
" viszont nem tanulnak, és ezért nem a tanárok a hibásak. NEM. Ugyanis az a probléma hogy a gyerek _nem_megy_be az iskolába, és ha be is megy sz*rik az egészre, használhatatlan."
Ez így nem igaz. Azon cigányok közül, akik felismerik, hogy a boldogulásuk alapja a tanulás és elmennek iskolába, nehezebb a helyzetük, mint a nem cigányoknak. Vannak olyan iskolák, ahol semmi esélyük sincs, hogy elvégezzék a tanárok burkolt és sok esetben nyílt rasszizmusa miatt. Mint már korábban említettem, ez olyan iskolákra jellemző, ahol a cigány tanulók lényegesen kevesebben vannak. Ez képmutatás, mert amíg sokan ezt nevezik meg megoldásnak, addíg a valóságban ennek az ellenkezője történik.

HunMenekült 2008.12.17. 12:15:19

Szerelő
A helyzet nem is olyan egyszerű mint ahogy te látod szvsz
Persze nyílván vannak ilyen esetek is, de sztem ha egy román az látszik,hogy be akar illeszkedni akkor az el fogja érni, de csak úgy ha alkalmazkodik a többséghez...

Mazsika1 2008.12.17. 12:35:41

Alapvetően az is a baj, hogy a (kisebbs.) támadás ( sok példát lehetne a közelmúltból is említeni ) többek által elkövetett, (csoportos) orvtámadás, a megtámadottnak sokszor esélye sincs a védekezésre, amúgy sem sok esélye lenne, de a védekezést meg sem tudja kezdeni.

Ezért az erőviszonyok egyenlőtlenek.

Csak egy kép ugrik be:
vadász megy az erdőben, jön a szarvas, vadász tölti a puskát, céloz és lő. Szarvasnak van esélye?

másik kép:
Szarvas megy az erdőben, vállán puska. Jön a vadász, szarvas tölt, céloz és lő.
S a Vadász? :-)))

LaHaine 2008.12.17. 15:36:26

pityupang
Amerikától hányok, akárhogy isteníted az új hazádat.

ahogy már irtam van 2 nagy különbség USA és MO között:
1 képes gyorsan tanulni a hibáiból. Senki nem mondta, hogy tökéletes. MO-n még mindíg trianon a téma, ahelyett, hogy kitalálnánk, hogy mitöl lesz MO menő a 21 sz.-ban

2 az USA egy befogadó társ, míg MO kirekesztő. Az USA-ban nem számít, hogy a szüleid orosz, lengyel vagy afrikai bevándorlók voltak, ha hajlandó vagy tenni Amerikáért akkor te amerikai vagy. Itt egy frissen bevándorolt indiai család 3 év múlva kirakja az ablakába az USA zászlót. MO vannak akik magyarabbnak képzelik magukat másoknál, és másoktól megtagadják, a magyarságukat. Ez igy nem fog sehová vezetni

Acmee 2008.12.17. 16:54:38

LaHaine:

Amint az a "magyar" nem akar 2Ft-ért vízbe fojtani, akkor majd magyarnak nézem, kezet fogok vele, egyenlőként kezelem!

LaHaine 2008.12.17. 17:02:52

Acmee
Amint kezet fogsz vele, nem akar 2ft-ért vízbe fojtani.

Pont erről beszélek, tök mindegy, hogy melyik van előbb, az alap attitűd a kirekesztés. Amerikában is akkor változott meg minden, amikor elkezdték keményen szankcionálni a diszkriminációt. Ami persze még ma is létezik csak sokkal burkoltabb.
Persze sok fehérnek nem tetszett, hogy már nem lehetett büntetlenül meglincselni a feketéket. Jó nagy szemétség...

LaHaine 2008.12.17. 17:10:50

egy dologhoz kurvára értenek a magyarok, mindenért más a felelős. trianon, a rohadt kommunisták most éppen a gyurcsány vagy a cigányok, esetleg a nagy kapitalista zsidó összeesküvés. De szegény magyarok mindig csak áldozatok, ők semmiröl nem tehetnek. De amikor van egy ünnep, ami szerdára esik, akkor csütörtökön meg pénteken már senki nem dolgozik, megbénul az ország. Mert milyen rohadt szemétség, hogy arra a 2 napra be kell menni melózni. Az USA január 1 már munkanap és az amerikaik 80% kevesebb mint 1 hét szabadságot vesz ki, 20%-uk egyáltalán nem megy szabadságra. Lehet szidni azokat is mert 200 év alatt felépítettek egy virágzó országot

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.12.17. 20:13:02

LaHaine, Acmee,
úgy látom, jól egymásra találtatok a közhelyes gondolkodásban. Amit a magyarokról általánosítva írtok, az alig különbözik a kurucok cigány-szemléletétől. Nem tartalomban: szemléletben.
Acmme nem tudom, hol él, te, LaHaine, úgy tűnik Amerikában. Nem tudom, amerikainak érzed-e már magad, mint a példádbeli indiai, én mindenesetre óvatosabban nyilatkoznék a helyedben: a távolság nem biztos, hogy távlatot is ad, ráadásul fontos apró részletek elvesznek.

LaHaine 2008.12.17. 20:27:14

sasika61
azt tanácsonám nézz meg 1-2 hazai és nemzetközi kutatást, ha már közhelyekről beszélsz. Ajánlanám pl az MTA szoc kutatóintézetének 2008 tavaszán végzett radikalizmusmonitoring kutatását, valamint egy-két összehasonlító gazdasági elemzést, hogy egyes országokban évente hány órát dolgoznak az emberek. De ajánlhatnék néhány elemzést a magyar korrupciós kultúráról és a mindent átszövő informalitásról. Persze tudom,ezek csak közhelyek...

LaHaine 2008.12.17. 20:36:07

2008 as eredmények:
a 7 fokozatú jobb-bal skálán a lakosság 15,4%-a a legkeményebb jobboldali értéket választotta, Ez tehát nem néhány százfős hőzöngő csürhét jelent, hanem közel 1,5 millió szélsőjobboldali magyart. A megkérdezettek 69%-a elfogadja, hogy a "romák csak kihasználják az állami segélyeket" És 31% (több mint 3 millió ember) szerint hálásnak kell lennünk azoknak a vezetőknek, akik pontosan meg tudják mondani, mit hogyan tegyünk. Akkor itt nem egy xenofób, rendpárti, önmaga sorsát egy erőskezü vezetőre kezébe adó társadalomról van szó. Állambácsi mondja meg, mit kell tennem, mert egyedül hülye vagyok hozzá

LaHaine 2008.12.17. 20:40:23

fontos apró részletek hmmm

LaHaine 2008.12.17. 20:45:42

ja és még egy kis adalék. Szemben a nyugati gyakorlattal, ahol a szélsőjobbot gyakorlatilag viszonylag tanulatlan, munkanélküli fehér prolik jelentik, nálunk e nézetekkel nem kevés diplomás rokoszenvezik

kergetyuk 2008.12.17. 23:05:08

A tegnapi Times-ban jelent meg ez a cikk, figyelmetekbe ajánlom:

www.timesonline.co.uk/tol/news/world/europe/article5349016.ece

Konegafi (törölt) 2008.12.17. 23:20:09

"De amikor van egy ünnep, ami szerdára esik, akkor csütörtökön meg pénteken már senki nem dolgozik, megbénul az ország. Mert milyen rohadt szemétség, hogy arra a 2 napra be kell menni melózni."

A patásnácicgányorbán megszüntette az ilyesmit. D-209-es hozta vissza, s a Gyurcsány-rezsim járatja nagyüzemre. Ennyit arról, ki nem akar dolgozni ...

Konegafi (törölt) 2008.12.17. 23:21:39

A vastagbőrön van jó példa a megoldásra
( vastagbor.blog.hu/2008/12/17/a_ciganybunozes_kimondasa_indulatokat_kelt_betiltva_kave_helyett_ix ):

Vagy íme, itt az olasz módszer 1992-ből, a Lemil blogról. Felháborodott ezen az EU? Felháborodott ezen az olasz közvélemény? Felháborodtak az olasz jogvédők?


"1992 májusában Giovanni Falcone bíró (plusz a felesége, plusz négy testőre) repül a levegőbe, majd két hónappal később Paolo Borsellino (szintén büntetőbíró) és öt testőre szakad apró kicsi darabokra egy-egy alaposan kitervelt robbantásos merénylet következtében. Mindketten becsületesek, megvesztegethetetlenek, eltökéltek és... idealisták voltak. Riszpekt nekik, illetve emléküknek!

Lássuk, mi is történt ezután. Hát röviden: betelt a pohár, teleszaladt a puttony, kicsordult a hócipő.

1992. július 25-én, egy csöndes szombati hajnalon három katonai szállítógép landol a palermói Punta Raisi repülőtéren (amit nem mellesleg 1995 óta úgy hívnak, hogy Falcone e Borsellino…); a gépekből háromszáz vörös barettes, szép szál legény szállt ki, majd a kicsit régimódi, de jól bevált Beretta BM59 Parával olasz módra a karjukban siettek a rájuk váró terepjárókhoz, s két óra múlva Palermo valamennyi, jelentősebb közintézménye és nagyobb közlekedési csomópontja az ellenőrzésük alatt állt. Elkezdődött a szellemes (és egy kicsit vészjósló) módon „Szicíliai vecsernye” fedőnévre keresztelt komplex művelet, melynek célja a rend megteremtése, körözött bűnözők elfogása, a közbiztonság helyreállítása volt a szigeten.

Még aznap délután további C-130-asok és G-222-esek érkeztek, fedélzetükön további 700 ejtőernyőssel, majd a következő napokban 1800 hegyivadásszal, 800 bersaglierevel, 2200 gépesített lövésszel és 1500 tengerészgyalogossal. Szicíliában gyakorlatilag bevezették a katonai közigazgatást… Itt és most elégedjetek meg még annyival, hogy a művelet hat (!) éve alatt az olasz hadsereg mintegy 140 ezer katonája fordult meg Szicíliában rotációs alapon (egyidőben 7-8 ezer volt jelen); 14 különböző dandár küldte oda katonáit, akik több százezer igazoltatást, harmincezer házkutatást folytattak le, a 72 hónap alatt több, mint 800 kiemelt körözöttet fogtak el, pár tucat bűnözőt tűzharcban semlegesítettek, és jelenlétük okán a kriminálstatisztikák 30-40 százalékos csökkenést mutattak, szinte minden kategóriában…

Mai árakon számolva körülbelül 800-850 millió euróba került."


A kérdésem csak ennyi:
-Elnézést, mikor indul már a "Borsodi vecsernye"?

vastagbor.blog.hu/2008/12/17/a_ciganybunozes_kimondasa_indulatokat_kelt_betiltva_kave_helyett_ix

LaHaine 2008.12.17. 23:58:22

kergetyuk

Hát igen nem fest túl pozitív képet az országról. De gondolom biztos ez is a rohadt ballib zsidó maffia műve, hogy ilyen szörnyen rosszhírünket keltik. Egy dolgot el kéne dönteni, hogy a világ nyugati feléhez akarunk tartozni vagy a balkánhoz. Mert a világ nyugati fele nem vevő erre a stílusra és nem vevő a gárdára sem. Lehet ez ellen lázadozni, de komolyan, kit érdekel. És sajnos most erősen sodródunk a balkán felé: vendetta, leszámolás meg ilyenek

Mazsika1 2008.12.18. 08:49:12

Konegafi:

Akkor az én fantáziám sem olyan színtelen.......
( én is elképzeltem egy ilyen vecsernyét, csak egy icipicit komolyabb kiadásban...)

naponta 3x 2008.12.18. 12:02:38

LaHaine, elég rosz szinben próbálod meg feltüntetni kis hazánkat. Ugyanakkor szerintem lövésed nincs miről beszél sasika61, valszeg nem is érdekel.

Mazsika1 2008.12.18. 14:07:15

Újabb, romák által elkövetett bűncselekmények:

kuruc.info/r/35/32258/
kuruc.info/r/35/32257/

Betelt a pohár !!!!!!!!
Innentől kezdve nem kérdezni, hanem....

LaHaine 2008.12.18. 15:27:22

naponta 3x

Szerinted neked nincs lövésed, hogy miröl beszélsz. Nem én tüntetem fel rossz színben az országot, hanem a Times és egyéb tudományos kutatások. Szerinted ők is hazudnak? Ez az érdekük, nem?

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.12.18. 22:49:41

Amerikában már megoldódott ez a polkorrektség ellenére, mert rájöttek, hogy baromi nehéz úgy körözni valakit, hogy nem írják le: néger... Minden tettes megkapja a "kaukázusi, latin/hispano, afroamerikai, stb" hivatalos rasszmegnevezést.

naponta 3x 2008.12.19. 13:56:08

LaHaine,

ezeket a tudományos kutatásokat mikor és melyik Borsod-megyei faluban végezték el? Szüleim szülőfalujában, egy Heves-megyei kisközségben sem láttam az elmult 40 évben Times-os ujságírókat. Csak megemlíteném neked Wahorn András nevét, akit nagyra tartok és tisztelek, és nem mellesleg SZDSZ szavazó, tehát biztosan nem egy mélymagyar fasiszta. Ime egy cikk, nem a Times-ból:

www.hirszerzo.hu/cikk.wahorn_en_is_cigany_vagyok_csak_nem_jarok_lopni.87254.html

naponta 3x 2008.12.19. 14:05:50

A mai cigányság ahogy van, egy hatalmas, nagyon fájdalmas pofon az ostoba magyar gazdaság-, szociál-, és belpolitikának, magának a cigányságnak is, és elsősorban a magyar lakosságnak. Ehhez képest ezerrel megy a fasisztázás, a médiahisztéria, kettős mérce, műbalhé.

LaHaine 2008.12.20. 01:17:28

naponta 3x
sajnos ki kell, hogy ábrándítsalak. A tudományos kutatások általában tudományosak. Ezt viccesen azt is jelenti, hogy Borsod-megyében, sőt még a kisebb falvakban élők véleménye is tükröződik benne. Ezt megfelelő mintavételi módszerekkel biztosítani lehet. Sőt a végén az elemzésben, külön településekre lebontva meg is lehet nézni. Szóval a fastisztázás vagy legalábbis az erős rendpártiság és jobboldaliság nem kamu, bizonyított tény.

Sajnos a világ rajtunk kívül élő sok-sok millió ember a Times magazin és hasnoló újságok alapján fogja megítélni az országunkat és ez alapján jön ide nyaralni, fektet be pénzt, küldi ide tanulni a gyerekét stb. Szóval lehet, hogy az ujságírók nem jártak a szüleid falujában, de hidd el, az ország jövője szempontjából fontosabb, hogy mit írnak mint a helyi borsodi lapok.

Archenemy 2008.12.22. 14:57:01

sőt én úgy tudom, kiderült, hogy guatanamót is a magyarok csinálták

Archenemy 2008.12.23. 10:27:15

"a 7 fokozatú jobb-bal skálán a lakosság 15,4%-a a legkeményebb jobboldali értéket választotta, "

Ha feltételezzük, hogy egyenlően oszlik el a népesség a skála 7 fokozatán, akkor a 15% teljesen normális összeg, 100/7=~14.3. Úristen, nálunk héttized százalékkal több a széljobbos, mint az normális. Mert ugye aki széljobbos, az nyilvánvalóan NÁÁÁCI, gondolom úgyis ilyen kérdések voltak, hogy "ön gázkamrába küldené-e a zsidókat" meg "ön szerint szentté kellene-e avatni hitlert", amit ez a 15% rendre beikszelt, hogy "nagyon egyetértek".

Másrészt bárhogy is nézem, ez azt jelenti, hogy 84,6% NEM a legjobboldalibb értékeket választotta. Ez alapján magyarfasisztázni kissé lol.

"A megkérdezettek 69%-a elfogadja, hogy a "romák csak kihasználják az állami segélyeket""

Tehát ebből az következik, hogy a magyarok fasiszták. Te mondd csak, az miért van kizárva a megoldási lehetőségek közül, hogy a romák egy része tényleg csak kihasználja az állami segélyeket? A dogmákat (nem, a romák _biztosan_ nem használják ki az állami segélyeket, soha, egy sem) nem tudhatom komolyan venni.

"És 31% (több mint 3 millió ember) szerint hálásnak kell lennünk azoknak a vezetőknek, akik pontosan meg tudják mondani, mit hogyan tegyünk."

Azaz a maradék csekélyke 69% véleménye szinte eltörpül a 31% véleménye mellett, vagy wtf?

Már bocsáss meg, sok dologgal egyetértek, amit mondasz, de ez a magyarfasisztázás meglátásom szerint kicsit sem tartható.

LaHaine 2008.12.24. 02:26:44

Archenemy

Szó sem volt itt magyarfasisztázásról. Szó szerint ezt írtam:
...egy xenofób, rendpárti, önmaga sorsát egy erőskezü vezető kezébe adó társadalomról van szó...
Persze a fenti százalékokat sokféleképpen lehet értelmezni, de az mindenképpen egyértelmű (ezt a kutatók írták), hogy 2006-tól kezdődően radikális jobbratolódás és rend utáni vágy figyelhető meg MO-n. Én azt gondolom, hogy egy egészséges, nyitott és tettrekész társadalom egyáltalán nem ilyen.

LaHaine 2008.12.24. 03:29:28

A 15% teljesen normális összeg, 100/7=~14.3. Úristen, nálunk héttized százalékkal több a széljobbos, mint az normális.

Ez itt nagyon csúnya félrevezetés ugyanis egy jól funkcionáló társadalomban a nézetek nem egyenlő arányban oszlanak meg. Általában a szélsőséges gondolkodás (jobb vagy bal tökmindegy) csak egy nagyon szűk rétegre jellemző. A 15% nagyon nagyon sok!!!!!

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2008.12.24. 12:32:52

"...egy xenofób, rendpárti, önmaga sorsát egy erőskezü vezető kezébe adó társadalomról van szó..."

Ez tény. Mi ebben a gond?

"Én azt gondolom, hogy egy egészséges, nyitott és tettrekész társadalom egyáltalán nem ilyen. "

Naná, itt volt 50 év komcsi elnyomás, mi tett volna akárkit egészségessé, nyitottá, tettrekésszé? Mellesleg mitől jó, ha egy társadalom nyitott? Svájc nem kifejezetten nyitott mégis egész jól elvannak...

LaHaine 2008.12.24. 14:41:11

TaTa86

Csak az ebben a gond, hogy a rendpártiság eléggé kényelmessé teszi az embereket és hajlamosak egy szűk elitre bízni a sorsukat. Gyakorlatilag parancsteljesítő robotokká válnak. Cserébe ugyanakkor elvárják, hogy állambácsi mindenről gondoskodjon (oktatás, egészségügy stb.) helyettük. Majd apuci minden megold, és ha rosszak vagyunk akkor elnáspángol. És ezt meg is érdemeljük.

LaHaine 2008.12.24. 14:51:52

Én a TV-ben a buziverő csőcseléket nézve inkább fiatalokat látok akiket nem hiszem hogy tulzottan megnyomorított volna az 50 éves komcsi elnyomás.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2008.12.24. 23:52:59

LaHaine:"Gyakorlatilag parancsteljesítő robotokká válnak."
Kliséket hagyjuk, jó? Kádárizmusnak meg köze nincs a rendpártisághoz. Az, hogy valaki megveszteget, korrumpál, azért, hogy kussba legyél, az nem rendpártiság.
Horthy rendpárti volt, de lehetett a rendszert kritizálni (József Attilát Drazsé egykét verséért már rég becsukta volna...), a állam rohadtul nem tartott el senkit, a középréteget meg folyamatosan erősítették (ösztöndíjak, vitézi rend, Betheni konszolidáció vállalkozóbarát gazdaságpolitikája, numerus clausus), hogy tágítsák az elitet, és azt a réteget, amelyik felelősséget érez a hazáért. Tehát próbálták decentralizálni a hatalmat.
Annyi, hogy nem voltak annyira ostobák mint a mai libsik, hogy azt képzeljék, elég megadni a szabadságjogokat, és a proli, a cseléd, és a szegényparaszt rögtön felvilágosult européer lesz, annak ellenére, hogy több száz éve élik hasonló körülmények között az életüket.

"Én a TV-ben a buziverő csőcseléket nézve inkább fiatalokat látok akiket nem hiszem hogy tulzottan megnyomorított volna az 50 éves komcsi elnyomás."
Hány ember volt buzit verni? 100 (A többi csak mocskosbuzizott, vagy vajsavval vízipisztolyozta őket, esetleg hetero pride-ozott)
Hány ember lakik a fővárosban? 2.000.000
Most tényleg egy 100 fős egyáltalán nem reprezentatív minta alapján ítéled meg az egész magyar társadalmat?
Ez van. Egy metropolisban élünk, 2millió ember közül mindig lesz 100 aki balhézni akar(, tegyék be őket a hadseregbe, vagy vigyék el őket metrót fúrni).
süti beállítások módosítása